Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 83 ... 382 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Ultraman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:06:
[...]

Weet je toevallig of je voor dat auto-update proces de We Connect geactiveerd dient te hebben?
Ja dat moet wel actief zijn. In de laatste versie is daar ook een apart vinkje voor onder privacy instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5t-g3NKWoFYfLEjavpvg01nDLQ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LtIqSTGl6MLlDPvgnA2hUgPK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Na de update zie ik de optie van CAR-2X, er staat voor actief maar het software matig ‘switchje’ kan ik niet bedienen, gebeurt niets als ik er op druk en lijkt visueel ‘uit’ te staan, maar mensen hier ‘last’ van / zien hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-10 07:10
Zo, mijne (3.1) ook weer terug van de update + montage steunhaak bij Van Mossel.

Wat me opvalt:
- Het kantelen van de spiegel bij inschakelen achteruitversnelling werkte bij mij voorheen niet. Nu is de hele optie verdwenen in het menu. Hebben meer mensen met een 1st dit?
- Mijn kentekenplaathouder is niet in het midden van het klepje gemonteerd dat voor de steunhaak zit. Dacht misschien een slordige monteur, maar bij de auto van mijn collega, die een dag eerder klaar was en voor hetzelfde bij de dealer was geweest, zie ik ook aan de linkerkant van de kentekenplaathouder een randje zwart. Ben een beetje autistisch misschien, maar dat vind ik lelijk. Heb nog niet gekeken of het misschien niet anders kan ivm de schroefgaten of zo.
Het demonteren en monteren van de steunhaak vind ik trouwens niet echt heel soepel gaan. Misschien nieuwigheid. Grappig trouwens dat de aansluiting 13-polig is.
- Zowel mijn collega als ik hebben last van een rugleuning die je minstens één keer per week een stukje naar voren moet zetten omdat deze heel langzaam steeds verder 'plat' gaat. Ze waren vergeten om hiernaar te kijken bij mijn auto maar hoorde al dat er voor de auto van mijn collega een nieuw stoelframe wordt besteld.

Verder fijn dat ik eindelijk weer Carplay heb :D.

Ter vergelijk met andere dealers: er werd geen laadpas gevraagd, geen tweede sleutel en ik kreeg hem volgeladen maar ongewassen weer terug ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:35

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

tinustilburg schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:34:
- Zowel mijn collega als ik hebben last van een rugleuning die je minstens één keer per week een stukje naar voren moet zetten omdat deze heel langzaam steeds verder 'plat' gaat. Ze waren vergeten om hiernaar te kijken bij mijn auto maar hoorde al dat er voor de auto van mijn collega een nieuw stoelframe wordt besteld.
Dit is inderdaad irritant. Ik moet bij bijna elke rit eerst mijn rugleuning iets omhoog zetten.
Dit had ik trouwens bij mijn Golf (7.5) ook! Toen niks aan gedaan, maar als er nu meer ID rijders actie ondernemen dan doe ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dusun schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:27:
Na de update zie ik de optie van CAR-2X, er staat voor actief maar het software matig ‘switchje’ kan ik niet bedienen, gebeurt niets als ik er op druk en lijkt visueel ‘uit’ te staan, maar mensen hier ‘last’ van / zien hetzelfde?
De auto moet wel op "contact" staan om deze optie te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Bensjero schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:12:
[...]

Dit is inderdaad irritant. Ik moet bij bijna elke rit eerst mijn rugleuning iets omhoog zetten.
Dit had ik trouwens bij mijn Golf (7.5) ook! Toen niks aan gedaan, maar als er nu meer ID rijders actie ondernemen dan doe ik mee.
Ja, behoorlijk irritant vind ik het. Was echt heel toevallig: ik had de dealer aan de lijn die mij belde om de afspraak te bevestigen dus toen legde ik het probleem met de rugleuning uit, en toen riep mijn collega op de achtergrond 'Hee dat heb ik ook!'. Nu zijn wij allebei niet de lichtste/kleinste personen, dus misschien speelt dat ook mee icm af en toe hard optrekken haha.
Ik moet ongeveer 1-2 keer per week de leuning iets verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 21:17
tinustilburg schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:34:
Zo, mijne (3.1) ook weer terug van de update + montage steunhaak bij Van Mossel.

Wat me opvalt:

Verder fijn dat ik eindelijk weer Carplay heb :D.

Ter vergelijk met andere dealers: er werd geen laadpas gevraagd, geen tweede sleutel en ik kreeg hem volgeladen maar ongewassen weer terug ;).
Grappig, ik dacht dat mijn stoel redelijk recht stond en ik had al het gevoel alsof die weer ineens naar achteren stond. Zal er toch even op letten en het meteen meegeven bij de update volgende week. Misschien een groter probleem waarvan VW al weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Rev! schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:14:
[...]

De auto moet wel op "contact" staan om deze optie te activeren.
Was dit aan het proberen tijdens het rijden, wellicht dat het daar mee te maken heeft. Ik zal het straks nog eens kijken en proberen en eventueel een screenshot delen om het wat duidelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
AMARONE schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Grappig, ik dacht dat mijn stoel redelijk recht stond en ik had al het gevoel alsof die weer ineens naar achteren stond. Zal er toch even op letten en het meteen meegeven bij de update volgende week. Misschien een groter probleem waarvan VW al weet?
Bij mij duurde het ook een hele tijd voordat het kwartje viel. Dacht de eerste tijd gewoon dat mijn stoel nog niet helemaal naar mijn zin stond maar op een gegeven moment merkte ik dat ik bezig bleef.
Wat ik begreep bij de dealer was dat er overleg was geweest met Volkswagen NL en naar aanleiding daarvan een ander stoelframe besteld wordt. Dus dan zal het inderdaad wel een bekend probleem zijn (?). Of ja, ik zou denken dat random een ander frame monteren geen zin heeft anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:52

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

ik lees op het forum dat enkele van jullie na de update 2.1 een read me boekje hebben ontvangen. mijn dealer meldt dat zij dit niet kennen. wil iemand van jullie een foto plaatsen van dit boekje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01:25
3.1M
Probleem met de rugleuning heb ik nog niet gehad, of is mij nog niet opgevallen.
Hebben jullie de Ergo-Active stoelen uit de Max, of de standaard stoelen?

Ander punt; Ik had in versie 2.0 (0783) een bug met CarPlay, dat soms het scherm op zwart ging als je uit een ander menu (Climate, Drive-modes etc.) terugkwam. Dit lijkt voor mij nu met 2.1 opgelost, dus er is wel wat gefixt lijkt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Ik heb een basis 1st, dus niet de Ergo-Active stoelen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Hansoverdiep schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:35:
ik lees op het forum dat enkele van jullie na de update 2.1 een read me boekje hebben ontvangen. mijn dealer meldt dat zij dit niet kennen. wil iemand van jullie een foto plaatsen van dit boekje?
Ik zal vanavond even een foto maken van het boekje. Auto staat nu niet in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-10 16:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pucyK2-CGyVWzazM0LE8GZgT1k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jr1SEN51erE1GK8UvLD6TIjQ.png?f=fotoalbum_large

Dit is het boekje dat ik na de update meekreeg. Het origineel geleverde instructieboekje heeft de dealer overigens gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@Pim1986 dank je, het ging echter om een readme voor de ID.3. Heeft iemand die ook gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:44
Ik werd gebeld door de dealer, de 4.1M staat klaar met 2.1. Hij vroeg zich alleen af of ik het boekje nog had, omdat er een bladzijde (ik vermoed degene met het chassisnr. etc.) uitgescheurd moest worden en als bijlage bij het nieuwe boekje hoort. Maakte verder niet uit, maar wel de opmerking het oude boekje (met die bladzijde) niet weg te gooien.

Dus blijkbaar hebben de dealers de instructie deze bladzijde eruit te scheuren en in het nieuwe boekje te stoppen... Logisch dat het oude boekje dan in de container verdwijnt.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:39
pietermx schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:46:
Ik werd gebeld door de dealer, de 4.1M staat klaar met 2.1. Hij vroeg zich alleen af of ik het boekje nog had, omdat er een bladzijde (ik vermoed degene met het chassisnr. etc.) uitgescheurd moest worden en als bijlage bij het nieuwe boekje hoort. Maakte verder niet uit, maar wel de opmerking het oude boekje (met die bladzijde) niet weg te gooien.

Dus blijkbaar hebben de dealers de instructie deze bladzijde eruit te scheuren en in het nieuwe boekje te stoppen... Logisch dat het oude boekje dan in de container verdwijnt.
Alleen voor de ID.4 dan misschien? Ik heb gewoon het oude boekje nog en zonder pagina's erbij of wat dan ook. Vroegen ze ook niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Nee ik heb eenzelfde readme gekregen, maar dan voor de ID.3 uiteraard. Boekje ligt er bij mij nog in, maar de servicemedewerker verbaasde zich daarover en zei dat ze deze normaliter inderdaad uit de auto halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
De configurator op de VW website is inmiddels aangepast en de ID.3's met kleiner accupakket staan er nu in. Ook andere uitvoeringen met het 58 kWh accupakket zijn nu te bestellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:38
Berichtte ik gisteren nog dat na mijn 2.1 update de navigatie niet geactualiseerd is en nog op 19.8 versie staat. Vandaag na twee ritten van bijna 100km zie ik dat ik nu versie 21.2 heb, mooi die online update. Overigens zie ik nergens daar een bericht van bijv. updates. Maar prima verder, 2.1 werkt erg fijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDZApUmBOuu9PRhe_28wwhuPdNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X2vgD4fOF9ctG8HL5LxXA17V.jpg?f=fotoalbum_large

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannickvh164
  • Laatst online: 24-03-2021
Dat is echt onmogelijk. Dit staat duidelijk in de actie beschreven!! Als je dealer dat niet weet kan hij beter de deuren sluiten en een bakker worden..🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Hansoverdiep schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:40:
@Pim1986 dank je, het ging echter om een readme voor de ID.3. Heeft iemand die ook gekregen?
Bij deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yvrj7Y-YnqawvHu2-l_KLM1R6Ls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CGCXpCEhNqdVPuli2AL1b7p7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbnw
  • Laatst online: 01:25
3.1M

Ik kom net ook thuis van een langere rit, zelfde conclusie als mcmiles hierboven, automatische navi update van 19.8 naar 21.2.
Daarnaast heb ik ook gemerkt dat ik via Travel Assist auto's rechts kan inhalen, dit is nog wel is handig op knooppunten waar dat toegestaan is langs de blokken op de weg. Dit kon voorheen niet, dan remde die af.
Ook kan je de stoelverwarming aanzetten op de bijrijdersstoel zonder dat er iemand zit, niet perse noemenswaardig, maar ik kom dus wel degelijk achter wat (kleine) veranderingen sinds 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH80
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 11:20
Ik kreeg vandaag op de snelweg een rode melding "Remmen" op het kleine schermpje vergezeld van een piep. Dit duurde hooguit 1/2 seconden daarna was de melding weer weg. Dit is de 2e keer sinds korte tijd dat ik dit meemaak en ik ben benieuwd vanuit welksysteem deze waarschuwing komt? Er wordt voor de rest niet afgeremd maar het is wel even schrikken, alle andere weergaven verdwenen ook even op kleine schermpje.

Ik naderde wel een zwaar transport met zwaailichten, misschien dat hier mee te maken heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim1986
TinusH80 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:10:
Ik kreeg vandaag op de snelweg een rode melding "Remmen" op het kleine schermpje vergezeld van een piep. Dit duurde hooguit 1/2 seconden daarna was de melding weer weg. Dit is de 2e keer sinds korte tijd dat ik dit meemaak en ik ben benieuwd vanuit welksysteem deze waarschuwing komt? Er wordt voor de rest niet afgeremd maar het is wel even schrikken, alle andere weergaven verdwenen ook even op kleine schermpje.

Ik naderde wel een zwaar transport met zwaailichten, misschien dat hier mee te maken heeft gehad?
Gebeurt hier ook wel eens. Soms ook in situaties die ik zelf niet als dreigend ervaar maar die de auto blijkbaar toch als gevaarlijk inschat. Vaak verdwijnt de melding vanzelf zonder of na een korte rembeweging.

Melding komt volgens mij vanuit front assist en is een vooraankondiging. Als het echt dreigend wordt remt de auto vanzelf, en behoorlijk hard (tenminste, weleens meegemaakt in een VW Golf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
rbnw schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 20:31:
3.1M

Ik kom net ook thuis van een langere rit, zelfde conclusie als mcmiles hierboven, automatische navi update van 19.8 naar 21.2.
Daarnaast heb ik ook gemerkt dat ik via Travel Assist auto's rechts kan inhalen, dit is nog wel is handig op knooppunten waar dat toegestaan is langs de blokken op de weg. Dit kon voorheen niet, dan remde die af.
Ook kan je de stoelverwarming aanzetten op de bijrijdersstoel zonder dat er iemand zit, niet perse noemenswaardig, maar ik kom dus wel degelijk achter wat (kleine) veranderingen sinds 2.0.
Wat fijn dat ze dat in 2.1 dus blijkbaar opgelost hebben - dat 19.8 wel update via OTA. Scheelt weer voor mensen klooien met USB-C sticks.
Travel Assist haalt bij mij niet rechts in en remt af, zoals voor 2.1 ook, maar kan het wel forceren door even stroom te geven. Dat is voor mij ook het verwachte gedrag overigens. Er wordt ook nog geen onderscheid gemaakt tussen strepen en blokken, misschien komt dat nog in een update. Stoelverwarming nog niet getest maar goed om te weten - in mijn vorige auto zette ik daar het warme eten op als ik ging afhalen met de stoelverwarming op max 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@Alfred66 reuze bedankt voor foto boekje. ik ga dealer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 24-10 12:25
Auto staat nu bij de dealer voor de update.. Kreeg een e-Golf mee, rijdt prima maar geeft mij maar toch de ID.3. Alleen had de e-Golf wel wat moeite met de kou.. Reed weg met 250km range en 7 km later weer thuis nog maar 211.. :)

[ Voor 35% gewijzigd door PB1983 op 19-03-2021 09:32 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
TinusH80 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:10:

Bij mij geeft die een waarschuwing als ik even naar links aan het kijken ben of niet op de weg let. Naast verkeer voor de auto kijkt die volgens mij ook gewoon naar de bestuurder of diegene naar de weg kijkt of handelt naar wat de auto ziet. Als je dan echt niet ingrijpt remt de auto zelf uiteindelijk.

Voor de stoel die langzaam naar achteren gaat, hoeveel mensen hebben dat hier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tinustilburg
Voor de stoel die langzaam naar achteren gaat, hoeveel mensen hebben dat hier?
tinustilburg 3.1 (basis)
Collega van tinustilburg 3.1 (basis)
Bensjero
Kurk_droog

[ Voor 3% gewijzigd door tinustilburg op 19-03-2021 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-10 08:26
4.1M
Ik heb gister iemand weggebracht en toen ik wegreed deed ik even toet toet. Wie, in hemelsnaam, heeft die toeter bedacht!? Ik kwam niet meer bij en de rest van de mensen die op straat stonden ook niet :+ :+ , zo'n bak van een auto en dan een horn on helium ofzo 8)7

Of heb ik een kapotte toeter? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Haha, nee je hebt geen kapotte toeter ;). Een enkele ipv een dubbele claxon scheelt toch weer de helft aan kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
dfader schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:33:
4.1M
Ik heb gister iemand weggebracht en toen ik wegreed deed ik even toet toet. Wie, in hemelsnaam, heeft die toeter bedacht!? Ik kwam niet meer bij en de rest van de mensen die op straat stonden ook niet :+ :+ , zo'n bak van een auto en dan een horn on helium ofzo 8)7

Op die toeter durf ik idd niet te drukken als ik een van mijn tieners afzet, je wordt nog net niet uitgelachen 8)7 Past echt niet bij de rest van de uitsraling van de auto maar goed heel spannend is het niet maar ik vind het wel suf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
dfader schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:33:
4.1M

:')ik moest lachen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10 21:45
tinustilburg schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 09:20:
[...]

tinustilburg
Collega van tinustilburg
Bensjero
Kurk_droog
Wel goed om ook te weten welke auto (ID.3 of ID.4), welke uitvoering en dus welk type stoel het betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
bilgy_no1 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Wel goed om ook te weten welke auto (ID.3 of ID.4), welke uitvoering en dus welk type stoel het betreft.
Misschien ook het gewicht van de berijders en de manier van optrekken? :+

Haha ja, flauw, ik weet het. Bijna weekend jongens! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinustilburg
BDelamontagne schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Misschien ook het gewicht van de berijders en de manier van optrekken? :+

Haha ja, flauw, ik weet het. Bijna weekend jongens! :9
Nou ja, dat is wel wat wij dachten eigenlijk haha. Ik ben zelf niet de lichtste en mijn collega ook niet. En ik maak wel af en toe gebruik van het vermogen zeg maar. Collega nummer 3 met dezelfde ID.3 is een klein mannetje en heb ik er nog niet over gehoord. :+

Heb het model/type toegevoegd aan mijn oorspronkelijke post.

[ Voor 5% gewijzigd door tinustilburg op 19-03-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
tinustilburg schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 11:41:
[...]

Nou ja, dat is wel wat wij dachten eigenlijk haha. Ik ben zelf niet de lichtste en mijn collega ook niet. En ik maak wel af en toe gebruik van het vermogen zeg maar. Collega nummer 3 met dezelfde ID.3 is een klein mannetje en heb ik er nog niet over gehoord. :+

Heb het model/type toegevoegd aan mijn oorspronkelijke post.
Je gewicht zou natuurlijk niet echt uit moeten maken voor een autostoel. Je massa drukt maar voor een klein deel naar achteren en zo hard trekken die ID.3's nou ook weer niet op... Bovendien verwacht je dat OEM's de autostoel inmiddels wel onder de knie hebben...

Als er nu al slip in die stoel zit, komt dat later op veel meer auto's naar voren.

Maar goed, het lijkt dus iets van de basis-stoelen op de ID.3.

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-03-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
PB1983 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:01:
Auto staat nu bij de dealer voor de update.. Kreeg een e-Golf mee, rijdt prima maar geeft mij maar toch de ID.3. Alleen had de e-Golf wel wat moeite met de kou.. Reed weg met 250km range en 7 km later weer thuis nog maar 211.. :)
Dat heb ik met de ID.3 bijna net zo bij deze temperaturen... een ritje van 15km kost me 35km range.

[ Voor 4% gewijzigd door Soeski op 19-03-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-10 15:40
Blij dat ik deze post volg, ik blijf mijn voorstoelen ook bijstellen. werd er gek van. Heb een 3.1 first edition, en ben aan de zware kant. Ga maandag voor de software update naar de dealer. zal het even melden. Ik ben blij dat ik niet helemaal wappie ben..

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Soeski schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:19:
[...]

Dat heb ik met de ID.3 bijna net zo bij deze temperaturen... een ritje van 15km kost me 35km range.
Ja, dat lijkt het bekende probleem van de korte ritten bij lagere temperatuur. De auto gaat dan met prioriteit de boel opwarmen, waardoor het verbruik over die paar kilometer enorm hoog is.

Ik meen wel ergens te hebben gezien dat dit zou zijn (of nog wordt) bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10 13:03
Hebben meer hier last van? Bij de ID.4 gaat de plastic strip met achterlicht en VW logo losstaan van het metaal. Daardoor krijg je een flinke kier. Kan het plastic wel terugdrukken en dan blijft het weer een tijd zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2CEQW8H_QcMOeEj6I7OHD0fF7g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I25o4JAHei6RjRImq65oQr4y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/co_gsyZGXm72a3F-PMY21U_hqD4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/coTBE7VRQEmlgOfMcrNFtOEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdr5Rr0t4QP7ruGf0uZ6799kX6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cctfYxBnEMIzpWAQCiJ4c58X.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjs7ZfehTL41VNtp16YQXpqC4DE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jq8v8A6kEXSd9m7an1UTcAsu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
MacIsCool schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:19:
Blij dat ik deze post volg, ik blijf mijn voorstoelen ook bijstellen. werd er gek van. Heb een 3.1 first edition, en ben aan de zware kant. Ga maandag voor de software update naar de dealer. zal het even melden. Ik ben blij dat ik niet helemaal wappie ben..
Ik heb een 3.1p en heb er ook last van, wel minimaal nog maar ik stel de stoelen bij. Ben nou niet de zwaarste met 82kg.

Zijn die stoelen exact hetzelfde onderhuids als de 3.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 12:26
Als alles goed is krijgen we binnenkort de id.3 max, aangezien ik geen verstand heb hoe het precies zit met laad kabels weet iemand of deze granny charger werkt voor thuis laden?

https://a.aliexpress.com/_vUoLZN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
darud schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:39:
Als alles goed is krijgen we binnenkort de id.3 max, aangezien ik geen verstand heb hoe het precies zit met laad kabels weet iemand of deze granny charger werkt voor thuis laden?

https://a.aliexpress.com/_vUoLZN
Deze zijn universeel. Wel opletten dat het stopcontact waar je hem insteekt de hoeveelheid ampères aankan, liefst op een eigen groep, maar hoeft niet (afhankelijk van de overige apparauur binnen de groep). Verder zit er mogelijk verschil in kwaliteit van de beveiliging tegen piekspanning, overbelasting, temperatuur, etc. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Zit wel te twijfelen om over te stappen op een ander model. VW levert 1 mee die tot max 10A gaat. Maar ik heb specifiek een groep voor het laden gemaakt met 2.5mm^2 koper. Daar zou 16A misschien ook op werken al is dat ook de waarde voor de zekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 12:26
Ghost81 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:19:
[...]

Deze zijn universeel. Wel opletten dat het stopcontact waar je hem insteekt de hoeveelheid ampères aankan, liefst op een eigen groep, maar hoeft niet (afhankelijk van de overige apparauur binnen de groep). Verder zit er mogelijk verschil in kwaliteit van de beveiliging tegen piekspanning, overbelasting, temperatuur, etc. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Zit wel te twijfelen om over te stappen op een ander model. VW levert 1 mee die tot max 10A gaat. Maar ik heb specifiek een groep voor het laden gemaakt met 2.5mm^2 koper. Daar zou 16A misschien ook op werken al is dat ook de waarde voor de zekering.
Thx, ik kreeg toevallig net deze foto dus er zit er al 1 bij als het goed is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HnMfvogYWDt2EZAJyN3IADvkW-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q0xlvjLkArN6K9j2yPg8VpBf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 24-10 12:25
Net mijn auto opgehaald na de 2.1 update, maar of het ligt aan mijn belevenis.. maar vanmorgen toen ik naar de dealer stuurde de auto een stuk soepeler dan toen ik hem ophaalde... Of de stuurbekrachtiging opeens 25 % zwaarder ingesteld was?

[ Voor 3% gewijzigd door PB1983 op 19-03-2021 19:30 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
PB1983 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:09:
Net mijn auto opgehaald na de 2.1 update, maar of het ligt aan mijn belevenis.. maar vanmorgen toen ik naar de dealer stuurde de auto een stuk soepeler dan toen ik hem ophaalde... Of de stuurbekrachtiging 25 % zwaarder was?
Ik merk idd ook dat die anders rijd op op mijn gebruikelijke modus. Hij shockt minder vaak en rijd dus soepeler, alleen werken mijn handgebaren nog steeds niet. Snap er geen schnaus van.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKDG
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-04 08:17
ID.3 1st heeft iemand toevallig een handleiding gehad bij de steunhaak? Die van mij is er vorige week opgezet tegelijk met de 2.1 software, geen problemen, maar de steunhaak even los geprobeerd maar krijg nu het sleuteltje er niet meer uit!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
Bschnitz schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:19:
[...]
alleen werken mijn handgebaren nog steeds niet. Snap er geen schnaus van.
Je moet vrij breed swipen anders werkt het niet is mijn ervaring, echt links van het scherm beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Vogels
  • Laatst online: 21-05-2021
JKDG schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:47:
ID.3 1st heeft iemand toevallig een handleiding gehad bij de steunhaak? Die van mij is er vorige week opgezet tegelijk met de 2.1 software, geen problemen, maar de steunhaak even los geprobeerd maar krijg nu het sleuteltje er niet meer uit!!!
Hallo,
hier is geen aparte handleiding voor maar staat op pagina 246-249 van het instructieboekje onder "Voorbereiding voor fietsdrager".

OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKDG
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-04 08:17
Ad Vogels schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:45:
[...]

Hallo,
hier is geen aparte handleiding voor maar staat op pagina 246-249 van het instructieboekje onder "Voorbereiding voor fietsdrager".

OK?
Ja maar dit boekje is ingenomen bij de update 2.1 en vervangen door een readme boekje.
Waar wat basis zaken in staan de rest is te vinden in de help functie van het scherm.
Ga wel eens kijken wat ik daar evt. in kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:04

Freakie1NL

Grote Baas

ID.3 nu ook met kleinere accu te bestellen en in andere uitvoeringen.

https://www.autoweek.nl/a...cupakket-en-lagere-prijs/

Al beschikbaar in de configurator

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 13:56

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Helaas mag mijn 4.1m nog even bij de garage slapen. Lijkt er op dat hij gebricked is. Er moet een nieuwe regelunit in.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
4.1m
Waarschijnlijk een rtfm, maar weet iemand of het mogelijk is om het volume van de Bluetooth audio harder/gelijk te maken aan de radio audio? Als ik nu switch van bt naar radio dan kunnen ze drie straten verder nog horen dat ik 538 aan heb staan :+ . Ik zag bij de volumeinstellingen wel een Bluetooth instelling op 'zacht' staan maar die optie was grayed out. Zal dat komen omdat ik Android auto aan heb staan? Ik ben niet bij de auto nu dus ik dacht hier maar even vragen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
dfader schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:29:
4.1m
Waarschijnlijk een rtfm, maar weet iemand of het mogelijk is om het volume van de Bluetooth audio harder/gelijk te maken aan de radio audio? Als ik nu switch van bt naar radio dan kunnen ze drie straten verder nog horen dat ik 538 aan heb staan :+ . Ik zag bij de volumeinstellingen wel een Bluetooth instelling op 'zacht' staan maar die optie was grayed out. Zal dat komen omdat ik Android auto aan heb staan? Ik ben niet bij de auto nu dus ik dacht hier maar even vragen >:)
Ik weet wel dat als ik BT op zacht heb staan, ik de andere kant amper kan verstaan met bellen (volume moet dan flink omhoog). Het is een soort pre-out dus. Ik heb deze op middel gezet en toen was het beter in verhouding. BT volume wijzigen werkt tijdens het bellen wel voor mij, maar met muziek nog niet geprobeerd eerlijk gezegd - om het een beetje gelijk te krijgen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
AkroBatik schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:51:
Helaas mag mijn 4.1m nog even bij de garage slapen. Lijkt er op dat hij gebricked is. Er moet een nieuwe regelunit in.
Ja, dit gebeurt heel veel - ik zie het ook op FB voorbij komen en ook bij mijzelf destijds. De update bricked een gateway-controller (naar 2.0 of 2.1).
Ik had destijds gelukkig maar een week levertijd, ik las op FB dat het nu al 2 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:38
Soeski schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:56:
[...]

Ik weet wel dat als ik BT op zacht heb staan, ik de andere kant amper kan verstaan met bellen (volume moet dan flink omhoog). Het is een soort pre-out dus. Ik heb deze op middel gezet en toen was het beter in verhouding. BT volume wijzigen werkt tijdens het bellen wel voor mij, maar met muziek nog niet geprobeerd eerlijk gezegd - om het een beetje gelijk te krijgen dus.
Wat mij opvalt dat als ik gebeld wordt sinds de 2.1 update ik gelijk het CarPlay scherm krijg. Na telefoongesprek beëindigd te hebben komt het “normale” scherm terug.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsbeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:51
Soeski schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:58:
[...]

Ja, dit gebeurt heel veel - ik zie het ook op FB voorbij komen en ook bij mijzelf destijds. De update bricked een gateway-controller (naar 2.0 of 2.1).
Ik had destijds gelukkig maar een week levertijd, ik las op FB dat het nu al 2 weken is.
Klopt; m'n 4.1M zou 9 maart geleverd worden. De 8e deed de dealer nog even de update naar 2.1, maar dat ging fout. Nog steeds aan het wachten...

https://youtu.be/dechvhb0Meo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-10 19:23
Iemand dit al gehad? Kan geen audio meer afspelen, niet via radio, niet via CarPlay, geen piepjes bij het parkeren...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUA8LGujiDj6gsFe5eR1AQAtu5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bKaLgOuqOegWmfJzfKEkURIt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-01 18:08
Zit even te kijken naar de steunhaak die op de ID.3 gezet is. Max kogeldruk is 55kg - 16,5 (Thule EasyFold XT F 2) = 38,5kg voor 2 fietsen. Electrische fietsen wegen zo rond de 22-25kg. Dat wordt dus al lastig. Een stadsfiets zit qua gewicht rond de 16-20 dus dat wordt aardig krap. Ga ervan uit dat ie met een kogeldruk van 60kg niet meteen afbreekt maar je wilt toch liefst onder de maximale kogeldruk zitten.

Overigens wordt er bij diverse dealers gesproken over een laadvermogen van 75kg. :? Neem aan dat laadvermogen en kogeldruk in deze situatie toch hetzelfde is? Dus wat is nu het juiste?

[ Voor 18% gewijzigd door Chris P. op 20-03-2021 11:09 ]

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Chris P. schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:03:
Zit even te kijken naar de steunhaak die op de ID.3 gezet is. Max kogeldruk is 55kg - 16,5 (Thule EasyFold XT F 2) = 38,5kg voor 2 fietsen. Electrische fietsen wegen zo rond de 22-25kg. Dat wordt dus al lastig. Een stadsfiets zit qua gewicht rond de 16-20 dus dat wordt aardig krap. Ga ervan uit dat ie met een kogeldruk van 60kg niet meteen afbreekt maar je wilt toch liefst onder de maximale kogeldruk zitten.

Overigens wordt er bij diverse dealers gesproken over een laadvermogen van 75kg. :? Neem aan dat laadvermogen en kogeldruk in deze situatie toch hetzelfde is? Dus wat is nu het juiste?
Dat is wel een ding idd. De kogeldruk is niet heel hoog.
Op internet:
Met de kogeldruk wordt het maximale druk die uw trekhaak kan hebben bedoeld. Wanneer u een fietsendrager op uw trekhaak plaatst is deze druk gelijk aan het gewicht van de fietsendrager. Heeft u bijvoorbeeld een trekhaak met een kogeldruk van 50 kilo, dan kunt u uw trekhaak beladen met een maximaal gewicht van 50 kilo.

Maw fietsendrager + fietsen mag bij ID.3 niet meer dan 55 kilo bedragen. Waar die 75 kilo vandaan komt weet ik niet... Het zou mooi zijn als dat kon maar daar zou ik toch echt wel een bevestiging van willen zien.
Edit: Nu zal er bij de maximale kogeldruk wel een extra marge zijn (ik lees zo’n 10%) maar je wilt hier echt niet teveel boven gaan zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfred66 op 20-03-2021 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:45
@aapnooit ja ik. Ging vanzelf weg na de auto uit en aangezet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampina
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10-2024
AkroBatik schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:51:
Mijn 4.1 (met flinke storingen en malfunction vanaf aflevering op 11-1) staat as maandag al weer 2 wk bij dealer. Eerder in februari is geprobeerd de problemen te verhelpen. Helaas niet gelukt. Update 2.1 zou dé oplossing moeten zijn.

Netjes (&snel) gebeld voor een afspraak toen 2.1 beschikbaar kwam. Echter op dag 2 van de update crashte een interface (of zoiets, heb niet doorgevraagd). Levertijd van dat onderdeel onbekend. Kreeg een spiksplinternieuwe ID.3 Business als leenauto mee met amper 400km op de teller. Tegen de tijd dat ik die leenauto terug moet brengen zal dat richting 2.000km opgelopen zijn😃.

Ik wordt netjes op de hoogte gehouden door dealer maar voor hun is het ook overmacht. Balen en zo langzamerhand begin ik m’n ID4 te missen ondanks dat ID3 ook een fijne auto is.

En dan wacht ik ook nog op de trekhaak die nog geleverd moet worden. De levertijd van de trekhaak is ook volkomen ongewis🤨

@Alfred66: je bent duidelijk niet de enige met flinke problemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad Vogels
  • Laatst online: 21-05-2021
Alfred66 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Dat is wel een ding idd. De kogeldruk is niet heel hoog.
Op internet:
Met de kogeldruk wordt het maximale druk die uw trekhaak kan hebben bedoeld. Wanneer u een fietsendrager op uw trekhaak plaatst is deze druk gelijk aan het gewicht van de fietsendrager. Heeft u bijvoorbeeld een trekhaak met een kogeldruk van 50 kilo, dan kunt u uw trekhaak beladen met een maximaal gewicht van 50 kilo.

Maw fietsendrager + fietsen mag bij ID.3 niet meer dan 55 kilo bedragen. Waar die 75 kilo vandaan komt weet ik niet... Het zou mooi zijn als dat kon maar daar zou ik toch echt wel een bevestiging van willen zien.
Edit: Nu zal er bij de maximale kogeldruk wel een extra marge zijn (ik lees zo’n 10%) maar je wilt hier echt niet teveel boven gaan zitten.
Hier is al veel over geschreven. Die 55 kilo die klopt en dat geldt voor de combi van de fietsendrager en de fietsen. Ik heb een rek van 14 kg en twee opvouwbare e-bikes van elk 19 kilo ZONDER accu. Dan zit ik safe met 14 + 38 is 52 kilo. Veel meer gaat er niet op. alternatief: 1195 in de zak houden en vaker een fiets huren.. :-( :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
Ghost81 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:03:
Hebben meer hier last van? Bij de ID.4 gaat de plastic strip met achterlicht en VW logo losstaan van het metaal. Daardoor krijg je een flinke kier. Kan het plastic wel terugdrukken en dan blijft het weer een tijd zitten.
ik ga zo kijken, mij is het iedergeval nog niet opgevallen.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:39

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb toevallig net foto’s gemaakt... lijkt vooral bij warm weer te gebeuren. Je hoort het ook omdat het plastic gaat kraken bij het openen en sluiten van de kofferbak. Ik ga maandag bellen naar de dealer! Het terugduwen werkt tot de volgende keer dat de zon schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Kampina schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:40:
[...]

Mijn 4.1 (met flinke storingen en malfunction vanaf aflevering op 11-1) staat as maandag al weer 2 wk bij dealer. Eerder in februari is geprobeerd de problemen te verhelpen. Helaas niet gelukt. Update 2.1 zou dé oplossing moeten zijn.

@Alfred66: je bent duidelijk niet de enige met flinke problemen!
Ja balen dat je zo lang moet wachten. Ik heb de indruk dat onderdelen met problemen wel naar boven komen in het update proces.
Nu die module bij mij vervangen is heb ik geen storingsmelding meer gezien deze week. Hopen dat het zo blijft. De software is sowieso een hele stap vooruit. Voelt veel prettiger en completer aan allemaal al zal het verschil bij jou wat minder groot overkomen. Hopelijk wordt het bij jou nu snel opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog niet gezien, zal eens kijken als de zon schijnt. Heb je een 1st of een 1st Max?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSLJoost
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-10-2024
Ja dat heb ik ook inderdaad...

ID.4 1st 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
TSLJoost schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:34:
[...]

Ja dat heb ik ook inderdaad...
1st of 1st max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
theHoff schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:21:
[...]

Nog niet gezien, zal eens kijken als de zon schijnt. Heb je een 1st of een 1st Max?
ID4.1, dus een 1st (niet Max).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pim1986
Ghost81 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 16:39:
[...]

ID4.1, dus een 1st (niet Max).
Hier inderdaad ook wat speling. Was mij niet eerder opgevallen. Betreft ID4 1st Max uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-10 10:52
Kan iemand inschatten of deze fietsendrager werkt voor de id3?

https://www.lidl-shop.nl/...drager-poker-f/p100319512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:04

Freakie1NL

Grote Baas

Zojuist iets vreemds (2 verschillende ritten). Kreeg periodiek voor 1 seconden ofzo ene gele overlay op het scherm (bij het stuur). Alles kleurt dan heel snel geel op en binnen no time weer weg.

Hebben meer mensen dit ervaren? 3.1 Plus met 2.1

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Ik kon het 0.5cm 'terug duwen' wss heb ik het vaak genoeg onbewust teruggeduwd door m'n hand of door te leunen. Maar ruimte tussen plastic en plaat is wel minder geworden zo.. Aandachtspunten voor later dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Hier ook een kier, maar niet dusdanig dat ik me er aan kan storen. Puntje om in de gaten te houden inderdaad, thanks!

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:44
Ik ben in de markt voor een ID.3 1st plus.
Afgelopen vrijdag mee proef gereden, rijdt heerlijk moet ik zeggen.
Wel had ik meteen in de eerste paar minuten al dat ik een noodstop kreeg vanuit de auto.

Situatie:
Gewone 50km/h doorgaande weg met groene stoplichten. Haaks op deze weg zat een fietspad ook met stoplichten.
Daar kwam een fietser redelijk enthousiast aan en die stopte net voor het stoplicht (zoals jeugd wel vaker doet).
De ID.3 dacht blijkbaar dat die zou oversteken en knalde ineens vol op de rem (met volgens mij korte botswaarschuwing of iets in het display, maar dit kon ik niet zien want ik schrok me kapot).
Hij remde even kort en ging toen wel door, maar wel echt vol in de gordels.
Bij elke volgende situatie waar zoiets dreigde voor te komen was ik wel even bang en dan voornamelijk dat degene achter mij op mij botst, want die verwacht dit natuurlijk nooit.

Herkennen jullie dit?
En belangrijker nog, is dat uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Simply1337 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 18:23:
[...]

Ik kon het 0.5cm 'terug duwen' wss heb ik het vaak genoeg onbewust teruggeduwd door m'n hand of door te leunen. Maar ruimte tussen plastic en plaat is wel minder geworden zo.. Aandachtspunten voor later dus
Hier hetzelfde. Middelste gedeelte is 0,5cm terug te duwen en blijft daar dan ook (4.1M). Benieuwd wat het zomerzonnetje ermee gaat doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
Waarom zou het niet werken?

Belangrijkste is dat het totaalgewicht (drager + fietsen) niet boven de maximale kogeldruk komt.

Wel nette prijsjes volgens mij. Dank voor de tip!

[ Voor 6% gewijzigd door bilgy_no1 op 21-03-2021 12:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Frank_P schreef op zondag 21 maart 2021 @ 09:40:

Herkennen jullie dit?

En belangrijker nog, is dat uit te zetten?
Ja, herkenbaar.

kun je uitschakelen [emergency assist] of het betreffende waarschuwing ook vroeg laten weergeven voordat het knetterhard ingerijpt.

Uitschakelen zou ik niet doen, maar waarschuwing wat eerder weergeven kan genoeg tijd geven om alvast te remmen/reageren. Heb mijn nu op midden en dat is voor mij vroeg genoeg.

Maarja.. een perfecte scenario voor emergency assist.. fietser die zichtbaar is in de flanken en nog een prima gangetje heeft. In een scenario waarbij de fietser wel door ging fietsen was je waarschijnlijk wel blij met de reactie van de auto ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
Simply1337 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Ja, herkenbaar.

kun je uitschakelen [emergency assist] of het betreffende waarschuwing ook vroeg laten weergeven voordat het knetterhard ingerijpt.

Uitschakelen zou ik niet doen, maar waarschuwing wat eerder weergeven kan genoeg tijd geven om alvast te remmen/reageren. Heb mijn nu op midden en dat is voor mij vroeg genoeg.

Maarja.. een perfecte scenario voor emergency assist.. fietser die zichtbaar is in de flanken en nog een prima gangetje heeft. In een scenario waarbij de fietser wel door ging fietsen was je waarschijnlijk wel blij met de reactie van de auto ;)
Ik heb dit ook één keer gehad met een voetganger die over leek te steken, auto vol in de remmen. Nu is het natuurlijk de bedoeling dat dit zo werkt maar je schrikt er flink van. In 7000km heb ik dit maar 1x gehad dus het is niet zo dat dit bij elke hoek van de straat gebeurd. Overigens hebben alle moderne auto’s dit soort systemen anders komen ze niet meer met 5 sterren door de NCAP testen heen.

@Simply1337, dank voor de tip voor het instellen van de gevoeligheid, wist niet dat dit kon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Inmiddels de SMA EV Charger (3 fase) hangen, zoals enigszins te verwachten viel werkt de software - voor zover ik kan beoordelen aan de kant van VW - niet echt mee. Kom hier meerdere topics over tegen, bv.:

https://myenergi.info/vw-ev-s-and-eco-t2447-s110.html

Ja het heeft met laden te maken (laadpaaldiscussie... ander topic), maar in dit geval wel specifiek i.c.m. de ID.3/4. Zijn er in dit topic meer mensen met een slimme laadpaal (bv. SMA EV Charger, Zappi, etc.) waarbij er problemen zijn of waren? Bv. als je het laadvermogen wilt beperken o.b.v. de opbrengst van je PV panelen?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja, dat onderwerp is in het thuis laden topic meermaals voorbij gekomen. Ook icm een ID.x serie. En dat het doorgaans wisselend samen gaat, volgens mij vaker niet lekker dan wel. Maar er zou wel aan gewerkt worden, dus wie weet komt er verbetering aan.

[ Voor 33% gewijzigd door Ultraman op 22-03-2021 09:11 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een 1u testrit gemaakt met de ID.4 en aangenaam verrast!
Alleen kon ik maar de 77kwh/204pk testen terwijl ik voor de 52kwh/174 zou gaan.
Als ik volgende week beslis zit ik nog in de levering voor juli/augustus.

Ik ga dus eventjes dit hele topic doorlezen voor ik domme vragen ga stellen :)
Al zou ik graag wel een mening horen over de 52kwh/174pk die ik zou kiezen en de geteste 77kwh/204 versie.
Heeft het een algemeen grote impact op het rijden? (grotere radius even niet meerekenen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:00:

Al zou ik graag wel een mening horen over de 52kwh/174pk die ik zou kiezen en de geteste 77kwh/204 versie.
Heeft het een algemeen grote impact op het rijden? (grotere radius even niet meerekenen)
kun je zoeken, maar die versie is nog niet op de markt, wel sindskort bestelbaar. Alle id.x's nu op de weg zijn hebben de 204 pk motor en het effect van range met minde krachtige motor en smallere banden/velgen zijn nog niet echt bekend.

Het dichtbijzijnde wat je kunt proefrijden binnenkort is een enyaq iv60 qua vermoogen, wellicht vanaf mid-april.

edit: enyaq60 is wel ietsjes sterker omdat het een grotere batterij heeft en een iets sterkere motor gegeschroefd.

Maar qua range kan ik je wel helpen.

52 kwh is 27% minder dan 77kwh. dus als je ook een kwart van alle rangetests afhaalt kom je wel zeker in de buurt wat je gaat halen in de winter/zomer.

Mijn laagste ooit in de winter (-10) zonder warmtepomp was 26 kwh/100km voor 100 kmh en 36 kwh/100km voor 130 kmh. Rond het vriespunt is dit 24 kwh/100km en 33 kwh/100km, maar we rekenen even het slechtste scenario

als je die waarde deelte met de accupakket van 52 krijg je een 100% waarde van:
100 kmh - 200 km bij 100%
130 kmh - 144 km bij 100%

Liefst wil je tussen de 80% en 10% blijven dus houd je 70% "range" over.
100 kmh - 140 km bij 70% accuverbruik
130 kmh - 101 km bij 70% accuverbruik

Waardes kunnen iets stijgen door een zuinigere motor, kleinere velgen/banden dan dat ik heb (19 inch 235 voor/255 achter]. 52kwh heeft 235 breed alle vier de velgen.

In de zomer mag minimaal de range met 50% verhogen, maar veel is het niet.

En dat heb je nog laadsnelheden en het vaak moeten laden op "lange" stukken. En zo te zien zelfs lange retourtripjes binnen NL

[ Voor 38% gewijzigd door Simply1337 op 21-03-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:00:

Het zal best rijden, maar mijn ervaring met de proefrit was dat de auto met de 150 kW/204 PK motor nog wat log aanvoelde. Dit terwijl de ID.3 met dezelfde motor wel lekker vlot aanvoelde. Maar daar zit dan ook een paar tonhonderd kilo verschil tussen.

Voor mij is de ID.4 vlot genoeg; ik snap die obsessie met 0-100 niet zo goed. Ik heb een paar jaar een Nissan LEAF gereden die 0-100 in 11 sec deed. Desondanks was ik bij het stoplicht bijna altijd sneller weg dan dure fossiele auto's. Met de 8,5 seconden van de ID.4 zal ik prima kunnen leven. Of dat met de zwakkere motoren ook zo is weet ik echter niet. Het is wel een heel zware auto.

Ik zou vooral goed nadenken over de range en waarvoor je de auto gaat gebruiken. 1000 km op weg naar de wintersport wordt met de kleine batterij en lagere laadsnelheid wel een kwestie van vaak en lang laden.

Edit:
Ik zie zelf de City en Pure opties met de kleine batterij niet echt als goede opties. Zeker de Pure heeft niet echt essentiële voordelen in uitrusting tov de Life en dan is die €2300 meer voor de grotere batterij een no-brainer.

Als geld echt een ding is en je wilt niet meer dan €45.000 uitgeven, zou ik eerder voor de e-Niro gaan. Die is wel iets kleiner qua bagageruimte (450 liter ipv 543, maar schijnt met een lifehack nog iets ruimer te kunnen worden gemaakt), maar is met de 64 kWh batterij vergelijkbaar geprijsd met de City en Pure. Je komt dan veel verder en hebt een nog rijkere uitrusting. Het 2021 model kan zelfs een aanhangertje van 300 Kg trekken en de laadsnelheid is iets verhoogd naar 80 kW.

Ik vind €40.000 - €45.000 wel heel veel geld voor een (tweede?) auto voor alleen in de Randstad...

[ Voor 25% gewijzigd door bilgy_no1 op 22-03-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
ID4.1M Bij sommige ritten ervaar ik een knak geluid bij het optrekken (en ook een beetje bij het afremmen). Het is net voor stilstand en net na stilstand.
Helaas is het er maar de helft van de tijd, dus zal moeilijk worden om dit de dealer te laten horen. Ik dacht eerst dat het aan de passagiersstoel lag, omdat ik het nog nooit ervaren heb als ik er alleen in zat.
Iemand meer last van?

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:35

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Heeft er hier iemand al dakdragers op de ID3?

Ik was me aan het oriënteren op onze eerste kampeervakantie in de zomer met de ID3, en ik heb al een dakbak, maar geen dragers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
Bensjero schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:10:
Heeft er hier iemand al dakdragers op de ID3?

Ik was me aan het oriënteren op onze eerste kampeervakantie in de zomer met de ID3, en ik heb al een dakbak, maar geen dragers!
Dat kan nog wel een issue worden:
Daklast Maximaal 0 kg

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Auto 3.1P staat voor de update, ze verwachten 2 dagen.

Dat van de rugleuning klonk ze niet bekend nog maar er is ene melding richting vw gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-10 19:23
Kacang schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 11:32:
@aapnooit ja ik. Ging vanzelf weg na de auto uit en aangezet te hebben.
Thanks, was hier uiteindelijk ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10 18:20
Zo, mijn 3.1M ook net afgegeven voor de update. Had al 0783 (zonder alle nieuwe features) maar sinds een week de melding storing instrumentenpaneel, ACC niet beschikbaar en Front-assist niet beschikbaar en eergisteren hele dag Airbag storing.
Over de update naar 0783 hebben ze ongeveer een week gedaan. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
maik73 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:50:
ID4.1M Bij sommige ritten ervaar ik een knak geluid bij het optrekken (en ook een beetje bij het afremmen). Het is net voor stilstand en net na stilstand.
Helaas is het er maar de helft van de tijd, dus zal moeilijk worden om dit de dealer te laten horen. Ik dacht eerst dat het aan de passagiersstoel lag, omdat ik het nog nooit ervaren heb als ik er alleen in zat.
Iemand meer last van?
Het klinkt misschien heel stom, maar ik heb iets vergelijkbaars gehad en toen bleek het te liggen aan iets wat in het bakje van de middenconsole bleek te liggen: een mobiele telefoon. Die zorgde voor dat geluid doordat het een beetje vershoof. Misschien is het zoiets? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
dfader schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:16:
[...]

Het klinkt misschien heel stom, maar ik heb iets vergelijkbaars gehad en toen bleek het te liggen aan iets wat in het bakje van de middenconsole bleek te liggen: een mobiele telefoon. Die zorgde voor dat geluid doordat het een beetje vershoof. Misschien is het zoiets? :?
Heb ik ook aan zitten denken, maar het gaat daar te hard voor en ik heb ook echt het idee dat ik het voel (maar dat is moeilijk te bepalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
maik73 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Heb ik ook aan zitten denken, maar het gaat daar te hard voor en ik heb ook echt het idee dat ik het voel (maar dat is moeilijk te bepalen).
Ik denk dat het van je gordels komt. De passagiersgordel tikt hier ook bij optrekken en afremmen omdat deze in rust vrij hangt van de carrosserie. Als de gordel hoogte afsteller (heeft dat ook nog een eigen naam eigenlijk?) op de laagste positie staat dan tikt het hier vaker dan wanneer deze op de hoogste positie staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
maik73 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:22:
[...]

is het niet gewoon je auto-hold. En dus je handrem wordt aangetrokken en weer losgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
theHoff schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:26:
[...]

Ik denk dat het van je gordels komt. De passagiersgordel tikt hier ook bij optrekken en afremmen omdat deze in rust vrij hangt van de carrosserie. Als de gordel hoogte afsteller (heeft dat ook nog een eigen naam eigenlijk?) op de laagste positie staat dan tikt het hier vaker dan wanneer deze op de hoogste positie staat.
Dit had ik voorheen bij mijn Citroen en Renault niet trouwens dat de passagiergordel tikte tegen het plastic. Nu bij drempels en scherpe bochten hoor je hem bij de ID3 wel tikken. (hele kleine ergenis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Simply1337 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:26:
[...]

is het niet gewoon je auto-hold. En dus je handrem wordt aangetrokken en weer losgelaten.
Nee, helaas.... autohold staat uit (problemen met inparkeren) Het is als ik bijvoorbeeld over een drempel ben geweest en ik raak mijn stroompedaal weer aan. Het lijkt alsof er een aandrijfstang ff knoept (blijft moeilijk te omschrijven :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
theHoff schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:26:
[...]

Nee, het is juist als er passagiers in zitten (dus wellicht het gewicht aan die zijde)

Pagina: 1 ... 83 ... 382 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.