Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 95 ... 383 Laatste
Acties:

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
andreasvdwal schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:32:
[...]

Het zal dan wel een ID.3 max 1st moeten zijn die is vergelijkbaar met de ID.3 tech. Verder heb ik de vraag nog wel bij mijn werkgever neergelegd om te kijken naar een 8% auto hij gaat is kijken of dat voordeliger is. Hij moet mijn huidige leaseauto ook dan weer kwijt zien te raken bij een nieuwe medewerker.

We wachten rustig af ik heb geen haast als de auto in november komt vind ik het ook best.
Vaak is er zelfs met de dealer nog iets af te spreken dat levering bijvoorbeeld pas in Augustus mag. Ook de ID.3 1st Max staan er namelijk nog genoeg met 8% bijtelling.

Overigens maakt het voor je werkgever financieel niets uit. Alleen voor jou zelf scheelt het 2300 bruto per jaar aan bijtelling (8% over de eerste 45.000 vs 12% over de eerste 40.000). Dat is ook netto toch al snel een kleine 100 euro per maand wat je meer kunt overhouden.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:30
Freekers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Zitten daar nog kosten aan verbonden? Die auto staat immers stil nu...
Nee want zoals gezegd, er is bijzonder veel voorraad nog. Dus ze houden hem nu graag vast met zekerheid dat ze hem straks 'kwijt' kunnen.. denk ik dan.

*sowieso

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

DonJunior schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Nee want zoals gezegd, er is bijzonder veel voorraad nog. Dus ze houden hem nu graag vast met zekerheid dat ze hem straks 'kwijt' kunnen.. denk ik dan.
Apart, had ik niet verwacht. Een stilstaand wagenpark kost geld namelijk ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-11 22:55
Bensjero schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:53:
[...]

Ziet er inderdaad strak uit. Ik wil ook eek dakbak op mijn ID3! ;(
Ivm wintersport? Anders voor de veel mooiere oplossing gaan op de trekhaak?

Die 1st mover club, wat zijn Duitsers toch irritant. Kunnen ze geen Engels of wat?

[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 07-05-2021 12:49 ]

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:15

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

AMARONE schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:38:
[...]

Ivm wintersport? Anders voor de veel mooiere oplossing gaan op de trekhaak?
Ik heb geen steunhaak, maar misschien wel overwogen als ik vooraf had geweten dat er eigenlijk geen dakbak op een ID3 mag. Ik heb nog een dakbak van mijn vorige auto.
Dan nog is de steunhaak een veel duurdere optie dan dakdragers van 100 euro.

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:33
Mijn boete afbetalen en dus eerder 8% rijden en niet meer 22% had ik er na 3 maanden al uit, om 6 maanden eerder te rijden. Wellicht moeite waard om uit te zoeken. Bleek met bruto/netto bijtelling verrekening heel voordelig te zijn.

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-11 13:42
TSLJoost schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:18:
[...]

Grappig. Ik heb gisteren exact dezelfde Thule Wingbar Evo set opgehaald en en een uurtje geleden gemonteerd. Volgens mij zitten die van jou wel precies verkeerd om... :)
Welke breedtemaat is geschikt? Ik zit ook te kijken naar de Thule aangezien die van VW debiel duur zijn.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• DonJunior
juanpabloo schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:41:
Mijn boete afbetalen en dus eerder 8% rijden en niet meer 22% had ik er na 3 maanden al uit, om 6 maanden eerder te rijden. Wellicht moeite waard om uit te zoeken. Bleek met bruto/netto bijtelling verrekening heel voordelig te zijn.
Jup, heb ik allemaal uitgerekend (uiteraard)..

*sowieso

• NWA
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

wheli schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Welke breedtemaat is geschikt? Ik zit ook te kijken naar de Thule aangezien die van VW debiel duur zijn.
https://www.thule.com/nl-nl/roof-rack/car-roof-racks
Selecteer in het filter de id.4.
Breedte hangt af van de uitvoering, ze zetten de squarebars op 127 cm zo te zien.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Freekers schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:20:
[...]

Zitten daar nog kosten aan verbonden? Die auto staat immers stil nu...
Arme ID3, eerst in Duitsland een jaar op een parkeerplaats moeten doorbrengen en nu in Nederland weer bijna een jaar.. _/-\o_

• Ad Vogels
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Deze week zijn de achterruiten van mijn ID3.1 (basis) getint met 20% lichtdoorlatende folie. Prima werk van Jordi van Autoglaz Moergestel. Het was zijn eerste ID.3. De achterruit was een diingetje a.g.v. de grote overhangende spoiler.
Mooi dat een vervelende rammel achterin, waar ook de VW dealer al naar heeft gekeken, nu verdwenen is. Met het tinten worden de deurpanelen verwijderd en daarna teruggeplaatst

Eerder had ik al het Id.3 logo en ook de beide First logo's aan de zijkanten verwijderd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnazZimFc1LnVtdHhYdsKWKcuCs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/jshKdhGd0CcDI0FvRzqVe6PQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WivyhPzOGrG46kfBHIKlSYKNfrY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4kpRP1cPiJdfV80vHsdzDpc.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik wacht helaas al een poos op twee zaken:
- oplossen software problemen waarvoor nieuwe diagnose-mudule, weken geleden, is besteld (zie posts)
- het plaatsen van de 75 kg trekhaak.

Verder vind ik het een heerlijke auto en met de recente kleine aanpassingen steeds mooier...

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-11 13:42
NWA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:59:
[...]

https://www.thule.com/nl-nl/roof-rack/car-roof-racks
Selecteer in het filter de id.4.
Breedte hangt af van de uitvoering, ze zetten de squarebars op 127 cm zo te zien.
Dank! Ik dacht dat hij er niet tussen stond maar had 2020 geselecteerd 8)7

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 23:10
Ad Vogels schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 09:24:
Deze week zijn de achterruiten van mijn ID3.1 (basis) getint met 20% lichtdoorlatende folie. Prima werk van Jordi van Autoglaz Moergestel. Het was zijn eerste ID.3. De achterruit was een diingetje a.g.v. de grote overhangende spoiler.
Dat komt denk ik ook omdat de meeste ID.3's al getinte ruiten hebben af fabriek, alleen de 1st niet. Volgens mij zijn er van de 1st niet heel veel op kenteken gezet in relatie tot Plus en Max.
Die spoiler is wel een dingetje, ook met wasstraten en schoonmaken inderdaad. Daar blijft vuil zitten.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
ID.3 Modeljaar 2022 - meer info vanaf 20 mei
https://www.goingelectric...1557846a915520c684294b78c

even enkele punten:

Further changes with the model year 2022 ( only applies to ID.3) :
  • Increase in charging capacity (exact dates will follow)
  • Standard infotainment package
  • New color Kings Red
  • Area View (KA6) included in the “Plus” assistance package.
  • Interior style: passenger seat with height adjustment,
  • Sport package available
en wat betrekking tot de volgende updates:

MJ 2022 starts production on June 22nd, 21st.

The ME 2.2 start in OTA waves (online remote update) should be rolled out to the existing vehicles around a week in advance. dus vanaf 14 juli juni?

with the ME3.0 in winter, equipment will be added (IPA, intelligent park system, 9VG sound system, key via mobile phone, ...)

Remote parkeren, premium geluid, sleutel via app.. we gaan het zien.. hopelijk zit de hardware al in de huidige modellen

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Bedankt voor de update, ik ben benieuwd.

Je haalt gelukkig wel juli en juni door elkaar. 14 juni lijkt me dat dan.

• AdriaanHubertus
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-09 12:07
Zoekende naar een passende Enyaq die er eigenlijk niet meer is, toch even bij VW binnengelopen. ID4 was een aangename verassing. Dat het de laatste 8% versie was ook...

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
@AdriaanHubertus
En, welke is het geworden?

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

AdriaanHubertus schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:37:
Zoekende naar een passende Enyaq die er eigenlijk niet meer is, toch even bij VW binnengelopen. ID4 was een aangename . verassing
Hoe vond de dealer het toen je hem in de fik stak? _/-\o_

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-11 23:20
Hebben mensen hier ervaring met de granny charger van Volkswagen? Ik kan er niet veel over vinden.

• ik222
  • Niet online
nietnormaal schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 21:39:
Hebben mensen hier ervaring met de granny charger van Volkswagen? Ik kan er niet veel over vinden.
Wat wil je er over weten? Op zich is een granny charger niets bijzonders, het laadt gewoon langzaam je auto op. Als ik de prijslijst bekijk is de VW variant 10A (2,3kW) maar wordt deze niet standaard meegeleverd.

Als je zo'n ding koopt zou ik altijd naar een instelbare kijken die ook op 16A kan werken.

• DonJunior
Simply1337 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:28:

even enkele punten:

.. 9VG sound system premium geluid,
Zou toch fijn zijn als ze dit kunnen retrofitten.
Vind het sowieso een beetje jammer dat ze dit soort features pas achteraf gaan toevoegen op de optielijst.
Zijn maar weinig opties die ik extra wens op een auto.. maar audio is voor mij toch wel een dingetje.

*sowieso

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-11 23:20
ik222 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:14:
[...]

Wat wil je er over weten? Op zich is een granny charger niets bijzonders, het laadt gewoon langzaam je auto op. Als ik de prijslijst bekijk is de VW variant 10A (2,3kW) maar wordt deze niet standaard meegeleverd.

Als je zo'n ding koopt zou ik altijd naar een instelbare kijken die ook op 16A kan werken.
Of het een beetje goed werkt, het is alleen voor noodgevallen of als ze ergens geen lader hebben (vakantiehuisje). Ik heb thuis een wallbox, dus dat is geen probleem.

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 22:08

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

nietnormaal schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:21:
[...]

Of het een beetje goed werkt, het is alleen voor noodgevallen of als ze ergens geen lader hebben (vakantiehuisje). Ik heb thuis een wallbox, dus dat is geen probleem.
Ik laad bijna alleen op met de granny. 13/15 km per uur

• AdriaanHubertus
ID 4 First Max in (jawel) honey yellow. Hoef ik komende jaren niet naar mijn auto te zoeken op de parkeerplaats ;-) verder behoorlijk volgeladen met opties en 21" velg

• AdriaanHubertus
MLLL schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Hoe vond de dealer het toen je hem in de fik stak? _/-\o_
🤣🤣 Hij was zeer verrrrrrrrrrast

[ Voor 7% gewijzigd door AdriaanHubertus op 08-05-2021 23:29 ]

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 15:17
ik222 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:14:
[...]

Ik ben hier zelf ook naar aan het kijken, omdat het mij wel handig lijkt straks voor op vakantie als backup eventueel. Maar ik vind die van Volkswagen zelf (overdreven?) duur, maar ben bang om iets te bestellen wat een drop shipper blijkt die het gewoon van Aliexpress haalt. Het laatste wat ik wil is uiteraard veiligheidsproblemen.

• AMARONE
Simply1337 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:28:

even enkele punten:

Further changes with the model year 2022 ( only applies to ID.3) :
  • Increase in charging capacity (exact dates will follow)
  • Standard infotainment package
  • New color Kings Red
  • Area View (KA6) included in the “Plus” assistance package.
  • Interior style: passenger seat with height adjustment,
  • Sport package available
en wat betrekking tot de volgende updates:

MJ 2022 starts production on June 22nd, 21st.

The ME 2.2 start in OTA waves (online remote update) should be rolled out to the existing vehicles around a week in advance. dus vanaf 14 juli juni?

with the ME3.0 in winter, equipment will be added (IPA, intelligent park system, 9VG sound system, key via mobile phone, ...)

Remote parkeren, premium geluid, sleutel via app.. we gaan het zien.. hopelijk zit de hardware al in de huidige modellen
Het zou een mooi moment zijn om het interieur ook meteen maar een update te geven.

Neem aan dat het meeste via software ook naar de 1st komt.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:35
Ik heb een tijdje via de granny charger geladen.
Bij mij ging de lader steeds in error op een van de stekkers in mijn huis. Vreemde was dat een paar stekkers verder het wel goed ging.
Laden bij mij was ongeveer 11km/uur.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:39
Ik maak gebruik van VW granny charger thuis. Werkt uitstekend, het buitenstopcontact aangesloten op een vrijwel lege groep, laadsnelheid is ongeveer 14-16km/u. Ik ben wel aan het kijken/vergelijken naar een wallbox.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-11 21:15
mcmiles schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Ik maak gebruik van VW granny charger thuis. Werkt uitstekend, het buitenstopcontact aangesloten op een vrijwel lege groep, laadsnelheid is ongeveer 14-16km/u. Ik ben wel aan het kijken/vergelijken naar een wallbox.
Hier dezelfde ervaring. Ik gebruik hem standaard thuis. Geen wallbox oid. Gaat prima.

Ja van 0 - 100% duurt lang, maar je laad standaard tot 80% ivm de levensuur van de accu. Daarnaast laad je niet gauw vanaf lage procenten tenzij je regelmatig behoorlijk lange ritten rijdt.

Zelfs 40% (grootste deel van het jaar is dat >= 160 km) lukt prima in 1 avond+nacht (18:00 - 8:00 volgende dag).

Moet het echt een keer sneller zijn er voldoende laadpalen in de buurt, maar standaard voor de deur is wel lekker. Als het echt snel moet is hier zelf een snellader op loopafstand op open terrein bij de dealer om de hoek.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:40
Hier idem dito, ding werkt perfect. Ongeveer een maand of 2 dagelijks gebruikt totdat de SMA EV charger (eindelijk) binnen kwam.

Eigenlijk is zo’n ding snel genoeg voor het dagelijks gebruik als dat onder de 100km zit.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Ilagb
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-10-2021
3.L Mijn auto is met een trailer voor de deur afgeleverd! Geen uitleg gehad en zonder enige ervaring met een elektrische auto de eerste kilometers gemaakt. Omdat ik mijn telefoon met Android Auto niet gekoppeld kreeg ben ik langs de plaatselijke dealer gegaan en die gaf aan dat mijn auto een update moet hebben. Daarvoor kon ik contact opnemen met VW. Jammer dat ik daar niet actief voor benaderd ben.

Enfin, de update is gedaan door een dealer in de buurt en ik ben er in mijn beleving op achteruit gegaan. De handleiding is uit de auto gehaald en is volgens de dealer in de auto op het scherm te vinden. Erg onhandig, geen zoekfunctie en heeeeeel beperkt.

Waar ik in eerste instantie voor ben gegaan is nog steeds niet mogelijk. Koppelen van mijn telefoon via Android Auto, terwijl mijn telefoon Android 10 heeft, ik het met de originele kabel heb geprobeerd en nota bene mijn man en dochter wel via Apple carplay hun apps zichtbaar krijgen, terwijl het mijn auto is :-( Ben er al uren mee bezig geweest maar hij krijgt de telefoon niet verbonden.

Wat kan ik nog doen? Iemand tips?

• MLLL
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Ilagb schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:56:
3.L Mijn auto is met een trailer voor de deur afgeleverd! Geen uitleg gehad en zonder enige ervaring met een elektrische auto de eerste kilometers gemaakt. Omdat ik mijn telefoon met Android Auto niet gekoppeld kreeg ben ik langs de plaatselijke dealer gegaan en die gaf aan dat mijn auto een update moet hebben. Daarvoor kon ik contact opnemen met VW. Jammer dat ik daar niet actief voor benaderd ben.

Enfin, de update is gedaan door een dealer in de buurt en ik ben er in mijn beleving op achteruit gegaan. De handleiding is uit de auto gehaald en is volgens de dealer in de auto op het scherm te vinden. Erg onhandig, geen zoekfunctie en heeeeeel beperkt.

Waar ik in eerste instantie voor ben gegaan is nog steeds niet mogelijk. Koppelen van mijn telefoon via Android Auto, terwijl mijn telefoon Android 10 heeft, ik het met de originele kabel heb geprobeerd en nota bene mijn man en dochter wel via Apple carplay hun apps zichtbaar krijgen, terwijl het mijn auto is :-( Ben er al uren mee bezig geweest maar hij krijgt de telefoon niet verbonden.

Makkelijkste is om van telefoon te ruilen met je dochter, dochter zal er niet blij mee zijn, dat terzijde _/-\o_

• Simply1337
Ilagb schreef op zondag 9 mei 2021 @ 14:56:

Boekje kun je gewoon terugvragen.

er is een zoekfunctie in help dus dat helpt wel

Voor android auto moet je het volgende op zn minst geinstalleerd hebben:
https://play.google.com/s...droid.projection.gearhead

Met Android 10 is er geen draadloos AA.. alleen met samsung of google phones.

Misschien als je het forceert met developper opties -> draadloos weergeven in systeem -> inschakelen

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
wheli schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:48:
[...]

[ID4.1] ik heb ook een Tiguan (MY2017) en daar heb ik ook Thule squarebars voor. Op de voetenset 753 van Thule (die heb ik toevallig ook nog liggen; voor deze Tiguan niet nodig) kun je per auto een andere kitset (via Marktplaats vaak voor €20-€30 te koop) monteren en dan kun je alles weer gebruiken. Een handig platform naar mijn idee.

Voor de ID4 wordt de zelfde kitset (nr 4059, later nr 184059) gebruikt als voor de Passat Variant B8 (bouwjaar >2015). Dakdragers voor een Passat B8 komen regelmatig op MP voorbij. Goedkope oplossing indien je maar incidenteel dakdragers nodig hebt en niet perse alles nieuw wilt hebben.

De standaard squarebar of wingbar voor een Passat is 1 maat korter dan die de ID4 nodig heeft (althans wat Thule voorschrijft).

Langere stang ergens scoren of die gewoon nieuw kopen. Ik heb ooit voor een vakantie met (eenmalig) een Peugeot 5008 een squarebar gebruikt die volgens Thule tekort zou zijn. Dat bleek in de praktijk toch prima te gaan en alles zat stevig vast. Even uitproberen denk ik.

De (niet in breedte verstelbare) originele dakdragers van VW voor de Passat B8 Variant zullen ivm afwijkende breedte dus niet passen. Dat is jammer, want ook die worden veelvuldig op MP aangeboden.

[ Voor 4% gewijzigd door Kampina op 09-05-2021 22:23 ]

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-11 12:05
Voor wie eventueel interesse heeft in de dubbele bodem voor in de kofferbak, die kan je in deze winkel bestellen voor €150. Bij de dealer schijnt de installatie €450 te kosten.

Ik heb deze zelf in mijn ID3 geïnstalleerd, ging heel eenvoudig. De dubbele bodem is echt een feest, want je kan alle kabels etc opbergen.

De winkel verkoopt ook de originele rubbermatten voor de helft van de prijs, heb ik er meteen bij besteld :)

Foto van HollandJim op Reddit, daar heeft hij ook instructies voor installatie geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/m8vqkqjsjlv61.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=afa826742829b05473fe9f550b69f09d67304f73

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:35

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De rijlessen in de ID.3 gaan ook als de gesmeerde bliksem:

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/oqd93rvje5y61.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Ultraman op 09-05-2021 23:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:35
Strategie vraag:

De bedoeling is dat wij deze zomer met onze ID.4 M naar De Marken (Macerata, Le Marche) in Italië gaan.
Vertrek is uit Almere en SOC zal 100% zijn.

Volgens ABPR 1566 km en 14 uur en 41 minuten rijden. 7 keer laden met een totaal tijd van 3 uur en 14 minuten.

Laden zal zijn in Nederland (thuis), Duitsland, Zwitserland en Italië.
Nu heb vol vertrouwen met het laden Duitsland en Zwitserland, maar heb een beetje mijn twijfels aan Italië.

Iemand hier ervaring met laadstations in Italië?

• Simply1337
Andere hoek

Lesauto belandt bovenop geparkeerde auto in Utrecht - https://nos.nl/l/2380089

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
[/quote]

Daar heb ik ook nog een beetje mijn vraagtekens bij. Ik ga zelfs nog iets lager naar Pescara.

Bijna 20 uur incl laden. Moet onderweg nog wel een hotel zoeken en dat ik daar dan weer met 100% weg kan.

In Forli staat een Ionity lader, dus als je daar laat, kom je zeker aan bij je eindbestemming. Verder zijn er hoe lager je gaat minder echte snelladers.

Ik ben meer benieuwd naar welke laadpassen ik allemaal moet aanschaffen om overal te kunnen laden. Heb nu een Eneco pas via de LM, maar deze deed het ook al niet bij de Shell.

[ Voor 17% gewijzigd door edkreuk op 10-05-2021 09:38 ]

• ik222
  • Niet online
Noord Italië is volgens mij nog redelijk goed te doen, daar heb je best veel Ionity locaties. Niet de goedkoopste maar over het algemeen kun je daar wel betrouwbaar laden.

Overigens pas deze vraag denk ik beter in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2 . Dat topic bevat sowieso al veel informatie.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Auw, die heb ik heel vaak zien rijden vond 'm erg mooi gewrapped :-(

• AMARONE
Ipv remmen vol op het gaspedaal of iets? Bij een schakelbak hebben dat soort fouten vaak wat minder gevolgen.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:56
AMARONE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:58:
[...]

Ipv remmen vol op het gaspedaal of iets? Bij een schakelbak hebben dat soort fouten vaak wat minder gevolgen.
De NOS en RTL meldt inderdaad dat op het gaspedaal werd getrapt in plaats van de rem. Als je dan een ongeluk tijdens je rijles en (gelukkig alleen blikschade) maakt, dan ook gelijk maar het landelijk nieuws halen. >:)

[ Voor 18% gewijzigd door PB1983 op 10-05-2021 11:37 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Van wie is deze aangepaste versie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqY6ASUQss-MmnSUBZBI7r9YKBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CLWOUsko9BuUz8nFNPvi2Kd3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNZimhMwOzPfNU8eudgCp7-fxp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQlDcEEQcjx3mTyoUE5gpeRA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MS9COTyrCovEEWR5OKeGjGueyZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUtkFIOPaCqheIr1yXxlVYrz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fxeyLbR9PNzeM025k-4-3F--iyI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J8isu5Qt6pcCGOZR9tv5I8pb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BR3YE20eyesJhr-71J6n8c8NK5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XiHXPBqEAog3tuGRj6cGAY8L.jpg?f=fotoalbum_large

• AMARONE
Dat logo zwart maken snap ik nooit zo goed. Het ziet er niet uit op deze manier ivm het platte logo.

• ik222
  • Niet online
AMARONE schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:29:
[...]

Dat logo zwart maken snap ik nooit zo goed. Het ziet er niet uit op deze manier ivm het platte logo.
Ik snap dat ook nooit, en zeker met het platte logo in dit geval ziet het er vooral uit alsof het logo nodig schoongemaakt moet worden :+

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:57
Vanmiddag kwam ik thuis en werkt volkswagen connect niet meer, de auto wordt niet herkend het gebied blijft grijs.
Is er storing dat iemand weet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzSBp0bU5wq-0iUpinkuLJO20wI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqiF0beWWYjmG2euIxSG3lTr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door darud op 10-05-2021 16:44 ]

• niki_lauda

niki_lauda

edkreuk schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:36:
[/quote]

Daar heb ik ook nog een beetje mijn vraagtekens bij. Ik ga zelfs nog iets lager naar Pescara.

Bijna 20 uur incl laden. Moet onderweg nog wel een hotel zoeken en dat ik daar dan weer met 100% weg kan.

In Forli staat een Ionity lader, dus als je daar laat, kom je zeker aan bij je eindbestemming. Verder zijn er hoe lager je gaat minder echte snelladers.

Ik ben meer benieuwd naar welke laadpassen ik allemaal moet aanschaffen om overal te kunnen laden. Heb nu een Eneco pas via de LM, maar deze deed het ook al niet bij de Shell.
https://www.enbw.com/elek...us-app/ladestation-finden

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

darud schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:36:
Vanmiddag kwam ik thuis en werkt volkswagen connect niet meer, de auto wordt niet herkend het gebied blijft grijs.

[Afbeelding]
Staat je auto nog wel voor de deur? :+

Signature van nature

• Matthijscc
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-10 14:40
darud schreef op maandag 10 mei 2021 @ 16:36:

[Afbeelding]
Zelfde probleem hier. Denk dat de app storing heeft?

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:30
Yep, hier ook geen verbinding met de auto in de app.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• darud
Ik heb hem in online mode gezet en nu werkt hij weer.

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
Vorige week proefgereden met de 3 en 4. De 4 is wel erg mooi, maar financieel gezien toch een stuk duurder alles bij elkaar. Daarom gaan we waarschijnlijk voor een 3.1 Plus om ook nog even de 8% mee te pakken.

Qua banden twijfel nog om voor een zomer/winterset te gaan, of all season. Het is nog niet zeker of we met de 3 op wintersport willen/durven gaan namelijk. Al vind ik het in NL ook wel gewoon fijn om met winterbanden te rijden.

Alleen vind de wintersets die Volkswagen zelf aanbiedt niet mooi, is er iets op tegen om zelf een 2e setje Andoya velgen te kopen (her en der wel te vinden) en daar winterbanden op te zetten? Omdat VW zelf alleen andere velgen aanbiedt als winterset.

Wie weet welke merk/type banden je standaard krijgt? Op de offerte staat alleen "met banden".

• ik222
  • Niet online
unex154 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:41:
Vorige week proefgereden met de 3 en 4. De 4 is wel erg mooi, maar financieel gezien toch een stuk duurder alles bij elkaar. Daarom gaan we waarschijnlijk voor een 3.1 Plus om ook nog even de 8% mee te pakken.

Qua banden twijfel nog om voor een zomer/winterset te gaan, of all season. Het is nog niet zeker of we met de 3 op wintersport willen/durven gaan namelijk. Al vind ik het in NL ook wel gewoon fijn om met winterbanden te rijden.

Alleen vind de wintersets die Volkswagen zelf aanbiedt niet mooi, is er iets op tegen om zelf een 2e setje Andoya velgen te kopen (her en der wel te vinden) en daar winterbanden op te zetten? Omdat VW zelf alleen andere velgen aanbiedt als winterset.

Wie weet welke merk/type banden je standaard krijgt? Op de offerte staat alleen "met banden".
Als het lease is leggen ze de banden meestal om op dezelfde velgen.

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
ik222 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:50:
[...]

Als het lease is leggen ze de banden meestal om op dezelfde velgen.
Het wordt een zakelijke koop, dus geen operational lease. Wielen wisselen en opslaan wil ik dus zelf doen.

• Simply1337
Banden zijn echt random. Heb alles voorbij zien komen. Conti, pirelli, Bridgestone, hankook. Alleen geen Michelin

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
unex154 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:41:

Zelf heb ik Bridgestone gekregen (3.1 Max) maar zoals hierboven benoemd zou ik daar niet van uit gaan. Winterbanden waren deze winter in NL in ieder geval erg prettig, gladheid was geen enkel probleem ondanks de achterwielaandrijving.

ID.3 met 8% is natuurlijk niet verkeerd als je de ruimte van de ID.4 niet nodig hebt, al is die laatste natuurlijk wel mooier afgewerkt van binnen. Let er bij de ID.3 wel even op dat ze voor aflevering de update naar de laatste software versie uitvoeren. Dat doen ze helaas niet standaard en dan moet je er zelf weer achteraan. Het is dan je eigen risico mocht die update niet lukken en langer duren. Succes met je keuze!

• Simply1337
Zucht, auto is naar offline modus gegaan. Morgen maar weer online gooien

• Ronvgs
  • Laatst online: 18:42
Hoe is het verbruik bij de ID3 vandaag.
Eindelijk hebben we beter weer.
Ik had net met m’n BMW i3 13,9 KWh op 100 km.
50 km snelweg en stukje rondweg bij Breda.
Normaal zit ik rond de 17

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
darud schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:15:
Vanmiddag heb ik op onze id3 max de knipperlichten vervangen voor dynamische knipperlichten van aliexpress, ik vind het een stuk beter eruit zien dan de originele knipperlichten.

[Video]
Heb je linkje naar welke je precies gekocht hebt?

• mcmiles
Ronvgs schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:55:
ID.3P
Afgelopen zondag 59km binnendoor gereden, geen snelweg. Ik kwam thuis met 12,9 KWh waar ik best tevreden mee ben.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Soeski
Ronvgs schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:55:
Gisteren met 17 graden toch nog zo'n bijna 19KWh/100km gereden. Had lager verwacht. 15km waarvan 10km snelweg 100/kmu. Afstand is te kort voor een gunstiger verbruik denk ik.

• darud
BDelamontagne schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Heb je linkje naar welke je precies gekocht hebt?
https://a.aliexpress.com/_mKhRuSh

(y)

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Qck

Bazinga

Mijn 4.1 heeft nu de 2.1-update ontvangen. Sinds die update leest de app de auto niet meer goed en kan ik niks meer aanpassen. Het enige wat wel werkt is de offline-modus; als deze is ingeschakeld geeft de app dit netjes weer. Meer mensen hier last van?

Music is not just a sound, it's a way of living.

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-10 08:24

KLK

Id.3 1p: Sinds gisteravond is mijn auto ook niet meer goed gekoppeld met de app. Al verschillende dingen geprobeerd (auto naar offlinemodus -> onlinemodus, app opnieuw geinstalleerd op advies van VW chat), maar lukt nog niet. VW chat bevestigde dat er gisteravond een storing was, maar alles nu weer zou moeten werken. De auto 'lijkt' online in de app, maar de acculading komt niet overeen met de auto en ik kan ook geen andere functies gebruiken.

Is het jullie gelukt de auto / app hier uit te krijgen?

[ Voor 0% gewijzigd door KLK op 11-05-2021 14:58 . Reden: Type auto toegevoegd ]

• Soeski
Nee, volgens de app sta ik nog te laden - dat heb ik gister om 18.00 losgekoppeld. De storing is er denk ik dus nog.
/edit: Toen ik om 19.00 naar huis reed was de auto wel online, maar vandaag nog niet gekeken. Dus het viel me pas net op toen iemand het zei over de app.

[ Voor 40% gewijzigd door Soeski op 11-05-2021 12:40 ]

• Simply1337
je moet je auto even handmatig weer op online gooien, bij mij werkt het weer.

• mcmiles
KLK schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:34:
Sinds gisteravond is mijn auto ook niet meer goed gekoppeld met de app. Al verschillende dingen geprobeerd (auto naar offlinemodus -> onlinemodus, app opnieuw geinstalleerd op advies van VW chat), maar lukt nog niet. VW chat bevestigde dat er gisteravond een storing was, maar alles nu weer zou moeten werken. De auto 'lijkt' online in de app, maar de acculading komt niet overeen met de auto en ik kan ook geen andere functies gebruiken.

ID.3P
Ik heb er ook last van gehad. Via het beeldscherm in de auto de offline/online modus aan/uit gezet met een minuutje ertussen. Werkt nu weer prima

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
Mijn auto was ook offline, maar dat was door 12 volt storing Batterij weer leeg, nu 3x binnen een maand.

2.1 staat er op? Iemand nog meer problemen met de 13 volt accu de laatste tijd?

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:28
Zo volgende week donderdag mag mijn 4.1 voor de 2.1 update naar de garage.
Op soms wat kleine storinkjes na of een zwart scherm weinig problemen gekend.

- Ze gaan ook meteen naar de ramen kijken. Die gaan soms als ze in het midden staan en je wilt ze omhoog doen naar beneden.
- Op het dashboard zit iets niet netjes dicht geklikt.
- De klik van de achterstrip als je die indrukt bij het VW logo
- De linker speaker achterin kraakt vaak
- Luchtrooster midden console links geeft soms geen lucht

Kijken in hoeverre alles verholpen is volgende week vrijdag

• baaarrt
  • Laatst online: 05-07-2024
Iemand al ervaring met een (lichtgewicht)caravan achter de ID.4M?
Gisteren 10Km gereden op 60Km weg en verbruik was 19KWH/100KM.

Caravan was nauwelijks beladen en ca 800KG. Dit viel mij allesbehalve tegen.
Ik ben wel erg benieuwd naar eventuele ervaringen met beladen en vooral op snelweg?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
baaarrt schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:40:

Ik ben wel erg benieuwd naar eventuele ervaringen met beladen en vooral op snelweg?
In maart al iemand gezien die met een caravan van 1500kg op de camping stond. Helaas niet gevraagd wat het verbruik was.

• darud
Hier nog steeds geen verbinding, de auto staat nu weer in offline modus.
Gaat lekker zo op deze manier, gelukkig vriest het niet buiten 😄

• Gadget Freak
theHoff schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:18:
[...]

In maart al iemand gezien die met een caravan van 1500kg op de camping stond. Helaas niet gevraagd wat het verbruik was.
De ID.4 mag max 1000 kg trekken...

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gadget Freak schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Ja dat weet ik. Dat wist hij ook.

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:40
baaarrt schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:40:

ID.4
Met pinksteren ga ik met de vouwwagen kamperen en in de buurt van Ommen. Op zich heb ik niet zo'n lang ritje vanuit Elburg (+/- 60km stuk snelweg en stuk provinciale weg). Ik zal daarna mijn bevindingen plaatsen.

Op basis van het verbruik van deze rit wil ik gaan bepalen om met de ID.4 en vouwwagen in de zomer naar Zuid-Frankrijk te gaan.

Weet iemand hoe normaliter de oplaadplekken van Ionity in Frankrijk zijn gepositioneerd? Gewoon naast elkaar? Steeds afkoppelen van vouwwagen is ook niet optimaal als je daarmee een andere oplaadplek zou blokkeren.

• Simply1337
theobe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:55:
[...]

ID.4
Met pinksteren ga ik met de vouwwagen kamperen en in de buurt van Ommen. Op zich heb ik niet zo'n lang ritje vanuit Elburg (+/- 60km stuk snelweg en stuk provinciale weg). Ik zal daarna mijn bevindingen plaatsen.

Op basis van het verbruik van deze rit wil ik gaan bepalen om met de ID.4 en vouwwagen in de zomer naar Zuid-Frankrijk te gaan.

Weet iemand hoe normaliter de oplaadplekken van Ionity in Frankrijk zijn gepositioneerd? Gewoon naast elkaar? Steeds afkoppelen van vouwwagen is ook niet optimaal als je daarmee een andere oplaadplek zou blokkeren.
https://www.plugshare.com/

LET OP: Niet compleet. anders heb je nog google maps

ionity in de filter en hopen dat iemand een foto van de betreffende laadlocatie heeft gemaakt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 11-05-2021 17:13 ]

• AMARONE
theobe schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:55:
[...]

ID.4

Je kan de vouwwagen misschien op een algemene pp zetten om de ID4 daarna op te laden?

• niki_lauda

niki_lauda

KLK schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:34:
Id.3 1p: Sinds gisteravond is mijn auto ook niet meer goed gekoppeld met de app. Al verschillende dingen geprobeerd (auto naar offlinemodus -> onlinemodus, app opnieuw geinstalleerd op advies van VW chat), maar lukt nog niet. VW chat bevestigde dat er gisteravond een storing was, maar alles nu weer zou moeten werken. De auto 'lijkt' online in de app, maar de acculading komt niet overeen met de auto en ik kan ook geen andere functies gebruiken.

Ik lees de data ook uit via Iobroker. de laatste update was om 2021-05-10T14:41:17Z
Dus lijkt toch een platform storing te zijn.

Trouwens bij Nextmove op Youtube staat een leuke vergelijkingsvideo online (YouTube: So viel schlucken die Elektro BIG 5 auf der Autobahn! Verbrauch, Rei...)

tussen Enyaq, EQC, Ix3, PoleStar en I-Pace
Twee leuke resultaten.
1. Reikwijdte 1 Enyaq (333 km bij 100% en een snelheid van 130)
2. Kosten per reikwijdte natuurlijk ook de Enyaq

[ Voor 25% gewijzigd door niki_lauda op 11-05-2021 22:31 ]

• Replay256
  • Niet online
darud schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:26:
Hier nog steeds geen verbinding, de auto staat nu weer in offline modus.
Gaat lekker zo op deze manier, gelukkig vriest het niet buiten 😄
Same here, heb al sinds afgelopen vrijdag geen verbinding meer met de auto. Offline zetten lukt ook niet. Auto gaat ook niet meer online, contact opgenomen met VW via de ID connect App. Moest foto's en software-informatie opsturen, nu wachten op een reactie. :-( :-(

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Replay256 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 06:06:
[...]

Same here, heb al sinds afgelopen vrijdag geen verbinding meer met de auto. Offline zetten lukt ook niet. Auto gaat ook niet meer online, contact opgenomen met VW via de ID connect App. Moest foto's en software-informatie opsturen, nu wachten op een reactie. :-( :-(
De app zegt dat ie verbinding heeft, blijft echter continu op dezelfde info staan.
Auto hangt nu aan de lader, maar kan helaas niets 'zien'.

Auto nogmaals offline gezet en weer online, maar zonder resultaat..... pffff... rommel

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• ik222
  • Niet online
Dat gedoe met de app komt me wel bekend voor. De We Connect app en überhaupt de online services van mijn huidige T-Roc hebben ook relatief vaak storingen.

• edkreuk
Ik heb nu al meerdere ODB2 dongels geprobeerd. Op zich werken ze allemaal. Alleen als ik in de auto stap staat deze altijd uit en moet ik hem er eerst in en uit doen wil hij aan gaan. Hebben hier meerdere mensen last vast of is dat gewoon by design. Nadat ik de dongel opnieuw erin hebt gedaan dat synt hij ook direct naar EV Notify.

• PB1983
Wordt nu lekker druk met de elektrische auto's van de VAG groep bij de laadpaal in de wijk.. Naast een ID.4, meerdere e-Golf, ID.3, vandaag ook de eerste Enyaq gezien.

* PB1983 is een beetje jaloers, ik had ook graag een Enyaq willen hebben O+

Vandaag auto naar de dealer gebracht voor meerdere storingsmeldingen op de aandrijflijn.. Eens kijken of ze het kunnen fixen, maar ik begreep dat ze waarschijnlijk 2.1 nogmaals gaan pushen..

• Simply1337
edkreuk schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:17:
Ik heb nu al meerdere ODB2 dongels geprobeerd. Op zich werken ze allemaal. Alleen als ik in de auto stap staat deze altijd uit en moet ik hem er eerst in en uit doen wil hij aan gaan. Hebben hier meerdere mensen last vast of is dat gewoon by design. Nadat ik de dongel opnieuw erin hebt gedaan dat synt hij ook direct naar EV Notify.
je moet contact inschakelen aka even je rempedaal indrukken en even paar sec wachten

• edkreuk
Simply1337 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:45:
[...]

je moet contact inschakelen aka even je rempedaal indrukken en even paar sec wachten
Allemaal gedaan, ook als ik een uur heb gereden gaat deze niet aan pas als ik hem erin en eruit haal.

Super vreemd

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-10 17:25

fewips

Huurautospecialist

edkreuk schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:17:
Ik ga de PowerCruiseControl dongle vanaf morgen testen in een gehuurde ID.3
Zal je laten weten hoe het bevalt!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• Forumbezoeker
maik73 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 08:54:
[...]

De app zegt dat ie verbinding heeft, blijft echter continu op dezelfde info staan.
Auto hangt nu aan de lader, maar kan helaas niets 'zien'.

Auto nogmaals offline gezet en weer online, maar zonder resultaat..... pffff... rommel
Ik heb hier ook sinds enkele dagen last van. Zijn er ID.X gebruikers bij wie de app op dit moment nog wel werkt?

• edkreuk
Forumbezoeker schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Ik heb hier ook sinds enkele dagen last van. Zijn er ID.X gebruikers bij wie de app op dit moment nog wel werkt?
Bij mij werkt de app nog wel. Heb net klimatisering gestart als test en dat werkte. En ook km range werd daarna bijgewerkt

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-11 18:24
Forumbezoeker schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Hier ook geen problemen.

Het enige wat er aan mijn ID.3p niet goed werkt is de keyless entry.
Deuren gaan regelmatig niet open als ik aankom, ook niet als ik aan de klink trek.
Ik moet dan echt fysiek op de open knop drukken.
Meer mensen hier last van?

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:40
App werkt hier nog “goed” (voor zover je het goed kan noemen, maar de auto reageert op instructies met de gebruikelijke vertraging).

Auto gaat eind v/d maand naar de dealer, de lichtbak op de achterklep wordt op een andere manier gemonteerd om de spleet te verhelpen (volgens instructies van VW / PON). Daarnaast wordt een achterlicht vervangen waar nog vaak vocht in staat.

Ben benieuwd :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Simply1337
pietermx schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:49:
App werkt hier nog “goed” (voor zover je het goed kan noemen, maar de auto reageert op instructies met de gebruikelijke vertraging).

Auto gaat eind v/d maand naar de dealer, de lichtbak op de achterklep wordt op een andere manier gemonteerd om de spleet te verhelpen (volgens instructies van VW / PON). Daarnaast wordt een achterlicht vervangen waar nog vaak vocht in staat.

Ben benieuwd :)
mijn achterlicht unit waarbij afgelopen winter elke ochtend vocht in zat lijkt te zijn opgelost door het warmer weer. ik ga weer opletten bij vochtig weer of het terugkeert.

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:28
Gadget Freak schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:26:
[...]

Wat kan er mis gaan als je met een te zware lading gaat rijden, behalve problemen met de verzekering bij een ongeluk?

• PB1983
Ok.. het was dus geen softwarestoring, maar lag aan de hardware. De keuzehendel van de versnelling was kapot. Nou ja, probleem opgelost :)

Kan ik zo weer met de racefiets naar de dealer, past prima in een id.3. Voorwiel van de racefiets hoeft er niet van af..

[ Voor 31% gewijzigd door PB1983 op 12-05-2021 13:52 ]

• Gadget Freak
smirri schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 13:41:
Wat kan er mis gaan als je met een te zware lading gaat rijden, behalve problemen met de verzekering bij een ongeluk?
Boete? Vervallen VW garantie?

• darud
Even een we connect update, hier werkt de app weer.

• Nevie
  • Laatst online: 01-11 12:05
darud schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:18:
Even een we connect update, hier werkt de app weer.
Ik krijg een foutmelding in de app als ik wil klimatiseren of wil laden. Ook de huidige laadstatus wordt niet bijgewerkt.

• Soeski
edkreuk schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:52:
[...]

Allemaal gedaan, ook als ik een uur heb gereden gaat deze niet aan pas als ik hem erin en eruit haal.

Super vreemd
Heb ik ook. Ik moet elke keer de aan/uit knop op de dongel indrukken anders blijft deze uit, ook na rijden.
Niet heel erg, maar wel jammer.
Pagina: 1 ... 95 ... 383 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.