Toon posts:

Apple Pay in Nederland OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 47 Laatste
Acties:
  • 342.718 views

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:43
Hoi,

Ik heb een paar vragen over Apple Pay.
Momenteel is het niet beschikbaar in Nederland, maar via een omweg kan het wel (denk aan Bunq of een buitenlandse rekening).

Nu vraag ik mij af, als ik dit zou doen. Kan ik dan overal in Nederland er mee betalen, en hoe werkt dit dan?
- Kan ik dan gewoon met mijn Apple Watch(3)/Iphone betalen als ze contactloos betalen aanbieden bij de winkel?

Zijn er ook mensen die hier al ervaring mee hebben?

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:01
Als contactloos betalen wordt aangeboden, dan kun je inderdaad Apple Pay gebruiken. Houdt er wel rekening mee dat je voor veel Nederlandse winkels een Maestro-kaart in Apple Pay moet hebben. De meeste buitenlandse banken hebben alleen MasterCard/VISA-kaarten en die worden door veel Nederlandse winkels niet ondersteund.

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:36
Gebruik het dagelijks met Watch en iPhone en het werkt inderdaad overal waar je contactloos mee kan betalen, dus kassa's, snoepautomaten, et cetera. Zowel in Nederland als in het buitenland (alleen in Europa nog geprobeerd). Je hoeft ook geen pincode in te toetsen ongeacht het bedrag.

• mithe
Ascension schreef op maandag 24 september 2018 @ 18:38:
Gebruik het dagelijks met Watch en iPhone en het werkt inderdaad overal waar je contactloos mee kan betalen, dus kassa's, snoepautomaten, et cetera. Zowel in Nederland als in het buitenland (alleen in Europa nog geprobeerd). Je hoeft ook geen pincode in te toetsen ongeacht het bedrag.
Ohh tof, als ik vragen mag. Welke bank gebruik jij hiervoor?

• Ascension
Bunq! Geactiveerd toen het nog mogelijk was door alleen je regio in te stellen op Spanje. Heb dus een virtuele maestro apple pay card.

• mithe
@Ascension helaas is bunq nu zo duur.

• Ascension
Ach, ik eet of drink er niet minder om.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:33
... en nu werkt het toch ook niet meer via Bunq? Omdat ze die deur afgesloten hebben? Of loop ik alweer achter?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• Ascension
Als je het ooit hebt kunnen activeren werkt het gewoon nog.

Het schijnt overigens wel mogelijk te zijn om het nog te activeren via een omweg, zie het bung together platform. Heb ik zelf geen ervaring mee.

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 11:11
Is er nog iemand die een suggestie voor een buitenlandse bank heeft? Heb mensen gehoord over KBC uit Ierland?

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33
N26 zou ook moeten werken heb ik ergens gelezen. Sinds vandaag heb ik Apple Pay op de iPhone SE werkend gekregen icm Bunq! Wel duur, maar bij de AH werkt het prima kan ik je vertellen. :)

[Voor 6% gewijzigd door Martine op 17-11-2018 02:02]

629110

Bunq werkt nog steeds, kost je wel 7,99€ per maand.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
629110 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:49:
Bunq werkt nog steeds, kost je wel 7,99€ per maand.
of je gaat met een paar andere Bunqers in een Pack, dan heb je Premium voor €4,99 per maand (p.p) ;)

[Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 17-11-2018 09:59]

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Ik heb bunq voor 5,- door een pack te joinen en middels de instructies op bunq.love heb ik inmiddels Apple Pay op mijn Nederlandse iPhone. Gewoon met een Maestro kaart en alle instellingen op Nederland. De bijbehorende bunq kaart zit in mijn portomonnee.

Ik ben nog geen plaatsen tegen gekomen waar ik niet met Apple Pay kan betalen. Tankstations, snoepautomaten, Albert Heijn, alles werkt als een malle. Als ze contactloos betalen ondersteunen, kan ik mijn telefoon er tegenaan houden.

https://tweakers.net/ext/f/pgM2OmGAaYPop4NM7kvVkbcL/thumb.png

629110

CurtPoindexter schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 10:06:
Ik heb bunq voor 5,- door een pack te joinen en middels de instructies op bunq.love heb ik inmiddels Apple Pay op mijn Nederlandse iPhone. Gewoon met een Maestro kaart en alle instellingen op Nederland. De bijbehorende bunq kaart zit in mijn portomonnee.

Ik ben nog geen plaatsen tegen gekomen waar ik niet met Apple Pay kan betalen. Tankstations, snoepautomaten, Albert Heijn, alles werkt als een malle. Als ze contactloos betalen ondersteunen, kan ik mijn telefoon er tegenaan houden.

[Afbeelding]
Ik heb 1x gehad dat het niet heeft gewerkt. Maar de volgende keer bij de zelfde winkel werkte het wel.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 15:10
Ik betaal dagelijks met mijn Apple Watch, soms met telefoon (90% horloge, 10% telefoon). Totaal gebruik ik het denk ik bij meer dan 90% van mijn aankopen.

Heb een 'maestro' kaart gekoppeld, zodat het altijd werkt. (In Nederland dan).

Tevens woon ik in Amsterdam, dus vandaar dat je echt overal kan pinnen, moet zelfs vaak. Dus houd daar rekening mee.

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:39
Misschien leuk voor mensen die Apple Pay willen voor kleine bedragen, een levenslange Premium account met een limiet van €250,- per maand. https://together.bunq.com/d/5693-black-friday-special

Zelf ook zojuist gebruik van gemaakt, leuk om Apple Pay eens te testen op deze manier. :)

It's All In The "Mix"

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:49
Dankjewel voor de link @Mixpower, ik heb het nu ook werkend, mede door de link van @CurtPoindexter.Ik vond het Bunq-premium account altijd wat te duur, maar dit voldoet voor alle kleine betalingen die ik doe!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 15:45
Het is toegestaan om een family pack te kopen en dan 3 andere gebruikers eraan te koppelen die dan elk 5 euro de maand overmaken. Dan vallen de kosten weer mee.

is al paar keer benoemd zie ik

die black friday deal is alleen geldig als je een nieuwe gebruiker bent. Heb dat toenstraks gevraagd maar kan dus niet en ff nieuw accountje aanmaken is ook niet te doen.

[Voor 25% gewijzigd door Ronker op 23-11-2018 17:11]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:33
Yup, hier ook gebruik gemaakt van de BF deal, puur om nu (eindelijk! :D) eens een keer Apple Pay te kunnen gebruiken. Alles ingesteld nu, met behulp van de instructies van @CurtPoindexter

Straks maar eens even boodschappen doen :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb me ook maar even aangemeld. Altijd leuk om Apple Pay zo te proberen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Heb het ook gedaan en in gebruik. Werkt als een tierelier. :) Snel en lekker makkelijk via iPhone of Watch, werkte allebei naar behoren. Top!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 11:44

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Cool, heb het ook inmiddels geactiveerd. Straks eens kijken of het werkt. Handig hoor, lang leve Bunq ;)

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-04 12:11
Zit erover na te denken ook Bunq te nemen voor zaken zoals dit. Iemand die eventueel een pack wilt creëren met meerdere Tweakers? Kan gewoon niet langer wachten op Apple Pay via mijn huidige bank.

[Voor 20% gewijzigd door Juice. op 27-11-2018 15:42]

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tof dat deze workaround werkt! Intussen ook toegevoegd aan mijn iPhone en Apple Watch.

Iemand ook al geprobeerd toe te voegen op de Mac? Ik krijgen melding dat mijn card niet gebruik kan worden op een Mac. Ik vermoed dat enkel Master Card geaccepteerd wordt en ik heb een Maestro card besteld voor Apple Pay. Ik kan nog 1 extra card toe voegen dus zou het nog kunnen testen door een Master Card te bestellen.

Overigens, ik denk dat mensen nog wel steeds vreemd op kijken bij de AH of andere winkels als je ineens je Watch bij de pin automaat houdt, of niet? :P

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:17

Geronimous

Moderator Spielerij

kazuka schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:37:
Tof dat deze workaround werkt! Intussen ook toegevoegd aan mijn iPhone en Apple Watch.

Iemand ook al geprobeerd toe te voegen op de Mac? Ik krijgen melding dat mijn card niet gebruik kan worden op een Mac. Ik vermoed dat enkel Master Card geaccepteerd wordt en ik heb een Maestro card besteld voor Apple Pay. Ik kan nog 1 extra card toe voegen dus zou het nog kunnen testen door een Master Card te bestellen.

Overigens, ik denk dat mensen nog wel steeds vreemd op kijken bij de AH of andere winkels als je ineens je Watch bij de pin automaat houdt, of niet? :P
Werkt alleen echt op Macs met een TouchID. Ander moet je betalingen altijd nog valideren op je iPhone of Watch.

https://support.apple.com/en-us/HT204506#macbookpro

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Geronimous schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:06:
[...]

Werkt alleen echt op Macs met een TouchID. Ander moet je betalingen altijd nog valideren op je iPhone of Watch.

https://support.apple.com/en-us/HT204506#macbookpro
Mijn Mac heeft TouchID. Als ik de regio wijzig naar Italië verschijnt Wallet & Apple Pay in System Preferences en kan ik handmatig een card toevoegen maar krijg dan de melding dat mijn card (Maestro) niet werkt op Mac. Ik vermoed dat het enkel werkt met een MasterCard.

• JB
  • Laatst online: 16:33

JB

Cédric roelt!

Hier VPAY, dus dat gaat sowieso niet vliegen begrijp ik?

Ik ben wel echt benieuwd (staat los van Apple Pay) wat er gebeurd als heel het digitale betaalverkeer echt langere tijd plat gaat. Dan ontstaat er echt ellende in de huidige maatschappij want "niemand" heeft contanten meer liggen.

Mijn boefje is liev!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:17

Geronimous

Moderator Spielerij

kazuka schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:10:
[...]

Mijn Mac heeft TouchID. Als ik de regio wijzig naar Italië verschijnt Wallet & Apple Pay in System Preferences en kan ik handmatig een card toevoegen maar krijg dan de melding dat mijn card (Maestro) niet werkt op Mac. Ik vermoed dat het enkel werkt met een MasterCard.
Hm, in combinatie met de regioinstellingen dan :)

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• MelvinW
kazuka schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:10:
[...]

Correct, Apple Pay op Mac werkt niet met Maestro-kaarten.

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 15:52
Net m'n kaarten geactiveerd hier in België met Fortis.

Hopelijk snel een mogelijkheid om het te testen.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bingo! Master Card besteld via Bunq en deze nu wel kunnen toevoegen op de Mac. Moest wel, net als bij het toevoegen op de Apple Watch een nieuwe CVC code genereren. *O*

@kazuka Klopt, de Maestro kaarten zijn niet toe te voegen. :) Heb het paar dagen geleden ook toegevoegd aan Mac. Ik hoefde geen nieuwe CVC te genereren overigens, ging prima.
Ben wel benieuwd of die kaart nu dus ook gewoon nog netjes werkt op de iPhone/Watch of dat het of iPhone/Watch OF Macbook is. Maar ik denk dat het overal moet werken en hij lijkt nog wel te willen preppen dus dat zit wel snor. :)

Dit was puur om te testen overigens, heb het vage idee dat ik hier op de Mac echt geen ene hol aan ga hebben. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja, ik ben geloof ik ooit 1 keer een site tegengekomen waar ik met Apple Pay kon betalen, dus verwacht er ook niet veel mee te doen. Maar toch leuk dat het kan :P

Gisteren trouwens een avondje bezig geweest met alle vaste af -en bijschrijvingen van m'n oude bank naar bunq over te zetten. Dat ging verrassend soepel, vrijwel alles kon ik direct online regelen op de relevante websites. Ze bieden allemaal, op een enkeling na, de mogelijkheid om het rekeningnummmer te wijzigen. Kon zelfs op de portal van m'n werkgever het salaris zelf omzetten :P

Houd voor de zekerheid de rekening van de oude bank nog een maandje of 2 actief voor het geval ik iets ben vergeten. Daarna zeg ik hem op en zit ik volledig op bunq 8)

[Voor 63% gewijzigd door kazuka op 30-11-2018 14:17]

Ik ben er nog over aan het twijfelen. Bunq is enkel boeiend vanwege Apple Pay, voor de rest voegt het voor mij echt helemaal niets toe - dus puur omdat de andere banken het helemaal niet doen (ook niet via een omweg) is Bunq nu interessant. Vind de prijs een beetje gortig voor wat het verder te bieden heeft.

• mithe
Mee eens, ik ben nu blij dat ik een gratis account heb :) (max 250,- p/m)
WhatsappHack schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:49:
Ik ben er nog over aan het twijfelen. Bunq is enkel boeiend vanwege Apple Pay, voor de rest voegt het voor mij echt helemaal niets toe - dus puur omdat de andere banken het helemaal niet doen (ook niet via een omweg) is Bunq nu interessant. Vind de prijs een beetje gortig voor wat het verder te bieden heeft.

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-06 23:50

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Tja, die 8 euro bij bunq ... ik had die 8 euro al over voor bunq vóórdat ik Apple Pay kon activeren, dus duur vind ik het niet. En dat geneuzel om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten met die bunq packs vind ik eerlijk gezegd een beetje onzin. Ga ik m’n tijd niet aan verdoen.

[Voor 5% gewijzigd door gday op 08-12-2018 03:21]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-05 15:52
In België werkt het wel zeer goed. Enkel nog maar Maestro en Visa, natuurlijk hebben niet alle winkels Maestro.

• AppleFangirl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02 08:24
Ik heb Apple Pay via Bunq nu een week of 6 op mn iPhone en Apple Watch. Echt geweldig, voelt alsof ik in de toekomst leef.
Laatst een nieuwe iPhone gekocht. Alles over gezet en toen deed Apple Pay het niet meer. Maar heb het gelukkig gefixed, nu doet alles het weer. En met de nieuwe iPhone (XR) ben ik met Face ID nu helemaal super snel bij de kassa. Alle klantenkaarten in mn Stocard app, zonder portomonnee of tas de deur uit, alleen nog maar mn telefoon nodig. En alles heel frictionless. Nadeel is alleen dat ik mn pasjes wel eens kwijt ben nu ik ze nauwelijks nog gebruik. Sommige tankstations en parkeer automaten hebben nog geen contactloze optie hier. Dus bewaar nu 1 pasje in mijn auto.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:38
kazuka schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:43:
Bingo! Master Card besteld via Bunq en deze nu wel kunnen toevoegen op de Mac. Moest wel, net als bij het toevoegen op de Apple Watch een nieuwe CVC code genereren. *O*

[Afbeelding]
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Heb je een "Apple Pay" Mastercard gekozen*? Ik heb hier Apple Pay via bunq op mijn telefoon, maar dat is een Meastro card. Heb ook in Bunq een tweetal Creditcards (fysieke), maar die kan ik niet toevoegen op de Mac.

*Weet niet meer zeker of dat een optie was.
Alle klantenkaarten in mn Stocard app, zonder portomonnee of tas de deur uit,
Helaas kan je daarmee de kaarten niet aan de Apple Wallet toevoegen, ik wil niet een app induiken daarvoor. Just double-side tap, pick card en scannen maar. (De enige kaart waarmee ik dan spaar is de AH kaart, pak nu meestal maar een boekje wat bij de zelfscanners ligt met een kaartje er in).

Volgens mij kon het "vroeger" wel. ( https://thetechnologyman....ink-your-physical-wallet/ )

Hmm, mogelijk is het enkel dat het met bepaalde kaartjes kant en de AH kaart buiten de boot valt.

https://stocard.zendesk.c...is-that-?mobile_site=true

[Voor 36% gewijzigd door ZpAz op 14-12-2018 16:16]

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 19:13
MelvinW schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:59:
De meeste buitenlandse banken hebben alleen MasterCard/VISA-kaarten en die worden door veel Nederlandse winkels niet ondersteund.
Dat is nog iets uit de tijd 2010. Ik heb voor 20-25 grote retailers o.a de pin automaten moeten beheren, en kan je vertellen dat MasterCard/VISA gewoon gemeengoed is geworden.

Als een winkel het niet accepteerd heeft dat meer met de config te maken.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ZpAz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:08:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Heb je een "Apple Pay" Mastercard gekozen*? Ik heb hier Apple Pay via bunq op mijn telefoon, maar dat is een Meastro card. Heb ook in Bunq een tweetal Creditcards (fysieke), maar die kan ik niet toevoegen op de Mac.

*Weet niet meer zeker of dat een optie was.
Klopt, zelfde proces volgen als wanneer je een Apple Pay enabled Maestro card besteld maar bij de keuze voor type card kies je voor Mastercard. Daarna kon ik hem toevoegen op mijn Mac (region op Italy zetten) hoewel ik wel nogmaals een nieuwe CVC code moest genereren via de bunq app.

Intussen nog nergens kunnen gebruiken overigens :+ , het aanbod in sites die Apple Pay ondersteunen is nihil volgens mij in NL en Europa.

• MelvinW
Luchtbakker schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:19:
[...]

Dat is nog iets uit de tijd 2010. Ik heb voor 20-25 grote retailers o.a de pin automaten moeten beheren, en kan je vertellen dat MasterCard/VISA gewoon gemeengoed is geworden.

Als een winkel het niet accepteerd heeft dat meer met de config te maken.
Ik kom nog steeds genoeg winkels tegen waar MasterCard/Visa gewoon niet geaccepteerd wordt. Ik woon niet in Nederland en heb ook geen Nederlandse bank meer. Ik heb dus alleen een Visa en MasterCard-kaart. Het is voor mij noodzakelijk om cash op zak te hebben wanneer ik naar Nederland kom, omdat ik er niet op kan vertrouwen dat mijn kaart overal geaccepteerd wordt. Met American Express hoef je al helemaal niet aan te komen :X

• nuc8
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-01-2019

nuc8

End the net!

Mijn bunq Maestro en MasterCard lijken zoveel op elkaar dat ik regelmatig de "verkeerde" gebruik. Tot dusver heeft dat alleen bij de Jumbo, AH en een Chinees restaurant een probleem opgeleverd. De rest lijkt het allemaal prima te accepteren. (Ook bij de LIDL en ALDI bijvoorbeeld geen probleem.)
Kan dit topic trouwens niet beter naar het iPhone-board geschopt worden?
Ik bedoel, Apple Pay kan weliswaar geactiveerd worden op de Mac (mits TouchID en mits MasterCard), maar over het algemeen gebruikt men dit op iPhone/Apple Watch. :P

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 19:13
MelvinW schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:31:
[...]

Ik kom nog steeds genoeg winkels tegen waar MasterCard/Visa gewoon niet geaccepteerd wordt. Ik woon niet in Nederland en heb ook geen Nederlandse bank meer. Ik heb dus alleen een Visa en MasterCard-kaart. Het is voor mij noodzakelijk om cash op zak te hebben wanneer ik naar Nederland kom, omdat ik er niet op kan vertrouwen dat mijn kaart overal geaccepteerd wordt. Met American Express hoef je al helemaal niet aan te komen :X
American Express ben ik met je eens, dat wordt bijna nergens geaccepteerd. Maar alle overige kaarten wel hoor :)
Luchtbakker schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 08:12:
[...]

American Express ben ik met je eens, dat wordt bijna nergens geaccepteerd. Maar alle overige kaarten wel hoor :)
CC acceptatie van MC/VISA vind ik hier ook maar slecht hoor. :P Ik ben allang blij dat het werkt in de meeste parkeergarages (geen gekut met kaartjes, in/uitrijden met CC :P), maar bij winkels is het altijd weer spannend. Terwijl ik dure spullen liever met die kaart koop vanwege de aankoopverzekering...

Ook online is de acceptatie niet al te best. De grote winkels als Amazon, Bol, Coolblue accepteren het, de kleinere winkeltjes is vaak enkel dat vervelende iDeal en heel soms PayPal.

• MelvinW
WhatsappHack schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 10:53:
[...]

CC acceptatie van MC/VISA vind ik hier ook maar slecht hoor. :P Ik ben allang blij dat het werkt in de meeste parkeergarages (geen gekut met kaartjes, in/uitrijden met CC :P), maar bij winkels is het altijd weer spannend. Terwijl ik dure spullen liever met die kaart koop vanwege de aankoopverzekering...

Ook online is de acceptatie niet al te best. De grote winkels als Amazon, Bol, Coolblue accepteren het, de kleinere winkeltjes is vaak enkel dat vervelende iDeal en heel soms PayPal.
Als een online winkel geen CC accepteert, dan zou dat voor mij al een reden zijn om er niet te bestellen. iDEAL is een achterlijk systeem waarbij je als koper geen bescherming hebt. Nederlandse banken willen altijd afwijken van standaarden en maken liever hun eigen systeem. Daarom zal Apple Pay ook nog lang niet naar Nederland komen. Als het er al komt, dan zal het via een kleine bank als Bunq gebeuren. Ik denk alleen niet dat Apple het wil lanceren als er maar een heel klein aantal gebruik van kan maken. Apple wil toch graag minimaal 1 grote bank aan boord hebben lijkt me.
@MelvinW ING is sowieso aan boord. ABN zal het volgens mij een rotzorg zijn.

• MelvinW
WhatsappHack schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:17:
@MelvinW ING is sowieso aan boord. ABN zal het volgens mij een rotzorg zijn.
Jammer dat het er dan nog steeds niet is. Als het geïmplementeerd wordt door banken en online winkels dan is het echt een genot om te gebruiken. Hier in de UAE is het vrijwel overal te gebruiken, ook bij alle grote online winkels. Zelfs Amazon ondersteunt het hier :P
Weet iemand eigenlijk wat er gebeurt als je via Bunq Apple Pay hebt en je vraagt een vervangende pas aan? (Dus je had al een Italiaanse pas met Apple Pay en vraagt daar een vervanging voor.)

Heb ‘t gelukkig niet nodig, maar ben gewoon erg benieuwd gezien die bunqlove site het er over had. :)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
WhatsappHack schreef op woensdag 26 december 2018 @ 04:12:
Weet iemand eigenlijk wat er gebeurt als je via Bunq Apple Pay hebt en je vraagt een vervangende pas aan? (Dus je had al een Italiaanse pas met Apple Pay en vraagt daar een vervanging voor.)

Heb ‘t gelukkig niet nodig, maar ben gewoon erg benieuwd gezien die bunqlove site het er over had. :)
Aangezien het PAN-nummer in Apple Pay is gekoppeld aan je fysieke pas, denk ik dat de pas wordt geblokkeerd.

Een tweede vraag is of je dan weer een Apple Pay enabled pas krijgt. Ligt waarschijnlijk aan het correspondentie-adres dat je hebt ingevoerd in de app. Daar wordt immers de pas heengestuurd. Dus wellicht moet je dan weer je adres naar Italië of Spanje wijzigen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ZpAz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:08:
[...]

Helaas kan je daarmee de kaarten niet aan de Apple Wallet toevoegen, ik wil niet een app induiken daarvoor. Just double-side tap, pick card en scannen maar. (De enige kaart waarmee ik dan spaar is de AH kaart, pak nu meestal maar een boekje wat bij de zelfscanners ligt met een kaartje er in).
Misschien eens kijken naar https://itunes.apple.com/...coupons/id1142473931?mt=8

Klopt het trouwens dat de N26 Maestro kaart niet met Apple Pay werkt? Was wel leuk geweest als backup. Die van Bunq kon je wel gewoon toevoegen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
fsfikke schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:01:
Klopt het trouwens dat de N26 Maestro kaart niet met Apple Pay werkt? Was wel leuk geweest als backup. Die van Bunq kon je wel gewoon toevoegen.
De Maestro van N26 werkt inderdaad niet met Apple Pay. Helaas, want Maestro is essentieel in Nederland.

• AppleFangirl
  • Laatst online: 24-02 08:24
[b]ZpAz in "Apple Pay in Nederland"

Volgens mij kon het "vroeger" wel. ( https://thetechnologyman....ink-your-physical-wallet/ )

Hmm, mogelijk is het enkel dat het met bepaalde kaartjes kant en de AH kaart buiten de boot valt.

https://stocard.zendesk.c...is-that-?mobile_site=true
Nee ik heb geen klantenkaarten in mn Apple Wallet inderdaad. Daarvoor gebruik ik de Stocard app. In de Stocard app staan al mn klantenkaarten, dat zijn er bij mij wel wat meer als alleen de appie bonuskaart. Dus als die gescand is vanaf mn telefoon, klik ik daarna mn telefoon uit, zeg tegen de cassiere dat ik wil 'pinnen' en druk dan 2x op ze zijknop om Apple Pay wakker te maken. Op zich werkt dat prima voor mij. Ik was al blij dat ik zonder klantenkaarten de deur uit kon. Nu ook nog zonder pinpas.

MacBook Pro Retina 2015 | iPhone XR | iPad 2018 | Time Capsule | Apple TV 4th gen | Apple Watch Series 2 | AirPods

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-02 15:20

Woopdedooo

THT: Zie signature

oohh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:07:
[...]

De Maestro van N26 werkt inderdaad niet met Apple Pay. Helaas, want Maestro is essentieel in Nederland.
Nederland is wel het enige land dat de N26 Maestro kan aanvragen, dus ik hoop dat zodra AP naar Nederland komt dat dan ook de Meastro wordt ondersteund.

... na de zomer

Blijkbaar willen ze in VK het ook mogelijk maken om rijbewijzen aan Apple Pay toe te voegen. In de rijbewijzen zit een nfc chip die de politie uitleest. Dat kan compatible zijn met Apple Pay blijkbaar, dus je telefoon/watch Pay activeren voor die kaart, bij de PDA/smartphone van de agent houden en hop: je gegevens komen naar boven. Fysiek rijbewijs bij je hebben zou dan niet verplicht zijn.
Eerst als test waarbij je officieel beiden moet kunnen tonen (in de praktijk zal ‘t wel meevallen, maar is wss een “als de beta niet werkt moeten we je kunnen controlen, dus moet je je kaart kunnen tonen.), en wat later als volledig legale vervanging om bij je te hebben. (Waarschijnlijk krijg je alsnog een pas, want of dit grensoverschrijdend werkt bij politie in andere landen is natuurlijk maar de vraag).

Lijkt me erg relaxt. Rij- en kentekenbewijs digitaal zou sowieso top zijn, al is het in een speciale app van de RDW ofzo. In Wallet zou helemaal top zijn.

• mithe
WhatsappHack schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 01:57:
Blijkbaar willen ze in VK het ook mogelijk maken om rijbewijzen aan Apple Pay toe te voegen. In de rijbewijzen zit een nfc chip die de politie uitleest. Dat kan compatible zijn met Apple Pay blijkbaar, dus je telefoon/watch Pay activeren voor die kaart, bij de PDA/smartphone van de agent houden en hop: je gegevens komen naar boven. Fysiek rijbewijs bij je hebben zou dan niet verplicht zijn.
Eerst als test waarbij je officieel beiden moet kunnen tonen (in de praktijk zal ‘t wel meevallen, maar is wss een “als de beta niet werkt moeten we je kunnen controlen, dus moet je je kaart kunnen tonen.), en wat later als volledig legale vervanging om bij je te hebben. (Waarschijnlijk krijg je alsnog een pas, want of dit grensoverschrijdend werkt bij politie in andere landen is natuurlijk maar de vraag).

Lijkt me erg relaxt. Rij- en kentekenbewijs digitaal zou sowieso top zijn, al is het in een speciale app van de RDW ofzo. In Wallet zou helemaal top zijn.
De privacy kwestie en vraagstukken daar buiten.
Dat zou wel erg gaaf zijn! Alleen moet het ook werken met een lege batterij :)

Als dat zal werken (ook in android). Dan zal het helemaal gaaf zijn als dit voor “alles” zo zou werken.
Denk aan je vuil container pas, grofvuil, lidmaatschappen, de voor deur van je werk, etc
mithe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:48:
[...]

De privacy kwestie en vraagstukken daar buiten.
Dat zou wel erg gaaf zijn! Alleen moet het ook werken met een lege batterij :)

Als dat zal werken (ook in android). Dan zal het helemaal gaaf zijn als dit voor “alles” zo zou werken.
Denk aan je vuil container pas, grofvuil, lidmaatschappen, de voor deur van je werk, etc
Privacy zou in dit specifieke voorbeeld eigenlijk geen probleem moeten zijn, immers slaat Wallet louter een soort koppeling op. Je hebt nog altijd de PDA van de agent nodig (gekoppeld aan het systeem van de politie) om daadwerkelijk de bijbehorende gegevens op te kunnen vragen. Gegevens die ze ook kunnen opvragen als ze je fysieke rijbewijs scannen of, in NL, je BSN invullen. Apple zelf krijgt geen toegang tot die data.

Sloten ben ik zelf niet zo happig op om met mobieltjes te bedienen, al helemaal niet van die connected krengen die aan het internet hangen, maar voor shit als de ondergrondse container openen zou het inderdaad wel mooi zijn. (Al gebruiken ze die hier niet meer, maar dat ff terzijde. :+)

Ik erger me al een tijdje rot aan de hele lading plastic die in m'n portemonnee zit. Al een stuk kunnen verbeteren dankzij Stocard (al snap ik nog steeds geen reet van hun privacy policy, maar vergeet steeds vragen te stellen erover :X), maar er is nog ruimte voor verbetering.

• mithe
WhatsappHack schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 03:12:
[...]

Privacy zou in dit specifieke voorbeeld eigenlijk geen probleem moeten zijn, immers slaat Wallet louter een soort koppeling op. Je hebt nog altijd de PDA van de agent nodig (gekoppeld aan het systeem van de politie) om daadwerkelijk de bijbehorende gegevens op te kunnen vragen. Gegevens die ze ook kunnen opvragen als ze je fysieke rijbewijs scannen of, in NL, je BSN invullen. Apple zelf krijgt geen toegang tot die data.

Sloten ben ik zelf niet zo happig op om met mobieltjes te bedienen, al helemaal niet van die connected krengen die aan het internet hangen, maar voor shit als de ondergrondse container openen zou het inderdaad wel mooi zijn. (Al gebruiken ze die hier niet meer, maar dat ff terzijde. :+)

Ik erger me al een tijdje rot aan de hele lading plastic die in m'n portemonnee zit. Al een stuk kunnen verbeteren dankzij Stocard (al snap ik nog steeds geen reet van hun privacy policy, maar vergeet steeds vragen te stellen erover :X), maar er is nog ruimte voor verbetering.
Voor het openen van sloten doelde ik meer naar een systeem waar werknemers nu badges nodig hebben. Als het pand leeg is dan heb je gewoon nog een fysieke sleutel nodig.

Over het privacy stuk ben ik het eens, maar daar moet denk ik wel scherp naar gekeken worden.
Mocht iemand er tegenaan lopen... :P
Ik had gister dat m'n Macbook Pro opeens melde dat Apple Pay was uitgeschakeld omdat belangrijke beveiligingsinstellingen op de Mac gewijzigd zouden zijn. Ik zoeken, zoeken... Denk "wat lult ie nou?".
Alle update instellingen nagelopen (security patches (alleonderste optie) automatisch installeren moet ingeschakeld zijn, dat stond het), kijken of er updates zijn, niets. Kaart verwijderen, weer terug erin willen zetten "Apple Pay niet beschikbaar want belangrijke beveiliging blablabla". Virusscans, herstarten, klooien...

... Blijkt dat Apple Pay zichzelf uitschakelt als je de Mac in clamshell modus gebruikt (met externe monitor) omdat TouchID dan niet beschikbaar is. :+ Macbook openklappen en voila: het zaakje werkt weer. :+
Erg fijn dat dit helder uitgelegd wordt in de foutmelding en documentatie van Apple over het probleem. *kuch*

FTR; mochten er mensen zijn die een overseas debit/credit card hebben: blijkbaar is Apple Pay activeren op kaarten uit de VS ook totaal geen probleem hier mits de telefoon regio even op VS ingesteld wordt natuurlijk. :) En de bank moet het ondersteunen. Maar een aantal grote banken (JPMorgan, Chase, TDBank) ondersteunen het blijkbaar.

[Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 17-01-2019 05:41]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20

TheVMaster

Moderator WOS
Potverdorie. Apple heeft de Nederlandstalige Apple Pay pagina's weer online gezet : https://support.apple.com/nl-nl/HT204506

• Kingston
  • Laatst online: 10:58
Iemand ervaring met de bank N26 (duitse internetbank) met apple pay?

[Voor 9% gewijzigd door Kingston op 17-01-2019 23:23]

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kingston schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:23:
Iemand ervaring met de bank N26 (duitse internetbank) met apple pay?
Heb je al gezocht in dit topic of Discussie over & Ervaringen met N26 bekeken?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 02:10

wally21

psn: Wally224

WhatsappHack schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 05:08:
FTR; mochten er mensen zijn die een overseas debit/credit card hebben: blijkbaar is Apple Pay activeren op kaarten uit de VS ook totaal geen probleem hier mits de telefoon regio even op VS ingesteld wordt natuurlijk. :) En de bank moet het ondersteunen. Maar een aantal grote banken (JPMorgan, Chase, TDBank) ondersteunen het blijkbaar.
Afgelopen week een rekening geopend bij Bank of America en in de mobiele app van de bank zit het al verwerkt om deze toe te voegen aan je wallet 8) iPhone staat nog steeds op taal & regio NL.

Ik moet nog even wachten met activeren tot ik mijn definitieve kaart binnen heb komende week. Dus ik ben benieuwd. :)
wally21 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 02:50:
[...]

Afgelopen week een rekening geopend bij Bank of America en in de mobiele app van de bank zit het al verwerkt om deze toe te voegen aan je wallet 8) iPhone staat nog steeds op taal & regio NL.

Ik moet nog even wachten met activeren tot ik mijn definitieve kaart binnen heb komende week. Dus ik ben benieuwd. :)
Op het moment dat je wilt activeren zegt Wallet dat er een fout is opgetreden als ‘t goed is. :P
Als je de regio instelt op de VS volgt die foutmelding niet. Ik kon het hier niet activeren zonder eerst de regio naar de VS te zetten omdat iOS simpelweg weigert het proces te starten, functie in de app van de bank of niet. :P

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-05 10:04
JackSparrow schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:10:
Potverdorie. Apple heeft de Nederlandstalige Apple Pay pagina's weer online gezet : https://support.apple.com/nl-nl/HT204506
Misschien beschikbaar gemaakt voor mensen in België? Of komt het toch?

• Woopdedooo

Woopdedooo

Maart1992 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 06:37:
[...]

Er staat inderdaad wel nl-nl in de url. Maar ik geloof er niet in.

... na de zomer

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wally21 schreef op Friday 18 January 2019 @ 02:50:
[...]

En dan kun je in Nederland betalen met je Bank of America kaart? :+ En dat is dan 'gewoon omdat het kan' neem ik aan?

• Woopdedooo

Woopdedooo

JackSparrow schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:52:
[...]

En dan kun je in Nederland betalen met je Bank of America kaart? :+ En dat is dan 'gewoon omdat het kan' neem ik aan?
Als die op het MasterCard of Visa systeem loopt kan je op veel plekken niet betalen.

... na de zomer

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Uffje schreef op Friday 18 January 2019 @ 10:44:
[...]

Als die op het MasterCard of Visa systeem loopt kan je op veel plekken niet betalen.
Ja, daarom...dus zonder maestro heb je niet zo heel aan Apple Pay. Ik heb zelf bunq en daar gewoon zowel de maestro als mastercard kaarten in mijn Apple Pay wallet zitten. Dan kun je tenminste overal betalen...
Uffje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Er staat inderdaad wel nl-nl in de url. Maar ik geloof er niet in.
Doen ze om te trollen volgens mij, die komen steeds beschikbaar en verdwijnen dan weer (naar een nieuw artikel). :+ Maar er zijn wel meer functies met een Nederlandstalig supportartikel terwijl de functie hier niet werkt. :P

Ik zou ‘t wel mooi vinden, kan ik meteen Bunq opzeggen. :) Heb wel het idee dat de foutmelding voor het activeren van AP op m’n MasterCard is veranderd... Dat vind ik een stuk interessantere ontwikkeling.

• Woopdedooo

Woopdedooo

WhatsappHack schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:50:
[...]

Doen ze om te trollen volgens mij, die komen steeds beschikbaar en verdwijnen dan weer (naar een nieuw artikel). :+ Maar er zijn wel meer functies met een Nederlandstalig supportartikel terwijl de functie hier niet werkt. :P

Ik zou ‘t wel mooi vinden, kan ik meteen Bunq opzeggen. :) Heb wel het idee dat de foutmelding voor het activeren van AP op m’n MasterCard is veranderd... Dat vind ik een stuk interessantere ontwikkeling.
haha inderdaad, die Tim die Nederlanders zouden ook wel AP willen! Tim: oh ja hou ze lekker warm met die supportpagina's.

Ik heb N26 en hoewel ik het niet écht nodig heb, kijk ik er ook naar uit. Wat is er veranderd dan met die foutmelding? Had laatst eens geprobeerd om 'm op regio Duits te zetten en kijken of het per ongeluk toch zou lukken met mijn Nederlandse N26 kaarten, Helaas niet. Heb toen wel Apple Pay Cash (of hoe het heet) heel lang in mijn wallet gehad.

... na de zomer

@Uffje Eerst melde Wallet simpelweg dat de kaart niet kan activeren. Nu krijg ik te zien dat de kaartverstrekker het nog niet ondersteund (op deze kaart). Dat is een iets andere toon dan voorheen. Al kan dat er ook aan liggen dat ik het voorheen had geprobeerd met regio Italië en recent via Duitsland (omdat de bank daar ook actief is hoopte ik dat ie zou accepteren :P).

• Woopdedooo

Woopdedooo

WhatsappHack schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:54:
@Uffje Eerst melde Wallet simpelweg dat de kaart niet kan activeren. Nu krijg ik te zien dat de kaartverstrekker het nog niet ondersteund (op deze kaart). Dat is een iets andere toon dan voorheen. Al kan dat er ook aan liggen dat ik het voorheen had geprobeerd met regio Italië en recent via Duitsland (omdat de bank daar ook actief is hoopte ik dat ie zou accepteren :P).
Oh ja die tweede heb ik toen ook gezien inderdaad, heb jij dan alleen bunq geprobeerd met apple pay of heb je ook een andere bank die buiten Nederland AP ondersteund?

Ik zou eventueel mijn N26 kaart naar Frankrijk (m'n vriendin is Frans) kunnen sturen, maar dan kan ik nog steeds alleen de MasterCard gebruiken. Zoveel moeite voor die paar keer dat ik naar het buitenland ga vind ik het ook niet waard. Plus ik vind applepay alleen leuk omdat het zo geeky is, die pasjes van N26 zijn erg mooi geen straf om uit de portemonnee te halen.

Als het naar Nederland komt hoop ik dat ze ook Maestro gaan ondersteunen. Maar de vraag is natuurlijk hoelang dat gaat duren :/ Ik heb niet het gevoel dat het snel komt.

... na de zomer

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Maart1992 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 06:37:
[...]

Dan had deze pagina toch allang beschikbaar moeten zijn omdat Apple Pay al in België beschikbaar is?

• Woopdedooo

Woopdedooo

Slasher schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Dan had deze pagina toch allang beschikbaar moeten zijn omdat Apple Pay al in België beschikbaar is?
België heeft dan ook haar eigen supportpagina, die heeft in plaats van nl-nl nl-be of fr-be.

Edit: Zie trouwens dat alle landen recent zijn bijgewerkt. Die van USA staat er ook pas sinds 3 januari op en de Belgische net als de Nederlandse op 14 januari.

[Voor 20% gewijzigd door Woopdedooo op 18-01-2019 15:14]

... na de zomer

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 22:33
ING heeft Apple pay in Spanje geteast :
https://9to5mac.com/2019/01/18/apple-pay-spain/
@Uffje Bunq heb ik actief in Apple Pay, dat werkt prima. Ook m’n VS kaart (beheer een non-profit opensource organisatie daar) kon ik erin gooien, wat best fijn is op m’n Macbook omdat sites als Newegg het ondersteunen; vind ik prettiger dan m’n kaartnummer, exp. date en CVC achterlaten elke keer dat ik bijv. serveronderdelen moet hebben. Die melding kreeg ik bij het pogen te activeren van m’n MasterCard van een andere Nederlandse bank. :)

Ik heb overigens ook een Maestro pas van Bunq in Apple Pay. ;) Dus dat wordt inderdaad ondersteund en werkt overal waar je contactloos kan betalen perfect. :)

[Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 18-01-2019 15:45]

• Woopdedooo

Woopdedooo

WhatsappHack schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:43:
@Uffje Bunq heb ik actief in Apple Pay, dat werkt prima. Ook m’n VS kaart (beheer een non-profit opensource organisatie daar) kon ik erin gooien, wat best fijn is op m’n Macbook omdat sites als Newegg het ondersteunen; vind ik prettiger dan m’n kaartnummer, exp. date en CVC achterlaten. Die melding kreeg ik bij het pogen te activeren van m’n MasterCard van een andere Nederlandse bank. :)

Ik heb overigens ook een Maestro pas van Bunq in Apple Pay. ;) Dus dat wordt inderdaad ondersteund en werkt overal waar je contactloos kan betalen perfect. :)
Dan lijkt het me dat het gewoon een standaard foutmelding is haha.

Ja klopt, daarom denk dat bunq ook de enige bank is die interessant is voor Nederlanders. (Met apple pay uiteraard :) )

... na de zomer

@Uffje Op het moment wel ja, maar dat heb je al snel met een monopolie positie haha :D

• wally21
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 02:10

wally21

psn: Wally224

JackSparrow schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:52:
[...]

Haha nee, ik verhuis in mei naar Amerika voor 3 jaar. Dan is een bankrekening daar sowieso handig :+

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
wally21 schreef op Friday 18 January 2019 @ 18:10:
[...]

Haha nee, ik verhuis in mei naar Amerika voor 3 jaar. Dan is een bankrekening daar sowieso handig :+
;-) Dan is dat inderdaad wel erg handig, al zul je daar waarschijnlijk ook weer aan de (good old) cheques moeten :+ hehe in sommige opzichten een dus een achteruitgang, maar ze hebben daar in ieder geval wel Apple Pay

• Woopdedooo

Woopdedooo

JackSparrow schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:16:
[...]

;-) Dan is dat inderdaad wel erg handig, al zul je daar waarschijnlijk ook weer aan de (good old) cheques moeten :+ hehe in sommige opzichten een dus een achteruitgang, maar ze hebben daar in ieder geval wel Apple Pay
Worden Debit cards een beetje geaccepteerd in the US? Ik weet uit eigen ervaring :P en uit onderstaande link dat in Aussie ze over aan het gaan zijn op Debit.

Was overigens ook een moment geweest dat ik AP had kunnen uitproberen, maar ben toen door tijdsgebrek voor Commonwealth Bank gegaan in plaats van ANZ.

https://mobile.abc.net.au...re-christmas/10714320?=sm

... na de zomer

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Uffje schreef op Friday 18 January 2019 @ 19:55:
[...]

Worden Debit cards een beetje geaccepteerd in the US? Ik weet uit eigen ervaring :P en uit onderstaande link dat in Aussie ze over aan het gaan zijn op Debit.

Was overigens ook een moment geweest dat ik AP had kunnen uitproberen, maar ben toen door tijdsgebrek voor Commonwealth Bank gegaan in plaats van ANZ.

https://mobile.abc.net.au...re-christmas/10714320?=sm
Ik heb in de VS eigenlijk overal kunnen betalen met mijn bunq debit mastercard (of met Apple Pay via diezelfde kaart).
Maestro is ook een debitcard he, ook van Mastercard toevallig. ;) (En VISA heeft VPAY) Maar die worden nauwelijks tot niet geaccepteerd in de VS. In de VS kan je idd wel prima terecht met MasterCard/VISA Debit of Credit cards.

Ik hoop dat Maestro/VPAY binnen een aantal jaar weg zijn en we hier ook overgaan op MasterCard/VISA Debit en shops deze kaarten vaker accepteren zodat je niet meer vastzit aan dat iDeal...

• Woopdedooo

Woopdedooo

WhatsappHack schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 05:10:
Maestro is ook een debitcard he, ook van Mastercard toevallig. ;) (En VISA heeft VPAY) Maar die worden nauwelijks tot niet geaccepteerd in de VS. In de VS kan je idd wel prima terecht met MasterCard/VISA Debit of Credit cards.

Ik hoop dat Maestro/VPAY binnen een aantal jaar weg zijn en we hier ook overgaan op MasterCard/VISA Debit en shops deze kaarten vaker accepteren zodat je niet meer vastzit aan dat iDeal...
Precies, zodat we niet een aparte kaart nodig hebben om in het binnenland te moeten betalen. Zijn er nog meer landen waar de Maestro zo leeft? Italië geloof ik?

Waarom accepteren bedrijven als Alberheijn geen MasterCard eigenlijk?

... na de zomer

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:06
Uffje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Waarom accepteren bedrijven als Alberheijn geen MasterCard eigenlijk?
Zal met de provisie te maken hebben, die best hoog kan liggen (2%) ten opzichte van pintransacties (zeg € 0,05). Snelle bron is ABN AMRO (link).

Daar komt bij dat supermarkten het niet moeten hebben van een hoge brutomarge, maar van massa is kassa. En dan gaan 2% transactiekosten (met een minimum van € 0,35) zwaar drukken op de winst.

[Voor 4% gewijzigd door rclahsen op 19-01-2019 11:35]

Aldi en Lidl accepteren wel MasterCard en VISA, die zien de bui ook al hangen gelukkig.
Overigens mogen (binnenkort?) credit card transacties niet meer duurder zijn dan debit card transacties, vandaar waarschijnlijk ook dat het nog weinig zin heeft on maestro en vpay levend te houden daar MasterCard/VISA Debit superieur zijn door de online mogelijkheid en wereldwijde ondersteuning.

Maestro is in heel de EU redelijk populair eigenlijk, het grootste probleem hier zijn eigenlijk niet cross-compatible diensten. In Duitsland bijvoorbeeld is dat echt rampzalig. Heb je soms 3 verschillende terminals. :+ En als er geen maestro/mc-enabled tussenzit heb je pech en moet je cash afrekenen. :P Ook Apple Pay ondersteund vziw enkel Maestro en MasterCard, dus als er zo’n bedrijf is dat enkel Girocard accepteert kan je niets. -_- Dát is hier gelukkig wel beter geregeld.

[Voor 20% gewijzigd door WhatsappHack op 19-01-2019 15:35]

• Woopdedooo

Woopdedooo

WhatsappHack schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:33:
Aldi en Lidl accepteren wel MasterCard en VISA, die zien de bui ook al hangen gelukkig.
Overigens mogen (binnenkort?) credit card transacties niet meer duurder zijn dan debit card transacties, vandaar waarschijnlijk ook dat het nog weinig zin heeft on maestro en vpay levend te houden daar MasterCard/VISA Debit superieur zijn door de online mogelijkheid en wereldwijde ondersteuning.

Maestro is in heel de EU redelijk populair eigenlijk, het grootste probleem hier zijn eigenlijk niet cross-compatible diensten. In Duitsland bijvoorbeeld is dat echt rampzalig. Heb je soms 3 verschillende terminals. :+ En als er geen maestro/mc-enabled tussenzit heb je pech en moet je cash afrekenen. :P Ook Apple Pay ondersteund vziw enkel Maestro en MasterCard, dus als er zo’n bedrijf is dat enkel Girocard accepteert kan je niets. -_- Dát is hier gelukkig wel beter geregeld.
Volgens mij ondersteund Apple Pay ook Visa en American Express. Maar Dan bedoel je met Maestro dat het ook bancontact, carte bancaire, girokarte etc is en het vroegere pin. Maar volgens mij was het idee van Maestro dat het die allemaal zou vervangen, maar met MC Debit is die eigenlijk ook obsoleet geworden.

Goed van Aldi en Lidl! Laten we hopen dat we ooit iets hebben wat ook echt wereldwijd geaccepteerd wordt. Lijkt me ook voor toeristen wel makkelijk.

... na de zomer

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

Gerco

Professional Newbie

Uffje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:55:
Debit cards zijn heel normaal hier (ik woon in de USA), maar dan wel de Visa/MasterCard debit cards. Maestro kaarten werken hier ook prima (ik heb nog een Rabo pas), maar soms heb je wel rare dingen ermee. Met mijn Maestro pas kon ik bijvoorbeeld maar tot €500 betalen per dag, ongeacht hoeveel er op mijn rekening stond. Waarom is me nooit helemaal duidelijk geworden.

Wat betreft Apple Pay in NL: Dat werkt prima met mijn Amerikaanse kaarten overal waar die kaarten ook gewoon fysiek geaccepteerd worden. Benzinestations, restaurants, supermarkten, etc. Overal waar een Visa of MasterCard geaccepteerd wordt en ze draadloos betalen ondersteunen kan ik via Apple Pay gewoon met diezelfde kaart betalen. Mensen kijken wel een beetje raar op als je met je horloge betaald, maar dat doen ze zelfs hier in Boston nog wel eens.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10! | Huis te koop in Barendrecht!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Zie net ook dat de #images-supportpagina in het Nederlands is vertaalt op 10/01/19 net als de apple pay pagina. Of plotseling komen alle services in Nederland uit of ze vonden het eens leuk om alles naar Nederlands te vertalen.

... na de zomer

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 13:04
Zag toevallig ook dit in de Nederlandse App Store staan, lijkt mij samen met de online gezette Nederlandse pagina's over Apple Pay toch wel een duidelijke aanwijzing dat het eraan zit te komen :)

https://tweakers.net/ext/f/Mrrr4iEzA0IxSYMJf1cyZRMj/thumb.jpg

• Woopdedooo

Woopdedooo

D-TECH schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:50:
Zag toevallig ook dit in de Nederlandse App Store staan, lijkt mij samen met de online gezette Nederlandse pagina's over Apple Pay toch wel een duidelijke aanwijzing dat het eraan zit te komen :)

[Afbeelding]
‘T zou toch wat zijn als het er volgende week is ;)

Wat ik alleen niet snap is waarom apple niet gewoon Apple Pay toelaat aan Bunq en andere banken als N26, waar bunq graag wilt en beide al AP in het buitenland hebben.

[Voor 15% gewijzigd door Woopdedooo op 20-01-2019 00:29]

... na de zomer

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:06
D-TECH schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:50:

[Afbeelding]
Verrek. En blijkbaar is het ‘lek’ nog niet gedicht:

https://www.dropbox.com/s...9%2009%2005%2023.jpg?dl=0

Zag ook een paar dagen geleden een bericht staan dat binnenkort de VP voor Apple Pay op een conferentie gaat speechen (link).

• MelvinW
Uffje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:27:
[...]

‘T zou toch wat zijn als het er volgende week is ;)

Wat ik alleen niet snap is waarom apple niet gewoon Apple Pay toelaat aan Bunq en andere banken als N26, waar bunq graag wilt en beide al AP in het buitenland hebben.
Het is voor Apple niet interessant om Apple Pay te lanceren als er geen grote banken meedoen. Apple wil ook dat zoveel mensen het gebruiken. Dat gebeurt niet als Bunq en N26 de enige banken zouden zijn die het aanbieden in Nederland.

Het zal ongetwijfeld wel een keer gelanceerd worden, maar zeker niet op korte termijn. Tsjechië en Slowakije zijn de volgende landen waar het geïntroduceerd wordt. Misschien dat Nederland straks het enige land wordt in Europa waar het niet beschikbaar is :p

• Woopdedooo

Woopdedooo

MelvinW schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Het is voor Apple niet interessant om Apple Pay te lanceren als er geen grote banken meedoen. Apple wil ook dat zoveel mensen het gebruiken. Dat gebeurt niet als Bunq en N26 de enige banken zouden zijn die het aanbieden in Nederland.

Het zal ongetwijfeld wel een keer gelanceerd worden, maar zeker niet op korte termijn. Tsjechië en Slowakije zijn de volgende landen waar het geïntroduceerd wordt. Misschien dat Nederland straks het enige land wordt in Europa waar het niet beschikbaar is :p
Toch zie ik het probleem niet helemaal, als je zoveel mogelijk wilt heb je al meer met die van Bunq dan als he helemaal geen hebt. En je ziet bij Bunq al dat veel geintresseerde daar heen gaan en misschien langzaam ook de grote banken dwingen om er over na te denken.

Volgens mij wilde de grote (3?) banken in Australië ook eerst niet, maar uiteindelijk is apple met kleinere banken gaan samenwerken en zijn grotere banken ook overgestapt.

Deze maand nog is een van de grootste banken overgestapt op AP als een van de laatste.

https://www.macrumors.com...bank-australia-apple-pay/

... na de zomer

• MelvinW
Uffje schreef op zondag 20 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Toch zie ik het probleem niet helemaal, als je zoveel mogelijk wilt heb je al meer met die van Bunq dan als he helemaal geen hebt. En je ziet bij Bunq al dat veel geintresseerde daar heen gaan en misschien langzaam ook de grote banken dwingen om er over na te denken.

Volgens mij wilde de grote (3?) banken in Australië ook eerst niet, maar uiteindelijk is apple met kleinere banken gaan samenwerken en zijn grotere banken ook overgestapt.

Deze maand nog is een van de grootste banken overgestapt op AP als een van de laatste.

https://www.macrumors.com...bank-australia-apple-pay/
Het is gewoon geen ideale launch als een zeer groot deel van de iPhone-bezitters in een land het niet kan gebruiken zonder over te stappen naar een andere bank. Australië had bij launch o.a. American Express aan boord. Dat noem ik geen kleine financiële dienstverlener.
ING en vooral ABN zeggen graag te willen, als je die twee mee hebt dan is ‘t niet direct boeiend als bijvoorbeeld een Rabobank en SNS niet meewillen...

Ik wil de pret met die melding over Apple Pay in de AppStore niet drukken, maar dat soort meldingen komen wel vaker; heb ‘t vage idee dat ze de Vlaamse en Nederlandse appstore nagenoeg hetzelfde behandelen. Het zou wel leuk zijn als ‘t volgende week of 1 Februari ofzo gelanceerd wordt natuurlijk, daar niet van. :)

Pagina: 1 2 3 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee