Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:49
Ik weet niet of het exact hierheen past, maar ik heb nu een aantal keren met OVPay gereisd (dus zonder OV Chipkaart) en heb zowel bij AllGo (Keolis in Almere) en het GVB in Amsterdam slechte ervaringen gemaakt als ik mijn Apple Watch gebruik (zowel in verbinding met een Visa kaart als ook met Curve).

Bij Keolis wordt een check-in vaak als check-out verwerkt (bij het betreden van de bus), wat dan met 4 EUR verrekent wordt. Als ik het dan nog een keer probeer zegt hij "U bent al uitcheckt". Als ik de fysieke Visa gebruik, werkt het prima.

Bij het GVB werd een check-out (poortje ging wel open) niet gekoppeld aan een eerder check-in, dus is er 2x 4 EUR berekend.

Het is wel te corrigeren via de website maar wel omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:45
Ik heb een tijdje terug bij KBC hier in België zowel een nieuwe debetkaart als credit card gekregen - met enkele weken tussen - omdat de oudere kaarten verlopen waren. Aangezien beide kaarten al aan m'n Apple Pay waren gekoppeld, ging ik dit voor de nieuwere exemplaren ook doen. Voor de debetkaart was het geen probleem; de credit card - zoals gezegd enkele weken later - lukte toen niet en nu nog steeds niet.

Navraag bij de helpdesk van KBC leert me dat er daar blijkbaar een algemeen probleem heeft voor het koppelen van nieuwe kaarten aan Apple Pay. En dat ik geluk had gehad met mijn debetkaart want voor debetkaarten waren er ook al serieuze problemen geweest die ze gelukkig hebben kunnen oplossen - maar voor een oplossing voor credit cards is het blijkbaar nog eventjes wachten.

Wat me wel verbaasde, is dat ze bij KBC geen timing konden geven wanneer dit probleem zou opgelost zijn. Morgen, volgende week, volgende maand: ze wisten het niet. Alleen maar de goeie raad gekregen om het te blijven proberen op regelmatige basis tot het ooit eens lukt (hum).

Zoiets doet me vermoeden dat het achterliggende probleem niet bij KBC ligt maar bij Apple maar zelfs dan nog vind ik het bizar dat ze geen timing kunnen meegeven.

Zitten er hier toevallig mensen die bij de IT afdeling van banken (KBC of in 't algemeen) werken en een blik achter de schermen kunnen geven over hoe de samenwerking tussen de bank & Apple in zijn werk gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-07 23:22

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Bijzonder jammer, wou zo straks wat halen bij TB, blijken ze nog altijd Apple Pay via de website niet te ondersteunen als ik eten vanaf m'n macbook probeer te bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35
DaveFlash schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:57:
Bijzonder jammer, wou zo straks wat halen bij TB, blijken ze nog altijd Apple Pay via de website niet te ondersteunen als ik eten vanaf m'n macbook probeer te bestellen.
Zijn er in Nederland überhaupt webwinkels waar je online met Apple Pay kunt betalen? Ik ben ze nog nooit tegengekomen. Misschien omdat er in Nederland al heel lang een 'Ideal'e manier is om online te betalen die gemakkelijker werkt dan Apple Pay.
[edit: ik heb even gegoogled, en er is inderdaad een klein aantal online winkels in Nederland die het ondersteunen]
OT: wat is TB? Wat ik vind is een autozaak, www.tb.nl, maar dat bedoel jij vast niet. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Of-Aaargh op 25-03-2023 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 10:57
Of-Aaargh schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Zijn er in Nederland überhaupt webwinkels waar je online met Apple Pay kunt betalen? Ik ben ze nog nooit tegengekomen. Misschien omdat er in Nederland al heel lang een 'Ideal'e manier is om online te betalen die gemakkelijker werkt dan Apple Pay.
[edit: ik heb even gegoogled, en er is inderdaad een klein aantal online winkels in Nederland die het ondersteunen]
OT: wat is TB? Wat ik vind is een autozaak, www.tb.nl, maar dat bedoel jij vast niet. :P
thuisbezorgd.nl
apple.nl ( ;) )
scotch en soda

En er zijn er wel meer. Ik gebruik veel liever Apple Pay (met creditcard) ben ik gelijk een stuk beter beschermd dan met de 'ideal'e' oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:29
La1974 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 22:19:
[...]
Dus nee zou ik zeggen. Rabobank en ING zijn volgens mij de enige banken waarbij de credit card werkt met Apple Pay.
Nou... ik heb net een tijd zitten pielen om mijn credit card aan de gang te krijgen op mijn nieuwe Mac. Op mijn telefoon gebruik ik zowel mijn ING betaalpas als credit card al een hele tijd, werkt prima. Had verwacht dat een automatisch overgenomen zou worden op mijn MacBook, en de kaarten verschijnen er ook maar de credit card bleef staan op "verificatie nodig".

Een belletje met ING leert me dat een ING credit card op een Mac dus (nog) niet werkt. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:51:
[...]

Zijn er in Nederland überhaupt webwinkels waar je online met Apple Pay kunt betalen?
Onder andere deze (bron: https://www.iculture.nl/tips/apple-pay-winkels-accepteren/ ):
Adidas
Apple Store
ASOS
BCC
Beltegoed
Booking.com
BudgetAir
CheapTickets
Coolblue
Deliveroo
DENHAM Jeans
Etsy
Fabulive
Fancy
Farfetch
Flixbus
GetYourGuide
G-Star RAW
Hotel Tonight
JBL Store
KLM
Lauda
Leapp
Marlies Dekkers
Omnio
Omoda
Pathé
Pippaloentje
Rayanair
Rituals
SBsupply
Scotch & Soda
Shell (via SmartPay)
StartSelect
Thuisbezorgd
Ticketmaster
Ticketswap
Tink
Unwasted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik koop best veel bij Adidas, maar Apple Pay werkte nooit. Net opnieuw geprobeerd en al mijn kaarten worden niet geaccepteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyzN1MQ5vX8AZ_WOJ8r27cjgSRc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nh1PmStbNoQnwxccf2CG3b6x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIwcsNQR0S1S3_vz4cbR9ormivg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uUtPnZ5vVHiI40ncjnqqA8vT.png?f=fotoalbum_large

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
MRE-Inc schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:09:
[...]

Ik koop best veel bij Adidas, maar Apple Pay werkte nooit. Net opnieuw geprobeerd en al mijn kaarten worden niet geaccepteerd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je alleen Maestro kaarten? Waarschijnlijk accepteren ze alleen MasterCard, Visa en American Express. Apple Pay is niet meer dan een marketingsausje van Apple voor mobiel betalen. Als merchant kun je zelf kiezen welke kaartschema’s je accepteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-07 03:04
oohh schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:43:
[...]

Heb je alleen Maestro kaarten? Waarschijnlijk accepteren ze alleen MasterCard, Visa en American Express. Apple Pay is niet meer dan een marketingsausje van Apple voor mobiel betalen. Als merchant kun je zelf kiezen welke kaartschema’s je accepteert.
Kan ik ook bevestigen, Apple Pay op websites en in apps werkt alleen voor mij als de betreffende winkel/dienst ook Maestro ondersteund, anders kreeg ik het nooit werkend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07
Wat @oohh al aangeeft.

Ook op websites betaal je niet met Apple Pay maar via Apple Pay.

Het onderliggende kaartschema is ook hier bepalend, net als in fysieke winkels . Als de merchant die niet accepteert zal Apple Pay hem ook niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:41

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

@oohh en @Wally2002 , duidelijk. Mijn kaarten zijn van ABN Amro, ING en OpenBank, dus idd Maestro. Vind ik dan wel vreemd dat ze dat niet oplossen bij oa Adidas. Of ze krijgen er geen klachten over, of iedereen betaalt met iDeal of Klarna.

Het is me overigens een keer wel gelukt 1.5jaar geleden, of iig de eerste keer dat het mogelijk was bij Adidas. Daarna hebben ze iets aangepast en werkt het niet meer.

Zaterdag een screenprotector gekocht bij applehoes.nl. Die ondersteunt wel gewoon Apple Pay of iig de onderliggende kaarten zoals jullie dat beschrijven. Dat ging toch echt vele malen sneller dan via iDeal. Dubbelklik op de powerbutton, face ID en klaar ipv: "Je wordt nu doorgeleid naar onze betalingsprovider, pak je smartphone en open de camera, scan de code en klik op betaal + FaceID om vervolgens weer terug te gaan naar de webshop na ongeveer 10 seconden" methode.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Werkt Apple Pay ook in andere browsers dan Safari? Misschien ligt het daaraan dat ik het nog nooit heb gezien als betaaloptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:39
Of-Aaargh schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:27:
Werkt Apple Pay ook in andere browsers dan Safari? Misschien ligt het daaraan dat ik het nog nooit heb gezien als betaaloptie.
Wel op iOS, niet op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Oh dan is het wel lastig, en te begrijpen dat het betalen bij webshops met Apple Pay niet echt aanslaat in Nederland. Je moet dus niet alleen een PC van één bepaald merk gebruiken, maar ook de browser van dat merk.
Dan zou ik dus nadat ik op mijn Macbook iets in mijn winkelmandje heb gedaan in Chrome, naar die andere browser moeten gaan, daar naar de website gaan van de winkel, inloggen, naar mijn winkelmandje gaan en dan afrekenen met Apple Pay. Dan is Ideal in Chrome of Edge toch een stuk gemakkelijker. Maar goed, voor degenen die uitsluitend in het ecosysteem van Apple zitten zal het wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Valt ook wel weer mee... de meeste webshops gebruiken standaard plugins, dus als het eenmaal ingebouwd is in die plugin, dan kunnen opeens heel veel webshops er wel gebruik van maken.

Maar, ja.. als je Apple Pay wilt kunnen gebruiken, moet je 1. een Apple device hebben; en 2. Safari op dat apple device gebruiken.
Wil je dat niet, gelukkig is er dan iDeal. ;-)

Ik zit alleen maar op Apple devices met Safari, dus ik vermaak me prima met Apple Pay. En heb creditcards en maestro cards er aan gekoppeld, dus keuze genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:38
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat kan zijn omdat ze het misschien enkel met MasterCard of iets divers accepteren.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:25
ChrisM schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:31:
[...]

Dat komt omdat op iOS alle browsers stiekem onder water gewoon Safari zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ik vermoed dat het te maken heeft dat via Webkit de browser toegang heeft tot een hoop afgeschermd spul, zoals dus ook Apple Pay. Of andersom, Apple is heel huiverig webbrowsers sowieso toegang te geven.

Derde partij apps mogen vooral zo min mogelijk kunnen buiten hun eigen zandbakje. Daarom dat apps ook niet veel kwaad kunnen. En wat ze dan wel buiten hun eigen sandbox mogen moet via IOS' api's lopen waar hele strikte voorwaarden aan zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door PrimusIP op 27-03-2023 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:31:
[...]

Euj, dat wist ik niet - fijn. Dat kon een jaar of anderhalf geleden niet. Zie dat Login with Apple en Keychain nu ook goed werkt in third-party browsers. Misschien dat ik dan toch weer eens terugga naar iCab Mobile.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:19
Hallo,
Ik wil bij iemand die net 16 is geworden. Zijn bankpas toevoegen aan Apple Pay.
Er dit lukt dus niet. Deze persoon bankiert bij de Rabobank.
Als we hem willen instellen dan krijgen we een melding dat het niet mogelijk is. Neem contact op met de Rabobank krijgen we als melding. Dit uiteraard gedaan. Zij checken de gegevens en alles staat goed volgens hen. Ik moest het Appleid checken. Deze moeten voor geboortedatum en telefoon nummer gelijk zijn. Deze zijn gelijk, maar nog steeds wil hij niet installeren.
Hebben jullie nog een oplossing om hem wel geïnstalleerd te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Nu online
Is er inmiddels al weer nieuws over wanneer Apple Pay voor ICS komt?

Laatste wat ik hoorde was dat er ergens dit jaar het zou komen en er aanwijzingen in de app zitten die naar Apple Pay wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-07 11:53
ChrisM schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:47:
Valt ook wel weer mee... de meeste webshops gebruiken standaard plugins, dus als het eenmaal ingebouwd is in die plugin, dan kunnen opeens heel veel webshops er wel gebruik van maken.

Maar, ja.. als je Apple Pay wilt kunnen gebruiken, moet je 1. een Apple device hebben; en 2. Safari op dat apple device gebruiken.
Wil je dat niet, gelukkig is er dan iDeal. ;-)

Ik zit alleen maar op Apple devices met Safari, dus ik vermaak me prima met Apple Pay. En heb creditcards en maestro cards er aan gekoppeld, dus keuze genoeg!
Let wel dat je dan dus geld afdraagt naar Apple en Mastercard en/of VISA, dus naar USA. Terwijl je met iDeal aan NLse banken geld afdraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
zeve schreef op zondag 9 april 2023 @ 00:59:
Hallo,
Ik wil bij iemand die net 16 is geworden. Zijn bankpas toevoegen aan Apple Pay.
Er dit lukt dus niet. Deze persoon bankiert bij de Rabobank.
Als we hem willen instellen dan krijgen we een melding dat het niet mogelijk is. Neem contact op met de Rabobank krijgen we als melding. Dit uiteraard gedaan. Zij checken de gegevens en alles staat goed volgens hen. Ik moest het Appleid checken. Deze moeten voor geboortedatum en telefoon nummer gelijk zijn. Deze zijn gelijk, maar nog steeds wil hij niet installeren.
Hebben jullie nog een oplossing om hem wel geïnstalleerd te krijgen?
Kan het liggen aan het type bankier pakket dat gebruikt wordt bij de Rabobank, dus dat een jongeren rekening gewoon geen ondersteuning bied, maar een studenten rekening wel? Of dat het een gedeelde rekening is? Staat draadloos betalen uberhaupt aan op de bankpas want Apple Pay heeft dezelfde limieten?
Ik zou bij de bank een afspraak maken en langs gaan, dan samen ernaar kijken, gok op een instelling ergens bij hun die fout staat (of een verouderde iphone die niet de laatste iOS versie heeft, maar ga even ervan uit dat dat niet het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeve
swhnld schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:19:
[...]

Kan het liggen aan het type bankier pakket dat gebruikt wordt bij de Rabobank, dus dat een jongeren rekening gewoon geen ondersteuning bied, maar een studenten rekening wel? Of dat het een gedeelde rekening is? Staat draadloos betalen uberhaupt aan op de bankpas want Apple Pay heeft dezelfde limieten?
Ik zou bij de bank een afspraak maken en langs gaan, dan samen ernaar kijken, gok op een instelling ergens bij hun die fout staat (of een verouderde iphone die niet de laatste iOS versie heeft, maar ga even ervan uit dat dat niet het geval is)
Goeie tip omtrent het betaalpakket. De persoon is een maand geleden 16 jaar geworden.
Ik denk ook dat het een ritje bank gaan worden. Apple id en bank id zijn gelijk. Dus daar kan het ook niet aan liggen.
In ieder geval bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:19
PrimusIP schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:19:
Is er inmiddels al weer nieuws over wanneer Apple Pay voor ICS komt?

Laatste wat ik hoorde was dat er ergens dit jaar het zou komen en er aanwijzingen in de app zitten die naar Apple Pay wijzen.
Geen nieuws helaas :|
Ik wacht er ook met smart op. Handig voor tijdens de vakantie maar ben bang dat het later dit jaar gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:09
Ik snap er niks van sinds vorige week vrijdag werkt Apple Pay niet meer, als ik 2 keer op de knop druk en hem langs de pin houd krijg ik kaart geweigerd.
Als ik het met mijn iPhone probeer werkt het wel, waar kan dit aan liggen ?.

Ik heb al alle kaarten zowel van iPhone als Watch verwijderd, opnieuw toegevoegd. en alleen de iPhone werkt de Watch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:20
Meest obvious, maar stel de vraag toch maar:

Er zit wel een toegangscode op je Watch?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:09
Eric H schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:41:
Meest obvious, maar stel de vraag toch maar:

Er zit wel een toegangscode op je Watch?
Ja zeker er blijkt echter een bug in huidige WatchOs te zitten

https://discussions.apple.com/thread/254745303

Vooral niet met assistive touch spelen, hierdoor kan je Apple Pay op het moment onbruikbaar worden.
Er stonden tips van opnieuw opstarten werkte bij mij weer, of de kaart verwijderen en opnieuw toevoegen(Had ik gevonden bij andere die ook hadden).

Beide opties werkte bij mij niet, was nog steeds kaart geblokkeerd ofzo als melding.
Ik heb gister avond uiteindelijk de watch maar terug gezet naar fabrieksstand, en weer ingesteld met de backup. en het werkte weer vandaag weer.

Het klinkt zo stom maar vind betalen met horloge zo makkelijk, met de telefoon vind ik maar een gedoe.
Je moet dat ding pakken uit je broekzak, Apple Pay activeren, face of Touch ID activeren en betalen, ding terug proppen in je broekzak.
Horloge is gewoon 2 klikjes en ping betaald, als ik het met de telefoon moet doen, kan ik zowat net zogoed mijn pinpas pakken :+ .

[ Voor 21% gewijzigd door Carlos0_0 op 18-04-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik vroeg het mij eigenlijk af, je kan tegenwoordig reizen met je bankpas in het OV, zelf heb ik mijn pas toch bij me ook al heb ik Apple Pay op mijn telefoon.

Maar dat is net iets wat een kennis van mij recent niet bij zich had, geen bankpas en de enige kaartjes automaat op de betreffende treinstation was stuk (klein afgelegen station helaas)

Ik weet dat je met Google Wallet en Apple Pay kunt inchecken zolang jouw bankpas het ondersteund (Apple Pay Express OV werkt blijkbaar nog niet)

Maar hoe moet je eigenlijk tonen dat je ingecheckt bent met je telefoon? Als ik de website OVPay mag geloven scant zo'n conducteur je bankpas en ziet dat je ingecheckt bent, maar hoe moet dat als je dit met je telefoon doet?

Betreffende kennis kon deze informatie niet vinden, en ik eigenlijk ook niet. Alles wijst erop dat het kan, maar op het moment dat je ernaar zoekt hoe je moet aantonen dat je ingecheckt bent, gaat alle info vanuit dat je dit met je bankpas deed en niet je telefoon.

Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat?

en wat de kennis betreft, hij belde die dag een taxi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
Mizgala28 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:55:
Ik vroeg het mij eigenlijk af, je kan tegenwoordig reizen met je bankpas in het OV, zelf heb ik mijn pas toch bij me ook al heb ik Apple Pay op mijn telefoon.

Maar dat is net iets wat een kennis van mij recent niet bij zich had, geen bankpas en de enige kaartjes automaat op de betreffende treinstation was stuk (klein afgelegen station helaas)

Ik weet dat je met Google Wallet en Apple Pay kunt inchecken zolang jouw bankpas het ondersteund (Apple Pay Express OV werkt blijkbaar nog niet)

Maar hoe moet je eigenlijk tonen dat je ingecheckt bent met je telefoon? Als ik de website OVPay mag geloven scant zo'n conducteur je bankpas en ziet dat je ingecheckt bent, maar hoe moet dat als je dit met je telefoon doet?

Betreffende kennis kon deze informatie niet vinden, en ik eigenlijk ook niet. Alles wijst erop dat het kan, maar op het moment dat je ernaar zoekt hoe je moet aantonen dat je ingecheckt bent, gaat alle info vanuit dat je dit met je bankpas deed en niet je telefoon.

Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat?

en wat de kennis betreft, hij belde die dag een taxi
Zoals de bankpas uitgelezen wordt zal je telefoon of ander device ook worden uitgelezen (de contactloze techniek is precies hetzelfde). je zult op je device dus de gebruikte kaart moeten activeren en bij de lezer van de conducteur moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Wally2002 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:02:
[...]

Zoals de bankpas uitgelezen wordt zal je telefoon of ander device ook worden uitgelezen (de contactloze techniek is precies hetzelfde). je zult op je device dus de gebruikte kaart moeten activeren en bij de lezer van de conducteur moeten houden.
Vandaag in de trein uitgeprobeerd (ik was ernaar benieuwd) maar dat ging vrij mis.

Inchecken en uitchecken gaat nog wel, maar je moet vrij snel zijn anders pakt hij hem niet (Express OV zou dit probleem oplossen denk ik)

Het ging mis bij vervoerbewijs controle, ik handelde alsof ik met mijn iPhone zou betalen, dus Apple Pay activeren, gezicht scannen en dan de kaartje bij de conducteur scannen waar normaal het pasje of normale kaartje zou gaan.

Dat lukte steeds niet, gelukkig was de conducteur wel begripvol en geloofde mij op m'n woord dat ik ingecheckt was, hij zei dat hij dit probleem wel vaker ziet met iPhones.

het zou ook best kunnen dat het met iPhones moeilijker werkt, bij Android is het een kwestie van tikken en klaar, soms zelfs zonder dat jij je toestel moet unlocken

Maar nogmaals ik verwacht dat Express OV dit probleem oplost, ik ben in ieder geval een ervaring rijker en hou het op de andere methodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
Mizgala28 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:30:
[...]

Vandaag in de trein uitgeprobeerd (ik was ernaar benieuwd) maar dat ging vrij mis.
(...)
Maar nogmaals ik verwacht dat Express OV dit probleem oplost, ik ben in ieder geval een ervaring rijker en hou het op de andere methodes.
Vreemd. Activeren van de pas op de iPhone zou die toch enige tijd moeten aanbieden ('houd bij de lezer' met animatie). En dan opgepikt worden door de kaartlezer.

Ik neem aan dat je de iPhone wel even dicht bij de lezer van de conducteur hebt gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Wally2002 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:59:
[...]

Vreemd. Activeren van de pas op de iPhone zou die toch enige tijd moeten aanbieden ('houd bij de lezer' met animatie). En dan opgepikt worden door de kaartlezer.

Ik neem aan dat je de iPhone wel even dicht bij de lezer van de conducteur hebt gehouden?
Ja dat heb ik gedaan, en ik weet waar ongeveer de NFC van de iPhone komt dus het had wel moeten werken.

Andere reden dat ik kan bedenken is dat het aan het apparaat van de conducteur zelf lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Laatst online: 21-06 21:35
Iemand laatste 3 dagen ook problemen met activeren Apple Pay op Apple Watch via Rabobank? Krijg geen activatiecode gestuurd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 22:19
Fd1sk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 13:08:
Iemand laatste 3 dagen ook problemen met activeren Apple Pay op Apple Watch via Rabobank? Krijg geen activatiecode gestuurd....
Toevallig vandaag nog een extra Rabobank betaalpas zonder problemen geactiveerd in Apple Pay. Ik kon de fysieke betaalpas afgelopen weekend echter niet activeren omdat de verificatiecode via SMS bij mij inderdaad ook niet binnen kwam. Uiteindelijk is de betaalpas via de Klantenservice chat voor mij handmatig geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -yep-
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-04 18:11
Same here. Sinds een paar weken opeens alle (Rabo) betalingen in het Frans. Mijn telefoon doorgespit, maar nergens iets Frans, Frankrijk of FR kunnen ontdekken.
Wie de oplossing heeft hoor ik graag.
Telefoon: Iphone 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:01
-yep- schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:49:
Same here. Sinds een paar weken opeens alle (Rabo) betalingen in het Frans. Mijn telefoon doorgespit, maar nergens iets Frans, Frankrijk of FR kunnen ontdekken.
Wie de oplossing heeft hoor ik graag.
Telefoon: Iphone 11
Kaart verwijderen en overnieuw toevoegen heeft destijds voor mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -yep-
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-04 18:11
Alexknl schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Ga ik proberen, thanks!
Rabobank bevestigd het probleem en zegt ermee bezig te zijn. Verder geen details ontvangen. Ook geen mogelijke oplossing vanuit de bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeve
swhnld schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:19:
[...]

Het was dus idd een probleem dat het een pas was voor een kinderrekening.
Door dit te laten uitzetten werkt het nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-07 02:14
Alexknl schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Dan heb je die random reader nodig of niet? Daarvan is geloof ik de batterij leeg. Bij mij is de taal van 1 pas Frans en de andere gewoon Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32
Mr Ronman schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Dan heb je die random reader nodig of niet? Daarvan is geloof ik de batterij leeg. Bij mij is de taal van 1 pas Frans en de andere gewoon Nederlands.
Voor kaart registratie heb je geen RR nodig, werkt met een sms bevestigingscode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ronman
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-07 02:14
Nachtapotheker schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:24:
[...]

Voor kaart registratie heb je geen RR nodig, werkt met een sms bevestigingscode.
Bedankt heb hem opnieuw toegevoegd, even afwachten wat de pinautomaat voor taal aangeeft volgende keer.

-edit, het is weer gewoon Nederlands, top.

[ Voor 6% gewijzigd door Mr Ronman op 23-07-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dan wil je snel een AW bandje bestellen bij Apple zelf.

Wordt mijn pas (normale ABN Amro betaalpas) niet ondersteund in Apple Pay :F (diezelfde pas die ik in alle normale fysieke winkels met Apple Pay gebruik)

Moest via iDeal (dat ging perfect)

[ Voor 18% gewijzigd door Mizgala28 op 27-07-2023 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:59
Mizgala28 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:04:
Dan wil je snel een AW bandje bestellen bij Apple zelf.

Wordt mijn pas (normale ABN Amro betaalpas) niet ondersteund in Apple Pay :F (diezelfde pas die ik in alle normale fysieke winkels met Apple Pay gebruik)

Moest via iDeal (dat ging perfect)
De online Apple Store ondersteunt helaas alleen credit cards voor Apple Pay. Ik meen mij te herinneren dat de Apple Store app dan wel weer bankpassen ondersteunt, maar dat kan niet kloppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
SideSplitter schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:08:
[...]

De online Apple Store ondersteunt helaas alleen credit cards voor Apple Pay. Ik meen mij te herinneren dat de Apple Store app dan wel weer bankpassen ondersteunt, maar dat kan niet kloppen :P
Gelukkig geen probleem omdat iDeal een optie was, maar ik wist niet dat Apple met Pay alleen icm een Credit Card werkt, dit was de eerste keer dat ik überhaupt Apple Pay in een online winkel uitprobeerde (want normal gesproken bestel ik alles op mijn PC, en dat gaat dan via bank, iDeal of PayPal)

Apple Pay gebruik ik voor de rest alleen in fysieke winkels.

Maar goed, het is gelukt met iDeal dus ik klaag niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 27-07-2023 18:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
Mizgala28 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:25:
[...]

Gelukkig geen probleem omdat iDeal een optie was, maar ik wist niet dat Apple met Pay alleen icm een Credit Card werkt, dit was de eerste keer dat ik überhaupt Apple Pay in een online winkel uitprobeerde (want normal gesproken bestel ik alles op mijn PC, en dat gaat dan via bank, iDeal of PayPal)
Je betaalt niet met Apple Pay, maar via Apple Pay. Het kaartschema van de kaart die je via Apple Pay aanbiedt moet wel geaccepteerd worden door de website of fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Wally2002 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:34:
[...]

Je betaalt niet met Apple Pay, maar via Apple Pay. Het kaartschema van de kaart die je via Apple Pay aanbiedt moet wel geaccepteerd worden door de website of fysieke winkel.
Verkeerd verwoord door mij, maar ik weet dat het via Apple Pay gaat.

Echter als het via iDeal wel werkt met die bankpas, is het apart dat Apple Pay het dan niet doet met zelfde pas.

Tenzij Apple iDeal als een totaal iets anders ziet, en je dus een CC moet hebben wil je Apple Pay gebruiken.

Voor mij is het simpel, ik vind iDeal prima, maar het mag wel wat duidelijker qua welke pas wel of niet met Apple Pay werkt online.

[ Voor 16% gewijzigd door Mizgala28 op 27-07-2023 22:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wally2002
Mizgala28 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:10:
[...]

Verkeerd verwoord door mij, maar ik weet dat het via Apple Pay gaat.

Echter als het via iDeal wel werkt met die bankpas, is het apart dat Apple Pay het dan niet doet met zelfde pas.

Tenzij Apple iDeal als een totaal iets anders ziet, en je dus een CC moet hebben wil je Apple Pay gebruiken.

Voor mij is het simpel, ik vind iDeal prima, maar het mag wel wat duidelijker qua welke pas wel of niet met Apple Pay werkt online.
De website bepaald welke kaarten ze via Apple Pay accepteren: maestro, v-Pay, MasterCard, VISA en/of American Express etc
Dit zijn meestal dezelfde kaarten waar ook door invoer van kaartnr , datum en veiligheidscode mee betaald kan worden.
Omdat Maestro, in ieder geval in Nederland, niet is ingericht om online betalingen mee te doen door het invoeren van de kaart info zie je die optie niet op websites. Voor Apple Pay worden vaak dezelfde opties overgenomen qua welke kaarten geaccepteerd worden. En ontbreekt dus maestro.

Let op dat MasterCard en VISA niet perse creditcards zijn, het kunnen ook debit cards zijn.

iDeal staat hier echt helemaal los van, en is per definitie geen kaartbetaling maar een geautomatiseerd proces om bankoverschrijvingen uit te voeren. Afhankelijk van je bank heb je wellicht je bankpas nodig om in te loggen of de transactie te bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20
Triodos Bank zal nog in 2023 met Apple Pay komen, melden ze op X: https://twitter.com/triodosnl/status/1687014014696525824

Tevens komen ze ook de komende maanden al met Visa Debit kaarten voor alle klanten: https://www.triodos.nl/se...ulieren/betalen/betaalpas

Wellicht dat dit samen gaat, zodat ze voor de uitgaande Maestro-kaarten geen Apple Pay support meer hoeven te doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:39
odo966 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:12:
Triodos Bank zal nog in 2023 met Apple Pay komen, melden ze op X: https://twitter.com/triodosnl/status/1687014014696525824

Tevens komen ze ook de komende maanden al met Visa Debit kaarten voor alle klanten: https://www.triodos.nl/se...ulieren/betalen/betaalpas

Wellicht dat dit samen gaat, zodat ze voor de uitgaande Maestro-kaarten geen Apple Pay support meer hoeven te doen…
Alle banken komen met de nieuwe Debit kaarten omdat Maestro ophoudt met bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Nu online
Fijn om te zien dat ze er nog mee bezig zijn. Begin dit jaar hoorde ik ze er ook over maar toen bleef het stil. Ik ben er nog steeds op aan het wachten. Ik heb een andere bank waar ik Apple Pay voor kan gebruiken, maar als Triodos eindelijk Apple Pay heeft wil ik die bank (weer) voor de dagelijks boodschappen gebruiken.

ICS (bekend van VISA en Mastercard) heeft begin dit jaar gezegd dat ze Apple Pay willen ondersteunen. Dat duurt ook maar lang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
PrimusIP schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:10:
[...]
ICS (bekend van VISA en Mastercard) heeft begin dit jaar gezegd dat ze Apple Pay willen ondersteunen. Dat duurt ook maar lang...
Laatste nieuws van iCulture d.d. 25 juli 2023 m.b.t. ICS en Apple Pay.
Nog altijd geldt dat we betalen steeds makkelijker en veiliger willen maken. En daarom werken we er aan om ook Apple Pay aan te bieden. We doen helaas geen verdere mededelingen over het proces en de timing van de lancering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
Volgens nu.nl is "Tap to Pay" vanaf vandaag ook beschikbaar in Nederland:
Apple rolt dinsdag zijn nieuwe dienst Tap to Pay uit in Nederland. Daarmee kunnen winkeliers van hun iPhone een pinapparaat maken.
Klanten kunnen contactloos betalen met hun bankpas, creditcard of telefoon door die tegen de iPhone van de verkoper te houden. Alle contactloze betaalmethoden worden door Tap to Pay ondersteund. Dat betekent dat ook mensen met een Android-smarphone contactloos kunnen betalen met hun telefoon.
Bedrijven kunnen Tap to Pay gebruiken om betalingen in ontvangst te nemen. De dienst is volgens Apple bruikbaar voor elk bedrijf: "Van kleine ondernemingen tot de grote retailers."
Zo is de dienst handig voor marktkooplui op weekmarkten. Zij hoeven geen mobiel pinapparaat meer mee te nemen. Een iPhone is voldoende.

Betalen via Tap to Pay is gratis voor klanten
Om Tap to Pay te kunnen gebruiken, moeten verkopers de app van een betalingsverwerker op hun iPhone installeren. Adyen en SumUp zijn de eerste betaalproviders die de betaaldienst aanbieden aan Nederlandse zakelijke klanten. Binnenkort volgen ook Klearly, myPOS, Pay, Rabobank, Revolut, Stripe, Viva Wallet en Worldline, laat Apple weten.
Betalen via Tap to Pay is voor klanten gratis. Verkopers betalen een vergoeding per transactie. Dat tarief verschilt per betalingsverwerker.
Tap to Pay werd in 2022 door Apple aangekondigd. De dienst is al langer beschikbaar in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Taiwan.
Ik kan alleen geen officiële bron vinden die dit bevestigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

oohh schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:11:
Volgens nu.nl is "Tap to Pay" vanaf vandaag ook beschikbaar in Nederland:

[...]

Ik kan alleen geen officiële bron vinden die dit bevestigt.
Klopt. Heb het net ingesteld met SumUp _/-\o_
Werkte gelijk super goed, ook een email van Apple ontvangen dat het aan staat.

Everything Can Help!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xvilo
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-05 21:10
odo966 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:12:

De Triodos visa debit kaart is hier binnen. En zoals verwacht kan je die nog niet toevoegen met de PAN, vervaldatum en CVC

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr6uvHWF5qHgXjLmShOIWHPCH-U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mYj6DGM7t6YXnIPBPUIQB4rV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
xvilo schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:34:

De Triodos visa debit kaart is hier binnen. En zoals verwacht kan je die nog niet toevoegen met de PAN, vervaldatum en CVC
Waarom proberen als Triodos sowieso op dit moment geen Apple Pay ondersteund?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Nu online
Omdat Triodos zegt Apple Pay te gaan aanbieden. Ze zijn tevens nu aan het overstappen van Maestro naar Visa en dat doet vermoeden dat die transitie een reden is waarom Apple Pay niet nu mogelijk is maar pass later dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Heldere redenatie, er zou idd wellicht een koppeling kunnen zijn tussen beiden. Ik denk zelf dat die niet zo waarschijnlijk is.
Alle banken in NL gaan over van Maestro/V-Pay > Mastercard Debit/VISA Debit.
Het zou kunnen dat Triodos dit koppelt aan de invoering van Apple Pay, maar dan zou ik eerder verwachten dat Apple Pay pas ingevoerd wordt, als iedereen over is op het nieuwe kaartschema. Triodos is pas sinds kort het nieuwe kaartschema aan het uitrollen. Als ze nu wel Apple Pay zouden ondersteunen maar alleen de VISA kaarten zijn ze veel klanten blij aan het maken met een dooie mus.

Neemt niet weg dat ik de poging van @xvilo waardeer, wie weet werkt het toch wel door een configuratiefout of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luto
  • Laatst online: 17-07 14:47
Welke credit/debitcards kun je direct aan Apple Wallet toevoegen om bijvoorbeeld te gebruiken om Suica/Clipper etc. op te laden? Bij het toevoegen van mijn ABN creditcard (ICS) krijg ik 'Your issuer does not support this card'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:22
ING Mastercard werkt met Suica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
xvilo schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 23:34:
[...]

De Triodos visa debit kaart is hier binnen.
Offtopic vraagje: kan je die nu ook voor online creditcard betalingen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
rr7r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:02:
[...]

Offtopic vraagje: kan je die nu ook voor online creditcard betalingen gebruiken?
Denk het niet, debit en creditkaarten zijn sowieso anders qua gebruik. Maar kan het mis hebben hiermee dus verbeter mij gerust als ik het fout heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
KorteGebruiker schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 12:28:
[...]

Denk het niet, debit en creditkaarten zijn sowieso anders qua gebruik. Maar kan het mis hebben hiermee dus verbeter mij gerust als ik het fout heb
Nou op de website van MasterCard (kopje 'online betalen'), en elders, lijkt dat toch wel het geval.
https://www.mastercard.nl...overzicht/debit-card.html

Maar t staat me er niet duidelijk genoeg dus hoopte een gebruiker in het wild te hebben gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
rr7r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:13:
[...]

Nou op de website van MasterCard (kopje 'online betalen'), en elders, lijkt dat toch wel het geval.
https://www.mastercard.nl...overzicht/debit-card.html

Maar t staat me er niet duidelijk genoeg dus hoopte een gebruiker in het wild te hebben gevonden.
De invoering van MasterCard Debit (en VISA Debit) ipv Maestro en V-Pay is mede gedaan omdat je daarmee ook online betalingen kunt verrichten.
Dit werkt dus hetzelfde als online betalen met creditcard. Ik neem aan dat je dat bedoelde met 'online creditcard betalingen'.
(MasterCard en VISA zijn al lang geen synoniem meer voor creditcard, alhoewel sommige webshops dat nog anders zien).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xvilo
rr7r schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:02:
[...]

Voor online kaart betalingen, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-07 15:10
Applepay is a godsend. Toen ik de Samsung s23 had, was googlepay zo slecht. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen,zo slecht.

Applepay is zoveel malen handiger en sneller,is niet meer leuk XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
sennalonso1981 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 23:44:
Applepay is a godsend. Toen ik de Samsung s23 had, was googlepay zo slecht. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen,zo slecht.

Applepay is zoveel malen handiger en sneller,is niet meer leuk XD
Dan ben je nu klaar voor de volgende “stap”. Apple Pay gebruiken middels AssistiveTouch. Zeker straks in de winter heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Nu online
In het VK viel me op dat je in de metro Apple Pay kan gebruiken zonder dat je de betaling moet bevestigen en zonder Face ID. Het maakt ook dat het heel snel is, erg handig
in metro in Londen. Want mijn ervaring in NL is dat het toch wel vertragend werkt als je eerst handelingen moet doen.

Wel voelt het minder veilig, dat je kennelijk bepaalde transacties zonder beveiliging kunt doen. Het gaat maar om een paar tientjes, maar het maakt zakkenrollen wel interessanter.
Tegelijk vind ik dat bij zoiets als metro poortjes het wel voor de doorstroom goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
PrimusIP schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 08:47:
In het VK viel me op dat je in de metro Apple Pay kan gebruiken zonder dat je de betaling moet bevestigen en zonder Face ID. Het maakt ook dat het heel snel is, erg handig
in metro in Londen. Want mijn ervaring in NL is dat het toch wel vertragend werkt als je eerst handelingen moet doen.

Wel voelt het minder veilig, dat je kennelijk bepaalde transacties zonder beveiliging kunt doen. Het gaat maar om een paar tientjes, maar het maakt zakkenrollen wel interessanter.
Tegelijk vind ik dat bij zoiets als metro poortjes het wel voor de doorstroom goed is.
Ja. Dat is Express mode voor het OV. Heel handig, alleen te gebruiken in sommige landen op sommige ov locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-07 10:57
Ja wat @ChrisM zegt (https://support.apple.com/nl-nl/HT212171) hopelijk straks ook mogelijk met de OV chipkaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xvilo
@PrimusIP, @ChrisM en @ex87 Om Express Mode te ondersteunen zal er door de OV Bedrijven (samen) of TLS een implementatie traject gestart moeten worden bij Apple. Een requirement hiervoor is speciale software van Apple. Deze zal op de check-in paaltjes, poortjes en kastjes moeten draaien.

Het zou erg mooi zijn als dit in Nederland ingeregeld kan worden, maar op onze schaal lijkt me dat lastig. Voornamelijk omdat de OV Bedrijven zelf kunnen kiezen welke hardware (en mogelijk software) leverancier gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat ze het wel per bedrijf kunnen gaan aanzetten, maar de vraag is wel of Apple dit zou willen en toestaan.

Wat mogelijk wel eerder geregeld zou kunnen worden is de OVpas (die de OV-Chipkaart gaat vervangen), ook in Wallet kan worden gezet. Al moet hier óók los een implementatie traject gestart worden met Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xvilo
@sennalonso1981 Was het écht Google Pay, of gebruiktje Tap&Pay icm met je bank. Dat laatste is namelijk vervelend, maar wel een open iets op Android Devices. Google Pay werkt doorgaans een stuk beter, en de authenticatie hiervan is verhoogd maar is wel net zo dicht als Apple Pay

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wally2002
xvilo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:38:
Het zou erg mooi zijn als dit in Nederland ingeregeld kan worden, maar op onze schaal lijkt me dat lastig. Voornamelijk omdat de OV Bedrijven zelf kunnen kiezen welke hardware (en mogelijk software) leverancier gebruikt wordt. Ik kan me voorstellen dat ze het wel per bedrijf kunnen gaan aanzetten, maar de vraag is wel of Apple dit zou willen en toestaan.
TLS / OVPay is al bezig om Apple Pay Express te implementeren:
Je kunt helaas nog niet in- en uitchecken met Apple Pay Express. We zijn wel druk bezig om dit te maken.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb een iPhone 13 Pro Max waarin ik de bankpas van de gezamenlijke rekening wil toevoegen aan Apple Pay. Ik krijg echter voortdurend de foutmelding dat dit niet kan, terwijl mijn eigen pas wel toegevoegd kan worden. De foutmelding heeft het over dat de kaartverstrekker deze kaart niet ondersteund.

Echter heeft mijn partner het wel gewoon werkend op een iPhone. Iemand een idee? Kan er nu niks mee bij ING, aangezien ze gesloten zijn en pas weer maandag aanwezig zijn. Hoop dat iemand hier een idee heeft.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Steeffoon schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:58:
Heb een iPhone 13 Pro Max waarin ik de bankpas van de gezamenlijke rekening wil toevoegen aan Apple Pay. Ik krijg echter voortdurend de foutmelding dat dit niet kan, terwijl mijn eigen pas wel toegevoegd kan worden. De foutmelding heeft het over dat de kaartverstrekker deze kaart niet ondersteund.

Echter heeft mijn partner het wel gewoon werkend op een iPhone. Iemand een idee? Kan er nu niks mee bij ING, aangezien ze gesloten zijn en pas weer maandag aanwezig zijn. Hoop dat iemand hier een idee heeft.
Probeer het eens vanuit de ING app toe te voegen aan Apple Pay.
Ik weet dat dit bij ABN wel kan, hopelijk met ING ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Tartarus schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 23:25:
[...]

Probeer het eens vanuit de ING app toe te voegen aan Apple Pay.
Ik weet dat dit bij ABN wel kan, hopelijk met ING ook.
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar zonder resultaat :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sennalonso1981
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-07 15:10
xvilo schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:39:
@sennalonso1981 Was het écht Google Pay, of gebruiktje Tap&Pay icm met je bank. Dat laatste is namelijk vervelend, maar wel een open iets op Android Devices. Google Pay werkt doorgaans een stuk beter, en de authenticatie hiervan is verhoogd maar is wel net zo dicht als Apple Pay
Sorry, was inderdaad tap en pay van ING. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:22
Even een vraagje hier, ik krijg een nieuwe bankpas van de Rabobank opgestuurd omdat mijn huidige bankpas tegen zijn eind datum zit (pas is nu zoon 10-15 jaar oud?)

Moet ik straks mijn oude pas uit applepay verwijderen en de nieuwe pas toevoegen? Of hoef ik niets te doen en kan ik gewoon de oude “pas” in applepay laten staan en zonder problemen mijn betalingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Inhumanous Je kunt gewoon de nieuwe pas naast de oude pas toevoegen en de nieuwe pas in Wallet zetten. De oude verloopt vanzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door RoRoNL op 22-09-2023 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Inhumanous schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:51:
Even een vraagje hier, ik krijg een nieuwe bankpas van de Rabobank opgestuurd omdat mijn huidige bankpas tegen zijn eind datum zit (pas is nu zoon 10-15 jaar oud?)

Moet ik straks mijn oude pas uit applepay verwijderen en de nieuwe pas toevoegen? Of hoef ik niets te doen en kan ik gewoon de oude “pas” in applepay laten staan en zonder problemen mijn betalingen doen?
Je hoeft alleen met je nieuwe pas een keer een betaling te doen in een winkel (of je pas even in de geldautomaat en saldo opvragen oid) om hem te activeren.

De rest gaat vanzelf. Voor Apple Pay hoef je niets te doen.

Het lijkt me overigens zeer onwaarschijnlijk dat je huidige pas 10 jaar oud is (of zelfs ouder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Steeffoon schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 22:58:

Even een update. ING gebeld, ze hebben de digitale pas gereset, en het is opgelost en werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 20-07 03:47
Ik heb een vraagje, ik maak met de app Pass4Wallet app een Albert Heijn klanten kaart aan die wel in iPhone wallet zie maar niet op me Apple Watch wie kan mij uitleggen waar dit aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havelock
  • Laatst online: 20-07 03:47
Havelock schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:35:
Ik heb een vraagje, ik maak met de app Pass4Wallet app een Albert Heijn klanten kaart aan die wel in iPhone wallet zie maar niet op me Apple Watch wie kan mij uitleggen waar dit aan ligt.
Probleem opgelost voor de genen die hier ook last van hebben ik moest iCloud synchroniseren bij mijn instellingen => Apple id => iCloud menu aan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Nu online
Inmiddels nieuwe Triodos bankpas binnen. Hopelijk komen ze snel met Apple Pay.

Zowel Triodos als ICS hebben gezegd dat ze dit jaar Apple Pay willen ondersteunen. Het jaar is al bijna om, dus ik hoop dat we het nog mee gaan maken. Voor ICS sta ik op het punt ze te gaan opzeggen en een creditcard te nemen van een bank waar ik al een rekening heb. Jaarlijkse kosten zijn ook nog eens goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrafast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:29
PrimusIP schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:28:
Inmiddels nieuwe Triodos bankpas binnen. Hopelijk komen ze snel met Apple Pay.

Zowel Triodos als ICS hebben gezegd dat ze dit jaar Apple Pay willen ondersteunen. Het jaar is al bijna om, dus ik hoop dat we het nog mee gaan maken. Voor ICS sta ik op het punt ze te gaan opzeggen en een creditcard te nemen van een bank waar ik al een rekening heb. Jaarlijkse kosten zijn ook nog eens goedkoper.
Ben benieuwd welke bij bank zit voor goedkoper een creditcard ? Zelf zit ik bij ING hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Nu online
Ultrafast schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:42:
Ben benieuwd welke bij bank zit voor goedkoper een creditcard ? Zelf zit ik bij ING hoor.
Ook ING.
ICS VISA is het dubbele qua jaarlijkse kosten als de ING VISA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
PrimusIP schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:46:
[...]

Ook ING.
ICS VISA is het dubbele qua jaarlijkse kosten als de ING VISA.
ING heeft geen VISA Creditcards, je bedoelt Mastercard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Nu online
nielsiejjj92 schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:16:
[...]

ING heeft geen VISA Creditcards, je bedoelt Mastercard?
Je hebt gelijk. ING is Mastercard. Van ICS heb ik visa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:24
Ik heb mijn ING pas toegevoegd aan Apple Pay op mijn telefoon en watch ultra. Op mijn telefoon werkt dit prima, op de watch krijg ik de pas ook te zien, maar bij het tegen de lezer houden van mijn horloge gebeurt er niets. Ik dacht eerst dat het aan de scanner lag, maar heb dit nu meerdere keren gedaan met steeds hetzelfde resultaat, op de telefoon kan ik wel betalen en met de watch niet. Kaart verwijderen en opnieuw toevoegen had geen effect.
Komt dit iemand bekend voor?

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:41
Misschien spuit-elf, maar ik zag zojuist dat ik eindelijk mijn ABN zakelijke betaalkaart kon toevoegen in AP. Ik heb dat een tijdje terug bijna wekelijks gecontroleerd en toen maar laten varen. Ik gebruik m’n KNAB zakelijk wel, dacht ik zo. Alleen nu wel blij dat ik hem toe kon voegen. Mocht iemand dat niet weten, net zoals bij mij het geval was, doe er dan je voordeel mee.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickydude
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:50
Sinds de update naar WatchOS 10 is er iets geks. Als ik de watch tegen de terminal houdt geeft de terminal alles in het Frans weer “Un instant svp”, “ Approuve” en zo.
Niet heel erg, wel vreemd. Iemand een idee of dat ergens in een instelling zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
Ik zit met smart te wachten op ICS dat zij eindelijk Apple Pay of Google Pay gaan ondersteunen. Het zou dit jaar komen maar het blijft stil aan de overkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-07 16:32
draak42 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:23:
Ik heb mijn ING pas toegevoegd aan Apple Pay op mijn telefoon en watch ultra. Op mijn telefoon werkt dit prima, op de watch krijg ik de pas ook te zien, maar bij het tegen de lezer houden van mijn horloge gebeurt er niets. Ik dacht eerst dat het aan de scanner lag, maar heb dit nu meerdere keren gedaan met steeds hetzelfde resultaat, op de telefoon kan ik wel betalen en met de watch niet. Kaart verwijderen en opnieuw toevoegen had geen effect.
Komt dit iemand bekend voor?
Kaart ook geverifieerd in de Apple Watch app en dan i.c.m. je ING Bankieren app? Klinkt alsof het nog niet geverifieerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
nielsiejjj92 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:32:
Ik zit met smart te wachten op ICS dat zij eindelijk Apple Pay of Google Pay gaan ondersteunen. Het zou dit jaar komen maar het blijft stil aan de overkant
Waarom blijf je hangen bij ICS? Er zijn genoeg alternatieven die wel Apple Pay ondersteunen.

Of je gebruikt Curve. Dan zal het wel werken.

[ Voor 6% gewijzigd door La1974 op 09-11-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
La1974 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:55:
[...]

Waarom blijf je hangen bij ICS? Er zijn genoeg alternatieven die wel Apple Pay ondersteunen.

Of je gebruikt Curve. Dan zal het wel werken.
Ik ben niet van gisteren hoor ;) heb ook N26, Revolut en Wise. Alleen is ICS een echte creditcard en geen Debit. Nog steeds nodig met bepaalde transacties t.o.v. de Debit cards van de fintechs. Leuk maar nul aankoopverzekering en wordt niet overal geaccepteerd. Ik reis veel dus kan niet alleen op een Debit card bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
nielsiejjj92 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:55:
[...]

Ik ben niet van gisteren hoor ;) heb ook N26, Revolut en Wise. Alleen is ICS een echte creditcard en geen Debit. Nog steeds nodig met bepaalde transacties t.o.v. de Debit cards van de fintechs. Leuk maar nul aankoopverzekering en wordt niet overal geaccepteerd. Ik reis veel dus kan niet alleen op een Debit card bouwen.
Dan nog. Er zijn genoeg alternatieven voor credit cards die werken met Apple Pay.

En met Curve laat je je ICS CC werken via Apple Pay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsiejjj92
La1974 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 19:55:
[...]

Dan nog. Er zijn genoeg alternatieven voor credit cards die werken met Apple Pay.

En met Curve laat je je ICS CC werken via Apple Pay.
Dat valt best tegen. Je hebt alleen Amex, ICS, ING en Rabo. Waarbij je bij ING en Rabo ook een betaalrekening moet hebben. Verder zijn er geen echte creditcard aanbieders in Nederland. Curve al eens naar gekeken echter vind ik de limieten vrij beperkt. Ieder zijn/haar keuze wat men fijn vindt om te gebruiken ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nanoChip
  • Laatst online: 17-07 22:40
nielsiejjj92 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 07:32:
Inmiddels zie ik in de Apple Wallet app dat bij mijn bank (ABN Amro, uitgifte van creditcard gaat uitsluitend via ICS) nu de optie staat: Pinpas/bankkaart (verwijst door naar de app) en Kredietkaart. Dit was voorheen niet het geval.

Daarnaast is de toon van de helpdesk op Twitter ook iets anders. Waar men voorheen zei "We kunnen nog niet zeggen wanneer we Apple Pay introduceren" is het nu "Binnenkort".

Misschien doe ik teveel aan wensdenken O-)

Edit: ABN heeft hun pagina omtrent Apple Pay en creditcard ook bijgewerkt. Het wordt begin 2024!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QABRLDy-dZz6WjX5l5vOy3DxNwI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mjaEC2HsTXSlBvI3nxlY0wA5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door nanoChip op 15-11-2023 14:19 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 33 Laatste