Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste
Acties:
  • 351.373 views

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:39
Apple Pay komt inderdaad naar ABN. Ik had het overigens in de vorige app-update al gezien, maar nog niet bekendgemaakt. Ik zie nu echter dat ze bestanden hebben verwijderd in deze update die in de vorige update zijn toegevoegd.

Bestanden als 'WalletEligibleAccountCell.nib', 'WalletEligibleAccountsHeaderView.nib', 'UpdateDeviceForWalletViewController.nib', 'AddCardToWalletViewController.nib' zijn verwijderd.

Ook de volgende teksten kan ik in de app vinden:
"walletAddCard": {
"header_title": "Vanaf welke rekening wil je betalen met Wallet?",
"label_loading": "Rekeningen ophalen",
"openWalletbutton_title": "[NL] Open Wallet"
},
"walletPromo": {
"button_addCard": "Voeg nu een betaalpas toe",
"button_moreInfo": "Meer informatie over Wallet",
"button_remindMeLater": "Herinner me later",
"label_message": "Maak van uw mobiel een portemonnee en betalen gaat makkelijker en sneller dan ooit.",
"label_title": "Wallet is er!"
},
"walletSuccess": {},
"walletUpdateDevice": {
"label_message": "[NL] Update uw iOS versie naar ios 12.1 of hoger om gebruik te maken van Wallet.\r\nOm dit te doen gaat u naar:\r\nInstellingen > Algemeen > Software-update",
"label_title": "[NL] iOS versie is niet geschikt voor Wallet"
},
ABN noemt het nog niet bij naam, maar het is wel duidelijk dat het hierbij om Apple Pay gaat. Afbeeldingen zijn er ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 21:31
@MelvinW en andere banken zoals Rabo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MelvinW
Al 2 weken geen update van geweest en 0 aanwijzingen voor Apple Pay. Momenteel vermoed ik alleen ABN Amro, American Express en banken die het in andere landen al ondersteunen. American Express heeft nieuwe voorwaarden die eind september ingaan waarin ook gesproken wordt over een digitale wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-05 18:28

DaveFlash

Here's to the crazy ones

topper melvin! wel gek dat de google pay troep/onzin ook nog in de ios app strings zit, maar abn gebruikt blijkbaar zelfde code base voor beide platformen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

zynex schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:37:
[...]

Tankstations ook. Ik ga vaak naar tankstations waar je buiten aan zo'n paal kan afrekenen, want dan hoef ik mijn motorhelm niet af te doen. Echter ben ik er nog geen 1 tegen gekomen waar je dat contactloos kan doen. Dat is wel jammer, want nu moet ik nog steeds mijn handschoenen uittrekken om mijn pasje te pakken/pincode in te voeren.
Ik betaal altijd met mijn iphone aan de paal met de “Easy2pay” app, tanknummer selecteren en direct tanken, handig als je haast heb, niets geen pasjes gebruiken. :)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:35
MelvinW schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:15:
[...]
American Express heeft nieuwe voorwaarden die eind september ingaan waarin ook gesproken wordt over een digitale wallet.
Waar heb je dit gezien? Net even mijn e-mail bekeken, maar kan het niet terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:35
Afgelopen week op vakantie geweest in Tenerife en wat is Apple Pay toch een geweldige toevoeging.. Zo goed als alles betaald met mijn telefoon (op vakantie betaal je toch wat vaker dan in het gewone leven)..

Eigenlijk de hele vakantie zonder contant geld en pincode geleefd, maar goed ook want geld pinnen kost gewoon tussen de 2 en 4 euro bij de geldautomaat.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:53
M@cer schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:38:
Afgelopen week op vakantie geweest in Tenerife en wat is Apple Pay toch een geweldige toevoeging.. Zo goed als alles betaald met mijn telefoon (op vakantie betaal je toch wat vaker dan in het gewone leven)..

Eigenlijk de hele vakantie zonder contant geld en pincode geleefd, maar goed ook want geld pinnen kost gewoon tussen de 2 en 4 euro bij de geldautomaat.
Tenerife heeft toch gewoon de euro? Waarom kost pinnen dan geld?

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
oohh schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:12:
[...]

Waar heb je dit gezien? Net even mijn e-mail bekeken, maar kan het niet terugvinden.
De corporate kaarten hebben gewijzigde voorwoorden: https://www.americanexpre...es-tcs-june2019-nl-en.pdf

https://www.americanexpre...algemene-voorwaarden.html

Edit: zie trouwens nu dat deze voorwaarden op 3 september al in gaan, voorheen was dat dus 30 september.

[ Voor 19% gewijzigd door MelvinW op 02-08-2019 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
KW25 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:41:
[...]

Werkelijk geen idee, maar bij 4 automaten geprobeerd (had geld nodig voor borg) en 4 keer werd er een extra bedrag berekend.. Uiteindelijk de goedkoopste maar gekozen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

M@cer schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Werkelijk geen idee, maar bij 4 automaten geprobeerd (had geld nodig voor borg) en 4 keer werd er een extra bedrag berekend.. Uiteindelijk de goedkoopste maar gekozen.
Volgens mij vragen bepaalde automaten geld voor het gebruik ervan. Dit zijn dan apparaten die niet van een bank zijn ofzo.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58
KW25 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:41:
[...]

Betalen bij betaalautomaten kost niks (mag niet binnen de euro-zone), maar geld opnemen kunnen inderdaad wel extra kosten aan verbonden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:46

TheVMaster

Moderator WOS
KW25 schreef op Friday 2 August 2019 @ 09:41:
[...]

Buiten Nederland is het niet ongewoon voor een ATM eigenaar (vaak een bank) om geld te vragen voor 'gastgebruik'. Moest op Curacao (hebben ze niet de Euro, moest daar 1x pinnen) geen kosten betalen aan mijn bank (bunq), maar wel aan de eigenaar van de ATM. Dus je kunt in het buitenland beter maar gewoon zo veel mogelijk met Apple Pay (of je debit/credit cards) betalen, is veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
In Duitsland hebben sommige geldautomaten er ook nog een handje van 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:53
JackSparrow schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

Buiten Nederland is het niet ongewoon voor een ATM eigenaar (vaak een bank) om geld te vragen voor 'gastgebruik'. Moest op Curacao (hebben ze niet de Euro, moest daar 1x pinnen) geen kosten betalen aan mijn bank (bunq), maar wel aan de eigenaar van de ATM. Dus je kunt in het buitenland beter maar gewoon zo veel mogelijk met Apple Pay (of je debit/credit cards) betalen, is veel goedkoper.
Behalve dat ING een andere (lees slechtere) koers rekent dan Bunq.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
KW25 schreef op Friday 2 August 2019 @ 13:03:
[...]

Behalve dat ING een andere (lees slechtere) koers rekent dan Bunq.
Ongetwijfeld, maar bunq rekent geen extra toeslag (wat andere banken wel doen). Die 'ATM toeslag' is voor alle passen hetzelfde, al was die bij de automaat waar ik pinde 'maar' 4 euro....er schijnen ATMs te zijn daar die het dubbele rekenen. Maar goed, Apple Pay is daar nog niet zo heel erg ingeburgerd. Ik kwam op Curacao twee types POS terminals tegen. De ene ondersteunde uberhaupt geen contactloze betalingen en de ander wel, maar dan alleen met de Mastercard debit van bunq (en die moest op de terminal dan weer als creditcard worden aangeduid)....

Helaas had het gros van de winkels de MCB terminals, die ondersteunen het dus niet. Maar mocht je op Curacao komen en ze hebben twee POS terminals (Dat hebben veel grotere winkels daar), zodra ze een Royal Banco di Caribe terminal hebben (RBC geloof ik), dan kun je in ieder geval met de mastercard via Apple Pay betalen....heb de maestro pas niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Uffje schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:34:
[...]

Volgens mij vragen bepaalde automaten geld voor het gebruik ervan. Dit zijn dan apparaten die niet van een bank zijn ofzo.
Het stikt op Tenerife van de ATM's, maar ik ben er geen een tegen gekomen waar geen extra kosten werden berekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

ralpje schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:15:
Ik heb nu twee ING-passen in m'n wallet staan, maar is het mogelijk om ergens te selecteren welke van de twee de 'primaire' kaart is? De kaart die ik het meeste gebruik is nu de tweede, waardoor ik elke keer na het openen van m'n wallet nog een keer de juiste kaart moet selecteren en een keer extra de fingerprint moet doen. Niet onoverkomelijk, maar neemt wel een stuk van het gemak weg.
Ik heb al wat door de settings in zowel m'n wallet als m'n ING app gelopen, maar heb de optie nog niet kunnen vinden.
Had graag gewild dat je de betaalpassen kon aanpassen, of op z'n minst het nummer boven kan zien.
Heijmenberg99 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:21:
Is er ondertussen al iets bekend wanneer Apple pay beschikbaar komt bij ABN-AMRO.
Ik gok eind van het jaar bij de andere twee grote banken. De 5 maanden exclusiviteit is voorbij dan.
Ben alleen wel benieuwd of het de ING wat heeft opgeleverd.
DeNachtwacht schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:05:
Voor iedereen die het digitaal wil; verhuis naar Estland :)

https://e-estonia.com/solutions/e-identity/id-card/

Ik hoop trouwens wel dat Nederland hierin snel gaat volgen. Ik kan niet wachten tot ik geen pasjes meer bij me hoef te dragen.
Ja, bizar ver zijn die! Al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30
iAmRenzo schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:46:
[...]

Had graag gewild dat je de betaalpassen kon aanpassen, of op z'n minst het nummer boven kan zien.

[...]

Ik gok eind van het jaar bij de andere twee grote banken. De 5 maanden exclusiviteit is voorbij dan.
Ben alleen wel benieuwd of het de ING wat heeft opgeleverd.

[...]
Ja, bizar ver zijn die! Al jaren.
Sowieso één nieuwe klant. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:46:
Ja die snap ik sowieso niet helemaal, bij bunq werken de mastercards uit alle ondersteunde regio’s prima. Behalve de travelcard dan, maar die boeit heel weinig. Waarom het bij ING niet bij launch kon...?
Iedere bank heeft zo zijn eigen contracten/afspraken met de verschillende partijen naast hun eigen IT. Ik zie genoeg redenen waarom je niet kunt stellen dat als het bij de een werkt het dan ook maar bij de ander moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-05 22:29
WhatsappHack schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:46:
[...]

Ja die snap ik sowieso niet helemaal, bij bunq werken de mastercards uit alle ondersteunde regio’s prima. Behalve de travelcard dan, maar die boeit heel weinig. Waarom het bij ING niet bij launch kon...?
ING heeft niet eens NFC op hun fysieke Mastercards, omdat er "te weinig animo" voor zou zijn, dus dan zullen ze Apple Pay ook wel niet belangrijk achten, in eerste instantie althans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:31
Vinnienerd schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:54:
In Duitsland hebben sommige geldautomaten er ook nog een handje van 👎
Begin niet over Duitse ATMs of nog erger restaurants waar je niet met een Nederlandse pinpas terecht kan. Heel handig als je met 20 collega’s ergens zit te eten en cash de enige optie is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
loekf2 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:31:
[...]

Begin niet over Duitse ATMs of nog erger restaurants waar je niet met een Nederlandse pinpas terecht kan. Heel handig als je met 20 collega’s ergens zit te eten en cash de enige optie is.
Blijft bizar hé.... net als in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
M@cer schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 15:29:
[...]

Het stikt op Tenerife van de ATM's, maar ik ben er geen een tegen gekomen waar geen extra kosten werden berekend..
Vreemd, op Gran Canaria rekenen ze bij alle ATM’s ook tussen de 2 en 4 euro per opname, daarom namen wij altijd al cash mee.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:25
Het enige wat mij nog tegenhoud om over te stappen (nu RABO)is het gedoe. Rekeningnummerbehoud zou voor de consument toch wel fijn zijn..

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 03-08-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:40
M@cer schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:08:
[...]

Ik ga in november naar Tenerife. Wat is de goedkoopste ATM?

Overigens ben ik heel benieuwd hoe ik daar alles ga betalen met mijn watch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 15:35
MelvinW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:08:
[...]
Edit: zie trouwens nu dat deze voorwaarden op 3 september al in gaan, voorheen was dat dus 30 september.
Interessante datum. Is precies drie maanden na de launch van Apple Pay bij ING :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:06
Modbreak:Graag weer ontopic. Geldautomaten en waar je goedkoop geld kan opnemen op de Canarische Eilanden heeft natuurlijk niets met Apple Pay te maken ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 09:17
R0y. schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 09:59:
Het enige wat mij nog tegenhoud om over te stappen (nu RABO)is het gedoe. Rekeningnummerbehoud zou voor de consument toch wel fijn zijn..
Onmogelijk nu we IBAN gebruiken. Overal waar je IBAN bekend is, heeft als prefix ‘RABO’, dat gaat natuurlijk niet werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 15:20
xoniq schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Onmogelijk nu we IBAN gebruiken. Overal waar je IBAN bekend is, heeft als prefix ‘RABO’, dat gaat natuurlijk niet werken
En dat is ook precies de reden waarom ze het zo hebben gedaan in Nederland, om het nog steeds zo lastig mogelijk te maken om over te stappen.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Laatst online: 27-05 16:15
Iemand al zijn pincode niet meer kunnen herinneren?
Het wend snel heh met Apple pay

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:58
Mel33 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:43:
Het went snel heh met Apple pay
Er zijn nog zat plekken waar je nog steeds je pinpas nodig hebt die ik met enige regelmaat gebruik (benzinepompen, geldautomaten), dus nee, ik ben m’n pincode nog niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 12:25
xoniq schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Snap ik. Het zal ook wel voordelen voor de klant hebben maar met overstappen een nadeel.

Van mobiele provider stap je zo over met nummerbehoud. Geen gezeur. Van bank overstappen daarentegen brengt toch wat met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212288

Als je betaalt via Apple Pay, voelen jullie dan ook dat moment dat de iPhone de betaalterminal pakt en later trilt ter bevestiging? Het lijkt dat als de twee NFC-coils elkaar ''aanvoelen'', de iPhone voelbare feedback geeft aan de gebruiker. (Vraag dit voor een vriend.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domini2006
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-06-2024
Anoniem: 1212288 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 22:08:
Als je betaalt via Apple Pay, voelen jullie dan ook dat moment dat de iPhone de betaalterminal pakt en later trilt ter bevestiging? Het lijkt dat als de twee NFC-coils elkaar ''aanvoelen'', de iPhone voelbare feedback geeft aan de gebruiker. (Vraag dit voor een vriend.)
Watch/phone trilt als transactie geslaagd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
U
Ferret schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Ik ga in november naar Tenerife. Wat is de goedkoopste ATM?

Overigens ben ik heel benieuwd hoe ik daar alles ga betalen met mijn watch :P
Gewoon je pinpas en Apple pay gebruiken, dat is gratis. Voor de rest al wat cash meenemen vanuit Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Philos31 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:35:
[...]

En dat is ook precies de reden waarom ze het zo hebben gedaan in Nederland, om het nog steeds zo lastig mogelijk te maken om over te stappen.
Je opmerking gaat niet op, IBAN is niet Nederlands, en heet dan ook voluit “International Bank Account Number”. Dus is niet door Nederland bedacht om consumenten te pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 15:20
xoniq schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:16:
[...]

Je opmerking gaat niet op, IBAN is niet Nederlands, en heet dan ook voluit “International Bank Account Number”. Dus is niet door Nederland bedacht om consumenten te pesten.
Volgens mij heb je de helft van het verhaal maar gelezen, het gaat om het stukje RABO of ABNA in de IBAN, dat hebben de Nederlandse banken speciaal gedaan om overstappen zo moeilijk mogelijk te maken, om dat IBAN nummer vast te knopen aan de bank, het mag namelijk ook heel goed NL 98 7654 3210 9876 54 zijn, maar dan zou je dus gewoon je nummer kunnen porteren.
Nu met de naam erin gaat dat niet.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:59
Philos31 schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 10:25:
[...]

Volgens mij heb je de helft van het verhaal maar gelezen, het gaat om het stukje RABO of ABNA in de IBAN, dat hebben de Nederlandse banken speciaal gedaan om overstappen zo moeilijk mogelijk te maken, om dat IBAN nummer vast te knopen aan de bank, het mag namelijk ook heel goed NL 98 7654 3210 9876 54 zijn, maar dan zou je dus gewoon je nummer kunnen porteren.
Nu met de naam erin gaat dat niet.
Vziw geldt dat voor alle banken, ieder nr heeft een identificatienr voor de bank erin: https://help.homeaway.nl/articles/IBAN-indeling-per-land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:35

amphora

Websites & Fotografie

Voor de iban waren alle rekeningnummers ook bank specifiek. De eerste twee of drie cijfers stonden per bank vast. Net als vroeger mobiele telefoonnummers. 06-1xxxxx was altijd een Vodafone nummer bijvoorbeeld.

Maar goed. Weer lekker off-topic ;)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-05 20:33
JackSparrow schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 20:48:
[...]

Tuurlijk werken die mastercards wel in Nederland. Ze werken alleen niet overal, namelijk alleen op locaties waar Mastercard betalingen geaccepteerd worden...
Ja de fysieke kaart, maar probeer er maar een toe te voegen aan je wallet op je iPhone. Dat pakt die niet.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nicj56 Van ING niet nee, maar die van bunq wel. ;) (De niet Nederlandse dan.) Zelfs die online kaarten van ze zijn toe te voegen aan Apple Pay.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op Sunday 4 August 2019 @ 12:37:
@Nicj56 Van ING niet nee, maar die van bunq wel. ;) (De niet Nederlandse dan.) Zelfs die online kaarten van ze zijn toe te voegen aan Apple Pay.
Daarom...heb een heel scala aan bunq kaarten in mijn Wallet zitten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JackSparrow Ik ken het :+ Zit op 7 waarvan 3 mastercard :P Vooral ook vanwege AP op de Mac en in-app, die krijgen een andere kaart voor extra veiligheid. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
WhatsappHack schreef op Sunday 4 August 2019 @ 12:55:
@JackSparrow Ik ken het :+ Zit op 7 waarvan 3 mastercard :P Vooral ook vanwege AP op de Mac en in-app, die krijgen een andere kaart voor extra veiligheid. :P
Moet zeggen dat de maestro passen het ook keurig doen bij de webshops, maar idd...ik heb er ook 2-3 MC's tussen zitten ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@JackSparrow Klopt! Sinds het geactiveerd is gebruik ik ook voornamelijk de Maestro. Moet zeggen dat ik ook hoop dat meer apps en sites t gaan ondersteunen. Van de week online een boeketje bloemen besteld in ‘t VK, TouchID op de Mac en hoppa. Super fijn. :) En in-app ook razendsnel zonder dat iDeal geleuter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30
Vanochtend weer het grote voordeel van Apple Pay i.c.m. Apple Watch kunnen gebruiken, tijdens het wielrennen. Aan het einde van de tocht kop koffie gedronken bij café en betaald met AW. Hoef dus nu geen geld meer mee te nemen als ik ga fietsen. Ideaal. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Rivanov schreef op Sunday 4 August 2019 @ 14:44:
Vanochtend weer het grote voordeel van Apple Pay i.c.m. Apple Watch kunnen gebruiken, tijdens het wielrennen. Aan het einde van de tocht kop koffie gedronken bij café en betaald met AW. Hoef dus nu geen geld meer mee te nemen als ik ga fietsen. Ideaal. ;)
Ja....het is werkelijk fantastisch idd....het zijn juist die kleine dingen wat Apple Pay (en ook wel Google Pay natuurlijk :+) zo fantastisch maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Rivanov schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 14:44:
Had ik in het zwembad. Niet meer naar de kluisjes toe klieren om daar geld uit t kluisje te halen voor een friet ofzo, maar gewoon het zwembad uit en gelijk pinnen. (Watch om bij t zwemmen, super!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 11:38
MelvinW schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:05:
Apple Pay komt inderdaad naar ABN. Ik had het overigens in de vorige app-update al gezien, maar nog niet bekendgemaakt. Ik zie nu echter dat ze bestanden hebben verwijderd in deze update die in de vorige update zijn toegevoegd.

Bestanden als 'WalletEligibleAccountCell.nib', 'WalletEligibleAccountsHeaderView.nib', 'UpdateDeviceForWalletViewController.nib', 'AddCardToWalletViewController.nib' zijn verwijderd.

Ook de volgende teksten kan ik in de app vinden:

[...]

ABN noemt het nog niet bij naam, maar het is wel duidelijk dat het hierbij om Apple Pay gaat. Afbeeldingen zijn er ook nog niet.
Ik wacht het met smart af, bedankt voor deze info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thefal
  • Laatst online: 22-05 20:59
Mel33 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:43:
Het wend snel heh met Apple pay
Nee nog erger, 3 weken op rij alleen Apple Pay gebruikt, nu ben ik mijn echt pinpas kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:16
Bij Bunq bestaat de mogelijkheid om een tweede rekening te koppelen als backup-rekening voor als de eerste leeg is. Nu heb ik AP geactiveerd op die ene dag dat dat mogelijk was in NL en ik heb dus een aparte Apple Pay pas waar dat niet op mogelijk is.
Tegenwoordig vraag je een nieuwe (buitenlandse) fysieke pas aan met Apple Pay. Is het dan wel mogelijk om zo'n backup-rekening daar aan te koppelen zodat dat ook met AP werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
awenger schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:55:
Bij Bunq bestaat de mogelijkheid om een tweede rekening te koppelen als backup-rekening voor als de eerste leeg is. Nu heb ik AP geactiveerd op die ene dag dat dat mogelijk was in NL en ik heb dus een aparte Apple Pay pas waar dat niet op mogelijk is.
Tegenwoordig vraag je een nieuwe (buitenlandse) fysieke pas aan met Apple Pay. Is het dan wel mogelijk om zo'n backup-rekening daar aan te koppelen zodat dat ook met AP werkt?
Ja. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmgItsKoen
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05 13:16
Mijn vriendin heeft sinds ze Apple Pay heeft ingesteld (ING, iPhone X, laatste reguliere versie iOS, dus geen bèta) last van random iOS freezes. iOS loopt vast en vervolgens opent het Apply Pay scherm ineens. Herkennen meer mensen zich hierin?

[ Voor 12% gewijzigd door OmgItsKoen op 05-08-2019 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
xoniq schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 18:42:
[...]

Had ik in het zwembad. Niet meer naar de kluisjes toe klieren om daar geld uit t kluisje te halen voor een friet ofzo, maar gewoon het zwembad uit en gelijk pinnen. (Watch om bij t zwemmen, super!)
Neem je je iPhone ook mee tijdens het zwemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:12:
[...]

Waarom zou die? Apple pay werkt op de Watch zonder verbinding te hebben met enig netwerk of telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
Dancing_Animal schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:12:
[...]

Zoals degene onder je aangaf, m’n watch kan prima zonder telefoon functioneren met zwemmen, bewegen én betalen via Apple Pay. Daarvoor kan ik m zelfs thuis laten. Dat is nu precies het voordeel van de Apple Watch in het zwembad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OmgItsKoen schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:15:
Mijn vriendin heeft sinds ze Apple Pay heeft ingesteld (ING, iPhone X, laatste reguliere versie iOS, dus geen bèta) last van random iOS freezes. iOS loopt vast en vervolgens opent het Apply Pay scherm ineens. Herkennen meer mensen zich hierin?
Als ie freezed drukt ze zeker een paar keer op de aan/uitknop om te proberen hem werkend te krijgen? Zo ja, dat is waarom AP triggert. 2x op die knop achter elkaar == Apple Pay. Als ie freezed kan ik me voorstellen dat ie dat zelfs zo registreert als het niet eens zo snel achter elkaar is. Probeer als ie freezed eens niet aan die knop te zitten, of probeer enkel eenmalig vol up + pwr ingedrukt te houden (max 5 secs, tegen de 10 secs zal ie force rebooten). Denk dat je dan niet meer ziet dat AP zomaar launched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:05

bonyuri

Investigator!

xoniq schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:35:
[...]

Zoals degene onder je aangaf, m’n watch kan prima zonder telefoon functioneren met zwemmen, bewegen én betalen via Apple Pay. Daarvoor kan ik m zelfs thuis laten. Dat is nu precies het voordeel van de Apple Watch in het zwembad.
Enkel de laatste generatie, niet?

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
bonyuri schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Nee. Ik gebruik het op mijn S2, en de S0 vorig jaar kon het ook zonder telefoon. Daarom moet je bij de watch Apple Pay ook instellen, naast de telefoon, omdat je watch een eigen wallet heeft om mee te betalen zonder telefoon.

Probeer het maar eens, telefoon in de auto laten en dan op afstand staan tot je watch je telefoon niet kan vinden, en dan de kaart tevoorschijn halen met 2x zijkant drukken.

[ Voor 18% gewijzigd door xoniq op 06-08-2019 20:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bonyuri schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:53:
[...]

Er is geen internet op het device nodig voor Apple Pay. Dat werkt dus op de watch als het toestel niet in de buurt is of op je iPhone als deze offline is.

Net zoals je pinpas geen internet nodig heeft zeg maar.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@bonyuri Je Watch heeft ook een representatie van je pas. Zoals gezegd hebben andere pinpassen ook geen internet verbinding nodig. Het is gewoon een NFC vorm van je pas (of nouja, soort van; er wordt een virtuele kaart aangemaakt door Apple met een ander nummer om je werkelijke nummer te verbergen), de informatie daarvan wordt vziw in de Secure Enclave opgeslagen. Er zit zelfs een extra veiligheidsmaatregel op aan de kant van Apple, als je op iCloud welke device dan ook die geen internet heeft afmeld van Apple Pay, dan blokkeert de pas doordat de pas bevroren wordt. (Apple maakt een specifiek ID aan voor je pasje, die wordt gecontroleerd. Is die afgesloten? Dan gaat de betaling niet door.) En dat kan weer omdat de terminals met internet verbonden zijn. Geen idee overigens hoe dat in z'n werk gaat als de terminal offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inunekko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-05 14:51
OmgItsKoen schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 17:15:
Ja, ik heb dat ook 1 a 2 keer gehad, vreemd... (zelfde configuratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Ik heb Apple Pay via de Spaanse weg van Bunq. Vanwege een herstel van mijn toestel moet ik de kaart opnieuw toevoegen. Normaal kon dit altijd als ik mijn Apple Pay kaart koos en mijn regio op Spanje zette, echter geeft ie nu iedere keer een foutmelding.. Iemand dit toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Apple Pay werkt echt superfijn, alleen vind ik het enigszins wel onhandig dat je niet de afbeeldingen van de passen kan veranderen. Heb 3 ING-passen en ze zijn allemaal oranje dus ik moet nu heel erg oppassen dat ik niet de verkeerde heb geselecteerd (en tsja, ik kan wel de laatste nummers uit mijn hoofd leren, en let er ook op zo goed en kwaad als het kan, maar visueel ingesteld als ik ben, zouden verschillende kleuren/afbeeldingen toch wel helpen).

Iemand enig idee of dit ergens ooit nog te doen zal zijn? (misschien al vaker gevraagd hier, maar toch).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Nu online
Anoniem: 532727 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:14:
Ik heb Apple Pay via de Spaanse weg van Bunq. Vanwege een herstel van mijn toestel moet ik de kaart opnieuw toevoegen. Normaal kon dit altijd als ik mijn Apple Pay kaart koos en mijn regio op Spanje zette, echter geeft ie nu iedere keer een foutmelding.. Iemand dit toevallig ook?
Lijkt er op dat bunq strenger is geworden..adres wijzigen in de app naar Spanje (via bunqDesktop) en dan toevoegen zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:33
Anoniem: 532727 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:14:
Ja, heb ik ook gehad. Wijzig je adres in de bunq-app naar een land waar bunq al Apple Pay heeft, zoals België. Vervolgens kun je de pas toevoegen vanuit de bunq-app. Als de pas rechtstreeks in de Wallet-app toevoegt, lukt het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GvNL schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:42:
[...]

Ja, heb ik ook gehad. Wijzig je adres in de bunq-app naar een land waar bunq al Apple Pay heeft, zoals België. Vervolgens kun je de pas toevoegen vanuit de bunq-app. Als de pas rechtstreeks in de Wallet-app toevoegt, lukt het niet. ;)
Hemmik schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:41:
[...]

Lijkt er op dat bunq strenger is geworden..adres wijzigen in de app naar Spanje (via bunqDesktop) en dan toevoegen zou kunnen helpen.
Kan het aanpassen van het adres alleen via de bunq desktop app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Nu online
Anoniem: 532727 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:25:
[...]

[...]

Kan het aanpassen van het adres alleen via de bunq desktop app?
Via de app kan je je adres alleen aanpassen naar het land waarin je op dat moment bent. Via bunqDesktop kan je wel een ander land instellen. Zie ook https://bunq.love/nl/faq-nl/bestelpas/#movetobelgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hemmik schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:39:
[...]

Via de app kan je je adres alleen aanpassen naar het land waarin je op dat moment bent. Via bunqDesktop kan je wel een ander land instellen. Zie ook https://bunq.love/nl/faq-nl/bestelpas/#movetobelgium
Super dankjewel voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MelvinW Weet niet of dit ergens was opgemerkt, maar die Wallet-functie is zichtbaar in de ABN-app. Zag in het tweakers artikel dat de code verwijderd was, maar het is in de app zelf te vinden? Onder instellingen - betaalpassen en wearables.

Dat zou betekenen dat het niet perse om Apple Pay gaat helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
WhatsappHack schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:36:
@MelvinW Weet niet of dit ergens was opgemerkt, maar die Wallet-functie is zichtbaar in de ABN-app. Zag in het tweakers artikel dat de code verwijderd was, maar het is in de app zelf te vinden? Onder instellingen - betaalpassen en wearables.

Volgens mij zat dit er ook al in ivm Fitbit Pay ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:49
@WhatsappHack en de Garmin watch.
Die wearables pagina is eigenlijk alleen bedoeld voor de android variant.
Op iOs is het een nutteloze placeholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Deshmir Voor nu wel, maar de code die MelvinW vond kan er op wijzen dat dit ook naar iOS komt. Dat wil alleen helaas nog niet zeggen dat ook Apple Pay ondersteund gaat worden bij ze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Hemmik schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:39:
[...]

Net dit gevolgd en kan met blijdschap melden dat dit inderdaad heeft gewerkt! Dankjewel!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MelvinW
WhatsappHack schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:36:

Nee, het gaat 100% om Apple Pay. In de Engelstalige bestanden van de ABN Amro-app wordt er ook specifiek gesproken over betalen met iPhone en Apple Watch:
"walletPromo": {
"button_addCard": "Add a debit card to Wallet",
"button_moreInfo": "More info about Wallet",
"button_remindMeLater": "Remind me later",
"label_message": "From now on, all your payments are done effortless with your iPhone or Apple Watch.",
"label_title": "Wallet is here!"
},
Ook de binary bevat PassKit code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• magic_nl
  • Laatst online: 10:51

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Houdt er iemand (met dd juiste kennis) de Rabo app ook in de gaten zoals @MelvinW met ABN doet?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 23:27:
@bonyuri Je Watch heeft ook een representatie van je pas.
Ik zou het niet zo verwoorden omdat het te verwarrend is. Wat je op je Apple device hebt staan is een representatie van je virtuele betaalpas die door de ING app wordt gecreëerd. Apple Pay zet dat om in een unieke code per apparaat en met die unieke code betaal je. Je fysieke betaalpas komt hier op geen enkele wijze aan te pas en heeft er ook echt helemaal niets mee te maken.

Bij andere implementaties in bijv. de USA doen ze het niet op die manier. Daar moet je in Wallet een foto maken van je pas waarna deze wordt toegevoegd en Apple Pay daar weer een code op het device van maakt (en waarmee je ook weer je betalingen doet). Met deze werkwijze lijkt het er dan weer wel op een representatie van de fysieke betaalpas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@ppl Er zijn meer banken dan de ING. Bij bunq bijvoorbeeld kun je ook je fysieke passen toevoegen, zowel Maestro als MasterCard. Bij ING had dat waarschijnlijk ook gekund, ware het niet dat ze ook VPAY passen in omloop hebben die dan allemaal vervangen zouden moeten worden. (Ironisch genoeg kan dat nu nogsteeds gaan gebeuren, ik meen gelezen te hebben dat VPAY er mee kapt in Nederland.) En ING gaat dat denk ik ook doen met de MasterCard, daar gaat naar alle waarschijnlijkheid geen virtuele pas voor aangemaakt worden, maar kan je rechtstreeks je kaart toevoegen. In beide gevallen maakt Apple overigens alsnog een virtuele "betaalpas" aan, immers wordt het werkelijke nummer van je betaalpas nooit verstrekt aan de merchant.

Daarnaast sowieso meh. "Pas" kan slaan op zowel een fysieke als virtuele pas, dus ik snap sowieso niet wat het probleem nou eigenlijk is. :P Een algemene term die de hele lading dekt lijkt me fijner dan in detail te treden terwijl dat maar van toepassing is op één bank in Nederland. ;)
Bij andere implementaties in bijv. de USA doen ze het niet op die manier. Daar moet je in Wallet een foto maken van je pas waarna deze wordt toegevoegd en Apple Pay daar weer een code op het device van maakt (en waarmee je ook weer je betalingen doet). Met deze werkwijze lijkt het er dan weer wel op een representatie van de fysieke betaalpas.
Dat laatste is universeel, er wordt altijd door Apple een nummer gegenereerd. Virtueel, fysiek, Maestro, MasterCard, VISA, VPAY, AMEX: maakt niet uit. Altijd. Je kan deze nummers ook inzien als je wilt in de Wallet-app. :) Dit staat er als "Apparaatrekeningnummer". Deze is inderdaad per pas per device anders.

Je kan net als bij fysieke en virtuele passen in Nederland overigens ook het kaartnummer, vervaldatum en CVC van die kaart intikken in de Pay app, je hoeft niet perse een foto te maken. Dat werkt ook maar raar, ik heb voor m'n Amerikaanse VISA ook gewoon het kaartnummer ingetikt. Net als m'n bunq Maestro's, fysiek en virtueel. ;) Eigenlijk is ING de enige bank die ik tot dusver ken met AP-ondersteuning die enkel virtuele Maestro's biedt, verder niets, en daarnaast hiervan het volledige kaartnummer + vervaldatum + cvc niet verstrekt aan de klant. ING is dus eigenlijk de vreemde eend in de bijt, niet andersom. :P

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 08-08-2019 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
@WhatsappHack het staat allemaal keurig netjes uitgelegd op de Apple Pay pagina's bij Apple zelf dus als je het niet snapt zou ik die eerst eens gaan raadplegen.

Het probleem met jouw verhaal is dat je geen rekening houdt met het feit dat Apple Pay niet alleen met diverse banken werkt maar dat er ook meer dan 1 manier is waarop het werkt. Er zijn er namelijk 2:

1. Het werkt zoals de ING dat doet waarbij de bank zelf een virtuele pas regelt en waarvan Apple Pay het gewone proces doorloopt en dit omzet naar een specifieke code voor de device (het zogenaamde apparaataccountnummer) waarop je dat doet.
2. Het werkt met een fysieke pas die je met Wallet moet inscannen en waarbij Apple Pay die dan weer omzet naar eenzelfde specifieke code voor de device (apparaataccountnummer) waarop je dat doet.

De manier waarop ING het doet is anders dan wat het gros van de banken doet maar daarmee zijn ze absoluut niet de vreemde eend in de bijt. Wat ING doet is gewoon onderdeel van Apple Pay en kan ieder ander ook gebruiken. Dat de rest er geen gebruik van maakt is misschien raar maar wel begrijpelijk. Heel veel landen zijn niet zo ver als wij in Nederland en Zweden wat digitale betalingen betreft (lees: alles met de betaalpas of ideal ipv contant geld). Dit zie je ook goed terug in bijv. de dienstverlening van Bunq (ze zijn daarin trouwens niet de enige). Het kan dus best zo zijn dat wanneer hier in Nederland andere banken ook Apple Pay gaan aanbieden we eenzelfde setup krijgen als bij ING. In een topic die specifiek over Apple Pay in Nederland gaat kun je dus niet om beide opties heen ;)

De Apple Pay manier die ING gebruikt betekent dat je dan ook 2 soorten betaalpassen hebt: fysiek en virtueel. De fysieke pas speelt hier geen enkele rol van betekenis. Dit is een ietwat subtiel maar wel ontzettend belangrijk detail van Apple Pay. Het systeem beperkt zich niet tot een fysieke pas. Sterker nog, de pas (fysiek of virtueel) wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor 2 dingen: verificatie (als in: mag/kun je Apple Pay gebruiken) en om die device specifieke code te genereren. Daarna wordt alleen die device specifieke code (apparaataccountnummer) gebruikt.

Daarbij moet ook opgemerkt worden dat wanneer je Apple Pay met zo'n betaalterminal en je Watch of iPhone gebruikt dit wordt gezien als een betaling met een pas (card present). Apple Pay betalingen via een app of website daarentegen niet, dat zijn betalingen zonder een pas (card not present). Er is dus niet altijd een representatie van een pas (fysiek noch virtueel) en daar lijk je al helemaal geen rekening mee te houden. Zie voor meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204274

Dingen als Maestro, MasterCard, VISA, AMEX, VPAY hebben in deze er dan ook helemaal niets mee te maken.

Tot slot is er niet iets als een Apple Pay app. De app die je hier bedoelt is Wallet en is een applicatie waarin je allerlei soorten passen onder kunt brengen (zowel fysiek als virtueel). Apple Pay is alleen maar een dienst welke in diverse stukken software (Wallet, Safari, etc.) en hardware (de NFC hardware in de Apple devices) is geïntegreerd.

M.a.w. houdt je gewoon aan de officiële uitleg van Apple en ga niet dingen verzinnen. De verwarring in dit topic is al vrij groot, dat hoeft niet nog erger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@ppl Je herhaalt eigenlijk voornamelijk wat ik al gezegd heb en bevestigd dat wat ik heb gezegd klopt. Ik snap dus niet waarom je net doet alsof je het niet met me eens bent en net doet alsof je met nieuwe informatie komt. Dit schiet niet op en ik begin me serieus af te vragen of je het er gewoon om doet en zit te trollen... Maar ik geef je het voordeel van de twijfel en zal dit keer alsnog inhoudelijk antwoorden (en daarmee ook een paar keer in herhaling vallen (zelfs zaken herhalen die ik al vermeld had en jij bevestigd), mede omdat het ook nog zou kunnen dat je gewoon niet goed begrepen hebt wat ik bedoelde met een representatie van de pas. :) (Al staat dat imho nogal duidelijk beschreven in de eerste post waar je op reageerde...)
het staat allemaal keurig netjes uitgelegd op de Apple Pay pagina's bij Apple zelf dus als je het niet snapt zou ik die eerst eens gaan raadplegen.
Fijn om te horen dat je voornemens bent om die voortaan eerst te raadplegen. :)
Het probleem met jouw verhaal is dat je geen rekening houdt met het feit dat Apple Pay niet alleen met diverse banken werkt maar dat er ook meer dan 1 manier is waarop het werkt.
Daar hou ik wel rekening mee, want ik benoem duidelijk verschillende opties waarop het kan werken - inclusief de 2 methodes die jij benoemt:
1. Het werkt zoals de ING dat doet waarbij de bank zelf een virtuele pas regelt en waarvan Apple Pay het gewone proces doorloopt en dit omzet naar een specifieke code voor de device (het zogenaamde apparaataccountnummer) waarop je dat doet.
2. Het werkt met een fysieke pas die je met Wallet moet inscannen en waarbij Apple Pay die dan weer omzet naar eenzelfde specifieke code voor de device (apparaataccountnummer) waarop je dat doet.
Je "moet" helemaal niets inscannen. ;) Het is een OPTIE om de camera te gebruiken, je kan ook gewoon de kaartgegevens invullen. Of dacht je dat die "Voer kaartinfo handmatig in" knop er puur voor de lol inzit? :P

Daarnaast klopt je lezing eigenlijk technisch gezien sowieso niet dat er maar 2 opties zijn. Ik vind je lezing zoals je het daar schrijft te beperkt. Zoals jij het nu lijkt te stellen kan een virtuele pas enkel toegevoegd worden op de manier zoals ING het doet: automatisch vanuit de app. Dat hoeft dus niet zo te zijn en is puur een designkeuze van ING. En ook klopt het niet dat je een fysieke pas enkel handmatig/via camera zou kunnen toevoegen, dat kan ook op "de manier van ING" werken waarbij de app van de bank het voor je regelt.

Zoals ik reeds gezegd heb en zoals jij zometeen een stukje verderop in je post gaat bevestigen dat ik gelijk had: het boeit helemaal niet of de kaart virtueel of fysiek is. (Vandaar dat "pas", waar je in eerste instantie een discussie over begon, ook helemaal prima de lading dekte.) Wat in de basis nodig is, is het kaartnummer, de vervaldatum en CVC. Het zal Apple echt een worst wezen of het een virtuele of fysieke kaart is, dat is iets tussen jou en de bank - niet tussen jou en Apple, dat interesseert Apple echt helemaal niets. Wat uiteindelijk boeit is het apparaatrekeningnummer, Apple's virtuele representatie van je (virtuele/fysieke*) pas. * = doorhalen wat niet van toepassing is

Ook lijk je bij punt 1 te suggereren dat de implementatie van de ING is hoe het standaard werkt met virtuele passen. (Immers zeg je dat er maar 2 opties zijn en benoem je deze werking expliciet.) Dat is incorrect, dat is hoe het KAN werken (en lijkt de meest restrictieve vorm te zijn die er is...). Bunq bijvoorbeeld biedt het beiden aan. Je kan de virtuele Maestro van bunq direct toevoegen aan de Wallet-app vanuit de bunq-app (mits ondersteunde regio) OF je kan zelf handmatig het kaartnummer, vervaldatum en CVC opvragen onder het tabblad "passen" en invoeren in Wallet - net zoals je zou doen met een fysieke pas. (Dit laatste is zelfs vereist als je een van hun virtuele MasterCard's (Online MasterCard) wilt toevoegen, immers kunnen die officieel geen Apple Pay aan en dus biedt de bunq app het niet aan om die direct toe te voegen.) Dit handmatig invoeren kan bij ING niet omdat ING die gegevens niet verstrekt, maar dat *zouden* ze wel kunnen doen als ze dat willen; waarmee het hetzelfde zou zijn als het toevoegen van een fysieke kaart: kaartnummer intikken, vervaldatum, CVC en hoppa: je kaart staat erin. (Pending activation, natuurlijk.)

En dit kan dus ook omgekeerd werken. Het kan zijn dat jij een fysieke pas hebt in plaats van een virtuele, maar dat de app van de bank het kaartnummer, vervaldatum en CVC van je fysieke pas ook aan boord heeft en dit rechtstreeks kan doorzetten naar Wallet voor Apple Pay activatie. Dan hoef je zelf de gegevens niet in te tikken of een scan te maken, de app regelt het voor je met de gegevens van je fysieke pas. Dus ook op dat punt kan het identiek werken... En ook hier kan ik weer naar bunq wijzen als voorbeeld. Bunq staat het je toe om je fysieke pas rechtstreeks vanuit de bunq-app toe te voegen aan Wallet. Ze maken dan niet eerst een virtuele pas voor je aan, nee ze hebben gewoon de kaartgegevens van je fysieke pas ter beschikking en knallen dat door naar Wallet voor activatie van Apple Pay (waarop AP het virtuele apparaatrekeningnummer aanmaakt) - bespaart jou weer wat tijd zodat je de gegevens niet hoeft in te tikken noch een scan hoeft te maken van je fysieke pas. Sterker nog: dit kan je al doen als je de fysieke pas nog niet in bezit hebt. :') Dit is dus precies hoe de ING het ook doet met hun virtuele pas, alleen doet bunq dit dus ook voor je fysieke pas: no problem. (En logisch, want... dat komt doorrrr? Juist: het boeit voor Apple Pay helemaal niet wat voor type pas het is zoals ik je al heb verteld in mijn vorige post. ;))

De Apple Pay implementatie van bunq vind ik persoonlijk dan ook veel prettiger, omdat het meer vrijheid biedt. Je kan zowel virtuele als fysieke kaarten OF automatisch toevoegen OF handmatig toevoegen. ING blokkeert dat laatste door de gegevens geheim te houden en geen Apple Pay te ondersteunen op hun fysieke passen. (Ook nog steeds niet op MasterCard trouwens.)
Wat ING doet is gewoon onderdeel van Apple Pay en kan ieder ander ook gebruiken.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat dat niet zo zou zijn he? :P Sterker nog: ik benoem bunq die net als ING ook virtuele Maestro passen verstrekt (bunq biedt virtueel en fysiek aan). ;) Enige verschil is dus zoals gezegd dat bunq wel het kaartnummer, vervaldatum en CVC verstrekt als je die wilt hebben, zodat je de pas eventueel ook handmatig toe kan toevoegen - waar ING die informatie helaas niet verstrekt. ING kiest dus een iets andere aanpak dan veel andere banken, dat kan en mag gewoon benoemd worden en ja: ik vind ING de vreemde eet in de bijt, omdat ze het zo restrictief hebben ingericht dat je perse tenminste eenmalig de app moet gebruiken op een van je iDevices om de pas naar je Wallet te krijgen; ze tonen niet de nodige gegevens om dit handmatig te doen. (All hail iCloud op dat gebied trouwens, anders zou je de pas niet op je MacOS-installatie kunnen toevoegen...) Jij mag een andere mening zijn toegedaan natuurlijk, maar misschien heb je gewoon nog niet met genoeg andere banken Apple Pay gebruikt? Ik vind het niet zo gebruiksvriendelijk in vergelijking met de rest in ieder geval. Afijn.

En sure: ja, het zou kunnen dat andere Nederlandse banken (bunq niet iig) deze gebruiksonvriendelijke methode ook gaan hanteren. Ik hoop het niet en hoop dat ze gewoon net als bunq en de Amerikaanse banken die ik heb gebruikt de klant de keuze geven wat ze willen doen. Maar het zou me niet verbazen omdat ze allemaal volgens mij alsnog doodsbang zijn dat Maestro onlinebetalingen heel dat iDeal gaan slopen en daarom die kaartnummers verbergen; dan moet de site iig nog Apple Pay accepteren ipv Meastro/MasterCard. :+ Maar goed, dat is weer een ander verhaal! :)
De Apple Pay manier die ING gebruikt betekent dat je dan ook 2 soorten betaalpassen hebt: fysiek en virtueel. De fysieke pas speelt hier geen enkele rol van betekenis. Dit is een ietwat subtiel maar wel ontzettend belangrijk detail van Apple Pay. Het systeem beperkt zich niet tot een fysieke pas. Sterker nog, de pas (fysiek of virtueel) wordt eigenlijk alleen maar gebruikt voor 2 dingen: verificatie (als in: mag/kun je Apple Pay gebruiken) en om die device specifieke code te genereren. Daarna wordt alleen die device specifieke code (apparaataccountnummer) gebruikt.
Aha, dus je bent het gewoon volkomen met me eens dat het geen donder boeit of de pas van de bank nou virtueel of fysiek is? :P (Dus dan zou het je ook niet moeten boeien dat ik "pas" als term die de algehele lading dekt gebruikte - want dat is gewoon acceptabel. ;)) Zoals je zelf zegt en zoals ik ook al aangaf: het boeit he-le-maal niets, de pas voeg je toe, Apple Pay maakt het apparaatrekeningnummer aan en klaar. Het is exact hetzelfde als wat ik ook al zei.

Voor de duidelijkheid: ik heb dan ook nergens gezegd dat de fysieke pas een rol van betekenis heeft bij ING voor Apple Pay noch dat het systeem van Apple beperkt zou zijn tot een fysieke pas, ik benoem in mijn post van 8 augustus 2019 23:52 zelfs duidelijk het tegendeel en heb daar ook al uitgelegd dat er 2 soorten passen zijn; dat "subtiele en belangrijke detail" staat dus gewoon in mijn post beschreven. ;) Prima als je commentaar hebt, maar ik krijg toch het gevoel dat je m'n post eigenlijk niet gelezen hebt - en dan schiet het commentaar niet zo op. :P
Daarbij moet ook opgemerkt worden dat wanneer je Apple Pay met zo'n betaalterminal en je Watch of iPhone gebruikt dit wordt gezien als een betaling met een pas (card present). Apple Pay betalingen via een app of website daarentegen niet, dat zijn betalingen zonder een pas (card not present). Er is dus niet altijd een representatie van een pas (fysiek noch virtueel) en daar lijk je al helemaal geen rekening mee te houden. Zie voor meer info: https://support.apple.com/nl-nl/HT204274
Ik denk dat je niet begrijpt wat die passage precies betekent, het is nogal irrelevant voor hetgeen waar we het over hebben naar mijn mening. Card Present vs Card Not Present heeft geen invloed op het feit dat de representatie van je pas die Apple per kaart per device aanmaakt wordt ingezet. Die is in beide gevallen hetzelfde, of je nou met je iPhone betaald via NFC (card present) of op dezelfde iPhone via een app (card not present) betaald: hetzelfde nummer wordt gebruikt. Als je pas A gebruikt met nummer 1234 en apparaatrekeningnummer 5678, dan zowel bij CP als CNP transacties wordt 5678 gebruikt: het apparaatrekeningnummer dat fungeert als virtuele representatie van je (fysieke of virtuele) pas.

Het verschil zit hem dus puur in het type transactie: fysiek in een winkel waarbij je afrekent met de NFC-chip, of een online betaling (in-app of op websites) waarbij je NFC niet ingezet wordt en dus de kaart "niet present" is. (Vergelijkbaar met een online betaling met je MasterCard bijvoorbeeld. :)) Met andere woorden: er wordt wel degelijk te allen tijde gebruik gemaakt van die virtuele representatie van je pas... Dus jawel, er is *altijd* Apple's virtuele representatie van je pas en dat is het enige dat gebruikt wordt bij de merchant; “kaart” wel of niet present maakt daarvoor totaal geen verschil. (Wat je in de passage hierboven overigens al hebt bevestigd, dus daar hoeven we verder niet over te twisten - je moet het alleen nog even eens worden met jezelf geloof ik. :P) Nogmaals ter vergelijking om het helder te maken: dit is vergelijkbaar met bijvoorbeeld je MasterCard. Je kan een card present betaling doen via chip of NFC of card not present door online een betaling te doen. Het kaartnummer is in beide gevallen gelijk. :)

Mede hierom vermoed ik dat je niet goed hebt begrepen wat ik bedoelde met een representatie van de pas - maar dat zij je dan vergeven (al had je ook gewoon even kunnen vragen wat ik precies bedoelde als het je niet duidelijk was ipv vol in de aanval te gaan :)) en ik hoop dat het zo duidelijk is na de uitgebreide uitleg en waar nodig correcties/aanvullingen. :)

Dit CP/CNP gedoe heeft verder trouwens vrij weinig met wat ik zei te maken, dus het was ook helemaal niets voor mij om rekening mee te houden en dat is het nog steeds niet. ;)
Dingen als Maestro, MasterCard, VISA, AMEX, VPAY hebben in deze er dan ook helemaal niets mee te maken.
Dank nogmaals voor de bevestiging dat het inderdaad niet uitmaakt wat voor type pas het is. Zolang het maar Apple Pay ondersteund maakt het type en merk van de kaart niets uit. Waar wel onderscheid in is, is in hoe de bank het implementeert. That's it. :)
Tot slot is er niet iets als een Apple Pay app. De app die je hier bedoelt is Wallet en is een applicatie waarin je allerlei soorten passen onder kunt brengen (zowel fysiek als virtueel). Apple Pay is alleen maar een dienst welke in diverse stukken software (Wallet, Safari, etc.) en hardware (de NFC hardware in de Apple devices) is geïntegreerd.
Gelukkig weet je dondersgoed wat ik bedoelde, dus het beoogde effect is alsnog behaald. ;)
M.a.w. houdt je gewoon aan de officiële uitleg van Apple en ga niet dingen verzinnen. De verwarring in dit topic is al vrij groot, dat hoeft niet nog erger.
Dat belerende ondertoontje is in dit geval best ironisch imho. :P Er wás vzikz helemaal geen sprake van verwarring over virtuele/fysieke passen totdat jij hier een discussie over begon waarin je enkel herhaalt wat ik reeds heb verteld. :P De wereld verbeteren begint bij jezelf, stop met verwarring zaaien en problemen te maken van problemen die er niet zijn. :D

Ik heb overigens niets verzonnen, hou me al aan de officiële uitleg van Apple en de informatie die ik plaatste is correct (ohja, behalve dat ik per abuis "Pay" zei in plaats van "Wallet".), iets dat je zelf meerdere malen hebt bevestigd in je post. :)

Als je het niet erg vindt zou ik het met betrekking tot fysiek vs virtueel hier graag bij laten, ik heb hier verder niets meer aan toe te voegen en heb je alle informatie verstrekt. Daarnaast ben je het eigenlijk al tot op grote hoogte met me eens en geef je me op zowat al mijn punten gelijk, dus ik zie geen nut in een verdere discussie op dit punt, maar hoop wel dat onze gecombineerde posts tot dusver interessant educatief materiaal zijn voor anderen die wat "under the hood" informatie leuk vinden. :D

Fijne weekend! :)

[ Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 10-08-2019 06:59 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 23:06

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sorry heren, het wordt hier nu wel steeds meer een wedstrijdje “wie heeft de grootste piemel” in plaats van een inhoudelijk zinvolle discussie...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
Ik heb het vermoeden dat bovenstaande lappen tekst niet op een iphone zijn getypt. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
krijg er een beetje het ''beste lief dagboek''-gevoel bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Pffff

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

@ppl @WhatsappHack het lijkt me dat deze discussie inmiddels wel compleet is. Met veel woorden zeggen jullie veelal hetzelfde. Mochten jullie hier verder over willen discussiëren, dan is dat wellicht handiger via een apart topic, of via DM, zodat we dit topic kunnen houden over ervaringen met Apple Pay in Nederland :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-05 20:45
Niet echt in Nederland, maar wel zojuist met Apple Pay icm ING in Zwitserland kunnen betalen. Werkte lekker vlot, alleen jammer van de hoge prijzen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
@Daedalus zou er op z'n minst in een waarschuwing bij de quick reply links naar de documentatie van Apple en ING opgenomen kunnen worden? Dat zal al het leeuwendeel van foutieve informatie en bekende-weg-vragen inperken zodat we het hier daadwerkelijk alleen over Apple Pay in Nederland kunnen hebben.

Wat mij betreft mogen reacties met " ja maar zo werkt het in <land-dat-niet-Nederland-is>" ook meteen richting pullenbak want offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:11
@ppl Vraag anders aan de TS om mede auteur te worden. Dan kun je de start van dit topic uitbreiden met diverse info en links. En kan bij ‘onzinnige’ vragen daar naar verwezen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het lijkt me inderdaad het handigst om deze informatie aan het begin van het topic te zetten. De topicwaarschuwing is daar niet echt geschikt voor. Aangezien dit topic al weer meer dan 4500 reacties heeft, en niet echt gestart is als een "ervaringen & discussietopic", is het wellicht handiger om een nieuw "Apple Pay ervaringen & discussietopic" te openen met alle relevante informatie. Wie dat wilt doen kan contact met ons opnemen (zodat niet meerdere mensen tegelijk aan zo'n topic gaan zitten werken) :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

meesje schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:26:
Ik heb het vermoeden dat bovenstaande lappen tekst niet op een iphone zijn getypt. :+
>:)

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:59
Als ik Apple Pay op mijn Mac gebruik, krijg ik sinds vanavond ook mijn Maestro betaalpas in Mastercard variant te zien:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S8xAfTe.png
:+

[ Voor 29% gewijzigd door Vinnienerd op 10-08-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Goed om te zien dat ING z'n beloftes nakomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 15:59
Ik ben benieuwd hoe het straks gaat werken voor mij met de ING.

Ik ben aan het verhuizen naar de USA en krijg van de week mijn debitcard + cc uit de US binnen, deze worden ondersteund door Apple Pay maar.. Mijn iPhone regio moet naar de US.

Of ik hierna ook nog mijn NL ING passen goed kan gebruiken voor de laatste 1,5 maand word een beetje spannend.

Benieuwd of er een Apple engineer rekening gehouden heeft met dit scenario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ex87 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:15:

Ik ben aan het verhuizen naar de USA en krijg van de week mijn debitcard + cc uit de US binnen, deze worden ondersteund door Apple Pay maar.. Mijn iPhone regio moet naar de US.

Of ik hierna ook nog mijn NL ING passen goed kan gebruiken voor de laatste 1,5 maand word een beetje spannend.

De regio-instelling is alleen van belang voor het toevoegen van kaarten (zou wel gek zijn als je in een niet-Apple pay land de optie ziet staan om een ING kaart toe te voegen). Voor het gebruik maakt het niets uit.

Kan je natuurlijk ook zelf uitvinden door stiekem je regio even naar US te veranderen en te zien dat je nog steeds gewoon met je ING Apple Pay kan betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 11-08-2019 13:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
ex87 schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 13:15:

Dat maakt niets uit. Ik gebruik in Apple Pay ook passen uit 4 verschillende landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Can confirm. ^ Ik hoefde zelfs mijn regio niet te wijzigen om m'n Amerikaanse VISA toe te voegen. (Eerst wel, toen AP nog niet beschikbaar was in NL.) Wel moest ik met de bank bellen voor elk apparaat om het te activeren. Dus voor de iPhone, Watch én Macbook: voor alle drie moest ik een speciaal nummer van de bank bellen. Niet zo'n ramp natuurlijk, maar de in-app of SMS verificatie is wel relaxter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 15:59
Bedankt allen, dat is goed om te horen. Als ik zo naar de HSBC site kijk gebruik ze de + methode, dus Wallet -> + -> add a different card zou moeten werken.

Ik wil eigenlijk pas me regio switchen als ik daar ben, en het dan gelijk in 1x goed doen dus ook m'n store adres verhuizen. Dat zal wel een hoop gedoe met subscriptions etc opleveren maar dat is niet echt relevant voor een Apple Pay topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Gebruik AP zeer regelmatig, tot nu toe maar 1 plek tegen gekomen waar het niet werkte; Duinrell. Bij de helft van de horeca kun je alleen contant betalen en bij aantal andere wel met PIN maar geen AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Dit topic is gesloten.