Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Apple Pay in Nederland

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05:25

Orinoco

Unter den Linden

Volgende week lijkt me een goed plan voor Apple Pay in NL :)
Dan kan ik naast Bunq ook ING/N26 en misschien Revolut ook Apple Pay activeren.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05:07
WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:28:
ING en vooral ABN zeggen graag te willen, als je die twee mee hebt dan is ‘t niet direct boeiend als bijvoorbeeld een Rabobank en SNS niet meewillen...

Ik wil de pret met die melding over Apple Pay in de AppStore niet drukken, maar dat soort meldingen komen wel vaker; heb ‘t vage idee dat ze de Vlaamse en Nederlandse appstore nagenoeg hetzelfde behandelen. Het zou wel leuk zijn als ‘t volgende week of 1 Februari ofzo gelanceerd wordt natuurlijk, daar niet van. :)
Twee grote banken zou inderdaad voldoende moeten zijn. Toch speelt er blijkbaar iets wat een launch in de weg zit. Ik ga ervan uit dat Apple al wel gesprekken heeft gevoerd met banken om Apple Pay naar Nederland te brengen. Tim Cook noemde Nederland laatst ook al als één van de markten waar Apple erg goed presteert. Je zou dan denken dat ze ook wel de moeite willen nemen om features als Apple Pay en ook eSIM hier ook zo snel mogelijk te introduceren.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ja we gaan ‘t zien :) Dat Nederland niet aantrekkelijk zou zijn vond ik sowieso altijd al een beetje raar verhaal.

eSim ligt echt bij de providers. Apple is niet de enige met eSim, de Pixel 2 bijvoorbeeld heeft het ook. Waarom ze allemaal weigeren er aan mee te doen is ook mij een raadsel, maar misschien dat we het met de introductie van 5G eens krijgen.

• Uffje
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 04:12
WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:28:
ING en vooral ABN zeggen graag te willen, als je die twee mee hebt dan is ‘t niet direct boeiend als bijvoorbeeld een Rabobank en SNS niet meewillen...

Ik wil de pret met die melding over Apple Pay in de AppStore niet drukken, maar dat soort meldingen komen wel vaker; heb ‘t vage idee dat ze de Vlaamse en Nederlandse appstore nagenoeg hetzelfde behandelen. Het zou wel leuk zijn als ‘t volgende week of 1 Februari ofzo gelanceerd wordt natuurlijk, daar niet van. :)
Ze kunnen het natuurlijk zeggen om een goed imago te hebben mbt AP, maar heb het gevoel dat ze dan toch nog moeilijk doen met onderhandelen. Maar ja dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.

• Uffje
WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:00:
Ja we gaan ‘t zien :) Dat Nederland niet aantrekkelijk zou zijn vond ik sowieso altijd al een beetje raar verhaal.

eSim ligt echt bij de providers. Apple is niet de enige met eSim, de Pixel 2 bijvoorbeeld heeft het ook. Waarom ze allemaal weigeren er aan mee te doen is ook mij een raadsel, maar misschien dat we het met de introductie van 5G eens krijgen.
Onderandere Noorwegen heeft Apple Pay, daar zijn veel iPhones, maar daar zijn ook maar 5 miljoen inwoners. Interessant zal het dan ook wel zijn voor Apple.

• Thallyos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-02 17:32
https://twitter.com/Belfius/status/1085252526256078848?s=20

Als ik dit mag geloven is het in België niet dat de andere banken niet mee willen doen, maar eerder dat er een deal voor exclusiviteit is, al dan niet tijdelijk. Geen idee of daar effectief iets van aan is maar klinkt wel aannemelijk.

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:47
Maar dat gaat over een Franstalige bank? Dit topic gaat over Nederland! En ik heb niet het idee dat Apple Pay hier snel gaat komen, net als de E-sim en de HomePod.

carpebios wijzigde deze reactie 20-01-2019 22:40 (10%)

• Thallyos
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-02 17:32
Dat is een Belgische bank, om te tonen dat in België Apple Pay met een exclusiviteitsdeal begonnen is. BNP Paribas zal hiervoor wel wat geld neerleggen bij Apple om dit exclusief te mogen houden.

Misschien dat Nederlandse banken net iets minder geneigd zijn om Apple naast de vaste fee per transactie ook nog eens te gaan betalen voor exclusiviteit.

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-02 20:22
MelvinW schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Twee grote banken zou inderdaad voldoende moeten zijn. Toch speelt er blijkbaar iets wat een launch in de weg zit. Ik ga ervan uit dat Apple al wel gesprekken heeft gevoerd met banken om Apple Pay naar Nederland te brengen. Tim Cook noemde Nederland laatst ook al als één van de markten waar Apple erg goed presteert. Je zou dan denken dat ze ook wel de moeite willen nemen om features als Apple Pay en ook eSIM hier ook zo snel mogelijk te introduceren.
Ik ging er ook altijd van uit dat er wel gesprekken zijn (geweest) maar toen las ik in dit artikel het volgende:
"Apple Pay is in Nederland inderdaad nog niet beschikbaar en Apple heeft ook (nog) niet aangegeven wanneer en óf dat zal gebeuren. Er zijn ook geen gesprekken over", stelt een woordvoerder van ABN AMRO. "Mocht Apple in Nederland beschikbaar willen worden, dan zal ABN AMRO die plannen natuurlijk serieus bestuderen."
ABN zegt dus dat er niet eens gesprekken zijn.

• mr.JamesBond
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 21:43
En we blijven heel geduldig wachten

iPhone Xs Max | MacBook Pro 2017 | Apple Watch Series 4 44mm

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 16:39
mr.JamesBond schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:36:
En we blijven heel geduldig wachten
Morgen om 23.00 weer een kans ;)
https://www.apple.com/investor/earnings-call/

• mr.JamesBond
En we duimen op esn goed resultaat

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 02:37
In Belgie is het nu iets meer dan 5 weken ongeveer beschikbaar maar tbh heb ik het al bij al 2x gebruikt.

Ik vind er niets sneller aan of makkelijker aan dan gewoon mijn kaart via NFC tegen de terminal te houden, op 2 seconden tijd zegt dat ding dan ook '' kaart terug nemen'' en is het gefixed, wat niet trager is dan Apple Pay te gebruiken want dat is ook eerst houden naast de terminal en met Face ID bevestigen dus duurt minstens even lang, idem met een Apple Watch maar dan klikken ipv face id.

Misschien als je dat soort volk bent wat nooit weet waar je bank kaart zich bevind in je zak of wallet maar elke keer als ik ergens moet betalen in een winkel staat er toch altijd volk voor me en heb ik tijd genoeg om 50 keer mijn bankkaart uit mn zak te halen, dus dat argument gaat ook al niet echt op.

Apple Pay lijkt me zoals de rest gewoon weer een gevalletje van '' het is in BE/NL niet beschikbaar maar toch wil ik het omdat een ander land het heeft ''
Ik denk als het morgen opeens beschikbaar is in NL dat ook niet opeens elke Nederlander overal met een iPhone ipv pinpas gaat betalen.

• WhatsappHack
  • Niet online
@Katmi T gaat mij er meer om dat ik die hele pas überhaupt niet mee hoef te nemen ;) Plus online checkout is beter. En ik zelf vind ‘t wel degelijk handiger dan een pasje pakken, zéker met de Watch. Ook kleine voordelen, makkelijker afrekenen vanuit de auto voor oa carwash, parkeergarage check-in/uit (MasterCard) en shit als de McDrive al kom ik daar niet vaak.

Het heeft wel degelijk zo z’n voordelen, maar het is zoals met alles subjectief. :)

• mr.JamesBond
Inderdaad, het is subjectief. Zo durf ik te wedden dat als Apple Pay beschikbaar is, er veel minder bankpassen verloren gaan, puur omdat mensen de bankpas dan thuis zullen laten.

Voor veel mensen betekent het ook dat de Apple Watch meer passen gaat vervangen. AH bonuskaart, Mediamarktpas, noem het maar op: mijn Apple Watch heeft dit vervangen in combinatie met Stocard.

Voor mij persoonlijk is het ook een stukje gemak.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:32

Donstil

Grab them by the 🐈.

WhatsappHack schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:20:
@Katmi T gaat mij er meer om dat ik die hele pas überhaupt niet mee hoef te nemen ;) Plus online checkout is beter. En ik zelf vind ‘t wel degelijk handiger dan een pasje pakken,
Precies dit. Puur alleen met je iOS devices op pad kunnen lijkt mij ideaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Katmi
Donstil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:31:
[...]

Precies dit. Puur alleen met je iOS devices op pad kunnen lijkt mij ideaal.
Klinkt uiteraard heel leuk en handig, maar dan moet je er ook weer altijd op letten dat je batterij zich op een deftig % bevind.
Ik heb ook altijd mn pas op zak maar zoals aangehaald is het allemaal situational, ik heb ook zo een vrienden groep die soms spontaan beslist s'avonds laat van nog ergens heen te gaan of ik blijf eens ergens een dag plakken in het weekend en dan wilen die s'avonds om 22u15 nog een filmpje gaan pikken maar op dat uur is mijn smartphone klaar voor de lader.

Anyway different folks different strokes maar ik ga nooit de deur uit zonder mijn bankkaart, wat op zijn beurt dan weer geen extra werk is want die steekt het hele jaar in mijn portefeuille, wat ik op zijn beurt dan weer altijd bij heb voor oa mijn rijbewijs en ID etc.

Maar ik snap wel dat sommige soms eens snel om de hoek naar de supermarkt willen of dergelijke en enkel hun telefoon willen meenemen.
Ik ben al geen fan van die hoesjes die gleuven hebben voor pinpassen en dergelijke dus moet toch zowiezo mijn portefeuille bij hebben voor rijbewijs en ID dus kan de bankkaart er nog wel bij.

Het is een handig systeem sommige zullen het wel bovengemiddeld vaak gaan gebruiken maar het is ook niet meer dan dat.
Ik blijf er nog altijd bij dat de grootste hype gewoon komt van het feit dat het niet beschikbaar is en sommige het wel willen proberen, en niet zozeer omdat iemand zit te wachten om 99% van de tijd zonder kaart op stap te gaan.

Katmi wijzigde deze reactie 28-01-2019 23:40 (19%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Katmi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:35:
Klinkt uiteraard heel leuk en handig, maar dan moet je er ook weer altijd op letten dat je batterij zich op een deftig % bevind.
Mm dat vind ik een non argument. De laatste keer dat mijn telefoon onderweg zo leeg was dat hij uitviel kan ik mij niet meer heugen. Dat is al zeker 5 a 10 jaar niet meer voorgekomen.

Rijbewijs zou een valide argument kunnen zijn maar die heb ik alle twee ook al jaren niet meer hoeven tonen (los van je paspoort op Schiphol). Die ligt in mijn geval dus soms weken achter elkaar gewoon thuis.

Donstil wijzigde deze reactie 28-01-2019 23:54 (22%)

• MelvinW
Katmi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:35:
[...]

Het is een handig systeem sommige zullen het wel bovengemiddeld vaak gaan gebruiken maar het is ook niet meer dan dat.
Ik blijf er nog altijd bij dat de grootste hype gewoon komt van het feit dat het niet beschikbaar is en sommige het wel willen proberen, en niet zozeer omdat iemand zit te wachten om 99% van de tijd zonder kaart op stap te gaan.
Dat valt echt wel mee hoor. Ik gebruik het al 1,5 jaar dagelijks en veel mensen die ik ken ook. Niet alleen in winkels, maar ook online bij webshops en voor apps als Uber. Voor mij is het ook belangrijk dat ik met Apple Pay zeker weet dat mijn Creditcard gegevens niet gestolen kunnen worden.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Katmi
Donstil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:50:
[...]

Mm dat vind ik een non argument. De laatste keer dat mijn telefoon onderweg zo leeg was dat hij uitviel kan ik mij niet meer heugen. Dat is al zeker 5 a 10 jaar niet meer voorgekomen.

Rijbewijs zou een valide argument kunnen zijn maar die heb ik alle twee ook al jaren niet meer hoeven tonen (los van je paspoort op Schiphol). Die ligt in mijn geval dus soms weken achter elkaar gewoon thuis.
Mja dunno about Nederland maar Belgie is het 24/7 verplicht ID op zak te hebben, idem met rijbewijs indien je achter het stuur zit dus ja bijna onvermijdelijk om beide mee te nemen, als het in Nederland niet moet zal het al wat makkelijker zijn om je hele portefeuille thuis te laten ja :)

Over die batterij, dat is ook weer persoonlijk en situational, ik doe over het algemeen 2 dagen van 8u tot 22u met mijn XR maar dan heb ik die 2de avond ook wel echt de lader nodig rond dat tijdstip, dan moet ik eigenlijk al de avond ervoor weten of ik de avond erna ergens nog moet heen gaan en betalen met dat ding want dan moet ik na de eerste dag bijladen.

Maar dat is al zo persoonlijk en voor iedereen anders dat het voor de een een issue kan worden en voor de andere nooit omdat die maar 20% op een dag verbruikt.

Anyway de discussie is aan het afdwalen van het topic, dus laten we het terug over Apple Pay zelf hebben :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

ID is hier ook verplicht (rijbewijs is ook een ID dus alleen rijbewijs is voldoende) maar zoals ik al zei. Die heb ik al jaren niet meer hoeven tonen. Die ligt dus gewoon thuis.

Daarom lijkt Apple Pay mij zo ideaal, nu moet mijn beurs nog mee voor de pinpas. Straks kan dat allemaal lekker thuis blijven en is de mobiel genoeg. Lijkt mij echt top, zeker als ik nu vrienden Apple Pay i.c.m Bunq zie gebruiken. Ik kan niet wachten!

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:52:
ID is hier ook verplicht (rijbewijs is ook een ID dus alleen rijbewijs is voldoende) maar zoals ik al zei. Die heb ik al jaren niet meer hoeven tonen. Die ligt dus gewoon thuis.

Daarom lijkt Apple Pay mij zo ideaal, nu moet mijn beurs nog mee voor de pinpas. Straks kan dat allemaal lekker thuis blijven en is de mobiel genoeg. Lijkt mij echt top, zeker als ik nu vrienden Apple Pay i.c.m Bunq zie gebruiken. Ik kan niet wachten!
Sinds mrt '18 Apple Pay en zou het niet meer willen missen :)

• Eduardboon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-02 20:06
Ook maar duimen dat het vanavond eindelijk zover is. Nu Fitbit wel in NL komt wil Apple misschien ook?

Zou mooi zijn als we gewoon het hele pakket eens krijgen, de homepod mis ik ook nog.

• MelvinW
Apple kondigt vanavond waarschijnlijk alleen Apple Pay voor Tsjechië en Slowakije aan. Maar goed, je weet maar nooit :P

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ja dat mijn HomePod eens Nederlands leert zit ik ook wel op te wachten. Ding staat al (bijna) een jaar in de hoek stof te happen.

• Uffje
MelvinW schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:31:
Apple kondigt vanavond waarschijnlijk alleen Apple Pay voor Tsjechië en Slowakije aan. Maar goed, je weet maar nooit :P
Geloof 100% dat dat zo is, maar hoe weet je dat? :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Uffje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:45:
[...]
Geloof 100% dat dat zo is, maar hoe weet je dat? :)
Dat zijn de geruchten. Over Nederland gaan die er deze keer helaas niet.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:28:
Ook maar duimen dat het vanavond eindelijk zover is.
"one can dream" ;)

• Uffje
Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Dat zijn de geruchten. Over Nederland gaan die er deze keer helaas niet.
Geruchten betekenen ook nik, weten we in Nederland alles van ;) Ach ja we zullen zien.

• MelvinW
Uffje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Geruchten betekenen ook nik, weten we in Nederland alles van ;) Ach ja we zullen zien.
Voor Tsjechië is het meer dan gerucht. Daar is het zelfs al even beschikbaar geweest door een fout van Apple waardoor kaarten van een Tsjechische bank al toegevoegd konden worden. Hetzelfde gebeurde eerder ook al in Saudi-Arabië en daar werd Apple Pay toen ook officieel aangekondigd. Voor Nederland zijn er geen aanwijzingen dat Apple Pay op het punt staat om aangekondigd te worden.

• WhatsappHack
  • Niet online
Nou, 't lijkt er op van niet nee. ;)

• Orinoco

Orinoco

Unter den Linden

Ja, wederom pech voor de mensen die erop zitten te wachten.

• WhatsappHack
  • Niet online
Orinoco schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 03:50:
Ja, wederom pech voor de mensen die erop zitten te wachten.
Yup. Uiteindelijk komt het er wel, ben toch benieuwd wanneer en hoop dat we ooit duidelijk krijgen over waarom het zo lang geduurd heeft. :P

Mensen die het écht willen hebben kunnen het natuurlijk al tijden krijgen, daar niet van. Maar generieke beschikbaarheid is een stuk makkelijker en fijner voor iedereen en dan ben je ook niet overgeleverd aan de grillen (en prijzen.) van de enige bank in Nederland waar het via-via te regelen is.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Geen nieuws idd maar Apple Pay is helemaal niet aangestipt toch? Heb over die andere landen ook niets gehoord.

• Uffje
https://postimg.cc/MnCtm1yq

Onderin de pagina staat:
“Krijg snel toegang tot: Apple Pay”

Hadden we dat maar haha

• MichaelK1985
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-02 14:32

MichaelK1985

Don't you know?

Accepteert Apple Pay staat nog steeds bij Kaarten. In 2015 was dit ook het geval maar toen was het binnen 24 uur verwijdert. Ook bunq gaat nu in België Apple Pay aanbieden. Kan niet anders dan 26 februari, launch! _/-\o_

Everything Can Help!

• mr.JamesBond
MichaelK1985 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:36:
[Afbeelding]

Accepteert Apple Pay staat nog steeds bij Kaarten. In 2015 was dit ook het geval maar toen was het binnen 24 uur verwijdert. Ook bunq gaat nu in België Apple Pay aanbieden. Kan niet anders dan 26 februari, launch! _/-\o_
*O*

• Uffje
[Afbeelding]

Waarom specifiek 26 februari?

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mwa, ik kan bij de Starbucks inderdaad betalen met Apple Pay. Hoeft imo dus niet veel te zeggen.

Denk dat er wel wat meer noise zou zijn anders.

fsfikke wijzigde deze reactie 19-02-2019 12:28 (20%)

DUT Racing

• MelvinW
fsfikke schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:28:
Mwa, ik kan bij de Starbucks inderdaad betalen met Apple Pay. Hoeft imo dus niet veel te zeggen.

Denk dat er wel wat meer noise zou zijn anders.
Inderdaad. Meestal zijn er maanden van te voren al wel duidelijk aanwijzingen dat het gelanceerd wordt. In Tsjechië werd er door banken al maanden over gepraat en vandaag is het eindelijk gelanceerd. In Nederland gaat het nog wel even duren.

• Hemmik
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-02 20:22
Uffje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Waarom specifiek 26 februari?
bunq update in DeLaMar.

• krizzziz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23-02 15:29

Sinds wanneer staat dit er?

ehhhh..HOI

• MichaelK1985
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-02 14:32

MichaelK1985

Don't you know?

krizzziz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:06:
[...]

Sinds wanneer staat dit er?
Sinds zondagochtend. :o

Everything Can Help!

• Hidduh
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
[Afbeelding]

Let wel dat dit in andere landen (o.a. Luxemburg, Portugal & Oostenrijk) waar Apple Pay op dit moment niet beschikbaar is, ook zichtbaar is in Apple Maps. Ik zou niet te enthousiast worden want ik gok dat dit bedoeld is voor gebruikers van Apple Pay-landen die bijvoorbeeld op vakantie zijn.

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 16:39
[Afbeelding]

Ik verwacht eigenlijk niks op 26 februari, voornamelijk omdat er geen geruchten over een launch in Nederland zijn, Apple Pay vandaag in Saudi Arabië en Tsjechië is gelanceerd (te kort op elkaar), en omdat alle launches in de vroeg ochtend plaatsvonden; dus sowieso niet ’s avonds tijdens een bunq update.
Pagina: 1 2 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True