Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 99 ... 390 Laatste
Acties:

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:58
@Simply1337 kun je het abbo per X maand(en) starten / stoppen o.i.d.? 10 Euro p/m is natuurlijk leuk voor de (zomer)vakantie aangezien Ionity belachelijk duur is zonder abbo, maar 120 Euro p/j weegt waarschijnlijk niet op tegen de besparing.

En ja, belachelijk dat PON je zo richting één leverancier (Shuttle) pushed. Die kaart is hier direct de prullenbak in verdwenen, gebruik enkel Shell en Fastned tot op heden... Laad sowieso vrijwel alleen thuis.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
pietermx schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:13:
@Simply1337 kun je het abbo per X maand(en) starten / stoppen o.i.d.? 10 Euro p/m is natuurlijk leuk voor de (zomer)vakantie aangezien Ionity belachelijk duur is zonder abbo, maar 120 Euro p/j weegt waarschijnlijk niet op tegen de besparing.
Nee, 10eu/maand 12 maanden lang, maar ik wed dat je 120eu kunt besparen alleen in je zomervakantieritje als je onderweg en op locatie alleen laadt bij ionity. zijn maar 9 sessies van 10-80%

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• pietermx
Simply1337 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Nee, 10eu/maand 12 maanden lang, maar ik wed dat je 120eu kunt besparen alleen in je zomervakantieritje als je onderweg en op locatie alleen laadt bij ionity. zijn maar 9 sessies van 10-80%
10-80% = 77 * 70% ~= 54 kWh
Besparing per laadsessie: 54 kWh * 49 cent ~= 26,46 Euro
Break-even: 120 Euro / 26,46 ~= 5 sessies

Nog sneller terugverdiend dus... Misschien toch maar even over nadenken dan.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Simply1337
pietermx schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:29:
[...]

ja/nee.. is 9 sessie met de 0.55c / 0 euro abo. ook een keuze om te mix/matchen qua laadpaalproviders en 120eu elders te besteden

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-01 19:51
pietermx schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:29:
[...]

Maar de We Charge Go is dan veel interessanter, gezien je dan 0,55/kWh betaalt en geen abo.

Dan is je break even een stuk later, 54 kWh * 25 cent = 13,50 euro
break even is dan 120 / 13,50= 9 sessies.

Maar je bespaart ten op zichte van een andere pas wel 54 * 24 cent = 12,96 euro per laadbeurt.

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08:59
Matthijscc schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:31:
Heeft iemand hier ervaring om naar de Ardennen te gaan met de ID3 58KW?
Ik ben van plan halverwege juni te gaan, is dit te doen?
Hoor graag even :-)
kom er net vandaan gaat prima, verschillende laders in de dorpen.
ik heb niet naar snel laders gezocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tm6KS2X7KHVrrSNpXyzGZtSIK8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uk8swBM9Aj9U3FYUkYzjocfr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door mark1978 op 26-05-2021 12:12 ]

• pietermx
Simply1337 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 11:57:
[...]

ja/nee.. is 9 sessie met de 0.55c / 0 euro abo. ook een keuze om te mix/matchen qua laadpaalproviders en 120eu elders te besteden
Ah ik dacht je betaald 10 euro p/m voor een 30 cent / kWh laadtarief, maar dat zit dus anders? Ben de weg ff kwijt denk ik…

0 euro / mnd = 55
10 euro / mnd = 30

In beide gevallen moet je (via die omweg) inschrijven? Want helemaal geen pas is 79 cent per kWh bij ionity toch?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Kun je wel gewoon laden bij ionity met de shell pas? Die heb ik volgens mij (heb een ongedefinieerde druppel van de werkgever) en dan is het voor mij dus altijd kosteloos..

• unex154
juanpabloo schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:20:
Kun je wel gewoon laden bij ionity met de shell pas? Die heb ik volgens mij (heb een ongedefinieerde druppel van de werkgever) en dan is het voor mij dus altijd kosteloos..
Als ik er eentje random kies in Duitsland in de app geeft hij een prijs van € 0,785 per kwh, dus neem aan van wel.

• Simply1337
pietermx schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:18:
[...]

Ah ik dacht je betaald 10 euro p/m voor een 30 cent / kWh laadtarief, maar dat zit dus anders? Ben de weg ff kwijt denk ik…

0 euro / mnd = 55
10 euro / mnd = 30

In beide gevallen moet je (via die omweg) inschrijven? Want helemaal geen pas is 79 cent per kWh bij ionity toch?
correct, gewoon 0.30c is 120eu/jaar want je kunt niet meer annuleren en 0.55c is gratis voor 3 jaar.

ik ga vanmiddag of morgen even langs ionity

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 26-05-2021 12:30 ]

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52

Boy

www.byoscoop.nl

4.1

Gisteren de auto voor het eerst door de wasstraat gedaan :x

Op weg naar huis valt opeens het scherm uit, radio weg, alles. Scherm reageert niet meer, herstelde ook niet tijdens het rijden. Parkeercamera deed het wel en de climateknoppen e.d. deden het wel.

Auto thuis even op slot gelaten en toen weer geopend => deed het weer.

Bekend probleem? In de afgelopen maanden dit nog niet eerder gezien.

Ik kreeg 'm ook niet aan de praat door de powerbutton 20+ sec in te houden

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• TSLJoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-10-2024
Simply1337 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:29:
[...]

ik ga vanmiddag of morgen even langs ionity
Grappig. Ik heb de pas ook aangevraagd. Vanuit de WeConnect ID app met mijn bestaande account. Op de een of andere manier dacht het systeem dat ik in de UK woon dus gewoon next next next en klaar. Benieuwd of de pas aankomt.

ID.4 1st 2020

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-01 18:24
Gaat lekker hier "VW We Charge"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKjcU_ch1ZgEGIp7urfjuWn2P00=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bl64TP9odn08MQNZGxpd1xzD.png?f=fotoalbum_large

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-11-2025
3.1M ...ik kan in mijn WeConnect ID app geen optie vinden om de WeCharge laadpas aan te vragen? Waar zit dat, wie oh wie? b.v.d. dank :-)

• sopkip
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-01 10:32
ID.4M
9/6 is het zover. Wel had ik alvast een vraag mbt Android Auto Wireless. Dit wordt door de wagen ondersteund. Maar ik vond niet terug of je de eSim moet activeren voor WiFi (extern 4G pakket via Cubics) of dat je een eigen Sim kan gebruiken (moet?) of dat dit beiden niet nodig is en je toch op de Wifi van het voertuig kan zonder datagebruik (externe data dus). Iemand een idee?

Ik rijd momenteel met een eTron en deze ondersteund geen wireless AA maar ik kan wel connecteren met de Wifi van de wagen.

• Simply1337
sopkip schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:39:
ID.4M
9/6 is het zover. Wel had ik alvast een vraag mbt Android Auto Wireless. Dit wordt door de wagen ondersteund. Maar ik vond niet terug of je de eSim moet activeren voor WiFi (extern 4G pakket via Cubics) of dat je een eigen Sim kan gebruiken (moet?) of dat dit beiden niet nodig is en je toch op de Wifi van het voertuig kan zonder datagebruik (externe data dus). Iemand een idee?

Ik rijd momenteel met een eTron en deze ondersteund geen wireless AA maar ik kan wel connecteren met de Wifi van de wagen.
je hebt alleen externe data nodig voor internet radio of data voor de auto hotspot. Overige gegevens wordt geleverd door de sim.
Internetradio kun je werkend krijgen door je auto te verbinden met je eigen mobiele hotspot.

voor AA/Carplay heb je niks extras nodig, gaat via eigen mobiele data

• Simply1337
KoezzyEV schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:03:
3.1M ...ik kan in mijn WeConnect ID app geen optie vinden om de WeCharge laadpas aan te vragen? Waar zit dat, wie oh wie? b.v.d. dank :-)
ga je ook niet vinden met een nederlands geregistreerd account.

• Simply1337
Mijn auto heeft 4g connectie verloren.. kijken of het niet heel toevallig komt door mn accountwissel.

offline en terug online gooien heeft het verholpen 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Simply1337 op 26-05-2021 15:26 ]

• sopkip
Simply1337 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:44:
[...]

je hebt alleen externe data nodig voor internet radio of data voor de auto hotspot. Overige gegevens wordt geleverd door de sim.
Internetradio kun je werkend krijgen door je auto te verbinden met je eigen mobiele hotspot.

voor AA/Carplay heb je niks extras nodig, gaat via eigen mobiele data
Voor AA Wireles is een Wifi connectie nodig. Mijn vraag is meer of je de bestaande Wifi connectie kan gebruiken of dat deze via de eSim of externe Sim met externe data moet lopen. De wagen heeft immers steeds een Wifi om mee te connecteren maar is dit dan voldoende om AA Wireless te ondersteunen? Carplay Wireless loopt via Bluetooth dacht ik.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 16:59
sopkip schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Voor AA Wireles is een Wifi connectie nodig. Mijn vraag is meer of je de bestaande Wifi connectie kan gebruiken of dat deze via de eSim of externe Sim met externe data moet lopen. De wagen heeft immers steeds een Wifi om mee te connecteren maar is dit dan voldoende om AA Wireless te ondersteunen? Carplay Wireless loopt via Bluetooth dacht ik.
De auto bouwt een wifi connectie met jouw telefoon om de AA data van de telefoon sneller over te kunnen zetten. Bluetooth voldoet daarvoor niet. De eSim van de auto heeft hier niets mee te maken.

Op mijn telefoon (Samsung Galaxy S10) ziet die verbinding eruit als een extra wifi verbinding, los van de verbinding die mijn telefoon eventueel met andere wetwerken (wifi of GSM) heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door MJMaverick op 26-05-2021 15:25 ]

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31

oZy

Jammer van wireless android auto is dat het veel accu vreet.

Dan zou je zeggen.. je kunt ook wireless laden maar op die plek heeft mijn telefoon (Samsung S21+) echt nauwelijks GPS signaal en dan zijn Google Maps en Flitsmeister weer compleet onbruikbaar.

Dus nu gebruik ik toch maar een kabeltje om te laden 🤷‍♂️

• pietermx
Loop hier vast op exact dezelfde foutmelding

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
pietermx schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:23:
[...]

Loop hier vast op exact dezelfde foutmelding
Bij mij loopt deze door, heb je wel Duitsland als land gekozen.

• N0EL
Ik kan enkel Duitsland kiezen.

[ Voor 60% gewijzigd door N0EL op 26-05-2021 20:29 ]

• pietermx
edkreuk schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:28:
[...]

Bij mij loopt deze door, heb je wel Duitsland als land gekozen.
Ja, je kunt ook niks anders kiezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ir-OIt-tuRx1a-L3yKIwOwhQLc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yg6LQJC85Mc6rfohUxRqmoXf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door pietermx op 26-05-2021 20:30 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 13:16
oZy schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 16:02:
Jammer van wireless android auto is dat het veel accu vreet.

Dan zou je zeggen.. je kunt ook wireless laden maar op die plek heeft mijn telefoon (Samsung S21+) echt nauwelijks GPS signaal en dan zijn Google Maps en Flitsmeister weer compleet onbruikbaar.

Dus nu gebruik ik toch maar een kabeltje om te laden 🤷‍♂️
Da's wel gek, mijn Samsung S20+ zet ik er op z'n kop in zelfs en GPS is echt top. Ik heb wel de 3.1M, dus misschien dat het glazen dak helpt?

• N0EL
Succes met de We Charge. (andere CC kaart gebruikt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMaYNR2pK5yCF6AlvTS-ynW0pQE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/etg7FmeYhDxbPbk9CSAlzWTe.png?f=fotoalbum_large

• pietermx
N0EL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:11:

[Afbeelding]
Was de 1e kaart wellicht VISA en de andere (die wel werkt) een MasterCard? Heb hier enkel VISA…

Heb het maar opgegeven en het Duitse account weer verwijderd. Te veel gedoe, vermoedelijk zit je ook met een Duitse factuur wat weer lastig(er) is met BTW terugvragen.

Als VW NL / PON nou gewoon even WeCharge inschakelt…

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• N0EL
1st kaart was een Rabobank MasterCard (werkt niet voor mij)
2de kaart (en werkt) is mijn Britse MasterCard van HSBC en die werkt wel :-)

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-12-2025
N0EL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:11:

[Afbeelding]
Is deze ook bij bijv. een FastNed locatie beschikbaar voor deze tarieven?

Edit: of enkel Ionity?

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:31

oZy

Soeski schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:08:
[...]

Da's wel gek, mijn Samsung S20+ zet ik er op z'n kop in zelfs en GPS is echt top. Ik heb wel de 3.1M, dus misschien dat het glazen dak helpt?
4.1M hier dus ook met pano. Meen me te herinneren dat er in dit topic wel meer klachten waren van mensen met slecht GPS signaal in de middenconsole.

Maar vind het sowieso een waardeloze telefoon dus wmb kan het ook gewoon daaraan liggen >:)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is er al iemand die last heeft gehad van een uitvallend rembekrachtigingsysteem bij een ID.4 (of 3)? Ik heb al een melding gezien bij Trosradar er over, maar vroeg me af of iemand hier last er van heeft gehad of iemand heeft gehoord met problemen ermee.
https://radar.avrotros.nl...-weken-kapot-t196177.html

• N0EL
Vraagje over EVNotify en ABRP (in mijn geval Beta).
Ik kan mijn ID4 uitlezen met EVNotify op mijn Anroid telefoon.
ABRP werkt in mijn Anroid Auto, en laat dit ook netjes zien op mijn display in de auto.

Nu heb ik in EVNotify onder settings > Intergration een knop [A BETTER ROUTE PLANNER] staan.
Als ik daar op klik krijg ik de melding "ABRP intergration. You have linked your account with A better route planner. You can get one month Premium for free with this link"
Ik wil geen free Premium, dus kies is cancel.

Zijn dit al de stappen die ik moet doen om EVNotify en ABRP te laten werken?
Als ik ABPR op de auto display kies, en een route plan, klopt er niks van de battery status die ABPR laat zien.

Mis ik iets hier??

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:49
Simply1337 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:35:
*O*

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe krijg je een VW We Charge kaart met een Nederlandse Auto?

Of de PowerPass van Skoda voor je Enyaq
1. Registreer een nieuwe account [nieuwe mail etc]

2. Tijdens het registeren Land wijzigen naar Duitsland of belgie? ipv Nederland. Alleen dan krijg je ook de optie om WeCharge te selecteren.

3. We Charge kaart aanvragen, Credit Kaart NODIG!

Ik heb EERST mijn kaart besteld om te kijken of het uberhaupt naar NL komt.
Je kunt je NL adres invoeren, maar als land krijg je dan Duitsland. Er lijkt nog een handmatige controle uitgevoerd te worden, hierdoor is mijn postadres land gewijzigd naar NL en dus is mijn kaart zonder problemen gearriveerd.

4. Een weekje wachten voor je kaart.

5. We Charge kaart activeren

6. Vervolgens weer verbinden met de auto met de QR code scan. Tevens wordt er ook een Visuele ID controle uitgevoerd met de app "IDNow". je krijgt gewoon iemand aan de lijn via de telefoon en controleert jouw en je ID kaart. Eenmaal goedgekeurt heb je volledig toegang tot de app. Deze controle lijke te zijn om alvast je gegevens te hebben en bijvoorbeeld remote je auto te kunnen unlocken. Dit heb ik niet doorlopen in NL zegmaar.

7. Je betaalplan activeren voor 0.30c Ionity. Wel 10eu/maand :+

8. Geniet van een geweldige europese vakantie en zonder stress laden voor een prikkie 8)

edit: Je hebt inprincipe de kaart helemaal niet nodig. Je kunt het laadproces remote starten via de APP. Ook AC laders kun je gewoon starten mits ze een contract hebben met ELLI.

edit2: je hoeft maar 250 kWh te laden met ionity in een jaar tijd [5x 50kWh sessie] t.o.v. 0.79c tarief en 475 [9.5x 50 kWh] kWh t.ov. 0.55c tarief om te kunnen profiteren met de 0.30 tarief incl. 120eu abo toeslag.

edt3: mijn 4g is eruit geknald.. hoewel ik in een garage heb geparkeerd.. is dit wel apart dat het niet is terug online is gekomen.

edit4: vals alarm auto offline en terug online gooien heeft het verholpen
Zojuist ook ff uitgeprobeerd en het is gelukt 👍

Met ander mailadres nieuw We Connect ID aangemaakt, overigens gewoon m'n Nederlandse adres opgeven. Vervolgens met nieuwe account ingelogd in de We Connect app op m'n telefoon, daarbij als land Duitsland gekozen.
Vervolgens kreeg ik wel de optie om naar We Charge te gaan in de app.
Registratie verder doorlopen, ook met die ID app, moest me wel live identificeren bij een dame.
Auto vanuit de auto gekoppeld aan m'n nieuwe account.
Laatste stap vervolgens een We Charge abbo van €0 per maand gekozen en m'n creditcard gegevens (Bijenkorf Mastercard) ingevuld zodat ik voor €0,55 bij Ionity kan laden. Top :)

Ik ben alleen wel heel benieuwd of het laadpasje aan zal komen, want bij die aanvraag kon ik wel m'n Nederlandse adres volledig invullen, maar niet het land van Duitsland naar Nederland wijzigen.

Overigens heb ik dus niet het €10 per maand abbo genomen, want met m'n Shell Recharge pasje laad ik nog een stuk goedkoper bij Shell en met m'n Maingau pasje goedkoper bij Fastned, Allego en EnBW. Ben niet volledig afhankelijk van Ionity, maar pak de gratis korting per kWh natuurlijk graag mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 26-05-2021 23:13 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
theHoff schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:24:
Is er al iemand die last heeft gehad van een uitvallend rembekrachtigingsysteem bij een ID.4 (of 3)? Ik heb al een melding gezien bij Trosradar er over, maar vroeg me af of iemand hier last er van heeft gehad of iemand heeft gehoord met problemen ermee.
https://radar.avrotros.nl...-weken-kapot-t196177.html
Heb je zelf ook dat probleem? Ik heb er in elk geval nooit eerder van gehoord en ik volg het ID.4 nieuws toch best aardig de afgelopen weken in afwachting van de levering van mijn ID.4.

Dat topic bij Radar vind ik overigens wel van een vrij bedroevend niveau. Feitelijk is de aanmelder keurig geholpen, enige issue was dat de levering en installatie van het nieuwe onderdeel wat lang duren, iets wat niet goed is maar helaas een keer kan gebeuren. Dit was immers begin dit jaar toen de ID.4 net uit was. Daaronder staan vervolgens een hoop ongefundeerde onderbuikgevoelens van mensen die totaal niets met het issue te maken hebben.

• FlowDesign
Matthijscc schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:02:
[...]

Is deze ook bij bijv. een FastNed locatie beschikbaar voor deze tarieven?

Edit: of enkel Ionity?
Volgens mij betaal je dan gewoon het standaard Fastned tarief. Ionity is van de automerken zelf, vandaar dat ze daar abonnementen en kortingen op aanbieden.

Voor Fastned en dergelijke kun je beter een Maingau pasje gebruiken, is goedkoper per kWh :)

• FlowDesign
N0EL schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:26:
ABRP werkt in mijn Anroid Auto, en laat dit ook netjes zien op mijn display in de auto.

Nu heb ik in EVNotify onder settings > Intergration een knop [A BETTER ROUTE PLANNER] staan.
Als ik daar op klik krijg ik de melding "ABRP intergration. You have linked your account with A better route planner. You can get one month Premium for free with this link"

Als ik ABPR op de auto display kies, en een route plan, klopt er niks van de battery status die ABPR laat zien.

Mis ik iets hier??
Klopt de SoC in EVNotify wel?

• N0EL
FlowDesign schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:14:
[...]

Klopt de SoC in EVNotify wel?
Ja. Die klopt.

• FlowDesign
Ik heb m'n dongle net binnen, ga er morgenavond ook mee aan de slag, dan kan ik ff checken of het bij mij wel goed gaat (ID3, Samsung S21 5G en ook ABRP Bèta).

Zit de OBD aansluiting trouwens linksonder het stuur achter het klepje waar ook al die zekeringen zitten?

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-12-2025
Een hoop spreken hier over dongles.

Ik zal wel eens willen weten welk voordeel het heeft om een dongel te installeren en te gebruiken?
Zitten hier kosten aan?

Sorry ben hier nieuw aan

• N0EL
FlowDesign schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:55:
[...]

Ik heb m'n dongle net binnen, ga er morgenavond ook mee aan de slag, dan kan ik ff checken of het bij mij wel goed gaat (ID3, Samsung S21 5G en ook ABRP Bèta).

Zit de OBD aansluiting trouwens linksonder het stuur achter het klepje waar ook al die zekeringen zitten?
Ja. Daar zit de aansluiting.
Hoor graag hoe je het werkende krijgt.

• Simply1337

Mis ik iets hier??
je moet satelliet icoon selecteren onder referentie consumptie. anders laat het geen live data zien

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:48

Mis ik iets hier??
ik denk dat je gewoon op die link moet klikken. Daarmee wordt nog niet automatisch levenslang premium lid.
En je kan ook nog controleren of je SoC zichtbaar is op web.evnotify.de (dan weet je of de data succesvol naar internet wordt gestuurd.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Simply1337
Matthijscc schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 00:06:
Een hoop spreken hier over dongles.

Ik zal wel eens willen weten welk voordeel het heeft om een dongel te installeren en te gebruiken?
Zitten hier kosten aan?

Sorry ben hier nieuw aan
wat men bedoelt met dongle is een OBD2 Bluetooth adapter wat men wilt gebruiken om bijvoorbeeld hun consumptie of batterijtemperatuur te kunnen aflezen door midden van telefoonapplicaties.

Een applicatie die gegevens van de auto kan aflezen en vervolgens live verbruik kan doorsturen naar ABetterRoutePlanner(ABRP) is EVNotify. Beschikbaar op Android en een nieuwe versie zeer binnenkort op iOS (eindelijk)

ABRP kan dan on the go nieuwe voorstellen genereren als je bijvoorbeeld iets teveel verbruikt of zelfs minder waardoor je niet verbonden met aan het initiele laadvoorstel.

en dat is de kracht van ABRP + EVNotify. Als je een lange trip wilt rijden is dit wel een gouden combi. Vooral als je wat berg-achtige gebieden komt en verbruik alle kanten schiet

[ Voor 18% gewijzigd door Simply1337 op 27-05-2021 09:55 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik222 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Heb je zelf ook dat probleem? Ik heb er in elk geval nooit eerder van gehoord en ik volg het ID.4 nieuws toch best aardig de afgelopen weken in afwachting van de levering van mijn ID.4.
Helaas mag ik daar niet te veel over zeggen, maar ik vraag het voor een vriend.

• FlowDesign
ik222 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Dat topic bij Radar vind ik overigens wel van een vrij bedroevend niveau. Feitelijk is de aanmelder keurig geholpen, enige issue was dat de levering en installatie van het nieuwe onderdeel wat lang duren, iets wat niet goed is maar helaas een keer kan gebeuren. Dit was immers begin dit jaar toen de ID.4 net uit was. Daaronder staan vervolgens een hoop ongefundeerde onderbuikgevoelens van mensen die totaal niets met het issue te maken hebben.
Ongeveer hetzelfde bedroevende niveau als op nu.nl en Dumpert..... Om te janken.

• N0EL
Simply1337 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:41:
[...]
je moet satelliet icoon selecteren onder referentie consumptie. anders laat het geen live data zien
Dankjewel. Maar waar staat deze? In ABRP of EVNotify?

• Simply1337
N0EL schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:27:
[...]

Dankjewel. Maar waar staat deze? In ABRP of EVNotify?
via abrp

• geukster
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-09-2025
Simply1337 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:52:
[...]

wat men bedoelt met dongle is een OBD2 Bluetooth adapter wat men wilt gebruiken om bijvoorbeeld hun consumptie of batterijtemperatuur te kunnen aflezen door midden van telefoonapplicaties.

Een applicatie die gegevens van de auto kan aflezen en vervolgens live verbruik kan doorsturen naar ABetterRoutePlanner(ABRP) is EVNotify. Beschikbaar op Android en een nieuwe versie zeer binnenkort op iOS (eindelijk)

ABRP kan dan on the go nieuwe voorstellen genereren als je bijvoorbeeld iets teveel verbruikt of zelfs minder waardoor je niet verbonden met aan het initiele laadvoorstel.

en dat is de kracht van ABRP + EVNotify. Als je een lange trip wilt rijden is dit wel een gouden combi. Vooral als je wat berg-achtige gebieden komt en verbruik alle kanten schiet
Een tip voor een betaalbare dongle die werkt met iOS?

• FlowDesign
geukster schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Een tip voor een betaalbare dongle die werkt met iOS?
De BLE Bluetooth 4.0 modellen zouden het allemaal met IOS moeten doen, zoals de Veepeak en de Vgate.

Ik heb net de Vgate Pro 4.0 in huis, kan deze later vandaag ook testen met m'n iPhone. Zal de resultaten nog ff delen.

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:11
FlowDesign schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 23:05:
[...]

Ik ben alleen wel heel benieuwd of het laadpasje aan zal komen, want bij die aanvraag kon ik wel m'n Nederlandse adres volledig invullen, maar niet het land van Duitsland naar Nederland wijzigen.
Bedankt voor de delen van de tips hier. Ik heb ook de pas aangevraagd vanwege mijn geplande vakantie naar Frankrijk. Ik heb als 2e adres regel "Niederlande" ingevuld.

Ik wil van de zomer met de ID4.1 met vouwwagen naar Frankrijk en heb van het weekend al met beladen vouwwagen gereden, met het volgende verbruik:

- Tussen verkeer en vrachwagens met 95 km/u: +/- 23 kwh/100km
- Zonder verkeer met 100 km/u: +/- 27 kwh/100km
- Provinciale weg met 80 km/u: +/- 21 kwh/100km.

Er zit nog een Ionity bij Lille in de buurt, maar tot aan Parijs is verder geen laadpaal. Pas bij Charles de Gaulle is een funky paal van 50kwh. Dus dat wordt nog ff puzzelen :*)

• sopkip
4.M
Met EVNotify kan ik enkel een ID3 kiezen en geen ID4. maakt dat een verschil of past ABRP zich aan aan de feed van de dongle (in ABRP kan je wel de ID4 kiezen). ?

• Simply1337
sopkip schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:47:
[...]

4.M
Met EVNotify kan ik enkel een ID3 kiezen en geen ID4. maakt dat een verschil of past ABRP zich aan aan de feed van de dongle (in ABRP kan je wel de ID4 kiezen). ?
dat klopt, id3 kiezen

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 27-05-2021 12:59 ]

• FlowDesign
theobe schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de delen van de tips hier. Ik heb ook de pas aangevraagd vanwege mijn geplande vakantie naar Frankrijk. Ik heb als 2e adres regel "Niederlande" ingevuld.

Ik wil van de zomer met de ID4.1 met vouwwagen naar Frankrijk en heb van het weekend al met beladen vouwwagen gereden, met het volgende verbruik:

- Tussen verkeer en vrachwagens met 95 km/u: +/- 23 kwh/100km
- Zonder verkeer met 100 km/u: +/- 27 kwh/100km
- Provinciale weg met 80 km/u: +/- 21 kwh/100km.

Er zit nog een Ionity bij Lille in de buurt, maar tot aan Parijs is verder geen laadpaal. Pas bij Charles de Gaulle is een funky paal van 50kwh. Dus dat wordt nog ff puzzelen :*)
Als je de Route de Soleil wil rijden dan zijn er tegenwoordig wel iets meer laders, maar het houdt nog niet over.

Maar waar in Frankrijk wil je heen?

• FlowDesign
FlowDesign schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:52:
[...]

De BLE Bluetooth 4.0 modellen zouden het allemaal met IOS moeten doen, zoals de Veepeak en de Vgate.

Ik heb net de Vgate Pro 4.0 in huis, kan deze later vandaag ook testen met m'n iPhone. Zal de resultaten nog ff delen.
Net ff met de Vgate 4.0 getest.

Op IOS krijg ik EVNotify niet aan de praat. Hij geeft me niet de mogelijkheid om de dongle te selecteren uit de lijst. Ik denk een bug in EVNotify, want in de Auto Doctor app kan ik wel met de dongle verbinden.
Ik zie de dongle ook gewoon in de IOS settings als verbonden Bluetooth device.
Heb via Twitter al ff een bericht gestuurd aan de developer.

Op Android werkt het vlekkeloos.
Dongle verbonden, account aangemaakt in EVNotify, ID3 en OBD dongle geselecteerd, werkt meteen. SoC klopt ook.

Vervolgens linkje gemaakt vanuit EVNotify met ABRP, je moet indd gewoon op Next klikken wanneer dat verhaaltje over één maand gratis Premium komt. Vervolgens opent ABRP en daarna krijg je in je browser de melding dat je succesvol gekoppeld hebt.

In ABRP moest ik nog ff m'n auto selecteren. ABRP keertje opnieuw starten et voila, gegevens van de auto staan in ABRP en Live connection balkjes zijn groen. Ook in Android Auto ABRP zie ik de juiste SoC.

Dus... voor IOS gebruikers zou ik voor nu nog niet de Vgate aanraden, maar ik denk dat het niet lang zal duren voordat die ook werkt. Misschien dan maar de Veepeak BLE kopen (10 Euro duurder).

Op Android werkt de Vgate Pro perfect en is goedkoper dan de Veepeak en ook kleiner (steekt minder ver uit).

• FlowDesign
Overigens kan ABRP z'n data ook van Tronity krijgen en als het goed is kun je daarmee je data van je VW ophalen zonder dongle.

Voordeel is wel dat je dan, vermoed ik, net als de We Connect app altijd verbinding met je auto kunt maken.

Het kost alleen wel €3,33 per maand.

https://www.tronity.io/pricing?lang=en

Eigenlijk jammer dat dit niet gewoon rechtstreeks via VW kan. Kan op zich niet zo moeilijk zijn om ABRP de data rechtstreeks op te laten halen uit je VW Connect ID account.

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:18
FlowDesign schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:36:
Overigens kan ABRP z'n data ook van Tronity krijgen en als het goed is kun je daarmee je data van je VW ophalen zonder dongle.

Voordeel is wel dat je dan, vermoed ik, net als de We Connect app altijd verbinding met je auto kunt maken.

Het kost alleen wel €3,33 per maand.

https://www.tronity.io/pricing?lang=en

Eigenlijk jammer dat dit niet gewoon rechtstreeks via VW kan. Kan op zich niet zo moeilijk zijn om ABRP de data rechtstreeks op te laten halen uit je VW Connect ID account.
Tronity is nog gratis voor ID.X, omdat ze nog weinig gegevens kunnen laten zien (beperking VW)

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:21

Freakie1NL

Grote Baas

Facebook ID 1st movers:

"So today is a great day with a brand new CUPRA Born as beautiful sister to our ID.3s. Such a stunning car!
This raises few questions for me:
- Will the next OTA update make it possible to display battery percentage in the digital cockpit, such as here in CUPRA?
- Will the update increase our DC charging possibility to at least 120kW as it is in CUPRA and currently available ID.3 Pro models? "

"Hi X, thank you for your request. Regarding your first two questions, we can tell you that we are working on it, but they will not come with the next software update. There will be an official communication about the OTA update in advance, to let you know in time. Best regards, your ID. Team"

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:11
FlowDesign schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Als je de Route de Soleil wil rijden dan zijn er tegenwoordig wel iets meer laders, maar het houdt nog niet over.

Maar waar in Frankrijk wil je heen?
In de buurt van Millau.(A1 naar Parijs, A10, A71, A75).

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
C0C0 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:57:
[...]

Tronity is nog gratis voor ID.X, omdat ze nog weinig gegevens kunnen laten zien (beperking VW)
Heb dat Tronity ook onlangs geactiveerd (zolang het gratis is) maar de app is idd wel heel beperkt voor de ID.X. Wat wel handig is dat je een widget kan toevoegen op je home screen (iOS) waarmee je de current battery status live ziet. Het zou mooi zijn als VW dit zelf toevoegd aan de We Connect app.

• FlowDesign
Alfred66 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Heb dat Tronity ook onlangs geactiveerd (zolang het gratis is) maar de app is idd wel heel beperkt voor de ID.X. Wat wel handig is dat je een widget kan toevoegen op je home screen (iOS) waarmee je de current battery status live ziet. Het zou mooi zijn als VW dit zelf toevoegd aan de We Connect app.
Heb het zojuist ff geprobeerd. Op zich werkt het wel, maar in ABRP zegt ie alleen maar Tronity status Sleeping Zzz... 😴

Als dat niet werkt schiet ik er niks mee op t.o.v. een dongle... :/

• FlowDesign
theobe schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:50:
[...]

In de buurt van Millau.(A1 naar Parijs, A10, A71, A75).
Hmmmz, dat is wel een beetje mèh indd. Route du Soleil is beter voorzien.

Voor Frankrijk kijk ik meestal op de kaart van Chargemap.

100 kW CCS2: Net onder Parijs bij Total en daarna nog 3 x Ionity.
Maar na die Total is de eerste Ionity pas bij Farges-Allchamps, onder Bourges. Dat is 241 km.

• delorean7
  • Laatst online: 05-01 22:26

delorean7

Let's take the Aston toni

Anderen last van Apple Car Play draadloos? Spotify “hikt” elke 5-10 minuten even en dan hapert de muziek.

I4.1 - zowel last met een iphone 11 als 12

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:25

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

FlowDesign schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:59:
[...]

Heb het zojuist ff geprobeerd. Op zich werkt het wel, maar in ABRP zegt ie alleen maar Tronity status Sleeping Zzz... 😴

Als dat niet werkt schiet ik er niks mee op t.o.v. een dongle... :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuSrxh6TwemlVjVOBqo8fN14-so=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iWGN9UO6V2dxiapyPXrSW3up.png?f=fotoalbum_large

Werkt prima hier! Misschien even geduld?

.

• pietermx
delorean7 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:48:
Anderen last van Apple Car Play draadloos? Spotify “hikt” elke 5-10 minuten even en dan hapert de muziek.

Ja, exact hetzelfde. Soms elke minuut, op dezelfde seconde van het nummer.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
delorean7 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:48:

Dit ontstaat als je de WiFi client van de auto actief hebt. Die gaat dan om de paar minuten zoeken naar WiFi access points en dat zorgt voor die hiccup. Als dit uitzet is het issue helemaal weg maar kun je de auto dus niet automatisch met wifi access points verbinden. Edit: voor de duidelijkheid dit heeft geen invloed op wireless Apple CarPlay dat blijft gewoon werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Alfred66 op 27-05-2021 20:32 ]

• pietermx
Alfred66 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:30:
[...]

Dit ontstaat als je de WiFi client van de auto actief hebt. Die gaat dan om de paar minuten zoeken naar WiFi access points en dat zorgt voor die hiccup. Als dit uitzet is het issue helemaal weg maar kun je de auto dus niet automatisch met wifi access points verbinden. Edit: voor de duidelijkheid dit heeft geen invloed op wireless Apple CarPlay dat blijft gewoon werken.
Die heb ik inderdaad actief staan, wat dan overigens ook weer niet werkt als de hotspot van de auto actief is. Zal er eens mee experimenteren.

Los daarvan natuurlijk iets wat gewoon opgelost moet worden :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• FlowDesign
Reactie van de EVNotify developer:
Hij gebruikt exact dezelfde Vgate BLE 4.0 en een iPhone en bij hem werkt het wel.
De Vgate misschien dus nog niet helemaal afschrijven.

Hij komt misschien vandaag met een nieuwe iOS release met daarin VW ID3 ondersteuning trouwens.

• unex154
De Duitse vrienden van AHW shop hebben nu ook de variabele laadbodem voor de ID.4 in de shop, zag het toevallig.

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-01 19:29
1e keer dat ik 100kw aan tik. 100.4 zelfs! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7F_pa5EIy2xYIw7FV1c-AP8Ez4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ke3hBpLDJYdj2jzJhuUpKz0B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_fB427atQ9QtidIgceXlhndnqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmjVrNf3ViXNKDf9os4Irzyz.jpg?f=fotoalbum_large

• FlowDesign
Ik heb nog niet één keer m'n ID3 aan een snellader gehangen, maar is het nu zo dat een Pro Performance wel al 120 kW zou moeten halen? :?

• Simply1337
nee

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:21

Freakie1NL

Grote Baas

https://www.autoblog.nl/n...0-kilometer-bereik-895407

Al eerder over bericht, maar dat 231 pk stuk is natuurlijk interessant. Want dan schaf je een e-boost functie aan. Qua hardware zal dat (zeer hoogstwaarschijnlijk) het zelfde zijn.

Ergo binnen een aanzienbare tijd kan de ID.3/4 naar de 'chip'tuner voor wat meer EV vermogen. Was ooit met TDI's natuurlijk voor menig rijder een mooie optie.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Simply1337
Freakie1NL schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 20:00:
https://www.autoblog.nl/n...0-kilometer-bereik-895407

Al eerder over bericht, maar dat 231 pk stuk is natuurlijk interessant. Want dan schaf je een e-boost functie aan. Qua hardware zal dat (zeer hoogstwaarschijnlijk) het zelfde zijn.

Ergo binnen een aanzienbare tijd kan de ID.3/4 naar de 'chip'tuner voor wat meer EV vermogen. Was ooit met TDI's natuurlijk voor menig rijder een mooie optie.
of.. als VW het slim aanpakt is het een webshop optie en behoudt je nog je garantie.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:44
3.1+
Nou zullen de meesten wel buiten laden en vervolgens er niet bij staan, maar die van mij staat tijdens het laden met 11Kw (binnen) toch zeer regelmatig met de fan aan(koelen accu pakket?), Ik denk toch wel om de 5 minuten eventjes. Volgens mij doet hij het vaker met de 2.1 t.o.v. de 2.0. Is dit (zo vaak)koelen normaal?

Net tot 90%, 325Km geladen.

[ Voor 5% gewijzigd door vanderv op 28-05-2021 21:53 ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kacang schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:20:
1e keer dat ik 100kw aan tik. 100.4 zelfs! [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou echt bloednerveus worden als ik nog 12KM radius zou hebben... :o

• ik222
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:57:
[...]

Ik zou echt bloednerveus worden als ik nog 12KM radius zou hebben... :o
Ach ook bij 0km range valt hij niet meteen stil. Dus zolang je weet dat je vlak bij een lader bent is het geen issue.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ik222 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Ach ook bij 0km range valt hij niet meteen stil. Dus zolang je weet dat je vlak bij een lader bent is het geen issue.
Voor iemand die altijd al tankt vóór überhaupt de reserve bereikt is, is dat echt een (mentale) uitdaging, geloof me ;)

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:31
Ik heb trouwens soms als ik wegrij een kraakje links van mijn oor. Meer die dit hebben? 3.1P

• Soeski
  • Laatst online: 10-01 13:16
ik222 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:07:
[...]

Bij 19km range in de winter ging ik in noodloop (7% batterij) - dan mag je nog maar iets van 7km/u rijden... was vast een s/w dingetje, maar ik gok het er niet meer op :)

• pietermx
vanderv schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:18:
3.1+
Nou zullen de meesten wel buiten laden en vervolgens er niet bij staan, maar die van mij staat tijdens het laden met 11Kw (binnen) toch zeer regelmatig met de fan aan(koelen accu pakket?), Ik denk toch wel om de 5 minuten eventjes. Volgens mij doet hij het vaker met de 2.1 t.o.v. de 2.0. Is dit (zo vaak)koelen normaal?

Net tot 90%, 325Km geladen.
Is mij ook opgevallen, blijkbaar normaal dus… Maakt gelukkig niet al te veel herrie.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Zo, de eerste km’s in de ID3 Business zitten er op, wat een rijgenot! Boven verwachting wat mij betreft. De zwarte velgen staan hem goed 😍. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_axm193EbCFD0Z9PJyv2Y0l-aMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5XBGJ8FK0LhH3UhySTHkHUQ.jpg?f=fotoalbum_large

• ik222
  • Niet online
Soeski schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:14:
[...]

Bij 19km range in de winter ging ik in noodloop (7% batterij) - dan mag je nog maar iets van 7km/u rijden... was vast een s/w dingetje, maar ik gok het er niet meer op :)
Dat is niet normaal in elk geval, ben je daarmee naar de dealer terug geweest?

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fK24iYF3ynRfvIMBSRTB6EKs0dM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hl2EuHaBgv8JL8QxRmX5FWFs.jpg?f=fotoalbum_large

Net even een nieuw account aangemaakt en ik krijg bovenstaande optie. Zag in de stappen die ik doorlopen heb dat ik hier blijkbaar recht op heb met mijn ID3 1st maar dat er nog een check zou plaatsvinden.
Zou wel mooi zijn als ik dat tegoed krijg en het abonnement zonder kosten de eerste 12 maanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KwamdGNcayZvtM8P9CAQw6E6BT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tn1NliayprbBxLfVWlxdxwUn.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar werkt dit ook gewoon.. oOo

[ Voor 23% gewijzigd door Lock77 op 29-05-2021 08:40 ]

• MJMaverick
Soeski schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:14:
[...]

Mijn vrouw (....!!....) heeft dit ook meegemaakt met 21km en 12% GOM. Auto uit en weer aan en het ding ging weer, maar de schrik zat er flink in. Die auto had helaas meer vreemd gedrag en een heel slecht/hoog kWh verbruik per 100km, dus die is al een tijd terug naar Pon en ik rij gelukkig een andere.

• FlowDesign
Met flinke airbags? 🤔

• FlowDesign
Lock77 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 08:18:
[Afbeelding]

Net even een nieuw account aangemaakt en ik krijg bovenstaande optie. Zag in de stappen die ik doorlopen heb dat ik hier blijkbaar recht op heb met mijn ID3 1st maar dat er nog een check zou plaatsvinden.
Zou wel mooi zijn als ik dat tegoed krijg en het abonnement zonder kosten de eerste 12 maanden.

[Afbeelding]

Nice :)
Dit kreeg je dus bij een recent aangeschafte ID3 gewoon met locatie in Nederland in de app ingesteld?

• N0EL
Voor de liefhebbers hier.

De 2021 Volkswagen ID.4: Battery Teardown van Munro Live

YouTube: 2021 Volkswagen ID.4: Battery Teardown

• Simply1337
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is/was het standaard cadeau bij een aanschaf van een id3 1st elders in Europa.

Gratis 600eu tegoed en 12 maanden gratis charge plus aanbieding. Dus lekker 2000 kwh gratis laden bij ionity. Ja je kunt ook elders laden met WeCharge maar dan betaal je 60-80cent per kWh en in totaal zou het geheel zaken naar 1000 kwh en minder.

geinig om te zien dat het wel werkt. :w

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
FlowDesign schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Nice :)
Dit kreeg je dus bij een recent aangeschafte ID3 gewoon met locatie in Nederland in de app ingesteld?
De mijne komt uit 2020, ID3 1st max. Locatie wel Duitsland aangegeven, als extra adres regel nog even Nederland aangegeven.

[ Voor 13% gewijzigd door Lock77 op 29-05-2021 14:56 ]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:58
dstaals schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 07:27:
Zo, de eerste km’s in de ID3 Business zitten er op, wat een rijgenot! Boven verwachting wat mij betreft. De zwarte velgen staan hem goed 😍. [Afbeelding]
Staat hem goed hoor! Ben zelf ook aan het oriënteren naar andere velgen, mag ik vragen welke ET waarde je hier hebt gekozen?

*sowieso

• dstaals
DonJunior schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Staat hem goed hoor! Ben zelf ook aan het oriënteren naar andere velgen, mag ik vragen welke ET waarde je hier hebt gekozen?
ET waarde? Zegt me niets 😬. Het zijn iig 19 inch zwarte Matisse velgen.

• MJMaverick
dstaals schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:17:
[...]

Ik had er ook nog nooit van gehoord, hier staat iets meer uitleg:

https://www.etwaarde.nl/wat-is-de-et-waarde.html

• DonJunior
dstaals schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:17:
[...]

Hoe kom je aan die velgen dan? Gewoon op de gok gekocht of via de dealer?

*sowieso

• dstaals
DonJunior schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 19:04:
[...]

Hoe kom je aan die velgen dan? Gewoon op de gok gekocht of via de dealer?
Op de gok bij de dealer, toen ik offerte liet maken vertelde hij dat deze er vet onder zouden staan. Ik vertrouwde hem 🤓

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:05
[Afbeelding]

[Afbeelding]

ID.3P
Een WeCharge account aanmaken kan alleen via de WeConnect ID app? Ik heb nog niet kunnen ontdekken dat het via een website kan. Onder profiel zie ik bij mij in de app niet de optie om account te kunnen aanmaken. Ben wel wel geïnteresseerd.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• MJMaverick
mcmiles schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:35:
[...]

Onder profiel zie ik bij mij in de app niet de optie om account te kunnen aanmaken. Ben wel wel geïnteresseerd.
Het vermoeden bestaat dat, omdat importeur PON in Nederland een eigen laadoplossing heeft, dit niet mogelijk is als Nederland als land ingesteld staat. Dus als je bij jouw We Connect account hebt aangegeven dat je in Nederland woont dan zal de app je dit niet aanbieden. Vandaar dat je in de posts op dit forum die over Elli, de naam van de VW internationaal laadoplossing, gaan ook ziet dat de mensen die er wel gebruik van kunnen maken een ander land (meestal Duitsland) ingesteld hebben.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:05
MJMaverick schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:06:
[...]

Het vermoeden bestaat dat, omdat importeur PON in Nederland een eigen laadoplossing heeft, dit niet mogelijk is als Nederland als land ingesteld staat. Dus als je bij jouw We Connect account hebt aangegeven dat je in Nederland woont dan zal de app je dit niet aanbieden. Vandaar dat je in de posts op dit forum die over Elli, de naam van de VW internationaal laadoplossing, gaan ook ziet dat de mensen die er wel gebruik van kunnen maken een ander land (meestal Duitsland) ingesteld hebben.
Helemaal helder en dank! Dat. Zou betekenen dat ik me opnieuw zou moeten registreren, wellicht een optie. Eens even over nadenken.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• FlowDesign
mcmiles schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:42:
[...]

Helemaal helder en dank! Dat. Zou betekenen dat ik me opnieuw zou moeten registreren, wellicht een optie. Eens even over nadenken.
Je zou ook kunnen proberen de app te verwijderen, opnieuw te installeren en dan ff checken of ie na het inloggen vraagt in welk land je je bevindt. Als dat zo is kun je Duitsland kiezen en kijken of je dan wel de We Charge optie in de app krijgt.

• DonJunior
FlowDesign schreef op zondag 30 mei 2021 @ 00:46:
[...]

Je zou ook kunnen proberen de app te verwijderen, opnieuw te installeren en dan ff checken of ie na het inloggen vraagt in welk land je je bevindt. Als dat zo is kun je Duitsland kiezen en kijken of je dan wel de We Charge optie in de app krijgt.
Vaak kun je bij een app ook de cache en opslag legen. Dat is als het feite een reset van de app. Dan hoef je niet alles opnieuw te installeren

*sowieso

Pagina: 1 ... 99 ... 390 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.