Dan blijf ik in cirkels bezig. 
Freakie1NL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
"Die Enyaq betrof een 60 dus zelfde accu (volgens mij?) en 
qua prijs hetzelfde als mijn plus. Toch had die Enyaq veel meer dingen: groter scherm, knoppen voor airco, automatische stoel, flippers achter het stuur voor het remmen!!!."
Waar heb ik anders beweerd?
Jullie mogen het best met mij oneens zijn, dikke prima dat is juist leuk op een forum. Ik hoor graag de mening van andere mensen. Maar het zou wel fijn zijn als jullie dan de moeite nemen om te lezen i.p.v snel reageren en maar dingen in te vullen. Op die manier kunnen we de discussie netjes houden.
Want misschien ben ik wel teveel kapitalist maar ik vergelijk producten op basis van prijs. Nergens stel ik dat een Enyaq DE tegenhanger is van een ID.3 Punt (ken de Punt niet maar zal vast ook een versie zijn  

). Ik stel alleen dat als je naar de prijs kijkt het erg tegenvalt wat de ID.3 in huis heeft qua interieur ten opzichte van een gelijk geprijsde Enyaq. En gezien de meeste reacties interpreteer ik dat jullie de ID.4 en een Enyaq in een klasse hoger vinden zitten. Prima dat bekrachtigt mijn argumenten alleen maar meer.  
Geen van de dingen die ik heb genoemd is behouden aan een auto in een bepaald segment. 
Groter scherm, fysieke knoppen, automatische stoel dat zou ik ook verwachten als ik een Dacia Logan van 44K zou kopen/leasen. Als jullie dat niet hebben prima. Dat kan. 
Ik blijf het raar vinden dat VW steeds heeft beweerd dat de ID,3 het best haalbare was qua prijs, maar dat dit door zowel de ID.4 als en helemaal de Enyaq ontkracht word. 
Oh en een dealer zou ik niet teveel waarde aan hechten, anders heb ik de enige ID.3 in Nederland met voorwiel aandrijving.  

ik222 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:28:
[...]
De vergelijking tussen een ID.3 en een Enyac gaat natuurlijk op alle fronten mank. Ja ze hebben een net zo grote accu maar de ID.3 komt daar echt verder mee omdat de Enyac een veel grotere auto is. Een kwa prijs vergelijkebare ID.3 heeft dan natuurlijk meer opties dan de Enyac, wil je dezelfde opties op de Enyac dan is die weer een stukje duurder dan de ID.3.
Maar dat is allemaal volledig logisch omdat de Enyac veel en veel groter is dan de ID.3, de Enyac moet je echt  vergelijken met de ID.4 punt.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je voor jezelf niet prima de afweging kan maken dat je liever een kalere Enyac hebt voor dezelfde prijs als een vollere ID.3

Dus niet, ik herhaal nogmaals:
"Die Enyaq betrof een 60 dus zelfde accu (volgens mij?) en 
qua prijs hetzelfde als mijn plus. Toch had die Enyaq veel meer dingen: groter scherm, knoppen voor airco, automatische stoel, flippers achter het stuur voor het remmen!!!." 
Ik weet wat mijn ID.3 aan boort heeft en wat die Enyaq aan boort had. 
Nogmaals jullie mogen het met mij oneens zijn, maar nergens beweer ik dat je een ID.3 als soort auto kan vergelijken met een Skoda Enyaq (zou een hele andere disscusie zijn want zoveel verschillen ze niet  

). Het gaat mij om de prijs en wat je bij VW daarvoor niet terug krijgt.