Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 91 ... 383 Laatste
Acties:

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-10 15:20
bilgy_no1 schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:43:
[...]

Wellicht heeft het hiermee te maken:

Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Kennelijk is Android 11 een vereiste voor draadloos Android Auto?
Zo ver waren we al, derhalve via een kabeltje :)

Heb nu de Battery Optimaization Mode voor Spotify uitgezet... fingers crossed :)

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:25
eitje84 schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:00:
[...]

Zo ver waren we al, derhalve via een kabeltje :)

Heb nu de Battery Optimaization Mode voor Spotify uitgezet... fingers crossed :)
OK ik heb niks gezegd...

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:11
NWA schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:32:
[...]

Die van mij is net geleverd, maar ik zie het nu net ook op de mijne. Bij het dichtduwen van de klep (het is een non max, dus met het handje) pak je toch die rand vast en kraakte er iets een beetje te veel, dus even checken: behoorlijke kier, vooral in het stuk boven het logo. Tlijkt er niet af te gaan vallen, maar ben een beetje bang voor water dat ergens komt waar het niet hoort. Terugduwen lukt ook niet zo goed, wil het ook weer niet stukmaken..
Morgen gelijk maar even bellen, die 2 jaar garantie is zo voorbij als je niet oppast... -O-
Aanstaande woensdag krijg ik de 2.1 update en pakken ze gelijk het probleem met “de kier” aan. Ben erg benieuwd wat ermee gaan doen. Paar keer teruggeduwd al maar bij warm weer zet het elke keer weer uit.

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-10 14:37
Simply1337 schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:49:
[...]

ja, maar zoals gezegt bms% update veel trager dan display%.

Dus na een ritje is BMS hoger dan display en na een laadsessie is bms lager dan display.
BMS zal wel voor Battery Management System staan. Zou dit de echte waarde kunnen zijn, en de Display waarde die op het scherm getoond wordt?

Bij lage SOC is de Display waarde lager dan BMS, zodat je nog wat reserve hebt bij bijna lege batterij. Bij hoge SOC is de Display waarde juist hoger, zodat de batterij wat reservere capaciteit overhoudt, om degradatie gedurende de levensduur te compenseren. Zo te zien aan beide kanten ongeveer 5% van de maximale capaciteit.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-11 19:32
Vandaag een keer mijn ID.4 pro max tot 100& geladen.

De kilometers die ik zie in de "We connect ID" app vallen mij een beetje tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJ3NV9OFukdB3kVO-6Amk5glUpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JouvndaBGfhHzP5gVyXjd8VI.png?f=fotoalbum_large

Nog een vraagje. Stel dat je voor 1 maand de auto niet gebruikt.
Laat je hem dan aan de lader staan of niet?

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11 19:41
N0EL schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:27:
Vandaag een keer mijn ID.4 pro max tot 100& geladen.

De kilometers die ik zie in de "We connect ID" app vallen mij een beetje tegen.

[Afbeelding]

[3.1M] Ik merk dat het erg scheelt hoe je de laatste lading hebt weggereden qua kW per 100km voor wat de app aangeeft bij 100%. Ik heb mijn auto vandaag tot 100% geladen en er staat in de app nu 340km (wat ik er niet mee kan rijden...). Heb de vorige lading met ongeveer 17,5kW per 100km weggereden. Meestal rij ik wat sneller dan de laatste lading (19,5 kW per 100km) en geeft ie bij 100% rond de 310km aan. Is toch ruim 10% verschil. Nu heb ik een 58kWh accu en jij een 77, dus ik snap dat jouw 100% onder de 400km wat tegenvalt. Wel benieuwd wat jouw kWh per 100km is over het algemeen, gewicht scheelt natuurlijk wel aardig wat tussen de 3 en de 4.

Wat aan de lader laten staan betreft, volgens mij stopt het laden bij full charge en zul je zelf weer moeten aangeven dat het laden hervat wordt. Druppelladen om de auto op max opgeladen te houden kan (volgens mij...) niet. Als ie nog aan de lader hangt kun je met de app een laadsessie starten.

• bilgy_no1
N0EL schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:27:
Dat zou ik niet doen. Het is voor Li-Ion batterijen niet fijn om lang op een hoge state-of-charge te zijn. Daarom ook het advies om normaal tot 80% te laden en alleen tot 100% als je daarna een lange rit maakt en die range echt nodig hebt.

Het is ook niet zo dat je de kans loopt dat de batterij in een maand helemaal leeg loopt. Het verlies per dag lijkt minimaal.

Het is wel verstandig om de SOC in de gaten te houden via de app en als om een of andere reden toch de batterij ontlaadt dan toch even bij te laden. De kabel laten zitten levert alleen maar het risico op dat je erover struikelt, of dat er een of andere bug optreedt... (gezien de recente VW historie...).

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

MJMaverick schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:03:
[...]

[3.1M] Ik merk dat het erg scheelt hoe je de laatste lading hebt weggereden qua kW per 100km voor wat de app aangeeft bij 100%. Ik heb mijn auto vandaag tot 100% geladen en er staat in de app nu 340km (wat ik er niet mee kan rijden...). Heb de vorige lading met ongeveer 17,5kW per 100km weggereden. Meestal rij ik wat sneller dan de laatste lading (19,5 kW per 100km) en geeft ie bij 100% rond de 310km aan. Is toch ruim 10% verschil. Nu heb ik een 58kWh accu en jij een 77, dus ik snap dat jouw 100% onder de 400km wat tegenvalt. Wel benieuwd wat jouw kWh per 100km is over het algemeen, gewicht scheelt natuurlijk wel aardig wat tussen de 3 en de 4.

Wat aan de lader laten staan betreft, volgens mij stopt het laden bij full charge en zul je zelf weer moeten aangeven dat het laden hervat wordt. Druppelladen om de auto op max opgeladen te houden kan (volgens mij...) niet. Als ie nog aan de lader hangt kun je met de app een laadsessie starten.
Dit is ter referentie mijn status, na een kort ritje van 15 km met ongeveer 15 à 16 kwh per 100km. De schatting van de GOM kms is zelfs toegenomen, omdat mijn vorige rit voornamelijk snelweg was. M.a.w deze weergave zegt heel erg weinig over de werkelijke actieradius als je gevarieerde ritten maakt. Als je elke dag hetzelfde traject rijdt, lijkt mij dit meer betrouwbaar. 4.1st

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MsHxVNejaqYE1l22PpRqQL7eOHY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eAjZ58vT7lwNgMZHwRxdt2RW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door NWA op 18-04-2021 23:04 . Reden: Dubbel woord weggehaald ]

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
wlbbrhzn schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:21:
[...]

BMS zal wel voor Battery Management System staan. Zou dit de echte waarde kunnen zijn, en de Display waarde die op het scherm getoond wordt?
dat klopt

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Simply1337
Wat win ik? :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RY18Bov.png

• N0EL
Wacht maar. Ik moet deze week een sloepje ophalen :-)

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Simply1337 schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:23:
Eerste phantom braking waarschuwing gehad met mn id4.. harde schaduw onder een viaduct. ugh
Afgelopen vrijdag wel alle toeters en bellen die afgingen bij een flinke slagschaduw, maar hij remde niet zelf. Al stond er met rood aangegeven: Direct remmen!

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• TSLJoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-10-2024
Electromonkey schreef op zondag 18 april 2021 @ 21:21:
[...]

Aanstaande woensdag krijg ik de 2.1 update en pakken ze gelijk het probleem met “de kier” aan. Ben erg benieuwd wat ermee gaan doen. Paar keer teruggeduwd al maar bij warm weer zet het elke keer weer uit.
Ik heb een beetje zitten kijken en volgens mij zit de balk zowel links als rechts met twee moeren vast. In het midden zitten drie klemmen die kennelijk losspringen. Hij zal er dus niet afvallen maar het staat lelijk en het voelt gammel aan.

Ik ben benieuwd en hoor graag wat ze er in de garage aan hebben kunnen doen. Ik kom er bij mij maar niet meer aan want na een beetje terugdrukken (wat niet helemaal lukt) krijg ik alleen maar heel veel gekraak bij openen en sluiten van de klep.

ID.4 1st 2020

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-11 21:15
TSLJoost schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:08:
[...]

Ik heb een beetje zitten kijken en volgens mij zit de balk zowel links als rechts met twee moeren vast. In het midden zitten drie klemmen die kennelijk losspringen. Hij zal er dus niet afvallen maar het staat lelijk en het voelt gammel aan.

Ik ben benieuwd en hoor graag wat ze er in de garage aan hebben kunnen doen. Ik kom er bij mij maar niet meer aan want na een beetje terugdrukken (wat niet helemaal lukt) krijg ik alleen maar heel veel gekraak bij openen en sluiten van de klep.
Bij mij hebben ze afgelopen vrijdag bij de ID4.1 ook bij de update naar die kier gekeken. Inderdaad 2 moeren. Die klemmetjes kreeg ik geen feedback over. Ze hebben het los gehaald en weer vast gezet. Als het probleem blijft dan kan de dealer er weinig aan doen tot er een oplossing vanuit VW komt. Dat is in elk geval wat ik te horen kreeg. Plus dat ik natuurlijk niet aan het logo moet trekken om de klep open te doen (alsof ik dat doe...???) 8)7

Verder is de update in 1 dag gelukt. Alle instellingen (Android Auto; aanpassing van de tiles/widget) e.d. waren behouden gebleven. Alleen de kleur moest ik even opnieuw instellen. Merk weinig verschil met de 2.0 versie (zoals de meeste die vanaf 2.0 komen).

[ Voor 10% gewijzigd door Ghost81 op 19-04-2021 12:11 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:00
maik73 schreef op maandag 19 april 2021 @ 06:56:
[...]

Afgelopen vrijdag wel alle toeters en bellen die afgingen bij een flinke slagschaduw, maar hij remde niet zelf. Al stond er met rood aangegeven: Direct remmen!
Hij remt ook alleen als je niet zelf ingrijpt(sturen, uitrollen, lichtjes remmen, je hoofd bewegen) of zit te slapen.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Iemand anders ook last van ontzettend veel windgeruis via de carkit? Niet als ik praat, maar wel als ik stil ben, dan pikt de microfoon mega veel ruis op, zo erg dat mijn gesprekspartners er vrijwel allemaal wat van zeggen. (4.1M)

• Simply1337
theHoff schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:50:
Iemand anders ook last van ontzettend veel windgeruis via de carkit? Niet als ik praat, maar wel als ik stil ben, dan pikt de microfoon mega veel ruis op, zo erg dat mijn gesprekspartners er vrijwel allemaal wat van zeggen. (4.1M)
geen last van

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-11 20:19
Ik ook niet; mensen vragen me zelfs of ik thuis ben als ik in de auto zit, zo stil schijnt 't te zijn.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-11 07:28
De rust is wedergekeerd en het aftellen kan beginnen. Geplande productie wk19, aankomst dealer wk22!! Eindelijk bevestiging en progressie

Deze moet naar het Skoda Enyaq topic...excuus

[ Voor 16% gewijzigd door FJP84 op 19-04-2021 17:05 . Reden: Verkeerd gepost ]

• Ad Vogels
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Gisteren constateerde ik een grote vogelpoep op de auto (Id.3, januari 2021). Meteen naar huis dus een uur later alles nat afgedaan. Vanmorgen nog sporen aanwezig en weer gewassen. Vanavond zag ik nog steeds ernstige sporen op de lak. Nu flink gepoetst maar lijkt NIET WEG.

Ben ik de eerste met een ID.x met een onuitwisbare vogelflats? Ik heb de Mangan Grey metallic lak....

• N0EL
Mijn grootse angst hier.
Ik woon aan het water. Veel aalscholvers hier.
Aalscholvers zijn echt de viezeriken onder de vogels.
Poep is heel zuur, en sloopt echt alles!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-10 08:46
Tijsbeer schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:16:
Ik ook niet; mensen vragen me zelfs of ik thuis ben als ik in de auto zit, zo stil schijnt 't te zijn.
Hier idem dito. Heb het zelf ook ervaren toen mijn vrouw ermee op weg was. Nog niet eerder zo een goede carkit gehad

• bilgy_no1
Ad Vogels schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:23:
Gisteren constateerde ik een grote vogelpoep op de auto (Id.3, januari 2021). Meteen naar huis dus een uur later alles nat afgedaan. Vanmorgen nog sporen aanwezig en weer gewassen. Vanavond zag ik nog steeds ernstige sporen op de lak. Nu flink gepoetst maar lijkt NIET WEG.

Ben ik de eerste met een ID.x met een onuitwisbare vogelflats? Ik heb de Mangan Grey metallic lak....
Fnck!ng ironisch dat ze net jou moeten hebben... :X O-) :+

Maar serieus. Wat ik heb geleerd is om niet hard te poetsen, zeker niet met ruwe zaken als keukenpapier of de wat grovere microvezel doekjes. Dat kan hele kleine krassen veroorzaken en misschien dat daarin nog wat vogelpoep blijft zitten. Op die donkere kleur heb je met witte poep dan al snel een zweem.

Beste is de vogelpoep met ruim water zoveel mogelijk weg te spoelen. Eventueel met een beetje autoreiniger. Die hele zachte vochtige babydoekjes kunnen ook nog wel eens helpen om hardnekkige stukjes weg te halen.

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11 20:30
Vandaag check afspraak voor de handgrepen en moeten alle 4 worden vervangen. Staat gepland over 2 weken. Vanwege kids die klaar waren met het wachten nog geen details over de waarom etc.

Trekhaak is een woord dat ze liever niet horen. Nog steeds geen idee wanneer die komen en veel mensen vragen erom...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-11 00:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ad Vogels schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:23:

Hier al een keer of drie een flats van mijn Stonewashed Blue afgehaald.
Staat in de wax (Collinite 476S) en het was er met wat Bird Sh#t Remover en een microfiebert of zachte doek ook redelijk vlot af.
Vogelpoep in de zon kan nare plekken veroorzaken, daarom ligt er standaard een klein flesje van dat spul of Spray and Wipe in de wagen, samen met een doekie.

Feit dat je er flink op gepoetst hebt kan wel gevolgen hebben. Je veroorzaakt al snel kleine krassen doordat je met wat druk fijn vuil heen en weer gaat duwen op je lak. Hopelijk heb je het goed nat gehouden tijdens je acties?

Als je toch nog een spoor hebt zou je het eens met detail klei kunnen proberen. Helpt dat niet dan zo schoon mogelijk maken en richting een lichte polish bewegen. Volkswagen lak is normaalgesproken tamelijk hard, dus kan zijn dat je niet de lichtste polish moet pakken. Maar dat is opbouwend experimenteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 20-04-2021 00:59 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 13:29
Ik zag op ome Ali dat er dynamische knipperlichten voor de id3 verkocht worden, heeft iemand hier al ervaring mee of dit werkt en of het makkelijk te vervangen is?

https://a.aliexpress.com/_uQw1Rz

• MJMaverick
darud schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 07:47:
Ik zag op ome Ali dat er dynamische knipperlichten voor de id3 verkocht worden, heeft iemand hier al ervaring mee of dit werkt en of het makkelijk te vervangen is?

Helaas geen ervaring mee en weet ook niet hoe eenvoudig het is om te vervangen. Wat me een klein beetje zorgen baart is dat er niet expliciet bij staat dat de dode-hoek-indicator er ook op zit, en er geen foto is die daar uitsluitsel over geeft.

Never mind, lijkt erop dat je alleen de ledstrip aan de buitenkant vervangt en niet de hele spiegelunit.

[ Voor 9% gewijzigd door MJMaverick op 20-04-2021 09:05 ]

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Volgens mij heb ik iemand hier in het topic gezien met een linkje naar een guide ervoor, maar kan het zo gauw even niet vinden. Zag er wel prima uit.

Dit was het filmpje YouTube: re:blink - VW Passat B8 - Running / dynamic / floating mirror turn l...
Zou op dezelfde wijze vervangen moeten kunnen worden.

Edit: mhe59 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" Ah toch gevonden

[ Voor 86% gewijzigd door theHoff op 20-04-2021 08:56 . Reden: Gevonden ]

• darud
theHoff schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 08:50:
[...]

Volgens mij heb ik iemand hier in het topic gezien met een linkje naar een guide ervoor, maar kan het zo gauw even niet vinden. Zag er wel prima uit.

Dit was het filmpje YouTube: re:blink - VW Passat B8 - Running / dynamic / floating mirror turn l...
Zou op dezelfde wijze vervangen moeten kunnen worden.

Edit: mhe59 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1" Ah toch gevonden
Dankje, ik ga ze bestellen en aan de hand van dat filmpje ze vervangen 👍🏻👍🏻

• bilgy_no1

Waar ik op zit te wachten is dat je het verlichte VW logo bij AliE kunt bestellen, zowel voor als achter... Of eigenlijk liever nog dat het een verlicht logo is van Extinction Rebellion of zo... ;-)

Die doorlopende LED strips zijn mooi, maar in het pikkedonker is het wel vreemd gezicht dat er in het midden niets zit.

• Tijsbeer
bilgy_no1 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:47:
[...]

Waar ik op zit te wachten is dat je het verlichte VW logo bij AliE kunt bestellen, zowel voor als achter... Of eigenlijk liever nog dat het een verlicht logo is van Extinction Rebellion of zo... ;-)
Doe mij dat logo ook maar idd 8)

• darud
[...]

Die doorlopende LED strips zijn mooi, maar in het pikkedonker is het wel vreemd gezicht dat er in het midden niets zit.
Hoe bedoel je dat er niets zit in het midden, ze lopen toch door?

• Simply1337
[...]

Wacht even tot amerikaanse Pro (s) modellen op de markt komen, kun je ze orgineel bestellen

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
Sinds ik mijn ID.3 heb ligt er een losse Qi lader in het telefoonvak met een kabel naar de USB-C aansluiting in de middenconsole, waardoor dat vak niet volledig kon sluiten. Niet de meest elegante oplossing, maar het werkte wel.

Van de week heb ik het eindelijk netjes kunnen wegwerken met een tip op FB. Nu werkt de rubberen telefoonhouder met draadloos laden alsof het in de fabriek is ingebouwd en daar ben ik erg blij mee!

Hiervoor heb ik een draadloze lader van Ikea (Livboj) uit elkaar gehaald en het Qi gedeelte met USB-C aansluiting losgehaald. Dit heb ik vastgeplakt aan de achterkant van de klep die onder de rubberen telefoonhouder zit. Vanuit daar kun je ook de middenconsole met 2x USB-C losdrukken en er aan de onderkant een USB kabel doorheen trekken en in de USB-C aansluiting klikken. Vervolgens plaats je alles weer terug in de originele positie en heb je een draadloze lader geinstalleerd. Ik ben blij :D

• bilgy_no1
darud schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:20:
[...]

Hoe bedoel je dat er niets zit in het midden, ze lopen toch door?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21Eb6yi5I3KTOXAfXle2PXTdrrI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1vv2yIrt8VkgNvMDfPsZXdc7.jpg?f=user_large

• darud
Ah ok zo bedoel je ik dacht dat je de knipperlichten bedoelde ;)

• Simply1337
Bewegende beelden hier [voor+achter logo]:

[ Voor 22% gewijzigd door Simply1337 op 20-04-2021 11:26 ]

• N0EL
Helaas mag het "direct" verlichte logo niet in Europa :-(

• bilgy_no1
N0EL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:16:
Helaas mag het "direct" verlichte logo niet in Europa :-(
Klopt, maar als je het after-market zelf installeert is dat dan ook boetewaardig? Ik weet dat er een paar jaar geleden gedoe was over het zelf installeren van LED-strips, maar die zie je nu ook overal verschijnen.

En desnoods zou een badge die de lijn gewoon doortrekt wel moeten kunnen (dan is het geen logo, maar gewoon een rood of wit streepje).

• Tijsbeer
Simply1337 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:21:
[...]

Wacht even tot amerikaanse Pro (s) modellen op de markt komen, kun je ze orgineel bestellen
Het Extinction Rebellion logo niet denk ik :P

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

ID.4 1st . N.a.v. @Simply1337 zijn laatste YT filmpje , heb ik besloten om Apple maps maar weer een kans gegeven i.p.v. VW standaard navigatie.

Weet iemand toevallig of VW plannen heeft om mee te doen met Apple EV routing ?

• NWA

NWA

Ghost81 schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:09:
[...]

Bij mij hebben ze afgelopen vrijdag bij de ID4.1 ook bij de update naar die kier gekeken. Inderdaad 2 moeren. Die klemmetjes kreeg ik geen feedback over. Ze hebben het los gehaald en weer vast gezet. Als het probleem blijft dan kan de dealer er weinig aan doen tot er een oplossing vanuit VW komt. Dat is in elk geval wat ik te horen kreeg. Plus dat ik natuurlijk niet aan het logo moet trekken om de klep open te doen (alsof ik dat doe...???) 8)7

Verder is de update in 1 dag gelukt. Alle instellingen (Android Auto; aanpassing van de tiles/widget) e.d. waren behouden gebleven. Alleen de kleur moest ik even opnieuw instellen. Merk weinig verschil met de 2.0 versie (zoals de meeste die vanaf 2.0 komen).
Aangezien bij mijn ID4.1st ook de strip wat kiert, heb ik contact opgenomen met Volkswagen, zowel met de dealer als met de support lijn. Lang verhaal kort: het is nog een beetje onduidelijk of dit inderdaad los zit, of dat dit af-fabriek zo gemaakt is. Ik krijg de indruk, dat het behoorlijk vaak lijkt voor te komen, dus of is het een groot ding, of was het al de bedoeling.... het is ook voor mij en zoals ik begrijp voor de dealers nog erg onduidelijk.

Twee verschillende dealers hebben ook hun showroom modellen vergeleken en zien op die exemplaren namelijk ook (in meer of mindere mate) deze kier. Heb even gekeken bij het afwassen van wat vogelpoep, en het water loop gewoon onder de strip door naar beneden. Dus misschien valt het mee? Aan de andere kant, het gekraak associeer ik niet bij VW kwaliteitsbouw.

Vandaar even een klein oproepje: zijn er ook ID.4 rijders die NIET een kierende strip op de achterklep hebben?

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 16:39
Gisteren weer geconfronteerd met de storingsmelding over de aandrijflijn. Zoals een echte IT'er.. Auto geparkeerd, auto uitgezet, 10 seconden wachten, auto weer aan en storing was weg. Ga morgen toch maar even de dealer bellen over hoe en wat. Want als vrouwlief in de auto gaat rijden en die melding komt voorbij.. wordt het gelijk een chaotisch telefoongesprekje..

[ Voor 20% gewijzigd door PB1983 op 20-04-2021 14:02 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• N0EL
NWA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:55:
[...]
Vandaar even een klein oproep: zijn er ook ID.4 rijders die NIET een kierende strip op de achterklep hebben?
Wil wel even kijken bij mij, maar weet niet waar ik moet kijken.
Heb je er misschien een foto van ?

[ Voor 0% gewijzigd door N0EL op 20-04-2021 14:36 . Reden: typo ]

• NWA

NWA

N0EL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:35:
[...]

Wil wel even kijken bij mij, maar weet niet waar ik moet kijken.
Heb je er misschien een foto van ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7l137v0AG29V2Tvvgc1H5oFCplk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIsM7xkt1bdX5A8wsrvDHhpC.jpg?f=fotoalbum_large
Een betere heb ik zo even niet... hopelijk is het zo duidelijk.
Van buiten naar binnen zie je eerst de rand van het kunststof, dan in het midden nog een randje, en dan een kier tot het metaal van de klep. Volgens mij moet het middelste randje onder de metalen rand van de klep vallen, als ik zo de constructie beoordeel...

[ Voor 20% gewijzigd door NWA op 20-04-2021 15:11 ]

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-11 21:15
BDelamontagne schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:26:
Sinds ik mijn ID.3 heb ligt er een losse Qi lader in het telefoonvak met een kabel naar de USB-C aansluiting in de middenconsole, waardoor dat vak niet volledig kon sluiten. Niet de meest elegante oplossing, maar het werkte wel.

Van de week heb ik het eindelijk netjes kunnen wegwerken met een tip op FB. Nu werkt de rubberen telefoonhouder met draadloos laden alsof het in de fabriek is ingebouwd en daar ben ik erg blij mee!

Hiervoor heb ik een draadloze lader van Ikea (Livboj) uit elkaar gehaald en het Qi gedeelte met USB-C aansluiting losgehaald. Dit heb ik vastgeplakt aan de achterkant van de klep die onder de rubberen telefoonhouder zit. Vanuit daar kun je ook de middenconsole met 2x USB-C losdrukken en er aan de onderkant een USB kabel doorheen trekken en in de USB-C aansluiting klikken. Vervolgens plaats je alles weer terug in de originele positie en heb je een draadloze lader geinstalleerd. Ik ben blij :D
Nice! Ik had ook zoiets bedacht, maar ik kwam er achter dat ik in dat telefoonvak totaal geen GPS ontvangst heb op mijn telefoon. Daardoor werden Waze / Google Maps vrijwel onbruikbaar via Android Auto. Toen heb ik het 'project' toch maar niet uitgevoerd.

Bij de ID4 heb ik de draadloze lader nu liggen in het grote vak tussen de armleuningen (het 'laagste' / meest achterste vak zeg maar). Om de 1 of andere reden is de GPS ontvangst daar wel goed. Gek genoeg was de GPS ontvangst in het kleinere vak helemaal vooraan (dicht bij het dashboard) ook niet goed.

Dit alles met een Samsung Galaxy S9.

• N0EL
NWA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:05:
[...]

[Afbeelding]
Een betere heb ik zo even niet... hopelijk is het zo duidelijk
zo zit het bij mij (moeilijk te zien).

Heb je misschien liever een filmpje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Mm30ONjTPSid9iZ2HYKKJBpImE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0xFEyKqDRXDyzCEgNh0jWQe.jpg?f=fotoalbum_large

• NWA

NWA

N0EL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:11:
[...]

zo zit het bij mij (moeilijk te zien).

Heb je misschien liever een filmpje?

[Afbeelding]
Het ziet er een stuk strakker uit dan bij de mijne. Er is geen duidelijke kier tussen het kunststof en het metaal? Is bij mij ongeveer een halve centimeter.

• Simply1337
Kiertje lijkt een design dingetje. Het zet uit met warmte, je kunt het terug naar de carrosorie duwen. water kan achterlangs.

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NzbJXrtm0v4Q78hLazcYhwgAJI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8gl2LN66KfBryKxUMXqlEHv.jpg?f=fotoalbum_large

ziet er ook redelijk strak uit..

[ Voor 4% gewijzigd door densterdad2 op 20-04-2021 15:45 ]

• N0EL
NWA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:15:
[...]

Het ziet er een stuk strakker uit dan bij de mijne. Er is geen duidelijke kier tussen het kunststof en het metaal? Is bij mij ongeveer een halve centimeter.
Bij mij misschien max 3 mm.
Aan het eind (links en rechts) zit het min of meer tegen het metaal.

• Simply1337
Hoewel de Enyaq de Red Dot Award wint.. Wint de ID.4 de World Car Of The Year 2021 prijs *O*

https://www.motor1.com/ne...rld-car-of-the-year-2021/

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-11 17:37
Simply1337 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:24:
Hoewel de Enyaq de Red Dot Award wint..
Dat is zo ongeveer meest nietszeggende prijs die er te winnen valt. Vul maar een willekeurig merk in + Red dot award en ze hebben wel een prijs gewonnen de afgelopen 3 jaar.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:25
BDelamontagne schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:26:

Foto's van het proces / eindresultaat?

*sowieso

• bilgy_no1
Simply1337 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 18:24:
Hoewel de Enyaq de Red Dot Award wint.. Wint de ID.4 de World Car Of The Year 2021 prijs *O*

https://www.motor1.com/ne...rld-car-of-the-year-2021/
Dat is mooi nieuws voor VW, maar voor mij helaas minder goed nieuws vandaag... Levering is weer vertraagd en wel naar ergens eind juni (zou oorspronkelijk vorige week zijn).

De snelle beschikbaarheid was wel een van de redenen om voor de ID.4 te kiezen... Pff het voelt wel vreemd, want alle dealers hebben pagina's vol met voorraadmodellen staan lijkt het wel.

En bij Skoda staat 'Nu bestellen, nog dit voorjaar rijden' voor de First modellen.

Ik ben vandaag niet niet blij.

• N0EL
Vervelend man, maar het wachten is wel de moeite waard!

• Simply1337
bilgy_no1 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:30:
[...]
Levering is weer vertraagd en wel naar ergens eind juni (zou oorspronkelijk vorige week zijn).
Kun je niet beter een voorraadmodel krijgen... dit is je derde vertraging?

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
4.1M
Vandaag de update gekregen naar 2.1. Om 8:00 gebracht en kon hem om 17:00 weer halen. Vervangende auto meegekregen.
Geen laadpas hoeven achter te laten. Gebracht met 78% en teruggekregen met 74%.
Dus redelijk soepel eigenlijk wel.

Ook nog gevraagd naar de terugroepactie voor de handgrepen, maar dat was niet nodig. Auto had al de juiste versie.

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 07:39
[...]

Dat is mooi nieuws voor VW, maar voor mij helaas minder goed nieuws vandaag... Levering is weer vertraagd en wel naar ergens eind juni (zou oorspronkelijk vorige week zijn).

De snelle beschikbaarheid was wel een van de redenen om voor de ID.4 te kiezen... Pff het voelt wel vreemd, want alle dealers hebben pagina's vol met voorraadmodellen staan lijkt het wel.

En bij Skoda staat 'Nu bestellen, nog dit voorjaar rijden' voor de First modellen.

Hetzelfde nieuws als bij mij vorige week. Hebben ze een reden gegeven?

• bilgy_no1
xetri schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:03:
[...]

Hetzelfde nieuws als bij mij vorige week. Hebben ze een reden gegeven?
Had met levering onderdelen te maken. Batterijen geloof ik.

Vreemde is dat ik vorige week de dealer sprak en hij zou in die week in productie gaan. En dan nu opeens zoveel later.

• N0EL
spoiler alert

Ik weet niet of je een linkje van je dealer met de status van je auto?

Zo ja, dan kun je het laatste nummer in de URL veranderen, en dan zie je wat de volgende stap is.
Niet dat het veel uitmaakt, maar is wel leuk om dit alvast te doen (soort therapie) :-)

Was wel leuk. Ik wist op een gegeven moment wat mijn kentekenplaat was voordat de dealer dit wist.

Ik geloof dat het tot stap 9 gaat!

• bilgy_no1
Simply1337 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:49:
[...]

Kun je niet beter een voorraadmodel krijgen... dit is je derde vertraging?
Tweede keer, maar wel heel erg veel nu ineens...

Ja, dat is ook het rare: die dealers zitten vol met voorraadmodellen. Ik spreek hem van de week weer over de weg vooruit. Wie weet komt hij met die oplossing. Maar eerlijk gezegd was snelle levering een van de redenen om voor de ID.4 te kiezen en als dat niet lukt kan ik net zo goed wat langer wachten voor een van de andere nieuwe modellen die dit jaar uitkomen.

• bilgy_no1
N0EL schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:30:
spoiler alert

Ik weet niet of je een linkje van je dealer met de status van je auto?

Zo ja, dan kun je het laatste nummer in de URL veranderen, en dan zie je wat de volgende stap is.
Niet dat het veel uitmaakt, maar is wel leuk om dit alvast te doen (soort therapie) :-)

Was wel leuk. Ik wist op een gegeven moment wat mijn kentekenplaat was voordat de dealer dit wist.

Ik geloof dat het tot stap 9 gaat!
Nee, die link heb ik niet gekregen.

En hoeft ook niet. Mijn wachttherapie is dit forum... >:)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:25
bilgy_no1 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:34:
[...]

Nee, die link heb ik niet gekregen.

En hoeft ook niet. Mijn wachttherapie is dit forum... >:)
Haha dat heb ik ook.. mijn ID3 krijg ik pas in augustus (omdat dan pas mijn huidige lease afloopt)
De auto is al klaar nu nog mijn huidige contract uitzitten. Het enige probleem is.. Hoe meer ik lees op dit forum hoe meer ik twijfel of ik wel de goede keuze heb gemaakt (met al die ID3 issues).
Ik ga mijn vertrouwde. Golf 7.5 variant wel missen ben ik bang.. vooral de Dynaudio en het panorama dak (zeker met dit mooie weer)

*sowieso

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[...]

Balen inderdaad, heb je een bijzondere uitvoering?

Hier is vandaag mijn ID.4 Tech ( Moonstone Grey + Warmtepomp als extra optie) formeel bij de dealer besteld door de LM. Volgens de dealer zou de auto week 25 bij hen binnenkomen, dat is de week van 21 juni.

Ben benieuwd of het gehaald gaat worden, we gaan het zien :)

• xetri
ik222 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:22:
[...]

Hier is vandaag mijn ID.4 Tech ( Moonstone Grey + Warmtepomp als extra optie) formeel bij de dealer besteld door de LM. Volgens de dealer zou de auto week 25 bij hen binnenkomen, dat is de week van 21 juni.

Dat zou echt bizar zijn. Ik heb de id4 Tech Mangan Grey half januari besteld. Verwachte afleverweek: week 25.....
bij welke dealer zit je?

• bilgy_no1
[...]

Tech Moonstone Grey + Warmtepomp + Trekhaak
Rond half januari besteld.

• ik222
  • Niet online
xetri schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:24:
[...]

Dat zou echt bizar zijn. Ik heb de id4 Tech Mangan Grey half januari besteld. Verwachte afleverweek: week 25.....
bij welke dealer zit je?
Van Mossel, zowel als dealer als ook als LM.

Enige verschil met @bilgy_no1 is dat ik geen trekhaak besteld heb. Lees wel meer over leveringsproblemen met de trekhaak dus misschien zit daar een oorzaak?

• xetri
ik222 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:31:
[...]

Enige verschil met @bilgy_no1 is dat ik geen trekhaak besteld heb. Lees wel meer over leveringsproblemen met de trekhaak dus misschien zit daar een oorzaak?
Ik ook geen trekhaak, wel een warmtepomp

• ik222
  • Niet online
Ach ja het blijft gewoon afwachten, auto levertijden zijn altijd onvoorspelbaar. Het ene moment bellen ze je dat het 2 maanden langer duurt en de week erna kan hij op transport staan...

• N0EL
Ik had mijn ID.4 Pro Max (Moonstone gray, 21" velgen en alles er op/aan en onder) besteld op 12 februari en ontvangen op 9 april. (A-POINT Almere)
Zelfs de dealer was onder de indruk hoe snel het gegaan was.

[ Voor 33% gewijzigd door N0EL op 21-04-2021 08:55 . Reden: typo ]

• bilgy_no1
ik222 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:31:
[...]

Als oorzaak is niets over de trekhaak gezegd. Zou met batterij-onderdelen te maken hebben.

• N0EL
Was er laats niet ergens brand in een EV batterijen fabriek??

• ik222
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:38:
[...]

Als oorzaak is niets over de trekhaak gezegd. Zou met batterij-onderdelen te maken hebben.
Ik vraag me af in hoeverre een dealer echt weet wat de werkelijke oorzaak is? Krijg soms ook het gevoel dat het een beetje is van stop er een muntje in en kijk wat er dit keer uit de bullshit generator komt rollen :p

Maar nogmaals dit soort dingen heb ik bij elke nieuwe auto gezien. Je kunt geluk of pech hebben, soms is het echt gewoon onverklaarbaar waarom iemand die later besteld zijn auto toch eerder heeft. En het komt ook regelmatig voor dat een vertraagde auto er ineens toch is.

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-10 22:44

mhe59

ID.5 Pro Performance

mcmiles schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:06:
Zo CarPlay geactiveerd, wat ziet dat er goed uit en werkt lekker! Weet iemand of je ook het homescreen kan aanpassen? De apps op page 2 en daarna gaat prima via de iPhone CarPlay settings. Op het homescreen staat AppleMaps, muziek etc. Zie afbeelding.
[Afbeelding]

Nog een vraag, mijn iPhone heeft permanente verbinding met het infotainment systeem zodra ik instap. Betekent dat ook dat het infotainment systeem met internet in verbinding staat? Omdat webradio bij updates aangeeft eerst eerst een verbinding met internet te maken.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraagje, bij mij is Apple Maps kaartweergave in het donker, waar kan je dat aanpassen dat dit “overdag” is ? Bij welke instellingen pas je dit aan ? Heb van alles geprobeerd.

Verder springt, nadat ik een telefonische oproep heb gehad, de weergave niet terug naar de apple maps kaart weergave.

En ook dat de radio niet automatisch terugkomt.

Werkt dus niet zoals ik het zou verwachten. Herkennen jullie dit ?

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:54
[...]

Mijn ID.4 Tech Mangan Grey is 12 April besteld, vermoedelijke afleverdatum week 29.
Opties 20 inch Drammen velgen en een trekhaak

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
DonJunior schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:04:
[...]

Haha dat heb ik ook.. mijn ID3 krijg ik pas in augustus (omdat dan pas mijn huidige lease afloopt)
De auto is al klaar nu nog mijn huidige contract uitzitten. Het enige probleem is.. Hoe meer ik lees op dit forum hoe meer ik twijfel of ik wel de goede keuze heb gemaakt (met al die ID3 issues).
Ik ga mijn vertrouwde. Golf 7.5 variant wel missen ben ik bang.. vooral de Dynaudio en het panorama dak (zeker met dit mooie weer)
Nu heb ik ook de nodige problemen gehad maar dat is allemaal netjes opgelost. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. De ID.3 is een hele fijne auto.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 16:39
Alfred66 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:08:
[...]

Nu heb ik ook de nodige problemen gehad maar dat is allemaal netjes opgelost. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. De ID.3 is een hele fijne auto.
Helaas mee eens. Ja, ik heb wel eens een false positive storingsmelding en ja, ik heb wat bagageruimte moeten opofferen ten opzichte van mijn vorige leasebak Fabia Combi, maar elk ritje geeft mij gewoon een glimlach op mijn gezicht.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11 20:32
[...]

Ik heb in het begin ook wat twijfels gehad, maar achteraf geen spijt hoor.
Zeker nu de 2.1 update erop staat werkt alles prima.
De auto rijdt gewoon heerlijk, is goed stil en ziet er gewoon mooi uit (is persoonlijk natuurlijk).
Tegen die tijd is er misschien wel een 2.5 update om de laatste kinderziektes eruit te hebben geholpen (alhoewel ik nu niks geks tegenkom).
Niet te druk om maken ;).

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik mag me ook melden. ID.4 Tech in Gletscher White met warmtepomp en trekhaak is besteld :) Verwachte levering half juli (als het leasecontract van de huidige auto afloopt).

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• bilgy_no1
@ik222
@samv5
@Joris748
Opvallend hoor dat jullie auto's, die 2,5-3 maanden later zijn besteld dan die van mij, ongeveer tegelijkertijd worden geleverd... Ik hoop in ieder geval dat die leverdata nu harder zijn.

Ik ga dat zeker meenemen in mijn gesprek met de dealer, want ik vind dit niet acceptabel.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:52:
@ik222
@samv5
@Joris748
Opvallend hoor dat jullie auto's, die 2,5-3 maanden later zijn besteld dan die van mij, ongeveer tegelijkertijd worden geleverd... Ik hoop in ieder geval dat die leverdata nu harder zijn.

Ik ga dat zeker meenemen in mijn gesprek met de dealer, want ik vind dit niet acceptabel.
De leasemaatschappij heeft de order aangenomen. We hebben nog geen terugkoppeling over of bevestiging van de levertijd.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:54
bilgy_no1 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:52:
@ik222
@samv5
@Joris748

@bilgy_no1 Wanneer is die van jou precies bestelt? en bij welke dealer of LM?
Bij @Joris748 is het helemaal kort als ik zo lees.

• xetri
samv5 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:00:
[...]

Id.4 tech mangan grey met warmtepomp. 13 januari offerte van LM geaccepteerd.
Tijdens gesprekken leverdatum: eind maart
Na definitieve bestelling (weet de datum niet exact, maar tussen 14 en 20 januari): Week 17
Toen ik vorige week of de week ervoor informeerde was het verschoven van week 19(?) naar week 25....

Komt door Pon zegt de Pauw verkoper....

• bilgy_no1
samv5 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb tweede helft januari besteld, dus nu 3 maanden geleden. Gewoon bij een dealer, want aankoop; geen lease. Levering zou Week 15 zijn, toen week 18, maar wordt nu op week 24 geschat.

Nu weet ik dat het een soort gemeengoed is geworden dat auto's vertraagd worden geleverd, maar als mijn betaling zo vertraagd is staat er allang een deurwaarder op de stoep...

• bilgy_no1
xetri schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:07:
[...]

Id.4 tech mangan grey met warmtepomp. 13 januari offerte van LM geaccepteerd.
Tijdens gesprekken leverdatum: eind maart
Na definitieve bestelling (weet de datum niet exact, maar tussen 14 en 20 januari): Week 17
Toen ik vorige week of de week ervoor informeerde was het verschoven van week 19(?) naar week 25....

Komt door Pon zegt de Pauw verkoper....
Ja, dat is dus ongeveer dezelfde tijdlijn als bij mij.

Ik kreeg te horen dat het om batterij-onderdelen ging.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe meer ik lees op dit forum hoe meer ik twijfel of ik wel de goede keuze heb gemaakt (met al die ID3 issues).
Realiseer je goed dat wat je leest op dit forum en op het internet juist de probleemgevallen zijn. Degenen die geen problemen ervaren kom je veel minder tegen, want... die doen het gewoon :)

Mijn ID.3 Business doet het al 5500 km nagenoeg probleemloos.
Stel ik ben al 100 keer ingestapt om te gaan rijden, maar bij 1 daarvan kon ik niet meteen gaan rijden.
Dat betrof na het "starten" een storingsmelding in de aandrijving. Toen ben ik uit de auto gestapt zodat ie uit ging, ben weer ingestapt, opnieuw gestart en er was niks aan de hand.
Verder gezien:
  • Tweemaal een airbagstoring. Uit en Aan verhelpt het of gewoon gaan rijden, na een paar minuten was ie weg. Toevallig was vanochtend de tweede keer dat ik hem gezien/gehad heb.
  • Tweemaal storing cruisecontrol. Bij wegrijden gehad en ook tijdens een rit (tegen het einde van een hagelbui). Vaak heeft dat te maken met een camera die het zicht kwijt is door bijvoorbeeld condens op je voorruit of de radar heeft er wat ijs op liggen waar ie niet happy mee is, of ... <oorzaak>. Klinkt veel enger dan het is. Oplossing is vaak eenvoudig: ruitenwisser een keer er over en ontwasemen van de ruit, storing weg. En die keer tijdens/na hagelbui verdween de melding tijdens het rijden, binnen 5 minuten na de "piep".
Ik zit nog op de originele software (0564). Jij gaat sowieso een nieuwere versie hebben waardoor je waarschijnlijk die airbagstoring niet zult krijgen.

Zet ik dit af tegen een andere auto die ik heb gehad:

VW Golf GTE, anderhalf jaar, kilometerstand 127k tot 170k, had een soms "storingsscenario" met de melding dat het hybridesysteem niet functioneerde en de elektrische aandrijving daardoor was uitgeschakeld. Auto uit en weer aan, hopla werkte weer.
Ook in die GTE heb ik met wat vochtig weer regelmatig een niet functionerende cruise-control gehad. En dat was niet eens een adaptive systeem, dat was een puur deze snelheid aanhouden variant.
Wederom: uit/aan, weg.

Qua rijden is die denk ik wel te vergelijken met jouw Golf 7.5. Heerlijk rijdende wagen, stuurde goed, zat goed. Qua interieur anders dan de ID.3. Sommige aspecten qua gevoel iets luxer qua materiaalkeuze. Maar dat is ook maar net welk optiepakket je op de Golf hebt zitten.
Zou ik mijn GTE terug willen? Nee, veel liever de ID.3. De Golf reed iets sportiever, maar de ID.3 ligt ook heel keurig op de weg. De DSG bak hoef ik echt niet terug, de ID.3 is veel vloeiender. En de ID.3 is stiller van binnen.
Ja, het geluidssysteem in de Golf was wat beter voor mijn gevoel. Wanneer je met de equalizer de lage en de hoge tonen wat versterkt klinkt het al wat beter. Speakers in de achterdeuren heb ik nu niet meer en die mis ik wel een beetje. Maar het voldoet prima hoor. Ik zit ook niet in de auto voor een audio-ervaring, en gewoon radio en wat dingen van mijn telefoon spelen gaat prima.
Als je nu een Dynaudio set in je Golf hebt en de ID.3 de standaardset is... dan ga je er inderdaad op achteruit. Zelf zit ik niet in de auto voor een "audio-ervaring". Maar als jij daar anders over denkt kun je nog overwegen wat te investeren in betere speakers en speakers achterin bijvoorbeeld.

Panoramadak is volgens mij wel een optie op een aantal uitvoeringen van de ID.3. Wel mooi, geeft nog meer licht. Voor het ruimtelijke gevoel heb je het in de ID.3 minder nodig omdat de cabine van zichzelf al ruimer is en voelt dan die van de Golf.

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
Ghost81 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 15:07:
[...]

Nice! Ik had ook zoiets bedacht, maar ik kwam er achter dat ik in dat telefoonvak totaal geen GPS ontvangst heb op mijn telefoon. Daardoor werden Waze / Google Maps vrijwel onbruikbaar via Android Auto. Toen heb ik het 'project' toch maar niet uitgevoerd.

Bij de ID4 heb ik de draadloze lader nu liggen in het grote vak tussen de armleuningen (het 'laagste' / meest achterste vak zeg maar). Om de 1 of andere reden is de GPS ontvangst daar wel goed. Gek genoeg was de GPS ontvangst in het kleinere vak helemaal vooraan (dicht bij het dashboard) ook niet goed.

Dit alles met een Samsung Galaxy S9.
Oh dat is wel interessant van de GPS ontvangst. Ik heb geen enkel probleem met de GPS ontvangst in het telefoonvak. Waze/Maps en alle andere navigatie apps werken prima met mijn iPhone XR en CarPlay als het toestel in het telefoonvak ligt.

Iemand anders daar ook last van met een Android?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier geen problemen met GPS in het telefoonvak of bekerhouder, is een Android.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:09
Ultraman schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:40:
Hier geen problemen met GPS in het telefoonvak of bekerhouder, is een Android.
ID 3.1M
Hier ook echt goede ontvangst in het vakje. En dat door het glazen dak heen, echt prima. Ook 5G.

• NWA

NWA

NWA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 13:55:
[...]

Aangezien bij mijn ID4.1st ook de strip wat kiert, heb ik contact opgenomen met Volkswagen, zowel met de dealer als met de support lijn. Lang verhaal kort: het is nog een beetje onduidelijk of dit inderdaad los zit, of dat dit af-fabriek zo gemaakt is. Ik krijg de indruk, dat het behoorlijk vaak lijkt voor te komen, dus of is het een groot ding, of was het al de bedoeling.... het is ook voor mij en zoals ik begrijp voor de dealers nog erg onduidelijk.

Twee verschillende dealers hebben ook hun showroom modellen vergeleken en zien op die exemplaren namelijk ook (in meer of mindere mate) deze kier. Heb even gekeken bij het afwassen van wat vogelpoep, en het water loop gewoon onder de strip door naar beneden. Dus misschien valt het mee? Aan de andere kant, het gekraak associeer ik niet bij VW kwaliteitsbouw.

Vandaar even een klein oproepje: zijn er ook ID.4 rijders die NIET een kierende strip op de achterklep hebben?
Allereerst bedankt voor alle reacties en foto's. Ben vandaag even langsgeweest bij de dealer en daar is bevestigd dat de kier tussen het kunststof en het metaal niet zo hoort. Op een ID.4 in de showroom sloot de strip naadloos aan op de metalen rand, maar op een ID.4 die buiten stond was de kier zelfs nog erger dan bij mijn auto. Het is dus iets met werking als gevolg van de warmte van de zon.
Men wilde het wel maken, maar zonder aanpassing in het onderdeel, zal het waarschijnlijk snel weer losspringen, dus dat heeft weinig zin.

Ze zouden er melding van maken, en dan is het afwachten tot VW het oppakt en er een recall voor opzet. Maar dat doen ze pas als er voldoende problemen zijn geregistreerd natuurlijk. Dus, meld het probleem, zodat ze het t.z.t. zullen oppakken.
Er werd mij verzekerd dat VW bovenop de meldingenlijst zit, zo vlak na de release. Ze willen graag weten wat er voor problemen zijn, om die al in de productie te kunnen aanpakken.

• darud
Ik heb een vraag over de radiozenders, ik zie van sommige radio zenders geen logo staan, als ik hem op een zender laat staan dan wordt het logo wel groot zichtbaar als het scherm is versprongen.

Is het ergens aan te passen want ik heb het eerst wel gehad dat ik van de zenders die geen logo hebben het eerst wel hadden.

• N0EL
@NWA Mijn ID.4 staat met zijn achterkant meestal in de schaduw. Misschien is het mij hierdoor nog niet opgevallen.

Ik ga proberen om hem wat vaker met de achterkant in de zon te zetten, en dan kijken of het "kier" probleem er bij mij ook is.

• N0EL
darud schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:20:
Ik heb een vraag over de radiozenders, ik zie van sommige radio zenders geen logo staan, als ik hem op een zender laat staan dan wordt het logo wel groot zichtbaar als het scherm is versprongen.

Is het ergens aan te passen want ik heb het eerst wel gehad dat ik van de zenders die geen logo hebben het eerst wel hadden.
Dat zit ergens in de instellingen als je in de radio zit. Het is een aan/uit optie met iets van toon radio logos of zo iets,

• MJMaverick
N0EL schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:48:
[...]

Dat zit ergens in de instellingen als je in de radio zit. Het is een aan/uit optie met iets van toon radio logos of zo iets,
@darud
Net ff gekeken. Als je naar Radio -> Setup gaat staan er een aantal opties die met zenderlogo's te maken hebben.

De eerste, "Zenderlogo's" geeft een overzicht van de logo's van de zenders en geeft je de mogelijkheid om per zender een logo toe te wijzen. Titel van dat submenu is "Zenderlogo's beheren".
De tweede, "Automatische keuze zenderlogo's" zorgt ervoor dat het systeem automatisch kiest welk logo er aan een zender wordt toegewezen.
De derde, "Regio voor zenderlogo's" laat je het land kiezen waar de logo's van gebruikt moeten worden.

Staat de 2e optie goed bij jou ingesteld? En als dat zo is, misschien dat er bij het beheren van de zenderlogo's een aantal handmatig (of door het systeem...) op "geen logo" gezet zijn?

• darud
MJMaverick schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:00:
[...]

@darud
Net ff gekeken. Als je naar Radio -> Setup gaat staan er een aantal opties die met zenderlogo's te maken hebben.

De eerste, "Zenderlogo's" geeft een overzicht van de logo's van de zenders en geeft je de mogelijkheid om per zender een logo toe te wijzen. Titel van dat submenu is "Zenderlogo's beheren".
De tweede, "Automatische keuze zenderlogo's" zorgt ervoor dat het systeem automatisch kiest welk logo er aan een zender wordt toegewezen.
De derde, "Regio voor zenderlogo's" laat je het land kiezen waar de logo's van gebruikt moeten worden.

Staat de 2e optie goed bij jou ingesteld? En als dat zo is, misschien dat er bij het beheren van de zenderlogo's een aantal handmatig (of door het systeem...) op "geen logo" gezet zijn?
Thanks, ik ga vanmiddag even kijken hoe de instellingen staan d:)b

• Jazz37
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:11
Vandaag besteld via Athlon VW ID.4 Life met warmtepomp. Verwachte levering week 27

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 09:42
BDelamontagne schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:37:
[...]

Oh dat is wel interessant van de GPS ontvangst. Ik heb geen enkel probleem met de GPS ontvangst in het telefoonvak. Waze/Maps en alle andere navigatie apps werken prima met mijn iPhone XR en CarPlay als het toestel in het telefoonvak ligt.

Iemand anders daar ook last van met een Android?
Yes, hier ook problemen i.c.m. Samsung S9 in een ID4.1M. Krijg binnenkort een andere telefoon dus verwacht gezien de reacties hier dat het probleem hiermee niet meer aanwezig is.

• Tijsbeer
4.1M - vraagje: geeft de stoelverwarming bij jullie ook geen warmte aan de zijkanten? Het lijkt wel alsof er geen verwarmingselementen in de buin lederen delen van de zitting aanwezig zijn (of dat die bij mij dus niet werken, dat kan ook). Het contrast is ook zo groot tussen die koude zijkanten en de rest van de zitting :-|

• SiegmundB
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09:35
vandaag eindelijk ook besteld via arval (belgie), nadat de offerte al sinds 19/3 bij hen lag. id 4 pro max, blue dusk, met de hamar velgen (19 inch lijkt me groot genoeg en tco kost is lager dan 20 of 21 natuurlijk :-) )
levering verwacht begin augustus
Pagina: 1 ... 91 ... 383 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.