Volgende week lijkt me een goed plan voor Apple Pay in NL
Dan kan ik naast Bunq ook ING/N26 en misschien Revolut ook Apple Pay activeren.
Dan kan ik naast Bunq ook ING/N26 en misschien Revolut ook Apple Pay activeren.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Anoniem: 217504
Twee grote banken zou inderdaad voldoende moeten zijn. Toch speelt er blijkbaar iets wat een launch in de weg zit. Ik ga ervan uit dat Apple al wel gesprekken heeft gevoerd met banken om Apple Pay naar Nederland te brengen. Tim Cook noemde Nederland laatst ook al als één van de markten waar Apple erg goed presteert. Je zou dan denken dat ze ook wel de moeite willen nemen om features als Apple Pay en ook eSIM hier ook zo snel mogelijk te introduceren.WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:28:
ING en vooral ABN zeggen graag te willen, als je die twee mee hebt dan is ‘t niet direct boeiend als bijvoorbeeld een Rabobank en SNS niet meewillen...
Ik wil de pret met die melding over Apple Pay in de AppStore niet drukken, maar dat soort meldingen komen wel vaker; heb ‘t vage idee dat ze de Vlaamse en Nederlandse appstore nagenoeg hetzelfde behandelen. Het zou wel leuk zijn als ‘t volgende week of 1 Februari ofzo gelanceerd wordt natuurlijk, daar niet van.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Ze kunnen het natuurlijk zeggen om een goed imago te hebben mbt AP, maar heb het gevoel dat ze dan toch nog moeilijk doen met onderhandelen. Maar ja dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:28:
ING en vooral ABN zeggen graag te willen, als je die twee mee hebt dan is ‘t niet direct boeiend als bijvoorbeeld een Rabobank en SNS niet meewillen...
Ik wil de pret met die melding over Apple Pay in de AppStore niet drukken, maar dat soort meldingen komen wel vaker; heb ‘t vage idee dat ze de Vlaamse en Nederlandse appstore nagenoeg hetzelfde behandelen. Het zou wel leuk zijn als ‘t volgende week of 1 Februari ofzo gelanceerd wordt natuurlijk, daar niet van.
... na de zomer
Onderandere Noorwegen heeft Apple Pay, daar zijn veel iPhones, maar daar zijn ook maar 5 miljoen inwoners. Interessant zal het dan ook wel zijn voor Apple.WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:00:
Ja we gaan ‘t zienDat Nederland niet aantrekkelijk zou zijn vond ik sowieso altijd al een beetje raar verhaal.
eSim ligt echt bij de providers. Apple is niet de enige met eSim, de Pixel 2 bijvoorbeeld heeft het ook. Waarom ze allemaal weigeren er aan mee te doen is ook mij een raadsel, maar misschien dat we het met de introductie van 5G eens krijgen.
... na de zomer
[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 20-01-2019 22:40 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik ging er ook altijd van uit dat er wel gesprekken zijn (geweest) maar toen las ik in dit artikel het volgende:MelvinW schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:47:
[...]
Twee grote banken zou inderdaad voldoende moeten zijn. Toch speelt er blijkbaar iets wat een launch in de weg zit. Ik ga ervan uit dat Apple al wel gesprekken heeft gevoerd met banken om Apple Pay naar Nederland te brengen. Tim Cook noemde Nederland laatst ook al als één van de markten waar Apple erg goed presteert. Je zou dan denken dat ze ook wel de moeite willen nemen om features als Apple Pay en ook eSIM hier ook zo snel mogelijk te introduceren.
ABN zegt dus dat er niet eens gesprekken zijn."Apple Pay is in Nederland inderdaad nog niet beschikbaar en Apple heeft ook (nog) niet aangegeven wanneer en óf dat zal gebeuren. Er zijn ook geen gesprekken over", stelt een woordvoerder van ABN AMRO. "Mocht Apple in Nederland beschikbaar willen worden, dan zal ABN AMRO die plannen natuurlijk serieus bestuderen."
Morgen om 23.00 weer een kansmr.JamesBond schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:36:
En we blijven heel geduldig wachten
En we duimen op esn goed resultaatoohh schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:20:
[...]
Morgen om 23.00 weer een kans
https://www.apple.com/investor/earnings-call/
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Precies dit. Puur alleen met je iOS devices op pad kunnen lijkt mij ideaal.WhatsappHack schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:20:
@Katmi T gaat mij er meer om dat ik die hele pas überhaupt niet mee hoef te nemenPlus online checkout is beter. En ik zelf vind ‘t wel degelijk handiger dan een pasje pakken,
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Klinkt uiteraard heel leuk en handig, maar dan moet je er ook weer altijd op letten dat je batterij zich op een deftig % bevind.Donstil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:31:
[...]
Precies dit. Puur alleen met je iOS devices op pad kunnen lijkt mij ideaal.
[ Voor 19% gewijzigd door Katmi op 28-01-2019 23:40 ]
Mm dat vind ik een non argument. De laatste keer dat mijn telefoon onderweg zo leeg was dat hij uitviel kan ik mij niet meer heugen. Dat is al zeker 5 a 10 jaar niet meer voorgekomen.Katmi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:35:
Klinkt uiteraard heel leuk en handig, maar dan moet je er ook weer altijd op letten dat je batterij zich op een deftig % bevind.
[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 28-01-2019 23:54 ]
Dat valt echt wel mee hoor. Ik gebruik het al 1,5 jaar dagelijks en veel mensen die ik ken ook. Niet alleen in winkels, maar ook online bij webshops en voor apps als Uber. Voor mij is het ook belangrijk dat ik met Apple Pay zeker weet dat mijn Creditcard gegevens niet gestolen kunnen worden.Katmi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:35:
[...]
Het is een handig systeem sommige zullen het wel bovengemiddeld vaak gaan gebruiken maar het is ook niet meer dan dat.
Ik blijf er nog altijd bij dat de grootste hype gewoon komt van het feit dat het niet beschikbaar is en sommige het wel willen proberen, en niet zozeer omdat iemand zit te wachten om 99% van de tijd zonder kaart op stap te gaan.
Mja dunno about Nederland maar Belgie is het 24/7 verplicht ID op zak te hebben, idem met rijbewijs indien je achter het stuur zit dus ja bijna onvermijdelijk om beide mee te nemen, als het in Nederland niet moet zal het al wat makkelijker zijn om je hele portefeuille thuis te laten jaDonstil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:50:
[...]
Mm dat vind ik een non argument. De laatste keer dat mijn telefoon onderweg zo leeg was dat hij uitviel kan ik mij niet meer heugen. Dat is al zeker 5 a 10 jaar niet meer voorgekomen.
Rijbewijs zou een valide argument kunnen zijn maar die heb ik alle twee ook al jaren niet meer hoeven tonen (los van je paspoort op Schiphol). Die ligt in mijn geval dus soms weken achter elkaar gewoon thuis.
Anoniem: 217504
Sinds mrt '18 Apple Pay en zou het niet meer willen missenDonstil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:52:
ID is hier ook verplicht (rijbewijs is ook een ID dus alleen rijbewijs is voldoende) maar zoals ik al zei. Die heb ik al jaren niet meer hoeven tonen. Die ligt dus gewoon thuis.
Daarom lijkt Apple Pay mij zo ideaal, nu moet mijn beurs nog mee voor de pinpas. Straks kan dat allemaal lekker thuis blijven en is de mobiel genoeg. Lijkt mij echt top, zeker als ik nu vrienden Apple Pay i.c.m Bunq zie gebruiken. Ik kan niet wachten!
Geloof 100% dat dat zo is, maar hoe weet je dat?MelvinW schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:31:
Apple kondigt vanavond waarschijnlijk alleen Apple Pay voor Tsjechië en Slowakije aan. Maar goed, je weet maar nooit
... na de zomer
Dat zijn de geruchten. Over Nederland gaan die er deze keer helaas niet.Uffje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:45:
[...]
Geloof 100% dat dat zo is, maar hoe weet je dat?
"one can dream"Eduardboon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:28:
Ook maar duimen dat het vanavond eindelijk zover is.
Geruchten betekenen ook nik, weten we in Nederland alles vanDonstil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:02:
[...]
Dat zijn de geruchten. Over Nederland gaan die er deze keer helaas niet.
... na de zomer
Voor Tsjechië is het meer dan gerucht. Daar is het zelfs al even beschikbaar geweest door een fout van Apple waardoor kaarten van een Tsjechische bank al toegevoegd konden worden. Hetzelfde gebeurde eerder ook al in Saudi-Arabië en daar werd Apple Pay toen ook officieel aangekondigd. Voor Nederland zijn er geen aanwijzingen dat Apple Pay op het punt staat om aangekondigd te worden.Uffje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:41:
[...]
Geruchten betekenen ook nik, weten we in Nederland alles vanAch ja we zullen zien.
Yup. Uiteindelijk komt het er wel, ben toch benieuwd wanneer en hoop dat we ooit duidelijk krijgen over waarom het zo lang geduurd heeft.Anoniem: 217504 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 03:50:
Ja, wederom pech voor de mensen die erop zitten te wachten.
... na de zomer
Everything Can Help!
MichaelK1985 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:36:
[Afbeelding]
Accepteert Apple Pay staat nog steeds bij Kaarten. In 2015 was dit ook het geval maar toen was het binnen 24 uur verwijdert. Ook bunq gaat nu in België Apple Pay aanbieden. Kan niet anders dan 26 februari, launch!
Waarom specifiek 26 februari?MichaelK1985 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:36:
[Afbeelding]
Accepteert Apple Pay staat nog steeds bij Kaarten. In 2015 was dit ook het geval maar toen was het binnen 24 uur verwijdert. Ook bunq gaat nu in België Apple Pay aanbieden. Kan niet anders dan 26 februari, launch!
... na de zomer
[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 19-02-2019 12:28 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Inderdaad. Meestal zijn er maanden van te voren al wel duidelijk aanwijzingen dat het gelanceerd wordt. In Tsjechië werd er door banken al maanden over gepraat en vandaag is het eindelijk gelanceerd. In Nederland gaat het nog wel even duren.fsfikke schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:28:
Mwa, ik kan bij de Starbucks inderdaad betalen met Apple Pay. Hoeft imo dus niet veel te zeggen.
Denk dat er wel wat meer noise zou zijn anders.
Sinds wanneer staat dit er?MichaelK1985 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:36:
ehhhh..HOI
Sinds zondagochtend.
Everything Can Help!
Let wel dat dit in andere landen (o.a. Luxemburg, Portugal & Oostenrijk) waar Apple Pay op dit moment niet beschikbaar is, ook zichtbaar is in Apple Maps. Ik zou niet te enthousiast worden want ik gok dat dit bedoeld is voor gebruikers van Apple Pay-landen die bijvoorbeeld op vakantie zijn.MichaelK1985 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:36:
[Afbeelding]
Ik verwacht eigenlijk niks op 26 februari, voornamelijk omdat er geen geruchten over een launch in Nederland zijn, Apple Pay vandaag in Saudi Arabië en Tsjechië is gelanceerd (te kort op elkaar), en omdat alle launches in de vroeg ochtend plaatsvonden; dus sowieso niet ’s avonds tijdens een bunq update.MichaelK1985 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:36:
[Afbeelding]
Een dikke nee dus qua Apple Pay nederland.oohh schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:26:
[...]
Ik verwacht eigenlijk niks op 26 februari, voornamelijk omdat er geen geruchten over een launch in Nederland zijn, Apple Pay vandaag in Saudi Arabië en Tsjechië is gelanceerd (te kort op elkaar), en omdat alle launches in de vroeg ochtend plaatsvonden; dus sowieso niet ’s avonds tijdens een bunq update.
[ Voor 72% gewijzigd door ed1703 op 27-02-2019 10:21 ]
Ik zou speciaal voor deze maloot ieder maand €8,-betalen aan Bunq, iedere week vanuit Leeuwarden maar Rotterdam OV’en om met mijn Apple Watch te betalen. Zullen we dat als GoT met zijn allen doen?gielius schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:30:
Doodsbedreiging bij gebruik van Apple Pay op de markt in Rotterdam.
Vanmiddag overkwam mij wat curieus en vooral schokkends. Bij het gebruik van Apple Pay om bij de visboer te betalen (met mijn Apple Watch) werd ik direct daarna met de dood bedreigt door diezelfde visboer. "Ik schiet je dood als je dat nog een keer doet".
Vol verbazing door deze reactie begreep ik door de gesputter van deze man dat volgens hem een keer een andere marktman 10.000 euro was kwijtgeraakt omdat iemand met een NFC hem had opgelicht? De NFC zou zijn geprogrammeerd om geld van de marktman te stelen was zijn verhaal. De vrouw die ook achter de kraam stond ging meteen controleren of ik in inderdaad wel betaald had. Wat uiteraard netjes zo bleek te zijn.
Ten eerste was de reactie wel bijzonder schokkend (de visboer kwam uit Barendrecht en blijkbaar communiceert men daar op deze wijze?) maar ten tweede vond ik het verhaal ook wel bijzonder ongeloofwaardig. Nadat hij ook mijn vrouw met de dood bedreigt had, ondanks dat al duidelijk was dat het geld gewoon netjes was betaald ("ik schiet je dood als je nog een keer zo betaald") ben ik maar weggelopen....
Weet iemand waar dit verhaal vandaan komt?
Is dit jouw verhaal of plak je het ergens vandaan? Is mij niet helemaal duidelijk door je laatste zin. Toont wel weer aan wat voor volk op de markt staat rotzooi uit te venten (maar dat is mijn eigen mening).gielius schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:30:
Doodsbedreiging bij gebruik van Apple Pay op de markt in Rotterdam.
Vanmiddag overkwam mij wat curieus en vooral schokkends. Bij het gebruik van Apple Pay om bij de visboer te betalen (met mijn Apple Watch) werd ik direct daarna met de dood bedreigt door diezelfde visboer. "Ik schiet je dood als je dat nog een keer doet".
Vol verbazing door deze reactie begreep ik door de gesputter van deze man dat volgens hem een keer een andere marktman 10.000 euro was kwijtgeraakt omdat iemand met een NFC hem had opgelicht? De NFC zou zijn geprogrammeerd om geld van de marktman te stelen was zijn verhaal. De vrouw die ook achter de kraam stond ging meteen controleren of ik in inderdaad wel betaald had. Wat uiteraard netjes zo bleek te zijn.
Ten eerste was de reactie wel bijzonder schokkend (de visboer kwam uit Barendrecht en blijkbaar communiceert men daar op deze wijze?) maar ten tweede vond ik het verhaal ook wel bijzonder ongeloofwaardig. Nadat hij ook mijn vrouw met de dood bedreigt had, ondanks dat al duidelijk was dat het geld gewoon netjes was betaald ("ik schiet je dood als je nog een keer zo betaald") ben ik maar weggelopen....
Weet iemand waar dit verhaal vandaan komt?
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb de indruk dat hij met die laatste zin het verhaal van de 10.000 bedoelt.Erwin schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:17:
[...]
Is dit jouw verhaal of plak je het ergens vandaan? Is mij niet helemaal duidelijk door je laatste zin. Toont wel weer aan wat voor volk op de markt staat rotzooi uit te venten (maar dat is mijn eigen mening).
Aangifte is zinloosgielius schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:40:
Is mijn verhaal, wilde weten waar het verhaal van die programmeerbare NFC en fraude van 10.000 euro vandaan zou komen want lijkt mij echt komplete bullshit. Als iemand echter zo reageert dan ga ik toch aan mezelf twijfelen. Sorry voor onduidelijkheid. Zal morgen de politie bellen om te vragen of aangifte zinvol is. Dinsdag is er weer markt dan kunnen ze even bij hem langsgaan misschien.
Nope. Maar je moet dan ook pas de betaling starten als je werkelijk wilt betalen.Janet_ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:08:
Vandaag voor het eerst Apple pay gebruik en wow, je hoeft je telefoon niet eens dicht bij de lezer te houden. Ik wees nog iets aan aan de verkoper en deed dat met mn telefoon (iphone XR) in mn hand op ongeveer 25cm hoogte van de terminal en er was al betaald (verkoper had al op "pin" gedrukt)
Kan je ook ergens instellen dat je wat dichter bij de terminal moet zijn met je telefoon ivm veiligheid of is dat een vreemd idee?
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 18-03-2019 22:58 ]
Ik wilde nog niet betalenWhatsappHack schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:54:
[...]
Nope. Maar je moet dan ook pas de betaling starten als je werkelijk wilt betalen.![]()
Ik kijk meestal eerst naar het bedrag dat op de terminal staat voordat ik 2x de homeknop indruk en m'n gezicht laat scannen. Met normaal contactloos betalen hoefde dat niet perse, immers als ze per ongeluk €200 ipv €20 tikken dan vraagt de terminal om je pin (en zou je het bedrag moeten zien). Bij Apple Pay zit er geen limiet op, dus eerst kijken op het scherm wat het totaalbedrag is: dan afrekenen. (Bij de AH en dergelijken gaat dat automatisch en kan je het zien op het scherm van de kassa en kassameisje noemt ook enkel op wat ze op hun scherm zien; dus daar hoef je je er in het algemeen totaal niet druk om te maken. Enkel in winkels waarbij de medewerker handmatig het bedrag intikt op de terminal, of de prijs niet noemt, is het slim om zeker weten eerst even te kijken) Uiteraard krijg je ook meteen een melding dat je afgerekend hebt voor bedrag x.
Ik heb nog nooit een spontane trigger gehad overigens, pas als ik hem redelijk dichtbij houd werkt het.
Ik ga binnenkort naar Rotterdam, welke visboer is dit en wanneer staat die op welk plein?gielius schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:30:
(...)
(..)
[ Voor 4% gewijzigd door DaveFlash op 19-03-2019 12:44 ]
[ Voor 25% gewijzigd door gielius op 20-03-2019 21:46 . Reden: toevoeging ]
Best vreemd. Bij de visboer in het noorden van het land hier betaalt iedereen met een pinpas contactloos. Hij noemt dat ‘de toekomst’. Weleens gehoord van een marktman dat hij opgelicht werd met briefjes van 50 euro. Over Apple Pay of NFC heb ik nog nooit rare verhalen gehoord.WhatsappHack schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:47:
Maar was de vis een beetje te vreten? Dan ga ik volgende week dinsdag als ik in de buurt van rdam ben wel ff een bakje kibbeling halen en afrekenen met AP (op de watch). Ben benieuwd.
Het is in principe voor iedereen ook een veiligere methode.Dennisweb schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:06:
[...]
Best vreemd. Bij de visboer in het noorden van het land hier betaalt iedereen met een pinpas contactloos. Hij noemt dat ‘de toekomst’. Weleens gehoord van een marktman dat hij opgelicht werd met briefjes van 50 euro. Over Apple Pay of NFC heb ik nog nooit rare verhalen gehoord.
Ik ben benieuwd wat ze je te vertellen hebben 😄 kan op LinkedIn geen deffense bij Apple vinden.Dennisweb schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:24:
Ik heb in een bui een mail gestuurd naar Tim Cook over Apple Pay in Nederland. Tot mijn verrassing heeft het kantoor van dhr. Cook geprobeerd mij te bellen. Heb er ook een mail van gekregen.
Ik heb ook een doorverwijsnummer van medewerkster M. Deffense gekregen. Morgen maar eens kijken of ze beschikbaar zijn.
Ik heb er geen verwachtingen van, maar vond het wel heel verrassend dat ik er een reactie op kreeg.
Ik ook niet. Maar dit is de functieomschrijving in de mail:enzoronald schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:41:
[...]
Ik ben benieuwd wat ze je te vertellen hebben 😄 kan op LinkedIn geen deffense bij Apple vinden.
Hoop dat ze goed nieuws geven! Goede nieuws is wel dat Apple gezegd heeft dat einde dit jaar Apple pay in 40+ landen is. Dit zijn er nu 24. Dus nog 16 te gaan dit jaar volgens mij.
Ik gebruik het al sinds het beschikbaar werd in NL. Ik kom geen nadelen tegen. En ook op nieuwe toestellen krijg ik het nog weer geactiveerd.MartijnMartijn schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:57:
Nu we weer langer moeten wachten op Apple Pay in Nederland zit ik steeds meer te kijken naar de omweg van Bunq. Zijn er eigenliijk nog haken en ogen aan die methode? Het stappenplan ziet er namelijk niet moeilijk uit.
[ Voor 29% gewijzigd door Mar.tin op 26-03-2019 10:05 ]
Anoniem: 330162
<Zinloze tekst hier>
Tim Cook zei gister tijdens de keynote al dat Apple Pay aan het einde van het jaar in meer dan 40 landen beschikbaar zal zijn. Momenteel zijn dat er 35, dus er komen nog minimaal 6 bij dit jaar. Dat biedt in ieder geval hoopDennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:36:
Apple heeft me net teruggebeld. Hetzelfde als in de Keynote: er worden dit jaar nog veel landen toegevoegd aan Apple Pay. Ze raadt aan het nieuws in de gaten te houden.
Voorts is Apple niet op de hoogte van de uitspraken van dhr. Beugel van Betaalvereniging Nederland in de media. Volgens Apple zijn er nog wat zaken die met de overheid geregeld zouden moeten worden. Het blijft onduidelijk of Nederland wordt toegevoegd, maar er wordt wel over onderhandeld. Dat lijkt positief.
Mijn vriendin werkt bij een grote bank in NL. Heb haar gevaagd of ze iets kon uitzoeken erover. Er zijn wel degelijk gesprekken gaande, maar het schijnt gewoon veel geld te kosten! En hier in Nederland gaat betalen met de chip in de bankpas praktisch net zo snel als met een iPhone.MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:49:
[...]
Tim Cook zei gister tijdens de keynote al dat Apple Pay aan het einde van het jaar in meer dan 40 landen beschikbaar zal zijn. Momenteel zijn dat er 35, dus er komen nog minimaal 6 bij dit jaar. Dat biedt in ieder geval hoop
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 26-03-2019 12:01 ]
[ Voor 14% gewijzigd door RayTao op 26-03-2019 12:37 ]
Mijn man werkt ook bij een grote bank. Bank wil wel, maar Apple nog niet.Alekz87 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:53:
[...]
Mijn vriendin werkt bij een grote bank in NL. Heb haar gevaagd of ze iets kon uitzoeken erover. Er zijn wel degelijk gesprekken gaande, maar het schijnt gewoon veel geld te kosten! En hier in Nederland gaat betalen met de chip in de bankpas praktisch net zo snel als met een iPhone.
[ Voor 19% gewijzigd door MelvinW op 26-03-2019 12:40 ]
Ja das ook zo, alleen ik betaal nu €5,- voor een pakket waar ik bij Bunq €9,- voor betaal zonder CC.WhatsappHack schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:20:
@Donstil In principe kan je een kaart krijgen via ICS natuurlijk, onafhankelijk van je bank.
Je bent gelukkig vrij om in elk Europees een bankrekening te openenDennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:57:
Inderdaad. Ik blijf het een wonder vinden hoe een innovatief land als Nederland zo ver achter kan blijven. Zelfs in Oekraïne en Kazachstan is er Apple Pay.
De volgende landen zullen blijkbaar wel Ethiopië en Nigeria wordenGezien de houding van de Nederlandse overheid en banken ga ik er vanuit dat we in 2084 ook een keer Apple Pay zullen hebben. Dit jaar zeker niet.
Maar dat is mijn persoonlijke gedachte.
Ja, via bunq. Maar ik ben geen voorstander van bunq, omdat er maar een investeerder is, die ook nog eens eigenaar van de hut is en zijn bank financiert uit een ander bedrijf. Bovendien accepteren sommige instanties de bankrekening ook niet (Belastingdienst, Vodafone...)MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:05:
[...]
Je bent gelukkig vrij om in elk Europees een bankrekening te openenAls je echt Apple Pay wilt, dan zijn er genoeg manieren voor.
IBAN discriminatie mag toch niet? Het hoeft ook niet per se Bunq te zijn. Je kunt ook een rekening openen in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland etc.Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:08:
[...]
Ja, via bunq. Maar ik ben geen voorstander van bunq, omdat er maar een investeerder is, die ook nog eens eigenaar van de hut is en zijn bank financiert uit een ander bedrijf. Bovendien accepteren sommige instanties de bankrekening ook niet (Belastingdienst, Vodafone...)
Het mag niet, maar ze doen het wel! Ik heb een paar weken bij bunq gezeten, maar liep tegen behoorlijk wat juridische problemen aan. Zo ook bij bijvoorbeeld de uitvaartverzekering. Het toont aan dat je bunq meer kan zien als een soort verkapte PayPal dan als een volwaardige bank.MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:11:
[...]
IBAN discriminatie mag toch niet? Het hoeft ook niet per se Bunq te zijn. Je kunt ook een rekening openen in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland etc.
Dat is inderdaad vervelend. Ik woon al een tijdje in Tsjechië en hier doen ze totaal niet moeilijk over een buitenlands rekeningnummer. Ben zelf overigens ook geen fan van banken als Bunq. Het feit dat ze alleen een mobiele app hebben is voor mij al een reden om het niet te gebruiken. Daarnaast hebben ze ook geen optie voor een CreditCard. Voor €7,99 krijg je dan niet echt veel.Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:14:
[...]
Het mag niet, maar ze doen het wel! Ik heb een paar weken bij bunq gezeten, maar liep tegen behoorlijk wat juridische problemen aan. Zo ook bij bijvoorbeeld de uitvaartverzekering. Het toont aan dat je bunq meer kan zien als een soort verkapte PayPal dan als een volwaardige bank.
Zelfde geldt voor N26 en Revolut. Het is fintech, geen bank. Als je een rekening in Duitsland opent, kun je ervan uit gaan dat je gedoe krijgt met de bedrijven in Nederland.
Je kunt alleen bij SNS, Triodos, ABN AMRO, ING, RABO etc terecht. Een bank als bunq, daar is Nederland (net als Apple Pay, trouwens), nog lang niet klaar voor. Ik zie toekomst voor fintech bedrijven als bunq wanneer deze eens groene cijfers gaan schrijven. Over een jaar of vijftien. Tot nu toe is het gewoon een Dirk Scheringa 2.0.
Inderdaad. Ik ben door al dat gedoe teruggegaan naar mijn eigen bank (ik had mijn bankrekening daar nog niet opgezegd). Bunq is vrij prijzig voor wat je krijgt. Natuurlijk is Apple Pay het mij zeker waard om meer te betalen. Ik had er graag 8 euro per maand voor betaald, hoor. Geen probleem. Maar het gevoel dat ik bij bunq heb is nog niet voldoende om er een hoofdrekening van te maken.MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:20:
[...]
Dat is inderdaad vervelend. Ik woon al een tijdje in Tsjechië en hier doen ze totaal niet moeilijk over een buitenlands rekeningnummer. Ben zelf overigens ook geen fan van banken als Bunq. Het feit dat ze alleen een mobiele app hebben is voor mij al een reden om het niet te gebruiken. Daarnaast hebben ze ook geen optie voor een CreditCard. Voor €7,99 krijg je dan niet echt veel.
Creditcard biedt meer dan alleen krediet. Het biedt ook aankoopbescherming. Ik doe al mijn aankopen met een CreditCard en betaal aan het einde van de maand het hele bedrag. Zolang je er verstandig mee om gaat is een CreditCard het beste betaalmiddel wat er is.Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:25:
[...]
Inderdaad. Ik ben door al dat gedoe teruggegaan naar mijn eigen bank (ik had mijn bankrekening daar nog niet opgezegd). Bunq is vrij prijzig voor wat je krijgt. Natuurlijk is Apple Pay het mij zeker waard om meer te betalen. Ik had er graag 8 euro per maand voor betaald, hoor. Geen probleem. Maar het gevoel dat ik bij bunq heb is nog niet voldoende om er een hoofdrekening van te maken.
Bovendien: inderdaad, geen creditcard. Nou ben ik geen voorstander van geld uitgeven dat je niet hebt. Maar bij bijvoorbeeld het boeken van een hotel kan dit wel handig zijn.
Bij mij worden T-Mobile, zorgverzekering etc. gewoon afgeschreven en krijg ik van de belastingdienst mijn centjes van en op N26. Enige waar ik tegen aan loop is de NS waar ik alleen abonnement kan afsluiten met iDeal.Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:14:
[...]
Het mag niet, maar ze doen het wel! Ik heb een paar weken bij bunq gezeten, maar liep tegen behoorlijk wat juridische problemen aan. Zo ook bij bijvoorbeeld de uitvaartverzekering. Het toont aan dat je bunq meer kan zien als een soort verkapte PayPal dan als een volwaardige bank.
[...]
Je kunt alleen bij SNS, Triodos, ABN AMRO, ING, RABO etc terecht. Een bank als bunq, daar is Nederland (net als Apple Pay, trouwens), nog lang niet klaar voor. Ik zie toekomst voor fintech bedrijven als bunq wanneer deze eens groene cijfers gaan schrijven. Over een jaar of vijftien. Tot nu toe is het gewoon een Dirk Scheringa 2.0.
... na de zomer
Weet je zeker dat je dan een Maestro heb voor Apple Pay? Klinkt meer als Mastercard. Bij Albert Heijn wordt Mastercard niet geaccepteerd, bij Starbucks bijvoorbeeld wel. Je fysieke pas is dan wel een Maestro.ex87 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:33:
Ik gebruik ook al een ruime 6 maanden Apple Pay via Bunq en de enige plek waar het wel is niet werkt is de AH. Dan krijg ik een foutmelding dat de pas niet geaccepteerd word en moet ik dus een fysiek pasje er tegen aan houden (en dan doet mijn Bunq pas het dus wel). Erg vreemd.
Bij elke andere plek werkt het prima. Gebruik het dagelijks hier bij de Starbucks, en voor lunch (wisselende plekken).
Ik moet er wel bijzeggen dat ik het alleen gebruik voor die dingen, en mijn Bunq account verder nergens voor gebruik.. Ik ga Bunq ook weer opzeggen zodra de ING ondersteund word.
Paar weken geleden in de US werkte het ook prima.
[ Voor 20% gewijzigd door Hemmik op 26-03-2019 14:28 ]
En vier kansen. Waarvan Slowakije en Hongarije er nog bij komen. Dan houden we twee over.
@MelvinW Bunq heeft toch 2 creditcards mastercard in haar premium pakket? Voor sommigen een voordeel dat alles direct geïncasseerd wordt van je betaalrekening. Nadeel, geen borg voor autohuur, geen verzekering aankopen.Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:25:
[...]
Inderdaad. Ik ben door al dat gedoe teruggegaan naar mijn eigen bank (ik had mijn bankrekening daar nog niet opgezegd). Bunq is vrij prijzig voor wat je krijgt. Natuurlijk is Apple Pay het mij zeker waard om meer te betalen. Ik had er graag 8 euro per maand voor betaald, hoor. Geen probleem. Maar het gevoel dat ik bij bunq heb is nog niet voldoende om er een hoofdrekening van te maken.
Bovendien: inderdaad, geen creditcard. Nou ben ik geen voorstander van geld uitgeven dat je niet hebt. Maar bij bijvoorbeeld het boeken van een hotel kan dit wel handig zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 26-03-2019 16:41 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Dat zijn dus debit cards, geen credit cards.Appie Heijn schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:36:
[...]
@MelvinW Bunq heeft toch 2 creditcards mastercard in haar premium pakket? Voor sommigen een voordeel dat alles direct geïncasseerd wordt van je betaalrekening. Nadeel, geen borg voor autohuur, geen verzekering aankopen.
[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 26-03-2019 16:43 ]
Je hebt pasjes nodig voor Apple Pay.Donstil schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:34:
Er is ook een gratis variant van Bunq toch?
Wat krijg ik dan? Want een enkele rekening zonder pasje zou al voldoende zijn mits ik dan ApplePay heb.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq