Apple Pay in Nederland Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 47 Laatste
Acties:
  • 351.396 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Volgende week lijkt me een goed plan voor Apple Pay in NL :)
Dan kan ik naast Bunq ook ING/N26 en misschien Revolut ook Apple Pay activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:47
WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:28:
ING en vooral ABN zeggen graag te willen, als je die twee mee hebt dan is ‘t niet direct boeiend als bijvoorbeeld een Rabobank en SNS niet meewillen...

Ik wil de pret met die melding over Apple Pay in de AppStore niet drukken, maar dat soort meldingen komen wel vaker; heb ‘t vage idee dat ze de Vlaamse en Nederlandse appstore nagenoeg hetzelfde behandelen. Het zou wel leuk zijn als ‘t volgende week of 1 Februari ofzo gelanceerd wordt natuurlijk, daar niet van. :)
Twee grote banken zou inderdaad voldoende moeten zijn. Toch speelt er blijkbaar iets wat een launch in de weg zit. Ik ga ervan uit dat Apple al wel gesprekken heeft gevoerd met banken om Apple Pay naar Nederland te brengen. Tim Cook noemde Nederland laatst ook al als één van de markten waar Apple erg goed presteert. Je zou dan denken dat ze ook wel de moeite willen nemen om features als Apple Pay en ook eSIM hier ook zo snel mogelijk te introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja we gaan ‘t zien :) Dat Nederland niet aantrekkelijk zou zijn vond ik sowieso altijd al een beetje raar verhaal.

eSim ligt echt bij de providers. Apple is niet de enige met eSim, de Pixel 2 bijvoorbeeld heeft het ook. Waarom ze allemaal weigeren er aan mee te doen is ook mij een raadsel, maar misschien dat we het met de introductie van 5G eens krijgen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:28:
ING en vooral ABN zeggen graag te willen, als je die twee mee hebt dan is ‘t niet direct boeiend als bijvoorbeeld een Rabobank en SNS niet meewillen...

Ik wil de pret met die melding over Apple Pay in de AppStore niet drukken, maar dat soort meldingen komen wel vaker; heb ‘t vage idee dat ze de Vlaamse en Nederlandse appstore nagenoeg hetzelfde behandelen. Het zou wel leuk zijn als ‘t volgende week of 1 Februari ofzo gelanceerd wordt natuurlijk, daar niet van. :)
Ze kunnen het natuurlijk zeggen om een goed imago te hebben mbt AP, maar heb het gevoel dat ze dan toch nog moeilijk doen met onderhandelen. Maar ja dat zullen we waarschijnlijk nooit weten.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

WhatsappHack schreef op zondag 20 januari 2019 @ 16:00:
Ja we gaan ‘t zien :) Dat Nederland niet aantrekkelijk zou zijn vond ik sowieso altijd al een beetje raar verhaal.

eSim ligt echt bij de providers. Apple is niet de enige met eSim, de Pixel 2 bijvoorbeeld heeft het ook. Waarom ze allemaal weigeren er aan mee te doen is ook mij een raadsel, maar misschien dat we het met de introductie van 5G eens krijgen.
Onderandere Noorwegen heeft Apple Pay, daar zijn veel iPhones, maar daar zijn ook maar 5 miljoen inwoners. Interessant zal het dan ook wel zijn voor Apple.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 22:27
https://twitter.com/Belfius/status/1085252526256078848?s=20

Als ik dit mag geloven is het in België niet dat de andere banken niet mee willen doen, maar eerder dat er een deal voor exclusiviteit is, al dan niet tijdelijk. Geen idee of daar effectief iets van aan is maar klinkt wel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:49
Maar dat gaat over een Franstalige bank? Dit topic gaat over Nederland! En ik heb niet het idee dat Apple Pay hier snel gaat komen, net als de E-sim en de HomePod.

[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 20-01-2019 22:40 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thallyos
  • Laatst online: 02-06 22:27
Dat is een Belgische bank, om te tonen dat in België Apple Pay met een exclusiviteitsdeal begonnen is. BNP Paribas zal hiervoor wel wat geld neerleggen bij Apple om dit exclusief te mogen houden.

Misschien dat Nederlandse banken net iets minder geneigd zijn om Apple naast de vaste fee per transactie ook nog eens te gaan betalen voor exclusiviteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
MelvinW schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Twee grote banken zou inderdaad voldoende moeten zijn. Toch speelt er blijkbaar iets wat een launch in de weg zit. Ik ga ervan uit dat Apple al wel gesprekken heeft gevoerd met banken om Apple Pay naar Nederland te brengen. Tim Cook noemde Nederland laatst ook al als één van de markten waar Apple erg goed presteert. Je zou dan denken dat ze ook wel de moeite willen nemen om features als Apple Pay en ook eSIM hier ook zo snel mogelijk te introduceren.
Ik ging er ook altijd van uit dat er wel gesprekken zijn (geweest) maar toen las ik in dit artikel het volgende:
"Apple Pay is in Nederland inderdaad nog niet beschikbaar en Apple heeft ook (nog) niet aangegeven wanneer en óf dat zal gebeuren. Er zijn ook geen gesprekken over", stelt een woordvoerder van ABN AMRO. "Mocht Apple in Nederland beschikbaar willen worden, dan zal ABN AMRO die plannen natuurlijk serieus bestuderen."
ABN zegt dus dat er niet eens gesprekken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 20:49
En we blijven heel geduldig wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:48
mr.JamesBond schreef op maandag 28 januari 2019 @ 17:36:
En we blijven heel geduldig wachten
Morgen om 23.00 weer een kans ;)
https://www.apple.com/investor/earnings-call/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
En we duimen op esn goed resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 19:38
In Belgie is het nu iets meer dan 5 weken ongeveer beschikbaar maar tbh heb ik het al bij al 2x gebruikt.

Ik vind er niets sneller aan of makkelijker aan dan gewoon mijn kaart via NFC tegen de terminal te houden, op 2 seconden tijd zegt dat ding dan ook '' kaart terug nemen'' en is het gefixed, wat niet trager is dan Apple Pay te gebruiken want dat is ook eerst houden naast de terminal en met Face ID bevestigen dus duurt minstens even lang, idem met een Apple Watch maar dan klikken ipv face id.

Misschien als je dat soort volk bent wat nooit weet waar je bank kaart zich bevind in je zak of wallet maar elke keer als ik ergens moet betalen in een winkel staat er toch altijd volk voor me en heb ik tijd genoeg om 50 keer mijn bankkaart uit mn zak te halen, dus dat argument gaat ook al niet echt op.

Apple Pay lijkt me zoals de rest gewoon weer een gevalletje van '' het is in BE/NL niet beschikbaar maar toch wil ik het omdat een ander land het heeft ''
Ik denk als het morgen opeens beschikbaar is in NL dat ook niet opeens elke Nederlander overal met een iPhone ipv pinpas gaat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Katmi T gaat mij er meer om dat ik die hele pas überhaupt niet mee hoef te nemen ;) Plus online checkout is beter. En ik zelf vind ‘t wel degelijk handiger dan een pasje pakken, zéker met de Watch. Ook kleine voordelen, makkelijker afrekenen vanuit de auto voor oa carwash, parkeergarage check-in/uit (MasterCard) en shit als de McDrive al kom ik daar niet vaak.

Het heeft wel degelijk zo z’n voordelen, maar het is zoals met alles subjectief. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
Inderdaad, het is subjectief. Zo durf ik te wedden dat als Apple Pay beschikbaar is, er veel minder bankpassen verloren gaan, puur omdat mensen de bankpas dan thuis zullen laten.

Voor veel mensen betekent het ook dat de Apple Watch meer passen gaat vervangen. AH bonuskaart, Mediamarktpas, noem het maar op: mijn Apple Watch heeft dit vervangen in combinatie met Stocard.

Voor mij persoonlijk is het ook een stukje gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
WhatsappHack schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:20:
@Katmi T gaat mij er meer om dat ik die hele pas überhaupt niet mee hoef te nemen ;) Plus online checkout is beter. En ik zelf vind ‘t wel degelijk handiger dan een pasje pakken,
Precies dit. Puur alleen met je iOS devices op pad kunnen lijkt mij ideaal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Donstil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:31:
[...]

Precies dit. Puur alleen met je iOS devices op pad kunnen lijkt mij ideaal.
Klinkt uiteraard heel leuk en handig, maar dan moet je er ook weer altijd op letten dat je batterij zich op een deftig % bevind.
Ik heb ook altijd mn pas op zak maar zoals aangehaald is het allemaal situational, ik heb ook zo een vrienden groep die soms spontaan beslist s'avonds laat van nog ergens heen te gaan of ik blijf eens ergens een dag plakken in het weekend en dan wilen die s'avonds om 22u15 nog een filmpje gaan pikken maar op dat uur is mijn smartphone klaar voor de lader.

Anyway different folks different strokes maar ik ga nooit de deur uit zonder mijn bankkaart, wat op zijn beurt dan weer geen extra werk is want die steekt het hele jaar in mijn portefeuille, wat ik op zijn beurt dan weer altijd bij heb voor oa mijn rijbewijs en ID etc.

Maar ik snap wel dat sommige soms eens snel om de hoek naar de supermarkt willen of dergelijke en enkel hun telefoon willen meenemen.
Ik ben al geen fan van die hoesjes die gleuven hebben voor pinpassen en dergelijke dus moet toch zowiezo mijn portefeuille bij hebben voor rijbewijs en ID dus kan de bankkaart er nog wel bij.

Het is een handig systeem sommige zullen het wel bovengemiddeld vaak gaan gebruiken maar het is ook niet meer dan dat.
Ik blijf er nog altijd bij dat de grootste hype gewoon komt van het feit dat het niet beschikbaar is en sommige het wel willen proberen, en niet zozeer omdat iemand zit te wachten om 99% van de tijd zonder kaart op stap te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Katmi op 28-01-2019 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Katmi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:35:
Klinkt uiteraard heel leuk en handig, maar dan moet je er ook weer altijd op letten dat je batterij zich op een deftig % bevind.
Mm dat vind ik een non argument. De laatste keer dat mijn telefoon onderweg zo leeg was dat hij uitviel kan ik mij niet meer heugen. Dat is al zeker 5 a 10 jaar niet meer voorgekomen.

Rijbewijs zou een valide argument kunnen zijn maar die heb ik alle twee ook al jaren niet meer hoeven tonen (los van je paspoort op Schiphol). Die ligt in mijn geval dus soms weken achter elkaar gewoon thuis.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 28-01-2019 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Katmi schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:35:
[...]

Het is een handig systeem sommige zullen het wel bovengemiddeld vaak gaan gebruiken maar het is ook niet meer dan dat.
Ik blijf er nog altijd bij dat de grootste hype gewoon komt van het feit dat het niet beschikbaar is en sommige het wel willen proberen, en niet zozeer omdat iemand zit te wachten om 99% van de tijd zonder kaart op stap te gaan.
Dat valt echt wel mee hoor. Ik gebruik het al 1,5 jaar dagelijks en veel mensen die ik ken ook. Niet alleen in winkels, maar ook online bij webshops en voor apps als Uber. Voor mij is het ook belangrijk dat ik met Apple Pay zeker weet dat mijn Creditcard gegevens niet gestolen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Donstil schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:50:
[...]

Mm dat vind ik een non argument. De laatste keer dat mijn telefoon onderweg zo leeg was dat hij uitviel kan ik mij niet meer heugen. Dat is al zeker 5 a 10 jaar niet meer voorgekomen.

Rijbewijs zou een valide argument kunnen zijn maar die heb ik alle twee ook al jaren niet meer hoeven tonen (los van je paspoort op Schiphol). Die ligt in mijn geval dus soms weken achter elkaar gewoon thuis.
Mja dunno about Nederland maar Belgie is het 24/7 verplicht ID op zak te hebben, idem met rijbewijs indien je achter het stuur zit dus ja bijna onvermijdelijk om beide mee te nemen, als het in Nederland niet moet zal het al wat makkelijker zijn om je hele portefeuille thuis te laten ja :)

Over die batterij, dat is ook weer persoonlijk en situational, ik doe over het algemeen 2 dagen van 8u tot 22u met mijn XR maar dan heb ik die 2de avond ook wel echt de lader nodig rond dat tijdstip, dan moet ik eigenlijk al de avond ervoor weten of ik de avond erna ergens nog moet heen gaan en betalen met dat ding want dan moet ik na de eerste dag bijladen.

Maar dat is al zo persoonlijk en voor iedereen anders dat het voor de een een issue kan worden en voor de andere nooit omdat die maar 20% op een dag verbruikt.

Anyway de discussie is aan het afdwalen van het topic, dus laten we het terug over Apple Pay zelf hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ID is hier ook verplicht (rijbewijs is ook een ID dus alleen rijbewijs is voldoende) maar zoals ik al zei. Die heb ik al jaren niet meer hoeven tonen. Die ligt dus gewoon thuis.

Daarom lijkt Apple Pay mij zo ideaal, nu moet mijn beurs nog mee voor de pinpas. Straks kan dat allemaal lekker thuis blijven en is de mobiel genoeg. Lijkt mij echt top, zeker als ik nu vrienden Apple Pay i.c.m Bunq zie gebruiken. Ik kan niet wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:52:
ID is hier ook verplicht (rijbewijs is ook een ID dus alleen rijbewijs is voldoende) maar zoals ik al zei. Die heb ik al jaren niet meer hoeven tonen. Die ligt dus gewoon thuis.

Daarom lijkt Apple Pay mij zo ideaal, nu moet mijn beurs nog mee voor de pinpas. Straks kan dat allemaal lekker thuis blijven en is de mobiel genoeg. Lijkt mij echt top, zeker als ik nu vrienden Apple Pay i.c.m Bunq zie gebruiken. Ik kan niet wachten!
Sinds mrt '18 Apple Pay en zou het niet meer willen missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-04 23:20
Ook maar duimen dat het vanavond eindelijk zover is. Nu Fitbit wel in NL komt wil Apple misschien ook?

Zou mooi zijn als we gewoon het hele pakket eens krijgen, de homepod mis ik ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Apple kondigt vanavond waarschijnlijk alleen Apple Pay voor Tsjechië en Slowakije aan. Maar goed, je weet maar nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat mijn HomePod eens Nederlands leert zit ik ook wel op te wachten. Ding staat al (bijna) een jaar in de hoek stof te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

MelvinW schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:31:
Apple kondigt vanavond waarschijnlijk alleen Apple Pay voor Tsjechië en Slowakije aan. Maar goed, je weet maar nooit :P
Geloof 100% dat dat zo is, maar hoe weet je dat? :)

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uffje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:45:
[...]
Geloof 100% dat dat zo is, maar hoe weet je dat? :)
Dat zijn de geruchten. Over Nederland gaan die er deze keer helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:28:
Ook maar duimen dat het vanavond eindelijk zover is.
"one can dream" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Donstil schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Dat zijn de geruchten. Over Nederland gaan die er deze keer helaas niet.
Geruchten betekenen ook nik, weten we in Nederland alles van ;) Ach ja we zullen zien.

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Uffje schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Geruchten betekenen ook nik, weten we in Nederland alles van ;) Ach ja we zullen zien.
Voor Tsjechië is het meer dan gerucht. Daar is het zelfs al even beschikbaar geweest door een fout van Apple waardoor kaarten van een Tsjechische bank al toegevoegd konden worden. Hetzelfde gebeurde eerder ook al in Saudi-Arabië en daar werd Apple Pay toen ook officieel aangekondigd. Voor Nederland zijn er geen aanwijzingen dat Apple Pay op het punt staat om aangekondigd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, 't lijkt er op van niet nee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, wederom pech voor de mensen die erop zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 217504 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 03:50:
Ja, wederom pech voor de mensen die erop zitten te wachten.
Yup. Uiteindelijk komt het er wel, ben toch benieuwd wanneer en hoop dat we ooit duidelijk krijgen over waarom het zo lang geduurd heeft. :P

Mensen die het écht willen hebben kunnen het natuurlijk al tijden krijgen, daar niet van. Maar generieke beschikbaarheid is een stuk makkelijker en fijner voor iedereen en dan ben je ook niet overgeleverd aan de grillen (en prijzen.) van de enige bank in Nederland waar het via-via te regelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Geen nieuws idd maar Apple Pay is helemaal niet aangestipt toch? Heb over die andere landen ook niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Afbeeldingslocatie: https://postimg.cc/MnCtm1yq

Onderin de pagina staat:
“Krijg snel toegang tot: Apple Pay”

Hadden we dat maar haha

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2019/02/1201945/18132242/apple-pay-apple-maps-nederland.png

Accepteert Apple Pay staat nog steeds bij Kaarten. In 2015 was dit ook het geval maar toen was het binnen 24 uur verwijdert. Ook bunq gaat nu in België Apple Pay aanbieden. Kan niet anders dan 26 februari, launch! _/-\o_

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
MichaelK1985 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 10:36:
[Afbeelding]

Accepteert Apple Pay staat nog steeds bij Kaarten. In 2015 was dit ook het geval maar toen was het binnen 24 uur verwijdert. Ook bunq gaat nu in België Apple Pay aanbieden. Kan niet anders dan 26 februari, launch! _/-\o_
*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

[Afbeelding]

Waarom specifiek 26 februari?

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mwa, ik kan bij de Starbucks inderdaad betalen met Apple Pay. Hoeft imo dus niet veel te zeggen.

Denk dat er wel wat meer noise zou zijn anders.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 19-02-2019 12:28 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
fsfikke schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:28:
Mwa, ik kan bij de Starbucks inderdaad betalen met Apple Pay. Hoeft imo dus niet veel te zeggen.

Denk dat er wel wat meer noise zou zijn anders.
Inderdaad. Meestal zijn er maanden van te voren al wel duidelijk aanwijzingen dat het gelanceerd wordt. In Tsjechië werd er door banken al maanden over gepraat en vandaag is het eindelijk gelanceerd. In Nederland gaat het nog wel even duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Nu online
Uffje schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 12:12:
[...]

Waarom specifiek 26 februari?
bunq update in DeLaMar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 13:14

Sinds wanneer staat dit er?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

krizzziz schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 13:06:
[...]

Sinds wanneer staat dit er?
Sinds zondagochtend. :o

Everything Can Help!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hidduh
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
[Afbeelding]

Let wel dat dit in andere landen (o.a. Luxemburg, Portugal & Oostenrijk) waar Apple Pay op dit moment niet beschikbaar is, ook zichtbaar is in Apple Maps. Ik zou niet te enthousiast worden want ik gok dat dit bedoeld is voor gebruikers van Apple Pay-landen die bijvoorbeeld op vakantie zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GrQerv1.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zoAmdJq.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:48
[Afbeelding]

Ik verwacht eigenlijk niks op 26 februari, voornamelijk omdat er geen geruchten over een launch in Nederland zijn, Apple Pay vandaag in Saudi Arabië en Tsjechië is gelanceerd (te kort op elkaar), en omdat alle launches in de vroeg ochtend plaatsvonden; dus sowieso niet ’s avonds tijdens een bunq update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

oohh schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 18:26:
[...]

Ik verwacht eigenlijk niks op 26 februari, voornamelijk omdat er geen geruchten over een launch in Nederland zijn, Apple Pay vandaag in Saudi Arabië en Tsjechië is gelanceerd (te kort op elkaar), en omdat alle launches in de vroeg ochtend plaatsvonden; dus sowieso niet ’s avonds tijdens een bunq update.
Een dikke nee dus qua Apple Pay nederland.
Als ik tussen de tweets van de ABN doorlees is vooral het geen toegang verlenen tot de nfc-chip een hobbel en willen de banken in NL dit erg graag. Als veiligheid de issue is, waarom dwingt Apple dan niet de manier af die ze zelf gebruiken? Dat mis ik wel een beetje in dit verhaal (ok, verdienmodel Apple om zeep). Ik ben ook benieuwd of men dit in Brussel uiteindelijk nog wel toelaat op deze wijze. Ik heb het vermoeden van niet.
Op deze manier draai je innovatie de nek om en is ook totaal niet in het belang van banken en de klanten van die banken.

[ Voor 72% gewijzigd door ed1703 op 27-02-2019 10:21 ]

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 08:22
Doodsbedreiging bij gebruik van Apple Pay op de markt in Rotterdam.

Vanmiddag overkwam mij wat curieus en vooral schokkends. Bij het gebruik van Apple Pay om bij de visboer te betalen (met mijn Apple Watch) werd ik direct daarna met de dood bedreigt door diezelfde visboer. "Ik schiet je dood als je dat nog een keer doet".
Vol verbazing door deze reactie begreep ik door de gesputter van deze man dat volgens hem een keer een andere marktman 10.000 euro was kwijtgeraakt omdat iemand met een NFC hem had opgelicht? De NFC zou zijn geprogrammeerd om geld van de marktman te stelen was zijn verhaal. De vrouw die ook achter de kraam stond ging meteen controleren of ik in inderdaad wel betaald had. Wat uiteraard netjes zo bleek te zijn.

Ten eerste was de reactie wel bijzonder schokkend (de visboer kwam uit Barendrecht en blijkbaar communiceert men daar op deze wijze?) maar ten tweede vond ik het verhaal ook wel bijzonder ongeloofwaardig. Nadat hij ook mijn vrouw met de dood bedreigt had, ondanks dat al duidelijk was dat het geld gewoon netjes was betaald ("ik schiet je dood als je nog een keer zo betaald") ben ik maar weggelopen....

Weet iemand waar dit verhaal vandaan komt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Foarsitter
gielius schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 19:30:

Vanmiddag overkwam mij wat curieus en vooral schokkends. Bij het gebruik van Apple Pay om bij de visboer te betalen (met mijn Apple Watch) werd ik direct daarna met de dood bedreigt door diezelfde visboer. "Ik schiet je dood als je dat nog een keer doet".
Vol verbazing door deze reactie begreep ik door de gesputter van deze man dat volgens hem een keer een andere marktman 10.000 euro was kwijtgeraakt omdat iemand met een NFC hem had opgelicht? De NFC zou zijn geprogrammeerd om geld van de marktman te stelen was zijn verhaal. De vrouw die ook achter de kraam stond ging meteen controleren of ik in inderdaad wel betaald had. Wat uiteraard netjes zo bleek te zijn.

Ten eerste was de reactie wel bijzonder schokkend (de visboer kwam uit Barendrecht en blijkbaar communiceert men daar op deze wijze?) maar ten tweede vond ik het verhaal ook wel bijzonder ongeloofwaardig. Nadat hij ook mijn vrouw met de dood bedreigt had, ondanks dat al duidelijk was dat het geld gewoon netjes was betaald ("ik schiet je dood als je nog een keer zo betaald") ben ik maar weggelopen....

Ik zou speciaal voor deze maloot ieder maand €8,-betalen aan Bunq, iedere week vanuit Leeuwarden maar Rotterdam OV’en om met mijn Apple Watch te betalen. Zullen we dat als GoT met zijn allen doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kolere wat onbeschoft zeg. Ik had de vis over de toonbank terug gesmeten denk ik.

Maar ik zou zeker even naar de Politie gestapt zijn. Ik weet niet welke markt het was maar op de markt bij de Martkhal is de politie altijd goed aanwezig.

Al is het maar zodat zijn andere klanten zien door het gesprek met de politie wat een hond het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Is dit jouw verhaal of plak je het ergens vandaan? Is mij niet helemaal duidelijk door je laatste zin. Toont wel weer aan wat voor volk op de markt staat rotzooi uit te venten (maar dat is mijn eigen mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Erwin schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:17:
[...]

Is dit jouw verhaal of plak je het ergens vandaan? Is mij niet helemaal duidelijk door je laatste zin. Toont wel weer aan wat voor volk op de markt staat rotzooi uit te venten (maar dat is mijn eigen mening).
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik heb de indruk dat hij met die laatste zin het verhaal van de 10.000 bedoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielius
Is mijn verhaal, wilde weten waar het verhaal van die programmeerbare NFC en fraude van 10.000 euro vandaan zou komen want lijkt mij echt komplete bullshit. Als iemand echter zo reageert dan ga ik toch aan mezelf twijfelen. Sorry voor onduidelijkheid. Zal morgen de politie bellen om te vragen of aangifte zinvol is. Dinsdag is er weer markt dan kunnen ze even bij hem langsgaan misschien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Maar was de vis een beetje te vreten? Dan ga ik volgende week dinsdag als ik in de buurt van rdam ben wel ff een bakje kibbeling halen en afrekenen met AP (op de watch). Ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielius
Was de dikste visboer van de markt :) vis was goed trouwens, dat dan wel weer....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
gielius schreef op zondag 17 maart 2019 @ 17:40:
Is mijn verhaal, wilde weten waar het verhaal van die programmeerbare NFC en fraude van 10.000 euro vandaan zou komen want lijkt mij echt komplete bullshit. Als iemand echter zo reageert dan ga ik toch aan mezelf twijfelen. Sorry voor onduidelijkheid. Zal morgen de politie bellen om te vragen of aangifte zinvol is. Dinsdag is er weer markt dan kunnen ze even bij hem langsgaan misschien.
Aangifte is zinloos ;) . Komende week weer betalen met NFC echter niet >:) . En filmen _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Vandaag voor het eerst Apple pay gebruik en wow, je hoeft je telefoon niet eens dicht bij de lezer te houden. Ik wees nog iets aan aan de verkoper en deed dat met mn telefoon (iphone XR) in mn hand op ongeveer 25cm hoogte van de terminal en er was al betaald (verkoper had al op "pin" gedrukt)
Kan je ook ergens instellen dat je wat dichter bij de terminal moet zijn met je telefoon ivm veiligheid of is dat een vreemd idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janet_ schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:08:
Vandaag voor het eerst Apple pay gebruik en wow, je hoeft je telefoon niet eens dicht bij de lezer te houden. Ik wees nog iets aan aan de verkoper en deed dat met mn telefoon (iphone XR) in mn hand op ongeveer 25cm hoogte van de terminal en er was al betaald (verkoper had al op "pin" gedrukt)
Kan je ook ergens instellen dat je wat dichter bij de terminal moet zijn met je telefoon ivm veiligheid of is dat een vreemd idee?
Nope. Maar je moet dan ook pas de betaling starten als je werkelijk wilt betalen. :P
Ik kijk meestal eerst naar het bedrag dat op de terminal staat voordat ik 2x de homeknop indruk en m'n gezicht laat scannen. Met normaal contactloos betalen hoefde dat niet perse, immers als ze per ongeluk €200 ipv €20 tikken dan vraagt de terminal om je pin (en zou je het bedrag moeten zien). Bij Apple Pay zit er geen limiet op, dus eerst kijken op het scherm wat het totaalbedrag is: dan afrekenen. (Bij de AH en dergelijken gaat dat automatisch en kan je het zien op het scherm van de kassa en kassameisje noemt ook enkel op wat ze op hun scherm zien; dus daar hoef je je er in het algemeen totaal niet druk om te maken. Enkel in winkels waarbij de medewerker handmatig het bedrag intikt op de terminal, of de prijs niet noemt, is het slim om zeker weten eerst even te kijken :P) Uiteraard krijg je ook meteen een melding dat je afgerekend hebt voor bedrag x.

Ik heb nog nooit een spontane trigger gehad overigens, pas als ik hem redelijk dichtbij houd werkt het.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 18-03-2019 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
WhatsappHack schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:54:
[...]

Nope. Maar je moet dan ook pas de betaling starten als je werkelijk wilt betalen. :P
Ik kijk meestal eerst naar het bedrag dat op de terminal staat voordat ik 2x de homeknop indruk en m'n gezicht laat scannen. Met normaal contactloos betalen hoefde dat niet perse, immers als ze per ongeluk €200 ipv €20 tikken dan vraagt de terminal om je pin (en zou je het bedrag moeten zien). Bij Apple Pay zit er geen limiet op, dus eerst kijken op het scherm wat het totaalbedrag is: dan afrekenen. (Bij de AH en dergelijken gaat dat automatisch en kan je het zien op het scherm van de kassa en kassameisje noemt ook enkel op wat ze op hun scherm zien; dus daar hoef je je er in het algemeen totaal niet druk om te maken. Enkel in winkels waarbij de medewerker handmatig het bedrag intikt op de terminal, of de prijs niet noemt, is het slim om zeker weten eerst even te kijken :P) Uiteraard krijg je ook meteen een melding dat je afgerekend hebt voor bedrag x.

Ik heb nog nooit een spontane trigger gehad overigens, pas als ik hem redelijk dichtbij houd werkt het.
Ik wilde nog niet betalen ;), ik bedacht me last minute dat ik nog een pakje sigaretten wilde. Maar de volgende keer "wijs" ik wel met m'n lege hand. Want inderdaad het had ook een groot bedrag kunnen zijn en dan was het weer een gedoe om het terug te krijgen en weer te storten.
Ik vond het wel apart, zeker omdat ik er ook nog een Spigen liquidatie crystal omheen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 12:06

DaveFlash

Here's to the crazy ones

(...)

(..)
Ik ga binnenkort naar Rotterdam, welke visboer is dit en wanneer staat die op welk plein?
Ben zelf namelijk niet zo bekend in Rotterdam als Poldertrotter uit Flevoland 8)7

Dan zal ik bij hem een visje kopen, en hem uitleggen dat er per mei 2019 geen onderscheidt meer gemaakt mag worden in de wijze waarop de klant elektronisch betaald en dat NFC acceptatie zelfs verplicht is.

Dit kan niet wat die vent deed! We moeten als bunq en Apple Pay gebruikers desnoods zamen komen en een Apple Pay flashmob actie vij die idoot houden ofzo. Wie doet mee?

[ Voor 4% gewijzigd door DaveFlash op 19-03-2019 12:44 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Plottwist: gielius is de visboer en doet hier nu geniale marketing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
@DaveFlash Het is de dikste en grootste visboer die rondwaggelt op de Binnenrotte. Je herkent hem meteen! Ik kan je naam geven via PM (want ik zie die in de Bunq-app) maar hij heeft toch zijn naam niet op de kraam staan...
@WhatsappHack Helaas, het is geen Game of Thrones plottwist :)

[ Voor 25% gewijzigd door gielius op 20-03-2019 21:46 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:07
WhatsappHack schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:47:
Maar was de vis een beetje te vreten? Dan ga ik volgende week dinsdag als ik in de buurt van rdam ben wel ff een bakje kibbeling halen en afrekenen met AP (op de watch). Ben benieuwd.
Best vreemd. Bij de visboer in het noorden van het land hier betaalt iedereen met een pinpas contactloos. Hij noemt dat ‘de toekomst’. Weleens gehoord van een marktman dat hij opgelicht werd met briefjes van 50 euro. Over Apple Pay of NFC heb ik nog nooit rare verhalen gehoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dennisweb schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 00:06:
[...]

Best vreemd. Bij de visboer in het noorden van het land hier betaalt iedereen met een pinpas contactloos. Hij noemt dat ‘de toekomst’. Weleens gehoord van een marktman dat hij opgelicht werd met briefjes van 50 euro. Over Apple Pay of NFC heb ik nog nooit rare verhalen gehoord.
Het is in principe voor iedereen ook een veiligere methode.
Snap ook niet hoe je voor 10K opgelicht zou kunnen worden met een *betaal*methode. Als dat zo is dan heeft iemand een gigantisch gat in de firmware van die apparaten gevonden die het blijkbaar toestaat om in de tegenovergestelde richting te pinnen zonder autorisatie. Het lijkt me heel stug.
Bovendien geven die terminals akkoord op basis van dat de bank akkoord geeft, niet omdat de chip zegt dat het akkoord is. Tenzij het een offline terminal is misschien, maar dat lijkt me ook stug - zeker voor 10K bij een f-ing marktkraampje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik heb in een bui een mail gestuurd naar Tim Cook over Apple Pay in Nederland. Tot mijn verrassing heeft het kantoor van dhr. Cook geprobeerd mij te bellen. Heb er ook een mail van gekregen.

Ik heb ook een doorverwijsnummer van medewerkster M. Deffense gekregen. Morgen maar eens kijken of ze beschikbaar zijn.

Ik heb er geen verwachtingen van, maar vond het wel heel verrassend dat ik er een reactie op kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-06 09:30
Dennisweb schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:24:
Ik heb in een bui een mail gestuurd naar Tim Cook over Apple Pay in Nederland. Tot mijn verrassing heeft het kantoor van dhr. Cook geprobeerd mij te bellen. Heb er ook een mail van gekregen.

Ik heb ook een doorverwijsnummer van medewerkster M. Deffense gekregen. Morgen maar eens kijken of ze beschikbaar zijn.

Ik heb er geen verwachtingen van, maar vond het wel heel verrassend dat ik er een reactie op kreeg.
Ik ben benieuwd wat ze je te vertellen hebben 😄 kan op LinkedIn geen deffense bij Apple vinden.

Hoop dat ze goed nieuws geven! Goede nieuws is wel dat Apple gezegd heeft dat einde dit jaar Apple pay in 40+ landen is. Dit zijn er nu 24. Dus nog 16 te gaan dit jaar volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:34
Het blijft toch bizar dat NL, Luxemburg en Portugal van West-Europa nog geen Apple Pay hebben en UK al bijna 4jaar...

https://www.iculture.nl/uitleg/apple-pay/
Zie landen

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
enzoronald schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:41:
[...]

Ik ben benieuwd wat ze je te vertellen hebben 😄 kan op LinkedIn geen deffense bij Apple vinden.

Hoop dat ze goed nieuws geven! Goede nieuws is wel dat Apple gezegd heeft dat einde dit jaar Apple pay in 40+ landen is. Dit zijn er nu 24. Dus nog 16 te gaan dit jaar volgens mij.
Ik ook niet. Maar dit is de functieomschrijving in de mail:

Executive Liaison
Apple
Executive Relations EMEIA
Hollyhill Industrial Estate,
Hollyhill, Cork, Ireland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
Nu we weer langer moeten wachten op Apple Pay in Nederland zit ik steeds meer te kijken naar de omweg van Bunq. Zijn er eigenliijk nog haken en ogen aan die methode? Het stappenplan ziet er namelijk niet moeilijk uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
MartijnMartijn schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:57:
Nu we weer langer moeten wachten op Apple Pay in Nederland zit ik steeds meer te kijken naar de omweg van Bunq. Zijn er eigenliijk nog haken en ogen aan die methode? Het stappenplan ziet er namelijk niet moeilijk uit.
Ik gebruik het al sinds het beschikbaar werd in NL. Ik kom geen nadelen tegen. En ook op nieuwe toestellen krijg ik het nog weer geactiveerd.

Edit: Áls je dan een nadeel moet noemen, €7,99 in de maand (of €5 in de maand als je deelt) voor de mogelijkheid met je mobiel te betalen is natuurlijk "relatief veel".

Ik merk wel dat ik er eindeloos gemak van heb. Mijn Watch of telefoon is toch sneller bij een pinautomaat dan mijn pinpas die in mijn Secrid zit.

Zéker bij de AH met zelfscannen heb ik alleen mijn mobiel nog nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Mar.tin op 26-03-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330162

Ik heb net een maestro pas met N26 aangevraagd en ben dan van plan als regio duitsland in te vullen. Heeft iemand ervaring met N26 en nederland?

Als dit niet werkt wil ik wel Bunq proberen maar wat is precies de omweg? Want als ik hier op google vind ik juist dat het een tijde kon maar sinds kort niet meer kan. Die 8 euro zou ik namelijk prima willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:02

GforceNL

Out of memory....

@Anoniem: 330162 Kijk even op bunq.love voor uitgebreide instructies

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennisweb
Apple heeft me net teruggebeld. Hetzelfde als in de Keynote: er worden dit jaar nog veel landen toegevoegd aan Apple Pay. Ze raadt aan het nieuws in de gaten te houden.

Voorts is Apple niet op de hoogte van de uitspraken van dhr. Beugel van Betaalvereniging Nederland in de media. Volgens Apple zijn er nog wat zaken die met de overheid geregeld zouden moeten worden. Het blijft onduidelijk of Nederland wordt toegevoegd, maar er wordt wel over onderhandeld. Dat lijkt positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:36:
Apple heeft me net teruggebeld. Hetzelfde als in de Keynote: er worden dit jaar nog veel landen toegevoegd aan Apple Pay. Ze raadt aan het nieuws in de gaten te houden.

Voorts is Apple niet op de hoogte van de uitspraken van dhr. Beugel van Betaalvereniging Nederland in de media. Volgens Apple zijn er nog wat zaken die met de overheid geregeld zouden moeten worden. Het blijft onduidelijk of Nederland wordt toegevoegd, maar er wordt wel over onderhandeld. Dat lijkt positief.
Tim Cook zei gister tijdens de keynote al dat Apple Pay aan het einde van het jaar in meer dan 40 landen beschikbaar zal zijn. Momenteel zijn dat er 35, dus er komen nog minimaal 6 bij dit jaar. Dat biedt in ieder geval hoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:34
MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:49:
[...]

Tim Cook zei gister tijdens de keynote al dat Apple Pay aan het einde van het jaar in meer dan 40 landen beschikbaar zal zijn. Momenteel zijn dat er 35, dus er komen nog minimaal 6 bij dit jaar. Dat biedt in ieder geval hoop :P
Mijn vriendin werkt bij een grote bank in NL. Heb haar gevaagd of ze iets kon uitzoeken erover. Er zijn wel degelijk gesprekken gaande, maar het schijnt gewoon veel geld te kosten! En hier in Nederland gaat betalen met de chip in de bankpas praktisch net zo snel als met een iPhone.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
En daar zit ook het probleem denk ik. We denken in Nederland hier dat het alleen maar om "snelheid" gaat en dan is de Pinpas met NFC idd best een aardig alternatief.

Wat ze vergeten is de ervaring eromheen. Een ervaring welke bij Apple Pay simpelweg fijner is, althans ik hoor niets dan goeds van de mensen welke Apple Pay al gebruiken met de Bunq truuk.

Ook is het niet hoeven invullen van een pincode maar authentiseren met FaceID/Watch voor velen een groot voordeel.

Alleen de Nederlandse banken drukken ons liever een brak NFC appje door onze strot. Kan dat appje niet, dan gaan we met onze hakken in het zand.

Het is jammer dat Bunq geen CreditCard aanbied maar een MasterCard DebitCard, anders was ik al overgestapt.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 26-03-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil In principe kan je een kaart krijgen via ICS natuurlijk, onafhankelijk van je bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayTao
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-01 13:49
Ik heb zojuist ook een Bunq account aangemaakt, maar ik blijf ondanks het instellen van m'n regio naar Italië en zelfs het gebruiken van een italiaanse VPN de meling "Je kaartverstrekker ondersteunt deze kaart nog niet".

Ik heb de stappen op bunq.love helemaal gevolgt. ZIjn er meer die tegen dit probleem aanlopen?

EDIT: bleek dat ik een nieuwe pas moest aanvragen op een tijdelijk italiaans adres, nu werkt het wel!

[ Voor 14% gewijzigd door RayTao op 26-03-2019 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burgertrut
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-04 08:54
Alekz87 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:53:
[...]

Mijn vriendin werkt bij een grote bank in NL. Heb haar gevaagd of ze iets kon uitzoeken erover. Er zijn wel degelijk gesprekken gaande, maar het schijnt gewoon veel geld te kosten! En hier in Nederland gaat betalen met de chip in de bankpas praktisch net zo snel als met een iPhone.
Mijn man werkt ook bij een grote bank. Bank wil wel, maar Apple nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Oostenrijk is de volgende: https://twitter.com/eb_spk/status/1110479211075125253

[ Voor 19% gewijzigd door MelvinW op 26-03-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:20:
@Donstil In principe kan je een kaart krijgen via ICS natuurlijk, onafhankelijk van je bank.
Ja das ook zo, alleen ik betaal nu €5,- voor een pakket waar ik bij Bunq €9,- voor betaal zonder CC.
Dus dan wordt het weer een prijzig grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Inderdaad. Ik blijf het een wonder vinden hoe een innovatief land als Nederland zo ver achter kan blijven. Zelfs in Oekraïne en Kazachstan is er Apple Pay.

De volgende landen zullen blijkbaar wel Ethiopië en Nigeria worden :+ Gezien de houding van de Nederlandse overheid en banken ga ik er vanuit dat we in 2084 ook een keer Apple Pay zullen hebben. Dit jaar zeker niet. :( Maar dat is mijn persoonlijke gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb de bunq.love handleiding proberen te volgen om Apple Pay op een nieuwe Maestro kaart te activeren, maar tegenwoordig vraagt Bunq na het invullen van de pasgegevens of het adres klopt, aangezien ze daar de pas naartoe wordt verzonden. Nu ben ik er nog niet zo gek op dat mijn fysieke pas naar Italië wordt verzonden. Ik heb de mogelijkheid om het adres nog te wijzigen, maar betekent dat dan ook automatisch dat ik een non-Apple Pay Maestro kaart krijg in plaats van een Apple Pay geactiveerde kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:57:
Inderdaad. Ik blijf het een wonder vinden hoe een innovatief land als Nederland zo ver achter kan blijven. Zelfs in Oekraïne en Kazachstan is er Apple Pay.

De volgende landen zullen blijkbaar wel Ethiopië en Nigeria worden :+ Gezien de houding van de Nederlandse overheid en banken ga ik er vanuit dat we in 2084 ook een keer Apple Pay zullen hebben. Dit jaar zeker niet. :( Maar dat is mijn persoonlijke gedachte.
Je bent gelukkig vrij om in elk Europees een bankrekening te openen :P Als je echt Apple Pay wilt, dan zijn er genoeg manieren voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:05:
[...]

Je bent gelukkig vrij om in elk Europees een bankrekening te openen :P Als je echt Apple Pay wilt, dan zijn er genoeg manieren voor.
Ja, via bunq. Maar ik ben geen voorstander van bunq, omdat er maar een investeerder is, die ook nog eens eigenaar van de hut is en zijn bank financiert uit een ander bedrijf. Bovendien accepteren sommige instanties de bankrekening ook niet (Belastingdienst, Vodafone...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:08:
[...]

Ja, via bunq. Maar ik ben geen voorstander van bunq, omdat er maar een investeerder is, die ook nog eens eigenaar van de hut is en zijn bank financiert uit een ander bedrijf. Bovendien accepteren sommige instanties de bankrekening ook niet (Belastingdienst, Vodafone...)
IBAN discriminatie mag toch niet? Het hoeft ook niet per se Bunq te zijn. Je kunt ook een rekening openen in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:11:
[...]

IBAN discriminatie mag toch niet? Het hoeft ook niet per se Bunq te zijn. Je kunt ook een rekening openen in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland etc.
Het mag niet, maar ze doen het wel! Ik heb een paar weken bij bunq gezeten, maar liep tegen behoorlijk wat juridische problemen aan. Zo ook bij bijvoorbeeld de uitvaartverzekering. Het toont aan dat je bunq meer kan zien als een soort verkapte PayPal dan als een volwaardige bank.

Zelfde geldt voor N26 en Revolut. Het is fintech, geen bank. Als je een rekening in Duitsland opent, kun je ervan uit gaan dat je gedoe krijgt met de bedrijven in Nederland.

Je kunt alleen bij SNS, Triodos, ABN AMRO, ING, RABO etc terecht. Een bank als bunq, daar is Nederland (net als Apple Pay, trouwens), nog lang niet klaar voor. Ik zie toekomst voor fintech bedrijven als bunq wanneer deze eens groene cijfers gaan schrijven. Over een jaar of vijftien. Tot nu toe is het gewoon een Dirk Scheringa 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:14:
[...]

Het mag niet, maar ze doen het wel! Ik heb een paar weken bij bunq gezeten, maar liep tegen behoorlijk wat juridische problemen aan. Zo ook bij bijvoorbeeld de uitvaartverzekering. Het toont aan dat je bunq meer kan zien als een soort verkapte PayPal dan als een volwaardige bank.

Zelfde geldt voor N26 en Revolut. Het is fintech, geen bank. Als je een rekening in Duitsland opent, kun je ervan uit gaan dat je gedoe krijgt met de bedrijven in Nederland.

Je kunt alleen bij SNS, Triodos, ABN AMRO, ING, RABO etc terecht. Een bank als bunq, daar is Nederland (net als Apple Pay, trouwens), nog lang niet klaar voor. Ik zie toekomst voor fintech bedrijven als bunq wanneer deze eens groene cijfers gaan schrijven. Over een jaar of vijftien. Tot nu toe is het gewoon een Dirk Scheringa 2.0.
Dat is inderdaad vervelend. Ik woon al een tijdje in Tsjechië en hier doen ze totaal niet moeilijk over een buitenlands rekeningnummer. Ben zelf overigens ook geen fan van banken als Bunq. Het feit dat ze alleen een mobiele app hebben is voor mij al een reden om het niet te gebruiken. Daarnaast hebben ze ook geen optie voor een CreditCard. Voor €7,99 krijg je dan niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:20:
[...]

Dat is inderdaad vervelend. Ik woon al een tijdje in Tsjechië en hier doen ze totaal niet moeilijk over een buitenlands rekeningnummer. Ben zelf overigens ook geen fan van banken als Bunq. Het feit dat ze alleen een mobiele app hebben is voor mij al een reden om het niet te gebruiken. Daarnaast hebben ze ook geen optie voor een CreditCard. Voor €7,99 krijg je dan niet echt veel.
Inderdaad. Ik ben door al dat gedoe teruggegaan naar mijn eigen bank (ik had mijn bankrekening daar nog niet opgezegd). Bunq is vrij prijzig voor wat je krijgt. Natuurlijk is Apple Pay het mij zeker waard om meer te betalen. Ik had er graag 8 euro per maand voor betaald, hoor. Geen probleem. Maar het gevoel dat ik bij bunq heb is nog niet voldoende om er een hoofdrekening van te maken.

Bovendien: inderdaad, geen creditcard. Nou ben ik geen voorstander van geld uitgeven dat je niet hebt. Maar bij bijvoorbeeld het boeken van een hotel kan dit wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:25:
[...]

Inderdaad. Ik ben door al dat gedoe teruggegaan naar mijn eigen bank (ik had mijn bankrekening daar nog niet opgezegd). Bunq is vrij prijzig voor wat je krijgt. Natuurlijk is Apple Pay het mij zeker waard om meer te betalen. Ik had er graag 8 euro per maand voor betaald, hoor. Geen probleem. Maar het gevoel dat ik bij bunq heb is nog niet voldoende om er een hoofdrekening van te maken.

Bovendien: inderdaad, geen creditcard. Nou ben ik geen voorstander van geld uitgeven dat je niet hebt. Maar bij bijvoorbeeld het boeken van een hotel kan dit wel handig zijn.
Creditcard biedt meer dan alleen krediet. Het biedt ook aankoopbescherming. Ik doe al mijn aankopen met een CreditCard en betaal aan het einde van de maand het hele bedrag. Zolang je er verstandig mee om gaat is een CreditCard het beste betaalmiddel wat er is.

In Nederland is helaas vrijwel onmogelijk om alles met een CreditCard te betalen, aangezien veel winkels uitsluitend Maestro accepteren. Hier in Tsjechië wordt MasterCard/Visa gelukkig overal geaccepteerd en i.c.m. Apple Pay is er ook nog eens geen risico dat mijn creditcardgegevens gestolen kunnen worden. Apple Pay draait immers niet alleen om gemak, maar ook om veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30
Ik gebruik ook al een ruime 6 maanden Apple Pay via Bunq en de enige plek waar het wel is niet werkt is de AH. Dan krijg ik een foutmelding dat de pas niet geaccepteerd word en moet ik dus een fysiek pasje er tegen aan houden (en dan doet mijn Bunq pas het dus wel). Erg vreemd.

Bij elke andere plek werkt het prima. Gebruik het dagelijks hier bij de Starbucks, en voor lunch (wisselende plekken).

Ik moet er wel bijzeggen dat ik het alleen gebruik voor die dingen, en mijn Bunq account verder nergens voor gebruik.. Ik ga Bunq ook weer opzeggen zodra de ING ondersteund word.

Paar weken geleden in de US werkte het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:14:
[...]

[...]
Bij mij worden T-Mobile, zorgverzekering etc. gewoon afgeschreven en krijg ik van de belastingdienst mijn centjes van en op N26. Enige waar ik tegen aan loop is de NS waar ik alleen abonnement kan afsluiten met iDeal.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Nu online
ex87 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:33:
Ik gebruik ook al een ruime 6 maanden Apple Pay via Bunq en de enige plek waar het wel is niet werkt is de AH. Dan krijg ik een foutmelding dat de pas niet geaccepteerd word en moet ik dus een fysiek pasje er tegen aan houden (en dan doet mijn Bunq pas het dus wel). Erg vreemd.

Bij elke andere plek werkt het prima. Gebruik het dagelijks hier bij de Starbucks, en voor lunch (wisselende plekken).

Ik moet er wel bijzeggen dat ik het alleen gebruik voor die dingen, en mijn Bunq account verder nergens voor gebruik.. Ik ga Bunq ook weer opzeggen zodra de ING ondersteund word.

Paar weken geleden in de US werkte het ook prima.
Weet je zeker dat je dan een Maestro heb voor Apple Pay? Klinkt meer als Mastercard. Bij Albert Heijn wordt Mastercard niet geaccepteerd, bij Starbucks bijvoorbeeld wel. Je fysieke pas is dan wel een Maestro.

[ Voor 20% gewijzigd door Hemmik op 26-03-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Voor hoofdrekening vind ik Bunq niet ok, maar voor Apple Pay wel. Dus ik houd gewoon een heel klein bedrag op mijn Bunq zodat ik een paar kleine dingetjes af kan rekenen met Apple Pay.

De rest staat gewoon netjes bij ‘zo’n goeie ouwe bank’. :-)).

Ik heb trouwens het vermoeden dat als zeg ING, ABN of Rabo ooit met Apple Pay komt, dat bunq weleens klanten kan kosten. Apple Pay is mij die 8 euro in de maand wel waard. ;)

Ik zou dat bedrag trouwens ook prima betalen als Apple Pay wel officieel naar Nederland zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ook in Slovenië aankondiging Apple Pay. Nederland zit er ook dit jaar nog niet bij.

https://twitter.com/slsp_sk/status/1110558865756704779

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hebben nog een maand of 8 te gaan he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
WhatsappHack schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:22:
We hebben nog een maand of 8 te gaan he :P
En vier kansen. Waarvan Slowakije en Hongarije er nog bij komen. Dan houden we twee over.

Apple Pay is net als het Eurovisie Songfestival: Nederland is kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:09
Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:25:
[...]

@MelvinW Bunq heeft toch 2 creditcards mastercard in haar premium pakket? Voor sommigen een voordeel dat alles direct geïncasseerd wordt van je betaalrekening. Nadeel, geen borg voor autohuur, geen verzekering aankopen.

Werkt apple pay trouwens dermate anders dan garmin pay? Ik betaal al maanden met mijn garmin horloge icm rabo en abn. Wanneer de batterijduur van de apple watch ri 1-2 week gaat wil ik graag over.

[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 26-03-2019 16:41 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Appie Heijn schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 16:36:
[...]

@MelvinW Bunq heeft toch 2 creditcards mastercard in haar premium pakket? Voor sommigen een voordeel dat alles direct geïncasseerd wordt van je betaalrekening. Nadeel, geen borg voor autohuur, geen verzekering aankopen.
Dat zijn dus debit cards, geen credit cards.
Het zijn er wel meer overigens. Je mag maximaal 3 fysieke mastercard debit cards aanvragen binnen premium (of meer als je wilt, maar dan moet je bijbetalen). Maar je mag ook altijd 5 online-only virtuele cards aanvragen. Of meer, maar dan moet je wederom bijbetalen.

Je kan dus in principe zonder bijbetaling 8 mastercard's krijgen bij Bunq, waarvan 3 fysiek.
Helaas is het niet meer mogelijk om virtuele Maestro kaarten te krijgen (daar baal ik wel van, die wil ik graag hebben!). Dus in Nederland zouden 3 fysieke mastercards niet zo handig zijn als je ook graag daadwerkelijk in winkels wilt afrekenen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 26-03-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Er is ook een gratis variant van Bunq toch?
Wat krijg ik dan? Want een enkele rekening zonder pasje zou al voldoende zijn mits ik dan ApplePay heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:34:
Er is ook een gratis variant van Bunq toch?
Wat krijg ik dan? Want een enkele rekening zonder pasje zou al voldoende zijn mits ik dan ApplePay heb.
Je hebt pasjes nodig voor Apple Pay.
Bunq free heeft enkel één rekening met online functies. Geen API, geen fysieke pasjes, geen online passen, geen Apple Pay, noppes.

Pagina: 1 2 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.