Hey iedereen,
ben aan het uitkijken voor een nieuwe (lease) wagen en ID3 en ID4 staan momenteel op de shortlist. Mijn ultieme voorkeur gaat eigenlijk naar de e-Niro maar helaas staat KIA niet op de lijst bij mijn huidige werkgever, so be it.
Zijn er "Neem zeker dit, kijk je niet blind op dat"-dingen waar ik op moet letten?
Vereisten:
Het plan is om vooral te laden via de granny-charger; is er een optie om via een of andere API dit laden te sturen? (heb zonnepanelen, zou leuk zijn als ik (rudimentair) load-balancing zou kunnen toepassen). Zo niet zal ik hiervoor een laadpaal ofzo moeten aan$chaffen vrees ik, gewoon een relais tussen steken die alles aan en afgooit lijkt me nogal slopend voor die electronica.
Anyway, heb zaterdag afspraak bij de dealer, eens kijken hoe die dingen in het echt aanvoelen.
ben aan het uitkijken voor een nieuwe (lease) wagen en ID3 en ID4 staan momenteel op de shortlist. Mijn ultieme voorkeur gaat eigenlijk naar de e-Niro maar helaas staat KIA niet op de lijst bij mijn huidige werkgever, so be it.
Zijn er "Neem zeker dit, kijk je niet blind op dat"-dingen waar ik op moet letten?
Vereisten:
- ruimte: het moet wel praktisch zijn; helft van de tijd zit ik alleen in de wagen maar regelmatig (voor & na COVID) zitten we toch ook met z'n vieren in de wagen voor langere ritjes (2 tieners).
- koffer: het is geen ramp als ik de achterbank af en toe moet platgooien maar wekelijkse boodschappen of (XOR) ritje naar het containerpark zou toch wel standaard moeten lukken vind ik.
- trekhaak: geen deal-breaker maar is groot nadeel dat ID3 geen lichte aanhangwagen kan trekken (Belgie)
- warmtepomp: staat op verlanglijstje, lijkt me wel nuttig in koudere helft van het jaar om voorruit dampvrij te houden? (Mijn vorige PHEV Niro kon enkel verwarmen dmv restwarmte van de wagen, dat was wel groot minpuntje
- ACC: gewens; bij voorkeur met file-hulp of op zijn minst automatische full-stop.
- LKA: bij voorkeur actief en bij voorkeur niet het type dat zo bumpert van linkerlijn naar rechterlijn en terug
- Radio: standaard is goed, liefst niet te basserig
- GPS: geef voorkeur aan interne GPS, is die bagger dan liefst fallback naar bv Android-auto
- Wielen: kleiner is beter? (lees: goedkoper + zuiniger)
Het plan is om vooral te laden via de granny-charger; is er een optie om via een of andere API dit laden te sturen? (heb zonnepanelen, zou leuk zijn als ik (rudimentair) load-balancing zou kunnen toepassen). Zo niet zal ik hiervoor een laadpaal ofzo moeten aan$chaffen vrees ik, gewoon een relais tussen steken die alles aan en afgooit lijkt me nogal slopend voor die electronica.
Anyway, heb zaterdag afspraak bij de dealer, eens kijken hoe die dingen in het echt aanvoelen.
:strip_exif()/f/image/iwgoO70Vx76PxokrQrQwpcSz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Z0qF2BRAAkDmiuHtNVfrnpbd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ATXlrQdrmcayPbdYLpMbWI32.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/58ftWfQqo7JFZVs0vfVJahHz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AZEw67fSy8bGvgoAKHB7Jnms.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HpAW3dvofnow2QcpCj58GvYC.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7A5wHF8taL1CLhHkmdV23oXf.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/u9OtgWK1lXBNkxYsDMA3YTcD.jpg?f=fotoalbum_large)