Al heb je 3 kaarten, sommige mensen vinden dat moeilijk en is het is een veelgehoorde klacht.

En waarom niet eigenlijk?

Apple biedt zelf aan om tot 12 kaarten toe te voegen (-edit- vanaf de iPhone 8 en Watch Series 3, oudere modellen kunnen er 8.), als je daar gebruik van wil maken dan moet het natuurlijk goed werken ook.

En dat is toch echt Apple’s taak.

Het is gewoon inconsistent. De enige plek om kaarten helemaal te sorteren zoals je wil is in Wallet, maar vervolgens wordt die volgorde niet gebruikt bij in-app of website betalingen, dat gaat imho nergens over. En dat je dan ook geen beschrijving kan toevoegen maakt ‘t feestje compleet en, tenzij je zelf logica aanbrengt en/of (bijna) alle kaarten van een andere issuer zijn, een chaos in Wallet
9 kaarten vind ik ook helemaal niet zo onredelijk eigenlijk, 5 ervan zijn van dezelfde bank (bunq). Het gaat snel als je per rekening (2) zowel een Maestro als MasterCard toevoegt (wat ook bittere noodzaak is overigens, ik kom veel in ‘t buitenland en shop best wel eens bij buitenlandse webshops - lang niet overal wordt Maestro geaccepteerd.

) en nog een extra aparte en geïsoleerde MasterCard voor risicovollere online check-outs.

De overige passen zijn van andere (buitenlandse en/of zakelijke) banken en zijn makkelijk te herkennen. Geen extreme usecase ofzo, al zal ‘t voor de meeste consumenten die maar 1 rekening hebben en/of (bijna) nooit MasterCard/VISA nodig hebben wel superveel lijken I guess. Als we hier geen Maestro kende had het iig alweer 2 passen gescheeld hehe.
Ik benut Apple Pay gewoon maximaal waar het voor bedoeld is en zit nog ruim onder de limiet van wat het aankan.
[
Voor 36% gewijzigd door
WhatsappHack op 15-09-2019 04:35
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)