Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 89 ... 383 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
mhe59 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:29:
Vandaag mijn 3 1P laten voorzien van speakers 🔊 in de achterdeur en de audio info is aangepast, zodat de fader werkt en de speakers achterin worden herkend.
Wat een geluid, wat een verschil

Heb nu dus een 6.1 audio systeem.

Ben er echt superblij mee, bedankt Bram (Vagexpert.nl en deze heeft dezelfde originele speakers 🔊 gebruikt als in de Max).
Mag ik vragen wat het kost? Ik wil dit ook heel graag.
Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:51
samv5 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:14:
Knoop doorgehakt.
ID 4 tech met 20” Drammen velgen en een trekhaak bestelt in de kleur Mangan Grey.
Vermoedelijke aflever datum 23 Juli
Nu me verder verdiepen in de ins and outs.
Nice!

Dat is wel een redelijk korte levertijd nog. De Tech die ik begin januari bestelde zou volgende week geleverd worden, maar dat is nu de productieweek. Vermoedelijke uitlevering staat nu begin mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-10 09:17
bilgy_no1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 07:02:
[...]

Nice!

Dat is wel een redelijk korte levertijd nog. De Tech die ik begin januari bestelde zou volgende week geleverd worden, maar dat is nu de productieweek. Vermoedelijke uitlevering staat nu begin mei.
Heb jij dan iets erbij bestelt wat ik niet heb? De warmtepomp of wat anders dat er een vertraging is? Ik heb ook niet het exterieur style pakket bestelt, vind het zilveren niet zo mooi bij deze kleur. Welke kleur heb jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-10 16:32

mhe59

ID.5 Pro Performance

march1979 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 00:00:
[...]

Mag ik vragen wat het kost? Ik wil dit ook heel graag.
Thanks!
€525

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 13:29
Frank_P schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 23:23:
[...]

Daarnaast krijg ik de weconnect app met geen mogelijkheid aan de praat in het systeem gedeelte.
Hij blijft maar zeuren dat er geen 4G verbinding is terwijl die vol bereik heeft.
En via een andere telefoon blijft hij dan ook de melding geven?

[ Voor 27% gewijzigd door darud op 10-04-2021 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Vandaag mijn 3 1P laten voorzien van speakers 🔊 in de achterdeur en de audio info is aangepast, zodat de fader werkt en de speakers achterin worden herkend.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben er echt superblij mee, bedankt Bram (Vagexpert.nl en deze heeft dezelfde originele speakers 🔊 gebruikt als in de Max).
Er zit dan wel geen audiomerkje op maar het 6.1 systeem van de Max klinkt m.i. helemaal niet zo verkeerd. Fijn dat dit blijkbaar toch aan te passen valt in de andere modellen. Veel plezier ermee (y)
Edit: en voor een redelijk bedrag zie ik want het is volgens mij een behoorlijke klus.

[ Voor 3% gewijzigd door Alfred66 op 10-04-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:57

Freakie1NL

Grote Baas

Frank_P schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:22:
[...]

Ik zal geen namen noemen, het is een gerespecteerde dealer volgens mij.
Maar ik ben er ook niet blij mee, ik heb in ieder geval vriendelijk gevraagd hoe dit kan terwijl het mij was toegezegd meermaals en hoe ze dit zsm gaan oplossen.
Hopelijk kan ik hem snel brengen voor de update, want heb inderdaad geen zin in gekke problemen.
Ik gebruik hem ook dagelijks voor mijn werk.
Toevallig een dealer uit het Oosten/Noorden met de naam van een vogel soort? Die heeft dit bij mij exact ook zo geflikt. Die gasten bedonderen de boel gewoon.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:28
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is heel fijn om te lezen. Want ik ben dus zoekende naar een subwoofer voor in de ID3B (heb de auto nog niet)
Ik rijd nu een Golf 7.5 met Dynaudio, dus wil wel iets meer 'oempf' in de ID3.
Maar je schrijft 6.1, had je al een subwoofer dan?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
samv5 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:21:
[...]

Heb jij dan iets erbij bestelt wat ik niet heb? De warmtepomp of wat anders dat er een vertraging is? Ik heb ook niet het exterieur style pakket bestelt, vind het zilveren niet zo mooi bij deze kleur. Welke kleur heb jij?
Ik heb inderdaad met warmtepomp en trekhaak erbij. Geen exterieur style pakket en ook niet de witte elementen aan de binnenkant. Dat vond ik nog vreemder qua uitstraling dan de pianolak...

Kleur is Moonstone Grey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
DonJunior schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[...]

Dit is heel fijn om te lezen. Want ik ben dus zoekende naar een subwoofer voor in de ID3B (heb de auto nog niet)
Neuh, die 1 is de center/midden speaker achter de infotainment.

Netals bij de id4 : 2 tweeters a stijlen, center speaker en 1 ieder deur ,

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Simply1337 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:37:
[...]

Neuh, die 1 is de center/midden speaker achter de infotainment.

Netals bij de id4 : 2 tweeters a stijlen, center speaker en 1 ieder deur ,
Oh jammer ;(

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:00
darud schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 09:46:
[...]

En via een andere telefoon blijft hij dan ook de melding geven?
Ik ben nog niet eens aan het telefoongedeelte begonnen. Is dat nodig dan?
Hij doet het auto gedeelte gewoon niet, blijft aangeven dat er geen internetverbinding is.
Dus ik kan het telefoongedeelte wel doen maar dan kom ik toch niet verder op het punt dat ik de QR code moet gaan scannen.
Freakie1NL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:21:
[...]

Toevallig een dealer uit het Oosten/Noorden met de naam van een vogel soort? Die heeft dit bij mij exact ook zo geflikt. Die gasten bedonderen de boel gewoon.
Nee niet dezelfde dan, maar ik vind dat wel kwalijk en ik beoordeel bedrijven altijd op hun service/aftersales, dus we zullen het gaan zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Frank_P op 10-04-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

DonJunior schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 12:06:
[...]

Lees het eens goed dit topic 4.1 versus 6.1
De ID.3 heeft geen subwoofer maar de .1 is de centerspeaker in het midden van je dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:34
bilgy_no1 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 20:18:
[...]

Vinkje aangezet voor navigatie via laadstations?
Laden tot 100% toestaan?

En wat zegt de foutmelding?
Laden staat op 100% en laadstations staan ook aan.
Foutmelding is “Helaas is die route niet mogelijk” oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
rbnw schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:58:
[...]

Laden staat op 100% en laadstations staan ook aan.
Foutmelding is “Helaas is die route niet mogelijk” oid
Dat is raar. Welke auto (batterijgrootte) heb je?

En wat gebeurt er als je een grotere route in ABRP plant?

Als het goed is zijn alle kaarten voor heel Europa. Of weet iemand dat er kaarten voor alleen Benelux zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
mhe59 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 14:40:
[...]

Lees het eens goed dit topic 4.1 versus 6.1
De ID.3 heeft geen subwoofer maar de .1 is de centerspeaker in het midden van je dashboard
Dat mag wel wat vriendelijker zeg..

Lijkt me niet meer dan een legitieme vraag die ik stel. In de audio wereld spreekt men niet van 4.1 bij het benoemen van een center speaker dat noemt men dan 5.0.
De x.1 staat normaal voor het aantal speakers plus een subwoofer. Dat werkt ook zo in de auto-audio wereld.
Dus als je het hebt over 4.1 lijkt het alsof je een subwoofer hebt, vandaar mijn vraag voor opheldering.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintin020
  • Laatst online: 18-02-2024
Hi mensen,

Aantal korte vragen, rij sinds een aantal weken een 4 1st max met warmtepomp:

- Is er volgens jullie een duidelijk verschil in verbruik tussen eco en sport? Ik rij nu praktisch altijd om eco en B mode, maar heb een actieradius van zo’n 340km. Rij overigens wel vaak 120kmph.

-hoe zet ik de laneassist definitief uit? Moet het nu iedere keer handmatig doen bij het instappen, lijkt niet op te slaan.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
bilgy_no1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:08:
[...]

Dat is raar. Welke auto (batterijgrootte) heb je?

En wat gebeurt er als je een grotere route in ABRP plant?

Als het goed is zijn alle kaarten voor heel Europa. Of weet iemand dat er kaarten voor alleen Benelux zijn?
Ik heb een 3.1M met een 58kwh accu, ik bedoel niet de ABRP app, maar de ingebouwde navi in de auto. De kaarten van Europa staan als het goed is erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
rbnw schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:09:
[...]

Ik heb een 3.1M met een 58kwh accu, ik bedoel niet de ABRP app, maar de ingebouwde navi in de auto. De kaarten van Europa staan als het goed is erop.
even een betere vraag:
krijg jij de route te zien met een rode batterij [want niet genoeg laders onderweg] of kan de route uberhaupt niet gestippeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-10 10:55
DonJunior schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:23:
[...]

Lijkt me niet meer dan een legitieme vraag die ik stel. In de audio wereld spreekt men niet van 4.1 bij het benoemen van een center speaker dat noemt men dan 5.0.
De x.1 staat normaal voor het aantal speakers plus een subwoofer. Dat werkt ook zo in de auto-audio wereld.
Dus als je het hebt over 4.1 lijkt het alsof je een subwoofer hebt, vandaar mijn vraag voor opheldering.
Daarom spreekt VW ook bewust niet van 4.1 of 6.1 geluidssysteem, maar 4+1 en 6+1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Quintin020 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:25:
Hi mensen,

- Is er volgens jullie een duidelijk verschil in verbruik tussen eco en sport? Ik rij nu praktisch altijd om eco en B mode, maar heb een actieradius van zo’n 340km. Rij overigens wel vaak 120kmph.

-hoe zet ik de laneassist definitief uit? Moet het nu iedere keer handmatig doen bij het instappen, lijkt niet op te slaan.

Alvast bedankt!
Lane Assist staat by design elke keer weer aan inderdaad. Waarom zou je dit op de MAX uit willen schakelen? Travel Assist werkt geweldig!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-10 19:34
Leuk dat er een topic op Tweakers is over de ID.x

Sinds gisteren ook de eigenaar van een ID.4 Pro Max (Moonstone Grey en de Narvik 21" velgen)

Ik kom van een Touran, en het is wel even wennen zo een EV.

Zo.. En nu begingen met lezen van al de posts hier... Begin met pagina 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSHskA5a8lCUZEEI8s6kEJPFQso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYRcBbjptnX2cSWkNSoejTlU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KK4gcaJUIrIrsewe_yOHpRsGAwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArUAizx9JfjIdPRkiw1hhLaQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door N0EL op 11-04-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:17
Hi mensen,

Alvast bedankt!
Constant 120km/h rijden kost in sport net zoveel energie als in eco stand. Geen verschil dus. Je zult wel meer vermogen beschikbaar hebben in sportstand en de mapping van het gaspedaal zal ook iets anders zijn. Verschil zit hem dus in acceleratievermogen. En als je daar gebruik van maakt in sportstand dan is het verbruik hoger.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
Simply1337 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:12:
[...]

even een betere vraag:
krijg jij de route te zien met een rode batterij [want niet genoeg laders onderweg] of kan de route uberhaupt niet gestippeld worden?
Hij wil de route niet eens laden. Ben erg benieuwd of dit bij jullie wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

DonJunior schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:23:
[...]

Dat klopt, maar en dat bedoel ik vanaf september speelt dit onderwerp en is er een aantal keren aangegeven tot grote frustraties dat de 1st en Plus géén achterdeur speakers hebben, noch dat dit voorbereid is, noch dat er een subwoofer in de auto’s zitten. Ook dat er gevraagd en gezocht werd naar mogelijkheden om in de achterdeur speakers te laten plaatsen, waar VW zelf aangeeft dat dit niet mogelijk is. Zoek dit forum er maar op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Soeski schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:39:
[...]

Daarom spreekt VW ook bewust niet van 4.1 of 6.1 geluidssysteem, maar 4+1 en 6+1. ;)
Oeps Ja, je hebt gelijk geen 4.1 maar 4+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Hi mensen,

Alvast bedankt!
Ervaring e-golf met warmtepomp:

Normaal gebruikt buiten de WP een PTC om snel te verwarmen. In ECO alleen de WP.

De eerste paar kilometer kan je dus behoorlijk besparen op ECO, daarna loopt het wel los.

De rest is je rechtervoet. Ik coast altijd, rollen is meer effectief dan regenereren (geen verlies in warmte), en als je remt regenereer je automatisch (als de SOC dat toelaat).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdw77
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-02-2024
Goedenavond,

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een ID4 first en vind het komend uit een golf variant TDI, een geweldige auto. Het ontdekken van alle mogelijkheden valt tot nu toe redelijk mee, al vind ik wel dat een hoop dingen tijdens het rijden onmogelijk te bereiken zijn door het ontbreken van fysieke knoppen. Het zou wel fijn zijn als er in de toekomst shortcuts in het menu te configureren zijn oid. Mijn software versie is 2.1.
ik loop tot nu toe tegen de volgende dingen aan welke niet te vinden zijn / uit te schakelen.

- rechter buitenspiegel automatisch kantelen bij achteruit inparkeren is volgens mij niet in te stellen?

- bij gebruik van ACC word de maximumsnelheid constant aangepast op borden langs parallelwegen en moet
telkens de snelheid weer opnieuw worden ingesteld omdat er automatisch geremd wordt. kan dit uit?

- zelfstandig inparkeren, is dit aanwezig? (voor mijn vrouw :) )

volgens mij is hier nog vrij weinig over te vinden, en is het (nog) niet mogelijk, maar wie weet zijn er mensen die deze vragen zo kunnen beantwoorden.

Bedankt alvast!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred66
pvdw77 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:19:
Goedenavond,

Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een ID4 first en vind het komend uit een golf variant TDI, een geweldige auto. Het ontdekken van alle mogelijkheden valt tot nu toe redelijk mee, al vind ik wel dat een hoop dingen tijdens het rijden onmogelijk te bereiken zijn door het ontbreken van fysieke knoppen. Het zou wel fijn zijn als er in de toekomst shortcuts in het menu te configureren zijn oid. Mijn software versie is 2.1.
ik loop tot nu toe tegen de volgende dingen aan welke niet te vinden zijn / uit te schakelen.

- rechter buitenspiegel automatisch kantelen bij achteruit inparkeren is volgens mij niet in te stellen?

- bij gebruik van ACC word de maximumsnelheid constant aangepast op borden langs parallelwegen en moet
telkens de snelheid weer opnieuw worden ingesteld omdat er automatisch geremd wordt. kan dit uit?

- zelfstandig inparkeren, is dit aanwezig? (voor mijn vrouw :) )

volgens mij is hier nog vrij weinig over te vinden, en is het (nog) niet mogelijk, maar wie weet zijn er mensen die deze vragen zo kunnen beantwoorden.

Bedankt alvast!
Er is een apart menu met shortcuts. Veeg maar van helemaal boven naar beneden op het scherm. Dan komt het shortcut menu tevoorschijn. Hier kun je zelf instellen welke opties je daar wilt plaatsen door een van de icons lang ingedrukt te houden.

Automatisch kantelen kun je gewoon instellen op de VW manier. Spiegelknopje op R, versnelling in achteruit zetten en instellen daarna versnelling naar neutraal. Je moet bij achteruitrijden wel iedere keer je spiegelknopje op R zetten helaas.

In het ACC menu kun je de snelheidsvoorspelling gebruiken op uit zetten. Borden blijven herkend maar snelheid wordt niet meer aangepast .

Zelfstandig inparkeren zit volgens mij op geen een uitvoering.

Al jouw vragen zijn overigens al vaak langsgekomen in dit topic. Gewoon even de zoek optie gebruiken :) je kunt echt heel veel antwoorden en andere info terugvinden dat je verder kan helpen. Veel plezier met je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-10 12:52
@mhe59

Hoelang duurde het inbouwen? Kun je er op wachten?

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
rbnw schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:29:
[...]

Hij wil de route niet eens laden. Ben erg benieuwd of dit bij jullie wel werkt?
Je gaf eerder aan dat je de foutmelding krijgt: 'Helaas is die route niet mogelijk'

Dan denk ik aan:
- niet voldoende batterij en laadmogelijkheden. Maar dat is gezien de auto en routes in Europa niet waarschijnlijk. Bovendien verwacht je dan een andere melding.
- iets met de instellingen waardoor het niet werkt (bijv geen tolwegen oid waardoor je niet langs de nodige snelladers kunt rijden)
- aangezien het in NL en BE wel werkt toch alleen de Benelux kaarten

Dat soort dingen. Anders toch even laten checken via VW dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

vanderv schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:46:
@mhe59

Hoelang duurde het inbouwen? Kun je er op wachten?
Het was in 2,5 uur gefixed en je kan er op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47
ID.3P
Misschien is het al eerder langs gekomen maar kan het niet vinden. Ik zit te denken om de middenconsole met bekerhouders en de armleuning deuren te laten wrappen. Dat pianoblack is mijn smaak niet en is gevoelig voor krassen. Iemand ervaring mee en eventueel adressen van waar je dit kan laten doen?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
mcmiles schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:32:
ID.3P
Misschien is het al eerder langs gekomen maar kan het niet vinden. Ik zit te denken om de middenconsole met bekerhouders en de armleuning deuren te laten wrappen. Dat pianoblack is mijn smaak niet en is gevoelig voor krassen. Iemand ervaring mee en eventueel adressen van waar je dit kan laten doen?
Ik laat mijn ID.4 keramisch coaten en heb met de detailer overlegd wat te doen met het pianolak. Ik dacht zelf ook aan wrappen, maar hij zei dat dit vaak niet lang mooi blijft. Vooral bij de randjes.

Hij adviseerde om het zo te laten. Hij brengt er een coating op aan en dan een heel fijn microvezeldoekje bij de hand houden om het schoon te houden. En als het toch gaat krassen kan hij het met een hele kleine polijst pad de krassen wegwerken.

Het blijft een hele rare keuze die ze bij VW hebben gemaakt. Als je de deur ziet, met grijs kunststof en bruin kunstleer, dan past die pianolak er echt niet bij. Maar dat geldt naar mijn smaak nog sterker voor de optie met het witte kunststof en stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSLJoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-10-2024
pvdw77 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 21:19:

ID.4 1st Ik denk dat je gelijk hebt en dat dit inderdaad niet werkt. Ik heb ook nog nooit de bevestiging van iemand gelezen dat hij het op een ID.4 1st non-max wel aan de praat gekregen heeft. Ik in ieder geval niet op de mijne.

ID.4 1st 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:47
bilgy_no1 schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:50:
[...]

Ik laat mijn ID.4 keramisch coaten en heb met de detailer overlegd wat te doen met het pianolak. Ik dacht zelf ook aan wrappen, maar hij zei dat dit vaak niet lang mooi blijft. Vooral bij de randjes.

Hij adviseerde om het zo te laten. Hij brengt er een coating op aan en dan een heel fijn microvezeldoekje bij de hand houden om het schoon te houden. En als het toch gaat krassen kan hij het met een hele kleine polijst pad de krassen wegwerken.

Het blijft een hele rare keuze die ze bij VW hebben gemaakt. Als je de deur ziet, met grijs kunststof en bruin kunstleer, dan past die pianolak er echt niet bij. Maar dat geldt naar mijn smaak nog sterker voor de optie met het witte kunststof en stuur.
Eens en inderdaad een rare keuze die VW heeft gemaakt met pianoblack. Maar goed, smaken verschillen. Keramisch coaten is nieuw voor mij, ga eens zoeken naar mogelijkheden. Ik heb nu een mircovezeldoekje in de middenconsole liggen, maar best veel poetsen om het netjes te houden. Zit naar alternatieven kijken. Dank voor de info!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
TSLJoost schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:24:
[...]

ID.4 1st Ik denk dat je gelijk hebt en dat dit inderdaad niet werkt. Ik heb ook nog nooit de bevestiging van iemand gelezen dat hij het op een ID.4 1st non-max wel aan de praat gekregen heeft. Ik in ieder geval niet op de mijne.
memory stoelen nodig voor die functie. 1st heeft dat niet, alleen autos met ErgoActive en top-sport stoelen is dit mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Ik wil graag een dashcam instaleren, maar wil geen stroomkabels gaan trekken.

Volgen mij zit er wel stroom bij de achteruitkijkspiegel.

Iemand hier misschien ervaring hoe deze netjes open kan, en of er sowieso wel stroom zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Simply1337 schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:26:
[...]

memory stoelen nodig voor die functie. 1st heeft dat niet, alleen autos met ErgoActive en top-sport stoelen is dit mogelijk.
Maar dan nog moet je handmatig het knopje op de rechter spiegel zetten volgens mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
(dubbel)

[ Voor 98% gewijzigd door DonJunior op 11-04-2021 17:12 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
N0EL schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:37:
Ik wil graag een dashcam instaleren, maar wil geen stroomkabels gaan trekken.

Volgen mij zit er wel stroom bij de achteruitkijkspiegel.

Iemand hier misschien ervaring hoe deze netjes open kan, en of er sowieso wel stroom zit?
Het installeren van een dashcam is al vaker gedaan en ook al een paar keer benoemd in dit topic. Ook met mooie fotos. Je zou het beste even kunnen zoeken op 'dashcam' in dit topic. Dan komen de antwoorden vanzelf naar boven drijven.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
theHoff schreef op zondag 11 april 2021 @ 15:10:
[...]

Maar dan nog moet je handmatig het knopje op de rechter spiegel zetten volgens mij toch?
helaas-fucking-wel

sinds de 2.1 update blijft het ook langer op R... maar moet nog elke keer handmatig op R gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

buz

Gelukkig maar dat je dat knopje moet draaien als je wilt dat de spiegel moet kantelen :+

Stel je voor dat wanneer je achteruit rijdt, bijvoorbeeld achteruit uitparkeren, elke keer je spiegel naar beneden gaat en je steeds weer je spiegel weer omhoog moet zetten omdat je het verkeer achter je niet goed kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 09:01

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

buz schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:43:
Gelukkig maar dat je dat knopje moet draaien als je wilt dat de spiegel moet kantelen :+

Stel je voor dat wanneer je achteruit rijdt, bijvoorbeeld achteruit uitparkeren, elke keer je spiegel naar beneden gaat en je steeds weer je spiegel weer omhoog moet zetten omdat je het verkeer achter je niet goed kan zien.
Bij elke vw van de afgelopen jaren is dat precies hoe het werkt. Heel irritant dat je bij de id.4 dat elke keer weer moet aanpassen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski

Inderdaad bizar wie bedacht heeft dat dat handig is, je knopje elke keer in R zetten eerst omdat het een softwareknop is die de laatste stand niet onthoudt. Maar ook dat je niet je spiegelverwarming kan gebruiken door 'm in R te laten staan, dus ook dat is geen optie.
Nee, achteruit = kantelen. Klaar, niks met een knopje doen nog in R. Bizar. Je hebt een camera, ogen, binnenspiegel... juist de grond wil je aan die kant ook zien als je achteruit gaat - elke keer.
Hopelijk nog aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior

In bijna elke VW draait de rechter spiegel naar beneden als je de auto in zijn achteruit zet. Zodra je de auto uit de achteruitversnelling haalt, draait de spiegel automatisch weer terug. Dat vind ik persoonlijk erg fijn. Het is dus jammer dat je nu een extra handeling moet doen als je achteruit wilt rijden om de spiegel te laten draaien.
First world problems? Absoluut. Maar als je eenmaal ergens aan gewend bent (door jaren VW te rijden) en ze veranderen dat waardoor je meer handelingen moet doen.. dan is dat niet echt gebruiksvriendelijk en kan ik me goed voorstellen dat men er zich aan gaat ergeren.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
mcmiles schreef op zondag 11 april 2021 @ 12:01:
[...]

Eens en inderdaad een rare keuze die VW heeft gemaakt met pianoblack. Maar goed, smaken verschillen. Keramisch coaten is nieuw voor mij, ga eens zoeken naar mogelijkheden. Ik heb nu een mircovezeldoekje in de middenconsole liggen, maar best veel poetsen om het netjes te houden. Zit naar alternatieven kijken. Dank voor de info!
Ik weet niet wat hij precies op de pianolak gaat smeren.

Die keramische coating is vooral voor de buitenkant en heb ik voor gekozen ipv een wax behandeling. Wax gaat een paar maanden mee, maar een professionele keramische coating doet jaren zijn werk. Er zit in ieder geval 7 jaar garantie op de variant die ze op mijn auto gaan smeren. Het is wel prijzig, want de lak moet goed worden voorbereid (grondig gereinigd, correctie van krasjes) voor de coating kan worden aangebracht.

De coating zorgt er vooral voor dat vuiligheid niet hecht en de auto goed te reinigen is.

Er zijn ook thuisproducten te krijgen met vergelijkbare werking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-10 22:46

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hopelijk geld dat voor mij dan ook, maar het gaat mij om het principe dat ik de afspraak heb gemaakt voor de 2.1 update meteen met aflevering en het zelfs bij de aflevering zelf nog heb gevraagd.
En daar heb je volledig gelijk in. Als ze aangeven dat er de 2.1 update op wordt gezet en wanneer je bij aflevering dat nogmaals bevestigd krijgt mag je verwachten dat je dat gehad hebt. Niet dus in jouw geval... Slecht voor het vertrouwen. En je kunt er weer tijd in steken. :(
Gelukkig op te lossen, fijn is anders...
Overigens heb ik dus wel paar dingen die niet lekker werken.
De keyless entry bijvoorbeeld werkt niet lekker. Als ik aankom wordt er niks automatisch ontgrendeld.
Ik moet echt fysiek aan de deurklink trekken en soms zelfs de sleutel erbij pakken.
Dat klinkt anders alsof ie werkt zoals het moet? :?
De auto ontgrendeld niet automatisch vziw. Aan de klink trekken zou dan weer niet moeten hoeven doen. Heb je de handleiding er op nageslagen? Daar staat het in.
In het kort: met de sleutel op zak je hand in de deurgreep steken. De auto ontgrendeld dan. Je kunt instellen of hij dan enkel die deur ontgrendeld of alle portieren. Standaardinstelling was bij mij enkel de deur die ik open. Dat heb ik aangepast naar alle portieren. Wel zo handig.

Auto vergrendelen: je hand op de buitenzijde van de handgreep leggen. Op de plek met die rimpel in de greep zit geloof ik de sensor daar voor.
Hoort hij trouwens ook automatisch te sluiten als je wegloopt?
Bij mijn weten niet, maar mogelijk is dat instelbaar? Zou je even in de handleiding kunnen checken of iemand hier moet dat weten. De mijne doet het niet (en als ie het kon dan ging het uit).
Daarnaast krijg ik de weconnect app met geen mogelijkheid aan de praat in het systeem gedeelte.
Hij blijft maar zeuren dat er geen 4G verbinding is terwijl die vol bereik heeft.
Dat klinkt mogelijk als een issue. Verzeker jezelf er van de dat auto in de online modus staat. Wanneer het dan nog niet werkt... zou dat een probleem met die 4G module of SIM kunnen zijn. Volgens mij is dit één van de modules die bij de update soms misgaat. Althans ik meen dat op EVSpeak te hebben gelezen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

[...]
Overigens heb ik dus wel paar dingen die niet lekker werken.
De keyless entry bijvoorbeeld werkt niet lekker. Als ik aankom wordt er niks automatisch ontgrendeld.
Ik moet echt fysiek aan de deurklink trekken en soms zelfs de sleutel erbij pakken.
Je moet de klink aan de binnenkant aanraken, daar zit de sensor. Daarna kun je hem open doen. Je kunt wel instellen voor welke deuren dit werkt, de bestuurdersdeur zou volgens mij altijd moeten werken.
[...]
Hoort hij trouwens ook automatisch te sluiten als je wegloopt?
Nee, je moet de klink aan de buitenkant aanraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
7o9 schreef op maandag 12 april 2021 @ 06:42:
[...]

Je moet de klink aan de binnenkant aanraken, daar zit de sensor. Daarna kun je hem open doen. Je kunt wel instellen voor welke deuren dit werkt, de bestuurdersdeur zou volgens mij altijd moeten werken.

[...]

Nee, je moet de klink aan de buitenkant aanraken.
@Frank_P Stom genoeg had ik hetzelfde gevoel toen ik van een Renault Megane naar een VW Golf ging. Bij Renault opent en sluit de auto op basis van nabijheid. Kom je in de buurt, gaat de auto alvast open, loop je weg dan sluit de auto.
Heb in het begin ook regelmatig gehad dat ik de Golf niet op slot had gedaan.. omdat ik gewoon weggelopen was :D

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-10 16:25
Afgelopen weekend kreeg ik een mooie storingsmelding op de aandrijflijn.. Kon vervolgens bij het parkeren
de 3.1P ook niet meer in zijn achteruit krijgen. Probleem loste zich wel snel op na het uit- en aanzetten van de auto..

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
PB1983 schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:40:
Afgelopen weekend kreeg ik een mooie storingsmelding op de aandrijflijn.. Kon vervolgens bij het parkeren
de 3.1P ook niet meer in zijn achteruit krijgen. Probleem loste zich wel snel op na het uit- en aanzetten van de auto..
Ik hoop zo dat wanneer ik de ID3 geleverd krijg (augustus pas) ze al deze ellende hebben weten te verhelpen. Mijn vrouw heeft nu al ruzie met de Logitech afstandsbediening thuis.. laat staan als ik haar moet gaan zeggen "nee je moet even de auto uit zetten.. uitstappen.. en dan weer aanzetten"
Oh my dan ga ik mezelf niet geliefd maken met de keuze voor de ID3 :o

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:44:
[...]
"nee je moet even de auto uit zetten.. uitstappen.. 15 minuten wachten en dan weer aanzetten"
Kleine toevoeging :/

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 12-04-2021 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
DonJunior schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:44:
[...]

Ik hoop zo dat wanneer ik de ID3 geleverd krijg (augustus pas) ze al deze ellende hebben weten te verhelpen. Mijn vrouw heeft nu al ruzie met de Logitech afstandsbediening thuis.. laat staan als ik haar moet gaan zeggen "nee je moet even de auto uit zetten.. uitstappen.. en dan weer aanzetten"
Oh my dan ga ik mezelf niet geliefd maken met de keuze voor de ID3 :o
Dit klinkt zo bekend _/-\o_

Onze huidige audi Q2 heeft het een jaar zonder foutmelding gedaan. De keuze voor een nieuwe auto stond tussen een ID4 en Polestar2. Beide nieuwe modellen met wat kinderziektes hier en daar (waarbij ze nu grotendeels opgelost zijn).

Mijn vrouw hangt gegarandeerd boos aan de telefoon als de P2 een foutmelding geeft. Ik zal dan ook aansprakelijk gehouden worden voor het feit dat we geen ID4 gekocht hebben... :)

Ach ja, dan pakt ze de E-golf maar, deze rijdt al bijna 6 jaar probleemloos rond >:)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
@Ultraman @7o9 @DonJunior

Bedankt voor jullie reacties.
Blijkbaar heb ik de keyless entry verkeerd begrepen.
Ik dacht gelezen te hebben dat hij automatisch ontgrendeld voor je als je aankomt en je 'begroet' met een lampenshow.
Gisteravond stond ik in de keuken (met uitzicht op de carport) met de sleutel in mijn zak en toen opeens begon de ID.3 met zijn achterlichten en voorlichten te knipperen en dat welkomst ding te doen.
Dit doet hij normaal niet als ik eraan kom gelopen.
Kortom er gebeuren wel wat rare dingen.

Ook Android auto heb ik bijv. nog niet? Ik heb mijn telefoon aangesloten met de kabel, maar ik zie nergens een optie om dit te gebruiken.
Als het goed is zou dit normaliter in het menu erbij moeten komen te staan geloof ik.

De Weconnect app werkt toch echt niet en ik heb het ondertussen al 50x geprobeerd denk ik.
Online modus staat aan, 4G signaal volledige 4 bars, maar toch krijg ik elke keer foutmeldingen.
Of dat er geen internet beschikbaar is of dat er iets fout gegegaan is en ik het later nog een keer moet proberen.
Ik heb ook al 10x een factory reset geprobeerd, ook geprobeerd na een rit van 30 minuten zodat de 4G verbinding 100% zeker gemaakt zou moeten zijn.

Kortom, ik wil gewoon graag de update zodat ik de grootst mogelijke kans heb dat alles naar behoren werkt en ik daarna ook dingen OTA kan ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Frank_P schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:19:
Gisteravond stond ik in de keuken (met uitzicht op de carport) met de sleutel in mijn zak en toen opeens begon de ID.3 met zijn achterlichten en voorlichten te knipperen en dat welkomst ding te doen.

Ook Android auto heb ik bijv. nog niet? Ik heb mijn telefoon aangesloten met de kabel, maar ik zie nergens een optie om dit te gebruiken.
Als het goed is zou dit normaliter in het menu erbij moeten komen te staan geloof ik.

De Weconnect app werkt toch echt niet en ik heb het ondertussen al 50x geprobeerd denk ik.
Online modus staat aan, 4G signaal volledige 4 bars, maar toch krijg ik elke keer foutmeldingen.
Of dat er geen internet beschikbaar is of dat er iets fout gegegaan is en ik het later nog een keer moet proberen.
Ik heb ook al 10x een factory reset geprobeerd, ook geprobeerd na een rit van 30 minuten zodat de 4G verbinding 100% zeker gemaakt zou moeten zijn.

Kortom, ik wil gewoon graag de update zodat ik de grootst mogelijke kans heb dat alles naar behoren werkt en ik daarna ook dingen OTA kan ontvangen.
voor android auto/carplay heb je minimaal versie 783/2.0 nodig, dus hop terug naar de garage en installeer 0792/2.1. [mag elk dealer zijn]

Weconnect app heeft zijn dagen dat het wel werkt.. en dagen dat het niks doen. als je het via de auto regelt weet je zeker dat het is doorgekomen.

dus hup, ga updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Frank_P schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:19:

Bedankt voor jullie reacties.
Blijkbaar heb ik de keyless entry verkeerd begrepen.
Ik dacht gelezen te hebben dat hij automatisch ontgrendeld voor je als je aankomt en je 'begroet' met een lampenshow.
Dat is ook precies hoe het (kan) werk(t/en). Je komt aanlopen en afhankelijk van hoe donker het buiten is, gaan je lampen aan, je spiegels klappen uit en je deur(en) gaa(t/en) open. Anders niet je lampen, maar de rest wel. Dat is keyless entry - je hebt het dus goed begrepen. Bij mij werkte dit met 0564 perfect, met 0783 niet meer en 0792 ook niet - dit is gefixed door de garage door de sleutels opnieuw in te leren. Nu gaat de auto netjes open als ik aan kom lopen. Als je altijd je sleutel op zak hebt en voor het keukenraam parkeert zou ik het uitzetten. Of - niet altijd je autosleutel in je zak als je toch niet gaat rijden, maar dat ben ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Soeski schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:39:
[...]

Dat is ook precies hoe het (kan) werk(t/en). Je komt aanlopen en afhankelijk van hoe donker het buiten is, gaan je lampen aan, je spiegels klappen uit en je deur(en) gaa(t/en) open. Anders niet je lampen, maar de rest wel. Dat is keyless entry - je hebt het dus goed begrepen. Bij mij werkte dit met 0564 perfect, met 0783 niet meer en 0792 ook niet - dit is gefixed door de garage door de sleutels opnieuw in te leren. Nu gaat de auto netjes open als ik aan kom lopen. Als je altijd je sleutel op zak hebt en voor het keukenraam parkeert zou ik het uitzetten. Of - niet altijd je autosleutel in je zak als je toch niet gaat rijden, maar dat ben ik :+
Ik moet mn sleutels echt neerleggen als ik thuis ben. Laatst had ik ze in mn broekzak zitten terwijl ik door het huis liep. De buren belde toen aan omdat elke keer de hele straat verlicht werd 7(8)7

Weet iemand dat trouwens, is het draadloze signaal van de sleutel te kopiëren als deze stil ligt, of is dat beveiligd?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Soeski schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:39:
[...]

Misschien was het andere keren dan inderdaad niet donker genoeg voor de lichtshow.
Maar alle andere keren gingen in ieder geval niet automatisch de deuren open, daarvoor moet ik toch echt de greep beetpakken.
Ook sluiten door weer mijn hand op de greep te duwen.
Naja eerst maar eens de 2.1 update zien te scoren (hopelijk zonder teveel gedoe), maar voorlopig geeft mijn 'verkoper' weinig thuis....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-10 07:01
AkroBatik schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:28:
[...]

Ik moet mn sleutels echt neerleggen als ik thuis ben. Laatst had ik ze in mn broekzak zitten terwijl ik door het huis liep. De buren belde toen aan omdat elke keer de hele straat verlicht werd 7(8)7

Weet iemand dat trouwens, is het draadloze signaal van de sleutel te kopiëren als deze stil ligt, of is dat beveiligd?
Die heb ik gecheckt. Er zit een bewegingssensor in. Als de sleutel een tijdje stil ligt, wordt het zenden vanuit de sleutel gestopt. Je kan dit ook zien. Er is een klein rood ledje in de sleutel wat knippert als hij zendt. Na een tijdje knippert die niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 29-10 16:25
kisik schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:28:
[...]

Die heb ik gecheckt. Er zit een bewegingssensor in. Als de sleutel een tijdje stil ligt, wordt het zenden vanuit de sleutel gestopt. Je kan dit ook zien. Er is een klein rood ledje in de sleutel wat knippert als hij zendt. Na een tijdje knippert die niet meer.
Desalniettemin ligt de sleutel gewoon in een metaal afgesloten bakje (lees: koekjesblik) in de kast. De eerste keer dat de lichtshow begon (en mijn lampen aan bleven staan), werd er door een overbuurman aangebeld.. "Mooie auto, maar ik denk dat jouw accu het ook niet zo leuk vindt.." en de tweede keer ging mijn dochtertje van bijna 2 aan de haal met de sleutels.. Auto kan ze nog niet zeggen, wel "Audi" en wijzend naar de auto :)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Frank_P schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:51:
[...]

Misschien was het andere keren dan inderdaad niet donker genoeg voor de lichtshow.
:Y
[...]
Maar alle andere keren gingen in ieder geval niet automatisch de deuren open, daarvoor moet ik toch echt de greep beetpakken.
Heet ook keyless entry. moment dat je bij een voordeur staat en hendel aanraakt gaat het open.
[...]
Ook sluiten door weer mijn hand op de greep te duwen.
By design,
geen keyless lock na het openen van de deuren, maar auto lockt binnen 30 sec automatisch mits je de deuren niet hebt geopend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N0EL
DonJunior schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:12:
[...]

Het installeren van een dashcam is al vaker gedaan en ook al een paar keer benoemd in dit topic. Ook met mooie fotos. Je zou het beste even kunnen zoeken op 'dashcam' in dit topic. Dan komen de antwoorden vanzelf naar boven drijven.
Ik had het gezien, maar wil geen kabels gaat trekken vandaar mijn "spiegel" vraag.
Maar heb dit inmiddels gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvJnsTPgyrdw4RjQYrsfn7zd_j0=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/uZxKcMh8DDDrS3lKcAiY6NT3.gif?f=fotoalbum_large

Binnenkort maar eens kijken of ik er makkelijk bij kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank_P
N0EL schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:30:
[...]

Ik had het gezien, maar wil geen kabels gaat trekken vandaar mijn "spiegel" vraag.
Maar heb dit inmiddels gevonden.

[Afbeelding]

Binnenkort maar eens kijken of ik er makkelijk bij kan.
Hou er wel rekening mee dat dat waarschijnlijk geschakelde voedingen zijn, dus pas aangaan als de auto aangaat.
Dan kan je bijv. geen parkeermodus gebruiken.
Ook weet je niet of die voeding genoeg kracht heeft om jouw dashcam ook nog te voorzien van stroom.
Bovendien ga je dan knutselen waarmee je misschien ook wel storingen krijgt of garanties vervallen.

Het is niet zo heel moeilijk om een draad te trekken naar de zekeringbox en hem daar fatsoenlijk aan te sluiten.
Zie bijv. deze video; YouTube: Hard-wiring a dash cam in a Volkswagen ID.3 - updated

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bilgy_no1
Kris Rifa, ook een Noorse EV-tester, heeft zijn 615 km test gedaan met de ID.4 en die heeft zelfs de tijd van de Tesla Model 3 LR geëvenaard. Wel onder wat gunstiger omstandigheden dan de Model 3, maar toch een goede tijd. En dan had hij nog een paar minuten kunnen winnen door een keer extra te laden (ipv 1x tot 82%).

YouTube: VW ID4 77kWh RWD 615km Range Test (Norwegian High Speed Run)

Oh en via een Enyaq review ook de bevestiging dat dit jaar nog een update van de DC-laadsnelheid komt. Softwarematig.

[ Voor 12% gewijzigd door bilgy_no1 op 12-04-2021 19:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

Vandaag is mijn blauwe ID.4 1st (eindelijk) afgeleverd, en de eerste paar kilometers zijn mij heel erg goed bevallen! Moest eerst langs de snellader, aangezien ze hem met minder dan 10 procent acculading wisten af te leveren, maar dat mag de pret niet drukken. Direct het nieuwe tanken kunnen ervaren, en ook dat is als je het zelf doet minder een issue dan dat je er vooraf van maakt in je hoofd.

Kwam bij de fastned nog niet verder dan 65 kwh, maar dat zal met een "warme" auto vast wel beter worden. Al de eerste complimenten van wildvreemde mensen mogen ontvangen, en dat is best een goede opsteker voor het ego. De update hadden ze er al opgezet, maar dat moet ik nog controleren. Mij valt het systeem alleszins mee, al is de VW logica van de opties wel even wennen. Ook de met ACC moet ik nog vrienden worden: ik vind de aanpassingen op de snelheid van andere auto's helemaal top, maar vind de ingrepen bij rotondes etc wel nu wat irritant. Is daar nog iets in aan te passen?

Andere noemenswaardige punten: mooi stil, acceleratie is meer dan voldoende, groot en praktisch en het lijkt mij een kilometervreter te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-10 08:00
NWA schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:49:
...Moest eerst langs de snellader, aangezien ze hem met minder dan 10 procent acculading wisten af te leveren....
Dat is toch niet normaal .... en wel kosten rijklaar rekenen zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
NWA schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:49:
.. . Ook de met ACC moet ik nog vrienden worden: ik vind de aanpassingen op de snelheid van andere auto's helemaal top, maar vind de ingrepen bij rotondes etc wel nu wat irritant. Is daar nog iets in aan te passen?

..
In het menu kan je (denk ik, sprekend vanuit de Golf 7.5) wel de stijl van ACC aanpassen van 'eco, comfort tot sportief'
Bij sportief remt ie wat later en bruusk terwijl hij lekker vlot optrekt. In comfort is het allemaal wat comfortabeler, eerder en rustigere remmen en iets rustiger optrekken.
ACC deactiveer ik altijd als ik richting een kruising of rotonde rijd. Zodra ik de rotonde weer over ben klik ik op 'resume'. Simpelweg omdat ik wél kan zien wat er op de rotonde gebeurt en daarop dus beter kan anticiperen dan de auto dat kan.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
bilgy_no1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:12:
Kris Rifa, ook een Noorse EV-tester, heeft zijn 615 km test gedaan met de ID.4 en die heeft zelfs de tijd van de Tesla Model 3 LR geëvenaard. Wel onder wat gunstiger omstandigheden dan de Model 3, maar toch een goede tijd. En dan had hij nog een paar minuten kunnen winnen door een keer extra te laden (ipv 1x tot 82%).

Oh en via een Enyaq review ook de bevestiging dat dit jaar nog een update van de DC-laadsnelheid komt. Softwarematig.
Naar welke snelheid? Wel wel benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N0EL
Iemand hier eerder een probleem gehad met de IC-CPD lader? (in mijn geval van de ID.4 Max)

Ik heb momenteel nog geen 3 fase lader, en moet voor nu nog heel even met de IC-CPD laden.
Probleem is dat deze sinds vandaag steeds in fout mode springt!

Het groene lampje knippert, en het rode lampje brand. (Stekker zit nog niet in de auto)
Volgens de info betekend dit: PE Break error / Live PE Error of AC Voltage Error.

Wat vaag is, is dat het wel heeft gewerkt. Probleem is sinds vandaag.
Ik heb andere 240 volt stekkers geprobeerd, maar krijg steeds de zelfde fout.

Iemand hier misschien een oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVZzC76VHPNxDpAkGvCEIp3fN0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KASHVNSuLByfPnelh7yHxTKH.jpg?f=fotoalbum_large

(groen lampje knippert!)

[ Voor 0% gewijzigd door N0EL op 12-04-2021 22:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
NWA schreef op maandag 12 april 2021 @ 20:49: Ook de met ACC moet ik nog vrienden worden: ik vind de aanpassingen op de snelheid van andere auto's helemaal top, maar vind de ingrepen bij rotondes etc wel nu wat irritant. Is daar nog iets in aan te passen?
Dat is de ECO assistent die dat doet. Persoonlijk vind ik dat juist een fijne feature en een mooie manier van adaptieve recuperatie. Ik zou het eerst een aantal dagen een kans geven voordat je dit uitzet. M.a.w. laat de auto het meeste werk voor je doen. Als je bijv toch vindt dat ie iets te snel ingrijpt kunt gewoon iets stroom bijgeven. Rij je zonder acc dan volg je bijv. juist iets later de aanwijzing op om je stroompedaal los te laten. Na enige tijd gaat het vanzelf...

[ Voor 13% gewijzigd door Alfred66 op 12-04-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-10 15:54
X-t-r-e-m-e schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:50:
[...]

Zou dat inderdaad niet waarderen. Erg bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

bilgy_no1 schreef op maandag 12 april 2021 @ 19:12:

Eerst zien, dan geloven. Als je laadcurve ziet is er nog ruimte zou je zeggen. Maar misschien dat ik na 5 weken+ In de garage wat sceptisch ben geworden.

Helaas zijn reviews niet altijd betrouwbaar. Volgens deze test kunnen we automatisch inparkeren: YouTube: Deze elektrische Volkswagen ID.4 maakt WEL een goede indruk!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
edkreuk schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:04:
[...]

Naar welke snelheid? Wel wel benieuwd
Gemiddeld komt het neer op 6h14m rijden voor 615 km. Dat is ongeveer 99 km/h over de hele rit. Er zitten nog wat stukjes langzamer rijden (door de stad), dus de snelheid op de snelweg zal ergens tussen 100 en 110 km/h hebben gelegen. Dat is ook de maximumsnelheid in Noorwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
AkroBatik schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:13:
[...]

Eerst zien, dan geloven. Als je laadcurve ziet is er nog ruimte zou je zeggen. Maar misschien dat ik na 5 weken+ wat sceptisch ben geworden.

Helaas zijn reviews niet altijd betrouwbaar. Volgens deze test kunnen we automatisch inparkeren: YouTube: Deze elektrische Volkswagen ID.4 maakt WEL een goede indruk!
De verhoging van de laadsnelheid is al min of meer toegezegd door het hoofd elektrische auto's bij VW. Ik geloof er wel in.

Maar gezien jouw ervaring met de service kan ik me een skeptische houding wel voorstellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA

NWA

Kaaschef schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:30:
[...]

Zou dat inderdaad niet waarderen. Erg bijzonder.
Tja, de meneer die de auto van de trailer afreed vond het ook vreemd en niet zoals ze normaal een auto afleveren, maar ja: hij is er ook maar om de auto af te leveren...
Ik ga er maar vanuit dat het een foutje is geweest. Het is een leaseauto, dus het heeft voor mij geen zin om dan over de kosten van het afleveren te beginnen. Aan de andere kant, als ik de auto privé had gekocht zou ik er wel meer een probleem van gemaakt hebben, dus dat is dan ook wel weer dubbel van mijzelf.

Het enige wat er nu een beetje blijft knagen is of er dan toch niet iets aan elektronen aan het weglekken is? Volgens de app niet, maar die werd al getagged door mijn telefoon vanwege de vele crashes... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA

NWA

Alfred66 schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:28:
[...]

Dat is de ECO assistent die dat doet. Persoonlijk vind ik dat juist een fijne feature en een mooie manier van adaptieve recuperatie. Ik zou het eerst een aantal dagen een kans geven voordat je dit uitzet. M.a.w. laat de auto het meeste werk voor je doen. Als je bijv toch vindt dat ie iets te snel ingrijpt kunt gewoon iets stroom bijgeven. Rij je zonder acc dan volg je bijv. juist iets later de aanwijzing op om je stroompedaal los te laten. Na enige tijd gaat het vanzelf...
Vrienden maken duurt altijd even, dus we gaan nog even samen optrekken voordat we een beslissing over de toekomst maken...

Kleine irritaties met Android Auto:
  • Android Auto heeft blijkbaar geen ondersteuning voor dual-sims, wat betekent dat het bellen van anderen direct vanuit het infotainment systeem niet lekker werkt. Ik moet nu op de telefoon (die natuurlijk netjes -onbereikbaar- in het vakje onder het rolluikje ligt) alsnog een SIM kiezen.
  • Ik dacht het Android Auto beeld te kunnen gebruiken in de customisable views in het infotainment systeem. Ik krijg echter alleen bij de keuze van de tegels de ingebouwde opties, maar niet de mogelijkheid om daar de Android Auto tegel te kiezen. Heb de telefoon draadloos gekoppeld, misschien is dat nog een dingetje.

[ Voor 32% gewijzigd door NWA op 13-04-2021 09:19 . Reden: kleine edits ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
NWA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:08:
[...]

Vrienden maken duurt altijd even, dus we gaan nog even samen optrekken voordat we een beslissing over de toekomst maken...

Kleine irritaties met Android Auto:
  • Android Auto heeft blijkbaar geen ondersteuning voor dual-sims, wat betekent dat het bellen van anderen direct vanuit het infotainment systeem niet lekker werkt. Ik moet nu op de telefoon (die natuurlijk netjes -onbereikbaar- in het vakje onder het rolluikje ligt) alsnog een SIM kiezen.
  • Ik dacht het Android Auto beeld te kunnen gebruiken in de customisable views in het infotainment systeem. Ik krijg echter alleen bij de keuze van de tegels de ingebouwde opties, maar niet de mogelijkheid om daar de Android Auto tegel te kiezen. Heb de telefoon draadloos gekoppeld, misschien is dat nog een dingetje.
dualsim is jaren al een issue met AA. Je moet een default sim kiezen voor de betreffende persoon die je belt.

eigenvakje voor AA = derde scherm toevoegen en dan pas kun je AA selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NWA

NWA

Simply1337 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:25:
[...]

eigenvakje voor AA = derde scherm toevoegen en dan pas kun je AA selecteren.
Dat laatste heb ik geprobeerd: via de edit knop een nieuw scherm template toegevoegd, dan lang drukken op een vakje in dat scherm, en dan krijg ik een aantal icoontjes in de onderbalk, maar geen AA icoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
NWA schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:39:
[...]

Dat laatste heb ik geprobeerd: via de edit knop een nieuw scherm template toegevoegd, dan lang drukken op een vakje in dat scherm, en dan krijg ik een aantal icoontjes in de onderbalk, maar geen AA icoon?
je moet de scherm kiezen met grote vlak met 3 kleine vlakken aan linkerkant. En dan gewoon AppConnect kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:50:
[...]

Ik denk dat het een nationale sport is om zo laag mogelijk te gaan, mijn laatste 2 diesels hadden 10km en 6km op de radius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 07:39
Had net de dealer aan de lijn.
Id 4 Tech komt in week 25 i.p.v. week 19....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
dat is even balen zeg. Die van mij (ID.4 Pro Max) kwam eerder dan verwacht. (afgelopen vrijdag).
De dealer was zelfs verbaasd dat het allemaal zo snel ging.

[ Voor 9% gewijzigd door N0EL op 13-04-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Iemand al iets gehoord van auto's die na update 2.1 stilvallen bij, bijv een verkeerslicht? Kunnen na tot stilstand komen niet verder meer rijden doordat het gaspedaal niet reageert? Kennis zijn 4.1 is meerdere malen voor een verkeerslicht stilgevallen kon pas na meerdere aan/uit pogingen weer verder rijden. Trad pas op na installeren van update 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickJonker
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-04-2021
maik73 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:21:
[...]

Gister door de wasstraat gegaan (een luxe met rollerband).... Geen één piepje gehoord.
Auto in N gezet
Spiegels ingeklapt
Autohold uitgezet
Ruitenwissers uit....

Gaaaaaan! :)
maar dan moet je toch wel in de auto blijven zitten, anders gaat die in de park stand?
bij de wasstraat bij mij in de buurt moet je namelijk uitstappen.

of is hier een andere mogelijkheid voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 13:29
Om een verzekering af te sluiten voor onze id.3 max wordt er gevraagd of er een alarm op de auto aanwezig is, weet iemand of dat deze er ook op zit zo ja welke klasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
Er zit bij mij (ID.4 max) een klasse 1 alarm.

En vandaag even voor de lol travel assist getest met niet ingrijpen bij de waarschuwing om het stuur te pakken.
Ik wist niet dat tijdens het alarmeren ook aan de veiligheidsriem getrokken werd.
Leuke maar 1st keer vreemde ervaring...

[ Voor 93% gewijzigd door N0EL op 13-04-2021 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
theHoff schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:00:
Iemand al iets gehoord van auto's die na update 2.1 stilvallen bij, bijv een verkeerslicht? Kunnen na tot stilstand komen niet verder meer rijden doordat het gaspedaal niet reageert? Kennis zijn 4.1 is meerdere malen voor een verkeerslicht stilgevallen kon pas na meerdere aan/uit pogingen weer verder rijden. Trad pas op na installeren van update 2.1
Akelig probleem. Ik zou hem aanraden meteen naar de dealer te rijden hiermee (en niet onderweg stil gaan staan... 😉).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-10 22:39
4.1 Vandaag telefoontje van de dealer. Auto moet voor een check van de deurgrepen terug. Nog niet zeker of ze moeten worden vervangen maar mij ID4 staat iig op de lijst om te checken. Maandag uitsluitsel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:06
m4yall schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:22:
4.1 Vandaag telefoontje van de dealer. Auto moet voor een check van de deurgrepen terug. Nog niet zeker of ze moeten worden vervangen maar mij ID4 staat iig op de lijst om te checken. Maandag uitsluitsel..
Je bent volgens mij de 2e op dit forum, is er ook een reden genoemd? Heb in ieder geval nog niks gehoord, en ook geen problemen ermee gehad O-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

pietermx schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:42:
[...]

Je bent volgens mij de 2e op dit forum, is er ook een reden genoemd? Heb in ieder geval nog niks gehoord, en ook geen problemen ermee gehad O-)
Nou mijn deur ging dus niet meer open en daar staat de auto 6 weken voor bij de dealer.

Hoop nog steeds op een bron, want ik heb nog niks gehoord hierover bij de garage.

@m4yall bij welke dealer zit jij?

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 13-04-2021 19:33 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-10 22:39
[...]

Nee, nog geen reden gehad. Vraag ik maandag even na. Het is een afspraak om te kijken of het moet. Indien ja, moesten de grepen in kleur worden besteld dus geen kleine fix.

@AkroBatik Dealer is vdUdenhout. Bedenk me nu dat ik nog even moet bellen om de afspraak in Ehv te hebben ipv Den Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
[...]

Ik heb het ook al gemeld bij mijn dealer, deur gaat soms gewoon niet open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

edkreuk schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:51:
[...]

Ik heb het ook al gemeld bij mijn dealer, deur gaat soms gewoon niet open
Wat naïef was ik in februari >:)
AkroBatik schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:18:
[...]
Dat is een feauture ;) hij zit gewoon in het slot. Probeer je gordel los te maken en vervolgens je rem loslaten, dan zou hij in een keer van het slot moeten gaan.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 07:39
xetri schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:25:
Had net de dealer aan de lijn.
Id 4 Tech komt in week 25 i.p.v. week 19....
Zijn er al mensen die een nieuwe id.4 hebben waarbij het geen 1st edition is?

Meen me te herinneren dat ik ergens in deze thread had gelezen dat je dat op een bepaalde website kon zien welke auto's er nieuw op kenteken zijn maar kan het helaas niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:06
xetri schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:44:
[...]

Meen me te herinneren dat ik ergens in deze thread had gelezen dat je dat op een bepaalde website kon zien welke auto's er nieuw op kenteken zijn maar kan het helaas niet terugvinden.
Je kunt alle data inzien op https://opendata.rdw.nl/

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0EL
xetri schreef op woensdag 14 april 2021 @ 07:44:
[...]

Ja. Ik heb de ID.4 Max (pro). Heb hem sinds 9-4-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
darud schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:58:
Om een verzekering af te sluiten voor onze id.3 max wordt er gevraagd of er een alarm op de auto aanwezig is, weet iemand of dat deze er ook op zit zo ja welke klasse?
Op mijn ID.3 first Max zit zover ik weet geen alarm. Ik zie ook nergens opties om een interieur bewaking uit te zetten o.i.d. Ik zou het voor de zekerheid bij de dealer navragen. Vanuit de leasemaatschappij hebben ze er overigens een LoJack in geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Eindelijk, NCAP heeft de ID.4 1st, dus geen travelassist, maar "basis trim":
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pKqrMnP.png
https://www.euroncap.com/nl/results/vw/id.4/42456

Gelijktijdig met de Enyaq IV60,
https://www.euroncap.com/nl/results/skoda/enyaq-iv/42455
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d7iQsyT.png

veiligheid inzittende lijkt gelijkwaardig, maar qua hulpsystemen en kwetsbare weggebruikers scoort de ID.4 gewoon beter. voornamelijk met betrekking tot de hulpsystemen is dat raar. Geinig dat ze de id4 als kleine SUV bestempelen en de enyaq grote suv -O-

[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 14-04-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 29-10 07:52

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

toch gek dat de ID.3 wel stopt voor die fietser die haaks voorbij komt. zou zeggen dat hetzelfde veilgheidssysteem wordt toegepast.
Pagina: 1 ... 89 ... 383 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.