Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 85 ... 382 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 11:24

oZy

BDelamontagne schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:48:
3.1P 2.1

Sinds ik alleen nog maar CarPlay gebruik voor navigatie met Waze krijg ik helaas geen instructies meer op het scherm bij het stuur. Heel jammer, want ook het ID Light doet dat niet meer mee.

Was net even aan het rommelen met alle navigatie apps en toen bleek dat bij Apple Maps de navigatie instructies wel weer zichtbaar zijn bij het stuur. Ook het ID Light doet weer vrolijk mee. Beetje jammer wel dat die app als laatste op mijn lijstje staat om te gebruiken voor navigatie.

Andere apps als Google Maps, Waze, Flitsmeister en ABRP geven allemaal geen instructies bij het stuur. Hopelijk komt dat nog in toekomstige updates.....
Ik denk dat dit een implementatie stukje aan de kant van VW is. Bij Android Auto krijg je namelijk ook alleen instructies op het dashboard als je Google Maps gebruikt; de standaard navigatie app van Android. Bij Apple is dat dus Apple Maps.

Bij Waze, FM, ABRP etc krijg je geen instructies op het dashboard.

Bij geen enkele app krijg je ID Light en AR instructies. Dat is behouden voor de native navigatie van VW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
oZy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Bij geen enkele app krijg je ID Light en AR instructies. Dat is behouden voor de native navigatie van VW.
Ik vind dat wel erg kortzichtig van VW overigens. Ook al vind ik de navi van VW wel prima, het zoeken naar locaties (niet adressen) is echt een drama en traag erin helaas. Vanuit mobiel opzoeken en dan sturen naar de auto werkt nog het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

theHoff schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Ik vind dat wel erg kortzichtig van VW overigens. Ook al vind ik de navi van VW wel prima, het zoeken naar locaties (niet adressen) is echt een drama en traag erin helaas. Vanuit mobiel opzoeken en dan sturen naar de auto werkt nog het beste.
Het kan natuurlijk nog wel toegevoegd worden in het kader van agile sw updates....

Ik heb 1x geprobeerd een locatie met app naar auto te sturen voordat ik de auto in stapte maar die heb ik nooit ontvangen. Bedoel je dat je het tijdens het rijden beter met de app kunt opzoeken?

Ik vind het ook niet te doen om een adres in te voeren tijdens het rijden. Ik gebruik daarom Google Maps via Android Auto. Die verstaat je tenminste goed en kent POI's als "navigeer naar ikea".

Viel me ook op dat je bij Google maps "navigeer naar kerstraat amsterdam" (straat, plaats) kunt zeggen en dat bij ID Nav dit alleen werkt als je "hallo ID navigeer naar Amsterdam, kerkstraat" werkt (plaats, straat).

Zou ook schelen als de confidence wat strakker wordt afgesteld. Je krijgt nu de meest vreemde resultaten als je iets zegt wat 'ze' niet verstaat. Bijv. "hallo ID navigeer naar kerstraat amsterdam"... 10 sec wachten.. "OK Jantje Reitsma bellen op werk telefoon?" :F zeg dan gewoon dat je het commando niet snapt want nu moet je eerst weer cancel cancel doen om het nog eens te kunnen proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
oZy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:11:
[...]

Het kan natuurlijk nog wel toegevoegd worden in het kader van agile sw updates....

Ik heb 1x geprobeerd een locatie met app naar auto te sturen voordat ik de auto in stapte maar die heb ik nooit ontvangen. Bedoel je dat je het tijdens het rijden beter met de app kunt opzoeken?

Ik vind het ook niet te doen om een adres in te voeren tijdens het rijden. Ik gebruik daarom Google Maps via Android Auto. Die verstaat je tenminste goed en kent POI's als "navigeer naar ikea".

Viel me ook op dat je bij Google maps "navigeer naar kerstraat amsterdam" (straat, plaats) kunt zeggen en dat bij ID Nav dit alleen werkt als je "hallo ID navigeer naar Amsterdam, kerkstraat" werkt (plaats, straat).

Zou ook schelen als de confidence wat strakker wordt afgesteld. Je krijgt nu de meest vreemde resultaten als je iets zegt wat 'ze' niet verstaat. Bijv. "hallo ID navigeer naar kerstraat amsterdam"... 10 sec wachten.. "OK Jantje Reitsma bellen op werk telefoon?" :F zeg dan gewoon dat je het commando niet snapt want nu moet je eerst weer cancel cancel doen om het nog eens te kunnen proberen.
Hallo ID en navigatie is echt een ramp.

Als ik zeg "navigeer naar Maarssen" gaat ze eerst een minuut nadenken over wat ik wil en dan vervolgens vraagt ze of ik "Maarssen, Stichtse Vecht" bedoel. Ja, dat bedoel ik, maar daar hoef ik toch de gemeente niet bij te halen? Dan vervolgens vraagt ze de straatnaam, gaat daar weer een minuur over nadenken, dan huisnummer, minuut nadenken en dan gaat ze starten. Dat duurt echt heel erg veel te lang.

Ben er inmiddels achter dat je ook gewoon het adres in 1x kunt zeggen maar dan moet je altijd beginnen met de plaatsnaam en dan pas de straatnaam en huisnummer. Doe je he in een andere volgorde, kun je het wel vergeten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 21:17
De navigatie mag wel verbeteren qua invoer inderdaad. Dus gewoon de letters weergeven die nog mogelijk zijn ipv het gehele alfabet en dito fouten die je dan kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:23
nils7 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Vond de ID3 niveau polo om eerlijk te zijn.
Qua afwerking en rij gedrag.
Elektrisch kan gewoon flinke power zijn maar dat miste ik wel om eerlijk te zijn.
De zwaardere AIways U5 en een Model 3 in slak modus waren nog steeds rapper.
Op Zandvoort, dat moet ik wel eerlijk zijn.

Nu weet ik dat de ID.4 waarschijnlijk hetzelfde tempo biedt maar als ik reviews bekijk lijkt de afwerking wat meer “premium”.

De auto is voor m’n vrouw (qua woon/werk) en die rijdt (als het geen Corona is) 3 dagen per week Amsterdam en 1 dag Den Haag (vanuit Breda) en 1 dag thuis.
Ze kan en mag buiten spits rijden dus qua tijd is het krap een uurtje.
Afgaande op deze informatie en je eerdere post, zou ik de ID.4 in de kleine batterij variant afraden. Deze heeft nog minder vermogen voor een zwaardere auto dan de ID.3 die je hebt gereden (ervan uitgaande dat ze voor die proefrit een 150 kW/204 PK model hebben gebruikt). Die gaat niet veel power geven... Ik heb zelf ook de ID.3 en de ID.4 proefgereden en merkte al dat de laatste echt zwaarder is en wat langzamer. Voor mij is 8,5 sec. 0-100 echter ruim voldoende. Ik vind zelf het acceleratie-fetisjisme dat Tesla heeft ontketend zwaar overdreven...

Voor het geld van de basis-ID.4 kun je een e-Niro krijgen in een luxe uitvoering. En door de 64 kWh batterij en het lagere verbruik komt die echt een stuk verder. Als het echt alleen voor je vrouw en haar woon/werk is zou een Kona nog beter zijn: nog wat goedkoper, met zelfs nog iets meer bereik. De kleinere laadruimte zou dan geen probleem moeten zijn. Je hebt dan geen ingebouwde navigatie met laadstops, maar dat is zo gefixt met "A Better Routeplanner". De implementatie van Volkswagen is overigens nog lang niet goed, dus daarop zou ik zeker niet de keuze baseren.

Overigens: als het alleen woon/werk is en de auto redt het heen en weer, dan is de routenavigatie met laadstops niet nodig toch?

En als het alleen voor dat woon/werkverkeer is van 1 persoon en je wilt power en ingebouwde navigatie met laadstops... dan is een duidelijke optie een Model 3 Standard Range. Daar zit je met 30.000 km (zonder verdere opties) ook rond €800 per maand inclusief BTW, en dan heb je een auto waar je ook prima langere trips mee kunt maken dankzij het Supercharger netwerk.

Anyway, ik vind de ID.4 een te gekke auto met de grote batterij: redelijke range, redelijke laadtijden en enorm veel ruimte voor een prima prijs. Maar met de kleine batterij is het gewoon een gekke auto. Veel te groot voor de gemiddelde forens, maar veel te klein bereik voor een familie-auto waar je alles mee kunt doen. En niet echt veel goedkoper dan een de ID.4 Life (basic uitrusting, maar grote batterij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:02
Alfred66 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:38:
[...]

Dat is apart, er is blijkbaar wat veranderd dan. Want op foto’s van andere ID.3s met steunhaak staat op het plaatje 55kg. :? Dat maakt het wel een stuk makkelijker. Die van mij is nog steeds in backorder. Ben benieuwd wat daar op staat straks.
Inderdaad apart, bij mij staat 55 kg.... (3.1)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SEkFC_SKPdyw06AjKdG_-nCIpk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uNhhTVir6Ao6IiV5WyvTb5ul.jpg?f=fotoalbum_large

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
KrlGl schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:13:
[...]

Inderdaad apart, bij mij staat 55 kg.... (3.1)

[Afbeelding]
Hmmm is er soms een nieuwere uitvoering (via first movers club)? Lijkt een ander typenummer dan op jouw afbeelding...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kASYPHBFC9hoVGwoWSLz6h95G0Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4gxDCS76Pu0XiCcxhUE4I9hf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Vogels
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Alfred66 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:27:
[...]

Hmmm is er soms een nieuwere uitvoering (via first movers club)? Lijkt een ander typenummer dan op jouw afbeelding...

[Afbeelding]
MMM,
als dit zo is voel ik me zwaar genept. Ik heb hier diverse keren naar gevraagd maar mij werd verzekerd dat 55 kg de max was.
Zijn er al meer mensen die toch een 75 kg steunhaak hebben? Ik overweeg hierover mijn beklag te doen bij Van Mossel. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH80
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 11:20
Ad Vogels schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:47:
[...]

MMM,
als dit zo is voel ik me zwaar genept. Ik heb hier diverse keren naar gevraagd maar mij werd verzekerd dat 55 kg de max was.
Zijn er al meer mensen die toch een 75 kg steunhaak hebben? Ik overweeg hierover mijn beklag te doen bij Van Mossel. :-(
Vorige week steunhaak gekregen (3.1P) daar staat ook 75 op dacht ik, zal ik voor de zekerheid nog even checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Om ESP uit te schakelen moet je gewoon een mannetje kennen van volkswagen bij een evenement :+

Geheim hoe we dit softwarematig kunnen uitschakelen komt wel een keertje naar boven.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:17
[...]

MMM,
Bij mij staat bij totaal aantal fietsen , 3 en dus 75kg

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:38

MLLL

Palm Treo 650

Simply1337 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:13:
Om ESP uit te schakelen moet je gewoon een mannetje kennen van volkswagen bij een evenement :+

[YouTube: The 2022 Volkswagen Golf R & ID.4 Are Two New Drift Happy Hot Hatches For the People]

Geheim hoe we dit softwarematig kunnen uitschakelen komt wel een keertje naar boven.
Zekering van de esp eruit trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
MLLL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:24:
[...]

Zekering van de esp eruit trekken.
is het niet. Dit is softwarematig gedaan waarbij ESP OFF logo zichtbaar is zonder andere foutmeldingen weer te geven op de dash

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 24-03-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Simply1337 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:29:
[...]

is het niet. Dit is softwarematig gedaan waarbij ESP logo uit staat zonder andere foutmeldingen weer te geven op de dash
Wat is daar dan de meerwaarde van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
MLLL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:31:
[...]

Wat is daar dan de meerwaarde van?
omdat alleen "ESP" zekering trekken niet werkt.. en ik kan het weten

YouTube: (Do not try to) Disable ESP | VW ID.4 1st Max

Enig andere optie die ik kan bedenken is de zekering te trekken terwijl voertuig op neutraal staat, zonder handrem getrokken terwijl iemand op bestuurdersstoel zit. En dan nog ga je waarschijnlijk met kerstverlichting rijden.

Terwijl deze heren na een restart de ESP uit hebben staan zonder enige vorm van foutmelding, behalve die van ESP Off en.... Airbag off?

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 24-03-2021 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:03
vanderv schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Bij mij staat bij totaal aantal fietsen , 3 en dus 75kg
Op de auto, een ID.3, als je de kentekenplaat openklapt?

Ik heb een 3.1P en net gecheckt, er staat 55 kg bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
oZy schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Ik denk dat dit een implementatie stukje aan de kant van VW is. Bij Android Auto krijg je namelijk ook alleen instructies op het dashboard als je Google Maps gebruikt; de standaard navigatie app van Android. Bij Apple is dat dus Apple Maps.

Bij Waze, FM, ABRP etc krijg je geen instructies op het dashboard.

Ik krijg met Waze wel instructies op het stuur, alleen geen ID Light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

[...]
3.1P en ook een steunhaak met 75kg/3 fietsen sticker. Twee weken geleden met de 2.1 update geplaatst bij Ames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cR9cL9jU1rP49sUe3cDap4Kc4vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZyfkVonMYbJNKP8dGy8PvVr.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen week geplaatst id3 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:17
juanpabloo schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:00:
[...]

Op de auto, een ID.3, als je de kentekenplaat openklapt?

Ik heb een 3.1P en net gecheckt, er staat 55 kg bij mij.
Ja, sorry, betreft 3.1P. steunhaak typeplaat, ook het zelfde type als hierboven op foto's

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Een nieuwe uitvoering, type C ipv B zo te zien. Op zich heel mooi dat ze de maximale belasting hebben aangepast en ik ben voor het eerst blij dat mijn gemopper bij de dealer niet geholpen heeft om m eerder geleverd te krijgen. Maar wel heel zuur voor degenen die m wel vroeg geleverd hebben gekregen.
Wat een onhandige acties toch iedere keer weer met de ID.3 :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
Ik ben dan benieuwd wat er zo anders is geworden aan die u5kg haak. Überhaupt boeit het me weinig, ik heb 55kg maar ik hang er gewoon een drager op en 2 fietsen. Dat zal vast niet onder de 55kg blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

AMARONE schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 20:53:
Ik ben dan benieuwd wat er zo anders is geworden aan die u5kg haak. Überhaupt boeit het me weinig, ik heb 55kg maar ik hang er gewoon een drager op en 2 fietsen. Dat zal vast niet onder de 55kg blijven.
Erg stoer. Ik hoop voor jou en degene die achter je rijdt dat het spel er aan blijft hangen.

Ze zullen ongetijfeld de constructie verzwaard hebben zodat er meer belasting mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
7o9 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Erg stoer. Ik hoop voor jou en degene die achter je rijdt dat het spel er aan blijft hangen.

Ze zullen ongetijfeld de constructie verzwaard hebben zodat er meer belasting mogelijk is.
Het zal wel verkeerd over gekomen zijn maar ik doel erop dat ik mij geen zorgen maak met een enigzins lichte drager en 2 normale fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 23:28
Simply1337 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:13:

[YouTube: The 2022 Volkswagen Golf R & ID.4 Are Two New Drift Happy Hot Hatches For the People]

Het komt naar voren in het filmpje. Naar verhicle, brakes en dan ESP off. Geen idee of dat ook in onze software zit of dat dit een speciale versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
nietnormaal schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:48:
[...]

Het komt naar voren in het filmpje. Naar verhicle, brakes en dan ESP off. Geen idee of dat ook in onze software zit of dat dit een speciale versie is.
Op dat moment zitten ze in de Golf. In de ID.4 zit dat (nog?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Rev! schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:18:
[...]

Ik krijg met Waze wel instructies op het stuur, alleen geen ID Light.
En gebruik je dan Apple CarPlay of Android Auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 12:25
Beetje jammer, wat bij mij werd er destijds ook aangegeven dat ik 75kg kogeldruk kon hebben, is inderdaad maar 55kg. Maar goed, eerst maar een fietsendrager gaan halen.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Simply1337
A Better Route Planner (ABRP) heeft sinds gisteren Android Auto ondersteuning in de BETA. Dus via playstore even aanmelden voor de beta en gebruiken maar! Totdat het uit de beta is heb je geen premium nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
BDelamontagne schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:35:
[...]

En gebruik je dan Apple CarPlay of Android Auto?
Android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
PB1983 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:40:
Beetje jammer, wat bij mij werd er destijds ook aangegeven dat ik 75kg kogeldruk kon hebben, is inderdaad maar 55kg. Maar goed, eerst maar een fietsendrager gaan halen.
De gemiddelde fiets weegt 20kg, als je een lichte fietsendrager koopt kan het allemaal nog makkelijk binnen de 55kg.

Het is wel bijzonder hoe VW toch zoveel moeite heeft met de ID.3 qua informatie etc. Kan me haast ook niet voorstellen dat de constructie ineens anders is, maar misschien alleen dmv testen/certificering dat het naar 75kg is gegaan nu. Vraagje voor de 1st mover club.

[ Voor 15% gewijzigd door AMARONE op 25-03-2021 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet vandaag beslissen en heb toch maar de trekhaak op de lijst gezet voor de ID.4
Ik mis dit teveel op mijn huidige wagen om korte afstand te doen met een enkele as aanhangwagen.
De limiet zonder rem is 750kg en met 1000kg had ik gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 12:25
AMARONE schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:36:
[...]

De gemiddelde fiets weegt 20kg, als je een lichte fietsendrager koopt kan het allemaal nog makkelijk binnen de 55kg.
Als een fietsendrager al voor 2 fietsen al ongeveer 15kg weegt, mijn e-bike (zonder batterij en slot) al 23 kg en die de e-bike van mijn vrouw ook rond de 20kg weegt, dan zit je er al overheen.

Dan maar de mountainbike mee.. die weegt gelukkig maar 15kg :)

MTB past overigens prima in de achterbak en de banken plat, alleen het voorwiel eraf

[ Voor 7% gewijzigd door PB1983 op 25-03-2021 10:09 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:11
Hier ook maar eens gekeken, in januari is de steunhaak gemonteerd met 55kg op het etiket. Onze e-bikes wegen samen zonder accu 41kg + 13,3kg voor de Thule drager maakt dat het net gaat. De sportfietsen wegen veel lichter dus dat is geen probleem.

2.1 update werkt uitstekend, voorklimatisering wat ik voor de update nooit aan de praat heb gekregen werkt prima. Heerlijk comfortabele auto.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-10 18:44
bilgy_no1 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Afgaande op deze informatie en je eerdere post, zou ik de ID.4 in de kleine batterij variant afraden. Deze heeft nog minder vermogen voor een zwaardere auto dan de ID.3 die je hebt gereden (ervan uitgaande dat ze voor die proefrit een 150 kW/204 PK model hebben gebruikt). Die gaat niet veel power geven... Ik heb zelf ook de ID.3 en de ID.4 proefgereden en merkte al dat de laatste echt zwaarder is en wat langzamer. Voor mij is 8,5 sec. 0-100 echter ruim voldoende. Ik vind zelf het acceleratie-fetisjisme dat Tesla heeft ontketend zwaar overdreven...

Voor het geld van de basis-ID.4 kun je een e-Niro krijgen in een luxe uitvoering. En door de 64 kWh batterij en het lagere verbruik komt die echt een stuk verder. Als het echt alleen voor je vrouw en haar woon/werk is zou een Kona nog beter zijn: nog wat goedkoper, met zelfs nog iets meer bereik. De kleinere laadruimte zou dan geen probleem moeten zijn. Je hebt dan geen ingebouwde navigatie met laadstops, maar dat is zo gefixt met "A Better Routeplanner". De implementatie van Volkswagen is overigens nog lang niet goed, dus daarop zou ik zeker niet de keuze baseren.

Overigens: als het alleen woon/werk is en de auto redt het heen en weer, dan is de routenavigatie met laadstops niet nodig toch?

En als het alleen voor dat woon/werkverkeer is van 1 persoon en je wilt power en ingebouwde navigatie met laadstops... dan is een duidelijke optie een Model 3 Standard Range. Daar zit je met 30.000 km (zonder verdere opties) ook rond €800 per maand inclusief BTW, en dan heb je een auto waar je ook prima langere trips mee kunt maken dankzij het Supercharger netwerk.

Anyway, ik vind de ID.4 een te gekke auto met de grote batterij: redelijke range, redelijke laadtijden en enorm veel ruimte voor een prima prijs. Maar met de kleine batterij is het gewoon een gekke auto. Veel te groot voor de gemiddelde forens, maar veel te klein bereik voor een familie-auto waar je alles mee kunt doen. En niet echt veel goedkoper dan een de ID.4 Life (basic uitrusting, maar grote batterij).
Thanks voor je advies.
We gaan de auto verder ook prive rijden met trips naar Disneyland Paris (hebben een abonnement) en andere trips.
Het feit dat de E-Niro en de Kona-E lastig via laadstops in de navigatie mee kan nemen is een beperking.
Nu weet ik dat ABRP een oplossing is maar om de SOC mee te nemen moet je trucjes gaan uithalen en ik ken mezelf als het onderweg halverwege bij Lille ineens niet werkt wordt de rit een stuk stressvoller.

Nu weet ik dat een ID.4 dit wel kan in de standaard navigatie dus vandaar mijn voorkeur naar een MEB platform (ik ga er even wild vanuit dat een ID.3 en een Enyaq het ook kunnen).

We hebben ook naar een Model 3 gekeken maar met 30k op jaarbasis komt die niet onder de 900 euro (via MisterGreen, ANWB etc.)
Mocht je wel een adres weten waar dat wel is, dan houden we ons aanbevolen :)

[edit]

Heb net even gekeken en de prijzen zijn aangepast ja.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10 13:03
nils7 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:48:
[...]

Thanks voor je advies.
We gaan de auto verder ook prive rijden met trips naar Disneyland Paris (hebben een abonnement) en andere trips.
Het feit dat de E-Niro en de Kona-E lastig via laadstops in de navigatie mee kan nemen is een beperking.
Nu weet ik dat ABRP een oplossing is maar om de SOC mee te nemen moet je trucjes gaan uithalen en ik ken mezelf als het onderweg halverwege bij Lille ineens niet werkt wordt de rit een stuk stressvoller.

Nu weet ik dat een ID.4 dit wel kan in de standaard navigatie dus vandaar mijn voorkeur naar een MEB platform (ik ga er even wild vanuit dat een ID.3 en een Enyaq het ook kunnen).

We hebben ook naar een Model 3 gekeken maar met 30k op jaarbasis komt die niet onder de 900 euro (via MisterGreen, ANWB etc.)
Mocht je wel een adres weten waar dat wel is, dan houden we ons aanbevolen :)
Ik lees in je bericht dat je de laadstops erg zwaar laat meewegen bij je keuze. Bij de ID.3, ID.4 en (ik denk ook) Enyaq is dat op moment niet echt best. Hij kent niet alle locaties en je moet sowieso maar afwachten of er een vrije laadplek is bij aankomst. Kortom: ik zou bij zo'n trip toch bij vertrek je laadstops plannen met evt. backups indien er geen laadplekken zijn. Waarschijnlijk wordt de software beter, maar van collega's met EV ervaring weet ik dat ze altijd meerdere laadpaal apps gebruiken omdat er (nog) niet 1 'beste' app bestaat die alles goed doet.

Kortom, ik zou dat aspect niet zwaar laten meewegen bij de autokeuze. Range, comfort/features, rijgedrag, ruimte, etc... zou ik veel zwaarder laten wegen. Wanneer je het echt zo belangrijk vind kan je eigenlijk niet om Tesla heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18

Freak187

geen

Ik vind het wel zeer onhandig dat op de VW website, niet duidelijk is wat de verschillen zijn tussen alle modellen (Life/business/family, etc etc).

Je klikt een model aan en vervolgens zie je pas wat de eigenschappen zijn. Vooraf moet je maar gokken waarom de prijsverschillen zo groot zijn.

Is er serieus iemand die denkt "Ik heb een gezinnetje, dus ik heb de Family nodig" ??? Of "ik zit op Tweakers, dus ik wil de Tech versie" ??

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Freak187 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:12:
Ik vind het wel zeer onhandig dat op de VW website, niet duidelijk is wat de verschillen zijn tussen alle modellen (Life/business/family, etc etc).

Je klikt een model aan en vervolgens zie je pas wat de eigenschappen zijn. Vooraf moet je maar gokken waarom de prijsverschillen zo groot zijn.

Is er serieus iemand die denkt "Ik heb een gezinnetje, dus ik heb de Family nodig" ??? Of "ik zit op Tweakers, dus ik wil de Tech versie" ??
https://forms.volkswagen.nl/site/brochure?mc=id4

druk op download, selecteer prijslijst, want die laat de verschillen zien tussen de modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
Freak187 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 11:12:

https://www.volkswagen.nl/modellen/id4#uitvoeringen

Hier zie je ze naast elkaar staan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nils7
Ghost81 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Ik lees in je bericht dat je de laadstops erg zwaar laat meewegen bij je keuze. Bij de ID.3, ID.4 en (ik denk ook) Enyaq is dat op moment niet echt best. Hij kent niet alle locaties en je moet sowieso maar afwachten of er een vrije laadplek is bij aankomst. Kortom: ik zou bij zo'n trip toch bij vertrek je laadstops plannen met evt. backups indien er geen laadplekken zijn. Waarschijnlijk wordt de software beter, maar van collega's met EV ervaring weet ik dat ze altijd meerdere laadpaal apps gebruiken omdat er (nog) niet 1 'beste' app bestaat die alles goed doet.

Kortom, ik zou dat aspect niet zwaar laten meewegen bij de autokeuze. Range, comfort/features, rijgedrag, ruimte, etc... zou ik veel zwaarder laten wegen. Wanneer je het echt zo belangrijk vind kan je eigenlijk niet om Tesla heen.
Ik heb ooit voor de Californische autobouwer gewerkt dus ben bekend met het rondrijden en eigenlijk niet te hoeven nadenken over de laadstops.
Het was (en nog steeds is volgens jouw post) voor mij een verrassing dat dit bij andere fabrikanten nog niet geweldig is geregeld.

Ik had in een ID.4 FBgroep gecheckt in December al en daar had iemand het getest richting Parijs en daar leek hij via laders te plannen (diegene had foto's geplaatst).
Dat was voor mij een +punt tov de E-Niro waar we ook naar aan het kijken zijn.

En ja het is niet de doorslag maar m'n vrouw die lange afstanden (post COVID) gaat maken wil ik wel het gemak geven om rond te rijden zonder laadstress zeg maar.
De vraag is of dat de tientjes extra waard is tov een E-Niro naar een ID.4 of van een ID.4 naar een Model 3.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-10 16:32

mhe59

ID.5 Pro Performance

De update naar 2.1 is afgerond en gelukt :) , ben er blij mee dat dit nu uiteindelijk heeft plaatsgevonden. Gelukkig heeft mij ID. 3 geen problemen gegeven de afgelopen 3 maanden.

Vraagje: Kan je de automatische km borden uitschakelen ? Als ik nl 106 rij met mijn ACC aan en hij passeert een bord 120 km dan schiet tie er vandoor...... 8)7

Rij ik 106 op mijn ACC en hij passeert 100 km, remt de auto gelijk af. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41
DonJunior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:47:
[...]

[ID3B]
[..]
Dus diverse offertes uitgezet m.b.t het deels laten wrappen van de ID.3 (wat zwart is mag zwart blijven.. de rest wil ik in een andere kleur) .. dat was toch wel even slikken. Met name vanwege de voorbumper (die stomme gaten) is het een lastige auto om te wrappen. Waardoor de prijzen wel erg hoog zijn.

Stom toevallig kom ik afgelopen week een gewrapte ID3 tegen. En ik snapte meteen wat ze bedoelen met: "Die voorbumper is wel een dingetje":

[Afbeelding]

[Afbeelding]
(klik voor groot, ivm details)

Ja dit vind ik persoonlijk dus echt geen gezicht. Verschillende partijen, verschillende oplossingen. Maar zoals deze is wel heel 'goedkoop' en slecht afgewerkt.
Nog even een gouden reactie naar aanleiding van deze foto's van één van de wrap bedrijven die ik aangeschreven had:
Ik kan het wel mooier uitsnijden dan op de foto gedaan is. Wellicht dat je aan je werkgever kan vragen of je een ID4 mag bestellen. Die heeft dit probleem niet ;-)
>:)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
mhe59 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:45:
De update naar 2.1 is afgerond en gelukt :) , ben er blij mee dat dit nu uiteindelijk heeft plaatsgevonden. Gelukkig heeft mij ID. 3 geen problemen gegeven de afgelopen 3 maanden.

Vraagje: Kan je de automatische km borden uitschakelen ? Als ik nl 106 rij met mijn ACC aan en hij passeert een bord 120 km dan schiet tie er vandoor...... 8)7

Deze vraag is al meermaals beantwoordt in dit topic.
Antwoord op je vraag: Ja dat is mogelijk.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
nils7 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:03:
[...]

Ik heb ooit voor de Californische autobouwer gewerkt dus ben bekend met het rondrijden en eigenlijk niet te hoeven nadenken over de laadstops.
Het was (en nog steeds is volgens jouw post) voor mij een verrassing dat dit bij andere fabrikanten nog niet geweldig is geregeld.

Ik had in een ID.4 FBgroep gecheckt in December al en daar had iemand het getest richting Parijs en daar leek hij via laders te plannen (diegene had foto's geplaatst).
Dat was voor mij een +punt tov de E-Niro waar we ook naar aan het kijken zijn.

En ja het is niet de doorslag maar m'n vrouw die lange afstanden (post COVID) gaat maken wil ik wel het gemak geven om rond te rijden zonder laadstress zeg maar.
De vraag is of dat de tientjes extra waard is tov een E-Niro naar een ID.4 of van een ID.4 naar een Model 3.
De huidige implementatie van VW (of dit voor heel VAG geldt weet ik niet) is echt nog niet goed. Ieder voorbeeld dat ik in een filmpje zie plant idioot lange laadstops. En soms ook echt bizarre adviezen. Op mijn vaste route naar Noord-Frankrijk bevinden zich langs de E17 diverse HPC laders. Toch stuurt de ID.4 de E17 af om met een omweg van tientallen kilometers te gaan laden bij een Ionity Station.

Het zal ongetwijfeld beter worden, maar zoals ik zei: de huidige implementatie is geen koopargument. Je zou eens kunnen kijken of ABRP via CarPlay/Android Auto goed werkt op de e-Niro.

Overigens rijd je met de e-Niro of de grote batterij ID.4 waarschijnlijk zonder laden naar Parijs als je niet te hard rijdt en het niet heel koud is. De e-Niro viel voor mij af vanwege het relatief langzame laden en de toch wat krappere kofferruimte. Ik vond de ID.4 ook wel comfortabeler en veel stiller onderweg. Dus voor trips is het een prima auto, maar dan wel met de 77 kWh batterij...

En anders toch de Model 3 (als die voor jullie doeleinden ruim genoeg is). Dan is het helemaal geen ding. De prijs voor de Model 3 had ik gezien op de Tesla website (kies Operational Lease). Extra voordeel van Tesla: snelladen is redelijk geprijsd. Dit in tegenstelling tot de maffia-tarieven van Ionity en Allego (en de meeste anderen ook trouwens). Plus de laders zijn gewoon betrouwbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 25-03-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• globalvar
  • Laatst online: 18-10 20:48
Ik heb mijn ID.3 (3.B) vorige week bij de dealer gebracht voor de 2.1 update. Helaas is hierbij het rekenapparaat defect geraakt en hebben ze een vervangend onderdeel besteld. Vandaag te horen gekregen dat het nog niet duidelijk is hoe lang de levertijd hiervan is. Ik zal er nog wel even op moeten wachten ben ik bang.
Iemand nog tips wat te doen in dit scenario? Kan je nog voor een upgrade vragen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-10 15:06
3.1M

Gisteren auto opgehaald met 2.1.

Nog niet veel mee gereden, maar rijdt voor mijn gevoel beter:
- betere response in in ieder geval de sport-stand
- iets zwaardere terugwinning in B
- snellere bediening
- voor het eerst in 6000km een automatische noordrem-actie gehad terwijl daar geen noodzaak toe was :-( voor de update uberhaupt nooit gehad?! Hoop niet dat dat nu vaker gaat gebeuren..

Uiteraard instructieboekje verdwenen, maar die ga ik straks weer ophalen bij de dealer..
Wil ik er gewoon bij hebben voor het geval de auto niks meer doet en ik iets moet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
bilgy_no1 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:50:
[...]

De huidige implementatie van VW (of dit voor heel VAG geldt weet ik niet) is echt nog niet goed. Ieder voorbeeld dat ik in een filmpje zie plant idioot lange laadstops. En soms ook echt bizarre adviezen. Op mijn vaste route naar Noord-Frankrijk bevinden zich langs de E17 diverse HPC laders. Toch stuurt de ID.4 de E17 af om met een omweg van tientallen kilometers te gaan laden bij een Ionity Station.

Het zal ongetwijfeld beter worden, maar zoals ik zei: de huidige implementatie is geen koopargument. Je zou eens kunnen kijken of ABRP via CarPlay/Android Auto goed werkt op de e-Niro.

Overigens rijd je met de e-Niro of de grote batterij ID.4 waarschijnlijk zonder laden naar Parijs als je niet te hard rijdt en het niet heel koud is. De e-Niro viel voor mij af vanwege het relatief langzame laden en de toch wat krappere kofferruimte. Ik vond de ID.4 ook wel comfortabeler en veel stiller onderweg. Dus voor trips is het een prima auto, maar dan wel met de 77 kWh batterij...

En anders toch de Model 3 (als die voor jullie doeleinden ruim genoeg is). Dan is het helemaal geen ding. De prijs voor de Model 3 had ik gezien op de Tesla website (kies Operational Lease). Extra voordeel van Tesla: snelladen is redelijk geprijsd. Dit in tegenstelling tot de maffia-tarieven van Ionity en Allego (en de meeste anderen ook trouwens). Plus de laders zijn gewoon betrouwbaar.
Wat ik had begrepen van de E-Niro met ABRP dat er een dongle + aparte app nodig is om de SOC in ABRP te krijgen.
Dat zijn best veel variabelen die uit kunnen vallen (wet van murphy wat dan gebeurt als je net tegen je stop aan zit).
Overigens ABRP vertrouw ik wel, gebruikte dat veel om zakelijke trips even te bekijken vooraf.
We rijden nu een Niro Hybride dus die grootte zijn gewend (we hebben nog geen kinderen dus kan wel kleiner).

Er zit een kantorencomplex achter onze woning en er staat nu een ID.4 te laden en die ziet er inderdaad een stuk forser uit (morgen staat er een proefrit op het programma overigens).

Tesla doet in NL alleen zakelijke operational lease (doe je daar 21% BTW zit ik inderdaad op 870 euro per maand), maar voor een particulier niet via Tesla te regelen.
Ik zou ALD zelfs een kunnen contacten voor een offerte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Denman_ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:08:

- voor het eerst in 6000km een automatische noordrem-actie gehad terwijl daar geen noodzaak toe was :-( voor de update uberhaupt nooit gehad?! Hoop niet dat dat nu vaker gaat gebeuren..
Kan zijn dat dat te maken heeft met een instelling. Of hij vroeg of laat ingrijpt. Kan best dat die nu op vroeg staat i.p.v. laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
globalvar schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:58:
Ik heb mijn ID.3 (3.B) vorige week bij de dealer gebracht voor de 2.1 update. Helaas is hierbij het rekenapparaat defect geraakt en hebben ze een vervangend onderdeel besteld. Vandaag te horen gekregen dat het nog niet duidelijk is hoe lang de levertijd hiervan is. Ik zal er nog wel even op moeten wachten ben ik bang.
Iemand nog tips wat te doen in dit scenario? Kan je nog voor een upgrade vragen oid?
Mijn ID4.1 staat inmiddels 16 dagen bij VW nadat op dag 2 een onderdeel crashte tijdens update naar 2.1. Levertijd van dat onderdeel was volgens het bestelsysteem van VW 2039 (jaartal) oftewel volstrekt ongewis🤔 Ik heb een nagelnieuwe ID3 Business als (kosteloze) vervangende auto mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Soeski schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:01:
[...]

Dus ik neem aan dat je pas eind april/mei aan de beurt bent met een ID.4 Max met 2.0? >:)
Ik sta nog steeds op de wachtlijst voor de 2.1 update maar gelet op alle crashende 'rekenapparaten ' vind ik het wel best om nog ff in mijn probleemloze ID4M 2.0 te rijden...

Erg typisch weer dat dat onderdeel zo snel bricked raakt. Gelet op de levertijd van het vervangende onderdeel is het niet op te lossen met aanpassing van de update methode. Zo blijven die parkeerterreinen vol staan met noodlottige ID.x auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
nils7 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:13:
[...]

Wat ik had begrepen van de E-Niro met ABRP dat er een dongle + aparte app nodig is om de SOC in ABRP te krijgen.
Dat zijn best veel variabelen die uit kunnen vallen (wet van murphy wat dan gebeurt als je net tegen je stop aan zit).
Overigens ABRP vertrouw ik wel, gebruikte dat veel om zakelijke trips even te bekijken vooraf.
We rijden nu een Niro Hybride dus die grootte zijn gewend (we hebben nog geen kinderen dus kan wel kleiner).
Klopt: om ABRP automatisch de route te laten updaten heb je een ODB2 dongle nodig met bijv EV Notify. En ik geloof ook een abonnement bij ABRP.

Maar je kunt ook gewoon in de app even de actuele SOC invullen als die veel gaat afwijken van de planning. Dat moet dan wel de bijrijder doen, of je moet de app op je infotainment hebben via Carplay/AA. Dat is inderdaad iets meer gedoe. Een vriend van me met een Model S rijdt zelfs vaak nog met ABRP erbij op deze manier.

En als het ook iets kleiner mag... Dan is de Kona misschien een optie. Andere maat van me is er superblij mee (gezin met 2 kleine kinderen) en vooral met de range en het geringe verbruik zelfs in de winter. Ik weet niet wat zij met multistage navigatie doen, maar laadpunten zijn vast via de navigatie te vinden.

Ik wist niet dat die operationele lease bij Tesla alleen zakelijk is. Maar met 21% BTW kwam ik op 820 ongeveer. Kan uiteraard afhangen van opties. Ze doen ook financial lease geloof ik, ziet er ook niet slecht uit qua rente, maar moet je uiteraard wel een aanbetaling doen. Of zelf een persoonlijke lening regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

DonJunior schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Deze vraag is al meermaals beantwoordt in dit topic.
Antwoord op je vraag: Ja dat is mogelijk.
Bedankt, meermaals zeg je, kan het niet terugvinden en met dit antwoord kan ik niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 22:10
bilgy_no1 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Klopt: om ABRP automatisch de route te laten updaten heb je een ODB2 dongle nodig met bijv EV Notify. En ik geloof ook een abonnement bij ABRP.

Maar je kunt ook gewoon in de app even de actuele SOC invullen als die veel gaat afwijken van de planning. Dat moet dan wel de bijrijder doen, of je moet de app op je infotainment hebben via Carplay/AA. Dat is inderdaad iets meer gedoe. Een vriend van me met een Model S rijdt zelfs vaak nog met ABRP erbij op deze manier.

En als het ook iets kleiner mag... Dan is de Kona misschien een optie. Andere maat van me is er superblij mee (gezin met 2 kleine kinderen) en vooral met de range en het geringe verbruik zelfs in de winter. Ik weet niet wat zij met multistage navigatie doen, maar laadpunten zijn vast via de navigatie te vinden.

Ik wist niet dat die operationele lease bij Tesla alleen zakelijk is. Maar met 21% BTW kwam ik op 820 ongeveer. Kan uiteraard afhangen van opties. Ze doen ook financial lease geloof ik, ziet er ook niet slecht uit qua rente, maar moet je uiteraard wel een aanbetaling doen. Of zelf een persoonlijke lening regelen.
Je kan ook een account aanmaken bij Tronity. Tronity haalt de soc en verbruik op uit de we connect id app je en kan je linken met ABRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:21

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

mhe59 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:45:
.

Deze optie kun je uitschakelen onder hulpsystemen -> ACC en dan iets met trajectvoorspelling.
Ik kon 't eerst ook niet vinden, ik zocht in het Assist menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Tjdgr schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Je kan ook een account aanmaken bij Tronity. Tronity haalt de soc en verbruik op uit de we connect id app je en kan je linken met ABRP.
Ah voor de ID.x dus een optie :)
Interessant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
mhe59 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Bedankt, meermaals zeg je, kan het niet terugvinden en met dit antwoord kan ik niet veel
Hoe heb je dan gezocht als ik vragen mag? Als ik simpel zoek op 'verkeersbord' binnen dit topic:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dan vind ik twee pagina's waar meermaals wordt uitgelegd hoe je deze optie kan uitschakelen.
Zie ook de reacties:
mcmiles in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Soeski in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
etc.

*sowieso

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Voor de mensen die ook Android auto verbinding problemen hebben, ik heb de volgende 2 settings aangepast en tot nu toe verbind hij nu iedere keer, zelfs draadloos wat voorheen helemaal niet werkte:

Day/Night: Phone controlled
Video Resolution: Allow up to 1080p.

Ben benieuwd of het ook blijft werken O-)

@AMARONE

AA developer opties
https://www.reddit.com/r/...to_developer_mode_if_you/

[ Voor 18% gewijzigd door Rev! op 25-03-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Rev! schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:12:
Voor de mensen die ook Android auto verbinding problemen hebben, ik heb de volgende 2 settings aangepast en tot nu toe verbind hij nu iedere keer, zelfs draadloos wat voorheen helemaal niet werkte:

Day/Night: Phone controlled
Video Resolution: Allow up to 1080p.

Ben benieuwd of het ook blijft werken O-)
Waar stel je dit in? Ik krijg de Huawei alleen via de usb werkend.

Kan je trouwens Android auto ook als tegel laten zien met daarnaast bijvoorbeeld het verbruik/zender op het scherm?

[ Voor 10% gewijzigd door AMARONE op 25-03-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AMARONE schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:19:
[...]

Kan je trouwens Android auto ook als tegel laten zien met daarnaast bijvoorbeeld het verbruik/zender op het scherm?
ja, derde scherm creeren, maar dan kun je nog 3 kleine tegels toevoegen, dus live verbruik zien.. zit er nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
15c vandaag en nog steeds rond de 300 kilometer na de update.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8H3fV3B0f4CRFVysU436ITTRLY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2DIJXq2HCWFfOTBnIqviGifO.png?f=fotoalbum_large

Hoe dan? Hoe kan hier bij jullie id3 58k 350/370 staan?

Rijden jullie allemaal 70kmh ofzo xD

Ik rij altijd op acc en 100.....eco style en 19c.

Nog tips of moet ik naar dealer?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Bschnitz schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:54:

[Afbeelding]

Dat is wel aan de lage kant ja, ik zit nu met 83% op 265km. 100% is nu meestal 330~340km.

Rijstijl varieert, op de snelweg rond tussen de 100~120 maar ik houd wel van stevig doorrijden/optrekken. Staat wel meestal op eco.

[ Voor 9% gewijzigd door Rev! op 25-03-2021 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:14
Rev! schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Dat is wel aan de lage kant ja, ik zit nu met 83% op 265km. 100% is nu meestal 330~340km.

Rijstijl varieert, op de snelweg rond tussen de 100~120 maar ik houd wel van stevig doorrijden/optrekken. Staat wel meestal op eco.
Nou tot nu toe maakt dus niet uit hoe ik rij of wat ik doe of welke temp het is, altijd tussen 290 en 310.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:08

[Afbeelding]

Vanmorgen stond er bij mij 560km met 80% accu in de app. Uiteraard een bugje, in de auto was er direct ruim 200km vanaf _O-

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1

[Afbeelding]

Omdat rijstijl en omstandigheden zoveel verschil kan maken is het lastig vergelijken.

Er zit wellicht ook iets verschil tussen de uitvoeringen. Dat is bij de ID.4 ook zo.

Je zou nog het volgende kunnen checken: batterij zo leeg mogelijk rijden en dan naar 100% volladen (via een gewoon laadpunt) en kijken hoeveel kWh in een volle batterij gaat. Dat zegt iets over de state of health van de accu. Als dat flink afwijkt van de opgegeven capaciteit is het iets om naar de dealer te gaan. Als het gewoon rond de 58 kWh is, dan lig het waarschijnlijk aan rijstijl, instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 17:32
4.1 Sinds update 2.1 kan ik de voetenverlichting niet meer onafhankelijk van de lichtstrip/deuren dimmen. Kan alleen nog maar in licht-intensiteit worden ingesteld samen met de horizontale lichtstrip over het dashboard. Voorheen kon dit separaat van elkaar worden ingesteld.

Is dit meerdere mensen opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:09
densterdad2 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:20:
4.1 Sinds update 2.1 kan ik de voetenverlichting niet meer onafhankelijk van de lichtstrip/deuren dimmen. Kan alleen nog maar in licht-intensiteit worden ingesteld samen met de horizontale lichtstrip over het dashboard. Voorheen kon dit separaat van elkaar worden ingesteld.

Is dit meerdere mensen opgevallen?
Kan gewoon, heb ik ook weer uitgezet in het menu, was even zoeken. Mocht het niet lukken dan kijk ik morgen even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

DonJunior schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:25:
[...]

Hoe heb je dan gezocht als ik vragen mag? Als ik simpel zoek op 'verkeersbord' binnen dit topic:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dan vind ik twee pagina's waar meermaals wordt uitgelegd hoe je deze optie kan uitschakelen.
Zie ook de reacties:
mcmiles in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Soeski in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
etc.
Hiermee is het bij mij niet opgelost
https://tweakers.net/i/46...4iix7nNt.jpg?f=user_large

Iets anders kom ik niet tegen, zeg het maar :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Kacang schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:05:
@JanTr ik heb een oplossing voor je.
Ga naar:
ASSIST -> tik op de blauwe auto die voor je rijdt. Zet voorspelling toegestane snelheid uit.

Auto leest dan nog wel verkeersborden maar past zelf daar niet de snelheid op aan.
Dit heb ik nog niet geprobeerd, morgen maar eens doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:55
mhe59 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Dit heb ik nog niet geprobeerd, morgen maar eens doen
Ik wou typen. Ja dat is de oplossing. En dan zie ik dat het mijn bericht is :D Daarmee gaat het zeker lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55
[...]

In Android Auto->Settings, dan bovenaan op de 3 verticale puntjes->Developer settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:55
Ik heb m'n 3.1M sinds gisteren weer terug met dit keer een volledige update naar 2.1 (had eerder wel 2.0 maar niet de nieuwe functies). Ze hebben wel een instrumentenpaneel moeten vervangen maar al met al in 3 dagen klaar.
Die AR HUD is wel erg cool 😎. Android Auto ook leuk (draadloos!).Was blij dat ik de plofmotor vervanging weer mocht inleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-10 15:06
theHoff schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:24:
[...]

Kan zijn dat dat te maken heeft met een instelling. Of hij vroeg of laat ingrijpt. Kan best dat die nu op vroeg staat i.p.v. laat.
Had ik al snel naar gekeken en stond niet op 'vroeg', maar dat zal het nog even beter bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-10 14:39
Van de week is mijn 4.1 met warmtepomp en trekhaak succesvol geupdate binnen 1 dag bij Broekhuis Haarlem. Had als vervangend vervoer een Audi A3 automaat (cataloguswaarde 42K) mee.
Maar wat rijd dat k*t als je eenmaal elektrisch gewend bent. Voor hetzelfde geld haal je een ID3 die even groot is, maar veel lekkerder rijdt.

Enige puntje na de update: traject verloop en verkeersborden herkenning stond weer aan, terwijl die voor de update uit stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Eerste duitse ID.4's geleverd aan klanten.

https://www.volkswagen-ne...first-id4-in-germany-6914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Wat een feest ;) Was hier in nederland volgens mij niet zo (die van mij is door een student vor de deur gezet)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:15
Nou, die van mij (4.1M in het wit, met warmtepomp en trekhaak) staat eindelijk voor de deur. Duurde bijna drie weken langer dan gepland, want de dealer deed (op mijn verzoek) voor aflevering nog even de software-update naar 2.1, en daarbij sneuvelde een regelunit, waarvoor uiteraard een vervangend onderdeel besteld moest worden. Maar goed dat de update niet pas is gedaan na de aflevering, want dan was ik al aan de auto gewend geweest. Wie weet wat voor suf leenautootje ik dan had meegekregen :P

Al met al erg blij met de ID.4. Zeer stil, travel assist werkt uitermate prettig, en de audio is boven verwachting (voor standaard VW dan). Ik had hiervoor een Passat GTE, maar dit is wel duidelijk een vooruitgang die ik niet had verwacht.

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Tijsbeer schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:51:
Nou, die van mij (4.1M in het wit, met warmtepomp en trekhaak) staat eindelijk voor de deur. Duurde bijna drie weken langer dan gepland, want de dealer deed (op mijn verzoek) voor aflevering nog even de software-update naar 2.1, en daarbij sneuvelde een regelunit, waarvoor uiteraard een vervangend onderdeel besteld moest worden. Maar goed dat de update niet pas is gedaan na de aflevering, want dan was ik al aan de auto gewend geweest. Wie weet wat voor suf leenautootje ik dan had meegekregen :P

Al met al erg blij met de ID.4. Zeer stil, travel assist werkt uitermate prettig, en de audio is boven verwachting (voor standaard VW dan). Ik had hiervoor een Passat GTE, maar dit is wel duidelijk een vooruitgang die ik niet had verwacht.
Gefeliciteerd! Voor mij nog een week of 3-4 wachten nu... Apart overigens dat je zelf nog moest vragen om de 2.1 update. Ik dacht dat ze standaard met 2.1 worden afgeleverd vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
maik73 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Wat een feest ;) Was hier in nederland volgens mij niet zo (die van mij is door een student vor de deur gezet)
In China ook een heel spektakel:

YouTube: Watching the FIRST Volkswagen ID.4 CROZZ Delivery in China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ze schieten als paddestoelen uit de grond. In mijn wijk staan er al 3 en op de A4 ook al elke dag wel eentje gezien.

Mooie auto.

[ Voor 6% gewijzigd door AMARONE op 26-03-2021 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tijsbeer schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:51:

Blij dat je de vergelijking maakt met Passat, is mijn huidige wagen :) Mijn ID.4 wordt eind juni verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Heb vandaag mijn id.3 pro gekregen met de 2.1 update.
Wanneer ik via de app wil koelen of voor verwarmen krijg ik de melding dat ik de auto moet aansluiten aan de stroom.
Het moet toch ook zonder kunnen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 00:09
Eldro19 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:18:
Heb vandaag mijn id.3 pro gekregen met de 2.1 update.
Wanneer ik via de app wil koelen of voor verwarmen krijg ik de melding dat ik de auto moet aansluiten aan de stroom.
Het moet toch ook zonder kunnen of niet?
Kan gewoon inderdaad. Misschien app opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
hveck75 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 18:51:
[...]

Kan gewoon inderdaad. Misschien app opnieuw installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL9GYsFoIZNDkXoXzbd-uwLuAPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Loes6nY6FE4CkXSI8jOZnIpr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

[quote]Kacang schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:01:
[...]

Dit is idd de enige oplossing _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:11

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

The Buzz is coming.
https://www.engadget.com/...pe-id-buzz-173557828.html
In Europa al eind volgend jaar
https://www.caranddriver....-id-buzz-us-on-sale-date/

" The 2024 Volkswagen I.D.Buzz will make it to the U.S. market during calendar 2023 after a 2022 launch in Europe, according to Carsten Intra, head of the brand's Commercial Vehicles Division.
The much-anticipated electric descendant of the Microbus will make up to 300 horsepower, and U.S. buyers can only get it with a long wheelbase.
The Buzz will not be available as a work vehicle on the U.S. market but will be outfitted as an upscale people carrier. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:59
[...]

Ik heb dit in AA via dev settings ingesteld, maar ik zie geen verschil. Heb je verder nog iets ingesteld in het infotainment systeem?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Sandrioni schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 12:32:
[...]

Ik heb dit in AA via dev settings ingesteld, maar ik zie geen verschil. Heb je verder nog iets ingesteld in het infotainment systeem?
Ik niet, maar het kan zijn dat het aan de Huawei zelf ligt qua ondersteuning. Snel weer terug naar Sony hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
niki_lauda schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 10:24:
The Buzz is coming.
https://www.engadget.com/...pe-id-buzz-173557828.html
In Europa al eind volgend jaar
https://www.caranddriver....-id-buzz-us-on-sale-date/

" The 2024 Volkswagen I.D.Buzz will make it to the U.S. market during calendar 2023 after a 2022 launch in Europe, according to Carsten Intra, head of the brand's Commercial Vehicles Division.
The much-anticipated electric descendant of the Microbus will make up to 300 horsepower, and U.S. buyers can only get it with a long wheelbase.
The Buzz will not be available as a work vehicle on the U.S. market but will be outfitted as an upscale people carrier. "
prachtige auto mits vw gewoon het lef heeft om hem zo op de markt te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

AMARONE schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:34:
[...]
prachtige auto mits vw gewoon het lef heeft om hem zo op de markt te zetten.
VW kennende wordt het helaas weer een slap aftreksel van dit concept, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-10 08:26
4.1M
Vandaag voor het eerst een snellaad sessie gedaan bij een 150kW Fastned station, gewoon om te proberen. Eerst ongeveer een half uur gereden (provinciale wegen en snelweg) en met 38% SOC gaan laden en ik vond het toch wel erg tegenvallen. 50kW met heel af en toe een paar seconden ~60kW.

Moet je dan toch nog een stuk langer rijden ofzo? Ik mag toch aannemen dat als je een lange trip gaat maken dat je, zonder allerlei fratsen uit te halen met extra remmen en optrekken, wel wat meer kan laden dan 50/60kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallieboe
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-07-2024
ID4.1M. Ik begrijp er nog niets van. Ben op zoek naar de goede instelling voor thuis opladen. Ik wil dat de auto overdag traag oplaadt tot maximaal 50% en vanaf 23:00 op maximale laadsnelheid tot 80%. Kan iemand uitleggen hoe ik dit kan instellen in de auto? Zit nog op 2.0. Niets gehoord nog van dealer helaas.... Nul issues gehad nog (afkloppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
dfader schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:28:
4.1M
Vandaag voor het eerst een snellaad sessie gedaan bij een 150kW Fastned station, gewoon om te proberen. Eerst ongeveer een half uur gereden (provinciale wegen en snelweg) en met 38% SOC gaan laden en ik vond het toch wel erg tegenvallen. 50kW met heel af en toe een paar seconden ~60kW.

Moet je dan toch nog een stuk langer rijden ofzo? Ik mag toch aannemen dat als je een lange trip gaat maken dat je, zonder allerlei fratsen uit te halen met extra remmen en optrekken, wel wat meer kan laden dan 50/60kW.
met de huidige temperaturen maakt het niet uit. Vermoeden die ik zelf heb en heb meegemaakt is dat mijn eerste paar laadsessies de laadpotentieel gewoon niet is ontgrendeld. of dit is gekoppeld aan aantal gereden km's of aantal keren dat je hebt zitten DC laden is mij onbekend.

of laadstation/elektriciteitsnetwerk als geheel was overbelast en kon alle vermogen niet leveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Wallieboe schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:40:
ID4.1M. Ik begrijp er nog niets van. Ben op zoek naar de goede instelling voor thuis opladen. Ik wil dat de auto overdag traag oplaadt tot maximaal 50% en vanaf 23:00 op maximale laadsnelheid tot 80%. Kan iemand uitleggen hoe ik dit kan instellen in de auto? Zit nog op 2.0. Niets gehoord nog van dealer helaas.... Nul issues gehad nog (afkloppen).
dit kun je niet regelen vanuit de auto. is gereduceerd vermogen of vol vermogen voor beide etappes.

Als je het laadvermogen vanuit de lader kunt instellen is wellicht de optie die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

heb je android 11 en 5ghz wifi. zo niet gaat draadloos android wellicht niet werken. Er zijn mensen die het kunnen met android 10, maar das meer een uitzondering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emperor111
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 15:16
dfader schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:28:
4.1M

3.L
ID3 Life met versie 2.1 (0792) en heel herkenbaar:

Eerder vandaag geladen bij een 175KW Shell (NewMotion) station aan de A27 bij Hank. Daar staan 6 175KW stations, ik was de enige die aan het laden was. Voor ik ging laden ook een halfuurtje gereden op de snelweg (ACC op 110km/u)
Gearriveerd met 26% SOC en in 40 minuten geladen naar 80% SOC: 32KW in 40 minuten maakt 48KW/u gemiddeld...

Volgende week ga ik een andere test doen: eerst een halfuur 130km/u rijden op de snelweg en dan weer snelladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I95hNurj24M-5_KT-rxf46KaGPw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DX03gbQtZLgWikFMa9LGqn9d.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:11
ID.3P 2.1
Vanuit de WeConnect ID app een adres sturen naar je navigatie is erg handig. Alleen dat de navigatie dit overpakt is traag, duurt soms wel een halfuur of in enkele gevallen helemaal niet. Herkenbaar?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
mcmiles schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:14:
ID.3P 2.1
Vanuit de WeConnect ID app een adres sturen naar je navigatie is erg handig. Alleen dat de navigatie dit overpakt is traag, duurt soms wel een halfuur of in enkele gevallen helemaal niet. Herkenbaar?
welkom bij de software afdeling van VW :O

Wordt wel een keertje opgelost.. soms werkt het direct en soms duurt het een dag..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Simply1337 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:00:
[...]

welkom bij de software afdeling van VW :O

Wordt wel een keertje opgelost.. soms werkt het direct en soms duurt het een dag..
Ik kreeg er vanochtend nog één binnen die ik donderdagmiddag gestuurd had. In de tussentijd meerdere ritten gemaakt.

Als het werkt lijkt het me erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
emperor111 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 17:07:
[...]

3.L
ID3 Life met versie 2.1 (0792) en heel herkenbaar:

Eerder vandaag geladen bij een 175KW Shell (NewMotion) station aan de A27 bij Hank. Daar staan 6 175KW stations, ik was de enige die aan het laden was. Voor ik ging laden ook een halfuurtje gereden op de snelweg (ACC op 110km/u)
Gearriveerd met 26% SOC en in 40 minuten geladen naar 80% SOC: 32KW in 40 minuten maakt 48KW/u gemiddeld...

Volgende week ga ik een andere test doen: eerst een halfuur 130km/u rijden op de snelweg en dan weer snelladen.

[Afbeelding]
En ook @Verwijderd

De hoogste laadsnelheid krijg je alleen bij een veel lager percentage. Probeer het zo uit te mikken dat je met 5-10% bij de lader aankomt.

En volgens mij zijn er meer mensen geweest bij wie het de eerste paar keer langzaam ging.
Pagina: 1 ... 85 ... 382 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.