Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 69 ... 385 Laatste
Acties:

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 17:04

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

theHoff schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Voet van links naar rechts bewegen onder de bumper. Een swipe beweging
Denk dat hij niet heel kieskeurig is. Ik doe altijd een schop beweging. Hij gaat afentoe ook open van de laadkabel :/

Wel zorgen dat easy open aanstaat in het menu, anders kan je schoppen, swipen rammelen wat je wil.

.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 06:59
theHoff schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:25:
[...]

Voet van links naar rechts bewegen onder de bumper. Een swipe beweging
Is me welgeteld 1 keer gelukt 8)7

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-11 18:36
paulv74 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:34:
[...]

De delen zijn gespoten bij ABS autoherstel in Hilversum. Inderdaad alle badges en ID3 naam achter er af. Hou van een auto zonder opschrift.
OK Dankjewel :)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

pietermx schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:27:
[...]

Is me welgeteld 1 keer gelukt 8)7
even de handleiding er bij gepakt:
The boot lid can be unlocked and opened with a foot movement if there is a valid vehicle key within the operating range of the boot lid.
— Stand centrally behind the bumper.
— Move your foot and shin quickly towardsthe bumper. The shin must be located in the upper sensor area and the foot in the lower area → Fig. 69.
— Then quickly move your foot and shinaway from the sensor area again. Visual feedback is provided via the turn signals.The boot lid opens.

The boot lid will lock again automatically, provided that the vehicle had been locked beforehand and as long as there is no valid vehicle key inside the vehicle.

Activating or deactivating Easy Open
Easy Open can be activated and deactivated in the Infotainment system:
— Select the Vehicle menu.
— Swipe to the side to reach the Easy Open menu item, OR Swipe to the side to reach the Central locking menu item.
— Select menu item and scroll down to Easy Open.
If Easy Open is activated, Easy Close is also active → page 88.
Ik krijg nu trouwens data te zien bij Tronity! Helaas nog geen KM's. Maar de laad informatie komt in iedergeval door!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oaGuPJCiC8IUE6HVX4NZz221oo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xbteCOmWRjgMYkUv8BxZOCUk.png?f=fotoalbum_large

En nu ook naar Abetterrouteplanner

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CAjCqzDRus0u3tkKUMbjL3a36E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gD4sLI06iLcrSaOqRVtEAAxr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door AkroBatik op 11-02-2021 20:53 ]

.

• pietermx
Even naar de auto gelopen om te testen:

- alleen “easy open” aan en auto ontgrendeld: werkt niet
- “automatisch ontgrendelen” én “easy open”: werkt wél

Schiet mij maar lek, zal wel software zijn

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
pietermx schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:39:
Even naar de auto gelopen om te testen:

- alleen “easy open” aan en auto ontgrendeld: werkt niet
- “automatisch ontgrendelen” én “easy open”: werkt wél

Schiet mij maar lek, zal wel software zijn
Backend van software zal niet goed zijn :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• pietermx
Simply1337 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:50:
[...]

Backend van software zal niet goed zijn :+
Fout, altijd frontend de schuld geven :P

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 15:36

oZy

AkroBatik schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:32:
[...]

even de handleiding er bij gepakt:

The boot lid can be unlocked and opened with a foot movement if there is a valid vehicle key within the operating range of the boot lid.
— Stand centrally behind the bumper.
— Move your foot and shin quickly towardsthe bumper. The shin must be located firmly against the tow bar and the foot in the lower area → Fig. 69.
fig 69:

Afbeeldingslocatie: https://i.cbc.ca/1.4728588.1530292866!/fileImage/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/16x9_780/xx1-1648-neymar-dive-story-the-current.jpg

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 16:02
Mrloki schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Hoe doe je dat dan als je hem om 22.00 savonds aan de lader hangt en pas de volgende dag om 8 uur weer gaat rijden? Dan staat die al snel 10 uur aan de lader toch.
Sja, niet dus werd mij verteld. Overdag laden of eerder eraf halen. Het is mogelijk (!) alleen een melding "storing elektromotor, direct garage bezoeken" en niet dat je niet kunt rijden. De dealer zei echter wel dat de auto in noodloop kan schieten dus dat ik het echt niet moest doen; >8 uur aan een laadpaal. Is een bekende bug in 0783 in de ID.3 en is opgelost in ME2.1.

• Soeski
Boy schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Ow, zit er een accu in die via inductie wordt opgeladen?
Voor zover ik weet heeft (alleen?) de Renault Zoë dit. VW heeft dit niet. Gewoon batterijtje CR2032.

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 15:17
Hahaha.... ik heb overigens echt totaal geen problemen met het openen van de kofferbak met mijn been. Ik vind het echt super chill werken! (1e keer dat ik zo'n feature op mijn auto heb _/-\o_ ). Vandaag kwam ik er zelfs achter dat het ook werkt als je vanaf de zij/achterkant werkt. (dus als je bij de lichten staat)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 15:36

oZy

II Stevow II schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:01:
[...]

Hahaha.... ik heb overigens echt totaal geen problemen met het openen van de kofferbak met mijn been. Ik vind het echt super chill werken! (1e keer dat ik zo'n feature op mijn auto heb _/-\o_ ). Vandaag kwam ik er zelfs achter dat het ook werkt als je vanaf de zij/achterkant werkt. (dus als je bij de lichten staat)
idd! En het mooiste is nog het sluiten door een 2e trap en dan 8) instappen.. ook al zit er een knop! Gewoon omdat het kan, en zelfs als je de andere kant op moet., dan loop ik gewoon een rondje om de auto 8) :+

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 22:27
AkroBatik schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:13:
[...]

Wachten tot je auto geupdate wordt ;)

Hier een 4.1m en geen problemen met dagen lang laden.
Oh dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik heb ook een 4.1m dus zou geen probleem moeten zijn dan. Thanks voor de info!

• Simply1337
pietermx schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:21:
Zelfde hier, 4.1M en hangt continu aan de lader. 0 problemen, behalve dan de app die soms niet communiceert maar dat gebeurt soms ook als hij niet aan de lader hangt.

Oh en ik krijg de achterklep niet open met een schop, hoe dat toch moet werken geen idee...
Kicken iets onder/midden bumpen. works always.. minus dat gezeur autoomatisch ontgrendelen/Easy Open

Timestamped begin kick
YouTube: Everything about the Trunk | VW ID.4 1st Max

edit: vanaf zijkant kicken heb ik persoonlijk wat minder succes, maar zal mijn schop raffineren :9

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 12-02-2021 08:55 ]

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-11 18:28

SFA

Simply1337 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:10:
[...]

zet je sleuten in het middenconsolebak waar de sleutelicoon zich bevindt. zo kan de sleutel zich opladen en weer verbinding maken met de auto.

Trouwens mijn auto 4.1m was ook niet meer bereikbaar met de app, Na 1.5-2 dagen stilstaan gaat de auto in een diepe slaap. Opgemerkt doordat mijn systeem even moest opstarten [1st logo]. Logisch dat het dan niet werkt, niet eerder gehad, maar ook niet zo lang stil laten staan tot nu toe.
Aha, dank voor de tips! Zal het uitproberen. De verkoper van VW verwees me door naar de werkplaats. :F
Ik vind het trouwens niet logisch dat de auto niet meer bereikbaar is als hij een paar dagen stil staat.

ID.4 1ST

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Soeski schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:28:
[...]

Voor zover ik weet heeft (alleen?) de Renault Zoë dit. VW heeft dit niet. Gewoon batterijtje CR2032.
Klopt volgens mij. In de middenconsole zit alleen de reader (zat normaal links in de stuurkolom) maar deze laadt de sleutel niet op

• Simply1337
Ik heb het mis. Volgens de handleiding zet je de sleutel in de bekerhouder als je een nood start wilt maken.

Dit kun je doen als je een rode schildpad ziet op de dash. Wanneer auto dus geen accu meer heeft en je laat stilstaan. Dit is een stap na oranje schildpad.

Dit kun je 2x toepassen en dan kun je 2x een korte stuk rijden met een snelheid van 7kmh. Afstand is niet gemeld.

Wellicht handig in de toekomst

• Simply1337
ID.4 Brochure heeft een update gekregen [Hele goede met veel info] Ook de id4 1st brochure, laat verschillen zien tussen 1st en 1st max.

Iets nieuws in de brochure:
De City [52 kWh] met 340 km (WLTP) actieradius*** wordt medio maart 2021 bestelbaar

aka de Enyaq IV50 variant van VW, maar dan relatief kaal. Ja 50, bruto 55/ netto 52 kWh.

Als we toch bezig zijn:

De ID.3 met 77 kWh accu en tot 542 km actieradius (WLTP) wordt medio juni verwacht

en 3 nieuwe aftermarket opties??!

Interieur
Nappa Eco lederen interieur € 1.499 ◦ ◦
- Onderscheidt je ID.3 met dit Eco lederen interieur
- Volledig CO2
-neutraal geproduceerd
- Beschikbaar in 5 kleuren

Dynamische LED knipperlichten 5H0052215 € 279 ◦ ◦
- Dynamische LED knipperlichten in buitenspiegels

Zonweringsset 10A064365 € 239 ◦ ◦
- Scherp zonlicht en warmte worden buiten gehouden met de zonwering
voor de Volkswagen ID.3
.. Leverbaar vanaf medio februari 2021

Neppe leren stoel is wel interessant.

Ik wist wel dat we geluidsisolerende vooruit hadden met de id4
uit de brochures:

id.4 Alle versies
Voorruit, draadloos verwarmbaar, infrarood reflecterend en geluidisolerend

id.4 1st max [+ Family / Tech / Max]
1st + Zijruiten achter en achterruit getint, 65% lichtabsorberend. Zijruiten vóór geluidisolerend

Id.4 Family / Tech / Max [+ 1st max?]
Zijruiten achter en achterruit geluidsisolerend
Niks over zijruiten voor? wellicht drukfout?

[ Voor 72% gewijzigd door Simply1337 op 12-02-2021 09:59 ]

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:58

Boy

www.byoscoop.nl

4.1

Ik vond de laadklep altijd wel heel cheap aanvoelen, maar nu met deze temperaturen is het wel erg dat hij vastvriest. Hier in het topic heeft iemand dus een kruik moeten gebruiken om 'm te openen.

Nu vroeg ik me af, waarom hebben ICE's dit probleem niet? Ik dacht eerst omdat je gaat rijden en dan pas gaat tanken? Maar m'n vrouw kreeg afgelopen week het klepje ook niet heel handig open na een rit van 20 min (snelweg).

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Soeski
Simply1337 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:05:
Ik heb het mis. Volgens de handleiding zet je de sleutel in de bekerhouder als je een nood start wilt maken.

Dit kun je doen als je een rode schildpad ziet op de dash. Wanneer auto dus geen accu meer heeft en je laat stilstaan. Dit is een stap na oranje schildpad.

Dit kun je 2x toepassen en dan kun je 2x een korte stuk rijden met een snelheid van 7kmh. Afstand is niet gemeld.

Wellicht handig in de toekomst
Mwoah, proefondervindelijk helaas... :)
7km/u is inderdaad de topsnelheid, en dan reed ik "plankgas" :P
De koude nu is ook wel echt killing voor je range. 2x klimatiseren en één ritje van 15km: Range van 298km naar 203. De eerste keer klimatiseren op 298km range kostte me 25km range; ging naar 273km. De tweede keer dus 273-klimatiseren-ritje van 15km = 203.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-11 20:31

Freakie1NL

Grote Baas

Heb hier gezien dat met de huidige kou het voorklimatiseren (onduidelijk of hij dan ook direct de accu verwarmt) 8 kWh kost. Dit op basis van energieverbruik laadpaal bij accu al vol. Dit zou impliceren dat met 15 minuten voorverwarmen dit 2 kW van je accu kost.

ID.3-1.P (dus geen WP)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Simply1337
Freakie1NL schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:29:
Heb hier gezien dat met de huidige kou het voorklimatiseren (onduidelijk of hij dan ook direct de accu verwarmt) 8 kWh kost. Dit op basis van energieverbruik laadpaal bij accu al vol. Dit zou impliceren dat met 15 minuten voorverwarmen dit 2 kW van je accu kost.

ID.3-1.P (dus geen WP)
mijn record 4.1m/geen wp is 9kw. sta je stil voor een verkeerslicht zie je 9kw verbruik en dat voor 15 min lang.

Korte tripjes kom ik niet onder 35kwh/100km.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:39

prein2

Monument verduurzamen is leuk

AkroBatik schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:32:
[...]

Ik krijg nu trouwens data te zien bij Tronity! Helaas nog geen KM's. Maar de laad informatie komt in iedergeval door!

[Afbeelding]
Wat kun je er meer mee dan enkel laadstatus en de connectie naar ABRP?

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Soeski schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:09:
[...]

Mwoah, proefondervindelijk helaas... :)
7km/u is inderdaad de topsnelheid, en dan reed ik "plankgas" :P
De koude nu is ook wel echt killing voor je range. 2x klimatiseren en één ritje van 15km: Range van 298km naar 203. De eerste keer klimatiseren op 298km range kostte me 25km range; ging naar 273km. De tweede keer dus 273-klimatiseren-ritje van 15km = 203.
Van mij mag die kou voorbij zijn..... Totaal 250km kunnen rijden met de accu (één keer voorverwarmen 10 min).... stond met 5% aan de lader... 4.1M
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPDGX2inMP3vATKiAmN8yfaHTSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTXu8cGhhw85Zxq7hEc7pNba.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Zo jammer dat de ingebouwde navigatie geen voorspelde SOC heeft op de bestemming. Scheelt een hoop gereken. Net een rit van 50KM gemaakt en ABRP was erg accuraat. Helaas is de navigatie een stuk minder dan bv. de ingebouwde navi, google of zelfs apple maps.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QDK7yXUknMrh9Puq3Fnya0ehtM=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/f806vHbMFX0GLfWMAoaTYcwk.gif?f=fotoalbum_large

.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

maik73 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Van mij mag die kou voorbij zijn..... Totaal 250km kunnen rijden met de accu (één keer voorverwarmen 10 min).... stond met 5% aan de lader... 4.1M
[Afbeelding]
Je ziet hier wel een groot verschil met de 4.1 tov de 4.1M. De auto's op de linkerbaan zie je niet bij de non-Max, daar zie je maar 1 auto als hij er eentje detecteert

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-11 21:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXYBnQS_pDT8kLHzTf08SWBkKYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o6BIvzyR4iJF7yhN83mFPtvc.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heb ik nog niet eerder gezien. Hij ziet mensen! Maar er staat niemand voor me haha.

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 13:35
Op het plaatje lijkt een baby te staan ;-)

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-11 18:49
3.1 M

Na de software update dat binnen een dag klaar was naar 0783, tevreden de auto weer mee naar huis. Gisteren wilde ik naar bed gaan, stonden de koplampen nog aan. Even wachten... nog even wachten... maar de lampen gingen niet meer uit.

Nadat ik had gebeld met Volkswagen en van alles: reset, terug naar fabrieksinstellingen, alles in het menu uitzetten inclusief zekeringen eruit gehaald, bleven de lampen aan (en lampjes op het stuur werken niet en geeft een storing op het display).

Nadat de ANWB de accu had ontkoppeld en weer gekoppeld, gingen de lampen aan en kon ik tevreden gaan slapen..

Vanmorgen gingen de lampen weer aan (waarschijnlijk de welcome functie) en niet meer uit.

Nu weer op naar de garage en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. 🤞🏻

Ik heb dit probleem nog niet eerder gehoord hier op het forum... heb ik weer een nieuw probleem voor de bingo kaart ontdekt? 😬

• Simply1337
SjoerdGTI schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:38:
3.1 M
Ik heb dit probleem nog niet eerder gehoord hier op het forum... heb ik weer een nieuw probleem voor de bingo kaart ontdekt? 😬
zijn al je deuren/kofferbak goed gesloten?

4.1m blijft mn hendels branden als iets niet goed is gesloten.

• SjoerdGTI
Simply1337 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:52:
[...]

zijn al je deuren/kofferbak goed gesloten?

4.1m blijft mn hendels branden als iets niet goed is gesloten.
Ja, hebben we allemaal gecontroleerd. Ook met de ANWB & Volkswagen Services alles doorlopen.
Zelfs met alle zekeringen eruit bleven de lampen aan 8)7

Net gebeld door de dealer. Er wordt een nieuwe gateway (wat dat ook mag zijn in de auto) besteld. Wordt maandag geleverd en gemonteerd. Hopelijk list dat het probleem op >:)

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
SjoerdGTI schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:38:
3.1 M

....Nadat ik had gebeld met Volkswagen en van alles: reset, terug naar fabrieksinstellingen, alles in het menu uitzetten inclusief zekeringen eruit gehaald, bleven de lampen aan (en lampjes op het stuur werken niet en geeft een storing op het display)....

Wel knap: geen enkele zekering geplaatst en toch verlichting. Zekeringen onder motorkap ook allemaal verwijdert?

4.1 Ik had vanochtend “ineens” geen volume meer. Geen geluid van radio, niet van navi (navi werkte wel), geen geluid van richtingaanwijzers. Helemaal niks. Is dat nieuw?

Uiteraard had ik (zoals bijna elke rit) ook geen tijd, buitentemperatuur, batterijpercentage, cruise control, verbruiksgegevens, kilometerstand ed.
Maar dat is allemaal niet bijzonder (voor mij althans).

Ik wacht nog op de trekhaak. Dat kon wel eind maart worden gaf Van Mossel 2 weken geleden aan. Dan toch maar een aparte afspraak voor de andere “kwaaltjes” gaan maken want wachten op combi met trekhaak gaat me te lang duren.

Ben benieuwd of geluiden weer werken als ik straks naar huis ga. Op heenweg maar radio via telefoonspeaker geluisterd.

EDIT 12-2 19:01u: op de terugweg weer geluid! (overige storingen dienden zich ook weer netjes aan gedurende de rit van 35min; niet allemaal tegelijk maar bij thuiskomst was het plaatje weer compleet😜)

[ Voor 7% gewijzigd door Kampina op 12-02-2021 19:03 ]

• Kacang
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OFBV1vEKqYV8P8_09z8fuSe4ohk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wdu46IF1LWCQbTN8ERufW0lh.jpg?f=fotoalbum_large

3.1M. Ik krijg deze net en blijft in beeld tijdens het rijden. 0783. Kende deze nog niet en 1e storing sinds lange tijd.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben zo blij dat ik mn auto besteld/gekregen heb voordat ik over al deze problemen las. Anders had ik toch wel van een id.x afgezien :x

.

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 22:27
AkroBatik schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:29:
Ik ben zo blij dat ik mn auto besteld/gekregen heb voordat ik over al deze problemen las. Anders had ik toch wel van een id.x afgezien :x
Dit zijn ook niet echt problemen die in een korte test/review snel naar voren komen.

Misschien scheelt het dat het een Volkswagen is. Je zal maar een Aiways U5 hebben met dergelijke problemen.

• xetri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 07:39
[quote]Simply1337 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:34:
ID.4 Brochure heeft een update gekregen [Hele goede met veel info] Ook de id4 1st brochure, laat verschillen zien tussen 1st en 1st max.

De City [52 kWh] met 340 km (WLTP) actieradius*** wordt medio maart 2021 bestelbaar

aka de Enyaq IV50 variant van VW, maar dan relatief kaal. Ja 50, bruto 55/ netto 52 kWh.

Waar kan ik die brochure downloaden? Die op de vw site is van september 2020

mvg Erik
ID.4.T (in bestelling)

• SjoerdGTI
[quote]Kampina schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:30:
[...]

Wel knap: geen enkele zekering geplaatst en toch verlichting. Zekeringen onder motorkap ook allemaal verwijdert?

Onder de motorkap niet. De rest wel 1 voor 1..

Ben benieuwd wat de gateway is. Die hebben ze besteld en wordt maandag geleverd en geïnstalleerd.. ze moesten ook de reserve sleutel hebben zodat die weer aan de auto gekoppeld kan worden.

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-11 19:45
Voor de liefhebbers: interessant filmpje van onze Duitse vriend van Battery Life over laadsnelheden in de kou en hoe je je accu kunt opwarmen bij de huidige software versie

https://m.youtube.com/watch?v=tY1U5xpoHCE

Voor ons is het dus nog even wachten tot de definitieve softwareversie. (Of je moet er natuurlijk een snelheidsboetes voor over hebben...) :+

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Simply1337
xetri schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:32:
[quote]Simply1337 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:34:

Waar kan ik die brochure downloaden? Die op de vw site is van september 2020

mvg Erik
ID.4.T (in bestelling)
https://forms.volkswagen.nl/site/brochure/download?mc=id4

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-11 19:27
KrlGl schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:38:
Voor de liefhebbers: interessant filmpje van onze Duitse vriend van Battery Life over laadsnelheden in de kou en hoe je je accu kunt opwarmen bij de huidige software versie

https://m.youtube.com/watch?v=tY1U5xpoHCE

Voor ons is het dus nog even wachten tot de definitieve softwareversie. (Of je moet er natuurlijk een snelheidsboetes voor over hebben...) :+
Goed nieuws dan die pre-heat update. Ik hoop alleen niet dat er zoiets komt als 'definitieve' software, maar dat VW het permanent blijft ontwikkelen. Ik kan me niet voorstellen dat ze na 2.1 klaar zijn. Ja, de ergste bugs eruit. Maar er valt daarna nog een hoop te werken aan verbeterd gebruiksgemak, efficiency en nieuwe features.

• Simply1337
Heb m'n dashcams eindelijk kunnen installeren na 3 pogingen. oOo

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11 22:46

mhe59

ID.5 Pro Performance

Simply1337 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:09:
Heb m'n dashcams eindelijk kunnen installeren na 3 pogingen. oOo
Zou je foto’s willen laten zien hoe/waar je de kabel hebt weg gewerkt, cq hoe of waar je de voeding vandaan haalt ?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Na het eten toch een ritje gedaan met de ID.3 Business. Had hem al eens eerder ontdaan van sneeuw maar toen hoefde ik er achteraf toch niet uit. Dus nu op zich schone auto, alleen voorruit bevroren, ruitenwissers vast en steenkoud in de auto. Ik wil dus voorverwarmen... maar die doet het niet bij mij.

Dan maar de Bjørn Nyland camp mode lifehack toepassen: sleutel in de wagen gelegd, "six-pack" van zes flessen mineraalwater op de bestuurdersstoel, gordel dicht. Rempedaal aantikken, klima op ontwasemer, stoel- en stuurverwarming aan, deur dicht en weglopen B-)

5 minuten later ijsvrij van buiten, sauna van binnen. Baby inladen en rollen. Front Assist even mauwen dat ie niks zag, eenmaal de wijk uit deed die het weer.

Heen en terug zonder piep, beetje wiebelen met de bips op de echte sneeuw op de zomerbanden, verder lekker rijden.
De update die de preheat operatief maakt zou ik graag hebben, maar zo lukt het ook. ;)

Sinds eergisteren een NewMotion Home Advanced aan de garage. Net tijdens het opladen zette ik de waterkoker aan waardoor denk ik de dynamic load balancing de boel iets terug schroefde. Dat vond de ID.3 volgens mij niet leuk want hij stopte met laden en begon niet meer. Iemand ook een dergelijke ervaring gehad? Dat ie DLB niet zo blieft?

[update]
Bij een tweede poging op een andere dag greep de DLB met waterkoker ook even in, maar daarna ging de auto keurig door met laden. Het kan dus prima werken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 19-02-2021 00:34 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hier een TNM met DLB maar naar mijn weten heeft hij nog nooit ingegrepen, als ik P1 energieapp bekijk zit ik ook nooit richting de 15 kWh waarop het huis aangesloten is. Zal misschien van de week eens express proberen om de DLB actief te laten zijn.

• Simply1337
Ultraman schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:25:
Dan maar de Bjørn Nyland camp mode lifehack toepassen: sleutel in de wagen gelegd, "six-pack" van zes flessen mineraalwater op de bestuurdersstoel, gordel dicht. Rempedaal aantikken, klima op ontwasemer, stoel- en stuurverwarming aan, deur dicht en weglopen B-)
Trick van Bjorn is om langer dan 30 min actief te houden. Gordel klikken, starten, deuren sluiten is voldoende om 30mim aan de gang te blijven.

• KrlGl
Ultraman schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:25:
/...

Sinds eergisteren een NewMotion Home Advanced aan de garage. Net tijdens het opladen zette ik de waterkoker aan waardoor denk ik de dynamic load balancing de boel iets terug schroefde. Dat vond de ID.3 volgens mij niet leuk want hij stopte met laden en begon niet meer. Iemand ook een dergelijke ervaring gehad? Dat ie DLB niet zo blieft?
Zelf nog niet meegemaakt met mijn zappi (kennelijk genoeg capaciteit in huis) maar op het Zappi forum staat dezelfde ervaring. Als het laadvermogen beneden een bepaalde waarde komt, schakelt de id.3 af en wordt niet meer wakker. Schijnt een specifiek software dingetje in de VW te zijn. VW is via het frist movers platform op de hoogte van het probleem, ik neem aan dat er een fix voor komt.

[ Voor 0% gewijzigd door KrlGl op 13-02-2021 09:21 . Reden: Typo ]

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 21:25
Net weer iets nieuws meegemaakt. Via de app de auto laten opwarmen aan de laadpaal, vervolgens alvast ingestapt. Ik wilde even wachten tot alles netjes ontdooid was dus ging een beetje spelen met de instellingen. Heb ik op de 1st opeens alle opties van de max, easy open, rolgordijn bij de achterruit (?), keyless access. Heel apart weer :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Me5q6Zxfzt3OxZVZgWAxhTVmL3Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19mm9ZxwuQBGFVelz8iJwnTZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3lFRaOzuEuefpmkq9kguvCzaE0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RMboY9F3uCX9YHuJNwy5LE5C.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door Electromonkey op 13-02-2021 09:53 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

KrlGl schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:21:
[...]

Zelf nog niet meegemaakt met mijn zappi (kennelijk genoeg capaciteit in huis) maar op het Zappi forum staat dezelfde ervaring. Als het laadvermogen beneden een bepaalde waarde komt, schakelt de id.3 af en wordt niet meer wakker. Schijnt een specifiek software dingetje in de VW te zijn. VW is via het frist movers platform op de hoogte van het probleem, ik neem aan dat er een fix voor komt.
Tijdelijke oplossing zou dan zijn AC laadstroom verminderen dan gaat hij met circa 5,5 kWh laden.

• pietermx
Electromonkey schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:53:
Net weer iets nieuws meegemaakt. Via de app de auto laten opwarmen aan de laadpaal, vervolgens alvast ingestapt. Ik wilde even wachten tot alles netjes ontdooid was dus ging een beetje spelen met de instellingen. Heb ik op de 1st opeens alle opties van de max, easy open, rolgordijn bij de achterruit (?), keyless access. Heel apart weer :+

[Afbeelding][Afbeelding]
Zie je wel, we worden voor de gek gehouden... Het is alleen maar software, het panorama dak is altijd ingebouwd _O-

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Freakie1NL schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:05:
Hier een TNM met DLB maar naar mijn weten heeft hij nog nooit ingegrepen, als ik P1 energieapp bekijk zit ik ook nooit richting de 15 kWh waarop het huis aangesloten is. Zal misschien van de week eens express proberen om de DLB actief te laten zijn.
15 kW? Apart getal?

3 x 25A hier.
Op de woonkamergroep wat verlichting aan en een waterkoker van 2000-2400 W, zo tussen de 9 a 10 , kan blijkbaar genoeg zijn. Als de paal 16 A trekt en de waterkoker er bij komt, plus reeds aanwezige verlichting komt er 10 A bij.
Dan gaat er over die fase 26 A en zit je boven de 25 A van de hoofdzekering van die fase. Niet dat hij daarvan klapt, maar dat de DLB dan een stap terug doet lijkt mij wenselijk.

Is geval momentopname. Kan ook een voltagedip langs zijn gekomen. Hier in huis is de spanning (219, 221, 223 V) iets beneden de 230 V. Zou nog binnen tolerantie zijn, dat wel.

Ha en blijkbaar dus geen sixpack mineraalwater nodig. Blijf het denk ik voor de lol wel doen, ziet er wel komisch uit zo'n stapel water als bestuurder. :+

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

@Ultraman

Goedemorgen zeg, inderdaad geen 15. Heb ook gewoon 3x25 dus circa 17. Was nog vroeg.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kopje koffie dan maar? ;)

Ik ga komende periode maar eens wat experimenteren met opladen wanneer daar tijd voor is. Iets reproduceerbaar kunnen krijgen is wel zo wenselijk. Zou best eens kunnen lijken op dat gedrag wat de Zappi laat ziet. Misschien ook net hoe die DLB van TNM ingrijpt of welke fase het betreft.

• Soeski
pietermx schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:00:
[...]

Zie je wel, we worden voor de gek gehouden... Het is alleen maar software, het panorama dak is altijd ingebouwd _O-
De vraag is wel; waarom zou je een optie willen hebben om het screen onder je panoramadak open te doen als je achteruit rijdt? Wat voegt dat toe? Die optie is er op de ID.3 niet.
Ik neem aan dat het dus een elektrisch rolgordijntje is op je achterruit bij de ID.4? Wist niet dat de ID.4 dit had overigens. Wel nice.

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 13-02-2021 10:52 ]

• KrlGl
Freakie1NL schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Tijdelijke oplossing zou dan zijn AC laadstroom verminderen dan gaat hij met circa 5,5 kWh laden.
Met de zappi speelt het probleem eigenlijk alleen als je eco+ wilt laden, dus alleen op zonnestroom en niet uit het net.
Als de laadstroom dan even wegvalt (wolkjes!) schakelt de id.3 af. In de zomer heb je dat probleem eigenlijk niet (verwacht ik) maar in de donkere periodes dus wel.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:30
Ik had vandaag 2 di gen, mijn ruitenvloeistof is denk ik bevroren(eigen schuld) maar ik kan er niet bij omdat de klep ook vast zit :')

Ik wacht het wel even af.

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05:29
Vanochtend het laadklepje van mijn nieuw ID.4 er af gereden, helaas niet goed dichtgedaan voordat ik achteruit reed onder mijn carport. Jammer dat er geen waarschuwing wordt gegeven als het klepje nog openstaat.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oChd5PIOJJog6YUxDMicaEi__e8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0fqZsBCu846ytBTDgrKZVUu5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door wlbbrhzn op 13-02-2021 12:35 ]

• Simply1337
Heel zonde, kwam er ook laatst achter dat het geen sensor had.

• MLLL
  • Laatst online: 02:27

MLLL

Palm Treo 650

Simply1337 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:51:
Heel zonde, kwam er ook laatst achter dat het geen sensor had.
Zijn er auto's die dat hebben?
Zit er dan geen verend mechanisme in klepje die het dichttrekt?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:30

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

MLLL schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 15:11:
[...]

Bij mijn Model 3 gaat de laadpoort automatisch dicht. Wel balen zeg, maar het is natuurlijk niets anders dan bij een ice waarbij je de tankopening vergeet te sluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door revolution-nl op 13-02-2021 15:13 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:15

PeaceNlove

Deugleuter

[...]

Kia E Niro laat het je vrij duidelijk weten als de klep voor nog open staat

• Soeski
[...]

De VW Golf GTE en Passat GTE hebben een waarschuwing op het dashboard als je de klep open laat b.v... dus waarom ze dit weggelaten hebben bij de ID.3 en ID.4? Weer zo'n gekke bezuiniging?

[ Voor 8% gewijzigd door Soeski op 13-02-2021 15:37 ]

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-10 14:35
[...]

Zelfs m'n Zoe heeft dat :P

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ik heb ook al een keer per ongeluk gereden met klepje open. Inderdaad geen melding of wat dan ook. Gelukkig toen geen schade.

• pietermx
Klep dicht!

... dé boodschap richting je bijrijder als hij of zij instapt 😜

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Simply1337
mhe59 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:45:
[...]

Zou je foto’s willen laten zien hoe/waar je de kabel hebt weg gewerkt, cq hoe of waar je de voeding vandaan haalt ?
Heb een video gemaakt met m'n telefoon, anders krijg je 15+ afbeeldingen. Maandag/dinsdag post ik het.

Maar je hebt ongeveer 8m nodig als je het via 12v wilt voeden en langs de kanten van ruit, vloer en achterbank wilt verstoppen. Of 4m als je als een kledinglijn wilt gebruiken :+

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

wlbbrhzn schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:34:
Vanochtend het laadklepje van mijn nieuw ID.4 er af gereden, helaas niet goed dichtgedaan voordat ik achteruit reed onder mijn carport. Jammer dat er geen waarschuwing wordt gegeven als het klepje nog openstaat.[Afbeelding]
Kansloos.

Vergeet die klep vaker dan mn autogordel. Gelukkig werkt de neerkantelende spiegel niet, zodat je hem prima in je spiegel kan zien ;)

.

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

J.W schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Of de duvel ermee speelt: ik zit nu te bellen met roadside assist want ik sta vast met mijn id 4.1 . Stabiliseringscontrole(esc)/auto hold storing. |:(

Hopelijk kwestie van handrem bevroren
Werd binnen een uur teruggebeld door een monteur. Terug naar de auto om wat te testen en warempel de auto deed het weer gewoon. Kon weer vooruit en achteruit

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Simply1337 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:24:
[...]

Heb een video gemaakt met m'n telefoon, anders krijg je 15+ afbeeldingen. Maandag/dinsdag post ik het.

Maar je hebt ongeveer 8m nodig als je het via 12v wilt voeden en langs de kanten van ruit, vloer en achterbank wilt verstoppen. Of 4m als je als een kledinglijn wilt gebruiken :+
Ik heb de 12v voeding in de bagageruimte al in gebruik. Ik wil daarom de usb-c van de achterpassagier gebruiken en de kabel in de middenconsole wegwerken, maar weet niet hoe ik deze hierin kan wegwerken.

• Simply1337
mhe59 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Ik heb de 12v voeding in de bagageruimte al in gebruik. Ik wil daarom de usb-c van de achterpassagier gebruiken en de kabel in de middenconsole wegwerken, maar weet niet hoe ik deze hierin kan wegwerken.
90 gr usb c naar usba met 10-30cm tussenstuk(mits usb A). Dan tussen stoel/middenconsole of onder stoel kabel laten lopen, en dan via de standaard route langs de plastic, voetruimte en ruit. 5m zou dan wel net voldoende moeten zijn :)

Gewoon de kabels leggen en kijken wat je hebt. Heb ook met trial&error m'n kabels aangelegd

[ Voor 7% gewijzigd door Simply1337 op 13-02-2021 19:51 ]

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
mhe59 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Geeft dit voldoende voltage?

• delorean7
  • Laatst online: 07:35

delorean7

Let's take the Aston toni

Vanochtend het laadklepje van mijn nieuw ID.4 er af gereden, helaas niet goed dichtgedaan voordat ik achteruit reed onder mijn carport. Jammer dat er geen waarschuwing wordt gegeven als het klepje nog openstaat.[Afbeelding]
oh no!

Denk maar zo: could be worse

https://twitter.com/kiwip.../1360632760520626183?s=21

En namens de aanstaande 1st max, die hier over een paar weken zal komen te staan, danken wij u voor deze indringende waarschuwing.

• wlbbrhzn
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05:29
Deze week de winterset er op gekregen en meteen uitgeprobeerd. Scheelt echt enorm in vergelijking met de zomerbanden! Daarmee kwam ik al snel vast te staan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TWF10P3m0Qr0mvXhMulORPsk0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8t9K3pR6ZSThIO0VPpupMubA.jpg?f=fotoalbum_large

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
Idd knullig van VW. Voor deze ID.4 reed ik een BMW 330e. Die reed gewoon niet als laadklep niet volledig gesloten was. Ik zie ook wel eens A3 etron met open laadklep (zit in grille) dus die zal ook geen melding geven.

• jfinc
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10-2021
ID.3 Esp/Traction control etc..

Als ik in de auto stap (zonder het rem pedaal in te trappen) krijg ik in het menu auto bij Remmen de optie: Tractiecontrole: Gedeactiveerd.

Op het moment dat ik deze wil wijzigen staat er: De functie is alleen bij ingeschakeld contact beschikbaar. Ook staat er onder remmen de optie: Easy open. Ook deze kan ik niet wijzigen.

Echter op het moment dat ik de auto op contact zet zijn beide opties verdwenen iemand enig idee??Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8wiNbT9rundi5s-RkWpFDKAQQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPFzt79JKpLpOTsDsyFpxvxh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kjNCkr_9zhFY5CNL0jLwg0211I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ans7TNi94qDRntOiKvDJQanc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDM95QPzYywxJdW78xvSy9HK-bo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uu1Jp3oM7DguryVcVZ8lCJ7n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Z43nuw33C1OjESvhZtzdBbkNts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xnp4VR7xqLW8aQ99wyWbR9p7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAbO9h3ZFPHUhm1SWqBZgOXkH7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igUvbPReIhuydpwO07FXaMVR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door jfinc op 13-02-2021 23:04 ]

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Balen dit :'( . Ik ben het bij mijn ID.3 ook al meerdere keren vergeten. Je bent dan druk met het opbergen van de laadkabel en dan denk je er niet meer aan. Gelukkig heb ik geen schade gereden maar ik probeer er tegenwoordig bewuster op te letten. Heb ik met tanken eigenlijk nooit gehad gek genoeg 8)7. Hopelijk kan het snel gemaakt worden.

Vanochtend was mijn laadklep na een heen en terug rit van anderhalf uur trouwens bevroren. Gelukkig stond ik op de oprit en kon m met een föhn snel ontdooien. Ik snap er eigenlijk niets van want het was erg droge lucht vandaag en er zat helemaal geen sneeuw of vocht achter de laadklep. Erg gevoelig blijkbaar...

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:30
Ik heb het ook 1x gehad. Sindsdien heb ik mijzelf aangeleerd om de kabel eruit te halen, klepje dicht en daarna pas oprollen. Nu vergeet ik het nooit meer, dit zijn wel simpele dingen die vw had kunnen voorkomen. Besparing zullen we maar zeggen.

Qua winter verwacht je wel dat VW alles had verasrmt, ruitensproeiers, klepje... Maar helaas. Alles vriest vast als het tegenzit.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

AMARONE schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:18:
Ik heb het ook 1x gehad. Sindsdien heb ik mijzelf aangeleerd om de kabel eruit te halen, klepje dicht en daarna pas oprollen. Nu vergeet ik het nooit meer, dit zijn wel simpele dingen die vw had kunnen voorkomen. Besparing zullen we maar zeggen.

Qua winter verwacht je wel dat VW alles had verasrmt, ruitensproeiers, klepje... Maar helaas. Alles vriest vast als het tegenzit.
Ach, vandaag toevallig een Volvo hybrid gezien die op een N-weg reed met het klepje open. Van een afstand dacht ik dat het een raar gemonteerde extra spiegel was oid.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MLLL
  • Laatst online: 02:27

MLLL

Palm Treo 650

Alfred66 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Vanochtend was mijn laadklep na een heen en terug rit van anderhalf uur trouwens bevroren. Gelukkig stond ik op de oprit en kon m met een föhn snel ontdooien. Ik snap er eigenlijk niets van want het was erg droge lucht vandaag en er zat helemaal geen sneeuw of vocht achter de laadklep. Erg gevoelig blijkbaar...
Met vorst kun je dus beter het klepje open laten. :)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

delorean7 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:34:
[...]

oh no!

Denk maar zo: could be worse

https://twitter.com/kiwip.../1360632760520626183?s=21

En namens de aanstaande 1st max, die hier over een paar weken zal komen te staan, danken wij u voor deze indringende waarschuwing.
Nu ben ik benieuwd, wat was dit De tweet is ondertussen verwijderd...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Alfred66 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:51:
[...]

Bizar is dit gewoon? Betekend dat als je in Zweden of zo deze auto rijdt, je erg veel problemen zult hebben om het klepje open te krijgen? Dit is toch een onaanvaardbaar riscio?

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:22
AMARONE schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:18:

ID.3P
Klopt, dit heb ik nu als routine, kabel eruit en klepje dicht. Overigens geen enkele keer deze week in winterse omstandigheden last gehad dat het laadklepje niet open ging.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• pietermx
Mbt bevroren laadkleppen: Misschien helpt het, net als bij deurrubbers, hem even in te sprayen met rubberspray. Dan hecht het vocht niet meer...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-11 22:23
pietermx schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:51:
Mbt bevroren laadkleppen: Misschien helpt het, net als bij deurrubbers, hem even in te sprayen met rubberspray. Dan hecht het vocht niet meer...
Volgend jaar op alle ID.x modellen: verwarmd klepje, net als Tesla al jaren heeft...

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:15
jdbiggelaa schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Volgend jaar op alle ID.x modellen: verwarmd klepje, net als Tesla al jaren heeft...
Model 3 heeft het pas sinds enige tijd. Model S/X ook zeker niet vanaf het begin. Als die het nu al hebben.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Dat weet ik nog niet, op een ander forum gelezen dat daar de usb-c poort wordt gebruikt of direct aansluiten op de fuse, van daar ook mijn vragen......

• delorean7
  • Laatst online: 07:35

delorean7

Let's take the Aston toni

Boy schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:50:
[...]

Nu ben ik benieuwd, wat was dit De tweet is ondertussen verwijderd...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIJBwuiiImP9RGJSbGUtCgQLLyo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SGTzzjf41yULGg6TxX3KKkMg.jpg?f=user_large

Vliegtuig gisteren opgestegen met open laadklep😂

• ewwie64
  • Laatst online: 18-11 14:25

ewwie64

ID.3 1P

Mijn ID.3 first Plus afgeleverd op 11-12-2020. Sw 05.64. 2k gereden en tot gisteren eigenlijk weinig problemen.
Af en toe airbaglichtjes , achteruitcamera die soms niet werkt en navigatie 1x uitgevallen.
Maar vanaf gisteren werkt de verlichting voorzijde in zijn geheel niet meer. Geen DRL ,groot licht, dimlicht en richting aanwijzers . verlichting en toetsen stuur, stuurverwarming , klok en buitentemp aanwijzing tijd werkt ook niet meer. Verlichting achterzijde ( incl knipperlichten ) werken wel.
Zou het zekeringen zijn of toch een software issue ?

ID.3 First Plus

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bpg1XJ_HWr2lukzLVmcpKBJrOek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skqYXJr3f3qi9de7ncqEfdKm.jpg?f=fotoalbum_largeMeerdere mensen 21.1 navigatie update ontvangen?

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 18:55
Dusun schreef op zondag 14 februari 2021 @ 16:02:
[Afbeelding]Meerdere mensen 21.1 navigatie update ontvangen?
Ja hier ook. Ik heb dit 1 a 2 weken geleden ook gezien.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Hier ook een 3.1 sinds een week of 3, wel in Noorwegen aan de lease. Mooie auto, onze eerste volledige electrische auto, moet wel eerlijk bekennen dat de reductie aan knoppen en de hoeveelheid foutjes in de software wel wat doen afschrikken :) Hier krijgen we de grote software update pas half maart. Al vaker gehad dat de laadkabel niet te verwijderen is en je dus via de cord de kabel moet loshalen, slordig stukje afwerking daar. Verder een fijn comfortable auto. Overigens ook al 2x weg gereden met het laadklepje open, voor alles is een indicator in de auto maar voor dit ding dan weer niet haha.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Kacang
MaDLiVe schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:04:
Hier ook een 3.1 sinds een week of 3, wel in Noorwegen aan de lease. Mooie auto, onze eerste volledige electrische auto, moet wel eerlijk bekennen dat de reductie aan knoppen en de hoeveelheid foutjes in de software wel wat doen afschrikken :) Hier krijgen we de grote software update pas half maart. Al vaker gehad dat de laadkabel niet te verwijderen is en je dus via de cord de kabel moet loshalen, slordig stukje afwerking daar. Verder een fijn comfortable auto. Overigens ook al 2x weg gereden met het laadklepje open, voor alles is een indicator in de auto maar voor dit ding dan weer niet haha.
Zelfs na 2x snel op openen drukken van de sleutel dat de kabel blijft zitten?

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Kacang schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:31:
[...]

Zelfs na 2x snel op openen drukken van de sleutel dat de kabel blijft zitten?
Jup, de optie uit het 'charging' menu verdwijnt dan ook. Lijkt afgelopen dagen wel beter te zijn geworden. Maar loop volgens mij nog op een release versie van de software :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:29
Deed best pijn (en ik had al koude vingers) :'( .. Toen ik vanmorgen de auto parkeerde, uitstapte en vrij snel mijn kofferbak opende, klapte het VW logo terug.. daar zit dus de camera achter verstopt..

[ Voor 10% gewijzigd door PB1983 op 15-02-2021 09:41 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• theHoff
  • Niet online
PB1983 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:41:
Deed best pijn (en ik had al koude vingers) :'( .. Toen ik vanmorgen de auto parkeerde, uitstapte en vrij snel mijn kofferbak opende, klapte het VW logo terug.. daar zit dus de camera achter verstopt..
Wel een betere oplossing dan bij de ID.4 waar ze de camera gewoon open en bloot hebben gemonteerd. Vooral voor wintersport en vieze wegen een stuk fijnere oplossing.

• Simply1337
theHoff schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:50:
[...]

Wel een betere oplossing dan bij de ID.4 waar ze de camera gewoon open en bloot hebben gemonteerd. Vooral voor wintersport en vieze wegen een stuk fijnere oplossing.
Zet je auto in achteruit, kijk naar je camera op je scherm, ruitenwisserhendel naar achteren. *O*

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 21:48
Simply1337 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Zet je auto in achteruit, kijk naar je camera op je scherm, ruitenwisserhendel naar achteren. *O*
Ik maakte me er ook zorgen de camera, maar zeg jij nu dat er een sproeier op de camera zit?

• Simply1337
dfader schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:07:
[...]

Ik maakte me er ook zorgen de camera, maar zeg jij nu dat er een sproeier op de camera zit?
:Y

• theHoff
  • Niet online
Ha! Dat is onverwacht maar positief! Thanks voor de tip

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 21:48
theHoff schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:10:
[...]

Ha! Dat is onverwacht maar positief! Thanks voor de tip
Nou, inderdaad! *dansende_hyves_banaan*

• Simply1337
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YtIzcP9.png

Pagina: 1 ... 69 ... 385 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.