Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 80 ... 383 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH80
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 11:20
AMARONE schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 10:55:
[...]

Als het goed is komt er deze week nog een oplossing voor de update en trekhaak, kan je dit niet gewoon combineren? Dat ze de update uitvoeren en trekhaak monteren in dezelfde afspraak? Anders moet je 2x terugkomen.
Update en trekhaak zou natuurlijk het beste zijn, echter als ik hier zo alles lees over 2.1 twijfel ik een beetje of dit soort problemen volgende week zijn opgelost. Heb je van een vw dealer vernomen dat er deze week een oplossing komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bschut
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-04-2024
TinusH80 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Update en trekhaak zou natuurlijk het beste zijn, echter als ik hier zo alles lees over 2.1 twijfel ik een beetje of dit soort problemen volgende week zijn opgelost. Heb je van een vw dealer vernomen dat er deze week een oplossing komt?
Ik begreep vanochtend bij Century dat ze de oplossing op 25 maart verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
TinusH80 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Mijn dealer (van den Udenhout Den Bosch) heeft gezegd dat ze de update van software met trekhaak hebben en mijn afspraak staat voor vrijdag (kost 9 uur, dus wss zaterdag terug)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo ik heb de auto terug, met 2.1. Navigatie zijn ze wederom vergeten dus ik ga zelf maar even een stick bestellen.

Geen problemen tegen gekomen tot nu toe en de interface is een stuk vlotter.
Zit alleen nog een beetje de klooien met Android auto. Het werkt opzich prima zonder enige vorm van hapering, alleen moet ik telkens switchen tussen hotspot aan of uit bij opnieuw verbinden.

Dus telefoon verbinden > hotspot aan
Telefoon opnieuw verbinden > hotspot uit.

Anders zegt hij dat er geen apparaat is verbonden en het werkt dus ook pas als ik de hotspot weer aan of uit zet. Telefoon zit met USB verbonden om op te laden, iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
Rev! schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:08:
Zo ik heb de auto terug, met 2.1. Navigatie zijn ze wederom vergeten dus ik ga zelf maar even een stick bestellen.

Zit alleen nog een beetje de klooien met Android auto. Het werkt opzich prima zonder enige vorm van hapering, alleen moet ik telkens switchen tussen hotspot aan of uit bij opnieuw verbinden.

Anders zegt hij dat er geen apparaat is verbonden en het werkt dus ook pas als ik de hotspot weer aan of uit zet. Telefoon zit met USB verbonden om op te laden, iemand advies?
Hier hetzelfde probleem. Nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

voor draadloos AA moet je helaas hotspot aanlaten.. je wordt wel een rijdende hotspot :+

Maar wat er gebeurt is dat je auto met je telefoon draadloos wilt verbinden terwijl je verbonden bent met kabel.

Zet je wifi van je telefoon en hotspot van auto uit en kijk of je alleen met kabel kunt verbinden. Wellicht ook handig om gewoon je telefoon een keertje te verwijderen systeem.

Of

Zet draadloos AA uit via AA. dus gewoon AA opstarten -> hamburger -> opties -> systeem --> draadloos uit en dan "ouderwets" weer verbinden met kabel waardoor je ook tegelijkertijd laad

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Simply1337 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:21:
[...]

voor draadloos AA moet je helaas hotspot aanlaten.. je wordt wel een rijdende hotspot :+

Maar wat er gebeurt is dat je auto met je telefoon draadloos wilt verbinden terwijl je verbonden bent met kabel.

Zet je wifi van je telefoon en hotspot van auto uit en kijk of je alleen met kabel kunt verbinden. Wellicht ook handig om gewoon je telefoon een keertje te verwijderen systeem.

Of

Zet draadloos AA uit via AA. dus gewoon AA opstarten -> hamburger -> opties -> systeem --> draadloos uit en dan "ouderwets" weer verbinden met kabel waardoor je ook tegelijkertijd laad
Ik zal het eens proberen maar het beide moeten gewoon werken vind ik, bij korte ritjes kan ik hem dan gewoon in mijn zak laten en bij lange ritten hang ik hem aan de lader.

Wat heb je verder eigenlijk aan die hotspot? Is dat zodat je tablets kan verbinden voor internet?

Wel een verbetering dat ik nu gewoon in de app kan zien hoelang het laden nog duurt, scheelt weer telkens checken.

Webradio werkt hier trouwens alleen als ik mijn telefoon instel als hotspot, anders krijg ik een foutmelding. Maar de auto heeft zelf toch ook internet? Of mis ik iets? |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Rev! op 10-03-2021 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-10 08:26
4.1M met trekhaak: vanmorgen om 08:00 auto voor de update, Audi A3 automaat als leen auto meegekregen en kon om 16:00 de auto gewassen en al weer ophalen. Kan dus wel met trekhaak! Verder ook navigatie database 21.1 gekregen. Verder merkte ik eigenlijk alleen dat infotainment een heel klein beetje sneller is. Laat die OTA updates maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 16:12
aapnooit schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:03:
4.1M met trekhaak: vanmorgen om 08:00 auto voor de update, Audi A3 automaat als leen auto meegekregen en kon om 16:00 de auto gewassen en al weer ophalen. Kan dus wel met trekhaak! Verder ook navigatie database 21.1 gekregen. Verder merkte ik eigenlijk alleen dat infotainment een heel klein beetje sneller is. Laat die OTA updates maar komen!
Kwam je vanaf 2.0 software of een oudere versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-10 08:26
Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DxY0LzyC_sfBAaqxOJyG3MgPU4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94RANGboNdVvO1JVvkj7COMg.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTOqanm-Y88x_mrltMlZ9EU7Vyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zg0TvzbkWsOYFc6Lb4N1issz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannickvh164
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-03-2021

Bij mijn oneplus met Android 11 beta werkt dit perfect, nog nooit problemen mee gehad, zonder hotspot ed, verbinding met de wagen werkt draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
aerocooluser schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:05:
[...]

Kwam je vanaf 2.0 software of een oudere versie?
ID.4 is alleen geleverd met 2.0/0783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Rev! schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:38:
[...]

Webradio werkt hier trouwens alleen als ik mijn telefoon instel als hotspot, anders krijg ik een foutmelding. Maar de auto heeft zelf toch ook internet? Of mis ik iets? |:(
Dat klopt, webradio is geen onderdeel van het gratis datapakket van VW. [updates/navimaps/data/appconnectie]

je hebt 2 opties.
1. Je moet DATA kopen voor de webradio werkend te krijgen, maar dan kun je ook je auto als hotspot gebruiken.

2. gebruik je mobiele telefoon als hotspot, laat je id.x verbinden en nu kun je ook webradio gebruiken en tevens ook als hotspot/repeater voor je eigen hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 07:42

J.W

4.1 vandaag ingeleverd bij Tilburg-Bastianen Breda en was einde dag - netjes gewassen - klaar. Haal hem morgenvroeg op.

Polo 1.0 3cyl leenauto mee en geen laadpas hoeven achter te laten. Enorm verrast door de polo, wat een leuke auto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:47

Freakie1NL

Grote Baas

Dankzij de tips van @Simply1337 en @Chris P. zojuist enorm makkelijk een dashcam kunnen wegwerken.

Wilde er al een tijdje eentje kopen maar vorige auto die bijna uit lease liep nog niet gedaan. Nu zag dat met name Chris P een slimme manier had. Nou voor de ID.3 is dit echt super makkelijk, dit alles bij elkaar heeft mij minder dan 30 minuten gekost. Denk zelfs nog makkelijker dan voor ID.4. De overlengte moet ik alleen nog even wegwerken, was voor het geval hij toch iets verder moest.

Meest lastige is eigenlijk een goede plek vinden, helemaal achter de spiegel lukt niet want daar zit een boel in de weg. Onder de spiegel ben ik geen fan van want een motorrijder of fietser valt daar zo in weg. Zat ook nog te denken aan de achterzijde van het infotainment alleen dan had ik een gedraaide tijdstempel en zou hij een stuk uitsteken. Uiteindelijk gekozen voor helemaal rechts boven, net test gereden. Brengt alles keurig in beeld. Restant van kabels zijn ik op een mooie dag even wegwerken.

Foto's beetje slecht omdat het buiten zo donker is. Voor tips; gewoon even contacten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PttJZa-kSkg6BS3RBSsTy_fhrGw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhBAfq962KRQRQJ2Li2RdUrG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AB-XdRxZVqM468HzXux2hygz1u0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQWfFpw5T3b0EyJNazz7rQl9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VP_Z933x7fg6bFi9NX2EfW0913w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adRp7pJysoxOPUdzA5rCZEnl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w7PTfjl0j1lwoAWZ11l1J3Rv7BE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcAu1VQrr2wwhKcUdpNhYvmJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQb8TVpzUPx3-a6loItk7Edvnyk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U0zhHgVeFQ9Sl517Tk6AbSHF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFIhk3vmEdSB1mTMhVfYgEeGamw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U5f71ESxxIFV6cZISVUr7961.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCwbUUzeHvilGt-9FyGKM4PWUTc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BRft7Ae9LcJWhEODsURJ6dNN.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 114% gewijzigd door Freakie1NL op 10-03-2021 18:28 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 10:35
4.1M
Nou, vandaag bericht van de dealer. Hij staat klaar om uitgeleverd te worden. Geen software update, dus gewoon 2.0. ik begrijp nu echt helemaal niet meer waarom de auto zo lang bij Pon moest blijven. Verschillende keren gehoord dat er een software update op moest en dat de fabriek met klem zei dat er geen enkele id.4 uitgeleverd mocht worden, maar nu hoeft het blijkbaar ineens niet.

Maar ik ben erg blij, vrijdag mag ik hem ophalen, ontzettend veel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Update weer mislukt met de 4.1m. Ze dachten dat het aan de trekhaak lag, wat opgelost zou moeten zijn met de aanpassing van vandaag, maar helaas. Ze zijn in contact met pon om volgende stappen te bepalen. Er wordt wel langzaam gekeken of de leen Up! een upgrade behoeft.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalovich
  • Laatst online: 10-03-2021
4.1 First

Heeft iemand een indicatie hoeveel de snelheidsmeter afwijkt? Ik realiseerde me vandaag dat ik rustig, zoals in mijn vorige auto, de cruise control op 102 km/u zette. Dit doe ik al ruim een week, ook in de 100 km/u traject controle.

Vandaag eens Google Maps ernaast gezet op mijn telefoon en die wisselende enorm. Van 95 tot aan 104, nou waaide het al flink.

Moet ik over een week of wat een flink aantal boetes verwachten? Of hebben jullie andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-01 18:08
Freakie1NL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:25:

Foto's beetje slecht omdat het buiten zo donker is. Voor tips; gewoon even contacten.
Was er geen mogelijkheid om de stroom gewoon uit je zekering kastje te halen ipv een kabel helemaal naar achteren te trekken? Dan kan je de 12V nog eens gebruiken voor bijv. een koelbox als je op vakantie gaat maar hoe dan ook netjes gedaan :) .

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-10 10:35
Zalovich schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:17:
4.1 First

Heeft iemand een indicatie hoeveel de snelheidsmeter afwijkt? Ik realiseerde me vandaag dat ik rustig, zoals in mijn vorige auto, de cruise control op 102 km/u zette. Dit doe ik al ruim een week, ook in de 100 km/u traject controle.

Vandaag eens Google Maps ernaast gezet op mijn telefoon en die wisselende enorm. Van 95 tot aan 104, nou waaide het al flink.

Moet ik over een week of wat een flink aantal boetes verwachten? Of hebben jullie andere ervaringen?
No worries. Je hebt onder de 100km/h 3 km/h correctie en boven de 100 3% correctie (dus 3 km/h voor 104) en de eerste 3km/h te hard wordt niet beboet. Dus je komt gemiddeld hooguit op 101 en je krijgt pas een boete bij 104 gecorrigeerd. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
Zalovich schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:17:
4.1 First

Ik check vaak door flitsmeister app aan te zetten. Dan lees je daar gps snelheid. De snelheidsmeter in mijn ID4.1 vind ik behoorlijk accuraat. Afwijking bij 100 km/u maximaal 2 à 3 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalovich
  • Laatst online: 10-03-2021
Dank @dfader en @Kampina! Overduidelijk dat ik er wel scherp op moet blijven haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Chris P. schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 19:18:
[...]

Was er geen mogelijkheid om de stroom gewoon uit je zekering kastje te halen ipv een kabel helemaal naar achteren te trekken? Dan kan je de 12V nog eens gebruiken voor bijv. een koelbox als je op vakantie gaat maar hoe dan ook netjes gedaan :) .
Kabel zat erbij. Dacht ik probeer het even, toen ging het zo makkelijk... Plan was om eigenlijk gewoon gebruik te maken van USB van middenconsole. Maar dat zat niet meegeleverd. En 12 volt gebruik ik nooit. Al jaren niet.

Mocht er ooit een koelbox komen dan bedenk ik hier wel iets voor. 12 volt afsplitsing moet dan best lukken.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• emperor111
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 15:16
3.L
Vanmiddag de ID.3 Life opgehaald. Combinatie Stonewashed Blue / zwart dak / 19'' Andoya staat de ID.3 fraai, al zeg ik het zelf ;)
Op mijn verzoek heeft de dealer de auto alvast geupdate naar 0792 (a.k.a. 2.1). Dit was probleemloos verlopen meldde de verkoper.

Netjes afgeleverd zoals het hoort: driehoek, verbandtas én een bandenplakset. Als ik de ervaringen van anderen lees gebeurt dat niet door alle dealers...

Android Auto werkt perfect en snel (draadloos, i.c.m. Pixel 3a en Android 11). Nog wel tenminste, hopelijk blijft dat zo haha. Ook vind ik de algemene responsiveness van het systeem prima. Heb een paar uur gereden en niet 1 keer had ik het gevoel overdreven lang te moeten wachten. Maar misschien ben ik niet zo veel gewend :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyfY1YqEUp-IH6YvlNGMkfSOj0Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kmfvzsmWuI41X4XUmXa9T2Sa.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HT3tTNuBrSUo0bm50R9emp_wJCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cl7PPUHosGckVlrkCfZysmV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IhZmEZdvWzDLCvF7CU6ayhcI-8Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yuPcHLxCugSdtYwqePEACAPr.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jn72nt7DXiwCTo2OkbMIHbvpkA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Zc4vx6GLbLNPrdzwYoG0WL7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Proficiat, zelfs een thuislader gekregen. nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

emperor111 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:19:
3.L
Ook vind ik de algemene responsiveness van het systeem prima. Heb een paar uur gereden en niet 1 keer had ik het gevoel overdreven lang te moeten wachten. Maar misschien ben ik niet zo veel gewend :D
Gefeliciteerd! Nogal logisch, je hebt immers 2.1 daarbij is het een stuk beter dan de ervaringen die je hier hebt kunnen lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:10

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Issue wat betreft verkeersbord herkenning trouwens weer gefixt. Ik was vergeten dat ik trajectvoorspelling zocht onder t menu ACC.
Toen ik de auto kreeg dat direct uit gezet en na de update stond die weer aan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emperor111
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 15:16
Proficiat, zelfs een thuislader gekregen. nice
Zelf gekocht O-) haha

[ Voor 5% gewijzigd door emperor111 op 10-03-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47
Freakie1NL schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:49:
[...]

Gefeliciteerd! Nogal logisch, je hebt immers 2.1 daarbij is het een stuk beter dan de ervaringen die je hier hebt kunnen lezen.
Ik heb nu een leen-Golf 8 mee met hetzelfde systeem en bediening. Eh, die is dus wél heel snel... rara politiepet. Het kan dus wel. Echt direct responsive na starten en snel door de menu's heen. Navi ook snel. Je zou denken dat dit hetzelfde is in de ID.3 - blijkbaar niet.
Aan de andere kant is het ook hoopvol - het kan dus wel snel. Optimalisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb nu een leen-Golf 8 mee met hetzelfde systeem en bediening. Eh, die is dus wél heel snel... rara politiepet. Het kan dus wel. Echt direct responsive na starten en snel door de menu's heen. Navi ook snel. Je zou denken dat dit hetzelfde is in de ID.3 - blijkbaar niet.
Aan de andere kant is het ook hoopvol - het kan dus wel snel. Optimalisatie?
Ik had ook een Golf 8 mee (schakelde best lekker die handbak) en daar werken ookal de profielen en de online winkel. Zijn daar dus gewoon verder. Wel hoopgevend wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
https://www.volkswagen.nl...ven-mobiliteitsaanbieder/
Ben benieuwd wat Volkswagen hier gaat presenteren. Het is in ieder geval geen auto, zeggen ze zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:28
Iets offtopic. Heeft iemand aandelen Volkswagen? Het schiet omhoog vanwege de aankondiging van Battery Day. Ze verwachten er veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:03
emperor111 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:19:
3.L
Vanmiddag de ID.3 Life opgehaald. Combinatie Stonewashed Blue / zwart dak / 19'' Andoya staat de ID.3 fraai, al zeg ik het zelf ;)
Op mijn verzoek heeft de dealer de auto alvast geupdate naar 0792 (a.k.a. 2.1). Dit was probleemloos verlopen meldde de verkoper.

Netjes afgeleverd zoals het hoort: driehoek, verbandtas én een bandenplakset. Als ik de ervaringen van anderen lees gebeurt dat niet door alle dealers...

Android Auto werkt perfect en snel (draadloos, i.c.m. Pixel 3a en Android 11). Nog wel tenminste, hopelijk blijft dat zo haha. Ook vind ik de algemene responsiveness van het systeem prima. Heb een paar uur gereden en niet 1 keer had ik het gevoel overdreven lang te moeten wachten. Maar misschien ben ik niet zo veel gewend :D

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi kleurtje! Jammer dat ze die niet hadden bij de ID.4 toen ik bestelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Mdesign schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:02:
Iets offtopic. Heeft iemand aandelen Volkswagen? Het schiet omhoog vanwege de aankondiging van Battery Day. Ze verwachten er veel van.
Weet niet of het daardoor komt of door dat UBS rapport. Die hebben de ID.3 helemaal uit elkaar gehaald en geconcludeerd dat die (kosten)technisch heel goed in elkaar zit (fully cost competitive met Tesla). Ze voorspellen dat VW volgend jaar al gedeeld marktleider wordt met EV's en koersdoel hebben ze verhoogd van €200 naar €300.

Overigens staat Tesla weer 5,5% lager.

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 10-03-2021 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NWA
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08 17:06

NWA

theHoff schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:56:
https://www.volkswagen.nl...ven-mobiliteitsaanbieder/
Ben benieuwd wat Volkswagen hier gaat presenteren. Het is in ieder geval geen auto, zeggen ze zelf.
Ik zie nu een ronkend persbericht staan over de plannen van VW voor de komende jaren: van transitie naar acceleratie. Op zich goed om te weten dat de strategie van VW op deze manier verankerd wordt in de bedrijfsvoering, biedt gemoedsrust voor wat betreft de keuze voor de toekomst. Volop mogelijkheden voor verbeteringen zo te zien. Maar om het kopje Software-integratie als kerncompetentie moet ik gezien de huidige verhalen hier wel een beetje gniffelen.
Overigens kreeg ik vanmorgen op deze pagina nog dit filmpje, maar die is nu weer weggehaald? [YouTube: Volkswagen accelerates! CEO Ralf Brandstätter introduces the ACCELERATE strategy]

Is deze bij jullie bekend? Vind het aantal weergaven voor een dergelijke presentatie namelijk nogal laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
NWA schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:22:
[...]

Maar om het kopje Software-integratie als kerncompetentie moet ik gezien de huidige verhalen hier wel een beetje gniffelen.
ja, toevallig zat ik gisteren zo'n Herbert Diess filmpje te kijken waar hij in gesprek is met het hoofd van het softwarebedrijf binnen VW. Wat ze aan het doen zijn is een eigen softwarebedrijf bouwen dat voor de hele groep de software-architectuur gaat leveren. Zo'n beetje de software-variant van het MEB-platform. Dit is dus een nieuwe manier van werken die ze invoeren terwijl de ontwikkeling en productie van de auto's doorgaat. Ze zijn dus hard bezig om een nieuw bedrijf van 5000+ mensen binnen VW vorm te geven.

In dat licht bezien snap ik wat beter dat het nog niet allemaal van een leien dakje gaat, maar het idee is dus dat ze daarmee de fundering leggen voor betere ontwikkeling, schaalbaarheid en winstgevendheid in de toekomst. Neemt niet weg dat het vervelend is als we nu nog lang met irritante bugs zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 25-10 09:30

delorean7

Let's take the Aston toni

bilgy_no1 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:38:
[...]

ja, toevallig zat ik gisteren zo'n Herbert Diess filmpje te kijken waar hij in gesprek is met het hoofd van het softwarebedrijf binnen VW. Wat ze aan het doen zijn is een eigen softwarebedrijf bouwen dat voor de hele groep de software-architectuur gaat leveren. Zo'n beetje de software-variant van het MEB-platform. Dit is dus een nieuwe manier van werken die ze invoeren terwijl de ontwikkeling en productie van de auto's doorgaat. Ze zijn dus hard bezig om een nieuw bedrijf van 5000+ mensen binnen VW vorm te geven.

In dat licht bezien snap ik wat beter dat het nog niet allemaal van een leien dakje gaat, maar het idee is dus dat ze daarmee de fundering leggen voor betere ontwikkeling, schaalbaarheid en winstgevendheid in de toekomst. Neemt niet weg dat het vervelend is als we nu nog lang met irritante bugs zitten...
Anderzijds zakt de moed je in de schoenen als je dit soort berichten leest:
https://twitter.com/alex_.../1368592582964568074?s=20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
delorean7 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:04:
[...]

negatief nieuws verkoopt beter, daarnaast zijn er tientallen andere US reviews en amper gemeldt over een slome UI.

Er kunnen 2 dingen zijn gebeurt:
1. heeft gewoon een defecte unit, kan gebeuren
2. voor de views tijdens het opstarten even zitten swipen. je hebt maar 20sec nodig he en eerste minuut is gewoon traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 25-10 09:30

delorean7

Let's take the Aston toni

Simply1337 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:29:
[...]

negatief nieuws verkoopt beter, daarnaast zijn er tientallen andere US reviews en amper gemeldt over een slome UI.

Kunnen 2 dingen zijn gebeurt:
2. voor de views tijdens het opstarten even zitten swipen. je hebt maar 20sec nodig he en eerste minuut is gewoon traag.
Oh dat van die ene unit vind ik inderdaad niet spannend. De reactie van de IT expert die erop reageert en hard oordeelt over hoe VW dit software project aanvliegt wel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 20:57
Simply1337 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:29:
[...]

Er kunnen 2 dingen zijn gebeurt:
Maar het klopt toch ook gewoon? Ik heb hier ook last van, het werkt gewoon niet goed. Tuurlijk soms heb je er wel last van en soms niet. Maar ik heb het al vaak zat gehad. Je begint aan jezelf te twijfelen of je niet goed gedrukt hebt, zolang duurt het soms. Ik demo het display al niet eens meer als men mijn auto wil laten zien, omdat ik weet dat dat af doet aan het geheel. Maar de praktijk blijft gewoon dat het eigenlijk onacceptabel is.

Het is anno 2021 niet te verkopen als je 80% van je functionaliteit in je display verstopt maar vervolgens er niet voor zorgt dat het foutloos werkt. Het is een mooie auto en hij rijdt meer dan prima, maar we mogen wel kritisch blijven, ook al zijn we fanboys ;) En vooral voor bijna 60k (in het geval van een ID.4 MAX)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
delorean7 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Oh dat van die ene unit vind ik inderdaad niet spannend. De reactie van de IT expert die erop reageert en hard oordeelt over hoe VW dit software project aanvliegt wel...
daarom is ook de golf 8 en ID3 vertraagt in het begin. Nu is de golf8 al maanden op de markt en als je de infotainment bedient is het SUPER snel.

Voor de ID.3 was zo dat het moment dat ze van de band afrolde (2019 november) hebben ze gezegd huidige software is troep, we gaan gewoon alles opnieuw maken en (bijna) alles inhouse coderen.

na 8 maanden is dat gelukt en zijn de eerste id.3's in augusutus/september de autos geleverd met een softwaresysteem die in de basis gewoon werkt, maar kaal is, niet perfect, maar "werkt".

3 maanden later (dec-2020) hebben ze 2.0/0783 geleverd. Dit zou denk ik de versie moeten zijn hoe ze hadden willen beginnen. En in maart 2021 is de OTA versie klaar voor installatie.

Volgende update wordt OTA in de "zomer". Vanaf dat moment is het 12 weekse update regim van start.

Anderhalve jaar te laat, maar we komen er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[...]

Geen idee wie dat is, maar gezien z'n tweets een Tesla fanboy met bordeline wappie/deep state ideeën?
Evengoed is versie 2.0 usability slecht te noemen, laat mij dat absoluut niet goedpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:36:
[...]

Het is anno 2021 niet te verkopen als je 80% van je functionaliteit in je display verstopt maar vervolgens er niet voor zorgt dat het foutloos werkt. Het is een mooie auto en hij rijdt meer dan prima, maar we mogen wel kritisch blijven, ook al zijn we fanboys ;) En vooral voor bijna 60k (in het geval van een ID.4 MAX)
True, maar als je dit elke keer hebt en niet kunt verklaren waarom het happert is het wellicht je hardware?

Bij mij is het zo als ik eerste 2 minuten wil navigeren of mijn stoelverwarming wil aanzetten, zal dat mij niet lukken, forget it, maar je vergeet wel dat je gewoon kunt "starten" en meteen weg kunt rijden.

Bij tesla's als de auto in een diepe slaap valt [kun je uitschakelen] is het ook zo dat je gewoon minuten moet wachten voordat alles ready to go is voordat je kunt vertrekken. En dat gebeurt met de ID's nu. ze gaan gewoon in diepe slaap om alle energie te besparen. Gevolg is dan dat app's niet snel kan verbinden [of uberhaupt niet meer] en dus een trage opstart hebt van je infotainment.

Met profielen.. zou dit gefixt moeten worden, maar wanneer dat komt is de vraag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:57
Net voor het eerst de auto achtergelaten voor schade, deed pijn aan het hart. Een polo meegekregen met gelukkig een automaat, wel wennen hoor... Zegmaar niet te doen eigenlijk zo'n fossiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 20:57
Simply1337 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:02:
[...]

Bij tesla's als de auto in een diepe slaap valt [kun je uitschakelen] is het ook zo dat je gewoon minuten moet wachten voordat alles ready to go is voordat je kunt vertrekken. En dat gebeurt met de ID's nu. ze gaan gewoon in diepe slaap om alle energie te besparen. Gevolg is dan dat app's niet snel kan verbinden [of uberhaupt niet meer] en dus een trage opstart hebt van je infotainment.
Ik vergelijk het niet specifiek met een Tesla overigens, dus als het daar ook zo werkt zoals jij beschrijft is dat ook gewoon slecht. Als je ziet wat voor techniek we tegenwoordig in een smartphone/tablet kunnen proppen en hoe goed/snel/responsive dit allemaal werkt, waarom kan dit niet in een auto?
Bij mij is het zo als ik eerste 2 minuten wil navigeren of mijn stoelverwarming wil aanzetten, zal dat mij niet lukken, forget it, maar je vergeet wel dat je gewoon kunt "starten" en meteen weg kunt rijden.
Maar dit betekent effectief, dat als je ergens bent waar je niet bekent bent. Je dus 2 minuten moet wachten voordat je navigatie kunt instellen om weg te rijden. Dat is toch niet acceptabel? Dan kunnen ze heel dat voor verwarmen er ook net zo goed uitslopen, want in die 2 minuten is het ook allemaal wel verwarmt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:44
[...]

Bij tesla's als de auto in een diepe slaap valt [kun je uitschakelen] is het ook zo dat je gewoon minuten moet wachten voordat alles ready to go is voordat je kunt vertrekken.
Bullshit.
5-10 seconden bedoel je zeker (inclusief pincode + gordel aandoen)

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 11-03-2021 12:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:36
[...]

True, maar als je dit elke keer hebt en niet kunt verklaren waarom het happert is het wellicht je hardware?

Met profielen.. zou dit gefixt moeten worden, maar wanneer dat komt is de vraag ...
Een Tesla duurt niet minuten voordat hij is uit slaapstand komt. Dat is hooguit een aantal seconde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forumbezoeker
[...]

Onderaan de streep blijft het gewoon een sloom systeem. Vandaag ook mijn eerst vastlopers gehad (zwart navi scherm tijdens het rijden en pas na 10x pogingen alles weer aan de praat tijdens het rijden). Dit is iets wat gewoon niet hoort. Ik kom uit een Mercedes A (W177) met MBUX en ik weet dat dit een andere klasse is, maar dit systeem werkt gewoon een stuk sneller. Na het inklikken van de gordel (zeg na 5 sec) gewoon meteen rap/direct en heeft geen last van na ijlen of haperen van schermpjes bij swipen. Totaal andere gebruikerservaring.

De ID4 blijft is een heerlijke auto (ik heb de mijne sinds afgelopen vrijdag), alleen het infotainment is vandaag de dag nog echt ondermaats.. Gelukkig wist ik dit van te voren (dankzij dit forum) en heb ik hierdoor iets meer geduld (en hoop!) dat het goedkomt met komende updates. Ik zit overigens nog op 2.0.. (mijn dealer heeft verzaakt om de auto op 2.1 af te leveren, ondanks dat ik dit een aantal keer heb gevraagd)

[ Voor 3% gewijzigd door Forumbezoeker op 11-03-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58
4.1M kan niet anders zeggen dat de interface met 2.0 gewoon een afgang is zoals hij toont in de video. Elke UX designer / tester zou dit afkraken.

Blijkbaar is het met 2.1 we iets, maar niet echt veel beter... Afwachten of de eerste OTA updates écht verbetering gaan geven en VW niet snel een nieuw ID model op de markt gooit en de oude geen aandacht meer geeft, zoals je bv. bij Smart TVs ziet.

Als dat wel gebeurt dan zal er t.z.t. vast wel een massa claim volgen.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

pietermx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:53:
4.1M kan niet anders zeggen dat de interface met 2.0 gewoon een afgang is zoals hij toont in de video. Elke UX designer / tester zou dit afkraken.

Blijkbaar is het met 2.1 we iets, maar niet echt veel beter... Afwachten of de eerste OTA updates écht verbetering gaan geven en VW niet snel een nieuw ID model op de markt gooit en de oude geen aandacht meer geeft, zoals je bv. bij Smart TVs ziet.

Denk dat de meeste leasemaatschapijen en dealers daar dan nog wel een stokje voor steken, want dat zou funest zijn voor de restwaarde. In die zin is dat niet in het voordeel van VW, want menig merk is sterk afhankelijk van de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
bottom line schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:40:
[...]

Bullshit.
5-10 seconden bedoel je zeker (inclusief pincode + gordel aandoen)
STIMPPYYY schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:42:
[...]

Een Tesla duurt niet minuten voordat hij is uit slaapstand komt. Dat is hooguit een aantal seconde.
Ik heb het over diepe slaap he. niet always-on stand. voordat het in NL arriveerde was dit zeker nog een issue, dat ze hun startup hebben gewijzigd is gewoon goed van tesla.

in 2018 was dit zeker een issue als voertuig in een diepe slaap belandt.
https://www.reddit.com/r/...aking_long_time_to_start/

tegenwoordig is het kwestie van een 3rd party app die geen connectie meer kan maken met de auto wegens random dingen totdat een update dat oplost
https://teslamotorsclub.c...ont-wake-from-app.206880/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Forumbezoeker schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Onderaan de streep blijft het gewoon een sloom systeem. Vandaag ook mijn eerst vastlopers gehad (zwart navi scherm tijdens het rijden en pas na 10x pogingen alles weer aan de praat tijdens het rijden). Dit is iets wat gewoon niet hoort.
UIX technisch is het gewoon slecht, eens, gelijk, zal het niet verdraaien want het raakt mij ook.

Ik heb 2x een vastloper gehad van mijn infotainment en dat kwam elke keer doordat een iPhone gekoppeld was en van muziek ging wisselen. Restart van systeem [knop naast slider] ingedrukt houden en is het gefixt. infotainment wordt dan herstart. Met android heb ik 0 vastlopers gehad en dit is zeker 95% van tijd verbonden.

Natuurlijk persoonlijke ervaringen, maar het systeem is zeker niet vlekkeloos. Ik heb persoonlijk gewoon minder issues ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:22:

Maar dit betekent effectief, dat als je ergens bent waar je niet bekent bent. Je dus 2 minuten moet wachten voordat je navigatie kunt instellen om weg te rijden. Dat is toch niet acceptabel? Dan kunnen ze heel dat voor verwarmen er ook net zo goed uitslopen, want in die 2 minuten is het ook allemaal wel verwarmt.
Route alvast starten met google maps en AA automatisch draadloos laten opstarten op scherm. VW App kan ik nog niet vertrouwen of route wel of niet optijd arriveert voor vertrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
pietermx schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:53:

De kans op dit risico acht ik niet zo groot. De omslag is juist dat ze een software stack ontwikkelen die voor alle auto's werkt. Eigenlijk dus net zoals een 6-jaar oude iPhone nog steeds de laatste versie van iOS kan krijgen. Of zoals Tesla ook grotendeels dezelfde software heeft voor alle auto's. VW wil hard opschalen en dat betekent dat ze zoveel mogelijk willen standaardiseren. Dus wordt het hardware platform gestandaardiseerd en zo ook het software platform.

Individuele nieuwe functies zullen niet naar alle auto's kunnen komen, maar algemene verbeteringen zoals de vloeiendheid van de software, een knopje hier of daar, verwachte SOC bij laadstops zullen gewoon over de hele product range kunnen worden uitgerold.

En inderdaad, als ze de geleverde auto's als abandonware gaan behandelen, dan kunnen ze een fikse hoeveelheid claims verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 11-03-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Laatst online: 17:47
3.1M
Ik mag 'm zo ophalen met 2.1 en zomerbanden. Het ging zowaar goed zei hij. Ik ben sceptischer... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Simply1337 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:34:
[...]

[...]

Ik heb het over diepe slaap he. niet always-on stand. voordat het in NL arriveerde was dit zeker nog een issue, dat ze hun startup hebben gewijzigd is gewoon goed van tesla.

in 2018 was dit zeker een issue als voertuig in een diepe slaap belandt.
https://www.reddit.com/r/...aking_long_time_to_start/

tegenwoordig is het kwestie van een 3rd party app die geen connectie meer kan maken met de auto wegens random dingen totdat een update dat oplost
https://teslamotorsclub.c...ont-wake-from-app.206880/
Sinds wanneer is 1 case het bewijs dat dit voor elke Tesla geldt?
Ik heb daarnet speciaal voor jou eens gekeken naar hoe het scherm van de Tesla reageert na 24 uur van niet gebruik. Deep sleep dus.
14 seconden, vanaf de moment dat ik op de deurhendel druk (dus ik moet nog instappen, op rem drukken en gordel aandoen), is het scherm 100% responsive.

Als ik dezelfde redenering, die jij toepast, volg, dan ga ik vanaf nu zeggen dat je bij aankoop van een ID wel eerst moet accepteren dat je je auto 1 volledige maand kwijt bent, want dat garages niet weten hoe ze mechanische / software problemen ermee moeten oplossen en je dus opgescheept zit met een VW Up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerocooluser
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-10 16:12
Helaas slecht nieuws ontvangen betreft de update. Update loopt vast op een storing in het noodoproep module systeem. Gaat vermoedelijk nog wel even duren voordat we weer kunnen rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
bottom line schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:14:
[...]

Sinds wanneer is 1 case het bewijs dat dit voor elke Tesla geldt?
Ik heb daarnet speciaal voor jou eens gekeken naar hoe het scherm van de Tesla reageert na 24 uur van niet gebruik. Deep sleep dus.
14 seconden, vanaf de moment dat ik op de deurhendel druk (dus ik moet nog instappen, op rem drukken en gordel aandoen), is het scherm 100% responsive.

Als ik dezelfde redenering, die jij toepast, volg, dan ga ik vanaf nu zeggen dat je bij aankoop van een ID wel eerst moet accepteren dat je je auto 1 volledige maand kwijt bent, want dat garages niet weten hoe ze mechanische / software problemen ermee moeten oplossen en je dus opgescheept zit met een VW Up.
ik geef je ook geen ongelijk hoor, ik gaf alleen een link van een case van een automerk waarvan zijn software wordt aangeprezen alsof er geen kinderziektes of hardware issues aanwezig kunnen zijn. zoek je verder zijn er ook altijd gevallen dat het gewoon wat langer duurt om op te starten en dat gaat helemaal
terug naar 2012.

elk auto zal wel zijn kinderziektes hebben. Bij de tesla is dat gewoon de exterieur afwerking die ze op den duur hebben gefixt/aan het fixen zijn en bij ID.x is dat het software wat gewoon ruk is. beide kost tijd om te fixxen.

Gewoon een gezonde tegengas dat de gras aan de overkant niet altijd groener is.

Terug naar diepe slaap: Als je tesla Smart summon en/of Sentry actief hebt staan gaat het zeker niet naar "slaap" modus. Zelfde als je een 3th party app zoals Teslafi hebt gaat het niet slaap modus [mits vaak pingen]. hetzelfde met de tesla app. afhankelijk hoe vaak je het laat pingen en informatie vraagt blijft het wakker.

[ Voor 10% gewijzigd door Simply1337 op 11-03-2021 16:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 22:36
Simply1337 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:32:
[...]

ik geef je ook geen ongelijk hoor, ik gaf alleen een link van een case van een automerk waarvan zijn software wordt aangeprezen alsof er geen kinderziektes of hardware issues aanwezig kunnen zijn. zoek je verder zijn er ook altijd gevallen dat het gewoon wat langer duurt om op te starten en dat gaat helemaal
terug naar 2012.

elk auto zal wel zijn kinderziektes hebben. Bij de tesla is dat gewoon de exterieur afwerking die ze op den duur hebben gefixt/aan het fixen zijn en bij ID.x is dat het software wat gewoon ruk is. beide kost tijd om te fixxen.

Gewoon een gezonde tegengas dat de gras aan de overkant niet altijd groener is.

Terug naar diepe slaap: Als je tesla Smart summon en/of Sentry actief hebt staan gaat het zeker niet naar "slaap" modus. Zelfde als je een 3th party app zoals Teslafi hebt gaat het niet slaap modus [mits vaak pingen]. hetzelfde met de tesla app. afhankelijk hoe vaak je het laat pingen en informatie vraagt blijft het wakker.
Ik ken het. Rijd er zelf een. Maar zoals hierboven aangegeven is dat geen issue (meer) en duurt het een aantal seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:42

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Duitsers maken geen grappen en blijkbaar ook geen goede software _/-\o_ Mercedes en BMW uitgezonderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:42

MLLL

Palm Treo 650

AMARONE schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:19:
. Zegmaar niet te doen eigenlijk zo'n fossiel.
Overdrijven is ook een vak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
3.1P

Van:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3glpZ2r6-mCIDnEDRzsbdG8TMVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nd6bNRz5DudXGgbW032n6ynp.jpg?f=fotoalbum_large

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwbGY8RfKKVbAok3AVnDh_U53lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5x0bu6xpzHRAMNL2ALKtKP3v.jpg?f=fotoalbum_large

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Ik vind dat ABT verhaal toch wat onderzichtig.

Ook een 3.1P, maar ABT hardware H55 en software 2092.

Verder na de upgrade alles hetzelfde. In 1 keer goed gegaan inclusief montage van de steunhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 23:28
Vandaag gebeld door A-Point voor de upgrade, omdat ik als 1 van de eerste een ID3 had stond ik boven aan de lijst, jaja. Kan op 25 april terecht. Ze doen er maar 4 per dag. Ook willen ze de laadpas hebben, toen ik vroeg waarom, vertelde hij doodleuk dat ze hem vol willen laden en dat kunnen ze niet zelf doen, want dat kost geld. Een brakke auto leveren is geen probleem voor ze, maar een paar euro stroom wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
nietnormaal schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:29:
Vandaag gebeld door A-Point voor de upgrade, omdat ik als 1 van de eerste een ID3 had stond ik boven aan de lijst, jaja. Kan op 25 april terecht. Ze doen er maar 4 per dag. Ook willen ze de laadpas hebben, toen ik vroeg waarom, vertelde hij doodleuk dat ze hem vol willen laden en dat kunnen ze niet zelf doen, want dat kost geld. Een brakke auto leveren is geen probleem voor ze, maar een paar euro stroom wel.
Als ze zelf laadpalen hebben, verdienen ze er nog aan zelfs, door jou bij hun vol te laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ik zou in jouw geval uitwijken naar Munststad. Veel betere ervaringen terwijl op de achtergrond het dezelfde organisatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Ben ik toch blij dat ik mijn ID.4 uiteindelijk niet bij A-Point heb besteld... Als ze dit service durven te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH80
Ik loop soms nog een beetje te stoeien met navigatie en oplaadpunten, meestal gebruik ik Waze, maar in de iOS versie zie ik nog geen optie om laadpunten weer te geven in de route. Zijn hier ervaringen met het gebruik met de ID3 navigatie zelf en (snel) oplaadpunten berekenen in de route icm huidige range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10 23:28
TinusH80 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:50:
Ik loop soms nog een beetje te stoeien met navigatie en oplaadpunten, meestal gebruik ik Waze, maar in de iOS versie zie ik nog geen optie om laadpunten weer te geven in de route. Zijn hier ervaringen met het gebruik met de ID3 navigatie zelf en (snel) oplaadpunten berekenen in de route icm huidige range?
Met de nieuwe software versie is het mogelijk, maar wat ik erover lees is dat het nog niet echt optimaal werkt. Op dit moment is denk ik abetterrouteplanner de beste, maar weet dan weer niet hoe goed de navigatie daarvan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:53
Update vandaag ook uitgevoerd, gelijk in 1 keer goed gegaan. En stond aan de lader, op kosten van de dealer toen ik hem kwam ophalen.. is nog wel eens anders las ik net.

Krijg alleen Apple CarPlay draadloos niet aan de praat, met kabel geen probleem. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mijn auto staat al 5 dagen bij de garage en staat nog op 70% batterij (vanaf 80). Ik weet niet waar ze die laaddruppel voor nodig zouden hebben.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
TinusH80 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 21:50:
Ik zou het gewoon proberen en dan vergelijken met ABRP. Die laatste werkt inmiddels via Apple Carplay (Android Auto nog in ontwikkeling).

[ Voor 7% gewijzigd door bilgy_no1 op 12-03-2021 00:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-10 07:34

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

update naar 2.1 is uitgevoerd, lijkt allemaal te werken. echter papieren handleiding is niet meer aanwezig, dealer verwijst naar digitale versie op scherm. Dealer gaf aan dat zij de papieren versie moesten verwijderen, hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
Mijn afspraak bij A-Point in Amsterdam Zuid-Oost op 16 maart is komen te vervallen omdat ik vandaag ineens terecht kon. Als je snel bent kun je wellicht die datum nog boeken, dan ben je volgende week aan de beurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Zo, mijn 4.1M zojuist weggebracht voor de update naar van den Udenhout. Super netjes ontvangst en een mooie T-Roc mee als leenauto. Ook nog een brief er bij (welliswaar ge-end op de ID3) dat het een grote operatie is met een doorloop tijd van 2 dagen.
Nu hopen dat alles gaat zoals geplanned.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 19:06
Welke vestiging? Ik heb mijn auto gisteren naar die in Almere gebracht, en daar vroegen ze alleen om de sleutel. Geen laadpas o.i.d.
Maar misschien maakt het verschil uit dat het een leaseauto is?

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Met de juiste obd2 adapter werkt EV Notify wel voor de ID.4. Heb nu de Veepak BLE+. Wellicht werkt de versie zonder + ook. Goedkope blauwe [ELM327] OBD2 werkt niet :+

Goedkoopste die wordt aangeprezen dat wel werkt is deze variant zelf heb ik het niet gebruikt, bovenstaande heb ik:
https://www.amazon.de/-/e...Diagnostic/dp/B07PLDC2SC/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW1_ZTH1ZtQ_UCy-Y9rVhVOGsJg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqRxCyGTD9bNhW2xbqfxzB02.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Simply1337 op 12-03-2021 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hansoverdiep schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:06:
update naar 2.1 is uitgevoerd, lijkt allemaal te werken. echter papieren handleiding is niet meer aanwezig, dealer verwijst naar digitale versie op scherm. Dealer gaf aan dat zij de papieren versie moesten verwijderen, hebben jullie dit ook?
Nog geen update noch contact gehad, maar bedankt voor de heads-up. Ik haal meestal een auto al redelijk leeg voordat ik hem weg breng, maar de handleiding blijft doorgaans liggen. Wip ik die er te zijner tijd ook uit...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 27-10 07:34

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

verstandig. je zal als PON maar een claim krijgen van iemand die een kinderzitje fout monteert omdat het boekje niet aanwezig was en de persoon in kwestie geen verstand heeft van digitale versie. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
Simply1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:15:
Met de juiste obd2 adapter werkt EV Notify wel voor de ID.4. Heb nu de Veepak BLE+. Wellicht werkt de versie zonder + ook. Goedkope blauwe [ELM327] OBD2 werkt niet :+

Goedkoopste die wordt aangeprezen dat wel werkt is deze variant zelf heb ik het niet gebruikt, bovenstaande heb ik:

[Afbeelding]
Mooi! Haha, je bericht was aangepast :) THNX!

[ Voor 3% gewijzigd door maik73 op 12-03-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Grappig, dan zou ik ook al gebeld moeten zijn door Hoofddorp aangezien ik daar ook één van de eerste was in september.

Ik heb zelf gebeld en toen vertelden ze mij dat ze eerst alle auto's gaan doen die gigantische problemen hebben ( ze hadden er nogal veel staan). Ik ga nu naar Wittebrug, dacht op 9 maart maar door de trekhaak nu 22 maart. Ook prima, het is meer voor de snelheid dan voor foutmeldingen die ik nagenoeg niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nee, wel de digitale werkplaatsafstempeldingus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:15:

[Afbeelding]
Lekker op tijd ben je :)
Mijn ergens vorige maand bestelde Ali ELM 327 verwacht ik elk moment. Alleen besteld voor EV Notify.
Ach zal het proberen, werkt het niet dat ga ik hem 'dropshippen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hansoverdiep schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 08:48:
verstandig. je zal als PON maar een claim krijgen van iemand die een kinderzitje fout monteert omdat het boekje niet aanwezig was en de persoon in kwestie geen verstand heeft van digitale versie. Etc.
Dat niet alleen, het is geen eigendom van PON nog de dealer. Het is eigendom van de eigenaar van de auto, formeel is het dan ook verduistering. Bij sommige leasemaatschappijen dien je de officiële documentatie weer in te leveren zou toch wat zijn als je dan daar problemen mee krijgt wegens zo'n actie van PON.

Wat blijft het toch een rare organisatie die PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Freakie1NL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 09:46:
[...]

Lekker op tijd ben je :)
Mijn ergens vorige maand bestelde Ali ELM 327 verwacht ik elk moment. Alleen besteld voor EV Notify.
Ach zal het proberen, werkt het niet dat ga ik hem 'dropshippen' ;)
ELM327 werkte tot nu toe met al mijn autos dus waarom ook niet met de id4. totdat ik 3 EV's ging bekijken, geen enkele had een connectie. Dan maar een keertje weer een goede kopen. Enige issue wat ik heb met de veepak is dat het wat losjes hangt. Waardoor je de obd even goed aangedrukt en horizontaal moet plaatsen, anders maakt het geen verbinding met de auto, maar heeft wel stroom om te verbinden met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Dat kan wel zo zijn maar dan moeten ze het boekje vervangen voor een nieuw boekje. Volkswagen moet echt zo snel mogelijk van PON af :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-09 09:28
Ik zou hem op 80% brengen en dan mag je verwachten dat je hem op 80% terug krijgt, en tussentijds verbruik dat hij bij de dealer staat is direct gerelateerd aan de software update , dus voor hun conto.

Ik zou mijn laadpas niet meegeven!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 16:07
AMARONE schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:06:
[...]

Dat kan wel zo zijn maar dan moeten ze het boekje vervangen voor een nieuw boekje. Volkswagen moet echt zo snel mogelijk van PON af :')
Dat je als bij elke wijziging in de software en/of UI, geen nieuwe boekjes wil drukken dat snap ik.. maar de basistaken zoals openen van de motorkap, het bijvullen van ruitenvloeistof etc.. Dat lijkt mij wel erg essentieel en wijzigt ook niet meer.. Ik zal volgende week aan de dealer vragen om gewoon het boekje er in te laten, anders gooi ik het wel op de leasemaatschappij. Dan vecht PON het lekker maar met Alphabet uit

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-10 08:45
Ik had de papieren versie thuis tijdens de update..... Had ervoor in de plaats een kleine "readme" in het handschoenenkastje erbij gekregen.

[edit] Het valt me nu pas op, maar in het originele boekje in de inlay ook een sticker met autogegevens en dealergegevens van aflevering..... Die is bij de readme leeg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y2Tuz4IN2-mesFEzBfK3Azgtx3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZapugw0iLyKY4vkTdWY2QSW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9lmYHtO-roIrY3QpqmQwdCurOyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZGUbv3yfdGjbwzBmNYoefY0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zgs-DPx07ilon3_udXAIazoocM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFVmnLURIqLiJWCO6oT0rKXR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door kisik op 12-03-2021 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
kisik schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:20:
[...]

Ik had de papieren versie thuis tijdens de update..... Had ervoor in de plaats een kleine "readme" in het handschoenenkastje erbij gekregen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Goede, ik laat hem ook lekker thuis. Ik lees hem niet elke dag maar bij de trekhaak had ik hem toch even nodig.

Uberhaupt na de 2.1 update dat ik even alle functies weer scherp krijg, gebruik nog niet alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 16:07
Voor de leaserijders bij Alphabet. Ik heb net gebeld met de leasemaatschappij. Je laadpas is persoonlijk en die mag je niet zomaar overdragen. Als de dealer graag wil opladen en daar kosten voor in rekening wil nemen, dan moet ze dat maar op de factuur zetten en kan je later declareren.

Over het boekje doen ze niet heel moeilijk, zo lang de onderhoudsgeschiedenis maar wel ingeleverd kan worden :)

[ Voor 17% gewijzigd door PB1983 op 12-03-2021 10:38 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-10 08:45
PB1983 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:36:
Voor de leaserijders bij Alphabet. Ik heb net gebeld met de leasemaatschappij. Je laadpas is persoonlijk en die mag je niet zomaar overdragen. Als de dealer graag wil opladen en daar kosten voor in rekening wil nemen, dan moet ze dat maar op de factuur zetten en kan je later declareren.

Over het boekje doen ze niet heel moeilijk, zo lang de onderhoudsgeschiedenis maar wel ingeleverd kan worden :)
Mijn auto heeft voor de update van vrijdagochtend tot dinsdagmiddag bij de dealer gestaan en ik had 9% minder accucapaciteit toen ik hem terug kreeg. Hoeveel KWH zal dat zijn? 7 misschien? Dat maal €0,22 en ik denk dat de dealer die dit überhaupt in rekening gaat brengen aan administratiewerkzaamheden meer geld kwijt is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

PB1983 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:36:

Overigens verneem ik net van collega's dat wij bij Alphabet (waar wij de auto's bestellen) in Fleetagent geen ID.3 meer kunnen selecteren.

Is dat bij jullie ook zo? Of te wel is dit mijn werkgever of komt dit vanuit Alphabet?

Als ik de problemen omtrent de ID.3 lees dan kan ik mij voorstellen dat Alphabet daar genoeg van heeft, die maken immers ook kosten met pechhulp (de feitelijke pechhulp kost niets, maar administratief zal het niet gratis zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:10

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Freakie1NL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:42:
[...]

Overigens verneem ik net van collega's dat wij bij Alphabet (waar wij de auto's bestellen) in Fleetagent geen ID.3 meer kunnen selecteren.

Is dat bij jullie ook zo? Of te wel is dit mijn werkgever of komt dit vanuit Alphabet?

Als ik de problemen omtrent de ID.3 lees dan kan ik mij voorstellen dat Alphabet daar genoeg van heeft, die maken immers ook kosten met pechhulp (de feitelijke pechhulp kost niets, maar administratief zal het niet gratis zijn).
Ik denk niet dat Alphabet de ID3 niet meer wel aanbieden omwille van de problemen.
Je hoort trouwens alleen van de probleemgevallen, de andere duizenden ID3's die het prima doen (waaronder die van mij) hoor je natuurlijk niks van.
Voor pechhulp wordt je gewoon doorverwezen naar VW als je nog mobiliteitsgarantie hebt, kost Alphabet NIKS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusH80
bilgy_no1 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 00:36:
[...]

Ik zou het gewoon proberen en dan vergelijken met ABRP. Die laatste werkt inmiddels via Apple Carplay (Android Auto nog in ontwikkeling).
ABRP?

Wel gek de de ingebouwde navigatie nog niet optimaal werkt, wel een soort van basisfunctiemet met nog redelijk beperke ranges. Maar goed voor de rest ben ik nog erg tevreden over de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
[...]

De laatste keer (2 weken geleden) dat ik in de Fleetmanager keek om een auto samen te stellen stond de ID.3 er nog tussen maar alle 1st modellen hadden "outgoing" erachter staan. Ik durf te wedden dat ze de fleetmanager aan het voorbereiden zijn op de lancering van ID.3s met kleiner/groter accupakket en daarom wellicht tijdelijk de ID.3 eruit hebben gehaald.

Helaas heb ik inmiddels zelf geen toegang meer dus kan ik het niet even checken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Boekje hebben ze bij mij gewoon erin gelaten, zou ook niet weten waarom je die zou verwijderen? Leuk dat hij ook digitaal beschikbaar is maar daar heb je niks aan als je auto helemaal niks meer doet. Broekhuis vroeg overigens ook geen laadpas en ze hebben hem zo te zien ook niet opgeladen. Kreeg overigens een Audi A1 sportback mee als leenauto, prima voor die 3km naar huis en weer terug ;). Verder heb ik zo te zien 1 van de weinige ID.3's zonder problemen :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Bensjero schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Ik denk niet dat Alphabet de ID3 niet meer wel aanbieden omwille van de problemen.
Je hoort trouwens alleen van de probleemgevallen, de andere duizenden ID3's die het prima doen (waaronder die van mij) hoor je natuurlijk niks van.
Voor pechhulp wordt je gewoon doorverwezen naar VW als je nog mobiliteitsgarantie hebt, kost Alphabet NIKS.
Want personeel is gratis in Nederland? Software ter registratie is gratis? Bellen is gratis?

Je belt Alphabet als je pech hebt, die zetten de molen in werking. Zoals ook al in mijn originele post gesteld is dat zeker niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
[...]

Bij ons stonden ze tot voor kort nog in maar ik kan me voorstellen dat dit langzaam gaat verschuiven naar de normale edities (die een stuk minder interessant zijn helaas binnen ons leasebudget). Qua fouten denk ik niet dat ze het stoppen.

Ik vraag me wel af voor wie dan al die ID3 1st auto's zijn die naast het Ado stadion bij Wittebrug op de parking staan ingepakt en wel.

Zoals eerder vermeld hoor je natuurlijk alleen over de problemen, ik rij zelf in een van de eerste autos uitgeleverd met eigenlijk 0 problemen (4 meldingen sinds september). Maar het kan zijn dat ik een nieuwere auto heb dan mensen die hem later geleverd hebben gekregen. Geen idee hoe we dat kunnen inzien?
Pagina: 1 ... 80 ... 383 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.