Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:42
Een beginnersvraag met apple pay.

In mijn telefoonhoesje ( bookcase hoesje) heb ik ook fysieke betaal pas zitten. Gaat dit altijd goed met betalen of is er met contactloos betalen ook een kans dat de fysieke pas gekoppeld met een andere rekening wordt aangeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Die kans is inderdaad aanwezig. Tip; die kaart eruit halen en eventueel als tweede digitale kaart toevoegen aan je Wallet ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakje-2018
  • Registratie: November 2009
Dank je wel @DeNachtwacht Dan haal ik de fysieke kaart uit m'n telefoonhoesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:12
Ik probeer op de website Spliiit mijn Wallet te vullen. Voorheen altijd gelukt met Apple Pay, zonder issues. Nu lukt het niet meer, ik krijg continu een foutmelding. Andere websites werken wel gewoon.

Ik heb de kaart al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd, wat dus niet geholpen heeft.

Contact gelegd met de website, maar daar kom ik niet verder. Meerdere browsers gebruikt, zowel PC als iPhone. Niks werkt. Zij weten het eigenlijk ook niet, blijven hameren op ander IOS device gebruiken en dat op maar een creditcard moet aanschaffen.

Iemand dezelfde ervaring? En eventueel een oplossing?

iOS 18.3 op een iPhone 13 mini.

Dit is de foutmelding die ik krijg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEbVW9cyLJUoFD5X91nR9xw21QU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGPN0WDjjxvPiW0bGSPyVDSB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:52
Incognitum schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:43:
Ik probeer op de website Spliiit mijn Wallet te vullen. Voorheen altijd gelukt met Apple Pay, zonder issues. Nu lukt het niet meer, ik krijg continu een foutmelding. Andere websites werken wel gewoon.

Ik heb de kaart al eens verwijderd en opnieuw toegevoegd, wat dus niet geholpen heeft.

Contact gelegd met de website, maar daar kom ik niet verder. Meerdere browsers gebruikt, zowel PC als iPhone. Niks werkt. Zij weten het eigenlijk ook niet, blijven hameren op ander IOS device gebruiken en dat op maar een creditcard moet aanschaffen.

Iemand dezelfde ervaring? En eventueel een oplossing?

iOS 18.3 op een iPhone 13 mini.

Dit is de foutmelding die ik krijg:
[Afbeelding]
Zijn ze niet gewoon gestopt met het accepteren van Maestro? Misschien kun je dat aan de klantenservice vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
oohh schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:50:
[...]

Zijn ze niet gewoon gestopt met het accepteren van Maestro? Misschien kun je dat aan de klantenservice vragen?
Goede vraag.

Heb het gevraagd en ze geven aan ‘niet gestopt te zijn met Maestro’. Dus helaas nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Hey allemaal,

Klopt het dat het überhaupt niet meer mogelijk is om in appstore aankopen te doen via apple pay (en dan dus met maestro passen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAlgemeen
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-05 07:11
Vandaag contact gehad met ING, zit met hetzelfde probleem. Ze maken er nu een incident van en gaan een onderzoek instellen. Ben benieuwd.

(Nieuw account, volg al jaren Tweakers, had ooit in een ver verleden een account).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhVocd53Sgic6o_vlto_8ovbrPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cldtoTNkVizbw3kmXSMnwArX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOsakfO-wIp0jsxRCdIf25bRsew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFoPxCqa3JJ0AlmrStVCyvXp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UJiQgde1NKCjRR1X8ghnwb6ZVg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J8qPsvGMPs3nTzgY044q0Ld4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:41
Apple Pay is niks anders dan een manier om te betalen. Als de winkel geen credit cards accepteert, of juist geen maestro passen accepteert (vaak kan de winkel dat in stellen), dan kan je daar ook niet mee met Apple Pay betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 15:20
ChrisM schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:04:
Apple Pay is niks anders dan een manier om te betalen. Als de winkel geen credit cards accepteert, of juist geen maestro passen accepteert (vaak kan de winkel dat in stellen), dan kan je daar ook niet mee met Apple Pay betalen.
Precies dat, en eigenlijk mogen winkels daar wat duidelijker mee zijn (want alleen zeggen dat je Apple Pay ondersteund zegt weinig voor veel mensen)

ik wist het vaak wel, winkels die geen Maestro ondersteunen via Apple Pay, accepteerden vaak dat ook niet op de normale manier

Ik had destijds daarom ook apps betaald via mijn provider (Vodafone) omdat Apple Pay met mijn Maestro pas niet geaccepteerd werd.

[ Voor 10% gewijzigd door Mizgala28 op 16-01-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAlgemeen
Volgens ING zou alles geaccepteerd worden en zou het volledig moeten werken.

Zelfs thuisbezorgd werkt niet dmv Apple Pay, terwijl dat voorheen wel werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
DeAlgemeen schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:39:
Volgens ING zou alles geaccepteerd worden en zou het volledig moeten werken.

Zelfs thuisbezorgd werkt niet dmv Apple Pay, terwijl dat voorheen wel werkte bij mij.
Ik heb hetzelfde probleem. Zoals ik al hierboven beschreef ook opeens websites die niet meer geaccepteerd worden. Spliiit heeft naar eigen zeggen niks veranderd (specifiek gevraagd naar hun maestro acceptatie) en daar heb ik dan maar een creditcard voor gebruikt.

Er was deze week nog een website die het weigerde maar ik weet even niet meer welke. Vergeten te noteren.

Welke IOS draai jij? Ik zit nu op 18.3 bèta, maar geen idee of de problemen begonnen zijn met of al voor deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeAlgemeen
Draai nu de iOS 18.2.1 op een iPhone 16 Pro.
Gister op aanraden de ING app ge-update naar de laatste versie 2025.1.0 maar ook dat mocht niet baten.

Wanneer het begonnen is weet ik niet. Opeens werkte het niet meer. Heb sinds een paar maanden een nieuwe fysieke pas met alleen het VPay logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
DeAlgemeen schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 06:46:
Draai nu de iOS 18.2.1 op een iPhone 16 Pro.
Gister op aanraden de ING app ge-update naar de laatste versie 2025.1.0 maar ook dat mocht niet baten.

Wanneer het begonnen is weet ik niet. Opeens werkte het niet meer. Heb sinds een paar maanden een nieuwe fysieke pas met alleen het VPay logo.
Nou 18.3 lost het tot nu toe niet op. Ik zal een logje bijhouden van websites / apps die nu weigeren. Wellicht komt er iets uit t.z.t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeAlgemeen
Na een paar keer heen en weer mailen met de incidenten helpdesk krijg ik onderstaande gestuurd. Het zal dus even afwachten worden.
Bedankt voor het insturen van de informatie. Het lijkt te gaan om Maestro-kaart acceptatie door de aangegeven bedrijven. Hier hebben wij als ING momenteel helaas geen oplossing voor. We verwachten in de loop van 2025 VISA/Mastercard Debit kaarten te gaan uitgeven. Deze zullen een betere internationale acceptatie hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43
DeAlgemeen schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:51:
Na een paar keer heen en weer mailen met de incidenten helpdesk krijg ik onderstaande gestuurd. Het zal dus even afwachten worden.

[...]
heb je wel bevestiging van de bedrijven waar je probeerde te betalen dat ze Maestro accepteren?

Zo ja, dan zou ik hem toch ook weer bij ING leggen (alsook bij het bedrijf).

Zo nee , dan bij de bedrijven checken of ze idd geen Maestro accepteren (via Apple Pay).

Acties:
  • +3 Henk 'm!
In de FAQ in de OP staat een testsite he. :P Als je op https://applepaydemo.apple.com/ maestro toevoegt aan "supportedNetworks" (let op de komma's!) kun je kijken wat er daar gebeurt als je vervolgens op Pay tikt. Voorbeeld hoe je dat stukje (supportedNetworks) aanpast:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
{
  "countryCode": "NL",
  "currencyCode": "EUR",
  "merchantCapabilities": [
    "supports3DS"
  ],
  "supportedNetworks": [
    "visa",
    "masterCard",
    "amex",
    "maestro",
    "discover"
  ],
  "total": {
    "label": "Demo (Er wordt geen geld afgeschreven van je rekening)",
    "type": "final",
    "amount": "1.99"
  }
}

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 21-01-2025 10:57 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeAlgemeen
Wally2002 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 17:01:
[...]

heb je wel bevestiging van de bedrijven waar je probeerde te betalen dat ze Maestro accepteren?

Zo ja, dan zou ik hem toch ook weer bij ING leggen (alsook bij het bedrijf).

Zo nee , dan bij de bedrijven checken of ze idd geen Maestro accepteren (via Apple Pay).
Heb velen screenshots van apps waar het niet (en wel werkte) doorgestuurd. Ze hebben de verschillen tussen de apps bekeken. En dit was hun conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry_bemmel
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-02 20:26
Ik heb het zelfde probleem.telkens de melding “kaart te snel verwijderd “.op andere plaatsen en kassa’s geen problemen,alleen bij TINQ.iemand een oplossing?
BVD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Harry_bemmel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:53:
Ik heb het zelfde probleem.telkens de melding “kaart te snel verwijderd “.op andere plaatsen en kassa’s geen problemen,alleen bij TINQ.iemand een oplossing?
BVD
Sommige betaalterminals accepteren je kaart alleen als je ‘m er minstens een paar seconden voorhoudt. Dit gedrag zie ik ook bij snackautomaten (misschien is het signaal om minder te snacken). ;)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is er naast het aanzetten van express mode nog iets nodig om face id onnodig te maken bij OV.

Heb het aangezet voor de iPhone 16 van mn vrouw met een ASN betaalpas, maar bij poortjes moet zijn nog steeds met face id de betaling autoriseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:09
mcetweaker schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 23:50:
Is er naast het aanzetten van express mode nog iets nodig om face id onnodig te maken bij OV.

Heb het aangezet voor de iPhone 16 van mn vrouw met een ASN betaalpas, maar bij poortjes moet zijn nog steeds met face id de betaling autoriseren.
Express mode wordt niet ondersteund in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:00
Ik wil graag AppleCare+ toevoegen aan mijn nieuwe iPad Pro en wil dat doen via Apple pay. Ik heb al jaren mijn Rabobank Debit kaart aan mijn account hangen en ook diverse betalingen gedaan met Apple Pay. Echter voor AppleCare+ wordt de kaart niet geaccepteerd.

Kan dit niet met een debit kaart of gaat er iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-06 20:27

Yucko

One clown to rule them all !

mij is het destijds alleen gelukt via de CC (icm met Apple Pay)

Net zoals je volgens mij in de Apple Store app ook alleen maar met CC via Apple Pay kan betalen om aankopen te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Yucko op 26-03-2025 15:52 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43
MadDogMcCree schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:23:
Ik wil graag AppleCare+ toevoegen aan mijn nieuwe iPad Pro en wil dat doen via Apple pay. Ik heb al jaren mijn Rabobank Debit kaart aan mijn account hangen en ook diverse betalingen gedaan met Apple Pay. Echter voor AppleCare+ wordt de kaart niet geaccepteerd.

Kan dit niet met een debit kaart of gaat er iets fout?
Het is hier o.a. door mij al eerder genoemd in dit topic: Je betaalt via Apple Pay, het is een doorgeefluik. Dat wil zeggen dat als de betreffende online winkel alleen Mastercard/VISA accepteert en geen Maestro, dat deze laatste dan niet beschikbaar is om te betalen in Apple Pay.

Ik meen dat de Apple (in ieder geval sinds enige tijd) geen Maestro meer ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:29
Zojuist is mijn ASN bankpas (die nog tot 2027 geldig is) verwijderd uit de wallet van mijn iPhone en Apple Watch. Opnieuw toevoegen lukt niet. Hebben meer mensen dat gehad?

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:01
RichieB schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 23:03:
Zojuist is mijn ASN bankpas (die nog tot 2027 geldig is) verwijderd uit de wallet van mijn iPhone en Apple Watch. Opnieuw toevoegen lukt niet. Hebben meer mensen dat gehad?
Bij mij zie ie er gewoon nog in, ASN V-Pay pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaydrionRayel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-05 16:34
Visa Debit cards hebben problemen met toevoegen, het is sinds de update van IOS 18.4, daarvoor was het geen enkel probleem. Knab, Rabo visa debit kaarten kunnen geen van allen worden toegevoegd. ABN Amro trouwens ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Ynnoz op 30-04-2025 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:20
RichieB schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 23:03:
Hier zelfde verhaal, ook ASN en zowel iPhone als AW. Wallet-app opnieuw geïnstalleerd mocht ook niet baten; hij blijft aangeven dat de bank gecontact moet worden. Wil ik wel doen, maar zij gaan vast naar Apple wijzen en andersom. Heb jij ondertussen een oplossing kunnen vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
@Jixreme Op mijn iPhone kon ik de pas na een paar uur weer toevoegen, maae op mijn Apple Watch lukt het nog steeds niet met dezelfde foutmelding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
RichieB schreef op maandag 5 mei 2025 @ 19:23:
@Jixreme Op mijn iPhone kon ik de pas na een paar uur weer toevoegen, maae op mijn Apple Watch lukt het nog steeds niet met dezelfde foutmelding..
Wat vervelend. Ik zie op Reddit een hoop mensen die hetzelfde hebben, ook zonder oplossing. Morgen weer proberen en anders ASN toch maar even contacten. Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
@Jixreme Waar op Reddit zie je nog meer klachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
RichieB schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 07:35:
@Jixreme Waar op Reddit zie je nog meer klachten hierover?
Met deze zoekopdracht vind ik er best wat over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RichieB
In vind daarmee niemand die dit ook heeft met een Nederlandse bank. Maar ik begrijp nu dat je problemen met het opzetten van Apple Pay in het algemeen bedoelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jixreme
Net opnieuw geprobeerd, en het is gelukt voor zowel iPhone als Apple Watch. Niks bijzonders gedaan, los van het opnieuw installeren van de Wallet-app op de iPhone gisteren.
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste