Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-06 13:35
Eerder was bij ICS de verwachting de loop van dit jaar volgens hun Twitter account. Ik heb nog wat dingen lopen en paar tripjes over de grens binnenkort. Dat is begin volgend jaar voorbij. Als ICS dan nog steeds geen Apple pay ondersteunt is dat een mooi moment om over te stappen naar een ander. Geen zin meer om op dat 'binnenkort' te blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 16:27
Dat mensen echt nog wachten op ICS icm AP. Dat zeg je toch gewoon op als AP je hangijzer is. Dat heb ik ook gedaan en nu al bijna een jaar tevreden over Amex.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-06 00:13
Redondo1982 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:22:
Dat mensen echt nog wachten op ICS icm AP. Dat zeg je toch gewoon op als AP je hangijzer is. Dat heb ik ook gedaan en nu al bijna een jaar tevreden over Amex.
Alleen een Amex als hoofdkaart en geen enkele VISA of Mastercard is vrij onhandig. Nog genoeg aanbieders zowel fysiek als online die geen Amex accepteren. Anders had ik ook allang opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 16:27
nielsiejjj92 schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:08:
[...]

Alleen een Amex als hoofdkaart en geen enkele VISA of Mastercard is vrij onhandig. Nog genoeg aanbieders zowel fysiek als online die geen Amex accepteren. Anders had ik ook allang opgezegd.
Ik heb nog een Rabo Gold Card ernaast, uiteraard ook met AP ;)

Ik heb ook nog gewoon een rekening met geld erop :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 21:04

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Het lijkt erop dat Apple Pay dan toch gaat komen dit jaar, inmiddels brengt de ICS update van vandaag het Wallet-ondersteuningsbadge terug op hun App Store pagina: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQEX_FIcxHY9wDLRZC1GRGiDGug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLaxogiDWezVucqn52ie63Qa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

En de tekst bij de update, belooft ook wat moois:
December is in aantocht. Wij maken ons op voor een feestelijke maand vol mooie verrassingen. Onze app heeft alvast een paar updates gekregen en is er helemaal klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:29
DaveFlash schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:45:
Het lijkt erop dat Apple Pay dan toch gaat komen dit jaar, inmiddels brengt de update van vandaag het Wallet-ondersteuningsbadge terug op hun App Store pagina: [Afbeelding]
Je bent vergeten toe te voegen welke bank dit is. ICS,Triodos, of toch een andere bank? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:23

Yucko

One clown to rule them all !

oohh schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:16:
[...]

Je bent vergeten toe te voegen welke bank dit is. ICS,Triodos, of toch een andere bank? ;)
het icoontje bovenaan in het midden was geen indicatie :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Redondo1982 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:22:
Ik kom wel eens op plekken waar Amex problemen geeft qua dekking. Voor mij de keuze om VISA of Mastercard te willen. Ik zit bij ICS omdat mijn bank geen creditkaart aanbied. Nog steeds niet, maar sinds dien heb ik ook een andere bank er bij genomen en die biedt het wel aan. Het voordeel van ICS vind ik dat het een separate bank is en ik geld er op kan storten (en zo het limiet hoger kan maken mocht dat nodig zijn). Maar, inmiddels op punt aangekomen dat ik in eerste kwartaal 2024 toch maar ga overstappen als er geen Apple Pay is. Bericht DaveFlash geeft hoop, maar laten we zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

bijstorten om een hoger limiet te creëren kan bij een reguliere bank zoals de Rabobank ook. Alleen even opletten met de datum dat het openstaande saldo verrekend wordt met je betaalrekening :P

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
oohh schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:16:
[...]

De tekst ICS en ook het logo van ICS. Toch vrij duidelijk. En Triodos geeft helemaal geen creditcard uit ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Triodos verwacht dat ergens in de eerste helft van 2024 Apple Pay beschikbaar komt.

https://www.triodos.nl/ve...oogle-pay?id=5af288539ddf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik lees hier dat Mastercard mogelijk binnenkort wordt toegevoegd aan Apple Pay.

Via deze link krijg ik de indruk dat het al werkend zou moeten zijn: https://www.mastercard.nl...os-betalen/apple-pay.html

Waarom deze pagina als het nog niet werkt?

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:02
Mastercard werkt (al heel lang) met Apple Pay. Maar het ligt eraan of jouw bank het geïmplementeerd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28
wilmundo schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 21:08:
Ik lees hier dat Mastercard mogelijk binnenkort wordt toegevoegd aan Apple Pay.

Via deze link krijg ik de indruk dat het al werkend zou moeten zijn: https://www.mastercard.nl...os-betalen/apple-pay.html

Waarom deze pagina als het nog niet werkt?
Hier staat precies uitgelegd hoe je je Mastercard toevoegt aan Apple Pay.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

tadaaa! ICS. (Apparatuur staat hier in het engels)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jI88_M-9Sx5OrzE8SuRWkTfoqXA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YIItL09piSLoVX4u6APDV7Tg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door EsEsDee op 05-12-2023 10:35 ]

Uncontrollable & Incompatible

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
Yep, ik krijg zojuist van ICS een e-mail, dat ik mijn Mastercard Classic aan Apple Pay kan toevoegen.

[ Voor 6% gewijzigd door RicoK op 05-12-2023 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RicoK schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:15:
Yep, ik krijg zojuist van ICS een e-mail, dat ik mijn Mastercard Classic aan Apple Pay kan toevoegen.
Kreeg net dezelfde mail voor mijn Gold card, zou eens tijd worden :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:10

TheVMaster

Moderator WOS
EsEsDee schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:33:
tadaaa! ICS. (Apparatuur staat hier in het engels)

[Afbeelding]
Nice! Ook de 'ANWB VISA variant' kun je nu toevoegen. Kan overigens ook gewoon via de Wallet App (en dan de kaart scannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu nog eens de volgorde van de kaarten kunnen veranderen en wat betreft ING een kleur of aanduiding in de pas kunnen kiezen. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-06 14:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hier de ABN Amro Credit Card toe kunnen voegen. Is eigenlijk ook gewoon een credit card van ICS, maar dan onder het ABN Amro label.

Toch blijft het vreemd dat je bv in de Adidas app wel met Apple Pay kunt betalen, maar dat de gewone bankpassen daar niet voor in aanmerking komen ondanks dat diezelfde betaalpassen wel met Apple Pay werken want ik betaal er dagelijks mee via Apple Pay bij terminals op werk en in de supermarkt met mijn Apple Watch.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

THE_BASE schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:15:
Nu nog eens de volgorde van de kaarten kunnen veranderen en wat betreft ING een kleur of aanduiding in de pas kunnen kiezen. :)
volgorde kan toch al?
met je vinger een kaart vasthouden en naar de positie van je keuze slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:15:
Volgorde kun je in Wallet gewoon aanpassen (de ene kaart achter de andere slepen).

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 05-12-2023 15:57 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MRE-Inc schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:17:
Hier de ABN Amro Credit Card toe kunnen voegen. Is eigenlijk ook gewoon een credit card van ICS, maar dan onder het ABN Amro label.

Toch blijft het vreemd dat je bv in de Adidas app wel met Apple Pay kunt betalen, maar dat de gewone bankpassen daar niet voor in aanmerking komen ondanks dat diezelfde betaalpassen wel met Apple Pay werken want ik betaal er dagelijks mee via Apple Pay bij terminals op werk en in de supermarkt met mijn Apple Watch.
Dat komt zeer waarschijnlijk omdat Apple Pay geen apart "payment scheme" is, zoals Maestro of VISA of MasterCard Credit. De Adidas app accepteert dan blijkbaar alleen creditcards en geen "gewone" (Maestro) betaalpassen. Apple Pay presenteert in de basis hetzelfde type kaart als je 'echte' kaart (hoewel het mogelijk is dat de echte kaart bijvoorbeeld V-Pay is en de corresponderende virtuele kaart in Apply Pay Maestro).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Heeft waarschijnlijk mee te maken dat Adidas wel Mastercard/Visa ondersteunen maar niet maestro/vpay

Edit: @Herko_ter_Horst was me net voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KorteGebruiker op 05-12-2023 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

omdat Adidas heel stug geen Maestro en V-Pay passen accepteert in hun webshop en app, enkel debit en -creditcards van Visa, Mastercard en misschien amex, zelfde bij de diensten van Apple zelf, hoogst irritant, werd en wordt Maestro en V-Pay nooit geaccepteerd, maar webshops, apps en instanties dienen dit zelf te fixen in hun PSP-portaal. door ergens een schuifje om te zetten.

Klagen heeft iig bij Apple geen zin gehad is mijn ervaring, heb al sinds 2018 constant bij Apple lopen aangeven dat ze wel mooi kunnen lopen doen met bunq en daarna ING mbt Apple Pay in Nederland, maar dat ze dan ook wel eens hun eigen webshop, site en diensten mogen updaten om onze Maestro en V-Pay passen te accepteren, echter vielen die klachten telkens op dovemansoren helaas.

Enfin, nu we in Nederland dan toch alsnog overstappen op echte debitcards van Visa en Mastercard, verdwijnt dit issue uiteindelijk van zelf naargelang meer en meer mensen de debitcard zullen hebben als eerste betaalpas in hun portemonnee en Wallet... _/-\o_ :9~

[ Voor 2% gewijzigd door DaveFlash op 05-12-2023 16:13 . Reden: correcties ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

ohjee, 3 mensen hebben dit nu lopen uitleggen. nou neem aan dat het dan duidelijk is voor MRE. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Anyway, ook ik heb visa world card van iCS kunnen activeren in Apple Pay :_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Yucko schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:35:
[...]

volgorde kan toch al?
met je vinger een kaart vasthouden en naar de positie van je keuze slepen.
Hou op, er gaat een wereld voor mij open. Ik gisteren helemaal Openbank verwijderen om die vervolgens als laatste weer toe te voegen. :+

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het is mij gelukt naast mijn ANWB Visa card ook mijn ING creditcard toe te voegen op mijn Mac, dit was eerst niet mogelijk!

[ Voor 13% gewijzigd door Vinnienerd op 05-12-2023 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Waarom staat er bij mijn ABN Amro Credit Card een optie Automatische Selectie die ik aan of uit kan zetten en bij mijn Visa Credit Card en N26 Credit Card niet ?

Te vinden via: Instellingen > Wallet en Apple Pay > ABN Amro Credit Card

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Fy-bvAoNNsqIKarZ3U5MXewdag=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRa2fGmPKOZnE0b2eJRajUr5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 44% gewijzigd door MRE-Inc op 06-12-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

hmm, flitsend pasje, maar ben zelf helaas niet bekend met die optie, draai je toevallig een beta?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:00

JB

Cédric roelt!

Wat fijn... na "10" jaar wachten kan ik ook eindelijk mijn ICS CCs toevoegen :')

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PrimusIP
Blijf het trouwens knap irritant vinden dat je geen naam op de kaart ziet of dat je zelf een tekst kunt toevoegen. Ik heb twee kaarten van dezelfde bank en ze zien er het zelfde uit behalve het rekeningnummer. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige op aarde ben. Simpel tekstveldje toevoegen zou toch niet ingewikkeld moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
Als ik trouwens nog een wens mag doen: ik. zou het fijn vinden als meer kaarten in de Apple Wallet komen. Bijvoorbeeld de OV kaart, AH, zorgpas en weet ik wat meer.
(En zodra je een ID-achtige kaart er in kunt stoppen hoef je geen eens fysieke kaarten meer mee te nemen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:10

TheVMaster

Moderator WOS
PrimusIP schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:40:
Blijf het trouwens knap irritant vinden dat je geen naam op de kaart ziet of dat je zelf een tekst kunt toevoegen. Ik heb twee kaarten van dezelfde bank en ze zien er het zelfde uit behalve het rekeningnummer. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige op aarde ben. Simpel tekstveldje toevoegen zou toch niet ingewikkeld moeten zijn lijkt me.
Bunq heeft daar iets ‘simpels’ op bedacht die kunt in hun app een gekleurd randje toevoegen aan de passen, zo zijn alle passen toch net iets anders. Misschien dat andere banken dat ook kunnen doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUJtXE4Hv7TUn76NyoPlwsWci6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdKfM8nt48hw1ttFFoiZagGM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 08-12-2023 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Zou flinke verbetering zijn!
Mijn ING pasjes zien er het zelfde uit en na flinke tijd herinner ik mijn banknummer onvoldoende om niet te twijfelen. Met mijn Triodos account heb ik dat probleem niet. Die hebben geen Apple Pay. Die gebruik ik niet meer voor pinnen maar is mijn maandelijkse automatische incasso rekening geworden. Wanneer ze wel Apple Pay gaan ondersteunen wil ik ze graag voor gewone betalingen gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdj
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Al meer dan een maand kan je geen KBC kaarten meer toevoegen aan de Wallet op Mac (iOS and WatchOS werken wel). Het loopt mis bij de verificatie: dan heb je enkel de mogelijkheid om naar een nummer te bellen maar dat is de helpdesk en die kunnen de kaart niet verifiëren. Vroeger had je de optie voor SMS dacht ik.

Bij KBC zijn ze op hoogte van het probleem en ze hebben geen enkel idee wanneer dit opgelost gaat zijn, het zou maanden kunnen duren.

Heel vervelend... Heeft iemand meer info of nog beter, een work-around?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hebben meer mensen last van slecht werkende Apple Pay bij Yomani terminals de laatste weken/maanden? In mijn geval met ING betaalpassen.

Eerste keer iPhone aanbieden > mislukt. Opnieuw tweemaal klikken en face ID: instant betaald. Ik kan het bijna elke keer reproduceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 15:34
PrimusIP schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:16:
Als ik trouwens nog een wens mag doen: ik. zou het fijn vinden als meer kaarten in de Apple Wallet komen. Bijvoorbeeld de OV kaart, AH, zorgpas en weet ik wat meer.
(En zodra je een ID-achtige kaart er in kunt stoppen hoef je geen eens fysieke kaarten meer mee te nemen.)
Je kunt eens kijken naar https://apps.apple.com/nl...-store-cards/id1423106610

Die heb ik gebruikt om klantenkaarten toe te voegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:43
PrimusIP schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 00:54:
Zou flinke verbetering zijn!
Mijn ING pasjes zien er het zelfde uit en na flinke tijd herinner ik mijn banknummer onvoldoende om niet te twijfelen. Met mijn Triodos account heb ik dat probleem niet. Die hebben geen Apple Pay. Die gebruik ik niet meer voor pinnen maar is mijn maandelijkse automatische incasso rekening geworden. Wanneer ze wel Apple Pay gaan ondersteunen wil ik ze graag voor gewone betalingen gaan gebruiken.
ING biedt nu de mogelijkheid om je apple passen te personaliseren met icoontjes.

https://www.iculture.nl/n...icoontjes-personaliseren/

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Eric H schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:18:
[...]

ING biedt nu de mogelijkheid om je apple passen te personaliseren met icoontjes.

Nice! Een kleine maar hele nuttige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Laatst online: 12-06 17:17
Ik heb in dit topic gezocht naar posts m.b.t. veiligheid bij het gebruik van Apple Pay. Onderstaande kwam ik nog niet tegen. Als ik niet goed genoeg heb gezocht alsvast mijn verontschuldigingen.

Apple Pay wordt in het algemeen als een veilige methode gezien om betalingen uit te voeren.
Zoekend naar artikelen hierover vind kom ik voornamelijk steeds onderstaand artikel tegen dat al weer bijna twee jaar oud is. Mogelijk is het niet actueel meer. Sowieso is malware op een iPhone installeren best moeilijk lijkt me, gezien de dicht getimmerde appstore.

https://www.bnnvara.nl/ka...a-apple-pay-en-google-pay

Weet iemand iets m.b.t. veiligheidsincidenten (zoals in het artikel genoemd of andere) met Apple pay ?

[ Voor 28% gewijzigd door Green.car6808 op 07-02-2024 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 18:22
Green.car6808 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 06:47:
Weet iemand iets m.b.t. veiligheidsincidenten (zoals in het artikel genoemd of andere) met Apple pay ?
Aangezien dit soort incidenten wel in het nieuws zouden zijn gekomen als het in de twee jaar sinds dat artikel verscheen was gebeurd, kunnen we er wel van uit gaan dat het artikel slechts een theoretische mogelijkheid verkende. Overigens ging het artikel niet specifiek alleen over Apple Pay, maar alle contactloze betaalsystemen (Google Pay, Samsung Pay, contactloos betalen met de app van je bank...). Ik heb nooit iets gelezen dat het daadwerkelijk ooit is gebeurd. Maar goed, mensen hebben weer geklikt op het artikel, dus het doel van de uitgever van Vice was weer gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door Of-Aaargh op 07-02-2024 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:11
@Green.car6808 Ik denk sowieso dat dit minder een issue is als jij je (bijvoorbeeld) normale ING (op iPhone) of ABN pas aan Apple Pay of Google Pay koppelt, om de boel goed te keuren heb je toch de app van je bank nodig en moet je de koppeling goedkeuren.

Als ik dat artikel lees lijkt het erop dat deze methode mogelijk is als jij je pas direct via de Apple Pay of Google Pay koppelt, nou heb ik daar geen ervaring mee (nooit een Credit Card aan 1 van de 2 diensten gekoppeld) maar dat zal alleen voor bepaalde passen van toepassing zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Laatst online: 12-06 17:17
Mizgala28 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 20:09:

Als ik dat artikel lees lijkt het erop dat deze methode mogelijk is als jij je pas direct via de Apple Pay of Google Pay koppelt, nou heb ik daar geen ervaring mee (nooit een Credit Card aan 1 van de 2 diensten gekoppeld) maar dat zal alleen voor bepaalde passen van toepassing zijn denk ik.
Mmh.. ik heb meerdere passen in Apple Pay , debitcards , een creditcard en een bankpas .
Ik heb altijd de financiële instantie nodig voor goedkeuring, meestal via de app.

Ik vraag me af of dat überhaupt kan wat jij zegt (direct via Apple Pay koppelen) Ik zou niet weten hoe dat moet in elk geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:47
Green.car6808 schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 21:06:
[...]

Mmh.. ik heb meerdere passen in Apple Pay , debitcards , een creditcard en een bankpas .
Ik heb altijd de financiële instantie nodig voor goedkeuring, meestal via de app.
Het gaat hier dan ook om offline betalingen. Als de kaart eenmaal gekoppeld is, kan men zonder pincode in winkels onbeperkt uitgeven.
Ik vraag me af of dat überhaupt kan wat jij zegt (direct via Apple Pay koppelen) Ik zou niet weten hoe dat moet in elk geval
Ja, er is een mogelijkheid om kaarten direct te koppelen aan de hand van de kaartgegevens. Daar zit ook een 2nd factor verificatie bij, blijkbaar kunnen criminelen die onderscheppen zonder dat je daar iets van merkt, of natuurlijk onder valse voorwendselen verkrijgen.
Volgens mij kunnen kaartuitgevers wel forceren dat het op iOS via hun eigen app moet (weet ik niet zeker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-05 14:23
nvm - verkeerde topic

[ Voor 98% gewijzigd door Thomas20 op 09-02-2024 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21
Thomas20 schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 15:55:
Ik kan de Apple TV niet bedienen met de remote "app" op m'n iPhone.

Dit is de "app" die ik bedoel:
[Afbeelding][Afbeelding]

Als ik op "Kies een TV" tik gebeurt er niets. Na 5 minuten laden wordt er ook nog niets getoond.

Het vreemde is, wanneer ik een zoekveld activeer in een Apple TV app - ik wel direct een push notificatie krijg op m'n iPhone om deze als toetsenbord te gebruiken:
[Afbeelding]

Ook kan ik gewoon streamen naar de Apple TV. Apple TV is bedraad aangesloten op m'n router. Het lijkt mij dus geen netwerk issue. Alle apparaten zijn up to date met de laatste versie.

iPhone 13 met iOS 17.4
Apple TV 4K (2022) WiFi + Ethernet 128GB met tvOS 17.3

Iemand nog een idee wat ik kan proberen? (naast turn it off & on again)
Je zit in het verkeerde topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Triodos heeft inmiddels het bericht dat Aple pay er in de eerste helft van dit jaar aan gaat komen weer aangepast. Nu zeggen ze het te willen zonder enige tijdindicatie.
Ik word er langzamerhand een beetje flauw van…

https://www.triodos.nl/ve...oogle-pay?id=5af288539ddf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 17:16
@PrimusIP Zó herkenbaar ☹️.
Inmiddels kan ik er al weer een tijdje gebruik van maken, maar de SNS Bank deed er ook zo lang over na hun eerste bericht dat Apple Pay er aan gaat komen. Wachten duurt zo lang.
Maar, dooddoener, ik weet het, geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mag je tegenwoordig als merchant kosten rekenen voor het gebruik van Apple Pay…? Kon het zo snel niet terugvinden, maar het viel me op dat Thuisbezorgd tegenwoordig €0,25 bovenop de prijs gooit als je Apple Pay kiest. Voorheen mocht dat niet. (Misschien nu nog niet maar hopen ze er mee weg te komen.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
WhatsappHack schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:38:
Mag je tegenwoordig als merchant kosten rekenen voor het gebruik van Apple Pay…? Kon het zo snel niet terugvinden, maar het viel me op dat Thuisbezorgd tegenwoordig €0,25 bovenop de prijs gooit als je Apple Pay kiest. Voorheen mocht dat niet. (Misschien nu nog niet maar hopen ze er mee weg te komen.)
Ligt eraan met welke kaart je betaald. Je betaalt via Apple Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nielsiejjj92 schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 18:55:
[...]

Ligt eraan met welke kaart je betaald. Je betaalt via Apple Pay.
Ik begrijp je reactie niet. De €0,25 is kaartagnostisch. Het verschijnt zodra je Apple Pay selecteert als betaalmethode.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-06 08:21
Krijg je die 25 cent ook bij andere betalingsmogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 20:52:
[...]

Krijg je die 25 cent ook bij andere betalingsmogelijkheden?
Yup. Behalve bij betalen met credit card. iDeal, PayPal, Apple Pay = €0,25 extra. PayPal stond dat dacht ik ook niet toe. Maar goed, daar gaat het niet om - het gaat mij om Apple Pay. Naar mijn weten mocht daar aan de consument geen geld voor gevraagd worden, maar ik zie het nu toch gebeuren - hence the question.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
WhatsappHack schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:20:
[...]

Yup. Behalve bij betalen met credit card. iDeal, PayPal, Apple Pay = €0,25 extra. PayPal stond dat dacht ik ook niet toe. Maar goed, daar gaat het niet om - het gaat mij om Apple Pay. Naar mijn weten mocht daar aan de consument geen geld voor gevraagd worden, maar ik zie het nu toch gebeuren - hence the question.
Heb eerder even snel gezocht. Voor betalingen met debit of creditcards en automatische incasso mogen geen extra kosten in rekening gebracht worden. Helaas is dat wel het geval voor andere betaalmethoden, al zijn er wat grijze gebieden met Apple Pay, , Klarna, etc.

Als je meer wilt weten kun je zoeken op PSD2 surcharge.

[ Voor 4% gewijzigd door oohh op 30-04-2024 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
oohh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:36:
[...]

Heb eerder even snel gezocht. Voor betalingen met debit of creditcards en automatische incasso mogen geen extra kosten in rekening gebracht worden. Helaas is dat wel het geval voor andere betaalmethoden, al zijn er wat grijze gebieden met Apple Pay, , Klarna, etc.

Ter aanvulling: voor betaling met American Express mag wel extra kosten in rekening gebracht worden.
(reden is dat het kaartschema ook de kaartuitgevende instantie is (zogenaamde 3-partijenschema), MasterCard/VISA vallen onder de 4-partijen schema's waar de kaartuitgever (bank) een andere partij is dan het kaartschema.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oohh schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 21:36:
[...]

Dat is wettelijk idd, maar dacht dat Apple zelf ook voorwaarden had gesteld aan het gebruik van Apple Pay en dat die (evenals PayPal, al staan die het toe als je het “administratiekosten” noemt en niet de indruk wekt dat het om PayPal gaat :’)) het verbieden om de klant een transactiefee te laten betalen. Ik heb het ook nog nooit eerder meegemaakt. Net ff teruggekeken en ~4 weken geleden was de fee er nog niet, maar ~2 weken terug wel afgetikt. (Heb ik dan over het hoofd gezien.) Is dus kennelijk erg recent toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
WhatsappHack schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 22:29:
[...]

Dat is wettelijk idd, maar dacht dat Apple zelf ook voorwaarden had gesteld aan het gebruik van Apple Pay en dat die (evenals PayPal, al staan die het toe als je het “administratiekosten” noemt en niet de indruk wekt dat het om PayPal gaat :’)) het verbieden om de klant een transactiefee te laten betalen. Ik heb het ook nog nooit eerder meegemaakt. Net ff teruggekeken en ~4 weken geleden was de fee er nog niet, maar ~2 weken terug wel afgetikt. (Heb ik dan over het hoofd gezien.) Is dus kennelijk erg recent toegevoegd.
Die voorwaarden van Apple was voor de banken volgens mij.

Maar waar Thuisbezorgd doet mag volgens mij niet. Melden aan de ACM lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_Br
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-01 16:53
Issue sinds 8-4-2024 werkt apple pay niet meer bij onbemande pompen.

Hebben inmiddels meer mensen last dat er niet meer met Apple-pay betaald kan worden bij onbemande pomp, binnen in een shop geen probleem?
Probleem;
Betaal terminals (TINQ, Firezone, Argos, Tango) geven aan, kaart geweigerd of kaart te snel verwijderd terwijl de telefoon nog tegen de reader aan ligt.
Zojuist enkele uren besteed aan de klantenservice van de Rabobank om dit probleem opgelost te krijgen.
Korte reactie van de Rabobank; Werd verder heel netjes geholpen ;)
Probleem ligt bij Apple-pay en neem contact op met Apple-pay.
Bijzondere in dit geval is dat ik wel kan betalen met mijn visa creditcard d.m.v. Apple-pay

Gebruikte iphone's;
Iphone 13Pro ios 17.4.1
Iphone X ios 16.7.1

Rabo-app; Laatste versie van 1-5-2024

Alvast bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Patrick_Br schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:54:

Hebben inmiddels meer mensen last dat er niet meer met Apple-pay betaald kan worden bij onbemande pomp, binnen in een shop geen probleem?
Probleem;
Betaal terminals (TINQ, Firezone, Argos, Tango) geven aan, kaart geweigerd of kaart te snel verwijderd terwijl de telefoon nog tegen de reader aan ligt.
Zojuist enkele uren besteed aan de klantenservice van de Rabobank om dit probleem opgelost te krijgen.
Bijzondere in dit geval is dat ik wel kan betalen met mijn visa creditcard d.m.v. Apple-pay

Gebruikte iphone's;
Iphone 13Pro ios 17.4.1
Iphone X ios 16.7.1

Gezien het feit dat je wel met een VISA creditcard kunt betalen, en het met twee verschillende iPhones heb geprobeerd kun je volgens mij een hardwareprobleem met je telefoon uitsluiten.
En incidenteel kun je wel eens een terminal hebben die verkeerd geconfigureerd is of zo, maar dat het bij meerdere terminals van verschillende bedrijven niet werkt maakt de kans dat het aan de terminal ligt wel klein (of deze bedrijven moeten toevallig allemaal dezelfde payment provider gebruiken).

Welke stappen heeft de klantenservice nog ondernomen? Je betaalkaart verwijderen en weer toevoegen?

Verwijzen naar Apple Pay is ook wel opvallend, in mijn beleving wordt het door de bank aangeboden en mogelijk gemaakt en lijkt mij de bank ook het aanspreekpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:02
Wally2002 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:06:
[...]

Gezien het feit dat je wel met een VISA creditcard kunt betalen, en het met twee verschillende iPhones heb geprobeerd kun je volgens mij een hardwareprobleem met je telefoon uitsluiten.
En incidenteel kun je wel eens een terminal hebben die verkeerd geconfigureerd is of zo, maar dat het bij meerdere terminals van verschillende bedrijven niet werkt maakt de kans dat het aan de terminal ligt wel klein (of deze bedrijven moeten toevallig allemaal dezelfde payment provider gebruiken).

Welke stappen heeft de klantenservice nog ondernomen? Je betaalkaart verwijderen en weer toevoegen?

Verwijzen naar Apple Pay is ook wel opvallend, in mijn beleving wordt het door de bank aangeboden en mogelijk gemaakt en lijkt mij de bank ook het aanspreekpunt.
Ja, tenzij het een specifiek probleem met de Wallet of NFC op de telefoon is waarbij Apple kan analyseren. Maar gezien de symptomen ligt het aan de kaart/bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Br
Idd alles verwijderen van de iphone.
Opnieuw de app installeren andere kaart als voorkeur koppelen.
Op eigen initiatief heb ik mijn visa creditcard gekoppeld en geprobeerd.
In Brabant bij een onbemande pomp is mij dit voor het eerst opgevallen dit was bij een tamoil.

Mijn vraag is dus heel duidelijk, hebben er meer mensen last van dit probleem?
Als ik meer mensen kan vinden die ditzelfde probleem hebben kan ik dit terug koppelen. En sta ik sterker bij de Rabobank.

Rabobank ziet mij als een enkeling met dit probleem. Dit geeft geen reden tot verder onderzoek.ik kan niet geloven gezien het onderzoek wat ik hierna inmiddels heb gedaan dat ik en mijn vrouw de enigen zijn met dit probleem. ik ben sterk van mening dat dit probleem in het betaalsysteem van de Rabobank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:25
Misschien ter verduidelijking:

Betalen met een Rabobank pas in Apple Pay werkt niet meer bij een aantal onbemande pompen.
Wat voor Rabobank pas, debit of credit?

Betalen met een Visa Credit Card in Apple Pay werkt wel bij dezelfde onbemande pompen, correct?

Dus Apple Pay, werkt daar in principe wel, maar niet met het specifieke Rabobank kaart type dat je hebt gebruikt.
Als dat een debit kaart /pinpas is, werkt het dan wel met een debit kaart van een andere bank, bijvoorbeeld een ING pas in Apple Pay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Br
GHB363 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:16:
Misschien ter verduidelijking:

Betalen met een Rabobank pas in Apple Pay werkt niet meer bij een aantal onbemande pompen.
Wat voor Rabobank pas, debit of credit?

Betalen met een Visa Credit Card in Apple Pay werkt wel bij dezelfde onbemande pompen, correct?

Dus Apple Pay, werkt daar in principe wel, maar niet met het specifieke Rabobank kaart type dat je hebt gebruikt.
Als dat een debit kaart /pinpas is, werkt het dan wel met een debit kaart van een andere bank, bijvoorbeeld een ING pas in Apple Pay?
Rabobank pas is een pinpas / maestro ( jaaroude pinpas) Wit met oranje lijntje aan de zijkant. Dus niet de nieuwste pas. Ook pinpas geprobeerd (Rabobank) vol oranje voorkant met ook gegevens naw en rabobank rekeningnummer aan de voorzijde.
Visa creditcard doet het idd wel. (Contactloos betalen dmv Apple-pay)
Andere banken heb ik geen passen van wellicht kan 1 van jullie eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Patrick_Br schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:57:
[...]

Rabobank pas is een pinpas / maestro ( jaaroude pinpas) Wit met oranje lijntje aan de zijkant. Dus niet de nieuwste pas. Ook pinpas geprobeerd (Rabobank) vol oranje voorkant met ook gegevens naw en rabobank rekeningnummer aan de voorzijde.
Visa creditcard doet het idd wel. (Contactloos betalen dmv Apple-pay)
Andere banken heb ik geen passen van wellicht kan 1 van jullie eens proberen?
Waar @GHB363 denk ik op doelt: wat is het kaartschema van de pas: is dit Maestro, of VISA of Mastercard debit (of credit)?
Maestro wordt namelijk uitgefaseerd voor Mastercard debit. (Of VISA debit).

De ondernemer moet namelijk wel het betreffende kaartschema accepteren.
Apple Pay is in die zin een doorgeefluik van de onderliggende kaart.

Maar bij tankstations is de acceptatie meestal wel ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-06 23:17

ralpje

Deugpopje

Die Mastercard Debit is hier en daar nog wel een issue.
Concreet voorbeeld: bij een aantal Total stations kan ik met m'n Knab Debit kaart wel bij de reguliere kassa betalen, maar nog niet bij de selfscan kiosk die twee meter verderop staat. Blijkbaar zijn deze kaartschema's nog niet aan dat systeem toegevoegd.

Aan de andere kant verwacht ik juist dat volledig onbemande pompen één van de eerste zullen zijn in het accepteren van nieuwe types kaarten.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHB363
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:25
Ik dacht inderdaad dat het waarschijnlijk iets te maken heeft met welke kaartschema‘s wel en niet geaccepteerd worden via Apple Pay op die bewuste betaalterminals.

En dan speelt inderdaad de uitfasering van Maestro ook nog.

Het ligt in dit geval dus ook niet specifiek aan Apple Pay, want dat werkt wel met het Visa credit schema.
Maar aan de combinatie Rabobank Maestro - Apple Pay - betaalterminal/contract.

Werken de fysieke passen wel contactloos bij deze pompen?

Ik kan het niet voor je proberen, mijn huidige auto tankt aan het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_Br
GHB363 schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:14:
Ik dacht inderdaad dat het waarschijnlijk iets te maken heeft met welke kaartschema‘s wel en niet geaccepteerd worden via Apple Pay op die bewuste betaalterminals.

En dan speelt inderdaad de uitfasering van Maestro ook nog.

Het ligt in dit geval dus ook niet specifiek aan Apple Pay, want dat werkt wel met het Visa credit schema.
Maar aan de combinatie Rabobank Maestro - Apple Pay - betaalterminal/contract.

Werken de fysieke passen wel contactloos bij deze pompen?

Ik kan het niet voor je proberen, mijn huidige auto tankt aan het stopcontact.
Ja fysieke passen werken prima met contactloos betalen aan de onbemande pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwandoerie
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-06 15:04
Patrick_Br schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 15:54:

Probleem;

Gebruikte iphone's;
Iphone 13Pro ios 17.4.1
Iphone X ios 16.7.1

Herkenbaar!
Sinds ongeveer een maand krijg ik die melding 'kaart te snel verwijderd' bij een tankstation van Argos, bij het draadloos willen betalen met zowel Apple Watch als iPhone. Een kaart van de ING overigens. Werkte voorheen altijd prima... Was blij dat ik me pinpas nog bij me had, want die eerste keer was de tank écht leeg |:(

Esso en Shell bijvoorbeeld werken wel nog gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Komt toch wel steeds vaker voor, vooral in supermarkten, dat de ICS creditcard, gewoon niet werkt met Apple Pay. Bij wie ligt dat probleem? Kiest de winkelier ervoor om dit niet te ondersteunen o.i.d?

Dan volgt er een melding 'producttype geweigerd' o.i.d

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Gunner schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:10:
Komt toch wel steeds vaker voor, vooral in supermarkten, dat de ICS creditcard, gewoon niet werkt met Apple Pay. Bij wie ligt dat probleem? Kiest de winkelier ervoor om dit niet te ondersteunen o.i.d?

Dan volgt er een melding 'producttype geweigerd' o.i.d
Supermarkten accepteren vaak geen creditcards. Je betaalt via Apple Pay. Uiteindelijk gaat het om de kaart die je gebruikt, dat is wat de terminal ziet. Producttype geweigerd klinkt ook echt als dat ze geen credit accepteren, wel debit

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gunner schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:10:
Yep, dat laatste dus. Veel winkels kiezen ervoor om uitsluitend debitcards te accepteren. (Dwz: Maestro/V-PAY en MasterCard/Visa Debit.). Helaas is hier niet altijd even helder over gecommuniceerd bij tariefswijzigingen kwam ik pas achter, waardoor sommige bedrijven per ongeluk ook de acceptatie van MasterCard/Visa Debit uit hebben gezet uit angst voor extra kosten. :') Onnodig, want Debit is prima en even duur als Maestro/V-Pay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Update: Thuisbezorgd heeft dit weer ingetrokken, Apple Pay is weer gratis. Zal wel een 'foutje' geweest zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het valt me net op dat ik een icoon aan mijn ING passen kan toevoegen zodat ik niet meer die laatste cijfers hoef te scannen. Chill dit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apESQV5d3ofqgs3AixvE5HTJOMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Bfkj7BQPZJub1lxLGieSXXK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Mog op 11-06-2024 18:33 ]

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:43
Eric H schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:18:
[...]

Euhhh

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:17
Ik ben aan het kijken of ik Apple Pay op de telefoon van mijn dochter kan zetten(12 jaar), dit kan dus niet. Je moet er 16 jaar voor zijn. Wie is Apple dat zij dit voor mij bepalen? Weet iemand hier een omweg voor?
Ik begin de leeftijd restricties van Apple steeds meer beu te worden.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@gielie Dit is niet enkel een restrictie van Apple, in dit geval houden ze zich aan de richtlijnen van de (Nederlandse) banken en zou je met deze vraag eerder bij je bank terecht kunnen.
Aanvulling: ik zie dat het waarschijnlijk met de AVG te maken heeft:
https://forum.iculture.nl...ay-nederland-16-jaar.html

[ Voor 48% gewijzigd door RoRoNL op 09-07-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
RoRoNL schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:10:
@gielie Dit is niet enkel een restrictie van Apple, in dit geval houden ze zich aan de richtlijnen van de (Nederlandse) banken en zou je met deze vraag eerder bij je bank terecht kunnen.
Aanvulling: ik zie dat het waarschijnlijk met de AVG te maken heeft:
https://forum.iculture.nl...ay-nederland-16-jaar.html
Volgens de ABN is dit door Apple bepaald.
U kunt Apple Pay gebruiken als u een particuliere ABN AMRO klant bent met een betaalrekening, 16 jaar of ouder bent en een eigen iCloud-account zonder gezinsdeling gebruikt. De leeftijdsgrens van Apple Pay in Nederland (16 jaar of ouder) is door Apple zelf bepaald.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Volgens de ABN is dit door Apple bepaald.
[...]
Als ik zo zoek, zie ik daar zeer wisselende statements van Nederlandse banken over.
Hou rekening met 'kastje-muur' en ligt de waarheid in het midden.
De ING communiceert hier heel anders over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
RoRoNL schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:23:
[...]

Als ik zo zoek, zie ik daar zeer wisselende statements van Nederlandse banken over.
Hou rekening met 'kastje-muur' en ligt de waarheid in het midden.
De ING communiceert hier heel anders over...
Ik zie het al, hier ga ik niet aan beginnen. Dan maar contactloos betalen met het pasje, is natuurlijk veel veiliger 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:04:
Ik ben aan het kijken of ik Apple Pay op de telefoon van mijn dochter kan zetten(12 jaar), dit kan dus niet. Je moet er 16 jaar voor zijn. Wie is Apple dat zij dit voor mij bepalen? Weet iemand hier een omweg voor?
Ik begin de leeftijd restricties van Apple steeds meer beu te worden.
Niet alleen Apple heeft de leeftijdsgrens van 16 jaar. Ook voor Google (Pay) geldt de leeftijdsgrens van 16 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
Hebben jullie ook Apple Cash in jullie Wallet staan om te configureren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2Ht2Pd1hozEMrV8wDrWOcudr70=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rml6yqnREjGTzmUy6NX2sDz5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Mr.ZeroNull! schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:18:

[Afbeelding]
Nee, ik zie dat nergens, terwijl ik wel al een aantal andere bankkaarten/creditkaarten ingesteld heb staan. (iPhone 15 met iOS 17.5.1)
Wellicht heeft het iets te maken met dat Visa debit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:36

[Afbeelding]
Ik zie deze ook niet in mijn Wallet. Gebruik je wellicht bèta software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh

[Afbeelding]
Staat je iPhone ingesteld op Verenigde Staten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974

[Afbeelding]
In de instellingen van je Wallet kan je dit uitzetten. Dit gaat toch niet werken hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-03 11:08
La1974 schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:17:
[...]

In de instellingen van je Wallet kan je dit uitzetten. Dit gaat toch niet werken hier.
Dank, geen idee hoe dat aan is gegaan maar staat weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:10
Vraag. :?

Via Apple Pay en zakelijke Rabobank pas wil ik een betaald account van ChatGPT betalen. Dit is in dollars. Maar als ik dan de betaling wil afronden staat er betaling geweigerd bij Apple Pay en Rabobank. Dit gebeurt online via de browser op me mac, maar ook direct via mijn iPhone.

Ik lees er niks over bij de FAQ's van Rabobank enz. Je kan toch gewoon Apple Pay gebruiken om in vreemde valuta's te betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Citroentaart schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:21:
Vraag. :?

Via Apple Pay en zakelijke Rabobank pas wil ik een betaald account van ChatGPT betalen. Dit is in dollars. Maar als ik dan de betaling wil afronden staat er betaling geweigerd bij Apple Pay en Rabobank. Dit gebeurt online via de browser op me mac, maar ook direct via mijn iPhone.

Ik lees er niks over bij de FAQ's van Rabobank enz. Je kan toch gewoon Apple Pay gebruiken om in vreemde valuta's te betalen?
Ik denk het niet. Je kan met die zakelijke pas (ik neem aan dat het nog een Maestrokaart is en geen Mastercard of Visa debit) toch ook niet online in dollars betalen?

Apple Pay is gewoon een methode, de onderliggende kaart verandert er niet door.

Ik denk dat je een credit card of een nieuwe pas (ik weet niet of de zakelijke passen ook al worden uitgegeven) moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
La1974 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:30:
[...]

Ik denk het niet. Je kan met die zakelijke pas (ik neem aan dat het nog een Meastrokaart is en geen Mastercard of Visa debit) toch ook niet online in dollars betalen?

Apple Pay is gewoon een methode, de onderliggende kaart verandert er niet door.

Ik denk dat je een credit card of een nieuwe pas (ik weet niet of de zakelijke passen ook al worden uitgegeven) moet gebruiken.
Aha. Is dat het. Het is nog een Meastrokaart inderdaad. Maar iedereen krijgt nieuwe passen heb ik vernomen toch? Met Mastercard of Visa. Ik moet dus bij de bank zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Citroentaart schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:36:
[...]

Aha. Is dat het. Het is nog een Meastrokaart inderdaad. Maar iedereen krijgt nieuwe passen heb ik vernomen toch? Met Mastercard of Visa. Ik moet dus bij de bank zijn.
Je geeft aan dat de betaling geweigerd wordt. Heb je dan wel de Maestro-kaart kunnen kiezen?
Normaal gesproken worden door Apple Pay alleen de betaalkaarten getoond, die ook door de betreffende website ondersteund worden.

• Citroentaart
Wally2002 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:24:
[...]

Je geeft aan dat de betaling geweigerd wordt. Heb je dan wel de Maestro-kaart kunnen kiezen?
Normaal gesproken worden door Apple Pay alleen de betaalkaarten getoond, die ook door de betreffende website ondersteund worden.
Ja ik kon gewoon de Meastro kaart kiezen. Maar betalen lukte dus niet. Dat zal dan liggen aan dat het geen Visa of Mastercard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gisteren een ander iPhone in gebruik genomen. ING app opnieuw geïnstalleerd en natuurlijk Apple Pay geactiveerd. Ik zag wel wat ontwikkelingen voorbij komen qua Credit Card en Apple Pay. Toen er nooit naar gekeken. Maar nu dus ook mijn CC gelijk toegevoegd. Wellicht ooit makkelijk om te gebruiken. Ik gebruik deze vnl. voor online bestellen en niet in de winkel. Maar misschien nu wel eerder aangezien ik de CC nu altijd bij me heb.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 11-10-2024 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Wat is jullie flow bij betalen met Apple Pay bij een pin automaat? Bij mijn oude iPhone met vingerafdruk in de home knop was mijn flow: iPhone bij betaalautomaat halen + vinger op home knop.
Nu met mijn nieuwe iPhone met Face ID ben ik nog een beetje zoekende. Is de flow nu: de knop op de zijkant twee keer indrukken, Face ID scan, en dan bij de betaalautomaat houden? Dat lees ik namelijk. Of kan dit korter? Het verschil overigens met mijn oude iPhone is dat ik twee betaalkaarten heb in Apple Pay. Wellicht heeft dat effect op de flow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:16
meesje schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:54:
Wat is jullie flow bij betalen met Apple Pay bij een pin automaat? Bij mijn oude iPhone met vingerafdruk in de home knop was mijn flow: iPhone bij betaalautomaat halen + vinger op home knop.
Nu met mijn nieuwe iPhone met Face ID ben ik nog een beetje zoekende. Is de flow nu: de knop op de zijkant twee keer indrukken, Face ID scan, en dan bij de betaalautomaat houden? Dat lees ik namelijk. Of kan dit korter? Het verschil overigens met mijn oude iPhone is dat ik twee betaalkaarten heb in Apple Pay. Wellicht heeft dat effect op de flow.
Dat doe ik wel, inderdaad. 2x rechter knop, Face ID, eventueel juiste kaart kiezen met opnieuw Face ID, en bij de automaat houden. Ben sneller dan de pin automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sinds wanneer komen bestellingen betaald met Apple Pay in de Wallet app te staan ? Is dat nieuw ? Had gezocht in dit topic, maar kon er niks over vinden.

Net in de Nanoleaf shop wat lampen besteld en betaald met Apple Pay. Dat ging zowaar goed met mijn normale ABN AMRO Maestro kaart wat normaal nooit werkt bij oa Adidas en nog meer shops.

Krijg nu de gehele bestelling te zien in de wallet app als ik op dat doosje rechtsboven in klik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgippbkusURCnzxm2302N06xmNE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9ZzodEl3Zg8eHZy4KIm8dwX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j-QZQVfOsorsYVNQRY5yTwBQLA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wH601oqKdl0asvyLLd4SaU5r.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 46% gewijzigd door MRE-Inc op 30-10-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
MRE-Inc schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:36:
Sinds wanneer komen bestellingen betaald met Apple Pay in de Wallet app te staan ? Is dat nieuw ? Had gezocht in dit topic, maar kon er niks over vinden.

Net in de Nanoleaf shop wat lampen besteld en betaald met Apple Pay. Dat ging zowaar goed met mijn normale ABN AMRO Maestro kaart wat normaal nooit werkt bij oa Adidas en nog meer shops.

Krijg nu de gehele bestelling te zien in de wallet app als ik op dat doosje rechtsboven in klik.

[Afbeelding][Afbeelding]
Nee, is er sinds iOS 16 of 17 maar in de praktijk wordt er (in ieder geval in Nederland) weinig gebruik van gemaakt. Heb het zelf in ieder geval nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

oohh schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:25:
[...]

Nee, is er sinds iOS 16 of 17 maar in de praktijk wordt er (in ieder geval in Nederland) weinig gebruik van gemaakt. Heb het zelf in ieder geval nog nooit gezien.
Dat icoontje boven in met dat doosje, zit er idd al wel een tijdje in, maar daar kwam nooit wat te staan als ik met Apple Pay betaalde. Nu voor het eerst wel.

Pagina: 1 ... 32 33 Laatste