Stitch! schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:01:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de 1st plus en business buiten de wielmaat. De beschrijving is anders, er staan allemaal pakketen bij de business die niet bij de 1st plus staan, maar de inhoud komt dan wel weer overweg.
De 1st Plus en Business ontlopen elkaar weinig.
Leg de opties gewoon naast elkaar? Heb ik in november ook gedaan. Kwestie van stap voor stap door de optielijst gaan. Nee ze matchen niet exact in benaming, maar je kunt bijna alles toch wel terugvinden.
Zo uit mijn hoofd (1st Plus - Business):
- 19" lichtmetaal velgen vs 18" stalen velgen met dop (al staat in de configurator nu 18" lichtmetaal!
) - Dual-zone climate control vs Single-zone climate control (dual zone komt ook met smart climate)
- Wit interieur mogelijk in de 1st Plus (o.a. wit stuur en console)
- Geen draadloos opladen voor telefoon vs draadloos opladen in middenconsole
- Verschil in leverbare lakkleur
- Geen inbraakalarm vs wel ingebouwd inbraakalarm
- Mogelijk tot al een jaar stilgestaan op een opslagplaats vs komt recent van de band rollen
- Chromekleurige dakstrip vs zwartkleurige dakstrip
- 150 kW/204 pk standaard vs 100 kW/145pk standaard, met optie voor 150 kW/204 pk aandrijving.
Zijn er specifieke dingen die je zou willen weten? Vraag maar raak.
Ik heb voor de Business gekozen, maar als het een 1st Plus was geweest was ik daar net zo blij mee geweest.
De dealer en verkoper kon de verschillen mij ook niet vertellen destijds.
Wat ik flauw vind is dat die single zone geen smart climate heeft en dus ook geen spraaksturing. Geen gemis, maar had ik wel leuk gevonden. Gevolg van de single climate is ook dat ik (nog) geen pre-heating heb. Want volgens mij is dat zelfs met de 2.1 update nog niet werkend? Maar die krijg in juni dus dan pas kan ik het met zekerheid zeggen.
Als hij het dan niet doet dan ga ik daar wel over zeuren, want dat vind ik een belangrijke feature.
En nou schiet mij iets te binnen:
Hoe is de verdeling van de warmte bij jullie? In mijn Business is het regelmatig zo dat de ventilatie warme lucht blaast naar de passagier, terwijl ik als bestuurder frisse lucht krijg. En ik heb een single zone climate control... ik wil ook warme lucht
Iemand hier een dergelijke temperatuurverschil opgemerkt? Ik voel het met name aan de middenrooster. De linker blaast dan frisse lucht en de rechter warme.
[
Voor 13% gewijzigd door
Ultraman op 20-05-2021 17:34
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.