Zitten wel een aantal irritante mensen in die groep. En Duitsers zijn net Fransen, alles in het Duits...doe het gewoon in het Engels man.Alfred66 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:06:
[...]
Dat is een facebookgroep van Volkswagen. Ik weet niet of er nog nieuwe leden geaccepteerd worden want dit was voor de eerste rijders met beta software. Je kunt het natuurlijk altijd proberen om een lidmaatschapsverzoek te doen... In die groep staat overigens niet heel veel meer info dan wij hier al met z'n allen delen. Maar dit soort surveys zijn wel leuk. Ook worden af en toe interviews geplaatst met medewerkers van de diverse ontwikkelteams die aan deze auto's werken. Leuk om te lezen maar ze vertellen meestal niet heel veel nieuws...
Mijn airco werkt niet. Fuck
Edit: stomme vraag, maar werkt jullie A/C knop? En blijft deze branden? Tot op heden nooit gedrukt tot vandaag.. Wat blijkt, a/c werkt niet
Oldschool de ARKO gebruikt
Edit: stomme vraag, maar werkt jullie A/C knop? En blijft deze branden? Tot op heden nooit gedrukt tot vandaag.. Wat blijkt, a/c werkt niet
[ Voor 89% gewijzigd door Simply1337 op 31-03-2021 18:36 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nog lichter grijs (meer Mercedes Silver Arrow zilvergrijs dan Nardo Grey) en geen van de optionele velgen er onder. Helaas geen foto kunnen maken, maar het zag er wel heel strak uit.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:31:
[...]
Was het 'Nardo Grey' ? Leuke kleur (zelf getwijfeld) voor even maar met tijd ga ik die te 'plat' vinden denk ik, vandaar maar op safe gespeeld met Mangan Grey.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Vervelend! Knop werkt hier inderdaad. Ook nooit naar omgekeken maar net even gecheckt en kan AC aan- en uitzetten. Knop wordt dan duidelijk ‘dik en omlijnd’.Simply1337 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:41:
Mijn airco werkt niet. Fuck
heb even naar de fotos van mijn ophaaldag bekeken..Pim1986 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:44:
[...]
Vervelend! Knop werkt hier inderdaad. Ook nooit naar omgekeken maar net even gecheckt en kan AC aan- en uitzetten. Knop wordt dan duidelijk ‘dik en omlijnd’.

Dacht altijd.. weer is te koud, gaat niet aan
Ik verwacht dat het een kwestie zal zijn van, juiste zekering even verwijderen en weer terug plaatsen.Simply1337 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:48:
[...]
heb even naar de fotos van mijn ophaaldag bekeken..
[Afbeelding]
Volgens handleiding: Zekering F11 onder motorkap - 7.5 amps, ATO®, air conditioning system.theHoff schreef op donderdag 1 april 2021 @ 00:25:
[...]
Ik verwacht dat het een kwestie zal zijn van, juiste zekering even verwijderen en weer terug plaatsen.
vanmiddag proberen en anders staat het dinsdag toch bij de dealer.
Balen dat je dat nu pas kunt merken. Hopelijk snel te fixen.Simply1337 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:48:
[...]
heb even naar de fotos van mijn ophaaldag bekeken..
[Afbeelding]
Goed nieuws: Er komt later dit jaar nog een ID.4 uit met een 34 kWh accu voor (naar verwachting) een prijs van net geen 30k!
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Kak! Die had ik veel liever willen hebben dan die grote 77 kWh batterij!pietermx schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:34:
Goed nieuws: Er komt later dit jaar nog een ID.4 uit met een 34 kWh accu voor (naar verwachting) een prijs van net geen 30k!
Nederlandse Euro's of Duitse Euro's?pietermx schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:34:
Van de ID.3 werd toen ook gezegd dat deze onder de 30K zou beginnen. Niet dus.
[ Voor 13% gewijzigd door Sircuri op 01-04-2021 16:18 ]
Signature van nature
Ik denk Chinese Euro's... ;-)Sircuri schreef op donderdag [h1][i][b]1 april 2021[/b][/i][/h1] @ 16:18:
[...]
Nederlandse Euro's of Duitse Euro's?
30K paaseieren zeker... alleen op 1 april te bestellenpietermx schreef op donderdag 1 april 2021 @ 15:34:
Laat de golf'jes maar komen
Zou de motoren op elektra werken?
Zou de motoren op elektra werken?
[ Voor 18% gewijzigd door Simply1337 op 01-04-2021 21:10 ]
Kijk 's naar de datum..met een ID.4 rond de 2 ton aan gewicht met een accupakket van 34 KWh. Kun je nog net van je oprit naar de straat mee gerakenSircuri schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:18:
[...]
Nederlandse Euro's of Duitse Euro's?
3.1P
Gisteren heeft mijn ID3 2 dagen bij de dealer gestaan voor de update, echter blijft de navigatie niet werken. Eerlijk gezegd heb ik er ook niet over gezeurd bij de dealer, ik wilde nog even de update afwachten. Ik heb al een reboot van het mediasysteem geprobeerd, alleen blijft 'ie hangen op het laadscherm.
Gisteren heeft mijn ID3 2 dagen bij de dealer gestaan voor de update, echter blijft de navigatie niet werken. Eerlijk gezegd heb ik er ook niet over gezeurd bij de dealer, ik wilde nog even de update afwachten. Ik heb al een reboot van het mediasysteem geprobeerd, alleen blijft 'ie hangen op het laadscherm.
je navigatie DB/Map is afwezig/corrupt. Ik verwacht dat dit niet te fixen is met ota.syith schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:28:
3.1P
[Afbeelding]
4.1M Ik snap het nog niet helemaal. Ik wil overdag opladen tot maximaal 50% en na 23:00 naar 80%. Ik heb de instelling zoals hieronder gebruikt maar toen ik vannacht wilde wegrijden was hij slechts tot 50% opgeladen.
Wat doe ik verkeerd?
Wat doe ik verkeerd?
![]() | ![]() |
[ Voor 0% gewijzigd door Wallieboe op 02-04-2021 10:58 . Reden: type aanduiding ]
je moet ook de dagen selecteren, daarnaast moet je instellen wanneer je bij de betreffende laadpaal staat te laden/bent verbondenWallieboe schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:56:
4.1M Ik snap het nog niet helemaal. Ik wil overdag opladen tot maximaal 50% en na 23:00 naar 80%. Ik heb de instelling zoals hieronder gebruikt maar toen ik vannacht wilde wegrijden was hij slechts tot 50% opgeladen.
Wat doe ik verkeerd?
[Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 02-04-2021 11:38 ]
ben benieuwd of je het gaat lukken, bij mij in ieder geval niet. kennelijk weet de auto niet goed met welk vermogen er wordt geladen. ik vraag gedurende de periode 23-07 uur op te laden tot max 90% maar dat haalt ie niet. blijft regelmatig hangen op 70-80%. zal nog wel een update krijgen. natuurlijk eerst locatie vastgelegd, vervolgens de vertrektijden en de periode waarin laden mag plaatsvinden. zie ook eerder bericht van mij hierover.
4.1st non maxWallieboe schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:56:
Wat doe ik verkeerd?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb hem ook zo - 22:05 tot 5:55 - staan en bij werkt het gewoon.
Heb hem op 90% ingesteld staan, maar dat haalt ie nooit. Kom meestal tot 72-82%
Dit is wat ik ook denk. De navigatiespullen zijn NOK.Simply1337 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:02:
[...]
je navigatie DB/Map is afwezig/corrupt. Ik verwacht dat dit niet te fixen is met ota.
Wat ik wel storend vind, want van zoiets verwacht je dat het gecontroleerd wordt of een duidelijke melding geeft wanneer daar iets mis is.
Je media codec lijkt ook leeg?
Je kunt er mee terug gaan. Zou denk ik mijn eerste keus zijn, want wie weet of er nog iets anders niet in de haak is.
Wat je ook zou kunnen proberen is de navigatiefiles lokaal updaten via een USB stick. Instructies staan o.a. in:
Freakie1NL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Ik zie dat je qua auto vandaag de dag wel de ID.3 kunt selecteren. De Golf van => 2020 kan ook, die heeft hetzelfde systeem.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
halen jullie ook 11kw tijdens het laden?
Zo niet ligt daar het probleem.
Ik krijg sinds de update naar 2.1 geen verbinding met de auto via de WE connect app, iemand een idee, hoe ik het weer aan de praat krijg.
@Simply1337
nee, de ID Charger is afgesteld op 3 x 8 A (5.5 kW). maar het zou toch logisch zijn dat de auto om 23 uur een proefstart maakt met het laden en na een paar minuten weet dat het geen 11 kW maar 5.5 kW is dat beschikbaar is als laadvermogen. vervolgens uitrekenen wanneer gestart moet worden binnen de periode 23-07 uur om op 7 uur (vertrektijd) de auto volgeladen te hebben. 8 (23-07 uur) x 5.5 kW = 44 kWh en dat is voor mij meer dan genoeg. 90% van 58 kWh = 52 kWh en leegrijden tot 8 kWh doe ik zeker niet.
nee, de ID Charger is afgesteld op 3 x 8 A (5.5 kW). maar het zou toch logisch zijn dat de auto om 23 uur een proefstart maakt met het laden en na een paar minuten weet dat het geen 11 kW maar 5.5 kW is dat beschikbaar is als laadvermogen. vervolgens uitrekenen wanneer gestart moet worden binnen de periode 23-07 uur om op 7 uur (vertrektijd) de auto volgeladen te hebben. 8 (23-07 uur) x 5.5 kW = 44 kWh en dat is voor mij meer dan genoeg. 90% van 58 kWh = 52 kWh en leegrijden tot 8 kWh doe ik zeker niet.
Heeft de auto zelf wel verbinding?Replay256 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:06:
Ik krijg sinds de update naar 2.1 geen verbinding met de auto via de WE connect app, iemand een idee, hoe ik het weer aan de praat krijg.
Hier idem dito. VW support zegt dat ik de auto in de offline modus moet zetten (maar dat lukt me ook niet meer na 2.1), en dan weer online. App weggooien en opnieuw installeren.Replay256 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:06:
Maar goed, dat lukt me dus ook niet want ik krijg de auto niet offline.
En... wel het instructie boek verwijderd, Read Me gegeven, en dan deze fijne melding. Garage gebeld. Zo hoort dat. Gewoon rijden en als het goed is wordt hij dan gedownload... ik wacht nog even...
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
Ik haal eigenlijk altijd thuis 11kw met direct laden, behalve dus als ik via voorkeurstijden laad.Simply1337 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:57:
halen jullie ook 11kw tijdens het laden?
/f/image/voQSZnj7oyaJiuIejhra0ShA.png?f=fotoalbum_large)
Laden gaat hier vol op 11kW (begin van de grafiek) of op de snelheid van de lader (rest van de grafiek, al het overschot van de zonnepanelen). Dit functioneerde niet met 2.0, maar lijkt het nu goed * te doen met software 2.1.
* Misschien is "beter" de juiste bewoording, vrij van bugs is 2.1 bij lange na niet...
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Vorig weekend had ik bij vertrek geen verbinding (geen 4g icoontje, 0 balkjes) en dat bleef de gehele rit (ruim 200 km) het geval. Paar dagen later weer connectie, zonder iets gedaan te hebben.
Kan me niet voorstellen dat er geen bereik was gedurende 200 km door Nederland, iemand dit wel eens gehad?
Kan me niet voorstellen dat er geen bereik was gedurende 200 km door Nederland, iemand dit wel eens gehad?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ja dit heb ik paar weken terug gehad met mijn 4.1m (geen 2.1 update). Bijna week lang geen connectie gehad en dit is uit zichzelf opgelost. Ik had dit ook op meerdere plekken dus inderdaad geen bereik ding.pietermx schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:15:
Vorig weekend had ik bij vertrek geen verbinding (geen 4g icoontje, 0 balkjes) en dat bleef de gehele rit (ruim 200 km) het geval. Paar dagen later weer connectie, zonder iets gedaan te hebben.
Björn Nyland is hersteld van COVID en heeft eindelijk ook wat video’s op z’n kanaal gezet over de ID4. Erg positief! Bagageruimte (bananabox test) een 3e plek voor ID4. Na Mercedes EQV (logisch, gebaseerd op een bestelauto) en model X!
Even met een dremeltje een stukje uit het plastic dremelen, 2 minuten werk.Chris P. schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:37:
Hmmm...
[Afbeelding]
Tsja..
[Afbeelding]
Ben ik de enige die de 13-polige stekker niet kan vergrendelen omdat het klepje niet ver genoeg open kan?
Das Auto
Klopt, ga ik ook doen maar vraag me af of de template die gebruikt is wat te klein isMLLL schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:39:
[...]
Even met een dremeltje een stukje uit het plastic dremelen, 2 minuten werk.
Das Auto
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Kun je de stekker niet een kwartslag draaien? Linksom?Chris P. schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:43:
[...]
Klopt, ga ik ook doen maar vraag me af of de template die gebruikt is wat te klein is
Ik zie daar zwarte schroefjes zitten op je foto. Als je die allemaal los draait en je draait de stekker een kwartslag naar links... dan moet het toch ook gaan?
FreeReef.nl
bij mij zit het gewoon recht volgens mij, geen problemen met de ruimte. Dealer afhankelijk trouwens qua afwerking hierbij.Chris P. schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:37:
Hmmm...
[Afbeelding]
Tsja..
[Afbeelding]
Ben ik de enige die de 13-polige stekker niet kan vergrendelen omdat het klepje niet ver genoeg open kan?
Hier weer een mooie praktijk range test, bij 15-20°C:
YouTube: ID4 consumption at 20 degrees
Conclusie:
125 km mix snelweg en bebouwde kom (typisch forens)
Gemiddeld 65 km/h
Verbruik 144 Wh/km
Bereik: 535 km
Conclusie:
Gemiddeld 65 km/h
Verbruik 144 Wh/km
Ben even naar Van Udenhout gereden om ander ID.3s te bekijken en de aansluiting zit een slag gedraaid. Het klepje hoort inderdaad naar links open te gaan. Dan heb je het probleem niet. Wordt momenteel gefixed as I writeAMARONE schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 03:06:
[...]
bij mij zit het gewoon recht volgens mij, geen problemen met de ruimte. Dealer afhankelijk trouwens qua afwerking hierbij.
Wanneer de lader zegt ik heb geen zin meer in je auto... Stop/start van het laadproces heeft het verholpen
Mijn verbruik bij alles uit tijdens 15-20C op een id3 was 17kwh per 100km. Dat op 100kmh acc.bilgy_no1 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 07:45:
Hier weer een mooie praktijk range test, bij 15-20°C:
Conclusie:
Gemiddeld 65 km/h
Verbruik 144 Wh/km
Krijg het gevoel dat dit veel te hoog is, wat halen jullie?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh
Hij heeft een warmtepomp, maar geen idee of het echt zoveel effect moet hebben op 20gr. Rijdt wel altijd met B modus in de stad. Dat zal dan wel helpen
Ik haal zelf nog niets, want moet nog een paar weken wachten op mijn ID.4 Tech met warmtepomp en trekhaak...Bschnitz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:13:
[...]
Mijn verbruik bij alles uit tijdens 15-20C op een id3 was 17kwh per 100km. Dat op 100kmh acc.
Maar het verbruik hangt heel erg af van rit-specifieke factoren. Als je bijvoorbeeld kortere ritten hebt is de invloed van het opwarmen (cabine en batterij) bij de start nog groter. Bij langere ritten vlakt dat effect uit.
Of: het aandeel snelweg verschilt, waardoor het gemiddelde verbruik toch hoger uitkomt.
Dus zonder verdere informatie is hier weinig over te zeggen.
Dat zou m.i. duidelijk beter moeten kunnen maar het blijft lastig inschatten. Het is van veel factoren afhankelijk zoals temperatuur wel of geen wind, kun je een constante snelheid aanhouden etc. Van de week zat ik met die hoge temperaturen met 4 korte stadsritjes achter elkaar op 15,8kwh per 100km. Dat vond ik heel netjes je zag ook goed dat het standverbruik maar rond de 0,4kw was omdat zowel verwarming als airco niets hoefde te doen.Bschnitz schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:13:
[...]
Mijn verbruik bij alles uit tijdens 15-20C op een id3 was 17kwh per 100km. Dat op 100kmh acc.
Gisteren een langere rit gemaakt met 4 inzittenden en met de lage temperaturen zat ik weer op 21kwh per 100km.
3.1 1stPAlfred66 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Hmmm is er soms een nieuwere uitvoering (via first movers club)? Lijkt een ander typenummer dan op jouw afbeelding...
[Afbeelding]
Bij mij is er op 8 februari ook een tot max 55kg te belaste steunhaak geplaatst en vanaf maart is dit “standaard” 75 kg
Ik probeer uit te vinden wat nu het wezenlijke verschil is tussen 10A 092 150 en de 10A 092 150A en of dat wezenlijke verschil makkelijk uit te wisselen / aan te passen is.
Iemand dit al kunnen achterhalen ?
Volgens mij is dat niet het verschil. De 55 kg haak heeft typenummer 10A 803 880 B en de 75 kg heeft 10A 092 150 A. Die eerste mag twee fietsen dragen en de tweede 3. Het totaalgewicht van het fietsenrek plus de fietsen moet onder de resp 55 en 75 kilo blijven.mhe59 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:31:
[...]
3.1 1stP
Bij mij is er op 8 februari ook een tot max 55kg te belaste steunhaak geplaatst en vanaf maart is dit “standaard” 75 kg![]()
Ik probeer uit te vinden wat nu het wezenlijke verschil is tussen 10A 092 150 en de 10A 092 150A en of dat wezenlijke verschil makkelijk uit te wisselen / aan te passen is.
Dus het is terdege een ander product met ander typenummer en andere typesticker...
Dat heb ik dus ook lijkt het.J.W schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:39:
[...]
Ik haal eigenlijk altijd thuis 11kw met direct laden, behalve dus als ik via voorkeurstijden laad.
Op de 1st mover club zegt vw alleen dat het een revisie is. Goed dat ze verbeteren hoor. Liever blijvend updaten dan 5 jaar lang wachten.mhe59 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 15:31:
[...]
3.1 1stP
Bij mij is er op 8 februari ook een tot max 55kg te belaste steunhaak geplaatst en vanaf maart is dit “standaard” 75 kg![]()
Bij de charger van de e-Golf ging het dan vaak om een niet geaard stopcontact. Geen idee of dat hier ook voorkomtdarud schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 18:43:
Wij hebben sinds 2 dagen een id.3 max, vandaag wou ik is proberen om via het huis stopcontact op te laden maar ik kreeg een foutmelding op de charger, weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
Het groene lampje knipperde.
[Afbeelding]
Sinds de 2.1 update doet mijn Id.Connect het echter dan ooit. Alleen voorklimatiseren pakt hij. Navigatie versturen, laadinstellingen aanpassen, geen van dat voert hij nog correct door.
Het is dat het een fijn rijdende auto is maar wat is VW toch slecht in het bieden van een adequate klantervaring.
Zou mij niets verbazen als Hyundai met de nieuwe 800 volt EV, VW het flink moeilijk gaat maken. Die Koreanen hebben hun zaken beter op orde.
Een dergelijke zin was 20 jaar geleden ondenkbaar geweest.
Het is dat het een fijn rijdende auto is maar wat is VW toch slecht in het bieden van een adequate klantervaring.
Zou mij niets verbazen als Hyundai met de nieuwe 800 volt EV, VW het flink moeilijk gaat maken. Die Koreanen hebben hun zaken beter op orde.
Een dergelijke zin was 20 jaar geleden ondenkbaar geweest.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Het stopcontact is inderdaad niet geaard, van de week ga ik hem vervangen voor een geaard stopcontact hopelijk werkt het dan wel👍🏻Electromonkey schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:42:
[...]
Bij de charger van de e-Golf ging het dan vaak om een niet geaard stopcontact. Geen idee of dat hier ook voorkomt
Voer je de Stop/Start uit via de App?Simply1337 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:52:
Wanneer de lader zegt ik heb geen zin meer in je auto... Stop/start van het laadproces heeft het verholpen
[Afbeelding]
Ja, duurt wel even, maar slider gast dan vaN rechts naar links om te stoppen en vice versa om te starten
Wat gebruikt jullie id als je hem aanzet BTW?
Hier 0,5 alles uit behalve radio en 1.1 me airco.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh
Tussen 9kw (-10 C) en 0.3kw (20+ C)Bschnitz schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:56:
Wat gebruikt jullie id als je hem aanzet BTW?
4.1M
Tot hoeveel laden jullie thuis op? Ik laad tot 80% omdat ik ergens heb gelezen dat dit het beste is voor de accu, maar ergens anders las ik weer dat het niets uitmaakt of je tot 80 of 100 procent oplaadt.
Ik snap dat 100% misschien overkill is voor dagelijks gebruik, ook wellicht ivm regeneratie, maar zou 90% wel gewoon kunnen, of kan zelfs 100% geen kwaad?
Tot hoeveel laden jullie thuis op? Ik laad tot 80% omdat ik ergens heb gelezen dat dit het beste is voor de accu, maar ergens anders las ik weer dat het niets uitmaakt of je tot 80 of 100 procent oplaadt.
Ik snap dat 100% misschien overkill is voor dagelijks gebruik, ook wellicht ivm regeneratie, maar zou 90% wel gewoon kunnen, of kan zelfs 100% geen kwaad?
Aankomende donderdag kan ik mijn ID.3P ophalen. Heb er al even proef in gereden en dat beviel me prima.
Zodra ik hem in huis heb begint het uitpluizen van alle snufjes en instellingen.
De 2.1 update staat er al gelijk op dus ik hoop dat ik weinig problemen ervaar.
Zodra ik hem in huis heb begint het uitpluizen van alle snufjes en instellingen.
De 2.1 update staat er al gelijk op dus ik hoop dat ik weinig problemen ervaar.
Leg dan gelijk een nieuwe groep aan met eventueel zo’n “blauwe stekker” ? Kan je onverhoopt ook niet langzaam het stopcontact afslijten. (Vaak hetzelfde stopcontact gebruiken is niet bevorderlijk)darud schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:35:
[...]
Het stopcontact is inderdaad niet geaard, van de week ga ik hem vervangen voor een geaard stopcontact hopelijk werkt het dan wel👍🏻
Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl
Je hoort veel over 80% inderdaad. Al ligt er een 80kw accu in de 4.1 dacht ik, daarvan stelt VW maar 77 ter beschikking juist om die 100% lading te voorkomen.dfader schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:47:
4.1M
Geven ze ook aan hoe je die van 55 kg kan upgraden naar 75 kg?AMARONE schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:29:
[...]
Op de 1st mover club zegt vw alleen dat het een revisie is. Goed dat ze verbeteren hoor. Liever blijvend updaten dan 5 jaar lang wachten.
Gisteren de ID4 in ontvangst mogen nemen, dus officieel lid van de club geworden!
Eerst rare ding ook al te pakken - de rijprofiel knop doet helemaal niets meer... ik kan er op drukken bij stilstand of rijdend maar hij reageer nergens op (hoor wel het feedback geluid).
Gisteren deed hij het nog wel, dus het heeft wel gewerkt 😉
Eerst rare ding ook al te pakken - de rijprofiel knop doet helemaal niets meer... ik kan er op drukken bij stilstand of rijdend maar hij reageer nergens op (hoor wel het feedback geluid).
Werk het andere profiel ook niet? Ik had hier laatst ook last van, bleek dat m'n vrouw per ongeluk mijn profiel had overschreven met die van haar.delorean7 schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:55:
Gisteren de ID4 in ontvangst mogen nemen, dus officieel lid van de club geworden!
Staat hier altijd op 80%, tenzij ik weet dat ik de volgende dag 250 of meer km moet rijden, dan zet ik hem op 100%.dfader schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:47:
4.1M
1 cm = 10 mm = 10000 µm
ID.4 1st. Ik laad hem tot 80% op. Bereik is voor mij dan normaal gesproken meer dan zat.dfader schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:47:
4.1M
ID.4 1st 2020
Niet veel, was met 55% gestekkerd. Even een snelle. Pispauze van 10 min en weer vertrokken met 61% ofzo.pietermx schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:54:
En @Simply1337 hoeveel KW heb je gehaald?[Afbeelding]
Met een lage soc% begin zou ik met 55% op de 90kw moeten zitten
Het hele profiel scherm komt niet meer tevoorschijn, menu blijft bewoon waar hij staatII Stevow II schreef op zondag 4 april 2021 @ 14:34:
[...]
Werk het andere profiel ook niet? Ik had hier laatst ook last van, bleek dat m'n vrouw per ongeluk mijn profiel had overschreven met die van haar.
Oh excuses, dacht even dat je het over het profiel van de stoelpositie had. Maar je hebt het duidelijk over het rijprofiel. Heb dit probleem nog niet eerder voorbij zien komen hier, ik zou contact opnemen met de dealer.delorean7 schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:41:
[...]
Het hele profiel scherm komt niet meer tevoorschijn, menu blijft bewoon waar hij staat
Blij om te rapporteren dat een simpele reset met de powerknop 10s indrukken genoeg was om het te fixen.II Stevow II schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:52:
[...]
Oh excuses, dacht even dat je het over het profiel van de stoelpositie had. Maar je hebt het duidelijk over het rijprofiel. Heb dit probleem nog niet eerder voorbij zien komen hier, ik zou contact opnemen met de dealer.
Ik wil zelf een dashcam gaan gebruiken in de ID.3P maar ik had nog geen goede info gevonden hoe dit het mooiste weg te werken.
Op youtube staat een filmpje van iemand die het perfect uitlegt, wel een engelse variant, maar de stappen zijn hetzelfde.
Doe jullie voordeel ermee!
YouTube: Hard-wiring a dash cam in a Volkswagen ID.3 - updated
Op youtube staat een filmpje van iemand die het perfect uitlegt, wel een engelse variant, maar de stappen zijn hetzelfde.
Heeft Volkswagen profielen voor de stoelpositie?II Stevow II schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:52:
[...]
Oh excuses, dacht even dat je het over het profiel van de stoelpositie had. Maar je hebt het duidelijk over het rijprofiel. Heb dit probleem nog niet eerder voorbij zien komen hier, ik zou contact opnemen met de dealer.
Ik ben sowieso nog geen profielen tegengekomen in het menu..maar kan aan mij liggen.
ID3Max
Is er nog niet. Mag je nog handmatig indrukkenLock77 schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:37:
[...]
Heeft Volkswagen profielen voor de stoelpositie?
Ik ben sowieso nog geen profielen tegengekomen in het menu..maar kan aan mij liggen.
ID3Max
VW adviseert inderdaad opladen tot 80% tenzij je de volle 100% nodig hebt. Het kan wel gewoon tot 100% en de auto zal daardoor niet ontploffen of zo. Li-ion batterijen degraderen wel sneller als ze op volle spanning zijn, vandaar het advies.dfader schreef op zondag 4 april 2021 @ 11:47:
4.1M
Van wat ik in de reviews zie werkt regeneratie wel altijd. Ik kwam in een van de tests van Björn Nyland tegen dat hij via EV Notify 96% SOC zag, terwijl de auto zelf 100% aangaf. Dat buffertje helpt om altijd regeneratie te hebben.
Het zuinig omgaan met de batterij is uiteindelijk iets dat ook VW helpt om geen problemen met de garantie te krijgen. Hoewel de 70% capaciteit na 8 jaar/160.000 km nou ook niet echt heel gewaagd is. Dat moet ook met regelmatig snelladen en tot 100% laden wel lukken. En misschien heel cynisch: als je de batterij binnen die tijd gewoon afbeult tot onder 70% krijg je gratis een nieuwe...
Sinds half november rijd ik een 3.1P, eind augustus besteld, en nog steeds wacht ik op de steunhaak. Heb Van Mossel meermaals om een update gevraagd, maar tot zover geen succes. Herkennen anderen dit?
Wat betreft die steunhaak kan ik vertellen dat ik hem vorige week geïnstalleerd heb gekregen. En dat was helaas 55kg. Dus het is maar net welke dealer je zit volgens mij.
Heel herkenbaar het schiet echt niet op met die dingen, ik wacht ook nog steeds...Tije schreef op zondag 4 april 2021 @ 22:39:
Sinds half november rijd ik een 3.1P, eind augustus besteld, en nog steeds wacht ik op de steunhaak. Heb Van Mossel meermaals om een update gevraagd, maar tot zover geen succes. Herkennen anderen dit?
Goedemiddag,
Afgelopen maandag mijn ID4 1st opgehaald. Gisteravond voor het eerst aan de laadpaal gehangen en nu het volgende: vanochtend op de ab op ontgrendelen gedrukt en de stekker uit de auto getrokken. Probleem is nu dat het tankklepje niet meer dicht wil blijven zitten. Als ik het klepje dichtdruk en de auto op slot doe blijft hij dicht, zodra ik weer ontgrendel floept hij weer open 😬. Wat heb ik fout gedaan? En belangrijker, hoe fix ik het?
Afgelopen maandag mijn ID4 1st opgehaald. Gisteravond voor het eerst aan de laadpaal gehangen en nu het volgende: vanochtend op de ab op ontgrendelen gedrukt en de stekker uit de auto getrokken. Probleem is nu dat het tankklepje niet meer dicht wil blijven zitten. Als ik het klepje dichtdruk en de auto op slot doe blijft hij dicht, zodra ik weer ontgrendel floept hij weer open 😬. Wat heb ik fout gedaan? En belangrijker, hoe fix ik het?
[ Voor 3% gewijzigd door Pimpulse op 05-04-2021 12:49 ]
je kunt dat dingetje handmatig in en uit drukken, wellicht niet hard teruggedrukt dat het nu op standje open staat en dus naar buiten duwt?Pimpulse schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:48:
Goedemiddag,
Ik twijfel om de ID4 te gaan leasen, omdat het de enige gezinsauto is die en elektrisch is, en een redelijk bereik. Het enige wat mij tegenhoudt zijn de vakanties. Ik hoor horrorverhalen over lange wachtijen bij snellaadstations waarbij mensen soms 20 uur onderweg zijn voor een ritje van 800 km. Dit is met wintersport en kinderen niet echt een ideale combi
Wat is de ervaring van de mensen hier?
http://www.xbmcfreak.nl/
Voor de mensen die net als ik geïnteresseerd zijn in hoe de ID.4 eruit ziet zonder zwart dak, er zijn er ondertussen enkele in Nederland:
Scale Silver Metallic (meteen ook de eerste ID.4 die ik zie in deze kleur):

https://www.autoscout24.n...tPage&searchId=1796531655
Moonstone Grey:

https://www.autoscout24.n...2a-b803558cf3a1?cldtidx=1
Geeft meteen ook een idee van hoe het interieur in de Life uitvoering eruit ziet:

Edit: en dan nog een ID.4 Pro Max, met sportzetels en bruin dashboard:

https://www.autoscout24.n...tPage&searchId=-605444621

Moonstone Grey:

Geeft meteen ook een idee van hoe het interieur in de Life uitvoering eruit ziet:

[ Voor 26% gewijzigd door Notchback op 05-04-2021 13:42 ]
Afhankelijk van je bestemming en je vertrekdag zal het wel meevallen.Erhnam schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:56:
Ik twijfel om de ID4 te gaan leasen, omdat het de enige gezinsauto is die en elektrisch is, en een redelijk bereik. Het enige wat mij tegenhoudt zijn de vakanties. Ik hoor horrorverhalen over lange wachtijen bij snellaadstations waarbij mensen soms 20 uur onderweg zijn voor een ritje van 800 km. Dit is met wintersport en kinderen niet echt een ideale combiWat is de ervaring van de mensen hier?
Zeker met een EV met een beetje bereik van 300km + moet dat toch goed te doen zijn.
Niet op zwarte zaterdag vertrekken natuurlijk en van tevoren goed de snelladers uitzoeken. Met een ID.4 zou ik proberen zoveel mogelijk Ionity te pakken onderweg.
Klepje zit bij mij links, vertical. Kan dan prima open. Denk dat die van jou niet goed is gemonteerd.Chris P. schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:37:
Hmmm...
[Afbeelding]
Tsja..
[Afbeelding]
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
Zag een aantal keer zijn naam al voorbij komen maar als je echt alles wilt weten over de ID.4, check dan vooral Björn zijn YouTube kanaal. Alle autoblog, autovisie filmpjes zijn onzin vergeleken met hem
.
Hij is nu bezig met de roadtrip naar de Artic Circle. Aanrader!
Hij is nu bezig met de roadtrip naar de Artic Circle. Aanrader!
[ Voor 11% gewijzigd door Electromonkey op 05-04-2021 14:45 ]
Vandaag proefrit gemaakt in ID.4 1st max.
Mooie wagen, deed wel wat moeilijk acc werkte dan weer wel en dan weer niet. Kreeg regelmatig de melding acc niet beschikbaar. (En nee geen sneeuw of hagel maar zon).
Maar veel vervelender, zowel mijn vrouw als ik zelf werden erg misselijk in de wagen. Zou dit liggen aan elektrisch rijden of misschien de 21” banden.
Mooie wagen, deed wel wat moeilijk acc werkte dan weer wel en dan weer niet. Kreeg regelmatig de melding acc niet beschikbaar. (En nee geen sneeuw of hagel maar zon).
Maar veel vervelender, zowel mijn vrouw als ik zelf werden erg misselijk in de wagen. Zou dit liggen aan elektrisch rijden of misschien de 21” banden.
eindelijk eens een foto zonder het zwarte dak. ik verwacht zelf een id4 pro max in blue dusk met de hamar velgen in grijs. dus ben vruchteloos opzoek naar een foto van deze comboNotchback schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:06:
Voor de mensen die net als ik geïnteresseerd zijn in hoe de ID.4 eruit ziet zonder zwart dak, er zijn er ondertussen enkele in Nederland:
[Afbeelding]
Moonstone Grey:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
3.L:emperor111 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:07:
[...]
3.L
ID3 Life met versie 2.1 (0792) en heel herkenbaar:
Eerder vandaag geladen bij een 175KW Shell (NewMotion) station aan de A27 bij Hank. Daar staan 6 175KW stations, ik was de enige die aan het laden was. Voor ik ging laden ook een halfuurtje gereden op de snelweg (ACC op 110km/u)
Gearriveerd met 26% SOC en in 40 minuten geladen naar 80% SOC: 32KW in 40 minuten maakt 48KW/u gemiddeld...
Volgende week ga ik een andere test doen: eerst een halfuur 130km/u rijden op de snelweg en dan weer snelladen.
[Afbeelding]
Na een uurtje rijden (met de ACC op 110km/u) met 10% SoC gearriveerd bij een Shell Recharge: netjes met ca. 90KW/u geladen tot 55%. Binnen 20min. weer onderweg. Dik tevreden, zeker omdat het maar zo'n 4 graden was op dat moment!
Verwijderd
Idem, wij waren ook wat 'onwel' tijdens de rit van 1u. Ik denk aan het gebrek van omgevingsgeluid en snellere accelaratie uit de bochten. We hadden nog nooit zelf elektrisch gereden dus het viel ons na 15min op dat het gevoel heel vreemd was, dan maar de ruit wat opengezet voor frisse lucht en lawaaiDracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:28:
Geluid was er genoeg, vond het zelfs best veel omgevingsgeluid maar ja er stond ook flinke wind.Verwijderd schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:30:
[...]
Idem, wij waren ook wat 'onwel' tijdens de rit van 1u. Ik denk aan het gebrek van omgevingsgeluid en snellere accelaratie uit de bochten. We hadden nog nooit zelf elektrisch gereden dus het viel ons na 15min op dat het gevoel heel vreemd was, dan maar de ruit wat opengezet voor frisse lucht en lawaai
Heb je uiteindelijk toch een elektrische wagen genomen of toch niet?
Verwijderd
We hadden zelfs de radio niet aan, er was dus alleen wat rolgeluid van de banden.Dracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:01:
[...]
Geluid was er genoeg, vond het zelfs best veel omgevingsgeluid maar ja er stond ook flinke wind.
Uiteindelijk toch een ID.4 gekozen
Waarom? Als baas betaald is dat prima, maar 0.79 per kWh betalen ben je gewoon gek. Nederlanders krijgen geen WeCharge kaart zoals rest van EuropaGeeMoney schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:29:
[...]
Met een ID.4 zou ik proberen zoveel mogelijk Ionity te pakken onderweg.
Ook ik herken het wel van het proefrijden: niet zozeer misselijk maar wel echt even wennen aan rijden zonder al te veel rijgeluid en het snelle accelereren. Nu inmiddels twee maanden (zeer) tevreden rijder van een ID4. In het begin was het ook wennen voor mijn partner, die vaak als bijrijder meerijdt. Maar inmiddels is ook zij helemaal gewend. Ik zou daar dus niet al te veel over in zitten. Vorige week weer eens in een benzineauto gereden en moest nu daar weer erg aan wennen...Dracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:01:
[...]
Geluid was er genoeg, vond het zelfs best veel omgevingsgeluid maar ja er stond ook flinke wind.
Klopt, had ik al gezienpveatx schreef op maandag 5 april 2021 @ 13:54:
[...]
Klepje zit bij mij links, vertical. Kan dan prima open. Denk dat die van jou niet goed is gemonteerd.
Wij hadden dit met een proefrit met de id3, ik weet nog dat ik hoofdpijn had en mijn vrouw misselijk was.Dracula schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:28:
Nu hebben we er geen last meer van maar nu dat je het zegt klopt het wel, wij hadden er ook last van 😄
Als je op doorreis bent neem ik aan dat snelheid en betrouwbaarheid boven de allergoedkoopste laadpaal staat.Simply1337 schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:38:
[...]
Waarom? Als baas betaald is dat prima, maar 0.79 per kWh betalen ben je gewoon gek. Nederlanders krijgen geen WeCharge kaart zoals rest van Europa
Als jij naar Oostenrijk wilt met gezin en kinderen dan weet je in ieder geval dat je daar op kunt vertrouwen dat je stops niet al te lang zijn en de lader het in principe ook gewoon doet.
Als je persé de goedkoopste wilt moet je ook niet zeuren over reistijd of laadtijden
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/66338470 en nog een paar posts later. Was in een ID.4 maar in een ID.3 is het hetzelfdeFrank_P schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:20:
Ik wil zelf een dashcam gaan gebruiken in de ID.3P maar ik had nog geen goede info gevonden hoe dit het mooiste weg te werken.
dan zou ik alsnog niet al mijn eieren op 1 aanbieder zetten. Daarnaast alleen bij ionity laden zal je niet de gewenste laadmomenten geven en/of snelheid die je verwacht te behalen als je toch aankomt met 30% en voor de volgende echt nog 60% nodig hebt. recharge/enbw/maingau heeft een betere dekking en is zelfs goedkoperGeeMoney schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:58:
[...]
Als je op doorreis bent neem ik aan dat snelheid en betrouwbaarheid boven de allergoedkoopste laadpaal staat.
Als jij naar Oostenrijk wilt met gezin en kinderen dan weet je in ieder geval dat je daar op kunt vertrouwen dat je stops niet al te lang zijn en de lader het in principe ook gewoon doet.
Als je persé de goedkoopste wilt moet je ook niet zeuren over reistijd of laadtijdenmaar dan had je ook beter een Ioniq kunnen nemen
.
800 km is prima te doen met de ID.4. Moet je overigens wel een versie met 77 kWh nemen.Erhnam schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:56:
Ik twijfel om de ID4 te gaan leasen, omdat het de enige gezinsauto is die en elektrisch is, en een redelijk bereik. Het enige wat mij tegenhoudt zijn de vakanties. Ik hoor horrorverhalen over lange wachtijen bij snellaadstations waarbij mensen soms 20 uur onderweg zijn voor een ritje van 800 km. Dit is met wintersport en kinderen niet echt een ideale combiWat is de ervaring van de mensen hier?
Als je echt in de topdrukte gaat skiën, dan is het verstandig om je rijtijden zo aan te passen dat je niet in de files staat. Niet alleen voor de laadpalen, maar ook het laatste stukje bergop.
Een vriend van me rijdt bijvoorbeeld gewoon later op zaterdag weg, achter de meute aan. Dan overnachten ze ergens vlak voor de berg en rijden zondagmorgen in alle rust omhoog. Geen enkel probleem met laden onderweg.
En ondertussen neemt het aantal snelladers in Duitsland explosief toe.
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/U27lfly2URv2FpTiYM3sLXnP.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/I1tf6bjM4vPDnEHM5sHgkHsb.gif?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/utouIvvhBlHx3c6c4Jk7yT64.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a44DPMQzdGw2WLC4ojkuqPwi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sT3cHAwP4bYQ36WgPeHwelxD.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/eMKr57uJILXPwNCEwF90QjCA.png?f=fotoalbum_large)