N26 zou ook moeten werken heb ik ergens gelezen. Sinds vandaag heb ik Apple Pay op de iPhone SE werkend gekregen icm Bunq! Wel duur, maar bij de AH werkt het prima kan ik je vertellen. 

[Voor 6% gewijzigd door Martine op 17-11-2018 02:02]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[Voor 6% gewijzigd door Martine op 17-11-2018 02:02]
Misschien eens kijken naar https://itunes.apple.com/...coupons/id1142473931?mt=8ZpAz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:08:
[...]
Helaas kan je daarmee de kaarten niet aan de Apple Wallet toevoegen, ik wil niet een app induiken daarvoor. Just double-side tap, pick card en scannen maar. (De enige kaart waarmee ik dan spaar is de AH kaart, pak nu meestal maar een boekje wat bij de zelfscanners ligt met een kaartje er in).
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
De Maestro van N26 werkt inderdaad niet met Apple Pay. Helaas, want Maestro is essentieel in Nederland.fsfikke schreef op woensdag 26 december 2018 @ 09:01:
Klopt het trouwens dat de N26 Maestro kaart niet met Apple Pay werkt? Was wel leuk geweest als backup. Die van Bunq kon je wel gewoon toevoegen.
Nederland is wel het enige land dat de N26 Maestro kan aanvragen, dus ik hoop dat zodra AP naar Nederland komt dat dan ook de Meastro wordt ondersteund.oohh schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:07:
[...]
De Maestro van N26 werkt inderdaad niet met Apple Pay. Helaas, want Maestro is essentieel in Nederland.
... na de zomer
[Voor 9% gewijzigd door Kingston op 17-01-2019 23:23]
Heb je al gezocht in dit topic of Discussie over & Ervaringen met N26 bekeken?Kingston schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:23:
Iemand ervaring met de bank N26 (duitse internetbank) met apple pay?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
haha inderdaad, die Tim die Nederlanders zouden ook wel AP willen! Tim: oh ja hou ze lekker warm met die supportpagina's.WhatsappHack schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:50:
[...]
Doen ze om te trollen volgens mij, die komen steeds beschikbaar en verdwijnen dan weer (naar een nieuw artikel).Maar er zijn wel meer functies met een Nederlandstalig supportartikel terwijl de functie hier niet werkt.
Ik zou ‘t wel mooi vinden, kan ik meteen Bunq opzeggen.Heb wel het idee dat de foutmelding voor het activeren van AP op m’n MasterCard is veranderd... Dat vind ik een stuk interessantere ontwikkeling.
... na de zomer
Oh ja die tweede heb ik toen ook gezien inderdaad, heb jij dan alleen bunq geprobeerd met apple pay of heb je ook een andere bank die buiten Nederland AP ondersteund?WhatsappHack schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:54:
@Uffje Eerst melde Wallet simpelweg dat de kaart niet kan activeren. Nu krijg ik te zien dat de kaartverstrekker het nog niet ondersteund (op deze kaart). Dat is een iets andere toon dan voorheen. Al kan dat er ook aan liggen dat ik het voorheen had geprobeerd met regio Italië en recent via Duitsland (omdat de bank daar ook actief is hoopte ik dat ie zou accepteren).
... na de zomer
‘T zou toch wat zijn als het er volgende week isD-TECH schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:50:
Zag toevallig ook dit in de Nederlandse App Store staan, lijkt mij samen met de online gezette Nederlandse pagina's over Apple Pay toch wel een duidelijke aanwijzing dat het eraan zit te komen![]()
[Afbeelding]
[Voor 15% gewijzigd door Woopdedooo op 20-01-2019 00:29]
... na de zomer
Het is voor Apple niet interessant om Apple Pay te lanceren als er geen grote banken meedoen. Apple wil ook dat zoveel mensen het gebruiken. Dat gebeurt niet als Bunq en N26 de enige banken zouden zijn die het aanbieden in Nederland.Uffje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:27:
[...]
‘T zou toch wat zijn als het er volgende week is
Wat ik alleen niet snap is waarom apple niet gewoon Apple Pay toelaat aan Bunq en andere banken als N26, waar bunq graag wilt en beide al AP in het buitenland hebben.
Toch zie ik het probleem niet helemaal, als je zoveel mogelijk wilt heb je al meer met die van Bunq dan als he helemaal geen hebt. En je ziet bij Bunq al dat veel geintresseerde daar heen gaan en misschien langzaam ook de grote banken dwingen om er over na te denken.MelvinW schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:41:
[...]
Het is voor Apple niet interessant om Apple Pay te lanceren als er geen grote banken meedoen. Apple wil ook dat zoveel mensen het gebruiken. Dat gebeurt niet als Bunq en N26 de enige banken zouden zijn die het aanbieden in Nederland.
Het zal ongetwijfeld wel een keer gelanceerd worden, maar zeker niet op korte termijn. Tsjechië en Slowakije zijn de volgende landen waar het geïntroduceerd wordt. Misschien dat Nederland straks het enige land wordt in Europa waar het niet beschikbaar is
... na de zomer
Het mag niet, maar ze doen het wel! Ik heb een paar weken bij bunq gezeten, maar liep tegen behoorlijk wat juridische problemen aan. Zo ook bij bijvoorbeeld de uitvaartverzekering. Het toont aan dat je bunq meer kan zien als een soort verkapte PayPal dan als een volwaardige bank.MelvinW schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:11:
[...]
IBAN discriminatie mag toch niet? Het hoeft ook niet per se Bunq te zijn. Je kunt ook een rekening openen in Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland etc.
Dat is inderdaad vervelend. Ik woon al een tijdje in Tsjechië en hier doen ze totaal niet moeilijk over een buitenlands rekeningnummer. Ben zelf overigens ook geen fan van banken als Bunq. Het feit dat ze alleen een mobiele app hebben is voor mij al een reden om het niet te gebruiken. Daarnaast hebben ze ook geen optie voor een CreditCard. Voor €7,99 krijg je dan niet echt veel.Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:14:
[...]
Het mag niet, maar ze doen het wel! Ik heb een paar weken bij bunq gezeten, maar liep tegen behoorlijk wat juridische problemen aan. Zo ook bij bijvoorbeeld de uitvaartverzekering. Het toont aan dat je bunq meer kan zien als een soort verkapte PayPal dan als een volwaardige bank.
Zelfde geldt voor N26 en Revolut. Het is fintech, geen bank. Als je een rekening in Duitsland opent, kun je ervan uit gaan dat je gedoe krijgt met de bedrijven in Nederland.
Je kunt alleen bij SNS, Triodos, ABN AMRO, ING, RABO etc terecht. Een bank als bunq, daar is Nederland (net als Apple Pay, trouwens), nog lang niet klaar voor. Ik zie toekomst voor fintech bedrijven als bunq wanneer deze eens groene cijfers gaan schrijven. Over een jaar of vijftien. Tot nu toe is het gewoon een Dirk Scheringa 2.0.
Bij mij worden T-Mobile, zorgverzekering etc. gewoon afgeschreven en krijg ik van de belastingdienst mijn centjes van en op N26. Enige waar ik tegen aan loop is de NS waar ik alleen abonnement kan afsluiten met iDeal.Dennisweb schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:14:
[...]
Het mag niet, maar ze doen het wel! Ik heb een paar weken bij bunq gezeten, maar liep tegen behoorlijk wat juridische problemen aan. Zo ook bij bijvoorbeeld de uitvaartverzekering. Het toont aan dat je bunq meer kan zien als een soort verkapte PayPal dan als een volwaardige bank.
[...]
Je kunt alleen bij SNS, Triodos, ABN AMRO, ING, RABO etc terecht. Een bank als bunq, daar is Nederland (net als Apple Pay, trouwens), nog lang niet klaar voor. Ik zie toekomst voor fintech bedrijven als bunq wanneer deze eens groene cijfers gaan schrijven. Over een jaar of vijftien. Tot nu toe is het gewoon een Dirk Scheringa 2.0.
... na de zomer
Zeker als Monese niks per maand kost is het een prima tijdelijke oplossing lijkt mij zo.Dutchdude99 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:24:
[...]
Volgens de Monese website: "The Monese contactless debit card is essentially a prepaid card with superpowers." Maar dan inderdaad van MasterCard. Gelukkig ga ik Apple Pay gebruiken voor m'n lokale supermarkt inkopen en die accepteert MasterCard dus het zou moeten werken.
Maestro zou uiteraard veel fijner zijn, maar als tijdelijke oplossing tot we hier officieel Apple Pay krijgen vind ik dit ook prima.
Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl
Dat kan toch echt maar op 1 manier en dat is de pakketkosten duurder maken. Voor transactiekosten die al zo laag zijn kan men daar als NL-bank niets mee doen tot de afspraken in december 2020 aflopen.GHB363 schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 22:44:
iCulture meldt vandaag dat Apple te duur en te veeleisend is en dat we daarom nog niet van Apple Pay mogen genieten:
https://www.iculture.nl/n...pple-pay-duur-veeleisend/
In de discussie daaronder wordt dat wel in twijfel getrokken omdat Bunq, N26 e.a. het wel kunnen....
Ben benieuwd of dit het mogelijk gebruik voor ons naar voren haalt of juist onmogelijk maakt...?
[Voor 4% gewijzigd door ed1703 op 19-04-2019 23:06]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk dat als ik 10 jaar jonger was geweest zonder huis (hypotheek) en kinderen (met ieder 2 bankrekeningen) wel makkelijker over was gestapt.Mr Brightside schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:38:
[...]
Mwah, ook mijn niet nerd vrienden met iPhone die ik het vertel vinden dit heel boeiend en vinden het waard over te stappen.
Als ING hier veel marketing budget ingooit dan zie ik ze echt wel duizenden klanten afsnoepen van andere banken. En die klanten heb je voor het leven
31Tinusvolkel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:46:
[...]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk dat als ik 10 jaar jonger was geweest zonder huis (hypotheek) en kinderen (met ieder 2 bankrekeningen) wel makkelijker over was gestapt.
Want als je alleen een betaal en spaar rekening hebt dan is het idd niet heel veel moeite.
PS gerucht dat iemand van N26 zijn mond voorbij gepraat heeft.
Anoniem: 343919
Het is tegenwoordig wel makkelijker dan 10 jaar geleden om over te stappen toch?Tinusvolkel schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 20:46:
[...]
Ik weet niet hoe oud je bent, maar denk dat als ik 10 jaar jonger was geweest zonder huis (hypotheek) en kinderen (met ieder 2 bankrekeningen) wel makkelijker over was gestapt.
Want als je alleen een betaal en spaar rekening hebt dan is het idd niet heel veel moeite.
PS gerucht dat iemand van N26 zijn mond voorbij gepraat heeft.
Dat geeft de burger weer moed dat ING niet de enige gaat zijn...Wally2002 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:17:
Het lijkt erop dat een medewerker van N26 via twitter zijn/haar mond voorbij heeft gepraat over de introductie van Apple Pay, volgens een comment op iculture.nl
ChrisM schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 06:57:
Uit het N26 ervaringen topic:
[...]
Dat geeft de burger weer moed dat ING niet de enige gaat zijn...
Aangezien ING nu op de Nederlandse Apple Pay pagina wordt genoemd, zal t wel een tijdelijke exclusieve deal zijn, bijvoorbeeld de eerste maand enkel ING, en daarna mogen anderen inhaken. Maar hoe die deal zit zullen wij nooit weten, zal ze ongetwijfeld een zak geld gekost hebben.ChrisM schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 06:57:
Uit het N26 ervaringen topic:
[...]
Dat geeft de burger weer moed dat ING niet de enige gaat zijn...
iPhone 12 128GB | MacBook Pro M2 | Mazda CX-30 (2022)
Dat is toch ook zo, ja een debet Creditcard is dezelfde transactie als een echte credit card. Alleen bij een credit card koop je op de pof, je betaald eenmaal per maand en je hebt een bepaalde credit range. Bij zo'n debet variant moet het geld wat je wilt besteden op de rekening staan. Als je dat niet erg vindt dan ben je beter af met zo'n N26 Debet Creditcard kaart, dan betaal je in het buitenland tenminste niet die 1,5/2.0% koersopslag.JackSparrow schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:05:
[...]
ik noem dat geen creditcard nummer, maar een PAN
Maar goed, voor de meeste Nederlanders staat mastercard ook gelijk aan creditcard, wat natuurlijk ook onzin is. Zijn genoeg mensen die de debit mastercard van bunq gewoon 'een niet echte creditcard' noemen...WTF het is gewoon een debitcard, net zoals de maestro pas dat is
En beide werken perfect met Apple Pay
Eh..zo werkt het dus niet. Een debit Card is een debit Card en een credit Card een creditcard.epo schreef op Monday 20 May 2019 @ 20:19:
[...]
Dat is toch ook zo, ja een debet Creditcard is dezelfde transactie als een echte credit card. Alleen bij een credit card koop je op de pof, je betaald eenmaal per maand en je hebt een bepaalde credit range. Bij zo'n debet variant moet het geld wat je wilt besteden op de rekening staan. Als je dat niet erg vindt dan ben je beter af met zo'n N26 Debet Creditcard kaart, dan betaal je in het buitenland tenminste niet die 1,5/2.0% koersopslag.
Je snapt dat het hij het juist heeft over dat Debit en Credit het tegenovergestelde zijn en dat een Debet Creditcard niet bestaat?epo schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:19:
[...]
Dat is toch ook zo, ja een debet Creditcard is dezelfde transactie als een echte credit card. Alleen bij een credit card koop je op de pof, je betaald eenmaal per maand en je hebt een bepaalde credit range. Bij zo'n debet variant moet het geld wat je wilt besteden op de rekening staan. Als je dat niet erg vindt dan ben je beter af met zo'n N26 Debet Creditcard kaart, dan betaal je in het buitenland tenminste niet die 1,5/2.0% koersopslag.
... na de zomer
Ja principe is exact hetzelfde, bij CC is het je credit limiet minus je uitgaven = bestedingswaarde, de andere is het je saldo minus bedrag wat je wilt betalen.Uffje schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:26:
[...]
Je snapt dat het hij het juist heeft over dat Debit en Credit het tegenovergestelde zijn en dat een Debet Creditcard niet bestaat?
Het systeem Mastercard kan zowel op Credit zijn of te wel je betaalt niet direct zelf, maar de bank. Mastercard kan ook Debet zijn, je betaalt met je eigen geld.
Daarnaast heeft die koersopslag niets te maken met het typekaart.
Wel opvallend dat zo een grote fout op de website staat van N26Johan de Jong schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:20:
Heeft iemand Apple Pay al werkend met N26?
Volgens: https://n26.com/en-eu/apple-pay is Apple Pay nu ook beschikbaar in Nederland.
"Notice
Apple Pay is only available in Austria, Belgium, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, and United Kingdom."
Weet jouw bron toevallig ook meer over de lancering?
Inmiddels is het stilletjes verwijderd:Johan de Jong schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:20:
Heeft iemand Apple Pay al werkend met N26?
Volgens: https://n26.com/en-eu/apple-pay is Apple Pay nu ook beschikbaar in Nederland.
"Notice
Apple Pay is only available in Austria, Belgium, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Ireland, Italy, Luxembourg, Netherlands, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, and United Kingdom."
Grappig dat het gisteren in de gemailde nieuwsbrief van ING helemaal niet genoemd werd. Zou verwachten dat ze het toch op alle mogelijke momenten/manieren nu van de daken schreeuwen maar helemaal niks...Het Poezenbeest schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:32:
Kan zomaar zijn dat ING inderdaad exclusiviteit heeft bedongen voor de launch, en dan met name op het gebied van promotie en van de bergen roepen dat zij het wel hebben. In België had BNP/Fortis volgens mij ook de eerste zes maanden exclusiviteit, maar daar staan nu ook al meer banken dan alleen BNP (waaronder bunq).
Het zou zomaar kunnen zijn dat ING dus alle credits krijgt en alle media-aandacht en dat een paar dagen later bunq en N26 het stilletjes gewoon aanzetten voor hun klanten. Denk niet dat Apple daar veel tegen kan doen, juist omdat ze snel breed geaccepteerd willen zijn in nieuwe landen.
Sowieso wordt het spannend wanneer Apple het ook aanzet voor devices die op Nederland staan ingesteld. Vanaf dat moment kan er namelijk meer dan nu.
Mijn boefje is liev!
Nee, Apple wil zoveel mogelijk geld verdienenHet Poezenbeest schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:32:
Kan zomaar zijn dat ING inderdaad exclusiviteit heeft bedongen voor de launch, en dan met name op het gebied van promotie en van de bergen roepen dat zij het wel hebben. In België had BNP/Fortis volgens mij ook de eerste zes maanden exclusiviteit, maar daar staan nu ook al meer banken dan alleen BNP (waaronder bunq).
Het zou zomaar kunnen zijn dat ING dus alle credits krijgt en alle media-aandacht en dat een paar dagen later bunq en N26 het stilletjes gewoon aanzetten voor hun klanten. Denk niet dat Apple daar veel tegen kan doen, juist omdat ze snel breed geaccepteerd willen zijn in nieuwe landen.
Sowieso wordt het spannend wanneer Apple het ook aanzet voor devices die op Nederland staan ingesteld. Vanaf dat moment kan er namelijk meer dan nu.
[Voor 3% gewijzigd door MelvinW op 24-05-2019 22:01]
Ah zie het idd, moest de regio wel op UK zetten. Helaas heb ik alleen maar de Maestro van Revolut en die werkt nog niet. N26 ook geprobeerd en die werkt ook nog niet.oohh schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:57:
[...]
Gewoon in de Wallet app een van je kaarten handmatig toevoegen.
[...]
Nee, werkt gewoon met de normale kaarten
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Probeer anders een virtuele kaart toe te voegen. Zou moeten lukkenKW25 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:03:
[...]
Ah zie het idd, moest de regio wel op UK zetten. Helaas heb ik alleen maar de Maestro van Revolut en die werkt nog niet. N26 ook geprobeerd en die werkt ook nog niet.
Creditcards worden altijd in een land uitgegeven. Daarom kan je dus bijvoorbeeld geen Nederlandse N26 kaart toevoegen op een iPhone die op Duitse regio ingesteld staat.SirLenncelot schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:36:
Ik krijg een push dat ik nu een Bunq travel card kan bestellen. en dan lees ik daar het volgende:
[...]
Telt NL nu als een land waar Apple Pay officieel is gelanceerd door de ING of bedoelen ze een lang waar Bunq het officieel gelanceerd heeft?
Dat is correct. Als je natuurlijk al een jaar Apple Pay hebt, dan is de kans ook redelijk groot dat je het via bunq gebruikt. Daar heb je natuurlijk 'gewoon' een maestro pas (naast de mastercard debit card). De enige AH's waar je wel met een mastercard debit (van bv. Monese, N26, etc) kunt betalen zijn de AH ToGo's (op de NS stations en op Schiphol.TerrorSource schreef op Sunday 2 June 2019 @ 00:08:
[...]
Je was me net voor, was mijn bericht al aan het editen.. tenzij je inderdaad Maestro hebt.
Ik heb Apple Pay via Monese (Mastercard) en wordt bij elke AH geweigerd.
[Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 02-06-2019 01:21]
... na de zomer
Probeer eens je regio op Duitsland te zetten. N26 is Duits dacht ik.rendejo schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 12:54:
Ik had dat plusje niet in beeld (regio: Nederland). Toen de regio op 'Italië' gezet en toen verscheen het plusje in de Wallet wel. Toen geprobeerd de N26 kaart (debit) toe te voegen, aangezien Apple Pay d.m.v. N26 ook in Italië werkt. Kan een paar stappen doorlopen, maar uiteindelijk krijg ik de melding dat de kaartverstrekker het nog niet ondersteunt.
Afgaande op die melding vermoed ik dat zowel ING als N26 op Apple moeten wachten voordat die 'het' vrijgeeft. Pas als Apple Apple Pay vrijgeeft in Nederland, kan de betreffende bank/kaartverstrekker het toevoegen van de kaart mogelijk maken en ondersteunen.
Heb je op regio Duitsland gezet vóór het aanmelden bij N26 en bestellen van je passen? Of kan dat ook als ook achteraf nog?hoefniks schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:57:
Ik heb N26 al een paar maanden draaiende. Inderdaad even op Duitse taal gezet en de regio naar Duitsland aangepast. Werkt feilloos op zowel Mn Watch als op de iPhone.![]()
Probeer eens je regio op Duitsland te zetten. N26 is Duits dacht ik.
[/quote]
Nss schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:34:
[...]
Heb je op regio Duitsland gezet vóór het aanmelden bij N26 en bestellen van je passen? Of kan dat ook als ook achteraf nog?
Eh..ff kijken:mr.JamesBond schreef op Wednesday 12 June 2019 @ 23:23:
Misschien niet helemaal ontopic (gelukkig is dat ook lang niet het geval in dit topic), maar wat hebben jullie allemaal in de wallet-app?
Ik heb namelijk zelf alleen maar ING en Subway en ik denk dat er wel meer uit de wallet te halen valt (no pun intended).
Heb je die in Duitsland laten bezorgen?
[Voor 37% gewijzigd door Woopdedooo op 12-06-2019 23:28]
... na de zomer
Ik heb zelf N26. En het ging erom wat hij in de Wallet heeft.Crazyanz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:34:
[...]
Zijn gewoon actief in Nederland heb er ook 1, alleen niet in wallet app
... na de zomer
Voor Monese en N26 lijkt dit nog niet te kunnen of mis ik dan iets?Sndrrr81 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:21:
Net mijn (wat oudere) Revolut Mastercard gewoon probleemloos kunnen toevoegen aan Apple Pay. Regio en Taal gewoon NL.
Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl
Dan zou je die problemen eigenlijk ook moeten hebben met normale NFC-betalingen en bij bunq, boon, N26 en Revolut. Tot dusver hebben die problemen zich daar niet of nauwelijks (eg: doelbewuste blokkades contactloos betalen (bepaalde tankstations)) voorgedaan. Bij ING hoor je veel meer problemstories. Het lijkt er op dat de implementatie van ING dus nog niet helemaal lekker loopt, maar dat heeft verder vrij weinig te maken met de rest van het netwerk. ING heeft natuurlijk mogelijk ook wat meer klanten dan die anderen en vanwege de nieuwigheid meteen ook veel mensen die het direct willen proberen; wat capaciteitsproblemen zou me ook niet helemaal vreemd lijken.ppl schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:22:
Sja, daar heb ik al eerder voor gewaarschuwd. Niet iedereen gebruikt dezelfde betaalterminals, dezelfde provider en hetzelfde netwerk. Bovendien is het een gelaagd systeem waar in de diverse lagen problemen kunnen ontstaan met als gevolg dat jij als consument geen betaling kunt doen. Zoals gewoonlijk wordt je hier op tweakers.net dan begroet met gehoon. Ik heb het nog zo gezegd...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Die zijn er ook (met de gewone contactloze betalingen) en doen zich met enige regelmaat voor, je hoort daar alleen nooit wat over. Mensen gaan nou niet massaal op internet klagen dat de contactloze betaling het niet deed. Hetzelfde gaat op voor de OV-chipkaart. Daar hoor je ook niemand over terwijl, als je vrij veel met het OV reist, je meerdere keren per rit hoort (aan het bliepje dat de scanner maakt) dat de eerste in-check niet werkt. Je ziet ook dat wanneer het echt niet werkt mensen meteen naar de volgende scanner gaan of gewoon weglopen (met name studenten doen dat).WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:42:
[...]
Dan zou je die problemen eigenlijk ook moeten hebben met normale NFC-betalingen en bij bunq, boon, N26 en Revolut. Tot dusver hebben die problemen zich daar niet of nauwelijks (eg: doelbewuste blokkades contactloos betalen (bepaalde tankstations)) voorgedaan.
ING is in Nederland de grootste bank qua aantal klanten. Of dat ook echt meespeelt is de grote vraag, het is in ieder geval niet geheel uit te sluiten.Bij ING hoor je veel meer problemstories. Het lijkt er op dat de implementatie van ING dus nog niet helemaal lekker loopt, maar dat heeft verder vrij weinig te maken met de rest van het netwerk. ING heeft natuurlijk mogelijk ook wat meer klanten dan die anderen en vanwege de nieuwigheid meteen ook veel mensen die het direct willen proberen; wat capaciteitsproblemen zou me ook niet helemaal vreemd lijken.
Dit zijn geen kinderziektes, dit zul je ook bij een volwassen systeem terug zien. Draadloze techniek is gewoon niet foutloos. De scanners kunnen soms de kaart gewoon niet lezen, als je de kaart opnieuw er voor houdt gaat het vaak wel goed. Zolang het zo nu en dan fout gaat zullen mensen het accepteren en er gebruik van maken. Er zitten gemakken aan het contactloos betalen die veel zwaarder wegen waardoor het soms fout gaan van een betaling geaccepteerd is. Hier zijn trouwens ook mooie studies over: betrouwbaarheid en acceptatie van informatiesystemen.En dat geeft natuurlijk ook niet zo heel veel. Het is net live, ING mag best wat kinderziektes hebben - het is alleen te hopen dat ze die snel oplossen, voordat mensen het gevoel krijgen dat het een onbetrouwbaar betaalmiddel is.Nu is de tijd om tractie te krijgen, dus ik hoop dat ING de bugs snel de wereld uithelpt.
Dat is dus ook meteen het probleem: er staat wel "geweigerd" maar de reden van de weigering wordt niet vermeld. Dat zul je in de systemen moeten gaan zoeken en hopen dat deze de reden van weigering ook daadwerkelijk vastleggen. In veel informatiesystemen komt het voor dat dit niet gebeurd omdat het simpelweg volstaat om alleen te weten of iets is geweigerd of niet.WhatsappHack schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 22:48:
Trouwens, als zo'n betaling geweigerd wordt en de status zo duidelijk is; zou ik toch een keer contact opnemen met ING en vragen hoe het zit. Als de terminal zegt dat de betaling geweigerd is en in je app staat eigenlijk ook *direct* geweigerd - dan blijf ik erbij dat dat meer neigt naar een probleem bij de bank (ING) dan bij de terminal.
Pre-paid creditcards bestaan niet, dat heten debit cards. En die worden gewoon ondersteund. n26 is ook zo'n partij en zij ondersteunen gewoon Apple Pay.Bruzski schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:54:
Weet iemand of apple pay wordt ondersteund op pre-paid credit cards van bv. Neteller, Viabuy, Skrill of Pay2d
Eh...pre-paid creditcards zijn debit cards? En wat is er precies credit aan een debitcard dan? Ik snap dat sommige mensen een debitcard als een soort van pre-paid cc zien, maar volgens mij zijn dit echt pre-paid credit cards.TwArbo schreef op Tuesday 18 June 2019 @ 11:56:
[...]
Pre-paid creditcards bestaan niet, dat heten debit cards. En die worden gewoon ondersteund. n26 is ook zo'n partij en zij ondersteunen gewoon Apple Pay.
[Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 18-06-2019 11:59]
N26 heeft geen pre-paid card die hebben gewoon een Debit Card. Pre-paid (debit?) cards bestaan dan weer wel. Het verschil is dat de N26 gekoppeld is aan een rekening en een prepaid-debit card je geld op moet storten (voor zover ik weet).TwArbo schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:56:
[...]
Pre-paid creditcards bestaan niet, dat heten debit cards. En die worden gewoon ondersteund. n26 is ook zo'n partij en zij ondersteunen gewoon Apple Pay.
Prepaid cards vs. debit cards:
A prepaid card is not linked to a bank checking account or to a credit union share draft account. Instead, you are spending money you placed in the prepaid card account in advance. This is sometimes called “loading money onto the card”.
In most cases, you can’t spend more money than you have already loaded onto your prepaid card. Overspending can occur with a checking account for some types of uses, and with a bank account debit card if you have “opted in” to your bank’s overdraft program. This means that your bank may charge you a fee for covering the cost of a purchase or ATM withdrawal that exceeds what you have in your account. Your bank will also require you to repay the overdraft.
Dus als ik het goed heb is die kaart waar je naar linkt niet persé een credit card, al staat in mijn linkje wel dat er instellingen zijn die credit op prepaid mogelijk makenJackSparrow schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:57:
[...]
Eh...pre-paid creditcards zijn debit cards? En wat is er precies credit aan een debitcard dan? Ik snap dat sommige mensen een debitcard als een soort van pre-paid cc zien, maar volgens mij zijn dit echt pre-paid credit cards.
[Voor 21% gewijzigd door Woopdedooo op 18-06-2019 12:05]
... na de zomer
KloptUffje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:02:
[...]
Het verschil is dat de N26 gekoppeld is aan een rekening en een prepaid-debit card je geld op moet storten (voor zover ik weet).
☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | ACC Sim GT Pro ☁ (ICQ 8297373)
[Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 24-06-2019 02:06]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Lukt mij niet met iOS 12...iemand die dit kan testen op iOS 12?Travelan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:02:
Hoi! Ik heb leuk nieuws voor N26 gebruikers in Nederland! Ondanks dat het volgens support nog niet zou moeten, werkt het gewoon om je kaart toe te voegen aan Apple Pay wallet in Nederland!
Ik zit wel op iOS 13 beta, dus misschien dat daar nog een addertje zit, maar ik kon hem gewoon toevoegen en verifieren! Ga zo even kijken of ik lunch kan betalen :-D
Lekker!
En Maestro met Revolut...heel wat winkels accepteren geen Mastercard.
ING heeft een exclusiviteitsdeal voor Apple Pay in Nederland, niet perse op Maestro-kaarten.KW25 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:26:
Net ook N26 toegevoegd, zou mooi zijn wanneer er Maestro wordt toegevoegd, denk alleen dat hier ING een soort van exclusiviteitsdeal heeft. We gaan het zien!
Die van mij is Nederlands.JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:35:
Wat ik mij dan afvraag....is die N26 kaart die iedereen toevoegd een Nederlandse kaart? Ik kon mijn N26 kaart namelijk ook allang toevoegen, maar dat is een Franse kaart...
iOS 12.3.1 met een MasterCard werkt prima! Wallet, kaart toevoegen en dan verifiëren via de N26-app of SMS.Travelan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:02:
Hoi! Ik heb leuk nieuws voor N26 gebruikers in Nederland! Ondanks dat het volgens support nog niet zou moeten, werkt het gewoon om je kaart toe te voegen aan Apple Pay wallet in Nederland!
Ik zit wel op iOS 13 beta, dus misschien dat daar nog een addertje zit, maar ik kon hem gewoon toevoegen en verifieren! Ga zo even kijken of ik lunch kan betalen :-D
Voorzover bekend bij mij draait iOS 13 beta alleen de alt-config.json voor 'beta Apple Pay' landen.Travelan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:02:
In fases rollen ze het uit denk ik.JackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:35:
Dan heeft N26 het ook voor NL open gezet? Interessant...dat dan de bunq kaarten het nog niet doen.
Persoonlijk verwacht ik dat het (bewust of onbewust) een fout is aan de kant van N26Mr Brightside schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:35:
Hier lukt het niet. Met NL kaart, dus zullen ze wel in batches toevoegen. Wel tof dat er nu weer een gratis toevoeging bij is.
Ja denk het ook, anders toch persbericht lijkt me?!xvilo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:36:
[...]
Persoonlijk verwacht ik dat het een (bewust of onbewust) een fout is aan de kant van N26
Moet wel, anders is de exclusiviteit van ING wel heel kort (2 weken).xvilo schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:36:
[...]
Persoonlijk verwacht ik dat het een (bewust of onbewust) een fout is aan de kant van N26
Let op, is Maestro.....dus kan nog altijd wel uitrol N26 Mastercard gestart zijn.Hemmik schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:38:
[...]
Moet wel, anders is de exclusiviteit van ING wel heel kort (2 weken).
Naja, 2 weken + de maand vanaf de aankondiging. Dus misschien mogen de andere banken wel al los (binnen kort), en dat ING 2 maanden exclusief heeft gehad (incl. 1 maand vanaf aankondiging tot live)Hemmik schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:38:
[...]
Moet wel, anders is de exclusiviteit van ING wel heel kort (2 weken).
Ja, toevoegen == beschikbaar om mee te betalen. Mijn Revolut Visa doet het, na een tweede activatie ook nog steeds. Hoewel mijn main bank bunq🌈 is, Revolut Visa is puur als back-upMr Brightside schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:52:
Mensen die hem hebben toegevoegd de Mastercard N26, kan je er ook mee betalen? Niet onbelangrijk lijkt me....
Ik heb bij de kantine op werk en de McDonalds kunnen betalen met Apple Pay via N26 MasterCard!Mr Brightside schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:52:
Mensen die hem hebben toegevoegd de Mastercard N26, kan je er ook mee betalen? Niet onbelangrijk lijkt me....
Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Bij bunq zijn het buitenlandse passen die je via die omweg krijgt. Dat is in principe hetzelfde als wanneer je in Duitsland een rekening zou openen en een Duitse pas aan Apple Pay toevoegt. Bij bunq gaat het alleen wat makkelijker omdat het een online bank is. In het geval van N26 ging het om Nederlandse passen en dat mag waarschijnlijk (nog) niet.WTM schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:22:
Hier ook. Wel 1x kunnen gebruiken 🤪😔. Was geen fout. Zeker omdat ING geklaagd heeft? Want waarom zou Bunq de alternatieve route dan die fout handhaven?
Waaruit blijkt dat Apple dit heeft gedaan en niet N26 dan?Travelan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:45:
Vanmorgen is bij mij de N26 kaart door Apple ontkoppeld (niet door N26 zelf, zo blijkt). Opnieuw toevoegen geeft een melding dat in Nederland alleen Maestro kaarten van ING worden ondersteund. Ik ben bang dat we teveel lawaai hebben gemaakt hier :-)
Dat doet bij mij wel vermoeden dat er een exclusiviteits-deal gaande is.
ING is in Nederland een exclusieve partner. Is er een termijn afgesproken hoe lang dat duurt?
Wij zijn blij dat we op dit moment de enige zijn die dit mogen aanbieden, maar ik kan er verder niet op ingaan wat de inhoud is, onder welke voorwaarden of hoe lang.
Het bericht van ontkoppeling is gekomen vanuit de wallet, en vanuit N26 kreeg ik daarna een errormessage. Ik heb met N26 support gecheckt wat er is gebeurd en zij kunnen uitsluiten dat het vanuit hun kant is gebeurd. Ga er vanuit dat ze de waarheid zeggen.Hemmik schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:15:
[...]
Waaruit blijkt dat Apple dit heeft gedaan en niet N26 dan?
Wallet geeft een melding als de kaart wordt geblokkeerd. Dat is normaliter de bank... Heel misschien is het Apple wel, omdat regiocode NL wordt gebruikt op je passen zei je? En dat kan niet want enkel ING kan regiocode NL AP-enablen. Immers werken die van bunq van buiten NL ook al maanden probleemloos, dus dat zou de enige verklaring zijn als Apple het gedaan heeft ipv N26.Travelan schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:19:
[...]
Het bericht van ontkoppeling is gekomen vanuit de wallet, en vanuit N26 kreeg ik daarna een errormessage. Ik heb met N26 support gecheckt wat er is gebeurd en zij kunnen uitsluiten dat het vanuit hun kant is gebeurd. Ga er vanuit dat ze de waarheid zeggen.
Exact, dat is de verklaring vanuit N26 ook. Daarnaast is de melding van de wallet veranderd t.o.v. een tijdje terug, dat nu enkel Maestro i.c.m. ING wordt ondersteund.WhatsappHack schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 10:39:
[...]
Wallet geeft een melding als de kaart wordt geblokkeerd. Dat is normaliter de bank... Heel misschien is het Apple wel, omdat regiocode NL wordt gebruikt op je passen zei je? En dat kan niet want enkel ING kan regiocode NL AP-enablen. Immers werken die van bunq van buiten NL ook al maanden probleemloos, dus dat zou de enige verklaring zijn als Apple het gedaan heeft ipv N26.
Dat kan, maar ligt aan de code die in die file staat die apple upload en bij ons is daar geen mastercard toegevoegd. MasterCard van N26 staan wel erin, maar gaan niet werken hier in NL via Apple Pay.WhatsappHack schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 23:46:
[...]
Ja die snap ik sowieso niet helemaal, bij bunq werken de mastercards uit alle ondersteunde regio’s prima. Behalve de travelcard dan, maar die boeit heel weinig. Waarom het bij ING niet bij launch kon...?
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 11 64GB
Tuurlijk werken die mastercards wel in Nederland. Ze werken alleen niet overal, namelijk alleen op locaties waar Mastercard betalingen geaccepteerd worden...Nicj56 schreef op Thursday 1 August 2019 @ 20:38:
[...]
Dat kan, maar ligt aan de code die in die file staat die apple upload en bij ons is daar geen mastercard toegevoegd. MasterCard van N26 staan wel erin, maar gaan niet werken hier in NL via Apple Pay.
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details