Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 68 ... 385 Laatste
Acties:

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
DistantFury schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:18:
3.1

Ik heb een ervaring/vraag waar de deskundigheid van dit topic wederom mee op de proef gesteld kan worden. ;)

Bij een klant is een laadpaal van het merk SMA geïnstalleerd. Het gaat dus om een SMA EV-Charger welke voor 11kW geconfigureerd is. De laadpaal zelf is pas sinds kort uit, waardoor er erg weinig ervaringen met de paal te vinden zijn.

Na de installatie van de paal is hij eerst getest op een Renault Zoë, waar hij probleemloos op werkt. Echter, bij het insteken op de ID.3 1st gaat de laadindicatie (op de ID.3) eerst wit knipperen, daarna flitst hij soms één keer groen en daarna constant wit. Wanneer hij niet één keer groen flitst word hij eerst even rood en daarna wit. Bij het groen flitsen lijkt het ook alsof je de vergrendeling van de stekker hoort bewegen.

Na een belletje naar de Volkswagen Dealer werd er verteld dat de auto waarschijnlijk een update nodig heeft waarna het laden wel zou kunnen werken.

In mijn oren klinkt het ergens een beetje gek. De Zoë waar de paal wel op werkt is van de eerste generatie, en bovendien werken alle AC (Dus niet CCS) palen toch met hetzelfde PWM protocol? :?
Ik denk dat de stekker dan niet goed pakt. Heb ik ook regelmatig met mijn zappi laadpaal.
Soms moet ik de stekker er wel drie of vier keer indoen voordat hij goed pakt. Beetje jutteren helpt soms ook, dan voel je hem klikken. Ik denk niet dat dit iets met de software te maken heeft.

Juist my 2ct

[ Voor 0% gewijzigd door KrlGl op 09-02-2021 18:38 . Reden: Typo ]

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:27
RoelReijn schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:14:
4.1M

Onze auto staat nu al twee weken bij de garage omdat de rembekrachtiging kapot zou zijn. Daarover heb ik eerder ook al iets gepost in dit forum. Afgelopen donderdag gaven ze aan dat de auto vrijdag/zaterdag (vorige week dus) opgehaald zou kunnen worden. Toen ik op zaterdag gebeld werd gaf de garage aan dat de software niet koppelde aan de rembekrachtiging. Nu wacht de garage op een of andere softwareupdate (dacht ik) die het probleem zou moeten verhelpen.

Nu vind ik de ID.4 een prachtige auto maar ik vind het nogal bijzonder dat een auto die ik nog geen 4 weken had zo lang in de garage moet staan. Hij is nog steeds niet klaar en ik verwacht niet dat ik hem voor het weekend ga ontvangen. Ik veroordeel geen enkele partij, ik snap ook wel dat de dealer en/of garage hier niets aan kan doen maar ik heb ondertussen wel wat irritatie naar Volkswagen in Duitsland. Wat vinden jullie?
Ik kan me voorstellen dat je behoorlijk geïrriteerd raakt over deze situatie. Zou ik ook hebben...

Enerzijds is het een nieuwe auto op een nieuw platform, met alle kinderziektes vandien, inclusief software bugs. En daarnaast: de werkplaatsen zijn er nog niet bekend mee en onderdelen zijn kennelijk nog niet goed voorradig.

Anderzijds betaal je toch voor een duur product dat je nu al een flinke tijd niet kunt gebruiken. Zo'n auto kost je honderden euro's per week. En dan krijg je (neem ik aan) wel een leenauto, maar dat zal er niet een van dezelfde klasse en comfort zijn.

Enorm vervelend voor je deze situatie. Ik kan alleen maar voor je hopen dat het snel wordt opgelost en dat de dealer voor enige compensatie zorgt. Het is ook gewoon raar: dat de software niet koppelt aan de rembekrachtiging. Hebben ze dan wel het juiste onderdeel geïnstalleerd???

Zelf ben ik ondertussen wel blij dat de auto pas in april wordt geleverd, en dan waarschijnlijk meteen met de nieuwste software...

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Braaaii schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 18:03:
Heeft iemand zijn motorkap al open gehad? Ik heb dit namelijk geprobeerd maar met deze kou is het mij nog niet gelukt en ik vermoed dat het vastgevroren zit... hoeveel kracht moet je zetten op de hendel?
Jah, paar keer. Moet vrij gemakkelijk gaan. Ik heb nergens kracht hoeven zetten. Hendeltje in de cabine naar je toe halen zoals gebruikelijk en onder de kap kun je dan een hendeltje beroeren geloof ik. Ging zo makkelijk dat ik het niet meer weet: dus dat is chef autopilot geweest.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Mijn bingokaart

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tgH6DK2.png

:+ en 11 foutmeldingen

[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 09-02-2021 21:30 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Qck schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 10:02:
Ik ben aan het kijken naar een dashcam. Op vw.nl zie ik dat er een standaard dashcam wordt aangeboden voor de ID.4 (1st niet-max), de Nextbase 512GW. Hierbij hoort ook een hardware kit zodat ie mooi geïnstalleerd kan worden. Heeft iemand ervaring met dit type en heeft deze toevallig al geïnstalleerd?

https://shop.volkswagen.n...electronics/dashcams/id4/
Ik wil er ook graag een, maar wil niet kabels naar achter gaan trekken... Als vw nu gewoon zorgt dat de front camera continu opneemt en weg kan schrijven naar usb :) (tesla way)

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-11 01:10
Leuk even in de sneeuw door de straten, de auto heeft goed grip. En je kan gassen wat je wil maar hij past inderdaad het vermogen aan.

Het automatisch openen van de buitenspiegels klonk wat minder prettig met al het ijs eraan :')

Nu weer even aan de lader, de plek zelf was even glibberen :9~
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtyvKYiJpZuy1o-cHpvvD1NyAfM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3P2AFgMpVb9SVgKqlKoP2mM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door AMARONE op 10-02-2021 10:09 ]

• Simply1337
ye.. ID.4 met winterbanden heeft "absurd" veel grip. in andere woorden de computer laat je geen vermogen verspillen door je banden te spinnen en grijpt heeeel snel in. Alleen in sport mode wordt het ietsjes losser zodat je ook wat zijwaardse "burnout" kunt doen. Helaas geen slip pret.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:03
AMARONE schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:07:
Leuk even in de sneeuw door de straten, de auto heeft goed grip. En je kan gassen wat je wil maar hij past inderdaad het vermogen aan.

Het automatisch openen van de buitenspiegels klonk wat minder prettig met al het ijs eraan :')

Nu weer even aan de lader, de plek zelf was even glibberen :9~
[Afbeelding]
Ook een tussenwoning zie ik met de kabel over de straat? Ik heb medio dit jaar een Enyaq voor de deur en heb dus geen laadpaal gekozen. Maar het lijkt zo toch mogelijk te zijn

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:23
Mijn huidige VW Golf Variant 7.5 moet helaas het veld ruimen (lease loopt binnenkort af) en in de aanloop ben ik me dus wat aan het orienteren.
Ik heb dus een proefrit gereden in een ID.3 1st Plus afgelopen weekend en ben helemaal om.. ik wil een ID3 gaan leasen. Maar bij het zien van dit soort plaatjes krijg ik toch wel weer de kriebels.
De Golf 7.5 was ook niet foutloos bij aflevering en ik rijd prive een Alfa Giulietta.. dus ben wel wat gewend qua storingen enzo... Maar de auto;'s hebben het wel altijd gedaan.. ik kon er wel op vertrouwens zeg maar.
Hoe is dat gevoel bij jullie ondertussen? Ik weet dat in de begin periode van de ID3 er nogal wat issues waren.. maar ondertussen zijn er wel updates geweest toch? Hoe is de betrouwbaarheid nu?

*sowieso

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
FJP84 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:24:
[...]

Ook een tussenwoning zie ik met de kabel over de straat? Ik heb medio dit jaar een Enyaq voor de deur en heb dus geen laadpaal gekozen. Maar het lijkt zo toch mogelijk te zijn
Doet me denken aan Oplaadkabelgate: we've got her! . Dat was een geweldig topic vol spanning :-)

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Qck

Bazinga

maik73 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:28:
[...]

Ik wil er ook graag een, maar wil niet kabels naar achter gaan trekken... Als vw nu gewoon zorgt dat de front camera continu opneemt en weg kan schrijven naar usb :) (tesla way)
Heeft elke ID.4 dat? Want dat zou wel ideaal zijn dan. Achteruitrijcam mag dan ook wel continu opnemen, wat mij betreft.

Music is not just a sound, it's a way of living.

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:57
DonJunior schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:31:
[...]

Mijn huidige VW Golf Variant 7.5 moet helaas het veld ruimen (lease loopt binnenkort af) en in de aanloop ben ik me dus wat aan het orienteren.
Ik heb dus een proefrit gereden in een ID.3 1st Plus afgelopen weekend en ben helemaal om.. ik wil een ID3 gaan leasen. Maar bij het zien van dit soort plaatjes krijg ik toch wel weer de kriebels.
De Golf 7.5 was ook niet foutloos bij aflevering en ik rijd prive een Alfa Giulietta.. dus ben wel wat gewend qua storingen enzo... Maar de auto;'s hebben het wel altijd gedaan.. ik kon er wel op vertrouwens zeg maar.
Hoe is dat gevoel bij jullie ondertussen? Ik weet dat in de begin periode van de ID3 er nogal wat issues waren.. maar ondertussen zijn er wel updates geweest toch? Hoe is de betrouwbaarheid nu?
Een 1st editie dus een voorraad model met waarschijnlijk oude software versie.

Is een hit or miss.

Voordeel voor jouw is dat de final update er nu echt wel bijna aan zit te komen en de garages krijgen inmiddels een beetje ervaring met de ID.x modellen.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-11 12:54

ThePsycho

Biertje?

ID.3 Life

Heeft iemand anders ook last van een enorm hoge piep die alleen te horen is tijdens het rijden? begint op het moment dat auto-hold los laat tot ik weer stil sta. Collega's van 30+ zeggen hem al niet meer te horen, dus waarschijnlijk voor een aantal rijders geen issue. Ik wordt er daarentegen helemaal gestoord van. Weet ook niet of de e-sounds in het interieur zouden moeten werken, want die hoor ik volgens mij alleen buitenaf.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:44
[...]

Je leest in dit forum wisselende verhalen, belangrijk is de software update die er aan zit te komen en sommige al hebben. Zelf rijd ik nu iets meer dan drie maanden in de ID.3 plus en ben tevreden. Comfortabel, veel ruimte en rijd geweldig. Zelf heb ik geen issues terwijl ik met de "oude" software rij. Alleen de voorklimatisering werkt niet en dat is wel jammer met deze weersomstandigheden. Maar ga er vanuit dat dit straks verholpen is als de update geïnstalleerd is. Ik zou echt niet meer terug willen naar mijn Golf 7.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:27
[...]

Kijk even wat de gemeente hierover zegt. In de gemeente waar ik in woon, is het dus verboden om een laadkabel op de stoep te leggen. Ook leg je er een mat over heen. Weet niet hoe streng de boa's er op handhaven.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• AMARONE
[...]

Nope haha, ik sta aan de publieke laadpaal op 5 minuten lopen van mijn huis. Ik heb het wel overwogen om vanuit mijn appartement een kabel in de boom te gooien om dan voor de deur af en toe te kunnen laden. (hebben buren wel heel soms gedaan). Maar ik ben er na 4 maanden eigenlijk achter dat ik zelden hoef te laden thuis. Normaal doe ik het op kantoor en als ik ergens heen ga pak ik het moment zoveel mogelijk op locatie (ouders, uitje, etc.) om te laden.

3.1P, ik zal de eerste ervaringen met fietsendrager ook delen hier als ik een keer ermee op pad ga. Mijne is denk een lucky shot, echt zelden meldingen en verder 0 problemen op de oude software (op de gebruikelijke dingen zoals de traagheid).

[ Voor 13% gewijzigd door AMARONE op 10-02-2021 11:23 ]

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
[...]

3.1P hier met de "oude" software. Bijna 2000km erop zitten en nog nergens last van gehad qua storingen. Heb wel het gevoel dat dat eerder uitzondering is dan regel. Dat gevoel komt natuurlijk ook omdat je vaker de negatieve dingen te horen krijgt of leest dan de positieve dingen.

Ben wel benieuwd hoeveel andere hier vooralsnog probleemloos met hun ID.3 door het leven gaan?

• bschut
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-04-2024
[...]

Hier bijna 3000km op de teller van mijn 3.1P, even afkloppen maar gelukkig nog geen problemen gehad. Ik ben erg enthousiast over auto, rijd super fijn.

• AMARONE
[...]

Geen zorgen, je kan trouwens vragen aan de dealer of ze de auto meteen met de nieuwste software afleveren, tegen die tijd misschien zelfs wel de 2.1 maar anders de 2.0 0783 versie zodat je risico op meldingen een stuk lager is.

Als je nog een 3.1plus kan krijgen zou ik het doen, ik zie die normale versies hier in Nederland nog niet goedkoper/beter zijn qua aankleding. Voor de rest is het een top auto en als dat je eerste indruk ook is zou ik ervoor gaan _/-\o_

(heb hem zelf sinds september met 7000km op de teller)

• Simply1337
[...]

Maar bij het zien van dit soort plaatjes krijg ik toch wel weer de kriebels.
Rustig...
Simply1337 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:57:
Zekering F13 25A is de ABS/ESP voor de ID3/4

Let Op: zelf nog niet getest, staat nergens vermeld, VW deelt deze info niet. Zelf van een YT-commentaar gelezen.

Niet doen.. werkt niet.
Simply1337 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:38:
[...]

Heb dit vandaag gedaan.. Mijn bingokaart was in recordtijd vol oOo

Advies: niet doen, je kunt niks meer. Na 10 min rust kon ik weer verder
Mijn plaatje is een zelf gecreerde fout, kijken of ik hardwarematig EPS kon uitschakelen. Heb de betreffende zekering teruggeplaatst en was weer opgelost.

• PB1983
Hier ook een 3.1P met iets meer dan 2000km+ op de teller en rij ook nog met de "oude" software. Ik heb ook nog weinig noemenswaardige storingen of problemen gehad, behalve dan het stuk plastic wat gisteren loskwam. Elke keer dat ik er mee rij, een grote grijs op mijn gezicht hoe kort of hoe lang het ritje ook is.

• Simply1337
Qck schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:36:
[...]

Heeft elke ID.4 dat? Want dat zou wel ideaal zijn dan. Achteruitrijcam mag dan ook wel continu opnemen, wat mij betreft.
nee, alleen id4 1st max / tech / max heeft areaview = camera voor en onder spiegels.

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-11 14:04

buz

3.1P met zo'n 3000km.
In het begin veel meldingen over de airbag gehad. Na de update naar 0570 geen last meer van gehad.
Verder geen storingen meer.

Uitermate tevreden. :)

Hopelijk lukt het om te ontgrendelen dat de auto zelf tussen de lijnen blijft rijden (net als de max). Nu krijg ik vaak de melding dat ik zelf in het midden moet blijven rijden. ;)

En ik hoop toch op een dakdrager die wel mag van VW. Anders moet ik toch een auto gaan huren met vakantie...

• Simply1337
ID.Buzzzzz gesnapt.. wellicht nog een camouflage carrosserie

https://www.autoblog.com/...os-transporter-test-mule/

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 16:06
bschut schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:26:
[...]
Hier bijna 3000km op de teller van mijn 3.1P, even afkloppen maar gelukkig nog geen problemen gehad. Ik ben erg enthousiast over auto, rijd super fijn.
Ik idem, 3.1P, ±3000km. Enige melding: SOS ding doet het niet. Los ik wel op met de echte update.
Fietsendrager ging prima op steunhaak. Zit wel vrij hoog.

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02
3.1M - 0783 s/w. 500km op de teller.

Nadat ik een tijdje de spanning niet meer voelde (pun sort of intended) met 0564 en de lege 12V (want - ik heb nu 0783)... was het vanochtend toch weer raak.
Ik had al sinds zaterdag geen contact meer met de auto. Weggezet met 44% en 133km bereik. Zondag - geen contact. Maandag - geen contact. Dinsdag - geen contact. Nog altijd 133km en 44% dus in de app (ging er al van uit dat dit niet helemaal meer zou kloppen, maar prima). Elke dag "Technische Fout" - ofwel geen contact met de auto te krijgen.
Nouja, niet heel erg...

Vanochtend toch maar even vanaf huis de auto met de sleutel open gedaan (hemelsbreed zeker 50m) en de auto ging netjes open en spiegels klapten uit. Ok, alles lijkt het te doen. Ik wilde weg namelijk.

Maar... dat viel tegen. Ik stap in en daar begonnen de warnings. Ik had nog maar 19km bereik (!) en 7% batterij. ONMIDDELIJK LADEN. Hij is dus in 4 dagen tijd gedrained van 133km naar 19km, zonder een centimeter te rijden en zonder voorklimatiseren. Bizar, maarja, dan maar naar de FastNED rijden in de buurt, dat haal ik wel (werk net niet meer). Ik zet de auto in D... bam. Turtle mode en "Alleen manoeuvreren mogelijk". Ok, zo kom ik ook niet bij FastNED... ik ben dus met topsnelheid (7km/u) naar de laadpaal gereden die vrij was in de buurt. Best spannend, verkeersdrempels over met sneeuw en bijna geen vermogen... maar het is gelukt. Nu staat de auto weer te laden en de app reageert ook meteen weer.

Paar dingen vielen me op:
- Turtle mode is toch pas lager dan 5% of zelfs 0%? Of staat dit los van "Alleen manoeuvreren mogelijk"?
- De drain van 133km naar 19km (44% naar 7%) in 4 dagen tijd zonder de auto te gebruiken (sleutel is ver weg, niet open geweest, niets)
- App wilde niet verbinden al die tijd

5 minuten vol klimatiseren om te ontdooien en de auto was half ijsvrij (toen ben ik naar de paal gereden).
De Zoë van mijn vriendin was gelukkig beschikbaar. 3 minuten klimatiseren (met warmtepomp en dat hoor je!) - geheel ijsvrij. Wow. Dat voegt een WP dus wél toe. Echt superrap.

Kortom - nu dus toch weer elke ochtend zorgen of hij niet weer dood is. Ik was blij dat ik vandaag ging rijden, morgenochtend was hij waarschijnlijk echt dood geweest. Dan haal je de laadpaal niet eens meer...
Deze storing kende ik nog niet - deze enorme drain uit het niks. Nieuwe bug in 0783?
Voortaan als de app niet wil verbinden 2 dagen op rij, ga ik de auto checken ...
Lekker hoor, zo'n ID.3.

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
pveatx schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:36:
[...]

Ik idem, 3.1P, ±3000km. Enige melding: SOS ding doet het niet. Los ik wel op met de echte update.
Fietsendrager ging prima op steunhaak. Zit wel vrij hoog.
Mijn dealer gaf aan dat je met de meeste storingen niet direct terug hoeft te komen, behalve met de SOS storing. Hij zei dat je dan direct moet terug komen omdat dat echt een safety issue is.

Snap wel dat als je verder ergens last van hebt je misschien liever op de 2.1 update wacht :)

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-11 18:36
3.1M ...al 10.000 km zonder problemen in mijn ID.3 1st MAX, eerste auto in de 36 jaar dat ik auto rij waar ik nog steeds elke rit geniet. Begon met SW 0564, na zo'n 7.000 km begon lampje "airbag storing" te branden en toe heeft A-Point er SW 0783 op gezet. Volgende week steunhaak er op :-)

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 16:06
BDelamontagne schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Mijn dealer gaf aan dat je met de meeste storingen niet direct terug hoeft te komen, behalve met de SOS storing. Hij zei dat je dan direct moet terug komen omdat dat echt een safety issue is.

Snap wel dat als je verder ergens last van hebt je misschien liever op de 2.1 update wacht :)
Ik heb hier twee auto's zonder SOS ding. Een Tiguan uit 2016 en een Mercedes Benz uit 1969 met nul elektronica (die ik al sinds 2001 bezit en waarmee ik klassieke rallyes, zoals Tulpenrally, SLS en Wintertrial heb gereden). Ik leef nog, ondanks dat er geen SOS melder in die auto's zit. Heb nl een mobiele telefoon!
;)

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• bilgy_no1
buz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:59:
3.1P met zo'n 3000km.
In het begin veel meldingen over de airbag gehad. Na de update naar 0570 geen last meer van gehad.
Verder geen storingen meer.

Uitermate tevreden. :)

Hopelijk lukt het om te ontgrendelen dat de auto zelf tussen de lijnen blijft rijden (net als de max). Nu krijg ik vaak de melding dat ik zelf in het midden moet blijven rijden. ;)

En ik hoop toch op een dakdrager die wel mag van VW. Anders moet ik toch een auto gaan huren met vakantie...
Ik weet niet wat je allemaal mee moet nemen en of je een 'fietsdrager haak' hebt. Maar je hebt ook trekhaak koffers ipv een dakkoffer. Dan zit het achter je auto ipv erop (beter voor de aerodynamica), maar kun je uiteraard geen fietsen meer meenemen. En het maximale gewicht moet je uiteraard in de gaten houden, maar dat geldt ook voor een dakdrager.

• bilgy_no1
PB1983 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:10:
[...]

Kijk even wat de gemeente hierover zegt. In de gemeente waar ik in woon, is het dus verboden om een laadkabel op de stoep te leggen. Ook leg je er een mat over heen. Weet niet hoe streng de boa's er op handhaven.
Dit gaat wel off-topic, maar is uiteraard een belangrijk topic de komende jaren. Ga ervan uit dat het in geen enkele gemeente is toegestaan om zomaar een stroomkabel over de stoep te leggen met een matje erover.

Verder kun je deze discussie en vragen beter hier stellen:
BamSlam_ in "Het grote "thuis laden van je EV" topic."

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:23
buz schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:59:
[..]
Dat was dan sowieso mijn plan wel geweest heb nu dakdragers voor een Golf Variant.. maar die gaan sowieso niet passen ben ik bang.
En met electrisch op vakantie ben ik nog niet van overtuigd.. zeker niet met 2 jonge kids achterin. Als die eenmaal slapen wil je niet na een uur weer moeten stoppen. Dan wil ik ook gewoon doorrammen en kilometers maken.

*sowieso

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 15:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Soeski schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:38:
3.1M - 0783 s/w. 500km op de teller.
...
- Turtle mode is toch pas lager dan 5% of zelfs 0%? Of staat dit los van "Alleen manoeuvreren mogelijk"?
- De drain van 133km naar 19km (44% naar 7%) in 4 dagen tijd zonder de auto te gebruiken (sleutel is ver weg, niet open geweest, niets)
- App wilde niet verbinden al die tijd
...
Turtle mode gaat aan omdat de batterij niet warm is, bij warme batterij (dus je bent aan het rijden) kan die tot 0% zonder Turtle. Dus je auto met koud weer nooit wegzetten met minder dan 20%.

De drain kan wellicht komen omdat die onderhuids probeerde te blijven verbinden oid?

Hier staat wat

• AMARONE
Ik vind dit trouwens echt een hele vette bus als volkswagen hem bijna identiek op de markt brengt. De Buzz en de Roomz en Space vizzion.

De ID5 + 6 kunnen mij gestolen worden. Hopelijk blijft VW welk echt de software kant en kwaliteit/platform ontwikkelen maar ze hebben het anders bestAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KF8Lhv86dUuLRXaPZLy6Cp-tvpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZ8RFS8tjY5a1g0rlYvKrhqj.jpg?f=fotoalbum_large goed voor elkaar.

• bilgy_no1
DonJunior schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:12:
[...]

Dat was dan sowieso mijn plan wel geweest heb nu dakdragers voor een Golf Variant.. maar die gaan sowieso niet passen ben ik bang.
En met electrisch op vakantie ben ik nog niet van overtuigd.. zeker niet met 2 jonge kids achterin. Als die eenmaal slapen wil je niet na een uur weer moeten stoppen. Dan wil ik ook gewoon doorrammen en kilometers maken.
Ja, het hangt wel van je reisplan en je auto af. Met voldoende bereik en snel laden kun je in principe met redelijk korte stops om de 1,5 tot 2 uur prima voort. De truc is om zo leeg mogelijk bij een snellader aan te komen en tot maximaal 65-70% vol te laden. Minder als dat kan. Dan heb je die stops gewoon om even te plassen, koffie te halen, benen te strekken en dan is het laden alweer voorbij. Mijn ervaring met de ICE vorig jaar (en een zoontje van 4 en een bevriend stel met 2 kinderen) ook dit ritme aangehouden en dat was prima. We hadden ook ergens een langere pauze voor de lunch.

Maar als je gewend bent aan 's nachts rijden en doorjakkeren is het even aanpassen.

• bilgy_no1
Ja, die Buzz lijkt me echt cool! Wat ik raar vind aan dit bericht is dat er vorig jaar al rijdende prototypes waren van de Buzz. Waarom zouden ze dan nog iets verkleden als een Transporter?

En waar ik benieuwd naar ben is de batterijcapaciteit van de Buzz. 77 kWh is al kielekiele voor de ID.4 in de winter, dus een nog grotere Buzz kan eigenlijk wel 100 kWh gebruiken. Zeker als je bedenkt dat zoiets primair voor langere reizen wordt gemaakt. Niet zozeer om je dagelijkse woon/werk te doen.

• AMARONE
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Ja, het hangt wel van je reisplan en je auto af. Met voldoende bereik en snel laden kun je in principe met redelijk korte stops om de 1,5 tot 2 uur prima voort. De truc is om zo leeg mogelijk bij een snellader aan te komen en tot maximaal 65-70% vol te laden. Minder als dat kan. Dan heb je die stops gewoon om even te plassen, koffie te halen, benen te strekken en dan is het laden alweer voorbij. Mijn ervaring met de ICE vorig jaar (en een zoontje van 4 en een bevriend stel met 2 kinderen) ook dit ritme aangehouden en dat was prima. We hadden ook ergens een langere pauze voor de lunch.

Maar als je gewend bent aan 's nachts rijden en doorjakkeren is het even aanpassen.
En met de instelling in de auto stappen dat de rit zelf ook al vakantie is. Ik rij vooral in de nacht en het zal iets meer stoppen worden maar daar maak je dan maar wat leuks van. Ik ben benieuwd hoe een echt lange rt gaat zijn. Ik heb wel hoge verwachtingen van het Ionity netwerk (Fastned loopt imo behoorlijk achter hier qua laadsnelheden).

• Simply1337
AMARONE schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Ik vind dit trouwens echt een hele vette bus als volkswagen hem bijna identiek op de markt brengt. De Buzz en de Roomz en Space vizzion.

De ID5 + 6 kunnen mij gestolen worden. Hopelijk blijft VW welk echt de software kant en kwaliteit/platform ontwikkelen maar ze hebben het anders best[Afbeelding] goed voor elkaar.
Buzz heeft nog geen ID nummer [ID.T ?]
Roomzz wordt de ID.6. Lompere ID.4 met zelfde ontwerpelementen, maar 7 zitter
Space vizzion is een stationswagen versie. ID onbekend [passat station]
Vizzion is een Sedan versie. ID Onbekend [passat]
Crozz is de ID.4 [tiguan]
ID is de ID.3 [VW ID Concept] [golf]
ID.4 Sportcoupe wordt de ID.5 [Audi Q4 Etron]

Volgen we nog?

E-Up wordt de ID.1
T-Cross/T-Roc wordt de ID.2

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 10-02-2021 14:22 ]

• PB1983
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Ja, die Buzz lijkt me echt cool! Wat ik raar vind aan dit bericht is dat er vorig jaar al rijdende prototypes waren van de Buzz. Waarom zouden ze dan nog iets verkleden als een Transporter?
Je wilt je concurrentie of de pers niet veel wijzer maken. Een mule is vaak verder in het proces dan een prototype. Het is vaak makkelijk om de nieuwe delen op een bestaande auto te plaatsen dan een complete auto te bouwen

Daarom niet zo gek dat ze een Transporter misbruiken voor de Buzz. Zal momenteel wel lekker druk zijn in het Zweedse Arjeplog.. 's-winters vooral vol zit met autofabrikanten die hun auto's in de vrieskou willen testen.

[ Voor 7% gewijzigd door PB1983 op 10-02-2021 14:32 ]

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
[...]

3.1M inmiddels 5000km mee gereden. Ik heb nog steeds de originele software (0564) maar geen serieuze problemen gehad. Af en toe storingsmeldingen maar die verdwijnen op miraculeuze iedere keer weer. De software is vooral traag met opstarten en er zitten veel kleinere onhebbelijkheden in (die voor een deel al opgelost zijn in de laatste versie). Afgezien daarvan is het een heerlijke auto om in te rijden en net als anderen hier melden geniet ik iedere keer als ik met de auto onderweg kan.

Wel zie je ook hier voorbeelden van probleem exemplaren. Meestal software maar ook deels hardware. Als je de pineut bent kan het lang duren voor het opgelost is vanwege onbekendheid en leveringsproblemen van onderdelen. Dat is nu nog het nadeel van zo’n nieuw platform maar dat zal langzaamaan wel verdwijnen.

• Simply1337
ID.4 / Enyaq gebruikte de Tiguan als camouflage. Je ziet op de onderstaande link de trommelremmen achter. Dat heeft de normale tiguan niet

https://insideevs.com/new...ozz-mule-based-on-tiguan/

https://insideevs.com/new...irst-meb-based-test-mule/

Hierbij de Enyaq met een tiguan body, wrm het geen kodiaq is me een andere vraag

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BmMMaLT.png

• mcmiles
Ziet er niet verkeerd uit die ‘Black edition’ van de ID.3 plus, o.a. zwarte skirts https://www.thur.nl/voorr...enderen/elektrisch/950434

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:26
[...]

Ik heb zelf weinig last van storingen, af en toe brand er eens een waarschuwingslampje. Ongeveer 3000km op te teller. Mijn ervaring is dat mensen met problemen sneller iets posten dan zonder. Maar ja hoeveel auto's er zonder grote problemen zijn, geen idee. Met de 2.1 software zal het allemaal een stuk beter zijn. Ik verwacht zelf niet dat dan alle problemen opgelost zijn. Ik lease de ID.3, dus ik maak me er verder niet zo druk over. Prive is dat denk ik een ander verhaal.

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19-11 12:18
nietnormaal schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:53:
[...]

Ik heb zelf weinig last van storingen, af en toe brand er eens een waarschuwingslampje. Ongeveer 3000km op te teller. Mijn ervaring is dat mensen met problemen sneller iets posten dan zonder. Maar ja hoeveel auto's er zonder grote problemen zijn, geen idee. Met de 2.1 software zal het allemaal een stuk beter zijn. Ik verwacht zelf niet dat dan alle problemen opgelost zijn. Ik lease de ID.3, dus ik maak me er verder niet zo druk over. Prive is dat denk ik een ander verhaal.
Ik rij (lease) een ID3 1st basic sinds oktober, 9000km gereden, en een paar keer een lampje gehad maar nooit stil komen te staan.

Software moet wel echt beter worden want dat loopt traag en te weinig opties.

Maar ik zeg doen!

• paulv74
  • Laatst online: 03-02-2022
mcmiles schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:36:
Ziet er niet verkeerd uit die ‘Black edition’ van de ID.3 plus, o.a. zwarte skirts https://www.thur.nl/voorr...enderen/elektrisch/950434
Ik heb het nog iets verder doorgevoerd.. Ben er heel blij mee, heerlijke auto (3.1P) met 564 software en gelukkig heel weinig storingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7D4qq-hY4gELunGJHj_CdSQTCls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ihdovny8ltPkeeQ9k88gXE9I.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/grNhO346ft7QVBGI8QifaZSvzKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XmFUENP8LhtwS2MQSfcJgaJ8.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfoUmv2RrUYYc12bsAiMBYfDrI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rj02FgjhCSlUbRxAgTZZiInY.jpg?f=fotoalbum_large

• mcmiles
paulv74 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:56:
[...]

Ik heb het nog iets verder doorgevoerd.. Ben er heel blij mee, heerlijke auto (3.1P) en met 564 software en gelukkig heel weinig storingen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zie het en ziet er gaaf uit! Vooral de stoelbekleding ziet er mooi uit, mag ik vragen waar je dit hebt laten doen?

• paulv74
mcmiles schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 18:02:
[...]

Ik zie het en ziet er gaaf uit! Vooral de stoelbekleding ziet er mooi uit, mag ik vragen waar je dit hebt laten doen?
De bekleding is gedaan bij Schuro inter design in Zwolle.

• Alfred66
[...]

Ik heb het nog iets verder doorgevoerd.. Ben er heel blij mee, heerlijke auto (3.1P) en met 564 software en gelukkig heel weinig storingen.

Mooi hoor! Ik had me al eens afgevraagd hoe het zou staan met diepzwarte kunststofdelen maar dat ziet er goed uit! Is dit een wrap of gespoten?
Bekleding is ook heel smaakvol gedaan (y)

• paulv74
Alfred66 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:00:
[...]

Mooi hoor! Ik had me al eens afgevraagd hoe het zou staan met diepzwarte kunststofdelen maar dat ziet er goed uit! Is dit een wrap of gespoten?
Bekleding is ook heel smaakvol gedaan (y)
De bumper delen voor en achter, de side skirts en de spiegelkappen zijn gespoten. De daklijst, logo's en achterlichten zijn gewrapt.

• bilgy_no1
3/4 Moonstone Grey
Ervan uitgaande dat de lakkwaliteit van de 3 en 4 gelijk is, ben ik benieuwd naar jullie ervaring met hardheid van deze lak. Ik heb de 4T in deze kleur besteld, omdat we die er wel sjiek uit vinden zien (leuker dan de meeste andere beschikbare kleuren). Auto wordt in april geleverd en dan wil ik natuurlijk dat ie zo lang mogelijk goed blijft.

Het is mogelijk om met een heldere wrap de voorkant of de hele auto te beschermen. Maar is dit nodig, of is de lak al hard en duurzaam? Er zijn hier al diverse mensen met een paar duizend km op de teller, dus ik was benieuwd hoe goed de ervaringen zijn. Is de lak goed bestand tegen de slijtage van alledag?

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

V1.10 is ook uit voor iOS. Wel goed dat ze roadside assistance hebben toegevoegd - denk dat veel mensen die nodig hebben met hun id.x:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VBlUe7RR1G5SDnQHk8NdM1xa7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KK5IIyLP6CT2PkYabX5DWnmo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door J.W op 10-02-2021 20:16 ]

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:18
@J.W wat doet die direct connection?

• AMARONE
[...]

Ik heb het nog iets verder doorgevoerd.. Ben er heel blij mee, heerlijke auto (3.1P) met 564 software en gelukkig heel weinig storingen.

die stoelen maken zo'n verschil bij je, netjes. Volkswagen had daar gewoon alles in Alcantara icm een mooiere stof moeten doen met een sjeiker patroon(ala id4). Zo inspiratieloos wat ze nu verzonnen hebben.

• pfversluis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-08 13:08
ThePsycho schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:49:
ID.3 Life

Heeft iemand anders ook last van een enorm hoge piep die alleen te horen is tijdens het rijden? begint op het moment dat auto-hold los laat tot ik weer stil sta. Collega's van 30+ zeggen hem al niet meer te horen, dus waarschijnlijk voor een aantal rijders geen issue. Ik wordt er daarentegen helemaal gestoord van. Weet ook niet of de e-sounds in het interieur zouden moeten werken, want die hoor ik volgens mij alleen buitenaf.
Ik heb hetzelfde probleem in mijn ID.3 first. Na 2 bezoeken bij de dealer er achter gekomen dat het probleem ergens in de kachel zit. Je zou eens kunnen testen of het geluid weg is als je de kachel compleet uitschakelt in het dashboard. Helaas kon de dealer het niet oplossen en staat de auto al vanaf 7 december ( ja je leest het goed :-( :-( ) bij de importeur te wachten op onderdelen....

• Alfred66
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:52:
3/4 Moonstone Grey
Ervan uitgaande dat de lakkwaliteit van de 3 en 4 gelijk is, ben ik benieuwd naar jullie ervaring met hardheid van deze lak. Ik heb de 4T in deze kleur besteld, omdat we die er wel sjiek uit vinden zien (leuker dan de meeste andere beschikbare kleuren). Auto wordt in april geleverd en dan wil ik natuurlijk dat ie zo lang mogelijk goed blijft.

Het is mogelijk om met een heldere wrap de voorkant of de hele auto te beschermen. Maar is dit nodig, of is de lak al hard en duurzaam? Er zijn hier al diverse mensen met een paar duizend km op de teller, dus ik was benieuwd hoe goed de ervaringen zijn. Is de lak goed bestand tegen de slijtage van alledag?
Ik heb een 3.1M in moonstone grey met 5000km op de teller. Dit is geen metallic lak en mijn angst was dat deze lak snel zou beschadigen. Vooralsnog ziet het er allemaal gewoon goed uit. Ik heb wel een heel klein plekje (2 mm doorsnede) op de neus waar de toplaag van de lak beschadigd is. Het lijkt eerder op een klein vlekje dan steenslag en ik denk dat hier af fabriek wellicht al iets niet lekker heeft gezeten maar dat kan ik niet meer aantonen. Het valt in ieder geval nauwelijks op je moet het echt weten te vinden.

Verder is de lak op de neus en motorkap als nieuw. Unilak is wel gevoeliger voor oppervlakkige krassen die je alleen bij bepaalde licht inval ziet maar tot nog toe valt het erg mee. Ik was de auto alleen met de hand, wasstraten vertrouw ik niet zo, zeker met al die hoogglans kunststof delen op de ID.3. Maar ja een ID.4 met de hand wassen is andere koek daar heb je een trapje voor nodig :+

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-11 18:49
@paulv74 super Nice!

Ik had een aantal offertes opgevraagd maar vond het toch te prijzig... maar het maakt de auto echt veel beter! Complimenten 👍🏻

Gisteren was het bij mij dan zover. Mijn 3.1M software 0564, deed helemaal niks meer. Alles bleef zwart. Nadat de ANWB wat energie erin had gepompt kon ik met alle alarmbellen en lampjes aan wel naar de dealer, Zijm Arnhem zuid, rijden. Rond 15:00 kwam ik daar en met de leen auto weer naar huis.

Onverwachts, Een dag later om 16:15 uur ontving ik een telefoontje dat de auto weer klaar staat met nieuwe software erop.

Het kan dus wel vlot gaan van software 0564 naar 0783. Helaas lukte het niet om vandaag de auto op te halen. Morgen in de ochtend ophalen en ben ik benieuwd naar het resultaat.

• J.W

J.W

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUMadMtSYz7HowNKFjj2mZVw3CM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GBxFRBeHsaYHkPW185A1sg0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPEW0pCZmk_JupqJ2OcJdRM9Mg0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6ELbayakJe0GU6vYjUVqmd3.jpg?f=fotoalbum_large

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

Boy

www.byoscoop.nl

M'n vrouw vergeet altijd voor te laten verwarmen, vanochtend om 8 uur aangezet zodat ze om half 9 in een ondooide, warme auto kan stappen naar het werk.

Zegt ze dan dat ze pas om 11 uur weg hoeft, dus daar gaat weer 21km range volgens de app :+

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Simply1337
Boy schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 08:30:
M'n vrouw vergeet altijd voor te laten verwarmen, vanochtend om 8 uur aangezet zodat ze om half 9 in een ondooide, warme auto kan stappen naar het werk.

Zegt ze dan dat ze pas om 11 uur weg hoeft, dus daar gaat weer 21km range volgens de app :+
Het is ook nooit goed he :+

• robinev
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-02-2021
*knip* zie Een enquête, onderzoek of schoolopdracht? Lees eerst dit!

[ Voor 82% gewijzigd door F_J_K op 11-02-2021 09:51 ]

• Likkebeesie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:08
3.1P

Auto geleverd op 23 december met 0564 software. Probleem met de 12V accu op 20 januari, bij de dealer geparkeerd en rijd nu iets meer dan drie weken vervangend vervoer (ID 4.1). Dealer geeft aan dat de verbinding met Volskwagen heel beroerd is en dat ze daarom iedere keer opnieuw het software update proces moeten starten maar sjonge jonge... nog even en ik rijd de ID4 langer dan de ID3...

Misschien als software 2.1 begin maart komt kunnen ze die er gelijk opzetten bij mijne :S

never say no to yourself

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Likkebeesie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:50:
3.1P

Auto geleverd op 23 december met 0564 software. Probleem met de 12V accu op 20 januari, bij de dealer geparkeerd en rijd nu iets meer dan drie weken vervangend vervoer (ID 4.1). Dealer geeft aan dat de verbinding met Volskwagen heel beroerd is en dat ze daarom iedere keer opnieuw het software update proces moeten starten maar sjonge jonge... nog even en ik rijd de ID4 langer dan de ID3...

Misschien als software 2.1 begin maart komt kunnen ze die er gelijk opzetten bij mijne :S
Sow, dat is wel netjes om je een ID.4 mee te geven. Ik hoop dat m'n dealer hier in de buurt ook een beetje net vervangend vervoer regelt indien het nodig is.

• Soeski
Likkebeesie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 09:50:
3.1P

En dan wil je niet meer terug naar de ID.3 :)
Erg netjes, een ID.4 mee... jeetje. Ik kreeg een Skoda Fabia handbak met manuele ventilatie; nog geen geen slingerraampjes haha. Maar - komt goed. Ik heb de ID.3 nu inmiddels 5 weken kunnen rijden en 7 weken kwijt geweest, dus mijn verhouding ligt ook nog scheef. 2.1 zal nog wel even duren vrees ik.

• Likkebeesie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:08
Soeski schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:11:
[...]

En dan wil je niet meer terug naar de ID.3 :)
Erg netjes, een ID.4 mee... jeetje. Ik kreeg een Skoda Fabia handbak met manuele ventilatie; nog geen geen slingerraampjes haha. Maar - komt goed. Ik heb de ID.3 nu inmiddels 5 weken kunnen rijden en 7 weken kwijt geweest, dus mijn verhouding ligt ook nog scheef. 2.1 zal nog wel even duren vrees ik.
Over het vervangend vervoer niets te klagen nee (zeker als ik jouw vervangend vervoer lees). ID4 meegeven is wel risico dat ik niet meer terug wil echter is de ID3 prima keuze geweest, nog steeds. En optrekken ID4 van ID3 merk ik wel serieus. Niet dat het te weinig is, wel dat het langzamer is.

Trouwens ID4 staat nog op zomerbanden, no way dat ik de afgelopen dagen wegkwam. 2 heren waren zo vriendelijk me 1,5 meter terug te duwen naar de stoeprand omdat ik de weg blokkeerde eergisteren en nergens meer heen kon.

never say no to yourself

• AMARONE
Likkebeesie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:16:
[...]

Over het vervangend vervoer niets te klagen nee (zeker als ik jouw vervangend vervoer lees). ID4 meegeven is wel risico dat ik niet meer terug wil echter is de ID3 prima keuze geweest, nog steeds. En optrekken ID4 van ID3 merk ik wel serieus. Niet dat het te weinig is, wel dat het langzamer is.

Trouwens ID4 staat nog op zomerbanden, no way dat ik de afgelopen dagen wegkwam. 2 heren waren zo vriendelijk me 1,5 meter terug te duwen naar de stoeprand omdat ik de weg blokkeerde eergisteren en nergens meer heen kon.
Als het geen 4.1m is dan ga je de verlichting ook nog merken als voordeel voor je 3.1p. Ik zou echt nooit meer zonder die iqlights willen rijden. Wat een verademing in de nacht.

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-11 18:28

SFA

4.1

Gisteren deed de sleutel van mijn ID.4 het ineens niet meer, de reservesleutel wel en gelukkig was ik thuis. Bij mijn collega precies hetzelfde verhaal, maar die was niet thuis. Die stond met zijn kind ik de kou en na 2 uur bellen met de leasemaatschappij de auto kunnen openen met de fysieke sleutel die binnenin de sleutel zit. Daarvoor moest hij ook een klepje afbreken in de hendel van de auto..

ID.4 1ST

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 21:48
SFA schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:05:
4.1

Gisteren deed de sleutel van mijn ID.4 het ineens niet meer, de reservesleutel wel en gelukkig was ik thuis. Bij mijn collega precies hetzelfde verhaal, maar die was niet thuis. Die stond met zijn kind ik de kou en na 2 uur bellen met de leasemaatschappij de auto kunnen openen met de fysieke sleutel die binnenin de sleutel zit. Daarvoor moest hij ook een klepje afbreken in de hendel van de auto..
Ik mag toch aannemen dat het niet 'afbreken' is. Het is bij alle auto's die ik ken zo dat je altijd de auto mechanisch kunt openen, omdat een batterij simpelweg leeg kan zijn :) In de meeste gevallen moet je dan inderdaad een plastic klepje van het handvat los maken. Het zal ongetwijfeld ook in de handleiding staan en die kun je tegenwoordig nagenoeg altijd wel online vinden :+

• KoezzyEV
bilgy_no1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:52:
3/4 Moonstone Grey

3.1M ...mijn ID.3 1st MAX heeft moonstone grey lak, sinds 5 okt in bezit en 10.000km verder en lak nog als nieuw. Wel vaak in wasbox zelf gewassen en paar keer in enige wasstraat die ik vertrouw qua krassen (Loogman A'dam).

• KoezzyEV
paulv74 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:11:
[...]

De bumper delen voor en achter, de side skirts en de spiegelkappen zijn gespoten. De daklijst, logo's en achterlichten zijn gewrapt.
Wauw gaaf zeg !
Mag ik vragen waar je bumperdelen voor en achter, de side skirts en spiegelkappen hebt laten doen?
En dit is voor het eerst dat ik zie dat de "1st" badges aan zijkanten boven wielkasten voorwielen verwijderd zijn, erg mooi ! :*)

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-11 12:26
ID.3 1st

Bij mijn ID.3 gaat het nog niet helemaal lekker, buiten de vaste motor storing die plaatsvindt nadat de auto meer dan 8 uur heeft geladen, heeft mijn ID.3 nu ook last van cockpitverlichting die aan en uit gaat op random momenten. Op de snelweg, tijdens het laden het maakt niet uit. Behoorlijk vervelend is als dit s'nachts gebeurt, dan zie je opeens een stuk minder op de weg.

Net ook gebeld met de garage, ze kunnen het nu niet oplossen helaas. Pas in maart bij de "Big Update" is er waarschijnlijk een oplossing. Nu twijfel ik of ik hem niet gewoon naar de garage moet brengen om een maandje in een andere auto te rijden. Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren?

Ik heb even een video gemaakt.

• SFA

SFA

dfader schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:38:
[...]

Ik mag toch aannemen dat het niet 'afbreken' is. Het is bij alle auto's die ik ken zo dat je altijd de auto mechanisch kunt openen, omdat een batterij simpelweg leeg kan zijn :) In de meeste gevallen moet je dan inderdaad een plastic klepje van het handvat los maken. Het zal ongetwijfeld ook in de handleiding staan en die kun je tegenwoordig nagenoeg altijd wel online vinden :+
Dat neem ik ook aan, wellicht kwam dat omdat e.e.a. was vast gevroren maar dat is het punt niet. Het punt is dat binnen een maand de afstandsbediening het niet meer doet. Bij mij en bij mijn collega niet..

[ Voor 3% gewijzigd door SFA op 11-02-2021 13:42 ]

ID.4 1ST

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
3.1

Ik weet niet of het voorbij is gekomen, maar blijkbaar detecteert hij of de auto vast zit en gaat dan automatisch "schommelen" . Helaas heeft het niet geholpen want ik sta nog steeds vast in de sneeuw, maar wel leuk dat het erop zit :+

• maik73
Rev! schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:49:
3.1

Ik weet niet of het voorbij is gekomen, maar blijkbaar detecteert hij of de auto vast zit en gaat dan automatisch "schommelen" . Helaas heeft het niet geholpen want ik sta nog steeds vast in de sneeuw, maar wel leuk dat het erop zit :+
Haha, klopt.... had ik gister ook op een parkeerplaats. Uiteindelijk volledig achteruit rijdend kunnen wegkomen.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:31

Freakie1NL

Grote Baas

Michael van S schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:24:
ID.3 1st

Bij mijn ID.3 gaat het nog niet helemaal lekker, buiten de vaste motor storing die plaatsvindt nadat de auto meer dan 8 uur heeft geladen, heeft mijn ID.3 nu ook last van cockpitverlichting die aan en uit gaat op random momenten. Op de snelweg, tijdens het laden het maakt niet uit. Behoorlijk vervelend is als dit s'nachts gebeurt, dan zie je opeens een stuk minder op de weg.

Net ook gebeld met de garage, ze kunnen het nu niet oplossen helaas. Pas in maart bij de "Big Update" is er waarschijnlijk een oplossing. Nu twijfel ik of ik hem niet gewoon naar de garage moet brengen om een maandje in een andere auto te rijden. Heeft iemand anders dit probleem ook ervaren?

[YouTube: Volkswagen ID.3 cockpit light randomly comes on and turns off.]
Heb ik ook last van, niet voor maar achter. Heel irritant, maar voor nu besloten maar de 2.1 update af te wachten.

ID.3 Plus 1st

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SFA schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:42:
[...]

Dat neem ik ook aan, wellicht kwam dat omdat e.e.a. was vast gevroren maar dat is het punt niet. Het punt is dat binnen een maand de afstandsbediening het niet meer doet. Bij mij en bij mijn collega niet..
Maar doet de sleutel het nu wel weer of nog steeds niet?

• J.W

J.W

J.W schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:15:
V1.10 is ook uit voor iOS. Wel goed dat ze roadside assistance hebben toegevoegd - denk dat veel mensen die nodig hebben met hun id.x:

[Afbeelding]
Of de duvel ermee speelt: ik zit nu te bellen met roadside assist want ik sta vast met mijn id 4.1 . Stabiliseringscontrole(esc)/auto hold storing. |:(

Hopelijk kwestie van handrem bevroren

• JosBonsio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-09 17:02
ID.3 1st

Het is trouwens geen goed idee de auto meer dan 8 uur in de lader te hangen. Heb eerder hier gelezen dat het problemen kan veroorzaken en dat is waarschijnlijk waar je nu dus tegen aanloopt.

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-11 21:19
JosBonsio schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Het is trouwens geen goed idee de auto meer dan 8 uur in de lader te hangen. Heb eerder hier gelezen dat het problemen kan veroorzaken en dat is waarschijnlijk waar je nu dus tegen aanloopt.
Tsja maar als je s’avonds laat met lege accus hem aan een lader hangt en dan gaat pitten haal je die acht uur wel lijkt mij.

• maik73
Dracula schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:09:
[...]

Tsja maar als je s’avonds laat met lege accus hem aan een lader hangt en dan gaat pitten haal je die acht uur wel lijkt mij.
Je moet ook de wekker zetten zodat je m s'nachts van de oplader haalt. _/-\o_ 8)

• Soeski
[...]

3.1M
Klopt, is mij ook geïnstrueerd. Niet langer aan een laadpaal zetten dan precies 8 uur, anders schiet je elektromotor in storing. Los van of je echt laadt, of niet. Dat maakte niet uit zei ze.

• SFA

SFA

theHoff schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:59:
[...]

Maar doet de sleutel het nu wel weer of nog steeds niet?
Nog steeds niet :X

ID.4 1ST

• Simply1337
zet je sleuten in het middenconsolebak waar de sleutelicoon zich bevindt. zo kan de sleutel zich opladen en weer verbinding maken met de auto.

Trouwens mijn auto 4.1m was ook niet meer bereikbaar met de app, Na 1.5-2 dagen stilstaan gaat de auto in een diepe slaap. Opgemerkt doordat mijn systeem even moest opstarten [1st logo]. Logisch dat het dan niet werkt, niet eerder gehad, maar ook niet zo lang stil laten staan tot nu toe.

[ Voor 33% gewijzigd door Simply1337 op 11-02-2021 15:26 ]

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:58

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

ID.3 1st

[YouTube: Volkswagen ID.3 cockpit light randomly comes on and turns off.]
Yep, heb ik ook. 3.1P.
Het gebeurt niet zo heel vaak heb ik 't idee, maar het is wel heel erg irritant als het gebeurd.

• Alfred66
Soeski schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:14:
[...]

Klopt, is mij ook geïnstrueerd. Niet langer aan een laadpaal zetten dan precies 8 uur, anders schiet je elektromotor in storing. Los van of je echt laadt, of niet. Dat maakte niet uit zei ze.
3.1M
Wat apart, dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor. Die van mij staat vrijwel altijd langer dan 8 uur aan de laadpaal op mijn werk of thuis. Deze storing heb ik nog nooit gezien, als dat maar goed blijft gaan dan...

• Soeski
Alfred66 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:40:
[...]

3.1M
Wat apart, dit is de eerste keer dat ik hiervan hoor. Die van mij staat vrijwel altijd langer dan 8 uur aan de laadpaal op mijn werk of thuis. Deze storing heb ik nog nooit gezien, als dat maar goed blijft gaan dan...
Schijnt specifiek weer iets te (kunnen) zijn van 0783.

• Michael van S
[...]

Het is natuurlijk bezopen dat een auto niet langer dan 8 uur opgeladen kan worden. Kan je bij laders tot en met 7Kw al niet meer terecht. Overigens is het niet een echte motorstoring, het is puur software. Met de motor is dus niks mis.

• paulv74
KoezzyEV schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:11:
[...]

Wauw gaaf zeg !
Mag ik vragen waar je bumperdelen voor en achter, de side skirts en spiegelkappen hebt laten doen?
En dit is voor het eerst dat ik zie dat de "1st" badges aan zijkanten boven wielkasten voorwielen verwijderd zijn, erg mooi ! :*)
De delen zijn gespoten bij ABS autoherstel in Hilversum. Inderdaad alle badges en ID3 naam achter er af. Hou van een auto zonder opschrift.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:10:
[...]

zet je sleuten in het middenconsolebak waar de sleutelicoon zich bevindt. zo kan de sleutel zich opladen en weer verbinding maken met de auto.
Ow, zit er een accu in die via inductie wordt opgeladen?

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Het niet meer dan 8 uur kunnen opladen herken ik niet. Mijn record staat gewoon op 4 dagen aan de thuislader. Geen probleem.

• Simply1337
Boy schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Ow, zit er een accu in die via inductie wordt opgeladen?
100% zekerheid kan ik niet zeggen, maar zoiets is het wel en sleutel blijft up to dat met auto.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Het MEB platform doet het goed in de lease, tenminste bij Alphabet.
Net iets meer dan 50% van de recent bestelde "5 deurs hatchback" categorie.

Overigens wel beetje scheve indeling want XC40 voert met 23% de SUV categorie aan. Maar eigenlijk horen de ID.4 en Enyaq daar natuurlijk ook in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRpV2bvBUhuUbnyKDIX0PXcBrCo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Oplhqduk957F3T90QnCtfqKv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R_mFSzvlNw90asVq2lzCdbbXsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CN2g0YDZjHSxZyBfexFY12wG.jpg?f=fotoalbum_large

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:19
3.1M: Nu wachten op monteur komt niet meer weg bij mijn werk.

7/8 foutmeldingen en de auto wil niet in voor- of achteruit. --> 12 volt?, auto was wel warm

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:54
lochtejans schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:13:
Woensdag gaat mijn twee weken oude ID4 naar de garage. Ik krijg steeds de melding "Noodoproepfunctie is beperkt. Werkplaats opzoeken, aub." Daarnaast werkt de GPS van de Navigatie niet goed wat ervoor zorgt dat de waarschuwingen van maximale snelheid, kruispunten, bochten totaal niet kloppen. Gisteren reed ik op de snelweg met ACC en remde de ID4 automatisch af omdat er volgens de auto een scherpe bocht en kruising op de snelweg lag |:(

Ik denk dat de foutmelding gerelateerd is aan de GPS problemen. Ook heb ik sinds enkele dagen geen verbinding meer met m'n auto via de app. Is een reset van de ID4 mogelijk een optie of toch het garagebezoek afwachten?
4.1: Gistermorgen de ID4 naar de garage gebracht en zojuist kunnen ophalen. De GPS zender was defect en moest besteld worden. Navigatie werkt weer en de SOS melding is weg. Volgens de regelgeving mag je met een SOS melding niet de weg op aldus de garage. De Skoda scala ingeleverd en weer lekker elektrisch rijden.

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:19
C0C0 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:46:
3.1M: Nu wachten op monteur komt niet meer weg bij mijn werk.

7/8 foutmeldingen en de auto wil niet in voor- of achteruit. --> 12 volt?, auto was wel warm
Ook weer thuis, ton VW er was deed de ID het weer normaal. Ze moeten er toch maar een restart knop inzetten met al die software. :9

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:36
Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik maandag mijn Skoda Scala business edition kan ophalen. De ID 3/4 en de Enya1 stonden op de shortlist. De ID4 en Enyaq kwamen net wat te laat voor mij maar de ID3 heb ik serieus over nagedacht.
Echt heel jammer dat er best veel problemen zijn nog met de software. Ik kon daar simpeweg niet op wachten.
Ik heb geen spijt maar vind het wel jammer, had graag één van deze auto gereden.

• Michael van S
tlpeter schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:03:
Als ik dit zo lees dan ben ik blij dat ik maandag mijn Skoda Scala business edition kan ophalen. De ID 3/4 en de Enya1 stonden op de shortlist. De ID4 en Enyaq kwamen net wat te laat voor mij maar de ID3 heb ik serieus over nagedacht.
Echt heel jammer dat er best veel problemen zijn nog met de software. Ik kon daar simpeweg niet op wachten.
Ik heb geen spijt maar vind het wel jammer, had graag één van deze auto gereden.
Mooi auto de Scala! Erg jammer van de problemen met de ID.3 inderdaad. Ik ben net naar de dealer geweest ivm het probleem met de cockpit verlichting. De (tijdelijke) oplossing zou het losmaken van de cockpitverlichting zijn geweest, echter is deze nu met dezelde stekker verbonden met de airbag off en sos knop. Waarschijnlijk dezelfde kabel op het printplaatje in het dak zeg maar. Die kon dus wel los, maar dan zou ik een hoop andere functies missen die ik wel zou moeten willen. De enige (tijdelijke) fix is nu het afplakken van de cockpitverlichting met zwarte tape. Helaas hoor je nog steeds het geluidje dat hoort bij het activeren van de knop. Klik, klik, klikkerdeklik dus nu :-) Hopelijk begin maart de grote update.

Deze is nu wel op zijn plaats denk ik: :+

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:27
[...]

Hoe doe je dat dan als je hem om 22.00 savonds aan de lader hangt en pas de volgende dag om 8 uur weer gaat rijden? Dan staat die al snel 10 uur aan de lader toch.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mrloki schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:00:
[...]

Hoe doe je dat dan als je hem om 22.00 savonds aan de lader hangt en pas de volgende dag om 8 uur weer gaat rijden? Dan staat die al snel 10 uur aan de lader toch.
Wachten tot je auto geupdate wordt ;)

Hier een 4.1m en geen problemen met dagen lang laden.

.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 06:59
Zelfde hier, 4.1M en hangt continu aan de lader. 0 problemen, behalve dan de app die soms niet communiceert maar dat gebeurt soms ook als hij niet aan de lader hangt.

Oh en ik krijg de achterklep niet open met een schop, hoe dat toch moet werken geen idee...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
pietermx schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:21:
Zelfde hier, 4.1M en hangt continu aan de lader. 0 problemen, behalve dan de app die soms niet communiceert maar dat gebeurt soms ook als hij niet aan de lader hangt.

Oh en ik krijg de achterklep niet open met een schop, hoe dat toch moet werken geen idee...
Voet van links naar rechts bewegen onder de bumper. Een swipe beweging
Pagina: 1 ... 68 ... 385 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.