Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 92 ... 383 Laatste
Acties:

• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-07 13:03
Hey iedereen,
ben aan het uitkijken voor een nieuwe (lease) wagen en ID3 en ID4 staan momenteel op de shortlist. Mijn ultieme voorkeur gaat eigenlijk naar de e-Niro maar helaas staat KIA niet op de lijst bij mijn huidige werkgever, so be it.

Zijn er "Neem zeker dit, kijk je niet blind op dat"-dingen waar ik op moet letten?

Vereisten:
  • ruimte: het moet wel praktisch zijn; helft van de tijd zit ik alleen in de wagen maar regelmatig (voor & na COVID) zitten we toch ook met z'n vieren in de wagen voor langere ritjes (2 tieners).
  • koffer: het is geen ramp als ik de achterbank af en toe moet platgooien maar wekelijkse boodschappen of (XOR) ritje naar het containerpark zou toch wel standaard moeten lukken vind ik.
  • trekhaak: geen deal-breaker maar is groot nadeel dat ID3 geen lichte aanhangwagen kan trekken (Belgie)
  • warmtepomp: staat op verlanglijstje, lijkt me wel nuttig in koudere helft van het jaar om voorruit dampvrij te houden? (Mijn vorige PHEV Niro kon enkel verwarmen dmv restwarmte van de wagen, dat was wel groot minpuntje
  • ACC: gewens; bij voorkeur met file-hulp of op zijn minst automatische full-stop.
  • LKA: bij voorkeur actief en bij voorkeur niet het type dat zo bumpert van linkerlijn naar rechterlijn en terug
  • Radio: standaard is goed, liefst niet te basserig
  • GPS: geef voorkeur aan interne GPS, is die bagger dan liefst fallback naar bv Android-auto
  • Wielen: kleiner is beter? (lees: goedkoper + zuiniger)
Qua uitzicht (en budget =) heeft de ID3 mijn voorkeur, maar praktisch vermoed ik dat ik bij de ID4 ga eindigen... Enyaq ziet er ook wel leuk uit maar komt eigenlijk niet echt goedkoper uit denk ik en is NOG groter op het eerste zicht, beetje te heb ik het gevoel.

Het plan is om vooral te laden via de granny-charger; is er een optie om via een of andere API dit laden te sturen? (heb zonnepanelen, zou leuk zijn als ik (rudimentair) load-balancing zou kunnen toepassen). Zo niet zal ik hiervoor een laadpaal ofzo moeten aan$chaffen vrees ik, gewoon een relais tussen steken die alles aan en afgooit lijkt me nogal slopend voor die electronica.

Anyway, heb zaterdag afspraak bij de dealer, eens kijken hoe die dingen in het echt aanvoelen.

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

deroby schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:12:
Hey iedereen,
ben aan het uitkijken voor een nieuwe (lease) wagen en ID3 en ID4 staan momenteel op de shortlist. Mijn ultieme voorkeur gaat eigenlijk naar de e-Niro maar helaas staat KIA niet op de lijst bij mijn huidige werkgever, so be it.

Zijn er "Neem zeker dit, kijk je niet blind op dat"-dingen waar ik op moet letten?

Vereisten:
  • ruimte: het moet wel praktisch zijn; helft van de tijd zit ik alleen in de wagen maar regelmatig (voor & na COVID) zitten we toch ook met z'n vieren in de wagen voor langere ritjes (2 tieners).
  • koffer: het is geen ramp als ik de achterbank af en toe moet platgooien maar wekelijkse boodschappen of (XOR) ritje naar het containerpark zou toch wel standaard moeten lukken vind ik.
  • trekhaak: geen deal-breaker maar is groot nadeel dat ID3 geen lichte aanhangwagen kan trekken (Belgie)
  • warmtepomp: staat op verlanglijstje, lijkt me wel nuttig in koudere helft van het jaar om voorruit dampvrij te houden? (Mijn vorige PHEV Niro kon enkel verwarmen dmv restwarmte van de wagen, dat was wel groot minpuntje
  • ACC: gewens; bij voorkeur met file-hulp of op zijn minst automatische full-stop.
  • LKA: bij voorkeur actief en bij voorkeur niet het type dat zo bumpert van linkerlijn naar rechterlijn en terug
  • GPS: geef voorkeur aan interne GPS, is die bagger dan liefst fallback naar bv Android-auto
Qua uitzicht (en budget =) heeft de ID3 mijn voorkeur, maar praktisch vermoed ik dat ik bij de ID4 ga eindigen... Enyaq ziet er ook wel leuk uit maar komt eigenlijk niet echt goedkoper uit denk ik en is NOG groter op het eerste zicht, beetje te heb ik het gevoel.

Het plan is om vooral te laden via de granny-charger; is er een optie om via een of andere API dit laden te sturen? (heb zonnepanelen, zou leuk zijn als ik (rudimentair) load-balancing zou kunnen toepassen). Zo niet zal ik hiervoor een laadpaal ofzo moeten aan$chaffen vrees ik, gewoon een relais tussen steken die alles aan en afgooit lijkt me nogal slopend voor die electronica.

Anyway, heb zaterdag afspraak bij de dealer, eens kijken hoe die dingen in het echt aanvoelen.
Ik zou zeker beide auto's rijden en kijken wat voor jou voldoende is en waar je warm voor loopt. Voor mij zelf was de extra bagageruimte van de ID.4 en de gedachte dat de hele familie er ook comfortabel een langere reis mee moet kunnen maken (met eventueel een bagagekarretje erachter) doorslaggevend ten opzichte van de ID.3. Was de ID.3 ook een goede keuze geweest? Absoluut, we hadden het passend gekregen, maar ik heb bij de ID.4 voorlopig niet het idee dat ik mij naar de eigenschappen van de auto moet gaan voegen, bij de ID.3 had ik dat wel. En daar had ik dit keer even geen zin in. En nog geen spijt van.

De keuze voor een ID.x t.o.v de concurrentie werd voornamelijk ingegeven door de actieradius (WLPT zegt niks, maar is voor de vergelijking tussen auto's onderling wel bruikbaar), laadsnelheid en het beschikbare leasebudget en toch ook wel de looks.
Ik heb zelf geen laadpaal, maar heb in de buurt ruim voldoende openbare 22 kw palen. En, mijn werkgever doet niet moeilijk over het gebruik van een snellader. Ik begin niet aan een granny charger, het duurt iets van 35 uur voor een volle lading via het 220-net en dat vind ik de moeite niet. Maar dat is slechts mijn mening...

Kijk je niet blind op:
  • De geadverteerde max range, maar hoeveel range je denkt nodig te hebben voor jouw normaal gebruik,
  • De warmtepomp, is je investering daarin voor jou gebruik (en eventuele restwaarde) echt noodzakelijk? Ik ben er wel voor gegaan omdat ik de maximale range wil kunnen halen omdat ik niet een eigen laadpaal heb, maar vind het eigenlijk voor die 2,5 maand per jaar dat het koud is, niet heel erg nodig. Ook heb ik de indruk dat VW de efficiëntie van dat ding nog wel wat moet bijpunten.
Neem zeker:
  • Blue Dusk, veruit de mooiste kleur :P

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:59
NWA schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:50:
[...]

..

Neem zeker:
  • Blue Dusk, veruit de mooiste kleur :P
Dan blijft eigenlijk de ID4 over.. aangezien de ID3 niet geleverd wordt met leuke kleurtjes.. (vind ik nog steeds jammer)

*sowieso

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
4.L

Ik mag een nieuwe auto uitzoeken, en elektrisch wordt gepromoot. Het is zeg maar een kale Kadjar of een net-niet kale ID.4. Een VW ID.4 Life met trekhaak en thuislaadpunt behoort tot de mogelijkheden. En een Tesla Model 3 zonder trekhaak en zonder thuislaadpunt ook, maar dat is geen optie voor mij.

Wat ik mooi vind aan de Tesla, is dat hij een hele route kan plannen met daarin de Tesla laadpunten inclusief beschikbaarheid en laadtijd. De ID.4 is qua elektronica niet zo vooruitstrevend, dat kan niet met de standaard navigatie.

Gelukkig heeft de ID.4 CarPlay. Welke app adviseren jullie voor navigatie inclusief laadpunten? ABRP, ChargeMap, ChargePoint, ...?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gadget Freak schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:42:
4.L

Ik mag een nieuwe auto uitzoeken, en elektrisch wordt gepromoot. Het is zeg maar een kale Kadjar of een net-niet kale ID.4. Een VW ID.4 Life met trekhaak en thuislaadpunt behoort tot de mogelijkheden. En een Tesla Model 3 zonder trekhaak en zonder thuislaadpunt ook, maar dat is geen optie voor mij.

Wat ik mooi vind aan de Tesla, is dat hij een hele route kan plannen met daarin de Tesla laadpunten inclusief beschikbaarheid en laadtijd. De ID.4 is qua elektronica niet zo vooruitstrevend, dat kan niet met de standaard navigatie.

Gelukkig heeft de ID.4 CarPlay. Welke app adviseren jullie voor navigatie inclusief laadpunten? ABRP, ChargeMap, ChargePoint, ...?
Sinds de 2.1 update kan de ID.4 ook met de ingebouwde navigatie een route plannen inclusief laadstops :)

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:25
Hey iedereen,

Vereisten:

Zaken als ruimte en koffer kun je best bij de dealer kijken in het echt. De ID.3 heeft minder kofferruimte dan de e-Niro, de ID.4 meer. Qua zitruimte viel me bij de e-Niro op dat er geen ruimte onder de voorstoelen is waar de achterbankzitters hun voeten onder kunnen brengen. Bij de VW's is dat geen probleem.

Verder:
Warmtepomp: ook met de gewone verwarming kan de auto de ruiten dampvrij houden. De wp is alleen wat efficienter en kan in lange ritten in de winter net wat verschil maken in bereik (misschien enkele tientallen kilometers).

ACC is geloof ik al bij de basisvarianten inbegrepen. Moet je nog wel zelf sturen.

LKA: let goed op de terminologie. LKAS (bij Kia) is geloof ik Lane Assist bij VW. Dit is alleen een noodsysteem dat ingrijpt als je de rijstrook lijkt te verlaten. Dit zijn de pingpong-systemen... Als je een zelfsturende technologie wilt hebben moet je de Travel Assist hebben bij VW-groep auto's. Dat zit bij de ID.4 op de volgende modellen: 1st Max, Tech en Max. Ik weet niet of dit ook bij de kleine batterijen zit.

Interne GPS: Ik neem aan dat je bedoelt lange routes navigeren via laadpunten? Dat is nu nog niet ideaal bij VW, maar zal wel worden verbeterd. Bji e-Niro was het er geloof ik nog niet in de 2020 versie. Wellicht wel bij de 2021 versie?

Sowieso zou ik de kleine batterij van de ID.4 niet aanraden als je ook een paar keer per jaar langere ritten gaat maken. e-Niro heeft wel een nadeel met snelladen onderweg: dat gaat zeker in de winter een stuk trager. De ID.4 (grote batterij) en zelfs de ID.3 (58 kWh) kunnen op een lange rit een stuk sneller zijn. Zie de 1000 km challenges bij Björn Nyland.

Het laden met een granny-charger met load-balancing en optimaal gebruik van zonnepanelen is lastig... Ik raad je aan om naar het Grote EV-Thuislaad Topic te zoeken op T.net. Daar zitten veel experts op dit vlak.

Succes met de keuze!

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06-2022
ik222 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:44:
[...]

Sinds de 2.1 update kan de ID.4 ook met de ingebouwde navigatie een route plannen inclusief laadstops :)
Heel mooi!

Is dat inclusief aantal (snel)laadpalen en verwachte beschikbaarheid?

• ik222
  • Niet online
Gadget Freak schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:34:
[...]

Heel mooi!

Is dat inclusief aantal (snel)laadpalen en verwachte beschikbaarheid?
Ik heb mijn ID.4 nog niet dus ik moet ook op YouTube video's afgaan. Vermogen van de laders staat er volgens mij wel bij maar de actuele bezetting volgens mij niet.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Hey iedereen,

Vereisten:
[list]
ruimte: het moet wel praktisch zijn; helft van de tijd zit ik alleen in de wagen maar regelmatig (voor & na COVID) zitten we toch ook met z'n vieren in de wagen voor langere ritjes (2 tieners).

Ik zou idd vooral in het echt gaan kijken naar beide auto’s. Zelf heb ik de ID.3 met twee tieners waarbij mijn zoon inmiddels 1m90 is :o . Binnenruimte en zitpositie is echt heel goed bij de ID.3. Ruimte zat met name ook voor de achterpassagiers (ook voor langere ritten). Op vakantie neem je natuurlijk de nodige bagage mee en dat zal meer passen en meten worden. Daar zal de ID.4 beslist makkelijker zijn. Toch heb ik tot nog toe geen spijt.

Standaard laden met een granny lijkt mij lastig zeker met die 77kwh accu van de ID.4. Ik zou tenminste voor een eenvoudige laadpaal gaan (3 fase is niet per se nodig).

De navigatie kan route plannen incl laadstops maar dit is nog niet heel geavanceerd en beschikbaarheid zie je niet maar er zijn zat apps waar je dit onderweg snel mee kunt controleren (al dan niet via CarPlay).

Veel succes en plezier met je keuze!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:44
Gister mijn 4.1 weer op mogen halen nadat hij twee dagen bij de dealer had doorgebracht. Update is goed gegaan & het achterlicht sluit weer netjes aan! :)

Door het achterlicht heeft het een dag langer geduurd want de klemmen die het licht "vasthouden" zijn vervangen. Geen idee in hoeverre dit een permanente oplossing is of dat het probleem bij de volgende warme dag weer terugkomt. De garage reageerde overigens niet alsof het de eerste was dat dit gemeld werd. Ze moesten het even navragen maar kwamen al snel terug met "ja hoor dit is garantie".

Top service van Ames dat hij nog even aan de snellader is gehangen en netjes met 80% (zelf ingesteld) terugkwam. Ik las dat sommige hier de pas achter moesten laten...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OaEChm5N9mtGifUpGpLwVCa_DOs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwgoO70Vx76PxokrQrQwpcSz.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 13% gewijzigd door Electromonkey op 23-04-2021 08:26 . Reden: Thumbnail toegevoegd ]

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 13:29
Hey iedereen,
Wij hebben ook gekeken voor een e-niro maar kwa kofferbak ruimte vond ik de id3 niet eens tegen vallen ten opzichte van de niro, sterker nog als je de "plank" weg haalt dan kan je echt veel kwijt in de id3, wij vliegen gemiddeld 2 a 3 keer per jaar en kunnen 3 koffers kwijt en handbagage in de id3.

Wij hebben met 2 kinderen uit eindelijk besloten een id3 max te kopen, het rijden vonden wij veel vloeiender als in de niro en kwa rijhulp helemaal daar kan de niro niet aan tippen.
De id3 is een nieuwer model wat je in alles merkt ten opzichte van de toch al wat ouder model e-niro.

Succes met je zoektocht ;)

• dstaals
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-04-2024
Vandaag bevestiging gehad van Athlon, ID3 Business 150kW Athlon edition is voor me gereserveerd. 19 inch GMP Matisse zwarte velgen erbij. De kleur is Stonewashed Blue. Ben echt benieuwd, proefrit gehad in een 1st plus. Ben met name benieuwd naar de kleur, nog niet live kunnen zien.

• Alfred66
Electromonkey schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 08:23:
Gister mijn 4.1 weer op mogen halen nadat hij twee dagen bij de dealer had doorgebracht. Update is goed gegaan & het achterlicht sluit weer netjes aan! :)

Door het achterlicht heeft het een dag langer geduurd want de klemmen die het licht "vasthouden" zijn vervangen. Geen idee in hoeverre dit een permanente oplossing is of dat het probleem bij de volgende warme dag weer terugkomt. De garage reageerde overigens niet alsof het de eerste was dat dit gemeld werd. Ze moesten het even navragen maar kwamen al snel terug met "ja hoor dit is garantie".

Top service van Ames dat hij nog even aan de snellader is gehangen en netjes met 80% (zelf ingesteld) terugkwam. Ik las dat sommige hier de pas achter moesten laten...

[Afbeelding]
Hé ik zie dat je naviagatie database 21.3 hebt. Die van mij blijft maar staan op 21.1. Hoe krijg ik de auto zo gek dat ie dit weer OTA gaat updaten? Ik dacht dat die problemen de wereld uit waren...

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:44
Alfred66 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:07:
[...]

Hé ik zie dat je naviagatie database 21.3 hebt. Die van mij blijft maar staan op 21.1. Hoe krijg ik de auto zo gek dat ie dit weer OTA gaat updaten? Ik dacht dat die problemen de wereld uit waren...
Die had ik dus al voor de update, vond ik ook apart. Auto staat altijd voor de deur geparkeerd binnen bereik van de WiFi en klaarblijkelijk is die ergens tussendoor geüpdatet. Merk overigens weinig verschil :P

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:35
oh leuk wel myvolkswagen! status besteld 22/4 / geschatte aankomst in be op 7/6 dat is wel heel snel. de verkoper mikte op begin augustus. heerlijk nieuws zo voor het weekend

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-10 22:44

mhe59

ID.5 Pro Performance

3.1P Vandaag toch iets wat niet werkt, de raambediening, ik krijg met geen mogelijkheid het raam naar beneden.
Waar moet ik ergens in het menu zijn ?

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:54
SiegmundB schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:30:
oh leuk wel myvolkswagen! status besteld 22/4 / geschatte aankomst in be op 7/6 dat is wel heel snel. de verkoper mikte op begin augustus. heerlijk nieuws zo voor het weekend
Kan iedereen die een ID. bestelt heeft kijken wanneer deze geproduceerd wordt en klaar is? Ik zou dat ook wel willen.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:40
Electromonkey schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:20:
[...]

Die had ik dus al voor de update, vond ik ook apart. Auto staat altijd voor de deur geparkeerd binnen bereik van de WiFi en klaarblijkelijk is die ergens tussendoor geüpdatet. Merk overigens weinig verschil :P
Volgens mij update die gewoon via de ingebouwde data verbinding. Je hebt hier geen wifi voor nodig of een abbo dus. Alleen omdat jij niet internet kan zonder abbo houd niet in dat de auto dat niet kan.

Tenminste, mij auto heeft geen wifi en data en toch was die geupdate.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:10
Alfred66 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:07:
[...]

Update werkt als je een wat langere rit maakt is mijn ervaring. Gisteren bijna 100 km gereden en de navigatie dbase staat op 21.3

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11 19:41
mhe59 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:46:
3.1P Vandaag toch iets wat niet werkt, de raambediening, ik krijg met geen mogelijkheid het raam naar beneden.
Balen dat het niet werkt. Krijg je geen enkel raam naar beneden, alleen de achterramen niet? Helpt uitstappen, afsluiten, 10sec (of langer, dat weet ik nooit precies...) de sleutel ver genoeg van de auto dat ie echt 'uit' gaat en dan opnieuw proberen? Ik ken geen instelling in de menu's die de raam knoppen uitschakelen. Enige instelling watramen betreft is comfort openen, das wanneer je de open-portieren knop lang indrukt dat geen, 1 of alle ruiten open gaan.

• MJMaverick
mcmiles schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:39:
[...]

Update werkt als je een wat langere rit maakt is mijn ervaring. Gisteren bijna 100 km gereden en de navigatie dbase staat op 21.3
@Alfred66
Ik denk (maar weet echt niet zeker) dat VW ook niet alle auto's tegelijk een update laat doen, dat dit in groepen gaat om zo hun servers niet te overbelasten. Ik had van de week ook nog 21.1 staan en nu 21.3. Heb gisteren en vandaag 4x ongeveer 60km per rit gereden.

• Alfred66
mcmiles schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:39:
[...]

Naar mijn idee kan dit het niet zijn. Ik rij best veel en ook langere ritten (zit alweer bijna op 10k kilometer). Voor de 2.1 update werkte het updaten perfect en automatisch zoals jij beschrijft. Na de 2.1 update is er radio stilte... Auto is altijd online en de privacy instellingen in de app staan ook goed. Misschien toch maar eens via USB stick proberen...

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:39
Alfred66 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:49:
[...]

Naar mijn idee kan dit het niet zijn. Ik rij best veel en ook langere ritten (zit alweer bijna op 10k kilometer). Voor de 2.1 update werkte het updaten perfect en automatisch zoals jij beschrijft. Na de 2.1 update is er radio stilte... Auto is altijd online en de privacy instellingen in de app staan ook goed. Misschien toch maar eens via USB stick proberen...
Zelfde hier. Ik zat op 19.7 en die update niet automatisch (met 0564). Toen met de stick naar 20.7, diezelfde dag al 21.1. En sinds 21.1, ook na langere ritten (200km) niks. Nog altijd 21.1 (met 0792)
Niet erg, maar wel verrassend.

• mcmiles
Soeski schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:59:
[...]

Zelfde hier. Ik zat op 19.7 en die update niet automatisch (met 0564). Toen met de stick naar 20.7, diezelfde dag al 21.1. En sinds 21.1, ook na langere ritten (200km) niks. Nog altijd 21.1 (met 0792)
Niet erg, maar wel verrassend.
Ik had bij 564 geen automatische updates maar sinds ik op 21.1 zit ontvang ik o.a. navigatieupdates automatisch.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-11 23:17

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Volkswagen's ID.4 will race in the Mexican 1000 Rally
https://www.engadget.com/...1000-rally-163416820.html

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:30

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

dstaals schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:04:
Vandaag bevestiging gehad van Athlon, ID3 Business 150kW Athlon edition is voor me gereserveerd. 19 inch GMP Matisse zwarte velgen erbij. De kleur is Stonewashed Blue. Ben echt benieuwd, proefrit gehad in een 1st plus. Ben met name benieuwd naar de kleur, nog niet live kunnen zien.
Prima keuze: Ultraman in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 09:01

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

mhe59 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 16:46:
Probeer eens 2 keer achter elkaar het raam omhoog te doen. Dus twee geen schakelaar omhoog trekken en vast houden.

.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Inmiddels is mijn 4.1m weer terug na 6 weken bij de garage.

Kennelijk zijn er 3 terugroepacties: software, deurgrepen en hoofdsteunen achter. De deurgreep voor is vervangen, maar nog steeds niet helemaal vlekkeloos. Ik moet vaak 2 keer trekken om de deur open te krijgen vanuit binnen en als ik de deur dan weer dichtgooi vergrendelt hij weer lijkt het. Dit is duidelijk anders bij de andere portieren en de leen id.3.

Ik blijf met 2.1 problemen houden met de handleiding update. Elke keer zegt hij bezig te zijn en vervolgens dat hij weer gestopt is.

Meer mensen hier last van?

.

• MJMaverick
AkroBatik schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:32:
Inmiddels is mijn 4.1m weer terug na 6 weken bij de garage.

Kennelijk zijn er 3 terugroepacties: software, deurgrepen en hoofdsteunen achter. De deurgreep voor is vervangen, maar nog steeds niet helemaal vlekkeloos. Ik moet vaak 2 keer trekken om de deur open te krijgen vanuit binnen en als ik de deur dan weer dichtgooi vergrendelt hij weer lijkt het. Dit is duidelijk anders bij de andere portieren en de leen id.3.

Ik blijf met 2.1 problemen houden met de handleiding update. Elke keer zegt hij bezig te zijn en vervolgens dat hij weer gestopt is.

Heeft het 2x trekken om jouw portier open te krijgen misschien te maken met het feit dat VW heeft besloten alle portieren nu op de anti-carjack stand te zetten? Dit houdt in dat als je heel even rijdt de portieren op slot gaan. Dan moest je bij vorige modellen 2x de handgreep aan de binnenkant gebruiken: 1x om het slot eraf te trekken en 1x om de deur echt open te doen.

Bij alle vorige VWs die ik heb gereden kon je dit aanpassen door (volgens mij) inzittenden bescherming in de setup uit te zetten waardoor de portieren niet meer automatisch op slot gaan, maar in mijn ID.3 kan dit volgens mij niet meer (ik kan die instelling niet vinden) en dat vind ik persoonlijk erg jammer. Dat het portier zich automatisch weer sluit zou dat hier ook mee te maken kunnen hebben.

Hmm, ik lees nu pas dat het jouw voorportier (bestuurders?) betreft, en dat jouw andere portieren dit gedrag niet hebben.... Dan slaat mijn bericht waarschijnlijk nergens op, negeer het dus maar. Maar ik stuur hem toch in de hele kleine kans dat het toch iets nuttigs oplevert ;-)

• darud
Het viel mij op vandaag dat in onze id3 max van de travel assistent de rechter groene stippel lijn niet helemaal te zien is vanaf de onderkant, het lijkt wel of de strepen niet in het midden staan uitgelijnd.

Ik zag in het hud menu dat je alleen de weergave kan draaien en kantelen maar niet naar links of rechts kan doen.
Hebben meer mensen dit ook dat de lijnen niet goed afgesteld staan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qPXg8tvTjlAdRd4chkd3V2Bm68=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0qF2BRAAkDmiuHtNVfrnpbd.jpg?f=fotoalbum_large

• Soeski
darud schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:28:
Het viel mij op vandaag dat in onze id3 max van de travel assistent de rechter groene stippel lijn niet helemaal te zien is vanaf de onderkant, het lijkt wel of de strepen niet in het midden staan uitgelijnd.

Ik zag in het hud menu dat je alleen de weergave kan draaien en kantelen maar niet naar links of rechts kan doen.
Hebben meer mensen dit ook dat de lijnen niet goed afgesteld staan?[Afbeelding]
Je kan de hud geheel aanpassen. Tilt, maar ook hoger/lager en (edit) NIET links/rechts. Ik denk dat je teveel naar rechts staat?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Soeski schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 23:32:
[...]

Je kan de hud geheel aanpassen. Tilt, maar ook hoger/lager en links/rechts. Ik denk dat je teveel naar rechts staat?
Dan moet je mij toch echt laten zien hoe je links en rechts doet. Ik zie ook niet hoe dat moet

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-10 13:41
AkroBatik schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 20:32:

Heb ik ook gehad. Via Volkswagen support eindelijk, na veel gedoe, opgelost. Ik kopieer hun instructies hier even:

Wij zouden u vriendelijk willen verzoeken om onderstaande stappen te nemen, om de installatie van de digitale handleiding te voltooien:
Zorg ervoor dat uw Volkswagen ID.3 op een plek geparkeerd staat met een goed data bereik.
De Globe (Wifi symbool) in uw ID.3 dient wit op te lichten.
Navigeer in het Infotainment systeem naar 'Setup' > 'Fabrieksinstellingen' > 'Fabrieksinstellingen herstellen'.
U krijgt een pop up die aangeeft dat alle settings verwijderd zullen worden.
Druk op “OK”.
Wacht to de pop up vanzelf sluit.
Nadat de wagen terug naar fabrieksinstellingen is gezet, komt de “Configuratie wizard” in beeld.
Open de 'We Connect ID.App'
Volg alle stappen nogmaals zoals beschreven in de App
Nagiveer daarna in de MIB naar 'Menu' > 'Setup' > 'We Connect verbinden'
Een nieuwe QR-Code zal in beeld komen, scan deze code met uw smartphone vanuit de App
Vervolgens zou er in de MIB een melding moeten verschijnen dat de wagen succesvol is gekoppeld aan het account
Druk op 'Afronden'
Ontsteking uit, verlaat de wagen en vergrendel deze
Laat de wagen minimaal 15 minuten staan (zodat de OCU de "DeepSleep" -status bereikt)
Na 15 minuten ontgrendel de wagen > Ontsteking aan
Het meldingscentrum zou nu moeten aantonen dat de nieuwe versie v.3.3.0 van de digitale handleiding beschikbaar is
Controleer nogmaals of het voertuig een sterke data verbinding heeft
Installeer v.3.3.0 van de digitale handleiding via het meldingscentrum
Na de installatie > Ontsteking uit, verlaat de wagen en vergrendel deze
Laat de wagen minimaal 15 minuten staan (zodat de OCU de "DeepSleep" -status bereikt)
De nieuwe digitale handleiding zou nu beschikbaar moeten zijn

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• Soeski
theHoff schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:20:
[...]

Dan moet je mij toch echt laten zien hoe je links en rechts doet. Ik zie ook niet hoe dat moet
Hmm. Ik heb lang moeten zoeken op Youtube e.d. (geen zin om naar de auto te lopen beneden helemaal) maar inderdaad - puur links/rechts is niet instelbaar nu. Er stond me echt bij van wel, sorry. Het is kantelen en op/neer.
Dan is het toch wel gek dat die van jou niet goed uitgelijnd staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 24-04-2021 09:31 ]

• darud
Soeski schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:30:
[...]

Hmm. Ik heb lang moeten zoeken op Youtube e.d. (geen zin om naar de auto te lopen beneden helemaal) maar inderdaad - puur links/rechts is niet instelbaar nu. Er stond me echt bij van wel, sorry. Het is kantelen en op/neer.
Dan is het toch wel gek dat die van jou niet goed uitgelijnd staat.
Van de week ga ik maar is langs de vw dealer.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

pveatx schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:00:
[...]

Heb ik ook gehad. Via Volkswagen support eindelijk, na veel gedoe, opgelost. Ik kopieer hun instructies hier even:

Wij zouden u vriendelijk willen verzoeken om onderstaande stappen te nemen, om de installatie van de digitale handleiding te voltooien:
Zorg ervoor dat uw Volkswagen ID.3 op een plek geparkeerd staat met een goed data bereik.
De Globe (Wifi symbool) in uw ID.3 dient wit op te lichten.
Navigeer in het Infotainment systeem naar 'Setup' > 'Fabrieksinstellingen' > 'Fabrieksinstellingen herstellen'.
U krijgt een pop up die aangeeft dat alle settings verwijderd zullen worden.
Druk op “OK”.
Wacht to de pop up vanzelf sluit.
Nadat de wagen terug naar fabrieksinstellingen is gezet, komt de “Configuratie wizard” in beeld.
Open de 'We Connect ID.App'
Volg alle stappen nogmaals zoals beschreven in de App
Nagiveer daarna in de MIB naar 'Menu' > 'Setup' > 'We Connect verbinden'
Een nieuwe QR-Code zal in beeld komen, scan deze code met uw smartphone vanuit de App
Vervolgens zou er in de MIB een melding moeten verschijnen dat de wagen succesvol is gekoppeld aan het account
Druk op 'Afronden'
Ontsteking uit, verlaat de wagen en vergrendel deze
Het meldingscentrum zou nu moeten aantonen dat de nieuwe versie v.3.3.0 van de digitale handleiding beschikbaar is
Controleer nogmaals of het voertuig een sterke data verbinding heeft
Installeer v.3.3.0 van de digitale handleiding via het meldingscentrum
Na de installatie > Ontsteking uit, verlaat de wagen en vergrendel deze
De nieuwe digitale handleiding zou nu beschikbaar moeten zijn
Heel vreemd, maar hij zegt dat het resetten van fabrieksinstellingen elke keer mislukt. De auto had minder dan 20% soc, misschien had dat er iets mee te maken.

Wel de weconnect.id en al mn instellingen opnieuw moeten instellen. De melding lijkt nu weg, maar weet niet of het nu de laatste versie is.

Hebben jullie deze functies trouwens al eens geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxOefbhnvvrqYXK67uiR0nFuiNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ATXlrQdrmcayPbdYLpMbWI32.jpg?f=fotoalbum_large

.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFxACE8H0V3rOYnCj_vrJC1RBZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/58ftWfQqo7JFZVs0vfVJahHz.jpg?f=fotoalbum_large

Auto een dag in de zon, gelijk een kier van ruim 1cm zoals anderen ook al constateerden. Lijkt me niet de bedoeling (en het is lelijk), dus een berichtje naar de dealer gestuurd.

Vocht in de achterlichten is ook een issue, hopelijk komt er een oplossing voor beide (weliswaar kleine) problemen.

[ Voor 28% gewijzigd door pietermx op 24-04-2021 17:03 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
AkroBatik schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:23:
[...]
.

Hebben jullie deze functies trouwens al eens geprobeerd?
[Afbeelding]
Golf 8 GTE? :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• bilgy_no1
pietermx schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:28:
[Afbeelding]

Auto een dag in de zon, gelijk een kier van ruim 1cm zoals anderen ook al constateerden. Lijkt me niet de bedoeling (en het is lelijk), dus een berichtje naar de dealer gestuurd.

Vocht in de achterlichten is ook een issue, hopelijk komt er een oplossing voor beide (weliswaar kleine) problemen.
Jaiks... Dat verwacht je tegenwoordig niet bij een nieuw ontworpen auto...

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:44
Even wat praktijkervaring m.b.t. de batterij drain bij langere stilstand.

Ik ben de afgelopen drie weken met de boot weggeweest en heb mijn 3.1 (met de nieuwste software) met SoC 76% bij de jachthaven geparkeerd.
De afgelopen drie weken bewust niet de We connectie ID app gebruikt om niet het risico te lopen de auto tussentijds wakker te maken.
En na drie weken bij het ophalen voor het eerst op de app gekeken en tot mijn blije verrassing was de SoC nog steeds 76%! _/-\o_

Mijn vrees dat deze dan wel,snel,zou dalen bij het wegrijden was ook niet terecht. De eerste kilometer zakte hij naar 75%, maar het was dan ook slechts 10°C buiten.
En ik kwam thuis met de door ABRP voorspelde SoC. Dus ook daar was niets geks mee.
Al met al was ik blij verrast met deze ervaring en ga dus met een gerust hart langer op vakantie zonder de auto in de buurt van een lader te hoeven zetten. :)

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• bilgy_no1
Hmm ik zit een beetje in dubio. Gisteren met de dealer gesproken over mijn vertraagde ID.4. Ik kan omruilen naar een voorraadmodellen, maar dan kom ik op een duurdere 4 Max (met Top-Sport pakket, dus niet de First Max) uit met bijbetaling. Nu valt dat wel te onderhandelen, maar ik wil eigenlijk niet meer betalen dan ik voor de Tech was overeengekomen. Zeker niet omdat de extra's van de Max me niet boeien. Anders had ik die wel gekozen...

Anyway, de Tech staat nu op Week 25. Dat is al 10 weken later dan gepland (en was van de week nog week 24).

Beetje vervelende situatie. De snelle levering van de VW was juist een van de redenen om voor de ID.4 te kiezen.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

ID.4 first edition max..

.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:43
pietermx schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:28:
[Afbeelding]

Die kier is niet normaal. Maar hoeveel rijden er al in Europa. Nederland was er wel heel vroeg bij dus nog even geduld voor een een oplossing.

Vocht in de achterlichten is volgens mij een led dingetje? Dat lost vanzelf wel op toch?

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
AMARONE schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:43:
[...]

Die kier is niet normaal. Maar hoeveel rijden er al in Europa. Nederland was er wel heel vroeg bij dus nog even geduld voor een een oplossing.

Vocht in de achterlichten is volgens mij een led dingetje? Dat lost vanzelf wel op toch?
Die kier lossen ze vast wel op, denk een nieuw (extra) klemmetje voor het midden o.i.d., kan niet moeilijk zijn.

Vocht in de achterlichten was er al bij aflevering, later was het weg maar keert met regelmaat terug. Lijkt erop dat de ventilatie ervan niet echt goed ontworpen is (het is geen gesloten systeem lijkt mij).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• samv5
bilgy_no1 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:16:
Hmm ik zit een beetje in dubio. Gisteren met de dealer gesproken over mijn vertraagde ID.4. Ik kan omruilen naar een voorraadmodellen, maar dan kom ik op een duurdere 4 Max (met Top-Sport pakket, dus niet de First Max) uit met bijbetaling. Nu valt dat wel te onderhandelen, maar ik wil eigenlijk niet meer betalen dan ik voor de Tech was overeengekomen. Zeker niet omdat de extra's van de Max me niet boeien. Anders had ik die wel gekozen...

Anyway, de Tech staat nu op Week 25. Dat is al 10 weken later dan gepland (en was van de week nog week 24).

Beetje vervelende situatie. De snelle levering van de VW was juist een van de redenen om voor de ID.4 te kiezen.
Oké waarom geen voorraad 1st Max. Daar had ik ook naar gekeken. Maar er staat er geen een met een trekhaak. Vandaar de Tech maar besteld met trekhaak.

• bilgy_no1
samv5 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:01:
[...]

Oké waarom geen voorraad 1st Max. Daar had ik ook naar gekeken. Maar er staat er geen een met een trekhaak. Vandaar de Tech maar besteld met trekhaak.
De combinatie van trekhaak en warmtepomp was alleen als Max beschikbaar. Als ik van de warmtepomp afzie zal er wel meer mogelijk zijn, maar ik denk dat ik die wel nodig ga hebben in de winter (veel lange ritten en wil dan geen al te lange laadstops moeten hebben.

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:55
Lijkt me niet een ID4, voor zover ik weet kan de traction controle niet aan/uit, of zitten er ook geen verschillende e-modes op. Dit lijkt idd eerder op een PHEV zoals de GTE oid.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:30

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ad Vogels schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:23:
Gisteren constateerde ik een grote vogelpoep op de auto (Id.3, januari 2021). Meteen naar huis dus een uur later alles nat afgedaan. Vanmorgen nog sporen aanwezig en weer gewassen. Vanavond zag ik nog steeds ernstige sporen op de lak. Nu flink gepoetst maar lijkt NIET WEG.

Ben ik de eerste met een ID.x met een onuitwisbare vogelflats? Ik heb de Mangan Grey metallic lak....
Op de lak op het metaal heb ik nog geen problemen gehad, maar ik had er eentje op de motorkap op die glimmende zwarte plastic lip zitten. Aangezien ik nu niet dagelijks de auto gebruik heeft die even overdag kunnen bakken. Daarna er af gehaald en ik dacht dat ie aardig weg was.
Vandaag gewassen en toen viel mij op dat ik de vlek nog goed kon zien zitten. Met detail klei kreeg ik er nog een pietsie vuil uit, maar minder zichtbaar werd hij er niet van. Kak...
Ik heb licht moeten polijsten. Ben voor heel licht gegaan: Dodo Juice Lime Prime op een witte handpad. Meer een pre-wax cleaner: lichte polish en ook wat fillers. Toch nog een heel eind weg gekregen gelukkig. :)
Ga je echt onder een bepaalde hoek in het juiste licht kijken dan zie je nog wat. Maar bijna weg heb ik genoegen mee genomen.
Kan ik altijd later nog een keer meepakken.

TL;DR: vogelstront op de zwarte plastic lip op de motorkap? Als de wiedeweerga er af wassen!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Simply1337
Apart, emode is een PHEV dingetje om puur electro te rijden. Hdc (hill descent control).. Ding voor ICE, EV regenereert, TC heeft de ID.x officeel nog niet.

Is je boardcomputer overleden tijdens het updaten? Welke software versie geeft het aan?

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op zondag 25 april 2021 @ 02:16:
[...]

Apart, emode is een PHEV dingetje om puur electro te rijden. Hdc (hill descent control).. Ding voor ICE, EV regenereert, TC heeft de ID.x officeel nog niet.

Is je boardcomputer overleden tijdens het updaten? Welke software versie geeft het aan?
Ik kan deze tegels kiezen als de auto niet op contact staat. Zodra je dan contact inschakelt zijn ze ook weer weg 8)7

.

• Ad Vogels
  • Laatst online: 21-05-2021
Ultraman schreef op zondag 25 april 2021 @ 01:01:
[...]

Op de lak op het metaal heb ik nog geen problemen gehad, maar ik had er eentje op de motorkap op die glimmende zwarte plastic lip zitten. Aangezien ik nu niet dagelijks de auto gebruik heeft die even overdag kunnen bakken. Daarna er af gehaald en ik dacht dat ie aardig weg was.
Vandaag gewassen en toen viel mij op dat ik de vlek nog goed kon zien zitten. Met detail klei kreeg ik er nog een pietsie vuil uit, maar minder zichtbaar werd hij er niet van. Kak...
Ik heb licht moeten polijsten. Ben voor heel licht gegaan: Dodo Juice Lime Prime op een witte handpad. Meer een pre-wax cleaner: lichte polish en ook wat fillers. Toch nog een heel eind weg gekregen gelukkig. :)
Ga je echt onder een bepaalde hoek in het juiste licht kijken dan zie je nog wat. Maar bijna weg heb ik genoegen mee genomen.
Kan ik altijd later nog een keer meepakken.

TL;DR: vogelstront op de zwarte plastic lip op de motorkap? Als de wiedeweerga er af wassen!
Ik ben ook nog naar Stippent in Vught geweest (het bedrijf dat bij het programma Autowereld auto's als nieuw poetst) en kreeg daar de teleurstellende melding dat dit bij veel auto's voorkomt en dat overspuiten de oplossing is. Te gek voor woorden natuurlijk. Het kan toch niet zo zijn vogelpoep op een gloednieuwe auto zodanig inwerkt dat alleen spuiten een oplossing is. Dan schort er wat aan de lak zou ik zeggen..

Toch nog poging gedaan met polish. En wat hierboven staat klopt: onder een bepaalde hoek blijf je het zien.
Ik ga hier toch mee naar de garage...

• Alfred66

Mijn ID.3 heeft dit ook en dit valt in het menu niet af te stellen. Voor zover ik weet zijn er heel veel ID.3s die dit hebben, ik vraag mij zelfs of of er überhaupt wel exemplaren zijn waarbij dit niet gebeurt.

• Ad Vogels
  • Laatst online: 21-05-2021
KrlGl schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:13:
Even wat praktijkervaring m.b.t. de batterij drain bij langere stilstand.

Ik ben de afgelopen drie weken met de boot weggeweest en heb mijn 3.1 (met de nieuwste software) met SoC 76% bij de jachthaven geparkeerd.
De afgelopen drie weken bewust niet de We connectie ID app gebruikt om niet het risico te lopen de auto tussentijds wakker te maken.
En na drie weken bij het ophalen voor het eerst op de app gekeken en tot mijn blije verrassing was de SoC nog steeds 76%! _/-\o_

Mijn vrees dat deze dan wel snel,zou dalen bij het wegrijden was ook niet terecht. De eerste kilometer zakte hij naar 75%, maar het was dan ook slechts 10°C buiten.
En ik kwam thuis met de door ABRP voorspelde SoC. Dus ook daar was niets geks mee.
Al met al was ik blij verrast met deze ervaring en ga dus met een gerust hart langer op vakantie zonder de auto in de buurt van een lader te hoeven zetten. :)
Eerder had ik last van een drain van 1 a 2 procent per dag. Nu lijkt dat helemaal weg!
- ik leg de sleutel van de auto (Id.3 1st basis, dus alleen keyless entry), zoals eerder geopperd buiten het bereik van de auto,
- het valt mij sinds enige tijd op dat de we connect app afsluit met een melding "we connect Id is gestopt" "app sluiten" of "feedback verzenden". Bij mijn weten had ik dat voorheen niet.
- ben maand geleden overgezet naar 2.1.

Voor mijn 12V accu heb ik een monitor (25 euro Conrad) geinstalleerd. Ik kan nu actief het voltage van de accu monitoren.. en deze zakt toch regelmatig onder de 12 V.

Voor mijn eerder gemelde probleem dat de software 's morgens niet opstart is nog geen oplossing gevonden. Er is een nieuwe analysemodule besteld op advies van VW nederland. Ik blijf maar geduldig... >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHNUAFsRTg6-8b3ndjx_EQPEpYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZEw67fSy8bGvgoAKHB7Jnms.jpg?f=fotoalbum_large

• Soeski
Alfred66 schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:56:
[...]

Mijn ID.3 heeft dit ook en dit valt in het menu niet af te stellen. Voor zover ik weet zijn er heel veel ID.3s die dit hebben, ik vraag mij zelfs of of er überhaupt wel exemplaren zijn waarbij dit niet gebeurt.
Deze issues staan me niet bij, alles staat er keurig op en in het midden. Ik heb 10x meer problemen gehad dan menig ander hier, maar dit blijkbaar niet. Mag ook wel eens :+

• Soeski
Ad Vogels schreef op zondag 25 april 2021 @ 09:59:
[...]
Eerder had ik last van een drain van 1 a 2 procent per dag. Nu lijkt dat helemaal weg!
- ik leg de sleutel van de auto (Id.3 1st basis, dus alleen keyless entry), zoals eerder geopperd buiten het bereik van de auto,
- het valt mij sinds enige tijd op dat de we connect app afsluit met een melding "we connect Id is gestopt" "app sluiten" of "feedback verzenden". Bij mijn weten had ik dat voorheen niet.
- ben maand geleden overgezet naar 2.1.

Voor mijn 12V accu heb ik een monitor (25 euro Conrad) geinstalleerd. Ik kan nu actief het voltage van de accu monitoren.. en deze zakt toch regelmatig onder de 12 V.

Voor mijn eerder gemelde probleem dat de software 's morgens niet opstart is nog geen oplossing gevonden. Er is een nieuwe analysemodule besteld op advies van VW nederland. Ik blijf maar geduldig... >:)
[Afbeelding]
3.1M
De drain heb ik nog altijd wel, maar wel iets minder. 1% per dag verlies ik nog wel. Zoals ik al eerder zei is het jammer dat je auto na 2-3 dagen stil staan niet meer communiceert met de app, hij gaat te diep in slaap. je kunt geen instellingen meer aanpassen, klimatiseren starten enz - auto reageert niet meer tot je een keer instapt en start en wacht tot je 4G hebt. Je weet dus niet hoe je echte bereik is tot je instapt, elke keer weer spannend. Zal wel door de 12V drain komen en het bijladen continu.
1% per dag verliezen is niet heel leuk, maar nog te doen als je het live kan zien. Dat kan dus ook niet, dus op vliegvakantie gaan en na 2 weken met je koffertjes bij een lege auto staan lijkt me niet tof, maar ik bereid me er alvast maar op voor dat ik 'm met zo vol mogelijke batterij daar neer zal gaan zetten en bij terugkomst hopelijk maar 10-20% kwijt zal zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 25-04-2021 10:39 ]

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:25
bilgy_no1 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:29:
[...]

De combinatie van trekhaak en warmtepomp was alleen als Max beschikbaar. Als ik van de warmtepomp afzie zal er wel meer mogelijk zijn, maar ik denk dat ik die wel nodig ga hebben in de winter (veel lange ritten en wil dan geen al te lange laadstops moeten hebben.
Ik heb een id4 1st met warmtepomp en trekhaak. De combinatie bestaat wel

• samv5
bilgy_no1 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:29:
[...]

Bij van Udenhout in Den Bosch staat er een een 1st Max , met trekhaak en warmtepomp in het wit.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:36
Mdesign schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:54:
[...]

Dan is het formeel geen PON auto dacht ik. Dan is hij dus geïmporteerd uit een buurland aangezien PON besloten heeft (wegens besparing/marge) de warmtepomp niet in NL in te voeren in de 1st editions.
Correct me if I’m wrong.

• bilgy_no1
samv5 schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:20:
[...]

Bij van Udenhout in Den Bosch staat er een een 1st Max , met trekhaak en warmtepomp in het wit.
Thanks. Dealer had zelf ook een 1st Max in de juiste uitrusting op voorraad, maar die bleek al gereserveerd. Hij had ook een mooi uitgeruste Enyaq die was gecancelled door een klant, maar die bleek toch geen Assistentie Plus te hebben. En daar ging het me juist om...

Anyway, misschien is gewoon wachten tot oplevering wel beter. Moet alleen wel wat overeenkomen vwb onderhoud en APK van de huidige auto.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:56
bilgy_no1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:46:
[...]

Thanks. Dealer had zelf ook een 1st Max in de juiste uitrusting op voorraad, maar die bleek al gereserveerd. Hij had ook een mooi uitgeruste Enyaq die was gecancelled door een klant, maar die bleek toch geen Assistentie Plus te hebben. En daar ging het me juist om...

Anyway, misschien is gewoon wachten tot oplevering wel beter. Moet alleen wel wat overeenkomen vwb onderhoud en APK van de huidige auto.
Op het moment zijn de zijn de ervaringen dat degene die Assistentie basis hebben op de Enyaq ook alle functies hebben van assistentie plus. Foutje? Geen idee maar er is dus kans dat het er wel op zit.

Zie knirrebir in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

[ Voor 5% gewijzigd door vinom op 25-04-2021 11:51 ]

• bilgy_no1
Mdesign schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:54:
[...]

Ja, ik heb ze gezien. Maar de dealer had er geen voorraadmodel van staan die nog niet gereserveerd is.

• bilgy_no1
vinom schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:50:
[...]

Op het moment zijn de zijn de ervaringen dat degene die Assistentie basis hebben op de Enyaq ook alle functies hebben van assistentie plus. Foutje? Geen idee maar er is dus kans dat het er wel op zit.

Zie knirrebir in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Dus inclusief de Travel Assist? Want daar gaat het me om (ik ga veel lange snelwegritten maken).

Het was ook onduidelijk in hun systeem. Ik zal vragen of ze het nakijken. Was verder namelijk wel een heel volledige uitvoering.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
bilgy_no1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:54:
[...]

Dus inclusief de Travel Assist? Want daar gaat het me om (ik ga veel lange snelwegritten maken).

Het was ook onduidelijk in hun systeem. Ik zal vragen of ze het nakijken. Was verder namelijk wel een heel volledige uitvoering.
Yep, zie mijn edit. Worth checking!

• bilgy_no1
vinom schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:12:
[...]

Yep, zie mijn edit. Worth checking!
Thanks voor de tip!

• Simply1337
bilgy_no1 schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:54:
[...]

lijkt van wel.. ACC + side assist + traffic jam assist (Front Assist) is al mogelijk met basis assistentie. En deze 3 heb je nou net nodig voor Travel assist.

Geen idee of Emergency Assist ook mogelijk is met Assistent basis.. Anders is dat het enige verschil tussen basis en plus. OF... is een verkapte demo om later betaald uit te brengen door een 0 te veranderen naar 1... :+

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:35
Ik heb afgelopen maand mijn keuze doorgegeven voor de nieuwe lease auto. Dit is een ID.4 Style geworden met de volgende keuzes:

Trekhaak, elektrisch uitklapbaar, mechanisch inklapbaar
  • Exterieur Style Pakket
  • Velgen Hamar, 19 inch lichtmetaal
  • Style Interieur Pakket Plus
  • Bekleding in stof Art Velours met inserts in kunstleder
  • Moonstone Grey unilak
  • Comfort Pakket Plus
  • Multimedia Pakket
  • Style Interieur Pakket
  • Design Pakket
  • Assistance Pakket
Nu ging ik er eigenlijk vanuit dat adaptive cruise control standaard in het optiepakket zit. Maar op de VW website maken ze hier onderscheid in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPHFWqBvJS1L5DwU9sAPfa42aCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HpAW3dvofnow2QcpCj58GvYC.jpg?f=fotoalbum_large

Het is mij nu niet helemaal duidelijk of de auto die ik besteld heb ACC heeft. Weet iemand dat misschien?
Voordat ik met de lease maatschappij aan de telefoon ga ;)

• ik222
  • Niet online
mitchdc schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:52:
Ik heb afgelopen maand mijn keuze doorgegeven voor de nieuwe lease auto. Dit is een ID.4 Style geworden met de volgende keuzes:

Trekhaak, elektrisch uitklapbaar, mechanisch inklapbaar
  • Exterieur Style Pakket
  • Velgen Hamar, 19 inch lichtmetaal
  • Style Interieur Pakket Plus
  • Bekleding in stof Art Velours met inserts in kunstleder
  • Moonstone Grey unilak
  • Comfort Pakket Plus
  • Multimedia Pakket
  • Style Interieur Pakket
  • Design Pakket
  • Assistance Pakket
Nu ging ik er eigenlijk vanuit dat adaptive cruise control standaard in het optiepakket zit. Maar op de VW website maken ze hier onderscheid in:
[Afbeelding]

Het is mij nu niet helemaal duidelijk of de auto die ik besteld heb ACC heeft. Weet iemand dat misschien?
Voordat ik met de lease maatschappij aan de telefoon ga ;)
ACC zit er gewoon op, dat is namelijk standaard op alle ID.4 varianten. Dat het bij Life er expliciet als highlight bij staat komt omdat die simpelweg kaler is wat betreft andere opties dan de Style die jij hebt (alleen de Life heeft dan uiteraard wel de zwaardere motor en grotere accu)

Tip, je kunt op de Volkswagen site de prijslijst downloaden, daarop kun je dit soort dingen exact zien.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 25-04-2021 19:04 ]

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:35
ik222 schreef op zondag 25 april 2021 @ 19:02:
[...]

ACC zit er gewoon op, dat is namelijk standaard op alle ID.4 varianten. Dat het bij Life er expliciet als highlight bij staat komt omdat die simpelweg kaler is wat betreft andere opties dan de Style die jij hebt (alleen de Life heeft dan uiteraard wel de zwaardere motor en grotere accu)

Tip, je kunt op de Volkswagen site de prijslijst downloaden, daarop kun je dit soort dingen exact zien.
Ahh super! Dankjewel :)

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-10 16:00

Yup, hier precies hetzelfde issue (3.1M)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:30:
[...]

Dan is het formeel geen PON auto dacht ik. Dan is hij dus geïmporteerd uit een buurland aangezien PON besloten heeft (wegens besparing/marge) de warmtepomp niet in NL in te voeren in de 1st editions.
Correct me if I’m wrong.
Dat heb je helemaal fout. Het waren inderdaad auto's bestemd voor een ander land dan Nederland. Evengoed heeft Pon ze overval vandaag gekregen en zijn het gewoon officieel Nederlands geleverde Volkswagen's.

Bron: ik heb er eentje en die gaat van de dealer terug naar Pon wegens een ernstig probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door theHoff op 26-04-2021 08:17 ]

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
Ook niet de minstens coureurs die er mee aan de haal gaan :) Denk wel dat ze de ESP uit hebben gezet :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• NWA

NWA

theHoff schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:16:
[...]

Dat heb je helemaal fout. Het waren inderdaad auto's bestemd voor een ander land dan Nederland. Evengoed heeft Pon ze overval vandaag gekregen en zijn het gewoon officieel Nederlands geleverde Volkswagen's.

Bron: ik heb er eentje en die gaat van de dealer terug naar Pon wegens een ernstig probleem.
Ik heb ook een 4.1st non max met WP en een uitklapbare trekhaak. Kon ik gewoon als optie selecteren in de keuzelijst.

• NWA

NWA

Kom een irritant dingetje tegen:
Ik heb in mijn infotainment systeem wat aangepast in de standaard weergaven van de swipe menu's, zoals het toevoegen van een extra template.
Ik heb nu het rare gedrag dat al deze aanpassingen bij elke keer als ik de auto 'start' verdwenen zijn. Zo is de kaart in het eerste scherm (de standaard met de navigatie, de radio en de auto knop) een zwart vlak, en zijn in mijn extra templates alle vakjes zwart. Ik zet ze er weer in, kan de icons selecteren en dan werkt het weer, maar ik kan ze de volgende keer weer opnieuw erin zetten.

Mis ik ergens een bevestiging die ik moet doen na het aanpassen? Of gaat hier iets fout, herkent iemand dit ook?
Heb gewoon de 2.1 update.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:43
Gisteren een ritje van 2 uur richting Zeeland (wat weinig laders langs de snelweg). Blij dat je kan zoeken op laadstations, hopelijk voegen ze de optie langs de route nog toe voor alleen snelweg snellader ipv ook alle dorpen waar je heenkan.

Merkte wel dat het centrale scherm bloedheet werd aan de achterkant(hopelijk gaat dat goed in de zomer)

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
AMARONE schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:56:
Gisteren een ritje van 2 uur richting Zeeland (wat weinig laders langs de snelweg). Blij dat je kan zoeken op laadstations, hopelijk voegen ze de optie langs de route nog toe voor alleen snelweg snellader ipv ook alle dorpen waar je heenkan.

Merkte wel dat het centrale scherm bloedheet werd aan de achterkant(hopelijk gaat dat goed in de zomer)
Die achterkant wordt inderdaad heel erg warm. Kwam ik ook al achter.
Wat ik had gedaan is de fan's eronder naar boven gericht.
Dit zal niet heel veel schelen denk ik, maar alle beetjes helpen.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-11 12:05
J.W schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:35:
ID.4 1st . N.a.v. @Simply1337 zijn laatste YT filmpje , heb ik besloten om Apple maps maar weer een kans gegeven i.p.v. VW standaard navigatie.

Weet iemand toevallig of VW plannen heeft om mee te doen met Apple EV routing ?
Ik kan nergens informatie vinden of VW mee gaat doen met Apple EV routing, maar dat zou wel een geweldige functie zijn. Ik heb net via de Apple Kaarten app feedback gestuurd dat EV Routing niet werkt met mijn Volkswagen, misschien helpt dat :)

Iemand meer informatie?

• mcmiles
Nevie schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:09:
[...]

Ik kan nergens informatie vinden of VW mee gaat doen met Apple EV routing, maar dat zou wel een geweldige functie zijn. Ik heb net via de Apple Kaarten app feedback gestuurd dat EV Routing niet werkt met mijn Volkswagen, misschien helpt dat :)

Iemand meer informatie?
Niet meer informatie, maar ik lees voor het eerst dat je Apple Maps als EV-routeplanner kan gebruiken. Eens uitvinden, thanks

• DonJunior
Hoe cool.. er blijkt dus een bedrijf te zijn die de ID3 als Harlekin editie heeft gewrapt.
https://www.autoweek.nl/o...-led-koplampen-19-velgen/

(grappig detail: De voorbumper hebben ze de wrap OVER de gaten getrokken. Het wrapbedrijf waar ik contact mee heb gehad die raadde dit juist af omdat je hier heel snel last van gaat krijgen bij steenslag. Die steentje gaan op snelweg snelheid dwars door die wrap heen op dat punt, dus binnen no-time zou je dan gaten hebben in je wrap.

*sowieso

• ik222
  • Niet online
DonJunior schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:38:
Hoe cool.. er blijkt dus een bedrijf te zijn die de ID3 als Harlekin editie heeft gewrapt.

(grappig detail: De voorbumper hebben ze de wrap OVER de gaten getrokken. Het wrapbedrijf waar ik contact mee heb gehad die raadde dit juist af omdat je hier heel snel last van gaat krijgen bij steenslag. Die steentje gaan op snelweg snelheid dwars door die wrap heen op dat punt, dus binnen no-time zou je dan gaten hebben in je wrap.
Dan weet je in elk geval dat je 100% zeker in de aller lelijkste ID.3 van het land rijdt als je die koopt :+ Echt wie heeft deze kleuren verzonnen, het lijkt wel een auto in een clownspak 8)7

• DonJunior
@ik222 U bent niet bekend met de Harlekin editie van VW?
https://www.thedrive.com/...righten-up-everyones-2021

*sowieso

• ik222
  • Niet online
Nope nog nooit van gehoord (gelukkig) :P Ik vind het ook echt oprecht ongelofelijk lelijk.

@OneMoreThing Nee dat ook niet maar nogmaals, ook dat kan toch geen rechtvaardiging zijn om je nieuwe auto zo toe te takelen :X :o

[ Voor 23% gewijzigd door ik222 op 26-04-2021 13:51 ]

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:28
En niet met Wikipedia: Harlekijn (personage) :+

@ik222 Eens hoor, afschuwelijk lelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door OneMoreThing op 26-04-2021 13:54 ]

• DonJunior
ik222 schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:50:
[...]

Nope nog nooit van gehoord (gelukkig) :P Ik vind het ook echt oprecht ongelofelijk lelijk.

@OneMoreThing Nee dat ook niet maar nogmaals, ook dat kan toch geen rechtvaardiging zijn om je nieuwe auto zo toe te takelen :X :o
Nee.. daar moet ik je wel gelijk in geven.. Ik zou er zelf ook niet in willen rijden hoor.

*sowieso

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 17:33

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Ik vind em erg geslaagd moet ik zeggen!
Vraag me wel af hoe duurzaam zo'n wrap is.

• KrlGl
Gaat lekker vandaag met de Zappi...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ljai__pMLVoLKaknylSQGfLwuS0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7A5wHF8taL1CLhHkmdV23oXf.png?f=fotoalbum_large

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:25
[ID.4 1ST] Ik probeer van de voorstoelen de hoofdsteun te verwijderen. Ik heb sterk de indruk dat dit niet kan. Ik ben flink aan het trekken geweest en heb zelfs de handleiding gevolgd. Die zegt dat het wel moet kunnen.. Is het bij jullie al gelukt?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VvFkVjQ/image.png

• DonJunior
Wel of niet? Ik begrijp niet wat de context is?
Ben je er wel of niet blij mee? 6KW is ansich niet veel toch? Maar je trekt nu in ieder geval niets van het net.. dus dat lijkt me prima.

*sowieso

• KrlGl
DonJunior schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:59:
[...]

Wel of niet? Ik begrijp niet wat de context is?
Ben je er wel of niet blij mee? 6KW is ansich niet veel toch? Maar je trekt nu in ieder geval niets van het net.. dus dat lijkt me prima.
Wel, dus. Vandaag is een van de dagen dat ik van 20->80% volledig op zonnestroom kan laden. Daar ben ik dus wel blij mee.
En 6 kW is tov mijn geïnstalleerd vermogen voor deze tijd van het jaar prima.

In totaal houd ik per jaar ca. 2500 kWh over, dus hoe meer ik daarvan in de id.3 kan stoppen hoe beter. Kan ik vast oefenen voor de tijd dat de salderingsregeling stopt... >:)

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:37
AMARONE schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:56:
Gisteren een ritje van 2 uur richting Zeeland (wat weinig laders langs de snelweg). r)
Ja in Zeeland A58 is het nog slecht gesteld met Laadstations.

• DonJunior
KrlGl schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:03:
[...]

Wel, dus. Vandaag is een van de dagen dat ik van 20->80% volledig op zonnestroom kan laden. Daar ben ik dus wel blij mee.
En 6 kW is tov mijn geïnstalleerd vermogen voor deze tijd van het jaar prima.

In totaal houd ik per jaar ca. 2500 kWh over, dus hoe meer ik daarvan in de id.3 kan stoppen hoe beter. Kan ik vast oefenen voor de tijd dat de salderingsregeling stopt... >:)
Ah ok duidelijk! Ja ik wil ook heel graag zonnepanelen.. maar de vrouw krijg ik nog niet zo ver. Misschien als straks de ID3 er is en stroomverbruik omhoog schiet :o

*sowieso

• Alfred66
ID3.1 Max. Vandaag zowaar ruim onder de 15kwh/100km op mijn standaard rit van werk naar huis (mix van stad en snelweg). Dan ga je dus de 400km bereik aantippen. Dat is heel wat beter dan die 250km in de winter! Zou WLTP dan toch mogelijk zijn ? :)F
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot3dLUN56EOoaVNsrb01RkAT984=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u9OtgWK1lXBNkxYsDMA3YTcD.jpg?f=fotoalbum_large

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:43

Freakie1NL

Grote Baas

"De auto is volgens strenge dealereisen rijklaargemaakt, "

Die zijn bij Pouw niet zo streng hoor kan ik je vertellen. Is net zo 'streng' als de kwaliteitskeuring van de advertenties....

Voorwiel aandrijving... 8)7

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 08:46
GeeMoney schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:30:
[...]

Correct me if I’m wrong.
Auto’s die vorig jaar op kenteken gezet zijn (1st en 1st Max) zijn verspreid met en zonder trekhaak/warmtepomp. Allemaal Pon auto’s.
Die van mij heeft dus warmtepomp en trekhaak, maar heb er niet zo veel aan.
Er lagen bij aflevering nog allemaal pon checklijsten in de auto.

• Tijsbeer
  • Laatst online: 14:54
Tijsbeer schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:54:
4.1M - vraagje: geeft de stoelverwarming bij jullie ook geen warmte aan de zijkanten? Het lijkt wel alsof er geen verwarmingselementen in de buin lederen delen van de zitting aanwezig zijn (of dat die bij mij dus niet werken, dat kan ook). Het contrast is ook zo groot tussen die koude zijkanten en de rest van de zitting :-|
Heeft iedereen warme wangen? Of vinden jullie het niet storend? Ik merkte het net weer: grijze delen zijn loeiheet, bruin is koud. En leerachtig, dus voelt nóg kouder.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• Tijsbeer
Oh, en nog iets: ik moet air care (3e tabblad in het clima menu) bij iedere rit handmatig aan zetten. Ik heb nergens een mogelijkheid gevonden om dat gewoon automatisch aan te laten staan. Of zoek ik niet goed?

• Tijsbeer
smirri schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:17:
[...]

Auto’s die vorig jaar op kenteken gezet zijn (1st en 1st Max) zijn verspreid met en zonder trekhaak/warmtepomp. Allemaal Pon auto’s.
Die van mij heeft dus warmtepomp en trekhaak, maar heb er niet zo veel aan.
Er lagen bij aflevering nog allemaal pon checklijsten in de auto.
Klopt, ook de exemplaren met warmtepomp zijn via Pon verspreid, maar die zijn in eerste instantie niet door Pon besteld.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Tijsbeer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:47:
Oh, en nog iets: ik moet air care (3e tabblad in het clima menu) bij iedere rit handmatig aan zetten. Ik heb nergens een mogelijkheid gevonden om dat gewoon automatisch aan te laten staan. Of zoek ik niet goed?
De stoelverwarming zit alleen in het zit en rug gedeelte, niet in de wangen. Zo ver ik weet is dat redelijk standaard.

De aircare is niet iets wat je altijd aan wilt hebben. Het sluit de lucht van buiten af, is dus meer iets voor als het buiten stinkt ofzo, dus je krijgt geen “verse” lucht meer binnen.

.

• Soeski
Tijsbeer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 08:47:
Air Care is een eenmalige functie om de binnenlucht te zuiveren. Dit gaat vanzelf uit. Je gebruikt het dus incidenteel als er nare luchtjes in de auto hangen (voedsel, braaksel, poep-aan-je-schoen gehad, ramen open gestaan in een pollenrijk gebied), dat soort dingen.

• Tijsbeer
Ah, OK, dank jullie wel! Dat air care leek volgens de tekst achter het i-symbooltje eerder de activatie van een soort filter te zijn.

Sowieso zijn die i-teksten vaak nogal cryptisch en / of onvolledig. Ik mis een papieren handleiding toch wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Tijsbeer op 27-04-2021 11:57 ]

• Simply1337
Tijsbeer schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:56:
Ah, OK, dank jullie wel! Dat air care leek volgens de tekst achter het i-symbooltje eerder de activatie van een soort filter te zijn.

Sowieso zijn die i-teksten vaak nogal cryptisch en / of onvolledig. Ik mis een papieren handleiding toch wel.
handleiding is in de auto. te vinden onder help

Pagina: 1 ... 92 ... 383 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.