Eh, wat zien we hier?
dfader schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:34:
[...]
Eh, wat zien we hier?Is het een camera, is het een sproeier of is het een vliegtuig?
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Er zit een sproeier op de camera? Hoe krijg je hem überhaupt vies?
Maar dat is wel netjes, dus in R en dan sproeien maar. Ga het testen.
Gisteren was mijn ruitenvloeistof eindelijk weer vloeibaar (wees niet te cheap dus met het vermengen van je vloeistof
)
Gisteren was mijn ruitenvloeistof eindelijk weer vloeibaar (wees niet te cheap dus met het vermengen van je vloeistof
Dat kan een duur grapje zijn wanneer je leidingen barsten en heel je sproeistysteem vervangen moet worden.AMARONE schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:18:
Gisteren was mijn ruitenvloeistof eindelijk weer vloeibaar (wees niet te cheap dus met het vermengen van je vloeistof)
Bron: mijn vader afgelopen week
VW's met een niet verstopte camera hebben meestal dit [recentere autos]. ID3 is verstopt, dus wellicht niet aanwezig.AMARONE schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:18:
Er zit een sproeier op de camera? Hoe krijg je hem überhaupt vies?
Gisteren was mijn ruitenvloeistof eindelijk weer vloeibaar (wees niet te cheap dus met het vermengen van je vloeistof)
Ah vandaar dat ik gister een druppel aan mijn camera beeld zag hangen.... top iigSimply1337 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:22:
[...]
VW's met een niet verstopte camera hebben meestal dit [recentere autos]. ID3 is verstopt, dus wellicht niet aanwezig.
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Meestal kunststof leidingen tegenwoordig toch?Li1quid schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:10:
[...]
Dat kan een duur grapje zijn wanneer je leidingen barsten en heel je sproeistysteem vervangen moet worden.
Maar evengoed hoop ik wel dat ze mijn ID.4 hebben afgeleverd met winterwash en niet de normale zomerwash... Straks maar even controleren
10 feb. 2021
Android VW Connect ID App heeft een update naar 1.7.0
- Bug fixes and improved performance
iOS VW Connect ID App heeft een update naar 1.10.0
-New function in user’s profile: direct connection to Roadside Assistance*
-Starting with this update, the app requires iOS 14 or newer iOS versions.
-Bug fixes and improved performance.
*not available in Malta and Cyprus.
iOS/Android lijkt weer gelijk te lopen qua updates.
Android VW Connect ID App heeft een update naar 1.7.0
- Bug fixes and improved performance
iOS VW Connect ID App heeft een update naar 1.10.0
-New function in user’s profile: direct connection to Roadside Assistance*
-Starting with this update, the app requires iOS 14 or newer iOS versions.
-Bug fixes and improved performance.
*not available in Malta and Cyprus.
iOS/Android lijkt weer gelijk te lopen qua updates.
14 dagen verder en helaas nog steeds bij de dealerIuigi schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:45:
Nou vanmorgen met mijn ID.3 geen kerstboom, maar het tegenovergesteld.
Instrumentenpaneel zwart, en infotainment zwart.
Gevolg: geen snelheidsmeter, geen cruise controle, geen travel assist, geen parkeerhulp, geen camera; maar nog vervelender: geen kachel!
Helaas ook niet na de auto een paar uur stil zetten
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
plaatje weg
[ Voor 96% gewijzigd door mcmiles op 15-02-2021 16:45 ]
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Houd vol - het gaat wennen na een week of 4.Iuigi schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:14:
[...]
14 dagen verder en helaas nog steeds bij de dealerIk mis de standkchel!
[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 15-02-2021 16:56 ]
Bizarre screenshot. Alsof je geprint hebt en weer ingescand...mcmiles schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:26:
ID.3P
ID zorgt echt voor verrassing 😄[Afbeelding]
1 op 1 screenshot van mijn iPhone, alleen nummer weggelakt waarbij in de snelheid een stukje van de ID afbeelding is meegenomen. Nog niet eerder gezien, klopt ook niets want display in de auto geeft 289km aan.Soeski schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:57:
[...]
Bizarre screenshot. Alsof je geprint hebt en weer ingescand...
Net geprobeerd. Ik kreeg het niet voor elkaar. Geen idee waarom, zag wel het sproeikopje zitten.Simply1337 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:05:
[...]
Zet je auto in achteruit, kijk naar je camera op je scherm, ruitenwisserhendel naar achteren.
Welkom bij de club. Onze 4.1M staat er morgen ook alweer drie weken.Iuigi schreef op maandag 15 februari 2021 @ 16:14:
[...]
14 dagen verder en helaas nog steeds bij de dealerIk mis de standkchel!
Ja, ik kon ook niet kijken want de klep was ook vast gevrorenLi1quid schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:10:
[...]
Dat kan een duur grapje zijn wanneer je leidingen barsten en heel je sproeistysteem vervangen moet worden.
Maar het werkt weer dus ik denk dat het meevalt. Misschien was het wel alleen het uiteinde.
Ook net geprobeerd. Wel geluktMdesign schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:31:
[...]
Net geprobeerd. Ik kreeg het niet voor elkaar. Geen idee waarom, zag wel het sproeikopje zitten.
Pookje moet naar voren, niet naar achter. Dus de achterruit wordt tegelijk met de camera gesproeid (en andersom
Werkt mooi!
Je moet de achterruitenwissersproeier bedienen, niet de normale, er van uitgaand dat je dat doet. Moest ook even 2 keer proberen voor ik 'm had.Mdesign schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:31:
[...]
Net geprobeerd. Ik kreeg het niet voor elkaar. Geen idee waarom, zag wel het sproeikopje zitten.
[ Voor 57% gewijzigd door theHoff op 15-02-2021 19:55 ]
Ik begrijp niet wat er fout gaat bij sommige dealers. Vrijdag om 11:00 uur mijn ID3.1M afgegeven omdat mijn koplampen aan bleven staan.
Om 13:30 uur kreeg ik al het bericht dat er een nieuw gateway besteld moest worden, met de vraag: mag ik de reserve sleutel komen halen? Die kunnen we maandag gelijk koppelen.
Vandaag om 14:30 uur: beste klant, je kan de auto weer komen ophalen 👍🏻
En tot dusver nog geen problemen ;-)!
Om 13:30 uur kreeg ik al het bericht dat er een nieuw gateway besteld moest worden, met de vraag: mag ik de reserve sleutel komen halen? Die kunnen we maandag gelijk koppelen.
Wel geprobeerd of je lampen het nu nog doen?SjoerdGTI schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:09:
Ik begrijp niet wat er fout gaat bij sommige dealers. Vrijdag om 11:00 uur mijn ID3.1M afgegeven omdat mijn koplampen aan bleven staan.
.
Gelukkig wel en gaan ook weer uit! Sleutels werken beide..AkroBatik schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:14:
[...]
Wel geprobeerd of je lampen het nu nog doen?
Koppelen met de app, en alle instellingen ook moeiteloos weer actief!
Nu weer helemaal happy!
Hmm, dus ook een ID3.Max en dus ook een nieuwe Gateway controller. De zoveelste Max al dus. Ik zie een patroon...Ik snap wel wat er bij jou goed gaat en bij mij toen niet. Ik was natuurlijk weer de eerste met zulke fouten, nu hebben de dealers dit op het PON-net (soort intranet voor VW dealers) de kennis gedeeld en kon jij sneller geholpen worden. Voor ze bij mij een nieuwe Gateway controller gingen plaatsen stond hij al 3-4 weken op de brug - ze wisten het gewoon niet. Nu wel en doen ze het dus meteen. You're welcomeSjoerdGTI schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:09:
[ Voor 23% gewijzigd door Soeski op 15-02-2021 21:40 ]
642 km? tot zover laden...
[ Voor 58% gewijzigd door GOLFID op 15-02-2021 22:35 ]
ik had 606 km bereik met 33 parkeerterreinkilometers
. Dat halveerde wel heel rap
[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 15-02-2021 22:41 ]
Duidt dit op een efficiencyverbetering die binnenkort met een OTA update wordt vrijgegeven? 🙃Ghost81 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:59:
In het kader van mooie screenshots met range...
[Afbeelding]
Was bij aflevering met alleen pakkeerterrein KMs...
Vanochtend reageerde het touchscreen niet meer in mijn id.3 1st plus. Wel de volume knoppen en op assist drukken veranderde het beeld, maar ik kon niets veranderen via het touchscreen. Is iemand dit al eens overkomen en heeft hier een oplossing voor?
Bij de ID serie gok ik op een software probleem. Bij de oude Discover pro serie ging het scherm regelmatig stuk met deze symptomen, bekend probleem. Vooral bij kouder weer trad het issue op, maar het lijkt me sterk dat dit in jouw geval het probleem is.ViNOK16Bit schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 08:47:
Vanochtend reageerde het touchscreen niet meer in mijn id.3 1st plus. Wel de volume knoppen en op assist drukken veranderde het beeld, maar ik kon niets veranderen via het touchscreen. Is iemand dit al eens overkomen en heeft hier een oplossing voor?
Lees dat iemand in Oostenrijk een afspraak heeft voor de 2.1 update op 1 maart.
De afgelopen dagen in de ochtend, de befaamde airbagstoringsmelding gehad.. Of is dit gewoon de manier van Volkswagen om mij te vertellen, je kan ook gewoon je dochtertje lopend naar de kinderdagopvang brengen?
ID.3 1st Plus Mangan Grey
2.1 Zou vanaf week 8 worden uitgerold, maar een weekje later is ook primaKanter schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:21:
Lees dat iemand in Oostenrijk een afspraak heeft voor de 2.1 update op 1 maart.
En nu zelf wachten op het belletje
edit: persoonlijk verwacht ik het ergens in april voor de eerste uitrol. Dan kan het nog altijd meevallen.
[ Voor 14% gewijzigd door Simply1337 op 16-02-2021 09:48 ]
Ik krijg mijn 3.1M aanstaande maandag.
Het zou wel geweldig zijn als ik de eerste ben met de 2.1 versie.
Maar ik ga er maar even niet van uit...
Het zou wel geweldig zijn als ik de eerste ben met de 2.1 versie.
Maar ik ga er maar even niet van uit...
Ik kan, als het goed is, donderdag de ID.4 1st Max en ID.3 1st Max ophalen. Nu lees ik een hoop over bugs, software updates die komen etc.
Wat zijn nu de laatste versies die daadwerkelijk live zijn voor ID.4 en ID.3?
VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White
0783.Chris P. schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:55:
Ik kan, als het goed is, donderdag de ID.4 1st Max en ID.3 1st Max ophalen. Nu lees ik een hoop over bugs, software updates die komen etc.
Dit is de softwareversie van de infotainment die je kunt zien.
Overige hardware softwareversies kun je niet zien. Wel met OBD11 dongle, maar daar wacht ik zelf nog op.
Komt voor de ID.4 deze update niet al OTA dan?Simply1337 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:34:
[...]
2.1 Zou vanaf week 8 worden uitgerold, maar een weekje later is ook prima![]()
En nu zelf wachten op het belletje
edit: persoonlijk verwacht ik het ergens in april voor de eerste uitrol. Dan kan het nog altijd meevallen.
nope. id4's zitten nog op "2.0"/0783. We moeten ook langs de dealer om "OTA" te unlocken.II Stevow II schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:00:
[...]
Komt voor de ID.4 deze update niet al OTA dan?
2.1 is een relatief korte updateprocedure tov 2.0
navigatiemaps/handleidingen worden nu wel met OTA gedaan, maar thats it
[ Voor 10% gewijzigd door Simply1337 op 16-02-2021 11:09 ]
Ga er maar van uit dat je ID.3 met versie 0564 geleverd wordt. Dit is de officiele versie voor de ID.3, die 0783 krijg je alleen als je problemen hebt, deze wordt niet op voorhand geinstalleerd...Simply1337 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:04:
[...]
0783.
Dit is de softwareversie van de infotainment die je kunt zien.
Overige hardware softwareversies kun je niet zien. Wel met OBD11 dongle, maar daar wacht ik zelf nog op.
Alsof ik naar mijn eigen (toekomstige) ID.4 kijk. Nog 2 nachtjes slapen voor mij.
En zo zijn er meerChris P. schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:07:
Alsof ik naar mijn eigen (toekomstige) ID.4 kijk. Nog 2 nachtjes slapen voor mij.
:strip_exif()/f/image/hTMmM1SAqOzIh0qrglsjNcEG.jpg?f=fotoalbum_large)
Net naar de wasstraat geweest om alle pekel er af te halen.... Diverse complimenten over de auto (zelfs de dames die m voorwassen...
Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2
Grappig die witte lip. Die valt op mijn witte niet op, wist niet dat het een styling feature was.maik73 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:05:
[...]
En zo zijn er meer
[Afbeelding]
Net naar de wasstraat geweest om alle pekel er af te halen.... Diverse complimenten over de auto (zelfs de dames die m voorwassen...
proficiat heren, Blue Dusk blijft een mooie kleur, maar met Mangan Grey zag ik het verschil tussen schoon en vies niet afgelopen week. Wellicht de betere kleur voor de luilakken onderons
Haha, ja, in dat opzicht is het voor mij wel fijn dat m'n witte exemplaar pas over enkele weken wordt geleverd; dan is het zout wel weer verdwenen :-)
Al kan ik bijna niet meer wachten...
Al kan ik bijna niet meer wachten...
Die lip is zilverkleurig dacht ik.theHoff schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:12:
[...]
Grappig die witte lip. Die valt op mijn witte niet op, wist niet dat het een styling feature was.
Ja, nog even naar de auto gelopen, inderdaad zilver. Onderdeel van het exterieur style pakket.
[ Voor 6% gewijzigd door rednax2 op 16-02-2021 15:30 ]
Klopt, alleen het Logo en ID.4 tekst op de achterzijde zijn wit.rednax2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:28:
[...]
Die lip is zilverkleurig dacht ik.
Ja, nog even naar de auto gelopen, inderdaad zilver. Onderdeel van het exterieur style pakket.
Tsja, dat krijg je ervan als je bestelt met "doe mij die maar". Toch leuker als je een auto geheel naar eigen specs kan samenstellen, dan heb je zulk soort dingen ook wat meer door.rednax2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:28:
[...]
Die lip is zilverkleurig dacht ik.
Nog steeds een erg fijne auto overigens. Flink verschil ook tussen comfort en sport qua onderstel ID.4 1M. Met sport is het met recht stevig te noemen en dan kan je 'm bij individual nog straffer zetten ook.
Je denkt dat je geen verschil ziet tussen een vieze en een schone mangan? ff op de achterkant inzoomen hieronder zou ik zeggen.....😉Simply1337 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:16:
proficiat heren, Blue Dusk blijft een mooie kleur, maar met Mangan Grey zag ik het verschil tussen schoon en vies niet afgelopen week. Wellicht de betere kleur voor de luilakken onderons
Dat klopt, want heb mijnes geëvolueerd naar een MoonSaltstone Grey variantKampina schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:06:
[...]
Je denkt dat je geen verschil ziet tussen een vieze en een schone mangan? ff op de achterkant inzoomen hieronder zou ik zeggen.....😉
[Afbeelding]
Ja klopt. Als je nu een Life, Tech oid samenstelt zie je de zilveren accenten verschijnen als je het exterieur style pakket toevoegt. Valt wel meer op dan.theHoff schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:01:
[...]
Tsja, dat krijg je ervan als je bestelt met "doe mij die maar". Toch leuker als je een auto geheel naar eigen specs kan samenstellen, dan heb je zulk soort dingen ook wat meer door.
Nog steeds een erg fijne auto overigens. Flink verschil ook tussen comfort en sport qua onderstel ID.4 1M. Met sport is het met recht stevig te noemen en dan kan je 'm bij individual nog straffer zetten ook.
Vanochtend mijn 3.1 met 0783 weer opgewarmd met de nieuwe versie van de app, nadat de 3.1 een paar dagen had stil gestaan. En zowaar: de auto reageerde meteen zonder dat ik rare fratsen uit hoefde te halen.. Zou VW het dan toch voor elkaar krijgen?
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ik overweeg om ook de overstap te gaan maken naar elektrisch rijden met als eerste stap de aanschaf van een ID3. Nu wil ik deze aanschaffen in Duitsland omdat daar veel meer keuze is en ik graag een exemplaar wil met warmtepomp. De auto die ik op het oog heb heeft echter oude software, heeft iemand al ervaring met een geimporteerde auto vs. te leveren service door de VW dealer? In theorie heb je gewoon fabrieksgarantie maar is dat ook de praktijk.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Vandaag een OBD scanner (VeePeak OBDCheck BLE) aangesloten op mijn 4.1M Je kunt de state of charge uitlezen, het voltage van de batterij en de laadstroom. Bij het wegrijden verschenen er echter twee storingsmeldingen op het dashboard: Storing in de aandrijving en ACC niet beschikbaar. Nadat de scanner was verwijderd verdwenen de meldingen weer. Iemand soortgelijke ervaringen?
welke app gebruik je? EVNotify?wlbbrhzn schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:04:
Vandaag een OBD scanner (VeePeak OBDCheck BLE) aangesloten op mijn 4.1M Je kunt de state of charge uitlezen, het voltage van de batterij en de laadstroom. Bij het wegrijden verschenen er echter twee storingsmeldingen op het dashboard: Storing in de aandrijving en ACC niet beschikbaar. Nadat de scanner was verwijderd verdwenen de meldingen weer. Iemand soortgelijke ervaringen?
Wat bizar zeg. Dat uitlezen van de OBD zulke storingen geeft.wlbbrhzn schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:04:
Gebeurt hetzelfde wanneer je de dongle weer opnieuw inplugt?
Iets anders: ik had eigenlijk de verwachting dat Kessy 'Keyless Entry' ook zou betekenen dat je de auto met je telefoon kunt openen en starten (zoals bij Tesla en Ford). Heb me er bij het bestellen verder ook niet in verdiept, maar het lijkt erop dat je toch altijd de autosleutel bij je moet hebben. Klopt dit? Weet iemand of openen met telefoon nog beschikbaar komt via een update?
Wellicht geen prioriteit, maar wel weer een puntje waaruit blijkt hoezeer VW nog een inhaalslag moet maken met software.
EDIT:
Ik verdiep me nu in de handleiding en vind dat VW dit toch wat onhandig heeft gedaan. Geen smartphone als sleutel, maar ook de fysieke sleutel is erg onhandig. Mijn use case, wat prima werkt met de huidige Renault: ik ga surfen en wil niet de elektronische sleutelkaart meenemen. Ik haal de fysieke sleutel eruit, leg de kaart in de auto en sluit de auto af met de fysieke sleutel (die prima nat kan worden).
Bij de ID.4 lijkt dit niet zo makkelijk te gaan werken. Je moet een klepje eraf halen en de deur met kracht openen. Dat gaat nog wel, maar... als de auto niet met de elektronische sleutel wordt geopend gaat het alarm af... Zelfs als je wel de juiste fysieke sleutel gebruikt.
Kortom, dan moet die elektronische sleutel mee, in een waterdichte pouch. Maar hij is ook wel wat dik en onhandig, wat de kans op beschadigen vergroot.
Nog iets onhandigs: de auto gaat niet automatisch op slot als je met de elektronische sleutel buiten de range komt. Dat werkt wel bij mijn 8 jaar oude Megane.
Beetje irritant dat dit soort dingen minder handig werken dan wat ik nu gewend ben.
Wellicht geen prioriteit, maar wel weer een puntje waaruit blijkt hoezeer VW nog een inhaalslag moet maken met software.
EDIT:
Ik verdiep me nu in de handleiding en vind dat VW dit toch wat onhandig heeft gedaan. Geen smartphone als sleutel, maar ook de fysieke sleutel is erg onhandig. Mijn use case, wat prima werkt met de huidige Renault: ik ga surfen en wil niet de elektronische sleutelkaart meenemen. Ik haal de fysieke sleutel eruit, leg de kaart in de auto en sluit de auto af met de fysieke sleutel (die prima nat kan worden).
Bij de ID.4 lijkt dit niet zo makkelijk te gaan werken. Je moet een klepje eraf halen en de deur met kracht openen. Dat gaat nog wel, maar... als de auto niet met de elektronische sleutel wordt geopend gaat het alarm af... Zelfs als je wel de juiste fysieke sleutel gebruikt.
Kortom, dan moet die elektronische sleutel mee, in een waterdichte pouch. Maar hij is ook wel wat dik en onhandig, wat de kans op beschadigen vergroot.
Nog iets onhandigs: de auto gaat niet automatisch op slot als je met de elektronische sleutel buiten de range komt. Dat werkt wel bij mijn 8 jaar oude Megane.
Beetje irritant dat dit soort dingen minder handig werken dan wat ik nu gewend ben.
[ Voor 52% gewijzigd door bilgy_no1 op 16-02-2021 23:28 ]
Welke uitvoering van de ID.3 heeft in DE dan een warmtepomp? Ben die zo snel niet tegen gekomen.Jakkie takkie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:56:
Ik overweeg om ook de overstap te gaan maken naar elektrisch rijden met als eerste stap de aanschaf van een ID3. Nu wil ik deze aanschaffen in Duitsland omdat daar veel meer keuze is en ik graag een exemplaar wil met warmtepomp. De auto die ik op het oog heb heeft echter oude software, heeft iemand al ervaring met een geimporteerde auto vs. te leveren service door de VW dealer? In theorie heb je gewoon fabrieksgarantie maar is dat ook de praktijk.
Bij mij zit dit wel op mijn ID.4 1M volgens mij. Kan me herinneren dat ik dit ook ergens een keer gezien heb in een YouTube filmpje.bilgy_no1 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:04:
Is voor bij mijn 3.1P ook erg wennen. Kom van een bescheiden Renault Clio en die had dat net als jouw Megane wel.bilgy_no1 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:04:
Ben al een aantal keer vergeten de auto op slot te doen nadat ik ergens geparkeerd had.
Misschien voegen ze dat nog een keer toe, aangezien automatisch openen als je in de buurt komt er wel op zit.
Ik heb EVNotify geprobeerd, maar kreeg het niet aan de praat. Ik gebruik Car Scanner ELM ODB2 voor iOS
Niet volgens de handleiding:theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 06:24:
[...]
Bij mij zit dit wel op mijn ID.4 1M volgens mij. Kan me herinneren dat ik dit ook ergens een keer gezien heb in een YouTube filmpje.
"Touch the sensor on the outside of the door handle"
Zoals hier eentje, ding heeft nog geen wasstraat gezienSimply1337 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:16:
1x per jaar geeft ook veel meer voldoening, zie je tenminste een mooi resultaat
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Hij gaat automatisch open, niet dicht.theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 06:24:
[...]
Bij mij zit dit wel op mijn ID.4 1M volgens mij. Kan me herinneren dat ik dit ook ergens een keer gezien heb in een YouTube filmpje.
Voor zover ik weet is automatisch sluiten iets wat alleen bij Renaults zo werkt.
.
Auto sluit automatisch als het niet wordt geopend. Als je wegloopt nadat je het hebt geopend dan werkt het automatisch sluiten niet.theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 06:24:
[...]
EVNotify heeft nog geen ondersteuning voor de ID.4's, maar vroeg me af mits je data zag of het aan mijn obd2 lag, maar is blijkbaar niet zo.wlbbrhzn schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 07:35:
[...]
Ik heb EVNotify geprobeerd, maar kreeg het niet aan de praat. Ik gebruik Car Scanner ELM ODB2 voor iOS
Net even gekeken, werkt inderdaad niet met sluiten, alleen met benaderen.bilgy_no1 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:03:
[...]
Niet volgens de handleiding:
"Touch the sensor on the outside of the door handle"
Nog een bugje gevonden denk ik. Comfortopenen voor de ruiten werkt voor alle ruiten, behalve de ruit rechtsachter (ID.4 1M). Iemand anders ook last van of is het misschien een sensor issue bij mij?
En misschien dat iemand hier wat over weet. Ik verbind m'n Android telefoon met Android auto. Er wordt dan ook een verbinding opgezet met het interne wifi netwerk van de auto. Hierdoor moet ik mij aanmelden bij deze wifi hotspot. Het lijkt er op dat je hiervoor weer een apart (prijzig) data abonnement moet afsluiten om dan vervolgens data diensten te gebruiken. Het lijkt er niet op dat je in Android auto kan kiezen om data van m'n mobiel te gebruiken ipv de wifi waar ik mee verbonden ben en er is ook geen sim slot zoals in voorgaande versies van het Discover Pro systeem. Kan ik dan dus effectief Android Auto niet gebruiken als ik geen data abonnement afsluit?
Iemand die mij simpel kan uitleggen of dat een beetje klopt? Logische oplossing is m'n mobiel standaard als hotspot aan te zetten als ik de auto in stap en op die manier de datadiensten te gebruiken. Of een Mifi in de auto te leggen die dat doet kan natuurlijk ook.
Ik meen mij te herinneren dat dit via de software nog gaat komen. Ik kwam ook van een Renault dus bij bij mij stond de auto ook elke keer open, nu is het een automatisme maar dit zijn van die dingetjes die vw wel gewoon moet toevoegen imo. Ze roepen dat ze een nieuwe weg willen inslaan met de software blijvend updaten, ik hoop at ze dat dan ook echt doen.AkroBatik schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:48:
[...]
Hij gaat automatisch open, niet dicht.
Voor zover ik weet is automatisch sluiten iets wat alleen bij Renaults zo werkt.
Neuh,theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Iemand die mij simpel kan uitleggen of dat een beetje klopt?
Als je draadloos android auto/carplay wilt gebruiken heb je wifi nodig. bluetooth is niet snel genoeg om ook beeld te sturen. Daarom gebruikte je vroeger een kabel.
WiFi moet aanstaan [ja ook hotspot helaas] om draadloos AA/carplay te kunnen gebruiken. hiervoor heb je geen abbonement nodig voor de 4G hotspot van de auto zelf.
Maar je kunt je eigen 4G hotspot verbinden met de auto zodat de auto die betreffende signaal weer doorstuurt naar je achterpassagiers.
Als je geen rijdende wifinetwerk wilt zijn, dan wifi uitschakelen en terug naar de kabel
Er is nog geen optie om wifinetwerk onzichtbaar te maken
Ik ben sowieso niet onder de indruk van de draadloze Android Auto ervaring. Ik kan in principe alleen gebruik maken van Google Maps als navigatie omdat Waze en Flitsmeister binnen 1km de locatie/gps verliezen waardoor het lijkt alsof je stilstaat op de weg. De app werkt verder wel. In Google Maps heb ik ook wel eens "gps signaal verloren" maar dat herstelt zichzelf wel.
Wat nog erger is: die locatie issues heb ik dan ook met de FM app op de telefoon zelf. Alleen als ik geen verbinding maak met Android Auto werkt deze app nog goed.
Ik ga eens proberen of het met een usb-c kabel beter werkt maar dat zou wel erg jammer zijn. Het voelt juist zo vrij om met sleutel en telefoon in zak alles te kunnen doen.
Wat nog erger is: die locatie issues heb ik dan ook met de FM app op de telefoon zelf. Alleen als ik geen verbinding maak met Android Auto werkt deze app nog goed.
Ik ga eens proberen of het met een usb-c kabel beter werkt maar dat zou wel erg jammer zijn. Het voelt juist zo vrij om met sleutel en telefoon in zak alles te kunnen doen.
Dat werkt hier nochtans prima, Waze en Google Maps via AA. Geen GPS issues. Telefoon ligt dan gewoon in het Qi vakje. Verbindt automatisch met instappen en gaan! Spotify gaat ook verder waar ik gebleven was.oZy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:08:
Ik ben sowieso niet onder de indruk van de draadloze Android Auto ervaring. Ik kan in principe alleen gebruik maken van Google Maps als navigatie omdat Waze en Flitsmeister binnen 1km de locatie/gps verliezen waardoor het lijkt alsof je stilstaat op de weg. De app werkt verder wel. In Google Maps heb ik ook wel eens "gps signaal verloren" maar dat herstelt zichzelf wel.
De telefoon gebruiken als autosleutel staat al wel genoemd in de handleiding en komt, voor zover ik weet, wel beschikbaar met een update. Wanneer weet ik niet - niet al met 2.1 dacht ik gelezen te hebben.
Ik voel ook een sterke drang om mijn ID4 door de wasstraat te halen, maar ben wat huiverig voor alle piepjes en belletjes die afgaan. Wat moet ik uitzetten qua automatische zaken om te voorkomen dat er problemen ontstaan?maik73 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:05:
[...]
En zo zijn er meer
[Afbeelding]
Gister door de wasstraat gegaan (een luxe met rollerband).... Geen één piepje gehoord.The Klumpenator schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:24:
[...]
Ik voel ook een sterke drang om mijn ID4 door de wasstraat te halen, maar ben wat huiverig voor alle piepjes en belletjes die afgaan. Wat moet ik uitzetten qua automatische zaken om te voorkomen dat er problemen ontstaan?
Auto in N gezet
Spiegels ingeklapt
Autohold uitgezet
Ruitenwissers uit....
Gaaaaaan!
Voor bepaalde regio's worden de ID3's standaard met warmtepomp geleverd. Welke regio's dat zijn weet ik niet maar VW heeft honderden van deze auto's in Duitsland gedumpt om aan de 95gr regel te kunnen voldoen (net niet gehaald helaas...) en die kun je nu voor een significant lagere prijs kopen. Het zijn nieuwe auto's die eigenlijk niet nieuw zijn, allemaal medio december 2020 uitgeleverd.Chris P. schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:33:
[...]
Welke uitvoering van de ID.3 heeft in DE dan een warmtepomp? Ben die zo snel niet tegen gekomen.
ID3 Pro Performance Max 58kWh
Zou wel handig zijn als dat met 1 "knopje" kan, aka in neutraal ergens de optie wasstraat modus.maik73 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:21:
[...]
Gister door de wasstraat gegaan (een luxe met rollerband).... Geen één piepje gehoord.
Auto in N gezet
Spiegels ingeklapt
Autohold uitgezet
Ruitenwissers uit....
Gaaaaaan!
PS Zelf nog geen ervaring met wasstraten opgedaan i.c.m. de ID, aangezien hij al 0x keer gewassen is
1 cm = 10 mm = 10000 µm
[4.1] Allereerst dank allen voor de input op dit forum, ik mag binnenkort ook een ID.4 1st ophalen en al deze berichten maken de voorpret groter en stilt mijn honger naar informatie over de ID.X serieSimply1337 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:08:
[...]
nope. id4's zitten nog op "2.0"/0783. We moeten ook langs de dealer om "OTA" te unlocken.
2.1 is een relatief korte updateprocedure tov 2.0
navigatiemaps/handleidingen worden nu wel met OTA gedaan, maar thats it
Antwoord van de dealer is: Dit gebeurd alleen als er bij het rijklaar maken van de auto problemen worden geconstateerd. Indien dit niet het geval is wordt de auto niet geupdate. Dit heeft te maken met de tijd (lees kosten) die nodig is om te update. Deze worden door PON alleen vergoed als er problemen zijn.
In mijn ogen een slechte zaak, zeker als de updates na de volgende updates door de lucht kunnen.. Zou weer een dealer bezoekje + hoop frustratie kunnen schelen..
Maar goed, nu eerst maar hopen dat die update snel uitkomt
Had ik ook met Apple CarPlay , uiteindelijk opgelost door niet eerst de verbinding bedraad op te zetten maar de hele verbinding te verwijderen, dan naar het systeem van de auto te gaan en vanuit daar direct draadloze Apple CarPlay verbinding op te zetten. Toen gebruikte het systeem mijn 4G verbinding en niet die van de auto.theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Net even gekeken, werkt inderdaad niet met sluiten, alleen met benaderen.
Nog een bugje gevonden denk ik. Comfortopenen voor de ruiten werkt voor alle ruiten, behalve de ruit rechtsachter (ID.4 1M). Iemand anders ook last van of is het misschien een sensor issue bij mij?
En misschien dat iemand hier wat over weet. Ik verbind m'n Android telefoon met Android auto. Er wordt dan ook een verbinding opgezet met het interne wifi netwerk van de auto. Hierdoor moet ik mij aanmelden bij deze wifi hotspot. Het lijkt er op dat je hiervoor weer een apart (prijzig) data abonnement moet afsluiten om dan vervolgens data diensten te gebruiken. Het lijkt er niet op dat je in Android auto kan kiezen om data van m'n mobiel te gebruiken ipv de wifi waar ik mee verbonden ben en er is ook geen sim slot zoals in voorgaande versies van het Discover Pro systeem. Kan ik dan dus effectief Android Auto niet gebruiken als ik geen data abonnement afsluit?
Iemand die mij simpel kan uitleggen of dat een beetje klopt? Logische oplossing is m'n mobiel standaard als hotspot aan te zetten als ik de auto in stap en op die manier de datadiensten te gebruiken. Of een Mifi in de auto te leggen die dat doet kan natuurlijk ook.
Ging prima, ik moest wel naar de wasstraat nadat die malloten tijdens oud en nieuw voor de deur een paar kerstbomen in de fik zetten. Mijn Mangran gray.. was opeens asgrijs.pietermx schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:39:
[...]
Zou wel handig zijn als dat met 1 "knopje" kan, aka in neutraal ergens de optie wasstraat modus.
PS Zelf nog geen ervaring met wasstraten opgedaan i.c.m. de ID, aangezien hij al 0x keer gewassen is
Ik had te veel opties uitgezet. N en de ruiterwissers uit was achteraf gezien voldoende.
ID.3 1st Plus Mangan Grey
M'n ID3P staat weer bij de dealer en kan em ophalen.
Drie maanden in de garage gestaan..
Durf hem niet op te halen nu
Drie maanden in de garage gestaan..
Durf hem niet op te halen nu
Ik hoop van ganser harte dat dit allemaal goed gaat werken. Zoals ik het nu zie is AA of CarPlay gewoon noodzakelijk om op langere reizen een app als ABRP te kunnen gebruiken. Van wat ik heb gezien is de 'navigatie met laadstops' van VW schandalig slecht. Een proefroute die ik invoerde stuurde me onnodig tientallen kilometers van de route om bij een Ionity te laden, terwijl er gewoon op de route zelf diverse 175+kW laders van Allego en Total staan.oZy schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 10:08:
Daarnaast is de functionaliteit en bruikbaarheid ver ondermaats. Geen weergave van de verwachte SOC bij een laadpunt, systeem lijkt een voorkeur te hebben om tot de max. charge limit te laden ipv te optimaliseren voor reistijd, geen weergave van verloop SOC tijdens de rit ivm het geplande niveau om het reisdoel te behalen. En dan zeggen ze bij VW dat ze hun mensen ook in Tesla's laten rijden... Bizar waar ze dan mee aan durven komen. Ik zag gisteren een review van de Ford Mustang Mach-e en die lijken het wel in 1 keer, bij release, voor 95% werkend te hebben.
VW mag wel een massale 2.1 update gaan leveren, en daarna echt snel de bugs oplossen en functionaliteiten bijvoegen. We betalen al meer dan genoeg voor die auto's.
Is geen sensor issue. Je moet je ruiten even opnieuw kalibreren. Had precies hetzelfde vannochtend. Even de handleiding erbij gepakt. Het is namelijk anders dan bij andere VW's. De handeling is als volgt:theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Alle ruiten sluiten, en dan de schakelaar van de ruit die niet goed werkt omhoog getrokken houden. Even wachten. Nogmaals schakelaar omhoogtrekken en vasthouden.
Dan doet ie het weer
Ik zou auto-hold ook uitzetten...PB1983 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:52:
[...]
Ging prima, ik moest wel naar de wasstraat nadat die malloten tijdens oud en nieuw voor de deur een paar kerstbomen in de fik zetten. Mijn Mangran gray.. was opeens asgrijs.
Ik had te veel opties uitgezet. N en de ruiterwissers uit was achteraf gezien voldoende.
[ Voor 24% gewijzigd door AkroBatik op 17-02-2021 13:25 ]
.
Vandaag geprobeerd, geen storingswaarschuwingen meer gezien. Ik vermoed dat de meldingen getriggert worden door het scannen naar foutcodes. Daar zit een aparte knop voor inde app.bilgy_no1 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:58:
[...]
Wat bizar zeg. Dat uitlezen van de OBD zulke storingen geeft.
Gebeurt hetzelfde wanneer je de dongle weer opnieuw inplugt?
De OBD scanner blijft overigens ook werken als het contact uit staat. Ik wil de scanner gaan uitlezen via een Raspberry PI zodat ik via home assistant het laadproces kan monitoren.
Hmmm, ook lekker. Hoop het nooit mee te maken:
https://www.ad.nl/auto/tw...dens-het-rijden~a534ab6c/
Geen zorgen, het accupakket van de ID serie is veel groter dan die van de GTE's. Als die ploffen dan maak je dat niet meemaik73 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:34:
Hmmm, ook lekker. Hoop het nooit mee te maken:
Ik heb dit opgelost door in de ontwikkelaarsmodus de optie mobiele data altijd actief aan te zetten. Daarna werkte het probleemloos.theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:25:
[...]
Net even gekeken, werkt inderdaad niet met sluiten, alleen met benaderen.
Ik ben vanmiddag wezen proefrijden in een id.3, hij viel mij echt niet tegen integendeel ik vond het prima rijden en ruim zat voor ons gezin.
Alleen de bediening op het stuur vond ik soms niet prettig maar dat is misschien een kwestie van wennen, het harde "drukken" zorgde er soms voor dat ik de verkeerde knop gebruikte.
Wat mij opviel was dat de adaptieve cruisecontrol zelf vaart mindert bij bv een rotonde, is dit ergens in te stellen om dit uit te zetten dat hij wel adaptieve cruisecontrol behoudt maar niet afremt bij bv rotondes.
De adaptieve cruisecontrol moest ik elke keer na remmen van mij zelf weer via set instellen naar de juiste snelheid toe, is het ook mogelijk dat je via een knop te drukken hij weer de snelheid pakt als net daarvoor?
Alleen de bediening op het stuur vond ik soms niet prettig maar dat is misschien een kwestie van wennen, het harde "drukken" zorgde er soms voor dat ik de verkeerde knop gebruikte.
Wat mij opviel was dat de adaptieve cruisecontrol zelf vaart mindert bij bv een rotonde, is dit ergens in te stellen om dit uit te zetten dat hij wel adaptieve cruisecontrol behoudt maar niet afremt bij bv rotondes.
De adaptieve cruisecontrol moest ik elke keer na remmen van mij zelf weer via set instellen naar de juiste snelheid toe, is het ook mogelijk dat je via een knop te drukken hij weer de snelheid pakt als net daarvoor?
Van de week ook gedaan, en dan in de wasstraat gingen volgens mij de parkeersensoren aan en die heb ik op het knopje linksboven "gemute".PB1983 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:52:
[...]
Ging prima, ik moest wel naar de wasstraat nadat die malloten tijdens oud en nieuw voor de deur een paar kerstbomen in de fik zetten. Mijn Mangran gray.. was opeens asgrijs.
Enige waar ik mee zat was dat je aan het eind van de wasstraat de rem moet indrukken om hem weer in drive te krijgen (is dat bij benzine auto's eigenlijk ook zo?); maar uiteindelijk werd je er helemaal uitgerold en was dat ook geen probleem.
Hier staat wat
Ja dat is bij benzine automaten ook zo. Altijd een spannend moment hoe snel je dat voor elkaar wist te krijgenFlappiewappie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:18:
[...]
Van de week ook gedaan, en dan in de wasstraat gingen volgens mij de parkeersensoren aan en die heb ik op het knopje linksboven "gemute".
Enige waar ik mee zat was dat je aan het eind van de wasstraat de rem moet indrukken om hem weer in drive te krijgen (is dat bij benzine auto's eigenlijk ook zo?); maar uiteindelijk werd je er helemaal uitgerold en was dat ook geen probleem.
Ja, dit heet "ECO Assistent". Als je dit uit zet dat zal hij niet zelf afremmen voor rotondes e.d. - ik vind het juist een superfeature overigens. 1x stroompedaal aanraken en je overruled indien gewenst, dus ik gebruik het altijd.darud schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:12:
Ik ben vanmiddag wezen proefrijden in een id.3, hij viel mij echt niet tegen integendeel ik vond het prima rijden en ruim zat voor ons gezin.
Als je je ACC wilt terugzetten op wat het was kun je op RES drukken (Resume). Standaard bij cruise controls in alle auto's.
Dankje dat is duidelijk👍🏻 fijn dat je dit zelf aan kan passen.Soeski schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Ja, dit heet "ECO Assistent". Als je dit uit zet dat zal hij niet zelf afremmen voor rotondes e.d. - ik vind het juist een superfeature overigens. 1x stroompedaal aanraken en je overruled indien gewenst, dus ik gebruik het altijd.
Als je je ACC wilt terugzetten op wat het was kun je op RES drukken (Resume). Standaard bij cruise controls in alle auto's.
Voor ID.4's is geen nieuwe SW versie, die wordt geleverd met de laatst beschikbare, de volgende stap is 2.1 en daarna is OTA updating mogelijk. Voor deze versie moet iedereen die nu een ID.4 heeft sowieso terugForumbezoeker schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:45:
[...]
[4.1] Allereerst dank allen voor de input op dit forum, ik mag binnenkort ook een ID.4 1st ophalen en al deze berichten maken de voorpret groter en stilt mijn honger naar informatie over de ID.X serie. Ik heb de dealer gevraagd of ze de ID.4 voorzien van een update voor aflevering met de op dat moment nieuwste versie van de software.
Antwoord van de dealer is: Dit gebeurd alleen als er bij het rijklaar maken van de auto problemen worden geconstateerd. Indien dit niet het geval is wordt de auto niet geupdate. Dit heeft te maken met de tijd (lees kosten) die nodig is om te update. Deze worden door PON alleen vergoed als er problemen zijn.
In mijn ogen een slechte zaak, zeker als de updates na de volgende updates door de lucht kunnen.. Zou weer een dealer bezoekje + hoop frustratie kunnen schelen..
Maar goed, nu eerst maar hopen dat die update snel uitkomt
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
tav autowassen: ik was de spiegels vergeten maar ging ook prima haha. Dus N en spiegels is volgens mij voldoende.
tav Android Auto: ik heb een sterke haat-liefde verhouding. Ik koppel met de kabel, telefoon (Oneplus 6T) geeft aan dat AA actief is maar de auto herkent hem dan soms niet. Als ik dan de knop voor 'hotspot' aan/uit druk herkent hij hem ineens wel. Vanochtend kreeg ik hem (al rijdend) helemaal niet werkend... Als hij werkt; heerlijk. Jammer dat VW eigen navi heeft ontwikkeld, Maps is zo veel beter.
tav Android Auto: ik heb een sterke haat-liefde verhouding. Ik koppel met de kabel, telefoon (Oneplus 6T) geeft aan dat AA actief is maar de auto herkent hem dan soms niet. Als ik dan de knop voor 'hotspot' aan/uit druk herkent hij hem ineens wel. Vanochtend kreeg ik hem (al rijdend) helemaal niet werkend... Als hij werkt; heerlijk. Jammer dat VW eigen navi heeft ontwikkeld, Maps is zo veel beter.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Mijn voormalige Auris TS Hybride kon ik zo huppa van N naar D schakelen. Zonder rem in te drukken.theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:26:
[...]
Ja dat is bij benzine automaten ook zo. Altijd een spannend moment hoe snel je dat voor elkaar wist te krijgen
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Bedoelde ook eigenlijk de Volkswagen automaten.Freakie1NL schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:19:
[...]
Mijn voormalige Auris TS Hybride kon ik zo huppa van N naar D schakelen. Zonder rem in te drukken.
Heeeel lichtjes de rem in trappen is al genoeg om de auto in D te kunnen zetten. Zo licht dat de rem nog niet activeert.
Flappiewappie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:18:
[...]
Van de week ook gedaan, en dan in de wasstraat gingen volgens mij de parkeersensoren aan en die heb ik op het knopje linksboven "gemute".
Net bij de dealer opgehaald. Heel boekwerk van de case maar ze wisten niet wat Pon allemaal gedaan heeft. Er was iets me de airco en voor de rest software update van de componenten.
2.0 versie staat erop zoals verwacht.
So far so good.
2.0 versie staat erop zoals verwacht.
So far so good.
Bij een BMW (met de elektronische pook) moet je ook eerst de rem intrappen voordat je van N naar D kunt.theHoff schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:23:
[...]
Bedoelde ook eigenlijk de Volkswagen automaten.
Kan ik op een of andere manier op het stuur snel schakelen tussen favoriete radiozenders? Als ik een favoriete radiozender aan heb staan en op het stuur op volgende tik, dan gaat hij naar de volgende zender van de totale lijst en niet naar de volgende zender in de favorietenlijst.
Yes, is een optie in het menu van de radio. Switchen tussen de lijst en de favorieten.lochtejans schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:45:
Kan ik op een of andere manier op het stuur snel schakelen tussen favoriete radiozenders? Als ik een favoriete radiozender aan heb staan en op het stuur op volgende tik, dan gaat hij naar de volgende zender van de totale lijst en niet naar de volgende zender in de favorietenlijst.
.
ontwikkelaarsmodus? hoe kom je daar in?Arienel schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:29:
[...]
Ik heb dit opgelost door in de ontwikkelaarsmodus de optie mobiele data altijd actief aan te zetten. Daarna werkte het probleemloos.
Dat gaat over de Android telefoon hè.wlbbrhzn schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:20:
ontwikkelaarsmodus? hoe kom je daar in?
In Android 11: Instellingen > Info telefoon > Software gegevens > 7x tappen op "Buildnummer"
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/wxT8cbYCkdAQuAYI5kbrMO3Q.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PbfzoxCRt6nWw47GGz3ARSER.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zepUnpAhDnnKA4bxKaSa4dsZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HpHJSgm8eW7gjkXrh9I8bLOx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W3fGStCXo9RrmAW8NFUll2pb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BTOijHeTumH7YmI76zo2xlry.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BZaalaEfagd5eNMwswrK2kZs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zR4RrYfJd9aw02P0AdLUKnYl.jpg?f=fotoalbum_large)