11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Nou hier komt ie dan:Freakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:30:
[...]
Er moet ook nog gewerkt worden.![]()
Heb hem alleen even snel opgehaald, eerste wat op viel (niet op de start gelet) is dat het scherm meer responsive is, zelfs in vergelijking met 0783.
Zal vanavond even test ritje maken. Als jullie alvast al even wat vragen stellen zal ik daar dan ook op letten en daarna trachten te beantwoorden.
Kun je binnen 1 minuut vanaf een koude start je Stoel- & Stuurverwarming inschakelen
aka hoe responsief is het gewoon met een koude start. Dat is letterlijk 1 van mijn grootste hekelpunt aan de auto. 2 minuten geduld lost dat op.
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 05-03-2021 16:36 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
En kun je binnen 1 minuut vanaf de koude start een adres invoeren in de navigatieSimply1337 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:33:
[...]
Nou hier komt ie dan:
Kun je binnen 1 minuut vanaf een koude start je Stoel- & Stuurverwarming inschakelen
Sowieso ben ik wel benieuwd of je via hello ID wat makkelijker een doel voor navigatie kunt opgeven. Dus breng me naar de mac donalds of voetbalclub xyz zonder het exacte adres te hoeven weten en op te geven. Met name dat invoeren vind ik echt een crime vergelijken bij een google maps oid.
Ik ben ook wel benieuwd of het in en uitzoomen in de navigatie vloeiender werkt.
Kan je nu wel profielen maken? En qua snelheid en reactiesnelheid, zie je daar nog verbeteringen?Rouzbeh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:39:
[Afbeelding]
Mijn ID4 is ook zojuist teruggebracht met 2.1 update. De webradio melding zie ik niet meer terug maar verder dan dat geen verschil... nog niet opgemerkt iig
Wat grappig is als ik in de systeeminformatie kijk zie versie 0792 staan volgens mij is dat 2.1 ??
[ Voor 23% gewijzigd door Replay256 op 05-03-2021 16:58 ]
2.1 bevat meerdere updates voor meerdere systemen, daar zullen er vast een paar van gefaald zijn. De infotainment is blijkbaar wel ge-update. Maar de vraag is dan wat is niet ge-update en werken niet ge-update onderdelen wel goed samen met de ge-update onderdelen...Replay256 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:51:
Mijn auto zojuist opgehaald, volgens de dealer was de update niet mogelijk. wordt navraag gedaan VW/PON bij een oplossing moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden.
Wat grappig is als ik in de systeeminformatie kijk zie versie 0792 staan volgens mij is dat 2.1 ??
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blijft lane assist nu permanent uit?Freakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:30:
[...]
Heb hem alleen even snel opgehaald, eerste wat op viel (niet op de start gelet) is dat het scherm meer responsive is, zelfs in vergelijking met 0783.
Zal vanavond even test ritje maken. Als jullie alvast al even wat vragen stellen zal ik daar dan ook op letten en daarna trachten te beantwoorden.
AMARONE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:39:
[Afbeelding]
Voor mensen die zich zorgen maken bij de veiligheidssystemen ivm de velen foutmeldingen, die werken prima.
Straatbeeld doet Duits aan dus ik hoop dat dit niet jouw auto is.AMARONE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:39:
[Afbeelding]
Voor mensen die zich zorgen maken bij de veiligheidssystemen ivm de velen foutmeldingen, die werken prima.
Heb je augmented reality? Wat zijn daar de wijzigingen in?Freakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:30:
[...]
Het is iets sneller (niet getimed) maar zeker meer dan 30 seconden. Direct op Navi of Climate klikken is wachten. Daarna is het wel sneller heb ik het idee.Simply1337 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:33:
[...]
Nou hier komt ie dan:
aka hoe responsief is het gewoon met een koude start. Dat is letterlijk 1 van mijn grootste hekelpunt aan de auto. 2 minuten geduld lost dat op.
Zie boven.Alfred66 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:40:
[...]
En kun je binnen 1 minuut vanaf de koude start een adres invoeren in de navigatie![]()
Sowieso ben ik wel benieuwd of je via hello ID wat makkelijker een doel voor navigatie kunt opgeven. Dus breng me naar de mac donalds of voetbalclub xyz zonder het exacte adres te hoeven weten en op te geven. Met name dat invoeren vind ik echt een crime vergelijken bij een google maps oid.
Ik ben ook wel benieuwd of het in en uitzoomen in de navigatie vloeiender werkt.
Betreft Hello ID (ik druk op knop want heb op spraak uit staan) en ik zeg "Ga naar McDonald's" dan heb ik het volgende binnen enkele seconden.
:strip_exif()/f/image/UdDOR6wLIHdiLnKrg4C00Wsl.jpg?f=fotoalbum_large)
Inzoomen is wel echt een stuk sneller dan 05xx (met 0783 nooit geprobeerd). Het is echt niet 100% vloeiend. Maar echt een stuk beter.
[ Voor 5% gewijzigd door Freakie1NL op 05-03-2021 18:07 ]
En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben.Kampina schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:47:
Voor deze ambitie is nog wel wat werk aan de winkel getuige de berichten op dit forum:
https://www.autoweek.nl/a...ektrisch-rijden-worden-2/
Of kijken we hier naar een bedrijf met een grenzeloos gevoel van optimisme?
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Nee nog niet ook het bericht dat je toestemming moet geven voor online is er nog. Met snelheid bedoel je neem ik aan infotainment? Zoja zie boven. Zo nee; auto is niet snellerAMARONE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:40:
[...]
Kan je nu wel profielen maken? En qua snelheid en reactiesnelheid, zie je daar nog verbeteringen?
Nee.
Plus, dus heb ik niet.theHoff schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:47:
[...]
Heb je augmented reality? Wat zijn daar de wijzigingen in?
Correctie, webradio melding is NIET opgelost!Rouzbeh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:39:
[Afbeelding]
Mijn ID4 is ook zojuist teruggebracht met 2.1 update. De webradio melding zie ik niet meer terug maar verder dan dat geen verschil... nog niet opgemerkt iig
Nee je moet de eerste keer echt zelf doen als het nu nog niet automatische is gegaan.Kanter schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:56:
Dacht dat met 2.0 de navigatie kaarten automatisch geüpdate werden? Zit nog steeds op 19.8
Nee, tochRouzbeh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:11:
[...]
Correctie, webradio melding is NIET opgelost!
[Afbeelding]
Staat optie "webradio" uit in je appconnect?Rouzbeh schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:11:
[...]
Correctie, webradio melding is NIET opgelost!
[Afbeelding]
Auto -> privacy / mobiele services -> internet radio uitschakelen.
bij mij werkt het nog niet, als in ik krijg de melding elke keer, misschien is het dit keer wel gefixt..
Jep staat uit, aangezet en weer uitgezet me de hoop dat het “gefixt” zou zijn maar helaas.Simply1337 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:26:
[...]
Staat optie "webradio" uit in je appconnect?
Auto -> privacy / mobiele services -> internet radio uitschakelen.
bij mij werkt het nog niet, als in ik krijg de melding elke keer, misschien is het dit keer wel gefixt..
Dank voor je eerste indrukken! Performance verbeteringen lijken niet enorm maar wel bemoedigend. (Die MD vestigingen komen mij heel bekend voor trouwens, rij ik regelmatig langsFreakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 18:06:
[...]
Zie boven.
Betreft Hello ID (ik druk op knop want heb op spraak uit staan) en ik zeg "Ga naar McDonald's" dan heb ik het volgende binnen enkele seconden.
[Afbeelding]
Inzoomen is wel echt een stuk sneller dan 05xx (met 0783 nooit geprobeerd). Het is echt niet 100% vloeiend. Maar echt een stuk beter.
Was dit met software 2.0 of 2.1?AMARONE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:39:
[Afbeelding]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ik zag deze ook op de first movers club voorbij komen. Gepost door de berijder zelf die zegt er zonder kleerscheuren vanaf gekomen te zijn en dat met 70-80km per uur impact bij de botsing met een andere auto...AMARONE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:39:
[Afbeelding]
Dan doen ze de update niet goed! Er is een procedure om de update uit te voeren, doe je 1 ding verkeerd dan gaat hij niet verder, ondertussen hebben wij als VW dealer er al 6 gedaan zonder problemen en alles werkt perfect!Replay256 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:31:
Jammer, zojuist weer gebeld door de dealer, 2.1 gaat hem niet worden, ga vanmiddag de auto weer ophalen, het blijkt dat er heel veel ID's zijn waarbij de update niet wil lukken, en op moment geen oplossing vanuit VW, probeer het over een paar weken wel weer, erg teleurstellend weer.
Vanmorgen om 08:00 uur gebracht om 17:30 uur opgehaald. Van 0782 naar 792. Evenals van 0564 naar 0783 trouwens.Freakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:49:
[...]
Hier duurt hij ook twee dagen, hadden ze van te voren al aangegeven.
Wel apart dat die van Battery Life dan in 1 dag is gelukt.
Zou natuurlijk wel enorm veel schellen 1 dag of 2 dagen op bijna 10.000 auto's die geupdate moeten worden.
Al vraag ik mij af of van 05XX naar 2.1 in 1 dag kan, immers is van 05XX naar 0783 al 2 dagen en dan nu van 0783 naar 2.1 ook 2 dagen. Moeten ze wel flink in efficiëntie winnen om dat binnen 1 dag te doen.
Misschien voor dealers straks interessant om ID update dag te houden, gewoon 1 monteur die ze allemaal af gaat. Zit je alleen met het vervangend vervoer....
Eens, weinig verschil scherm voelt is iets sneller.Freakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:30:
[...]
Goed om te horen dat het blijkbaar dus wel kan! Jammer dat het blijkbaar niet overal goed uitgevoerd wordt. Volgende keer kom ik bij jou langsYannickvh164 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:54:
[...]
Dan doen ze de update niet goed! Er is een procedure om de update uit te voeren, doe je 1 ding verkeerd dan gaat hij niet verder, ondertussen hebben wij als VW dealer er al 6 gedaan zonder problemen en alles werkt perfect!
Nu kan ik tenminste volgen wat er veranderd na elke update zonder VW dat officieel meldt
Dat sowieso, de 2.1 update is natuurlijk wat de 2.0 had moeten zijn. Qua functies hetzelfde maar puur onderliggende verbeteringen.Mdesign schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:26:
Kan iemand al met 170kw laden? Volgens mij hebben we iets te veel elkaar lopen gek te maken met deze magistrale update..
Ik begreep van Ames dat het misgaat bij auto’s die al een trekhaak hebben, die hebben een stukje software dat de update niet pakt. VW gaat daar een oplossing voor zoeken..Yannickvh164 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 21:54:
[...]
Dan doen ze de update niet goed! Er is een procedure om de update uit te voeren, doe je 1 ding verkeerd dan gaat hij niet verder, ondertussen hebben wij als VW dealer er al 6 gedaan zonder problemen en alles werkt perfect!
Het getimed laden werkt nog steeds voor geen ene meter. Ik heb hier een TNM laadpaal en de ID.3 ingesteld te laden tussen. 23.05 en 06.00 (dalstroom met marge). Temeer er nu mee geadverteerd is dacht ik, ik probeer het. Bij 0783 werkte dit onbetrouwbaar. Helaas moet ik melden dat dit nog steeds onbetrouwbaar werkt.
Resultaat van 1 nacht (40% vol, ingesteld naar 80%) ..
/f/image/WI9x9NycUfvGUPGXWBJpLg84.png?f=fotoalbum_large)
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
Geen etappe, zoals boven omschreven gewoon dal uur tijdstip aangegeven (zolang het nog niet op een bepaalde dag kan). Zie foto'sSimply1337 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:29:
Staat je timers goed? Of de 2 etappe waardes? Lijkt dat die om 3 uur begint en 4 uur stopt (11kwh snelheid)
:strip_exif()/f/image/4cVXq8LLbya0UcPbhQMQAV1D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GDLrgBnz30p8to6PveSO8RYR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ECJkzntQZYLuWaTaeL9SDFsH.jpg?f=fotoalbum_large)
HomeWizard P1 meter. Zoals de naam suggereert inderdaad via P1 poort.Braaaii schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:33:
@Freakie1NL welke app gebruik je eigenlijk om je verbruik in kaart te brengen? Via de p1 poort neem ik aan..?
Hmm. In je eerdere laadgrafiek lijkt het erop alsof hij rond 5:15 stopt met laden. Dat is ook de tijd die in je laatste screenshot staat. Echter, in je 2e screenshot staan geen van de 'programma's' actief. Desondanks lijkt het erop dat hij zich toch aan die tijden houdt. Het is niet zo dat die 80% voorrang heeft op die tijden. De tijden hebben prioriteit over die 'Laden tot' instelling.Freakie1NL schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Geen etappe, zoals boven omschreven gewoon dal uur tijdstip aangegeven (zolang het nog niet op een bepaalde dag kan). Zie foto's
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Misschien dat het daar misgaat?
Ik zou als test die eindtijden van 5:15 en 3x 6:00 gewoon veel later zetten. In elk geval als test.
Mogelijk wil je alleen tijdens daltarief laden, dan zul je inderdaad die vensters moeten aanhouden. Anders zou ik alleen de start op het moment van ingaan van het daltarief zetten en de eindtijden later zetten.
Heb vannacht met de granny charger geladen met een gemiddelde van 15 km per uur. Weet niet of dat aan de update ligt. was voorheen 11-12 km per uur.niki_lauda schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:20:
[...]
Eens, weinig verschil scherm voelt is iets sneller.
Nee hij stopt eerder, zie onderstaand schermprintje.
De andere opties heb ik niet aan staan dus zouden niet mee moeten doen.
Heb tijdens 0783 al verschillende dingen geprobeerd maar nu met 2.1 blijft het dezelfde resultaten geven. Of te wel de belofte van VW dat dit in 2.1 zou werken klopt niet. En dat is jammer want dit was bij hun bekend. Heb er een hard hoofd in dat VW kan gaan waar maken wat enkele pagina's geleden is bericht over elke 3 maanden nieuwe OTA update. Bedoel als dit 'de' versie is missen er nog flink wat dingen; profielen, en dus tijdschema's voor opladen die ze eerst moeten fixen.
Mensen hier die de update al wel hebben icm trekhaak?bschut schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 05:11:
[...]
Ik begreep van Ames dat het misgaat bij auto’s die al een trekhaak hebben, die hebben een stukje software dat de update niet pakt. VW gaat daar een oplossing voor zoeken..
Ik denk dat het misgaat omdat je geen optie hebt gekozen in het eerste tijdvak. Deze gebruik je om aan te geven wanneer je wilt vertrekken, maar lijkt dat het systeem ook combineert met het laadprofiel.Freakie1NL schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:08:
[...]
Geen etappe, zoals boven omschreven gewoon dal uur tijdstip aangegeven (zolang het nog niet op een bepaalde dag kan). Zie foto's
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hier hoef je dus niet je auto op te warmen, deze kun je ipc doen met een tweede timer.
deze staat nu leeg terwijl je verderop wel het tweede etape hebt ingesteld wanneer het wel mag laden.
Ik heb zelf nog geen issue gehad met 2 etappe laden, werkt altijd
Ik heb een trekhaak, t zou best kunnen dat hierdoor de update mis is gegaan. Maar ik heb heb vanuit sw dealer zelf niets over gehoord.AMARONE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:27:
[...]
Mensen hier die de update al wel hebben icm trekhaak?
Bij mij is het misgegaan zonder trekhaak, die staat al maanden in backorders helaas.Replay256 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:42:
[...]
Ik heb een trekhaak, t zou best kunnen dat hierdoor de update mis is gegaan. Maar ik heb heb vanuit sw dealer zelf niets over gehoord.
Heb een trekhaak af fabriek, gaat de 17e naar de dealer voor 2.1. Zou er nog verschil zitten in dit probleem tussen wel of niet af-fabriek gemonteerd?AMARONE schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 10:27:
[...]
Mensen hier die de update al wel hebben icm trekhaak?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Klopt, ik ben er over gebeld. Mijn update is uitgesteld met een week tot de oplossing er is.bschut schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 05:11:
[...]
Ik begreep van Ames dat het misgaat bij auto’s die al een trekhaak hebben, die hebben een stukje software dat de update niet pakt. VW gaat daar een oplossing voor zoeken..
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Op zaterdag? Nice. Wittebrug is i.v.m. corona niet eens meer open op zaterdag zeiden ze.Chris P. schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 08:59:
Net de ID.4 weggebracht voor de update. Bij Van den Udenhout worden er zo'n 40 per dag geüpdate werd er gezegd. Dus dat is best een flink aantal.
Niets gehoord nog hier. Ik neem aan dat ze zelf ook zien dat er een trekhaak opzit. Ik hoop wel dat VW de grote nieuwe functies dan met de zomer doet maar tussentijds gewoon glitches blijft updaten otamcmiles schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:19:
[...]
Klopt, ik ben er over gebeld. Mijn update is uitgesteld met een week tot de oplossing er is.
Vandaag 127 kW getiktMdesign schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:26:
Kan iemand al met 170kw laden? Volgens mij hebben we iets te veel elkaar lopen gek te maken met deze magistrale update..
Oh wacht.. 170 met 2.1 zei je he
edit: 128 gepikt blijkbaar.. wauw
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 06-03-2021 23:22 ]
Volkswagen heeft ook nooit gezegd dat er een verhoging van de laadsnelheid komt in 2.1, ze hebben sowieso nog niks daarover aangekondigd.Simply1337 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 17:56:
[...]
Vandaag 127 kW getikt
Oh wacht.. 170 met 2.1 zei je he
Wel jammer dat er nog steeds bugs in 2.1 zitten.
I know, maar heb ook meer van 2.1 verwacht.. Iets met elkaar opjuttennietnormaal schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:14:
[...]
Volkswagen heeft ook nooit gezegd dat er een verhoging van de laadsnelheid komt in 2.1, ze hebben sowieso nog niks daarover aangekondigd.
Dat hebben ze wel, bij monde van de Chef e-auto's bij VW. Niet dat het in deze update zit, maar wel letterlijk in een interview over de ID.4 dat ze van plan zijn de laadsnelheid te gaan verhogen. Als dat niet komt (en dan heb ik het over ergens binnen een jaar of zo), dan krijgen ze van mij wel een klacht.nietnormaal schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:14:
[...]
Volkswagen heeft ook nooit gezegd dat er een verhoging van de laadsnelheid komt in 2.1, ze hebben sowieso nog niks daarover aangekondigd.
Heb een paar pagina's geleden het betreffende interview gelinkt.
Sinds een week de gelukkige eigenaar van een ID.3 Plus. 1ste softwareversie vanuit de fabriek. Is er een mogelijkheid om de Lane Assist permanent uit te zetten? Of kan dit vanaf de nieuwe software?
Ik heb dit nog niet kunnen vinden.
Klopt, heb ik ook gezien. Maar nog niks officieel volgens mij en ook geen beloftes, alleen dat ze er naar gaan kijken. De 130KW en 170KW kwamen uit een ander artikel. Hij had het ook over meer range. Laten we hopen dat dit er allemaal snel aan komt.bilgy_no1 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 19:51:
[...]
Dat hebben ze wel, bij monde van de Chef e-auto's bij VW. Niet dat het in deze update zit, maar wel letterlijk in een interview over de ID.4 dat ze van plan zijn de laadsnelheid te gaan verhogen. Als dat niet komt (en dan heb ik het over ergens binnen een jaar of zo), dan krijgen ze van mij wel een klacht.
Heb een paar pagina's geleden het betreffende interview gelinkt.
[ Voor 5% gewijzigd door nietnormaal op 06-03-2021 20:48 ]
Van den Udenhout werkt 7 dagen per week door. Morgen kan ik de auto weer ophalen (zondag) en zullen er weer nieuwe geüpdate worden. Dat is in ieder geval wat ik van de planning hoorde maar ook tegen mij gezegd werd toen ik vanmorgen de auto achter liet.Soeski schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 14:18:
[...]
Op zaterdag? Nice. Wittebrug is i.v.m. corona niet eens meer open op zaterdag zeiden ze.
Zal nooit komen omdat regelgeving dit niet toelaat.Fischer10 schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:16:
3.1P
Sinds een week de gelukkige eigenaar van een ID.3 Plus. 1ste softwareversie vanuit de fabriek. Is er een mogelijkheid om de Lane Assist permanent uit te zetten? Of kan dit vanaf de nieuwe software?
Ik heb dit nog niet kunnen vinden.
Wellicht in de toekomst via handmatig codering dat je dit kunt uitzetten zoals dat nu bij andere VAG auto's gedaan kan worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Kanter op 06-03-2021 21:33 ]
Altijd welkom, is wel in België, er waren er geen met trekhaak.. de procedure voor het updaten is niet logisch, dit moet je een paar keer goed lezen, dan weet je wat je moet doen.. is niet simpel ..Alfred66 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 22:43:
[...]
Goed om te horen dat het blijkbaar dus wel kan! Jammer dat het blijkbaar niet overal goed uitgevoerd wordt. Volgende keer kom ik bij jou langsBen wel benieuwd of die van mij nog aan de praat gebracht kan worden of dat het alleen nog maar met vervanging van onderdelen kan. Als er zo veel met problemen staan dan kan het wachten op vervangende onderdelen een nogal lange geschiedenis worden ben ik bang...
VW id.3
4 februari 2021 bij Pon Amersfoort id.3 1ste Plus opgehaald. Echt een bijzonder positieve ervaring ondanks de terugstap van VW Passat Highline 2016 full options naar de id.3 Plus.
Amper van kunnen genieten;
11 februari s’-ochtends voor mijn werk vertrokken, direct bij vertrek allerlei waarschuwingen, uitroeptekens, geen functie-bediening op het stuur mogelijk en teveel rode lampjes. Ik hoopte dat dit na enkele kilometers wel goed zou komen, nee dus. Met Mobiliteitsgarantie gebeld, zij adviseren mij niet verder te rijden en willen een opsleep regelen. Ik denk daar heb ik ff geen zin in, kost me veel teveel tijd. Afgesproken zelf naar dichtsbijzijnde VW garage te rijden, Arena Venray 20 km verderop. Ik wordt daar altijd zeer vriendelijk en top geholpen!
Aldaar na een half uurtje wachten met koffie wordt mij een leenauto (Audi A2) beschikbaar gesteld met de boodschap, gaat niet heel snel lukken hopen het probleem vanmiddag opgelost te hebben. Ik wordt in de loop van de dag gebeld dat het probleem is opgelost, id.3 weer opgehaald.
Zondag 14 februari thuis voor de deur herhaling van dezelfde problemen, id.3 wordt opgesleept. Ik had niet direct een leenauto nodig dus nam ik hiervoor maandagochtend contact op met Arena. Ik was natuurlijk niet blij en vroeg hun beleefd naar de mogelijkheid mij een ev als leenauto beschikbaar te stellen. Dat was mogelijk, maanmiddag wordt een VW id.3 Plus met 12.000 op de teller thuisbezorgd. Top service!
2 dagen later een telefoontje van Arena dat het nog wel 3 tot 4 weken kan duren, het is wachten op een update.
3 weken later, 5 maart een positief telefoontje Id.3 is voorzien van update kan opgehaald worden.
Een dag later, 6 maart precies dezelfde problemen als eerder, middels Mobiliteitsgarantie in contact met Arena, gelukkig stond de eerder geleende Id.3 er nog dus ik met feestverlichting in het display en zwart stuur naar Venray om mij Id.3 weer ter reparatie aan om te ruilen. Nu maar afwachten.
Helemaal gelijk in natuurlijk. Ik zocht 'een' reden waarom iemand dit zou doen.Freakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:50:
[...]
Ook al stond je als een aso geparkeerd, dan nog is dit niet normaal gedrag. Wat een vreemde mensen heb je toch.
Hopelijk lease auto en niet teveel schade voor jou financieel gezien.
Het is een lease inderdaad, maandag maar eens bellen. Hopelijk vrij snel gefixt en ik laat dan gelijk de update uitvoeren.
Music is not just a sound, it's a way of living.
Hele domme vraag wellicht. Hoe krijg ik de navigatie op nacht/donkere modus?
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Volgens mij door het hele systeem op donkere modus te zetten. Ik dacht van boven naar beneden swipen en dan kan je het daar selecteren. En anders zit dat ergens in het menumaik73 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:49:
4.1M
Je hebt in de navigatie links ook wat knoppen voor instellingen. Misschien zelfs op de map in de onderhoek waar je kan schakelen.maik73 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:49:
4.1M
Het hele systeem staat op donkere modus, behalve de navigatie... zal eens proberen alles naar licht en weer donker te zetten.Kacang schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:21:
[...]
Volgens mij door het hele systeem op donkere modus te zetten. Ik dacht van boven naar beneden swipen en dan kan je het daar selecteren. En anders zit dat ergens in het menu
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Je moet het in de navigatie zelf zoeken. Het systeem heeft niets met de mapweergave te maken.maik73 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 11:27:
[...]
Het hele systeem staat op donkere modus, behalve de navigatie... zal eens proberen alles naar licht en weer donker te zetten.
Op het tandwieltje klikken in het hoofdscherm van de navigatie, daar zit een optie die het beeld laat meeschakelen met je koplampen.maik73 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:49:
4.1M
je kunt het ook via deze methode op nachtmodus zetten permanent ipv AUTORev! schreef op zondag 7 maart 2021 @ 12:11:
[...]
Op het tandwieltje klikken in het hoofdscherm van de navigatie, daar zit een optie die het beeld laat meeschakelen met je koplampen.
Van links naar rechts:Replay256 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:43:
Voor alle slimmeriken onder ons, toegevoegd een lijst met alle software versies van de individuele modules in ID4-3
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Control unit modie / Systeem beschrijving / Hardware A / Software A / Hardware B / Software B
Dus als je HW A hebt moet je SW A hebben.. HW B met SW B.
Meeste lijkt gewoon versie 0783. of iedergeval wat ik heb met mijn id.4. sommige zijn bij mij hoger, somige ontbreken in deze lijst helemaal terwijl ik het wel heb en niet is aangeduidt als ID3/ID4.
Maar danku
Update naar 2.1 dit weekend door Van Udenhout uitgevoerd.
Fietsendrager-haak wel gemonteerd, maar nog niet aangesloten/ingeregeld, vanwege hier eerder vermeld conflict met 2.1. Auto moet hiervoor binnenkort nog een keer terug naar de garage.
Dat wordt voorlopig wandelen in plaats van fietsen
Ik dacht zelf aan ODBeleven. Die lijkt redelijk professioneel. Iemand ervaring hiermee?
Poeh zeg, wat een gedoe allemaal. Ik kijk wel uit naar de ID.4, maar ik snap niet waarom VW deze basic dingen niet gewoon op orde heeft.Joh de Heer schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:56:
3.1 plus
Fietsendrager-haak wel gemonteerd, maar nog niet aangesloten/ingeregeld, vanwege hier eerder vermeld conflict met 2.1. Auto moet hiervoor binnenkort nog een keer terug naar de garage.
Binnen de VW groep hebben ze gewoon werkende software. Dus waarom dit nu zo misgaat?
Als je buiten obdeleven app wilt gebruiken raad ik je de obdeleven ob2scanner niet aan.bilgy_no1 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:57:
Iemand nog een tip voor een ODB2 dongle? Ik krijg mijn ID.4 Tech over een maandje. Doel is om hem te gaan gebruiken icm ABRP (live data). Kan het dan iedere Bluetooth dongle zijn, of zijn er nog speciale vereisten?
Ik dacht zelf aan ODBeleven. Die lijkt redelijk professioneel. Iemand ervaring hiermee?
Veapak of vgate of wat ze nog meer aanbevelen voor abrp of EV Notify voor id.3. Koop die. 20/30eu van Amazon of alie
Thanks!Simply1337 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:24:
[...]
Als je buiten obdeleven app wilt gebruiken raad ik je de obdeleven ob2scanner niet aan.
Veapak of vgate of wat ze nog meer aanbevelen voor abrp of EV Notify voor id.3. Koop die. 20/30eu van Amazon of alie
Mijn vrouw heeft ook 3.1 plus met haak, maar wat bedoel je met inregelen? Wat moet er nog gebeuren dan?Joh de Heer schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:56:
3.1 plus
Zojuist sloeg ik rechtsaf, dus gaf uiteraard rechts richting aan. Was voor een verkeerslicht en zag dat de verlichting alvast naar rechts aan het verlichten was (Led Matrix 3P). Stuur was nog geheel recht (want was rood). Is mij nooit eerder opgevallen.
Blijkbaar kan het misgaan als je een trekhaak hebt en ze de update naar 2.1 willen doen. Bij de trekhaak zit een code welke de monteur in de auto activeert zodat die met een trekhaak kan omgaan.Kickasz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:43:
[...]
Mijn vrouw heeft ook 3.1 plus met haak, maar wat bedoel je met inregelen? Wat moet er nog gebeuren dan?
Of de problemen echt spelen is nog de vraag want weinig meldingen nog hierover.
Misschien kan je nog een grafiek maken waarin je het percentage tegen de tijd afzet?
Als ik snel even wat datapunten van je video pak en in excel zet (en extrapoleer) kom ik op zoiets uit:
als je telefoon gekoppeld is met aa/carplay kan het zijn dat het is blijven hangen met een notificatie.. of een melding van maps/whatsapp/flitsmeister.. app connect weer laten starten verhelpt da, maar wel bloed irritant.Soeski schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:51:
Ik had ook een (voor zover ik weet) nog niet eerder gemelde bug gisteren. Ik kon met de volumeknoppen alleen het spraakvolume nog wijzigen. Ook op het stuur. Met geen mogelijkheid het volume van de muziek of radio. Bleef op spraak hangen... best lastig
Hoop dat de update wel succesvol is.
Is niet nieuw, heb het ook met 2.0 @ ID4.1M.Freakie1NL schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:13:
Denk dat ik het iets nieuws in 2.1 heb ontdekt. Het volgende is mij nooit eerder opgevallen maar kan natuurlijk ook aanwezig zijn in 2.0. Aan jullie om dat te testen...
Zojuist sloeg ik rechtsaf, dus gaf uiteraard rechts richting aan. Was voor een verkeerslicht en zag dat de verlichting alvast naar rechts aan het verlichten was (Led Matrix 3P). Stuur was nog geheel recht (want was rood). Is mij nooit eerder opgevallen.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
4.1MChris P. schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:16:
Mijn ID.4 is helaas nog niet terug van de dealer. Vanmiddag waren ze nog bezig met de update en verwachting is dat die nu morgenmiddag klaar is.
Hoop dat de update wel succesvol is.
Hier precies hetzelfde verhaal (Udenhout, zaterdag, id.4). Alleen ik was überhaupt niet op de hoogte gebracht dat het meerdere dagen in beslag zou gaan nemen (op basis van dit topic had ik al zo'n vermoeden natuurlijk). Vreemde in mijn geval vond ik dat het bericht op zondag suggereerde dat ze net begonnen waren.
Denk dus niet dat dit betekent dat de update fout is gegaan, maar dat ze achterlopen op schema.
Heb ik op dit moment ook al op 0564Freakie1NL schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:13:
Denk dat ik het iets nieuws in 2.1 heb ontdekt. Het volgende is mij nooit eerder opgevallen maar kan natuurlijk ook aanwezig zijn in 2.0. Aan jullie om dat te testen...
Keurige service!
Wel de vraag of ik hem netjes wilde aftanken. Op de vraag hoe ik dat moest doen zonder tankpas was de reactie: “je kan ook gewoon pinnen bij de pomp!”
.
De haak is niet alleen een stuk metaal, maar heeft blijkbaar ook electronica aan boord en wordt met een eigen code aan de auto gekoppeld.Kickasz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 19:43:
[...]
Mijn vrouw heeft ook 3.1 plus met haak, maar wat bedoel je met inregelen? Wat moet er nog gebeuren dan?
[ Voor 23% gewijzigd door Joh de Heer op 08-03-2021 09:03 . Reden: verheldering ]
Meeste leaserijders hebben ook nog gewoon een tankpas. Voor bijvoorbeeld FastNed kan dat handig zijn (al dus mijn collega van mobiliteit).AkroBatik schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:41:
Nou mijn 4.1m staat ook bij de garage. Wel tof, de kaalste up! als leen auto.
Keurige service!
Wel de vraag of ik hem netjes wilde aftanken. Op de vraag hoe ik dat moest doen zonder tankpas was de reactie: “je kan ook gewoon pinnen bij de pomp!”
Hier hetzelfde. Ik had gevraagd voor elektrische vervanging, omdat ik niet allen elektrisch rij voor bijtelling.AkroBatik schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:41:
Nou mijn 4.1m staat ook bij de garage. Wel tof, de kaalste up! als leen auto.
Keurige service!
Maar die hadden ze niet
Ik kan tankbonnen gewoon declareren.
Hoewel het systeem buitenaf amper lijkt te zijn veranderd zijn er vooral onderhuidse upgrades te zien. Een kwart van de versie zat al fabrieksaf op de ID.4 en/of 2.0/0783. Nu is het een kwestie van wachten op mijn update voor de overige lege vakken
De Business heeft wel Led matrix. Zal hier gaan om een Life gok ik.Simply1337 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:44:
@Replay256 Lijst lijkt te komen van een ID.3 business. Aan het lijst te zien dat de betreffende voertuig geen LED lampen, Ergo Active stoelen, pano dak, elektrische achterklep en DCC heeft.
Hoewel het systeem buitenaf amper lijkt te zijn veranderd zijn er vooral onderhuidse upgrades te zien. Een kwart van de versie zat al fabrieksaf op de ID.4 en/of 2.0/0783. Nu is het een kwestie van wachten op mijn update voor de overige lege vakken
[Afbeelding]
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/QlXTMIpltrVZH5CKmRJ3vsEQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uSgbNiaN6S86MXMUmm0YM8Tw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CVl3qr4CJxywgpmswPSDCJ0R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z8VQvEKAHybmd6bXrWMUjpfw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z5Qjwp2sFdTozF56qwSClI5b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KjOrYlYhsd635Cf6A8eUoGb1.jpg?f=fotoalbum_large)