Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 82 ... 382 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densterdad2
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02:57
4.1 De rechter buitenspiegel krijg ik niet gekanteld bij inschakelen achteruit. Heb de instel-procedure gevolgd maar helaas. (ik zet het spiegel-verstelknopje op "R")
Zit deze functionaliteit allleen in de max?

[ Voor 10% gewijzigd door densterdad2 op 16-03-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
densterdad2 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:14:
4.1 De rechter buitenspiegel krijg ik niet gekanteld bij inschakelen achteruit. Heb de instel-procedure gevolgd maar helaas.
Zit deze functionaliteit allleen in de Max?
Naar mijn weten is dat alleen mogelijk als je memory seats(ergoactive) hebt. Dus met 1st max/tech/max.

Daarnaast moet je elke keer als je achteruit gaat je zijspiegel knop op R zetten als je achteruit gaat om het te kantelen. Shit reset elke 5min doordat het een digitale knop is geworden :/

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:42

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@Simply1337 help mij nog even met jouw berekening. Heb volgende gegevens:

ik heb een ID charger ingesteld op 3 x 8A (is ca. 5.5 kW)
geen beperkingen vanuit meterkast, dus altijd 5.5 kW beschikbaar voor auto
vertrektijd ingesteld op 07:00 uur
laadperiode ingesteld op 23:00 tot 07:00 uur
klimatiseren op uit
accustand 62% (is ca. 36 kWh)
gewenst 90% (is ca. 52 kWh)
wil dus ca. 16 kWh laden
maar er was uiteindelijk maar tot 79% (is ca. 46 kWh) geladen
ik mis dus 6 kWh, vraag blijft waarom er niet tot 90% is geladen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:26

Freakie1NL

Grote Baas

@Hansoverdiep

Het werkt gewoon niet stabiel. Heb het direct bij 2.1 getest maar het is onbetrouwbaar.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Hansoverdiep schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:45:
@Simply1337 help mij nog even met jouw berekening. Heb volgende gegevens:

ik heb een ID charger ingesteld op 3 x 8A (is ca. 5.5 kW)
geen beperkingen vanuit meterkast, dus altijd 5.5 kW beschikbaar voor auto
vertrektijd ingesteld op 07:00 uur
laadperiode ingesteld op 23:00 tot 07:00 uur
klimatiseren op uit
accustand 62% (is ca. 36 kWh)
gewenst 90% (is ca. 52 kWh)
wil dus ca. 16 kWh laden
maar er was uiteindelijk maar tot 79% (is ca. 46 kWh) geladen
ik mis dus 6 kWh, vraag blijft waarom er niet tot 90% is geladen!
Ik denk omdat de ID4 er vanuit gaat volledig te kunnen chargen op 11kw... Dus start niet om 23.00 met laden maar veel later omdat ie anders te vroeg klaar is. Wellicht zowizo in de app gereduceerd laden aanzetten en controleren of dat nog iets uitmaakt op jouw laadsnelheid.

Die van mij doet standaard 11kw en op geruceerd 6kw.... kan me voorstellen dat bij jou met gereduceerd laden altijd 6kw blijft (5.5)

[ Voor 13% gewijzigd door maik73 op 16-03-2021 08:13 ]

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

daar heb je een punt: de ID.3 weet niet met welk vermogen er kan worden geladen als die informatie niet aanwezig is en gaat mogelijk uit van die 11 kW. ik ging er van uit dat met mijn ID Charger (met extra ader in laadkabel) die info wel aanwezig zou zijn. Mogelijk moet de auto nog leren welk laadvermogen beschikbaar is na een paar sessie onder locatienaam Thuis. Ik zal nog eens wat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
maik73 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Ik denk omdat de ID4 er vanuit gaat volledig te kunnen chargen op 11kw... Dus start niet om 23.00 met laden maar veel later omdat ie anders te vroeg klaar is. Wellicht zowizo in de app gereduceerd laden aanzetten en controleren of dat nog iets uitmaakt op jouw laadsnelheid.

Die van mij doet standaard 11kw en op geruceerd 6kw.... kan me voorstellen dat bij jou met gereduceerd laden altijd 6kw blijft (5.5)
maar hij heeft een id3. en met 5.5kw moet hij gewoon 30% kunnen laden in 8 uur.

Kunnen paar dingen zijn
1. instelling van auto staat 2 etappe niet lekker ingesteld en niet aangevinkt dat het moet gebruiken
2. thuislader heeft moeite met het leveren van stroom en dus krijgt het geen 5.5kw.
3. auto doet moeilijk en stopt met laden halverwege in de nacht
4. auto is tot 80% ingesteld ipv 90%.

Ik laad zelf publiekelijk en dus geen daltarief. maar als test enkele keren wel in 2 etappes geladen en werkt altijd. ook als ik het 16 uur verder had gezet. Paal werd netjes blauw.

EDIT
Hansoverdiep schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:23:
daar heb je een punt: de ID.3 weet niet met welk vermogen er kan worden geladen als die informatie niet aanwezig is en gaat mogelijk uit van die 11 kW. ik ging er van uit dat met mijn ID Charger (met extra ader in laadkabel) die info wel aanwezig zou zijn. Mogelijk moet de auto nog leren welk laadvermogen beschikbaar is na een paar sessie onder locatienaam Thuis. Ik zal nog eens wat testen.
Zet je locatie ook op gereduceerd vermogen. wellicht helpt dat ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Simply1337 op 16-03-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@Simply1337 zal ik doen, fijn dat jullie meedenken. ging er van uit dat auto met een soort kort proefladen info over het laadvermoden van de wallbox analyseert. dat van die 2 etappes begrijp ik nog niet: ik heb toch maar 1 etappe, namelijk binnen de periode 23-7 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als de laadlocatie niet vinkje "beperkt vermogen" heeft dan vermoed ik ook dat de auto denkt dat de locatie 11 kW kan leveren. De software doet dan waarschijnlijk een berekening hoe laat deze moet beginnen met laden om op de ingestelde vertrektijd klaar te zijn. Met een marge van een half uur? Zoiets hield mijn GTE aan meen ik mij te herinneren.
Die vink "beperkt vermogen" aanzetten voor de gekozen locatie zou ik mee beginnen.
"Proefladen" weet ik niks van, niet het idee dat de GTE dat deed en helaas kan mijn ID.3 dit soort dingen nog niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 16-03-2021 09:09 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@Ultraman ik ga dat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-10 20:26
@Hansoverdiep Welke charger heb je? Als het een Wallbox is, zou je kunnen proberen om hem op OCPP te zetten, je kunt dan wat meer informatie krijgen over het laadproces. Ik ben aan het experimenteren met een OCPP integratie voor home assistant, zie https://github.com/lbbrhzn/ocpp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geLp3v4kNt8B3pkmhmZMtuuFQ8c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XwTmEDm0AyPXOEFmPQ53jkRa.png?f=fotoalbum_large

(Power usage komt van de P1 poort van mijn elektriciteitsmeter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Even enkele interessante feitjes wat VW Groep net even vertelt in hun jaarlijkse conferentie.

(nog live)
YouTube: +++ Livestream of the Volkswagen Group Annual Media Conference 2021 +++

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEE0vo8SzyKMtf_K7B5iHOHSZCk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tzaKYV7i51wzE5kgZc8YD5N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oX1u-H0a8zVe-2sQxVc0nk85N8A=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/eclfIOxqUDrGsHa0Ydy3y1kO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgEPCYH594wp1fqpUB-jLMwisYE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RCUnGxHxi5QqguEv0o2Y3MP.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/11lI1snyzdPbft8RyIKLgi1LPzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0X5jK4yKHXvI8FgGgKHZ5Co.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEp-6u25N4bC9dl2mklwbXMnW-A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QuF5C3sxIzdjKSQXD8XbdqMA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_hqBSGgGt8ntVLXmO-2VeL-PYc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTGEmmYgvuYatZ0H0lNOFLpc.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DoEdjESkxNLL2WaT0BlSsXdHuc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzGghdbWTFajFgbz3O5FhfIj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6x1NN5gw4WC5LxaD9vptwlFaQg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4C2Pfze3cQIuYw8Mufuia63.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@wlbbrhzn ik heb een VW ID Charger van Elli. die heb ik met de dipswitches ingesteld op 3 x 8 Ampere. Verder kan ik daar niets op instellen. Het is de basis versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldro19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-01 14:13
Volgende week krijg ik mijn Volkswagen ID.3 Business.
De dealer heeft belooft dat de nieuwste software 2.1 erop te plaatsen.
Wat ik begrijp uit deze forum berichten, is dat de navigatie van VW momenteel nog geen tussenstops aan geeft tijdens een langere route. (Zoals Tesla's bijvoorbeeld wel doen)

Wat ik ook begrijp is dat deze update er wel komt.
Gebruiken jullie hiervoor momenteel een mobiele app op je telefoon, die dit wel goed aan geeft?

Waar ik dus naar op zoek ben, is een app die mij navigeert naar een locatie, en waar nodig laad stops aan geeft.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Eldro19 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:10:
Wat ik begrijp uit deze forum berichten, is dat de navigatie van VW momenteel nog geen tussenstops aan geeft tijdens een langere route. (Zoals Tesla's bijvoorbeeld wel doen)

Gebruiken jullie hiervoor momenteel een mobiele app op je telefoon, die dit wel goed aan geeft?

Waar ik dus naar op zoek ben, is een app die mij navigeert naar een locatie, en waar nodig laad stops aan geeft.

Ik hoor het graag!
ABRP. https://abetterrouteplanner.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Eldro19 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:10:

Ik hoor het graag!
Dat doet hij wel vanaf 0783/0792 [even instelling onder navigatie aanvinken], alleen zeer ondermaats. geen keuze voor type lader, snelheid, aanbieder etc.
Eigenlijk veel lange routes buiten duitsland is het nog.. zeeeeeeeeeeer ondermaats qua laadstopkeuzes.

Verbetering komt wel.. ooit. voor nu is ABRP de keuze voor lange afstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:21

buz

3.1P met steunhaak:
Update gelukt!
Ik ben blij dat ik de id3 weer terug heb; wat een fijne auto om in te rijden.
Met plezier heb ik de leen-Up weer teruggegeven. Alsof je in een grasmaaier rijdt }:O

De dealer meldde dat ze de opdracht hebben gekregen om het boekje uit de auto te verwijderen, maar desgewenst kon ik hem wel mee krijgen. Aangezien ik toch alles online uitzoek, heb ik er maar voor bedankt. Nog meer reden om eens in de auto te zitten en de help functie eens door te nemen. :)

Apple car play kreeg ik nu ook draadloos aan de praat. Die deed het pas nadat ik mijn telefoon opnieuw had gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Bij mij lag er een compact readme boekje van 60 pagina's op de voorstoel. Vond ik wel netjes eigenlijk. De bestaande documentatie is volgens mij niet weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Heb bij mij ook gekeken, en boekje ligt nog gewoon in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH80
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 11:20
Simply1337 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:23:
[...]

Dat doet hij wel vanaf 0783/0792 [even instelling onder navigatie aanvinken], alleen zeer ondermaats. geen keuze voor type lader, snelheid, aanbieder etc.
Eigenlijk veel lange routes buiten duitsland is het nog.. zeeeeeeeeeeer ondermaats qua laadstopkeuzes.

Verbetering komt wel.. ooit. voor nu is ABRP de keuze voor lange afstanden.
klopt die instellingen had ik ook al gevonden, echter werkt idd ondermaats sommige (snel) laadpunten worden niet weergegeven en de navigatie laat je soms omr- of terugrijden op snelweg.

Klopt het trouwens dat er een premium abbonementje nodig is om ABRP weer te geven via carplay en om bepaalde functies te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
TinusH80 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:58:
[...]

klopt die instellingen had ik ook al gevonden, echter werkt idd ondermaats sommige (snel) laadpunten worden niet weergegeven en de navigatie laat je soms omr- of terugrijden op snelweg.

Klopt het trouwens dat er een premium abbonementje nodig is om ABRP weer te geven via carplay en om bepaalde functies te gebruiken?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10 21:23
TinusH80 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:58:
[...]

Ja. De extra functies zijn geloof ik gebruik van real time weerdata. Het is echter niet noodzakelijk. Je kunt ABRP ook gewoon op je telefoon draaien in de app. Telefoon in een houdertje op een ventilatierooster en presto.

Sowieso handig om het laadpunt als bestemming in de navigatie van de auto in te voeren. Als het goed is gaat de auto dan op weg naar het laadpunt de batterij optimaal op temperatuur brengen om snel te kunnen laden (komt geloof ik in een update en is vooral in de winter van belang).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Waarom de trommelremmen achter een top idee zijn. Dit is na 2 dagen stil staan en voornamelijk rijden in B.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQnU7MUwIYKHWt39hOAedlE75FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ij6T98wz58tOv9B3cxPYRW9s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-10 18:31
Freakie1NL schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:40:
Waarom de trommelremmen achter een top idee zijn. Dit is na 2 dagen stil staan en voornamelijk rijden in B.

[Afbeelding]
Daarom heb ik maar Sanya's genomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1

[Afbeelding]
Ik heb dit eerlijk gezegd ook al met de huidige ICE. Door veel te anticiperen en uitrollen hoef ik nauwelijks te remmen. En helemaal nu met de weinige kilometers moet ik regelmatig even een paar keer stevig remmen om de schijven weer van de roest te ontdoen.

Ik vind die trommelremmen helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-10 21:17

[Afbeelding]
Ja, toch even laat en goed remmen ;)

Maar inderdaad, de achterkant ziet er een stuk strakker uit met die zwarte trommelremmen, goede keuze van VW. Morgen hier eindelijk weer op de zomerbanden, wat gaat het heerlijk rustig zijn :9~

[ Voor 6% gewijzigd door AMARONE op 16-03-2021 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Totaal offtopic:

Wisten jullie dat de nieuwe
- Golf R-line/GTE/GTI
- Tiguan R-Line
- Arteon R-Line

touch knoppen op het stuur heeft hetzelfde als bij de ID.x?

Waarvan alleen de Golf 8 ook de nieuwe MIB3 infotainment heeft wat een look-a-like/hetzelfde? is als wat wij hebben op de ID.x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-10 09:24
Simply1337 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:25:
Totaal offtopic:

- Golf R-line/GTE/GTI
- Tiguan R-Line
- Arteon R-Line

Waarvan alleen de Golf 8 ook de nieuwe MIB3 infotainment heeft wat een look-a-like/hetzelfde? is als wat wij hebben op de ID.x
Klopt zal een schok zijn voor sommige

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
C0C0 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:31:
[...]

Klopt zal een schok zijn voor sommige
Laat Blue-eagle het maar niet horen. Die moet nu tot zijn dood in een Golf uit 2017 rijden... Wel lekker goedkoop als tweedehands over 30 jaar /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
theHoff schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:38:
[...]

Laat Blue-eagle het maar niet horen. Die moet nu tot zijn dood in een Golf uit 2017 rijden... Wel lekker goedkoop als tweedehands over 30 jaar /s
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
De aandelenbeurzen hebben er wel vertrouwen in... +7% vandaag... En gisteren ook al dik erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-10 10:35
Simply1337 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:25:
Totaal offtopic:

- Golf R-line/GTE/GTI
- Tiguan R-Line
- Arteon R-Line

Ja, de bediening van licht, audio etc. in de Golf 8 is hetzelfde als de ID serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:03
3.1P

Update naar 2.1 probleemloos in 1,5 dag. Netjes een 3.1P als leenauto gekregen.

Ik had de steunhaak al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-10 16:11
3.1P
Auto met steunhaak vandaag weer opgehaald van de update, van 564 naar 792. Het navigatiesysteem staat nog op 19.8. Kan ik nu deze online update of moet ik de update ergens vandaan halen?
Eerste indruk is positief, swipen gaat veel soepeler en sneller. Twee vingers bijvoorbeeld om stoelverwarming hoger of lager te zetten gaat nu makkelijker. WeConnect is gelijk aangepast met de nieuwe mogelijkheden. Morgen me in CarPlay verdiepen.

Keurig een Tiguan als leenauto meegekregen en ID 100% volgeladen.

[ Voor 7% gewijzigd door mcmiles op 16-03-2021 19:54 ]

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mcmiles schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:48:
3.1P
Auto met steunhaak vandaag weer opgehaald van de update, van 564 naar 792. Het navigatiesysteem staat nog op 19.8. Kan ik nu deze online update of moet ik de update ergens vandaan halen?
Eerste indruk is positief, swipen gaat veel soepeler en sneller. Twee vingers bijvoorbeeld om stoelverwarming hoger of lager te zetten gaat nu makkelijker. WeConnect is gelijk aangepast met de nieuwe mogelijkheden. Morgen me in CarPlay verdiepen.

Keurig een Tiguan als leenauto meegekregen en ID 100% volgeladen.
Jammer dat volkswagen dit probleem niet erkent dat ota pas van een nieuwere versie werkt en los staat van de 2.1 software. Bij wittebrug gaven ze aan dat het normaal geld kost maar ik ga het toch proberen dat ze gewoon de navi die update geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

mcmiles schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:48:
Het navigatiesysteem staat nog op 19.8. Kan ik nu deze online update of moet ik de update ergens vandaan halen?
In dit topic is eerder gesteld dat je de navigatie van de Golf 8 kunt downloaden en je met een usb stick kunt upgraden. Daarna moet het automatisch gaan. Ik heb het zelf niet hoeven proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door 7o9 op 16-03-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
7o9 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:53:
[...]

In dit topic is eerder gesteld dat je de navigatie van de Golf 8 kunt downloaden en je met een usb stick kunt upgraden. Daarna moet het automatisch gaan. Ik heb het zelf niet hoeven proberen.
Dank voor de tip. Ik heb inmiddels deze gevonden voor de ID https://app-connect.volks...pdates/download/#download Dat zal waarschijnlijk dëzelfde zijn. Ga even verder kijken

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-10 17:14
Ik heb hem weer terug! Heerlijk.
Alleen auto komt niet online. Morgen nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:05
mcmiles schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:18:
[...]

Dank voor de tip. Ik heb inmiddels deze gevonden voor de ID https://app-connect.volks...pdates/download/#download Dat zal waarschijnlijk dëzelfde zijn. Ga even verder kijken
Erg benieuwd!

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:04
M'n 4.1M mét trekhaak (fabrieksaf) staat bij de dealer voor 2.1, ben benieuwd of het een beetje smooth gaat :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartFS
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-10 21:21
mcmiles schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:18:
[...]

In de Facebook groep 'VW ID3 Nederland/België' staat een uitgebreide instructie voor het handmatig updaten van de navigatie.
Gelukkig is dit niet nodig voor de meesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Gister kreeg een collega bericht van de dealer dat de update naar 2.1 uitgesteld moet worden. Het is te druk bij de servers van VW en ze kunnen het tempo niet aan van voorzien in de download - dit moet blijkbaar bij elke auto opnieuw. Hij moet 2 weken langer wachten. Ik verwacht dus dat meer mensen dit belletje gaan krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 17-03-2021 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 24-10 12:25
Soeski schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:48:
Gister kreeg een collega bericht van de dealer dat de update naar 2.1 uitgesteld moet worden. Het is te druk bij de servers van VW en ze kunnen het tempo niet aan van voorzien in de download - dit moet blijkbaar bij elke auto opnieuw. Hij moet 2 weken langer wachten. Ik verwacht dus dat meer mensen dit belletje gaan krijgen.
Nog geen belletje gehad en ben vrijdag aan de beurt.. Software en Volkswagen blijft wel een dingetje >:)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Soeski schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:48:
Same here, 4 weken uitgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fischer10
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-06-2021
3.1P met steunhaak

Die van mij heb ik vanochtend naar de dealer gebracht. Ik kreeg direct te horen dat het naar verwachting 2 dagen ging duren. Een andere ID.3 als vervangend vervoer meegekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:41

[Afbeelding]
Om maar een ding te zoeken om de trommelremmen te rechtvaardigen :?
Trommelremmen op een auto anno 2021 vind ik sowieso maar vreemd. Zeker op zo'n zware auto als als die electrische auto's.
Overigens is dat roest op elke auto als deze een dag (of wat) stil staat in de regen.
Nee ik had liever schijven gezien achter, dan maar wat roest om weg te remmen af en toe, maar goed..

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-10 17:14
DonJunior schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:58:
[...]

Trommelremmen op een auto anno 2021 vind ik sowieso maar vreemd. Zeker op zo'n zware auto als als die electrische auto's.
Overigens is dat roest op elke auto als deze een dag (of wat) stil staat in de regen.
Nee ik had liever schijven gezien achter, dan maar wat roest om weg te remmen af en toe, maar goed..
Omdat de elektro motor achter zit rem je amper met je achterremmen, want dat doet de motor voor je.
Voor de duurzaamheid van de remmen hebben ze daarom voor een gesloten systeem gekozen (trommelremmen)
Daarnaast remmen trommelremmen beter dan schijfremmen (blokken zijn groter) alleen hebben ze het hele grote nadeel dat ze te snel veel te warm worden. Aangezien je toch amper remt met je achterremmen is kans klein. Tenzij je op circuit gaat rijden.
Dus ik vind de redenering van VW, naast kostenbesparing, niet heel gek.

[ Voor 3% gewijzigd door mouluh op 17-03-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
BartFS schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 09:39:
[...]

In de Facebook groep 'VW ID3 Nederland/België' staat een uitgebreide instructie voor het handmatig updaten van de navigatie.
Gelukkig is dit niet nodig voor de meesten!
Dank voor je reactie Bart, nu ik 2.1 heb kan ik dan ook online de nieuwste navigatieupdate binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

3

[ Voor 101% gewijzigd door Hansoverdiep op 04-04-2023 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:45
Van het Duitse goingelectric forum
Major Update
- ca. 1x / Jahr
- mit größerem Funktionshub
- also 3.0 Ende 2021
Minor Update
- ca 3x / Jahr
- mit kundenrelevanten Änderungen
- mit werblicher Kommunikation
- also 2.2 und 2.3 im Laufe 2021
Patch & andere
- nach Bedarf, auch ungeplant
- Hotfix / Bugfix / Patch, Anläufe usw.
- ohne werbliche Kommunikation
- also 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.2.1 und 2.3.1 in 2021

Alle Fahrzeuge erhalten die neueste Software mit den maximal möglichen Funktionen (abhängig von der Fahrzeugkonfiguration). Zukünftige Updates enthalten nicht nur kontinuierliche Verbesserungen bestehender Funktionen sondern auch neue Funktionen, die sich zum Teil am Feedback der ID.-Kunden orientieren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bilgy_no1
[...]

Het maakt mij eerlijk gezegd geen klap uit welk soort remmen er wordt gemonteerd, mits ze maar goed genoeg remmen. En als trommelremmen dan het voordeel hebben dat ze onderhoudsvrij zijn (ik geloof dat VW heeft gezegd dat de remmen voor de levensduur van de auto meegaan), dan is dat mooi meegenomen.

Zoals door @mouluh gezegd leveren de trommelremmen icm motorremmen ruim genoeg remkracht op. Maar misschien zie ik nadelen van trommelremmen over het hoofd?

Als de trommelremmen goedkoper zijn, dan helpt het om de 'Bill of Materials' laag te houden en EV's betaalbaar te maken voor meer mensen. Dat vind ik persoonlijk belangrijker dan bijv. flashy remklauwen op een auto te hebben. Even een stellige uitspraak: wat mij betreft mogen ze ook stalen velgen met plastic wieldoppen monteren als die aerodynamischer zijn, 25 km meer bereik opleveren en de auto €1000 goedkoper maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
AMARONE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:48:
[...]

Jammer dat volkswagen dit probleem niet erkent dat ota pas van een nieuwere versie werkt en los staat van de 2.1 software. Bij wittebrug gaven ze aan dat het normaal geld kost maar ik ga het toch proberen dat ze gewoon de navi die update geven.
Ik vind het toch wel gek dat ze in 2021 een auto uitleveren met kaarten van 2019 en dan de klant vertellen dat hij het zelf maar uit moet zoeken. En ls ik je goed begrijp dan durven ze ook nog geld te vragen voor het updaten van de kaarten. Ik zou zelf verwachten dat die service is inbegrepen bij de 3 jaar Navigatie Pro of hoe dat dan ook heet.

Sowieso vind ik het erg vreemd dat de auto's met zulke verschillende kaartversies worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03:45
Dacht dat met de 2.1 update interdaad de OTA voor de kaartupdates ook geactiveerd zou worden.

Worden klanten vertelt dat ze handmatig de kaarten moeten updaten alvorens de OTA kaart update functie werkt?

Als ik dit forum niet las wist ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Kanter schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:55:
Dacht dat met de 2.1 update interdaad de OTA voor de kaartupdates ook geactiveerd zou worden.

Worden klanten vertelt dat ze handmatig de kaarten moeten updaten alvorens de OTA kaart update functie werkt?

De kaart updates gaan automatisch.... echter de eerste ID3's zijn uitgeleverd met een navigatie kaart welke niet via OTA te updaten is....
Sterker nog.... als je de 2.0 of eerdere software versie hebt en kaarten nieuwer dan 19.x dan werkte de kaart update al via OTA

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Kanter schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:55:

Dealers weten hier ook niet van, ik heb het bij de aanmelding van de 2.1 update wel aangegeven dat de oudere versie niet OTA gaat. Meestal gooien ze het dan erop dat OTA bij 2.1 wel werkt wat gewoon niet waar is.

VW weet hier ook van maar helaas geen oplosisng vooralsnog, jammer.

Trouwens, zomerbanden _/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
maik73 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:59:
[...]

De kaart updates gaan automatisch.... echter de eerste ID3's zijn uitgeleverd met een navigatie kaart welke niet via OTA te updaten is....
Sterker nog.... als je de 2.0 of eerdere software versie hebt en kaarten nieuwer dan 19.x dan werkte de kaart update al via OTA
Dank Maik, ik ben gisteren van 564 naar 792 gegaan met navigatiesoftware 19.8. Dat betekent dat ik eerst handmatig moet updaten en vanaf die versie kan ik updates via OTA binnenhalen. Lees ik dat goed? Alvast dank voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maik73
mcmiles schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:14:
[...]

Dank Maik, ik ben gisteren van 564 naar 792 gegaan met navigatiesoftware 19.8. Dat betekent dat ik eerst handmatig moet updaten en vanaf die versie kan ik updates via OTA binnenhalen. Lees ik dat goed? Alvast dank voor je reactie.
Wat betreft kaart updates klopt dit idd.... Anders krijg je wel systeem updates binnen, maar geen kaartupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
maik73 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Wat betreft kaart updates klopt dit idd.... Anders krijg je wel systeem updates binnen, maar geen kaartupdates.
Dank dan is het nu helder. Ik heb de software en de downloadmanager hier weggehaald: https://app-connect.volks...updates/system/#selection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08-2023
Vandaag een belletje gehad voor een nieuwe terugroepactie id4. Er is iets mis met de hoofdsteunen achter, maar de dealer kon niet precies vertellen wat het probleem is. Anderen die de terugroep al hebben gehad of gedaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred66
mcmiles schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:28:
[...]

Dank dan is het nu helder. Ik heb de software en de downloadmanager hier weggehaald: https://app-connect.volks...updates/system/#selection
In principe werken OTA kaart updates al vanaf de 0564 versie. Bij mij heeft dit van begin af aan (sinds eind oktober) altijd gewerkt. Blijkbaar gaat het niet altijd goed met een te oude voorgeinstalleerde kaart. Wat ik begrepen heb is dat je de nieuwe kaarten moet downloaden en uitpakken op een usb sitck en die in de auto plaatsen. Downloaden vindt dan op de achtergrond plaats. Je kunt/hoeft hier niets voor te starten. Het kan wel even duren maar dat is een mooi excuus om een rondje te gaan rijden :+

Als je het duits een beetje machtig bent dan kun je in deze thread meer info vinden vindenhttps://www.goingelectric...ewtopic.php?f=397&t=62996

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alfred66
edkreuk schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 10:32:
[...]

Same here, 4 weken uitgesteld
Jammer dat er weer vertraging ontstaat... Deze software versie is het wachten echt wel waard namelijk. Komend vanaf de eerste 0564 release voelt de 2.1 versie als een forse stap vooruit. Alles gaat veel vloeiender, start sneller en functioneel gezien is het een stuk completer. Ik ben eigenlijk wel verrast hoe fijn deze versie werkt.

De Apple Carplay integratie vind ik een fijne toevoeging en werkt zonder gedoe zoals telefoon unlocken of kabeltjes aansluiten. Het gaat helemaal automatisch en werkt snel en betrouwbaar. Met name mooi voor spotify en alternatieve navigatie apps...

Ook het kleine scherm boven het stuur heeft een mooie upgrade gekregen. Het toont meer gedetailleerd de auto's die op de weg rijden, dit geeft ook een veel beter gevoel wat er herkend wordt door de camera's en radars. De AR hud is een coole toevoeging vind ikzelf. En als je nu nog de verkeerde afslag neemt met al die navigatie pijlen, ID-light en gesproken aanwijzingen dan ben je wel oliedom O-) . Maar eerlijk gezegd voelt het ook wel een beetje information overload maar mooi is het allemaal wel...

Eerste bugje ook al gevonden. De automatische stuurverwarming is wel heel heet :D , ook op de laagste stand. Dit klopt niet t.o.v. de 0564 versie. Als ik m met de hand op de laagste stand zet gaat het wel goed.
Na de update stond ook de automatische snelheidsaanpassing op basis van herkende verkeersborden weer aan. Dat heb ik maar weer snel uitgezet want dat werkt echt niet fijn en is m.i. gewoon gevaarlijk als je op de snelweg ineens naar 50km p.u. wordt gedwongen 8)7

Ik ben in ieder geval blij dat het de goede kant op gaat zo en ik ben benieuwd of alle vage waarschuwingsmeldingen nu de wereld uit zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
Alfred66 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Jammer dat er weer vertraging ontstaat... Deze software versie is het wachten echt wel waard namelijk. Komend vanaf de eerste 0564 release voelt de 2.1 versie als een forse stap vooruit. Alles gaat veel vloeiender, start sneller en functioneel gezien is het een stuk completer. Ik ben eigenlijk wel verrast hoe fijn deze versie werkt.

De Apple Carplay integratie vind ik een fijne toevoeging en werkt zonder gedoe zoals telefoon unlocken of kabeltjes aansluiten. Het gaat helemaal automatisch en werkt snel en betrouwbaar. Met name mooi voor spotify en alternatieve navigatie apps...

Ook het kleine scherm boven het stuur heeft een mooie upgrade gekregen. Het toont meer gedetailleerd de auto's die op de weg rijden, dit geeft ook een veel beter gevoel wat er herkend wordt door de camera's en radars. De AR hud is een coole toevoeging vind ikzelf. En als je nu nog de verkeerde afslag neemt met al die navigatie pijlen, ID-light en gesproken aanwijzingen dan ben je wel oliedom O-) . Maar eerlijk gezegd voelt het ook wel een beetje information overload maar mooi is het allemaal wel...

Eerste bugje ook al gevonden. De automatische stuurverwarming is wel heel heet :D , ook op de laagste stand. Dit klopt niet t.o.v. de 0564 versie. Als ik m met de hand op de laagste stand zet gaat het wel goed.
Na de update stond ook de automatische snelheidsaanpassing op basis van herkende verkeersborden weer aan. Dat heb ik maar weer snel uitgezet want dat werkt echt niet fijn en is m.i. gewoon gevaarlijk als je op de snelweg ineens naar 50km p.u. wordt gedwongen 8)7

Klopt, de stuurwielverwarming in de laagste is warmer dan in de 564 versie, zou iets lager mogen wat mij betreft. En automatische verkeersbord herkenning ook snel uit gezet, is gewoon gevaarlijk.

Ik ben in ieder geval blij dat het de goede kant op gaat zo en ik ben benieuwd of alle vage waarschuwingsmeldingen nu de wereld uit zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
De automatische verkeersbordherkenning zelf is niet gevaarlijk. Wel spannend is de instelling dat hij naar die snelheid moet handelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-10 11:05
Soeski schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:26:
De automatische verkeersbordherkenning zelf is niet gevaarlijk. Wel spannend is de instelling dat hij naar die snelheid moet handelen ;)
4.1

Zeker, ik heb de snelheidsaanpassing tijdens ACC uitgezet. Hier op de Groningse ring, ging hij ineens naar 100km/u ipv 70 km/u 8)7

Overigens, gister had ik ineens dat ACC niet werkte. Het was alleen tijdens dat ritje. Na parkeren en opnieuw wegrijden was het weg. Hebben anderen dit ook meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Alfred66 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:10:
[...]

Eerste bugje ook al gevonden. De automatische stuurverwarming is wel heel heet :D , ook op de laagste stand. Dit klopt niet t.o.v. de 0564 versie.
Yup, las die bug ook. Als je automatisch stuurverwarming aan hebt staan gaat het niet aan op het niveau die je hebt geselecteerd, maar gebruikt het stand 3 terwijl je 1/2 hebt geselecteerd en visueel zichtbaar is. Lekker warme handjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Simply1337 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:33:
[...]

Yup, las die bug ook. Als je automatisch stuurverwarming aan hebt staan gaat het niet aan op het niveau die je hebt geselecteerd, maar gebruikt het stand 3 terwijl je 1/2 hebt geselecteerd en visueel zichtbaar is. Lekker warme handjes.
Daar zou mijn vrouw héél gelukkig van worden. Koukleum.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Gaan wij weer. Dus omdat het 2021 is een techniek die goed beargumenteerd is oud? Paar pagina's geleden al vermeld maar de ID.X heeft de motor op de achteras zitten. Door het terugwinnend vermogen gebruik je de achterrem zelden. Zou je de roest ervan willen wegremmen zit je tegen een noodstop aan. Nee dat is comfortabel om regelmatig te moeten doen.

Vorige keer al gezegd en zal het herhalen maar het zou geen kwaad kunnen als automobilisten standaard een lesje op motor krijgen om wat meer te snappen van de dynamiek van de van een voertuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
Freakie1NL schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 13:49:
[...]

Gaan wij weer. Dus omdat het 2021 is een techniek die goed beargumenteerd is oud? Paar pagina's geleden al vermeld maar de ID.X heeft de motor op de achteras zitten. Door het terugwinnend vermogen gebruik je de achterrem zelden. Zou je de roest ervan willen wegremmen zit je tegen een noodstop aan. Nee dat is comfortabel om regelmatig te moeten doen.

Vorige keer al gezegd en zal het herhalen maar het zou geen kwaad kunnen als automobilisten standaard een lesje op motor krijgen om wat meer te snappen van de dynamiek van de van een voertuig.
Iemand is op zijn pik getrapt. Rustig maar hoor. :X

Overigens heb ik gewoon motorrijlessen gehad hoor dat heeft hier vrij weinig mee te maken.
Je hebt gewoon meer remvermogen met schijven, het is niet voor niets dat ze geen trommels op een Ferrari zetten.

Nog wat leesvoer:
https://www.auto-onderdel...-schijfrem-vervangen-2492

En ik quote even
Omdat trommelremmen bij hoge snelheden en bij veelvuldig gebruik gemakkelijk oververhit kunnen raken keek men al begin 1900 naar de mogelijkheid van de schijfrem.
Bron: https://www.louwmanmuseum.nl/de-remmen-van-de-automobiel/

Ja noem mij maar onderbeleerd maar ik vind het rijden met schijven toch een fijner gevoel geven dan met die 'oude vertrouwde' trommel techniek.

[ Voor 33% gewijzigd door DonJunior op 17-03-2021 16:20 ]

*sowieso

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Forumbezoeker
Nog even ter onderbouwing over de trommelremmen discussie. In Auotweek hebben ze de ID.4 naast een Kia e-Niro gezet. De e-Niro heeft net als de ID.4 voor geventileerde schijven. Achter heeft de e-Niro schijven en de ID.4 trommels. Gewicht KIA 1.712kg, gewicht ID.4 in 1st Max uitvoering 2.2024kg.

De remweg bij 50-0 km/h: KIA 9,3m VW 9,1m
De remweg bij 100-0 km/h KIA 36,7m VW 35,8m

Dit plus het feit dat het nadeel van trommelremmen (worden sneller warm bij intensief gebruik) voor een groot deel wordt opgeheven door het regeneren via de achteremmen geeft mij vertrouwen in de keuze welke VW heeft gemaakt. Onderaan de streep betekenen trommelremmen ook gewoon minder onderhoud, dus minder gebruikerskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forumbezoeker
ID.4.1

Ik kon het volgende niet terug vinden in het forum; In de We Connect ID app zie ik bij locatie mijn eigen huidige locatie, kortom niet de locatie van het voertuig. Wat uiteraard erg handig is met het terugvinden van je auto na bijv. parkeren in een grote stad. Kijk ik over deze optie heen of is dit niet beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 23:28
maik73 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 11:59:
[...]

Mijn ID3 heeft de kaart wel automatisch geupdate vanaf 19.8, dus soms werkt het blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Forumbezoeker schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:32:
Nog even ter onderbouwing over de trommelremmen discussie. In Auotweek hebben ze de ID.4 naast een Kia e-Niro gezet. De e-Niro heeft net als de ID.4 voor geventileerde schijven. Achter heeft de e-Niro schijven en de ID.4 trommels. Gewicht KIA 1.712kg, gewicht ID.4 in 1st Max uitvoering 2.2024kg.

De remweg bij 50-0 km/h: KIA 9,3m VW 9,1m
De remweg bij 100-0 km/h KIA 36,7m VW 35,8m

Dit plus het feit dat het nadeel van trommelremmen (worden sneller warm bij intensief gebruik) voor een groot deel wordt opgeheven door het regeneren via de achteremmen geeft mij vertrouwen in de keuze welke VW heeft gemaakt. Onderaan de streep betekenen trommelremmen ook gewoon minder onderhoud, dus minder gebruikerskosten.
Laat ik voorop stellen dat ik de keuze vanuit VW wel snap. Maar ik vind (let wel, mijn mening) dat het zulke ouderwetse techniek is.. waarom zou je dat hedentendage nog gebruiken.
Schijven en remmen kosten ook de wereld niet en hoeven ook echt niet zo vaak vervangen te worden (ook zeker niet als je inderdaad het regeneratief remmen meecalculeerd)

Het voelt gewoon zo goedkoop.. (gewoon een gevoel van mij)
De laatste auto die ik heb gehad met trommels achter was een Nissan uit '91. Da's echt wel ff terug. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
DonJunior schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:23:
[...]

Laat ik voorop stellen dat ik de keuze vanuit VW wel snap. Maar ik vind (let wel, mijn mening) dat het zulke ouderwetse techniek is.. waarom zou je dat hedentendage nog gebruiken.
Schijven en remmen kosten ook de wereld niet en hoeven ook echt niet zo vaak vervangen te worden (ook zeker niet als je inderdaad het regeneratief remmen meecalculeerd)

Het voelt gewoon zo goedkoop.. (gewoon een gevoel van mij)
De laatste auto die ik heb gehad met trommels achter was een Nissan uit '91. Da's echt wel ff terug. ;)
houd je hart maar dan vast, want de Audi Q4 Etron heeft ook trommelremmen achter. Netzoals de ID.3 en Enyaq.

Ben benieuwd of de AWD's hierin een verschil gaan brengen doordat het voertuig wellicht een sportievere karakter krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 16:27:
[...]

houd je hart maar dan vast, want de Audi Q4 Etron heeft ook trommelremmen achter. Netzoals de ID.3 en Enyaq.

Ben benieuwd of de AWD's hierin een verschil gaan brengen doordat het voertuig wellicht een sportievere karakter krijgt.
Je zou zeggen dat bij een AWD de reden om voor trommels te kiezen nog logischer is, je hebt immers 2 motoren om op af te remmen (= nog minder snel de remmen belasten).

Dus voor & achter trommels? _O- Zal wel niet, je moet tenslotte ook betrouwbaar kunnen remmen als de motor om wat voor reden dan ook (bv. een te volle accu) niet kan regenereren.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcmiles
Zo CarPlay geactiveerd, wat ziet dat er goed uit en werkt lekker! Weet iemand of je ook het homescreen kan aanpassen? De apps op page 2 en daarna gaat prima via de iPhone CarPlay settings. Op het homescreen staat AppleMaps, muziek etc. Zie afbeelding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Kw8Dzm1GxeG0WmhrpJtBq1IHEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTHNAJA8mYsVAMQt0ZFbktpz.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een vraag, mijn iPhone heeft permanente verbinding met het infotainment systeem zodra ik instap. Betekent dat ook dat het infotainment systeem met internet in verbinding staat? Omdat webradio bij updates aangeeft eerst eerst een verbinding met internet te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVTl7MV15kGVin7P3wUwL7KH-q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNTA37sY7cjwSmMwC8hA1vOj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUStuAee2CpU5DfU8hdVlrk4oV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4HgRi57sUn52bYyhi8s1v3j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:34
nietnormaal schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:53:
[...]

Mijn ID3 heeft de kaart wel automatisch geupdate vanaf 19.8, dus soms werkt het blijkbaar wel.
Id3 max, december.

Ik snap er nou helemaal niks meer van. Zeggen jullie nou dat na de update naar 2.1 ik nog steeds de kaart moet update en dat handmatig omdat die anders niet OTA update? Dat doen ze niet gelijk in de garage ofzo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
Bschnitz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Id3 max, december.

Ik snap er nou helemaal niks meer van. Zeggen jullie nou dat na de update naar 2.1 ik nog steeds de kaart moet update en dat handmatig omdat die anders niet OTA update? Dat doen ze niet gelijk in de garage ofzo?
Bij mij in ieder geval niet, ik was niet attent genoeg want ik zag het pas toen ik thuis was dat na de 2.1 update de navigatie nog steeds op 19.8 staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:36

MLLL

Palm Treo 650

Een nadeel van trommelremmen is is dat met open lichtmetalen velgen geen porum is als je die trommels open en bloot zit zitten. En trommelremmen kunnen aan de buitenkant ook roesten en dát rem je er nooit af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
[...]

Id3 max, december.

Volkswagen doet hier altijd moeilijk over en willen geld hebben voor de update. Bij Volvo had ik na onderhoud ook altijd netjes de nieuwste kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
mcmiles schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:18:
[...]

Bij mij in ieder geval niet, ik was niet attent genoeg want ik zag het pas toen ik thuis was dat na de 2.1 update de navigatie nog steeds op 19.8 staat
Maar de kaart op de site van VW is van medio 2020, hoezo staat die er sowieso niet op als een auto medio december uitgeleverd wordt...

Maar eh? Als die site goed begrijp is het niks anders dan .zip dl uitpakken op een stik en dan ergens updaten via het scherm? Is dat alles of moet de app van de navigatie los geüpdate worden nog?

Morgen ochtend heb ik de afspraak bij de dealer voor de update en het is me nu nog steeds niet duidelijk waar ik op moet letten...

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
Die discussie over trommelremmen komt regelmatig terug. Het klinkt ouderwets idd maar het is natuurlijk niet zo dat ze een setje uit de jaren 70 onder de ID.3/4 hebben geschroefd.
De fabrikant van die dingen (continental) is best trots op het nieuwe ontwerp hiervan. Geen onderhoud de eerste 150.000km en geschikt voor auto’s tot 3,5 ton is natuurlijk niet verkeerd.

Voor wat het waard is altijd leuk om de specs even na te lezen. Volgens mij valt het allemaal wel mee, ik vind het prima dat ze er onder zitten... https://www.continental.c...en/2020-10-07-id-3-236846

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
[...]

Id3 max, december.

Klopt inderdaad - "probleem" is ook bekend bij VW inmiddels. 19.8 update niet vanzelf. De mensen die wel fabriek af al OTA updates van de navi kregen begonnen al met 20.3. Waarom het zo is - geen idee.
Het is dan wel jammer dat je het zelf handmatig moet oplossen en dat de dealer dit niet voor je doet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Soeski schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Klopt inderdaad - "probleem" is ook bekend bij VW inmiddels. 19.8 update niet vanzelf. De mensen die wel fabriek af al OTA updates van de navi kregen begonnen al met 20.3. Waarom het zo is - geen idee.
Het is dan wel jammer dat je het zelf handmatig moet oplossen en dat de dealer dit niet voor je doet inderdaad.
Gok dat het al 100x gevraagd is, maar vinden lukt niet. Hoe zie ik welke versie ik heb? Neem aan dat er een geheime combo is om in dat menu te komen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Bschnitz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:03:
[...]

Gok dat het al 100x gevraagd is, maar vinden lukt niet. Hoe zie ik welke versie ik heb? Neem aan dat er een geheime combo is om in dat menu te komen ?
Je gaat naar menu systeeminstellingen (tandwieltje) en dan naar systeeminformatie. Daar vind je de software en hardware versies terug inclusief de navigatiedatabase.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Alfred66 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:40:
Die discussie over trommelremmen komt regelmatig terug. Het klinkt ouderwets idd maar het is natuurlijk niet zo dat ze een setje uit de jaren 70 onder de ID.3/4 hebben geschroefd.
De fabrikant van die dingen (continental) is best trots op het nieuwe ontwerp hiervan. Geen onderhoud de eerste 150.000km en geschikt voor auto’s tot 3,5 ton is natuurlijk niet verkeerd.

Voor wat het waard is altijd leuk om de specs even na te lezen. Volgens mij valt het allemaal wel mee, ik vind het prima dat ze er onder zitten... https://www.continental.c...en/2020-10-07-id-3-236846
Hier overigens de Engelse variant (vind ik persoonlijk wat makkelijker lezen)
https://www.continental.c...ses/volkswagen-id3-236882

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
Alfred66 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:22:
[...]

Je gaat naar menu systeeminstellingen (tandwieltje) en dan naar systeeminformatie. Daar vind je de software en hardware versies terug inclusief de navigatiedatabase.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZILDjZ-w1E0x6Min-CWrJ8e89_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7KezLbN7FctbU0Ew8j2uX1Cs.jpg?f=fotoalbum_large

Hoef dus niks te doen als ik het zo zie, toch? V 20.9 was al goed als ik alles goed heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:03
Na een dag met 2.1 (3.1P) te hebben gereden:

Systeem werkt snel, draadloos CarPlay is heel fijn.

Ik kwam dus van 0564 en m’n Navi staat nu op 21.1. Niks voor hoeven doen.

Maar goed, verschil moet er zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Bschnitz schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 18:30:
[...]

[Afbeelding]

Hoef dus niks te doen als ik het zo zie, toch? V 20.9 was al goed als ik alles goed heb begrepen.
Je loopt wel achter maar met deze versie zou het wel automatisch moeten gaan. Downloaden gebeurd onder het rijden. Als je niet regelmatig wat langere stukken rijdt of niet voor online kiest bij wegrijden dan zou het kunnen verklaren waarom je een aantal versies achter loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Na de 2.1 update van afgelopen weekend vanmiddag mijn eerste foutmelding:
Bocht verlichting niet beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Helaas de 4.1M mét trekhaak mag (in ieder geval) één nachtje bij de dealer blijven. Als leenauto een Seat Mii mee gekregen. Best een geinig bakje voor de korte ritjes :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 13:56

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik zit nu op 8 werkdagen voor een update van een 4.1m met trekhaak en warmtepomp.

Zijn er al mensen met een ID.4 met warmtepomp waar de update gelukt is?

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Mooie bak hoor die ID.4 in reallife.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4n9AreRdmu4ItlUQgeVDvLKcieE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcvERFUxIoz0Fu6Z4BLcJkqs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-10 19:55
Net 1Gb/90 dagen gratis tegoed geactiveerd via Cubicon. Stappen gevonden via de Facebook First movers club (zie onder). Voor degene die niet zo gevorderd zijn in het Duits: account aanmaken, inloggen op de genoemde 'oude' site, gratis pakket selecteren, wel creditcard gegevens achterlaten. Vervolgens is het tegoed ook zichtbaar in het 'nieuwe' portaal.

Erstmal: Megadank an Andy Köhler, wär ich nie drauf gekommen!!!

1.) auf auto.cubictelecom.com gehen
2.) nach unten scrollen: da taucht das „bisherige Portal“ auf
3.) dort mit den gleichen Zugangsdaten einloggen und man kann dort das Gratispaket buchen (man muss aber Kreditkarte hinterlassen)
4.) dann ist das gebuchte Paket auch im „neuen“ Portal zu sehen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
AkroBatik schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:52:
Ik zit nu op 8 werkdagen voor een update van een 4.1m met trekhaak en warmtepomp.

Zijn er al mensen met een ID.4 met warmtepomp waar de update gelukt is?
Yes... 4.1M met trekhaak en warmtepomp

Vrijdag ochtend gebracht. Zondag klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 13:56

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

maik73 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 20:20:
[...]

Yes... 4.1M met trekhaak en warmtepomp

Vrijdag ochtend gebracht. Zondag klaar
Hmm:

Wij zijn nog met uw auto met kenteken bezig. Bij bijzonderheden nemen wij contact met up. Mvg,

We wachten nog even ... morgen maar eens bellen.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

DonJunior schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 14:47:
[...]

Iemand is op zijn pik getrapt. Rustig maar hoor. :X

Overigens heb ik gewoon motorrijlessen gehad hoor dat heeft hier vrij weinig mee te maken.
Je hebt gewoon meer remvermogen met schijven, het is niet voor niets dat ze geen trommels op een Ferrari zetten.

Nog wat leesvoer:
https://www.auto-onderdel...-schijfrem-vervangen-2492

En ik quote even

[...]
.
Snap je reactie, was niet mijn bedoeling om zo over te komen.

2 dingen. In dit topic komen nu repeterende dingen terug als hoe update ik mijn navi want hij update niet, maar ook de voor en nadelen van de achterrem is al meerdere malen langs gekomen. Iets wat nog niet was langs gekomen was de super snelle vliegroest die je rond deze dagen op schijven hebt. Dat is niet het enige voordeel van de trommelrem en dit was al reeds eerder besproken, vandaar mijn reactie. Ik zie nu hoe hij overkomt, niet zo bedoelt. Snap ook wel dat in de honderden pagina's er veel dubbele informatie zit.

Punt 2 en dan gaan we offtopic snap ik niet dat je als motorrijles hebt gehad je zo stellig bent over trommelrem vs schijf. Een oude Er-5 (menig lesmotor 10-15 jaar terug) remt net zo hard met het achterwiel als een Er-6.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
Kwam info over de OTA functionaliteit tegen incl screenshots. Volgens die screenshots duurt de installatie maar 11 min ipv 1 dag :+
Het bestaat dus echt :)

Major Update
- ca. 1x / Jahr
- mit größerem Funktionshub
- also 3.0 Ende 2021
Minor Update
- ca 3x / Jahr
- mit kundenrelevanten Änderungen
- mit werblicher Kommunikation
- also 2.2 und 2.3 im Laufe 2021
Patch & andere
- nach Bedarf, auch ungeplant
- Hotfix / Bugfix / Patch, Anläufe usw.
- ohne werbliche Kommunikation
- also 2.1.1, 2.1.2, 2.1.3, 2.2.1 und 2.3.1 in 2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXNdSWlh-RsJg_FN_NPGa43ftgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxvFZFbLZZhIqrctjx8nQrBu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVtfwYLj4cW9QkQXmISM86Tjfp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pCPxfLWlluHCp6jx5QGGG80F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WjiZjnvRjcXmfQnmnu1nYldlm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YztySHSwhaPrhs4HfpNdlXSg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRrkMmXFXguIe8BMfx0ECINjXew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yG1e6vR98DlmkdXok0KkeTjL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vqf3zpJotHkHDJDd4mgNXXMG51Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njOVxsJGBDgNkOOjf05kDhUk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PLo3BBtmHCeV67I1L9wEGTepNtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrCva4akEwkd3FBrUYcPYbu4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4kZHCxS-K_x5VR8puSsgW1W1vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36xNWKVJ6HwzmjDeWZnHXH90.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.goingelectric...4f3c17127f88b5ff#p1538534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
Verbesserung schnellladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is de toevoeging van V2G in 2022. Zou toch wel mooi zijn als dat ook met een update wordt vrijgegeven. Ik vrees van niet, maar een mens mag toch hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 01:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Alfred66 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:15:
[...]

Je loopt wel achter maar met deze versie zou het wel automatisch moeten gaan. Downloaden gebeurd onder het rijden. Als je niet regelmatig wat langere stukken rijdt of niet voor online kiest bij wegrijden dan zou het kunnen verklaren waarom je een aantal versies achter loopt.
Weet je toevallig of je voor dat auto-update proces de We Connect geactiveerd dient te hebben?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 82 ... 382 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.