Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 66 ... 385 Laatste
Acties:

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Hoe rij je in een ID.X eigenlijk “in z’n 2” weg bij gladheid?

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02
Ik weet nog een tip die niet in de handleiding staat.
Bij ondersteunde audio formaten staat ".WAV" niet gemeld. Ik baalde al, ondanks dat ik ook wel .FLAC heb (maar da's lossy, ik wil lossless). Los van de discussie of je dat gaat horen in een ID.3.
De ID.3 herkende dus ook alle muziek niet toen ik een SSD aansloot.
Bleek te komen door het filesystem. Ik had, zoals ik gewend was van alle vorige auto's, de SSD als extFAT geformatteerd (omdat geen enkele auto NTFS leest). De ID.3 dus wel...
En warempel, ook gewoon .WAV afspelen dus. Top! Me happy.
Zit nu een volle 256GB SSD aangesloten met muziek (M.2 in een externe behuizing van IcyBOX).

[ Voor 12% gewijzigd door Soeski op 04-02-2021 23:18 ]

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Vandaag is de dag. Mijn id4 1st Max met warmtepomp en trekhaak wordt geleverd....
Ben benieuwd of de warmtepomp met komende temperaturen helpt in de reikwijdte (al heb ik natuurlijk nog geen vergelijk).

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:31

Freakie1NL

Grote Baas

juanpabloo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:01:
Denk dat je niets anders kan doen dan eco selecteren (minder vermogen) en ESP zijn werk te laten doen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
juanpabloo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:01:
Haal je innerlijke BMW rijder naar boven :+

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Simply1337 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:22:
[...]

Haal je innerlijke BMW rijder naar boven :+
Ok, de linkerpook bij het stuur kan niet omhoog noch naar beneden worden bewogen :*)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Simply1337
Ultraman schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 08:28:
[...]

Ok, de linkerpook bij het stuur kan niet omhoog noch naar beneden worden bewogen :*)
Jahwol! BMW i3 was eerder met de versnellingshendel

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zmIS1iz.png

edit:
Ah.. Links..

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Y452bKedgw0xoSAhyU5y79S0FtL9e9DVOrTqlNB_eHfv2ZXHEUrzK6xnzkr82-LlXCelNVTl8VreGi9n-VAItvo

[ Voor 21% gewijzigd door Simply1337 op 05-02-2021 11:21 ]

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:54
Woensdag gaat mijn twee weken oude ID4 naar de garage. Ik krijg steeds de melding "Noodoproepfunctie is beperkt. Werkplaats opzoeken, aub." Daarnaast werkt de GPS van de Navigatie niet goed wat ervoor zorgt dat de waarschuwingen van maximale snelheid, kruispunten, bochten totaal niet kloppen. Gisteren reed ik op de snelweg met ACC en remde de ID4 automatisch af omdat er volgens de auto een scherpe bocht en kruising op de snelweg lag |:(

Ik denk dat de foutmelding gerelateerd is aan de GPS problemen. Ook heb ik sinds enkele dagen geen verbinding meer met m'n auto via de app. Is een reset van de ID4 mogelijk een optie of toch het garagebezoek afwachten?

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:19
Auto na 2 weken weer terug :).
Alleen de stuurverwarming wordt zo heet (ook in stand 1) dat het stuur niet meer aan te pakken is. :P
KrlGl schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Ik gebruik deze, omdat ik een naamloze Chinese kloon te riskant vind.

[Afbeelding]
Hoe werk de Dongle bij jou?

Ik heb een oude Samsung S8 in de auto liggen maar moet steeds de dongle op nieuw pairen. Weet niet of het de dongle of telefoon is.

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
Zie een filmpje van Battery Life (duitse Youtuber met een ID.3) en die zegt dat je de 1st en 1st plus niet achteraf kan updaten naar Travel Assist omdat het niet alleen een softwarematige aanpassing is, maar ook een hardwarematige. Heeft hij van iemand van VW.

YouTube: VW Id.3 and Id.4 - News, Updates and Rumours
(vanaf 4.20 min)

• march1979
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 26-02 00:07
In zelfde filmpje zegt hij ook dat je in DLD nu een 52KWh ID.4 kan kopen. In DLD met alle subsidies erbij koop je die voor minder dan 30K!!!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
march1979 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 11:43:
In zelfde filmpje zegt hij ook dat je in DLD nu een 52KWh ID.4 kan kopen. In DLD met alle subsidies erbij koop je die voor minder dan 30K!!!
Nu zou ik nooit een ID.4 met zo'n kleine accu willen hebben maar het is wel bizar dit soort bedragen voor zo'n auto! Er zit blijkbaar nog heel wat lucht in de prijzen van elektrische auto's.

Overigens gaf hij in het filmpje ook aan dat je al die geruchten over aanpasingen naar hogere laadsnelheden ook met een korrltje zout moet nemen. Blijkaar zijn ze wel aan het testen maar is er concreets nog helemaal niets gepland. Ik had daar van het begin af aan al mijn twijfels over... Nu heeft hij volgens mij best aardige contacten bij VW dus ik vermoed dat dit wel zal kloppen.

Edit: Wat betreft die Travel Assist, zou dit met de dode hoek sensoren te maken kunnen hebben die verkeer op de andere rijbaan detecteren? Als ik in mijn scherm of Hud kijk zie ik niet alleen auto's voor mij maar ook op de rijbaan naast mij. Ik weet eigenlijk niet of de uitvoeringen zonder deze sensoren dit ook laten zien? Volgens mij wilden ze de Travel Assist namelijk nog uitbreiden met automatisch wisselen van rijstrook (vraag me even niet waar ik dit gezien heb want dat weet ik echt niet meer :+ )

[ Voor 23% gewijzigd door Alfred66 op 05-02-2021 13:05 ]

• Soeski
Alfred66 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 12:58:
[...]

Nu zou ik nooit een ID.4 met zo'n kleine accu willen hebben maar het is wel bizar dit soort bedragen voor zo'n auto! Er zit blijkbaar nog heel wat lucht in de prijzen van elektrische auto's.

Overigens gaf hij in het filmpje ook aan dat je al die geruchten over aanpasingen naar hogere laadsnelheden ook met een korrltje zout moet nemen. Blijkaar zijn ze wel aan het testen maar is er concreets nog helemaal niets gepland. Ik had daar van het begin af aan al mijn twijfels over... Nu heeft hij volgens mij best aardige contacten bij VW dus ik vermoed dat dit wel zal kloppen.
Dat de laadsnelheden worden verhoogd geloof ik wel - dat wordt getest. Ze zijn nu nog conservatief, doch concurrerend, afgesteld. Aan de andere kant vind ik het wel knap dat de Renault Zoë, fysiek een stuk kleiner, een 52KWh batterij heeft (bruikbaar, dus amper minder dan de ID.3) - maar deze gecapped is op 50KW laden. Mogelijk is het koelsysteem dus minder efficiënt dan de ID.3 - die heeft vloeistofkoeling/verwarming. De Zoë misschien alleen luchtkoeling?

• C0C0
VW kan beter werken aan de batterij management, zodat de 100KW laden ook tijdens kou gehaald word dan de snelheid opschroeven naar 130KW laden en dat dan niet halen.

• Simply1337
Soeski schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Dat de laadsnelheden worden verhoogd geloof ik wel - dat wordt getest. Ze zijn nu nog conservatief, doch concurrerend, afgesteld. Aan de andere kant vind ik het wel knap dat de Renault Zoë, fysiek een stuk kleiner, een 52KWh batterij heeft (bruikbaar, dus amper minder dan de ID.3) - maar deze gecapped is op 50KW laden. Mogelijk is het koelsysteem dus minder efficiënt dan de ID.3 - die heeft vloeistofkoeling/verwarming. De Zoë misschien alleen luchtkoeling?
Neuh, is gewoon softwarematig gecapt op 45kw. Auto kan 72kw aan tot 52% e ndan zakt het wat rapper

https://elektrowoz.pl/aut...0-kw-odkrycie-czytelnika/

Zodat ze met een "2022" model de laadsnelheid kunnen opschroeven als de concurrentie erom vraagt.

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 05-02-2021 13:38 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Zojuist is door VW op Facebook de Tips & Tricks geupdate.

Vond dit al een groot gemis in het menu of de handleiding. Nu eindelijk wat meer inzicht in de rij modi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARjqP_14FWjg-CFi-9uD9WiYkGc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ODNClH74y44pgzM7Bm2a4SQm.png?f=user_large

Daarnaast de volgende nuttige tips en inzichten:

NEW
5. Up to what current is the charger in the ID.3 1st Edition (EU market) designed for single-phase charging?
When charging with alternating current, the charger accepts currents of up to 48 amps per phase. Please note that the maximum charging power of the charger in the ID.3 1st Edition is 11 kW.
Please note that, depending on your country, there may be differences in the legislation and the guidelines of the electricity suppliers regarding the power supply. As a result, 11 kW may not be achievable in every region during single-phase charging.

NEW
6. How is the 12 V battery charged: via the HV battery or an external power source?
Both. The 12 V battery is charged via the HV system and there via the DC/DC converter. When charging, part of the power is distributed via the converter to the 12 V battery. While driving it is charged by the HV battery.

[ Voor 56% gewijzigd door Freakie1NL op 05-02-2021 14:00 ]

• C0C0
Is me nog niet duidelijk wat er gebeurt met 'Light assistance', maar eens uit proberen.

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:27
C0C0 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:35:
VW kan beter werken aan de batterij management, zodat de 100KW laden ook tijdens kou gehaald word dan de snelheid opschroeven naar 130KW laden en dat dan niet halen.
Het lijkt me dat deze beide issues met elkaar samenhangen. Om de maximale laadsnelheid te bereiken en te verhogen moet het temperatuurmanagement van de batterij geoptimaliseerd worden. Kwestie van 2 vliegen in 1 klap...

• bilgy_no1
[...]

Edit: Wat betreft die Travel Assist, zou dit met de dode hoek sensoren te maken kunnen hebben die verkeer op de andere rijbaan detecteren? Als ik in mijn scherm of Hud kijk zie ik niet alleen auto's voor mij maar ook op de rijbaan naast mij. Ik weet eigenlijk niet of de uitvoeringen zonder deze sensoren dit ook laten zien? Volgens mij wilden ze de Travel Assist namelijk nog uitbreiden met automatisch wisselen van rijstrook (vraag me even niet waar ik dit gezien heb want dat weet ik echt niet meer :+ )
Ze zijn natuurlijk erg voorzichtig met het wekken van verwachtingen, maar ik geloof wel dat er ruimte is om de laadsnelheid te verhogen via de OTA updates. Als je de ID.4 laadcurve vergelijkt met een Tesla curve zit er in de eerste 30% echt nog ruimte om een hogere piek te behalen.

Travel Assist heeft inderdaad extra sensoren/camera's en is dus niet alleen een kwestie van software.

• Simply1337
Soeski schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 23:17:
Ik weet nog een tip die niet in de handleiding staat.
Bij ondersteunde audio formaten staat ".WAV" niet gemeld. Ik baalde al, ondanks dat ik ook wel .FLAC heb (maar da's lossy, ik wil lossless). Los van de discussie of je dat gaat horen in een ID.3.
De ID.3 herkende dus ook alle muziek niet toen ik een SSD aansloot.
Bleek te komen door het filesystem. Ik had, zoals ik gewend was van alle vorige auto's, de SSD als extFAT geformatteerd (omdat geen enkele auto NTFS leest). De ID.3 dus wel...
En warempel, ook gewoon .WAV afspelen dus. Top! Me happy.
Zit nu een volle 256GB SSD aangesloten met muziek (M.2 in een externe behuizing van IcyBOX).
@Soeski VW zegt zelf dat je het van exfat naar naar FAT32 moet omzetten. Ik wacht nog op mijn usb-C->usbA adapter. dan even testen. En ja, WAV ontbreekt ook in het lijstje hieronder

Is it possible to connect external data storage devices to my ID.3 1st?
Yes! Please note, depending on the Infotainment system used, external hard disks with a capacity greater than 32 GB sometimes need to be reformatted for the FAT32 file system.

Nice to know: If more than 100,000 titles are provided to ICAS, only the first 100,000 titles will be read and made available, which will take a correspondingly long time. This applies to all media sources together! So if several USB devices are connected, a total of 100,000 will be displayed, no matter which source they are on.

Which audio and video formats are supported by the Infotainment system?

Audio playback is supported in the following formats:
AAC, ALAC, AVI, FLAC, MP3, MP4, WMA

Video playback is supported in the following formats:
MPEG-1 and MPEG-2 (.mpg, .mpeg)
ISO MPEG4; DivX 3, 4 and 5 Xvid (.avi)
ISO MPEG4 H.264 (.mp4, .m4v, .mov)
Windows Media Video 10 (.wmv, .asf)

• Soeski
Simply1337 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:01:
[...]

@Soeski VW zegt zelf dat je het van exfat naar naar FAT32 moet omzetten. Ik wacht nog op mijn usb-C->usbA adapter. dan even testen. En ja, WAV ontbreekt ook in het lijstje hieronder

Is it possible to connect external data storage devices to my ID.3 1st?
Yes! Please note, depending on the Infotainment system used, external hard disks with a capacity greater than 32 GB sometimes need to be reformatted for the FAT32 file system.

Nice to know: If more than 100,000 titles are provided to ICAS, only the first 100,000 titles will be read and made available, which will take a correspondingly long time. This applies to all media sources together! So if several USB devices are connected, a total of 100,000 will be displayed, no matter which source they are on.

Which audio and video formats are supported by the Infotainment system?

Audio playback is supported in the following formats:
AAC, ALAC, AVI, FLAC, MP3, MP4, WMA

Video playback is supported in the following formats:
MPEG-1 and MPEG-2 (.mpg, .mpeg)
ISO MPEG4; DivX 3, 4 and 5 Xvid (.avi)
ISO MPEG4 H.264 (.mp4, .m4v, .mov)
Windows Media Video 10 (.wmv, .asf)
Vandaar ook mijn bericht; NTFS en .WAV werkt dus ook :)

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Freakie1NL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 13:55:
Zojuist is door VW op Facebook de Tips & Tricks geupdate.

Vond dit al een groot gemis in het menu of de handleiding. Nu eindelijk wat meer inzicht in de rij modi.

[Afbeelding]

Daarnaast de volgende nuttige tips en inzichten:

NEW
5. Up to what current is the charger in the ID.3 1st Edition (EU market) designed for single-phase charging?
When charging with alternating current, the charger accepts currents of up to 48 amps per phase. Please note that the maximum charging power of the charger in the ID.3 1st Edition is 11 kW.
Please note that, depending on your country, there may be differences in the legislation and the guidelines of the electricity suppliers regarding the power supply. As a result, 11 kW may not be achievable in every region during single-phase charging.

NEW
6. How is the 12 V battery charged: via the HV battery or an external power source?
Both. The 12 V battery is charged via the HV system and there via the DC/DC converter. When charging, part of the power is distributed via the converter to the 12 V battery. While driving it is charged by the HV battery.
Dank voor het delen. Als je niet op Facebook zit mis je dus dit soort informatie. Heel vreemd dat VW dit niet breder deelt tenminste met de gebruikers.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
C0C0 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 10:20:
Auto na 2 weken weer terug :).
Alleen de stuurverwarming wordt zo heet (ook in stand 1) dat het stuur niet meer aan te pakken is. :P

[...]

Hoe werk de Dongle bij jou?

Ik heb een oude Samsung S8 in de auto liggen maar moet steeds de dongle op nieuw pairen. Weet niet of het de dongle of telefoon is.
Ik heb hem nog niet kunnen uitproberen in de id.3 omdat de nieuwe versie EVNotify voor iOS nog niet beschikbaar is. Helaas.... zodra die er is zal ik mijn ervaringen hier posten.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• 7o9
  • Niet online

7o9

Soeski schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:14:
[...]

Vandaar ook mijn bericht; NTFS en .WAV werkt dus ook :)
Ja, maar daarin noem je FLAC (Free Lossless Audio Codec) ook 'lossy' dus wat moet je allemaal geloven tegenwoordig?

On-topic: Bedankt voor het delen van de videos en tips.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:10
[...]

Voor het automatisch wisselen van rijbaan heb je inderdaad meer sensoren nodig maar op mijn plus zie ik ook links de auto op het scherm verschijnen.

Travel assist zal niet mogelijk zijn maar dmv sensoren en ACC de auto op de snelweg gewoon in het midden te houden lijkt mij softwarematig wel te regelen.

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:59
Op m’n ID.4 1st Max (dus met TA) zie ik inderdaad de auto’s naast me, overigens zie je die alleen als je de view van het display bij je stuur aanpast (zodat het meest linker blok alle ruimte krijgt).

Hoe dan ook, ja verkeer naast en waarschijnlijk ook (deels) achter wordt gedetecteerd door TA.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

YouTube: Aiways U5 vs. Volkswagen ID.3 - AutoWeek dubbeltest

Een aantal terechte kritiek punten maar ook dingen dat ik denk "als je auto beter kant heb je dat aangepast". Zoals Navi met tegelijkertijd accu status in het hoofdscherm. Dat is prima mogelijk. Moet je alleen zelf instellen.

• Soeski
7o9 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 18:26:
[...]

Ja, maar daarin noem je FLAC (Free Lossless Audio Codec) ook 'lossy' dus wat moet je allemaal geloven tegenwoordig?

On-topic: Bedankt voor het delen van de videos en tips.
_/-\o_
Ik snap je punt helemaal. FLAC lossy noemen is per definitie niet waar inderdaad. Het is lossless compressie, zonder in te boeten aan de kwaliteit tot wel 50%. Ik heb een tijd geleden een uitvoerige discussie gelezen over audio-experts die toch echt FLAC wel lossy noemden, want elke vorm van manipulatie (tweemaal - compresse/decompressie) levert verlies op. Waarbij een ander zei; een Word document in .docx is ook een zip file. Als je die opslaat en weer opent ben je toch ook geen tekst kwijt? :)
Dus ja, dat FLAC manipulated is en dus niet "the real thing" is mijn gevoel en geen feit. Per definitie zit ik fout.
Los daarvan, blij dat .WAVE afgespeeld wordt en ik heb er ook een paar .FLAC's op staan. Die klinken ook prima, voor zover de audio in de ID.3 prima is haha. Nowhere near the quality die ik zou wensen, maar het is ok.

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 14:40
Freakie1NL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:28:
YouTube: Aiways U5 vs. Volkswagen ID.3 - AutoWeek dubbeltest

Een aantal terechte kritiek punten maar ook dingen dat ik denk "als je auto beter kant heb je dat aangepast". Zoals Navi met tegelijkertijd accu status in het hoofdscherm. Dat is prima mogelijk. Moet je alleen zelf instellen.
En in zo'n test hebben ze het dan niet over het maar op 1 fase kunnen laden van die Aiways. Sta je dan 12 uur aan de lader.....

Toch wel belangrijk punt bij een test lijkt me.

• Simply1337
Een Zweedse Instagram er die bericht heeft gekregen van zijn dealer zegt dat de 2.1 / OTA wordt uitgerold vanaf 1 maartergens in maart. 1st edities eerst en daarna de rest.

Dus.. First on the road, first gets the update.

ID.3 1st gebruikers, update komt eraan!

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 05-02-2021 22:30 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Eerst zien dan geloven.

• Simply1337
Zou me gewoon niet verbazen dat het de 0783 is.. :')

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-11 18:28

SFA

Alfred66 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:58:
[...]

Ook met 0564 hoort het voorverwarmen gewoon te werken ook zonder laad kabel. Soms krijg je een error in de app maar meestal werkt het. Het beste is om na het starten van de voor verwarming de app even open te laten. Volgens mij duurt het gewoon even voordat de communicatie tot stand komt.
Ik heb dit met 0783 zelfs nu ook in mijn ID.4. Krijg het laden niet eens gestart.. Iemand een idee hoe op te lossen?

ID.4 1ST

• Replay256
  • Niet online
Zit er eigenlijk keyless locking op de ID.4 max Keyless entry dat werkt perfect. Kan het nergens in het menu vinden. Iemand een idee

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Replay256 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 06:16:
Zit er eigenlijk keyless locking op de ID.4 max Keyless entry dat werkt perfect. Kan het nergens in het menu vinden. Iemand een idee
Yes. Maar niet door weg te lopen. Je moet je hand op de deurklink leggen om hem te sluiten.

.

• Ultraman
  • Laatst online: 14:41

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Alfred66 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:58:
[...]

Ook met 0564 hoort het voorverwarmen gewoon te werken ook zonder laad kabel. Soms krijg je een error in de app maar meestal werkt het. Het beste is om na het starten van de voor verwarming de app even open te laten. Volgens mij duurt het gewoon even voordat de communicatie tot stand komt.
Hoort wel, maar doet het helaas niet altijd. Dit is de uitzondering: Op auto's met single zone climate control werkt de preheating (nog) niet.
De ID.3 1st's hebben allen two zone climate control. Daarvoor zou de preheat keurig moeten werken.
De ID.3 series met single zone, zoals de Life en de Business, daarvan werkt preheat bij mijn weten nog niet. Hier heb ik met mijn ID.3 Business ook last van.
Van de ID.4 weet ik niet met wat voor climate control ze zijn uitgerust. Maar ik gok dat als het two zone is dat het werkt en met single zone ook niet?

Wat ik onhandig vind in de draad is wanneer iemand een vraag/probleem heeft dikwijls hij/zij daarbij niet vermeld welke uitvoering het betreft. Zou heel fijn zijn als men dat er voortaan bij zet. Misschien iets om in de topic waarschuwing te zetten?

Ik heb de posts van @BartFS bekeken. Die heeft een ID.3 Life, die heeft single zone climate control. Daarop werkt de preheating en timers daarvoor met 0564 niet. Hoe dan met 0783 zit weet ik niet. Mocht iemand dat wel weten dan hoor ik het graag.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:25
pietermx schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:26:
Op m’n ID.4 1st Max (dus met TA) zie ik inderdaad de auto’s naast me, overigens zie je die alleen als je de view van het display bij je stuur aanpast (zodat het meest linker blok alle ruimte krijgt).

Hoe dan ook, ja verkeer naast en waarschijnlijk ook (deels) achter wordt gedetecteerd door TA.
Op mijn ID.4 1st zie ik het ook, zou daar dus niet aan moeten liggen...

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
SFA schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 23:16:
[...]

Ik heb dit met 0783 zelfs nu ook in mijn ID.4. Krijg het laden niet eens gestart.. Iemand een idee hoe op te lossen?
Bij mij (ID.4 First) werkt het voorverwarmen elke dag feilloos. Maar ik heb dan ook voldoende andere zaken (ter compensatie 😃) die niet werken. Zie mijn eerdere posts.

Ik heb de eerste keer alles via het menu in de auto ingesteld. Alle weekdagen hetzelfde patroon en dat blijft feilloos werken. Mijn app verbinding werkt ook vaak niet dus ik heb het nooit op een andere manier ingesteld.

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-11 11:17
ID3 business, voorverwarmen heeft één keer gewerkt. Verder doet ie het nooit.

Sinds deze week last dat als er geluid via CarPlay speelt (bvb Flitsmeister) de radio niet automatisch hervat. Dat moet ik dan steeds handmatig doen, anders stilte. Iemand hier bekend mee? Voorheen werkte het prima.

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
Electromonkey schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:25:
[...]

Op mijn ID.4 1st zie ik het ook, zou daar dus niet aan moeten liggen...
Weet je dit zeker? Heb ook id4 1st maar zie geen auto’s naast me op display, alleen voor me

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Terecht punt van @Ultraman

Heb zojuist een Google Excel Docs (noem hoe je het wil noemen :-) ) gemaakt zodat iedereen die dit topic volgt snel kan zien wie welke auto heeft. Want hoewel ik het met Ultraman eens ben dat het gewoon handig is om te vermelden, zie ik af en toe door de bomen het bos niet meer of iemand het over een ID.3 of ID.4 heeft. Laat staan de verschillende versies. Als iedereen die dat ziet zitten hem invult kunnen we deze onduidelijkheid verminderen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Freakie1NL op 06-02-2021 10:27 ]

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 18:55
Freakie1NL schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:26:

Heb zojuist een Google Excel Docs (noem hoe je het wil noemen :-) ) gemaakt zodat iedereen die dit topic volgt snel kan zien wie welke auto heeft. Want hoewel ik het met Ultraman eens ben dat het gewoon handig is om te vermelden, zie ik af en toe door de bomen het bos niet meer of iemand het over een ID.3 of ID.4 heeft. Laat staan de verschillende versies. Als iedereen die dat ziet zitten hem invult kunnen we deze onduidelijkheid verminderen.

***members only***
Goeie, want het vermelden wordt idd ook niet structureel gedaan.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 18:55
@Freakie1NL het valt me op dat je tekst onder je posts hebt
"11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten"

Misschien een gekke vraag, maar hoe krijg je dat daar?

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Braaaii schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:35:
@Freakie1NL het valt me op dat je tekst onder je posts hebt
"11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S, Houten"

Misschien een gekke vraag, maar hoe krijg je dat daar?
Rechts boven onder je profiel button naar instellingen gaan, dan daar vervolgens naar profiel. Daar zie dan handtekening (Signature) staan. Huppa

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 13:35
In mijn ID.4 st (non-max) zie ik ook als er een auto schuin voor me zit. Niet precies naast me, dus geen dode hoek. Denk dat dat die extra sensoren zijn.

Door onregelmatige diensten kan ik de pre heating niet op een vaste tijd en dag instellen. Maar de app werkt toch best redelijk bij mij. Als ik 10 minuten voor vertrek op 'start' klik in de app dan is hij ongeveer 7 van de 10 keer lekker warm. Soms dan krijg ik een 'technische error'. Zal wel een verbindingsprobleem zijn.

Ben benieuwd hoe het maandag gaat met zomerbanden in de sneeuw...

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• Simply1337
wheli schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:00:
Ben benieuwd hoe het maandag gaat met zomerbanden in de sneeuw...
gewoon niet rijden? tussen zomer- en winterbanden rond vriespunt is al een gigantisch veschil qua grip. laatstaan als het nog gaat sneeuwen. hoewel winterbanden ook niet altijd de uitkomst is met zeer slecht weer, maar met zomerbanden, -8 graden [gevoel -14], en heel veel sneeuwsmurrie? dont drive

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Simply1337 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:21:
[...]

gewoon niet rijden? tussen zomer- en winterbanden rond vriespunt is al een gigantisch veschil qua grip. laatstaan als het nog gaat sneeuwen. hoewel winterbanden ook niet altijd de uitkomst is met zeer slecht weer, maar met zomerbanden, -8 graden [gevoel -14], en heel veel sneeuwsmurrie? dont drive
Het zijn wel gloednieuwe banden , dus je hebt wel 8mm profiel, wat dat betreft wel de optimale situatie met zomerbanden. Evengoed zou ik er ook liever winterbanden onder hebben, zeker met achterwielaandrijving.
Heb een keer op de A1-A50 gereden waar iedereen met zomerbanden vast/stil stond in de file en eigenlijk alleen auto's met winterbanden er nog doorheen kwamen (hoewel sneeuwkettingen een beter idee waren geweest). Ik denk dat het vooral een beetje gaat afhangen van waar je rijdt en hoeveel hoogteverschil er in de wegen zit.

• Kampina
AkroBatik schreef op zondag 31 januari 2021 @ 06:53:
[Afbeelding]

Mijn wintervelgen zijn binnen! 19” met Bridgestones.

Ben erg benieuwd wat deze met het verbruik doen 🤣

Ook wel mooi dat je die sportieve remmen achter zo mooi ziet zitten. Blauwe sport klauwen met keramische schrijven. Ziet er echt heel tof uit🙄
Vandaag toevallig in Oisterwijk op bezoek geweest?
Zag vanmiddag in Oisterwijk ook een blauwe ID.4 met exact dezelfde velgen staan.
Daar val je natuurlijk mee op :)

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 13:35
Simply1337 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:21:
[...]

De aard van mijn werk vereist helaas dat ik de weg op moet. ;w

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Kampina schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Zag vanmiddag in Oisterwijk ook een blauwe ID.4 met exact dezelfde velgen staan.
Haha gespot!

Wisten jullie dat je je home scherm kunt personaliseren? Dat je verschillende lay-outs kunt kiezen en daar vervolgens “apps” of buttons in kan plakken?

Denk het wel.

Wisten jullie ook dat vanaf het derde scherm, kan helaas niet bij de eerste, je kunt kiezen voor App-connect (apple carplay, maar denk ook android auto) en knoppen? Zoals hieronder dus?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V-Dk2IQyoNTJnr4zhnaMfl8lTlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZJ6e8tJaqGQx4YRGAv4eHKDo.jpg?f=fotoalbum_large

Tegelijkertijd ook weer een bizar nadeel gevonden. Je kan niet bepaalde knoppen in meerdere schermen gebruiken 🤣

[ Voor 5% gewijzigd door AkroBatik op 06-02-2021 14:31 ]

.

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:18
@AkroBatik dat laatste wist ik niet. Ik ren meteen naar de auto om het uit te proberen!

Het werkt! Heb het actief gekregen op het 2e scherm door alle voorgaande schermen te verwijderen na het aanmaken van deze.

[ Voor 41% gewijzigd door Kacang op 06-02-2021 14:34 ]

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

Kampina schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:30:
[...]

Oisterwijk is dan volgens mij een ID4 hotspot :) .’Ik kom er ook wekelijkse met mijn grey mangan(inmiddels meer modder bruin) en zie daar regelmatig ook een witte id4 rond rijden.

• Kampina
J.W schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:31:
[...]

Oisterwijk is dan volgens mij een ID4 hotspot :) .’Ik kom er ook wekelijkse met mijn grey mangan(inmiddels meer modder bruin) en zie daar regelmatig ook een witte id4 rond rijden.
Ik woon ook in Oisterwijk (heb een grey) en zag laatst op zondag ook een grey tussen Tilburg en Hilvarenbeek zien rijden. Dat ben jij wellicht? Een witte (met cijfer 250 in kenteken) heb ik ook al vaker hier gespot. Verder nog een keer een grey in Uden gezien maar verder nog weinig ID.4 in het wild

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:10
De laatste dagen eigenlijk voor het eerst dat ik elke dag wel een id3 op de weg tegen kom. Heeft wat maanden geduurd.

• Simply1337
AkroBatik schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Haha gespot!

Wisten jullie dat je je home scherm kunt personaliseren? Dat je verschillende lay-outs kunt kiezen en daar vervolgens “apps” of buttons in kan plakken?

Denk het wel.

Wisten jullie ook dat vanaf het derde scherm, kan helaas niet bij de eerste, je kunt kiezen voor App-connect (apple carplay, maar denk ook android auto) en knoppen? Zoals hieronder dus?

[Afbeelding]

Tegelijkertijd ook weer een bizar nadeel gevonden. Je kan niet bepaalde knoppen in meerdere schermen gebruiken 🤣
Je kunt ook je notificatiescherm favorieten aanpassen door lang te drukken. je kunt de opties slepen naar 1 van de 4 plekken

Toevallig gaat mn videos morgen en overmorgen over dit dingetje live. had het ook recent ontdekt :*)

• J.W

J.W

Kampina schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Ik woon ook in Oisterwijk (heb een grey) en zag laatst op zondag ook een grey tussen Tilburg en Hilvarenbeek zien rijden. Dat ben jij wellicht? Een witte (met cijfer 250 in kenteken) heb ik ook al vaker hier gespot. Verder nog een keer een grey in Uden gezien maar verder nog weinig ID.4 in het wild
Zou best kunnen, woon in België maar kom oorspronkelijk uit Oisterwijk dus ben er regelmatig.

Mijn grey valt wel op zit vol onder de modder. Zijn vol aan het verbouwen dus een grote modderpoel thuis.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:29:
[...]

Je kunt ook je notificatiescherm favorieten aanpassen door lang te drukken. je kunt de opties slepen naar 1 van de 4 plekken

Toevallig gaat mn videos morgen en overmorgen over dit dingetje live. had het ook recent ontdekt :*)
Die dingen staan ook in de handleiding.

Die van de app connect niet en zie je alleen als je voldoende extra schermen blijft toevoegen. 7(8)7

.

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3A0cdW8W8AvpdtU6o2UNzTxMHaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOMjr9m2adotiQL7E2jL3sNf.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds vandaag wil mijn ID.4 niet meer online. Vanochtend deed hij het nog en daarna niet meer. Dus communicatie met is app is ook weg. Hebben hier meer gebruikers last van of weet iemand een oplossing.

Moet wel zeggen dat het scherm de laatste tijd steeds trager wordt. Je moet echt soms 2-3 keer drukken voor dat hij bv een bestemming pakt of terug naar het home scherm gaat.

Een bestemming die ik donderdag naar de auto had gestuurd kwam pas vandaag binnen, wel vaag

Heb de auto al een maand, maar pas vandaag een keer een langer stuk gereden en kwam uit op een gem verbruik van 21,7.
Maar voor de rest een heerlijke auto, nog 2 weken wachten voor de winterbanden. LM heeft daar nu een oplossing voor met 20 inch ipv 21. De komende dagen blijft hij lekker op zi'n plekje staan.

• F.B.
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-11 16:11
Bij mijn ID.3 gebeurde dit van de week ook. De volgende ochtend kwam hij weer online.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

edkreuk schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 17:38:
[Afbeelding]
Sinds vandaag wil mijn ID.4 niet meer online. Vanochtend deed hij het nog en daarna niet meer. Dus communicatie met is app is ook weg. Hebben hier meer gebruikers last van of weet iemand een oplossing.

Moet wel zeggen dat het scherm de laatste tijd steeds trager wordt. Je moet echt soms 2-3 keer drukken voor dat hij bv een bestemming pakt of terug naar het home scherm gaat.

Een bestemming die ik donderdag naar de auto had gestuurd kwam pas vandaag binnen, wel vaag

Heb de auto al een maand, maar pas vandaag een keer een langer stuk gereden en kwam uit op een gem verbruik van 21,7.
Maar voor de rest een heerlijke auto, nog 2 weken wachten voor de winterbanden. LM heeft daar nu een oplossing voor met 20 inch ipv 21. De komende dagen blijft hij lekker op zi'n plekje staan.
Vreemd. Ik heb de app al een paar geer gebruikt terwijl ik in de auto zat om een navigatie bestemming in te geven. Hij kwam dan real-time binnen.

Doe dat voornamelijk omdat de navigatie echt enkel adressen herkent, terwijl de app ook veel meer POI’s kent omdat deze google gebruikt en de navigatie niet.

.

• J.W

J.W

AkroBatik schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:17:
[...]

Haha gespot!

Denk het wel.

[Afbeelding]

Ik wist dus niet dat je vanaf het 3e scherm deze layout kon krijgen. Gelijk aangepast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRJ5ZyyWkgI6LQEgJnw2onw6Hmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/votNrZijhCy1nvGsCWatV1yH.jpg?f=fotoalbum_large

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
--Christiaan-- schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:34:
ID3 business, voorverwarmen heeft één keer gewerkt. Verder doet ie het nooit.

Hier idem in de ruim drie maanden dat ik er in rijdt. Ik hoop dat de software update daar korte metten meemaakt. Voor de rest geen klachten.

Sinds deze week last dat als er geluid via CarPlay speelt (bvb Flitsmeister) de radio niet automatisch hervat. Dat moet ik dan steeds handmatig doen, anders stilte. Iemand hier bekend mee? Voorheen werkte het prima.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ultraman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:07:
[...]

Hoort wel, maar doet het helaas niet altijd. Dit is de uitzondering: Op auto's met single zone climate control werkt de preheating (nog) niet.
De ID.3 1st's hebben allen two zone climate control. Daarvoor zou de preheat keurig moeten werken.
De ID.3 series met single zone, zoals de Life en de Business, daarvan werkt preheat bij mijn weten nog niet. Hier heb ik met mijn ID.3 Business ook last van.
Van de ID.4 weet ik niet met wat voor climate control ze zijn uitgerust. Maar ik gok dat als het two zone is dat het werkt en met single zone ook niet?

Wat ik onhandig vind in de draad is wanneer iemand een vraag/probleem heeft dikwijls hij/zij daarbij niet vermeld welke uitvoering het betreft. Zou heel fijn zijn als men dat er voortaan bij zet. Misschien iets om in de topic waarschuwing te zetten?

Ik heb de posts van @BartFS bekeken. Die heeft een ID.3 Life, die heeft single zone climate control. Daarop werkt de preheating en timers daarvoor met 0564 niet. Hoe dan met 0783 zit weet ik niet. Mocht iemand dat wel weten dan hoor ik het graag.
Hier een ID.3 Business met 0783. Dus single zone climate control. Preheating werkt niet.

Weet trouwens iemand waar die (volgens mij ) sensor voor dient in een ID.3 (misschien ook ID.4) boven het netje en onder het infotainmentsysteem?

[ Voor 5% gewijzigd door niki_lauda op 06-02-2021 20:27 . Reden: Aanvullende vraag ]

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-09 22:49
niki_lauda schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Hier een ID.3 Business met 0783. Dus single zone climate control. Preheating werkt niet.

Weet trouwens iemand waar die (volgens mij ) sensor voor dient in een ID.3 (misschien ook ID.4) boven het netje en onder het infotainmentsysteem?
Bijzonder. Mijn ID.3 business heeft gewoon dual zone climate control. Ik ging er vanuit dat het een standaard functie was.

• niki_lauda
  • Nu online

niki_lauda

Apple_Minded schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:46:
[...]

Bijzonder. Mijn ID.3 business heeft gewoon dual zone climate control. Ik ging er vanuit dat het een standaard functie was.
Welke software versie heb je?

• Galahad
niki_lauda schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 21:59:
[...]

Welke software versie heb je?
0783, zit daar verschil in? Kan me niet herinneren dat ik met 0562 maar een zone had.

• niki_lauda
  • Nu online

niki_lauda

Apple_Minded schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:01:
[...]

0783, zit daar verschil in? Kan me niet herinneren dat ik met 0562 maar een zone had.
Nee heb ook 0783
Maar zie volgende in de prijslijst
Life Business

●-FunctioneelAirconditioning automatisch (Climatronic), 1-zone
● ●

[ Voor 7% gewijzigd door niki_lauda op 06-02-2021 22:16 ]

• Galahad
niki_lauda schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Nee heb ook 0783
Maar zie volgende in de prijslijst
Life Business

●-FunctioneelAirconditioning automatisch (Climatronic), 1-zone
● ●
Bijzonder, ik kan toch echt voor zowel links als rechts verschillende temperaturen kiezen.

• Simply1337
*knip*

[ Voor 246% gewijzigd door Simply1337 op 07-02-2021 01:01 ]

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 10:01
Vanmiddag met mijn vriendin langs de dealer geweest waar ik afgelopen dinsdag een 2020 ID.4 gekocht heb. Die was meteen verliefd op een witte ID.3 (ook 2020) en aangezien haar 11 jarige Aygo toch aan vervanging toe was hebben we de knoop meteen doorgehakt (had er al wel eerder op gezinspeeld hoor dus was niet echt een bevlieging :) ).

Nu mijn vraag: ik heb voor haar een VW ID account aangemaakt en de app geïnstalleerd. Kan ik mijn auto (die onder mijn account komt te hangen) ook onder die van haar erbij hangen zodat zij zowel mijn als haar auto ziet en vica versa?

Ik zie wel de mogelijkheid om meerdere auto's in de app te zetten maar kunnen ze ook aan meerdere accounts hangen?

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

• Galahad
[b]Chris P. in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Nu mijn vraag: ik heb voor haar een VW ID account aangemaakt en de app geïnstalleerd. Kan ik mijn auto (die onder mijn account komt te hangen) ook onder die van haar erbij hangen zodat zij zowel mijn als haar auto ziet en vica versa?

Ik zie wel de mogelijkheid om meerdere auto's in de app te zetten maar kunnen ze ook aan meerdere accounts hangen?
Nee dit werkt nog niet, er schijnt een update van de app aan te komen waarbij een berijder met eigen account aan de auto kan worden toegevoegd.

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 10:01
Thnx, dan wachten we op de update

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

• Alfred66
niki_lauda schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 19:59:
[...]

Dat is een temperatuur sensor. Zie hier https://evflux.pro/id3-interior voor een overzicht van alle kabels en sensoren in het interieur

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-11 10:38
jarno1974t schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Weet je dit zeker? Heb ook id4 1st maar zie geen auto’s naast me op display, alleen voor me
Probeer is op de acc een auto rechts in te halen, dan zie je hem zeker. Hij gaat je voortijdig af remmen

• pietermx
jarno1974t schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 09:58:
[...]

Swipe met de view knop op je stuur zodat het linker blok (met ACC / belijning info enzo) de meeste ruimte krijgt. Je ziet dan 3 stroken ipv 1.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• juanpabloo
  • Nu online
Zo, iemand al weggekomen op zomerbandjes en een hele steady rechterteen?

• Simply1337
Zonder travel assist zie je de rijstroken ernaast niet. Heel sf en toe flikkert er wat links of rechts qua auto.

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Weet iemand hoe je ASR / anti slip uit kunt zetten? Is dit ESC of TCS? Ik zie nergens de optie om dit uit te zetten

[ Voor 38% gewijzigd door gehlan op 07-02-2021 10:22 ]

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:14
gehlan schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:18:
Weet iemand hoe je ASR / anti slip uit kunt zetten? Is dit ESC of TCS? Ik zie nergens de optie om dit uit te zetten
Nee dat gaat niet helaas. Als je wilt driften kun je wel de ABS-zekering eruit halen zoals iemand een stukje terug zei :D

• Simply1337
Zekering F13 25A is de ABS/ESP voor de ID3/4

Let Op: zelf nog niet getest, staat nergens vermeld, VW deelt deze info niet. Zelf van een YT-commentaar gelezen.

Niet doen.. werkt niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 09-02-2021 17:37 ]

• jarno1974t
Simply1337 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:03:
Zonder travel assist zie je de rijstroken ernaast niet. Heel sf en toe flikkert er wat links of rechts qua auto.
Dit is waarschijnlijk de reden dat ik 1 rijstrook zie, heb die functie dat er afgeremd wordt door bocht/verkeersborden -uiteraard- uit staan

• jarno1974t
Simply1337 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:57:
Zekering F13 25A is de ABS/ESP voor de ID3/4

Let Op: zelf nog niet getest, staat nergens vermeld, VW deelt deze info niet. Zelf van een YT-commentaar gelezen.
Zijn daar al filmpjes van? 🍿

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-11 10:38
juanpabloo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:03:
Weg komen was gelukt alleen daarna inparkeren was geen succes. Eerst al het sneeuw met een schep weg gehaald en daarmee stond hij weer netjes

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
Mooi verhaal in NRC over Diess en de transformatie van VW naar elektrisch rijden

https://www.nrc.nl/nieuws...olgende-conflict-a4030713

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:54

ThePsycho

Biertje?

Ultraman schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:07:
[...]

De ID.3 series met single zone, zoals de Life en de Business, daarvan werkt preheat bij mijn weten nog niet.
Wel apart, ik heb nu een Life met single zone, maar preheating werkt bij mij 9/10 keer...
Volgens mij ook gewoon 0783, maar dat zou ik nog even voor de zekerheid kunnen controleren

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• bilgy_no1
KrlGl schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:08:
Mooi verhaal in NRC over Diess en de transformatie van VW naar elektrisch rijden

https://www.nrc.nl/nieuws...olgende-conflict-a4030713
Heel interessant. In feite was Carlos Ghosn van Renault Nissan ook zo'n topman die hard inzette op elektrificatie. Maar door soortgelijke weerstand (en zijn uiteindelijke 'vertrek') is het daar helemaal stilgevallen en nu komen ze veel te laat met veel te weinig.

Of Diess alles goed doet kan ik niet zeggen, maar feit is wel dat ik zonder die strategie nu geen VW in bestelling zou hebben gehad.

• Alfred66

• Alfred66
Btw. Ik moest net op de weg zijn maar de ID.3 rijdt heel goed in dit soort winterse omstandigheden. Weliswaar met winterbanden maar dan doet het hoge gewicht in combinatie met achterwielaandrijving wonderen. Driften zoals in dat filmpje lukt niet zo daarvoor grijpt ESP en ABS veel te veel voor in maar het voelt allemaal betrouwbaar en makkelijk. Verbruik was wel heftig met >300wh/km maar dat mag de pret niet drukken 8)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
juanpabloo schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:03:
Om eerlijk te zijn vind ik 'm aardig uitbreken op zomerbandjes. Best leuk maar niet helemaal geschikt weggedrag voor de gemiddelde rijder denk ik.

• jarno1974t
Kan je via de app de ruiten ontdooien? Id.4 1st geen max. Mij lukt het niet

Op zich bijzonder, bij mn e-Golf kon dat wel. Had meer in-app functies

• pietermx
jarno1974t schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:21:
Kan je via de app de ruiten ontdooien? Id.4 1st geen max. Mij lukt het niet

Op zich bijzonder, bij mn e-Golf kon dat wel. Had meer in-app functies
Instellingen -> Klimatisering -> Automatische ruitverwarming

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYvKvdBJtrFKBL_S1ECYZdjE2WU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uSmYySzoQPtColnp2EZlB8bt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door pietermx op 07-02-2021 17:50 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

Boy

www.byoscoop.nl

Flitsmeister Android versie is nu beschikbaar in beta:

https://blog.flitsmeister...flitsmeister-e1263476b266

Hier directe link naar beta: https://play.google.com/apps/testing/nl.flitsmeister

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• Matthijsdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-07 10:09
Ik ben wel benieuwd hoe goed het zicht naar achteren is.
Zelf ben ik een egolf gewend, deze heeft een grote achteruit en dus ook goed zicht.
De ID3 heeft lijkt het een kleinere achter ruit, hoe wordt dit ervaren?

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Freakie1NL schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:26:

***members only***
@Simply1337 zou jij de link (met members only tag actief) kunnen toevoegen aan de startpost?

• jarno1974t
pietermx schreef op zondag 7 februari 2021 @ 17:48:
[...]

Instellingen -> Klimatisering -> Automatische ruitverwarming

[Afbeelding]
Dat zie ik niet in de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7s2NHw-2zWN8KR-KwA_CvetSP3E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vm9GvOhqaT3Iy61zzlWt2qJS.png?f=fotoalbum_large

• Mrloki
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:27
Hallo allemaal!

Ik ben sinds december eigenaar van een ID.4 1st Max (wit) en heb sinds een aantal dagen deze thread gevolgd.

Lijkt mij leuk om de komende tijd mooie ervaringen uit te wisselen hier!

• jarno1974t
Ah, nu zie ik het het ook. Heb in de auto het exitscherm aangepast met ‘klimatiseren aan’ en nu staat het wel in de app

Danku

• Simply1337
Freakie1NL schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:49:
[...]

@Simply1337 zou jij de link (met members only tag actief) kunnen toevoegen aan de startpost?
Ben bezig met het updaten van de Startpost. neem de linkje ook mee. ETA geen idee, maar is wel aan orde dat het geupdate moet worden.

• Simply1337
Simply1337 schreef op zondag 20 december 2020 @ 22:15:
Nu de volgende ID op markt komt en men ze langzamerhand ontvangen is het wellicht tijd om net als in andere topics van verkeer een onderscheid te maken van verschillende voertuigen als we specifieke problemen ondervinden of vragen hebben. Zodat men ook wat directer kan antwoorden door mensen die ook ervaringen hebben met die betreffende auto.

vragen/problemen/ontdekkingen kunnen we dan met [3/4] of 3./4. beginnen zodat men weet over welke auto gaat. En als het echt specifiek gaat [1/1P/1M/L/B/F/T/M] erbij (1st/1st Plus /1stMax/Life/Business/Family/Tech/Max]

9/10x zullen de vragen wel kunnen worden beantwoordt door beide voertuigrijders, maar soms heb je toch wat beter inzicht qua rijder van de ene kamp.

Wat vinden jullie ervan?
2 maanden geleden voorgesteld.. laten we het maar ook doen als er vragen zijn. Begin met 3. of 4. en als het een uitvoeringspecifieke vraag is, is het wellicht handig om het ook erbij toe te voegen.

Dus..

3.1 -> ID.3 1st
3.1P -> ID.3 1st plus
4.1M -> ID.4 1st Max
4.T -> ID.4 Tech
3.L -> ID.3 Life
3.M -> ID.3 Max
[of zonder puntjes ook goed, je snapt het]

Dus als ik echt specifieke vragen heb voor mede id4 1st max gebruikers:

4.1M
Hey jongens, heb je dit ook ervaren etc?

Helpt ons wel de goede richting als we een antwoord willen geven :P

• bilgy_no1
Simply1337 schreef op zondag 7 februari 2021 @ 20:53:
[...]

2 maanden geleden voorgesteld.. laten we het maar ook doen als er vragen zijn. Begin met 3. of 4. en als het een uitvoeringspecifieke vraag is, is het wellicht handig om het ook erbij toe te voegen.

Dus..

3.1 -> ID.3 1st
3.1P -> ID.3 1st plus
4.1M -> ID.4 1st Max
4.T -> ID.4 Tech
3.L -> ID.3 Life
3.M -> ID.3 Max
[of zonder puntjes ook goed, je snapt het]

Dus als ik echt specifieke vragen heb voor mede id4 1st max gebruikers:

4.1M
Hey jongens, heb je dit ook ervaren etc?

Helpt ons wel de goede richting als we een antwoord willen geven :P
Goed punt. Ik vind het zelf af en toe behoorlijk verwarrend welk model het betreft wanneer iemand een vraag stelt. Denk soms dat het handiger zou zijn om per model een Topic te maken (zoals voor bijv. de Enyaq), maar aan de andere kant is veel software weer gelijk tussen de ID.3 en ID.4.

Anyway, ik zal dit proberen in acht te houden.
Pagina: 1 ... 66 ... 385 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.