Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 86 ... 382 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1978
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-10 16:06
3.1P kan iemand me helpen?

ik lees al een poosje mee op het forum maar kan niet terug vinden hoeveel kWh ik extra moet rekenen als ik thuis laad en bijvoorbeeld 10 000 km rijd per jaa.

(we gaan verhuizen en bij aan het inventariseren hoeveel zonnepanelen ik extra nodig heb)

ik krijg mijn ID3 volgende maand.

ik heb hier gekeken.

Abonnement met thuisladen
10.000 km (1.667 kWh)
€ 42,35
15.000 km (2.500 kWh)
€ 62,92
20.000 km (3.333 kWh)
€ 83,49
25.000 km (4,167 kWh)
€ 105,27
30.000 km (5.000 kWh)
€ 125,84
35.000 km (5.833 kWh)
€ 147,62
40.000 km (6.666 kWh)
€ 168,19 _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door mark1978 op 27-03-2021 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mark1978 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:22:

ik lees al een poosje mee op het forum maar kan niet terug vinden hoeveel kWh ik extra moet rekenen als ik thuis laad en bijvoorbeeld 10 000 km rijd per jaa.

(we gaan verhuizen en bij aan het inventariseren hoeveel zonnepanelen ik extra nodig heb)

https://ev-database.org/i...agen-ID3-Pure-Performance

Volgens hier gebruikt hij 260 Wh per mile.
6213 miles x 260 = 1615 kWh voor 10km
echt verbruik ligt schijnbaar hoger dan fabrikant opgegeven, weinig verrassend natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:43
Ben voornemens ook een ID.x aan te schaffen. Mijn huidige CX-5 gaat naar mijn vrouw en we gebruiken deze dan voor de autovakanties. De ID.x wordt een zakelijke aanschaf maar twee grote auto's hoeft van mij niet zo zeer. (daarnaast ook een hoop geld qua aanschaf) MIjn oog viel op de ID.3 Maar een leuk aangeklede ID.3 is bijna even duur als de goedkoopste ID.4
Ik las dat het interieur van een ID.4 een stuk luxer is als dat van de ID.3 (minder hard plastic) Is het interieur van de ID.3 een tegenvaller? Hoe zit het overigens met de bediening, werkt dat een beetje met zo'n scherm of heb je dan je aandacht niet op de weg? Had ook de Kia E-Niro 64kWH op het oog, maar dat is best een grote auto voor ''erbij''. Of toch een Corsa-e. Keuzes pffff ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-10 08:26
bilgy_no1 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 20:31:
[...]

En ook @Verwijderd

De hoogste laadsnelheid krijg je alleen bij een veel lager percentage. Probeer het zo uit te mikken dat je met 5-10% bij de lader aankomt.

En volgens mij zijn er meer mensen geweest bij wie het de eerste paar keer langzaam ging.
Dat begrijp ik, maar als je auto met 125kW kan laden dan is 50 kW (met uitschieters naar 60kW) wel erg weinig m.i. Als je de laadcurve van Fastned voor de id4 bekijkt vanaf 38%, dan is die toch echt wel een stuk hoger dan 50kW.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFdGokCTiA0fkECRyw16zPjtovY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rHFU5xQmUiSLIAxA1DI6dyhc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga er dan maar van uit dat het ligt aan het feit dat ik nog nooit een snellader heb gebruikt, al vind ik dat wel een beetje vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:38:
Ik las dat het interieur van een ID.4 een stuk luxer is als dat van de ID.3 (minder hard plastic) Is het interieur van de ID.3 een tegenvaller?
Kun je niet eens gaan kijken bij een VW dealer?

Het is allemaal zo persoonlijk en een grote uitgave.

Ik vind het interieur van mijn ID.3 1st Plus prima. Het kan altijd mooier maar het is uiteindelijk een massa product en bijna per definitie zal niemand 100% tevreden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:34
dfader schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:09:
[...]

Ik ga er dan maar van uit dat het ligt aan het feit dat ik nog nooit een snellader heb gebruikt, al vind ik dat wel een beetje vreemd.
Ee, er is hier op het forum al vaker over geschreven, maar de oorzaak is dat de accu bij het laden niet op temperatuur is. Er komt (ooit) een software update die er voor moet zorgen dat -net als bij Tesla- de auto de accu opwarmt zodra je naar een DC lader toe gaat.
Even snel achterelkaar optrekken en regeneren (of een tijdje 160 km/u rijden :+ ) helpt ook.

Zie ook dit filmpje: YouTube: EVNotify and VW Id.3 - Battery temp and kW charging speed

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dfader
KrlGl schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:37:
[...]

Ee, er is hier op het forum al vaker over geschreven, maar de oorzaak is dat de accu bij het laden niet op temperatuur is. Er komt (ooit) een software update die er voor moet zorgen dat -net als bij Tesla- de auto de accu opwarmt zodra je naar een DC lader toe gaat.
Even snel achterelkaar optrekken en regeneren (of een tijdje 160 km/u rijden :+ ) helpt ook.

Zie ook dit filmpje: YouTube: EVNotify and VW Id.3 - Battery temp and kW charging speed
Zo meneertje, enig idee waarom we u staande houden?
Jazeker! Ik reed 160 waar ik 100 mocht.
Dat klopt meneer, waarom rijdt u in godsnaam zo hard?
Nou, dat komt omdat ik mijn accu met een beetje een fatsoenlijke snelheid wil opladen en dat kan als ik eerst een stuk 160 op de snelweg ga rijden...
Oh, u heeft de software update nog niet!? 8)7

:+ :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kampina
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10-2024
mark1978 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:22:

ik heb hier gekeken.

Abonnement met thuisladen
10.000 km (1.667 kWh)
€ 42,35
15.000 km (2.500 kWh)
€ 62,92
20.000 km (3.333 kWh)
€ 83,49
25.000 km (4,167 kWh)
€ 105,27
30.000 km (5.000 kWh)
€ 125,84
35.000 km (5.833 kWh)
€ 147,62
40.000 km (6.666 kWh)
€ 168,19 _/-\o_
Eigenlijk heb je het antwoord hier zelf al gevonden. En de uitleg van Viper@ klopt ook.
Ik heb nu zo’n 4.000km met een ID4.1 gereden en inmiddels ook bijna 2.000 met een ID3 als vervangwagen omdat de 4 nu al 20 dagen bij VW staat in afwachting van een onderdeel.

Met de 4 reed ik vooral in kouder weer, mijn dagelijkse route van zo’n 90 km gaat vooral over N-wegen. Ik kwam gemiddeld (vooral afhankelijk van buitentemperatuur) uit op 18-22 kWh per 100km met uitschieters daarboven en daaronder. Met de 3 in eerste instantie niet veel lager maar de laatste dagen met hogere buitentemperaturen zit ik met de 3 tussen 15 en 18 kWh per 100km.

Al met al denk ik dat je het beste rekent met 17/18 kWh per 100 km dus ca 100x 17,5 = 1750 kWh opwekken.
Het rendement van je zonnepanelen hangt (ook) af oriëntatie (zuid, west etc) en hellingshoek van je dak.
Mijn zonnepanelen lagen afgelopen week exact 3 jaar op het dak (40 graden en ZWW). Met 8.250 Wp aan zonnepanelen net iets meer dan 7.000 kWh gemiddeld per jaar opgewekt (het rendement daalt niet meteen; jaar 1 en 3 waren beter dan jaar 2). Kortom een rendement van 84%. Er zijn op internet wel gegevens te vinden waarmee je het rendement van jouw daksituatie kunt berekenen. En ook het huishoudelijk verbruik meenemen uiteraard.

Ook al gaat het salderen (waarschijnlijk) verdwijnen, de afbouw gaat dan gematigd en je houd nog vele jaren profijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
7o9 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Kun je niet eens gaan kijken bij een VW dealer?

Het is allemaal zo persoonlijk en een grote uitgave.

Ik vind het interieur van mijn ID.3 1st Plus prima. Het kan altijd mooier maar het is uiteindelijk een massa product en bijna per definitie zal niemand 100% tevreden zijn.
Beste advies idd gewoon gaan kijken en zelf ervaren. VW is hele andere weg ingeslagen qua interieur en bediening, zelf vind ik het een fijne “werkplek” maar niet iedereen is daar van gecharmeerd door de minimalistische aanpak.

En ja er wordt inderdaad van meer harde plastics gebruik gemaakt maar door de matte oppervlakte structuur ziet het er niet goedkoop uit. Daarnaast zit het goed in elkaar en zijn er geen rammeltjes of kraakjes (waar ik mij enorm aan kan storen).
Qua bediening ben ik na de laatste software update erg tevreden. Je moet eerst even je weg vinden in de structuur en ja bijna alles is touch. Is dat per definitie beter dan fysieke knopjes? Niet altijd maar ik hou wel van zo’n moderne opzet maar smaken verschillen dus zelf ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:16

Freakie1NL

Grote Baas

Hebben jullie ook dat als je vol 'gas' gaat hij eerst tegen een soort aanslag gaat en hij daarna nog een stukje verder getrapt kan worden?

Lijkt mij pas sinds de 2.1 update.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41
Freakie1NL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:04:
Hebben jullie ook dat als je vol 'gas' gaat hij eerst tegen een soort aanslag gaat en hij daarna nog een stukje verder getrapt kan worden?

Lijkt mij pas sinds de 2.1 update.
De klassieke kick-down, zoals in vele auto's (benzine e.d. ook). Zat er van het begin al in, inderdaad. Zo kan je in ECO modus b.v. even "uit" die modus als je toch flink wil versnellen. De vorige A3 e-tron en de Volvo V50 ervoor hadden dit ook allemaal. Wel alleen automaten denk ik - handgeschakeld ken ik dit niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 28-03-2021 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik had vroeger ooit een Renault Laguna, handgeschakeld maar ook met kick down. Je kon dan je voet op het pedaal laten rusten en voor het inhalen trapte je hem verder in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jw67th60CFtbSvuiuVC5ufA2Jc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UfiUEzMdbwR5Nm7LucZb9PAW.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren kreeg ik opeens bovenstaande op mijn scherm. Ik heb deze vervolgens weggedrukt omdat ik nog een stuk moest rijden. Weten jullie of deze op de achtergrond wordt geinstalleeerd, of dat dit automatisch gebeurd als je stil staat?
Zag in de instellingen namelijk verder geen updates meer staan.
Was een update voor stabiliteit van de software en kleine aanpassingen geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10 21:45
dfader schreef op zondag 28 maart 2021 @ 08:09:
[...]

Dat begrijp ik, maar als je auto met 125kW kan laden dan is 50 kW (met uitschieters naar 60kW) wel erg weinig m.i. Als je de laadcurve van Fastned voor de id4 bekijkt vanaf 38%, dan is die toch echt wel een stuk hoger dan 50kW.

[Afbeelding]

Ja, die laadcurve klopt... mits je met een redelijk lage SOC begint te laden. Het is volgens mij niet automatisch zo dat je overal op de curve kunt 'instappen'. Dus als je bij 48% inplugt gaat ie niet met 100 kW beginnen te laden, maar als je bij 10% begint haalt ie bij 48% nog wel 100 kW.

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de optimale batterijtemperatuur en is volgens mij ook niet uniek aan VW.

Maar zoals gezegd, er zijn mensen die ook pas na een aantal keer snelladen de volledige snelheid haalden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
Hoe hoger % soc je begint met laden hoe lager je laadvermogenpotentieel is.

Laadcurve die start met 10% en 40% is zeer verschillend.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witzwart
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik kwam er vandaag voor het eerst achter dat je ook over de volume toetsen op je stuur kan swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
bilgy_no1 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Ja, die laadcurve klopt... mits je met een redelijk lage SOC begint te laden. Het is volgens mij niet automatisch zo dat je overal op de curve kunt 'instappen'. Dus als je bij 48% inplugt gaat ie niet met 100 kW beginnen te laden, maar als je bij 10% begint haalt ie bij 48% nog wel 100 kW.

Dat heeft waarschijnlijk te maken met de optimale batterijtemperatuur en is volgens mij ook niet uniek aan VW.

Maar zoals gezegd, er zijn mensen die ook pas na een aantal keer snelladen de volledige snelheid haalden.
Check. Dat verklaart wel een hoop. Ik weet niet heel erg veel van de mogelijkheden van laden, maar ik dacht dus inderdaad wel dat je op de laadcurve kon instappen. Althans, dat je na een minuut of 10 wel rond de laadcurve uitkomt. Maar dat is dus niet zo. Wel jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:32

mhe59

ID.5 Pro Performance

Vraagje, ik kan het niet terugvinden in dit forum, maar heb het wel een keer gelezen.
Als ik even uitstap en mijn bijrijder blijft in de auto. Wat moet ik ook alweer doen dat de radio gewoon aanblijft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Chris P. schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:36:
Heb even de kabel in het zekeringenkastje aangepast naar continue stroom. Dan heb ik ook een dashcam die 24/7 aan staat :)
Chris, welke plaats voor continu stroom heb je hiervoor gebruikt ? Het lukt mij nog niet om continu stroom en stroom tijdens rijden te onderscheiden ( nodig om mijn magic pro aan te sluiten). Heb je een foto voor mij ? Alvast bedankt voor de moeite. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-01 18:08
mhe59 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Chris, welke plaats voor continu stroom heb je hiervoor gebruikt ?
Let wel dat de zekering aan de onderkant zit (dus kabel ondersteboven erin stoppen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ygctuf35SY2vgRPPo7h4K6ocI6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YgJ73jpjqD4CelRnJDvtYSBQ.jpg?f=fotoalbum_large

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris P.
Gisteren toch ook maar even naar de steunhaak onder de ID.3 gekeken en dit is ook een 75kg variant. Dus ik heb geen probleem met mijn Thule EasyFold XT F 2 en 2 electrische fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Lock77 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:56:
[Afbeelding]

Gisteren kreeg ik opeens bovenstaande op mijn scherm. Ik heb deze vervolgens weggedrukt omdat ik nog een stuk moest rijden. Weten jullie of deze op de achtergrond wordt geinstalleeerd, of dat dit automatisch gebeurd als je stil staat?
Zag in de instellingen namelijk verder geen updates meer staan.
Was een update voor stabiliteit van de software en kleine aanpassingen geloof ik.
Interessant! Ik denk dat niemand antwoord kan geven op jouw vragen omdat jij bij mijn weten de eerste bent met zo’n melding. Dus gewoon proberen en aan ons vertellen of de auto tijdens het rijden de update heeft uitgevoerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Chris P. schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Let wel dat de zekering aan de onderkant zit (dus kabel ondersteboven erin stoppen)
[Afbeelding]
Ok, dank je wel, waarom ondersteboven ? In je eedere foto’s zit de zekering wel aan de bovenkant. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris P.
mhe59 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Ok, dank je wel, waarom ondersteboven ? In je eedere foto’s zit de zekering wel aan de bovenkant. 8)7
Op de eerdere foto zat de aansluiting meer naar rechts en dan was een aan/uit zekeringlocatie. Daar zit de + aan de andere kant dan bij de continu stroom. Daarom heb ik de aansluiting bij de continue stroom onderste boven moeten aansluiten anders kreeg de dashcam geen stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Chris P. schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Op de eerdere foto zat de aansluiting meer naar rechts en dan was een aan/uit zekeringlocatie. Daar zit de + aan de andere kant dan bij de continu stroom. Daarom heb ik de aansluiting bij de continue stroom onderste boven moeten aansluiten anders kreeg de dashcam geen stroom.
Dank je, dan weet ik nu waarom mijn dashcam het niet doet 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Forumbezoeker
  • Registratie: Februari 2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uV9AlQJiDqX1i3VHNccHA11Frs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEx4ZCer4pvod47ERff8sOnu.jpg?f=fotoalbum_large

ID4.1 Afgelopen week is de ID.4 geupdate naar de 2.1 software. Zover ik weet zonder problemen want de auto was in één dag klaar. Daarnaast heb ik de type aanduiding laten verwijderen. Het was al de wens om dit voor aflevering te laten doen maar helaas was de dealer dit vergeten. Ik laat dit bij al mijn auto's doen, ben liefhebber van een zo'n 'schoon' mogelijke achterklep :-). Ik ben blij met het resultaat van deze kleine ingreep :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
X-t-r-e-m-e schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 22:38:
Ben voornemens ook een ID.x aan te schaffen. Mijn huidige CX-5 gaat naar mijn vrouw en we gebruiken deze dan voor de autovakanties. De ID.x wordt een zakelijke aanschaf maar twee grote auto's hoeft van mij niet zo zeer. (daarnaast ook een hoop geld qua aanschaf) MIjn oog viel op de ID.3 Maar een leuk aangeklede ID.3 is bijna even duur als de goedkoopste ID.4
Ik las dat het interieur van een ID.4 een stuk luxer is als dat van de ID.3 (minder hard plastic) Is het interieur van de ID.3 een tegenvaller? Hoe zit het overigens met de bediening, werkt dat een beetje met zo'n scherm of heb je dan je aandacht niet op de weg? Had ook de Kia E-Niro 64kWH op het oog, maar dat is best een grote auto voor ''erbij''. Of toch een Corsa-e. Keuzes pffff ...
Als je de e-Niro een grote auto voor erbij vindt, dan is de ID.4 helemaal reusachtig.

Verder is het lastig adviseren zonder te weten hoeveel je uit wilt geven, hoe ver je normaliter rijdt, wat je verder belangrijk vindt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:17
bilgy_no1 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Als je de e-Niro een grote auto voor erbij vindt, dan is de ID.4 helemaal reusachtig.

Verder is het lastig adviseren zonder te weten hoeveel je uit wilt geven, hoe ver je normaliter rijdt, wat je verder belangrijk vindt etc.
Dit ja, de id3 is groter dan de niro. Op mijn werk sta ik er vaak naast. Dan is de id4 helemaal een beest ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:27:
[...]

Dit ja, de id3 is groter dan de niro. Op mijn werk sta ik er vaak naast. Dan is de id4 helemaal een beest ernaast.
Nouja, de e-Niro is 11cm langer en 2mm hoger ;).
Alleen 4mm smaller. Dus is de ID.3 groter? Nee.

Zitruimte van binnen? Dat zou goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lock77
Alfred66 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Interessant! Ik denk dat niemand antwoord kan geven op jouw vragen omdat jij bij mijn weten de eerste bent met zo’n melding. Dus gewoon proberen en aan ons vertellen of de auto tijdens het rijden de update heeft uitgevoerd :+
Ik heb, nadat ik de melding kreeg, niet meer gezien dat de update uitgevoerd werd.
Onderstaand de huidige software versies, wellicht dat iemand ziet wat er dan geüpdatet is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3upb7vxqSHM-bNw-KDsexdfiS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHDNIXZgPvqBlBGlQr6zJ9cq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-10 16:32
Lock77 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:21:
[...]

Ik heb, nadat ik de melding kreeg, niet meer gezien dat de update uitgevoerd werd.
Onderstaand de huidige software versies, wellicht dat iemand ziet wat er dan geüpdatet is?

[Afbeelding]
Vermoedelijk update van je navigatiedatabase naar 21.2. Bij mijn weten de meest actuele versie. Hier ook gehad, inclusief de melding en daarna keurig op de achtergrond gedownload en geïnstalleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
ID3. Pro
2.1 Update

Ik heb eerder een bericht geplaatst, maar helaas wist toen niemand een passend antwoord.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn ID3 gekregen. Tot nu toe nog 0 problemen gehad met de auto.

Het enige wat ik niet snap is het voorverwarmen / koelen via de We connect ID app.
Mijn app is up to date, en de auto is ook netjes gekoppeld.
Wanneer ik aan het laden ben zie ik dit ook netjes terug in de app, dit lijkt allemaal goed te werken.

Wanneer ik het klimaat wil aanpassen blijft de app 1-2 minuten syncen, waarna ik de melding krijg:
"Gelieve te controleren of de laadkabel juist is ingestoken en het opnieuw proberen"

Overal lees ik dat het mogelijk moet zijn om het klimaat aan te passen, ook al zit je niet aan de stroom.
De vinkjes in de app m.b.t. klimaat staan allemaal netjes aan.
Iemand een idee?
Zelf heb ik onderstaande al getest:

- App opnieuw geïnstalleerd, en ingesteld
- Auto een keer terug gezet naar fabriek herstel
- App opnieuw geïnstalleerd, en ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL9GYsFoIZNDkXoXzbd-uwLuAPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Loes6nY6FE4CkXSI8jOZnIpr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-10 16:32
Eldro19 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:56:
ID3. Pro
2.1 Update

Ik heb eerder een bericht geplaatst, maar helaas wist toen niemand een passend antwoord.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn ID3 gekregen. Tot nu toe nog 0 problemen gehad met de auto.

Het enige wat ik niet snap is het voorverwarmen / koelen via de We connect ID app.
Wanneer ik aan het laden ben zie ik dit ook netjes terug in de app, dit lijkt allemaal goed te werken.

Wanneer ik het klimaat wil aanpassen blijft de app 1-2 minuten syncen, waarna ik de melding krijg:
"Gelieve te controleren of de laadkabel juist is ingestoken en het opnieuw proberen"

Overal lees ik dat het mogelijk moet zijn om het klimaat aan te passen, ook al zit je niet aan de stroom.
Iemand een idee?

[Afbeelding]
Gek issue inderdaad. Laden moet ook kunnen zonder dat de stekker is aangesloten (werkt hier op mijn ID4 in ieder geval zonder issues). Vermoedelijk staat het goed hoor maar heb je in de app onder 'instellingen' (tabblad met dat auto symbool onderin) --> 'privacy - mobiele onlinediensten' --> 'klimatisering' ook aangevinkt als optie? Is het enige dat ik kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
ID3. Pro
2.1 Update

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Dit is echt een hele rare melding die ik niet kan plaatsen. Gebruik je wellicht een oude app op je telefoon die niet compatible is met de laatste software in de ID.3? Ik kan er verder geen verklaring voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Lock77 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:21:
[...]

[Afbeelding]
Na mijn 2.1 update waren dit alle laatste versies.
Ik zie duidelijk verschil met de navigatie en media codec
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwbGY8RfKKVbAok3AVnDh_U53lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5x0bu6xpzHRAMNL2ALKtKP3v.jpg?f=fotoalbum_large

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
Pim1986 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:09:
[...]

Gek issue inderdaad. Laden moet ook kunnen zonder dat de stekker is aangesloten (werkt hier op mijn ID4 in ieder geval zonder issues). Vermoedelijk staat het goed hoor maar heb je in de app onder 'instellingen' (tabblad met dat auto symbool onderin) --> 'privacy - mobiele onlinediensten' --> 'klimatisering' ook aangevinkt als optie? Is het enige dat ik kan bedenken.
mobiele onlinediensten staat inderdaad aan binnen de App :(
Heb de app: We connect ID.

Gebruik zelf een S20+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik ga inderdaad maar een afspraak maken. Normaliter val ik gewoon binnen wanneer ik daar zin in heb, maar ja corona tijd he :(

Budget 35k tot 45k. Auto's zijn zo duur geworden .... mijn CX5 kocht ik nieuw in 2016 met Bose audio, lederen bekleding en alle andere toeters en bellen voor 32k. Als ik nu dezelfde wil kopen is deze 40k ... Maar goed dat ter zijde :)

Ik ga kijken voor de E-Niro (range en ''ouderwets'' met knoppen) en de ID.3 58kWh. Misschien even een zijstapje naar de E-208 of Corsa-E maar mijn vrouw vind een ''grote'' tweede auto prima :)

Overigens maak ik deze keuze omdat mijn huidige CX5 fiscaal is afgeschreven en ik als zzp'er ook gewoon bijtelling betaal. De CX5 kan dan naar mijn vrouw en de oude Fiat Bravo uit 2008 de deur uit.

Heb dan wat voordelen als SEBA, MIA en versneld aftrekken, lage bijtelling, geen wegenbelasting en lage brandstofkosten.

Wacht eerst even gespannen de Kia EV-6 af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
Alfred66 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:23:
[...]

Dit is echt een hele rare melding die ik niet kan plaatsen. Gebruik je wellicht een oude app op je telefoon die niet compatible is met de laatste software in de ID.3? Ik kan er verder geen verklaring voor geven.
De app zelf is helemaal up to date.
Heb de app ook al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
X-t-r-e-m-e schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:27:
Ik ga inderdaad maar een afspraak maken. Normaliter val ik gewoon binnen wanneer ik daar zin in heb, maar ja corona tijd he :(

Budget 35k tot 45k. Auto's zijn zo duur geworden .... mijn CX5 kocht ik nieuw in 2016 met Bose audio, lederen bekleding en alle andere toeters en bellen voor 32k. Als ik nu dezelfde wil kopen is deze 40k ... Maar goed dat ter zijde :)

Ik ga kijken voor de E-Niro (range en ''ouderwets'' met knoppen) en de ID.3 58kWh. Misschien even een zijstapje naar de E-208 of Corsa-E maar mijn vrouw vind een ''grote'' tweede auto prima :)

Overigens maak ik deze keuze omdat mijn huidige CX5 fiscaal is afgeschreven en ik als zzp'er ook gewoon bijtelling betaal. De CX5 kan dan naar mijn vrouw en de oude Fiat Bravo uit 2008 de deur uit.

Heb dan wat voordelen als SEBA, MIA en versneld aftrekken, lage bijtelling, geen wegenbelasting en lage brandstofkosten.

Wacht eerst even gespannen de Kia EV-6 af :D
Ja, lekker proefrijden en ervaren wat je bevalt. Ik geef je als tip wel mee om goed te kijken naar bereik en laadsnelheid.

De Kia vond ik een prima auto, maar viel voor mij af wegens langzaam laden, waardoor de laadstops voor mij te lang gingen duren. Ook was de kofferbak iets kleiner dan gewenst en en er was nauwelijks voetruimte voor achterpassagiers. De 'Autopilot' vond ik erg pingpongen, maar dat kan aan de instellingen hebben gelegen.

Daarna de ID.3 proefgereden en die vond ik een stuk comfortabeler rijden. Veel stiller, strakker op de weg ook. Travel Assist (semi-autonoom) werkte heel goed.

Maar goed, die was te klein, dus nu in afwachting van de ID.4. Dit is onze enige auto en we rijden normaal vaak lange stukken.

Die Kia EV 6 ziet er trouwens mooi uit, maar zal toch wat duurder geprijsd worden dan de e-Niro vermoed ik. Ioniq 5 in een basisversie zou nog kunnen we wellicht. Of de Citroën e-C4 als je toch naar de PSA opties kijkt. Of met een stretch de Model 3 SR+.

Mooi dat er eindelijk wat te kiezen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
bilgy_no1 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:56:
[...]

Of de Citroën e-C4 als je toch naar de PSA opties kijkt. Of met een stretch de Model 3 SR+.

Mooi dat er eindelijk wat te kiezen valt...
Ik vind de range van de PSA selectie wat tegenvallen. Allen rond de 325 in optimale omstandigheden. Zoek eigenlijk iets rond de 400. Vandaar de Kia en ID.3 De goedkoopste ID.4 is wat beperkt qua kilometers. En anders flink duurder leuk aangekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
4.1M
Vandaag eerst echt serieuze issue gehad. Ik kwam om 7.45 de auto in, was het helemaal koud terwijl ik wel de voorklimatisering had ingesteld. Ik kom nu net op mijn werk aan, auto uit en toen stond er ineens 'voorklimatiseren maandag 7:45'. Huh, dat is gek, het is toch al 7:45 geweest? 8)7

...blijkt dat de auto niet automatisch naar zomertijd omschakelt (ik mag toch hopen dat dit een instelling is voor zo'n hypermoderne rijdende computer :+ )

Maar goed, uiteindelijk dus geen echt probleem, maar ik moest er wel van glimlachen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 08:34

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

er is vast een instelling 'Tijd automatisch aanpassen' in een menu 'tijd en datum instellen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De mijne bleek gisteravond ook niet te zijn omgezet. Terwijl ik vrij zeker weet dat ik bij ontvangst de klok-instellingen heb bekeken en mij kennende heb ik die toen op automatisch gezet. Wel heb ik de auto vrijwel altijd in de offline modus staan, wat er heel misschien iets mee te maken heeft. Al zou ik dat wel apart vinden want mijn Golf GTE deed het prima zonder 4G verbinding, vermoedelijk middels het radiosignaal.
Tenzij dit ook een dingetje is die met de software-update zou worden opgelost. Mijn 3.B is nog factory 0564

[Edit]
Tijdsync stond op Handmatig. Geen idee waarom of dat ik er toch in december heb naast getikt. Hoe dan ook... Op Automatisch gezet en klok meteen goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 31-03-2021 09:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
4.1M met versie 2.0 maar ik had hier vanochtend geen issues mee. Tijd was gewoon naar zomertijd gegaan.

Wel een ander probleem, melding probleem met elektrisch systeem/aandrijving en dat ik naar een werkplaats moest. Evengoed vertrokken en toen ik op m'n bestemming aankwam, auto uit gezet. Daarna weer aan en de melding was weg. Toch irritant als je hiervoor wel naar een werkplaats gaat of de VW service belt.
Het zou te maken kunnen hebben dat ik een andere langere laadkabel heb gebruikt bij de afgelopen laadsessie van 't weekend. Die had wat problemen om goed verbinding te krijgen met m'n zappi leek het. Daarna begon deze wel te laden op het ingestelde vermogen maar na 3 uur ging deze ineens op 1/3 vermogen laden. Volgende dag de kabel eruit gehaald en erin en toen liep het laden wel goed door. Vervolgens vanochtend dus wel het probleem met de storingsmelding. Kijken of het volgende keer met deze kabel weer mis loopt.

Edit: inmiddels verblijd met een "voorklimatiseren niet beschikbaar" storingsmelding.

[ Voor 4% gewijzigd door theHoff op 29-03-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
X-t-r-e-m-e schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:11:
[...]

Ik vind de range van de PSA selectie wat tegenvallen. Allen rond de 325 in optimale omstandigheden. Zoek eigenlijk iets rond de 400. Vandaar de Kia en ID.3 De goedkoopste ID.4 is wat beperkt qua kilometers. En anders flink duurder leuk aangekleed.
Als je die 400 km echt betrouwbaar wilt kunnen halen dan is de e-Niro inderdaad een goede keuze. Die staan erom bekend dat ze de WLTP heel goed benaderen. Voor een 'tweede auto' helemaal top. Mijn grootste bedenking was de laadsnelheid op DC, maar dat is dan minder relevant. Bovendien is die in het nieuwe modeljaar 2021 mogelijk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
theHoff schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:01:
4.1M met versie 2.0 maar ik had hier vanochtend geen issues mee. Tijd was gewoon naar zomertijd gegaan.

Wel een ander probleem, melding probleem met elektrisch systeem/aandrijving en dat ik naar een werkplaats moest. Evengoed vertrokken en toen ik op m'n bestemming aankwam, auto uit gezet. Daarna weer aan en de melding was weg. Toch irritant als je hiervoor wel naar een werkplaats gaat of de VW service belt.
Het zou te maken kunnen hebben dat ik een andere langere laadkabel heb gebruikt bij de afgelopen laadsessie van 't weekend. Die had wat problemen om goed verbinding te krijgen met m'n zappi leek het. Daarna begon deze wel te laden op het ingestelde vermogen maar na 3 uur ging deze ineens op 1/3 vermogen laden. Volgende dag de kabel eruit gehaald en erin en toen liep het laden wel goed door. Vervolgens vanochtend dus wel het probleem met de storingsmelding. Kijken of het volgende keer met deze kabel weer mis loopt.

Edit: inmiddels verblijd met een "voorklimatiseren niet beschikbaar" storingsmelding.
De melding probleem met elektrisch systeem/aandrijving nu ook een paar keer gehad. Telkens als ik de auto meer dan 12 uur aan de lader had staan.
Er zijn meldingen van dealers die gezegd hebben dat je maar maximaal 8 uur aan de laadpaal mag hangen (ongeacht of je aan het laden bent of niet). Wellicht dat de meldingen daar vandaan komen. Irritant is het zeker!

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Nog even gecontroleerd. Via Setup en Datum en Tijd instellen kun je bij Tijdbron Automatisch instellen. Bij mij was tijdsweergave OK, heb wel Online mode Aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
maik73 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:20:
[...]

De melding probleem met elektrisch systeem/aandrijving nu ook een paar keer gehad. Telkens als ik de auto meer dan 12 uur aan de lader had staan.
Er zijn meldingen van dealers die gezegd hebben dat je maar maximaal 8 uur aan de laadpaal mag hangen (ongeacht of je aan het laden bent of niet). Wellicht dat de meldingen daar vandaan komen. Irritant is het zeker!
Ik wilde het net zeggen - langer dan 8 uur aan de laadpaal met 2.0 software moet je niet doen, dan kan die fout komen. Is een bekende bug. Is in 2.1 opgelost. Ze wisten ook niet of het echt alleen een melding was of meer aan de hand - mij werd verteld dat de auto in noodloop kan schieten dus dat je echt niet moet rijden als je die melding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Soeski op 29-03-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
theHoff schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:01:

Zie boven - niet langer dan 8 uur aan de laadpaal met 2.0 - of je nu laadt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Soeski schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Zie boven - niet langer dan 8 uur aan de laadpaal met 2.0 - of je nu laadt of niet.
Hm, zou dat de reden zijn dat mijn ID.4 niet werd vrijgegeven door PON en dat ik nu uiteindelijk rijd met een softwareversie die niemand heeft: de 790. Wellicht is dit probleem hierin al opgelost? Ik heb iig het hele weekend (na de snellaad sessie van zaterdag) de stekker in de auto gehad en ik heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
en nu even andere kant van verhaal.. afgelopen 3 maanden kon ik gerust 8 uur of langer laden zonder problemen met 2.0/0783. Avondklok helpt ook aardig mee met deze statistiek. Heb nog een week de tijd om dit probleem te krijgen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Simply1337 op 29-03-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10 14:38
Simply1337 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:01:
en nu even andere kant van verhaal.. afgelopen 3 maanden kon ik gerust 8 uur of langer laden zonder problemen met 2.0/0783. Avondklok helpt ook aardig mee met deze statistiek. Heb nog een week de tijd om dit probleem te krijgen :+
Hier idem (ID4.1). 's Avonds aan de lader (soms bv om 19u al), volgende ochtend na 7u er pas af. Nog geen problemen gehad (2.0)

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Vogels
  • Laatst online: 21-05-2021
Forumbezoeker schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:43:
[Afbeelding]

ID4.1 Afgelopen week is de ID.4 geupdate naar de 2.1 software. Zover ik weet zonder problemen want de auto was in één dag klaar. Daarnaast heb ik de type aanduiding laten verwijderen. Het was al de wens om dit voor aflevering te laten doen maar helaas was de dealer dit vergeten. Ik laat dit bij al mijn auto's doen, ben liefhebber van een zo'n 'schoon' mogelijke achterklep :-). Ik ben blij met het resultaat van deze kleine ingreep :*) .
Mooi, maar zo schoon mogelijk is dan toch ook zonder reclame op de nummerbordhouder ?. Die van mij is schoon, evenals de zijkanten. Daar heb ik de 1st logo's verwijderd en natuurlijk ook de "noppenfolie" op de C-stijl.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-26SyLUZuh5EBU72JAQOuTcYsYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d0DZloHDd8uQrT2wCSpPDKWR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ii7AFqiK-HEgF5it391V__Lt3lU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IPDdTVy6c57DOuwiD1hwlysr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYVtqB9B0r1RIa7JZXp2Hu_Uodg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRHQsKbDxmvKiCLCzLVgANDh.jpg?f=fotoalbum_large

Donderdag gaat de auto terug. Ook na 2.1 blijf ik bijgaande melding houden...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdVCcD3UYomA_5j4ThV3XoalM4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ty7eGUq63csbMnf5NLLmfqDu.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt opgelost! Van Mossel doet zijn best.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-10 11:16
Soeski schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:37:
[...]

De klassieke kick-down, zoals in vele auto's (benzine e.d. ook). Zat er van het begin al in, inderdaad. Zo kan je in ECO modus b.v. even "uit" die modus als je toch flink wil versnellen. De vorige A3 e-tron en de Volvo V50 ervoor hadden dit ook allemaal. Wel alleen automaten denk ik - handgeschakeld ken ik dit niet.
Ik heb het in de ID.4 zonder update en bij mijn oude Renault Clio Diesel ook (handgeschakeld).

En wat betreft lang laden; nog nooit (afkloppen) een probleem gehad, soms 2 dagen aan de openbare laadpaal.

[ Voor 9% gewijzigd door wheli op 29-03-2021 19:08 ]

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ad Vogels schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:38:
[...]

Mooi, maar zo schoon mogelijk is dan toch ook zonder reclame op de nummerbordhouder ?. Die van mij is schoon, evenals de zijkanten. Daar heb ik de 1st logo's verwijderd...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind die ID.3 echt een mooie auto. Vooral zonder die striping op de zijkant aan de achterzijde :D (y)
Is die van jouw zwart of donkergrijs?

[ Voor 3% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 29-03-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Vogels
X-t-r-e-m-e schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:43:
[...]

Ik vind die ID.3 echt een mooie auto. Vooral zonder die striping op de zijkant aan de achterzijde :D (y)
Is die van jouw zwart of donkergrijs?
Kleur is Mangan Grey. En ook de folie op de C-stijl is verwijderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 13:56

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ad Vogels schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:38:
[...]

Mooi, maar zo schoon mogelijk is dan toch ook zonder reclame op de nummerbordhouder ?. Die van mij is schoon, evenals de zijkanten. Daar heb ik de 1st logo's verwijderd en natuurlijk ook de "noppenfolie" op de C-stijl.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hoe heb je die logo’s verwijderd? Inclusief lijmresten? :+

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:18

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

bilgy_no1 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Als je die 400 km echt betrouwbaar wilt kunnen halen dan is de e-Niro inderdaad een goede keuze. Die staan erom bekend dat ze de WLTP heel goed benaderen. Voor een 'tweede auto' helemaal top. Mijn grootste bedenking was de laadsnelheid op DC, maar dat is dan minder relevant. Bovendien is die in het nieuwe modeljaar 2021 mogelijk verbeterd.
ID3 B
Ik vind de WLTP niet zo belangrijk.
Als je met beide auto's (volgens abetterrouteplanner) van Eindhoven naar bijv. Innsbruck reist ben je met beiden 7 uur en 56 minuten onderweg alleen de laadtijd wijkt af. Dus per saldo maakt het niets uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Chris P. schreef op zondag 28 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Chris, ik kan je mededelen dat mijn dashcam nu werkt, dank je wel _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:34
Afgelopen weekend voor het eerst ABRP (beta) op Android geprobeerd via android auto. Geen lange rit maar gewoon om het te proberen. De GPS was echt bar slecht en zat telkens naast de weg. Daarna waze aangezet en dat ging probleemloos.

Wat mij betreft nog geen vervanging van de ingebouwde navigatie tijdens lange ritten. Hopelijk wordt de ingebouwde navigatie uiteindelijk goed genoeg zodat je er niet omheen kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Mrloki schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:11:
Afgelopen weekend voor het eerst ABRP (beta) op Android geprobeerd via android auto. Geen lange rit maar gewoon om het te proberen. De GPS was echt bar slecht en zat telkens naast de weg. Daarna waze aangezet en dat ging probleemloos.

Wat mij betreft nog geen vervanging van de ingebouwde navigatie tijdens lange ritten. Hopelijk wordt de ingebouwde navigatie uiteindelijk goed genoeg zodat je er niet omheen kan.
Dit kan ik bevestigen, buggy gps, vastlopers, geen route kunnen weergeven, heeft een harde AA reset nodig om weer te kunnen gebruiken zeg maar.

Is gratis, dan mag het nog 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Hier hou ik wel van! Op de first movers club wordt dmv een survey door VW actief gevraagd naar de bruikbaarheid van- en aanpassingen op de user interface. In dit geval gaat het specifiek over de ACC en de speedlimiter. Wat je vindt van de symbolen, teksten etc.

Mooi om te zien dat VW actief op zoek is naar input van gebruikers om de software te verbeteren. Ik hoop dat ze dit vaker gaan doen. Reacties op de first movers club ook positief terwijl er heel wat afgeklaagd wordt daar.
Zie een voorbeeldvraag hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/momQ_tRTqEGfTAKNdi6uUJ6NWqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttGJAbUubTCyTFgtiLPVZS8O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Alfred66 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:00:
Hier hou ik wel van! Op de first movers club wordt dmv een survey door VW actief gevraagd naar de bruikbaarheid van- en aanpassingen op de user interface. In dit geval gaat het specifiek over de ACC en de speedlimiter. Wat je vindt van de symbolen, teksten etc.

Mooi om te zien dat VW actief op zoek is naar input van gebruikers om de software te verbeteren. Ik hoop dat ze dit vaker gaan doen. Reacties op de first movers club ook positief terwijl er heel wat afgeklaagd wordt daar.

[Afbeelding]
Wanneer ben je een first mover en kan je dus lid worden van die club?

Hoop dat ze deze functie zo aanpassen dat je de nieuwe snelheid kan bevestigen ipv dat hij automatisch overneemt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
ID3. Pro
2.1 Update

Iemand een idee?

[Afbeelding]
Nieuwe info.
Vanuit de auto schema instellen / vanuit de We connect app nog steeds geen resultaat zonder de lader eraan.

Wanneer de lader er wel aan hangt lijkt het klimaat via de we connect app wel te werken.

Iemand nog enig idee of terug naar de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lock77
Ad Vogels schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:23:
[...]

Kleur is Mangan Grey. En ook de folie op de C-stijl is verwijderd..
Ziet er strak uit! Heb je de striping bij de daklijn gewrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris P.
AkroBatik schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Hoop dat ze deze functie zo aanpassen dat je de nieuwe snelheid kan bevestigen ipv dat hij automatisch overneemt.
ACC = Adaptive Cruise Control, de CC past zich automatisch aan aan de omgeving. Het automatisch aanpassen naar de snelheid op de borden kan je al aan- of uitzetten in de wagen opties. Voor handmatig aanpassen kan je de + en - gebruiken. Elke keer bij een wijziging qua bord een vraag om bevestiging zie ik niet zitten. Het is geen Microsoft product :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Simply1337 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:25:
[...]

zucht

Pon gemaild met de vraag wazzup met wecharge
7 dagen later geen reactie ontvangen van PON. VW NL gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Chris P. schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:24:
[...]

ACC = Adaptive Cruise Control, de CC past zich automatisch aan aan de omgeving. Het automatisch aanpassen naar de snelheid op de borden kan je al aan- of uitzetten in de wagen opties. Voor handmatig aanpassen kan je de + en - gebruiken. Elke keer bij een wijziging qua bord een vraag om bevestiging zie ik niet zitten. Het is geen Microsoft product :Y) .
Psa heeft dit en dat werkt super. Ik heb die snelheidsvoorspelling gauw uitgezet. Zo vaak gehad dat hij ineens op de rem ging voor een bord van een parallel weg, of dat hij een verkeerde snelheid in de navigatie data had.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Bschnitz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:01:
[...]

In Nederland? Niemand. Dat ding moet terug naar Duitsland. Is al een wonder dat ze hier kunnen updaten.
Ik heb mijn auto vorige week donderdag weer opgehaald, er is een nieuw regelapparaat geplaatst á €3.000.
Alles oké, geen fouten tot aan vanmorgen; wéér vol storingen, dezelfde fouten als voorheen, maar nu met een aantal extra’s.
Auto blijft denken dat hij aan de laadpaal staal, infotainment, en alle knoppen daar omheen werken niet. Ik heb dus geen kachel, geen radio, geen parkeerhulp.

Prominente melding in beeld; waarschuwingen en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
Iuigi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Ik heb mijn auto vorige week donderdag weer opgehaald, er is een nieuw regelapparaat geplaatst á €3.000.
Alles oké, geen fouten tot aan vanmorgen; wéér vol storingen, dezelfde fouten als voorheen, maar nu met een aantal extra’s.
Auto blijft denken dat hij aan de laadpaal staal, infotainment, en alle knoppen daar omheen werken niet. Ik heb dus geen kachel, geen radio, geen parkeerhulp.

Prominente melding in beeld; waarschuwingen en informatie niet beschikbaar. Voorzichtig rijden!
ID4.1

Same here! Auto kon gisteren weer opgehaald worden na 21 dagen logeren bij dealer. Vervangen van een bepaald onderdeel zou uiteindelijk niet nodig zijn geweest. Nieuwe instructies op het interne PON netwerk zorgden ervoor dat de update naar 2.1 kon worden afgerond. De problemen die ik al vanaf 11-1 had zouden na de update voorbij moeten zijn.

Dat wilde ik graag geloven en ik hoopte dat t waar was. Naar huis was slechts een rit van paar honderd meter. Die ging goed. Vanochtend wil m’n vrouw een boodschap gaan doen. Zet t contact aan..... need I say more...... de hele kermis foutmelding weer in beeld. Vanmiddag weer terug naar VW dus. Ik heb alle vertrouwen in de goede bedoelingen van de servicemedewerkers maar voor zo’n belabberd product is natuurlijk niet betaald. Tot nu toe ik had deze trubbels nog niet gemeld bij leasemij maar dat zal ik ook maar gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:37
[...]

Belachelijke situatie dit, in Duitsland krijgen ze training hè. Hier in de garage wiste ze niks, volgen een handleiding en bellen naar VW xD

Gewoon echt direct weer terug brengen en heel stellig zijn, omruilen. Je hebt ze nu al zoveel kansen gegeven om dit te fixen, ze kunnen het gewoon niet.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Vogels
Lock77 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:01:
[...]

Ziet er strak uit! Heb je de striping bij de daklijn gewrapt?
Dit is een ID.3 first basis. Heeft al zwarte daklijsten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Vogels
AkroBatik schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:48:
[...]

Hoe heb je die logo’s verwijderd? Inclusief lijmresten? :+
Een nylon (vis-)draad er achterdoor trekken. De lijm heb ik met mijn nagels verwijderd. Durf geen oplosmiddel oid te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Vogels
[...]

zie enkele eerdere posts: deze melding heb ik al twee maanden dus ook met 2.0 en nu met 2.1. Daar gaat de auto donderdag voor terug.

Merkte vandaag dat mijn wegrolbeveiliging het niet meer doet. Deed het met 2.0 altijd. Iemand ook deze ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 07:42

J.W

Ultraman schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:07:
De mijne bleek gisteravond ook niet te zijn omgezet. Terwijl ik vrij zeker weet dat ik bij ontvangst de klok-instellingen heb bekeken en mij kennende heb ik die toen op automatisch gezet. Wel heb ik de auto vrijwel altijd in de offline modus staan, wat er heel misschien iets mee te maken heeft. Al zou ik dat wel apart vinden want mijn Golf GTE deed het prima zonder 4G verbinding, vermoedelijk middels het radiosignaal.
Tenzij dit ook een dingetje is die met de software-update zou worden opgelost. Mijn 3.B is nog factory 0564
4.1st non max (2.1)

Mijne staat qua tijd gewoon goed, zowel de auto als iPhone, maar als ik bij vertrektijden bijvoorbeeld 11:55 vandaag invul (het is nu 11:40) dan maakt hij er automatisch 12:55 van.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:34
Simply1337 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:41:
[...]

Dit kan ik bevestigen, buggy gps, vastlopers, geen route kunnen weergeven, heeft een harde AA reset nodig om weer te kunnen gebruiken zeg maar.

Is gratis, dan mag het nog 8)
Ik ben best bereid om er voor te betalen (misschien kun je zelfs een maand afnemen voor vakanties etc.) maar dan moet het wel naar behoren werken. Ik heb liever dat de ingebouwde navigatie gewoon goed werkt met soortgelijke functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
AkroBatik schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:27:
[...]

Wanneer ben je een first mover en kan je dus lid worden van die club?

Dat is een facebook :X groep van Volkswagen. Ik weet niet of er nog nieuwe leden geaccepteerd worden want dit was voor de eerste rijders met beta software. Je kunt het natuurlijk altijd proberen om een lidmaatschapsverzoek te doen... In die groep staat overigens niet heel veel meer info dan wij hier al met z'n allen delen. Maar dit soort surveys zijn wel leuk. Ook worden af en toe interviews geplaatst met medewerkers van de diverse ontwikkelteams die aan deze auto's werken. Leuk om te lezen maar ze vertellen meestal niet heel veel nieuws...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Alfred66 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:06:
[...]

Dat is een facebook :X groep van Volkswagen. Ik weet niet of er nog nieuwe leden geaccepteerd worden want dit was voor de eerste rijders met beta software. Je kunt het natuurlijk altijd proberen om een lidmaatschapsverzoek te doen... In die groep staat overigens niet heel veel meer info dan wij hier al met z'n allen delen. Maar dit soort surveys zijn wel leuk. Ook worden af en toe interviews geplaatst met medewerkers van de diverse ontwikkelteams die aan deze auto's werken. Leuk om te lezen maar ze vertellen meestal niet heel veel nieuws...
Misschien kun je ze daar voorstellen om een forum te openen waar *alle* gebruikers die dat willen hun feedback kunnen geven, suggesties kunnen doen, bugs kunnen melden etc. Iets wat eigenlijk standaard is bij echte software ontwikkelaars en die ambitie hebben ze immers...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Simply1337 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:10:
[...]

7 dagen later geen reactie ontvangen van PON. VW NL gemaild.
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Voor dergelijke vragen adviseer ik u om contact op te nemen met onze Shuttel services.

Wat heeft shuttel met VW Connect ID/WeCharge te maken...

En we hebben weer antwoord...

De ID.Charger wordt in Nederland niet aangeboden, wij werken in plaats daarvan samen met Shuttel. Het slimme laadpunt van Shuttel biedt meer mogelijkheden en past daarom beter bij de wensen van Nederlandse EV berijders. Het is dus helaas niet mogelijk.

Sluit zeker aan op nederlandse EV Rijders.

https://shuttelservices.nl/#onze-prijzen

Tarieven publiek laden

Starttarief
€ 0,61 per laadsessie
(AC) normaalladen € 0,36 per kWh
(DC) snelladen € 0,67 per kWh
IONITY Tarief afhankelijk van laadexploitant -> 0.79, want geen wecharge
Buitenland Tarief afhankelijk van laadexploitant

[ Voor 47% gewijzigd door Simply1337 op 30-03-2021 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Alfred66 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:00:

[Afbeelding]
Omdat ik de eerste vraag al met "no" beantwoord blijft het daarbij. ACC gebruik ik altijd, alleen dat automatisch aanpassen werkt voor geen meter. Jammer dat ze daar dan heel kort maar naar vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:44

buz

3.1P

Misschien weet iemand dit:
Als je niet ver hoeft te rijden, is het niet altijd nodig om de kachel aan te doen. Zeker niet rendabel gezien de hoeveelheid energie die het verwarmen van het interieur in korte tijd vraagt.
Je kan de kachel uitzetten.
Maar dan gaat ook de ventilatie uit. Is er een mogelijkheid dat de ventilator wel draait, maar de kachel uit blijft? (en nee, ik bedoel niet met het raam open :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

je kunt ook de temperatuurinstelling lager zetten en de airco uit. met echt lage buitentemperaturen lijkt mij dat overigens niet prettig. Voorverwarmen via laadpunt zou ik overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Zag net een ID.3 lesauto. Geen verkeerde auto om in te lessen lijkt mij. Kleine draaicirkel, lekker rap, goed overzichtelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartFS
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-10 21:21
Eldro19 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 00:38:
[...]

Nieuwe info.
Vanuit de auto schema instellen / vanuit de We connect app nog steeds geen resultaat zonder de lader eraan.

Wanneer de lader er wel aan hangt lijkt het klimaat via de we connect app wel te werken.

Iemand nog enig idee of terug naar de dealer?
Dit is gedrag wat ik had voor update 2.1 met mijn Life ( single zone climate control)....
Als je dat hebt bij versie 2.1 lijkt me dat er iets niet klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:24
ID.3P
Vandaag rit van 110km gemaakt, 70% snelweg en keurig aan alle snelheden gehouden. Totaal 13.8kWh/100km gebruikt met airco op 21gr. Bij aankomst van 18% naar 100% geladen en er stond totaal 423km op de teller. Erg blij mee, sowieso na 2.1 dik tevreden, geen issues en voorklimatisering werkt aan de laadkabel. Zonder laadkabel moet ik nog proberen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
mcmiles schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:16:
ID.3P
Vandaag rit van 110km gemaakt, 70% snelweg en keurig aan alle snelheden gehouden. Totaal 13.8kWh/100km gebruikt met airco op 21gr. Bij aankomst van 18% naar 100% geladen en er stond totaal 423km op de teller. Erg blij mee, sowieso na 2.1 dik tevreden, geen issues en voorklimatisering werkt aan de laadkabel. Zonder laadkabel moet ik nog proberen.
Dat is wel een serieus laag verbruik _/-\o_ , dat is mij nog niet gelukt. Rij jij op zomer of winterbanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
Mrloki schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Ik ben best bereid om er voor te betalen (misschien kun je zelfs een maand afnemen voor vakanties etc.) maar dan moet het wel naar behoren werken. Ik heb liever dat de ingebouwde navigatie gewoon goed werkt met soortgelijke functionaliteit.
De Android Auto implementatie van ABRP is nog pas net uit in bêta en dus nog gratis. Navigatie apps kunnen sowieso nog maar sinds kort op AA, dus de ontwikkeling van deze functie is nog heel pril. Het zal pas tegen betaling worden als het gewoon goed werkt.

Eens dat het via de navi van de auto zelf goed moet werken. Maar die is nu echt heel brak. Ik had liever gezien dat VW een licentie op de berekeningen van ABRP had genomen dan dit in house te maken.

Je kunt ABRP overigens ook gewoon gratis gebruiken om de route te berekenen en af en toe te checken of je nog goed zit qua verbruik. Dan is het alleen niet geïntegreerd via AA of Carplay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
Simply1337 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Voor dergelijke vragen adviseer ik u om contact op te nemen met onze Shuttel services.

Wat heeft shuttel met VW Connect ID/WeCharge te maken...

En we hebben weer antwoord...

De ID.Charger wordt in Nederland niet aangeboden, wij werken in plaats daarvan samen met Shuttel. Het slimme laadpunt van Shuttel biedt meer mogelijkheden en past daarom beter bij de wensen van Nederlandse EV berijders. Het is dus helaas niet mogelijk.

Sluit zeker aan op nederlandse EV Rijders.

https://shuttelservices.nl/#onze-prijzen

Tarieven publiek laden

Starttarief
€ 0,61 per laadsessie
(AC) normaalladen € 0,36 per kWh
(DC) snelladen € 0,67 per kWh
IONITY Tarief afhankelijk van laadexploitant -> 0.79, want geen wecharge
Buitenland Tarief afhankelijk van laadexploitant
Tja, ik heb daar 1 keer naar gekeken en snel geconcludeerd dat dit een BS oplossing is. Echt schandalig dat NL klanten op geen enkele manier kunnen profiteren van het netwerk dat VW (mede) opzet. Je betaalt er indirect wel voor.

Helaas is VW helemaal buiten schot gehouden in Europa voor het dieselschandaal. In de VS hebben ze het Electrify America netwerk moeten bouwen (en daar krijg je zelfs 3 jaar gratis DC laden erbij), miljarden boete betaald en de belofte moeten doen om elektrische auto's serieus te gaan ontwikkelen.

Je kunt dus stellen dat we de ID.4 aan Obama te danken hebben en het maffiose tarief van Ionity aan Merkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:24
Alfred66 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:46:
[...]

Dat is wel een serieus laag verbruik _/-\o_ , dat is mij nog niet gelukt. Rij jij op zomer of winterbanden?
Ik rij op zomerbanden. Ik was ook zeer verrast, eerlijk gezegd wel geprobeerd zuinig te rijden maar gewoon 100 km/u op de snelweg gereden, was niet druk. Enorm verschil met nog niet zo lang geleden toen het 15 gr koeler was.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-10 21:32
Vandaag mijn ID3 Plus ingeleverd voor de update naar 2.1. Omdat de SOS module defect was (had ik al bij het maken van de afspraak gemeld) niet afgerond.

Een ID.3 1st normale (whatever er net onder de plus zit) meegekregen ipv de plus, maar wel al op versie 2.1. Vanmorgen in de kou een normale, herkenbare range (225 km oid). Vandaag aan de lader op kantoor, 21C bij terugkomst. Range: 380km. Heel rustig 62 km mee gereden naar huis (wel snelweg, gem. snelheid 87 km/u). Range at the end... 328km... verbruik volgens display 14.6 kwh/100km. Dat ziet er goed uit voor de zomer!

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

In de zomer gaat het verbruik weer iets omhoog omdat de airco dan flink aan de bak mag. Deze temperaturen (17-20 graden) zijn bijna optimaal vermoed ik zo :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 31-03-2021 00:24 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

ID.4 Style is bevestigd bij de werkgever, levering wordt wel juli/augustus i.p.v. juni.

Versie 52kwh / 170pk
Mangan Grey
Soul Black interior
Trekhaak
Falun velgen 18"

Jullie NL'ers hebben precies wel wat meer vinkjes in jullie configurator dan wij Belgen :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j-4hpUh1WuwcjlRoIYNfOz5hUSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jUvSERstvB4xuCZ3MG28wW3a.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2021 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

J.W schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:40:
[...]

4.1st non max (2.1)

Mijne staat qua tijd gewoon goed, zowel de auto als iPhone, maar als ik bij vertrektijden bijvoorbeeld 11:55 vandaag invul (het is nu 11:40) dan maakt hij er automatisch 12:55 van.

Hebben meer mensen hier last van?
Moest zojuist daadwerkelijk eens rijden. Klok liep een uur achter. Meteen eens naar de klok-instellingen gekeken en warempel hij stond op handmatig. Dus of die is terug gesprongen of ik heb er in december naast getikt. Ding op Automatisch gezet en meteen was het goed. Non-issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 12:25
Kwam van het weekend een zilvergrijze ID.3 (beetje het zilvergrijs van Mercedes F1 wagens van een paar jaar terug). Wrap zag er strak uit, en dan voelde mijn Mangran Grey wel opeens erg gewoontjes. :)

Bij het boodschappen doen 3.1P naast een andere Mangan Grey 3.1P gezet. Bij het inladen van de boodschappen, kwam ik de eigenaar van de auto naast mij tegen. Ik zei.. Mooie auto, ik heb hem zelf ook. Slechte grap, maar hij kon er wel om lachen :)

[ Voor 0% gewijzigd door PB1983 op 31-03-2021 10:31 . Reden: typo ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PB1983 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:54:
Kwam van het weekend een zilvergrijze ID.3 (beetje het zilvergrijs van Mercedes F1 wagens van een paar jaar terug). Wrap zag er strak uit, en dan voelde mijn Mangran Grey wel opeens erg gewoontjes. :)

Bij het boodschappen doen 3.1P naast een andere Mangan Grey 3.1P gezet. Bij het inladen van de boodschappen, kwam ik de eigenaar van de auto naast mij tegen. Ik zei.. Mooie auto, ik heb hem zelf ook. Slechte grap, maar hij kon er wel om lachen :)
Was het 'Nardo Grey' ? Leuke kleur (zelf getwijfeld) voor even maar met tijd ga ik die te 'plat' vinden denk ik, vandaar maar op safe gespeeld met Mangan Grey.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Bschnitz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:25:
[...]

Belachelijke situatie dit, in Duitsland krijgen ze training hè. Hier in de garage wiste ze niks, volgen een handleiding en bellen naar VW xD

Gewoon echt direct weer terug brengen en heel stellig zijn, omruilen. Je hebt ze nu al zoveel kansen gegeven om dit te fixen, ze kunnen het gewoon niet.
Stoute schoenen aangetrokken en de accupool los gehaald en een half uur laten staan. Accu er weer terug op en gestart. Hele circus aan, nog meer dan voorheen maar na een paar minuten rijden had ik weer stuurbekrachtiging en er verdwenen een aantal storingen.
Vervolgens de auto afgesloten en een uur iets anders gedaan, daarna alles oké; travel assist e.d. Werken ook weer, geen fouten in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Iuigi schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:48:
[...]

Stoute schoenen aangetrokken en de accupool los gehaald en een half uur laten staan. Accu er weer terug op en gestart. Hele circus aan, nog meer dan voorheen maar na een paar minuten rijden had ik weer stuurbekrachtiging en er verdwenen een aantal storingen.
Vervolgens de auto afgesloten en een uur iets anders gedaan, daarna alles oké; travel assist e.d. Werken ook weer, geen fouten in beeld.
Hopsakee.
Ik heb een steeksleutel 10 achterin liggen voor het geval dat. Gelukkig nog nooit nodig gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10 13:03
buz schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:43:
3.1P

Misschien weet iemand dit:
Als je niet ver hoeft te rijden, is het niet altijd nodig om de kachel aan te doen. Zeker niet rendabel gezien de hoeveelheid energie die het verwarmen van het interieur in korte tijd vraagt.
Je kan de kachel uitzetten.
Maar dan gaat ook de ventilatie uit. Is er een mogelijkheid dat de ventilator wel draait, maar de kachel uit blijft? (en nee, ik bedoel niet met het raam open :))
Ja, dat kan. Je moet dan de kachel niet op auto zetten en de A/C uit en de temperatuur op LO (van Low). De blaasstand zet ik op net 1 meer dan helemaal uit.

Je moet dus wel de temperatuur op LO zetten, anders gaat hij alsnog verwarmen als het buiten kouder is dan in de auto. Andersom, als het buiten warmer is dan in de auto zou de airco aangaan. Daarom moet de airco ook uit staan. Ik rij in de lente/zomer/herfst eigenlijk altijd in die stand. Alleen als het echt te warm wordt, zet ik de airco aan (en evt op AUTO of handmatig).

Op de snelweg kan de ventilator eventueel ook een tandje harder, maar bij lage snelheden vind ik 'm al snel teveel herrie maken.

PS: dit alles in het 'classic' klimaat menu en niet in het 'smart' menu.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost81 op 31-03-2021 15:48 . Reden: Winter -> herfst ]

Pagina: 1 ... 86 ... 382 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.