Nou,waar ik tegenaan liep was dat hij met de standaardinstellingen nooit aansloeg. Ik had namelijk een Ta en Tr in rust van 21-22 en dan heb je dus al niet die 3 graden verschil tussen Ta en de koellijn die op minimaal 19 staat ivm condensatie.Beginner schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:26:
[...]
Raar bij mij werkt het wel en zie ik ook langere runs. Misschien was het water nog niet +5 oC boven de temperatuur van de ingestelde koellijn? Die +5 C is namelijk wel heel veel.
Wat je voorstelt geeft inderdaad een diepere koeling dan de ingestelde koellijn en hij zal ook weer eerder aanslaan.
Wat ik voorstel is inderdaad, denk ik, niet ideaal. wat je eigenlijk doet is zeggen tegen je Elga: koel maar lekker ver door en als je uit gaat, blijf dan ook maar lang uit totdat het water weer goed opgewarmd is. Daarna mag je weer diep koelen.
Dit zou langere runs op moeten leveren, maar het geeft ook meer temperatuurschommelingen.
Wat jij doet geeft inderdaad de grootste bandbreedte, waardoor hij lang door zal koelen en je dus lange runs krijgt. Probleem is dat dat water bij mij dus nooit 5 graden boven de koellijn komt en hij daardoor nooit gaat draaien. Het verbaast me dat dat bij jou wel het geval is. Hoe heb je de koellijn ingesteld?
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC