Klinkt alsof de knoppenmodule van je verlichting defect is. Zou onder garantie moeten vallen.StevendGraaf schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:19:
3.1
Dag allemaal, nieuw hier maar leuk om iedereen's ervaringen te lezen met de verschillende VW IDs.
Rij gelukkig redelijk klachtenvrij, maar sinds enkele weken loop ik tegen twee nieuwe dingetjes aan in mijn ID.3 1st die ik hier nog niet teruggelezen heb:
*het te pas en te onpas aanslaan van de achterruitverwarming en voorruitblower
Misschien gebeurde dat in de winter ook wel maar viel het niet op omdat het gebruik toen logisch leek, maar ik heb nu constant (ook tijdens de zomerse dagen van nu) dat tijdens het rijden deze allebei aanslaan en ik krijg ze ook moeilijk ingeschakeld. De achterruitverwarming krijg ik na meerdere malen drukken vaak wel uit, maar de voorruitblower moet ik in het climate menu op m'n scherm uitschakelen. Gebeurt soms meerdere keren per rit
*het aangaan van de verlichting als de auto geparkeerd is
Heb nu al meerdere keren gehad dat de stadsverlichting voor en achter aanspring terwijl deze gewoon op de oprit geparkeerd staat. Dan maakt het niet uit of hij aan het laden is. Ontgrendelen en weer vergrendelen lost niets op. Moet in de auto stappen (die dan meteen de melding geeft: schakel verlichting uit) om de verlichting uit te zetten. Heb geen keyless entry, dus zou niet zo moeten zijn dat de sleutel te dichtbij het voertuig ligt dat hij denkt dat ik aan kom lopen of zo
Ben benieuwd of iemand deze problemen herkent!
Groet
Steven
Vraagje.
Ik heb de laatste update 0792 maar krijg mijn Android auto niet aan de praat. Heb trouwens nog nooit Android auto gebruikt dus geen idee of je hiervoor iets op je telefoon geïnstalleerd moet hebben. Als ik naar Google play store ga staat bij de app dat deze al geïnstalleerd is. Zal wel standaard zijn.
Ik krijg Android Auto niet werkend in de ID3. Ik heb het volgende geprobeerd:
Android auto app starten staat hotspot vw xxxx aan. Op telefoon verbinden met WiFi van vw xxxx, en moet een wachtwoord opgeven. Welk wachtwoord moet ik hier opgeven? Lijkt minimaal 8 tekens.
Koppelen telefoon via Bluetooth werkt gewoon. Ik zie onder mobiele apparaten mijn telefoon staan met een icoontje voor telefoon en media.
Ik zie op YouTube een filmpje waarin verbinden met WiFi zonder het vragen van een wachtwoord gaat. Waarom vraagt hij deze en hoe kom ik achter het wachtwoord?
Ik heb ook al geprobeerd m'n telefoon te ontkoppelen en daarna eerst met Android auto te verbinden. Zelfde probleem.
Iemand ervaring?
Ik heb de laatste update 0792 maar krijg mijn Android auto niet aan de praat. Heb trouwens nog nooit Android auto gebruikt dus geen idee of je hiervoor iets op je telefoon geïnstalleerd moet hebben. Als ik naar Google play store ga staat bij de app dat deze al geïnstalleerd is. Zal wel standaard zijn.
Android auto app starten staat hotspot vw xxxx aan. Op telefoon verbinden met WiFi van vw xxxx, en moet een wachtwoord opgeven. Welk wachtwoord moet ik hier opgeven? Lijkt minimaal 8 tekens.
Koppelen telefoon via Bluetooth werkt gewoon. Ik zie onder mobiele apparaten mijn telefoon staan met een icoontje voor telefoon en media.
Ik zie op YouTube een filmpje waarin verbinden met WiFi zonder het vragen van een wachtwoord gaat. Waarom vraagt hij deze en hoe kom ik achter het wachtwoord?
Ik heb ook al geprobeerd m'n telefoon te ontkoppelen en daarna eerst met Android auto te verbinden. Zelfde probleem.
Iemand ervaring?
VW cuts price of the heat pump in the ID.3 and ID.4 because it doesn't meet the promised efficiency targets, owners get money back
https://ecomento.de/2021/...er-waermepumpen-leistung/An optional heat pump installed in VW's ID.3 and ID.4 electric cars ensures energy-efficient heating of the interior. This means that less power is required from the battery. However, the technology does not achieve the promised range advantage of up to 30 percent at temperatures as low as -25 degrees Celsius. VW is therefore lowering the price, reports Bild.de and Auto Motor und Sport , among others . In addition, over 50,000 existing customers are compensated.
Compared to a vehicle with a combustion engine, an electric car does not generate enough waste heat from the drive components to heat the interior sufficiently. VW therefore offers a "highly efficient heat pump system" that compresses refrigerant under high pressure. The resulting heat is used to heat the cold air flowing through it. As a result, less energy from the battery is used for the high-voltage heating, and there is a range advantage over electric vehicles without a heat pump.
The 1275 euro expensive equipment significantly reduces the loss of range caused by the air conditioning - especially in winter, because it replaces the electrical heating element with its work, VW advertised on the Internet. In practice, however, the heat pump does not fully implement this.
VW ID.3 heat pump
VW's heat pump system ensures a lower range advantage than promised
Through “customer feedback and internal evaluations” it was found that the actual values deviated “by more than ten percent from the communicated value”, explained VW. On the one hand, this is due to the fact that the simulations before the market launch in 2016 had no real experience. In addition, the brand's new electric cars are much more efficient in everyday life than originally calculated and have thus more or less minimized the calculated range gain from the heat pump.
Efficiency is also heavily dependent on the driving profile, VW continues. The communication has therefore been adapted and in the meantime no indication of percentage range advantages has been given. VW does not want to make specific statements about the efficiency advantages of the heat pump. With a view to comparable systems, Auto Motor und Sport assumes 10 to 20 percent, depending on the driving profile.
In view of the new findings, VW will reduce the price of the heat pump to 990 euros from July 1, 2021. The 56,230 existing customers to date will also benefit from the price reduction and will receive a refund of 285 euros. The bottom line is a little more than 16 million euros in expenditure for the company.
According to information from Bild.d e, VW is working on making the heat pump as effective as promised by means of a software update. However, customers would still need a little patience for this. Both the ID.3 and the ID.4 can be updated "over-the-air" using the cellular network from summer onwards .
Wat voor telefoon heb je?Gecko123 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:58:
Vraagje.
Iemand ervaring?
Misschien kun je beter ff opnieuw beginnen en de telefoon ontkoppelen in de auto en daarna je koppeling ook verwijderen op je telefoon.
Wat ik doe (Samsung S21 5G en ID3) is Bluetooth aanzetten op m'n telefoon (wifi ook) en dan de auto m'n telefoon laten zoeken.
Ik koppel vanaf de auto en na het koppelen geef ik op m'n telefoon overal toestemming voor.
Op het scherm van de auto geeft ie nog een melding over audio kwaliteit ofzo, die kun je wegdrukken. Als het goed is, vraagt ie echter ook of je Android Auto wil gebruiken, die knop (de rechtse) selecteer ik dan op het scherm van de auto.
Vervolgens start Android Auto eigenlijk automatisch op m'n telefoon en verbindt ie de wifi zonder te vragen om een wachtwoord.
Op de auto moet bij wifi instellingen wel de wifi hotspot aan staan en volgens mij kun je daar ook evt de naam en het wachtwoord instellen.
De onderste wifi is om de auto zelf te verbinden met bijvoorbeeld de wifi in je woning, maar dat werkt niet zo goed omdat je na een poosje gewoon geen verbinding meer krijgt met je auto vanuit de We Connect app en kun je denk ik beter uit laten staan.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Ik heb vandaag trouwens m'n We Charge pasje per post ontvangen 
Nu nog m'n vriendin uitleggen welk van de 3 pasjes ze bij welke lader moet gebruiken 😅
We Charge voor IONITY
Shell voor Shell Recharge en voor langzaam laden.
Maingau voor snelladen bij alles wat niet Ionity of Shell is.
Nu nog m'n vriendin uitleggen welk van de 3 pasjes ze bij welke lader moet gebruiken 😅
We Charge voor IONITY
Shell voor Shell Recharge en voor langzaam laden.
Maingau voor snelladen bij alles wat niet Ionity of Shell is.
Jup, zelfde probleem als jij gehad. De dealer heeft de sleutels opnieuw ingeleerd (dus meer dan alleen ff in het voorste bakkie leggen) en daarna werkt het 99 van de 100x goed. Wel is het systeem relatief traag, ik sta vaak al bij de autodeur voor deze me "ziet".Frank_P schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:49:
Zijn er nog meer mensen bij wie het keyless entry systeem slecht werkt?
Ik heb in dit topic al eerder een vraag gesteld hierover, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
3.1P met de 2.1 update
Het systeem hoort automatisch te ontgrendelen als je aan komt lopen (en sluiten als je wegloopt).
Helaas werkt dit misschien 1:15 keer.
Openen door de klink beet te pakken werkt meestal wel, 3:4 keer.
Maar soms ook werkt niks en moet ik echt de sleutel pakken en hem handmatig openen.
Er is geen touw op te trekken wanneer het systeem fatsoenlijk werkt en wanneer niet.
Voor de rest geen klachten, geen meldingen, alles werkt prima.
Ik heb in het verleden als eens het systeem gereset maar dit maakte niks uit.
Zijn er meer mensen die dit rare gedrag hebben?
Hmmm ik hoop het niet, weinig zin in weer een dealer bezoek.Soeski schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:15:
[...]
Jup, zelfde probleem als jij gehad. De dealer heeft de sleutels opnieuw ingeleerd (dus meer dan alleen ff in het voorste bakkie leggen) en daarna werkt het 99 van de 100x goed. Wel is het systeem relatief traag, ik sta vaak al bij de autodeur voor deze me "ziet".
Ik zal eens in de menu's kijken zoals eerder geopperd, misschien heeft het te maken met dat alleen de deur opent waar ik voor sta.
Dus als ik de bestuurder deur open is de passagiers kant nog steeds gesloten, dat moet ik ook nog eens veranderen.
Hmm... ben benieuwd hoe dit dan in z'n werk gaat als je een lease auto hebt? Krijgt de lease maatschappij dit geld dan terug? (met als vervolg een herberekening van je maandbedrag?vinom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:20:
VW cuts price of the heat pump in the ID.3 and ID.4 because it doesn't meet the promised efficiency targets, owners get money back
[...]
https://ecomento.de/2021/...er-waermepumpen-leistung/
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Twee keer vlot achter elkaar op de knop van de deur drukken zou alle deuren moeten openenFrank_P schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Hmmm ik hoop het niet, weinig zin in weer een dealer bezoek.
Ik zal eens in de menu's kijken zoals eerder geopperd, misschien heeft het te maken met dat alleen de deur opent waar ik voor sta.
Dus als ik de bestuurder deur open is de passagiers kant nog steeds gesloten, dat moet ik ook nog eens veranderen.
Verder Zou je het infotainment systeem eens volledig kunnen resetten (power knop infotainment 30 seconden inhouden) je moet daarna wel alles weer opnieuw instellen, maar wellicht werkt het
Ben wel benieuwd of VW dan zelf actief de kopers gaat benaderen of dat men het zelf moet claimen.vinom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:20:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb een Oostenrijkse uitvoering (import) waar de warmtepomp standaard in zat. Ben wel benieuwd of dan dezelfde regeling geldt, of dat het alleen geldt wanneer het als extra optie bijbesteld is.
Weet iemand hoe ik de app reset, of de auto kan verwijderen uit de app? Mijn app werkt sinds een paar dagen niet meer en telefoon herstarten/ applicatie opnieuw installeren heeft geen effect
de applicatie laad wel maar ik zie geen gegevens.
Iets wat hier aan kan bijdragen is dat de sleutel een slaapstand heeft. Dat is om die "keyless entry" aanvallen te omzeilen. Als de sleutel stil ligt stopt hij met het zenden van z'n code. Dat gaat met een bewegingssensor (acccelerometer). Ik merk dat als ik de sleutel in m'n zak doe, en dan een tijdje rustig rondloop en dan naar de auto ga, de auto de sleutel niet detecteert. Dus de sleutel is weer in slaap gevallen. Even in m'n zak rommelen met de sleutel (I'm sure you know what I meanFrank_P schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:49:
Zijn er nog meer mensen bij wie het keyless entry systeem slecht werkt?
Ik heb in dit topic al eerder een vraag gesteld hierover, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
3.1P met de 2.1 update
Het systeem hoort automatisch te ontgrendelen als je aan komt lopen (en sluiten als je wegloopt).
Helaas werkt dit misschien 1:15 keer.
Openen door de klink beet te pakken werkt meestal wel, 3:4 keer.
Maar soms ook werkt niks en moet ik echt de sleutel pakken en hem handmatig openen.
Er is geen touw op te trekken wanneer het systeem fatsoenlijk werkt en wanneer niet.
Voor de rest geen klachten, geen meldingen, alles werkt prima.
Ik heb in het verleden als eens het systeem gereset maar dit maakte niks uit.
Zijn er meer mensen die dit rare gedrag hebben?
Peter
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
Kratos schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:00:
Weet iemand hoe ik de app reset, of de auto kan verwijderen uit de app? Mijn app werkt sinds een paar dagen niet meer en telefoon herstarten/ applicatie opnieuw installeren heeft geen effectde applicatie laad wel maar ik zie geen gegevens.
:strip_exif()/f/image/qfslZXtYOFJd2Ua3v5Jf2Jlw.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar voordat je dat doet, weet je zeker dat je auto wel verbinding met internet heeft?
Ik kreeg een keer geen gegevens meer omdat ik m'n auto met de wifi van m'n woning had verbonden, dus dat gebruik ik niet meer.
En m'n 4G verbinding deed het op een gegeven moment ook niet meer, die moest ik resetten door zekering 19 (of 17) er een kwartier uit te laten.
[ Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 02-06-2021 19:59 ]
Ik heb de Samsung galaxy s20+.FlowDesign schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:32:
[...]
Wat voor telefoon heb je?
Misschien kun je beter ff opnieuw beginnen en de telefoon ontkoppelen in de auto en daarna je koppeling ook verwijderen op je telefoon.
Wat ik doe (Samsung S21 5G en ID3) is Bluetooth aanzetten op m'n telefoon (wifi ook) en dan de auto m'n telefoon laten zoeken.
Ik koppel vanaf de auto en na het koppelen geef ik op m'n telefoon overal toestemming voor.
Op het scherm van de auto geeft ie nog een melding over audio kwaliteit ofzo, die kun je wegdrukken. Als het goed is, vraagt ie echter ook of je Android Auto wil gebruiken, die knop (de rechtse) selecteer ik dan op het scherm van de auto.
Vervolgens start Android Auto eigenlijk automatisch op m'n telefoon en verbindt ie de wifi zonder te vragen om een wachtwoord.
Op de auto moet bij wifi instellingen wel de wifi hotspot aan staan en volgens mij kun je daar ook evt de naam en het wachtwoord instellen.
De onderste wifi is om de auto zelf te verbinden met bijvoorbeeld de wifi in je woning, maar dat werkt niet zo goed omdat je na een poosje gewoon geen verbinding meer krijgt met je auto vanuit de We Connect app en kun je denk ik beter uit laten staan.
Ik heb jouw stappenplan gevolgd maar geen android auto. Ik rij wel een keertje langs de dealer.
Prima dag ze het geld terugbetalen. Belachelijk en jammer dat de pomp er bij de 1st basis en plus niet standaard in zat.vinom schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:20:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geeft wel weinig hoop dat ze qua software veel kunnen verbeteren straks nog.
Netjes, al baart het me wel zorgen dat "iedereen" zich baseert op snelheden rond de 100KM/u. Ik rij eigenlijk zelden 100, bij voorkeur 120/130 maar de range duikt dan waarschijnlijk echt enorm naar beneden. Zal op langere ritten dan denk ik toch echt moeten gaan wennen aan 100 rijdenKrlGl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:21:
Vanochtend een grote rit voor de boeg, dus even doorgeladen tot 100%…
[Afbeelding]
Klopte redelijk, na 362 km (waarvan van ca. 300 snelweg @ 105 km/h) had ik nog 55 km op de GOM
Tja, ik mocht nu eenmaal niet harder…. Normaliter houd ik mij redelijk goed aan de maximum snelheid.Exorcist schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:53:
[...]
Netjes, al baart het me wel zorgen dat "iedereen" zich baseert op snelheden rond de 100KM/u. Ik rij eigenlijk zelden 100, bij voorkeur 120/130 maar de range duikt dan waarschijnlijk echt enorm naar beneden. Zal op langere ritten dan denk ik toch echt moeten gaan wennen aan 100 rijden
Lynk&co 02 software 1.2.4 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ben wel benieuwd naar je radius als je 's een langer ritje 120//130 rijdt, uiteraard na 19:00KrlGl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:03:
[...]
Tja, ik mocht nu eenmaal niet harder…. Normaliter houd ik mij redelijk goed aan de maximum snelheid.
Dat inderdaad, je mag overdag nergens harder dan 100km/u. Maar - 400+, netjes hoor! Mijn GOM stopte gister nog op 345km @ 100%. Vandaag naar huis 16,2 gescoord - het zal nu wel weer te warm zijn om zuinig te rijdenExorcist schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:53:
[...]
Netjes, al baart het me wel zorgen dat "iedereen" zich baseert op snelheden rond de 100KM/u. Ik rij eigenlijk zelden 100, bij voorkeur 120/130 maar de range duikt dan waarschijnlijk echt enorm naar beneden. Zal op langere ritten dan denk ik toch echt moeten gaan wennen aan 100 rijden
De GOM gaf voor vandaag een score van 14,0 aan, dus dat klopt wel ongeveer
Overigens ook met AC @ 21.0
Fluwelen rechtervoetje?
Overigens ook met AC @ 21.0
Fluwelen rechtervoetje?
Lynk&co 02 software 1.2.4 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Oké.. Vmax dan?Exorcist schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:53:
[...]
:strip_exif()/f/image/2pRX66RmYirson5I84K1TRUz.jpg?f=fotoalbum_large)
Huidige temperaturen zijn echt fantastisch voor het verbruik.
130 is nu rond de 25 kwh/100km. Voor de id4. Id3 kun je gerust 10% eraf halen
[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 02-06-2021 23:03 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
OK, je rijdt dus met 160 je 77KWh leeg in 200KM. Good to knowSimply1337 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:02:
[...]
Oké.. Vmax dan?
[Afbeelding]
Huidige temperaturen zijn echt fantastisch voor het verbruik.
WeCharge werkt. Via mobiel (android only) of via de kaart starten is geen probleem. Prima prijsje... Zelfs goedkoper dan meeste AC aanbieders
ID.4 1st
Ik volg deze topic met veel belangstelling en wil bij deze mijn input geven.
Ik heb sinds twee weken de ID.4 en bevalt enorm, kom van een Touran diesel en dan is dit wel even wat anders. Ik heb in deze korte periode al veel kunnen leren/wennen en heb een paar puntjes/opmerkingen:
- Met de oplevering was er een repeterend (15 sec) dubbel glitch geluid te horen in de center speaker, na controle bleek het een piekspanning te zijn in het multimediale systeem. De betreffende module is besteld en wordt vrijdag vervangen.
- Ik ervaar dat de ophanging in vergelijking met de Touran erg veel lawaai maakt (klapperend) met name op klinker wegen en korte hobbels.
- Ik zag in het menu bij bandenspanning dat je de eenheid in bar kan zetten. Ik weet niet beter dan dat het systeem een lekke band detecteert met een verschil in omloop snelheid.
- deurgreep bestuurders zijde zit los.
- Ik heb geen keyless entree, maar zag met het maken van een verhoogde vloer dat onder de kunststof dorpel van de achterklep wel een sensor zit?
- Inderdaad jammer dat de app nog niet is wat het moet zijn. Had gisteren een adres naar de auto verzonden en kreeg deze vandaag als bestemming? (En dat je niet ziet waar je auto staat, op slot is, ritten registratie, etc, wat wel het geval was met de app van mijn Touran uit 2017!)
Ik volg deze topic met veel belangstelling en wil bij deze mijn input geven.
Ik heb sinds twee weken de ID.4 en bevalt enorm, kom van een Touran diesel en dan is dit wel even wat anders. Ik heb in deze korte periode al veel kunnen leren/wennen en heb een paar puntjes/opmerkingen:
- Met de oplevering was er een repeterend (15 sec) dubbel glitch geluid te horen in de center speaker, na controle bleek het een piekspanning te zijn in het multimediale systeem. De betreffende module is besteld en wordt vrijdag vervangen.
- Ik ervaar dat de ophanging in vergelijking met de Touran erg veel lawaai maakt (klapperend) met name op klinker wegen en korte hobbels.
- Ik zag in het menu bij bandenspanning dat je de eenheid in bar kan zetten. Ik weet niet beter dan dat het systeem een lekke band detecteert met een verschil in omloop snelheid.
- deurgreep bestuurders zijde zit los.
- Ik heb geen keyless entree, maar zag met het maken van een verhoogde vloer dat onder de kunststof dorpel van de achterklep wel een sensor zit?
- Inderdaad jammer dat de app nog niet is wat het moet zijn. Had gisteren een adres naar de auto verzonden en kreeg deze vandaag als bestemming? (En dat je niet ziet waar je auto staat, op slot is, ritten registratie, etc, wat wel het geval was met de app van mijn Touran uit 2017!)
Dat is met het 10 euro per maand abbo toch?Simply1337 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:06:
WeCharge werkt. Via mobiel (android only) of via de kaart starten is geen probleem. Prima prijsje... Zelfs goedkoper dan meeste AC aanbieders
[Afbeelding]
Ik heb een Samsung Galaxy S10. Goed om te.lezen dat een reset van de auto het voor jou verholpen heeft.FlowDesign schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 16:30:
[...]
...
Wat voor telefoon heb jij trouwens? Ik een Samsung S21 5G.
Misschien is het totaal toeval, maar ik had de iPhone van m'n werk 's ochtends gekoppeld aan de auto om te bellen (zonder Carplay) en sindsdien had ik op Android Auto dat Spotify probleem.MJMaverick schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:04:
[...]
Ik heb een Samsung Galaxy S10. Goed om te.lezen dat een reset van de auto het voor jou verholpen heeft.
Dat is correct.FlowDesign schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:59:
[...]
Dat is met het 10 euro per maand abbo toch?
Ik had al een VW in de "normale" We Connect app staan, en kreeg deze ook als 2e auto in de We Connect ID app. Mijn ID.4 vervangt deze auto, dus bij het inleveren van de auto de factory reset gedaan. Alles wat er gebeurde, maar de oude VW bleef in de app zichtbaar, en ging op een gegeven moment zelfs zeuren om activatie.FlowDesign schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:55:
[...]
[Afbeelding]
Maar voordat je dat doet, weet je zeker dat je auto wel verbinding met internet heeft?
Ik kreeg een keer geen gegevens meer omdat ik m'n auto met de wifi van m'n woning had verbonden, dus dat gebruik ik niet meer.
En m'n 4G verbinding deed het op een gegeven moment ook niet meer, die moest ik resetten door zekering 19 (of 17) er een kwartier uit te laten.
In contact geweest met VW service team en die kwamen met de volgende instructie om een auto volledig uit je "garage" te verwijderen:
Wij zouden u vriendelijk willen verzoeken om onderstaande stappen te
nemen, als alternative oplossing, om de onjuiste VIN uit uw We Connect te verwijderen.
U kunt aanmelden met uw We Connect e-mailadres en wachtwoord, met behulp van onderstaande link (de Nederlandse versie zal binnenkort beschikbaar zijn):
www.volkswagen.co.uk/
Klik rechtboven op de pagina op 'Login'
Als u niet automatisch naar de garage wordt geleid, klikt u op uw naam (rechtsboven op de pagina), en selecteert u 'MyVolkswagen' en klikt u vervolgens op 'Go to my vehicles'
Hier kunt u de voertuigen bekijken die aan uw account zijn tegevoegd
Verwijder het voertuig die u niet meer nodig heeft
Sluit de 'We Connect ID.App' af en open deze opnieuw
Het onjuiste voertuig zou na enkele uren niet meer zichtbaar moeten zijn in de app
ID.3 1st
Heeft iemand reeds ervaring met het plaatsen van een fietsendrager op de achterklep van de Volkswagen ID.3? Zelf toentertijd niet de keuze gemaakt om de 'steunhaak' op de auto te plaatsen maar nu begint het toch wel te kriebelen om meerdere fietsen te kunnen vervoeren.
Op de website van bijvoorbeeld Thule kom ik niet heel veel verder, dat kan komen omdat dit model niet geschikt is voor een fietsendrager of dat Thule dit niet volledig up-to-date heeft.
Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hier ervaring mee heeft en of er tips zijn welke fietsendrager geschikt is.
Alvast bedankt!
https://www.thule.com/nl-...outway-hanging-2-_-994001
Heeft iemand reeds ervaring met het plaatsen van een fietsendrager op de achterklep van de Volkswagen ID.3? Zelf toentertijd niet de keuze gemaakt om de 'steunhaak' op de auto te plaatsen maar nu begint het toch wel te kriebelen om meerdere fietsen te kunnen vervoeren.
Op de website van bijvoorbeeld Thule kom ik niet heel veel verder, dat kan komen omdat dit model niet geschikt is voor een fietsendrager of dat Thule dit niet volledig up-to-date heeft.
Vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hier ervaring mee heeft en of er tips zijn welke fietsendrager geschikt is.
Alvast bedankt!
Ik zag bij oa Decathlon een fietsenrek dat je aan je achterklep kunt vastmaken, maar net iets teveel reviews over lakbeschadigingen om dat aan te durven.tanguthe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:38:
ID.3 1st
Alvast bedankt!
Daarom heb ik zo'n Rockbros dakdrager met zuignappen gekocht. Via Aliexpress uit Spanje voor ongeveer €130.
Deze zou ik echter alleen voor MTB's of racefietsen gebruiken, geen (elektrische) stadsfietsen.
Lichte fietsen met een 100 mm brede as van het voorwiel en idealiter met snelsluiting zijn het makkelijkst te plaatsen.
Thanks voor je reactie en tip.FlowDesign schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:20:
[...]
Ik zag bij oa Decathlon een fietsenrek dat je aan je achterklep kunt vastmaken, maar net iets teveel reviews over lakbeschadigingen om dat aan te durven.
Daarom heb ik zo'n Rockbros dakdrager met zuignappen gekocht. Via Aliexpress uit Spanje voor ongeveer €130.
Deze zou ik echter alleen voor MTB's of racefietsen gebruiken, geen (elektrische) stadsfietsen.
Lichte fietsen met een 100 mm brede as van het voorwiel en idealiter met snelsluiting zijn het makkelijkst te plaatsen.
Plaats je deze op jouw Volkswagen ID.3?
Ik las in de documentatie van de auto dat er op het dak van de ID.3 niets vervoerd mag worden.. wat daar de reden van is weet ik niet.
Dat is wel het plan.tanguthe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:23:
[...]
Thanks voor je reactie en tip.
Ik las in de documentatie van de auto dat er op het dak van de ID.3 niets vervoerd mag worden.. wat daar de reden van is weet ik niet.
Ik heb een panoramadak op m'n ID3.
Volgens mij moet dat geen probleem zijn.
Heb filmpjes gezien dat het zelfs op een Tesla Model 3 goed gaat en daar heb ik op YouTube weleens een panoramadak spontaan van weg zien vliegen
Klopt inderdaad, dat is niet toegestaan. Als je het dus wel doet en er zou schade ontstaan, zal je verzekering weigeren te betalen en reparatie is ook voor eigen kosten. Laat staan als er iets los raakt en je beschadigt iemand anders... nee, beter niet doen. Was ook al aangegeven bij de specs van de ID.3.tanguthe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:23:
[...]
Thanks voor je reactie en tip.
[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 03-06-2021 11:07 ]
Ik ben zelf ook erg aan het worstelen geweest om de oude(re) Tiguan uit We Connect te krijgen nadat ik mijn ID.3 eraan had toegevoegd. In We Connect webomgeving bestaat de ID.3 niet, net als in de We Connect app. In de We Connect ID app (heb nog geen webomgeving van VW kunnen ontdekken voor ID.x voertuigen) stonden wel beide auto's in mijn garage. Bij inleveren van de Tiguan had ik een factory reset van de auto gedaan maar ik bleef de Tiguan toch in de We Connect omgevingen tegenkomen. Uiteindelijk heb ik in de online We Connect omgeving de Tiguan verwijderd en bleef die omgeving daarna een paar uren/dagen zeuren om (her)activatie van de Tiguan. Het heeft echt een paar dagen geduurd voordat de Tiguan verdwenen was uit mijn account, web omgeving en app.NWA schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:27:
[...]
Ik had al een VW in de "normale" We Connect app staan, en kreeg deze ook als 2e auto in de We Connect ID app. Mijn ID.4 vervangt deze auto, dus bij het inleveren van de auto de factory reset gedaan. Alles wat er gebeurde, maar de oude VW bleef in de app zichtbaar, en ging op een gegeven moment zelfs zeuren om activatie.
In contact geweest met VW service team en die kwamen met de volgende instructie om een auto volledig uit je "garage" te verwijderen:
Wij zouden u vriendelijk willen verzoeken om onderstaande stappen te
nemen, als alternative oplossing, om de onjuiste VIN uit uw We Connect te verwijderen.
U kunt aanmelden met uw We Connect e-mailadres en wachtwoord, met behulp van onderstaande link (de Nederlandse versie zal binnenkort beschikbaar zijn):
www.volkswagen.co.uk/
Klik rechtboven op de pagina op 'Login'
Als u niet automatisch naar de garage wordt geleid, klikt u op uw naam (rechtsboven op de pagina), en selecteert u 'MyVolkswagen' en klikt u vervolgens op 'Go to my vehicles'
Hier kunt u de voertuigen bekijken die aan uw account zijn tegevoegd
Verwijder het voertuig die u niet meer nodig heeft
Sluit de 'We Connect ID.App' af en open deze opnieuw
Het onjuiste voertuig zou na enkele uren niet meer zichtbaar moeten zijn in de app
Lang verhaal kort: ik heb het niet via de We Connect ID app voor elkaar gekregen, maar wel via de 'normale' We Connect web omgeving zoals het service team in bovenstaande instructie aangeeft. En nee, niet direct goed doorgevoerd, maar dat komt volgens mij omdat de systemen van VW er erug lang over doen om te synchroniseren.
Wat gaat deze opleveren? Ik ben vooral opzoek naar een goedkope snellaad oplossing voor het buitenland - gaat dit daar mee helpen?N0EL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:14:
Mijn We Charge is ook binnen.
Dankjewel voor de tip @Simply1337
[Afbeelding]
Hier staat wat
Dan is het extra genieten bij rijden op de ACC.KrlGl schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:03:
[...]
Tja, ik mocht nu eenmaal niet harder…. Normaliter houd ik mij redelijk goed aan de maximum snelheid.
Alleen wel jammer dat de snelheidsaanpassing af en toe naar 130 of 70 schiet zonder dat duidelijk is wat hiervoor de aanleiding is.
Als je daarna snel op RES drukt annuleer je gelukkig wel makkelijk de aanpassing.
Dat heb (had) ik bij Utrecht op de A12 vaak, omdat hij de borden 80 rechts leest, terwijl die enkel voor de banen rechts zijn (vraag me dan ook niet waarom ze er op die manier staan...).Gecko123 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:55:
[...]
Dan is het extra genieten bij rijden op de ACC.![]()
Alleen wel jammer dat de snelheidsaanpassing af en toe naar 130 of 70 schiet zonder dat duidelijk is wat hiervoor de aanleiding is.
Als je daarna snel op RES drukt annuleer je gelukkig wel makkelijk de aanpassing.
Uitschakelen dus, irritante optie
1 cm = 10 mm = 10000 µm
De bestelling van mijn ID.3 Life is erdoor en ik kan echt niet wachten om de auto in ontvangst te nemen!
De geschatte leverdatum is ergens in de week van 13 augustus dus ik moet nog eventjes geduld hebben
Het is een leaseauto van de zaak maar het voelt wel alsof het ‘mijn’ eerste eigen auto wordt en ik ben erg dankbaar om in zo’n mooie auto te mogen rijden als eerste auto.
Ondertussen moet ik mijzelf bedwingen niet 24/7 deze thread, reviews en nieuwsartikelen te lezen over de ID.3/4.
Zijn er nog leuke en/of handige (kleine) accessoires om te kopen voor de ID.3?
De geschatte leverdatum is ergens in de week van 13 augustus dus ik moet nog eventjes geduld hebben
Het is een leaseauto van de zaak maar het voelt wel alsof het ‘mijn’ eerste eigen auto wordt en ik ben erg dankbaar om in zo’n mooie auto te mogen rijden als eerste auto.
Ondertussen moet ik mijzelf bedwingen niet 24/7 deze thread, reviews en nieuwsartikelen te lezen over de ID.3/4.
Zag bij oa Udenhout dat ze nog erg veel ID3 Life's uit voorraad konden leveren voor 33,8k€.KarolW schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:08:
De bestelling van mijn ID.3 Life is erdoor en ik kan echt niet wachten om de auto in ontvangst te nemen!
De geschatte leverdatum is ergens in de week van 13 augustus dus ik moet nog eventjes geduld hebben![]()
Die zijn eind 2020 op kenteken gezet en dan heb je dus nog 8% bijtelling.
Was dat misschien interessant geweest?
[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 03-06-2021 15:33 ]
Hmmz... Dat heb ik dus niet gelezen. Staat dat in de handleiding?Soeski schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:07:
[...]
Klopt inderdaad, dat is niet toegestaan. Als je het dus wel doet en er zou schade ontstaan, zal je verzekering weigeren te betalen en reparatie is ook voor eigen kosten. Laat staan als er iets los raakt en je beschadigt iemand anders... nee, beter niet doen. Was ook al aangegeven bij de specs van de ID.3.
Geldt dit specifiek voor wanneer je juist wel of geen panoramadak hebt?
Aii verrek ik had beter moeten zoeken. Ach, het is wat het is - ik ben alsnog super stoked met m'n bestellingFlowDesign schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Zag bij oa Udenhout dat ze nog erg veel ID3 Life's uit voorraad konden leveren voor 33,8k€.
Die zijn eind 2020 op kenteken gezet en dan heb je dus nog 8% bijtelling.
Was dat misschien interessant geweest?
Deze fietsendrager heb ik eerder ook gebruikt op een VW Golf voor het vervoeren van een racefiets op vakanties. Ik heb hier geen lakschade aan overgehouden. Houd er rekening mee dat eventueel je kentekenplaat gedeeltelijk onleesbaar kan worden. Ik had hiervoor een witte kentekenplaat + houder met tiewraps vastgemaakt aan mijn fiets.tanguthe schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:38:
ID.3 1st
Alvast bedankt!
Ook hingen de wielen iets voor de achterlampunits, maar niet storend.
Ik zou er zeker niet meer dan 1 racefiets of lichte MTB op vervoeren.
Vandaag ook mij Wecharge pas ontvangen, die kan ik dan mooi in het buitenland bij Ionity stations gebruiken.
Ik vind de Travel Assist sowieso maar bagger, ik weet niet wat jullie er van vinden? Ik hoef echt geen Tesla AutoPilot achtige praktijken, maar ik heb het idee dat ik meer aan het corrigeren ben dan dat het mij "assisteert" met sturen. Mijn Hyundai Ioniq van 5 jaar geleden deed dit nog beter...
De Travel Assist vind ik geweldig, zeker in combinatie met ECO Drive Assist. Blijft heerlijk rustig tussen de lijntjes, het remmen bij rotondes, kruisingen en voor auto's voor je doet hij netjes en comfortabel, kijkt erg ver vooruit en helpt echt met rustig rijden en regenereren van energie. Zodra ik 50 rijd gaat het aan, ik rijd zelden zonder. Werkt echt subliem. Corrigeren hoef ik zelden, en als ik dit moet doen is omdat ik te lui ben om mijn richtingaanwijzer te gebruiken en dan wil de TA me op de baan houden natuurlijk. Sja, eigen schuldII Stevow II schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:18:
Ik vind de Travel Assist sowieso maar bagger, ik weet niet wat jullie er van vinden? Ik hoef echt geen Tesla AutoPilot achtige praktijken, maar ik heb het idee dat ik meer aan het corrigeren ben dan dat het mij "assisteert" met sturen. Mijn Hyundai Ioniq van 5 jaar geleden deed dit nog beter...
Ik heb mijn pasje nog niet binnen. Maar hoe start je het laden met je telefoon?Simply1337 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:06:
[Afbeelding]
druk op een willekeurige lader via de app en gij zult zien hoe [sliden]Lock77 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:49:
[...]
Ik heb mijn pasje nog niet binnen. Maar hoe start je het laden met je telefoon?
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen. Dit is toch met ABRP en zo’n OBD dongel? Ik ben benieuwd welke je hebt gekocht en hoe je die mooie widget hebt gekregen op je iPhone. Bedankt voor het verder helpenAkroBatik schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:33:
[Afbeelding]
Jammer dat de we connect app geen widgets heeft, maar met Tronity is het erg tof!
Tronity maakt gebruik van de api die het systeem achter We Connect ID aanbiedt. He moet dus ook jouw inloggegevens daarvan opgeven bij Tronity.Mdesign schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:04:
[...]
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen. Dit is toch met ABRP en zo’n OBD dongel? Ik ben benieuwd welke je hebt gekocht en hoe je die mooie widget hebt gekregen op je iPhone. Bedankt voor het verder helpen
Bijzonder, een app widget op iOS die ik op Android niet heb. Dat komt niet zo vaak voor volgens mij 😄AkroBatik schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:33:
[Afbeelding]
Jammer dat de we connect app geen widgets heeft, maar met Tronity is het erg tof!
Ik heb hem gewoon op Android hoor!
Zoeken op "Tronity" en NIET op Trinity zoals de store suggereert.
Linkje: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tronity
[ Voor 31% gewijzigd door N0EL op 03-06-2021 19:12 ]
De app kost €3,99 per maand, zie ik dat goed? Dat heb ik er dan ook weer niet voor over.
De app wel, maar de widget nietN0EL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:10:
Ik heb hem gewoon op Android hoor!
Voor de ID.X voorlopig gratis omdat ze nog maar heel weinig gegevens uit kunnen lezen.tiguan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:20:
De app kost €3,99 per maand, zie ik dat goed? Dat heb ik er dan ook weer niet voor over.
Voor zover ik begrepen heb is de app voor de ID.X gratis ivm met beperkte functionaliteit. Ik heb in ieder geval nog geen rekening gehad. Die widget is idd heel handig. Ook de connectie met ABRP werkt goed zodat live het laad percentage van de accu wordt doorgegeven. Dan heb je wel weer een premium abonnement voor ABRP voor nodig. Die routeplanner zelf vind ik overigens behoorlijk buggy (CarPlay in ieder geval). Ik weet nog niet of ik die blijf gebruiken…tiguan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:20:
Zijn er meer mensen die een error kregen/krijgen na deze stap? Het bestellen van het gratis pakket?
*voor toekomstige leden met hetzelfde probleem: een paar keer alles weggooien en opnieuw proberen
*voor toekomstige leden met hetzelfde probleem: een paar keer alles weggooien en opnieuw proberen
[ Voor 10% gewijzigd door Thomas18GT op 03-06-2021 21:59 ]
Ik vind de navigatie van ABRP echt waardeloos. Super laggy en niet heel duidelijk. Ook lijkt hij niet altijd de snelste route te kiezen. Ik heb ook zo mn vragen over de reistijd. Soms laat hij tijden zien die echt langer zijn dan met google maps. En dan heb ik het echt over rijden, niet laden. Ook zonder omweg voor het laden.Alfred66 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:30:
[...]
Voor zover ik begrepen heb is de app voor de ID.X gratis ivm met beperkte functionaliteit. Ik heb in ieder geval nog geen rekening gehad. Die widget is idd heel handig. Ook de connectie met ABRP werkt goed zodat live het laad percentage van de accu wordt doorgegeven. Dan heb je wel weer een premium abonnement voor ABRP voor nodig. Die routeplanner zelf vind ik overigens behoorlijk buggy (CarPlay in ieder geval). Ik weet nog niet of ik die blijf gebruiken…
Het zou mooi zijn als hij gewoon een nieuwe bestemming naar de built-in navi of google maps doorstuurt. Dan heb je fatsoenlijke navigatie, en de ABPR functionaliteit.
.
Simply1337 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 17:13:
[...]
druk op een willekeurige lader via de app en gij zult zien hoe [sliden]
:strip_exif()/f/image/p0Ea6JvIoJ0CAP7dopSr1G0Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan alleen maar met RFID een laadsessie starten.. Of mis ik iets?
Nee, volgens mij vrij uniek haha. Geen widget nog voor Android.FlowDesign schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:09:
[...]
Bijzonder, een app widget op iOS die ik op Android niet heb. Dat komt niet zo vaak voor volgens mij 😄
Je mist iets.Lock77 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:56:
[...]
Ik kan alleen maar met RFID een laadsessie starten.. Of mis ik iets?
/f/image/VfD4RgZz49s5dyZY9HnPTMPL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CYoBlo52bXn2Z7EusZGnvM1H.png?f=fotoalbum_large)
Heb je de kaart al geactiveerd?
[ Voor 21% gewijzigd door N0EL op 03-06-2021 21:24 ]
niet alle laders ondersteund starten via de app. maar bij nuon ac laden voor 40 cent... er zijn betere opties.. zoals nuon
Met mijn pas van Van de Bron betaal ik bij deze paal €0,30, dus We charge is best prijzig. Gelukkig heb ik straks die €600,- tegoed, dus scheelt weer.Simply1337 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:27:
niet alle laders ondersteund starten via de app. maar bij nuon ac laden voor 40 cent... er zijn betere opties.. zoals nuon
Pas heb ik nog niet binnen, zal dus nog even geduld moeten hebben.
Tronity account aanmaken en dan op de site of in de app linken aan jouw We Connect ID account.N0EL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:34:
Gewoon je "We Connect ID" login gegevens gebruiken voor Tronity of 1st even een account aanmaken?
Nogmaals terugkomend op het Spotify via Android Auto gehaper:
Ik begin nu met redelijke zekerheid m'n telefoon ervan te verdenken, dat ie gewoon te warm wordt en dat dat het gehaper veroorzaakt.
Begin van de avond een rit van 10 km met de wireless charging van m'n telefoonhouder aan en het probleem kwam weer terug.
1,5 uur later op de terugweg de usb kabel van m'n houder eruit getrokken om de wireless charging te stoppen, geen gehaper.
M'n S9 stopte alleen met draadloos laden als het echt serieus heet was in de auto met de zon erop. De S21 wordt veel sneller warm, vooral bij draadloos laden en met Android Auto aan en onderbreekt veel te snel het draadloos laden.
Zal het blijven testen maar denk echt dat oververhitting van de telefoon de oorzaak is.
Edit:
Niet de enige met oververhittingsproblemen op de hele S21 range.
https://us.community.sams...pdate/td-p/1672803/page/2
Ik begin nu met redelijke zekerheid m'n telefoon ervan te verdenken, dat ie gewoon te warm wordt en dat dat het gehaper veroorzaakt.
Begin van de avond een rit van 10 km met de wireless charging van m'n telefoonhouder aan en het probleem kwam weer terug.
1,5 uur later op de terugweg de usb kabel van m'n houder eruit getrokken om de wireless charging te stoppen, geen gehaper.
M'n S9 stopte alleen met draadloos laden als het echt serieus heet was in de auto met de zon erop. De S21 wordt veel sneller warm, vooral bij draadloos laden en met Android Auto aan en onderbreekt veel te snel het draadloos laden.
Zal het blijven testen maar denk echt dat oververhitting van de telefoon de oorzaak is.
Edit:
Niet de enige met oververhittingsproblemen op de hele S21 range.
https://us.community.sams...pdate/td-p/1672803/page/2
[ Voor 10% gewijzigd door FlowDesign op 04-06-2021 09:23 ]
Gister m'n 3.1P opgehaald, maar kwam er vlak nadat ik thuis kwam achter dat de auto denkt dat de achterklep altijd open staat. Dus lampje op dashboard staat aan en een melding bij de achteruitrijcam.
Gebeld met de dealer en gaf aan dat er waarschijnlijk een sensor vervangen moet worden, dus kan gelijk al weer terug. Moest sowieso nog terug voor een steunhaak, dus ik dacht ik wacht daar wel even op. Nu kwam ik er gisteravond achter dat de lampje in de kofferbak dus ook altijd aanstaat, lijkt me door dezelfde reden te komen. Dit maakt het wel meer urgent voor me, dus wil het zsm. opgelost hebben.
Iemand misschien een ideetje hoe ik dit zelf kan fixen of resetten oid? Scheelt weer een ritje.
Gebeld met de dealer en gaf aan dat er waarschijnlijk een sensor vervangen moet worden, dus kan gelijk al weer terug. Moest sowieso nog terug voor een steunhaak, dus ik dacht ik wacht daar wel even op. Nu kwam ik er gisteravond achter dat de lampje in de kofferbak dus ook altijd aanstaat, lijkt me door dezelfde reden te komen. Dit maakt het wel meer urgent voor me, dus wil het zsm. opgelost hebben.
Iemand misschien een ideetje hoe ik dit zelf kan fixen of resetten oid? Scheelt weer een ritje.
Dit klinkt inderdaad als een veel betere ervaring, balen. Ik heb echt het gevoel dat als ik hem aanzet hij meteen als een kamikaze piloot richting de zijlijn stuurt. Ben benieuwd of meerdere mensen dit herkennen, anders toch eens overwegen om terug te gaan naar de dealerSoeski schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:33:
[...]
De Travel Assist vind ik geweldig, zeker in combinatie met ECO Drive Assist. Blijft heerlijk rustig tussen de lijntjes, het remmen bij rotondes, kruisingen en voor auto's voor je doet hij netjes en comfortabel, kijkt erg ver vooruit en helpt echt met rustig rijden en regenereren van energie. Zodra ik 50 rijd gaat het aan, ik rijd zelden zonder. Werkt echt subliem. Corrigeren hoef ik zelden, en als ik dit moet doen is omdat ik te lui ben om mijn richtingaanwijzer te gebruiken en dan wil de TA me op de baan houden natuurlijk. Sja, eigen schuld
Ik heb de standaard adaptive cruise control en lane assist, maar die kun je indd niet gebruiken als een soort Autopilot. Daarvoor gaat ie veel te veel van links naar rechts tussen de lijntjes.II Stevow II schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:21:
[...]
Dit klinkt inderdaad als een veel betere ervaring, balen. Ik heb echt het gevoel dat als ik hem aanzet hij meteen als een kamikaze piloot richting de zijlijn stuurt. Ben benieuwd of meerdere mensen dit herkennen, anders toch eens overwegen om terug te gaan naar de dealer
Geen idee hoe de meer geavanceerde versie heet, maar die zou beter moeten werken neem ik aan.
schakel overige apps uit. dus met dat knopje om alle apps te verwijderen uit geheugen. 9 van 10x lost dit mijn audio gebuffer op met AA/spotify.FlowDesign schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:48:
Dus eigenlijk niks anders dan AA in achtergrond draaien. ipv nog 15 apps
Ik ben nog in afwachting van mijn ID3 tech maar lees al een tijdje mee en lees veel over de we connect app. Ik heb zelf nu een polo deze is ook verbonden via we connect maar daarnaast gebruik ik ook mijn volkswagen app voor de ritregistratie kijken of de auto opslot staat e.d. Hier hoor ik jullie niet over is deze niet te gebruiken met de ID 3 en/of 4 ?
Zal ik eens proberen, ben benieuwd.Simply1337 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 10:37:
[...]
schakel overige apps uit. dus met dat knopje om alle apps te verwijderen uit geheugen. 9 van 10x lost dit mijn audio gebuffer op met AA/spotify.
Dus eigenlijk niks anders dan AA in achtergrond draaien. ipv nog 15 apps
Nee je kan er niet zo veel mee. Lading % zien, airco aanzetten, navigatieadres instellen, dat is het.andreasvdwal schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:34:
Ik ben nog in afwachting van mijn ID3 tech maar lees al een tijdje mee en lees veel over de we connect app. Ik heb zelf nu een polo deze is ook verbonden via we connect maar daarnaast gebruik ik ook mijn volkswagen app voor de ritregistratie kijken of de auto opslot staat e.d. Hier hoor ik jullie niet over is deze niet te gebruiken met de ID 3 en/of 4 ?
Maar de Mijn volkswagen app gebruiken jullie niet of is niet te gebruiken met een id 3/4?unex154 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:56:
[...]
Nee je kan er niet zo veel mee. Lading % zien, airco aanzetten, navigatieadres instellen, dat is het.
Om mee te beginnen, de We Connect app die voor de Polo werkt doet dat NIET met de ID.3. Daarvoor je je de We Connect ID app nodig. Daarmee kun je de ID.3 aan jouw account toevoegen met als gevolg dat je in de ID versie van de app beide auto's hebt en in de niet-ID versie nog steeds alleen de Polo. In de ID versie is de functionaliteit idd zeer beperkt, zeker voor de Polo (ik rij zelf privé ook een Polo, bj 2021). Dus ik heb beide apps.andreasvdwal schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:01:
[...]
Maar de Mijn volkswagen app gebruiken jullie niet of is niet te gebruiken met een id 3/4?
Over de Mijn Volkswagen app kan ik je helaas.niets vertellen, met mijn VW account kom ik daar helaas nog steeds niet in. Ik vermoed, maar heb dit nog niet getest, dat er een teken in mijn wachtwoord zit dat niet geaccepteerd wordt door die app en wel door alle andere We Connect (ID) stuff en de auto's zelf.
Ik heb ook wel eens storing gehad met de mijn volkswagen app ik heb toen de helpdesk gebeld en die hebben het toen snel opgelost.MJMaverick schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:20:
[...]
Om mee te beginnen, de We Connect app die voor de Polo werkt doet dat NIET met de ID.3. Daarvoor je je de We Connect ID app nodig. Daarmee kun je de ID.3 aan jouw account toevoegen met als gevolg dat je in de ID versie van de app beide auto's hebt en in de niet-ID versie nog steeds alleen de Polo. In de ID versie is de functionaliteit idd zeer beperkt, zeker voor de Polo (ik rij zelf privé ook een Polo, bj 2021). Dus ik heb beide apps.
Over de Mijn Volkswagen app kan ik je helaas.niets vertellen, met mijn VW account kom ik daar helaas nog steeds niet in. Ik vermoed, maar heb dit nog niet getest, dat er een teken in mijn wachtwoord zit dat niet geaccepteerd wordt door die app en wel door alle andere We Connect (ID) stuff en de auto's zelf.
hier een iphone in een ID4 - ding wordt ook loeiheet bij het opladen. Scherm dimt dan en oo een gegeven moment schakelt de telefoon ook uit met een temp waarschuwing.FlowDesign schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 23:48:
Overigens zonder haperingen met apple car play - haperingen werden daar bij mij verholpen door wifi scanning uit te zetten van de auto (staat ergens eerder in dit topic)
Ok, dus Samsung is niet de enige met zulke problemen. Vind het wel triest gezien het geld we betalen voor smartphones.delorean7 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:41:
[...]
hier een iphone in een ID4 - ding wordt ook loeiheet bij het opladen. Scherm dimt dan en oo een gegeven moment schakelt de telefoon ook uit met een temp waarschuwing.
Overigens zonder haperingen met apple car play - haperingen werden daar bij mij verholpen door wifi scanning uit te zetten van de auto (staat ergens eerder in dit topic)
Wat bedoel je precies met wifi scanning?
Ik heb de wifi hotspot van de auto wel aan, anders werkt draadloos Android Auto niet.
Maar de andere wifi optie om de auto met bijvoorbeeld de wifi van m'n huis te verbinden heb ik uitstaan. Of zijn er nog meer instellingen?
waarschijnlijk is het je versnellingspook...Tjdgr schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:29:
Mijn Id3 gaat niet meer in de versnelling, iemand die dit probleem eerder heeft gehad?
Dit is een regelmatig voorkomend issue en volgens mij meestal hardware gerelateerd. M.a.w. versnellingshandel defect...Tjdgr schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 15:29:
Mijn Id3 gaat niet meer in de versnelling, iemand die dit probleem eerder heeft gehad?
Ik heb nog geen 3.000 km met de ID.3 gereden, maar als ik alles zo lees ben ik allang blij dat er nog niks stuk is gegaan
FlowDesign schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 12:58:
[...]
Ok, dus Samsung is niet de enige met zulke problemen. Vind het wel triest gezien het geld we betalen voor smartphones.
Wat bedoel je precies met wifi scanning?
Ik heb de wifi hotspot van de auto wel aan, anders werkt draadloos Android Auto niet.
Maar de andere wifi optie om de auto met bijvoorbeeld de wifi van m'n huis te verbinden heb ik uitstaan. Of zijn er nog meer instellingen?
FlowDesign schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:16:
Ik heb nog geen 3.000 km met de ID.3 gereden, maar als ik alles zo lees ben ik allang blij dat er nog niks stuk is gegaan
Ding geeft al 8000 km geen piep hier, alleen die piepjes die hij hoort te geven.
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 04-06-2021 18:26 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Thanks!
Dat is indd gewoon de wifi uitzetten
Dit kan ook hoor, in Android app tenminste wel. Route maken en dan delen naar andere apps (Maps of Waze).AkroBatik schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:41:
[...]
Ik vind de navigatie van ABRP echt waardeloos. Super laggy en niet heel duidelijk. Ook lijkt hij niet altijd de snelste route te kiezen. Ik heb ook zo mn vragen over de reistijd. Soms laat hij tijden zien die echt langer zijn dan met google maps. En dan heb ik het echt over rijden, niet laden. Ook zonder omweg voor het laden.
Het zou mooi zijn als hij gewoon een nieuwe bestemming naar de built-in navi of google maps doorstuurt. Dan heb je fatsoenlijke navigatie, en de ABPR functionaliteit.
Marketing mensen weten het al jaren. Slechte ervaringen worden 20 keer doorverteld, goede ervaringen slechts 3 keer.FlowDesign schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 16:16:
Ik heb sinds de update naar 783 geen enkel issue gehad.
Hier idem, ik rij 8 maanden in mijn ID.3P. Enkele kleine issues in het begin maar overall erg tevreden op alle fronten.niki_lauda schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:11:
[...]
Marketing mensen weten het al jaren. Slechte ervaringen worden 20 keer doorverteld, goede ervaringen slechts 3 keer.
Ik heb sinds de update naar 783 geen enkel issue gehad.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Weet iemand hoe je het radio logo direct groot kan krijgen als je in het favorieten scherm bent? Nu wordt het logo na een aantal minuten pas groot maar ik wil dit eigenlijk direct als het mogelijk is 😄
Is mij helaas nooit geluktdarud schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:40:
Weet iemand hoe je het radio logo direct groot kan krijgen als je in het favorieten scherm bent? Nu wordt het logo na een aantal minuten pas groot maar ik wil dit eigenlijk direct als het mogelijk is 😄
Van rechts naar links swipen. Het verborgen scherm naar voren vegen zeg maar.darud schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 19:40:
.
Vind ik oprecht even een fijn bericht om zo tussendoor te lezen.Ultraman schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 18:25:
[...]
Ding geeft al 8000 km geen piep hier, alleen die piepjes die hij hoort te geven.Just works.
Mijn ID3. Business komt half augustus en wil hem eigenlijk meteen laten wrappen. Echter met al die verhalen hier ben ik als de dood dat ik er een wrap op laat zetten en dat een paar weken later die auto terug moet en gewisseld moet worden omdat deze stuk is (heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen in dit topic namelijk)
*sowieso
Ik ben sinds 2 dagen op vakantie met onze ID.4 1st en het valt tot nu toe erg mee! Ik zal voor de mensen die binnenkort willen gaan een korte samenvatting geven:
- Thuis geladen tot 100%
- Route gepland met ABRP naar Nürnberg waar we bij vrienden hebben geslapen. Tweemaal geladen bij Ionity. Wecharge pas wel aangevraagd maar net te vroeg naar vakantie vertrokken. Ik kreeg het vervolgens met de app niet werkend dus Shell Recharge pas gebruikt (werkt als een trein).
- ABRP is prima voor het plannen maar navigeren valt tegen tov Google maps. Ik heb de Vgate geinstalleerd en gekoppeld met EVNotify maar elke keer als ik de auto parkeer valt de verbinding weg. Ook soms tijdens het rijden. Dus we vonden het te onbetrouwbaar. Daarom plannen met ABRP en rijden met Google Maps op AA.
- Minimale laadpercentage ingesteld op 15% (ik ben te zenuwachtig voor 5%), ACC op max 110 km/uur, soms korte stukjes 120. Tweemaal moeten laden naar Nürnberg, beide keren was de lader sneller klaar dan wij met onze pauze. Wat ons wel tegenviel was dat vaak de helft van de Ionity laders 'out of order' ofzo waren. Iemand een idee waarom? Nu in het voorseizoen geen probleem maar straks... Ook de tweede dag tweemaal moeten laden, ook nu weer razendsnel (begin met 110 kW en zakt dan vanaf 80% naar 50 kW). Dus heel vaak maar een kwartiertje staan.
Stats:
1e dag (Zwolle - Nürnberg): 620 km gereden, gemiddeld gebruik 176 wh/km. Weer: halve weg stortregen en de halve weg bewolkt, temp 30 graden.
2e dag (Nürnberg - Trente): 518 km, gemiddelde snelheid 75 km/uur, 172 wh/km. Weer: zonnig, ca 30 graden, geen regen. We hebben een file ontweken en zijn op B wegen in de bergen door Oostenrijk gaan rijden. Leek eerder positief dan negatief te zijn op het verbruik (na ca 100 km ca 130 wh/km).
En nu staat hij aan de lader van het hotel, uit te kijken over de prachtige regio. Precies voor de deur, beste plek denk ik ;-)
- Thuis geladen tot 100%
- Route gepland met ABRP naar Nürnberg waar we bij vrienden hebben geslapen. Tweemaal geladen bij Ionity. Wecharge pas wel aangevraagd maar net te vroeg naar vakantie vertrokken. Ik kreeg het vervolgens met de app niet werkend dus Shell Recharge pas gebruikt (werkt als een trein).
- ABRP is prima voor het plannen maar navigeren valt tegen tov Google maps. Ik heb de Vgate geinstalleerd en gekoppeld met EVNotify maar elke keer als ik de auto parkeer valt de verbinding weg. Ook soms tijdens het rijden. Dus we vonden het te onbetrouwbaar. Daarom plannen met ABRP en rijden met Google Maps op AA.
- Minimale laadpercentage ingesteld op 15% (ik ben te zenuwachtig voor 5%), ACC op max 110 km/uur, soms korte stukjes 120. Tweemaal moeten laden naar Nürnberg, beide keren was de lader sneller klaar dan wij met onze pauze. Wat ons wel tegenviel was dat vaak de helft van de Ionity laders 'out of order' ofzo waren. Iemand een idee waarom? Nu in het voorseizoen geen probleem maar straks... Ook de tweede dag tweemaal moeten laden, ook nu weer razendsnel (begin met 110 kW en zakt dan vanaf 80% naar 50 kW). Dus heel vaak maar een kwartiertje staan.
Stats:
1e dag (Zwolle - Nürnberg): 620 km gereden, gemiddeld gebruik 176 wh/km. Weer: halve weg stortregen en de halve weg bewolkt, temp 30 graden.
2e dag (Nürnberg - Trente): 518 km, gemiddelde snelheid 75 km/uur, 172 wh/km. Weer: zonnig, ca 30 graden, geen regen. We hebben een file ontweken en zijn op B wegen in de bergen door Oostenrijk gaan rijden. Leek eerder positief dan negatief te zijn op het verbruik (na ca 100 km ca 130 wh/km).
En nu staat hij aan de lader van het hotel, uit te kijken over de prachtige regio. Precies voor de deur, beste plek denk ik ;-)
![]() | ![]() |
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Yes dat is het 👍🏻👍🏻 dankje, het was mij nog niet opgevallen dat het op deze manier kon 😄AkroBatik schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:16:
[...]
Van rechts naar links swipen. Het verborgen scherm naar voren vegen zeg maar.
Leuk dat je ervaringen deelt. Best apart dat er bij hotels nog met 230v geladen moet worden. Ik ben benieuwd of je dit veel onderweg tegenkomt?wheli schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:27:
Ik ben sinds 2 dagen op vakantie met onze ID.4 1st en het valt tot nu toe erg mee! Ik zal voor de mensen die binnenkort willen gaan een korte samenvatting geven:
- Thuis geladen tot 100%
- Minimale laadpercentage ingesteld op 15% (ik ben te zenuwachtig voor 5%), ACC op max 110 km/uur, soms korte stukjes 120. Tweemaal moeten laden naar Nürnberg, beide keren was de lader sneller klaar dan wij met onze pauze. Wat ons wel tegenviel was dat vaak de helft van de Ionity laders 'out of order' ofzo waren. Iemand een idee waarom? Nu in het voorseizoen geen probleem maar straks... Ook de tweede dag tweemaal moeten laden, ook nu weer razendsnel (begin met 130 kW en zakt dan vanaf 80% naar 50 kW). Dus heel vaak maar een kwartiertje staan.
Stats:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Sowieso de beste kleur gekozen!wheli schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:27:
- Thuis geladen tot 100%
- Minimale laadpercentage ingesteld op 15% (ik ben te zenuwachtig voor 5%), ACC op max 110 km/uur, soms korte stukjes 120. Tweemaal moeten laden naar Nürnberg, beide keren was de lader sneller klaar dan wij met onze pauze. Wat ons wel tegenviel was dat vaak de helft van de Ionity laders 'out of order' ofzo waren. Iemand een idee waarom? Nu in het voorseizoen geen probleem maar straks... Ook de tweede dag tweemaal moeten laden, ook nu weer razendsnel (begin met 130 kW en zakt dan vanaf 80% naar 50 kW). Dus heel vaak maar een kwartiertje staan.
Stats:
[Afbeelding] [Afbeelding]
*sowieso
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/FP0Y8Wh7u88hHxuLoAHDUEkv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XEHiw0FRBbLXANRPgQDF0gzx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/5dB7qqoRRCwu9iuscKd8abCH.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uPsH6PG1kSLJSzZknvavyYsT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zNfBCl7tPtzlH1F3Egzhrl1n.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/miyyv3UcdPlYXky066awzg2k.jpg?f=fotoalbum_tile)