ID. Software 2.1 update voor jouw ID.
Tweede post van deze thread. Eerste wordt ook geupdate ;P
[ Voor 17% gewijzigd door Simply1337 op 04-03-2021 10:06 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
https://www.volkswagen.nl...ar-met-52-kwh-accupakket/
https://www.goingelectric...uergeraete-VW-ID-Familie/
de Enyaq IV50 variant..edkreuk schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:08:
Mocht je nog niet overtuigd zijn van de ID.4, nu ook met een kleiner accupakket beschikbaar
https://www.volkswagen.nl...ar-met-52-kwh-accupakket/
anyway.. prijstechnisch klopt er geen bal van:
Duitse ID.4 Pure City met 18 inch alu velgen en 100kw laden aangevinkt
Preis inkl. MwSt. 36.950,00 € [even zonder korting] anders 34k en met subsidie 28k ofzo lol
Nederlandse ID.4 Pure City. incl 18 inch alu en 100kw standaard
€ 40.690
Dit wordt een... leasetopper en dan ga je in winter horen, ik kan maar maximaal 200km op 100%.
EDIT: Enyaq60 zonder een optie aangevinkt lijkt mij een betere deal is 1000€ duurder, maar of je nu 1 bestelt en nog een enyaq geleverd krijgt in 2020 is een tweede vraag
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 04-03-2021 10:39 ]
Had gisteravond melding dat de handleiding (Wallet) in de auto een update had gekregen. Weet niet wat er nieuw is, had hier nog niet eerder naar gekeken.
Het gaat om de ID3.Simply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:16:
[...]
voordat mensen je verder kunnen helpen met welke keuzes ze hebben gemaakt even een simpele vraag:
Voor welke auto?
Iemand anders dit ook gehad?
Eenmaal zeer hardnekkig gehad, maar dat bleek toen een issue met betreffende (publieke) laadpaal te zijn (en ook al eens een issue gehad met niet werkende laadpas). Inmiddels dus wel geleerd dat je met laad-issues je niet blind moet staren op enkel de auto!C0C0 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:54:
Ik heb nu op mijn ID.3 1M (2.0) een tijdstip (op locatie) ingesteld dat de auto geladen en verwarmt moet zijn. Dit werkt in het begin goed. Maar nu al twee keer meegemaakt dat de auto begint met laden en dan gewoon stopt, vooral lastig als je wat verder moet rijden en de auto naar 100% wilt laden.
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Die timers hadden we al wel, maar in ieder geval bij mij was het een zeldzaamheid als het ook daadwerkelijk werkte....Replay256 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:04:
Wat is hier nieuwe aan dit hadden we toch al??
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door kazz1980 op 04-03-2021 11:14 ]
Denk dat je 2021 bedoelt. Kreeg van de week een mail van Skoda of ik dit kwartaal nog in een Enyaq wilde rijden.Simply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:22:
[...]
de Enyaq IV50 variant..
Preis inkl. MwSt. 36.950,00 € [even zonder korting] anders 34k en met subsidie 28k ofzo lol
€ 40.690
Dit wordt een... leasetopper en dan ga je in winter horen, ik kan maar maximaal 200km op 100%.
EDIT: Enyaq60 zonder een optie aangevinkt lijkt mij een betere deal is 1000€ duurder, maar of je nu 1 bestelt en nog een enyaq geleverd krijgt in 2020 is een tweede vraag
Terwijl als ik hem in oktober bij de introductie had besteld deze pas in juni zou krijgen. Je kan zelfs je reeds bestelde Enyaq inruilen voor een First Edition. Beetje vaag allemaal, dat ze nu pas met de First editions komen. Lijkt erop dat ze vraag niet aankunnen.
Om de aanstaande introductie van de ENYAQ iV te vieren, pakken we uit met de First Editions. Je kunt kiezen uit drie uitvoeringen: de iV 60 First Edition (132 kW / 180 pk), de iV 80 First Edition of de iV 80 First Edition High (150 kW / 204 pk). De First Editions zijn zeer compleet uitgerust met allerlei extra’s, zoals een snellaad mogelijkheid, achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór. De ENYAQ iV First Edition is leverbaar vanaf € 49.950 en als je er nu een bestelt, rijd je ‘m dit voorjaar al!*
Heb je interesse in een First Edition, maar al een ENYAQ iV besteld? Neem dan gerust contact op met je dealer om de mogelijkheden te bespreken.
Mijn ID.4 gaat overmorgen naar Den Bosch voor de 2.1 update en volgende week woensdag gaat de ID.3 naar Eindhoven voor de update, de wielenwissel naar zomer, de steunhaak en het uitdeuken van de motorkap (bij aflevering geconstateerd).
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
ja, maar prijstechnisch is een standaard Enyaq IV60 gewoon 41.690€ Dat je door alle opties voor de IV60 50k aantikt zeg ik dan, koop dan de ID.4 Pro Family met 77kWh batterij ipv 58kwh, mis je wat opties, maar heb je iedergeval meer bereik voor 3k meer. Als dit niet past binnen (lease)budget is een ander verhaal.edkreuk schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:09:
[...]
Denk dat je 2021 bedoelt. Kreeg van de week een mail van Skoda of ik dit kwartaal nog in een Enyaq wilde rijden.
Terwijl als ik hem in oktober bij de introductie had besteld deze pas in juni zou krijgen. Je kan zelfs je reeds bestelde Enyaq inruilen voor een First Edition. Beetje vaag allemaal, dat ze nu pas met de First editions komen. Lijkt erop dat ze vraag niet aankunnen.
Om de aanstaande introductie van de ENYAQ iV te vieren, pakken we uit met de First Editions. Je kunt kiezen uit drie uitvoeringen: de iV 60 First Edition (132 kW / 180 pk), de iV 80 First Edition of de iV 80 First Edition High (150 kW / 204 pk). De First Editions zijn zeer compleet uitgerust met allerlei extra’s, zoals een snellaad mogelijkheid, achteruitrijcamera en parkeersensoren vóór. De ENYAQ iV First Edition is leverbaar vanaf € 49.950 en als je er nu een bestelt, rijd je ‘m dit voorjaar al!*
Heb je interesse in een First Edition, maar al een ENYAQ iV besteld? Neem dan gerust contact op met je dealer om de mogelijkheden te bespreken.
Is natuurlijk ook een smaak kwestie, maar technisch is de ID4 77kwh de betere koop. hoofdzakelijk door de range. scheelt zo 100km in de zomer en 80km in de winter.
[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 04-03-2021 11:22 ]
Gekke gang van zaken hoor. De Enyaq zou mij pas veel later geleverd worden en mede daardoor toch gekozen voor de ID.4. Heel vreemd dat die First Editions dan nog dit kwartaal (Q1?) geleverd worden. Of bedoelen ze Q2?edkreuk schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:09:
[...]
Denk dat je 2021 bedoelt. Kreeg van de week een mail van Skoda of ik dit kwartaal nog in een Enyaq wilde rijden.
Overigens vind ik de vanaf prijs nogal hoog. Dat zal dan voor de iV 60 First Edition zijn, dus dan worden de iV 80s nog flink duurder.
Even los van de prijs zou ik de 50 kWh variant niet snel aanraden. Met deze auto wordt het in de winter echt krap.Simply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:22:
[...]
de Enyaq IV50 variant..
€ 40.690
Als je hiermee verwacht naar de wintersport te rijden wordt dat heel vaak en lang stoppen.
[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 04-03-2021 11:38 ]
Mooi, net even geprobeerd online in te palnnen, maar geeft aan dat ze tot juli 2021 vol zitten met updatesChris P. schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:17:
Bij Van den Udenhout is de update niet alleen voor de ID.3.
Mijn ID.4 gaat overmorgen naar Den Bosch voor de 2.1 update en volgende week woensdag gaat de ID.3 naar Eindhoven voor de update, de wielenwissel naar zomer, de steunhaak en het uitdeuken van de motorkap (bij aflevering geconstateerd).
Zo maar even bellen.
Update: druk, maar ze bellen me volgende week terug vor een afspraak
[ Voor 6% gewijzigd door maik73 op 04-03-2021 11:45 ]
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Even een belangstellende vraag, heeft iemand met zijn ID3/4 al is een melding van het Car2X systeem gekregen?
Sinds versie 2.0 kan ik die aanzetten, maar nog geen melding o.i.d. gezien.
Wat verwacht je te zien dan? "er rijd een auto voor je?"rbnw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:38:
3.1M hier met 2.0 software.
Even een belangstellende vraag, heeft iemand met zijn ID3/4 al is een melding van het Car2X systeem gekregen?
Sinds versie 2.0 kan ik die aanzetten, maar nog geen melding o.i.d. gezien.
Zoals ik het lees is het voor nu voornamelijk hulpdiensten, welkome feature!
https://uploads.volkswage...B2020AU00649_overfull.jpg
[ Voor 13% gewijzigd door Flappiewappie op 04-03-2021 11:43 ]
Hier staat wat
Je moet het even lezen vanuit de eerste software versie die de ID3 had en de meeste mensen nog hebben ook.Replay256 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:04:
Wat is hier nieuwe aan dit hadden we toch al??
[Afbeelding]
A-point hoeft mij niet te bellen,
Ja zoiets zou ik verwachten, ik was gewoon benieuwd of er mensen waren die al een melding hebben gehad, bij een naderende file, iemand met pech, of een hulpdienst die in de buurt is.Flappiewappie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:42:
[...]
Wat verwacht je te zien dan? "er rijd een auto voor je?"
Zoals ik het lees is het voor nu voornamelijk hulpdiensten, welkome feature!
https://uploads.volkswage...B2020AU00649_overfull.jpg
Nog niet gehad maar je zult ook zien dat het elke keer weer uit staat. Ik check elke paar dagen en ik zet het dan weer aan - volgende start is het weer uit. Dus het werkt nog niet denk ik.rbnw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:57:
[...]
Ja zoiets zou ik verwachten, ik was gewoon benieuwd of er mensen waren die al een melding hebben gehad, bij een naderende file, iemand met pech, of een hulpdienst die in de buurt is.
Ik heb een online afspraak ingeschoten, benieuwd of het door kan gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 04-03-2021 12:08 ]
Mijn dealer gesproken betreffende update, sinds gisteren hebben ze toegang tot de server. Vandaag testen ze en vanaf morgen bellen ze de klanten.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
ID.3
Bij 100: 16,3 kWh
Bij 130: 25,8 kWh
https://www.autowereld.co...emeten-bij-130-en-100-kmh
De ID.3 zal met 100 km/h dus 355 KM ver komen
ID.4
Bij 100: 20,9 kWh
Bij 130: 29,8 kWh
De ID.4 zal met 100 km/h dus 368 KM ver komen.
[ Voor 9% gewijzigd door Freakie1NL op 04-03-2021 14:09 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ja, mijn thuislaadpaal ook als laadlocatie ingesteld, na inpluggen 's avonds dan 'smorgens niet op ingestelde limiet, via laadpaal leverancier laten kijken naar de sessie, bleek toch echt in gevraagde ermogen van de auto te liggen. Locatie verwijderd, nu geen problemen.C0C0 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:54:
Ik heb nu op mijn ID.3 1M (2.0) een tijdstip (op locatie) ingesteld dat de auto geladen en verwarmt moet zijn. Dit werkt in het begin goed. Maar nu al twee keer meegemaakt dat de auto begint met laden en dan gewoon stopt, vooral lastig als je wat verder moet rijden en de auto naar 100% wilt laden.
Zou de feature graag gebruiken om bij wijze van spreken 's middags in te pluggen, dat de sessie 's avonds bij daltarief pas begint.
Blijkbaar zitten er aanpassingen hiervoor in software versie 2.1. Bij mij werkte het ook niet goed met een thuislocatie ingesteld helaas.ijavanerp schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:19:
[...]
Ja, mijn thuislaadpaal ook als laadlocatie ingesteld, na inpluggen 's avonds dan 'smorgens niet op ingestelde limiet, via laadpaal leverancier laten kijken naar de sessie, bleek toch echt in gevraagde ermogen van de auto te liggen. Locatie verwijderd, nu geen problemen.
Zou de feature graag gebruiken om bij wijze van spreken 's middags in te pluggen, dat de sessie 's avonds bij daltarief pas begint.
2 dagen per auto, 2 sleutels en een laadpas.
Ze zullen dan genoeg hebben geoefend met andere voertuigen.
Eerder wou/kon niet?Simply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:43:
zeuh, update is gepland voor na de paasdagen bij A-Point A'dam ZO.
eerder niet gevraagd ook niet nodig auto rijdt prima, maar heb ook een garantiekwestie en dat moet dan via pon/vwDE lopen. Die mensen zijn er dan een keertje per week. Daarnaast wil ik ook niet te vroeg naar mijn zomerbanden
Dus begin april is prima, Update is iedergeval gepland. en wordt het hopelijk mijn laatste bezoek aan de dealer komende jaar
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 04-03-2021 15:47 ]
Zie nog geen nieuwe dingen in de app. Dat was van 05XX naar 0783 wel al vrij snel zo.
[ Voor 36% gewijzigd door Freakie1NL op 04-03-2021 15:56 ]
Je weet het he - als je een onderhoudsafspraak maakt krijg je ineens wel problemen net voor die tijd... hier weten we het al, als we met een klant spreken over vervangen van de server dan valt hij 9 van de 10x net ervoor uitSimply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:46:
[...]
eerder niet gevraagd ook niet nodig auto rijdt prima, maar heb ook een garantiekwestie en dat moet dan via pon/vwDE lopen. Die mensen zijn er dan een keertje per week. Daarnaast wil ik ook niet te vroeg naar mijn zomerbanden![]()
Dus begin april is prima, Update is iedergeval gepland. en wordt het hopelijk mijn laatste bezoek aan de dealer komende jaar
Ik ga je persoonlijk opzoeken als dat gebeurtSoeski schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:16:
[...]
Je weet het he - als je een onderhoudsafspraak maakt krijg je ineens wel problemen net voor die tijd... hier weten we het al, als we met een klant spreken over vervangen van de server dan valt hij 9 van de 10x net ervoor uit
Auto Hoogenboom stuurt nu ook mails.
Ik ben maandag 8 maart aan de beurt en het duurt 2 dagen. Los van het feit dat ik al me2.0 heb (783).
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Ja heb ik gehad, was een ambu. Geen idee of dat dankzij Car2X was...rbnw schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:57:
[...]
Ja zoiets zou ik verwachten, ik was gewoon benieuwd of er mensen waren die al een melding hebben gehad, bij een naderende file, iemand met pech, of een hulpdienst die in de buurt is.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Is toch best essentieel dat je, je bestuurdersdeur kan openen.
[ Voor 7% gewijzigd door AkroBatik op 04-03-2021 18:03 ]
.
Ik heb zo'n steunhaak op m'n ID3 en een redelijk solide/zware fietsendrager. De steunhaak voelt wel solide aan als hij gemonteerd is. Die drager staat wel hoog op een steunhaak... dus je moet een e-bike best hoog tillen. Ik denk dat'ie wel 50kg totaal kan dragen, maar of hij veel meer kan...kazz1980 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:18:
[...]
Durf het niet te zeggen voor de ID.3/4, maar bij een voorgaande auto wel eens bekeken en toen direct besloten dat mijn volgende (inmiddels vorige) auto een trekhaak moest hebben. Op mijn ID.3 komt dus ook een steunhaak. Komt, want was nog niet leverbaar.... Over dik een week wordt hij eindelijk geïnstalleerd. Zo'n trekhaak-loze oplossing is voor mijn gevoel toch echt enkel geschikt voor een lichtgewicht sportfietsje of kinderfiets, twee e-bikes gaat hem niet worden! (Sterker nog: menig trekhaak fietsendrager redt dat niet eens...).
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
Mede ten behoeve van @juanpablooFreakie1NL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:07:
Kan je heel makkelijk vergelijken. Helaas niet in identieke omstandigheden, maar dat valt bijna nooit te doen. Verder heeft TeslaBjorn mooie filmpjes op Youtube staan hierover.
ID.3
Bij 100: 16,3 kWh
Bij 130: 25,8 kWh
De ID.3 zal met 100 km/h dus 355 KM ver komen
ID.4
Bij 100: 20,9 kWh
Bij 130: 29,8 kWh
De ID.4 zal met 100 km/h dus 368 KM ver komen.
het is lastig deze cijfers te vergelijken. Het maakt namelijk nogal uit onder welke omstandigheden de betreffende test is gedaan. Bij de ID.4 was het bijvoorbeeld aan het regenen en dat scheelt veel.
Voor de ID.4 is er onlangs, bij 15°C een lange snelweg rit gemaakt door ID.Furkan op YouTube (hij is hier ook bekend 😁). Die kwam met wind tegen op 17,5 kWh/100 km en bij wind mee op 15,5 kWh/100 km. Dat was bij een snelheid van 92 op de ACC, gemiddeld 88 km/h over meer dan 400 km. Dan heb je dus een range van meer dan 460 km in totaal. Bij 100 km/h zal dat iets lager zijn, maar nog steeds meer dan 400 km. In de winter zijn er weer andere waardes.
Kortom, er is geen absoluut antwoord hierop.
Maar in z'n algemeen is de ID.4 groter (meer frontaal oppervlakte) en heeft een hogere weerstandscoefficient (0,28 ipv 0,26). Dat betekent zo'n 16% meer weerstand. Daarnaast is de auto flink zwaarder, wat vooral het accelereren minder zuinig maakt.
Op die basis kun je verwachten dat een ID.4 met 77 kWh iets verder komt dan de ID.3 met 58 kWh. En dat blijkt ook uit de WLTP waardes: 501 vs 425. Let wel: deze test bevat veel stukken op lage snelheid en dan is de hogere luchtweerstand minder bezwaarlijk. Op de snelweg zal het verschil kleiner zijn.
Laadpas?Simply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:43:
zeuh, update is gepland voor na de paasdagen bij A-Point A'dam ZO.
Als in: lever je laadpas ook maar in? Of begrijp ik het verkeerd?
[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 04-03-2021 20:26 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Nou, dat is vrij simpel. De steunhaak mag 55 kg dragen inclusief de fietsendrager dus. Een lichte fietsendrager is 14 kg. Dus twee ebikes erbij van elk max 20 kg is het maximale.pveatx schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:17:
[...]
Ik heb zo'n steunhaak op m'n ID3 en een redelijk solide/zware fietsendrager. De steunhaak voelt wel solide aan als hij gemonteerd is. Die drager staat wel hoog op een steunhaak... dus je moet een e-bike best hoog tillen. Ik denk dat'ie wel 50kg totaal kan dragen, maar of hij veel meer kan...
Ik zag op internet dat Brinks een eigen trek/steunhaak ontwikkelt en dan een klassiek onder de auto. Ben benieuwd of deze meer kan hebben...
goed gelezen... waarschijnlijk is het veel gevraagd om elk ID.x te voorzien met een eigen shuttel laadpas....Ultraman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:25:
[...]
Laadpas?
Als in: lever je laadpas ook maar in? Of begrijp ik het verkeerd?
Dat kan je gewoon weigeren natuurlijk. Mijn werkgever zal er niet op zitten te wachten dat die pas zomaar uit handen gegeven wordSimply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:25:
[...]
goed gelezen... waarschijnlijk is het veel gevraagd om elk ID.x te voorzien met een eigen shuttel laadpas....
Heb je een voodoo uitgesproken? mijn linker blindehoek licht zit nu spastisch te branden. voor geen reden..Soeski schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:16:
[...]
Je weet het he - als je een onderhoudsafspraak maakt krijg je ineens wel problemen net voor die tijd... hier weten we het al, als we met een klant spreken over vervangen van de server dan valt hij 9 van de 10x net ervoor uit
Tuurlijk, is ook een rare vraag. Maar vroeg niet om een laadpas met tegoed/koppeling. Aint giving my money.AMARONE schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:29:
[...]
Dat kan je gewoon weigeren natuurlijk. Mijn werkgever zal er niet op zitten te wachten dat die pas zomaar uit handen gegeven word
dat zijn gewoon vingers/handafruk damn, mensen zijn ook raar tegenwoordig.Qck schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:08:
Vandaag voor het eerst door de wasstraat gegaan, ging helemaal prima! Gelukkig niets vergeten in te klappen of uit te zetten.
Daarnaast heb ik ook iets nieuws... Eén of andere hufter heeft de ruitenwisser eraf gebroken
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Simply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:41:
[...]
dat zijn gewoon vingers/handafruk damn, mensen zijn ook raar tegenwoordig.
Ja, echt heel vreemd. Stond gewoon normaal geparkeerd, langs de rand en niet dubbel. Vreemde mensen..Freakie1NL schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 19:15:
Huh, zomaar terwijl je ergens geparkeerd stond?
Music is not just a sound, it's a way of living.
:strip_exif()/f/image/pDGOL288YoHmrYdVYumajjUa.jpg?f=fotoalbum_large)
De webradio was bekend, maar de privésfeerinstelling is ineens gekomen toen de navi crashte. Ook na opnieuw starten blijft deze melding.
@sadni Ik zie dat jij die melding ook hebt (gehad). Hoe ben je hier vanaf gekomen?
[ Voor 7% gewijzigd door theHoff op 05-03-2021 07:11 ]
Deze Goofy Nederlander had om ook “al lang” moeten hebben als de boel niet gecrashed was.Kanter schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:00:
Op YT heeft die goofy duitser van battery life de 2.1 versie. Zo te zien weinig boeiends als je al 2.0 hebt.
Maar ik heb wel een soort software update gehad trouwens want de Infotainment van de polo is een stuk sneller en heeft gewoon CarPlay
niet zo spannend dus
Ik begrijp gewoon niet zo goed wat ze er mee moeten.Simply1337 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:25:
[...]
goed gelezen... waarschijnlijk is het veel gevraagd om elk ID.x te voorzien met een eigen shuttel laadpas....
Weet jij wat ze met jouw laadpas willen? Puur om hem opgeladen weer terug te geven oid? Of een of andere test om te controleren of opladen nog werkt? (Ook geen idee zeker?)
Ik zou zelf de mijne in eerste instantie niet af willen geven. Laat staan die van mijn werkgever. Ik geef mijn pinpas ook niet aan een vreemde mee.
Als ze mij contacteren en er om vragen ben ik benieuwd waar hij voor nodig is.
[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 05-03-2021 07:49 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Yep idd.... Ik denk ook dat de update niet in goede aarde valt bij de reviewers. Ik druk ook regelmatig 'mis'.Replay256 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:17:
We moeten er toch aan geloven dat de update naar 2.1 twee dagen duurt, Gisteren was de dealer gestart met de update, vandaag hoop ik dat ze klaar zijn. Ik vind het wel raar een update van twee dagen en zelfs de icons zijn niet eens aangepast, het viel me op de youtube filmje van Battery Life het interface nog steeds traag reageert,
Hoop echt dat ze dat snel veranderen.
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Goed te horen! Hij kan volgens specificatie 55 kg aan, dat zou genoeg moeten zijn voor een degelijke fietsendrager en twee e-bikes.pveatx schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:17:
[...]
Ik heb zo'n steunhaak op m'n ID3 en een redelijk solide/zware fietsendrager. De steunhaak voelt wel solide aan als hij gemonteerd is. Die drager staat wel hoog op een steunhaak... dus je moet een e-bike best hoog tillen. Ik denk dat'ie wel 50kg totaal kan dragen, maar of hij veel meer kan...
Ik heb nu versie 2.0 en nauwelijks problemen met mis klikken. Enkel als de auto net gestart is is het traag en reageert het traag. Daarna niet meer. Ik hoop dat 2.1 met name het opstarten gaat versnellen.maik73 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:26:
[...]
Yep idd.... Ik denk ook dat de update niet in goede aarde valt bij de reviewers. Ik druk ook regelmatig 'mis'.
Hoop echt dat ze dat snel veranderen.
Hier duurt hij ook twee dagen, hadden ze van te voren al aangegeven.Replay256 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:17:
We moeten er toch aan geloven dat de update naar 2.1 twee dagen duurt, Gisteren was de dealer gestart met de update, vandaag hoop ik dat ze klaar zijn. Ik vind het wel raar een update van twee dagen en zelfs de icons zijn niet eens aangepast, het viel me op de youtube filmje van Battery Life het interface nog steeds traag reageert,
Wel apart dat die van Battery Life dan in 1 dag is gelukt.
Zou natuurlijk wel enorm veel schellen 1 dag of 2 dagen op bijna 10.000 auto's die geupdate moeten worden.
Al vraag ik mij af of van 05XX naar 2.1 in 1 dag kan, immers is van 05XX naar 0783 al 2 dagen en dan nu van 0783 naar 2.1 ook 2 dagen. Moeten ze wel flink in efficiëntie winnen om dat binnen 1 dag te doen.
Misschien voor dealers straks interessant om ID update dag te houden, gewoon 1 monteur die ze allemaal af gaat. Zit je alleen met het vervangend vervoer....
Ook al stond je als een aso geparkeerd, dan nog is dit niet normaal gedrag. Wat een vreemde mensen heb je toch.Qck schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:46:
[...]
[...]
Ja, echt heel vreemd. Stond gewoon normaal geparkeerd, langs de rand en niet dubbel. Vreemde mensen..
Hopelijk lease auto en niet teveel schade voor jou financieel gezien.
Dit was de redenUltraman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 23:35:
[...]
Of een of andere test om te controleren of opladen nog werkt? (Ook geen idee zeker?)
Dealer waar ik hem laat updaten had niets over een laadpas, maar ze hebben ook gewoon laadpalen staan waarmee hij getest kan worden.
Waarbij mij wel opvalt dat het hele systeem sneller en responsiever is dan ik ooit in een review heb gezien.Kanter schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 22:00:
Op YT heeft die goofy duitser van battery life de 2.1 versie. Zo te zien weinig boeiends als je al 2.0 hebt.
Wat ik niet weet is of bijvoorbeeld ook de knopjes in de deur en de stuurbediening voor de ACC nu ook beter werken. Best veel reviews met gefrustreerde mensen over het knopje REAR of het onwerkbare verschil tussen 1 of 10 km/h bij de cruise control (deze zelf ook gemerkt tijdens de proefritten).
A-Point vroeg mij ook om mijn laadpas, maar ik ben toch niet helemaal van plan deze in te leveren om 2 redenen:Freakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:59:
Daar hebben ze toch geen laadpas voor nodig. Als dealer een laadpaal heeft kunnen ze deze toch vrij toegankelijk maken hiervoor. Klink als een gierige dealer die gewoon stroomkosten in rekening wil brengen.
Dealer waar ik hem laat updaten had niets over een laadpas, maar ze hebben ook gewoon laadpalen staan waarmee hij getest kan worden.
1. Doe niet zo gierig met laden. Bij aflevering konden ze hem ook prima aan de snellader voor de deur op hun kosten laden, dus dat moet nu ook geen probleem zijn.
2. Ik verwacht elektrisch vervangend vervoer. Stel dat ik nou die dag 300km moet rijden (je weet maar nooit met mijn functie), hoe ga ik dan laden zonder daar zelf kosten voor te maken als ik mijn laadpas niet heb?
Bij mij eigenlijk ook niet, zelfs niet over de 2 sleutel gesproken.Freakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:59:
Daar hebben ze toch geen laadpas voor nodig. Als dealer een laadpaal heeft kunnen ze deze toch vrij toegankelijk maken hiervoor. Klink als een gierige dealer die gewoon stroomkosten in rekening wil brengen.
Zaterdag 20-2 auto opgehaald. Oude software. Toelichting van de dealer is dat 2.0 installeren wordt afgeraden bij auto's zonder foutmeldingen. Met het vooruitzicht op 2.1 in maart vond ik dat prima.
Tot exact 1 week later dat de 2 schermen met alle functionaliteit ermee ophielden. De auto kon alleen nog rijden (gelukkig dat in ieder geval), maar ik kon verder niets: niet eens zien hoe hard ik reed. Vanaf dat moment tot gisteren heeft de auto bij de dealer gestaan.
Gisteren heb ik de auto opgehaald met de 2.1 update. Erg content dat ze me naar voren hebben gehaald om dit op te lossen en de nieuwe functionaliteit (zoals carplay, OTA-updates [kreeg er direct 1 om de manual digitaal op te halen] en de functies via de app zoals geplande vertrektijden voor voorklimatisering).
Helaas is de blijdschap van korte duur, omdat er sinds vanmorgen allerlei nieuwe problemen en storingen zijn:
- Eerst werkte de schermen/systemen weer niet en wilde de auto ook niet van stuurslot of rijden.
- Na uit en instappen deden de schermen het wel, doch kwamen er allerlei foutmeldingen over dat de auto zou wegrollen en ontbrekende functionaliteit van de veiligheidssystemen.
- Nu zijn alle meldingen weg, maar de achteruitrijcamera (laten installeren op een Life Pro, maar wel de officiële VW en door de dealer geïnstalleerd) gaat niet meer aan.
Het voelt zo ontzettend onbetrouwbaar om niet te weten waar we aan te zijn...
Freakie1NL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"Rev! schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:57:
Worden de navigatie kaarten ook meegenomen met de update? Van de week gevraagd toen hij er stond gevraagd of ze die ook konden updaten, maar dat hebben ze natuurlijk niet gedaan
Als je nog op 19.8 zit moet je eerste stap even handmatig doen. dan komt vanzelf de laatste versie binnen. (21.1)
Ik hoop dat ze het snel oplossen.... Niets zo vervelend als het volledige vertrouwen in een auto verliezen.[b]Denaike in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Helaas is de blijdschap van korte duur, omdat er sinds vanmorgen allerlei nieuwe problemen en storingen zijn
Het voelt zo ontzettend onbetrouwbaar om niet te weten waar we aan te zijn...
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Aiii dat klinkt niet goed, dit moeten er niet teveel gaan worden. Vanaf welke software versie kwam jij af en welke uitvoering? Bij mij ging het mis vanaf 0564, en ik heb mijn auto inmiddels gezien ze hadden de hud gedeeltelijk uitgebouwd, wellicht is daar iets gecrashed bij mij.Replay256 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:15:
Lekker dan, zojuist gebeld door de Dealer, update was niet gelukt door een storing, er wordt contact opgenomen met VW voor een oplossing. Gelijk maar even contact opgenomen met het leasebedrijf voor een vervangende auto. Dit gaat lang duren heb ik zo t vermoeden...
Wel vreemd at de dealer geen vervangende auto regelt dit is toch niet het probleem van de leasemaatschappij?
Dat is balen binnen zo’n korte tijd. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat dit alleen maar software gerelateerd is, dit zijn wel heel veel problemen in zo’n korte tijd. Misschien moeten ze die camera voorlopig maar even deactiveren, zou mij niet verbazen als die roet in het eten gooit ook al is het een originele variant.maik73 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:29:
[...]
Ik hoop dat ze het snel oplossen.... Niets zo vervelend als het volledige vertrouwen in een auto verliezen.
Ik hoop niet dat het zover komt, ik heb een 4.1M kwam met 2.0.Alfred66 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:40:
[...]
Aiii dat klinkt niet goed, dit moeten er niet teveel gaan worden. Vanaf welke software versie kwam jij af en welke uitvoering? Bij mij ging het mis vanaf 0564, en ik heb mijn auto inmiddels gezien ze hadden de hud gedeeltelijk uitgebouwd, wellicht is daar iets gecrashed bij mij.
Wel vreemd at de dealer geen vervangende auto regelt dit is toch niet het probleem van de leasemaatschappij?
Is inderdaad voor de dealer om het op te lossen maar die had geen vervangende auto's meer beschikbaar (vermoed door alle update die op dit moment plaatsvinden)
Wij hebben de elektrische inklapbare trekhaak nog in back order staan. Dealer belde voor een afspraak om de 2.1 update te installeren. Ik dacht: mooi, kan gelijk de trekhaak er onder gezet worden. Verkeerd gedacht: dat kan wel september worden meneer. De fabriek is dicht ivm corona etc. etc..
Iemand met ook trekhaak in back order met andere berichten over de trekhaak? Vind september wel erg lang duren.
Voor mijn 3.1P wordt het volgende week wel samen gedaan. Kon een halve dag langer duren maar het gebeurt wel.rednax2 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:04:
ID.4 1st
Wij hebben de elektrische inklapbare trekhaak nog in back order staan. Dealer belde voor een afspraak om de 2.1 update te installeren. Ik dacht: mooi, kan gelijk de trekhaak er onder gezet worden. Verkeerd gedacht: dat kan wel september worden meneer. De fabriek is dicht ivm corona etc. etc..
Iemand met ook trekhaak in back order met andere berichten over de trekhaak? Vind september wel erg lang duren.
Omdat het per sé moet bij de dealer die mijn auto geleverd heeft is het 100+ km van huis dus ik vind het zeer prettig dat ze het in één keer doen. (Ze komen overigens de auto halen en laten een vervanger hier dus ik hoe er zelf niet heen, maar dan is het maar één keer gedoe).
4.1 hier. Met de nodige storingen vanaf de dag van aflevering begin januari. Ik werd als probleem-klant (de auto, ik doe zelf niet zo moeilijk denk ik, de mensen bij de dealer kunnen er tenslotte ook niets aan doen) deze week ook netjes gebeld voor het maken van een update afspraak.rednax2 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:04:
ID.4 1st
Vorige week was het verhelpen van storingen niet gelukt. Update naar 2.1 moet dé oplossing zijn.
Trekhaak staat bij mij ook nog in backorder. Ik heb er maar niet meer naar geïnformeerd of dit nog lang ging duren cq met de update te combineren was.
In de webshop van VW stond in januari dat de trekhaak nog niet leverbaar was. Een week of 2 geleden stond hij wel bestelbaar. Echter dealer had nog geen duidelijkheid toen ik daar op wees.
Ik heb het nu weer gecontroleerd: trekhaak is helemaal verdwenen uit webshop. Enkel een verloop van 13 naar 7-polig kun je nog bestellen😠
Je zou dus wel eens gelijk kunnen hebben dat we langer moeten wachten. Volgende week zal ik bij de update ook opnieuw naar de trekhaak informeren.
ID4.1. Laatste wat ik hoorde was dat de trekhaak in maart zou komen. Ben benieuwd...rednax2 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:04:
ID.4 1st
Vraag me ook af hoe dat zit met kosten. De leasprijs is best wat hoger door zo'n trekhaak, zonder dat ik er 1 heb (voor X maanden). Uiteindelijk moet 't ding wel 'afgeschreven' worden, dus de kosten veranderen eigenlijk niet echt. Wel heb je er korter profijt van... sloom.
Wat betreft de ID3 reactie hierboven. Dat gaat om een steunhaak en is iets heel anders.
https://www.autoweek.nl/a...ektrisch-rijden-worden-2/
Kampina schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:47:
Voor deze ambitie is nog wel wat werk aan de winkel getuige de berichten op dit forum:
Dit!!![]()
![]()
https://www.autoweek.nl/a...ektrisch-rijden-worden-2/
Dat is inderdaad ook nog een dingetje. Leasebedrag is incl. trekhaak terwijl het er niet op zit. Dat wil ik ook graag gecompenseerd hebben.Ghost81 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:26:
[...]
ID4.1. Laatste wat ik hoorde was dat de trekhaak in maart zou komen. Ben benieuwd...
Vraag me ook af hoe dat zit met kosten. De leasprijs is best wat hoger door zo'n trekhaak, zonder dat ik er 1 heb (voor X maanden). Uiteindelijk moet 't ding wel 'afgeschreven' worden, dus de kosten veranderen eigenlijk niet echt. Wel heb je er korter profijt van... sloom.
Wat betreft de ID3 reactie hierboven. Dat gaat om een steunhaak en is iets heel anders.
Maar ff wat druk via de LM uit laten oefenen
Goed punt, iets te snel gereageerd.Ghost81 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:26:
[...]
Het was echter wel zo dat ook die steunhaak niet leverbaar was en eind-Q1 zou komen.
Bedankt, ik was daarvan op de hoogte maar dan heb je wel een USB stick van 32gb of groter nodigSimply1337 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:25:
[...]
Freakie1NL in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Als je nog op 19.8 zit moet je eerste stap even handmatig doen. dan komt vanzelf de laatste versie binnen. (21.1)
Ik heb 1 juni te horen gekregen.rednax2 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:04:
ID.4 1st
Welke auto heb je, de 3 of de 4? en vanaf welke software kom je? Wellicht dat hier nog verschil in zit of een update wel of niet lukt.Replay256 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:31:
Jammer, zojuist weer gebeld door de dealer, 2.1 gaat hem niet worden, ga vanmiddag de auto weer ophalen, het blijkt dat er heel veel ID's zijn waarbij de update niet wil lukken, en op moment geen oplossing vanuit VW, probeer het over een paar weken wel weer, erg teleurstellend weer.
5 berichten omhoogLock77 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 13:47:
[...]
Welke auto heb je, de 3 of de 4? en vanaf welke software kom je? Wellicht dat hier nog verschil in zit of een update wel of niet lukt.
Replay256 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Ik heb begin van de week ook na gevraagd over de wegklapbare trekhaak. Leverdatum bij mij stond op 1-1-2039 (ja inderdaad.. 2039). Met andere woorden, nog geen idee wanneer die gaat komen.rednax2 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:04:
ID.4 1st
Alles is goed. Konden alleen digitale onderhoudsboek niet tekenen, dat gaat via VW Duitsland en daar moet nog iets voor gebeuren. Maar dat mag de pret niet drukken.
:strip_exif()/f/image/KiWVMedVHF5I0t8Sxn6pIg14.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanaf 0783
[ Voor 107% gewijzigd door Freakie1NL op 05-03-2021 15:03 ]
Hmm. Ik dacht ik herstel naar fabrieksinstellingen maar dat kan niet als de offline modus aan staat. Maar door dit probleem kan de auto juist niet meer uit de offline modus. Grappig. Kijken hoe we dit opgelost krijgen.theHoff schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:56:
Staat deze al op de bingo kaart?
[Afbeelding]
De webradio was bekend, maar de privésfeerinstelling is ineens gekomen toen de navi crashte. Ook na opnieuw starten blijft deze melding.
@sadni Ik zie dat jij die melding ook hebt (gehad). Hoe ben je hier vanaf gekomen?
Edit: 12v accu losmaken heeft niks opgelost. Er is ook geen zekering specifiek voor 4G voor zover ik kan zien in de handleiding. Begint een beetje op een hardware probleem te lijken en niet op een software probleem
Edit 2: probleem opgelost met behulp van een Duits forum. Auto eerst op Duits gezet zodat ik de Duitse foutmelding zag en daarna gegoogled. Oplossing was voor mij om zekering 19 er uit te halen, 15 sec te wachten, zekering terug te plaatsen en het infotainment system te herstarten door de aan uit toets 10 sec lang vast te houden. Alleen het herstarten lostte het eerder niet op, dus zekering 19 was de oplossing.
Ik heb een ID.4 1st MAX. Omschrijvingen die ik vond waren voor ID.3 maar logischerwijs werkte het ook voor mijn ID.4
[ Voor 31% gewijzigd door theHoff op 05-03-2021 20:31 ]
Eerste op de forum die 2.1 heeft. Wat zijn je bevindingenFreakie1NL schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:25:
Net bericht van de dealer (geautomatiseerd) dat hij klaar is... Ben benieuwd.
Alles is goed. Konden alleen digitale onderhoudsboek niet tekenen, dat gaat via VW Duitsland en daar moet nog iets voor gebeuren. Maar dat mag de pret niet drukken.
[Afbeelding]
Vanaf 0783
ID4 1ST Max dus gelukkig trekhaak standaard gemonteerd. Wat alleen minder is/was: auto is eind januari geleverd, wilde uiteraard graag winterbanden (zitten ook in leasecontract) maar die waren niet beschikbaar voor de 21" velgen. Werd eerst aangegeven dat (tijdelijk) 19" velgen een oplossing zouden zijn, maar ook die bleken niet beschikbaar. Hopelijk eind dit jaar winterbanden wel beschikbaar.rednax2 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 11:04:
ID.4 1st
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/8asXNvAcAARnqgFXMRGcaI4S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J4LWE62Gh2kJjrNar4ZTByDF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JLt8rvEcwgfbayH1BNumcmRN.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/0MhNBwH8zVF1Y4MVyflJ6PFN.png?f=fotoalbum_large)