Simply1337 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe krijg je een VW We Charge kaart met een Nederlandse Auto?
Of de PowerPass van Skoda voor je Enyaq
1. Registreer een nieuwe account [nieuwe mail etc]
2. Tijdens het registeren Land wijzigen naar
Duitsland of belgie? ipv Nederland. Alleen dan krijg je ook de optie om
WeCharge te selecteren.
3. We Charge kaart aanvragen,
Credit Kaart NODIG!
Ik heb EERST mijn kaart besteld om te kijken of het uberhaupt naar NL komt.
Je kunt je NL adres invoeren, maar als land krijg je dan Duitsland. Er lijkt nog een handmatige controle uitgevoerd te worden, hierdoor is mijn postadres land gewijzigd naar NL en dus is mijn kaart zonder problemen gearriveerd.
4. Een weekje wachten voor je kaart.
5. We Charge kaart activeren
6. Vervolgens weer verbinden met de auto met de QR code scan. Tevens wordt er ook een Visuele ID controle uitgevoerd met de app "IDNow". je krijgt gewoon iemand aan de lijn via de telefoon en controleert jouw en je ID kaart. Eenmaal goedgekeurt heb je volledig toegang tot de app. Deze controle lijke te zijn om alvast je gegevens te hebben en bijvoorbeeld remote je auto te kunnen unlocken. Dit heb ik niet doorlopen in NL zegmaar.
7. Je betaalplan activeren voor 0.30c Ionity. Wel 10eu/maand
8. Geniet van een geweldige europese vakantie en zonder stress laden voor een prikkie
edit: Je hebt inprincipe de kaart helemaal niet nodig. Je kunt het laadproces remote starten via de APP. Ook AC laders kun je gewoon starten mits ze een contract hebben met ELLI.
edit2: je hoeft maar 250 kWh te laden met ionity in een jaar tijd [5x 50kWh sessie] t.o.v. 0.79c tarief en 475 [9.5x 50 kWh] kWh t.ov. 0.55c tarief om te kunnen profiteren met de 0.30 tarief incl. 120eu abo toeslag.
edt3: mijn 4g is eruit geknald.. hoewel ik in een garage heb geparkeerd.. is dit wel apart dat het niet is terug online is gekomen.
edit4: vals alarm auto offline en terug online gooien heeft het verholpen
Zojuist ook ff uitgeprobeerd en het is gelukt 👍
Met ander mailadres nieuw We Connect ID aangemaakt, overigens gewoon m'n Nederlandse adres opgeven. Vervolgens met nieuwe account ingelogd in de We Connect app op m'n telefoon, daarbij als land Duitsland gekozen.
Vervolgens kreeg ik wel de optie om naar We Charge te gaan in de app.
Registratie verder doorlopen, ook met die ID app, moest me wel live identificeren bij een dame.
Auto vanuit de auto gekoppeld aan m'n nieuwe account.
Laatste stap vervolgens een We Charge abbo van €0 per maand gekozen en m'n creditcard gegevens (Bijenkorf Mastercard) ingevuld zodat ik voor €0,55 bij Ionity kan laden. Top
Ik ben alleen wel heel benieuwd of het laadpasje aan zal komen, want bij die aanvraag kon ik wel m'n Nederlandse adres volledig invullen, maar niet het land van Duitsland naar Nederland wijzigen.
Overigens heb ik dus niet het €10 per maand abbo genomen, want met m'n Shell Recharge pasje laad ik nog een stuk goedkoper bij Shell en met m'n Maingau pasje goedkoper bij Fastned, Allego en EnBW. Ben niet volledig afhankelijk van Ionity, maar pak de gratis korting per kWh natuurlijk graag mee
[
Voor 3% gewijzigd door
FlowDesign op 26-05-2021 23:13
]