Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 90 ... 383 Laatste
Acties:

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

Simply1337 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:44:
[...]

je moet de scherm kiezen met grote vlak met 3 kleine vlakken aan linkerkant. En dan gewoon AppConnect kiezen
Dank, ik heb het uitgevonden. Blijkt dat het lijstje met icoontjes afhangt van de grote van het vakje welke je wilt aanpassen. Voor de kleinere vakjes krijg je wel AA als keuze optie, maar voor de grotere niet.
Was zelf in de misschien naïeve veronderstelling dat je AA als onderdeel van het template kon opnemen, om bijvoorbeeld de maps kaart te tonen vanuit AA in combinatie met de verbruiksgegevens.
Je kunt dus wel het 'pijltjes' icoon toevoegen, waarna AA zich schermbreed opent.
Leuk trouwens dat je er ook een youtube filmpje aan weidde: ga er even vanuit dat dit volledig geïnspireerd is geweest door deze vraag... 8)7

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:59
Hansoverdiep schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:29:
toch gek dat de ID.3 wel stopt voor die fietser die haaks voorbij komt. zou zeggen dat hetzelfde veilgheidssysteem wordt toegepast.
Mijn ID4 laatst ook. Knaap remde lekker laat waardoor ik samen met de kids goed strak in de gordel zaten. Kids konden het wel waarderen dat de auto dit automatisch deed als veiligheid tussen mijn binnenmondse gevloek door O-)

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10 16:11
Hansoverdiep schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:29:
toch gek dat de ID.3 wel stopt voor die fietser die haaks voorbij komt. zou zeggen dat hetzelfde veilgheidssysteem wordt toegepast.
Ik heb met de ID.4 al een keer een scootertje overdwars voorlangs gehad binnen de bebouwde kom en alle toeters en bellen gingen af inclusief hard remmen door de auto zelf. Dat was echt een WTF momentje.......

Ik ben sindsdien niet zo bang dat ik voor wat ga raken, maar eerder dat er misschien iemand achter mij rijdt zonder veiligheidssysteem......

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:12
kisik schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:51:
[...]

Ik heb met de ID.4 al een keer een scootertje overdwars voorlangs gehad binnen de bebouwde kom en alle toeters en bellen gingen af inclusief hard remmen door de auto zelf. Dat was echt een WTF momentje.......

Ik ben sindsdien niet zo bang dat ik voor wat ga raken, maar eerder dat er misschien iemand achter mij rijdt zonder veiligheidssysteem......
Exact dit heb ik ook, ik had dus ook dat hij ineens op de rem ging voor een fietser die enthousiast op het stoplicht af kwam en op het laatste moment toch remde.
Ik ben als de dood dat iemand achter mij niet oplet of niet verwacht dat je keihard remt.
Ik twijfel nog steeds of ik het aan laat of uitzet.

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Frank_P schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:55:
[...]

Exact dit heb ik ook, ik had dus ook dat hij ineens op de rem ging voor een fietser die enthousiast op het stoplicht af kwam en op het laatste moment toch remde.
Ik ben als de dood dat iemand achter mij niet oplet of niet verwacht dat je keihard remt.
Yep,
vanmorgen nog gehad idd... auto greep in bij een fietser die hard aan kwam en op het laatste moment stopte.... Zag achter me een auto een duik maken. Die zat er bijna achterop.

Vanmorgen nog wel een dingetje met Travel Assist.... Hij zag de lijnen te ver naar rechts liggen waardoor hij continu over de lijn wilde sturen... Na een kwartier rijden trok het ineens bij en was het weer in orde....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• avluijk
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-10 13:01
Frank_P schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:55:
[...]

Ik begrijp goed dat je bang bent dat er een auto achterop je kan knallen. Maar als ik dan zou moeten kiezen tussen extra risico om een voetganger/fietser aan te rijden of zelf van achteren aangereden te worden omdat het systeem weer een keer onterecht ingrijpt, dan kies ik toch echt voor dat laatste en zou ik dat systeem te allen tijde aan zetten. Er kan zomaar een moment komen dat het systeem wel terecht moet ingrijpen. Je kan er natuurlijk een flinke whiplash aan overhouden, maar daar valt beter mee te leven dan met het feit dat je bijvoorbeeld een kind onder je auto gekregen hebt.

• maik73
avluijk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:12:
[...]

Ik begrijp goed dat je bang bent dat er een auto achterop je kan knallen. Maar als ik dan zou moeten kiezen tussen extra risico om een voetganger/fietser aan te rijden of zelf van achteren aangereden te worden omdat het systeem weer een keer onterecht ingrijpt, dan kies ik toch echt voor dat laatste en zou ik dat systeem te allen tijde aan zetten. Er kan zomaar een moment komen dat het systeem wel terecht moet ingrijpen. Je kan er natuurlijk een flinke whiplash aan overhouden, maar daar valt beter mee te leven dan met het feit dat je bijvoorbeeld een kind onder je auto gekregen hebt.
Ik laat m idd aan staan.... geen haar op mn hoofd die er over nadenkt om het uit te zetten....

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Frank_P
@avluijk @maik73

Jullie hebben natuurlijk gelijk daarin, alleen het systeem moet alleen remmen indien het echt noodzakelijk is.
Nu is het iets te gevoelig waardoor hij ook keihard remt als het niet nodig is.
Nu heb je een redelijk risico op een wiplash (of dikke schade) doordat je rem-acties krijgt terwijl die niet nodig zijn, omdat je zelf weet dat die fietser gewoon abrupt stopt voor een stoplicht ipv door te rijden.
Ook vraag ik me af hoe dat verzekering technisch zou zijn als jij ineens remt voor niets en iemand klapt achterop je.

• kisik
Bij mij blijft hij ook gewoon aan. Een keten is zo zwak als de zwakste schakel en dat ben ik dan iig niet.

Het veiligheidssysteem is misschien iets minder berekend op Nederlandse (fiets) omstandigheden lijken we nu te kunnen concluderen uit de ervarings verhalen hierboven.

@Frank_P Volgens mij komt dat wel goed met die aansprakelijkheid. De persoon achter je had dan maar meer afstand moeten houden.

[ Voor 19% gewijzigd door kisik op 14-04-2021 12:23 ]

• Frank_P
kisik schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:21:
Bij mij blijft hij ook gewoon aan. Een keten is zo zwak als de zwakste schakel en dat ben ik dan iig niet.

Het veiligheidssysteem is misschien iets minder berekend op Nederlandse (fiets) omstandigheden lijken we nu te kunnen concluderen uit de ervarings verhalen hierboven.

@Frank_P Volgens mij komt dat wel goed met die aansprakelijkheid. De persoon achter je had dan maar meer afstand moeten houden.
Daar heb je gelijk in, alleen jij doet iets onverwachts natuurlijk (het zou ook als een opzettelijke remactie gezien kunnen worden).
Maar goed dat is gissen natuurlijk, ik weet het ook niet.
Een dashcam zou daarbij natuurlijk wel kunnen helpen als bewijsmateriaal :D.

• avluijk
Frank_P schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:17:
@avluijk @maik73

Jullie hebben natuurlijk gelijk daarin, alleen het systeem moet alleen remmen indien het echt noodzakelijk is.
Nu heb je een redelijk risico op een wiplash (of dikke schade) doordat je rem-acties krijgt terwijl die niet nodig zijn, omdat je zelf weet dat die fietser gewoon abrupt stopt voor een stoplicht ipv door te rijden.
Ook vraag ik me af hoe dat verzekering technisch zou zijn als jij ineens remt voor niets en iemand klapt achterop je.
Verzekering technisch is het volgens mij heel simpel; degene die achterop jou klapt is altijd de schuldige. Je hoort gewoon genoeg afstand op je voorganger te houden om te voorkomen dat je achterop knalt, zelfs als je voorganger op een onnodig moment vol in de ankers gaat. Schade is vervelend, maar zal dus altijd gewoon vergoed moeten worden door degene die achterop je knalde. Een whiplash is inderdaad absoluut niet fijn, zeker niet wanneer je het hebt opgelopen omdat het systeem weer eens onnodig heeft ingegrepen.

Ik snap ook dat het irritant is dat het systeem bij dergelijke momenten ingrijpt, laten we hopen dat VW het wellicht wat preciezer geprogrammeerd krijgt. Maar je moet ook niet vergeten dat het hier gaat om nanoseconden, die het verschil maken tussen wel of niet iemand aanrijden. Gedrag van medeweggebruikers is nu eenmaal lastig te voorspellen voor een systeem.

In het geval van de fietser die iets te enthousiast op een verkeerslicht afgereden komt, kan een systeem onmogelijk voorspellen of die fietser daadwerkelijk gaat stoppen of misschien toch door rijdt. In zo'n geval moet het systeem dan toch het zekere voor het onzekere nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door avluijk op 14-04-2021 12:31 ]

• maik73
Ik ben zeer te spreken over het systeem en zou het niet willen missen....

5 jaar geleden ben ik bij iemand achterop geklapt die plots remde omdat ze dacht dat er een voetganger overstak.... Geen voetganger te zien, maar ik klap achterop en was dus fout, geen twijfel.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 16:02
Frank_P schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:25:
[...]
Een dashcam zou daarbij natuurlijk wel kunnen helpen als bewijsmateriaal :D.
Zit er tegenwoordig niet een soort black box in nieuwe auto's? Ik ben wel benieuwd of die dan ook de radar data en camerabeelden bewaart rondom een crash.

• MJMaverick
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:41
Alfred66 schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:28:
[...]

Dat is de ECO assistent die dat doet. Persoonlijk vind ik dat juist een fijne feature en een mooie manier van adaptieve recuperatie. Ik zou het eerst een aantal dagen een kans geven voordat je dit uitzet. M.a.w. laat de auto het meeste werk voor je doen. Als je bijv toch vindt dat ie iets te snel ingrijpt kunt gewoon iets stroom bijgeven. Rij je zonder acc dan volg je bijv. juist iets later de aanwijzing op om je stroompedaal los te laten. Na enige tijd gaat het vanzelf...
Het afremmen voor rotondes, andere snelheidslimit, scherpe bochten e.d. is een instelling van de ACC die apart van de andere instellingen aan of uit te zetten is. De opties zijn " Voorspelling trajectverloop" en "Voorspelling toegestane snelheid".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLCpUWuYR2hZYT-QApFzboqpgOA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIA7uYUGq7Fw8Y2OxaJ79DuO.jpg?f=fotoalbum_large

Persoonlijk vind ik die nanny-functies erg irritant, maar goed dat het erop zit voor mensen die het wel prettig vinden.

• MJMaverick
[3.1M] Sinds dit weekend/afgelopen maandag wil mijn ID.3 niet meer online. Bij het opstarten staat er lange tijd "Verbindingstatus wordt geladen", en na verloop van tijd komt de melding "De verbindingstatus kon niet worden geladen". Heeft iemand die al eens aan de hand gehad en het mogelijk zelf kunnen oplossen? Er draait 0783 (2.0) op mijn auto.

Waarschijnlijk ongerelateerd, maar wel toevallig: afgelopen weekend heb ik een andere auto toegevoegd aan mijn We Connect account. Denk niet dat dit in relatie staat tot mijn probleem aangezien het online gaan van de auto niet afhankelijk is van een We Connect account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zl7cYuTHJZLXwMQ0sEL_nLaT4kw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9mJO5PnosXz1FEr1wERI4EFM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49XnvGBkQ4dvxQOWGKaSf1bovp4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdaHMQxHoVSQgDmhkQKXFSeF.jpg?f=fotoalbum_tile

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Frank_P schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:17:
@avluijk @maik73

Kun je nergens de gevoeligheid instellen?

• Frank_P
PiB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:35:
[...]

Volgens mij niet, het is gewoon aan of uit als ik me niet vergis, maar dan moet ik even specifiek kijken.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:41
Ik merk trouwens dat de ruitenwisser minder actief werk dan bij de 0564 software. Ik zit de hele tijd handmatig dat ding te corrigeren. Meer hier last van?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MJMaverick schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:34:
Sinds dit weekend/afgelopen maandag wil mijn ID.3 niet meer online. Bij het opstarten staat er lange tijd "Verbindingstatus wordt geladen", en na verloop van tijd komt de melding "De verbindingstatus kon niet worden geladen". Heeft iemand die al eens aan de hand gehad en het mogelijk zelf kunnen oplossen? Er draait 0783 (2.0) op mijn auto.

Waarschijnlijk ongerelateerd, maar wel toevallig: afgelopen weekend heb ik een andere auto toegevoegd aan mijn We Connect account. Denk niet dat dit in relatie staat tot mijn probleem aangezien het online gaan van de auto niet afhankelijk is van een We Connect account.

[Afbeelding][Afbeelding]
Even de juiste zekering er een tijdje uithalen misschien. Ik had ongeveer hetzelfde probleem bij m'n ID.4 en met alle resets van de wereld kreeg ik dit niet opgelost, totdat ik zekering 19 had verwijderd en weer had geplaatst na 5 minuten.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
van
theHoff schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:41:
[...]

Even de juiste zekering er een tijdje uithalen misschien. Ik had ongeveer hetzelfde probleem bij m'n ID.4 en met alle resets van de wereld kreeg ik dit niet opgelost, totdat ik zekering 19 had verwijderd en weer had geplaatst na 5 minuten.
19 van zekeringskast onder motorkap of naast het stuur? klein verschil

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Simply1337
Audi Q4 Etron prijzen:

https://www.autoweek.nl/a...en-audi-q4-e-tron-bekend/

ze durven wel 61k te vragen voor de 52kwh batterij versie.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

avluijk schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:25:
Verzekering technisch is het volgens mij heel simpel; degene die achterop jou klapt is altijd de schuldige
In een zeer duidelijk situatie of een directe kop-staart heb je wellicht gelijk. Zodra het dat niet is kan dat nog tegenvallen.
De afgelopen zes maanden heb ik behoorlijk wat schriftelijke communicatie de deur uit gedaan, in combinatie met inzet van rechtsbijstand, om de verzekeraar van de tegenpartij zo ver te krijgen.
Het is gelukt uiteindelijk en de wagen is gerepareerd. Eind goed al goed.
Maar beter: voorkom een ongeval als je dat kunt. Scheelt een hoop gedoe.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 14-04-2021 20:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Simply1337 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:04:
van
[...]

19 van zekeringskast onder motorkap of naast het stuur? klein verschil
Bij het stuur. Dat is meestal zo met interne componenten.

• MJMaverick
theHoff schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:41:
[...]

Enorm bedankt man, dit heeft het probleem verholpen.

• kisik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-nNAJzBovn72qqx8xB9coCeMTs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AfW7LtcksgNxDUnscATOYkwI.webp?f=fotoalbum_large

Lege accu onderweg? Vanaf vandaag wordt je direct weer op weg geholpen door deze ID.4 + externe accu

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 09:01

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

kisik schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:13:
[Afbeelding]

Lege accu onderweg? Vanaf vandaag wordt je direct weer op weg geholpen door deze ID.4 + externe accu
Nee hoor. Zo worden de over-the-air updates uitgerold naar het id.x platform 8)

.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-11 18:43
Ultraman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:11:
[...]

In een zeer duidelijk situatie of een directe kop-staart heb je wellicht gelijk. Zodra het dat niet is kan dat nog tegenvallen.
De afgelopen zes maanden heb ik behoorlijk wat schriftelijke communicatie de deur uit gedaan, in combinatie met inzet van rechtsbijstand, om de verzekeraar van de tegenpartij zo ver te krijgen.
Het is gelukt uiteindelijk en de wagen is gerepareerd. Eind goed al goed.
Maar beter: voorkom een ongeval als je dat kunt. Scheelt een hoop gedoe.
Exact, wilde net zeggen: degene die achterop jou klapt is altijd de schuldige

Da's niet altijd waar of duidelijk. Bij mij ook middels dashcam weerlegt toen tegenpartij opzettelijk vol remde.
Je kunt niet altijd anticiperen als een voorligger vol in de ankers gaat bij huidige drukte van verkeer.
Als ik voldoende ruimte tussen mij en mijn voorligger houd om rustig te kunnen reageren schuiven er al weer mensen tussen........

• maik73
f2ride2001 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:30:
[...]

Da's niet altijd waar of duidelijk. Bij mij ook middels dashcam weerlegt toen tegenpartij opzettelijk vol remde.
Je kunt niet altijd anticiperen als een voorligger vol in de ankers gaat bij huidige drukte van verkeer.
Als ik voldoende ruimte tussen mij en mijn voorligger houd om rustig te kunnen reageren schuiven er al weer mensen tussen........
Ja dat is.... Nu ik veel met de adaptive cruise control rijdt zie je het echt veel gebeuren.... Ik moet wel zeggen dat ik op 100km snelweg niet 1x zelf rem of gas heb aangeraakt :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ook maar eens melden in dit topic, als het goed is wordt een dezer dagen mijn ID.4 Tech besteld door de LM. Betreft een Tech uitvoering in Moonstone Grey met als extra optie de warmtepomp. Levertijd zou volgens de dealer op dit moment ongeveer 12 weken bedragen, dus dan kom je op ongeveer half juli.

Vorige week proefgereden in de ID.4 en dat beviel echt heel erg goed, was altijd sceptisch over elektrisch rijden maar de ID.4 heeft me echt kunnen overtuigen. Ook i.c.m. de prima actieradius durf ik daarmee nu dus echt de stap te zetten om naar een EV over te stappen.

• kisik
AkroBatik schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:12:
[...]

Nee hoor. Zo worden de over-the-air updates uitgerold naar het id.x platform 8)
Als ze dan ook maar een paar rekenmodules in de koffer meenemen voor als het verkeerd gaat.....

• kisik
ik222 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 08:30:
Ook maar eens melden in dit topic, als het goed is wordt een dezer dagen mijn ID.4 Tech besteld door de LM. Betreft een Tech uitvoering in Moonstone Grey met als extra optie de warmtepomp. Levertijd zou volgens de dealer op dit moment ongeveer 12 weken bedragen, dus dan kom je op ongeveer half juli.

Vorige week proefgereden in de ID.4 en dat beviel echt heel erg goed, was altijd sceptisch over elektrisch rijden maar de ID.4 heeft me echt kunnen overtuigen. Ook i.c.m. de prima actieradius durf ik daarmee nu dus echt de stap te zetten om naar een EV over te stappen.
Die actieradius blijft theoretisch geneuzel hoor. In de praktijk is hij goed genoeg voor dagelijks gebruik: op één lading in de winter uit en thuis Apeldoorn - Scheveningen valt bij mij ook onder prima.

• ik222
  • Niet online
kisik schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:36:
[...]

Die actieradius blijft theoretisch geneuzel hoor. In de praktijk is hij goed genoeg voor dagelijks gebruik: op één lading in de winter uit en thuis Apeldoorn - Scheveningen valt bij mij ook onder prima.
Voor mij is het criteria dat ik Eindhoven - Amsterdam - Eindhoven zonder op te laden moet kunnen doen. Dat is 250km wat prima lukt in alle omstandigheden met de ID.4 :) Laden kan ik straks thuis wat feitelijk veel fijner is dan gaan tanken.

De keren dat ik publiek zal moeten laden (al dan niet bij een snellader) per jaar zullen denk ik op een hand te tellen zijn met de ID.4.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:05

Freakie1NL

Grote Baas

Gisteren filmpje van AW zitten kijken over de Enyaq. Wat heeft VW met de ID.3 en ID.4 de plank misgeslagen zeg betreft het infotainment systeem uiterlijk. Die van de Skoda ziet er zoveel beter uit.

Naast dus al eerdere observaties in dit topic over waarin de Enyaq de ID.4 voorbij streeft is dit m.i. nog een punt.

Hopen dat het straks , desnoods via de grijze markt, mogelijk is om skins te wisselen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• avluijk
f2ride2001 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:30:
[...]

Ik heb het over een situatie waar jouw ID.3/4 aankomt bij een kruispunt (al dan niet met verkeerslichten) en plots vol in de ankers gaat doordat het systeem een fietser registreert die iets te enthousiast aan komt rijden. Ik snap in het geval van een kop staart botsing dat opzettelijk remmen (als onderdeel van medeweggebruikertje pesten) lastig te bewijzen is, maar lijkt me niet dat daarvan snel sprake kan zijn in de situatie die ik beschreef. De reden dat je geen afstand houdt omdat er anders mensen tussen kunnen schieten begrijp ik heel goed, maar lijkt me trouwens vrij kansloos om dat als reden aan te dragen dat je niet schuldig bent.

Ik vind het inderdaad nog wel een goede vraag of er iets van een "black box" zit in een ID.3/4 (of in iedere auto in het algemeen) die registreert wanneer het systeem heeft ingegrepen of wanneer de bestuurder dat heeft gedaan. Kan vaak best handig zijn om als bewijslast te kunnen aandragen lijkt me. Weet iemand daar iets over?

Los van al het bovenstaande was het belangrijkste punt wat ik wilde maken dat je dat systeem te allen tijde aan moet zetten. Elk mogelijke aanrijding met een voetganger/fietser die ermee voorkomen kan worden is mooi meegenomen.

• bilgy_no1
ik222 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:53:
[...]

Voor mij is het criteria dat ik Eindhoven - Amsterdam - Eindhoven zonder op te laden moet kunnen doen. Dat is 250km wat prima lukt in alle omstandigheden met de ID.4 :) Laden kan ik straks thuis wat feitelijk veel fijner is dan gaan tanken.

De keren dat ik publiek zal moeten laden (al dan niet bij een snellader) per jaar zullen denk ik op een hand te tellen zijn met de ID.4.
250 km op de NL snelwegen (plat) moet inderdaad echt wel onder alle omstandigheden lukken. Ook over 4 jaar nog als de batterij wat is gedegradeerd.

Ik zag gisteren nog een testje op YouTube: natte sneeuw, wind, 2°C, geen warmtepomp en zoveel mogelijk 160 km/h. Die kwam op een theoretisch bereik van 219 km of zo. Maar dat is dus echt een worst case scenario. En onder die omstandigheden is 160 km/h sowieso niet echt verstandig... Met 100 km/h kom je dan zeker wel ruim boven die 250 km.

En als je toch een keer een extra rit tussendoor hebt en iets tekort komt is het een kwestie van 5-10 minuten bijladen om weer thuis te komen.

Anyway, ik heb zelf ook de Tech in dezelfde kleur in bestelling en die komt nu als het goed is de eerste week van mei. Wel met 3 weken vertraging.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 16:39
AMARONE schreef op woensdag 14 april 2021 @ 17:48:
Ik merk trouwens dat de ruitenwisser minder actief werk dan bij de 0564 software. Ik zit de hele tijd handmatig dat ding te corrigeren. Meer hier last van?
+1. Het viel mij vandaag met wat miezer regen ook wel op. Misschien had ik per abuis de setting uitgezet, morgen even kijken

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• NWA

NWA

NWA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:00:
[...]

Tja, de meneer die de auto van de trailer afreed vond het ook vreemd en niet zoals ze normaal een auto afleveren, maar ja: hij is er ook maar om de auto af te leveren...
Ik ga er maar vanuit dat het een foutje is geweest. Het is een leaseauto, dus het heeft voor mij geen zin om dan over de kosten van het afleveren te beginnen. Aan de andere kant, als ik de auto privé had gekocht zou ik er wel meer een probleem van gemaakt hebben, dus dat is dan ook wel weer dubbel van mijzelf.
Feedback van de leverancier gehad en een goede verklaring gekregen. Verdere details zouden het denk ik teveel herleidbaar maken. Ik ben tevredengesteld.

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:32
Resultaat een jaar lang gratis laden bij VW?

• NWA

NWA

N0EL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:14:
Resultaat een jaar lang gratis laden bij VW?
Nee, dat dan ook weer niet :9 Maar ben niet op zoek naar een compensatie of zo. Er is uitgelegd waarom het zo gekomen kan zijn en dat is voldoende voor mij.

• Frank_P
Frank_P schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:51:
[...]

Misschien was het andere keren dan inderdaad niet donker genoeg voor de lichtshow.
Maar alle andere keren gingen in ieder geval niet automatisch de deuren open, daarvoor moet ik toch echt de greep beetpakken.
Ook sluiten door weer mijn hand op de greep te duwen.
Naja eerst maar eens de 2.1 update zien te scoren (hopelijk zonder teveel gedoe), maar voorlopig geeft mijn 'verkoper' weinig thuis....
Vandaag mijn auto bij de dealer afgeleverd voor de 2.1 update welke er reeds bij aflevering op had moeten zitten.
Ze gaven aan dat hij morgen of uiterlijk zaterdag klaar zou zijn.
Laten we hopen dat er geen complicaties zijn!

• N0EL
Iemand al geprobeerd het home knopje [ ] lang in te drukken (paar seconden) en dan software update te doen?

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 23:08
N0EL schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:26:
Iemand al geprobeerd het home knopje [ ] lang in te drukken (paar seconden) en dan software update te doen?
Jep, doet niks. :)
Zo snel als ik vorige keer 21.1 navi kreeg, zo lang duurt het nu voor ik 21.2 krijg. Auto is elke dag online, lang genoeg gereden, goede wifi op de zaak, 4G... maar helaas. 21.2 komt er niet op.

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Soeski schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:29:
[...]

Zo snel als ik vorige keer 21.1 navi kreeg, zo lang duurt het nu voor ik 21.2 krijg. Auto is elke dag online, lang genoeg gereden, goede wifi op de zaak, 4G... maar helaas. 21.2 komt er niet op.
Klopt, dat is bij mij ook zo, ik snap er eigenlijk niks van dat die navigatiedatabase niet meer ge-update wordt. Ik heb inmiddels heel wat kilometer gereden met 2.1 inclusief lange ritten, maar er gebeurt niets :?

• N0EL
Zit ook nog op 20.7

[ Voor 95% gewijzigd door N0EL op 15-04-2021 15:14 ]

• Simply1337
Soeski schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:29:
[...]

Vinkje "online map update" aangevinkt in je app? onder mobiel online services

Wellicht even uitschakelen, opslaan en dan weer inschakelen opslaan?

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 23:28
Iemand hier al het probleem gehad dat de afstandbediening op de sleutel niet werkt en ook niet via de sensor in de deur? Via noodsleutel open gemaakt, de auto meld dat hij de sleutel niet herkent. Ik heb de sleutel in de bekerhouder gelegd. Dan wil hij wel starten, maar ontgrendelen werkt nog steeds niet.

Langs Broekhuis Haarlem gereden, maar die waren te beroerd om er even naar te kijken. Ik moest maar wachten op de 2.1 update, die er nog steeds niet op zit.

Ik heb de stappen gevolgd in de handleiding, maar dat fixed het niet. Bij de reserve sleutel werkt de afstandbediening ook niet, wel de sensor in de deur.

• MJMaverick
PiB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:35:
[...]

Dat kan soort van. In de instellingen van de Front Assist kun je aangeven hoe vroeg of laat je een voorwaarschuwing krijgt. Betreft volgens mij een instelling van de noodstop oid. Ik heb deze op "Laat" staan en dat levert me heel af en toe een waarschuwing op als een fietser lijkt over te gaan steken, maar heb nog geen echte ingreep ervaren. Het kan zijn dat wanneer je deze voorwaarschuwing eerder laat plaatsvinden dat je dan eerder gewaarschuwd wordt met twee mogelijke opties (ik heb het zelf niet uitgeprobeerd, dus weet ook niet wat het exacte effect is): Of je kun door de voorwaarschuwing zelf het versnellingspedaal (blijven) indrukken zodat zodat de noodstop niet optreedt (want je negeert bij wijze van spreken de AI), Of doordat ie eerder waarschuwt en jij niet reageert dat de auto dan sneller zelf ingrijpt. Zoals gezegd, ik heb het zelf niet geprobeerd dus je zult ff moeten experimenteren wat jou het beste bevalt.

• MJMaverick
nietnormaal schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:56:
Iemand hier al het probleem gehad dat de afstandbediening op de sleutel niet werkt en ook niet via de sensor in de deur? Via noodsleutel open gemaakt, de auto meld dat hij de sleutel niet herkent. Ik heb de sleutel in de bekerhouder gelegd. Dan wil hij wel starten, maar ontgrendelen werkt nog steeds niet.

Langs Broekhuis Haarlem gereden, maar die waren te beroerd om er even naar te kijken. Ik moest maar wachten op de 2.1 update, die er nog steeds niet op zit.

Ik heb de stappen gevolgd in de handleiding, maar dat fixed het niet. Bij de reserve sleutel werkt de afstandbediening ook niet, wel de sensor in de deur.
Als ik zoek op internet dan kom ik een aantal meldingen tegen van andere mensen die hier last van hebben/hadden. Aantal opties die het zouden kunnen verhelpen:
  • sleutel in de bekerhouder leggen en na een tijdje (geen indicatie hoe lang dat is...) zou de sleutel weer in sync moeten zijn met de auto en eea weer moeten werken
  • in de instellingen van de auto de keyless mogelijkheden uitschakelen en vervolgens weer inschakelen
  • inderdaad mensen die aangeven dat dit meer voorkomt en verholpen zou moeten zijn met 2.1 (792)
Hopelijk zit er iets bij dat jouw situatie verhelpt. Suc6.

• Alfred66
Simply1337 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:33:
[...]

Vinkje "online map update" aangevinkt in je app? onder mobiel online services

Wellicht even uitschakelen, opslaan en dan weer inschakelen opslaan?
Dit staat netjes aan zoals het hoort. Ik heb het nu uit en weer aan gezet, wie weet wordt er een stukje software wakker geschud. :O

• NWA

NWA

Mijn We connect ID app wil niet inloggen. Volgens de Volkswagen support chat medewerker is er een storing ATM.
Toch wel netjes, dat ze nu nog bereikbaar zijn, maar heb liever dat het werkt...

[ Voor 27% gewijzigd door NWA op 15-04-2021 20:45 ]

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:17

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

NWA schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:43:
Mijn We connect ID app wil niet inloggen. Volgens de Volkswagen support chat medewerker is er een storing ATM.
Toch wel netjes, dat ze nu nog bereikbaar zijn, maar heb liever dat het werkt...
Net toevallig ook gehad. Werkt nu weer.

• MJMaverick
niki_lauda schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:29:
[...]

Net toevallig ook gehad. Werkt nu weer.
Op Android was er vanavond ook een update van de app beschikbaar, Nadat is die had geinstalleerd werkte het weer. Kan toevallige timing zijn dat ik de update nodig leek te hebben.

Dat je alleen met de meest recente versie van een app met de server verbinding kunt krijgen is een gebruikelijk beleid bij veel app providers. Waarschijnlijk heeft de server software bij VW ook een update gehad en heeft dat even voor de problemen gezorgd.

Mochten jullie de app nog niet een update hebben gegeven dan ondersteund VW meer dan één versie van de app voor wat betreft communicatie met de server en dat is best netjes.

• Simply1337
app werkt weer :)

snelle blik.. niks nieuws

• MJMaverick
PB1983 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:44:
[...]

+1. Het viel mij vandaag met wat miezer regen ook wel op. Misschien had ik per abuis de setting uitgezet, morgen even kijken
Kan zijn dat de gevoeligheid van de regensensor veranderd is. Die gevoeligheid kun je overigens zelf ook beïnvloeden door de tuimelswitch op de rechter hendel in een andere stand te zetten. Meest linkse stand is het minst gevoelig, de meest rechter stand is het meest gevoelig. Veel dealers vergeten dat uit te leggen, en veel berijders denken dat die switch alleen de intervalwisser beïnvloed.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:41
MJMaverick schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:42:
[...]

Kan zijn dat de gevoeligheid van de regensensor veranderd is. Die gevoeligheid kun je overigens zelf ook beïnvloeden door de tuimelswitch op de rechter hendel in een andere stand te zetten. Meest linkse stand is het minst gevoelig, de meest rechter stand is het meest gevoelig. Veel dealers vergeten dat uit te leggen, en veel berijders denken dat die switch alleen de intervalwisser beïnvloed.
Ja, die gevoeligheid weet ik te vinden. Maar waar op 0564 de ruitenwisser altijd goed werkte is dat na 2.1 een stuk minder. Vaak start die niet met de ruit al helemaal nat.

Blij dat de dealer mij niet uitlegde want dan draaide de rollen snel om.

[ Voor 5% gewijzigd door AMARONE op 15-04-2021 23:37 ]

• kisik
Simply1337 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:40:
app werkt weer :)

snelle blik.. niks nieuws
Bij mij wel. Ik kan nu wel het laadproces handmatig starten en stoppen, daar waar ik hier eerder foutmeldingen op kreeg en het dus niet lukte.....

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-10 16:39
MJMaverick schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:42:
[...]

Veel dealers vergeten dat uit te leggen, en veel berijders denken dat die switch alleen de intervalwisser beïnvloed.
Wist dat ie niet alleen de intervalwisser beïnvloed, maar vond dat ie gisteren bij de miezerbui opeens moeite had met de regen. Ook bij het wegrijden met een natte vooruit ging ie niet aan. Terwijl voor de update er maar 1 spatje op het raam kwam en de wisser gingen al.

Dealer heeft weinig uitgelegd.. die zei, je bent een IT'er.. en die zijn eigenwijs genoeg om de handleiding te negeren en zelfs alles toch uit te zoeken. Had ie wel een punt :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• Ad Vogels
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Ad Vogels schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Prominente melding in beeld; waarschuwingen en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden!

zie enkele eerdere posts: deze melding heb ik al twee maanden dus ook met 2.0 en nu met 2.1. Daar gaat de auto donderdag voor terug.

Merkte vandaag dat mijn wegrolbeveiliging het niet meer doet. Deed het met 2.0 altijd. Iemand ook deze ervaring??
Helaas, gisteren weer een dag in de garage en alle software nagelopen. Zonder resultaat. Elke ochtend melding "waarschuwingen en meldingen niet beschikbaar. Voorzichtig rijden" Soms na 5 km komt het systeem op en dan moet ik uitstappen, herstarten en dan kan ik vaak probleemloos verder rijden.

Verder doet ook de automatische wegrolbeveiliging het ook (nog) niet. Werkte wel met 2.0

Wie herkent dit?

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
Ad Vogels schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:32:
[...]

Helaas, gisteren weer een dag in de garage en alle software nagelopen. Zonder resultaat. Elke ochtend melding "waarschuwingen en meldingen niet beschikbaar. Voorzichtig rijden" Soms na 5 km komt het systeem op en dan moet ik uitstappen, herstarten en dan kan ik vaak probleemloos verder rijden.

Verder doet ook de automatische wegrolbeveiliging het ook (nog) niet. Werkte wel met 2.0

Wie herkent dit?
ID4.1 Dit heb ik ook Ad. Vanaf de dag van aflevering al (11 Jan). Ik stap overigens niet uit maar rij gewoon door. Vaak zonder ACC, tijd- en tempaanduiding. En geen nauwkeurig beeld van de range (enkel het batterij symbool in het kleine scherm geeft een indicatie). Soms 2 ritten achter elkaar even geen storingmelding maar vaker wel dan geen storing.

Wegrolbeveiliging heeft bij mij altijd gefunctioneerd (net als bijvoorbeeld preheating).

Bij de garage krijg ik alle medewerking en begrip maar zij zijn nu ook uitgepuzzeld.

Eerst werd gedacht aan een 12V accu spanningsissue (zoals bij ID3 veel voorkomt).

Daarna was de hoop gevestigd op software update 2.1. Die update heb ik ook gehad.
Niets heeft geholpen en ik weet niet beter dan dat er een melding uit staat bij PON om hier een oplossing voor aan te reiken (iom VW).

Ik was/ben niet hun enige ID.4 klant met dit probleem. Echter te oordelen naar de reacties op dit forum is het bij ID.4 eerder een zeldzaamheid dan bij de ID.3. Of trek ik dan een verkeerde conclusie?

• Simply1337
Kampina schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:13:
[...]

ID4.1 Dit heb ik ook Ad. Vanaf de dag van aflevering al (11 Jan). Ik stap overigens niet uit maar rij gewoon door. Vaak zonder ACC, tijd- en tempaanduiding. En geen nauwkeurig beeld van de range (enkel het batterij symbool in het kleine scherm geeft een indicatie). Soms 2 ritten achter elkaar even geen storingmelding maar vaker wel dan geen storing.

Wegrolbeveiliging heeft bij mij altijd gefunctioneerd (net als bijvoorbeeld preheating).

Bij de garage krijg ik alle medewerking en begrip maar zij zijn nu ook uitgepuzzeld.

Eerst werd gedacht aan een 12V accu spanningsissue (zoals bij ID3 veel voorkomt).

Daarna was de hoop gevestigd op software update 2.1. Die update heb ik ook gehad.
Niets heeft geholpen en ik weet niet beter dan dat er een melding uit staat bij PON om hier een oplossing voor aan te reiken (iom VW).

Ik was/ben niet hun enige ID.4 klant met dit probleem. Echter te oordelen naar de reacties op dit forum is het bij ID.4 eerder een zeldzaamheid dan bij de ID.3. Of trek ik dan een verkeerde conclusie?
1 van jouw board computer is stuk.. alleen niet stuk genoeg om te zeggen welke het is... of ze weten het, maar ze weten ook dat de levertijd gewoon weken/maanden is?

• Simply1337
Trouwens.. ID.6 komt eraan... Alleen in china nu.

100kwh batterij? EU/US release?

Morgen om 14 uur.

[YouTube: +++ Livestream of the ID.6 World Online Premiere +++]

• bilgy_no1
Simply1337 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:17:
Trouwens.. ID.6 komt eraan... Alleen in china nu.

100kwh batterij? EU/US release?

Morgen om 14 uur.

[YouTube: +++ Livestream of the ID.6 World Online Premiere +++]
Het offensief van de VAG groep is nu wel echt losgebarsten. Overal reviews van de ID.4, Enyaq, Q4 e-tron en dan komt van VW ook nog de ID.5 eraan... Plus de AWD modellen. En morgen dus ook de ID.6. Erg benieuwd of die ook naar Europa komt als de elektrische Touran...

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-11 12:15
ID.3P
Voor bandenverwisselen heb ik bijgaande tool in mijn ID.3 liggen, maar is deze compleet vraag ik me af gezien de lege plekken in de trayAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oG19YanSg-Bs96uPCCjnNeKzsvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7PUzZafEX6ZXcS6KsG6sdwO.jpg?f=fotoalbum_large. Iemand een idee?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-11 10:25
mcmiles schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:16:
ID.3P
Voor bandenverwisselen heb ik bijgaande tool in mijn ID.3 liggen, maar is deze compleet vraag ik me af gezien de lege plekken in de tray[Afbeelding]. Iemand een idee?
Heb je überhaupt een reservebandwiel? Ik niet in ieder geval (bij de ID.4).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• mcmiles
pietermx schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:19:
[...]

Heb je überhaupt een reservebandwiel? Ik niet in ieder geval (bij de ID.4).
Nee, ik heb geen reservewiel liggen in de ID.3. Maar de set is er voor wielverwisseling, bijv zomer- en winterbanden. Vroeg me af of de set compleet is zoals ik hem nu in de auto heb liggen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:20

buz

Mijn setje ziet er ook zo uit. ID3.1P
Ik vroeg me het ook al af, maar ik denk nu dat dit het gewoon is...

• ik222
  • Niet online
Wat je daar ziet is een sleepoog, een tooltje om de beschermdopjes eraf te halen en de slotbout.

Dus nee om wielen te wisselen is dit niet voldoende. Je hebt op zijn minst nog een krik en wielsleutel nodig. Maar die zitten volgens mij nooit bij de ID.3 / ID.4 omdat je ofwel een reparatie setje ofwel speciale anti lekkage banden hebt. Gaan ze dan toch lek dan zul je mobiliteitservice of de ANWB moeten bellen.

Zomer / winter wissel wil je trouwens sowieso echt niet steeds doen met een eventuele krik uit de reservewiel set van auto's die hem wel hebben. Dan kun je veel beter een keer een redelijke garage krik kopen...

• Alfred66
mcmiles schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:23:
[...]

Nee, ik heb geen reservewiel liggen in de ID.3. Maar de set is er voor wielverwisseling, bijv zomer- en winterbanden. Vroeg me af of de set compleet is zoals ik hem nu in de auto heb liggen.
Bij mij is het precies hetzelfde, dus dit lijkt zoals het standaard wordt afgeleverd. Het belangrijkste voor de bandenwissel zit er in ieder geval in, de slotbout, die hebben ze echt nodig. Deze week is bij mij de wissel naar de zomerbanden weer gedaan, laat de zon maar komen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sWl_4aOHVO9bHH9YewWoxGIcmrA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSZ5obeWmKc66Ag3oor1RjgR.jpg?f=fotoalbum_large

• bilgy_no1
ik222 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 17:37:
Wat je daar ziet is een sleepoog, een tooltje om de beschermdopjes eraf te halen en de slotbout.

Dus nee om wielen te wisselen is dit niet voldoende. Je hebt op zijn minst nog een krik en wielsleutel nodig. Maar die zitten volgens mij nooit bij de ID.3 / ID.4 omdat je ofwel een reparatie setje ofwel speciale anti lekkage banden hebt. Gaan ze dan toch lek dan zul je mobiliteitservice of de ANWB moeten bellen.

Zomer / winter wissel wil je trouwens sowieso echt niet steeds doen met een eventuele krik uit de reservewiel set van auto's die hem wel hebben. Dan kun je veel beter een keer een redelijke garage krik kopen...
Dat is de running gag van Björn Nyland, bij iedere auto die hij reviewt...

What the hell is this? Is it a weapon?

😂😂😂

• MJMaverick
Ad Vogels schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:32:
[...]

Wie herkent dit?
[3.1M 0783 (2.0)]

Hoi Ad,

Vanochtend kreeg ik voor het eerst deze melding ook. Ging na een paar seconden rijden ook weer weg en toen deden alle systemen in de auto het ook goed. Ik rij nog wel met 0783 (2.0). Wegrolbeveiliging gebruik ik nooit (auto staat nagenoeg nooit in N, alleen in de wasstraat), of bedoel je hier misschien de auto-hold? Dat laatste werkt bij mij gelukkig prima.

Ik heb sinds een paar dagen wel een storing op m'n airbag, maar omdat er zoveel spookmeldingen zijn neem ik die waarschuwing niet al te serieus :P . Volgende week gaat 0792 (2.1) erop gezet worden, dus ik hoop dat het dan weg is. Mocht dat niet zo zijn kan ik dan altijd nog onderzoek laten doen. Gewoon niet crashen tot die tijd..........

• mcmiles
Alfred66 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:18:
[...]

Bij mij is het precies hetzelfde, dus dit lijkt zoals het standaard wordt afgeleverd. Het belangrijkste voor de bandenwissel zit er in ieder geval in, de slotbout, die hebben ze echt nodig. Deze week is bij mij de wissel naar de zomerbanden weer gedaan, laat de zon maar komen :)
[Afbeelding]
Dank voor je reactie, helemaal helder!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-10 08:36
[ID4st] Iemand overwogen om een audio upgrade te doen of heeft dit al gedaan? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en overwegingen. Ik vind zelf de hifi ervaring echt achterblijven.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-11 16:05
Bij sleutel problemen, check ook even de batterij. Ik had de mijne al na 2 maanden gebruik moeten vervangen. (3.1P)

[ Voor 6% gewijzigd door vanderv op 17-04-2021 05:33 ]

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• 7o9
  • Niet online

7o9

Mdesign schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:51:
[ID4st] Iemand overwogen om een audio upgrade te doen of heeft dit al gedaan? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en overwegingen. Ik vind zelf de hifi ervaring echt achterblijven.
Vorige week nog (weliswaar voor een ID.3):
mhe59 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[ Voor 3% gewijzigd door 7o9 op 17-04-2021 07:16 ]

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:05

Freakie1NL

Grote Baas

vanderv schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:43:
Bij sleutel problemen, check ook even de batterij. Ik had de mijne al na 2 maanden gebruik moeten vervangen. (3.1P)
.
Dat heb je als auto's al bijna een jaar ergens staan voordat ze geleverd worden. :+
'Mijn' ID.3 is ondertussen al meer dan een jaar oud. Maar pas in december op kenteken, benieuwd welk effect dit op de restwaarde gaat hebben. Maar dat is het probleem van de LM.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-10 20:47
4.1M
Weet iemand waarom ze ervoor gekozen hebben om 'maar' twee vertrektijden te kunnen instellen, of is het zo dat ik niet weet hoe ik er meer kan instellen? Er staan nu twee tijden in, eentje voor mijn werk en eentje voor het werk van mijn vrouw, maar ik wil eigenlijk ook nog bijv. zaterdag kunnen instellen :)

• Ad Vogels
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
MJMaverick schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:44:
[...]

[3.1M 0783 (2.0)]

Hoi Ad,

Vanochtend kreeg ik voor het eerst deze melding ook. Ging na een paar seconden rijden ook weer weg en toen deden alle systemen in de auto het ook goed. Ik rij nog wel met 0783 (2.0). Wegrolbeveiliging gebruik ik nooit (auto staat nagenoeg nooit in N, alleen in de wasstraat), of bedoel je hier misschien de auto-hold? Dat laatste werkt bij mij gelukkig prima.

Ik heb sinds een paar dagen wel een storing op m'n airbag, maar omdat er zoveel spookmeldingen zijn neem ik die waarschuwing niet al te serieus :P . Volgende week gaat 0792 (2.1) erop gezet worden, dus ik hoop dat het dan weg is. Mocht dat niet zo zijn kan ik dan altijd nog onderzoek laten doen. Gewoon niet crashen tot die tijd..........
Net even gekeken met een multimeter De waarde van de accu schommelt tussen de 11.5 en 12.0 volt. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat systemen aanvankelijk niet opstarten en na een eind rijden alsnog opkomen?. Zou dat zelfs verklaren dat de wegrolbeveiliging niet werkt (auto in stand N en dan contact verbreken zodat auto automatisch op de handrem komt)? Oftewel: zit mijn 12V wellicht tegen een ondergrens aan?

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:51

MLLL

Palm Treo 650

dfader schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:13:
4.1M
Weet iemand waarom ze ervoor gekozen hebben om 'maar' twee vertrektijden te kunnen instellen, of is het zo dat ik niet weet hoe ik er meer kan instellen? Er staan nu twee tijden in, eentje voor mijn werk en eentje voor het werk van mijn vrouw, maar ik wil eigenlijk ook nog bijv. zaterdag kunnen instellen :)
Afgifte kenteken is leidend, auto is op papier dus 4 maanden oud ipv een jaar.

• MJMaverick
Ad Vogels schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:29:
[...]

Net even gekeken met een multimeter De waarde van de accu schommelt tussen de 11.5 en 12.0 volt. Zou dat de oorzaak kunnen zijn dat systemen aanvankelijk niet opstarten en na een eind rijden alsnog opkomen?. Zou dat zelfs verklaren dat de wegrolbeveiliging niet werkt (auto in stand N en dan contact verbreken zodat auto automatisch op de handrem komt)? Oftewel: zit mijn 12V wellicht tegen een ondergrens aan?
Dat zou idd goed kunnen. Testen kan door met startkabel de accu van een andere auto (die wel 12V of net iets meer, meestal 12.4V) eraan te hangen (accu's in diesels zijn vaak wat 'zwaarder') , die accu's fysiek te wisselen of eventueel een druppellader om jouw accu eerst op voldoende spanning te brengen.

• byob11
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-10-2024
Vandaag dus eindelijk de update gekregen voor mijn id.3, denkende dat alle ziektes weg zouden zijn.

Bij mij doet nog steeds de regensensor het niet. Wanneer ik deze op stand int zet (in de menu is automatisch bij regen aan), wissen de ruiten nog steeds met interval. Het is nu droog maar toch blijft hij door wissen. Ik had bij de dealer aangegeven om dit bij de update te checken. Ze zeiden dat alles werkte maar blijkbaar hebben ze het toch niet gechekt.

Hebben hier meer mensen last van dat bij hun id.3 hun regensensor het niet doet? Misschien doe ik iets fout?

• MJMaverick
byob11 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:11:
Vandaag dus eindelijk de update gekregen voor mijn id.3, denkende dat alle ziektes weg zouden zijn.

Bij mij doet nog steeds de regensensor het niet. Wanneer ik deze op stand int zet (in de menu is automatisch bij regen aan), wissen de ruiten nog steeds met interval. Het is nu droog maar toch blijft hij door wissen. Ik had bij de dealer aangegeven om dit bij de update te checken. Ze zeiden dat alles werkte maar blijkbaar hebben ze het toch niet gechekt.

Hebben hier meer mensen last van dat bij hun id.3 hun regensensor het niet doet? Misschien doe ik iets fout?
Waarschijnlijk een domme/overbodige vraag maar: weet je zeker dat ie op de sensor/int stand staat? Niet per ongeluk op "Low"? De sensor/int stand is zoals ik het bekijk de meest neutrale stand van de rechter hendel. Dat staat ie gelijk aan de linker hendel als je geen richting aangeeft. De rechter 1tje naar boven dan staat de wiswas uit, en dan eentje doorduwen naar boven dan wist hij 1x en verder niet. Ik heb hier erg aan moeten wennen omdat die afwijkt van alle eerdere VW's die ik hiervoor heb gereden.

Als gezegd, waarschijnlijk een stomme vraag......

• pietermx
byob11 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:11:

Volgens mij moet hij niet op INT(erval) staan, maar gewoon op uit.

Never mind, moet inderdaad op INT staan.

[ Voor 3% gewijzigd door pietermx op 17-04-2021 17:29 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• byob11
MJMaverick schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:25:
[...]

Waarschijnlijk een domme/overbodige vraag maar: weet je zeker dat ie op de sensor/int stand staat? Niet per ongeluk op "Low"? De sensor/int stand is zoals ik het bekijk de meest neutrale stand van de rechter hendel. Dat staat ie gelijk aan de linker hendel als je geen richting aangeeft. De rechter 1tje naar boven dan staat de wiswas uit, en dan eentje doorduwen naar boven dan wist hij 1x en verder niet. Ik heb hier erg aan moeten wennen omdat die afwijkt van alle eerdere VW's die ik hiervoor heb gereden.

Als gezegd, waarschijnlijk een stomme vraag......
Thanks voor het meedenken. Ja, ik weet zeker dat hij op INT staat. Want hij gaat namelijk ook sneller wissen als ik t knopje bovenop aanpas, wat normaal de gevoeligheid van de regensensor regelt.

• MJMaverick
byob11 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 17:28:
[...]

Thanks voor het meedenken. Ja, ik weet zeker dat hij op INT staat. Want hij gaat namelijk ook sneller wissen als ik t knopje bovenop aanpas, wat normaal de gevoeligheid van de regensensor regelt.
Hmm, jammer. Misschien zekering F44 er uithalen en er opnieuw in doen? Ik heb geen idee of dat ook maar iets uitmaakt, maar aangezien dat mijn probleem met de eSim verhielp is dat nu wat ik als eerste probeer als er iets mis lijkt te zijn ;)

BTW, in de OFF stand doen de ruitenwissers bij mij niets, ook niet als ik een plens water over de sensor gooi. Bij mij moet hij idd op de INT stand staan.

• Ultraman
  • Laatst online: 00:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maar goed ook. Je zou een carwash in rijden met ruitenwissers op OFF die dan toch aan gaan :+

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• pietermx
Ultraman schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:45:
Maar goed ook. Je zou een carwash in rijden met ruitenwissers op OFF die dan toch aan gaan :+
Gisteren door de carwash geweest en vooraf de automatische ruitenwissers via het menu uitgeschakeld, maar dat was dus niet nodig :*)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• byob11
Urgh.. dit maakt me best kwaad. Nog specifiek aangegeven om de regensensor te controleren na de update. Bij het ophalen nog gevraagd of alles het doet. 'ja hoor meneer, alles is gecontroleerd en doet het'. Nou niet dus. Er is geen dealer in mijn eigen woonplaats dus weer lekker een half uurtje rijden. Maandag maar even bellen. Snap niet dat ze klanten gewoon voorliegen. Zeg dan op z'n minst dat ze niet alles hebben kunnen checken, zou daar veel minder problemen mee hebben dan voorliegen....

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-10 17:24
byob11 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:54:
Urgh.. dit maakt me best kwaad. Nog specifiek aangegeven om de regensensor te controleren na de update. Bij het ophalen nog gevraagd of alles het doet. 'ja hoor meneer, alles is gecontroleerd en doet het'. Nou niet dus. Er is geen dealer in mijn eigen woonplaats dus weer lekker een half uurtje rijden. Maandag maar even bellen. Snap niet dat ze klanten gewoon voorliegen. Zeg dan op z'n minst dat ze niet alles hebben kunnen checken, zou daar veel minder problemen mee hebben dan voorliegen....
Inderdaad gewoon bellen en aansturen op een haal- en breng service!

Zijn er meer mensen die na de 2.1 update nog steeds de gloedirritante web-radio melding krijgen? Ik heb dit al via de App uitgezet (stond al uit, maar opnieuw aangezet en een tijdje later weer opnieuw uitgezet). Ook al geprobeerd om de Auto een keer in offline modus te rijden, om de keer daarop weer in online modus te gebruiken. (las hier dat dat voor iemand anders de oplossing was). Maar bij mij blijft hij terug komen.

Heb eigenlijk geen zin om de dealer te bellen, mij ervaring is toch dat wat betreft software ze het zelf niet beter weten en het hooguit door kunnen spelen naar Volkswagen zelf.

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 23:08
II Stevow II schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:42:
[...]

Inderdaad gewoon bellen en aansturen op een haal- en breng service!

Zijn er meer mensen die na de 2.1 update nog steeds de gloedirritante web-radio melding krijgen? Ik heb dit al via de App uitgezet (stond al uit, maar opnieuw aangezet en een tijdje later weer opnieuw uitgezet). Ook al geprobeerd om de Auto een keer in offline modus te rijden, om de keer daarop weer in online modus te gebruiken. (las hier dat dat voor iemand anders de oplossing was). Maar bij mij blijft hij terug komen.

Heb eigenlijk geen zin om de dealer te bellen, mij ervaring is toch dat wat betreft software ze het zelf niet beter weten en het hooguit door kunnen spelen naar Volkswagen zelf.
Jep, hoort erbij. Ik clear 'm niet eens meer, dus als er een 1 staat weet ik altijd dat het de WebRadio is. Het werkt overigens prima met je telefoon verbonden, maar de check doet hij eerder en dan heb je nog geen breakout internetverbinding (dus buiten VW netwerk om).

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-10 15:20
Hi,

ID.3 1st (basic) since een paar weken 2.1 met android car.

Meer mensen die problemen hebben met spotify?
Krijg als ik Waze gebruik onderin wel het spotify logo en het nummer wat speelt, maar als ik spotify wil 'openen' op het midden scherm krijg ik de melding dat spotify helaas niet beschikbaar is (oid).
Met extra snack dat ik soms niet naar het volgende nummer kan met de knop op het stuur...

Heb als telefoon een OnePlus 6 met Android 10.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
eitje84 schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:41:
Hi,

Krijg als ik Waze gebruik onderin wel het spotify logo en het nummer wat speelt, maar als ik spotify wil 'openen' op het midden scherm krijg ik de melding dat spotify helaas niet beschikbaar is (oid).
Met extra snack dat ik soms niet naar het volgende nummer kan met de knop op het stuur...

Heeft te maken met app permissies op je telefoon, bij mijn Mi9T moet ik daarvoor automatisch opstarten van de app toestaan.

• Simply1337
Eerste phantom braking waarschuwing gehad met mn id4.. harde schaduw onder een viaduct. ugh

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-10 14:37
De app Car Scanner ELM OBD2 heeft in versie 1.77.5 ondersteuning voor de ID.3 toegevoegd.
Dit werkt ook voor ID.4, zie screenshot hieronder. Wat zou het verschil zijn tussen State of charge BMS en State of charge Display? En waar zit de Battery inlet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrRKNg_8NV-oV3TMBGnLQhEvYsw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/S6rBmcrVWlnfOChFx0VCuEP9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door wlbbrhzn op 18-04-2021 17:36 ]

• MJMaverick
Rev! schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:50:
[...]

Heeft te maken met app permissies op je telefoon, bij mijn Mi9T moet ik daarvoor automatisch opstarten van de app toestaan.
En het is verstandig om te zorgen dat Spotify niet in slaapstand gezet kan worden. Op mijn Samsung Galaxy S10 had ik vergelijkbaar gedrag als beschreven en heeft dit het opgelost. Bij Samsung zit deze optie onder "Settings -> Battery -> Background usage limits -> Never sleeping apps".

Hth

• Simply1337
wlbbrhzn schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:14:
De app Car Scanner ELM OBD2 heeft in versie 1.77.5 ondersteuning voor de ID.3 toegevoegd.
Dit werkt ook voor ID.4, zie screenshot hieronder. Wat zou het verschil zijn tussen State of charge BMS en State of charge Display? En waar zit de Battery inlet?

[Afbeelding]
BMS is traag en wordt minder vaak geupdatet. Display is de waarde wat je ziet op je display.

100% op display zal je ong 96% op bms laten zien

• NWA

NWA

Simply1337 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:23:
[...]

Ik kon het 0.5cm 'terug duwen' wss heb ik het vaak genoeg onbewust teruggeduwd door m'n hand of door te leunen. Maar ruimte tussen plastic en plaat is wel minder geworden zo.. Aandachtspunten voor later dus
Die van mij is net geleverd, maar ik zie het nu net ook op de mijne. Bij het dichtduwen van de klep (het is een non max, dus met het handje) pak je toch die rand vast en kraakte er iets een beetje te veel, dus even checken: behoorlijke kier, vooral in het stuk boven het logo. Tlijkt er niet af te gaan vallen, maar ben een beetje bang voor water dat ergens komt waar het niet hoort. Terugduwen lukt ook niet zo goed, wil het ook weer niet stukmaken..
Morgen gelijk maar even bellen, die 2 jaar garantie is zo voorbij als je niet oppast... -O-

• N0EL
Ik dacht juist dat de BMS meer accuraat was dan de display waarde omdat BMS het hard van het batterijen systeem is.

[ Voor 1% gewijzigd door N0EL op 18-04-2021 19:39 . Reden: typo ]

• NWA

NWA

Ik dacht te begrijpen dat BMS een berekening was over heel de capaciteit van de accu (82 kwh), de ander over de beschikbare 77 kwh?

• Simply1337
NWA schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:38:
Ik dacht te begrijpen dat BMS een berekening was over heel de capaciteit van de accu (82 kwh), de ander over de beschikbare 77 kwh?
ja, maar zoals gezegt bms% update veel trager dan display%.

Dus na een ritje is BMS hoger dan display en na een laadsessie is bms lager dan display.

• bilgy_no1
eitje84 schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:41:
Hi,

Wellicht heeft het hiermee te maken:

Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Kennelijk is Android 11 een vereiste voor draadloos Android Auto?
Pagina: 1 ... 90 ... 383 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.