Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 100 ... 390 Laatste
Acties:

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
DonJunior schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:10:
[...]

Vaak kun je bij een app ook de cache en opslag legen. Dat is als het feite een reset van de app. Dan hoef je niet alles opnieuw te installeren
Bij mij werkte het alleen met een nieuw emailadres (dus nieuw account). Anders pakt de app de eerdere gegevens weer.

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Even check check, Handvat bestuurderskant heeft een opening voor een sleutel, tot zover snap ik het. Hier zit echter geen afdekplaatje overheen, dat vind ik zonde. Is dit normaal of ben ik dat afdekplaatje al kwijt? ID3 overigens. Vind het niet zo mooi ogen zo namelijk.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 16:59
dstaals schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:25:
Even check check, Handvat bestuurderskant heeft een opening voor een sleutel, tot zover snap ik het. Hier zit echter geen afdekplaatje overheen, dat vind ik zonde. Is dit normaal of ben ik dat afdekplaatje al kwijt? ID3 overigens. Vind het niet zo mooi ogen zo namelijk.
Volgens mij is dit normaal. Tenzij ik hem ook kwijt ben.... ;-).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpZvcjqP59bp5TxWXuiE5mexZ34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJ0buVrbSVRMqEW1tr7lPL2I.jpg?f=fotoalbum_large

• dstaals
MJMaverick schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:26:
[...]

Volgens mij is dit normaal. Tenzij ik hem ook kwijt ben.... ;-).
[Afbeelding]
Zonde toch? Ga je niet vaak gebruiken als het goed is. Dopje er op was mooier geweest.

• MJMaverick
dstaals schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:31:
[...]

Zonde toch? Ga je niet vaak gebruiken als het goed is. Dopje er op was mooier geweest.
Eens

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:25
[...]

Het was mij nog niet opgevallen, maar nu ga ik er geheid op letten. En bedankt 😂

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• FlowDesign
DonJunior schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:10:
[...]

Vaak kun je bij een app ook de cache en opslag legen. Dat is als het feite een reset van de app. Dan hoef je niet alles opnieuw te installeren
Weet ik :)
Maar ik heb geen idee of dat op iOS ook kan, dus vandaar dat ik maar gewoon schreef opnieuw installeren :P

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:41
Een ID.4 heeft t beter voor elkaarAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xc_Xj7dymGP9Jbk1WFTUy-DEHPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNEvFHMrsEtBUihU5oVrlac4.jpg?f=fotoalbum_large

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:13
FlowDesign schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:36:
[...]

Weet ik :)
Maar ik heb geen idee of dat op iOS ook kan, dus vandaar dat ik maar gewoon schreef opnieuw installeren :P
Voorzover ik weet kan je bij iOS niet per app de cache legen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• mcmiles
ID3P
Even checken, geen connectie tussen app en auto, bericht op display auto “Sorry, helaas is het bij verbinden met WeConnect iets misgegaan. Probeert u het later nog eens.” Meer mensen last van?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
mcmiles schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:29:
Voorzover ik weet kan je bij iOS niet per app de cache legen.
Bij het verwijderen van een app krijg je verschillende opties. Cache legen is daar één van.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:01

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Dopje kun je alleen maar kwijt raken ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• FlowDesign
Telkens wanneer ik in de auto stap maakt m'n telefoon geen automatische verbinding met m'n Vgate BLE 4.0 dongle. Hij wil dan gewoon niet via Bluetooth met m'n telefoon verbinden. Wanneer ik de dongle er even uit haal en weer erin prik doet ie het meteen.

Nu had ik wel gezien dat die Vgate een soort slaapmodus heeft, maar hij zou toch gewoon aan moeten gaan wanneer het contact aan wordt gezet?

Ik heb ook nog geen app gevonden waarmee ik evtl instellingen van de dongle zou kunnen wijzigen.

Iemand een idee?

Edit:
Lees nu dezelfde klacht van meer mensen dus de Vgate gaat terug naar Amazon. Doei.

[ Voor 8% gewijzigd door FlowDesign op 30-05-2021 16:05 ]

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-01 22:40
Ligt het aan mij dat het lijkt dat de wagen minder snel is na de update 3.1p?

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-01 14:51
hm bummer, vandaag staat mijn bestelde id4 pro max ineens van 5/7 naar 2/8 (aankomst in be) op myvolkswagen.be
hopelijk komt er niet nog meer uitstel
bestelling is op 22/04 bevestigd trouwens

[ Voor 4% gewijzigd door SiegmundB op 30-05-2021 17:51 ]

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
FlowDesign schreef op zondag 30 mei 2021 @ 15:48:
Telkens wanneer ik in de auto stap maakt m'n telefoon geen automatische verbinding met m'n Vgate BLE 4.0 dongle. Hij wil dan gewoon niet via Bluetooth met m'n telefoon verbinden. Wanneer ik de dongle er even uit haal en weer erin prik doet ie het meteen.

Nu had ik wel gezien dat die Vgate een soort slaapmodus heeft, maar hij zou toch gewoon aan moeten gaan wanneer het contact aan wordt gezet?

Ik heb ook nog geen app gevonden waarmee ik evtl instellingen van de dongle zou kunnen wijzigen.

Iemand een idee?

Edit:
Lees nu dezelfde klacht van meer mensen dus de Vgate gaat terug naar Amazon. Doei.
carplay/android auto kan de reden zijn. als deze actief verbonden is dan verbreekt het overige verbindingen. dit los je op door de bluetooth van de auto uit te schakelen.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zijn er hier meer mensen die de bandenspanning van hun ID.3/op 3.5 bar (drieënhalf) hebben staan rondom?

Ik heb hem zojuist gecontroleerd, daar kwam rondom zo'n 3.5-3.6 bar uit. Nooit wat aan gedaan sinds de levering. Want je gaat er van uit dat ze goed staan, ze zijn er immers mee naar mijn huis komen rijden. En hij heeft een sensor die waarschuwing geeft wanneer het te ver van het ingesteld niveau af is. Dus je denkt: all is wel.
Volgens de sticker in de deur zou het 2.5 bar rondom moeten zijn met eventueel 2.8 bar achter bij belading.

Overweeg er wat uit te gaan laten tot 3.0 bar.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ultraman schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:41:
Zijn er hier meer mensen die de bandenspanning van hun ID.3/op 3.5 bar (drieënhalf) hebben staan rondom?

Ik heb hem zojuist gecontroleerd, daar kwam rondom zo'n 3.5-3.6 bar uit. Nooit wat aan gedaan sinds de levering. Want je gaat er van uit dat ze goed staan, ze zijn er immers mee naar mijn huis komen rijden. En hij heeft een sensor die waarschuwing geeft wanneer het te ver van het ingesteld niveau af is. Dus je denkt: all is wel.
Volgens de sticker in de deur zou het 2.5 bar rondom moeten zijn met eventueel 2.8 bar achter bij belading.

Nog niet gechecked.. maar de tpms geeft alleen afwijking van ingestelde waarde weer. Niet of de spanning juist is. Als je de sensor reset met 0.5 bar, gaat hij piepen zodra je hem naar 2.8 oppompt.

.

• FlowDesign
Simply1337 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:03:
[...]

carplay/android auto kan de reden zijn. als deze actief verbonden is dan verbreekt het overige verbindingen. dit los je op door de bluetooth van de auto uit te schakelen.
Thanks voor de tip, wist ik niet.
Maar dat is niet de oorzaak want als ik 'm uitplug en inplug met de auto verbonden en Android Auto aan, dan doet ie het ineens wel.

Het is echt de batterij spaarmodus waar ie niet automatisch uitkomt.

• FlowDesign

De bandenspanningmeters zijn een beetje beperkt indd zoals al werd aangegeven.
Je moet ze eigenlijk op de juiste druk zetten en dan tegen de auto zeggen, dit is de juiste druk.

Ik zou overigens 3.0 bar aanraden.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Dat lijkt me wel wat te hoog, volgens mij worden de banden op een wat hogere spanning gezet als de auto op transport gaat, misschien dat ze dat vergeten zijn aan te passen. Die van mij staat overigens rondom op 2.8.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bedankt voor de reacties. :)

Hoe de "bandenspanningmeter" werkt is mij bekend. Net als in de Golf en meer VWs. Eigenlijk is het een rotatie-meter en aan de hand daarvan kan ie afwijking t.o.v. ingestelde druk bepalen.
Ik noemde dat hij geen "probleem" constateert om zo aan geven dat de druk ook niet significant anders is dan waarop hij door de dealer is ingesteld.
Doeldende op: ding is blijkbaar geleverd op 3.5 bar rondom en daar rijd ik ook al 7500 km mee rond.

Ik ga eens kijken of de buurman een geschikte manometer heeft. Hij heeft een compressor in de garage staan. Als die dezelfde druk aangeeft dat kan ik uitsluiten dat mijn sensor een valse hoge waarde geeft. Je weet nooit...
En wellicht kan ik daarmee meteen wat lucht er uit laten op een gecontroleerde manier. Anders zou ik richting tankstation moeten.

• FlowDesign
Ik heb zo'n digitaal metertje van een tientje ofzo. Wel handig om in huis te hebben.
Ik pomp ook m'n autobanden gewoon op met de fietspomp 😁

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

FlowDesign schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:48:
Ik heb zo'n digitaal metertje van een tientje ofzo. Wel handig om in huis te hebben.
Ik pomp ook m'n autobanden gewoon op met de fietspomp 😁
Yup die heb ik ook. Meer voor de motorfiets, maar voor de auto ook prima bruikbaar. Zo kom ik ook aan die 3.5 bar. :D

Vond het alleen zo'n afwijkend hoge waarde dat ik wel eens wil weten wat een andere meter zegt. Geeft die ook wat in die buurt dan bevestigd dat wat mijn simpele digitale meter aangeeft.

Oppompen kan ik ook met de voetpomp doen inderdaad. Maar de manometer daarvan is bij mij zo uit het lood als maar kan. Dus dan zou ik wat moeten vergelijken.

Komt verder wel goed hier. Ben wel benieuwd of andere wagens ook op zo'n hoge bandenspanning geleverd zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 30-05-2021 19:57 ]

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:29
@Ultraman Bij ij ook ongeveer dit: 3.2 rondom dacht ik. vond het wel fijn om te weten dat het goed gaat, extra range is me wel een voelbare hobbel waard.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Iets meer kan prima maar 3.5 is wel heel veel als dat klopt. Dan begin je toch wel op het punt te komen dat het je echt grip gaat kosten en loop je ook risico op verkeerde slijtage.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023

3.5 bar dat is echt wel hoog. Zelf heb ik de bandenspanning op 2.8 bar gezet na de laatste bandenwissel en dat vond ik al merkbaar stugger dan ik gewend was. Ik zou idd echt niet hoger gaan dan 3.0 bar.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Nice.... meer mensen die wat doen met home-automation? Na een tip van iemand op FB een plugin voor Home Assistant geinstalleerd om mijn auto uit te lezen (voor zover mogelijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXCooCywwBSXRx1-3PB86xiv8bY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7NZB42fK0ckLzeOGNf2VWpWi.jpg?f=user_large
Onderstaand de waarden die uit te lezen zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9v8c5b1vLaJR-63OjvTvo7c4CxE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aIJVKB1D5j5byeZKxxcGH4WF.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• MJMaverick
maik73 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:58:
Nice.... meer mensen die wat doen met home-automation? Na een tip van iemand op FB een plugin voor Home Assistant geinstalleerd om mijn auto uit te lezen (voor zover mogelijk:
[Afbeelding]
Onderstaand de waarden die uit te lezen zijn:
[Afbeelding]
Welke plugin is dat? Ik tinker een beetje met Domoticz, misschien dat ie daar ook beschikbaar voor is.

[ Voor 4% gewijzigd door MJMaverick op 31-05-2021 09:38 ]

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:57

oZy

Nice, alleen al voor het SoC percentage! Blijft irritant dat dat nergens in de auto terug te vinden is.

• maik73
MJMaverick schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:37:
[...]

Welke plugin is dat? Ik tinker een beetje met Domoticz, misschien dat ie daar ook beschikbaar voor is.
https://github.com/skagmo...JhzdNiA-qPF444AzqxsPGHlxU

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• FlowDesign
Thanks!
Ben ook nog bezig met HA opzetten op een Raspberry Pi, voornamelijk om dienst te doen als opslag voor bewakingsvideo's en later misschien ook om via Zigbee lampen aan te sturen, maar dit is ook zeker een geinige integratie :)

Heb nu wel de data via Tronity in ABRP werkend. Dus denk dat ik toch vooral op m'n smartphone zal kijken voor de SoC.

• FlowDesign
oZy schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:39:
Nice, alleen al voor het SoC percentage! Blijft irritant dat dat nergens in de auto terug te vinden is.
In de We Connect ID app kun je percentage zien en ook in het middenconsolescherm staat het percentage SoC onder Wagen en dan het bovenste submenu, dat laadpaal icoontje.

• woertm000
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-01 18:08
Heb HA draaien, en alvast begin gemaakt om de ID.3 straks uit lezen.
De AddOn staat al in HA, maar omdat ik de auto nog niet heb, kan ik daar nu nog even niks mee.
Auto kan ik volgende week ophalen (over 8 dagem dus), eindelijk !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4QE_kNJcXtEtNP2wil_2479yyUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gu6nFWnrW8Iqi0RIU2E8QNoU.png?f=user_large
Kleur van de accu gaat op basis van % in stappen van 10
Info over de laadpaal komt er ook meteen bij te staan.
Ben erg benieuwd hoe dat er straks allemaal uit gaat zien :P

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-01 14:45
Werkt echt top. Is het ook mogelijk om de andere waarden als sensor waarde te krijgen? Er is een hele sloot aan gegevens beschikbaar, maar ik wil graag een aantal waarden in mijn hadashboard kwijt, maar voor zover ik kan zien kun je alleen SoC als sensor selecteren.

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:40
dfader schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:22:
[...]

Werkt echt top. Is het ook mogelijk om de andere waarden als sensor waarde te krijgen? Er is een hele sloot aan gegevens beschikbaar, maar ik wil graag een aantal waarden in mijn hadashboard kwijt, maar voor zover ik kan zien kun je alleen SoC als sensor selecteren.
Kan je met een template doen
https://www.home-assistant.io/integrations/template/

• ELTUNO
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-12-2025
Weet iemand waarom er 4000 Euro korting wordt gegeven op de 1st ID3s?

Is dat puur omdat ze sinds half december al op kenteken staan of komt er een algemene prijsverlaging of update van de ID3 aan?

• mcmiles
ELTUNO schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:23:

Is dat puur omdat ze sinds half december al op kenteken staan of komt er een algemene prijsverlaging of update van de ID3 aan?
Ik denk het eerste, ze staan al sinds 2020 op kenteken en ze willen er van af. Sommigen zijn zelfs al in 2019 geproduceerd.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Staan er simpelweg heel veel al heel lang van op kenteken. Straks zijn dat simpelweg auto's van een jaar oud en die raak je niet meer voor de nieuwprijs kwijt.

Iets lijkt er helemaal fout ingeschat wat dat betreft, vermoedelijk had men verwacht dat er meer interesse vanuit leaserijders voor de ID.3 zou zijn.

• Rutjes87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-12-2025

Die €4000 was een subsidie vanuit de overheid die je als particulier kon aanvragen in 2020 bij aankoop van een EV. Omdat in 2020 ook de bijtelling van 8% interessant was voor de zakelijke rijder hebben veel dealers de voorraad eind 2020 op kenteken gezet en de subsidie aangevraagd. Hiermee kunnen ze in 2021 die modellen nog interessant aanbieden.

Vanuit mijn werkgever was de wens om electrisch te gaan rijden en is de keuze dus ook op een ID3 uit december 2020 gevallen. Voor zowel voor mij als de werkgever dus een voordeel. Ik mag hem donderdag a.s. ophalen.😃

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:34
Ik ben wel benieuwd wat voor actie er einde jaar gaat komen. Er zijn er in 2020 veel op kenteken gezet om de CO2 target in europa te halen. Dus in 2021 is iets vergelijkbaars nodig....

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:27

Je kunt gewoon de 2000 euro subsidie aanvragen voor een gebruikte EV! Ik heb de eurotjes al binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door ID3-Piet op 31-05-2021 20:22 ]

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:01
Rutjes87 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:11:
[...]

Die €4000 was een subsidie vanuit de overheid die je als particulier kon aanvragen in 2020 bij aankoop van een EV. Omdat in 2020 ook de bijtelling van 8% interessant was voor de zakelijke rijder hebben veel dealers de voorraad eind 2020 op kenteken gezet en de subsidie aangevraagd. Hiermee kunnen ze in 2021 die modellen nog interessant aanbieden.

Vanuit mijn werkgever was de wens om electrisch te gaan rijden en is de keuze dus ook op een ID3 uit december 2020 gevallen. Voor zowel voor mij als de werkgever dus een voordeel. Ik mag hem donderdag a.s. ophalen.😃
Het zou mij ergens verbazen als dealers die 4.000 euro hebben kunnen aanvragen.. Volgens mij moet je daar wel echt particulier voor zijn.

Gefeliciteerd met je auto btw. Mooie deal.

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
ID3-Piet schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:22:
[...]

Je kunt gewoon de 2000 euro subsidie aanvragen voor een gebruikte EV! Ik heb de eurotjes al binnen.
geldt die dan ook voor de modellen die in 2020 op kenteken zijn gezet, maar dus eigenlijk wel ‘nieuw’ bij de dealer koopt?

• ID3-Piet
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:27
unex154 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:25:
[...]

geldt die dan ook voor de modellen die in 2020 op kenteken zijn gezet, maar dus eigenlijk wel ‘nieuw’ bij de dealer koopt?
Zeker! Ik heb ook een “2e hands” ID3 gekocht met 35 km op de teller.... 2000 euro subsidie is uitgekeerd!

• ELTUNO
unex154 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:25:
[...]

Volgens de dealer kon dat en vermelden ze het ook op de website bij de auto's

• VidaR-9
  • Laatst online: 11:01
Ik zit even te kijken maar er staan inderdaad nog heel veel ID3’s met 8% te koop. Verbaasd me wel, want is natuurlijk aantrekkelijke deal.

• unex154
ID3-Piet schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Zeker! Ik heb ook een “2e hands” ID3 gekocht met 35 km op de teller.... 2000 euro subsidie is uitgekeerd!
ahja het gaat natuurlijk om prive koop of private lease. Vroeg me al of ik nou wat had gemist. Helaas gaat die boot voor mij niet op.

• ELTUNO
Dealer geeft wel aan dat de fabrieksgarantie ingegaan is op het moment van op kenteken zetten dus er is al 6 maanden (25%) weg van de 2 jaar.

• dstaals
VidaR-9 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:22:
[...]

Het zou mij ergens verbazen als dealers die 4.000 euro hebben kunnen aanvragen.. Volgens mij moet je daar wel echt particulier voor zijn.

Gefeliciteerd met je auto btw. Mooie deal.
Dankzij die 4K paste de ID3 precies in mijn leasebudget. Athlon heeft ze Athlon editions genoemd, pakken zelf de helft van de subsidie en rekenen de rest door. Voor beide partijen gunstig dus, en voor mij nog de 8% bijtelling 😎. Wordt wel slikken over 4 jaar als de bijtelling is terug geschroefd 😜

• unex154
ELTUNO schreef op maandag 31 mei 2021 @ 20:29:
Dealer geeft wel aan dat de fabrieksgarantie ingegaan is op het moment van op kenteken zetten dus er is al 6 maanden (25%) weg van de 2 jaar.
Je krijgt er standaard 48 maanden bij toch? Uitbreiding met 24 maanden staat er bij mij iig op.

Ander nadeel is datde 8% is ook nog maar 4,5 jaar geldig is en tegen die tijd komen er natuurlijk veel van ID.3s op de markt, ben benieuwd of wat dat gaat doen met de restwaarde.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ik222 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:58:
[...]

vermoedelijk had men verwacht dat er meer interesse vanuit leaserijders voor de ID.3 zou zijn.
Ik denk dat als het release zonder softwareperikelen was verlopen en corona niet plots de kop.op stak dat ze er dan wel wat meer hadden weggezet.

Ik had er bijna geen gehad omdat de omzet bij ons vanwege corona flink terugliep en de toekomst op korte termijn onvoorspelbaar werd. Toen zijn ze op de zak met geld gaan zitten en ik heb flink aan de boom moeten schudden voordat ik er de muntjes uit kon laten vallen die nodig waren.
Vermoed sterk dat onze financiële verantwoordelijken daar niet alleen in waren. Beter even geen risico nemen dan een contract voor lange termijn aangaan, terwijl je aan het denken bent of je mensen moet laten gaan of niet.

• FlowDesign
Ik moest vandaag op en neer van Eindhoven naar Zwolle, in totaal bijna 300 km (bijna alleen maar snelweg) gereden en thuis aangekomen met nog 80 km range over. Zeer netjes :)

Ik werd alleen wel helemaal gek van Android Auto. Spotify was continu aan het haperen :(
Dacht eerst dat het met ABRP en/of Tronity te maken had, maar nadat ik dat allemaal verwijderd had bleef het. Uiteindelijk ontdekt dat Spotify het goed bleef doen zolang ik maar in Android Auto bleef en niet schakelde naar een scherm van de auto zelf.
Bij Android Auto via de kabel had ik geen enkel probleem en zojuist had ik geprobeerd het probleem weer op te roepen maar dat lukte niet meer. Erg vreemd allemaal.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

FlowDesign schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:35:
Ik moest vandaag op en neer van Eindhoven naar Zwolle, in totaal bijna 300 km (bijna alleen maar snelweg) gereden en thuis aangekomen met nog 80 km range over. Zeer netjes :)

Ik werd alleen wel helemaal gek van Android Auto. Spotify was continu aan het haperen :(
Dacht eerst dat het met ABRP en/of Tronity te maken had, maar nadat ik dat allemaal verwijderd had bleef het. Uiteindelijk ontdekt dat Spotify het goed bleef doen zolang ik maar in Android Auto bleef en niet schakelde naar een scherm van de auto zelf.
Bij Android Auto via de kabel had ik geen enkel probleem en zojuist had ik geprobeerd het probleem weer op te roepen maar dat lukte niet meer. Erg vreemd allemaal.
Welke auto?

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-01 11:14
Hebben meer mensen dat met zonnig weer er een groen rondje (stip) in het hud op de voorruit te zien is (3.1max) ?
Het is mij al een paar keer opgevallen, het verdwijnt ook na een tijdje.

• FlowDesign
ID3 Pro Performance 58 kWh

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:57

oZy

darud schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:57:
Hebben meer mensen dat met zonnig weer er een groen rondje (stip) in het hud op de voorruit te zien is (3.1max) ?
Die zie ik ook in de 4.1M. Groen/wit bolletje in de hud.

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-10-2025
ik222 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 19:58:
[...]

Staan er simpelweg heel veel al heel lang van op kenteken. Straks zijn dat simpelweg auto's van een jaar oud en die raak je niet meer voor de nieuwprijs kwijt.

Iets lijkt er helemaal fout ingeschat wat dat betreft, vermoedelijk had men verwacht dat er meer interesse vanuit leaserijders voor de ID.3 zou zijn.
Volgens mij had VW ook een target vanuit Brussel op verkoop EV's in 2020. Dus was mogelijk alleen om boete te voorkomen, kan me niet voorstellen dat ze dit alleen voor de zakelijke rijder hebben gedaan.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:58
darud schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:57:
Ja (4.1M), volgens mij vooral met zon van achteren

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• maik73
pietermx schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 06:48:
[...]

Ja (4.1M), volgens mij vooral met zon van achteren
Jep, het is heel duidelijk een reflectie. Zal komen door de lensen die in een bepaalde positie van de zon komen te staan... Design dingetje. Weinig aan te doen lijkt me.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Iemand toevallig al ervaring met het vervangen van een panoramadak? Helaas is die van mij gister gesneuveld (4.1M). Zou Carglass oid al dergelijke daken hebben liggen of moet dit via de dealer? En in hoeverre zou je kunnen blijven rijden met een gescheurd en gebarsten dak? Lijkt me dat er niet veel meer verder stuk kan gaan dan hooguit verder scheuren, hoewel het natuurlijk wel een onderdeel is van de stevigheid van de carrosserie.

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
theHoff schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:11:
Iemand toevallig al ervaring met het vervangen van een panoramadak? Helaas is die van mij gister gesneuveld (4.1M). Zou Carglass oid al dergelijke daken hebben liggen of moet dit via de dealer? En in hoeverre zou je kunnen blijven rijden met een gescheurd en gebarsten dak? Lijkt me dat er niet veel meer verder stuk kan gaan dan hooguit verder scheuren, hoewel het natuurlijk wel een onderdeel is van de stevigheid van de carrosserie.
Heb je je verzekering al gebeld?

• theHoff
  • Niet online
Gadget Freak schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:17:
[...]

Heb je je verzekering al gebeld?
Gaat me meer om het onderdelentekort wat er is en wat de snelste weg gaat zijn. Wellicht dat ik m'n verzekering nog de juiste kant op weet te krijgen.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
theHoff schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:19:
[...]

Gaat me meer om het onderdelentekort wat er is en wat de snelste weg gaat zijn. Wellicht dat ik m'n verzekering nog de juiste kant op weet te krijgen.
Balen zeg! Ik vermoed dat een partij als Carglass hier wel vrij snel aan kan komen als het normaal leverbaar is. Sowieso kan je lease maatschappij of verzekeraar hier beperkingen in opleggen dat je een ruit alleen bij een Carglass oid mag laten vervangen. Recent nog gevraagd bij de dealer ivm flinke steenslag op de voorruit. Die mocht niets doen, nu is het (lelijk) gerepareerd bij de Carglass…

• MJMaverick
FlowDesign schreef op maandag 31 mei 2021 @ 22:35:
Helaas herkenbaar bij mijn ID.3 1st Max. Alsof de data via de wifi-verbinding met mijn telefoon niet goed verwerkt kan worden door de main unit omdat ie ook de 'eigen' kaart of andere schermen moet renderen. Wellicht dat een toekomstige sw update dit probleem verhelpt. Fingers crossed...

• theHoff
  • Niet online
Alfred66 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:46:
[...]

Balen zeg! Ik vermoed dat een partij als Carglass hier wel vrij snel aan kan komen als het normaal leverbaar is. Sowieso kan je lease maatschappij of verzekeraar hier beperkingen in opleggen dat je een ruit alleen bij een Carglass oid mag laten vervangen. Recent nog gevraagd bij de dealer ivm flinke steenslag op de voorruit. Die mocht niets doen, nu is het (lelijk) gerepareerd bij de Carglass…
Ik mocht uiteindelijk van m'n verzekering kiezen, lokale schadeherstel of Carglass en ben voor Carglass gegaan. Ik denk dat ik daar de meeste kans heb van snelle levering en plaatsing.

Edit: te vroeg gejuicht, Carglass kan deze panoramadaken niet vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door theHoff op 01-06-2021 10:26 ]

• wheli
In de Spotify discussie. Ik heb vorige maand 1,6Gb passief gestreamed via AA. Lijkt alsof hij de radio via Spotify laat draaien. Ik luister eigenlijk nooit muziek via Spotify maar had wel AA aanstaan voor navigatie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lPLhPOYOChw56nqPEShMUqUVE4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUuTSZBaPtHWUBQO4SX7Lp0M.jpg?f=fotoalbum_large

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:58
4.1M: Auto gisteren naar de garage geweest i.v.m. die achterlichtbalk. Is opnieuw / anders vast gezet, lijkt vooralsnog goed te zijn (zal hem straks even in de zon parkeren als test...). Rechter achterlicht is ook vervangen i.v.m. vocht, afwachten of dat het oplost.

Daarnaast trilde het stuur lichtjes bij ~100km/u. Niet erg hinderlijk, maar toch. Bleek wat onbalans in één van de wielen te zitten, ook dat is aangepakt (moet het nog testen). Al met al weer top service!

Garage melde wel dat er wat schade zat op een velg, mogelijk ook de oorzaak van het onbalans... Blijkbaar een stoepje ergens geraakt - ben je gelijk de sjaak met die 21" velgen... Ach, blijft een gebruiksvoorwerp ;)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
MJMaverick schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Helaas herkenbaar bij mijn ID.3 1st Max. Alsof de data via de wifi-verbinding met mijn telefoon niet goed verwerkt kan worden door de main unit omdat ie ook de 'eigen' kaart of andere schermen moet renderen. Wellicht dat een toekomstige sw update dit probleem verhelpt. Fingers crossed...
Als ik draadloos via AA verbindt dan geeft Spotify aan dat er geen Data verbinding is, heel irritant en Spotify werkt dus alleen als ik via de kabel ben verbonden en Wifi uitzet.

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-01 18:25
Zijn er nog meer mensen bij wie het keyless entry systeem slecht werkt?
Ik heb in dit topic al eerder een vraag gesteld hierover, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

3.1P met de 2.1 update

Het systeem hoort automatisch te ontgrendelen als je aan komt lopen (en sluiten als je wegloopt).
Helaas werkt dit misschien 1:15 keer.
Openen door de klink beet te pakken werkt meestal wel, 3:4 keer.
Maar soms ook werkt niks en moet ik echt de sleutel pakken en hem handmatig openen.
Er is geen touw op te trekken wanneer het systeem fatsoenlijk werkt en wanneer niet.

Voor de rest geen klachten, geen meldingen, alles werkt prima.
Ik heb in het verleden als eens het systeem gereset maar dit maakte niks uit.

Zijn er meer mensen die dit rare gedrag hebben?

• Simply1337
Frank_P schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:49:
(en sluiten als je wegloopt).
:N

Sluit vanzelf ALLEEN als je de deuren niet hebt geopend na een automatische opening.

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-01 18:25
Simply1337 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:53:
[...]

:N

Sluit vanzelf ALLEEN als je de deuren niet hebt geopend na een automatische opening.
Dat zou goed kunnen, het sluiten is echter het probleem niet, het openen wel...

• Simply1337
Frank_P schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:56:
[...]

Dat zou goed kunnen, het sluiten is echter het probleem niet, het openen wel...
wissel je batterij? haal het uit je beschermhoes, probeer de tweede sleutel.

[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 01-06-2021 14:02 ]

• GOLFID
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Wat is jullie ervaring qua temperatuur! mijn ID 4Max met panorama dak heeft er echt moeite mee om het op de juiste temp. te krijgen.
heb hem op aut. 19 gragen voor zowel mijn als duo passagier. (airico logo)
Bij mijn vorige vw was het zomaar op temp.
Nu is het nog niet eens echt warm

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-01 16:38
Frank_P schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:49:
Zijn er nog meer mensen bij wie het keyless entry systeem slecht werkt?
Ik heb in dit topic al eerder een vraag gesteld hierover, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

3.1P met de 2.1 update

Het systeem hoort automatisch te ontgrendelen als je aan komt lopen (en sluiten als je wegloopt).
Helaas werkt dit misschien 1:15 keer.
Openen door de klink beet te pakken werkt meestal wel, 3:4 keer.
Maar soms ook werkt niks en moet ik echt de sleutel pakken en hem handmatig openen.
Er is geen touw op te trekken wanneer het systeem fatsoenlijk werkt en wanneer niet.

Voor de rest geen klachten, geen meldingen, alles werkt prima.
Ik heb in het verleden als eens het systeem gereset maar dit maakte niks uit.

Zijn er meer mensen die dit rare gedrag hebben?
Let op dat het ook afhangt hoe je de auto sluit. Volgens mij is het namelijk zo dat als je hem sluit met de sleutel, hij ook niet zomaar met keyless entry te openen is. (is een feature aldus het boekje)

Hier werkt het verder prima. Ik zie meestal aan de spiegels al wel dat hij de auto open maakt (dan klappen ze uit). Wel merk ik soms dat als je te snel bent hij dit nog niet gedaan heeft, maar dan "open" je hem door aan de hendel te zitten (waar dus ook een sensor zit om te openen)

Overigens is het automatisch openen bij het in de buurt komen ook een feature, wellicht dat het nog de moeite waard is om die anders eens even uit/aan te zetten.

• wheli
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l948aQHncY7RlCMFF5_tI48N8uw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4oi17cJDfGBE176RTom6R4R.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand wat dit voor klemmetje is? Lag ineens voor de bestuurdersstoel. Ben wel aan het prutsen geweest met de Vgate dongel

• Freakie1NL
  • Laatst online: 12:52

Freakie1NL

Grote Baas

Dat is je tractieaandrijver voor de phalange.

Volgens mij is hij al een keer langs gekomen in dit topic en zit hij achter de rails van de bestuurdersstoel.

[ Voor 59% gewijzigd door Freakie1NL op 01-06-2021 16:05 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Simply1337
GOLFID schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:49:
Wat is jullie ervaring qua temperatuur! mijn ID 4Max met panorama dak heeft er echt moeite mee om het op de juiste temp. te krijgen.
AC aangevinkt? staat nergens a/c off?

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:14
Eco mode uit? Met Eco mode is de airco minder sterk

• FlowDesign
GOLFID schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 14:49:
Ik vond het gisteren in de ID.3 met panoramadak ook al lekker warm aan m'n kale bol. Heb toen het gordijntje maar ff dicht gedaan.

• FlowDesign
MJMaverick schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:04:
[...]

Had het vanmiddag weer. Wel gek want had dit probleem voorheen nooit, sinds gisteren ineens.

Zou haast denken dat er op m'n telefoon een update is geweest ofzo.

Ga nog eens proberen of terugzetten naar fabrieksinstellingen op de auto helpt.

Wat voor telefoon heb jij trouwens? Ik een Samsung S21 5G.

• wheli
Freakie1NL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:04:
Dat is je tractieaandrijver voor de phalange.

Volgens mij is hij al een keer langs gekomen in dit topic en zit hij achter de rails van de bestuurdersstoel.
Dank! Ik heb gezocht op deze (voor mij volledig onbekende) termen maar kan alleen deze post vinden die over losse onderdelen gaat. Lijkt me wat anders.

Maar kan je me vertellen waar hij moet en hoe? Is het ergens voor? Google geeft alleen handwortelbeentjes voor phalange. ;) Liefst met een foto O-)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

wheli schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Dank! Ik heb gezocht op deze (voor mij volledig onbekende) termen maar kan alleen deze post vinden die over losse onderdelen gaat. Lijkt me wat anders.

Maar kan je me vertellen waar hij moet en hoe? Is het ergens voor? Google geeft alleen handwortelbeentjes voor phalange. ;) Liefst met een foto O-)
Weet niet zeker of ik hap, maar: YouTube: Phoebe - Left phalange. Friends The Last One

.

• wheli
Hahaha! Die kende ik niet xD

• FlowDesign

• Gecko123
  • Laatst online: 07-01 23:05
Verwijderd

[ Voor 94% gewijzigd door Gecko123 op 01-06-2021 17:28 ]

• Freakie1NL
  • Laatst online: 12:52

Freakie1NL

Grote Baas

wheli schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:58:
[...]

Ik heb geen idee waarvoor het is :P .
Dacht dat van het bericht wat jij hebt gevonden maar dat is niet zo. Zou hem lekker in de auto leggen en volgende keer bij de dealer (met de ID.X onvermijdelijk :+ ) even vragen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Gecko123
  • Laatst online: 07-01 23:05
Ik begrijp niet hoe de vertrektijden instelling werkt bij uitgesteld laden.

Ik heb de ID.3 ingesteld om om middernacht op 80% vol te laden. Nu op 34% betekend dat hij
80% minus 34% * 58 kWh = 26,68 kWh moet bijladen in 5,5 uur.

Op een 1 fase zou dat volle bak op ~ 3500 Watt moeten gaan. (En dan redt hij het weliswaar nog steeds niet). Echter hij laadt nu op 1400-1600 Watt.

Als ik vertrektijden uitzet laadt hij wel op ~ 3500 Watt.

Verlagen AC vermogen staat verder uitgeschakeld zowel bij laadprofiel als zonder laadprofiel.

Schiet mij maar lek. Iemand anders wellicht met dezelfde ervaringen of een oplossing?

Update 20:16:
Heb net is zitten draaien aan het klokje vertrektijden om te kijken wat er gebeurd. Als ik een tijdstip kies van 8 uur later gaat hij niet laden. Als ik een tijdstip van 7 uur later kies begint hij met laden. Wat overeenkomt met "benodigde kWh" / 3500Watt. Tot mijn verbazing laadt de auto nu gewoon met 3500 Watt en is de ~1400 watt nu verdwenen.... toevallig nadat ik alleen het klokje heb aangepast. Hmmm. Bug?

[ Voor 25% gewijzigd door Gecko123 op 01-06-2021 20:21 ]

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:14
Gecko123 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:46:
Ik begrijp niet hoe de vertrektijden instelling werkt bij uitgesteld laden.

Ik heb de ID.3 ingesteld om om middernacht op 80% vol te laden. Nu op 34% betekend dat hij
80% minus 34% * 58 kWh = 26,68 kWh moet bijladen in 5,5 uur.

Op een 1 fase zou dat volle bak op ~ 3500 Watt moeten gaan. (En dan redt hij het weliswaar nog steeds niet). Echter hij laadt nu op 1400-1600 Watt.

Als ik vertrektijden uitzet laadt hij wel op ~ 3500 Watt.

Verlagen AC vermogen staat verder uitgeschakeld zowel bij laadprofiel als zonder laadprofiel.

Schiet mij maar lek. Iemand anders wellicht met dezelfde ervaringen of een oplossing?

Update 20:16:
Heb net is zitten draaien aan het klokje vertrektijden om te kijken wat er gebeurd. Als ik een tijdstip kies van 8 uur later gaat hij niet laden. Als ik een tijdstip van 7 uur later kies begint hij met laden. Wat overeenkomt met "benodigde kWh" / 3500Watt. Tot mijn verbazing laadt de auto nu gewoon met 3500 Watt en is de ~1400 watt nu verdwenen.... toevallig nadat ik alleen het klokje heb aangepast. Hmmm. Bug?
Het hele uitgesteld laden is een enorm buggy experience momenteel. Lees je overal. Naar wat ik begrijp is dit bekend bij Volkswagen en gaan ze het middels een toekomstige OTA update oplossen.

Vraag is alleen: welke?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wellicht komen er fixes voor in de aankomende OTA update. In de wind hangt dat die in de komende twee weken ergens komt. Wat er in zit wordt mag nog niet worden prijsgegeven blijkbaar. Maar dit heb ik ook allemaal van horen zeggen.

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-12-2025
Ultraman schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 20:50:
Wellicht komen er fixes voor in de aankomende OTA update. In de wind hangt dat die in de komende twee weken ergens komt. Wat er in zit wordt mag nog niet worden prijsgegeven blijkbaar. Maar dit heb ik ook allemaal van horen zeggen.
De een heeft het over september, de ander over een aantal weken. Het is en blijft een raadsel vanuit VW helaas.
Er gaan ook geruchten dat Apple CarKey beschikbaar zal komen, alleen zit er een NFC in de deurgreep?

• FlowDesign
Spotify + Android Auto update:
Heb de auto teruggezet naar fabrieksinstellingen en het lijkt erop dat dat heeft geholpen.

• FlowDesign
Waar zien jullie trouwens de versie van de software zoals bijvoorbeeld versie 2.1?

Als ik in het systeem kijk zie ik alleen maar dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq8O8X3cZYcmqGelcIngD6GxK94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmmhrlH5uMKcirEQcFnEugmL.jpg?f=fotoalbum_large

Trouwens wel grappig dat je via je camera de infrarood (?) lampjes van de touch knoppen onder het scherm ziet.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-01 18:24
FlowDesign schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:06:
Trouwens wel grappig dat je via je camera de infrarood (?) lampjes van de touch knoppen onder het scherm ziet.
Zo controleer ik altijd mijn IR afstandsbedieningen.

• Simply1337
FlowDesign schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:06:
Waar zien jullie trouwens de versie van de software zoals bijvoorbeeld versie 2.1?

Als ik in het systeem kijk zie ik alleen maar dit:

[Afbeelding]

0564 = 1.0
0570 = 1.1 of 1.0.1 [ik neig naar 1.0.1
0783 = 2.0
0792 = 2.1

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 01-06-2021 23:49 ]

• FlowDesign
N0EL schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:15:
[...]

Zo controleer ik altijd mijn IR afstandsbedieningen.
Me too :) Alleen lichten die meestal blauw op in de camera.

• FlowDesign
Simply1337 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:48:
[...]

0564 = 1.0
0570 = 1.1 of 1.0.1 [ik neig naar 1.0.1
0783 = 2.0
0792 = 2.1

Publiceert VW dat lijstje ergens?

• wheli
Nee @Simply1337 houdt dat soort dingen voor ons bij :D

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:44
3.1

Dag allemaal, nieuw hier maar leuk om iedereen's ervaringen te lezen met de verschillende VW IDs.

Rij gelukkig redelijk klachtenvrij, maar sinds enkele weken loop ik tegen twee nieuwe dingetjes aan in mijn ID.3 1st die ik hier nog niet teruggelezen heb:

*het te pas en te onpas aanslaan van de achterruitverwarming en voorruitblower
Misschien gebeurde dat in de winter ook wel maar viel het niet op omdat het gebruik toen logisch leek, maar ik heb nu constant (ook tijdens de zomerse dagen van nu) dat tijdens het rijden deze allebei aanslaan en ik krijg ze ook moeilijk ingeschakeld. De achterruitverwarming krijg ik na meerdere malen drukken vaak wel uit, maar de voorruitblower moet ik in het climate menu op m'n scherm uitschakelen. Gebeurt soms meerdere keren per rit

*het aangaan van de verlichting als de auto geparkeerd is
Heb nu al meerdere keren gehad dat de stadsverlichting voor en achter aanspring terwijl deze gewoon op de oprit geparkeerd staat. Dan maakt het niet uit of hij aan het laden is. Ontgrendelen en weer vergrendelen lost niets op. Moet in de auto stappen (die dan meteen de melding geeft: schakel verlichting uit) om de verlichting uit te zetten. Heb geen keyless entry, dus zou niet zo moeten zijn dat de sleutel te dichtbij het voertuig ligt dat hij denkt dat ik aan kom lopen of zo

Ben benieuwd of iemand deze problemen herkent!

Groet
Steven

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Matthijscc schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:58:
[...]

De een heeft het over september, de ander over een aantal weken. Het is en blijft een raadsel vanuit VW helaas.
Valt wel mee qua raadsel: het streven van VW is elk kwartaal een minor update.
In nipt de staart van Q1 hebben 2.1 (0792) gehad. Inmiddels naderen we het einde van kwartaal twee, waardoor een update in de lijn der verwachting ligt.

Pagina: 1 ... 100 ... 390 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.