Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 84 ... 371 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736981

Simply1337 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:31:
[...]

kun je zoeken, maar die versie is nog niet op de markt, wel sindskort bestelbaar. Alle id.x's nu op de weg zijn hebben de 204 pk motor en het effect van range met minde krachtige motor en smallere banden/velgen zijn nog niet echt bekend.

Het dichtbijzijnde wat je kunt proefrijden binnenkort is een enyaq iv60 qua vermoogen, wellicht vanaf mid-april.

edit: enyaq60 is wel ietsjes sterker omdat het een grotere batterij heeft en een iets sterkere motor gegeschroefd.

Maar qua range kan ik je wel helpen.

52 kwh is 27% minder dan 77kwh. dus als je ook een kwart van alle rangetests afhaalt kom je wel zeker in de buurt wat je gaat halen in de winter/zomer.

Mijn laagste ooit in de winter (-10) zonder warmtepomp was 26 kwh/100km voor 100 kmh en 36 kwh/100km voor 130 kmh. Rond het vriespunt is dit 24 kwh/100km en 33 kwh/100km, maar we rekenen even het slechtste scenario

als je die waarde deelte met de accupakket van 52 krijg je een 100% waarde van:
100 kmh - 200 km bij 100%
130 kmh - 144 km bij 100%

Liefst wil je tussen de 80% en 10% blijven dus houd je 70% "range" over.
100 kmh - 140 km bij 70% accuverbruik
130 kmh - 101 km bij 70% accuverbruik

Waardes kunnen iets stijgen door een zuinigere motor, kleinere velgen/banden dan dat ik heb (19 inch 235 voor/255 achter]. 52kwh heeft 235 breed alle vier de velgen.

In de zomer mag minimaal de range met 50% verhogen, maar veel is het niet.

En dat heb je nog laadsnelheden en het vaak moeten laden op "lange" stukken. En zo te zien zelfs lange retourtripjes binnen NL
Bedankt voor de uitgebreide berekening en bijdrage :)
Het betreft hier gewoon woon-werk verkeer en radius is hier voor mij niet de belangrijkste factor. De hoogte en rijstijl van de wagen geniet ik meer van, het is ook mijn eerste elektrische komende van een tragere diesel, het effect is natuurlijk groot voor mij.

Ik kan iedere dag gratis laden indien nodig maar met mijn km's en jouw uitleg zou ik ongeveer iedere 7/8 dagen eens moeten laden.
Volgens de BC van mijn huidige diesel kom ik niet boven een gem. snelheid van 69km/u over 5 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:35
Wat lekker als je keyless entry het weer doet zeg! En - je hoeft je laadkabel niet meer extra te ontgrendelen na 2.1 - ook fijn. Ik vind de ECO modus na 2.1 nog steeds wel prima rijden eigenlijk, niet traag maar juist gemoedelijk. Wel even wennen aan de zomerbanden, de herrie. De winterbanden waren stiller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:48
Soeski schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:16:
Wat lekker als je keyless entry het weer doet zeg! En - je hoeft je laadkabel niet meer extra te ontgrendelen na 2.1 - ook fijn. Ik vind de ECO modus na 2.1 nog steeds wel prima rijden eigenlijk, niet traag maar juist gemoedelijk. Wel even wennen aan de zomerbanden, de herrie. De winterbanden waren stiller...
huh?

Dit meen je?

Bij mij is het echt ene gigantisch verschil hoe stil de zomerbanden zijn. 3.1P (continental)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
banden maken het verschil qua rolgeluid.

Mijn bridgestone turanza eco zomerbanden zijn stiller dan mijn pirelli scorpion winterbandjes, maar niet veel verschil. volgens mij zijn beide gewoon 72 db volgens de sticker, maar gewicht van de auto maakt wel verschil qua geluid.

Onder andere auto's heb ik bijvoorbeeld ook kumho's of nokian's zomerbanden gehad. Die waren echt luid, maar was wel goed voor de portomonee. Met een ICE maakt het dan niet zoveel uit, maar onder een EV zijn stille banden belangrijk.

Gelukkig komen de A-merken langzamerhand met nieuwe banden specifiek voor de EV's met rolweerstand en geluid in gedachte.

[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 22-03-2021 11:33 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AMARONE schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:13:
[...]

huh?

Dit meen je?

Bij mij is het echt ene gigantisch verschil hoe stil de zomerbanden zijn. 3.1P (continental)
Ik heb de specs even opgezocht. Mijn oren houden me voor de gek, aldus de specs. Winterband 72dB, zomerband 71dB. Sja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:35

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

die opgegeven geluiddrukniveaus zijn waarden die gelden voor een passerende auto met desbetreffende band. Hoe je dit geluid binnenin de auto ervaart is een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59
darud schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:39:
Als alles goed is krijgen we binnenkort de id.3 max, aangezien ik geen verstand heb hoe het precies zit met laad kabels weet iemand of deze granny charger werkt voor thuis laden?

https://a.aliexpress.com/_vUoLZN
Ik weet niet hoe goed deze vochtbestendig is, maar mijn bijbestelde van 220 euro is zo dik ingepakt qua rubber, dat hij volgens mij 20.000 mijlen onder water kan en nog waterdicht is.

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:51

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

maik73 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:16:
[...]

Dat kan nog wel een issue worden:
Daklast Maximaal 0 kg
Dat is een zware tegenvaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:20
Bensjero schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:36:
[...]

Dat is een zware tegenvaller.
Huh? Je kunt via de VW webshop toch gewoon allesdragers bestellen? Hoezo 0 kg?

https://shop.volkswagen.n...1A071151-allesdragers-id4

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sandrioni schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:12:
[...]

Huh? Je kunt via de VW webshop toch gewoon allesdragers bestellen? Hoezo 0 kg?

https://shop.volkswagen.n...1A071151-allesdragers-id4
Dat is voor een ID.4, niet een ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-05 15:45
JKDG schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:47:
ID.3 1st heeft iemand toevallig een handleiding gehad bij de steunhaak? Die van mij is er vorige week opgezet tegelijk met de 2.1 software, geen problemen, maar de steunhaak even los geprobeerd maar krijg nu het sleuteltje er niet meer uit!!!
Staat in de gewone handleiding, p246/247. Ik haal het sleuteltje er alleen uit als ik de haak in de auto heb zitten. Alleen als het handwiel tegen de steunhaak zit (er is dus geen spleet) is de sleutel te verwijderen (linksom draaien en los trekken).

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 28-05 09:23
theHoff schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Blijkbaar volgens de VW website dus toch wel :?

https://shop.volkswagen.n...je-tijd/dakdragers/id3%2F of https://shop.volkswagen.n...n=1&modelgroup=id3&page=1

Wel vreemd overigens.. geen dakdragers maar wel een kayakhouder voor je dakdrager :)

[ Voor 26% gewijzigd door PB1983 op 22-03-2021 15:02 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
PB1983 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:57:
[...]

https://shop.volkswagen.n...je-tijd/dakdragers/id3%2F of https://shop.volkswagen.n...n=1&modelgroup=id3&page=1

Wel vreemd overigens.. geen dakdragers maar wel een kayakhouder voor je dakdrager :)
Aftermarket zijn ze wel te kopen met maximale belasting van 75kg. Vaag
https://www.faradbox.nl/D...2020%3E%C2%A0-BS183STL130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:38
Soeski schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Ik heb de specs even opgezocht. Mijn oren houden me voor de gek, aldus de specs. Winterband 72dB, zomerband 71dB. Sja.
De winterbanden maken hier ook merkbaar minder geluid dan de zomerbanden. IMO ook niet echt vreemd aangezien het 21" (zomer) vs 19" (winter) is.

Maar ach, het is stil VS iets minder stil :Y)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dfader
  • Laatst online: 17:12
4.1M
Misschien een leuk weetje voor degenen met travel assist (en het staat ongetwijfeld in de handleiding, maar wie leest dat tegenwoordig nog :+ ). Ik heb best wel vaak dat ik vind dat de auto te veel naar links (of rechts) rijdt. Als de auto te veel naar de linker streep gaat, kun je meer naar rechts sturen en je voel je dat de auto weer tegenstuurt (naar links), maar als je dit een seconde of 3 volhoudt, dan leert de auto dat je verder naar rechts wilt rijden. Geen idee of jullie dit al wisten, maar ik vind het echt super handig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:51

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

PB1983 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:57:
[...]

Volgens mij zijn dat dragers die je op de dakdragers monteerd, niet de dakdragers zelf.
theHoff schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:16:
[...]

Aftermarket zijn ze wel te kopen met maximale belasting van 75kg. Vaag
https://www.faradbox.nl/D...2020%3E%C2%A0-BS183STL130
Dat zijn dan van die 'klem' modellen, voor de golf had ik een setje die met puntjes zich vasthield in het deurkozijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Laatst online: 19:20
theHoff schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:15:
[...]

Oh, sorry, je hebt gelijk! Wel apart dat een ID3 dan dakrails voor de sier heeft?

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:08

buz

De ID.3 heeft geen dakrail.

Wel is het mogelijk een dakdrager te bestellen voor de ID.3 via andere kanalen (even in de zoekmachine intypen...)
Het blijft dan de vraag of het verstandig is omdat door VW is aangegeven dat de daklast 0 kg is.
En stel dat er iets gebeurt: de zaak raakt beschadigd of nog erger, je verliest de dakdragers onderweg.... Wie is dan aansprakelijk?

Nog maar even achter de oren krabben. Wellicht dat VW dit later zelf nog onderzoekt en toevoegt als accessoire.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
dfader schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:06:
4.1M
Misschien een leuk weetje voor degenen met travel assist (en het staat ongetwijfeld in de handleiding, maar wie leest dat tegenwoordig nog :+ ). Ik heb best wel vaak dat ik vind dat de auto te veel naar links (of rechts) rijdt. Als de auto te veel naar de linker streep gaat, kun je meer naar rechts sturen en je voel je dat de auto weer tegenstuurt (naar links), maar als je dit een seconde of 3 volhoudt, dan leert de auto dat je verder naar rechts wilt rijden. Geen idee of jullie dit al wisten, maar ik vind het echt super handig! :)
Top tip _/-\o_ Dat wist ik niet en dat was nou net een feature welke ik graag wilde hebben want ik rij vaak liever iets meer links ivm inhalen van vrachtwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:00
Ik heb een 3.1P en ondanks dat het geen 3.1M is zie ik (sinds de 2.1 update?) wel af en toe een auto aangegeven op de linkerbaan, bv als ik er rechts langzaam voorbij ga. Gek genoeg niet altijd, maar hij ziet ze dus wél. Iemand enig idee hoe dat nou zit?

Dat relateert ook aan de tip over de lijntjes want ik heb het idee dat ik vaak prima in het midden rij, de auto ziet dat anders.

Takeaway is: er lijkt ruimte om te optimaliseren middels software. En wellicht de auto minder te laten bouncen van lijn naar lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
juanpabloo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:39:
Ik heb een 3.1P en ondanks dat het geen 3.1M is zie ik (sinds de 2.1 update?) wel af en toe een auto aangegeven op de linkerbaan, bv als ik er rechts langzaam voorbij ga. Gek genoeg niet altijd, maar hij ziet ze dus wél. Iemand enig idee hoe dat nou zit?

Dat relateert ook aan de tip over de lijntjes want ik heb het idee dat ik vaak prima in het midden rij, de auto ziet dat anders.

Takeaway is: er lijkt ruimte om te optimaliseren middels software. En wellicht de auto minder te laten bouncen van lijn naar lijn..
Nope, sinds het begin is dat er al dat de auto herkent dat er iemand naast je hangt. Je Al dan ook de snelheid van die auto automatisch aannemen(bij de oude versie iig).

Ik hoop trouwens dat ze de plus ook binnen de lijntjes kunnen houden dmv een update ipv dat gestuiter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 22:20
juanpabloo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:39:

Dat is nou juist de essentiële meerwaarde van Travel Assist boven Lane Assist. Het is met Lane Assist de bedoeling dat je zelf stuurt. En je hebt dan een veiligheidssysteem dat ingrijpt wanneer je over het lijntje gaat.

Travel Assist is juist een semi-autonoom systeem dat ook stuurt en waar de bestuurder het veiligheidssysteem is.

Aangezien TA een optie is waarvoor anderen hebben betaald lijkt het me niet dat ze die gratis gaan openstellen voor auto's die alleen LA hebben (mits dat al zou kunnen).

[ Voor 37% gewijzigd door bilgy_no1 op 22-03-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
4.1M
Toch nog een vraag. Dit keer over de sfeerverlichting. Je kunt twee kleuren instellen, maar zowel op het scherm als in het interieur zie je alleen maar het eerste licht. Ik meen me te herinneren dat in het interieur wel twee kleuren te zien zouden moeten zijn, maar dat weet ik niet meer zeker.

Weten jullie hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-05 19:56
3.1P, ook vanmiddag gebracht voor de update 2.0 naar 2.1. Ook wordt de steunhaak gemonteerd. Tijdens de 3 maanden 2.0, totaal geen storingen/problemen gehad, top auto!

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 20:14
Vandaag is mijn 4.1M thuis opgehaald door de dealer (DAGO) voor een software update, bandenwissel en jawel... reparatie van het laadklepje. Als tijdelijke auto een nieuwe Tiguan gekregen. Als alles goed gaat ruilen we woensdag weer om. Top service, helemaal als je bedenkt dat ze hiervoor ca 1 uur moeten rijden!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18:52
3.1M aan laten passen: "1 st" logo's boven voorwielen en "ID.3" logo achterklep verwijderd, spiegelkappen in zelfde kleur auto laten spuiten (moonstone grey), zijskirts en delen voor en achterbumper hoogglans zwart laten maken :) Nu nog VW logo achterklep en zilveren daklijst hoogglans zwart laten wrappen en dan is ie wat mij betreft af ;wAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0IftuJD_Za73Pja0_l83NqLMbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLgqjnsDikIq8fnxsSseIVQj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_U5rmvljgmgoi4yoYxEqWLVHu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIh35OF5klBVZ3qFk7zt1uQa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5MgQGJkSLujrmuhc3K1tl0rJAFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hKAjWQjQQmrnJqs9loS1qwHZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
bilgy_no1 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:38:
[...].

Aangezien TA een optie is waarvoor anderen hebben betaald lijkt het me niet dat ze die gratis gaan openstellen voor auto's die alleen LA hebben (mits dat al zou kunnen).
Ja ach ik heb ook unieke 1st play en pauze pedalen die niet uniek bleken voor de 1st dus waarom niet..

Ik hoef ook geen TA, ik wil enkel een assist die bij normaal weggebruik ook z’n mond houdt. En daar zie ik ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KoezzyEV schreef op maandag 22 maart 2021 @ 21:54:
3.1M aan laten passen: "1 st" logo's boven voorwielen en "ID.3" logo achterklep verwijderd, spiegelkappen in zelfde kleur auto laten spuiten (moonstone grey), zijskirts en delen voor en achterbumper hoogglans zwart laten maken :) Nu nog VW logo achterklep en zilveren daklijst hoogglans zwart laten wrappen en dan is ie wat mij betreft af ;w[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor! Dit zo aankijkend ben ik blij met de keuze voor Moonstone Grey op de ID.4. Heb de kleur van het scherm uitgekozen. Nog een maandje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
dfader schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:22:
4.1M
Toch nog een vraag. Dit keer over de sfeerverlichting. Je kunt twee kleuren instellen, maar zowel op het scherm als in het interieur zie je alleen maar het eerste licht. Ik meen me te herinneren dat in het interieur wel twee kleuren te zien zouden moeten zijn, maar dat weet ik niet meer zeker.

Weten jullie hoe dat zit?
Sterker nog - 3 kleuren! Alleen kun je dit zelf niet. De voorselectie heeft er 3-kleuren scenario's bij zitten maar wat je zelf kunt instellen zijn maar 2 kleuren. Gek genoeg.
De 3-kleuren zones zijn je dashboard strip, de deuren en je middenconsole.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
juanpabloo schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:00:
[...]

Ja ach ik heb ook unieke 1st play en pauze pedalen die niet uniek bleken voor de 1st dus waarom niet..

Ik hoef ook geen TA, ik wil enkel een assist die bij normaal weggebruik ook z’n mond houdt. En daar zie ik ruimte voor.
Ja, ongetwijfeld kan de Lane Assist ook nog beter. Ik ervoer het pingpongen zelf bij een proefrit van de e-Niro. Dat is erg onprettig rijden.

Voor mij was Travel Assist wel echt een wens. Ik rijd vaak lange stukken en dan is het een stuk minder vermoeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-06-2024
3.1M aan laten passen: "1 st" logo's boven voorwielen en "ID.3" logo achterklep verwijderd, spiegelkappen in zelfde kleur auto laten spuiten (moonstone grey), zijskirts en delen voor en achterbumper hoogglans zwart laten maken :) Nu nog VW logo achterklep en zilveren daklijst hoogglans zwart laten wrappen en dan is ie wat mij betreft af ;w[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi geworden!
Jammer dat de sideskirts en bumperdelen van de id3 niet mooi zwart zijn.
Ivm lease auto kan ik niets spuiten. Misschien is er iets wat de bumperdelen zwarter maakt. Zou plastidip een optie zijn?
Heeft iemand de spielelkappen er al afgehaald, wil deze misschien zelf wrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
Soeski schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:30:
[...]

Sterker nog - 3 kleuren! Alleen kun je dit zelf niet. De voorselectie heeft er 3-kleuren scenario's bij zitten maar wat je zelf kunt instellen zijn maar 2 kleuren. Gek genoeg.
De 3-kleuren zones zijn je dashboard strip, de deuren en je middenconsole.
Dus als ik het goed begrijp kun je de sfeer op individual zetten en dan de tweede kleur aanpassen en dan zie je verschil in de deuren e/o midden console? Dat werkt bij mij namelijk niet. Als ik de eerste kleur aanpas, dan verandert alles (dashboard, deuren en middenconsole).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
bilgy_no1 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:29:
[...]

Mooi hoor! Dit zo aankijkend ben ik blij met de keuze voor Moonstone Grey op de ID.4. Heb de kleur van het scherm uitgekozen. Nog een maandje wachten...
Volgens mij zag ik op de website van Broekhuis een foto van een ID.4 in Moonstone die bij 1 van hun vestigingen staat. Dan is hij al in real life te bewonderen in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
dfader schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:04:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kun je de sfeer op individual zetten en dan de tweede kleur aanpassen en dan zie je verschil in de deuren e/o midden console? Dat werkt bij mij namelijk niet. Als ik de eerste kleur aanpas, dan verandert alles (dashboard, deuren en middenconsole).
Ja, daarom heb je ook de 2 kleuren balken waar je kleuren kan kiezen. Je moet in de 3 vakjes erboven wel de juiste selecteren, anders krijg je maar 1 kleur (dus de zones).

toevoeging: Kijk hier even: YouTube: Ambient Light ID.4 | VW ID.4 1st Max

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 23-03-2021 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfader
Soeski schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:40:
[...]

Ja, daarom heb je ook de 2 kleuren balken waar je kleuren kan kiezen. Je moet in de 3 vakjes erboven wel de juiste selecteren, anders krijg je maar 1 kleur (dus de zones).
Drie vakjes :? Ik ben nu niet bij de auto, dus ik weet even niet welke vakjes je bedoelt. Als ik de sfeerverlichting op individual zet, dan kan ik de tweede kleur (onderste schuifbalk) aanpassen wat ik wil, maar verandert er niets aan de kleur van het dashboard, de deur en de middenconsole. Als ik de eerste kleur aanpas (de bovenste balk), dan verandert alles, dus dashboard, deur en middenconsole.

Als ik kies voor één van de voorgedefinieerde sferen (Euforia, ...weet ik hoe ze allemaal heten :) ), ook dan is de kleur in het dashboard hetzelfde als in de deur en in de middenconsole.

Ik krijg het vermoeden dat dit dus niet goed is,
tenzij ik iets mis 'met de drie vakjes' :P

OMG het zijn inderdaad de drie vakjes! Ik heb even Simply1337 's youtube video bekeken over de ambient lighting en nu snap ik de drie vakjes ^_^ die van mij staat inderdaad op de linker.

OT: ik moet nu gelijk denken aan Demolition Man, "Oh, he doesn't know how to use the three sea-shelves"

Maar bedankt, Simply1337, zonder dat ik mijn auto in de buurt heb, weet ik nu hoe het werkt _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door dfader op 23-03-2021 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Kampina schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:34:
[...]

Volgens mij zag ik op de website van Broekhuis een foto van een ID.4 in Moonstone die bij 1 van hun vestigingen staat. Dan is hij al in real life te bewonderen in NL.
Ja, zou kunnen dat het nu mogelijk is. Ik kocht alleen begin januari en was blij dat ik al een proefrit kon maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Simply1337 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Nee, ik kan niet bestellen. ik mis de optie ook.

heb gewoon VW connect gemaild en kijken wat ze zeggen.

Ik verwacht ook dat het aan je VIN gekoppeld is en het gewoon game over is..
Een week later met aardig wat mailwisselingen, maar dan heb je een antwoord wat we al wisten...

Dear Simply1337

Thank you for your patience so far.

We would kindly like to inform you that in the Netherlands, although the We Connect ID. app can be downloaded and used, regretfully We Charge as a whole product is not available.

This is the reason why you are not able to find the option to order or activate a We Charge card in your We Connect ID. app.

We sincerely apologise for the inconvenience caused and hope that you will continue to enjoy your ID.4 and its online services.

Yours faithfully,
Your Digital Service Team

zucht

Pon gemaild met de vraag wazzup met wecharge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
A.s. vrijdag krijg ik mijn Volkswagen ID.3 Pro (Business).
Ik heb de kleur Stonewashed blue gekozen.

Nu zitten onder deze auto de standaard 18" Wieldoppen.
Ik heb gevraagd wat het mij kost om velgen eronder te leggen, dit zou 30 / 40,- per maand duurder zijn.
Dit vond ik nogal veel geld voor velgen.

Hebben jullie zelf al andere wieldoppen besteld, en onder de auto gelegd (eventueel met foto's)?
Ik ben namelijk van plan om zelf een setje wieldoppen te bestellen, en die onder de auto te klikken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfader
Ik had deze edit nog niet gezien, vandaar dat ik in mijn bericht niets over jou zeg. Dus bij deze bedankt voor de toevoeging :) Dat wilde ik even zeggen voordat je denkt dat ik je helemaal oversla 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Eldro19 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:27:

Ik heb gevraagd wat het mij kost om velgen eronder te leggen, dit zou 30 / 40,- per maand duurder zijn.

Hebben jullie zelf al andere wieldoppen besteld, en onder de auto gelegd (eventueel met foto's)?
Ik ben namelijk van plan om zelf een setje wieldoppen te bestellen, en die onder de auto te klikken.

Alvast bedankt!
sindskort zijn deze beschikbaar voor de ID.4. 18 inch zwarte velgdoppen. ook beschikbaar als 19inch.
https://shop.ahw-shop.de/...arz-hochglaenzend?c=10259

moet zo passen op ieder stalen velg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:21
https://www.rvo.nl/onderw...n/stand-van-zaken/cijfers

De ID.3 of ID.4 is niet te vinden in de maand februari qua sales :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:55
Simply1337 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:32:
[...]

sindskort zijn deze beschikbaar voor de ID.4. 18 inch zwarte velgdoppen. ook beschikbaar als 19inch.
https://shop.ahw-shop.de/...arz-hochglaenzend?c=10259

moet zo passen op ieder stalen velg
Of deze, als je mooie geen zwarte wilt:
https://shop.ahw-shop.de/...nde-schwarz/silber?c=9152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Nog niets gehoord hier vanuit de dealer of de update goed verloopt. Ik heb ook een melding gemaakt van de navigatie maar dat lijkt ondanks een oudere mapversie nu dus toch OTA te werken. Tevens een melding over de voorstoel maar hoop dat ik hem zsm kan ophalen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Kacang schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:41:
https://www.rvo.nl/onderw...n/stand-van-zaken/cijfers

De ID.3 of ID.4 is niet te vinden in de maand februari qua sales :(
volgens OpenRDW zijn er:
158 ID.4's sinds 1-1-2021 op kenteken gezet.
180 ID.3's sinds 1-1-2021 op kenteken gezet.

Das natuurlijk niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Simply1337 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:24:
[...]

volgens OpenRDW zijn er:
158 ID.4's sinds 1-1-2021 op kenteken gezet.
180 ID.3's sinds 1-1-2021 op kenteken gezet.

Das natuurlijk niks ;)
In ieder geval voor de ID.4 niet gek. Die wordt ook pas weer vanaf ongeveer nu uitgeleverd. De hele batch met First en First Max modellen voor de bijtellingsrush in Nederland was een uitzondering. Alle overige leveringen wachten op de 2.1 update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel een groot kleurverschil met de configurator... Ik vind hem in het echt veel mooier!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2leH6SJZWD821BIdd1uU6xbGix8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VIiTH8XiDUhRqaLgdgjMUi1P.png?f=fotoalbum_large

Heb jij ook iets van coating aan laten brengen? Hij glimt onwijs mooi! Ik heb een keramische coating ingepland.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 23-03-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:52
Weet iemand hoe lang het 3-fasen laadsnoer van de ID.3 is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
bilgy_no1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Wel een groot kleurverschil met de configurator... Ik vind hem in het echt veel mooier![Afbeelding]

Heb jij ook iets van coating aan laten brengen? Hij glimt onwijs mooi! Ik heb een keramische coating ingepland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6wHWO3zOeUOo1WRzp4Yl9zeRjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdGPfpU3oUGSYzZZCSAxPmnb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzoxpm9ygSMlV56vsyc-hQD9S_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xbLPTnnXRJSDobc1mFDdaIv1.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XzU48TSPIPsdXbgYYy657_6Aq0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zqz6GPzvGgU4fHo5Q6GRns43.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste foto van @KoezzyEV lijkt echt stonewashed blue, maar laatste is weer moonstone gray. heb jij je fotos bewerkt? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 23-03-2021 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoezzyEV
bilgy_no1 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Wel een groot kleurverschil met de configurator... Ik vind hem in het echt veel mooier![Afbeelding]

Paar dagen geleden bij Loogman Carwash Amsterdam handmatig laten waxen, vandaar dat ie lekker glimt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
Simply1337 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:34:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste foto van @KoezzyEV lijkt echt stonewashed blue, maar laatste is weer moonstone gray. heb jij je fotos bewerkt? :P
Nee foto's niet bewerkt, denk dat mijn witbalans van camera Iphone van slag was, is echt moonstone grey maar inderdaad in het echt grijzer dan op mijn foto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:11
AMARONE schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:08:
Nog niets gehoord hier vanuit de dealer of de update goed verloopt. Ik heb ook een melding gemaakt van de navigatie maar dat lijkt ondanks een oudere mapversie nu dus toch OTA te werken. Tevens een melding over de voorstoel maar hoop dat ik hem zsm kan ophalen weer.
Klopt, na de 2.1 installatie verliep de navigatieupdate via OTA op een langere rit die ik maakte. Over de voorstoelen geen klachten hier.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KoezzyEV schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:42:
[...]

Nee foto's niet bewerkt, denk dat mijn witbalans van camera Iphone van slag was, is echt moonstone grey maar inderdaad in het echt grijzer dan op mijn foto's
Ik denk dat ook de kleurtemperatuur en intensiteit van het licht mogelijk verschil maakt. Binnenverlichting is veel 'warmer' en minder krachtig dan zonlicht. En misschien maakt zo'n wax ook nog iets verschil in hoe de lak reflecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
De auto staat er sinds gisteren maar de update gaat niet helemaal lekker dus vandaag nog niet klaar. :'(

Ik ben wel benieuwd waar die dan op vastloopt verder, of zijn dat signalen dat er straks een onderdeel vervangen moet worden (ik zie wel al de nieuwe functies in de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Nou vorige week na 7 weken (!) werkplaats mijn id.3 weer opgehaald.
Heeft het bijna een volle week foutloos gedaan, maar vanmorgen weer mis.
Storing front assist
Storing pro actieve inzittenden bescherming
Storing travel assist
SOS functie niet beschikbaar

Geen actieradius in beeld
Geen klok
Geen buitentemperatuur
Geen cruise controle
Geen automatische verlichting

Morgen weer de werkplaats in. Wat een verschrikkelijke auto.

Ohja, 2.1 zit er al op :(

[ Voor 3% gewijzigd door Iuigi op 23-03-2021 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 10:18
Iuigi schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:44:

Dat is echt zwaar k! Kun je m niet terug geven en een nieuwe eisen?
N probleempje kan, maar deze is wel een ramp

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:08

MLLL

Palm Treo 650

maik73 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Dat is echt zwaar k! Kun je m niet terug geven en een nieuwe eisen?
N probleempje kan, maar deze is wel een ramp
Autoweek lukte het ook, die eiste het niet eens die kregen gewoon een andere duurtester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Storing front assist
Storing travel assist

Geen klok
Geen buitentemperatuur
Geen cruise controle

Eens met anderen: tijd om een jurist in te schakelen. Je hebt duidelijk geen deugdelijk product ontvangen. De leverancier heeft volop de kans gekregen om de auto te herstellen.

Hangt natuurlijk af van lease of koop waar je verhaal moet halen en wat je mogelijkheden zijn. Daarom: schakel een jurist in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanderv
Die van mij gister weggebracht voor 2.0 naar 2.1 en steunhaak, vanmiddag belletje, staat weer klaar. Alleen de vraag waar het instructieboekje was.... _O- _O-

Ik zei, die heb ik er al uitgehaald... :+

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Storing front assist
Storing travel assist

Geen klok
Geen buitentemperatuur
Geen cruise controle

7 weken :o . Wat hebben ze in die tijd in hemelsnaam gedaan? En dan weer zo’n batterij aan storingen binnen een week! Beetje naïef van de werkplaats om te denken dat een software update het wel op zal lossen... Balen in ieder geval! Kan een lease maatschappij hier niet iets in betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Storing front assist
Storing travel assist

Geen klok
Geen buitentemperatuur
Geen cruise controle

Je auto is gewoon goed stuk, inderdaad verzoek tot inruilen of laatste kans geven om te fixen. Dit hoort gewoon niet, ik rij al maanden storingsvrij! Ligt dus echt niet perse aan de auto, je hebt gewoon echt heel veel pech ;(

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Bschnitz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Je auto is gewoon goed stuk, inderdaad verzoek tot inruilen of laatste kans geven om te fixen. Dit hoort gewoon niet, ik rij al maanden storingsvrij! Ligt dus echt niet perse aan de auto, je hebt gewoon echt heel veel pech ;(
Er zit geheid een hardwarematig probleem in deze ID.3. Dat opsporen vereist weer een ander inzicht in storingzoeken bij dit soort high tech auto’s. Dat is ook een beetje mijn angst fantastisch als het werkt maar o wee als het echt mis is, wie kan dat nog oplossen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Nu online
Alfred66 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:36:
[...]

Er zit geheid een hardwarematig probleem in deze ID.3. Dat opsporen vereist weer een ander inzicht in storingzoeken bij dit soort high tech auto’s. Dat is ook een beetje mijn angst fantastisch als het werkt maar o wee als het echt mis is, wie kan dat nog oplossen...
In Nederland? Niemand. Dat ding moet terug naar Duitsland. Is al een wonder dat ze hier kunnen updaten.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

MLLL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:44:
[...]

Autoweek lukte het ook, die eiste het niet eens die kregen gewoon een andere duurtester.
Denk je nou echt dat AW die auto koopt? Is gewoon een pers overeenkomst. Natuurlijk dat PON die ASAP laat omwisselen. Anders staat er AW X "0 km met de ID.3 over 7 weken want steeds kapot. Niet kopen"

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 12:27
4.1M: zijn er meer mensen waarbij het opvalt dat de auto (achterin?) soms kraakt als je een verkeersdrempel/hobbel neemt? vooral in een bocht, dus wanneer de achterwielen niet tegelijk over de drempel gaan en de auto dus een beetje heen en weer schut.

Het lijkt vanuit de C stijl te komen, de ramen of de afwerking ofzo? Soms lijkt het dan ook weer vanaf het panorama dak te komen, wel altijd vanuit achteren. Heb het idee dat het wel pas iets van de laatste tijd is, wellicht door het warme weer? Misschien dat het gerelateerd is aan wat men is opgevallen met betrekking tot het uitzetten van de body work aan de buitenkant?

Vind het best wel storend worden in ieder geval. Volgende week update, ga ik het ook even melden bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Laatst online: 10-09-2024
Bschnitz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Ik had deze problemen doordat bij updaten de SOS computer kapot was gegaan. Volgens mij is dat bij jou ook gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08:24

ErikVers

e-Duurzaam

Alvast bedankt!
Dat komt wel aardig overeen met mijn meerpijs van 18” LM velgen naar deze 20” dat was €1890,- en als je dat over 60 maanden afschrijft... 😋🙈 (Ff nog zonder het spuitwerk van de skirts, met dank aan Broekhuis Carplus Beverwijk 💪👍)

N.b.
maar als jij naar 18LM wil dan zou je denken dat dat wel voor minder kan (staan zat tijdrit wielen van de ID.3 op Marktplaats voor weinig)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADiETcRaqrmDW3AiDmrHWxyJAHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adH3tkMvgUq70q5pg7qXt9wp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QwqPEL5yNF-tWjkBYJ5hlqh1tOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0a4VERjwMPf7NSbwyfXPMkV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door ErikVers op 23-03-2021 22:20 ]

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
II Stevow II schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:15:
4.1M: zijn er meer mensen waarbij het opvalt dat de auto (achterin?) soms kraakt als je een verkeersdrempel/hobbel neemt? vooral in een bocht, dus wanneer de achterwielen niet tegelijk over de drempel gaan en de auto dus een beetje heen en weer schut.

Het lijkt vanuit de C stijl te komen, de ramen of de afwerking ofzo? Soms lijkt het dan ook weer vanaf het panorama dak te komen, wel altijd vanuit achteren. Heb het idee dat het wel pas iets van de laatste tijd is, wellicht door het warme weer? Misschien dat het gerelateerd is aan wat men is opgevallen met betrekking tot het uitzetten van de body work aan de buitenkant?

Vind het best wel storend worden in ieder geval. Volgende week update, ga ik het ook even melden bij de dealer.
Weet je zeker dat het niet het panodak is... dit kraakt bij de meeste als je schuin over n drempel gaat

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:08

MLLL

Palm Treo 650

Freakie1NL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:15:
[...]

Denk je nou echt dat AW die auto koopt? Is gewoon een pers overeenkomst. Natuurlijk dat PON die ASAP laat omwisselen. Anders staat er AW X "0 km met de ID.3 over 7 weken want steeds kapot. Niet kopen"
Open deur intrappen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joh de Heer
  • Registratie: December 2015
II Stevow II schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 22:15:

3.1P
Heb ik ook. Al bij de dealer aan de orde gesteld tijdens de update naar 2.1 Was toen geen tijd voor om er naar te kijken. De identieke 3.1P die ik destijds als leenwagen meekreeg had het absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Joh de Heer schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:21:
[...]

3.1P
Heb ik ook. Al bij de dealer aan de orde gesteld tijdens de update naar 2.1 Was toen geen tijd voor om er naar te kijken. De identieke 3.1P die ik destijds als leenwagen meekreeg had het absoluut niet.
Je kan eens kijken naar de plastic afwerking in de achterklep tpv de ruit. Ik heb hier voorheen over gelezen dat dit soms niet helemaal goed zit en dan een geluid veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:59

Alvast bedankt!
[ID3B]
Ik heb hiervoor de leasemaatschappij gebeld. (ik heb dezelfde in order staan ook 'blauw' met doppen) en heb gevraagd of ik prive velgen mag kopen en die er onder mag hangen. Dat is volgens hen geen probleem als je na verloop van het leasecontract de originele wielen er maar weer onder zet.

Wat ik dus doe is dat ik velgen uitzoek waarbij ik de banden van de leasemaatschappij laat omleggen. Dus koop velgen zonder banden, dan de banden omleggen en zo kan ik de gehele leaseperiode toch met hun banden rijden maar wel met eigen velgen. Enige puntje is dan dat de 'verzekering' qua velgen niet meer werkt. Dus als je de velg krom rijdt.. jammer dan.. dat gaan ze niet dekken (en dat snap ik wel)

Daarnaast heb ik ook gevraagd of ik de auto mag laten wrappen in een andere kleur. Ook dat is geen probleem mits ik hem maar weer origineel inlever.
Dus diverse offertes uitgezet m.b.t het deels laten wrappen van de ID.3 (wat zwart is mag zwart blijven.. de rest wil ik in een andere kleur) .. dat was toch wel even slikken. Met name vanwege de voorbumper (die stomme gaten) is het een lastige auto om te wrappen. Waardoor de prijzen wel erg hoog zijn.

Stom toevallig kom ik afgelopen week een gewrapte ID3 tegen. En ik snapte meteen wat ze bedoelen met: "Die voorbumper is wel een dingetje":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rzvbEbxTnEeE9IufjL1VX1UBBo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIoMWmMvgi1eM2xuwB9cLATG.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyPQiJMiOFbY48JW08n8snywzmg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKBieG1pwJytL4g8Wqkqabn9.jpg?f=fotoalbum_medium
(klik voor groot, ivm details)

Ja dit vind ik persoonlijk dus echt geen gezicht. Verschillende partijen, verschillende oplossingen. Maar zoals deze is wel heel 'goedkoop' en slecht afgewerkt.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
DonJunior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:47:
[...]

Stom toevallig kom ik afgelopen week een gewrapte ID3 tegen. En ik snapte meteen wat ze bedoelen met: "Die voorbumper is wel een dingetje":

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja dit vind ik persoonlijk dus echt geen gezicht. Verschillende partijen, verschillende oplossingen. Maar zoals deze is wel heel 'goedkoop' en slecht afgewerkt.
Dat is geen wrap... dat is crap..
Geen gezicht inderdaad. Er bestaan ook bedrijven die de hele wrap vooraf printen en snijden, dan heb je dit soort lelijke breekmessnedes niet. Ben benieuwd hoe de bumper er onder die wrap uit ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
DonJunior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:47:
[...]

Daarnaast heb ik ook gevraagd of ik de auto mag laten wrappen in een andere kleur. Ook dat is geen probleem mits ik hem maar weer origineel inlever.
Dus diverse offertes uitgezet m.b.t het deels laten wrappen van de ID.3 (wat zwart is mag zwart blijven.. de rest wil ik in een andere kleur) .. dat was toch wel even slikken. Met name vanwege de voorbumper (die stomme gaten) is het een lastige auto om te wrappen. Waardoor de prijzen wel erg hoog zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze ID.3 heb ik toevallig al een aantal keer gezien! Ik vraag me af of het niet beter is om gewoon de bumper te wrappen zonder de vakjes uit te steken. Komt misschien zelfs je aerodynamiek ook nog ten goede?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
BDelamontagne schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Deze ID.3 heb ik toevallig al een aantal keer gezien! Ik vraag me af of het niet beter is om gewoon de bumper te wrappen zonder de vakjes uit te steken. Komt misschien zelfs je aerodynamiek ook nog ten goede?
Precies die vraag staat nu open inderdaad.. of dat mogelijk is. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Voor de mensen die afvragen hoe ze een reserve wiel moeten meenemen als ze dat willen:

OVerigens voor de ID4.. voor de id3 zal het ook niet anders zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY-gWwTqWdBGjf-WGz1qKBqtXiA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CRXXs8NCh2WhdZBMFci6qBTN.jpg?f=user_large

Neem best een hap uit je bagageruimte.. Wellicht een trekhaak velghouder de betere keus.

[ Voor 10% gewijzigd door Simply1337 op 24-03-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Er zijn 4 manieren om de voorbumper van de ID.3 te wrappen:

1. De ID.3 Teaser - Gewoon over de honinggraat wrappen
2. Modern - Heel toevallig een design hebben die langs/boven de honinggraat gaat
3. Hell - alle gaten eruit snijden
4. Lazy - voorbumper overslaan, bestaat niet, zie je niet, kosten niet waard etc..

oke ..

5.Permanent - Spuiten >:)

ID.4 heeft dit probleem niet, alleen rooster voor is gewoon... groot

[ Voor 12% gewijzigd door Simply1337 op 24-03-2021 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 07:35

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Nadat ik ME2.1 kreeg kon ik laadlocaties toevoegen en daarmee uitgesteld laden programmeren. Dat deed het niet altijd naar wens maar nu staat er bij laadlocaties: deze optie kan niet worden weergegeven. Terug naar af? Is dit via OTA gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 10:59
Beste ID.x rijders.

Mijn vrouw en ik zijn in de markt voor een EV en we hebben gekeken naar een E-Niro als eerst.
Maar omdat deze geen routes plant via (snel)laders in de navi (en ik weet dat het MEB platform dat wel doet) zijn we aan het rondkijken naar alternatieven.

We hebben de ID.3 proefgereden op zandvoort.
En die vonden we nou niet zo geweldig rijden.

Dus kijken we naar een ID.4
Aangezien we hem zelf willen private leasen en voor woon/werk verkeer nemen (Breda-Amsterdam) is een lease bedrag al snel over de 800 euro.
Wat fors is (als we nu komen van de 600 euro).

Er is 1 ID.4 onder de 800 range en dat is de 52 kWh versie.

Maar de vraag is of die (Breda-Amsterdam) in de winter ook haalt (helaas is laden op de werklocatie geen optie) en liever niet ook dagelijks langs de snellader (die er wel voldoende staan op de A2/A27).

Geen idee of de 52kWh versie al geleverd wordt en of mensen daar ervaring mee hebben maar weet iemand of dit voldoende zou zijn?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:49
nils7 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:54:
Beste ID.x rijders.

Mijn vrouw en ik zijn in de markt voor een EV en we hebben gekeken naar een E-Niro als eerst.
Maar omdat deze geen routes plant via (snel)laders in de navi (en ik weet dat het MEB platform dat wel doet) zijn we aan het rondkijken naar alternatieven.

Aangezien we hem zelf willen private leasen en voor woon/werk verkeer nemen (Breda-Amsterdam) is een lease bedrag al snel over de 800 euro.

Maar de vraag is of die (Breda-Amsterdam) in de winter ook haalt (helaas is laden op de werklocatie geen optie) en liever niet ook dagelijks langs de snellader (die er wel voldoende staan op de A2/A27).

Geen idee of de 52kWh versie al geleverd wordt en of mensen daar ervaring mee hebben maar weet iemand of dit voldoende zou zijn?
Aangezien de afstand ongeveer 210km retour is en de opgegeven actieradius in de praktijk 240-340km (geeft VW aan), denk ik niet dat je dit in de winter comfortabel kunt afleggen, dat wil zeggen, met verwarming aan in de auto en niet 90 achter een vrachtwagen klevend.
Wellicht dat je het net aan kunt halen overigens door rustig aan te doen, maar ik zou mezelf dat niet willen aandoen, elke dag met stress of je het thuisfront wel gaat halen.

Goed voorbeeld, ik reed laatst met de ID3 met 58kw accu naar Limburg vanuit Den Haag, ook 210 kilometer, toen het -5 graden was buiten, ik haalde het net aan met 23km actieradius over. Dat was met rustig rijden (100km/u) en de verwarming gewoon aan.

Ik zou dus verwachten dat de ID4, met een kleinere accu, dat gewoon niet gaat halen.

[ Voor 9% gewijzigd door rbnw op 24-03-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Beste ID.x rijders.

heel toevallig laatst ook zitten kijken.

Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Rond 0 graden zul je tussen 200 en 250 km bereik met 100% lading hebben (wel/geen warmtepomp)

Dat wordt elke terugtrip laden.. of toch proberen om op locatie te laden, want scheelt wat hartkloppingen als een keer de wind toch verkeerd staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 13:22
Beste ID.x rijders.
(...)
(...)
Ik ben bang dat je of minder streng moet zijn met de criteria, of je budget omhoog moet gooien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Nu online
Beste ID.x rijders.

Ik haal 200 met de id3 max in de winter. -10 tot +5.

Dat is op eco en 19c, 100kmh.

Zomer weet ik nog niet, maar zal wel richting de 270 gaan, merk nu dat die na de update ook zuiniger is dus wie weet lukt de 300 zelfs nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Ik haal 230-250km met ID3.1P (58kWh accu) in de winter, cruise control op 104 en stuurwiel+stoelverwarming aan en A/C op 21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
Heeft iemand al ergens vandaan weten te toveren wat we in de eerste OTA update kunnen verwachten?

"De eerste ‘Over-the-Air’ updates worden momenteel op succesvolle wijze getest in ruim 3.000 zakenwagens van Volkswagen AG, zodat de eerste klanten binnenkort kunnen profiteren van continue prestatieverbeteringen en nieuwe functies."

https://www.volkswagen.nl...YYUAY&leadnumber=10342747

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramFokke
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik overweeg een Volkswagen ID.4 aan te schaffen en ga volgende week een proefrit maken. Deze wagen zal nog software versie 2.0 hebben, aangezien klantauto's voorrang krijgen bij het updaten naar 2.1. Mijn vraag is: Veel reviews klagen over de responsiveness van de software. Hoe is jullie ervaring daarmee? En in welke mate lost 2.1 dat probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:11
Beste ID.x rijders.

Mijn ervaring in de koude periode is een range van 240-270km. Met stoel- en stuurwielverwarming is het comfortabel genoeg en af toe de verwarming aan als de ruiten beslaan maar dat valt reuze mee. Maar dat is individueel. De cruisecontrol op snelwegen had ik op 105km/u staan.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
BramFokke schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:31:
Ik overweeg een Volkswagen ID.4 aan te schaffen en ga volgende week een proefrit maken. Deze wagen zal nog software versie 2.0 hebben, aangezien klantauto's voorrang krijgen bij het updaten naar 2.1. Mijn vraag is: Veel reviews klagen over de responsiveness van de software. Hoe is jullie ervaring daarmee? En in welke mate lost 2.1 dat probleem op?
Response is zeker verbeterd (heb er eigenlijk geen issues meer mee)....
Kwa storingen lijkt er weinig verbeterd... 2.1 toch al behoorlijk wat kleine dingen gehad (die na een herstart ook weer wg waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[..]
[..]
Benieuwd naar de ervaring met de ID3 proefrit dan.. ik was juist onder de indruk (komend uit een VW Golf 7.5 Highline met sportonderstel) van het rijgedrag van de ID3. (vandaar dat ik er ook eentje besteld heb)
Wat viel je dan precies zo tegen als ik zo brutaal mag zijn?
[..]
Pfoeh.. ik heb dagelijks Breda - Den Haag gedaan.. blij dat ik afgelopen jaar ben geswitcht van opdracht en nu een stuk dichter in de buurt werk (thuis :+ )
Dagelijks Breda - Amsterdam zou ik niet eens over nadenken.. dat gaat gewoon niet gebeuren. Zou het niet beter zijn om dan te verhuizen die kant op. Scheelt je echt een hoop tijd op een dag.
Ik ben zo blij dat ik nu al die tijd over heb. (maar goed.. ik begrijp dat dit behoorlijk offtopic is en dat dit niet je vraag is .. maar man.. ik heb met je te doen)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 10:59
DonJunior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Benieuwd naar de ervaring met de ID3 proefrit dan.. ik was juist onder de indruk (komend uit een VW Golf 7.5 Highline met sportonderstel) van het rijgedrag van de ID3. (vandaar dat ik er ook eentje besteld heb)
Wat viel je dan precies zo tegen als ik zo brutaal mag zijn?

[...]

Pfoeh.. ik heb dagelijks Breda - Den Haag gedaan.. blij dat ik afgelopen jaar ben geswitcht van opdracht en nu een stuk dichter in de buurt werk (thuis :+ )
Dagelijks Breda - Amsterdam zou ik niet eens over nadenken.. dat gaat gewoon niet gebeuren. Zou het niet beter zijn om dan te verhuizen die kant op. Scheelt je echt een hoop tijd op een dag.
Ik ben zo blij dat ik nu al die tijd over heb. (maar goed.. ik begrijp dat dit behoorlijk offtopic is en dat dit niet je vraag is .. maar man.. ik heb met je te doen)
Vond de ID3 niveau polo om eerlijk te zijn.
Qua afwerking en rij gedrag.
Elektrisch kan gewoon flinke power zijn maar dat miste ik wel om eerlijk te zijn.
De zwaardere AIways U5 en een Model 3 in slak modus waren nog steeds rapper.
Op Zandvoort, dat moet ik wel eerlijk zijn.

Nu weet ik dat de ID.4 waarschijnlijk hetzelfde tempo biedt maar als ik reviews bekijk lijkt de afwerking wat meer “premium”.

De auto is voor m’n vrouw (qua woon/werk) en die rijdt (als het geen Corona is) 3 dagen per week Amsterdam en 1 dag Den Haag (vanuit Breda) en 1 dag thuis.
Ze kan en mag buiten spits rijden dus qua tijd is het krap een uurtje.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
nils7 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:41:
[...]

Elektrisch kan gewoon flinke power zijn maar dat miste ik wel om eerlijk te zijn.

Nu weet ik dat de ID.4 waarschijnlijk hetzelfde tempo biedt maar als ik reviews bekijk lijkt de afwerking wat meer “premium”.
Heb een vermoeden dat de id4 niet echt de auto voor je is puur kijkend naar acceleratie.

ID.4 77kwh is 1sec trager dan de ID.3 1st's (58kwh) met hetzelfde vermogen 150 kw/204 pk / 310 nm.

de ID.4 52 kwh komen in 2 smaken. 148 pk/220 nm en 170pk/310nm motor. en duurt 10.9s en 9s om 100 kmh te bereiken.

Is wellicht wel het goedkoopste auto qua grootte... maar er zijn snellere voor minder, met meer bereik als je maar kleinere voertuig accepteert.

trouwens.. airways u5 is lichter dan de id3, niet veel, maar 40kg lichter ofzo. 52kw id4 weegt weer 200kg zwaarder dan de u5. en 400kg zwaarder voor de 77kwh variant

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 24-03-2021 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

De auto is voor m’n vrouw (qua woon/werk) en die rijdt (als het geen Corona is) 3 dagen per week Amsterdam en 1 dag Den Haag (vanuit Breda) en 1 dag thuis.
Begrijp me niet verkeerd.. ik ben pro-power namelijk!
Maar voor dagelijks forensen (van je vrouw) (waar mogelijk op adaptive cruisecontrol natuurlijk). Waarom zou je dan zo snelle auto nodig hebben? De ID.3 komt rond de 200 PK uit.
Ik rijd nu met de 1.5TSI met 150PK en hoe vaak ik het vermogen echt aanspreek is echt nihil. Misschien een keer de oprit van de snelweg.. maar daarna is het ACC op 104 en gaan.
Nou die 200 PK uit de ID3 is om te forensen meer dan genoeg lijkt me?

Voor in het weekend zou ik dan lekker ander speelgoed ernaast zetten (ik heb een Giulietta handbak naast de leasebak.. voor de fun)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
[...]

Ik heb nu 2x een Polo een paar dagen mee gehad en dat is toch we leen heel ander niveau qua afwerking. Maar ik denk dat minimalistisch en afwerking nog wel eens door elkaar gehaald worden.

Ik heb zojuist de 2.1 update gekregen, niet heel veel verschil merk ik op de snelheid na. Qua rijgedrag merk ik een klein verschil in B en D en voor de rest had ik toch al geen foutmeldingen. Ik ben wel benieuwd naar volgende updates. De auto voelt nu wel volwassen trouwens.

(android auto ben ik geen fan van merk ik al, alleen icm ABRP eventueel maar dan moet je betalen dus dat is alleen voor vakanties en lange ritten een optie imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
Alfred66 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Dat is wel een ding idd. De kogeldruk is niet heel hoog.
Op internet:
Met de kogeldruk wordt het maximale druk die uw trekhaak kan hebben bedoeld. Wanneer u een fietsendrager op uw trekhaak plaatst is deze druk gelijk aan het gewicht van de fietsendrager. Heeft u bijvoorbeeld een trekhaak met een kogeldruk van 50 kilo, dan kunt u uw trekhaak beladen met een maximaal gewicht van 50 kilo.

Maw fietsendrager + fietsen mag bij ID.3 niet meer dan 55 kilo bedragen. Waar die 75 kilo vandaan komt weet ik niet... Het zou mooi zijn als dat kon maar daar zou ik toch echt wel een bevestiging van willen zien.
Edit: Nu zal er bij de maximale kogeldruk wel een extra marge zijn (ik lees zo’n 10%) maar je wilt hier echt niet teveel boven gaan zitten.
Zojuist mijn 3.1P weer opgehaald, 2.1 en steunhaak gemonteerd. Net even gekeken, op het plaatje bij de steunhaak achter de kentekenplaat staat max.75Kg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:49
AMARONE schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Ik heb nu 2x een Polo een paar dagen mee gehad en dat is toch we leen heel ander niveau qua afwerking. Maar ik denk dat minimalistisch en afwerking nog wel eens door elkaar gehaald worden.

Ik heb zojuist de 2.1 update gekregen, niet heel veel verschil merk ik op de snelheid na. Qua rijgedrag merk ik een klein verschil in B en D en voor de rest had ik toch al geen foutmeldingen. Ik ben wel benieuwd naar volgende updates. De auto voelt nu wel volwassen trouwens.

(android auto ben ik geen fan van merk ik al, alleen icm ABRP eventueel maar dan moet je betalen dus dat is alleen voor vakanties en lange ritten een optie imo)
Ik zie vaker voorbij komen dat mensen aangeven dat hun auto sneller is sinds de 2.1 update. Ben wel benieuwd of dit ook echt zo is. Zelf rijd ik altijd met aandrijving op "Sport" modus, ik merk geen verschil qua optrekken eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
rbnw schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:24:
[...]

Ik zie vaker voorbij komen dat mensen aangeven dat hun auto sneller is sinds de 2.1 update. Ben wel benieuwd of dit ook echt zo is. Zelf rijd ik altijd met aandrijving op "Sport" modus, ik merk geen verschil qua optrekken eigenlijk.
Met sneller doelt iedereen denk ik o pde snelheid van de software. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
vanderv schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Zojuist mijn 3.1P weer opgehaald, 2.1 en steunhaak gemonteerd. Net even gekeken, op het plaatje bij de steunhaak achter de kentekenplaat staat max.75Kg....
Dat is apart, er is blijkbaar wat veranderd dan. Want op foto’s van andere ID.3s met steunhaak staat op het plaatje 55kg. :? Dat maakt het wel een stuk makkelijker. Die van mij is nog steeds in backorder. Ben benieuwd wat daar op staat straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-01-2024
3.1P 2.1

Sinds ik alleen nog maar CarPlay gebruik voor navigatie met Waze krijg ik helaas geen instructies meer op het scherm bij het stuur. Heel jammer, want ook het ID Light doet dat niet meer mee.

Was net even aan het rommelen met alle navigatie apps en toen bleek dat bij Apple Maps de navigatie instructies wel weer zichtbaar zijn bij het stuur. Ook het ID Light doet weer vrolijk mee. Beetje jammer wel dat die app als laatste op mijn lijstje staat om te gebruiken voor navigatie.

Andere apps als Google Maps, Waze, Flitsmeister en ABRP geven allemaal geen instructies bij het stuur. Hopelijk komt dat nog in toekomstige updates.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
AMARONE schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Met sneller doelt iedereen denk ik o pde snelheid van de software. :+
Dan bedoel (ik in ieder geval) de snelheid van de software idd.... Waar ik het heel goed aan merk is bijvorbeeld het instellen van de stoelverwarming (met twee vingers op de verwarmings-slider tippen). Dit ging voorheen regelmatig met enige vertraging waardoor ik ipv stoelverwarming aan op stand 3, ik met stoelverwarming aan op stand 1 belande of zelfs weer uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
BDelamontagne schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:48:

Andere apps als Google Maps, Waze, Flitsmeister en ABRP geven allemaal geen instructies bij het stuur. Hopelijk komt dat nog in toekomstige updates.....
Hmm, dat is vreemd. Als mijn vrouw met haar iPhone de navigatie gebruikte via Google Maps dan kreeg ze geen navigatie aanwijzigen bij het stuur en ik kreeg die met mijn Android juist wel. Ook in de heads up display. Maar helaas geen ID light met Google Maps op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 28-05 09:23
AMARONE schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:14:
[...]

Dat verschil was mij ook al opgevallen. Had wel het idee dat na de update de auto opeens zwaarder stuurde. Viel mij ook op dat opeens de sfeerverlichting minder fel zijn (en de lichteffecten optie niet meer beschikbaar is).

En bij elk ritje met de auto (ook als passagier..) nog steeds een grote glimlach op mijn gezicht.
Lock77 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:52:
[...]

Maar helaas geen ID light met Google Maps op Android.
Dat miste ik ook al, in het kader van zou leuke feature geweest zijn.. Nou ja, ik was bezig met Android Auto en het ritje kinderdagopvang naar huis en had de navigatie naar huis aangezet :)

[ Voor 17% gewijzigd door PB1983 op 24-03-2021 14:56 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Pagina: 1 ... 84 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.