Redondo1982 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:50:
[...]
Voor Apple Pay moet je 16 jaar zijn als je het aan een bankrekening koppelt. Als je Cash Family krijgt dan kan je een tegoed storten, prepaid zeg maar, wat kinderen wel mogen gebruiken.
Hij is 12 jaar en heeft wel gewoon z’n bankpas. Alleen gemak dient de mens. Wij gebruiken toch ook AP? Pasje toch ook niet of nauwelijks.
Aha, dat is dus de catch. Het was me simpelweg niet duidelijk wat dit precies zou oplossen, vandaar mijn vraag. Ik vind het dan ook wat kort door de bocht om direct te stellen dat ‘we er hier het nut niet van inzien’.
Wat mij betreft mag die feature er best komen, ook al zou ik er zelf waarschijnlijk nooit gebruik van maken. Ik heb er liever dat je als ouder zelf kunt bepalen of Apple Pay is toegestaan voor het account van je kind, in plaats van dat er nu een harde leeftijdsgrens van 16 jaar geldt.
Als je besluit dat je kind Apple Pay mag gebruiken, laat ze het dan meteen op dezelfde manier doen als volwassenen. Mijn eerste indruk is nu dat je ze als het ware gewoon een tientje geeft via Apple Pay, terwijl ze ook gewoon een bankrekening kunnen hebben die aan Apple Pay is gekoppeld. Dat lijkt mij in de basis hetzelfde principe, met als voordeel dat ze meteen kennismaken met het hebben van een eigen bankrekening.
Maar misschien zie ik het verkeerd en werkt het in de praktijk heel anders, want ik heb er eerlijk gezegd geen flauw idee van. En dat jij er anders in staat, is natuurlijk helemaal prima, naar een discussie daarover ben ik niet op zoek.