• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Tot nu toe werkt Apple Pay prima op mijn iPhone 7 Plus. Enige issue wat nog wel eens heb is dat de "kaart" verdwijnt door een gedetecteerde dubbelpress op de homebutton, waardoor je even opnieuw moet beginnen. En bij een Duits Shell station werkte het helemaal niet, eigenaar was hier al van op de hoogte. Terminal en iPhone zien elkaar niet eens, terwijl de betaalterminal wel contactloos werkt met de bankpas.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Grin schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:36:
[...]

Ze hebben nu een mooie bak gegevens die hun/een marketingafdeling weer de nodige inzichten geeft. Die vijf euro is waarschijnlijk een koopje voor die data. Dus voel jij je maar niet schuldig dat je een bank opgelicht hebt. _O-

Banken en gratis geld... :')
Ik heb geen zin om het uit te zoeken, maar ga er maar vanuit dat ze met deze data die vijf euro ruimschoots hebben terugverdiend. :w
Welke inzichten? Gebruikers van Apple Pay? Alsof ze dat niet wisten...
Misschien komt het omdat ze van Apple reclame moeten maken? Voor een flink bedrag. En dan is dit natuurlijk een goede actie.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik heb dat formulier ook ingevuld. Eens kijken of ie nog werkt :+

Kun je straks ook ICS CCs koppelen of hoe werkt dat eigenlijk? ICS lijkt me een opzichzelf staand iets?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 06:26
JB schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:52:
Ik heb dat formulier ook ingevuld. Eens kijken of ie nog werkt :+

Kun je straks ook ICS CCs koppelen of hoe werkt dat eigenlijk? ICS lijkt me een opzichzelf staand iets?
ICS is de formele issuer van de credit cards van de banken. Dus ik denk inderdaad dat ICS ook expliciet Apple Pay moet ondersteunen en niet alleen je bank.

[ Voor 48% gewijzigd door SAICRJMPM op 14-09-2019 08:58 ]

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Weet iemand hoe je de volgorde van klantenkaarten kan aanpassen?

• ericje627
  • Laatst online: 02:32
GioStyle schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:37:
Als je in Wallet de kaart even ingedrukt houdt dan kun je 'm naar boven of onder verslepen. Als je meerdere bankpassen (Apple Pay kaarten) geactiveerd hebt, dan is de kaart die 'bovenop' ligt, de standaard kaart.
GioStyle schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:37:
Heb daar ook mee zitten klooien, maar kreeg het niet voor elkaar. In een bepaalde volgorde toevoegen is het enige dat volgens mij werkt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
WhatsappHack schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:17:
[...]

Heb daar ook mee zitten klooien, maar kreeg het niet voor elkaar. In een bepaalde volgorde toevoegen is het enige dat volgens mij werkt.
Ja, dat heb ik dus vanochtend gedaan, maar kon me niet voorstellen dat het zo omslachtig moet. :'(

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:52

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WhatsappHack schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:17:
[...]

GioStyle schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:26:
[...]

Ja, dat heb ik dus vanochtend gedaan, maar kon me niet voorstellen dat het zo omslachtig moet. :'(
Het is heel makkelijk. Ga in instellingen naar Apple Pay en Wallet. Onder transactievoorkeuren kun je daar de standaardkaart selecteren.

[ Voor 22% gewijzigd door DeNachtwacht op 14-09-2019 15:00 ]

youtube.com/@hisrep

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 06:26
Ik vraag me af hoe een Issuer bank kan zien of de transactie met Apple Pay, Google Pay of gewoon via de normale manier betaald is. Ik begrijp het token wordt door het card netwerk (Mastercard, Visa) terugvertaald naar de PAN, die dan richting Issuer bank in het autorisatierequest gezet wordt. Die bank ziet dus gewoon de PAN. Zit er ook ergens een identifier richting Issuer bank of het een Apple Pay of Google Pay transactie is?

Online vindt je er niks over

[ Voor 3% gewijzigd door SAICRJMPM op 14-09-2019 15:25 ]

DeNachtwacht schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 15:00:
[...]

[...]

Het is heel makkelijk. Ga in instellingen naar Apple Pay en Wallet. Onder transactievoorkeuren kun je daar de standaardkaart selecteren.
Dat is voor de Apple Pay passen he :P Het ging om klantenkaarten - zoals bijv je AH bonuskaart, Passes dus.
Je Apple Pay passen wijzigen kan vanuit Wallet door simpel te drag ‘n droppen (voorste wordt standaard); scheelt een tripje naar de instellingen haha :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SAICRJMPM schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 08:55:
[...]

ICS is de formele issuer van de credit cards van de banken. Dus ik denk inderdaad dat ICS ook expliciet Apple Pay moet ondersteunen en niet alleen je bank.
Van de ABN (en dochters) wel ja, dat is de eigenaar van ICS. De ING bijvoorbeeld geeft gewoon eigen kaarten uit, hebben niets met ICS van doen. Dus als de ING mastercard ondersteuning toevoegt zegt dat niets over ICS, bunq en volgens mij zit de Rabobank ook niet bij ICS.

-edit - Heu, zou zweren dat ik m’n post gewijzigd had ipv een tweede reactie achter elkaar te posten. :+

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 14-09-2019 16:19 ]

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

WhatsappHack schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 16:14:
[...]

Dat is voor de Apple Pay passen he :P Het ging om klantenkaarten - zoals bijv je AH bonuskaart, Passes dus.
Je Apple Pay passen wijzigen kan vanuit Wallet door simpel te drag ‘n droppen (voorste wordt standaard); scheelt een tripje naar de instellingen haha :)
Aahh ik snapte al niet waarom het zo ingewikkeld was. Met klantenkaarten gebruik ik al sinds jaar en dag Stocard op de Apple Watch. Zit standaard als enige app in mijn dock en werkt ideaal.

Op de apple watch:
- klik: bonuskaart aanklikken en scannen
- dubbelklik: apple pay
de deur uit met de boodscappen in minder dan 10 seconden ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja voor op de Watch werkt Stocard inderdaad prima. :) Als het werkt tenminste, het is hier sinds iOS 13 zeer instabiel op de Watch (steeds zogenaamd geen kaarten) - hopen dat daar volgende week verandering in komt. :P Op de iPhone is alles in wallet wel weer een stuk relaxter. “Bonuskaart” scannen, wegtikken, sideknop x2 voor Apple Pay en hopsa. :P Tussen de twee zit geen enorm verschil, maar mijn voorkeur gaat over ‘t algemeen ook nét uit naar via de Watch betalen. Al ligt het helemaal aan de winkel/plek eigenlijk, soms is de iPhone makkelijker. De Watch is wel cooler. :+

Maarja, sommige mensen hebben natuurlijk helemaal geen Watch - ook dan is, vind ik zelf, het hele zooitje in wallet onderbrengen wel een stuk fijner en sneller om af te rekenen dan met meerdere verschillende apps. :)

Over kaarten uit elkaar houden en sorteren gesproken, ik blijf het jammer vinden dat Apple nog steeds geen optie heeft toegevoegd om een (kleine) beschrijving bij de pasjes te plaatsen of ze een ander design te geven. (Geef desnoods de banken de optie om er meerdere te submitten) Ik heb in totaal 9 kaarten voor Apple Pay, door ze op een bepaalde manier te sorteren weet ik precies welke kaart wat is: maar dat is enkel zo in de Wallet. Het grootste probleem is dat bij in-app checkouts de kaarten de volgorde van de wallet totaal niet meer aanhouden. :/ Dan moet je t opeens wel hebben van enkel de laatste 4 cijfertjes. :+
Waarom ze dat nu nog niet gefixt hebben is mij een raadsel. De volgorde daar kunnen bepalen zou ook al veel schelen, maar voeg gewoon de optie voor een beschrijving toe en call it a day, hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Euhm je bent vast een aardige jongen maar 9 verschillende Apple Pay accounts? Ik gok niet dat dat een use case is waar Apple echt rekening mee hoeft te houden...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 15 september 2019 @ 04:00:
Euhm je bent vast een aardige jongen maar 9 verschillende Apple Pay accounts? Ik gok niet dat dat een use case is waar Apple echt rekening mee hoeft te houden...
Al heb je 3 kaarten, sommige mensen vinden dat moeilijk en is het is een veelgehoorde klacht. ;)
En waarom niet eigenlijk? :P Apple biedt zelf aan om tot 12 kaarten toe te voegen (-edit- vanaf de iPhone 8 en Watch Series 3, oudere modellen kunnen er 8.), als je daar gebruik van wil maken dan moet het natuurlijk goed werken ook. :) En dat is toch echt Apple’s taak. :P Het is gewoon inconsistent. De enige plek om kaarten helemaal te sorteren zoals je wil is in Wallet, maar vervolgens wordt die volgorde niet gebruikt bij in-app of website betalingen, dat gaat imho nergens over. En dat je dan ook geen beschrijving kan toevoegen maakt ‘t feestje compleet en, tenzij je zelf logica aanbrengt en/of (bijna) alle kaarten van een andere issuer zijn, een chaos in Wallet :)

9 kaarten vind ik ook helemaal niet zo onredelijk eigenlijk, 5 ervan zijn van dezelfde bank (bunq). Het gaat snel als je per rekening (2) zowel een Maestro als MasterCard toevoegt (wat ook bittere noodzaak is overigens, ik kom veel in ‘t buitenland en shop best wel eens bij buitenlandse webshops - lang niet overal wordt Maestro geaccepteerd. ;)) en nog een extra aparte en geïsoleerde MasterCard voor risicovollere online check-outs. :) De overige passen zijn van andere (buitenlandse en/of zakelijke) banken en zijn makkelijk te herkennen. Geen extreme usecase ofzo, al zal ‘t voor de meeste consumenten die maar 1 rekening hebben en/of (bijna) nooit MasterCard/VISA nodig hebben wel superveel lijken I guess. Als we hier geen Maestro kende had het iig alweer 2 passen gescheeld hehe.

Ik benut Apple Pay gewoon maximaal waar het voor bedoeld is en zit nog ruim onder de limiet van wat het aankan. :P

[ Voor 36% gewijzigd door WhatsappHack op 15-09-2019 04:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
WhatsappHack schreef op zondag 15 september 2019 @ 03:53:
Ja voor op de Watch werkt Stocard inderdaad prima. :) Als het werkt tenminste, het is hier sinds iOS 13 zeer instabiel op de Watch (steeds zogenaamd geen kaarten) - hopen dat daar volgende week verandering in komt. :
Dat probleem heb ik ook op iOS 12/ watchOS 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 10:21
Ik heb ook 4 kaarten er in staan en heb daar weinig speciaals voor gedaan (2x ING, 2x HSBC) en inderdaad is het onhandig dat beide ING kaarten oranje zijn zonder beschrijving.

HSBC heeft gelukkig de debit en credit card een ander kleurtje gegeven.

Ik vind het fysiek net zo onhandig hoor, ik moet bij mijn ING passen altijd goed kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plhsnt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-06-2022
Zijn er nog geruchten/signalen over wanneer ABN AMRO Apple Pay activeert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:00
plhsnt schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:56:
Zijn er nog geruchten/signalen over wanneer ABN AMRO Apple Pay activeert?
SoonTM :+, volgens iemand op het forum hier mag er volgens apple maar 6 weken tussen aankondiging en activatie zitten. Dat zou uiterlijk nog 4 weken zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:25

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

GeforceAA schreef op maandag 16 september 2019 @ 12:24:
[...]

Dat probleem heb ik ook op iOS 12/ watchOS 5
Hier ook. Zal wel een bug in de app zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-08 10:48
Ik krijg zojuist een update van de Rabo Wallet app: "Klaar voor iOS 13". Zou de Rabobank dan ook met Pay komen deze week..??

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 20:55

Arno

PF5A

Apple Pay staat los van iOS 13, maar ik hoop dat ik het ook deze week kan gaan instellen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 18:35
Arno schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:38:
Apple Pay staat los van iOS 13, maar ik hoop dat ik het ook deze week kan gaan instellen ;)
Zijn nu 2 weken na de aankondiging, hopelijk dat een dezer dagen het goede nieuws naar buiten komt. *blijft de Appstore en de Wallet app refreshen*

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SgtElPotato schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 10:58:
[...]

Zijn nu 2 weken na de aankondiging, hopelijk dat een dezer dagen het goede nieuws naar buiten komt. *blijft de Appstore en de Wallet app refreshen*
Die apps van ABN/Rabo moeten eerst wallet ondersteuning krijgen. Bij ING duurde het hierna nog meer dan een week voordat het geactiveerd werd. Ik heb zelf nu een shortcut gemaakt die kijkt naar live JSON config die @MelvinW hier ooit plaatste om te kijken of daar een specifieke wallet entry in staat. Op die manier droom ik dat ik een check heb die iets eerder weet of de App store update eraan komt. (je moet altijd blijven dromen).

Voor de liefhebber:

https://www.icloud.com/sh...8235c45a7abb50399c765d1f8

Op dit moment is de JSON nog niet bijgewerkt.

EDIT: Ik zie nu wel dat de WALLET keys wel in de JSON zijn opgenomen, dat was nog niet. Alleen staan ze nu nog op FALSE. Er zal dus een update bij Apple ingediend zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Buzzin Hornet op 17-09-2019 11:10 . Reden: Extra info ]

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03:44
Buzzin Hornet schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:08:
[...]

Die apps van ABN/Rabo moeten eerst wallet ondersteuning krijgen. Bij ING duurde het hierna nog meer dan een week voordat het geactiveerd werd. Ik heb zelf nu een shortcut gemaakt die kijkt naar live JSON config die @MelvinW hier ooit plaatste om te kijken of daar een specifieke wallet entry in staat. Op die manier droom ik dat ik een check heb die iets eerder weet of de App store update eraan komt. (je moet altijd blijven dromen).

Voor de liefhebber:

EDIT: Ik zie nu wel dat de WALLET keys wel in de JSON zijn opgenomen, dat was nog niet. Alleen staan ze nu nog op FALSE. Er zal dus een update bij Apple ingediend zijn
De wallet strings zijn inderdaad ook opgenomen in de json-file van de public app nu. Voor hun interne beta-app staat alles al een tijdje op true. Zal nu vast niet meer zo lang duren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 13-09 18:13
Buzzin Hornet schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:08:
[...]

Voor de liefhebber:

Hehe, lol, had ook al een opdracht staan. Grappig dat ieder weer op zijn eigen manier zoiets in elkaar zet. ;) https://www.icloud.com/sh...d9e154df29f19b407a77414b3

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:40
MelvinW schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:46:
[...]

De wallet strings zijn inderdaad ook opgenomen in de json-file van de public app nu. Voor hun interne beta-app staat alles al een tijdje op true. Zal nu vast niet meer zo lang duren :)
Heb even gezocht naar een soortgelijke (json) variant van de Rabobank, maar heb hem niet kunnen vinden. Weet jij of deze zo 123 beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
igi0n schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:23:
[...]

Heb even gezocht naar een soortgelijke (json) variant van de Rabobank, maar heb hem niet kunnen vinden. Weet jij of deze zo 123 beschikbaar is?
Nope, tot 3 september waren er ook nul aanwijzingen dat het naar Rabobank zou komen. Ze zijn een stuk beter in het geheim houden dan de andere banken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igi0n
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:40
MelvinW schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:27:
[...]

Nope, tot 3 september waren er ook nul aanwijzingen dat het naar Rabobank zou komen. Ze zijn een stuk beter in het geheim houden dan de andere banken :P
Haha, dat doen ze dan weer goed, bedankt in ieder geval! Volgens de Twitter van Rabobank komt het 'dit najaar'. Dus dat kan nog alle kanten op gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFearWizz
MelvinW schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:46:
[...]

De website is vandaag ook ineens weer aangepast naar een nieuw design, vergelijk
  1. https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/apple-pay/index.html
  2. https://web.archive.org/w...alen/apple-pay/index.html
04 september:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yrojKSkSiLh2CLbQRBMcDpjK/medium.png

17 september
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BlHbRaETFPA2HTqCaUtPtEMr/medium.png

Dus ik vermoed dat het toch wel snel gaat gebeuren. De website is klaar gemaakt voor de extra informatie.

En en in de code vond ik dit:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{
   "id":"1810384",
   "lastPublishedDate":"9/10/2019 2:42:10 PM",
   "lastModifiedDate":"9/13/2019 12:57:08 PM",
   "currentPublishDate":"9/13/2019 5:07:17 PM",
   "productCategory":"",
   "productName":"",
   "productSubcategory":"",
   "pageType":"Subhome",
   "breadCrumbs":"prive|betalen|apple pay|betalen met apple pay",
   "pageCategory":"prive",
   "pageSubcategory":"betalen",
   "language":"nl-NL"
}

[ Voor 21% gewijzigd door NoFearWizz op 17-09-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Wat houdt die JS dan in ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
JS staat voor Javascript :) dit is data die naar google analytics gestuurd wordt. pagina is dus 13 september voor het laatst aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Oh ik weet wel dat het Javascript is, maar ik dacht dat je daarmee bedoelde dat je meer wist over de releasedatum B)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Arno schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:38:
Oh ik weet wel dat het Javascript is, maar ik dacht dat je daarmee bedoelde dat je meer wist over de releasedatum B)
Nee was dat maar zo.... dit is koffie dik kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Arno schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:38:
Dat klopt maar het lijkt me een mooi moment om alles te combineren :)

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 16:31
Oké dit is wel bijzonder grappig, ze hebben bij ABN in hun live config bestandje een key toegevoegd bedoeld voor ons:
"APPLE_WALLET_TWEAKERS_MESSAGE": "Nog maar heel even wachten…"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
bjonnie schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:12:
Oké dit is wel bijzonder grappig, ze hebben bij ABN in hun live config bestandje een key toegevoegd bedoeld voor ons:
Hahaha, prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Oh hi ABN! 😂

I intend to live forever - so far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
Haha, lekker. Mooie is dat ze daar gewoon op de knop kunnen rammen en wij hier helemaal los gaan. :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NoFearWizz
bjonnie schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:12:
Hahahaha ja dat zou geweldig zijn!!

Ik heb een php script geschreven die de json file uitleest elke x tijd (cron job) en dan de variabele checkt. En dan bij een TRUE een push notification stuurt naar mijn telefoon :P (eenmalig offcourse, vandaar de abnamro-enabled file, anders zou ik notificaties blijven ontvangen). Nu maar wachten op de change in de file!! :+

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$url = 'https://www.abnamro.nl/nl/widgetcontent/mobielbankieren/remotefunctionalities.json';
$data = json_decode(file_get_contents($url));

if ($data !== false) {
    if (isset($data->APPLE_WALLET_SELF_SERVICE_ENABLED)) {
        $enabled = strtolower($data->APPLE_WALLET_SELF_SERVICE_ENABLED) !== 'false' ? true : false;

if ($enabled && file_get_contents('abnamro-enabled') != '1') {
            file_put_contents('abnamro-enabled', '1');
            curl_setopt_array($ch = curl_init(), array(
                CURLOPT_URL => "https://api.pushover.net/1/messages.json",
                CURLOPT_POSTFIELDS => array(
                    "token" => "API_TOKEN",
                    "user" => "USER_TOKEN",
                    "message" => "ABN AMRO Apple Pay Enabled"
                ),
                CURLOPT_SAFE_UPLOAD => true,
                CURLOPT_RETURNTRANSFER => true,
            ));
            curl_exec($ch);
            curl_close($ch);
        }
    }
}

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 20:52
Ondertussen bij de ABN worden ze helemaal gek van de vragen over Apple Pay

https://twitter.com/ABNAMRO/status/1174405208723660800

• Froggle
*pakt popcorn en leest reply-tweets van ABNAMRO door*

_O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heijmenberg99 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 22:33:
Ondertussen bij de ABN worden ze helemaal gek van de vragen over Apple Pay

https://twitter.com/ABNAMRO/status/1174405208723660800
Tsjah dat krijg je als je jezelf in vaagheden hult. op 3 september 'coming soon' zeggen... dan kan je erop rekenen dat mensen willen weten of soon bij hun drie weken of drie dagen is.

ps: gebruik de embed-tag voor tweets

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 19-09-2019 10:35 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 20:22
Gunner schreef op donderdag 19 september 2019 @ 10:09:
[...]

Tsjah dat krijg je als je jezelf in vaagheden hult. op 3 september 'coming soon' zeggen... dan kan je erop rekenen dat mensen willen weten of soon bij hun drie weken of drie dagen is.

ps: gebruik de embed-tag voor tweets

[Twitter]
Precies dat, eerst roepen dat het niet gaat gebeuren. Vervolgens aankondigen dat het wel gaat gebeuren maar niet wanneer. Bovendien, hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen dat het er is voor datum X?

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 16:16
BertP schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:19:
[...]

Precies dat, eerst roepen dat het niet gaat gebeuren. Vervolgens aankondigen dat het wel gaat gebeuren maar niet wanneer. Bovendien, hoe moeilijk is het om gewoon te zeggen dat het er is voor datum X?
Mag niet van Apple lijkt 't.
Ik gok op dinsdag 1 oktober, voor zowel ABN als Rabo.

Verwijderd

—-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2019 20:02 ]

• DigitalExorcist
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:06:
Rabobank gaat pas 17 of 18 oktober live.
Hoe kom je daar zo bij?

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:49
verkeerd topic 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door hk12nl op 19-09-2019 13:22 ]

©2004

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Wat een super icoontje van de Rabobank hahahaha

Everything Can Help!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
MichaelK1985 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:23:
Wat een super icoontje van de Rabobank hahahaha
Bedacht door de stagiair ga je haast denken. Helaas nog niets over Apple Pay.

[ Voor 52% gewijzigd door Dutchy88 op 19-09-2019 17:32 ]

• magic_nl

magic_nl

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2019 @ 12:06:
Rabobank gaat pas 17 of 18 oktober live.
Ik ben benieuwd waar je deze uitspraak op baseert.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ping83
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 22:11
magic_nl schreef op donderdag 19 september 2019 @ 17:51:
[...]

Ik ben benieuwd waar je deze uitspraak op baseert.
Zo te zien heeft hij zich speciaal voor deze reply geregistreerd ;)

• magic_nl

magic_nl

Ping83 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:35:
[...]

Zo te zien heeft hij zich speciaal voor deze reply geregistreerd ;)
Daar lijkt het op, maar waarom zou je dat doen?
Desinformatie verspreiden? Of toch lekken van echte info?

Systeemspecificaties

Verwijderd

magic_nl schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:14:
[...]

Wat maakt het uit? Als het inside information mag hij dat niet delen dus ga dat dan ook niet vragen.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
magic_nl schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:14:
[...]

Ik vermoed het laatste.
Lekker anoniem eventjes informatie doorspelen die niet publiek gemaakt mocht worden.
Maar ach, ik heb geen Rabo.
Hopelijk is ABN AMRO veel sneller met het invoeren van Apple Pay.

• Arno

Arno

PF5A

Ja helemaal met iOS 13, nu heb ik bij settings permanent een rode 1 staan die aandacht vraagt op AP in te stellen, waarbij dat bij mij niet eens kan 8)7

Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:59
Arno schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:06:
Ja helemaal met iOS 13, nu heb ik bij settings permanent een rode 1 staan die aandacht vraagt op AP in te stellen, waarbij dat bij mij niet eens kan 8)7
Even aanklikken en dan confirmeer later kiezen.
Zou dan moeten verdwijnen.
Althans dat gebeurde bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Uhh, nee niet bij mij helaas. Zelfs mijn zakelijke iPhone blijft klagen ;-)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:20
Volgens mij gaat die melding pas weg bij 13.1 of als je daadwerkelijk applepay instelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Cardwizard schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:37:
Volgens mij gaat die melding pas weg bij 13.1 of als je daadwerkelijk applepay instelt
Nope. Moest het wel 3x doen maar nu is en blijft ie weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ja hier is die uiteindelijk ook weg :)

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:47
Met de Ios 13 update ben ik even Apple Pay aan het bekijken, ik zie support voor Maestro, MasterCard etc..

Maar ik ben Belg en zover ik weet ondersteunt enkel BNP Apple Pay bij ons, dat is niet mijn bank. Kan ik dan een bv. een MasterCard koppelen die uitgegeven werd door een andere bank?

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Darks schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:58:
Met de Ios 13 update ben ik even Apple Pay aan het bekijken, ik zie support voor Maestro, MasterCard etc..

Maar ik ben Belg en zover ik weet ondersteunt enkel BNP Apple Pay bij ons, dat is niet mijn bank. Kan ik dan een bv. een MasterCard koppelen die uitgegeven werd door een andere bank?
Beste wat je kan doen, is om in Instellingen > Apple Pay te kiezen voor ‘Andere’ en je credit card in het vakje te houden wat tevoorschijn komt.
Apple zal dan kijken of je credit card Apple Pay ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel balen, omdat Safari 13 geen volledige extensies meer heeft (die gelimiteerd troep in de store is tot dusver waardeloos) en daarmee een groot privacy/beveiligingslek is kan ik Apple Pay niet meer gebruiken op websites via de Mac na de update. ;( Voorlopig nog maar ff bij 12 houden dan. :)

Verwijderd

Idem situatie. Ik heb nu een gratis Hello Bank account aangevraagd en ga hier een bedrag op plaatsen via ING zodat ik toch AP kan gebruiken.
In theorie zou dit moeten lukken maar uiteraard nog niet getest.

Verwijderd

Dan moet die kaart door die andere instelling uitgegeven wordt wél door Apple Pay ondersteund worden.

Naast Hello! Bank kun je ook nog even naar bunq, N26 of Revolut kijken, die openen zonder problemen rekeningen voor Belgen, ook al zijn ze er niet gevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
WhatsappHack schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:41:
Wel balen, omdat Safari 13 geen volledige extensies meer heeft (die gelimiteerd troep in de store is tot dusver waardeloos) en daarmee een groot privacy/beveiligingslek is kan ik Apple Pay niet meer gebruiken op websites via de Mac na de update. ;( Voorlopig nog maar ff bij 12 houden dan. :)
Wat bedoel je precies? Je hebt toch geen extensies nodig om Apple Pay te gebruiken?
oohh schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:13:
[...]

Wat bedoel je precies? Je hebt toch geen extensies nodig om Apple Pay te gebruiken?
Nee je hebt Safari nodig hehe, het werkt helaas in geen enkele andere browser. Maar ik ga natuurlijk geen browser gebruiken zonder adequate beveiliging. Dus kan AP ook niet meer gebruikt worden helaas. ;( En dat is balen.

Ik hoop dat Apple de noodzaak voor Safari een keer lostrekt en het vanuit ‘t OS ondersteund in alle browsers. :) Of een optie maakt om weer extensies in te laden als de gebruiker dat wil, want ik vond Safari wel de fijnste browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DigitalExorcist
WhatsappHack schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:44:
[...]

Nee je hebt Safari nodig hehe, het werkt helaas in geen enkele andere browser. Maar ik ga natuurlijk geen browser gebruiken zonder adequate beveiliging. Dus kan AP ook niet meer gebruikt worden helaas. ;( En dat is balen.

Ik hoop dat Apple de noodzaak voor Safari een keer lostrekt en het vanuit ‘t OS ondersteund in alle browsers. :) Of een optie maakt om weer extensies in te laden als de gebruiker dat wil, want ik vond Safari wel de fijnste browser.
En waarom denk je dat Safari onveilig zou zijn? Hoe minder extensies in je browser, hoe kleiner je attack surface... vergeet niet dat Lastpass laatst bijv nog een bug had waardoor websites andere wachtwoorden konden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
N26 met Apple Pay werkt bij (mij) vaker niet dan wel... Ik heb beiden kaarten maar kan alleen de Master Card koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Gisteren eerste keer dat ApplePay niet werkte. Een Sepay pin apparaat. Volgens de ober werkte geen enkele telefoon daarmee, ook Android toestellen niet. Blijkbaar was er al een paar keer iemand langs geweest om de software te updaten maar zonder succes.

Gelukkig had ik nog wat contant geld bij me.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Gisteren er achter gekomen dat de MediaMarkt geen contactloos betalen ondersteund voor MasterCard (en andere cc’s). Ik moest mijn fysieke MasterCard tevoorschijn en in de gleuf steken 🤦🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

WhatsappHack schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 19:41:
Als je browser de frontline is voor je internet beveiliging heb je denk ik grotere zorgen dan Apple Pay...

En je hebt toch al tig creditcards aangemaakt voor risicovolle betalingen? Je kan het ook willen übernerden :p

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 22-09-2019 09:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DigitalExorcist
fsfikke schreef op zondag 22 september 2019 @ 09:28:
[...]

Als je browser de frontline is voor je internet beveiliging heb je denk ik grotere zorgen dan Apple Pay...

En je hebt toch al tig creditcards aangemaakt voor risicovolle betalingen? Je kan het ook willen übernerden :p
Een oude unsupported browser gebruiken met oncontroleerbare 3rd party meuk erin en denken dat dat veiliger is dan een nieuwere bijgewerkte supported versie.....

Ik pleit voor een akte van bekwaamheid voor iedereen die een computer gaat kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:28
Vandaag voor het eerst ergens niet met apple pay kunnen betalen, het betrof zo’n sepay mobiel ding.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:44:
Nee je hebt Safari nodig hehe, het werkt helaas in geen enkele andere browser. Maar ik ga natuurlijk geen browser gebruiken zonder adequate beveiliging.
Dan heb je je huiswerk wel bar slecht gedaan. Safari 13 is juist meer gericht op security en privacy dan de voorgaande versie. Ze hebben het anti-volg-systeem strakker aangetrokken en ondersteunen nu ook dingen als webauthn (waardoor inloggen met een Yubikey ineens wel werkt). Aan de blocking api hebben ze niet zo veel veranderd, dat moet dus nog steeds met een aparte app die gebruik maakt van die api. Er zijn daarvoor zat apps te verkrijgen waaronder ook AdGuard. Dat die apps via de App Store geleverd dienen te worden betekent ook dat ze (itt de voorgaande extensions) in ieder geval door een proces gaan waarbij er *iets* aan controle plaatsvindt (aka iets vs helemaal niets).

Wanneer we naar andere browsers gaan kijken dan zie we dat die exact dezelfde soort extensions hebben (Chrome, Opera, Firefox, Vivaldi, Edge, etc.) en dus exact dezelfde problemen. De reden waarom deze browsers allemaal hetzelfde doen als Safari zit hem in wat @DigitalExcorcist al aangeeft: er zijn teveel 3rd party extensions geweest die gegevens stalen, teveel rechten hadden of zelf nogal lek waren. De nieuwe extensions api's die zijn geïntroduceerd en nu gemeengoed zijn moeten deze problemen aanpakken.

Apple Pay is dan overigens ook iets wat nog door de webshop ondersteund moet worden en dat doen ze bij lange na niet allemaal. Er zijn dan ook zat andere betaalmogelijkheden die je kunt gebruiken en die net zo prima werken als Apple Pay. Geen Apple Pay is nou niet bepaald een gemis.

Als we het hebben over een storm in een glas water dan is dit daar een zeer uitstekend voorbeeld van.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 22-09-2019 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07
D-Ed schreef op zondag 22 september 2019 @ 00:25:
N26 met Apple Pay werkt bij (mij) vaker niet dan wel... Ik heb beiden kaarten maar kan alleen de Master Card koppelen.
Waar het niet werkt is bij winkels die geen Mastercard accepteren? Logisch dus. Het klopt dat N26 geen Maestro-kaarten in Apple Pay ondersteunt, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kent iemand een tool zoals Tikkie, bunq.me/betaalverzoek, et cetera die Apple Pay support? :)
Dus een manier om (als particulier) betaalverzoeken aan te maken waarbij de ontvanger van het verzoek kan aftikken met Apple Pay? Hoeft wat mij betreft niet perse van Nederlandse bodem te zijn en er hoeft geen iDeal ondersteuning te zijn. Wel een betrouwbare partij natuurlijk.

Ik ben eigenlijk benieuwd of ABN-AMRO Apple Pay support gaat inbouwen in Tikkie...
Ik weet dat mensen aan bunq gevraagd hebben om de optie om met Apple Pay te betalen toe te voegen aan bunq.me/betaalverzoeken, maar daar is helaas nog geen enkele reactie op gekomen vanuit bunq. Het zou wel nice zijn, zowel bij bunq als Tikkie.

In de VS kan dit geloof ik met iMessage d.m.v. Apple Pay Cash, maar daar is vziw nog niets over gezegd of en zo ja wanneer dat naar andere landen komt (zonder trucjes). (Kwam wel dit artikel tegen, maar dat is ook alweer bijna een jaar oud.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
WhatsappHack schreef op maandag 23 september 2019 @ 04:34:
Kent iemand een tool zoals Tikkie, bunq.me/betaalverzoek, et cetera die Apple Pay support? :)
Dus een manier om (als particulier) betaalverzoeken aan te maken waarbij de ontvanger van het verzoek kan aftikken met Apple Pay? Hoeft wat mij betreft niet perse van Nederlandse bodem te zijn en er hoeft geen iDeal ondersteuning te zijn. Wel een betrouwbare partij natuurlijk.

Ik ben eigenlijk benieuwd of ABN-AMRO Apple Pay support gaat inbouwen in Tikkie...
Ik weet dat mensen aan bunq gevraagd hebben om de optie om met Apple Pay te betalen toe te voegen aan bunq.me/betaalverzoeken, maar daar is helaas nog geen enkele reactie op gekomen vanuit bunq. Het zou wel nice zijn, zowel bij bunq als Tikkie.

In de VS kan dit geloof ik met iMessage d.m.v. Apple Pay Cash, maar daar is vziw nog niets over gezegd of en zo ja wanneer dat naar andere landen komt (zonder trucjes). (Kwam wel dit artikel tegen, maar dat is ook alweer bijna een jaar oud.)
Ik denk dat je iets meer geduld moet hebben hiervoor.
Aangezien enkel nog ING en bunq/N26 Apple Pay ondersteuning biedt en de rest nog niet, is er niet genoeg draagvlak om Apple Pay nu al te ondersteunen in betaalverzoek appjes. Hopelijk komt daar verandering in wanneer Apple Pay wat volwassener wordt in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 11:37
Nachtapotheker schreef op zondag 22 september 2019 @ 19:57:
Vandaag voor het eerst ergens niet met apple pay kunnen betalen, het betrof zo’n sepay mobiel ding.
Hier zat ik vanmorgen nog over na te denken: sinds de overstap naar ING en dus Apple Pay ben ik nog geen plek tegengekomen waar het niet kon.
Het is zelfs zo erg dat ik continu mijn portemonnee met alle pasjes thuis laat omdat ik toch mijn watch en telefoon bij me heb. Sterker nog ik weet mijn pincode van mijn pinpas niet, omdat ik die nog niet heb gebruikt :>.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:28
MartijnMartijn schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:14:
[...]

Hier zat ik vanmorgen nog over na te denken: sinds de overstap naar ING en dus Apple Pay ben ik nog geen plek tegengekomen waar het niet kon.
Het is zelfs zo erg dat ik continu mijn portemonnee met alle pasjes thuis laat omdat ik toch mijn watch en telefoon bij me heb. Sterker nog ik weet mijn pincode van mijn pinpas niet, omdat ik die nog niet heb gebruikt :>.
Same here :D
Ik neem nog wel een pasje mee als ik naar plekken ga waar ik nog niet eerder geweest ben, dus gelukkig kon er toch betaald worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Nachtapotheker schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:42:
[...]

Same here :D
Ik neem nog wel een pasje mee als ik naar plekken ga waar ik nog niet eerder geweest ben, dus gelukkig kon er toch betaald worden :+
Hier ook. Tenminste.. Rabo moet nu maar eens over de brug gaan komen met AP maar dan laat ik m'n pasjes ook gewoon in m'n foonhoesje onderin m'n rugzak zitten als ik die ergens nodig zou hebben. En dan met een nadrukkelijke diepe zucht en rollende ogen m'n foon uit m'n tas gaan vissen als ie wél ergens nodig blijkt te zijn... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 09:09
DigitalExcorcist schreef op maandag 23 september 2019 @ 10:11:
[...]
En dan met een nadrukkelijke diepe zucht en rollende ogen m'n foon uit m'n tas gaan vissen als ie wél ergens nodig blijkt te zijn... :)
Ik denk niet dat de betaalautomaat van dat onbemande tankstation daar echt van onder de indruk zal zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
Vloris schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:41:
[...]

Ik denk niet dat de betaalautomaat van dat onbemande tankstation daar echt van onder de indruk zal zijn ;)
Geen idee, ik heb een oldskool tankpas, dus die betaal ik sowieso niet zelf ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op maandag 23 september 2019 @ 06:39:
[...]

Ik denk dat je iets meer geduld moet hebben hiervoor.
Aangezien enkel nog ING en bunq/N26 Apple Pay ondersteuning biedt en de rest nog niet, is er niet genoeg draagvlak om Apple Pay nu al te ondersteunen in betaalverzoek appjes. Hopelijk komt daar verandering in wanneer Apple Pay wat volwassener wordt in Nederland.
Yup, het zal sowieso ook niet in Tikkie komen voordat ABN het überhaupt ondersteund natuurlijk.
Maar het hoeft niet perse een Nederlandse dienst te zijn wat mij betreft. In andere landen is het er al even, vandaar m'n hoop dat er in een ander EU land of VS zo'n dienst is. :) (Voor consumenten, Stripe bijvoorbeeld biedt het prima aan - maar zakelijk.) Tot zover niets kunnen vinden, dus misschien inderdaad helaas nog wat geduld nodig. Zal ook eens in de voorwaarden kijken, het zou ook nog wel eens kunnen dat het helemaal niet mag van Apple op die manier, omdat het in Cash vaarwater zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ben benieuwd. Via Thuisbezorgd.nl app kun je met Apple Pay afrekenen. Maar wat als je bij vrienden eten besteld... dat gaat niet, of wel? Of gebruikt Thuisberzorgd.nl niet de adresgegevens van je instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
iAmRenzo schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:51:
Ik ben benieuwd. Via Thuisbezorgd.nl app kun je met Apple Pay afrekenen. Maar wat als je bij vrienden eten besteld... dat gaat niet, of wel? Of gebruikt Thuisberzorgd.nl niet de adresgegevens van je instellingen?
Probeer het uit en laat me weten.
Als ik moet gokken, krijg je een scherm te zien om je adres te verifiëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Inmiddels zijn we weer een week verder sinds we de verborgen boodschap ontdekten. Begint wel vervelend te worden dat ABN zo schimmig 'nog heel even wachten' blijven roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:56
Gunner schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:32:
Inmiddels zijn we weer een week verder sinds we de verborgen boodschap ontdekten. Begint wel vervelend te worden dat ABN zo schimmig 'nog heel even wachten' blijven roepen.
Moest gisteren ook lachen om de reclame spot van de rabo bank. Kom maar op met de toekomst zeggen ze daar, lijkt mij dat Apple pay daar zeker wel bijhoort maar dat binnenkort duurt daar ook reeds 3 weken zonder enige vooruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Tartarus schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:04:
Probeer het uit en laat me weten.
Als ik moet gokken, krijg je een scherm te zien om je adres te verifiëren.
Ik had gehoopt dat iemand dat al voor me had gedaan! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:40
Gunner schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:32:
Je hebt er ook niks aan als ze een datum noemen die, naar later blijkt, niet gehaald wordt. Dan is de teleurstelling groter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rclahsen schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:45:
[...]

Je hebt er ook niks aan als ze een datum noemen die, naar later blijkt, niet gehaald wordt. Dan is de teleurstelling groter.
Ik had liever gehad dat ze niets hadden gezegd en dan ineens BOEM gelijk beschikbaar maken. Deze tease duurt echt onnodig lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:56
rclahsen schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:45:
[...]

In de ICT werken ze toch Agile dan zou je een datum kunnen zeggen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Gunner schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:46:
Ik had liever gehad dat ze niets hadden gezegd en dan ineens BOEM gelijk beschikbaar maken. Deze tease duurt echt onnodig lang.
Volgens mij spelen er allemaal belangen mee.
De bank wil graag snel promoten. Moet samenwerken met Apple om de boel geregeld te krijgen. Maximaal 6 weken is best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ik heb maar opgegeven om er naar uit te kijken. De lol is er al vanaf en gelukkig kan ik reeds met N26 al bij de lokale super en tankstations betalen, dus zo veel zin heeft ABN niet meer voor mij om naar uit te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Tartarus schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 16:08:
Ik heb maar opgegeven om er naar uit te kijken. De lol is er al vanaf en gelukkig kan ik reeds met N26 al bij de lokale super en tankstations betalen, dus zo veel zin heeft ABN niet meer voor mij om naar uit te kijken.
Same, duurt echt te lang, en dat vage gedoe wekt ook alleen maar irritaties op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

iAmRenzo schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:51:
Bij afrekenen met Apple Pay kan je ook gewoon een bezorg adres invoeren.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
iAmRenzo schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:44:
[...]

Ik had gehoopt dat iemand dat al voor me had gedaan! O-)
Je kunt inderdaad gewoon nog het adres instellen, heb ik al meerdere keren gedaan.

Oops reactie van amphora niet gezien, maar het klopt dus :+

[ Voor 10% gewijzigd door Sneezydevil op 24-09-2019 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ can confirm, en ook eventueel een apart emailadres en telefoonnummer. :)
Je hoeft dus niet perse het e-mailadres van je AppleID door te geven aan het restaurant/Thuisbezorgd.

Maar weet iemand of ze er ook echt iets mee doen? Want je moet alsnog eerst je adresgegevens invullen in de Thuisbezorgd app. :P Althans, toen ik vorige week iets bestelde was dat vereist; kon niet direct een check-out doen. Als niemand 't weet zal ik van de week eens kijken. De pizzabezorger hier is standaard verdwaald en belt *altijd* dat ze het niet kunnen vinden, dus even een ander telefoonnummer meegeven in het Apple Pay venster en we zullen zien. :+

Pagina: 1 ... 4 ... 33 Laatste