Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 71 ... 385 Laatste
Acties:

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:38
Hallo,
[4.1] Sinds bijna twee weken de blije eigenaar van een mangaangrijze Id.4 1st 😎

Er trad wel direct een probleem op (wat ondertussen ook opgelost is) wat ik met jullie wil delen: de verwarming aan de bestuurderskant werkte niet. Wat we ook hebben geprobeerd, er bleef maar koude lucht uit de roostertjes aan de bestuurderskant komen terwijl er aan de passagierskant heerlijk warme lucht uit de roostertjes kwam. Na een paar dagen hebben we contact opgenomen met de dealer en vrij vlot daarna stond de auto in de werkplaats. De oorzaak van het probleem bleek lastig te vinden, er is het nodige aan sensoren vervangen (de auto gaf bij uitlezing wel een foutcode). Uiteindelijk bleek de oorzaak toch heel simpel: een los kabeltje. Het kabeltje is goed aangedrukt en nu functioneert de verwarming zoals het hoort. De dealer wist daarna te melden, dat er tijdens de storing een aantal opties uitgegrijsd waren in het Smart Climate scherm. Was me niet opgevallen, daarvoor hadden we de auto te kort 😏

Verder nog een antwoord op een vraag die ik zelf eerder stelde in dit forum: ja, er zit een 12V aansluiting in de kofferbak, al staat dit niet in de optielijst. Deze aansluiting geeft alleen stroom als de bestuurder op z’n plek zit en de auto rijklaar is.

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-11 16:23
De kogel is hier ook door de kerk.
Komende augustus loopt mijn leasecontract af en moet de Golf 7.5 Variant, plaatsmaken voor een ID.3 Business.
Mooie deal weten te maken met de LM waarbij ze voor mij een 8% ID.3 achter de hand gaan houden. Bijzonder blij met die deal natuurlijk.

Nu opzoek naar passende 18" velgen en een auto-wrap bedrijf in de buurt.
Want ik vind (sorry als ik iemand beledig) de kleuren die geleverd worden op de ID.3 niet heel spannend en de 'velgen' (lees:wieldoppen) op de Business editie zijn helemaal niet mijn smaak.

Deze staat op de planning:
Afbeeldingslocatie: https://udenhout.nl/_cache/_public/25165725-2_YXJfMTI4MHg3MjBfZF8xX2pwZ18vX2Fzc2V0L19wcml2YXRlL2Nhci8xMzA_5e066259.jpg

En ter referentie.. dit is mijn huidige auto:
VW Golf 7.5 001

*sowieso

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:44

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

DonJunior schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:55:
De kogel is hier ook door de kerk.
Komende augustus loopt mijn leasecontract af en moet de Golf 7.5 Variant, plaatsmaken voor een ID.3 Business.
Mooie deal weten te maken met de LM waarbij ze voor mij een 8% ID.3 achter de hand gaan houden. Bijzonder blij met die deal natuurlijk.

Want ik vind (sorry als ik iemand beledig) de kleuren die geleverd worden op de ID.3 niet heel spannend en de 'velgen' (lees:wieldoppen) op de Business editie zijn helemaal niet mijn smaak.

[Afbeelding]

En ter referentie.. dit is mijn huidige auto:
[Afbeelding: VW Golf 7.5 001]
Gefeliciteerd!

Eind vorig jaar ben ik ook geswitched van een blauwe Golf 7.5 naar een ID.3. Bevalt goed overigens.
Maar poehhhh ik blijf erbij dat de Golf (vooral in deze blauw) er echt sexy uitziet. Met die velgen en spiegelkappen helemaal trouwens had je mooi gematched.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:59
DonJunior schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:55:

[Afbeelding]
Gefeliciteerd en helemaal met je eens over de kleurselectie van VW. Ik heb een ID.4 Tech in bestelling in Moonstone Grey, omdat de andere kleuren me niet echt aanspreken.

Nu nog aan het overwegen of ik een wrap laat doen. Deels ook voor wat extra bescherming van de lak.

• Tjdgr
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 31-10 21:40
Gister was het peentjes zweten in de carwash. Auto sprong 3 keer van de n versnelling in parkeer stand. Ik had een huil baby achterin en die zat te zeuren om zijn speentje. Blijkbaar gaat de auto automatisch in de parkeerstand als de stoel je niet registreert. Handig als je echt uit de auto bent, maar niet als je op een lopende band in de carwash staat.

Blijf dus goed in je stoel zitten in een carwash met lopende band.

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 09:47
Ik heb een id.3 gezien in Duitsland om te importeren, dit schijnt niet te kunnen volgens een Duitse vw dealer:

export of all ID models is not possible due to the new sales distribution of Volkswagen.

Weet iemand hier meer over hoe dit zit?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
darud schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:23:
Ik heb een id.3 gezien in Duitsland om te importeren, dit schijnt niet te kunnen volgens een Duitse vw dealer:

export of all ID models is not possible due to the new sales distribution of Volkswagen.

Wellicht alleen voor nieuw samengestelde modellen bij een VW dealer? VW heeft er sowieso een hekel aan als landen elkaar kannibaliseren volgens mij. Mijn wagen is uiteindelijk ook uit NL gekomen ipv BE wegens VW beleid.
Als je op mobile.de kijkt staan er nog bijna 300 ID.3 met een registratie 2020 te koop. Die kan je volgens mij over het algemeen zo aanschaffen en importeren (let er wel op dat de auto niet ouder is dan 6 maanden voor de fiscale voordelen als je 'm zakelijk koopt)

• DonJunior
Tjdgr schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:16:
Gister was het peentjes zweten in de carwash. Auto sprong 3 keer van de n versnelling in parkeer stand. Ik had een huil baby achterin en die zat te zeuren om zijn speentje. Blijkbaar gaat de auto automatisch in de parkeerstand als de stoel je niet registreert. Handig als je echt uit de auto bent, maar niet als je op een lopende band in de carwash staat.

Blijf dus goed in je stoel zitten in een carwash met lopende band.
Meer speentjes zweten dan dus.. ;) :+

Maar goede tip om te onthouden!
Al vinden mijn kids de wasstraat toch alleen maar eng dus ik ga tegenwoordig maar zonder ze..

*sowieso

• darud
theHoff schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Wellicht alleen voor nieuw samengestelde modellen bij een VW dealer? VW heeft er sowieso een hekel aan als landen elkaar kannibaliseren volgens mij. Mijn wagen is uiteindelijk ook uit NL gekomen ipv BE wegens VW beleid.
Als je op mobile.de kijkt staan er nog bijna 300 ID.3 met een registratie 2020 te koop. Die kan je volgens mij over het algemeen zo aanschaffen en importeren (let er wel op dat de auto niet ouder is dan 6 maanden voor de fiscale voordelen als je 'm zakelijk koopt)
Die ik zag en contact voor opgenomen had komt ook uit 2020 met een paar duizend km erop daarom begreep ik het ook niet.
Ik heb contact opgenomen met volkswagen Duitsland hopelijk weten hun hoe het precies zit.

• El_BingO
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-11 12:41
Vorige week donderdag is mijn ID.4 1st (niet Max, niet wp) geleverd. Heel blij mee! Ik merk nog wel wat rare dingetjes in het menu en ik heb wat pro-actieve rij-assistentie uitgezet, maar wat een auto!

Ik was al wel een e-Golf gewend (mijn vorige auto), maar ben overgestapt vanwege de te korte range van de e-Golf. Dat reed overigens ook als een trein, maar dit is nog wel wat anders ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLLorgOG1S6BqKcVvbEDaqGigtc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23GGsuLE2kqtPbmkux03eGkT.jpg?f=fotoalbum_large

Heb sinds vandaag mijn Zappi V2 laadpaal gekregen, dus thuis tanken is er nu ook bij. Ik had bij de e-Golf nooit een overwogen (had andere redenen).

• theHoff
  • Niet online
El_BingO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:12:
Vorige week donderdag is mijn ID.4 1st (niet Max, niet wp) geleverd. Heel blij mee! Ik merk nog wel wat rare dingetjes in het menu en ik heb wat pro-actieve rij-assistentie uitgezet, maar wat een auto!

Ik was al wel een e-Golf gewend (mijn vorige auto), maar ben overgestapt vanwege de te korte range van de e-Golf. Dat reed overigens ook als een trein, maar dit is nog wel wat anders ;-)

[Afbeelding]

Heb sinds vandaag mijn Zappi V2 laadpaal gekregen, dus thuis tanken is er nu ook bij. Ik had bij de e-Golf nooit een overwogen (had andere redenen).
Geleverd door Zijm :). Een van de betere logo's en altijd niet in het oog springend maar wel opvallend. Hebben ze goed gedaan. Gefeliciteerd! Zal vast goed bevallen na de E-Golf

• El_BingO
Haha klopt!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 06:59
theHoff schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Geleverd door Zijm :). Een van de betere logo's en altijd niet in het oog springend maar wel opvallend. Hebben ze goed gedaan. Gefeliciteerd! Zal vast goed bevallen na de E-Golf
LoL die van mij ook bij Zijm gekocht, en bedenk me nu pas dat het een logotje van Zijm is ipv VW / ID.x zelf daar op de zijkant... Prima dus :)

@El_Bingo gefeliciteerd met de aankoop! En prima dealer als het om service gaat zo is mijn ervaring (eerst Skoda, nu VW Zijm).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:58

Boy

www.byoscoop.nl

theHoff schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:14:
[...]

Het is inderdaad wel een mooi subtiel logo, maar nog steeds vind ik het onbeschoft dat een dealer dit flikt.

Ze horen niet stickers op m'n spiksplinter nieuwe auto te plakken. Zou het bijna asociaal noemen

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 10:01
Boy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:43:
[...]

Het is inderdaad wel een mooi subtiel logo, maar nog steeds vind ik het onbeschoft dat een dealer dit flikt.

Ze horen niet stickers op m'n spiksplinter nieuwe auto te plakken. Zou het bijna asociaal noemen
Oei, dit komt zeker uit je tenen? Vaak staat de naam van de dealer ook op de kentekenplaathouder. Dat is dan neem ik aan ook een probleem? Sticker kan je er zelf afhalen. Kentekenplaathouder kost wat meer werk.

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Chris P. schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Oei, dit komt zeker uit je tenen? Vaak staat ook de naam van de dealer ook op de kentekenplaathouder. Dat is dan neem ik aan ook een probleem? Sticker kan je er zelf afhalen. Kentekenplaathouder kost wat meer werk.
haha, ja, ik weet niet waarom, maar ongevraagd een sticker op je auto plakken vind ik gewoon echt niet netjes. Vraag het op z'n minst.

Kentekenplaat vind ik ook weer niet zo netjes, maar stoort me niet zo, kentekenplaat is noodzakelijk kwaad.

Maar waar ligt dan de grens? Als ze kozijnen komen plaatsen, een sticker van degene die ze plaatst op de kozijn?
Een sticker op de zijkant van m'n motor van degene die 'm me verkocht heeft?
Een logo van de winkel die me de telefoon verkocht heeft?

Waarom die dingen niet, maar komt er wel een sticker van een autodealer op m'n auto?

• Chris P.
Boy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:52:
[...]

haha, ja, ik weet niet waarom, maar ongevraagd een sticker op je auto plakken vind ik gewoon echt niet netjes. Vraag het op z'n minst.

Kentekenplaat vind ik ook weer niet zo netjes, maar stoort me niet zo, kentekenplaat is noodzakelijk kwaad.

Maar waar ligt dan de grens? Als ze kozijnen komen plaatsen, een sticker van degene die ze plaatst op de kozijn?
Een sticker op de zijkant van m'n motor van degene die 'm me verkocht heeft?
Een logo van de winkel die me de telefoon verkocht heeft?

Waarom die dingen niet, maar komt er wel een sticker van een autodealer op m'n auto?
Een stickertje zou ik geen moeite mee hebben. Kan je er immers ook weer afhalen. Is natuurlijk weer anders als de volledige zijkant wordt bestickerd met reclame van de dealer of als de naam van de verkopende partij in je raam wordt gegraveerd of in je kozijn wordt gebrand (om jouw voorbeelden er even bij te halen).

Maar ik zet het stickertje van de dealer bij First World problems ;)

• theHoff
  • Niet online
Zolang het een kwestie van een föhn en een paar tellen tijd is heb ik er weinig issues mee. Ik vraag altijd om alle dealer uitingen niet te plaatsen en dat werkt altijd prima. Behalve de kentekenplaathouder pingpong die ik had tussen m'n garage en m'n bandenboer. Ene erop, andere eraf. En bij de volgende beurt, weer andersom.

• Jakkie takkie
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-11 17:46

Ik ga ook een ID3 aanschaffen in D, vanwege het feit dat daar gewoon veel meer keus is en de auto's in het algemeen een stukje goedkoper. Ik heb bij PON nagevraagd of dit kan en er wordt gewoon garantie op verleend (in theorie) mits het echt een EU model betreft. Let wel dat je bij een reeds geregistreerd model (2020) garantie hebt vanaf de eerste registratie. De auto die ik op het oog heb is in december 2020 geregistreerd en heeft dus garantie tot december 2022. Morgen ga ik hem bekijken en als het wat is koop ik hem.

ID3 Pro Performance Max 58kWh

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

[...]

Oei, dit komt zeker uit je tenen? Vaak staat de naam van de dealer ook op de kentekenplaathouder. Dat is dan neem ik aan ook een probleem? Sticker kan je er zelf afhalen. Kentekenplaathouder kost wat meer werk.
Het is gewoon niet netjes dit ongevraagd te doen.
Ik heb een hekel aan stickers of reclame op mijn auto's.

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

El_BingO schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 13:12:

[Afbeelding]

Mooie wagen hoor _/-\o_

• El_BingO
Thanks! Ja je ziet ook nog wel veel mensen kijken, dat is wel tof.

Er komen overigens nog eigen stickers op ;-)

• DonJunior
Jakkie takkie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Ik ga ook een ID3 aanschaffen in D, vanwege het feit dat daar gewoon veel meer keus is en de auto's in het algemeen een stukje goedkoper. Ik heb bij PON nagevraagd of dit kan en er wordt gewoon garantie op verleend (in theorie) mits het echt een EU model betreft. Let wel dat je bij een reeds geregistreerd model (2020) garantie hebt vanaf de eerste registratie. De auto die ik op het oog heb is in december 2020 geregistreerd en heeft dus garantie tot december 2022. Morgen ga ik hem bekijken en als het wat is koop ik hem.
Ook bizar eigenlijk dat een auto maar twee jaar garantie heeft..

*sowieso

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Jakkie takkie schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:10:
[...]

Dus een auto wat een half jaar in de showroom heeft gestaan, heeft een half jaar minder garantie? Goed om te weten!

Sowieso zal het wel meevallen, je bent toch wel beschermd wat betreft een deugdelijk product lijkt me

• Jakkie takkie
DonJunior schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:50:
[...]

Ook bizar eigenlijk dat een auto maar twee jaar garantie heeft..
Vanaf 2021 hebben alle VW's 4 jaar garantie. Maar langere garantie wordt ongetwijfeld gewoon in de prijs doorberekend.

Op de accu zit 8 jaar garantie.

• Jakkie takkie
Boy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:52:
[...]

Dus een auto wat een half jaar in de showroom heeft gestaan, heeft een half jaar minder garantie? Goed om te weten!

Sowieso zal het wel meevallen, je bent toch wel beschermd wat betreft een deugdelijk product lijkt me
Dat is in dit geval alleen zo omdat de auto al op kenteken staat. Het betreft dan ook alleen de fabrieksgarantie. Als je bij een VW-dealer hier in NL een voorraad auto koopt die ook al vanaf december 2020 op kenteken staat ligt dit wellicht anders en vallen hier misschien ook wel afspraken over te maken met de betreffende dealer.

• theHoff
  • Niet online
[...]

Alle Volkswagen 1.2 TSI eigenaren zijn dat niet met je eens.
En, je kon meer jaren garantie bijkopen, dat zal dan toch ook meegewogen worden als je dat (bewust) niet gedaan hebt.

Overigens is het natuurlijk absurd maar 2 jaar garantie, maar ja.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

theHoff schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:05:
[...]

Alle Volkswagen 1.2 TSI eigenaren zijn dat niet met je eens.
En, je kon meer jaren garantie bijkopen, dat zal dan toch ook meegewogen worden als je dat (bewust) niet gedaan hebt.

Overigens is het natuurlijk absurd maar 2 jaar garantie, maar ja.
Kon ik garantie bijkopen bij m'n ID.4? Heeft niemand me aangeboden iig

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 14:40

Ik denk dat dat hier o.a. mee te maken heeft. Je koopt geen auto meer bij een VW dealer, maar rechtstreeks bij VW.

https://www.volkswagenag....model-for-id-family.html#

• theHoff
  • Niet online
Boy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Kon ik garantie bijkopen bij m'n ID.4? Heeft niemand me aangeboden iig
In de configurator in België wel in ieder geval.

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 20:54
[...]

Wat off-topic, maar goed. Mijn ervaring is dat als je 5 minuten met een schuurspons op dat zwarte deel van de kentekenplaat (dus waar die 'reclame' staat) poetst, je een mooi zwart vlak overhoudt. Kan je leuk je eigen sticker opplakken of zwart laten. Dat lukte in elk geval met zo'n carnext logo...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

4.1

M'n vrouw vertrok gisteren voor een rit van 30 km van werk terug naar huis. Voor vertrek zag ik dat de app nog 244 km aangaf, toen ze thuis was gaf ie 233 aan.

Lljkt erop dat het zachtere weer z'n werk aan het doen is :)

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Boy schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:06:
4.1

M'n vrouw vertrok gisteren voor een rit van 30 km van werk terug naar huis. Voor vertrek zag ik dat de app nog 244 km aangaf, toen ze thuis was gaf ie 233 aan.

Lljkt erop dat het zachtere weer z'n werk aan het doen is :)
Klopt het verbruik is flink aan het afnemen t.o.v. afgelopen week. Vanochtend alweer een rit dicht bij de 190wh/km gemiddeld (ID.3.1 Max met winterbanden). Op naar de lente :*)

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Wie weet waar ABT voor staat. Hier zie ik wel verschil in... zowel hard als software....
Idfurkan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Odfy8hLiVY23HNGgvde-x83rELo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LtAyJlkYBWW1PV1lD3JQBuzp.jpg?f=user_large
Die van mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-l27QtsEv-EckMk1vFf6v8P27k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VkN2no70n4o87bxug9n1mI9.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Notchback
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Hallo allemaal, ik volg deze discussie al een tijdje. Leuk om de ervaring van de ID.X rijders te volgen!

Nu ik concreet een ID.4 Business wil gaan bestellen (als bedrijfswagen) heb ik toch maar eens een account aangemaakt. Enkele vragen die ik op dit moment heb:

* Heeft er iemand al eens een ID.4 gezien zonder zwart dak? Alle auto's die ik kan vinden in foto's, reviews etc. hebben een zwart dak. De enige plaats waar ik het kan zien is in de configurator, maar ik heb de indruk dat die de kleuren niet echt realistisch weergeeft. Momenteel twijfel ik nog tussen geel en blauw, dus foto's die die kleuren realistisch weergeven zijn ook altijd welkom (ook met zwart dak).
* Weet er iemand of er in België ergens een ID.4 te bezichtigen is momenteel? Ik weet dat er in Limburg een tijdje geleden eentje heeft gecirculeerd door de verschillende garages, maar ze weten mij niet te zeggen of die nog ergens te zien is in België of niet (jammer genoeg mogen we momenteel de grens niet over, dus naar Nederland of Duitsland gaan is geen optie).

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05:29
maik73 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:08:
Wie weet waar ABT voor staat. Hier zie ik wel verschil in... zowel hard als software....
Zal wel iets met de aandrijftrein te maken hebben...
Automatische Besturing Trein?

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Idfurkan:
[Afbeelding]
Die van mij:
[Afbeelding]
Eh, mijne correspondeert met de onderste

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• maik73
Simply1337 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:29:
[...]

Eh, mijne correspondeert met de onderste
Haha, ja t is de jouwe 😂

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• maik73
Maar wel raar dat zelfs hardware verschilt...
Beide is van een 1st Max

• Simply1337
maik73 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:30:
[...]

Haha, ja t is de jouwe 😂
klopt je foto volgorde? mijne is altijd H36 / 6069 geweest.

• maik73
Simply1337 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:45:
[...]

klopt je foto volgorde? mijne is altijd H36 / 6069 geweest.
Hmmm je hebt gelijk...

[ Voor 16% gewijzigd door maik73 op 18-02-2021 19:56 ]

• maik73
Nee sorry.... die is van Dusan

• theHoff
  • Niet online
Notchback schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:03:
Hallo allemaal, ik volg deze discussie al een tijdje. Leuk om de ervaring van de ID.X rijders te volgen!

Nu ik concreet een ID.4 Business wil gaan bestellen (als bedrijfswagen) heb ik toch maar eens een account aangemaakt. Enkele vragen die ik op dit moment heb:

* Heeft er iemand al eens een ID.4 gezien zonder zwart dak? Alle auto's die ik kan vinden in foto's, reviews etc. hebben een zwart dak. De enige plaats waar ik het kan zien is in de configurator, maar ik heb de indruk dat die de kleuren niet echt realistisch weergeeft. Momenteel twijfel ik nog tussen geel en blauw, dus foto's die die kleuren realistisch weergeven zijn ook altijd welkom (ook met zwart dak).
* Weet er iemand of er in België ergens een ID.4 te bezichtigen is momenteel? Ik weet dat er in Limburg een tijdje geleden eentje heeft gecirculeerd door de verschillende garages, maar ze weten mij niet te zeggen of die nog ergens te zien is in België of niet (jammer genoeg mogen we momenteel de grens niet over, dus naar Nederland of Duitsland gaan is geen optie).
Volgens mij zijn alleen nog 1ST en 1ST max uitgeleverd die beide een zwart dak hebben. Ik denk dus dat er nog geen ID.4 rondrijden zonder zwart dak, ik zie ze op mobile.de ook nog niet staan.
Voor de kleuren zou ik even wat filmpjes op Youtube kijken van de ID.4. Dat geeft een prima beeld van de gele en de blauwe denk ik.

• bilgy_no1
[...]

Dat recht op een deugdelijk product is iets typisch van het Nederlands garantierecht. En voor die garantie is de verkoper verantwoordelijk. Je kunt er dus niet vanuit gaan dat je bij een auto die je in Duitsland koopt aanspraak kunt maken op die bescherming door de Nederlandse merkimporteur.

• bilgy_no1
Notchback schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:03:

De kleuren zijn inderdaad lastig in te schatten via de configurator. Ik heb zelf gegoogled naar bijv. "ID.4 Moonstone Grey" en dan de images. Dan zie je diverse echte foto's die gezamenlijk wel een redelijke indruk geven.

• Alfred66
Idfurkan:
[Afbeelding]
Die van mij:
[Afbeelding]
Ik weet niet waar die term abt precies voor staat maar ik meen wel ergens gelezen te hebben (vraag me niet waar) dat die hardware versies iets met de leverancier te maken hebben. Er zijn blijkbaar meerdere leveranciers voor dezelfde systemen. Een hoger versie nummer geeft dus niet per sé aan dat dit nieuwere of betere hardware is.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rond een uur of vijf een hard huilend kind. Duidelijk wakker geschrokken. Ik ook wakker en dacht: "huh? rookmelder? Neh.. die is luider." Kom ik op de gang en toen herkende ik het; alarm van das auto. Moeders verzocht zich te ontfermen over onze kroost, papa naar zijn blikken kind met de sleutel. Nou.. niks te zien. Vals alarm? Ga je toch malen van hebben ze nou iets geprobeerd of .. ?
Laadkabel er maar meteen uit gehaald en weer naar binnen. Nog even uit het raam staan turen, maar geen kip/hond/kat/<verschijning> op straat

Om 10:30 weer raak; ik was net koffie aan het tappen :9, alarm gaat af.
Weer naar de auto toe. Bliep, uit. Weer niets te zien.
Toen maar eens in die auto gaan zitten en toen zag ik het: symbool van een achterklep die open stond.
Met uitladen van de spullen om 20:00 de klep dicht laten vallen. Die zat "dicht", maar echt net op zo'n laatste randje van net niet dicht. Auto gaat vrolijk op slot, alarm gaat aan. Maar zodra je een scheet tegen die klep laat... :o

Voor wie er een alarm op heeft zitten: check even de autostatus indicator bovenin het instrumentenpaneel of alle portieren goed dicht zitten. Kan je een vervelende nacht/ochtend besparen :Y

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:33
FD brengt vanochtend een groot artikel over de problemen met de ID modellen.

Volkswagen haalt alle verkochte elektrische auto’s uit de nieuwe ID-serie terug naar de garage voor een update van de geregeld haperende software. Die update kan niet gedaan worden via internet. Het model is sinds september vorig jaar verkrijgbaar, nadat de lancering ervan, ook al door softwareproblemen, met vier, vijf maanden was uitgesteld.
Naar nu blijkt regent het klachten over storingen met de elektronica, de navigatie, het gebruiksgemak, maar ook over de actieradius van de wagen. In sommige gevallen leidt dat tot onveilige situaties, omdat de wagen stil komt te staan of richtingaanwijzers niet goed functioneren.
Volgens een woordvoerder van Volkswagen is de veiligheid ‘niet in het geding’. ‘De ID.3’s waren en zijn volledig functioneel, rijklaar en voldoen aan alle eisen die Volkswagen aan de veiligheid van zijn voertuigen stelt.’
Dat er softwareproblemen opspelen bij de ID.3 is extra pijnlijk. ID staat voor ‘intelligent design’. De wagen moet de opvolger worden van de Golf en de Kever en elektrisch rijden naar het grote publiek brengen. Volgens VW zijn er in alleen 2020 al 56.500 ID.3’s verkocht. Opvallend veel daarvan in Nederland: 11.000. Alleen in Duitsland werden er iets meer verkocht.
Bij de RDW is, net zoals bij het Duitse KBA, geen officiële terugroepactie gaande. ‘Het kan zijn dat klachten met een service-actie worden opgelost, bij een bezoek aan de werkplaats’, zegt een RDW-woordvoerder. ‘Het gaat niet om een terugroepactie, maar om een vrijwillige software-update', onderstreept een VW-woordvoerder.

Niet ongebruikelijk
Het terugroepen van nieuwe auto's naar de garage wegens mankementen is niet ongebruikelijk. Tesla roept bijvoorbeeld 130.000 auto’s terug. Mazda haalt 12.000 gloednieuwe e-auto’s terug wegens softwareproblemen. Eerder werd al bekend dat VW tienduizenden Golf 8’s wegens storingen terugroept.
Maar het is geen goede beurt voor VW, dat zich nu nadrukkelijk afficheert als maker van e-auto's al sinds jaar en dag marktleider is in Nederland. ‘Volkswagen maakt zijn reputatie van leverancier van kwaliteitsproducten met de VW ID.3 niet waar’, zegt interim-manager Gerard Ramaekers, een van de teleurgestelde klanten.
‘Ik zou het geen ramp noemen, maar wel een valse start voor Volkswagen’, stelt de Berlijnse auto-analist Matthias Schmidt. ‘Het is geen geïsoleerd geval en we zullen het in het digitale tijdperk steeds vaker gaan zien.’

Dieselaffaire
Met de afslag richting elektrisch rijden probeert Volkswagen zich ruim vijf jaar na het begin van de dieselaffaire opnieuw uit te vinden. Maar dat gaat, ondanks miljardeninvesteringen, met vallen en opstaan. Het bedrijf heeft hoge verwachtingen van de e-auto’s uit de ‘ID-familie’. Financieel is de ID.3 een succesvol pioniersmodel. De auto kost in de basisversie €40.000. Met 11.000 verkochte ID's zette VW in Nederland in vijf maanden tijd een geschatte €400 mln om.
Maar kwalitatief wordt de e-auto dus niet door iedereen als een succes ervaren. Dat is geen verrassing: VW kampt al een jaar met problemen met de software. Het zorgde ervoor dat de lancering van de ID.3 werd vertraagd en blijkt nog steeds niet helemaal opgelost.
‘We luisteren aandachtig en bekijken waar we verbeteringen kunnen aanbrengen’, zegt Volkswagen-bestuurder Klaus Zellmer tegen het FD. ‘We hebben een steile leercurve gehad sinds 2015. Maar als klanten ontevreden zijn, is dat een zeer triest signaal.’
Volgens analist Schmidt heeft VW de wagens onder dreiging van milieuboetes in de markt gezet. Zellmer wil daar niet op ingaan.

Wachten
Autobezitters moeten nog een tijd wachten op de installatie van nieuwe software. VW zegt dat deze uiterlijk eind maart geleverd wordt aan dealers en garages. Dan pas kunnen afspraken gemaakt worden voor de updates, die volgens VW per auto een dag in beslag nemen.
De auto's die momenteel worden geleverd, hebben de belangrijke update ook nog niet. Zodra de nieuwe software beschikbaar is, worden alle nieuwe ID.3’s en ID.4’s ermee uitgerust. Maar zover is het dus nog niet.
Voor klanten met aanhoudende klachten wordt met wisselend succes naar oplossingen gezocht middels specifieke updates. Niels ter Brake, directeur van Volkswagen-dealer Amega Groep, zegt de klachten ‘over het algemeen’ goed te kunnen verhelpen.
De grote update bij de autodealers kan gezien grote aantal ID.3’s in Nederland een behoorlijke klus zijn voor de dealers. Maar die zijn er volgens VW goed op voorbereid.
Ter Brake: ‘De generieke update 2.1 die eraan zit te komen, neemt inderdaad enkele uren in beslag, maar één monteur kan meerdere auto’s tegelijk updaten. Wij pakken dit aan zoals een IT-bedrijf zijn klanten voorziet van updates. We verwachten dus efficiënt te kunnen werken.’

De Amega Groep is voor 30% eigendom van Pon, de importeur van Volkswagen. Een woordvoerder van Pon zegt dat wordt gezorgd voor kosteloos vervangend vervoer, mochten problemen niet verholpen kunnen worden.

‘Maar kwalitatief wordt de e-auto dus niet door iedereen als een succes ervaren’. Enig gevoel voor Brits understatement kan de schrijver niet ontzegd worden. Hij heeft iig nog niet dit draadje ontdekt.

Gisteren overigens ook. Kop: ‘Het regent klachten over VW's nieuwe elektrische paradepaardje’.

[ Voor 0% gewijzigd door peacelord op 19-02-2021 06:57 . Reden: Verwijzing artikel 18/2 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 21:48
Ultraman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:42:

Voor wie er een alarm op heeft zitten: check even de autostatus indicator bovenin het instrumentenpaneel of alle portieren goed dicht zitten. Kan je een vervelende nacht/ochtend besparen :Y
Mooi verhaal. Ooit iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn Passat. Midden in de nacht alarm, uiteindelijk alles bekeken en echt niks aan de hand. Volgende dag overdag stapte ik in de auto en ik schrok me helemaal het leplazerus want ineens vloog er een motvlinder door de auto :P

• Simply1337
Yup, heb dit ook van de dealer gehoord dat als de nieuwe update zou komen [wat wellicht volgende week start in DE en anders de week erop in maart] dat je een belletje zou krijgen van PON ipv dealer dat jouw auto de update kan krijgen en dat je langs de dealer kan.

Dat wordt helaas wachten en bovenstaande artikel bevestigt dit.

Edit:
TL:DR
- Update komt
- Generieke 2.1 update
- Eind Maart als laatst mogelijke moment dat dealers/garages update ontvangen
- Dan pas kunnen ze gaan inplannen

There you go.. zichzelf een ademruimte gegeven tot april :O

[ Voor 19% gewijzigd door Simply1337 op 19-02-2021 08:51 ]

• Likkebeesie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:08
3.1P Dank voor de tip over die webradio melding! Eindelijk weg.

Nu nog waarom ik moet kiezen tussen de on- en offiline modus als je in de auto stapt. Heeft iemand daar al een oplossing voor? Kon hem in dit topic nog niet vinden (of ik heb niet goed genoeg gezocht).

never say no to yourself

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Likkebeesie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:59:

Nu nog waarom ik moet kiezen tussen de on- en offiline modus als je in de auto stapt. Heeft iemand daar al een oplossing voor? Kon hem in dit topic nog niet vinden (of ik heb niet goed genoeg gezocht).
Wat ik heb begrepen, ben je hier vanaf met de 2.1 update. Dan zouden er zoiets als "profielen" mogelijk moeten zijn. Weet niet hoe het werkt, ik hoop op sleutel...

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 16:02
Likkebeesie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:59:

De pop-up melding blijft weg uit je autoscherm zolang je dat blauwe "1"-tje laat staan naast je 4G icoon. Die kan je weghalen maar dan komt hij gewoon weer terug helaas. Zal met 2.1 wel opgelost worden.
Blij dat ik al wel 0783 heb, want als ik het zo lees is de update naar 2.1 een megaklus en gaat dit zeker heel Q2 wel in beslag nemen voor alle ID.3's in NL.

• Chris P.
Ik heb gisteren met mijn vriendin de beide ID's mogen ophalen. De witte ID.3 heeft momenteel 19" zwarte Loen velgen met winterbandjes eronder. Staat hem heel erg goed al zeg ik het zelf.

Vanmorgen had mijn vriendin echter al haar eerste "probleempje" dat haar infotainment scherm op zwart bleef. Geen muziek voor haar dus op weg naar het werk.

Heb daarnaast nog geen mogelijkheid gevonden om ervoor te zorgen dat Keyless Access ook de automatisch afsluit terwijl dit wel in beide instructieboekjes staat vermeld. Ook in de menu's zie ik bij Keyless access alleen ontgrendel opties staan en niet vergrendelopties. Mis ik nu iets? Is zowel op de ID.3 en ID.4. Heb er al naar gezocht in het forum maar eigenlijk geen duidelijk antwoord gevonden of dit iets is wat pas later mogelijk wordt (2.1) of nu al mogelijk zou moeten zijn.

• Alfred66
Alfred66 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Ik weet niet waar die term abt precies voor staat maar ik meen wel ergens gelezen te hebben (vraag me niet waar) dat die hardware versies iets met de leverancier te maken hebben. Er zijn blijkbaar meerdere leveranciers voor dezelfde systemen. Een hoger versie nummer geeft dus niet per sé aan dat dit nieuwere of betere hardware is.
Ik wist dat ik het ergens gezien had :) . Maar ABT staat zeer waarschijnlijk voor Anzeigebedienteil (Infotainment).

Wel grappig dat in de Zweedse software ABT vertaald en volledig uitgeschreven is (m.a.w. display en controle eenheid).

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201021/ebe7d4db09a89fcc8012930579a74540.jpg

• Simply1337
Chris P. schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:54:
Heb daarnaast nog geen mogelijkheid gevonden om ervoor te zorgen dat Keyless Access ook de automatisch afsluit terwijl dit wel in beide instructieboekjes staat vermeld. Ook in de menu's zie ik bij Keyless access alleen ontgrendel opties staan en niet vergrendelopties. Mis ik nu iets? Is zowel op de ID.3 en ID.4. Heb er al naar gezocht in het forum maar eigenlijk geen duidelijk antwoord gevonden of dit iets is wat pas later mogelijk wordt (2.1) of nu al mogelijk zou moeten zijn.
By Design vergrendelt het niet automatisch..

automatisch afsluiten doet het alleen als je 45 sec[?] nadat je de auto hebt ontgrendelt de deuren nog niet hebt geopend.

• El_BingO
4.1

Heeft iemand al iets gevonden over het verbruik van dergelijke elektrische auto's als er een vouwwagen/aanhanger achter hangt? Op mijn ID.4 wordt binnenkort nog een trekhaak (geen steunhaak) geplaatst, en ik vroeg me af in hoeverre zo'n aanhanger de range negatief beïnvloedt. Enige afname zal er natuurlijk sowieso zijn, maar ik vermoed dat het minder zal zijn dan bijvoorbeeld een caravan. Vind het wel interessant voor de vakantie, of dat een beetje te doen is.

Binnenkort ga ik in ieder geval zelf kijken bij zo'n vouwwagen-toko en zodra de trekhaak er is, er ook een proefrit mee maken. Ik plaats de resultaten hier sowieso wel even qua verbruik.

• geukster
  • Laatst online: 02-09 13:33
El_BingO schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:07:
4.1

Heeft iemand al iets gevonden over het verbruik van dergelijke elektrische auto's als er een vouwwagen/aanhanger achter hangt? Op mijn ID.4 wordt binnenkort nog een trekhaak (geen steunhaak) geplaatst, en ik vroeg me af in hoeverre zo'n aanhanger de range negatief beïnvloedt. Enige afname zal er natuurlijk sowieso zijn, maar ik vermoed dat het minder zal zijn dan bijvoorbeeld een caravan. Vind het wel interessant voor de vakantie, of dat een beetje te doen is.

Binnenkort ga ik in ieder geval zelf kijken bij zo'n vouwwagen-toko en zodra de trekhaak er is, er ook een proefrit mee maken. Ik plaats de resultaten hier sowieso wel even qua verbruik.
Hier hebben ze de test gedaan: https://www.groen7.nl/zo-...vw-id-4-met-aanhangwagen/

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11 19:45
El_BingO schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:07:
4.1

Alstublieft https://m.youtube.com/watch?v=lSH-n7VzoHg&pbjreload=101

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Chris P.
Simply1337 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:03:
[...]

By Design vergrendelt het niet automatisch..
Ow.. dan staat dat dus verkeerd in het instructieboekje:

[ID.3 pg 74/ID.4 pg72]

Keyless Access maakt het mogelijk de wagen zonder actief gebruik van de sleutel te ontgrendelen en vergrendelen. Hiervoor hoeft zich alleen een geldige wagensleutel in het benaderingsgebied van de wagen te bevinden.

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 21:48
Chris P. schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:16:
[...]

Ow.. dan staat dat dus verkeerd in het instructieboekje:

[ID.3 pg 74/ID.4 pg72]

Keyless Access maakt het mogelijk de wagen zonder actief gebruik van de sleutel te ontgrendelen en vergrendelen. Hiervoor hoeft zich alleen een geldige wagensleutel in het benaderingsgebied van de wagen te bevinden.
Mijn gok is dat er even verderop staat dat je dan je vinger op de vergrendelinghendel van de bestuurder moet leggen om de deur te vergrendelen :)

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 16:02
dfader schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:19:
[...]

Mijn gok is dat er even verderop staat dat je dan je vinger op de vergrendelinghendel van de bestuurder moet leggen om de deur te vergrendelen :)
Dit dus inderdaad, is maar net hoe je interpreteert. Automatisch op slot bij weglopen is echt een Renault dingetje. Automatisch open bij benaderen werkt overigens ook niet meer sinds 0783. Het enige waar ik op achteruit ben gegaan sinds 0564 - daar werkte het wel. Ik moet nu altijd de sleutel gebruiken. Irritant als het regent en hij zit ergens in je jaszak. First world problems.

• Pim1986
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11 21:29
Vast een stomme vraag: heb een ID4 1st Max en dacht vanuit de leasemaatschappij te hebben begrepen dat deze géén warmtepomp had. Nu lees ik op internet dat de warmtepomp standaard is op dit moment. Is er een manier om dat ergens terug te vinden? Heb het forum al even doorgespit maar kon niet direct een antwoord vinden

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-11 20:31

Freakie1NL

Grote Baas

Blijf toch leuk dat je met zo'n ID.3 redelijk wat positieve opmerkingen krijgt van mensen.
Gisteren de boodschappen bezorger die wilde wel weten of het wat was.
Dus even beknopt alle in-and-outs verteld. Daarna nog op afstand open geklikt zodat hij van binnen kon kijken. Maakt toch wel indruk die ID.Light en IQ lichten in het donker.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Chris P.
dfader schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:19:
[...]

Ziet er naar uit dat je doorgaat naar de volgende ronde. Interpretatie fout van mijn kant. Thnx! :)

• Simply1337
Pim1986 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:33:
Vast een stomme vraag: heb een ID4 1st Max en dacht vanuit de leasemaatschappij te hebben begrepen dat deze géén warmtepomp had. Nu lees ik op internet dat de warmtepomp standaard is op dit moment. Is er een manier om dat ergens terug te vinden? Heb het forum al even doorgespit maar kon niet direct een antwoord vinden
Nederlandse 1st had oorspronkelijk geen warmtepomp... totdat ze 1st bestemd voor andere landen ook verscheepten naar nederland.

maar om je vraag te beantwoorden:
Simply1337 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:11:
[...]

Heb je een kenteken? check je uitvoering.

D0O1ASA = geen warmptepomp
D0M1ASA = wel warmtepomp

• TinusH80
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-07 11:20
3.1P => Ik heb de auto nu sinds oktober, twee weken geleden viel ineens de stuurbediening uit, in de avond merkte ik op dat de achterlichten op sommige momenten vanzelf aanging, de dag er deed de auto niks meer, en moest deze naar dealer worden gesleept.

Volgens de dealer het bekende 12V probleem. Na een week had ik hem weer terug met de 2.0 update, alles lijkt nu goed te werken en heb ook eindelijk Apple Carplay _/-\o_

Voor de rest stap ik elke keer weer met plezier in deze wagen en rijdt ie ook fantastisch, ik had even een polo als vervangend vervoer en merkte toch meteen de lagere instap, was blij dat ik weer in de ID3 kon stappen, stuk comfortabeler.

Vraag voor id3 plus rijders: waar bergen jullie de stroomkabel op, in het vakje onder kofferbak of in de kofferbak zelf? Ik meestal in de kofferbak zelf, maar met bagage is dat soms lastig :)

• Lock77
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik lees al een tijdje mee met dit forum en kijk erg uit naar de levering van mijn ID3 Max aanstaande woensdag.

Wat is jullie ervaring met welke software er op staat bij aflevering? Zetten ze dan standaard de meest recente versie hierop?

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 20:57
Inmiddels wat kilometers gemaakt. Het heeft drie maanden geduurd maar was het wachten waard vind ik. Rijd heerlijk, alles werkt prima, laden, snelladen enz. getest. Nog geen problemen gehad met de app met klimatiseren, dat werkt ook goed tot nu toe.

Range had misschien net iets beter gemogen maar goed kan er mee leven.

Al met al tevreden :)

• 7o9
  • Niet online

7o9

Lock77 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:34:
Ik lees al een tijdje mee met dit forum en kijk erg uit naar de levering van mijn ID3 Max aanstaande woensdag.

Wat is jullie ervaring met welke software er op staat bij aflevering? Zetten ze dan standaard de meest recente versie hierop?
De originele versie. 0564 voor ID.3, 0783 voor ID.4.

• Chris P.
Lock77 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:34:

In principe krijg je de software die er af fabriek op staat. In de loop van de tijd zal dat af fabriek een hogere versie worden. Alleen in geval van problemen wordt er nog wel eens tussendoor geüpgrade maar in principe is het wachten tot de nieuwe 2.1 versie er is (dat is wat de dealer mij gisteren vertelde). Dealer kan ook niet zomaar een nieuwe versie erop zetten. Gaat op basis van chassisnummer en wordt door de fabriek klaar gezet.

Ik heb nog niet in de ID.3 gekeken welke versie ik heb gekregen maar anderen kunnen je dat vast wel vertellen welke momenteel af fabriek erop staat.

• Chris P.
7o9 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:11:
[...]

De originele versie. 0564 voor ID.3, 0783 voor ID.4.
Die dus :)

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 18:55
@TinusH80, Vraag voor id3 plus rijders: waar bergen jullie de stroomkabel op, in het vakje onder kofferbak of in de kofferbak zelf? Ik meestal in de kofferbak zelf, maar met bagage is dat soms lastig :)
Bij mij gewoon netjes opgerold in de kofferbak en soms in de meegeleverde hoes. Ik doe wel altijd het beschermkapje terug op de stekker na het laden ter voorkoming van beschadigingen ed.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Braaaii schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Bij mij gewoon netjes opgerold in de kofferbak en soms in de meegeleverde hoes. Ik doe wel altijd het beschermkapje terug op de stekker na het laden ter voorkoming van beschadigingen ed.
Ik heb mijn kabel nog nooit eruit gehad, maar moet echt eens aan een laadpaal gaan testen hier in het dorp, zodat ik weet hoe het werkt en m'n vrouw het ook begrijpt haha

en snelladers zal ook wel weer iets anders zijn, dus dit weekend dan ook gelijk maar ff naar een Fastned rijden om te testen

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 15:17
TinusH80 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:21:
...

Vraag voor id3 plus rijders: waar bergen jullie de stroomkabel op, in het vakje onder kofferbak of in de kofferbak zelf? Ik meestal in de kofferbak zelf, maar met bagage is dat soms lastig :)
Meestal wel in het opbergvak onder de kofferbak. Echter moet je wel goed vooruit plannen, want als je vervolgens je kofferbak vol gooit met zaken en je wil ergens opladen wordt het lastig. (pas 1 keer voorgekomen ... so far 8)7)

• bilgy_no1
TinusH80 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:21:

Ik heb zo'n AH boodschappenkrat achtergehouden van de besteldienst. Daar zitten alle autotroepjes in en kunnen de kabels nog wel bij.

Maar in de ID.4 zal ik ze eerder onder de laadvloer doen. Thuislader neem ik met vaste kabel en onderweg verwacht ik vooral snelladers te gebruiken. De Type 2 kabel voor openbare laadpunten zal ik niet heel vaak nodig hebben.

Alternatief is de ruimte naast de wielkasten. Maar ik weet niet precies hoe dat bij de ID.3 zit.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-11 20:16
Soeski schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:24:
[...]

Dit dus inderdaad, is maar net hoe je interpreteert. Automatisch op slot bij weglopen is echt een Renault dingetje. Automatisch open bij benaderen werkt overigens ook niet meer sinds 0783. Het enige waar ik op achteruit ben gegaan sinds 0564 - daar werkte het wel. Ik moet nu altijd de sleutel gebruiken. Irritant als het regent en hij zit ergens in je jaszak. First world problems.
Echt dus niet alleen bij Renault.
Onder andere Mazda werkt dat perfect. (En bij Tesla trouwens ook, maar dat zal wel geweten zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 19-02-2021 20:26 ]

• Notchback
  • Niet online
theHoff schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 20:15:
[...]

Volgens mij zijn alleen nog 1ST en 1ST max uitgeleverd die beide een zwart dak hebben. Ik denk dus dat er nog geen ID.4 rondrijden zonder zwart dak, ik zie ze op mobile.de ook nog niet staan.
Voor de kleuren zou ik even wat filmpjes op Youtube kijken van de ID.4. Dat geeft een prima beeld van de gele en de blauwe denk ik.
Nu je het zegt, dat zou een goede verklaring zijn waarom ik ze nog nergens heb zien opduiken. Daar had ik niet bij stilgestaan. En mobile.de houd ik inderdaad ook al een tijdje in de gaten, maar voorlopig is het aanbod daar nog niet zo groot en ook vaak met foto's uit de configurator.

De filmpjes geven inderdaad een beter beeld van de kleuren, maar ik vroeg me gewoon af of dat ook effectief hetzelfde overkomt in het echt. De hoeveelheid zonlicht etc. zal zeker een invloed hebben, maar met name de blauwe kleur vind ik moeilijk in te schatten. Ik denk er waarschijnlijk gewoon te veel bij na, ik zal gewoon een beslissing moeten nemen.

Hier vind ik beide kleuren heel mooi overkomen (maar komt ook rechtstreeks van VW, dus is waarschijnlijk wel wat photoshop aan te pas gekomen):
Afbeeldingslocatie: https://s7g10.scene7.com/is/image/volkswagenag/IC0084_sRGB-design-two-cars-3-2-f-cc-1?Zml0PWNyb3AsMSZmbXQ9anBnJnFsdD03OSZ3aWQ9MTkyMCZoZWk9MTE1MiZhbGlnbj0wLjAwLDAuMDAmOWNhMw==
bilgy_no1 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:48:
[...]

De kleuren zijn inderdaad lastig in te schatten via de configurator. Ik heb zelf gegoogled naar bijv. "ID.4 Moonstone Grey" en dan de images. Dan zie je diverse echte foto's die gezamenlijk wel een redelijke indruk geven.
Bedankt, zo ga ik het inderdaad proberen in te schatten.

Ik heb ook eens de configurators van verschillende landen onder de loep genomen (in de hoop ergens betere foto's te vinden, zonder succes helaas). De meeste configurators zijn duidelijk gebaseerd op dezelfde software en gebruiken dezelfde afbeeldingen, enkel de Nederlandse configurator lijkt af te wijken (van de landen die ik bekeken heb).
Maar wat ik wel interessant vond is dat er in Polen een extra kleur beschikbaar is die ik nergens anders heb teruggevonden, namelijk "King's Red". Vreemd dat die kleur enkel in Polen beschikbaar is. De ID4's voor Polen worden toch ook in Zwickau gemaakt zou ik denken, dus moet die kleur daar toch ook gespoten worden?

En zo ziet dat eruit volgens de configurator:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79DNb3SokTlmmXxAN-lR57baWpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kq2XYI3qe5X4V5mChhqEhuAi.png?f=fotoalbum_large

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

M'n vrouw is onderweg naar huis na een rit van iets meer dan 200km. Auto was 90% vol, ze is bijna thuis, maar zit nu op 21%. Ze rijdt dan wel 130 nu, maar ja, dat mag ook op dit tijdstip en dan moet dat ook kunnen, electrisch of niet.

Ik ben nu echt wel blij dat ik een 77kWh versie heb. De Enyaq die ik op het ook gehad met de geloof ik 60(?) kWh was niet zo relaxed geweest om 200 km mee te rijden met 130km/u.

Met deze temperaturen (10 graden nu) valt het me toch tegen (en de heenreis was maar 100 km/u)

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-11 22:23
Boy schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:50:

Ik ben nu echt wel blij dat ik een 77kWh versie heb. De Enyaq die ik op het ook gehad met de geloof ik 60(?) kWh was niet zo relaxed geweest om 200 km mee te rijden met 130km/u.

Met deze temperaturen (10 graden nu) valt het me toch tegen (en de heenreis was maar 100 km/u)
De Enyaq iV 80 heeft dezelfde accu (en dus ook bereik).

• bilgy_no1
jdbiggelaa schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:02:
[...]

De Enyaq heeft wel een iets hogere WLTP range, misschien door de iets lagere weerstandscoefficient. Maar veel zal het inderdaad niet schelen.

• The Klumpenator
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Boy schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:50:
M'n vrouw is onderweg naar huis na een rit van iets meer dan 200km. Auto was 90% vol, ze is bijna thuis, maar zit nu op 21%. Ze rijdt dan wel 130 nu, maar ja, dat mag ook op dit tijdstip en dan moet dat ook kunnen, electrisch of niet.

Extra verbruik boven de 100 km/u is bij een EV nu eenmaal hoog. Ik heb vandaag 220 km gereden met mij ID.4 met een gemiddelde snelheid van 85. Verbruik was slechts 17,1 Kwh per 100km. Is ben oprecht positief verrast.

• bilgy_no1
@Notchback
Vreemd dat rood in Polen wel beschikbaar is. Zou mijn zoontje erg blij mee zijn geweest (fan van Lightning McQueen)... Hij was overigens niet te spreken over de gele kleur van de testauto. Huilen dat hij die niet wilde. Maar goed, hij is 4...

Ik vond geen van de kleuren echt de moeite waard om meer te betalen. Maar goed, smaken verschillen uiteraard.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-11 18:54
4.1

Ik heb in de app en auto ingesteld dat de accu tot 80% geladen moet worden. Echter laadt hij de laatste twee keer thuis aan de laadpaal gewoon door tot 100%.

Meer mensen hier last van? Enig idee hoe dit kan?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

lochtejans schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:04:
4.1

Ik heb in de app en auto ingesteld dat de accu tot 80% geladen moet worden. Echter laadt hij de laatste twee keer thuis aan de laadpaal gewoon door tot 100%.

Meer mensen hier last van? Enig idee hoe dit kan?
Check even of je geen laadpaal aan hebt gemaakt voor thuis.

Daar kan je apart ingegeven welk laadgedrag hij moet hanteren en dit overruled de 80% instelling.

Ik heb bv. voor thuis altijd laden tot 50% en tot 80% laden tussen 23 - 06 uur.

.

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11 19:45
PB1983 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 08:25:
Vanmorgen mijn dochtertje naar de opvang gebracht, moest ff de krabber uit de kofferbak halen en hoorde een krak. Stuk van het rechterachterlichtpaneel kwam los/afgebroken en om je werkdag helemaal goed te beginnen.. een lekkende koffiezetapparaat

[Afbeelding]

"Driften" door de straat heen was dan wel weer leuk..
Ik had vandaag precies hetzelfde... :(
Gewoon bij het openen eraf gevallen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik iets raars gedaan heb waardoor het afgebroken is. Mogelijk heeft het vastgevroren gezeten en is het nu los gekomen. Een andere verklaring heb ik er niet voor.
Kennelijk een zwak punt van de ID.3...
Is het bij jou onder garantie verholpen?

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

jdbiggelaa schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Nee, ik had het echt over de 60, de 80 werd gelijk een stuk duurder (boven de 50k), dat was boven mijn beoogd budget, dus zou voor de 60 zijn geweest met wat opties (rond de 45k).

Maar m'n vrouw kwam thuis en die heeft 140 gereden met tussendoor wat 145 bij het inhalen, ze was de avondklok vergeten en kwam 20:55 thuis aan xD

Maar dan snap ik wel dat hij net dat stukje extra is gaan slurpen, elke 5km meer is natuurlijk substantieel meer

• Simply1337
USA ID4 heeft ook rood als optie

17.1kwh/100km.. Wow ik ben nog niet onder 20 geweest, hoewel ik geen warmtepomp heb is dit best een behoorlijk verschil. Kijken of ik vandaag wel onder 20 dip

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Nieuwe vergelijking van AW nu met ID.4 vs Niro
Ik ben wel enigszins verbaasd over de conclusie, ID.3 werd compleet afgekraakt door dezelfde journalist. Nu wint de ID.4 nipt. Zoveel verschil zit er toch niet tussen de 4 en de 3?

Interessant punt trouwens over het ontbreken van knoppen. VW heeft al toegegeven dat dit is omdat achteraf dingen toevoegen dan veel makkelijker is.... Maarja eerst zien..

YouTube: Volkswagen ID.4 vs. Kia e-Niro - AutoWeek Dubbeltest - English subti...

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-11 23:18

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Er is volgens mij in dit Forum al veel gesproken over de D of de B keuze om in te rijden.
MoveElectric heeft er net een video over gemaakt
Uitkomst in de B Stand rijden is dus veel besparender. Ik vind het zelf ook fijner rijdn.
YouTube: Segeln oder Rekuperieren - Was ist sparsamer? Elektroauto-Effizienz-...

[ Voor 26% gewijzigd door niki_lauda op 20-02-2021 10:53 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Leuk hoe persoonlijke dit kan zijn. Ik zelf zweer bij D. Lekker laten uitrollen en niet direct gigantische afremmen bij gas los.

• 7o9
  • Niet online

7o9

Ik gebruik D voor ritten met veel doorgaande wegen (snelweg, N-wegen) en B voor in de stad.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Net nieuwe melding niet eerder gezien, ook niet op forum. Auto geeft aan controleer rechterachterknipper licht. Zo gedaan niets aan de hand. Toch van binnen knippert hij sneller (als er een bolletje kapot is (maar alles is led)).

3 1st Plus

• darud
Wij willen waarschijnlijk toch voor de id3 max 1st gaan en ik heb een vraag die ook al vaker voorbij is gekomen maar ik wil hem toch stellen over het bereik van id3 max wat is het de laatste tijd gemiddeld bij jullie geweest in de kou, klopt het dat rond de 250km was en wat is het nu met ongeveer 13 graden?

• Alfred66
darud schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 12:14:
Wij willen waarschijnlijk toch voor de id3 max 1st gaan en ik heb een vraag die ook al vaker voorbij is gekomen maar ik wil hem toch stellen over het bereik van id3 max wat is het de laatste tijd gemiddeld bij jullie geweest in de kou, klopt het dat rond de 250km was en wat is het nu met ongeveer 13 graden?
De afgelopen week was het bereik zo rond de 250km idd. Daarbij wel de opmerking dat het bereik bij veel korte ritten verder terugloopt omdat dan iedere keer de accu verwarming fors stroom trekt. Bij langere ritten is dat effect veel minder.

Gisteren zat ik alweer op 300km bereik en ik verwacht dat het deze week verder oploopt. Ik rij nu wel op winterbanden en dat is zeker van invloed. Bij de bandenwissel vorig jaar scheelde dat zomaar 25km op een volle lading.

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 18:55
3.1P

Ik ging even door de carwash, was wel even spannend Hahah maar alles lukte.

Nu viel mij het volgende op onder de spiegels... is dit voor de dodehoekdetectie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eLnzO_Q9eLLUnUTZMGeKmx8Olow=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCssqa9BloACzN9v5FiZehk9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7an8yJM-mSh3WCEev89QnaCSTu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsffU1auOoNzPxI75kCBCLd3.jpg?f=fotoalbum_large

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• theHoff
  • Niet online
Braaaii schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:18:
3.1P

Nu viel mij het volgende op onder de spiegels... is dit voor de dodehoekdetectie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb je 360° camera?

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11 20:48
Braaaii schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 13:18:
3.1P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier komt toch dat lelijke logo uit schijnen in de avond?

• Ultraman
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mdesign schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:15:
[...]

Hier komt toch dat lelijke logo uit schijnen in de avond?
Dit is wat ik ook vermoed.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 71 ... 385 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.