Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 74 ... 383 Laatste
Acties:

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-11 10:25

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Ad Vogels
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-05-2021
Ad Vogels

3.1 ID.3 1st software 0783 ME 2.0

Nog een probleem:
Als ik weg wil rijden krijg ik vaak de melding:

Waarschuwingen en meldingen niet beschikbaar! Voorzichtig rijden!

Vervolgens werkt er geen enkel systeem; ACC, Verbruik, Laadtoestand enz. enz.
Het lijkt erop dat de auto simpelweg niet is opgestart als ik ga rijden.

Laatst na 30 km herstart en dan werkt het weer wel. Soms springt de functionaliteit onder het rijden weer aan. Alleen de radarfunctie aan de voorzijde blijft uitgeschakeld.

Wei (her) kent dit probleem?

Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik in de auto ga wachten tot het systeem werkt.... :) :)

• Ad Vogels
  • Laatst online: 21-05-2021
Ad Vogels

3.1 ID.3 1st 0783 ME2.0

Trouwens,

ik zie net op internet dat Brinks een speciale trekhaak ontwikkelt voor de ID.3. Het is dan een trekhaak specifiek voor een fietsendrager, maar geen steunhaak zoals nu door VW wordt aangeboden. Ben benieuwd wat de maximale kogeldruk wordt. Deze is nu met 55 kg erg mager.

Ook wel benieuwd of montage invloed heeft op de garantie van VW..

• pietermx
Ad Vogels schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:48:
Ad Vogels

Nog een probleem:

Laatst na 30 km herstart en dan werkt het weer wel. Soms springt de functionaliteit onder het rijden weer aan. Alleen de radarfunctie aan de voorzijde blijft uitgeschakeld.

Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik in de auto ga wachten tot het systeem werkt.... :) :)
Ik denk vrijwel elke IDX rijder, in ieder geval heb ik het wel eens gehad met m’n ID4.1M... Tot nu toe “maar” 2 keer maar OK.

Wees gerust gesteld dat dit en andere problemen simpelweg te verwijten zijn aan de huidige software, grote kans dat het met de 2.1 update verholpen is.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-10 16:02
Ik heb hier wel hooggespannen verwachtingen voor. Betekent in ieder geval dat de auto steeds beter wordt op een regelmatig ritme. Dat is ook nodig, want er zijn zat bugs en nieuwe features die moeten worden aangepakt.

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

SjoerdGTI schreef op maandag 22 februari 2021 @ 19:03:
[...]

Klopt! Via iPhone (dus CarPlay en geen Android auto)

Jailbreak gedaan, carbridge geïnstalleerd op de iPhone en je kan YouTube streamen en IPTV.
Helaas werkt Netflix, of de ziggo app niet.

En in dit geval was het Day 1 met de Ferrari special ❣️

Maar laten we ontopic blijven. Als je nog vragen hebt kan dat via DM! 😄
4.1

Ik heb dus ook een jailbroken iPhone met carbridge lite in mijn auto liggen. Maar zit er een beetje mee dat de auto maar 2 telefoons kan kennen.

Ik had verwacht dat ik telefoon 1 bedraad met CarPlay kon laten werken en daarnaast nog 2 andere gekoppeld in het geheugen houden. Maar dat kan dus niet .

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:40
4.1M

Ik ben deze week op vakantie geweest met een andere auto en heb de ID4 vorige week vrijdag thuis op de oprit gezet (niet aan een lader) met 58% (220 km). De app gaf de hele week hetzelfde accu niveau aan.

Toen ik vanmiddag de auto pakte stond hij tot mijn verbazing nog maar op 23% (100 km). Is dit normaal? Iemand anders die ook deze ervaring heeft?

Als ik een keer paar weken weg ben zonder auto is de accu waarschijnlijk helemaal leeg bij terugkomst.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Mrloki schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:56:
4.1M

Ik ben deze week op vakantie geweest met een andere auto en heb de ID4 vorige week vrijdag thuis op de oprit gezet (niet aan een lader) met 58% (220 km). De app gaf de hele week hetzelfde accu niveau aan.

Toen ik vanmiddag de auto pakte stond hij tot mijn verbazing nog maar op 23% (100 km). Is dit normaal? Iemand anders die ook deze ervaring heeft?

Als ik een keer paar weken weg ben zonder auto is de accu waarschijnlijk helemaal leeg bij terugkomst.
Had je een voorverwarm cyclus elke dag?

Zulke hoge drain is niet normaal, daarnaast is het ook niet zo koud geweest afgelopen week. Geen idee

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-01 18:08
Even over die draden van de dashcam. Waarom breng je die helemaal naar beneden? Je kan die volledig onzichtbaar wegwerken onder de dakhemel en om de stijlen heen wegwerken door de draden tussen de stijlafwerking en de hemelbekleding door te frummelen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVkgN5HbWfRGBjp7lF0YXm84vj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWrmsyB4nQ2KM2V8kEn3WnxR.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de deuren kan je de deurrubbers aan de bovenkant even weg trekken dan kom je ook bij de dakhemel uit. Moet je stroom hebben dan kan je aan de bestuurderskant de rubbers iets verder naar beneden wegtrekken waarna je de kabel zo naar de zekeringkast kan krijgen. Zo werk je dus onzichtbaar rond elke stijl heen in de auto tot de achterklep.

Om onzichtbaar naar de achterklep te komen gebruik je de doorvoer die tussen de achterklep en het dak zit. Dan kom je aan de ene kant onder de dakhemel uit en aan de andere kant achter de afdekkap van de achterklep:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ouh_G5GlsqhxAG93_myis90ECBw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGPWwLA9vwtfrKb3brvpqcEF.jpg?f=fotoalbum_large

De afdekkap van de achterklep zit vastgeklikt en kan je voorzichtig lostrekken. Op deze manier zijn alle draden onzichtbaar weggewerkt en komen ze alleen te voorschijn waar je het kabeltje echt wilt hebben.

Ik heb dit ook zo gedaan bij de vorige auto (KIA) Dit weekend is de ID.4 aan de beurt maar principe is dus hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris P. op 26-02-2021 19:31 ]

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Even een (misschien domme) vraag.

Ik kan met de weconnect app een adres zoeken en deze naar de auto sturen.

Hoe krijg ik deze vervolgens op mijn Navi in de auto?

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:50
J.W schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:36:
[...]

4.1

Ik heb dus ook een jailbroken iPhone met carbridge lite in mijn auto liggen. Maar zit er een beetje mee dat de auto maar 2 telefoons kan kennen.

Ik had verwacht dat ik telefoon 1 bedraad met CarPlay kon laten werken en daarnaast nog 2 andere gekoppeld in het geheugen houden. Maar dat kan dus niet .
Hmm, dat heb ik ook. Die van mijn vrouw, mijn (werk)telefoon en de telefoon waar ik CarBridge op heb geïnstalleerd. Via de telefoon knop op het scherm kan je altijd wisselen tussen de apparaten. Ook viel mij op dat ik tijdens het kijken van een YouTube film ook gebeld kon worden op mijn eigen telefoon en zo netjes kon bellen.

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
maik73 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:40:

Als de auto aan staat dan krijg je een popup zag ik vandaag.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:51

MLLL

Palm Treo 650

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
theHoff schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Als de auto aan staat dan krijg je een popup zag ik vandaag.
Oké. Die krijg ik niet... wellicht n software foutje 😁

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
DCWs schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:53:
[...]

Zijn er ook mensen met een 'probleem' met een knipperende interieur verlichting? Het lampje rechtsachter in het plafond gaat regelmatig aan en weer uit. Soms wel 10 keer achter elkaar. Op zich wel overkomelijk, maar stoort wel een beetje...

Schoonmaken heeft niet geholpen helaas...
Vraagje: was het knipperende lampje in het plafond nog opgelost voor je? Ik heb er bij mijn ID3 1 max ook last van...

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 30-10 22:44

mhe59

ID.5 Pro Performance

Vandaag omdat ik gewoon heel graag de beloofde update wil, mijn dealer AMES gebeld en ik kon gewoon een afspraak maken :)
Woensdag kan ik mijn auto brengen, ben echt heel benieuwd.......

• Mrloki
Simply1337 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Had je een voorverwarm cyclus elke dag?

Zulke hoge drain is niet normaal, daarnaast is het ook niet zo koud geweest afgelopen week. Geen idee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMJ3dd0GBacj-WiatEmMvz8kflw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FhyW6WZ4z7ulZWam1GlS4Uvx.jpg?f=fotoalbum_large

Nee, dat zou niet moeten in ieder geval. Heb wel tijdje terug mee zitten rommelen maar dat was al ver voor die dag. Zal het in de gaten moeten houden vermoed ik.

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

SjoerdGTI schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:54:
[...]

Hmm, dat heb ik ook. Die van mijn vrouw, mijn (werk)telefoon en de telefoon waar ik CarBridge op heb geïnstalleerd. Via de telefoon knop op het scherm kan je altijd wisselen tussen de apparaten. Ook viel mij op dat ik tijdens het kijken van een YouTube film ook gebeld kon worden op mijn eigen telefoon en zo netjes kon bellen.
Dus in jouw geval kent hij alle 3 de telefoons? Ze hoeven wat mij betreft niet alle 3 tegelijk te werken, maar wel de combinatie carbridge telefoon/mijn telefoon en carbridge telefoon/mijn vrouw haar telefoon.

Word niet vrolijk als ik elke keer telefoon uit het geheugen moet gooien als mijn vrouw de auto
mee heeft of andersom

• pietermx
Mrloki schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:44:
[...]

[Afbeelding]

Nee, dat zou niet moeten in ieder geval. Heb wel tijdje terug mee zitten rommelen maar dat was al ver voor die dag. Zal het in de gaten moeten houden vermoed ik.
Aangezien de app nogal vaak niet werkt, beste even in de auto controleren. Kan goed zijn dat je laatste aanpassing, het uitschakelen van het schema, niet was gesynchroniseerd en de auto dus nog andere (de vorige) instellingen had.

Laten we hopen dat dit soort basis zaken goed werken vanaf 2.1 :|

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kan iemand met een 3.1 of welke editie zonder de matrix koplampen eens kijken of je hoogte verstelling iets doet? Vond dat de koplampen voor mijn gevoel wel erg weinig bereik hebben (heb op de snelweg voor mij gevoel nog nooit zo weinig zicht gehad). Ben dus even stil gaan staan op een donkere plek, maar die instelling lijkt dus helemaal niks te doen, alsof mijn koplampen vast zitten.

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
Ad Vogels schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 16:48:
Ad Vogels

Nog een probleem:

Beste Ad,

Als je even een paar pagina’s (10?) terug bladert dan kun je lezen dat ik (ID4.1) deze meldingen/problemen elke dag heb op sinds de aflevering van de auto begin januari.

Ik heb even gewacht op “spontaan” herstel. Tevergeefs natuurlijk. Deze week auto toch maar naar dealer gebracht. Ik heb zelfde software versie als jij (0783). Aanvankelijk dacht men dat het misschien een 12V probleem was (te lage spanning) en dat het was op te lossen. Na een proefrit bleek het tegendeel.

Contact van dealer met PON wees uit dat dit alleen op te lossen is met de 2.1 update. Deze update zou week 9/10 beschikbaar zijn. Ik wordt gebeld voor een nieuwe afspraak.

Vervangend vervoer was een 3.1P. Reed ook heerlijk. Deze 3.1P had catalogusprijs van 43,5k. Dan is m’n 4.1 toch echt “voordelig”. 3k duurder maar toch behoorlijk veel ruimer (en 77kw accu tov 58 kw) en na 180km in de 3.1P vond ik stoelen in 4.1 toch wat beter zitten. Lijken ook wat forser te zijn. 3.1P had keyless entry maar verder kon ik niet veel extra uitrusting tov 4.1 ontdekken. Is de 4.1 goedkoop of de 3.1 duur?

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-11 16:13

ThePsycho

Biertje?

Rev! schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:11:
Kan iemand met een 3.1 of welke editie zonder de matrix koplampen eens kijken of je hoogte verstelling iets doet? Vond dat de koplampen voor mijn gevoel wel erg weinig bereik hebben (heb op de snelweg voor mij gevoel nog nooit zo weinig zicht gehad). Ben dus even stil gaan staan op een donkere plek, maar die instelling lijkt dus helemaal niks te doen, alsof mijn koplampen vast zitten.
Instelling doet bij mij ook niets. Maar bij het opstarten zie je hem wel even op en neer gaan. Lijkt me ook een bug.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• Simply1337
Chris P. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:29:
Even over die draden van de dashcam. Waarom breng je die helemaal naar beneden? Je kan die volledig onzichtbaar wegwerken onder de dakhemel en om de stijlen heen wegwerken door de draden tussen de stijlafwerking en de hemelbekleding door te frummelen: [Afbeelding]

Bij de deuren kan je de deurrubbers aan de bovenkant even weg trekken dan kom je ook bij de dakhemel uit. Moet je stroom hebben dan kan je aan de bestuurderskant de rubbers iets verder naar beneden wegtrekken waarna je de kabel zo naar de zekeringkast kan krijgen. Zo werk je dus onzichtbaar rond elke stijl heen in de auto tot de achterklep.

Om onzichtbaar naar de achterklep te komen gebruik je de doorvoer die tussen de achterklep en het dak zit. Dan kom je aan de ene kant onder de dakhemel uit en aan de andere kant achter de afdekkap van de achterklep:

[Afbeelding]

De afdekkap van de achterklep zit vastgeklikt en kan je voorzichtig lostrekken. Op deze manier zijn alle draden onzichtbaar weggewerkt en komen ze alleen te voorschijn waar je het kabeltje echt wilt hebben.

Ik heb dit ook zo gedaan bij de vorige auto (KIA) Dit weekend is de ID.4 aan de beurt maar principe is dus hetzelfde.
Ik ben benieuwd hoe je het oppakt. Ben er zelf niet van om stijlen of daklichamen open te trekken. Vooral nu met de Pano, moet je best wat los trekken voordat je een kabel doorheen jaagt.

Mijne hangt na 3 pogingen.. iets met niet genoeg kabellengte 8)7 maar eenmaal compleet was ik binnen 30 min klaar en sindsdien niet meer aangeraakt. Vond het ook zonde om de hele operatie te doen voor een simpele kabel.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:52
ThePsycho schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 21:36:
[...]

Instelling doet bij mij ook niets. Maar bij het opstarten zie je hem wel even op en neer gaan. Lijkt me ook een bug.
@Rev! Heb dit met mijn Golf 7.5 ook gehad (Met LED verlichting). Contact opgenomen met de Dealer 'Nee is een automatisch nivellerend systeem, dat staat altijd goed'.
Uiteindelijk heb ik hem toch binnen gebracht omdat ik het zicht echt heel slecht vond en het zelfs eng vond rijden snachts omdat ik zo weinig zag. Een monteur heeft er toen ter plekke naar gekeken en bleek inderdaad een afstelling niet goed te zijn gedaan. Hardwarematig, dus daar kon het zelf nivellerende systeem ook niet op corrigeren.
Achteraf toch blij dat ik er naar heb laten kijken want nu is het lichtbeeld vele malen beter.

Dus laat je niet te snel wegsturen met een 'het komt wel goed'.. als jij het niet fijn vind, gewoon blijven zeuren of ze het alsjeblieft willen nakijken en bij willen stellen.

*sowieso

• DonJunior
(1x dit bericht posten was genoeg wel)

[ Voor 130% gewijzigd door DonJunior op 26-02-2021 22:37 ]

*sowieso

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-10 23:08
Mrloki schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:56:
4.1M

3.1M - ook gehad, maar dan nog erger en sneller. Tot rode turtle mode aan toe, ik was net op tijd anders wassie dood. Flinke drain in een dag of 4, van 40+% naar 7%. Ook al die tijd geen contact met de auto gehad, althans, de app bleef die 40+% aangeven. Daarna tot nu toe niet meer voorgekomen, maar leuk was anders. Als ik nu het idee heb dat ik geen contact heb met de auto via de app, dan wijzig ik een instelling in de app en wacht tot deze doorgevoerd is. Als ik "Technisch probleem opgetreden" dan krijg, dan weet ik dat de auto niet te bereiken is en dat ik dus moet gaan kijken.

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-09 19:50
J.W schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:46:
[...]

Dus in jouw geval kent hij alle 3 de telefoons? Ze hoeven wat mij betreft niet alle 3 tegelijk te werken, maar wel de combinatie carbridge telefoon/mijn telefoon en carbridge telefoon/mijn vrouw haar telefoon.

Word niet vrolijk als ik elke keer telefoon uit het geheugen moet gooien als mijn vrouw de auto
mee heeft of andersom
Yes werkt op mijn 3.1m wel 👍🏻

• Mrloki
pietermx schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:56:
[...]

Aangezien de app nogal vaak niet werkt, beste even in de auto controleren. Kan goed zijn dat je laatste aanpassing, het uitschakelen van het schema, niet was gesynchroniseerd en de auto dus nog andere (de vorige) instellingen had.

Laten we hopen dat dit soort basis zaken goed werken vanaf 2.1 :|
Thanks. Had inderdaad al door dat de app soms moeilijk reageert ook al een keer gehad met voorklimatisering (eenmalig).

Zal morgen de instellingen in de auto nalopen als ik weer naar buiten mag. :X
Soeski schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:52:
[...]

3.1M - ook gehad, maar dan nog erger en sneller. Tot rode turtle mode aan toe, ik was net op tijd anders wassie dood. Flinke drain in een dag of 4, van 40+% naar 7%. Ook al die tijd geen contact met de auto gehad, althans, de app bleef die 40+% aangeven. Daarna tot nu toe niet meer voorgekomen, maar leuk was anders. Als ik nu het idee heb dat ik geen contact heb met de auto via de app, dan wijzig ik een instelling in de app en wacht tot deze doorgevoerd is. Als ik "Technisch probleem opgetreden" dan krijg, dan weet ik dat de auto niet te bereiken is en dat ik dus moet gaan kijken.
Pfff klinkt als een hele vervelende bug. Dan ben ik blij dat ik er nog op tijd bij was. Hij hangt nu gelukkig weer even aan de publieke laadpaal.

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
maik73 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 19:40:

Het is nu een beetje nutteloze optie volgens mij.
Heet leek me ook makkelijk, thuis rustig een adres opzoeken, doorsturen naar de auto en dan bij vertrek het adres klaar voor navigeren.
Helaas, pas na 15 minuten rijden een popup dat er adres ontvangen is. Tja, dan hoeft het al niet meer ;)

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8SBHZ7wwEGHB4DseosG6xb8VTI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3ZvA5tgtjZLA3EqB9cYjJmlf.png?f=fotoalbum_large

Uitnodiging ontvangen voor update 2.1 voor de Id.4 gelijk een afspraak gemaakt voor as donderdag 😀😀😀

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:41
Replay256 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:40:
[Afbeelding]

Uitnodiging ontvangen voor update 2.1 voor de Id.4 gelijk een afspraak gemaakt voor as donderdag 😀😀😀
Waar is dit? Ik ga mijn dealer maar contacten. Ondanks dat ik weinig problemen heb wil ik wel meer snelheid van het systeem.

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-11 16:02
Gisteren een lange trip (285km) gehad.

Was wel even spannend voor hoe dit ging. Je krijgt een warning op 20%? was op 70km range over. Navi gaf nog 60km aan. 10km marge dus.

Maar gedurende tijd werd het verschil kleiner, 9,8,7 enz. Hmm toen toch maar even voor de zekerheid paar minuten aan een fastned gehangen... was bijna thuis.

Werd ook steeds kouder buiten dus dat speelt ook mee in negatieve zin voor de range.

Dus als nieuwe EV rijder heb ik wel een beetje een idee waar je rekening mee moet houden. In de middag (warmer) ging ik weg met 100% laadstand (was iets van 330? range dacht ik). savond en kouder enz. kakte de range weer wat in waardoor ik het misschien niet/wel zou halen.

De onboard navi gebruikt en was wel grappig dat hij op de terugweg een fastned inplande. Alleen wel aan de andere kant van de snelweg ;) Navi wilde afrit nemen en omkeren. Paar km verder zat er een fastned aan mijn kant en daar geladen.

Op 17% kreeg ik 80kwh, was 7 graden buiten en ruim een uur gereden.

Verder, heb het idee dat de matrix leds niets doen? Reed op openweg en dan zou hij toen een wijde beam moeten doen? Heb dit op YT filmpjes gezien maar hij deed niets. Alles staat op auto.

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-10 08:36
[Afbeelding]

Mooi, altijd leuk om de eerste te zijn. Zou je ook een screenshot kunnen maken van de nieuwe functionaliteit? Ik zie iets over een timer.

• Replay256
  • Niet online
AMARONE schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:47:
[...]

Waar is dit? Ik ga mijn dealer maar contacten. Ondanks dat ik weinig problemen heb wil ik wel meer snelheid van het systeem.
Ames in ridderkerk

• Replay256
  • Niet online
Mdesign schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:50:
[...]

Mooi, altijd leuk om de eerste te zijn. Zou je ook een screenshot kunnen maken van de nieuwe functionaliteit? Ik zie iets over een timer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnFZ4KAvFL4ka5QA9F6zqxWNIY0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WTLf6mYRjGf9yGneAWTtIn9P.png?f=fotoalbum_large

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 22:21

Flappiewappie

Hier nog meer

[Afbeelding]

Waarom geven ze niet aan dat het meteen de laatste update is die ze handmatig moeten doen, na deze 2.1 is het over the air toch? De rest van de features kan me geen snars schelen eigenlijk.

Echt geen zin om vaker naar dealer te gaan, en snap sowieso niet waarom ze niet die ota met urgentie hebben ingebouwd. Is toch logisch als die software niet klaar is dat je dan focussed op iets hoe je wel de software goed kunt krijgen.

Hier staat wat

• AMARONE
De eerste kras veroorzaakt op het lederen stuur, pijnlijk :'(

Is dat makkelijk te repareren?

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

Boy

www.byoscoop.nl

barber schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:22:
[...]

Het is nu een beetje nutteloze optie volgens mij.
Heet leek me ook makkelijk, thuis rustig een adres opzoeken, doorsturen naar de auto en dan bij vertrek het adres klaar voor navigeren.
Helaas, pas na 15 minuten rijden een popup dat er adres ontvangen is. Tja, dan hoeft het al niet meer ;)
Na een kwartier al? Ik dacht dat de functie totaal niets deed totdat ik de route een dag of 2 later opeens zag verschijnen op het scherm. Sindsdien niet meer gebruikt.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• AkroBatik
  • Laatst online: 28-10 09:01

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Lijkt me toch meer de beschrijving van de ID.3. De ID.4 heeft die dingen toch al.
Boy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:47:
[...]

Na een kwartier al? Ik dacht dat de functie totaal niets deed totdat ik de route een dag of 2 later opeens zag verschijnen op het scherm. Sindsdien niet meer gebruikt.
Bij mij is dit realtime.

.

• Replay256
  • Niet online
Lijkt me toch meer de beschrijving van de ID.3. De ID.4 heeft die dingen toch al.

Nee dit is echt voor ID.4 mail is speciaal naar mij gericht met bijbehorende kenteken.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Replay256 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 11:13:

Nee dit echt voor ID.4 mail is speciaal naar mij gericht met bijbehorende kenteken.
Ja dat geloof ik wel en ben ook totaal niet jaloers :+

Maar deze zaken zitten al op v2.0 die altijd al op de id.4 zat. Het grote verschil zal voor de id.3 rijders zonder 2.0 zijn die deze functies nog niet hadden

.

• Rev!
  • Niet online
DonJunior schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:36:
[...]

@Rev! Heb dit met mijn Golf 7.5 ook gehad (Met LED verlichting). Contact opgenomen met de Dealer 'Nee is een automatisch nivellerend systeem, dat staat altijd goed'.
Uiteindelijk heb ik hem toch binnen gebracht omdat ik het zicht echt heel slecht vond en het zelfs eng vond rijden snachts omdat ik zo weinig zag. Een monteur heeft er toen ter plekke naar gekeken en bleek inderdaad een afstelling niet goed te zijn gedaan. Hardwarematig, dus daar kon het zelf nivellerende systeem ook niet op corrigeren.
Achteraf toch blij dat ik er naar heb laten kijken want nu is het lichtbeeld vele malen beter.

Dus laat je niet te snel wegsturen met een 'het komt wel goed'.. als jij het niet fijn vind, gewoon blijven zeuren of ze het alsjeblieft willen nakijken en bij willen stellen.
Maar even een afspraak gemaakt, was nog aardig opties proberen om bij een officiele VW dealer terecht te komen, blijkbaar denkt leaseplan dat een willekeurige Bosch autoservice wat met deze auto kan |:( .

Gisteren een rit gemaakt van 250km, waarvan 90% snelweg met 100~110km/u. Had bij thuiskomst nog 70km over, begint ergens op te lijken :)

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Kanter schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:48:

Verder, heb het idee dat de matrix leds niets doen? Reed op openweg en dan zou hij toen een wijde beam moeten doen? Heb dit op YT filmpjes gezien maar hij deed niets. Alles staat op auto.
Deze moet je wel activeren, groot licht hendel 1x keer naar je toe halen, dan is de smart lighting actief. Je ziet dan een witte koplamp in je scherm.

Vandaag met 2 graden en 4 personen en bagage naar Brussel gereden en alleen weer terug had een start range van 380. 300 km gereden en had nog 50 km.
Niet slecht met dit koude weer, kreeg ook de melding op 80km dat de accu bijna leeg was. Maar had nog genoeg over om thuis te komen

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:41
Zojuist een afspraak gemaakt voor mijn 4.1, 22 maart pas maar wel lekker in de buurt :).
Ben erg benieuwd, gelukkig maar 1x echt gedoe gehad met hardnekkige foutmeldingen maar verder niks te klagen gehad. Ik kijk vooral uit naar de verhoging van de maximale laadsnelheid, zijn we toch nog een beetje als Tesla :P .

• AMARONE
Electromonkey schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:04:
Zojuist een afspraak gemaakt voor mijn 4.1, 22 maart pas maar wel lekker in de buurt :).
Ben erg benieuwd, gelukkig maar 1x echt gedoe gehad met hardnekkige foutmeldingen maar verder niks te klagen gehad. Ik kijk vooral uit naar de verhoging van de maximale laadsnelheid, zijn we toch nog een beetje als Tesla :P .c
Is die verhoogde snelheid al bevestigd?

• emperor111
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 15:16
emperor111 schreef op maandag 16 november 2020 @ 12:36:
[...]

Update: heb de koopovereenkomst voor de ID.3 1st Basis laten ontbinden en wilde voor de Life gaan (en daar dan mooi lichtmetaal onder - laten - zetten).

Contact gehad met meerdere dealers over een Life: er zijn er een aantal die nog dit jaar ID.3's Life toegewezen krijgen van Pon. Maar alle dealers waarmee ik contact gehad heb, geven aan dat Pon ze verplicht om deze nog dit jaar tenaam te stellen (iets met CO2 boete die VW boven het hoofd hangt..? :| )

Als particulier wil ik graag een auto met datum tenaamstelling 2021, maar Pon lijkt een beetje de particuliere rijder te vergeten in deze. Gemiste kans wat mij betreft. Ik parkeer de zoektocht nu maar even en ga ergens eind van het jaar wel weer eens contact opnemen met een paar VW dealers. Misschien dat Pon tegen die tijd bijgedraaid is (hoewel ik die kans klein acht, gezien de reputatie van Pon..)
3.L Ondertussen een ID.3 Life besteld in het Stonewashed Blue. De 18'' wieldoppen ingeruild op 19'' Andoya, dat maakt de auto toch wat meer "af" ;)
Kreeg zojuist een preview doorgestuurd van de verkoper, volgende week aflevering. Zin in!
Ik heb gevraagd of het mogelijk is de 2.1 software er voor aflevering al op te zetten.. ben benieuwd of dat lukt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/276JTMllziImbARQqNQ7JGxAcCg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u8ufrD7U2G3D6OjG2AZUgvmy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AYy3Xmi11z2AueZ4JquuVbxTxGo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ts4noq32QctLid0kNvimVNDt.jpg?f=fotoalbum_tile

• pietermx
emperor111 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:26:
[...]

3.L Ondertussen een ID.3 Life besteld in het Stonewashed Blue. De 18'' wieldoppen ingeruild op 19'' Andoya, dat maakt de auto toch wat meer "af" ;)
Kreeg zojuist een preview doorgestuurd van de verkoper, volgende week aflevering. Zin in!
Ik heb gevraagd of het mogelijk is de 2.1 software er voor aflevering al op te zetten.. ben benieuwd of dat lukt!

[Afbeelding][Afbeelding]
Kreeg je nog wat voor de 18”? Anders misschien goed om te bewaren voor de winterbanden :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Soeski
Zijn er nou echt mensen met een ID.4 First met 2.0 software die eerder uitgenodigd worden dan de mensen met een (getergde) ID.3 First van September/Oktober 2020 met 0564? Lekker bezig VW.
Er zijn nog geen 1500 ID.4's te doen maar wel 8000+ ID.3's....

• Soeski
edkreuk schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Deze moet je wel activeren, groot licht hendel 1x keer naar je toe halen, dan is de smart lighting actief. Je ziet dan een witte koplamp in je scherm.
--> van je af duwen :)

• emperor111
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 15:16
pietermx schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Kreeg je nog wat voor de 18”? Anders misschien goed om te bewaren voor de winterbanden :)
Yes, inruil van ongebruikte 18'' staal is een dealer optie, zie de prijslijst van de ID.3 op https://forms.volkswagen.nl/site/brochure/download
De 19'' Andoya staan overigens niet in de prijslijst, ik had mazzel dat de dealer nog een setje nieuwe Andoya's had liggen.

• tupolev141
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07-2023

tupolev141

Vlaams rund

Soeski schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 14:40:
Zijn er nou echt mensen met een ID.4 First met 2.0 software die eerder uitgenodigd worden dan de mensen met een (getergde) ID.3 First van September/Oktober 2020 met 0564? Lekker bezig VW.
Er zijn nog geen 1500 ID.4's te doen maar wel 8000+ ID.3's....
Voor zover ik weet, in Duitsland heeft VW de dealers de opdracht gegeven om ID.1st movers voorrang te geven.

* Insert streetcred enhancing system specs and other toys here *

• DonJunior
DonJunior schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:55:
De kogel is hier ook door de kerk.
Komende augustus loopt mijn leasecontract af en moet de Golf 7.5 Variant, plaatsmaken voor een ID.3 Business.
Mooie deal weten te maken met de LM waarbij ze voor mij een 8% ID.3 achter de hand gaan houden. Bijzonder blij met die deal natuurlijk.

Nu opzoek naar passende 18" velgen en een auto-wrap bedrijf in de buurt.
Want ik vind (sorry als ik iemand beledig) de kleuren die geleverd worden op de ID.3 niet heel spannend en de 'velgen' (lees:wieldoppen) op de Business editie zijn helemaal niet mijn smaak.

Deze staat op de planning:
[Afbeelding]

En ter referentie.. dit is mijn huidige auto:
[Afbeelding: VW Golf 7.5 001]
Gisteren gebeld door de VW dealer, 30 Augustus mag ik de ID.3 Business ophalen.
Let the waiting game begin.

*sowieso

• Soeski
tupolev141 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Voor zover ik weet, in Duitsland heeft VW de dealers de opdracht gegeven om ID.1st movers voorrang te geven.
Ja, maar ik neem dan ook aan de ID.3 First Movers. ID.4 heeft tenslotte al nieuwere software ook.
Wel is de ID.4 alleen in Nederland in 2020 al geleverd en nergens anders, maar toch. Zou ze sieren als ze in NL ook beginnen met de vele ID.3 rijders met 0564, maar dat is dus niet zo.

• Mrloki
Soeski schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Ja, maar ik neem dan ook aan de ID.3 First Movers. ID.4 heeft tenslotte al nieuwere software ook.
Wel is de ID.4 alleen in Nederland in 2020 al geleverd en nergens anders, maar toch. Zou ze sieren als ze in NL ook beginnen met de vele ID.3 rijders met 0564, maar dat is dus niet zo.
Verschilt misschien per dealer? Wellicht zijn er ook uitnodigingen naar ID3.1 eigenaren gestuurd. Of deze specifieke dealer heeft weinig ID3.1 verkocht die ook problemen gemeld hebben.

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-10 17:24
ID4.1 1st max

Wel grappig, toen ik bij het wegrijden iets te enthousiast de grote weg op reed kreeg ik meteen een melding "verkeerde rijrichting".

Heb het automatische groot licht ook gevonden, werkt inderdaad heel goed. Blauw als hij aan springt en wit met een A als hij uit staat maar wel actief. Ik krijg hem alleen niet meer van die stand af nu. (Zal vast wel resetten als je de auto uitstapt)

• Yannickvh164
  • Laatst online: 24-03-2021
Mrloki schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:18:
[...]

Verschilt misschien per dealer? Wellicht zijn er ook uitnodigingen naar ID3.1 eigenaren gestuurd. Of deze specifieke dealer heeft weinig ID3.1 verkocht die ook problemen gemeld hebben.
Wij hebben vanuit onze invoerder in België de melding gekregen om eerst de id3 1ste te contacteren, doordat ik België nog geen id4's afgeleverd zijn moeten die eerst de 2.1 update krijgen voor aflevering naar de klant/bestuurder.

• Yannickvh164
  • Laatst online: 24-03-2021
Boy schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 10:47:
[...]

Werkt perfect bij mij, binnen de 10 seconden pop up in de auto.

Telefoon is android en versie in de wagen is 2.0

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:24

Boy

www.byoscoop.nl

Yannickvh164 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 19:50:
[...]

Werkt perfect bij mij, binnen de 10 seconden pop up in de auto.

Telefoon is android en versie in de wagen is 2.0
Ok, dan ga ik het binnenkort nog een kans geven. Ik heb het gevoel dat dingen sowieso beter zijn geworden, snap alleen niet hoe dat kan zonder een OTA. Ik vind de knopjes om de snelheid van de ACC in te stellen nu beter werken dan eerst

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Simply1337
[...]

geen ander land heeft de ID.4 behalve NL. Voor andere landen wordt eerst gewacht op de 2.1 om ze dan te leveren.

High beam Assist uitschakelen: hendel naar je toe trekken.

• AMARONE
[...]

Overal in Europa is het proces rondom de id3 veel beter geweest. Qua compensatie voor de 1st movers (gratis 3 maanden lease, winterbanden plus velgen, 2000kw gratis laden.. Etc.). Alleen met PON in Nederland zijn we gewoon weer flink de sjaak hier. Dus ook qua update verwacht ik weer chaos hier in Nederland. Het zou ze sieren om de 1st edities eerst af te werken.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:05

Freakie1NL

Grote Baas

[Afbeelding]

Ik gun je de update, begrijp mij niet verkeerd.

Het toont echter wel weer aan wat voor walgelijke organisatie PON en haar dealer netwerk is. ID.3's voluit uitgeleverd met 0564. En terwijl bekend was dit hier een 12 volt bug in zat zijn deze alsnog uitgeleverd onder het mom van straks eerst updaten wat als eerste is uitgeleverd.

Hier zien we dan vervolgens dat ID.4 die al relatief stabiele software heeft eerder aan de buurt is.

Nogmaals gun het jou van harte. Maar wat een faal actie van PON.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• bilgy_no1
AMARONE schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:15:
[...]

Overal in Europa is het proces rondom de id3 veel beter geweest. Qua compensatie voor de 1st movers (gratis 3 maanden lease, winterbanden plus velgen, 2000kw gratis laden.. Etc.). Alleen met PON in Nederland zijn we gewoon weer flink de sjaak hier. Dus ook qua update verwacht ik weer chaos hier in Nederland. Het zou ze sieren om de 1st edities eerst af te werken.
Ik vind ze sowieso gierig hier. Ook bij de Enyaq. In Duitsland betaal je bijv ook 500 voor de verhoging van de laadsnelheid, maar krijg je dan een jaar gratis snelladen bij Ionity. Hier staat er dan 'met toegang tot het Ionity netwerk'. Alsof je dat niet ook met een Volvo zou hebben.

Maar het ergst nog vind ik de vergelijking met de VS. Daar krijg je 3 jaar snelladen bij Electrify America. En zijn de prijzen en pakketten ook nog gunstiger.

In Nederland is de markt gewoon verpest door de bijtellingsregeling. Dat is zo'n grote subsidie dat de prijzen gewoon omhoog kunnen. Maar voor de particulier is het gewoon kut.

Overigens maakt Tesla het nog gortiger. Bijv. de Model Y LR AWD kost in de VS nu $49.000. Omgerekend naar €, met 10% importheffing en 21% BTW zou dat €53.500 moeten zijn. Maar ze vragen hier doodleuk €65.000 inclusief afleverkosten.

[/rant]

• bilgy_no1
Freakie1NL schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 21:30:
[...]

Ik gun je de update, begrijp mij niet verkeerd.

Het toont echter wel weer aan wat voor walgelijke organisatie PON en haar dealer netwerk is. ID.3's voluit uitgeleverd met 0564. En terwijl bekend was dit hier een 12 volt bug in zat zijn deze alsnog uitgeleverd onder het mom van straks eerst updaten wat als eerste is uitgeleverd.

Hier zien we dan vervolgens dat ID.4 die al relatief stabiele software heeft eerder aan de buurt is.

Nogmaals gun het jou van harte. Maar wat een faal actie van PON.
Ik ben het niet met je oneens, maar het volledige plaatje is ook dat heel veel mensen maar wat graag die auto wilden hebben ivm de nog lagere bijtelling vorig jaar.

En dat is wat ik hiervoor bedoelde. PON komt ermee weg omdat de leaserijders die auto toch wel nemen als gevolg van een compleet arbitraire fiscale verandering.

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
ID.3 1st MAX en vandaag de uitnodiging (dealer Van den Udenhout) gekregen voor de 2.1 software update. Ingepland voor komende week en wacht op bevestiging.

• paulv74
  • Laatst online: 03-02-2022
Dusun schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:05:
ID.3 1st MAX en vandaag de uitnodiging (dealer Van den Udenhout) gekregen voor de 2.1 software update. Ingepland voor komende week en wacht op bevestiging.
Is er iemand met een 3.1 die klant is bij Muntstad en al een uitnodiging voor de 2.1 update gekregen heeft?

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:15
Heb je gebeld naar aanleiding van de mail om de afspraak in te plannen?

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-10 17:24
Simply1337 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:19:
[...]

geen ander land heeft de ID.4 behalve NL. Voor andere landen wordt eerst gewacht op de 2.1 om ze dan te leveren.

High beam Assist uitschakelen: hendel naar je toe trekken.
Dat kreeg ik dus niet voor elkaar, naar je toe trekken is namelijk 1 keer met je lichten gooien?

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:59
Net ook een ID.3 mail voor de update van mijn ID.4. :) Is Vandenudenhout. Komende week maar eens plannen ergens in maart samen met de bandenwissel.

• Chris P.
Hier ook ID.3 1st Max bij Van Udenhout, ingepland voor 10 maart incl. wissel naar zomerset en uitdeuken van 4 deukjes in de motorkap die bij aflevering al in de auto zaten.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hmm, morgen maar eens contact opnemen met de garage.

Vandaag en gisteren doet mijn bestuurdersdeur portiergreep (4.1m) het aan de buitenzijde afwisselend wel/niet. Krijg hem dan echt niet open, ook als ik hem door de vergrendeling heentrek. Enige wat werkt is via de binnenzijde openen.

Meer mensen dit gehad?

.

• Zalovich
  • Laatst online: 10-03-2021
ID.4 1st

Iedere keer als ik in de auto stap krijg ik onderstaande melding. Nou ben ik zo iemand die nooit ongelezen meldingen laat staan, dus swipe ik hem iedere keer weg, maar zou handiger zijn als ik er voor kan zorgen dat de melding niet meer komt haha.

Met het instructieboekje en zoeken op internet kom ik niet veel verder. Weet iemand van jullie hoe ik de webradio volledig uitschakel? Lijkt me dat dit mijn "probleem" oplost. Er is overigens een 4G verbinding, maar lijkt erop dat dit niets uitmaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0GKd6y2YD28SzS2reAmkuEy_Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYApwquQEoN6Ky9Act1yD4vv.jpg?f=fotoalbum_large

• edkreuk
  • Laatst online: 25-06-2023
AkroBatik schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:40:
Hmm, morgen maar eens contact opnemen met de garage.

Vandaag en gisteren doet mijn bestuurdersdeur portiergreep (4.1m) het aan de buitenzijde afwisselend wel/niet. Krijg hem dan echt niet open, ook als ik hem door de vergrendeling heentrek. Enige wat werkt is via de binnenzijde openen.

Meer mensen dit gehad?
Ben blij dat je aangeeft, ik heb hier ook last van, maar dan vanuit binnen Alleen ik krijg het niet gereproduceerd zodat ik het bij de Dealer kan laten zien. Deur openen gaat niet, pas bij een 2e keer.

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
Zalovich schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:24:
ID.4 1st

Iedere keer als ik in de auto stap krijg ik onderstaande melding. Nou ben ik zo iemand die nooit ongelezen meldingen laat staan, dus swipe ik hem iedere keer weg, maar zou handiger zijn als ik er voor kan zorgen dat de melding niet meer komt haha.

[Afbeelding]
Dit is een bekend probleem met de 2.0 software. Dit is in de a.s. 2.1 update opgelost. Tot die tijd zal je altijd de melding krijgen.

• Zalovich
  • Laatst online: 10-03-2021
Ah. Dan had ik wat beter dit forum moeten doorzoeken. Excuus. Dank voor je snelle antwoord!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

edkreuk schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:31:
[...]

Ben blij dat je aangeeft, ik heb hier ook last van, maar dan vanuit binnen Alleen ik krijg het niet gereproduceerd zodat ik het bij de Dealer kan laten zien. Deur openen gaat niet, pas bij een 2e keer.
Dat is een feauture ;) hij zit gewoon in het slot. Probeer je gordel los te maken en vervolgens je rem loslaten, dan zou hij in een keer van het slot moeten gaan.

.

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:49
AkroBatik schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Dat is een feauture ;) hij zit gewoon in het slot. Probeer je gordel los te maken en vervolgens je rem loslaten, dan zou hij in een keer van het slot moeten gaan.
Hmmm, toevallig had ik gisteren iets soortgelijks. De achterpassagiers konden allebei niet uitstappen. Zowel van binnen als van buiten niet (ik was allang uitgestapt) . Leek erop dat pas nadat ik via mijn sleutel de deuren weer ontgrendelde het weer deed. Weird. Soort kinderslot of zo?

Iets met 2.1 hoop ik 😎

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

• Simply1337
II Stevow II schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:07:
[...]

Dat kreeg ik dus niet voor elkaar, naar je toe trekken is namelijk 1 keer met je lichten gooien?
als een Witte grootlicht logo irriteert dan wel, anders kun je hem uitschakelen wanneer het actief is [Blauw]

• Simply1337
Zalovich schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:24:
ID.4 1st

Met het instructieboekje en zoeken op internet kom ik niet veel verder. Weet iemand van jullie hoe ik de webradio volledig uitschakel? Lijkt me dat dit mijn "probleem" oplost. Er is overigens een 4G verbinding, maar lijkt erop dat dit niets uitmaakt.

[Afbeelding]
WebRadio kun je alleen gebruiken met je mobiele hotspot [eigen telefoon] OF data kopen via je telefoon/VW connect app. Optie 1 is goedkoper :>

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Sandrioni schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:05:
[...]

Hmmm, toevallig had ik gisteren iets soortgelijks. De achterpassagiers konden allebei niet uitstappen. Zowel van binnen als van buiten niet (ik was allang uitgestapt) . Leek erop dat pas nadat ik via mijn sleutel de deuren weer ontgrendelde het weer deed. Weird. Soort kinderslot of zo?

Iets met 2.1 hoop ik 😎
Open deur wellicht, maar je kinderslot is gedeactiveerd? De knop voor de ramen is ook voor de deuren!

Wellicht staat ook alleen bestuurdersportier openen bij ontgrendelen aan.

Zoveel variabelen, haast onmogelijk dit te troubleshooten voor vw 8)7

.

• pietermx
Informatie over de 2.1 update:

https://www.volkswagen.nl/id-software-update

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:41
AMARONE schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:19:
[...]

Is die verhoogde snelheid al bevestigd?
Beetje verwarrende post van mij zie ik nu. In deze update nog niet maar ik hoop dat het ergens in de toekomst met een OTA update aangeboden wordt :). Blijf het een gaaf idee vinden dat je je auto s’ochtends pakt en bijv. de laadsnelheid hoger is.

• Simply1337
Electromonkey schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:41:
[...]

Beetje verwarrende post van mij zie ik nu. In deze update nog niet maar ik hoop dat het ergens in de toekomst met een OTA update aangeboden wordt :). Blijf het een gaaf idee vinden dat je je auto s’ochtends pakt en bijv. de laadsnelheid hoger is.
niet bevestigd, maar alles wat ze noemen zit al in 0783.. dus wellicht is het 0783 + vrijgave OTA.

Zelf achtergekomen dat versie 0783(en overige systemen) voor Id3 en id4 niet veel verschillen das wel geinig (1 a 2 softwareversie na) . (link van going Electric van paar pagina's terug)

Dus hoef niet langs te gaan voor Id3 met software 0564/570. Ik geloof het wel dat alle auto's met hetzelfde software zijn geleverd. Maar diverse hardware hetzelfde software zorgt voor de problemen blijkbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Simply1337 op 28-02-2021 19:00 ]

• Chris P.
Simply1337 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 22:04:
[...]
Ik ben benieuwd hoe je het oppakt.
Ik heb vandaag de eerste kabel aangelegd. Dit is de kabel die de camera aan de voorkant verbindt met die aan de achterkant. Het betreft een Blackvue DR900S-2ch 4K camera.

Je kan van voor naar achter werken of andersom. Startpunt bepaald waar je de overtollige kabel moet wegwerken (achter het paneel van de achterklep of achter de A-stijl). Ik ben van achter naar voren begonnen omdat de doorvoer naar de achterklep het lastigste is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg2tlszI8gSrNl8ON8fUG5a_PHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBdKNW0XEDdkxGp8tFAcsOoa.jpg?f=fotoalbum_large

1. Het paneel op de achterklep kan je voorzichtig lostrekken zonder het te beschadigen of te breken. De doorvoer tussen dak en achterklep kan je aan de kant van de achterklep loshalen wat het doorvoeren iets makkelijker maakt (het is nog steeds een draak van een klus maar goed). Aan de kant van het dak lijkt het verlijmd te zijn voor een waterdichte afsluiting dus daar zou ik niet verder aan gaan morren. Ik heb een trekdraad getrokken door de doorvoer waar ik de kabel aan vast gebonden heb en daarna voorzichtig door de doorvoer heen getrokken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bsFAy7Ub44D1iyHFKjwAbo035h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4maEjisCSTcQh8s6c6jInis7.jpg?f=fotoalbum_large

2. Hier zie je de kabel ook daadwerkelijk erin zitten. Zorg dat je de rechter doorvoer neemt (er zijn er 2) maar alleen aan de rechterkant kan je erbij komen zonder allerlei stekkers los te halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MB-6aDSYeWKYYcjLwG5U78SNUqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XOHV53GeX0sciy9VnlA4x3w.jpg?f=fotoalbum_large

3. Paneel er daarna weer opklikken en dan is het allemaal netjes weggewerkt :) .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjBDRDihov25I__MhP5WqSBxVtk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xwSWaJNWhuOpsR0fexNee6hQ.jpg?f=fotoalbum_large

4. De kabel kan je vervolgens onder het rubber van de dakbekleding naar de D-stijl trekken (de stijl tussen de achterzijruit en de achterklep). Daarna maakt de kabel een bocht om tussen het paneel en de hemelbekleding door naar de achterdeur te gaan. Hier zie je dat de kabel halverwege de D-stijl om via de C-stijl (tussen achterdeur en achterzijruit) naar de achterdeur te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJW8yPyoJ6UW90uoHqCMRGBNz5c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/czSLtZM4oVW0eFybdxcnNXXv.jpg?f=fotoalbum_large

5. Op deze en de volgende foto zie je de kabel bij het achterportier uitkomen om vervolgens onder de rubbers (dat is aan de binnenkant van de auto dus geen risico op lekkage) naar de B-stijl te komen (de stijl tussen de voor- en achterdeur). Op sommige plekken is het wat punniken om de kabel goed ertussen te krijgen. Een aantal afwerkpanelen zitten behoorlijk strak afgewerkt maar met wat beleid lukt dat wel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQNMVBR1aKm_CdS0OfTgTdqUYeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZf0uufqpQRXQtxYHMBsFBSJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFJlK1PFbX674T8xGoPxR339xKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydUm0YdrqoIw5zsWtbj9Sn63.jpg?f=fotoalbum_large

6. Hier zie je de kabel halverwege de B-stijl. Gaat prima zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbNigbE9Z73aM6cXiS4qtqOLP8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ppNYliJm0356OtwsHt0tBHPX.jpg?f=fotoalbum_large

7. Hier komen we aan bij de A-stijl. Ook hier hetzelfde verhaal als bij de B-, C- en D-stijl: met wat beleid naar de voorruit en dan omhoog om vervolgens achter de spiegel uit te komen. Het teveel aan kabel heb ik in de achter het paneel van de A-stijl gestopt. Zo voorkom je dat de kabel aan de voorkant kan gaan "hangen" en zichtbaar wordt. Uiteindelijk is de kabel letterlijk maar op 2 plekken zichtbaar: bij de spiegel (zie hieronder) en bij de achterklep waar deze achter het afwerkpaneel vandaan komt (derde foto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37qdVy4hZCyv3WmXjUCqfvr9Aiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIUOS1C3R9BijAlN0JNUK8us.jpg?f=fotoalbum_large

Het klinkt allemaal heel erg ingewikkeld en het kost ook best wel wat tijd om het netjes weg te werken. Ik rij de auto 5 jaar en daarom wil ik alles netjes weggewerkt hebben (autistisch trekje van me).

Ik had geen tijd meer om de stroomkabel te trekken en de extra batterij ertussen te zetten (zodat de camera ook in parkeerstand op kan nemen). Die foto's komen later.

PS. Op de foto's lijkt er soms meer afstand te zitten tussen de afdekpanelen en de dakbekleding. Dat komt door de kabel die ik express halverwege heb laten hangen voor de foto's. Als je klaar bent zie je er helemaal niets meer van en sluit alles netjes aan zoals het af fabriek afgewerkt is.

• Simply1337
Ja, dit is zeker de nette oplossing, maar wat een werk :o Zeker mooi om je progressie te zien.

Ik heb een stiekeme hoop dat er "misschien" een camerasysteem komt a la Tesla Sentry [kleine kans wegens EU, maar dat terzijde]. Dan trek ik het systeem ook zo eruit. Andere kant, was ook niet zeker of ik mijn huidige dashcam goed genoeg vond.

[ Voor 8% gewijzigd door Simply1337 op 28-02-2021 19:24 ]

• barber
  • Niet online
Chris P. schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:06:
[...]

Ik had geen tijd meer om de stroomkabel te trekken en de extra batterij ertussen te zetten (zodat de camera ook in parkeerstand op kan nemen). Die foto's komen later.
Bedankt voor de uitleg en foto's _/-\o_

Haal je de stroom via een zekeringadapter bij de zekeringenkast links onder het stuur vandaan of doe je dit op een andere plek?

• Chris P.
barber schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:51:
[...]

Haal je de stroom via een zekeringadapter bij de zekeringenkast links onder het stuur vandaan of doe je dit op een andere plek?
Klopt, ik gebruik een zelfde adapter en tap inderdaad af in de zekeringenkast. Zaak is wel een zekering te zoeken die alleen stroom geeft als het contact aan staat. Dit om te voorkomen dat je je accu leeg trekt met je camera.

Daarom heb ik een aparte accu ertussen die mijn camera max 24 uur van stroom voorziet als het voertuig zelf geen stroom meer levert.

• Kampina
Sandrioni schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:05:
[...]

Iets met 2.1 hoop ik 😎
Waarschijnlijk per ongeluk op je portier op het knopje gedrukt van de kindersloten en ze zo onbedoeld ingeschakeld. Is allemaal erg gevoelig heb ik zelf ook gemerkt.

• Kampina
DonJunior schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:01:
[...]

Gisteren gebeld door de VW dealer, 30 Augustus mag ik de ID.3 Business ophalen.
Let the waiting game begin.
Kun je niet je Golf eerder inleveren en zo eerder in de ID.3 stappen? Of wil je dat niet? Misschien weegt het voordeel van eerder een lagere bijtelling wel op tegen de meerkosten van het eerder inleveren? Lease van ID.3 is welllicht ook voordeliger dan lease (incl brandstof) van de Golf dus voor degene die je leasekosten betaald mogelijk ook een aantrekkelijke optie?

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Mijn Id.3 Max kan dit wel gebruiken. Ik heb sinds dit weekeinde alleen maar storingen :|. Vrijdag storing in het SOS systeem die ook niet meer weggaat. Zaterdag storing in het aandrijfsysteem en de auto wilde ook niet meer rijden. Ik moest weg dus ging maar met een andere auto. ‘S avonds bij terugkomst was deze storing weer weg maar ik kreeg er vandaag airbag storingen voor terug. Zo is het niet echt leuk meer... Morgen de dealer maar bellen hoe nu verder.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Jullie mogen van mij voor in de rij voor de update. Mijn 3.B met 0564 doet het prima. Instappen en rijden.
De verwarming heeft zo snel de boel warm en ontwasemt dat ik de programmeerbare vertrektijd en de standkachel niet erg mis. Ze mogen het gaan doen, maar acuut hoeft dat niet.

Ik wacht wel braaf tot ze me mailen, of tot halverwege april als ik dan nog niets gehoord heb. Kan ik meteen piepen om mijn granny charger die nog zou komen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 28-02-2021 23:44 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bilgy_no1
Electromonkey schreef op zondag 28 februari 2021 @ 17:41:
[...]

Er zijn meerdere fabrikanten die dit al hebben gedaan. Meestal willen ze eerst wat data hebben over de performance van de batterij bij het laden. Pas daarna wordt het vrijgegeven.

Als je de laadcurve van de ID.4 bekijkt zou die waarschijnlijk hoger kunnen pieken. Het niveau tussen 0-33% is constant 125kW. Het kan waarschijnlijk eerder omhoog en dan in het verlengde van de curve dalen. Ook het plateau bij 70-80% doet vermoeden dat de laadsnelheid eigenlijk nog hoger zijn voor de cellen. Ik geloof dat het daar iets heeft te maken met wanneer het koelen van de batterij wordt ingeschakeld. Dus als dat eerder start kan er langer snel worden geladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eQU8VxGluR9zCL7oc69RZ9jEq4Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/737O0a09fCt8v5CQrVQnZHty.jpg?f=user_large

En er is ergens een interview geweest met iemand van VW dat ze inderdaad kijken of ze de laadsnelheid gaan verhogen. Ik heb dat ergens begin januari op een Duits kanaal gezien, maar kan dat helaas niet meer vinden. Battery Life heeft ook gezegd dat VW dit in een interview heeft genoemd.

Maar dus geen definitieve bevestiging vziw en ook nog geen datum. Denk dat ze eerst de software stabiel willen hebben en dan gaan focussen op features en upgrades.

• DonJunior
Kampina schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:45:
[...]

Kun je niet je Golf eerder inleveren en zo eerder in de ID.3 stappen? Of wil je dat niet? Misschien weegt het voordeel van eerder een lagere bijtelling wel op tegen de meerkosten van het eerder inleveren? Lease van ID.3 is welllicht ook voordeliger dan lease (incl brandstof) van de Golf dus voor degene die je leasekosten betaald mogelijk ook een aantrekkelijke optie?
Uiteraard heb ik dat allemaal doorgerekend en de leasemaatschappij voorgelegd. Mijn huidige Golf is dermate prijzig (destijds een beetje enthousiast geweest met de optielijst) dat de boete niet mals is.
Uiteindelijk heeft de leasemaatschappij aangeboden om dan een 8% auto achter te houden.. dus zodoende rijd ik netjes mijn Golf uit en stap ik in Augustus alsnog in een 8% bijteller.

*sowieso

• Simply1337
Dit is mijn huidige laadcurve met een lege en warme accu. Mijn gevoel zegt dat er meer in zit qua laden.

Heb liever een constantere snelheid dan een hogere piek. Zeg maar hetzelfde als Audi Etron, maar door de batterij samenstelling is dat niet echt mogelijk. Enige optie die blijft is het piek verhogen, maar piek zal dan ook minder lang zijn. We shall see

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJESingjLRcrjDqQdyjRn_C97QM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BDNewooshMizelHemuabN4EH.png?f=fotoalbum_large

• Simply1337
Er komt een 5-zits 77 kWh ID.3 ipv 4-zits. Bestelbaar vanaf vandaag bij onze oosterburen.

AreaView is wel standaard op dit voertuig, maar andere dingen weer niet..

https://www.goingelectric...ic.php?p=1524296#p1524296

• theHoff
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar ik heb geen krik geleverd gekregen bij mijn ID.4M. Hoort dat bij de standaarduitrusting te zitten of heeft VW die niet bijgeleverd? Aangezien er bij mij ook geen eerste hulp kitje zat heb ik zomaar het idee dat die krik verdwenen is ergens in het afleverproces...

• Simply1337
theHoff schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:08:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb geen krik geleverd gekregen bij mijn ID.4M. Hoort dat bij de standaarduitrusting te zitten of heeft VW die niet bijgeleverd? Aangezien er bij mij ook geen eerste hulp kitje zat heb ik zomaar het idee dat die krik verdwenen is ergens in het afleverproces...
Nee, heb ik niet.

Vraag is of je 2 ton aan gewicht met een noodkrik wilt krikken. Daarnaast acht ik de kans groot dat ze liever geen krik meeleveren ivm mogelijk verkeerd plaatsen en dus een batterij onnodig belasten van onderen met alle gevolgen van dien

Afbeeldingslocatie: https://img-comment-fun.9cache.com/media/aKzM6eg/ajQ7ABml_700w_0.jpg

• theHoff
  • Niet online
Simply1337 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:16:
[...]

Nee, heb ik niet.

Vraag is of je 2 ton aan gewicht met een noodkrik wilt krikken. Daarnaast acht ik de kans groot dat ze liever geen krik meeleveren ivm mogelijk verkeerd plaatsen en dus een batterij onnodig belasten van onderen met alle gevolgen van dien

[Afbeelding]
Het gewicht zal het niet zijn, maar het beschadigen van het accupakket kan ik me inderdaad voorstellen.

• DonJunior
@Simply1337 je tilt nooit je hele auto op met één krik hè? Je hebt dus nooit 2ton op zo'n gammel krikje staan ;)
Punt blijft inderdaad wel dat het risico groter is met zo'n batterij in de buurt van het krikpunt. Al vraag ik me af of dat nu echt de reden zou zijn.

*sowieso

• Simply1337
DonJunior schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:27:
@Simply1337 je tilt nooit je hele auto op met één krik hè? Je hebt dus nooit 2ton op zo'n gammel krikje staan ;)
Punt blijft inderdaad wel dat het risico groter is met zo'n batterij in de buurt van het krikpunt. Al vraag ik me af of dat nu echt de reden zou zijn.
nee klopt, maar gewicht is ook meer verspreid over de auto dan alleen een zware neus/kont

• Rev!
  • Niet online
Krik kun je officieel ook nergens voor gebruiken gezien je geen reserve wiel hebt, zal wel de reden zijn dat er geen krik bij zit.
Pagina: 1 ... 74 ... 383 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.