Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 65 ... 385 Laatste
Acties:

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:31

Freakie1NL

Grote Baas

F.B. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:24:
In mijn geval gaat het om lease van de ID.3. Ik ga hierover wel in gesprek denk ik.
Dan betaal je er dus al bijtelling over en een vergoeding naar de LM over.

Mijn tip, speel dit via de LM. Toen ik bij mij het juiste poppetje van de LM te pakken kreeg begonnen ze bij PON pas een beetje te bewegen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:10
F.B. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:17:
Ik ben net gebeld door de dealer dat de afspraak om de “steunhaak” te monteren niet door kan gaan. Deze is op voorraad, maar mag niet worden gemonteerd vanwege software problemen. De afspraak is nu uitgesteld tot nader order vanuit de importeur.
Apart verhaal. Is die echt op voorraad? :') Bij mijn dealer zou het eind maart worden ivm er dus geen voorraad is maar ze hebben 1 trekhaak ontvangen welke ik morgen gewoon gemonteerd krijg.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
AMARONE schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:24:
[...]

Apart verhaal. Is die echt op voorraad? :') Bij mijn dealer zou het eind maart worden ivm er dus geen voorraad is maar ze hebben 1 trekhaak ontvangen welke ik morgen gewoon gemonteerd krijg.
heb je niet toevallig F.D's steunhaak gekregen? |:(

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• AMARONE
Simply1337 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:31:
[...]

heb je niet toevallig F.B's steunhaak gekregen? |:(
Zou wat zijn haha, naja, mijn dealer weet dat ik enthousiast was over de ID.3 dus die hebben mij net als bij de levering van de auto zelf bovenaan gezet. (die trekhaak ligt er al 1 week bij ze, hoop ik :o )

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:45
Ik kreeg gisteren een telefoontje van de garage dat ze bij mijn id.3 maandag de steunhaak kunnen plaatsen....

Ik heb gevraagd of dan meteen update 2.1 er op komt (2.0 heb ik al) maar dat hoor ik nog.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• F.B.
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13-11 16:11
Ik ben benieuwd of jullie nog afgebeld worden. Volgens mijn dealer was 2.1 nog niet uit.

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 16:06
Winterbandjes met Platin P99 velgen 7.5Jx18 ipv de First Plus velgen. Setje velgen met vaste klanten korting Eur 704. 215/55R18 winterbandjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYxmkjrNhJfahAhTyIzmgXzh3dg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJ4RpVKOwjtS2Uhu7K3SDm4L.jpg?f=fotoalbum_large

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• Simply1337
Voor de mensen die zich nog afvragen hoe de laadcurve is van een ID.4. Check the ProS lijn.

ProS = Id.3 77kWh = ID.4 77 kWh. Die curve zag ik zelf ook. iedergeval tot 45%. toen vond ik het weer genoeg :P
Afbeeldingslocatie: https://cdn.motor1.com/images/mgl/8800o/s3/volkswagen-id-3-fast-charging-source-battery-life.webp

• AMARONE
F.B. schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:58:
Ik ben benieuwd of jullie nog afgebeld worden. Volgens mijn dealer was 2.1 nog niet uit.
Klopt, zolang er in Duitsland nog geen mensen in de Facebook groepen iets melden hoeven wij ons hier nog niet druk te maken om 2.1

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Nou, na de storing van maandag de ID.3 weggebracht. Geen oplossing vooralsnog, melding gemaakt bij de fabriek en afwachten. Voorlopig met een handgeschakelde leenauto op pad.

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-10 10:54
Ik zie nu net op de website van VW dat ze €4.000,- premie geven op de ID.3 1st Plus en Max voorraad met kenteken 2020 :S

Nu rijd ik in een Plus omdat een Max niet in het leasebudget ging maar met die €4.000,- korting had het zeer waarschijnlijk wel gepast -O-

PS. ben heel blij met de Plus hoor, maar Travel Assist had toch wel erg fijn geweest, haha!

[ Voor 15% gewijzigd door BDelamontagne op 03-02-2021 16:54 ]

• GOLFID
  • Laatst online: 07-11-2021
Vraagje; wat is feitelijk het verschil in D of B rijden? mbt energieverbruik

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:59
BDelamontagne schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:53:
Ik zie nu net op de website van VW dat ze €4.000,- premie geven op de ID.3 1st Plus en Max voorraad met kenteken 2020 :S

Nu rijd ik in een Plus omdat een Max niet in het leasebudget ging maar met die €4.000,- korting had het zeer waarschijnlijk wel gepast -O-

PS. ben heel blij met de Plus hoor, maar Travel Assist had toch wel erg fijn geweest, haha!
Volgend jaar is het weer goedkoper / zijn er nieuwere modellen, niet terugkijken :N maar genieten van wat je rijdt :Y *O*

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 13:35
GOLFID schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:54:
Mijn ervaring: op de snelweg rij ik in D, je rolt dan gewoon uit en er is weinig regeneratie. Maar als je de rem een beetje indrukt dan remt hij op de regeneratie en niet op de echte remmen. Hierdoor is er geen verlies van energie bij het omzetten van kinetische energie naar de batterij.
Dus het is de meest efficiënte stand. Echter, door het hoge gewicht duurt uitrollen, zeker op lage snelheid heeeeeel lang.

Binnen de bebouwde kom rij ik in B; dan rij je lekker door en 'rem' je door gas los te laten. Met name voor de mensen voor- en achter je fijn. Maar dus wel minder zuinig.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 18:55
Misschien een vreemde vraag, maar waarom zou ik mijn ID.3 linken aan mijn wifi netwerk (buiten het binnenhalen van grote updates)?

Zijn er verder nog zaken waarom dit zou moeten bv.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
BDelamontagne schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:53:

Over het algemeen zijn dit soort premies niet voor Leasemaatschappijen maar voor particulieren. Moet je een beter gevoel geven ;-)

• BDelamontagne
theHoff schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:53:
[...]

Over het algemeen zijn dit soort premies niet voor Leasemaatschappijen maar voor particulieren. Moet je een beter gevoel geven ;-)
Haha ja dat houd ik dan maar in mijn achterhoofd als troost :P

Heb er inmiddels 1200km probleemloze kilometers met de Plus opzitten, ik ben dik tevreden 8)

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02
Braaaii schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:53:
Misschien een vreemde vraag, maar waarom zou ik mijn ID.3 linken aan mijn wifi netwerk (buiten het binnenhalen van grote updates)?

Zijn er verder nog zaken waarom dit zou moeten bv.
Jazeker... omdat het KAN. :+
Zonder dollen, ik weet het ook niet verder. Misschien voor de toekomst... muziek/youtube in de auto ipv via mobiel netwerk? Webradio? Maarja, op wifi rijd je toch niet dus waarom zit je in de auto...

• Braaaii
@Soeski haha ja dat is waar. Omdat het kan maakt het idd al wel lache 😉. Laat de updates dan maar komen 🤣

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:42
pveatx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 14:59:
Winterbandjes met Platin P99 velgen 7.5Jx18 ipv de First Plus velgen. Setje velgen met vaste klanten korting Eur 704. 215/55R18 winterbandjes.

[Afbeelding]
Staat goed, ik rij in de zelfde uitvoering alleen in mangaan grey. Mag ik vragen waar je de velgen hebt gekocht?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:36

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:27:
[...]

Jazeker... omdat het KAN. :+
Zonder dollen, ik weet het ook niet verder. Misschien voor de toekomst... muziek/youtube in de auto ipv via mobiel netwerk? Webradio? Maarja, op wifi rijd je toch niet dus waarom zit je in de auto...
Ik heb niet top ontvangst van de 4G op m'n oprit volgens mij, dus als ik 'm aan de wifi hang, ga ik ervan uit dat ik betere verbinding met 'm heb als ik wil voorverwarmen of zo.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-11 10:17
Ik heb ook geen originele velgen gehouden. Lijken op pveatx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5cZrEpw4V4MPqrC_OKFHHZm93A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxuywBJqdHyCioA7IbI3s5RK.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UomnQQjtPoR1tWVui7h0mFSPTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lzFpLrYnzuGXKWY4Tnx5cYyA.jpg?f=user_large
Ps garage is nog niet af ;)

[ Voor 20% gewijzigd door mouluh op 03-02-2021 19:46 ]

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:00

MLLL

Palm Treo 650

mouluh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:39:
Ik heb ook geen originele velgen gehouden. Lijken op pveatx
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ps garage is nog niet af ;)
Wat voor gevelbekleding komt erop ?

En wat is die sparing in de zijgevel, komt daar nog een kozijn in?

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
Rev! schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:22:
[...]

Ik had ook usb-C naar usb-A adapters gehaald om er vervolgens achter te komen dat ik geen usb stick van 32gig heb |:( . Naja kan ik temminste mijn kabels hergebruiken.
Lijkt me wel relevant voor deze groep (en als dat niet mag heur ik 't wel he):

V&A aangeboden: Apple USB-C-naar-USB-adapter Wit

Heb 2 USB-C naar USB adapters te koop. Handig! Usb stickie is daarmee geschikt als bron voor ID.x infotainment (heb 't zelf vanochtend getest en works like a charm). Kan ook gebruikt worden om je Nav te updaten met een gewoon USB-stickje

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:00

MLLL

Palm Treo 650

Ultraman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:34:
Het was een kwestie van tijd ;) :
Hitler Reacts to the ID.3 Software Issues

"Don't worry, he's not really going to buy a Leaf" _O-
Die gaat voor deze ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsiP9t9a-8krp__Xc1RFf_dHYko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmObr8KTUhEj3w6GxkyRENTr.jpg?f=fotoalbum_large

• KrlGl
Ik heb liever softwareperikelen dan dit soort ongein:
https://insideevs.com/new...cities-gruber-motors/amp/

:X

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:27
Wat goed is om in gedachten te houden is dat iedere vorm van remmen energieverlies is. Met regeneratie win je die energie (groten)deels terug, maar het beste is om zo min mogelijk te hoeven afremmen.

Het devies is dan: anticiperend rijden. Kijk ver vooruit. Als je bijv op de snelweg al ziet dat ze een paar honderd meter verderop lopen te hannessen bij een invoegstrook maak je dan de inschatting om in D (of zelfs N) te rollen, totdat het is opgelost. Als je dan in B gaat afremmen win je wel meer terug, maar moet je nog meer energie verbruiken om weer op snelheid te komen.

Als je wel moet remmen is B het best. Hoewel VW voor zover ik heb begrepen automatisch al eerst regeneratie gebruikt als je het rempedaal indrukt en pas als meer vertraging nodig is overschakelt naar de remmen.

In de LEAF schakelde ik destijds vaak tussen N, D en B. Als het bij VW inderdaad automatisch gaat zou ik zelf eerder in D rijden. B kun je dan gebruiken om een soort 'one pedal driving' gevoel te hebben.

• BDelamontagne
Hier is een leuk artikel over het verschil tussen de 2 standen en is de Eco Assistance functie in de D modus ook toegelicht. Er staat ID.4, maar dit gaat ook op voor de ID.3.

https://www.volkswagen-ne...recuperation-concept-6658

[ Voor 21% gewijzigd door BDelamontagne op 03-02-2021 20:39 ]

• bilgy_no1
Wat te denken van de problemen met de Model 3 SR+ uit China (met LFP batterijen). Die laden in de huidige kou retetraag, hebben weinig bereik en enorm veel laadverlies.

Ik heb nog lang getwijfeld of ik dat model niet beter kon kiezen ivm sneller laden en het Supercharger netwerk. Maar de grotere bagageruimte gaf de doorslag en blij toe...

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

bilgy_no1 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:36:
[...]

Het devies is dan: anticiperend rijden. Kijk ver vooruit. Als je bijv op de snelweg al ziet dat ze een paar honderd meter verderop lopen te hannessen bij een invoegstrook maak je dan de inschatting om in D (of zelfs N) te rollen, totdat het is opgelost. Als je dan in B gaat afremmen win je wel meer terug, maar moet je nog meer energie verbruiken om weer op snelheid te komen.
.
Het tijdens het rijden naar N schakelen is expliciet vermeld als zijnde niet de bedoeling in de handleiding.

• bilgy_no1
Freakie1NL schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:55:
[...]

Het tijdens het rijden naar N schakelen is expliciet vermeld als zijnde niet de bedoeling in de handleiding.
Ah OK. Ik heb de auto nog niet (komt in april), dus ook de handleiding nog niet gelezen... bij de LEAF was het iig geen probleem.

• mouluh
  • Laatst online: 16-11 10:17
MLLL schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Wat voor gevelbekleding komt erop ?

En wat is die sparing in de zijgevel, komt daar nog een kozijn in?
Beetje off-topic maar kom verticaal latten western red cedar. Ik weet niet over welke sparing je het hebt. Waar auto staat blijft open. Kan doorrijden garage in.

• bilgy_no1
Even door het Chinees heen bijten, maar ik vond het wel geinig om hier de de vooraanblik (0:35) en achteraanblik (1:50) met verlicht logo te zien. Mag hier niet, maar in China en de VS kennelijk wel:

YouTube: 在欧洲销量碾压特斯拉的电动车!2021试驾全新大众Volkswagen ID.4 X

[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 03-02-2021 21:56 ]

• Simply1337
Als we toch met chinese videos gooien :9 , hierbij de ontleding van een ID.4

YouTube: 技术公开课:上汽大众Volkswagen ID.4 X 三电系统拆解解读

• AMARONE
[...]

Wat goed is om in gedachten te houden is dat iedere vorm van remmen energieverlies is. Met regeneratie win je die energie (groten)deels terug, maar het beste is om zo min mogelijk te hoeven afremmen.

Als je wel moet remmen is B het best. Hoewel VW voor zover ik heb begrepen automatisch al eerst regeneratie gebruikt als je het rempedaal indrukt en pas als meer vertraging nodig is overschakelt naar de remmen.

In de LEAF schakelde ik destijds vaak tussen N, D en B. Als het bij VW inderdaad automatisch gaat zou ik zelf eerder in D rijden. B kun je dan gebruiken om een soort 'one pedal driving' gevoel te hebben.
Deels eens met je verhaal ware het niet dat de B en D anders zijn dan bij je Leaf. De B zou ik alleen in stadsverkeer gebruiken, de D stand schijnt overal zelfs zuiniger te zijn door het slimme systeem icm sensoren en navigatie door waar nodig te remmen bij rotondes, scherpe bochten, etc.. . Je merkt ook dat je zelden echt remt maar je vooral regenereert

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

[...]

Persoonlijk vind ik de combinatie regenereren en ACC erg vervelend. Als je een situatie ziet waar je wilt uitrollen en de acc wil uitschakelen, dan druk je op cancel of even kort op de rem. Alleen begint de auto dan gelijk te remmen inclusief remlichten, terwijl je eigenlijk alleen wilt uitrollen.

Daarom rij ik liever in D :Y)

In de Kia e-niro kan je in free coast mode nog een flipper aan het sturen in knijpen wat een goed alternatief voor mij zou zijn. In mn golf GTE schakelde ik vaak terug om dat te bereiken. Dat mis ik nu een beetje. Free coast is altijd free coast.

.

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 16:06
mcmiles schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 19:08:
[...]

Staat goed, ik rij in de zelfde uitvoering alleen in mangaan grey. Mag ik vragen waar je de velgen hebt gekocht?
Matterhorn Bandenservice in Hilversum

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• bilgy_no1
Simply1337 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 15:47:
Voor de mensen die zich nog afvragen hoe de laadcurve is van een ID.4. Check the ProS lijn.

ProS = Id.3 77kWh = ID.4 77 kWh. Die curve zag ik zelf ook. iedergeval tot 45%. toen vond ik het weer genoeg :P
[Afbeelding]
Die laadcurve zie je consistent wel terugkomen.
Ik vond deze analyse wel interessant, met de inschatting dat een softwarematige verhoging van de snelheid op basis van deze curve mogelijk zou moeten zijn:

YouTube: VW ID.3 und ID.4: Mehr Reichweite und bessere Ladeleistung ab nächst...

• Braaaii
Ik zit met een probleem dat mijn wekker in de ochtend (iPhone) op de hardste stand staat nadat hij verbonden is geweest met de auto (Bluetooth en of Apple CarPlay).

Heeft iemand dit probleem ook en weet iemand wat ik kan doen om niet iedere ochtend wakker te schrikken van volume 100% op mijn telefoon.

Zie onderstaande foto’s. In de auto heb ik namelijk nog niks gevonden en eerlijk gezegd heb ik dit ook niet kunnen vinden in IOS. Mogelijk dat ik iets over het hoofd zie.

Na verbonden te zijn geweest met de auto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmTp4zp2u1XmZeJ5PqD8NdyDAoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZxMwwNn9GatK1fhWcj66DHs.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals het geluid standaard op mijn telefoon is ingesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1VX5fKRvohDrZ7jMYHyQd-08Fg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H4N0p6Pjuy4MNPdGLVeO56pO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Braaaii op 04-02-2021 07:50 ]

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
De range die ze aangeven vind ik wel mooi (kan er geen bal van verstaan of dat ook werkelijk haalbaar is)....

555km op 100% accu :P

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• pietermx
maik73 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:32:
[...]

De range die ze aangeven vind ik wel mooi (kan er geen bal van verstaan of dat ook werkelijk haalbaar is)....

555km op 100% accu :P
Kan best kloppen, er staat namelijk NEDC bij. Die is hier gelukkig vervangen voor het iets meer realistischere (maar nog steeds niet waarheidsgetrouwe) WLTP.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Braaaii schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 07:49:
Ik zit met een probleem dat mijn wekker in de ochtend (iPhone) op de hardste stand staat nadat hij verbonden is geweest met de auto (Bluetooth en of Apple CarPlay).

Heeft iemand dit probleem ook en weet iemand wat ik kan doen om niet iedere ochtend wakker te schrikken van volume 100% op mijn telefoon.
Carplay heb ik nog niet maar met gewoon bluetooth heb ik hetzelfde probleem met mijn iPhone/ID.3 en nog geen oplossing.

Als je iets vindt, deel het gerust.

• Simply1337

Zie onderstaande foto’s. In de auto heb ik namelijk nog niks gevonden en eerlijk gezegd heb ik dit ook niet kunnen vinden in IOS. Mogelijk dat ik iets over het hoofd zie.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
auto heeft ook een "spraak" volume. dus als die afgaat even volume omlaag gooien of via de instellingen dan moet het wellicht goed komen? Als het meekomt met de media volume... sorry dan is het tijd om de spraakknop langer ingedrukt te houden en te zeggen "alarm uit" >:)

zijnoot: je merkt wel dat bepaalde elementen wel gehaast doorheen zijn geramd. voor 90% prima.. maar die kleine dingen die je nooit te horen krijgt net niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 04-02-2021 08:47 ]

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 16:34
Zouden er 21 inch winterbanden komen? Mijn baas wil dit jaar nog geen winterbanden op mijn id4 laten leggen simpelweg omdat ze er niet zijn. Andere velgen voor de auto willen ze niet aanschaffen. Nu wachten op volgende winter, maar zullen er uberhaupt 21inch winterbanden komen voor op mijn Narvik velg.

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

• syith
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11 14:03
Mijn vrouw heeft vanochtend een bijna-ongeluk gehad omdat de Front Assist weer eens te actief was. Een fietser kwam van rechts en stopte netjes voor het stoplicht, maar de auto besloot vol in de ankers te gaan waardoor er een busje bijna achter op de auto klapte. Bestuurder van het busje was natuurlijk witheet.
Weet iemand of de softwareupdate dit verhelpt, er staat nu 564 op. De Front Assist is nu even uitgeschakeld (zal ik elke rit opnieuw aan moeten zetten waarschijnlijk), maar ik wil dit wel blijven gebruiken.

• Braaaii
7o9 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 08:43:
[...]

Carplay heb ik nog niet maar met gewoon bluetooth heb ik hetzelfde probleem met mijn iPhone/ID.3 en nog geen oplossing.

Als je iets vindt, deel het gerust.
Zal ik doen. Ik heb nu 0783 en met 0564 had ik hetzelfde met enkel Bluetooth.

• Simply1337
syith schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:37:
Mijn vrouw heeft vanochtend een bijna-ongeluk gehad omdat de Front Assist weer eens te actief was. Een fietser kwam van rechts en stopte netjes voor het stoplicht, maar de auto besloot vol in de ankers te gaan waardoor er een busje bijna achter op de auto klapte. Bestuurder van het busje was natuurlijk witheet.
Weet iemand of de softwareupdate dit verhelpt, er staat nu 564 op. De Front Assist is nu even uitgeschakeld (zal ik elke rit opnieuw aan moeten zetten waarschijnlijk), maar ik wil dit wel blijven gebruiken.
Wellicht laatste vinkje uitschakelen? Als systeem een beweging zag richting de auto, maar hoe dan ook dat is wellicht het schoonvoorbeeld dat het in de binnenstad extra oppassen is met alle fietsers om ons heen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PaKistb.png

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 04-02-2021 09:50 ]

• Simply1337
maik73 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:24:
Zouden er 21 inch winterbanden komen? Mijn baas wil dit jaar nog geen winterbanden op mijn id4 laten leggen simpelweg omdat ze er niet zijn. Andere velgen voor de auto willen ze niet aanschaffen. Nu wachten op volgende winter, maar zullen er uberhaupt 21inch winterbanden komen voor op mijn Narvik velg.
Er zijn gebruikers die een andere formaat banden gebruiken voor de 21's.

Heb deze combinatie voorbij zien komen:
Voor: 245/40R21 ipv 235/45 [nog niet beschikbaar]
Achter: 255/40R21

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Die front assist is erg gevoelig idd. Ik had laatst ook dat de auto vol in de ankers ging. Er stond een voetganger tussen twee rijbanen in en hij draaide zich om waardoor de front assist dacht dat hij ging oversteken en dus vol ingreep. Nu was het een hele krappe situatie waar die persoon stond dus op zich is het goed om dit te hebben alleen loop je wel het risico om eerder in kop staart botsingen terecht te komen.Als alle auto's ooit Car2X hebben dan kunnen ze elkaar waarschuwen maar zover is het nog lang niet...

• AMARONE
Bij mij wel al meerdere keren dat de alarmbellen afgingen maar volgens mij grijpt de auto alleen in als je naar het plafond aan het staren bent of geen blijk van actie geeft.

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 21:48
Inmiddels nog minder dan een maand wachten en dan kan ik eindelijk de ID.4 1st max rijden 🎉
Dat even ter zijde. Ik bedacht me net iets wat ik wil vragen: ik luister eigenlijk altijd podcasts in de auto, maar tot nu toe (Passat 2012 en Talismam 2017) is het zo dat elke keer als ik de auto weer in stap, dan moet ik laaaaaaaang wachten tot het infotainment systeem een keertje werkt, dan moet ik nog weer BT input selecteren en dan pas kan ik luisteren. Echt een heel vervelend 1st world problem :P - Hoe zit dat in de ID.x serie?

Een collega van mij heeft een Focus en die doet hetzelfde, maar bij hem onthoudt de auto dat hij BT moet afspelen en hij gaat altijd netjes verder als hij weer in de auto stapt.

Tweede vraag gaat over audio lag. In mijn vorige auto's was dit best wel hoog, meerdere seconden. Als ik moet wachten, dan wil ik nog wel eens YT/Netflix opzetten, maar dan moet ik de audio via mijn telefoon laten lopen want seconden audio lag via BT is echt irritant :) Het moet sneller kunnen, want oordopjes hebben ook (nagenoeg) geen lag.

Ik ben beniewd hoe dit is in deze modellen :)

• Braaaii
AMARONE schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:01:
Bij mij wel al meerdere keren dat de alarmbellen afgingen maar volgens mij grijpt de auto alleen in als je naar het plafond aan het staren bent of geen blijk van actie geeft.
Ja hier ook. Nog nooit heeft de auto ingegrepen.

• Alfred66
AMARONE schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:01:
Ik denk dat je je daar lelijk in vergist... In mijn geval maakte de front assist in een split second een beslissing en ging gelijk actief ingrijpen. Dus niet eerst een waarschuwing, nee gelijk alles op rood en vol in de remmen! Op zo'n moment wordt je totaal verrast omdat er geen reden is om in te grijpen want die voetganger ging niet oversteken.
In krappe situaties in stadsverkeer moet je hier terdege rekening mee houden.

• Simply1337
Heeft de chinese ID4.X styling, maar dit komt wel in de buurt van de ID.6 hoe we het in EU zullen kennen.

Maar nog groter... op hetzelfde MEB platform.. en zelfde maximum accupakket van 82kwh [wellicht].

https://www.autoweek.nl/a...n-id6-vanuit-alle-hoeken/

Dit wordt geen zuinige oto.

ook 30 cm langer en 20 cm tussen wielen langer.. [extra plek voor accus?]

[ Voor 10% gewijzigd door Simply1337 op 04-02-2021 12:42 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Allereerst natuurlijk vervelende ervaring voor je vrouw, maar naast dat dit inderdaad niet fijn is van de software (zie ook tip van @Simply1337 ) is hier toch echt het busje wat schuldig is. Binnen Europa zijn er strenge toelatingseisen voor auto's waarbij dergelijke systemen ook onderdeel van uit maken. Als die dan ingrijpt, en je dat zelf misschien niet had gedaan, hoeft dit niet perse fout te zijn. Want stopte netjes, kan ook zijn met fietst dik door rood. Zit hij er al voor dan is het te laat.

Achterligger is fout, kan hij boos om worden mijn standaard reactie is dan altijd moet je maar afstand houden.

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 15:17
Heb toevallig van de week op de snelweg even getest wat er gebeurt als je bij Traffic Assist het stuur niet overneemt op het moment dat hij de melding in beeld toont. Wat blijkt? Na een aantal seconden (heb niet getimed) schakelt de ACC zich uit (dus auto mindert vaart) en wordt de gordelriem van de bestuurder 2x ferm aangetrokken, wat dus een soort wakker schud reactie oplevert.

Vooral door dit laatste schrok ik me rot, dat hij snelheid mindert had ik wel verwacht. Wel een mooie feature op zich, ik kan me goed voorstellen dat dit ook gebruikt wordt bij de vermoeidheidsdetectie en het negeren van die signalen.

• RoelReijn
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-11 19:43
dfader schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 11:10:
Inmiddels nog minder dan een maand wachten en dan kan ik eindelijk de ID.4 1st max rijden 🎉
Dat even ter zijde. Ik bedacht me net iets wat ik wil vragen: ik luister eigenlijk altijd podcasts in de auto, maar tot nu toe (Passat 2012 en Talismam 2017) is het zo dat elke keer als ik de auto weer in stap, dan moet ik laaaaaaaang wachten tot het infotainment systeem een keertje werkt, dan moet ik nog weer BT input selecteren en dan pas kan ik luisteren. Echt een heel vervelend 1st world problem :P - Hoe zit dat in de ID.x serie?

Een collega van mij heeft een Focus en die doet hetzelfde, maar bij hem onthoudt de auto dat hij BT moet afspelen en hij gaat altijd netjes verder als hij weer in de auto stapt.

Tweede vraag gaat over audio lag. In mijn vorige auto's was dit best wel hoog, meerdere seconden. Als ik moet wachten, dan wil ik nog wel eens YT/Netflix opzetten, maar dan moet ik de audio via mijn telefoon laten lopen want seconden audio lag via BT is echt irritant :) Het moet sneller kunnen, want oordopjes hebben ook (nagenoeg) geen lag.

Ik ben beniewd hoe dit is in deze modellen :)
Naar mijn ervaring koppelt je telefoon binnen maximaal een aantal seconden. De muziek (Spotify) begint dan ook automatisch af te spelen mits je bluetooth had geselecteerd toen je de auto verliet. Een paar seconden lag heb je volgens mij niet in ID.4 1st max maar ik denk dat het toch irritant genoeg is om geen Netflix / Youtube te kijken via bluetooth. Dat laatste heb ik niet getest trouwens.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:18
II Stevow II schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:23:
Heb toevallig van de week op de snelweg even getest wat er gebeurt als je bij Traffic Assist het stuur niet overneemt op het moment dat hij de melding in beeld toont. Wat blijkt? Na een aantal seconden (heb niet getimed) schakelt de ACC zich uit (dus auto mindert vaart) en wordt de gordelriem van de bestuurder 2x ferm aangetrokken, wat dus een soort wakker schud reactie oplevert.

Vooral door dit laatste schrok ik me rot, dat hij snelheid mindert had ik wel verwacht. Wel een mooie feature op zich, ik kan me goed voorstellen dat dit ook gebruikt wordt bij de vermoeidheidsdetectie en het negeren van die signalen.
Als je nog langer had gewacht je handen van het stuur te houden, gebeurd er nog meer. De auto geeft dan nog twee korte rem tikjes. De claxon gaat aan en de auto gaat helemaal naar stilstand met de alarmlichten aan.
Gezien in een filmpje, niet zelf getest :9

• Simply1337

Voor als je het zelf niet wilt proberen:

Indien wel, niet kijken.. bevat spoilers :>

YouTube: Emergency stop by Emergency Assist | VW ID.4 1st Max

• pietermx
Simply1337 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Voor als je het zelf niet wilt proberen:

Indien wel, niet kijken.. bevat spoilers :>

YouTube: Emergency stop by Emergency Assist | VW ID.4 1st Max
Hehe nice! Je maakt er wel werk van @Simply1337 al die YouTube filmpjes 😄

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Simply1337
pietermx schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:01:
[...]

Hehe nice! Je maakt er wel werk van @Simply1337 al die YouTube filmpjes 😄
Je moet wat in corona tijd. Daarnaast ben dan ook echt benieuwd hoe de auto zichzelf gaat evolueren. Ook met de beloofde OTA enzo.. Dus blijven documenteren documenteren documenteren. En als ik leuke/nieuwe dingen tegenkom die nergens is vermeld even delen met de wereld.

Zoveel anders zal het niet zijn tov Enyaq en wellicht ook de Q4 etron, met beide hun eigen thema sausjes

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:01
Heeft iemand nog leuke features ontdekt zoals het 'met 2 vingers tappen op de warmteslider om direct de stoelverwarming aan te zetten'?

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

juanpabloo schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:44:
Heeft iemand nog leuke features ontdekt zoals het 'met 2 vingers tappen op de warmteslider om direct de stoelverwarming aan te zetten'?
Door puur toeval; door op mode selectie blijven drukken (knop onder scherm) scroll je daar de verschillende modi.

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:27
Simply1337 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 12:38:
Heeft de chinese ID4.X styling, maar dit komt wel in de buurt van de ID.6 hoe we het in EU zullen kennen.

Maar nog groter... op hetzelfde MEB platform.. en zelfde maximum accupakket van 82kwh [wellicht].

https://www.autoweek.nl/a...n-id6-vanuit-alle-hoeken/

Dit wordt geen zuinige oto.

ook 30 cm langer en 20 cm tussen wielen langer.. [extra plek voor accus?]
Is meer een China ding. Meerdere merken hebben daar verlengde versies, puur omdat de Chinese markt hier om vraagt.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

• Simply1337
PB1983 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:57:
[...]

Is meer een China ding. Meerdere merken hebben daar verlengde versies, puur omdat de Chinese markt hier om vraagt.
als de id.4 de Tiguan was, moet je de ID.6 zien als Toureg. Gewoon een maatje groter. Wielbasis is ook niet zo spannend, totale lengte ook niet kijken naar de modelX

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:04
PB1983 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 14:57:
[...]

Inderdaad is dat daar een gek fenomeen. Het is niet vanwege de lengte van de mensen in ieder geval gezien aziatische auto niet altijd berekend is op de Europese lengte van mensen.

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-11 21:48
RoelReijn schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 13:39:
[...]

Naar mijn ervaring koppelt je telefoon binnen maximaal een aantal seconden. De muziek (Spotify) begint dan ook automatisch af te spelen mits je bluetooth had geselecteerd toen je de auto verliet. Een paar seconden lag heb je volgens mij niet in ID.4 1st max maar ik denk dat het toch irritant genoeg is om geen Netflix / Youtube te kijken via bluetooth. Dat laatste heb ik niet getest trouwens.
Klinkt in ieder geval al als een hele vooruitgang, thanks!

• AMARONE
Misschien kunnen we in de OP een lijst zetten. Volume heeft hetzelfde, daarnaast kan je als je bij de temperatuur begint gewoon verder sliden over de volume.

- Je kan ook alle ramen tegelijk openen door 2x te tappen op back dacht ik/ingedrukt houden

Ik ben wel benieuwd of er meer zijn.

• AMARONE

Grappig, ik hoop dat ze dit bij de Plus / ACC nog aanpassen. Dus dat de Plus op de snelweg gewoon netjes in het midden blijft rijden en niet meteen bij het raken van de lijn alles uitschakelt.

• BDelamontagne
Kom er dus net achter dat ik nog op zomerbandjes rijd, had ik natuurlijk wel kunnen weten 8)7

Met de aankomende sneeuw van dit weekend op de valreep nog winterbandjes kunnen regelen. Morgenochtend gelijk aan de beurt! 8)

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik rij wel eens express met wat tempo achteruit de oprit op met m'n ID.4 non-max, maar hij remt me niet af en ik denk dat ik zou de garagepoort door zou knallen.

Is dat automatisch remmen een MAX-only ding? Ik heb dat ooit in een filmpje gezien dat ie remde bij een laadpaal

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
AMARONE schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Misschien kunnen we in de OP een lijst zetten. Volume heeft hetzelfde, daarnaast kan je als je bij de temperatuur begint gewoon verder sliden over de volume.

- Je kan ook alle ramen tegelijk openen door 2x te tappen op back dacht ik/ingedrukt houden

Ik ben wel benieuwd of er meer zijn.
Zouden er ook een soort van cheat codes zijn?
Bijvoorbeeld: D,B,D,N,R,N,VolumeUp+VolumeDown en je hebt er ineens 10kWh extra batterij capaciteit erbij ;)

• BDelamontagne
barber schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Zouden er ook een soort van cheat codes zijn?
Bijvoorbeeld: D,B,D,N,R,N,VolumeUp+VolumeDown en je hebt er ineens 10kWh extra batterij capaciteit erbij ;)
Hahaha, dat doet me denken aan alle gekke combi's van GTA op de PS, die je dan ook nog eens uit je hoofd wist _O-

• GOLFID
Zo, dat gaat een mooie beproeving worden, winter,sn sneeuw. Ben benieuwd hoe onze ID4tje zich gaat gedragen bij min 15 graden en 20 cm sneeuw!
Als ik dat zo lees op berichten uit oostenrijk, gaat dit niet veel goeds brengen.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

GOLFID schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:50:
Zo, dat gaat een mooie beproeving worden, winter,sn sneeuw. Ben benieuwd hoe onze ID4tje zich gaat gedragen bij min 15 graden en 20 cm sneeuw!
Als ik dat zo lees op berichten uit oostenrijk, gaat dit niet veel goeds brengen.
Ik heb nog zomerbandjes eronder. M'n vrouw moet zaterdag 200km rijden, maar is wel in Brabant. Zou nog stuk boven vriespunt blijven, dus hopelijk blijft dat zo (4 a 5 graden).

Hopelijk dat ze komende week niet veel naar kantoor hoeft, maar ben d'r bang voor.

Ik snap niet waarom ze niet all-seasons leveren op auto's, dat is toch prima in NL?

• Alfred66
Boy schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:22:
Ik rij wel eens express met wat tempo achteruit de oprit op met m'n ID.4 non-max, maar hij remt me niet af en ik denk dat ik zou de garagepoort door zou knallen.

Is dat automatisch remmen een MAX-only ding? Ik heb dat ooit in een filmpje gezien dat ie remde bij een laadpaal
Mijn ID.3 Max remt absoluut automatisch als ik achteruit de oprit op rij en er staat een kliko in de weg :+ Ik dacht eigenlijk dat dit standaard was op de ID.3 en ID.4? Maar mij niet de schuld geven als dit niet zo is O-)

• AMARONE
Alfred66 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Mijn ID.3 Max remt absoluut automatisch als ik achteruit de oprit op rij en er staat een kliko in de weg :+ Ik dacht eigenlijk dat dit standaard was op de ID.3 en ID.4? Maar mij niet de schuld geven als dit niet zo is O-)
Volgens mij kan je het instellen ook.

Ik heb de trekhaak eronder zitten, wat een gewicht is die haak zelf zeg. Past wle mooi in het bakje achterin.

Hoe krijg je dat ding er überhaupt op, gewoon heel hard duwen of? :')

• BDelamontagne
Alfred66 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Mijn ID.3 Plus remt ook automatisch! Volgens mij is dit een instelling of hij dat wel of niet automatisch doet.

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:42
pveatx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 23:51:
[...]

Matterhorn Bandenservice in Hilversum
Dank voor je reactie!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• danger89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-10 22:43
Er is dus ook een Telegram groep voor de VW ID.3: https://t.me/vwid3_nl

• KoezzyEV
  • Laatst online: 17-11 18:36
REAR zolang ingedrukt houden tot ie gaat knipperen om alle 4 de ramen tegelijk te bedienen

• Soeski
danger89 schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:55:
Er is dus ook een Telegram groep voor de VW ID.3: https://t.me/vwid3_nl
3 leden! :D

• Soeski
KoezzyEV schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:59:
[...]

REAR zolang ingedrukt houden tot ie gaat knipperen om alle 4 de ramen tegelijk te bedienen
Maar die staat gewoon in de handleiding.... (huh, wasda? 8) )

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Boy schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 16:22:

Nee hoor mijn Plus doet dat ook.
Kan je inderdaad instellen, zit ergens in het menu verstopt. Makkelijkste is gewoon het P menu te openen of in R te zetten en daar naar de instellingen gaan om het aldaar aan te passen.

• AMARONE
De trekhaak monteren staat ook in de handleiding. :'). Handig boekje wel haha.

Zie wel genoeg krasje bij de achterbak op de bumper, pijnlijk maar goed. Misschien nog zelf te repareren.

• Braaaii

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:01
AMARONE schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:18:
De trekhaak monteren staat ook in de handleiding. :'). Handig boekje wel haha.

Zie wel genoeg krasje bij de achterbak op de bumper, pijnlijk maar goed. Misschien nog zelf te repareren.
Ja maar dat kost wel wat tijd om te snappen. Mijn conclusie was: de eerste keer zijn de acties die je moet uitvoeren al gedaan, dus direct erop te klikken zonder gekke palletjes of dingen er af te moeten halen.

• AMARONE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBDqYBeatD7_THpfS91yUM2IhHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCG7owS0sr5TMaMV1nhYcTZ9.jpg?f=fotoalbum_large

• KrlGl
Joepie, vandaag mijn € 4000,- subsidie binnen gekregen.
Ik viel nog in de ‘doorschuifregeling' van vorig jaar.
Allemaal vlotjes geregeld door de RVO. *O* <+:)

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-11 22:29

mhe59

ID.5 Pro Performance

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het was me ook opgevallen, begreep hier niets van en zet daarom iedere avond het belsignaal als ik de wekker zet weer zacht :z
Ik moest nog uitzoeken wat de oorzaak hiervan was, maar nu weet ik dat, thnxs

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-11 22:29

mhe59

ID.5 Pro Performance

AMARONE schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Volgens mij kan je het instellen ook.

Ik heb de trekhaak eronder zitten, wat een gewicht is die haak zelf zeg. Past wle mooi in het bakje achterin.

Hoe krijg je dat ding er überhaupt op, gewoon heel hard duwen of? :')
De knop draaien en iets uittrekken, maar dat gaat alleen als het sleuteltje erin zit
Erin duwen en de knop verder doordraaien

• F.B.
  • Laatst online: 13-11 16:11
Mijn ID.3 met softwareversie 0564 komt sinds vanavond niet meer online. De offlinemodus kan niet worden uitgeschakeld. Op dit forum vind ik dit probleem vaker terug. Wat zijn de ervaringen inmiddels met dit probleem? Komt hij vanzelf weer online, of is een update vereist?

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:00
Ik heb sinds vanmorgen een probleem met het openen van de deuren met mijn ID.4.
Als ik ontgrendel met de afstandsbediening, dan kan alleen de deur bij de bestuurder openen. Alle andere deuren kunnen niet geopend worden van buiten, ook niet als je de hendels doortrekt voor handmatige opening.
Van de binnenkant zijn de deuren nog wel te openen.

Ook de kofferbak is niet meer te openen. Hij is nog wel te openen door 2 seconden de middelste knop op de afstandsbediening te drukken.

Vanmiddag had ik ook na ontgrendelen dat de buitenspiegels pas naar buiten klapten toen ik ging rijden. Ze klapten nog niet naar buiten bij het plaatsen van de versnelling in D of R.

[ Voor 0% gewijzigd door theobe op 04-02-2021 21:49 . Reden: typo ]

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 13:35
theobe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:48:
Als ik ontgrendel met de afstandsbediening, dan kan alleen de deur bij de bestuurder openen. Alle andere deuren kunnen niet geopend worden van buiten, ook niet als je de hendels doortrekt voor handmatige opening.

Ook de kofferbak is niet meer te openen. Hij is nog wel te openen door 2 seconden de middelste knop op de afstandsbediening te drukken.

Vanmiddag had ik ook na ontgrendelen dat de buitenspiegels pas naar buiten klapten toen ik ging rijden. Ze klapten nog niet naar buiten bij het plaatsen van de versnelling in D of R.
Gek dat het nu ineens komt. In de instellingen kan je volgens mij wel instellen wat er bij unlocken moet gebeuren (alleen bestuurder open of alles) maar dat hoort niet vanzelf te veranderen.

En bij mij klappen de buitenspiegels bij het ontgrendelen van de auto. Maar misschien zit dit ook wel ergens in het spiegel menu.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 00:10
Voor de mensen die nog een beetje willen driften aankomend weekend. ABS zekering eruit en gaan.

YouTube: VW ID.3 SNOW DRIFTING

• theobe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:00
wheli schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:52:
[...]

Gek dat het nu ineens komt. In de instellingen kan je volgens mij wel instellen wat er bij unlocken moet gebeuren (alleen bestuurder open of alles) maar dat hoort niet vanzelf te veranderen.

En bij mij klappen de buitenspiegels bij het ontgrendelen van de auto. Maar misschien zit dit ook wel ergens in het spiegel menu.
Thanks, na even zoeken bij de wageninstellingen kwam ik erachter dat je nog naar rechts kunt swipen in het menu 'Exterieur'. Daar vind je inderdaad instellingen mbt 'Centrale vergrendeling'. Raar dat deze instelling van de ene op de andere dag in veranderd.

Spiegels klappen nu overigens wel weer direct naar buiten bij ontgrendelen. Kennelijk was dit vanmiddag een eenmalig issue.

Verder een hele fijne auto de ID.4. Erg veel comfort en ruimte!

• AMARONE
theobe schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 22:23:
[...]

Thanks, na even zoeken bij de wageninstellingen kwam ik erachter dat je nog naar rechts kunt swipen in het menu 'Exterieur'. Daar vind je inderdaad instellingen mbt 'Centrale vergrendeling'. Raar dat deze instelling van de ene op de andere dag in veranderd.

Spiegels klappen nu overigens wel weer direct naar buiten bij ontgrendelen. Kennelijk was dit vanmiddag een eenmalig issue.

Verder een hele fijne auto de ID.4. Erg veel comfort en ruimte!
geen zorgen, dit soort dingen kunnen vaker gebeuren. Bij mij springt auto hold er nog wel eens af.

Wat ik verder jammer is en ook via de software kan imo, de spiegelverwarming en de spiegel bij het achteruit rijden. Die draaiknop is maar een onhandige handeling imo

• GOLFID

bij mij hetzelde

• Soeski
F.B. schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 21:03:
Mijn ID.3 met softwareversie 0564 komt sinds vanavond niet meer online. De offlinemodus kan niet worden uitgeschakeld. Op dit forum vind ik dit probleem vaker terug. Wat zijn de ervaringen inmiddels met dit probleem? Komt hij vanzelf weer online, of is een update vereist?
Zekering 19 (en evt. 20) eruit halen en even wachten. Terugplaatsen en je komt weer online. Of hopen dat je de 12V bug hebt, dan is ook alles leeg en dus gerest als er weer spanning op staat :)
Pagina: 1 ... 65 ... 385 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.