Nope, ik sta al 2 dagen te ladenForumbezoeker schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:12:
[...]
Ik heb hier ook sinds enkele dagen last van. Zijn er ID.X gebruikers bij wie de app op dit moment nog wel werkt?
Ik heb afgelopen week een update van 2.0 naar 2.1 gekregen. Volgens mij is mijn raambesturing helemaal aan gort, vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Bediening via bestuurderspaneel:
Gelukkig geen mega probleem, maar hoop niet dat dit een hardware probleem is...
Bediening via bestuurderspaneel:
- passagiersraam gaat niet meer volautomatisch
- REAR ingedrukt houden voor alle ramen werkt alleen bij de achterramen automatisch, bij passagiersraam wel als ik weer ingedrukt houd, maar dan gaan de achterramen niet mee.
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput
Je kan proberen om ze een keer opnieuw te kalibreren. Dat gaat in elk geval bij andere VW modellen als volgt:ThePsycho schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:28:
Ik heb afgelopen week een update van 2.0 naar 2.1 gekregen. Volgens mij is mijn raambesturing helemaal aan gort, vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.
Bediening via bestuurderspaneel:Ook de ramen open doen met de afstandsbediening werkt alleen als hij staat ingesteld op bestuurdersraam, als hij ingesteld staat op alles doet de functie niets
- REAR ingedrukt houden voor alle ramen werkt alleen bij de achterramen automatisch, bij passagiersraam wel als ik weer ingedrukt houd, maar dan gaan de achterramen niet mee.
- Auto op contact
- Raam helemaal naar beneden, als hij beneden is nog 5 seconden vasthouden.
- Raam helemaal omhoog, als hij boven is nog 5 seconden vasthouden.
Bovenstaande moet je dan met alle 4 de ramen even doen.
Nou, ben benieuwd.Simply1337 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:28:
MJ 2022 starts production on June 22nd, 21st.
The ME 2.2 start in OTA waves (online remote update) should be rolled out to the existing vehicles around a week in advance. dus vanaf 14 juli juni?
Ik heb eens gebeld om te vragen hoe het zit met update, of dat ik gewoon nog wat geduld moet hebben tot ik uitgenodigd wordt. Mevrouw aan de andere kant heeft mijn kenteken ingevoerd en bevestigd dat mijn wagen langs mag komen voor de update. Van mij mag het pas vanaf juni, want deze maand zit de planning vol en heb ik meestal een auto nodig. Oh nou dat was prettig zei ze want de eerste mogelijkheid was op 23 juni.
Dus als dat gerucht klopt dan zou het zomaar eens kunnen zijn dat 2.2 er tegen die tijd is.
We gaan het wel zien. Eventueel uitstellen kan vast nog wel als ik dat om wat voor reden dan ook zou willen.
[edit]
Bevestiging kwam binnen:
Vervangend vervoer
Huurauto: graag klasse VW Polo
Dat wordt woensdagochtend de ID.3 licht beladen met spullen anders krijg ik woensdagavond met het ophalen diezelfde spullen niet meer allemaal mee terug in een Polo
Oh en met de knieën tegen het stuur terug... gelukkig kort ritje.
[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 12-05-2021 17:04 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Je weet dat dit een producteigenschap is?Simply1337 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:57:
[...]
mijn achterlicht unit waarbij afgelopen winter elke ochtend vocht in zat lijkt te zijn opgelost door het warmer weer. ik ga weer opletten bij vochtig weer of het terugkeert.
waarschijnlijk, maar mn issue was aan 1 zijde. andere kant had niks
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Werkt bij mij weer.Forumbezoeker schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:12:
[...]
Ik heb hier ook sinds enkele dagen last van. Zijn er ID.X gebruikers bij wie de app op dit moment nog wel werkt?
Stappen
Infotainment reset uit gevoerd en opnieuw verbonden door in de setup het menupunt verbinden met we Connect te starten. Verder niets uitgevoerd alleen WeConnect opnieuw starten
Bij werkt het alleen niet als ik sluit door dit remote via de sleutel doe. Sluit ik door de deurhandel aan te tikken sluit hij en opent hem later wel goed.Frank_P schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:11:
[...]
Hier ook geen problemen.
Het enige wat er aan mijn ID.3p niet goed werkt is de keyless entry.
Deuren gaan regelmatig niet open als ik aankom, ook niet als ik aan de klink trek.
Ik moet dan echt fysiek op de open knop drukken.
Meer mensen hier last van?
Had hetzelfde issue. Is een nieuw achterlicht in bestelling.Simply1337 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 17:37:
[...]
waarschijnlijk, maar mn issue was aan 1 zijde. andere kant had niks
Werkt hier nu ineens ook weer. Niks gedaan en auto nog op slot. Het lost zichzelf dus op blijkbaar.niki_lauda schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:03:
[...]
Werkt bij mij weer.
Stappen
Infotainment reset uit gevoerd en opnieuw verbonden door in de setup het menupunt verbinden met we Connect te starten. Verder niets uitgevoerd alleen WeConnect opnieuw starten
Misschien een eigenschap van de auto? Bij onze Renault werkt het ook zo. Doe je hem met de sleutel dicht, dan moet ie ook met de sleutel open. Doe je hem dicht door weg te lopen, dan is aan komen lopen voldoende.niki_lauda schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 18:05:
[...]
Bij werkt het alleen niet als ik sluit door dit remote via de sleutel doe. Sluit ik door de deurhandel aan te tikken sluit hij en opent hem later wel goed.
Oftewel - keyless exit = keyless entry. Key exit = key entry.
[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 12-05-2021 18:41 ]
Al deze problemen zijn gelinkt aan het herkalibreren van je ruiten zoals al aangegeven. Alleen anders van bij andere vw’s, trek je bij de ID.X de schakelaar van het te kalibreren raam 2 maal omhoog als het raam dicht is. Dan zou hij het weer moeten doen.ThePsycho schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:28:
Bediening via bestuurderspaneel:Ook de ramen open doen met de afstandsbediening werkt alleen als hij staat ingesteld op bestuurdersraam, als hij ingesteld staat op alles doet de functie niets
.
Ah dat is goed om te weten dat het bij de ID.x net even anders werktAkroBatik schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:33:
[...]
Al deze problemen zijn gelinkt aan het herkalibreren van je ruiten zoals al aangegeven. Alleen anders van bij andere vw’s, trek je bij de ID.X de schakelaar van het te kalibreren raam 2 maal omhoog als het raam dicht is. Dan zou hij het weer moeten doen.
Idx app werkt hier nog steeds niet.
Al 3 dagen.
Al 3 dagen.
Ik heb de auto een week niet online kunnen krijgen, inmiddels werkt het weer, zou het nog even afwachten, het probleem ligt bij VW.
Yes, ik heb ook ernstig lopen knoeien omdat het bij mijn Golf precies zo was als jij beschreef.ik222 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 20:41:
[...]
Ah dat is goed om te weten dat het bij de ID.x net even anders werkt
.
Komt weer een terugroepactie aan! Dealer gaf aan dat er een probleem schijnt te zijn met de sproeiers en een lekkende pakking welke vervangen gaat worden…
Voor welk type auto, ID.3 of 4?DrOetker050 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:59:
Komt weer een terugroepactie aan! Dealer gaf aan dat er een probleem schijnt te zijn met de sproeiers en een lekkende pakking welke vervangen gaat worden…
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
De ID.3, hoe het zit met de 4’s heb ik de dealer niet over horen praten;)
Id4 heeft een Kwalitatief Uitermate Teleurstellende sproeisterkte
Zojuist een reactie van VW ontvangen, Prutsers... update pas tweede kwartaal lekker dan.
Geachte heer XXXXXXX
Naar aanleiding van eerdere communicatie met betrekking tot We Connect, sturen wij u deze email.
Het spijt ons te vernemen dat er enkele problemen zijn opgetreden met de diensten 'Klimatiseren' en 'Laden' wanneer deze worden gestart vanuit de App, en met het updaten van de 'wagenstatus' in de app.
Na analyse van de oorzaak van deze storingen, hebben onze experts al met succes de eerste maatregelen genomen om de dienstverlening te verbeteren.
Bovendien komt er een systeemupdate voor uw voertuig, waarmee de werking van de diensten via de 'We Connect ID.App', en de weergave van de 'wagenstatus' verder kan worden verbeterd. De planning is om deze update in het tweede kwartaal van dit jaar uit te brengen.
Indien uw ID.4 al is uitgerust met de ID.Software 2.1, wordt deze systeemupdate u als online update aangeboden. In dat geval hoeft u voor deze update niet naar uw Volkswagen service partner te gaan.
Wij danken u voor uw vertrouwen en nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben horen wij dat natuurlijk graag.
Onze medewerkers staan altijd voor u klaar op telefoon nummer 0800 0200 453.
Informeer de support medewerker ook het casenummer 741611, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.
We wensen u altijd een veilige reis met uw Volkswagen ID.4.
Met vriendelijke groet
Digital Service Team
Geachte heer XXXXXXX
Naar aanleiding van eerdere communicatie met betrekking tot We Connect, sturen wij u deze email.
Het spijt ons te vernemen dat er enkele problemen zijn opgetreden met de diensten 'Klimatiseren' en 'Laden' wanneer deze worden gestart vanuit de App, en met het updaten van de 'wagenstatus' in de app.
Na analyse van de oorzaak van deze storingen, hebben onze experts al met succes de eerste maatregelen genomen om de dienstverlening te verbeteren.
Bovendien komt er een systeemupdate voor uw voertuig, waarmee de werking van de diensten via de 'We Connect ID.App', en de weergave van de 'wagenstatus' verder kan worden verbeterd. De planning is om deze update in het tweede kwartaal van dit jaar uit te brengen.
Indien uw ID.4 al is uitgerust met de ID.Software 2.1, wordt deze systeemupdate u als online update aangeboden. In dat geval hoeft u voor deze update niet naar uw Volkswagen service partner te gaan.
Wij danken u voor uw vertrouwen en nogmaals onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Mocht u voor nu nog vragen of opmerkingen hebben horen wij dat natuurlijk graag.
Onze medewerkers staan altijd voor u klaar op telefoon nummer 0800 0200 453.
Informeer de support medewerker ook het casenummer 741611, zodat u zo snel mogelijk geholpen kunt worden.
We wensen u altijd een veilige reis met uw Volkswagen ID.4.
Met vriendelijke groet
Digital Service Team
Erg ingewikkelde tekst. Maar staat daar niet gewoon dat ze de functionaliteit gaan uitbreiden, maar dat de functies waar je naar op zoek bent, weer zouden moeten werken?
Wellicht even een fabrieksreset van de auto, dit heeft bij mij, ondanks nieuwe software en computer een hoop dingen opgelost.
Wellicht even een fabrieksreset van de auto, dit heeft bij mij, ondanks nieuwe software en computer een hoop dingen opgelost.
[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 13-05-2021 19:12 ]
.
Ik kan op moment alleen de ladingstoestand zien, alle overige functies zoals klimatisering instellingen werken niet. En de auto gaat na bepaalde tijd gewoon offline pas bij het starten van de auto kom ie weer online.AkroBatik schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:11:
Erg ingewikkelde tekst. Maar staat daar niet gewoon dat ze de functionaliteit gaan uitbreiden, maar dat de functies waar je naar op zoek bent, weer zouden moeten werken?
Ja, dat zou gewoon prima moeten werken met de huidige software. Het woord “bovendien” lijkt aan te geven dat er meer functies komen dan deze basis functies.Replay256 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 19:35:
[...]
Ik kan op moment alleen de ladingstoestand zien, alle overige functies zoals klimatisering instellingen werken niet. En de auto gaat na bepaalde tijd gewoon offline pas bij het starten van de auto kom ie weer online.
Maar zoals gezegd, ik zou eens proberen de auto te resetten, dan ook de we connect app opnieuw in stellen en wellicht werkt het dan weer.
.
Die wielkappen heb in voorbij zien komen op SpeakEV - 18 inch wheel covers. Kunt daar kijken of iemand ze al heeft.
Lijken op de normale doppen maar dan met een zwart gelakt of gewrapped laag deel? Zou ze in het echt moeten zien inderdaad.
Moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn 18" steelies en doppen. Scheelt me ook wat zorgen en poetswerk t.o.v. lichtmetaal.
Lijken op de normale doppen maar dan met een zwart gelakt of gewrapped laag deel? Zou ze in het echt moeten zien inderdaad.
Moet zeggen dat ik tevreden ben met mijn 18" steelies en doppen. Scheelt me ook wat zorgen en poetswerk t.o.v. lichtmetaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 14-05-2021 10:02 ]
yes,eindelijk weet ik de datum dat ik mijn ID.3 Business mag ophalen. 26 Mei it is. Vraagje aan jullie nog, weet iemand mij te vertellen hoe lang de laadkabel is die meegeleverd wordt? Google is niet mijn vriend gebleken en de meningen van wie ik spreek bij de dealer lopen uiteen van 5 meter tm 8 meter.....Alvast bedankt!
oh ik wil het graag weten omdat mijn New Motion laadpaal wordt geplaatst en ik toch wel meer dan 5 meter nodig ga hebben.....
oh ik wil het graag weten omdat mijn New Motion laadpaal wordt geplaatst en ik toch wel meer dan 5 meter nodig ga hebben.....
Die van mij is 5 meter.dstaals schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:46:
yes,eindelijk weet ik de datum dat ik mijn ID.3 Business mag ophalen. 26 Mei it is. Vraagje aan jullie nog, weet iemand mij te vertellen hoe lang de laadkabel is die meegeleverd wordt? Google is niet mijn vriend gebleken en de meningen van wie ik spreek bij de dealer lopen uiteen van 5 meter tm 8 meter.....Alvast bedankt!
Ik wil een laadpaal.met vaste kabel zodat ik er niet steeds 1 uit de kofferbak hoef te halen. NewMotion biedt ook een optie voor een vaste 8 meter kabel.
Ja heb ik gezien maar die 8 meter oplossing zit niet in het pakket van mijn Lease maatschappij. Ga maar eens kijken of de dealer me wil matsen met een langere kabel.MJMaverick schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:54:
[...]
Die van mij is 5 meter.
Ik wil een laadpaal.met vaste kabel zodat ik er niet steeds 1 uit de kofferbak hoef te halen. NewMotion biedt ook een optie voor een vaste 8 meter kabel.
mijn VW wallbox heeft een vaste kabel van 7.5 meter. Er zijn bij die VW charger twee versies een met 4.5 en een met 7.5 meter
Irritant! Beetje gevalletje paarse krokodil.dstaals schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:56:
[...]
Ja heb ik gezien maar die 8 meter oplossing zit niet in het pakket van mijn Lease maatschappij. Ga maar eens kijken of de dealer me wil matsen met een langere kabel.
Maar kies bij eigen wallbox altijd voor een vaste kabel. Dat is zoveel makkelijker. Krijg je spijt van als je dat niet doet.
Advies: scoor bij je dealer die langere kabel (ipv standaard 5m, desnoods betaal je zelf het verschil bij) en bestel de NewMotion wallbox met 5m als het niet anders kan.
Laat de installateur van je wallbox even de stekker van de losse 8m kabel halen en zet deze kabel aan de wallbox. Vervolgens gebruik je de kabel die je bij de wallbox kreeg als losse laadkabel voor onderweg.
Zo is t met de minste kosten opgelost. En als installateur wallbox dat niet wil doen dan vraag je zelf even een electricien. Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Goeie tip, thanks. Kreeg zojuist bevestiging van de dealer dat er 6 mtr kabel bij zit. Dat is voldoende voor nu. Heb ik wel alleen de wallbox maar dat is ok voor nu. Meeste laden zal plaatsvinden op kantoor, de keren thuis haal ik de kabel er wel even uit.Kampina schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:07:
[...]
Irritant! Beetje gevalletje paarse krokodil.
Maar kies bij eigen wallbox altijd voor een vaste kabel. Dat is zoveel makkelijker. Krijg je spijt van als je dat niet doet.
Advies: scoor bij je dealer die langere kabel (ipv standaard 5m, desnoods betaal je zelf het verschil bij) en bestel de NewMotion wallbox met 5m als het niet anders kan.
Laat de installateur van je wallbox even de stekker van de losse 8m kabel halen en zet deze kabel aan de wallbox. Vervolgens gebruik je de kabel die je bij de wallbox kreeg als losse laadkabel voor onderweg.
Zo is t met de minste kosten opgelost. En als installateur wallbox dat niet wil doen dan vraag je zelf even een electricien. Het is allemaal geen hogere wiskunde.
Ja, althans gebeurt hier ookN0EL schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:51:
ID.4 Max (pro)
Is het normaal dat tijdens het laden (misschien 30 seconden in de sessie) de laad status lich balk (onder aan de ruit) uit gaat?
Volgens mij is dat het afdekdopje wat achter op de rails van je stoel zit. Vliegt er nogal makkelijk vanaf, lag hier ook binnen no-time op de grond achterin.N0EL schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:51:
En.... Iemand hier die misschien weet waar dit vandaan komt?
Gevonden aan de bestuurderskant op de grond.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Mooi. Ik dacht dat ik een probleem had met de laad status lich balk.
Snap eigenlijk niet waarom het niet gewoon aan blijft. Zoals het nu is heb je er niet echt iets aan.
Re: afdekdopje wat achter op de rails van je stoel zit.
Heb even gekeken. Of ik zit fout, maar dit gaat echt niet passen op de rails!....
Snap eigenlijk niet waarom het niet gewoon aan blijft. Zoals het nu is heb je er niet echt iets aan.
Heb even gekeken. Of ik zit fout, maar dit gaat echt niet passen op de rails!....
Hmm inderdaad een ander dopje, zou het zo niet weten. Kan natuurlijk ook gewoon achtergebleven zijn bij productie, als je niks mist?N0EL schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:25:
Mooi. Ik dacht dat ik een probleem had met de laad status lich balk.
Die lichtbalk gaat inderdaad snel uit, tenzij je de auto ontgrendeld laat (bv. als je in de auto zit bij snelladen).
1 cm = 10 mm = 10000 µm
re: tenzij je de auto ontgrendeld laat (bv. als je in de auto zit bij snelladen).
Dat was het hem juist. Dit was tijdens snelladen en ik zat in de auto.
Had hem wel in de P (park) stand staan. Misschien was dit het.
Binnenkort nog maar een keer testen.
Dat was het hem juist. Dit was tijdens snelladen en ik zat in de auto.
Had hem wel in de P (park) stand staan. Misschien was dit het.
Binnenkort nog maar een keer testen.
3.P hebben jullie ook veel last van trillingen / vibraties bij hogere snelheden vanaf >120? Was hier laatst al voor naar de dealer en vertelden dat er wat onbalans in de wielen zat, opnieuw gebalanceerd maar helaas nog hevige vibraties… raak zelfs deels het gevoel in m’n handen kwijt na een uur rijden op hoge snelheden
Ik heb daar geen last van, al moet ik zeggen dat ik nog niet vaak langere stukken met een snelheid >120 heb gereden. Maar wanneer ik 120+ rij merk ik niets van trillingen.DrOetker050 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 00:21:
3.P hebben jullie ook veel last van trillingen / vibraties bij hogere snelheden vanaf >120? Was hier laatst al voor naar de dealer en vertelden dat er wat onbalans in de wielen zat, opnieuw gebalanceerd maar helaas nog hevige vibraties… raak zelfs deels het gevoel in m’n handen kwijt na een uur rijden op hoge snelheden
Verandert er iets als je een ander rijprofiel/Mode kiest? Of is er misschien een stoeprand oid geraakt waardoor een stuurstang ietsjes krom is? Of een band met schade? Of een lager in de stuurkolom die niet goed is oid?
Er zijn vast anderen die nog meer opties kunnen aandragen, dit is wat ik nu ff kan bedenken.
Ik heb de app verwijderd op mijn iPhone en opnieuw geinstalleerd daarna deed de app het gelukkig weer.Soeski schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Nope, ik sta al 2 dagen te laden. Heb al gereden en de auto is zelf wel gewoon online. App stuk?
ID4.1
Afgelopen dagen heb ik een paar lange ritten gemaakt (tussen de 100 - 150km per enkel reis). De zuinigste rit was afgelopen vrijdag. Zo goed als windstil, droog en rond de 16 graden. Heen kwam ik op 15,4 kw/h gemiddeld per 100 km uit. Vooral snelweg gereden (104km/h op de cruise) en klein stukje stad. Terug meer wind en regen, iets frisser 12 graden. 17,4 kw/h gemiddeld.
Gisteren weer een rit heen met veel wind en regen en tussen de 10 - 12 graden 104km/h op de cruise bleef ik rond de 20kw/h per 100km hangen. Terug met 134km/h op de cruise was de eindstand 23,4 kw/h.
Beste tevreden met deze gemiddeldes. Eigenlijk kom ik tot nu toe elke keer weer met één lading (op en neer) in Nederland en ik laad maar tot 80% vol.
Ik heb zelf een Ford Mustang Mach-E en daar heb ik voor een hoop kopers screenprotectors geregeld zodat men een heel stuk minder last heeft van de reflectie van de zon en vingerafdrukken niet meer zichtbaar zijn op het scherm.
De producent van deze screenprotectors heeft ze nu ook voor de ID.4. Weet niet of er geinteresseerde zijn?
Vooraf / zonder screenprotector:

Na / met screenprotector:

Prijzen;
ca. 30euro voor groot scherm ( 12 inch )
ca. 10euro voor klein scherm
Wordt geleverd met alles wat er bij nodig is om ze te plaatsen (doekje, alcohol pad, spray flesje, gebruiksaanwijzing)
Bij interesse > PM!
De producent van deze screenprotectors heeft ze nu ook voor de ID.4. Weet niet of er geinteresseerde zijn?
Vooraf / zonder screenprotector:

Na / met screenprotector:

Prijzen;
ca. 30euro voor groot scherm ( 12 inch )
ca. 10euro voor klein scherm
Wordt geleverd met alles wat er bij nodig is om ze te plaatsen (doekje, alcohol pad, spray flesje, gebruiksaanwijzing)
Bij interesse > PM!
Stuur maar een PMN0EL schreef op zondag 16 mei 2021 @ 23:26:
Ik heb wel interesse (groot scherm)
* Ultraman heeft een microfiber in het netje voorin zitten om die reden 
Veranderen van rijprofiel zou bij mijn weten geen effect moeten hebben. De ID.3 Plus heeft immers geen dynamische vering die er effect op zou hebben.
Hier ook geen last van in de ID.3 Business. Hoort ook niet: ding hoort als een trein op de snelweg te tokkelen ongeacht te snelheid. Er is iets mis met die wagen. Kan onbalans zijn inderdaad, maar als dat gedaan is dan moet men verder zoeken. Zou inderdaad een onbalans verwachten in andere delen van de aandrijving.MJMaverick schreef op zondag 16 mei 2021 @ 00:36:
[...]
Ik heb daar geen last van, al moet ik zeggen dat ik nog niet vaak langere stukken met een snelheid >120 heb gereden. Maar wanneer ik 120+ rij merk ik niets van trillingen.
Verandert er iets als je een ander rijprofiel/Mode kiest? Of is er misschien een stoeprand oid geraakt waardoor een stuurstang ietsjes krom is? Of een band met schade? Of een lager in de stuurkolom die niet goed is oid?
Er zijn vast anderen die nog meer opties kunnen aandragen, dit is wat ik nu ff kan bedenken.
Veranderen van rijprofiel zou bij mijn weten geen effect moeten hebben. De ID.3 Plus heeft immers geen dynamische vering die er effect op zou hebben.
Daar heb ik ook tussen de regels door iets over gehoord, toen ik woensdag mijn 3.1P kwam brengen voor het vervangen van de keuzehendel.. Dacht dat ik nog niet helemaal wakker was, maar vervanging ruitersproeiers heb ik inderdaad gehoord.DrOetker050 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:59:
Nergens last van, zowel op snelwegen die er bij liggen als een biljartlaken, als het stukje A20 Vlaardingen richting Maassluis/Maasland. Dat er door de aanleg van de A24 en de Holland- en Maasdeltatunnel de komende tijd niet echt heel veel beter gaat worden.DrOetker050 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 00:21:
Jammer dat ze er ook geen fietstunnel bij hadden gemaakt.. maar dat is een beetje off-topic
[ Voor 44% gewijzigd door PB1983 op 17-05-2021 08:38 ]
ID.3 Pro S Limited Edition
let op:
met grootscherm bedoelt hij de 12 inch infotainment en kleinscherm het dash. 10" infotainment moet nog worden gemaakt (id.3/id.4)
orgineel hier:
https://www.theocdplug.com/shop/vw
enkele stuk kopen zul je niet goedkoper uitkomen, maar groot inkoop is wel wat lager
met grootscherm bedoelt hij de 12 inch infotainment en kleinscherm het dash. 10" infotainment moet nog worden gemaakt (id.3/id.4)
orgineel hier:
enkele stuk kopen zul je niet goedkoper uitkomen, maar groot inkoop is wel wat lager
Klopt, die zijn het.Simply1337 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:15:
let op:
orgineel hier:
Ik verdeel de kosten voor verzending/wisselkoers/mogelijke btw/mogelijk invoerkosten etc eerlijk onder alle kopers. Ook krijg ik korting vergeleken de normale prijs vandaar dat je via mij goedkoper uit bent
Enig idee wanneer die voor de ID3 uitkomen?makooy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 09:21:
[...]
Klopt, die zijn het.
Ik verdeel de kosten voor verzending/wisselkoers/mogelijke btw/mogelijk invoerkosten etc eerlijk onder alle kopers. Ook krijg ik korting vergeleken de normale prijs vandaar dat je via mij goedkoper uit bent
*sowieso
3.1MDrOetker050 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 00:21:
Ik heb ook trillingen op de snelweg met name. Ik ben er achter dat het de airco is.
Het is het stuur, dit trilt behoorlijk, onprettig bijna. Ook niet altijd overigens.
Ik heb tijdens de trilling de airco uitgezet en hoppa, weg was de trilling. Aangezet, en weer terug.
Maar - niet elke dag en elke keer dus. Of het dus is bij verwarmen/koelen ben ik nog niet achter.
Wel heb ik het alleen als de auto pas 5-10 minuten rijdt. Bij langere ritten is het me nog niet opgevallen en bij lagere snelheden ook niet, pas vanaf 90+ km/u.
in het begin ook last gehad, maar kon het verklaren doordat er een sterke windrichting aanwezig was die dwars van voren zat te blazen.DrOetker050 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 00:21:
heb het al een tijdje niet meer gevoeld. 21's hadden meer last dan de 19's
He gatsie.. weer een ID3 stuk
https://www.bndestem.nl/o...3565fd92acb3ec423a7b17680
https://www.bndestem.nl/o...3565fd92acb3ec423a7b17680
*sowieso
Zijn die schermen niet gewoon dezelfde grote als de ID.4?
Lijkt mij dat lig het kleine scherm achter het stuur wel dezelfde is, grote scherm weet ik niet zeker.
Groot / midden-console schijnen 2 opties te zijn in de VW ID.4
- 10 inch > Multimedia Pakket
- 12 incl > Multimedia Pakket Plus
Op dit moment weet ik sowieso dat voor de 12 inch een screenprotector leverbaar is, 10 inch heb ik nagevraagd en hoop ik later vandaag antwoord op te hebben.
Zover ik op de VW website kan zien lijkt de 10 inch van de ID.4 hetzelfde scherm te zijn als het scherm wat in de ID.3 zit, echter geen 100% garantie omdat ik ze beide nog niet in het echt heb gezien.
- 10 inch > Multimedia Pakket
- 12 incl > Multimedia Pakket Plus
Op dit moment weet ik sowieso dat voor de 12 inch een screenprotector leverbaar is, 10 inch heb ik nagevraagd en hoop ik later vandaag antwoord op te hebben.
Zover ik op de VW website kan zien lijkt de 10 inch van de ID.4 hetzelfde scherm te zijn als het scherm wat in de ID.3 zit, echter geen 100% garantie omdat ik ze beide nog niet in het echt heb gezien.
Hallo! Iemand deze al geïnstalleerd in de id x?
https://www.focal-inside....n/vw-id-3-compact-2020-3/
Dank voor de tip, ook voor de ID.3 rijders beschikbaar https://www.focal-inside..../en/vw-id-3-compact-2020/Arienel schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:25:
Hallo! Iemand deze al geïnstalleerd in de id x?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Bedoel je deze? Heb ik er sinds december op zitten.
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
[ Voor 6% gewijzigd door niki_lauda op 17-05-2021 20:10 ]
Zie je hiermee minder vingerafdrukken?niki_lauda schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:57:
[...]
Heb hem voor het krijgen van de auto al besteld en meteen 'geplakt'. Vooral ter bescherming. Maar inderdaad ik zie weinig vingerafdrukken er op.
Mijn dank is groot, heb nooit eerder iets besteld via Amazon.. eens kijken hoe dit uitpakt straks.niki_lauda schreef op maandag 17 mei 2021 @ 19:57:
[...]
*sowieso
Wat is het mínste bereik dat een van jullie al gehad heeft met een ID3 (idealiter 58 kWh)?
Ik zou er een willen nemen als volgende bedrijfswagen maar heb geen garage thuis. Als ik niet tweemaal heen en terug naar Brussel kan, ook wanneer het vriest/snikheet is/met airco op/enz, dan is dit geen optie.
Ik zou er een willen nemen als volgende bedrijfswagen maar heb geen garage thuis. Als ik niet tweemaal heen en terug naar Brussel kan, ook wanneer het vriest/snikheet is/met airco op/enz, dan is dit geen optie.
@Enai Op en neer naar Brussel vanuit? Groningen of Breda?
*sowieso
Zelf met de ID4 (geen warmtepomp) hoogste verbruik met 100 kmh bij -10 C 240 wh/km genoteerd.
Als je even zegt dat id3 ong 10% zuiniger is en een verbruik heeft van 220 wh/km.. heb je een 100% bereik van 263km.
70% bereik is dan 184km (80-10%)
dan wordt een retourtje bergen op zoom/breda - brussel prima te doen [even naar 90/100% voor vertrek]
bij 100% retourtje dordrecht/den bosch ook nog mogelijk met billen knijpen
Als je even zegt dat id3 ong 10% zuiniger is en een verbruik heeft van 220 wh/km.. heb je een 100% bereik van 263km.
70% bereik is dan 184km (80-10%)
dan wordt een retourtje bergen op zoom/breda - brussel prima te doen [even naar 90/100% voor vertrek]
bij 100% retourtje dordrecht/den bosch ook nog mogelijk met billen knijpen
[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 18-05-2021 14:43 ]
2x op en neer naar Brussel vanuit Den Haag is 180km enkele reis, dus 720km. Nee, dat red je niet zonder laden. Met geen enkele EV, en met veel benzineauto's ook niet eensEnai schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:34:
Wat is het mínste bereik dat een van jullie al gehad heeft met een ID3 (idealiter 58 kWh)?
oh wacht .. tweemaal zonder tussendoor te laden? Er is nog geen EV op de markt die dat haalt zonder te hypermilen.
of wachten op de tesla model s plaid+ of de eerste solid state batterijen (2025+)
of wachten op de tesla model s plaid+ of de eerste solid state batterijen (2025+)
Dat had ik inderdaad moeten vermelden.DonJunior schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:35:
@Enai Op en neer naar Brussel vanuit? Groningen of Breda?
Gent: ~80 km enkele rit, dus heb ik een vloer van 320 km, grootste deel snelweg. Autonomie van die wagen is ongeveer 360-420 km max, maar kan blijkbaar een stuk minder zijn. Dan vraag ik me af hoeveel minder.
Gezien de situatie rond laadpalen in België zou ik me willen indekken voor het risico dat ik gestrand ben indien ik niet elke dag weer een laadpaal vind. Dus idealiter tweemaal heen en terug (320 km)... worst case scenario drie enkele ritten (240 km).
[ Voor 36% gewijzigd door Enai op 18-05-2021 14:53 ]
Ook maar eens mijn bestelling delen na nogal wat meegelezen te hebben:
ID4 Life met warmtepomp in moonstone grey.
Is een voorraadmodel (toevallig precies zoals ik hem wilde) en staat dus al bij de importeur en als het goed is binnen 2 weken bij de dealer om af te leveren. Paar weken geleden besteld.
Gaat gebruikt worden om 1 a 2 keer per week (na corona) 275 km per dag te rijden, laadpaal thuis en eventueel ook op het werk, maar de insteek was dat ik zonder bij te laden op en neer zou kunnen. Verder natuurlijk prive, maar dat zijn geen honderden kilometers per week/dag.
ID4 Life met warmtepomp in moonstone grey.
Is een voorraadmodel (toevallig precies zoals ik hem wilde) en staat dus al bij de importeur en als het goed is binnen 2 weken bij de dealer om af te leveren. Paar weken geleden besteld.
Gaat gebruikt worden om 1 a 2 keer per week (na corona) 275 km per dag te rijden, laadpaal thuis en eventueel ook op het werk, maar de insteek was dat ik zonder bij te laden op en neer zou kunnen. Verder natuurlijk prive, maar dat zijn geen honderden kilometers per week/dag.
Het minste bereik heb je in de winter met vrieskou en dan alleen korte ritjes rijden. De accu en auto wordt dan iedere keer opgewarmd en dan zit je met een bereik van <250km. Langer ritten in de winter zijn minder problematisch maar met vrieskou zou ik een max bereik van 275km aanhouden. Met het huidige weer zit ik inmiddels tegen de 400km aan...Enai schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:34:
ID.3 met 77 kwh batterij.. en dan liefst in de Tour 5 variant.. of wacht nog 2 dagen voor de MY22 ID3/4 aankondiging. kun je naar hartelust wss zelf de opties bepalen wat je wilt ipv voor geconfigureerde modellen.Enai schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:49:
[...]
Dat had ik inderdaad moeten vermelden.
Gent: ~80 km enkele rit, dus heb ik een vloer van 320 km, grootste deel snelweg. Autonomie van die wagen is ongeveer 360-420 km max, maar kan blijkbaar een stuk minder zijn. Dan vraag ik me af hoeveel minder.
Gezien de situatie rond laadpalen in België zou ik me willen indekken voor het risico dat ik gestrand ben indien ik niet elke dag weer een laadpaal vind. Dus idealiter tweemaal heen en terug (320 km)... worst case scenario drie enkele ritten (240 km).
edit: 5-10 minuten benen streken bij een snellaadpaal zal je ook 60-100 km extra opleveren.
Met EV rijden moet je het ICE gedachte om in 1x te knallen soms vergeten
gewoon onderweg pissen ipv in een flesje te willen doen
[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 18-05-2021 15:01 ]
Ik zou het er niet op (willen) gokken .. maar dat is mijn persoonlijke mening. Lijkt me iets te vaak in de stress .. zeker als je thuis niet kan laden.Enai schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:49:
[...]
Dat had ik inderdaad moeten vermelden.
*sowieso
Simply1337 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:58:
[...]
ID.3 met 77 kwh batterij.. en dan liefst in de Tour 5 variant.. of wacht nog 2 dagen voor de MY22 ID3/4 aankondiging. kun je naar hartelust wss zelf de opties bepalen wat je wilt ipv voor geconfigureerde modellen.
edit: 5-10 minuten benen streken bij een snellaadpaal zal je ook 60-100 km extra opleveren.
Met EV rijden moet je het ICE gedachte om in 1x te knallen soms vergeten![]()
gewoon onderweg pissen ipv in een flesje te willen doen
Tja, zal dan maar een upgrade bekostigen naar een grotere batterij. MY22 klinkt goed, ik heb echt enkel de batterij nodig en verder kan het me niet zo schelen wat erin zit. Dat wordt een mailtje naar Fleet...DonJunior schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:01:
[...]
Ik zou het er niet op (willen) gokken .. maar dat is mijn persoonlijke mening. Lijkt me iets te vaak in de stress .. zeker als je thuis niet kan laden.
Voordat ik mijn huidige ID.3 reed had ik er eentje waarmee ik tijdens de flinke kou ongeveer 190km op een 100% charge haalde... Die is terug naar de dealer/importeur en met mijn huidige is het minst aantal kms dat ik heb gehaald op een 100% charge ongeveer 250km. Gemiddeld haal ik nu rond de 290/300km op een charge.Enai schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:34:
Als je kunt wachten op de ID.3 met 82kWh accu dan zou ik dat zeker doen.
Wow, dat zijn cijfers waarvan ik erg onder de indruk ben... Hoe krijg je 400km voor elkaar? Lange ritten met 80km/h oid?Alfred66 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:56:
[...]
Het minste bereik heb je in de winter met vrieskou en dan alleen korte ritjes rijden. De accu en auto wordt dan iedere keer opgewarmd en dan zit je met een bereik van <250km. Langer ritten in de winter zijn minder problematisch maar met vrieskou zou ik een max bereik van 275km aanhouden. Met het huidige weer zit ik inmiddels tegen de 400km aan...
Volle lading... 270 maar toen was het ook behoorlijk koud. Een ritje van 90km had toen aan 105km verbruik, op de terugweg was het verschil wat acceptabeler.Enai schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:34:
Met deze temperaturen nu al richting de 350/360km
[ Voor 4% gewijzigd door PB1983 op 18-05-2021 15:46 ]
ID.3 Pro S Limited Edition
Met mijn woon/werk verkeer: stadsverkeer + A2 (trajectcontrole) + stadsverkeer haalde ik de afgelopen week vaak tussen de 145 en 150wh/km. Op de A2 rij ik met het verkeer mee en dat is dus +/-100kmh. Ik rij dan niet overdreven rustig (echt niet alleen uiterst rechts) maar trek niet volgas op o.i.d. en ik heb verwarming/airco aanstaan. De laatste lading naar 90% gaf een bereik van 340km dus 378 bij 100%. Op basis van de verbruikscijfers is dat naar mijn idee conservatief ingeschat door de GOM. Maar goed, niet iedere rit is zo zuinig, als ik flink op het stroompedaal trap (blijft leuk) dan loopt het verbruik weer op naar gemiddelden rond de 160wh/kmMJMaverick schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 15:18:
[...]
Wow, dat zijn cijfers waarvan ik erg onder de indruk ben... Hoe krijg je 400km voor elkaar? Lange ritten met 80km/h oid?
Vandaag viel mij bij het stoplicht sowieso op dat ie bij stilstand maar 300w vermogen vroeg tegenover wel 10kw(!) de eerste minuten in de winter... Met ritten op voornamelijk 80km wegen kom ik qua verbruik tegen de 140wh/km. (ID.3.1 Max).
Naar mijn idee is het verbruik overigens bij de eerste kilometers in de stad nog steeds vrij hoog (alsof de accu toch nog wat op temperatuur moet komen voordat ie echt efficient vermogen kan afgeven). De stadskilometers nadat ik van de A2 af kom laten altijd een veel lager verbruik zien.
Al met al valt mij ook erg mee moet ik zeggen want met mijn ervaringen van afgelopen winter had ik er een hard hoofd in...
Dat zie ik ook nu nog. Mijn ritje van 2,5km naar de snelweg kom ik niet onder de 28kwh/100km direct na starten. In de winter zelfs 43kwh/100km. Uiteindelijk na de snelweg en stukje stad (weer 3km) eindig je dan net boven de 20 in deze tijd (12 graden buiten ofzo), in de winter rond de 26 bij <5 graden.Alfred66 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:14:
[...]
Naar mijn idee is het verbruik overigens bij de eerste kilometers in de stad nog steeds vrij hoog (alsof de accu toch nog wat op temperatuur moet komen voordat ie echt efficient vermogen kan afgeven). De stadskilometers nadat ik van de A2 af kom laten altijd een veel lager verbruik zien.
Al met al valt mij ook erg mee moet ik zeggen want met mijn ervaringen van afgelopen winter had ik er een hard hoofd in...
Goed dat je dit ook ziet, was het dus niet alleen mijn eigen verbeeldingSoeski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 17:21:
[...]
Dat zie ik ook nu nog. Mijn ritje van 2,5km naar de snelweg kom ik niet onder de 28kwh/100km direct na starten. In de winter zelfs 43kwh/100km. Uiteindelijk na de snelweg en stukje stad (weer 3km) eindig je dan net boven de 20 in deze tijd (12 graden buiten ofzo), in de winter rond de 26 bij <5 graden.
In de stad rem je ook veel minder met regeneratie dan op de snelweg, zeker in D. Hij pakt dan al snel de gewone remmen merk ik en daardoor heb je per meter meer energie nodig.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
In de stad rijd ik altijd B, juist heel veel met regeneratie en anticiperen. Heerlijk!wheli schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:10:
In de stad rem je ook veel minder met regeneratie dan op de snelweg, zeker in D. Hij pakt dan al snel de gewone remmen merk ik en daardoor heb je per meter meer energie nodig.
Ja zou ik denk ik ook doen maar ik rij een heel stuk snelweg en dan 3x rechts in de stad en dan ben ik thuis ;-)
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Huh? Ik rem vrijwel puur op regeneratie in de stad, in de D. Alleen als het onverwacht is worden die schijven aangesproken. En mogelijk dat ze er op gaan ivm de Auto Hold, maar dat kost geen energie.wheli schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:10:
Stand B rijd ik in de ID.3 maar weinig in, terwijl ik dat in de Golf GTE nog wel eens deed in drukker verkeer, file of de stad. De ID.3 anticipeert zelf al heel aardig, met B neem je dat wat meer zelf in de hand.
Er is geen significant efficientieverschil tussen D en B. Wat je in de een kan kun je ook in de andere.
In D is gas loslaten vrijloop en rempedaal is afremmen door middel van regeneratie tot je de groene balk vol hebt en daarna doen de schijven mee (blended braking). Tenzij je rempedaal wat bruusker intrapt dan komen ze eerder/meteen.
In de B is vrijloop ergens in de stand van het gaspedaal. Verder los is regen tot een zeker niveau. Rempedaal induwen is regen toevoegen tot de max en daarna komen de schijven er ook bij. En sneller remmer is vrijwel meteen schijven.
Het verschil zit hem in de verschoven locatie van de vrijloop. In D dus tussen gas en rem (voeten los). In B ergens op het bereik van het gaspedaal (gas deels ingeduwd).
[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 18-05-2021 22:21 ]
Toen ik de auto kreeg in september was 380 wat ik max haalde, na vandaag zit ik op 400km. Gaat lekker, ook het rustiger rijden helpt mee, soms alleen even doortrekken om uit de drukte en het geneuzel(mensen kunnen echt niet rijden) te blijven.
Blijft een heerlijke auto. Op naar 1 jaar oud
Blijft een heerlijke auto. Op naar 1 jaar oud
Dat werkt natuurlijk alleen als er een auto voor je rijdt of een rotonde herkend wordt. Bij kruispunten en stoplichten moet je zelf echt remmen. Ik rijd dus altijd in B, dat hoef ik nog minder het rempedaal in te trappen. Het is maar net wat je fijn vindt ook natuurlijk. Als ik in B rijd, dan rijd ik er ook op - ik accelereer iets meer omdat ik weet dat de ID.3 ook weer meer in houdt. Voor 80+ wegen altijd D, soms Sport modus. Dan heb je sowieso B, ook als je in D staat.Ultraman schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 22:16:
[...]
Huh? Ik rem vrijwel puur op regeneratie in de stad, in de D. Alleen als het onverwacht is worden die schijven aangesproken. En mogelijk dat ze er op gaan ivm de Auto Hold, maar dat kost geen energie.
Stand B rijd ik in de ID.3 maar weinig in, terwijl ik dat in de Golf GTE nog wel eens deed in drukker verkeer, file of de stad. De ID.3 anticipeert zelf al heel aardig, met B neem je dat wat meer zelf in de hand.
Er is geen significant efficientieverschil tussen D en B. Wat je in de een kan kun je ook in de andere.
In D is gas loslaten vrijloop en rempedaal is afremmen door middel van regeneratie tot je de groene balk vol hebt en daarna doen de schijven mee (blended braking). Tenzij je rempedaal wat bruusker intrapt dan komen ze eerder/meteen.
In de B is vrijloop ergens in de stand van het gaspedaal. Verder los is regen tot een zeker niveau. Rempedaal induwen is regen toevoegen tot de max en daarna komen de schijven er ook bij. En sneller remmer is vrijwel meteen schijven.
Het verschil zit hem in de verschoven locatie van de vrijloop. In D dus tussen gas en rem (voeten los). In B ergens op het bereik van het gaspedaal (gas deels ingeduwd).
Klopt. In stadsverkeer rijdt er regelmatig wel iemand voor me. In de gevallen dat dat niet zo is zal ik inderdaad moeten remmen. Ik snap je keuze voor B prima hoor.Soeski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:38:
[...]
Dat werkt natuurlijk alleen als er een auto voor je rijdt of een rotonde herkend wordt. Bij kruispunten en stoplichten moet je zelf echt remmen.
Ging mij meer om de regeneratie: daarin is er geen verschil tussen D en B wanneer je rustig remt. En omdat de ID.3 zelf wat reageert op verkeer voor mij heb ik minder behoefte aan de B dan ik in de Golf GTE had.
Jah, is inderdaad wat je fijn vind. Ik laat liever los en rol dan vrij, daarom zit ik meer in D.Ik rijd dus altijd in B, dat hoef ik nog minder het rempedaal in te trappen. Het is maar net wat je fijn vindt ook natuurlijk. Als ik in B rijd, dan rijd ik er ook op - ik accelereer iets meer omdat ik weet dat de ID.3 ook weer meer in houdt.
Mijne staat 9 van 10 keer in Comfort. Sport kies ik zelden, eigenlijk alleen wanneer ik alleen in de auto zit en in standje "doorrijden" sta. In Comfort trekt ie ook hard zat, vandaar dat ie daar zelden uit komtVoor 80+ wegen altijd D, soms Sport modus. Dan heb je sowieso B, ook als je in D staat.
[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 19-05-2021 00:05 ]
Hier hetzelfde, hoop wel dat de mate van regeneratie in de toekomst instelbaar wordt. Mag van mij nog wel (veel) meer in de ankers gaan.Soeski schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:19:
[...]
In de stad rijd ik altijd B, juist heel veel met regeneratie en anticiperen. Heerlijk!
Heb de auto sinds December, schijfremmen voor al onder de roest. (wordt ook niet veel gereden ivm Corona) Blij met de trommelremmen achter.
in de Sportstand is de regen volgens mij nog wat sterker dan in Comfort. Misschien dat je niet altijd in Sport wilt maar heb je al eens bij de rijmodi de Individual stand geprobeerd?kever678 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 00:30:
[...]
Hier hetzelfde, hoop wel dat de mate van regeneratie in de toekomst instelbaar wordt. Mag van mij nog wel (veel) meer in de ankers gaan.
Ik vermoed dat wanneer je daar de aandrijving in Sport zet dat je misschien wel het tandje extra regen er bij krijgt.
Benieuwd of dat een effect heeft.
Toch bijzonder.. het valt me op dat, in tegenstelling tot het 'reguliere' VW topic, het rijden met een electrische auto vooral om het verbruik en besparing lijkt te gaan. Terwijl dat echt niet de reden is waarom ik electrisch ga rijden.. juist het contrast tussen comfortabel rijden en sportief kunnen 'spelen' trok mij heel erg. Het gevoel dat je krijgt bij het 'vloeren' van het acceleratiepedaal krijg je bij een reguliere verbrandingsmotor pas in een veel hogere/duurdere (lang leve BPM op leuke auto's) klasse auto's.
Ben benieuwd of ik ook zo'n kilowat-bespaarder ga worden... dat doe ik nu namelijk met mijn benzine auto's ook niet.
Ben benieuwd of ik ook zo'n kilowat-bespaarder ga worden... dat doe ik nu namelijk met mijn benzine auto's ook niet.
*sowieso
Ik ook niet altijd, maar merk wel dat het een soort verslaving aan het worden is om zo zuinig mogelijk te rijden. Op lange afstanden natuurlijk sowieso een must met een EV, maar ook op korte ritten is het een soort van verslaving om dat getalletje maar zo laag mogelijk te krijgen.DonJunior schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:56:
Toch bijzonder.. het valt me op dat, in tegenstelling tot het 'reguliere' VW topic, het rijden met een electrische auto vooral om het verbruik en besparing lijkt te gaan. Terwijl dat echt niet de reden is waarom ik electrisch ga rijden.. juist het contrast tussen comfortabel rijden en sportief kunnen 'spelen' trok mij heel erg. Het gevoel dat je krijgt bij het 'vloeren' van het acceleratiepedaal krijg je bij een reguliere verbrandingsmotor pas in een veel hogere/duurdere (lang leve BPM op leuke auto's) klasse auto's.
… en daarna weer lekker bij het stoplicht weg te “gassen”. Al hoewel, dat verlies ik met de ID.4 toch van sportievere auto’s… Als ik snelheid wil, pak ik de motor wel
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ook hier veel contrast tussen de collega's. De een rijdt inderdaad zo zuinig mogelijk en gaan in gesprek over hun lage verbruik en de ander rijdt gewoon zonder een moment op te letten wat hij verbruikt.DonJunior schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:56:
Ik let er zelf niet zo op, behalve met lange ritten. (En deed het hiervoor overigens ook totaal niet, maar dat wilde ik ook niet)
Dit is inderdaad zo, Aandrijving sport is bijna de B stand. Overigens ben ik wel benieuwd of ze dat nog een keer lostrekken. Ik zou de regen en sportiviteit wel los willen instellen, maar misschien ben ik dan een afwijking hierin.Ultraman schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:19:
[...]
in de Sportstand is de regen volgens mij nog wat sterker dan in Comfort. Misschien dat je niet altijd in Sport wilt maar heb je al eens bij de rijmodi de Individual stand geprobeerd?
Ik vermoed dat wanneer je daar de aandrijving in Sport zet dat je misschien wel het tandje extra regen er bij krijgt.
Benieuwd of dat een effect heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door ThePsycho op 19-05-2021 08:58 ]
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput
Nee sowieso zou ik dat los willen zien.ThePsycho schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:56:
[...]
Ik zou de regen en sportiviteit wel los willen instellen, maar misschien ben ik dan een afwijking hierin.
Als ik sportfief aan het rijden ben dan wil ik eigenlijk de touwtjes zelf in handen hebben.. en zeker het rempedaal. Niet dat de auto voor mij gaat bepalen dat NU het juiste moment is om te regenereren en de auto daardoor onvoorspelbaar wordt.
*sowieso
Ik moet juist zeggen dat ik ook niet echt anders ben gaan rijden sinds ik deze auto heb. Uiteraard is het meer een SUV dan een sportieve sedan, dat zorgt er al automatisch voor dat je toch wat anders rijdt. Maar ik ben helemaal niet bezig met verbruik en laden etc., terwijl ik thuis niet eens een laadpaal heb.
En dat vind ik eerlijk gezegd nog wel het fijnst aan deze auto. Ik was namelijk in het begin bang dat ik veel "stress" zou hebben en bezig zou zijn met of ik niet zonder stroom kwam te zitten terwijl hij hier voor de deur stond. Maar niets is minder waar. Uiteraard rijd ik vanwege corona minder dan normaal, maar mijn vrouw neemt hem wel gewoon vaak mee naar haar werk. (waar ze wel kan opladen overigens)
Daarom is mijn advies, geniet gewoon lekker van het rijden in de auto. Want dat doe ik zeker nog elke dag! En in het ergste geval pak je even 10 minuutjes een snellader, rijgenot is toch uiteindelijk het belangrijkst ;-)
En dat vind ik eerlijk gezegd nog wel het fijnst aan deze auto. Ik was namelijk in het begin bang dat ik veel "stress" zou hebben en bezig zou zijn met of ik niet zonder stroom kwam te zitten terwijl hij hier voor de deur stond. Maar niets is minder waar. Uiteraard rijd ik vanwege corona minder dan normaal, maar mijn vrouw neemt hem wel gewoon vaak mee naar haar werk. (waar ze wel kan opladen overigens)
Daarom is mijn advies, geniet gewoon lekker van het rijden in de auto. Want dat doe ik zeker nog elke dag! En in het ergste geval pak je even 10 minuutjes een snellader, rijgenot is toch uiteindelijk het belangrijkst ;-)
Hier precies hetzelfde, ben elektrisch gaan rijden door het (hogere) vermogen (in deze lease categorie), instant koppel, betere gewichtsverdeling etc.DonJunior schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:56:
Ik vind dat ook lekker, maar merk bij mezelf (onverwachts) dat ik toch ook de sport zie van zuinig rijden. Laden kan altijd wel ergens, en de kosten zijn ook nog eens laag. En toch - als ik net een dag langer op en neer kan naar werk vind ik dat "winst". Zonder dat ik mezelf tekort vind doen qua comfort en snelheid.kever678 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Hier precies hetzelfde, ben elektrisch gaan rijden door het (hogere) vermogen (in deze lease categorie), instant koppel, betere gewichtsverdeling etc.
Tegen mijn eigen verwachting in rijd ik zelfs altijd in ECO modus... Ik verbaasde mezelf, maar die stand is al vlot en ik kom niks tekort eigenlijk. En dat van iemand die zijn Subaru Impreza GT Turbo 555 met pijn in z'n hart heeft verkocht... (en geen seconde al de extra kosten mist haha).
Ik gooi het maar op de leeftijd
Zuinig rijden heb ik nog niet echt op mijn vizier, komt ook een beetje doordat ik (wegens Corona) sinds de levering van de auto nog niet op kantoor ben geweest. Allemaal korte ritjes met laadpaal op de oprit...Soeski schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:48:
[...]
Ik vind dat ook lekker, maar merk bij mezelf (onverwachts) dat ik toch ook de sport zie van zuinig rijden. Laden kan altijd wel ergens, en de kosten zijn ook nog eens laag. En toch - als ik net een dag langer op en neer kan naar werk vind ik dat "winst". Zonder dat ik mezelf tekort vind doen qua comfort en snelheid.
Tegen mijn eigen verwachting in rijd ik zelfs altijd in ECO modus... Ik verbaasde mezelf, maar die stand is al vlot en ik kom niks tekort eigenlijk. En dat van iemand die zijn Subaru Impreza GT Turbo 555 met pijn in z'n hart heeft verkocht... (en geen seconde al de extra kosten mist haha).
Ik gooi het maar op de leeftijd
4.L Uitgesteld van WK24 naar WK32 door capaciteitsproblemen? Betreffen dit de chiptekorten denk ik?
Blijft altijd gissen, maar heb je toevallig een trekhaak? Dat schijnt sowieso een issue te zijn met levering naar wat ik begrijp.DutchLegendX schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:07:
4.L Uitgesteld van WK24 naar WK32 door capaciteitsproblemen? Betreffen dit de chiptekorten denk ik?
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/QzAa2TX6cWmi9dGhmclR3bei.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BMhPreko6R1803vYY9Ub2eW8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bw8ReGRusey18nr0BpUUJzpN.jpg?f=fotoalbum_large)