Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 64 ... 376 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-07 23:08
Simply1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:31:
Mail over de update lijkt/is de versie 0783 / 2.0. Lijkt niet op de OTA update / 2.1.

Maar wil graag verrast worden :)
Dat lijkt mij niet? Je wil als VW zijnde niet 2x mensen een update geven. Alleen bij problemen krijg je de 2.0 maar als ze echt een update traject opzetten lijkt mij dat juist voor 2.1.

Zolang er in de facebook groepen geen berichten over zijn is het überhaupt nog wachten op de 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:48
Ik heb net voor de kerst mijn ID.3 Max mogen ontvangen, week later door 12v storing heb ik de 2.0 software gekregen. Sindsdien geen storingen meer gehad. Ik lees al wat langer mee op dit topic maar ik heb zelf een bug mbt Apple Carplay die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.

Als ik Carplay op mijn scherm heb staan, dan op de Climate knop druk om iets aan te passen, dan weer op het kruisje druk om terug te gaan naar Carplay, dan is het scherm altijd helemaal zwart, hij lijkt dan Carplay niet te kunnen laden. Moet dan weer terug naar het hoofdmenu om opnieuw Carplay te selecteren, dan doet die het weer. Andere mensen hier ook last van?

Daarnaast ben ik even benieuwd naar de ringen om de ventilatieroosters. Ik heb op mijn Max geen metalen randen/ringen om mijn roosters, ze zijn volledig zwart. Ik zie op sommige foto's wel ID.3's met metalen ringen. Ben benieuwd of jullie dat hebben en zoja, welke uitvoering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:09

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Ik heb zilverkleurige randen rond de ventilatieroosters, het is een 1st basis die eind oktober vorig jaar is geleverd. mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLFID
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Met de Easy Open & Close-achterklep volstaat een voetbeweging om de achterklep te openen...
Lukt bij mijn auto niet.. (toch de duurste uitvoering) 1ste first ID$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLFID
ID4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

rbnw schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:58:
Ik heb net voor de kerst mijn ID.3 Max mogen ontvangen, week later door 12v storing heb ik de 2.0 software gekregen. Sindsdien geen storingen meer gehad. Ik lees al wat langer mee op dit topic maar ik heb zelf een bug mbt Apple Carplay die ik hier nog niet voorbij heb zien komen.

Als ik Carplay op mijn scherm heb staan, dan op de Climate knop druk om iets aan te passen, dan weer op het kruisje druk om terug te gaan naar Carplay, dan is het scherm altijd helemaal zwart, hij lijkt dan Carplay niet te kunnen laden. Moet dan weer terug naar het hoofdmenu om opnieuw Carplay te selecteren, dan doet die het weer. Andere mensen hier ook last van?

Daarnaast ben ik even benieuwd naar de ringen om de ventilatieroosters. Ik heb op mijn Max geen metalen randen/ringen om mijn roosters, ze zijn volledig zwart. Ik zie op sommige foto's wel ID.3's met metalen ringen. Ben benieuwd of jullie dat hebben en zoja, welke uitvoering?
Jup, hier hetzelfde probleem met id.4 max

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Hansoverdiep schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:51:
ik heb een email gekregen met volgende info:

Beste klant,

Graag informeren we je over de software-update die in het eerste kwartaal van 2021 gepland staat voor jouw ID.3 1ST.

mvg Hans
Netjes hoor, ik heb nog niets gehoord maar ik wacht ook al 3 maanden op de steunhaak... Ik ben benieuwd wat eerder komt. Het liefst laat ik de software bij een dealer in de buurt doen, de leverende dealer is veel te ver weg helaas, (of het moet in een keer samen met de steunhaak kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Hansoverdiep schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:11:
Ik heb zilverkleurige randen rond de ventilatieroosters, het is een 1st basis die eind oktober vorig jaar is geleverd. mvg Hans
? Grappig. De serie modellen hebben die randen wel maar de 1st heeft in het algemeen piano zwarte omlijsting rond de ventilatieroosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
GOLFID schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:13:
Met de Easy Open & Close-achterklep volstaat een voetbeweging om de achterklep te openen...
Lukt bij mijn auto niet.. (toch de duurste uitvoering) 1ste first ID$
Lukt mij hier ook niet meer, sinds ik het eea heb aangepast in de instellingen (nml. automatisch ontgrendelen, wat ik niet zo’n veilige optie vindt). Zou verwachten dat het wel werkt als de auto ontgrendeld is, maar nee: Kan zwaaien / schoppen wat ik wil de klep gaat niet open.

Misschien ook een software issue...?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLFID
?? zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
"easy open" moet wel aangevinkt zijn in je auto instellingen = Blauw

En dan om het te kunnen gebruiken moet je in het midden schoppen naar onder de bumper. bumper hoef je niet te raken. Even paar keer oefenen en je snapt het. Swipen werkt bij mij niet, maar wel een schop beweging

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLFID
Oke, en waar kan ik easy open vinden in mijn display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
wagen -> wagen -> exterieur -> swipen -> easy open

edit: ja, ik heb ook nu en dan zwart scherm als ik met android auto actief ben, let er wel volgende keer even op.

[ Voor 53% gewijzigd door Simply1337 op 01-02-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Nou vanmorgen met mijn ID.3 geen kerstboom, maar het tegenovergesteld.
Instrumentenpaneel zwart, en infotainment zwart.
Gevolg: geen snelheidsmeter, geen cruise controle, geen travel assist, geen parkeerhulp, geen camera; maar nog vervelender: geen kachel!

Helaas ook niet na de auto een paar uur stil zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:50

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:30:
Laatste status na update 0783:

- De navigatie was nog altijd 19.8 in mijn auto. De truc met het inpluggen van een SSD met de navi update van de Golf 8 (23-11-2020) ... werkt! Gek genoeg krijg je dan wel 20.7 en dus niet 20.11 die er ook al is. We wachten het af of de OTA het nu wel overpakt en zelf 20.11 installeert. Mogelijk is 19.8 te oud voor OTA? Maar bedankt voor de tip! Ik heb er geen handelingen verder voor hoeven doen. Inpluggen, stukje gereden (moest toch) en verder standby geparkeerd gestaan, maar blijkbaar update hij dan toch.
Hij zal van 20.7 naar 20.11 updaten. Dat gaat wel op de achtergrond online goed. Blijkbaar vanaf 19.8 pakt hij online niet (altijd) goed. Maar van 20.7 naar 20.11 was bij mij binnen 1 week gedaan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoezzyEV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-07 22:32
Volkswagen haalt Europese CO2-norm niet: boete van minimaal 100 miljoen euro:
https://www.ad.nl/auto/vo...00-miljoen-euro~a95e2674/
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-07 09:41
Simply1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:38:
wagen -> wagen -> exterieur -> swipen -> easy open

edit: ja, ik heb ook nu en dan zwart scherm als ik met android auto actief ben, let er wel volgende keer even op.
Dit is iets wat ook regelmatig voorkomt met Apple Carplay. Ik druk dan meestal op de menu knop en ga dan weer naar Carplay, dan werkt hij weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsm
  • Laatst online: 23-07 15:12
AMARONE schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:47:
[...]

Heeft iemand anders al winterbanden eronder gezet? Mijn eerste ervaringen:

Alles onder de 50 en 100km dan is het prima te doen, iets meer herrie maar het stoort verder niet. Rond de 80 is het een heel irritant geluid wat overheerst. Verbruik merk ik eigenlijk weinig.
Begin Januari nieuwe Bridgestone winterbanden er onder en inderdaad en heel naar soort resonerend geluid, het sterkst aanwezig bij een snelheid tussen de 80 en 86 km/uur :( Heb ze na 4 dagen weer er af laten halen en de originele Conti banden terug laten zetten. Wat een verademing. Houdt me wel aanbevolen voor het juiste merk en type 19" winterbanden voor de ID3. Verder iemand nog ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
KoezzyEV schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:10:
? |:( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
arsm schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:32:
[...]

Begin Januari nieuwe Bridgestone winterbanden er onder en inderdaad en heel naar soort resonerend geluid, het sterkst aanwezig bij een snelheid tussen de 80 en 86 km/uur :( Heb ze na 4 dagen weer er af laten halen en de originele Conti banden terug laten zetten. Wat een verademing. Houdt me wel aanbevolen voor het juiste merk en type 19" winterbanden voor de ID3. Verder iemand nog ervaringen?
Ik heb er eigenlijk niets mee gedaan denkende dat ik toch geen kans maak maar inderdaad tussen de 80 en 90 een heel vervelend geroffel. Bij de 100 gaat het wel weer maar ik kan niet wachten op de zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Laatst online: 21-07 13:01
Freakie1NL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Hij zal van 20.7 naar 20.11 updaten. Dat gaat wel op de achtergrond online goed. Blijkbaar vanaf 19.8 pakt hij online niet (altijd) goed. Maar van 20.7 naar 20.11 was bij mij binnen 1 week gedaan.
Ik rij nog met het eerste software pakket. Is het beter om nu update te pakken of moet ik wachten zo alles* gefixed is.

* alles zal wel utopie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
arsm schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:32:
[...]

Welke banden had je dan? Ik rij zelf nu met zijn Bridgestone Blizzak LM005 18 inch banden. Ik heb weinig last van extra geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mouluh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Welke banden had je dan? Ik rij zelf nu met zijn Bridgestone Blizzak LM005 18 inch banden. Ik heb weinig last van extra geluid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUCnmWjaXfv8tQWZQzmUYBN4ITE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDEk4lc15pZ7P0GGGTL4TrjH.jpg?f=fotoalbum_large

Ik gok dat hij deze heeft ook, dus de 19inch. Verschrikkelijk geluid, en in de woonwijk na montage dacht ik nog van heey, dat valt mee. Tot je een N-weg pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 13:37
mouluh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:03:
[...]

Hier de 19 inch van de Blizzak, en ik heb ook geen last van extra bandengeluid. Nu heb ik zelf ook niet heel veel km's gemaakt met de standaard Conti's.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsm
AMARONE schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:16:
[...]

[Afbeelding]

Ik gok dat hij deze heeft ook, dus de 19inch. Verschrikkelijk geluid, en in de woonwijk na montage dacht ik nog van heey, dat valt mee. Tot je een N-weg pakt.
Klopt. Exact dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsm
PB1983 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 14:18:
[...]

Hier de 19 inch van de Blizzak, en ik heb ook geen last van extra bandengeluid. Nu heb ik zelf ook niet heel veel km's gemaakt met de standaard Conti's.
Hm. Het is ook geen bandengeluid, samen met de garage er naar geluisterd. Het is geen rolgeluid o.i.d. maar er ontstaat ergens in de auto een soort van resonerend geluid. Dat begint boven de 55 km/uur, nauwelijks waarneembaar en echt irritant hoorbaar bij de 80 km/uur - 86 km/uur. Bij hogere snelheid verdwijnt het weer.
Ik rijdt een ID3 1st Plus.

Op de N-wegen zit je er dan mooi mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGlW_rs1lm8eN7k7pQmNnNfUkxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u04qQZGgCc0GfgvyTV0KHTSw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13

Boy

www.byoscoop.nl

Ik had aangegeven dat de kllimatisering vaak niet werkte, geen contact kreeg met de auto en dat hij ook van de wifi af is. Hij start ook helemaal vanaf 0 op volgens mij (ik zie het 'VW 1st` logo op het scherm bij starten).

Moest ik wat foto's doorsturen van vanalles, ook van het lampje bij de SOS knop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYLIGX6OXbvTaPJrrfqOh4JAJPU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3qDbUIBozLHyd1xrddr74FdD.png?f=user_large

Niet echt zin om hiervoor naar de garage te gaan

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:56
arsm schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:05:
[...]

Hm. Het is ook geen bandengeluid, samen met de garage er naar geluisterd. Het is geen rolgeluid o.i.d. maar er ontstaat ergens in de auto een soort van resonerend geluid. Dat begint boven de 55 km/uur, nauwelijks waarneembaar en echt irritant hoorbaar bij de 80 km/uur - 86 km/uur. Bij hogere snelheid verdwijnt het weer.

[Afbeelding]
Ver terug, ergens in oktober/november, heb ik hier ook al over gerapporteerd in dit forum! Ik had het op mijn zomerbandjes, tussen de 100 en 130 km/h. En laat ik dat nu net meestal rijden. Nu heb ik overigens nog steeds zomerbanden.

De oplossing die het voor mij goeddeels heeft weggenomen is dat ze de banden hebben verwisseld met een ander setje en/of ze opnieuw uitgelijnd/gekalibreerd hebben (ik weet het verschil niet precies en hoef dat ook niet te weten, zolang het maar geen geluid maakt).

Bij mij was het zo dat ik het precies hoorde waar ik zat als bestuurder, en ik het niet meer hoorde als ik iets naar voren leunde richting stuur. Het was ook een soort resonantie die ergens bij de wielen vandaan leek te komen. Omdat het bij mij voor 90% verholpen is (soms, met een bepaald wegdek en bepaalde wind, hoor ik het nog heel ver weg) én omdat de NL winters steeds minder heftig worden heb ik even ervoor gekozen dit jaar niet te wisselen naar winterbanden. Geen zin om het geluid weer te krijgen en te laten verhelpen in een tijd dat vele mede-berijders grotere problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:56
Simply1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:29:
Welkom in de wereld van Laadpassenjungle. Als een laadpasprovider geen toegang heeft tot een laadpaalprovider dan houdt het op. Dan heb je een andere nodig. Hoewel Recharge veel heeft, heeft het niet alles. Staat deze betreffende palen ook op de app?
Even een meer algemeen puntjes over laden: ik denk dat het tijd is voor Europese regelgeving om het laden beter te regelen. Die hele laadpassenjungle begint aardig irritant en onhandig te worden. VW zou aan "plug 'n charge" werken. Dit moet eigenlijk voor alle auto's bij alle laadpalen werken. Met als alternatief een Pin/Creditcard betaalautomaat erbij zoals je nu op de meeste tankstations ziet. Ik vind ook dat alle laders (maar vooral snelladers langs de snelweg) verplicht moeten worden om hun prijs per kWh duidelijk zichtbaar te tonen. Vooral voor de boeven die €0,79 durven te vragen voor een kWh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 13:37
arsm schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:05:
[...]

[Afbeelding]
Ga er woensdag even op letten. Is mij nog niet opgevallen. Lees wel op de website van Profile wel een hoog bandengeluid heeft..

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
KoezzyEV schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:10:
dit gaat om VW-GROEP, niet alleen VW, die hebben netjes 92 gr/km co2 behaald, maar alle audi's/porsches/VW R's/Bentley's erbij helpen natuurlijk niet met het gemiddelde.
Maar dit was bijna al 2 weken bekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:17:
Ik had aangegeven dat de kllimatisering vaak niet werkte, geen contact kreeg met de auto en dat hij ook van de wifi af is. Hij start ook helemaal vanaf 0 op volgens mij (ik zie het 'VW 1st` logo op het scherm bij starten).

Moest ik wat foto's doorsturen van vanalles, ook van het lampje bij de SOS knop

[Afbeelding]

Niet echt zin om hiervoor naar de garage te gaan
kan ook gewoon een "happerende" 4g sim module zijn. Er zijn meerdere hardware met eigen software die geupdate kan worden zonder dat jij het kunt zien ergens. Infotainment is 1 "software" versie, maar er zijn er echt wel nog 5+ andere systemen die apart geupdate kunnen worden, maar qua softwareversie niet terug kunt vinden.

EDIT:

Was even een zoekwerk waar ik had gelezen, maar was op goingelectric

even google translate voor gemak
Hello everyone ,
would like to get rid of something about software
versions : The software version shown in the display (0564, 0570 or 0783) is ONLY the software of the ICAS3 control unit (information electronics).
I have an OBDeleven dongle and there you can see other control devices: for example, the second central computer ICAS1 has software version 0117. Then there is also the OCU (emergency call module and communication unit) with me software version 0090. Battery management 0840.

What I want to say : Several control units are flashed during the updates in the workshop. As customers, we only see the software version of ICAS3 at first. Theoretically, other control units could still be older.

[ Voor 29% gewijzigd door Simply1337 op 01-02-2021 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

mouluh schreef op maandag 1 februari 2021 @ 13:59:
[...]

Ik rij nog met het eerste software pakket. Is het beter om nu update te pakken of moet ik wachten zo alles* gefixed is.

* alles zal wel utopie zijn
Ik zit ook nog op "af-fabriek". Heb dat hele We Connect nog met rust gelaten... Ik dacht van: na zo'n update is het Factory Reset en ben ik het toch kwijt.
Mijne kwam wel met 20.7. Dus die navigatie-update moet je prima kunnen doen.
Mijne zit ook nog op 20.7 maar dat komt denk ik omdat het We Connect gebeuren nog helemaal niet heb aangeraakt en dat zal daarom nog wel uit staan... (vermoed even dat WeConnect voor de updates noodzakelijk is)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:36:
"easy open" moet wel aangevinkt zijn in je auto instellingen = Blauw

En dan om het te kunnen gebruiken moet je in het midden schoppen naar onder de bumper. bumper hoef je niet te raken. Even paar keer oefenen en je snapt het. Swipen werkt bij mij niet, maar wel een schop beweging
Hij is blauw / actief, vreemd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gcgrSBeyfnhNOlRNsz_goWRcwi4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1IP5qWwjeRZL79qzorgGJUI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door pietermx op 01-02-2021 17:34 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
bilgy_no1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:32:
[...]

Even een meer algemeen puntjes over laden: ik denk dat het tijd is voor Europese regelgeving om het laden beter te regelen. Die hele laadpassenjungle begint aardig irritant en onhandig te worden. VW zou aan "plug 'n charge" werken. Dit moet eigenlijk voor alle auto's bij alle laadpalen werken. Met als alternatief een Pin/Creditcard betaalautomaat erbij zoals je nu op de meeste tankstations ziet. Ik vind ook dat alle laders (maar vooral snelladers langs de snelweg) verplicht moeten worden om hun prijs per kWh duidelijk zichtbaar te tonen. Vooral voor de boeven die €0,79 durven te vragen voor een kWh...
De NL politiek was je al voor, zie:
https://www.nu.nl/auto/60...palen-te-vergelijken.html
Nou de rest van de EU nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOLFID
easy open" moet wel aangevinkt zijn in je auto instellingen = Blauw

bij mij ook blauw, maar kan schoppen wat ik wil? maar geen beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
jdbiggelaa schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:44:
[...]

De NL politiek was je al voor, zie:
https://www.nu.nl/auto/60...palen-te-vergelijken.html
Nou de rest van de EU nog :)
Ja, dat is deels een oplossing voor de prijzen, maar nog steeds zit je met de onzin van meerdere pasjes. Maar goed, die discussie moet elders gevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 21:10
Op m'n ID4 is de navigatie/GPS sinds vandaag helemaal van slag. Volgens de navigatie zit ik in een plaats welke 70km verderop ligt.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Ik zie trouwens bij Skoda dat de WLTP range van de Enyaq iV80 op 537 km staat. Dat was voorheen 510.

Dat moet welhaast een softwarematige verbetering zijn, want de auto is qua aandrijving en batterij gelijk aan de ID.4 en ID.3. Dat zou mooi zijn als er een update komt die de range en efficiency van de VW modellen verbetert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:16:
Ik zie trouwens bij Skoda dat de WLTP range van de Enyaq iV80 op 537 km staat. Dat was voorheen 510.

Dat moet welhaast een softwarematige verbetering zijn, want de auto is qua aandrijving en batterij gelijk aan de ID.4 en ID.3. Dat zou mooi zijn als er een update komt die de range en efficiency van de VW modellen verbetert.
Haha, dat klopt redelijk met mijn theoretische benadering een paar posts geleden dat de Enyaq 3,5% zuiniger is dan de ID.4

:)

[ Voor 0% gewijzigd door KrlGl op 01-02-2021 18:26 . Reden: Typo ]

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KrlGl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:23:
[...]

Haha, dat klopt redelijk met mijn theoretische benadering een paar posts geleden dat de Enyaq 3,5% zuinig is dan de ID.4

:)
Ja, dat is zo: iets lagere Cw (0,27 vs 0,28). 537 vs 522 is dan wel in lijn. Maar bij VW zijn er dan nog eens verschillende uitvoeringen met een WLTP tussen de 501 en 513 km. Misschien ligt dat aan het extra gewicht.

Aan de andere kant: Skoda communiceerde eerder 510 en nu dus 5% meer. Dat is onlangs pas gebeurd, want een maand geleden zat ik er nog naar te kijken.

[Edit]
Kennelijk is dit gisteren aangepast, volgens een post in het Enyaq forum:

WouterH85 in "Het grote ŜKODA ENYAQ iV topic - Deel 1"

Voor de 58 kWh batterij is het gelijk gebleven op 390 km.

Ik heb zelf de indruk dat VW nog wel wat te optimaliseren heeft in de aandrijflijn om de efficiency te verhogen. Tesla heeft eerder ook updates doorgevoerd die de range vergrootten, dus het kan wel. Let's hope...

[ Voor 26% gewijzigd door bilgy_no1 op 01-02-2021 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Nu online
bilgy_no1 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Ja, dat is zo: iets lagere Cw (0,27 vs 0,28). 537 vs 522 is dan wel in lijn. Maar bij VW zijn er dan nog eens verschillende uitvoeringen met een WLTP tussen de 501 en 513 km. Misschien ligt dat aan het extra gewicht.

Aan de andere kant: Skoda communiceerde eerder 510 en nu dus 5% meer. Dat is onlangs pas gebeurd, want een maand geleden zat ik er nog naar te kijken.
Misschien is er nu een officiële waarde vastgesteld en was het vorige cijfer een voorlopig raming? Dat doen ze altijd aan de voorzichtige kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Ik had een maand geleden alle WLPT waardes bijelkaar geschraapt voor de ID.X's

Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Simply1337 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:53:
Volgens RDW:
ID3 18 inch = 424 km
ID3 19 inch = 420 km
ID3 20 inch = 410 km

ID4 19 inch = 521?
ID4 20 inch = 501 km
ID4 21 inch = 490 km [501km op website]
ID4 21 inch = 491 km + Warmtepomp

Volgens Volkswagen:
ID.4 1st = 501 km [20 inch Drammen]
ID.4 1st max = 501 km [21 inch Narvik] [fout]
ID.4 Life = 521 km [19 inch Hamar]
ID.4 Business = 518 km [19 inch Hamar] + LA + ACC
ID.4 Family 513 km [19 inch Hamar] + Panoramadak + 3 clima zone
ID.4 Max = 506 km [19 inch Hamar] + Warmtepomp + Travel assist + nog meer elektronica

ID.3 1st plus = 424 km [19 inch Andoya] [fout]
ID.3 1st Max = 424 km [20 inch Sanya] [fout]
ID.3 Life = 425 km [18 inch stalen velg]
ID.3 Business = 423 km [18 inch stalen velg]
Wat blijkt.. Hulpassistenten, grotere velgen, panoramadak heeft allemaal negatief effect op het bereik :o

Enige manier om met de Enyaq IV80 537 WLPT te krijgen is letterijk niks selecteren en als basisuitvoering rijden. En waarschijnlijk is er geen breedset achter maar 235 rondom met de basis 19-inch [is een gok/kan net zo goed 18 inch stalenvelgen zijn met wieldoppen] + de iets lagere CW-waarde.

Voor de skoda rijders: reken de extra km's niet rijk als je een goed uitgeruste auto hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:52

ErikVers

e-Duurzaam

Simply1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:41:
Ik had een maand geleden alle WLPT waardes bijelkaar geschraapt voor de ID.X's

Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[...]

Wat blijkt.. Hulpassistenten, grotere velgen, panoramadak heeft allemaal negatief effect op het bereik :o

Enige manier om met de Enyaq IV80 537 WLPT te krijgen is letterijk niks selecteren en als basisuitvoering rijden. En waarschijnlijk is er geen breedset achter maar 235 rondom met de basis 19-inch [is een gok/kan net zo goed 18 inch stalenvelgen zijn met wieldoppen] + de iets lagere CW-waarde.

Voor de skoda rijders: reken de extra km's niet rijk als je een goed uitgeruste auto hebt
Kan het zijn dat dit overzicht is gemaakt in het najaar?
Ik heb mijn ID.3 vanaf begin dit jaar (is vrijwel niet boven de 10 graden geweest) mijn actieradius is MAXIMAAL 300km en dan rijd ik gewoon heel beleefd (en ritten van 40km met de helft snelweg)
Of heb ik een maandmorgen accu? 8)7

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ErikVers schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:32:
[...]

Ik heb mijn ID.3 vanaf begin dit jaar (is vrijwel niet boven de 10 graden geweest) mijn actieradius is MAXIMAAL 300km en dan rijd ik gewoon heel beleefd (en ritten van 40km met de helft snelweg)
Nee hoor, Same old, same old.
- Lange ritten zijn relatief een stuk zuiniger.
- Anticiperen is regeren met een EV. (Uitrollen waar mogelijk en zonder hinder! Regen alleen als je echt niet anders kan)
- Voorverwarmen helpt.
- GoM past zich aan aan de hand van je omgeving, laatste ritten en actuele status. Na 3 hele korte ritten met een hoog verbruik en niet voor verwarmen zal je dus behoorlijk wat lagere range lijken te hebben.

En inderdaad, WLTP is fabrieksopgave en alleen in zeer optimale condities haalbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 01-02-2021 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

Dit zijn WLPT waardes volgens RDW en VW sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Nu online
[...]

Ga er maar van uit dat je de WLTP norm nooit gaat halen. Net zoals bij het benzineverbruik volgens WLTP bij auto’s met een plofmotor.

Voor een realistische inschatting moet je in Amerika zijn bij de EPA rating.:
2021 Volkswagen ID.4 Pro S EPA rating:

range of 250 miles (402 km)
energy consumption (including charging losses):
combined: 97 MPGe - 347 Wh/mi (216 Wh/km)
city: 104 MPGe - 324 Wh/mi (201 Wh/km)
highway: 89 MPGe - 379 Wh/mi (235 Wh/km)
402 kilometer, dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

Simply1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Dit zijn WLPT waardes volgens RDW en VW sites.
Haha ok, ik dacht er al iemand was die dit in de praktijk kon halen....

En geloof me: ik rijd als een heer, om te kijken wat een net verbruik zal zijn. Ik kreeg van de financiële man al de vraag vandaag hoeveel ik wel niet had gereden in januari, met mijn verbruik.....

Ik regeneer 100% en rem bijna nooit, en niet meer dan 10km boven maximale snelheid, maar zit rond de 23 kwh/100km en kom in januari op 8ct per gereden kilometer. (incl voorverwarmen)
Dan was mijn peugeot 308 diesel zelfs voordeliger (7ct per gereden kilometer) Gelukkig betaald mijn werkgever het verbruik maar voelt toch niet helemaal lekker dit |:(

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

KrlGl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:46:
[...]

Ga er maar van uit dat je de WLTP norm nooit gaat halen. Net zoals bij het benzineverbruik volgens WLTP bij auto’s met een plofmotor.

[...]

Daar ging ik ook niet vanuit maar dacht 325/350 range op dashboard zodat je zonder billen knijpen 300 kan rijden. Maar dat gaat nooit lukken, 300 in beste geval op het scherm is dus 250/275 te benutten zonder billen knijpen..... We zullen het er mee moeten doen voor nu, wellicht dat zomerbanden extra vroeg al iets helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
ErikVers schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:55:
[...]

Daar ging ik ook niet vanuit maar dacht 325/350 range op dashboard zodat je zonder billen knijpen 300 kan rijden. Maar dat gaat nooit lukken, 300 in beste geval op het scherm is dus 250/275 te benutten zonder billen knijpen..... We zullen het er mee moeten doen voor nu, wellicht dat zomerbanden extra vroeg al iets helpt
WLTP is ook onder gunstige omstandigheden en alle ervaring met de ID.4 is nu in de winter (koud, vaker nat wegdek). Als het straks lente (20°C, droog en weinig wind) is zal de range een stuk gunstiger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Freakie1NL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:59:
@eitje84

Navigatie kan je ongeacht je software versie updaten. Je moet de navigatie software van Golf 8 downloaden vanaf VW. Dit op root USB zetten en die vervolgens in je ID.3 stoppen. Zal niet direct iets gebeuren maar op de achtergrond zal hij updaten.
Wanneer weet je of die klaar is? Kan je gewoon uitstappen en de auto 'uitzetten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KrlGl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:46:
[...]

[...]

Hyundai/Kia staan erom erkend dat ze de WLTP wel aardig benaderen. Dat zijn heel efficiëntie auto's.

En met de WLTP/EPA is iets geks aan de hand. Het lijkt erop dat VW de EPA wat voorzichtiger heeft ingeschat dan de WLTP.

Bijv ivm Model Y:
VW WLTP: 522 km
VW EPA: 402 km

MY EPA: 505 km
MY WLTP: 505 km

Kan natuurlijk ook dat Tesla de WLTP voorzichtig heeft ingeschat. Maar dat een MY SR met een batterij die 33% kleiner is eenzelfde reëel is bereik (244 mijl) heeft als de ID.4 (250 mijl) zou wel sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ik ga in de zomer hypermilen.. 500km ga ik proberen te tikken[volgens mij nog een utopie]. Achter een vrachtwagen plakken en gaan :D

Tot die tijd even kijken wat het doet met de consumptie in warmere omstandigheden. Duurt nog LANG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:28
Simply1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:28:
Ik ga in de zomer hypermilen.. 500km ga ik proberen te tikken[volgens mij nog een utopie]. Achter een vrachtwagen plakken en gaan :D

Tot die tijd even kijken wat het doet met de consumptie in warmere omstandigheden. Duurt nog LANG.
Met de Golf GTE (1e versie) met een WLTP van 50 km is het me 1x gelukt dat te halen. In de zomer op vakantie op Texel. Lange wegen (richting noord/zuid), zonder verkeerslichten met beetje ander verkeer voor slipstream en veelal < 80 km/u.

Op een snelweg ga je nooit de max halen. Dan moet je zonder onderbrekingen op 80 km/u wegen rijden, liefst in een slipstream.

Hoop wel dat VW het bereik van de ID.3 / ID.4 nog wat kan verbeteren. Lijk nu minder ver te komen dan een collega met een Kia e-Niro die toch een flink kleinere accu heeft. Ja, die ook ook lichter en een kleiner front oppervlak, maar toch...

[ Voor 14% gewijzigd door Ghost81 op 01-02-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Simply1337 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:28:

In November was het verschil in verbruik van mijn ID.3 al substantieel beter dan nu. Gemiddeld rond 170wh/km t.o.v. 220wh/km op dit moment. Is toch het verschil tussen 340km of 260 km op een volle accu.

Betere omstandigheden en het niet hoeven verwarmen van de auto en met name accu gaat echt heel veel schelen, let maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Mbt. de electrische stoelen staat in de handleiding van de ID.4 het volgende:
Convenient entry function
When the driver door is opened, the driverseat automatically moves to a position whichmakes it easy to enter and exit the vehicle.The driver seat moves back to its original position automatically as soon as the driverdoor is closed and the ignition is switched on.You can switch the convenient entry function on and off in the Infotainment system.
Heeft iemand dit gevonden of werkend gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 01-02-2021 22:05 ]

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
Ghost81 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:47:
[...]

Met de Golf GTE (1e versie) met een WLTP van 50 km is het me 1x gelukt dat te halen. In de zomer op vakantie op Texel. Lange wegen (richting noord/zuid), zonder verkeerslichten met beetje ander verkeer voor slipstream en veelal < 80 km/u.

Op een snelweg ga je nooit de max halen. Dan moet je zonder onderbrekingen op 80 km/u wegen rijden, liefst in een slipstream.

Hoop wel dat VW het bereik van de ID.3 / ID.4 nog wat kan verbeteren. Lijk nu minder ver te komen dan een collega met een Kia e-Niro die toch een flink kleinere accu heeft. Ja, die ook ook lichter en een kleiner front oppervlak, maar toch...
Hyunday en Kia zijn inderdaad super efficient. Vriend van me had laatst met zijn Kona een lange rit (gemiddeld 110+ km/h, 5°C) kwam op 185 Wh/km. Met een ID.4 zat ik bij de proefrit op ongeveer 215 Wh/km bij 104 km/h, maar dat was met flinke wind tegen en iets kouder dus dat streep ik weg tegen de iets lagere snelheid. Pak hem beet 16% meer verbruik dus. Een 16% grotere accu kom je dus op 75 kWh ipv de 64 kWh van de Kona. Oftewel, redelijk vergelijkbare range.

Maar desondanks hebben de Kona en e-Niro een groot nadeel voor langere reizen: langzaam DC laden. Voor mij vielen ze daarom af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

AMARONE schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:03:
[...]

Wanneer weet je of die klaar is? Kan je gewoon uitstappen en de auto 'uitzetten'?
Alles gebeurt op de achtergrond. Je kan hem gewoon uitzetten. Wel USB in de auto laten! Je ziet niet een melding ofzo dat hij klaar maar zal op een gegeven moment in systeem versie kunnen zien dat de Navi is geüpdate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-07 00:01
De verschillen tussen zomer en winter zijn erg groot. Kijk maar naar deze waarden van Bjorn Nyland. De zomer temperatuur was nog niet eens echt warm. Ik krijg het niet netjes onder elkaar.

Zomer temp speed Wh range
VW ID3 1st 20 90 135 413
VW ID3 1st 12 120 205 271
VW ID3 1st Max 18 90 142 393
VW ID3 1st Max 18 120 210 265
VW ID3 1st Plus 12 90 152 367
VW ID3 1st Plus 13 120 201 277

winter
VW ID3 1st Plus −20 90 227 246
VW ID3 1st Plus −20 120 296 188
VW ID3 1st Plus −10 90 201 278
VW ID3 1st Plus −8 120 271 205

[ Voor 3% gewijzigd door nietnormaal op 01-02-2021 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:56
En check voor de grap ook eens het Polestar topic. Daar lijkt 280-300 Wh al een net verbruik te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:06
AkroBatik schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:04:

[...]

Eerder heeft iemand aangegeven dat dit pas bij de nieuwe software (2.1) beschikbaar komt. Ik heb het ook nog niet werkend gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouluh
Alfred66 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 21:56:
[...]

In November was het verschil in verbruik van mijn ID.3 al substantieel beter dan nu. Gemiddeld rond 170wh/km t.o.v. 220wh/km op dit moment. Is toch het verschil tussen 340km of 260 km op een volle accu.

Betere omstandigheden en het niet hoeven verwarmen van de auto en met name accu gaat echt heel veel schelen, let maar op.
Sterker nog in de warme dagen waar het nog 15 graden was ree ik met gemak 370km en soms 400km
Nu 280 -300 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AkroBatik schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:04:

[...]

auto kan nog geen rijdersprofielen onderscheiden adhv sleutels.

komt wellicht in de almachtige softwareversie 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik stond afgelopen weekend wel even te zweten onderweg naar Limburg. Fastned was vol (3 plekken maar) en mijn range was nog maar 45km terwijl de volgende fastned op 35km zat :')

Dit was zonder plan toch moeilijker aan te passen dan ik dacht. Dit scheelt wel als je dit in de navi hebt gewoon denk ik (geeft die ook aan of de laadpaal bezet is?)

Volgende keer iets beter plannen, op de terugweg geen risico en bij een 300kwh station kunnen laden voordat er 8 EV's tegelijk aankwamen en in de wachtrij stonden :)

Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik73
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-07 14:41
AMARONE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:13:
Ik stond afgelopen weekend wel even te zweten onderweg naar Limburg. Fastned was vol (3 plekken maar) en mijn range was nog maar 45km terwijl de volgende fastned op 35km zat :')

Dit was zonder plan toch moeilijker aan te passen dan ik dacht. Dit scheelt wel als je dit in de navi hebt gewoon denk ik (geeft die ook aan of de laadpaal bezet is?)

Volgende keer iets beter plannen, op de terugweg geen risico en bij een 300kwh station kunnen laden voordat er 8 EV's tegelijk aankwamen en in de wachtrij stonden :)

Hoe doen jullie dat?
Jep, Nederland loopt voor met de laad-infra op de rest van europa, en nog moet er snel iets veranderen, als ze willen dat electrisch rijden volledig geaccepteerd wordt.
Mijn vriendin ziet het al niet zitten om met de auto op vakantie naar zuid-duitsland te gaan....

[ Voor 5% gewijzigd door maik73 op 02-02-2021 10:31 ]

Tesla Y LR RWD | Home Assistant | Homey | DJI Air 3 | DJI Pocket 3 | DJI Neo | DJI Action 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-07 18:50

Flappiewappie

Hier nog meer

AMARONE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:13:

Hoe doen jullie dat?
Das gewoon doorrijden dus --> Hoe leger hoe sneller opgeladen en met 10km marge geen enkel probleem.

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uix36rC-Gy8xfcSsP5zuwJeIu6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTDpldtU5GBs2WUOoGKgKPyR.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een auto die nog geen OTA ondersteund is dit wel een heel vreemd bericht tijdens het rijden.

De infoknop laat release notes zien en die hebben het over “bugfixes en softwareverbeteringen”

Op updaten drukken geeft helaas een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik heb voor zover ik weet een nieuwe optie in mijn we connect app terwijl mijn id3 1st plus software 0564 heeft.

Hij staat momenteel weer bij de dealer voor airbag storingen. Heeft dit met een software update te maken of met de update van de we connect app.

Nieuw op dit moment is dat ik vertrektijden kan meegeven (dit was mij nog niet eerder opgevallen...) klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D49NC9Vo3LvLv0eLtk3CUiy_xb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orBHAzb3pzHQfPHSvlP3zmOQ.jpg?f=fotoalbum_large

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
  • Nu online
Braaaii schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:16:
Ik heb voor zover ik weet een nieuwe optie in mijn we connect app terwijl mijn id3 1st plus software 0564 heeft.

Hij staat momenteel weer bij de dealer voor airbag storingen. Heeft dit met een software update te maken of met de update van de we connect app.

Nieuw op dit moment is dat ik vertrektijden kan meegeven (dit was mij nog niet eerder opgevallen...) klopt dat?

[Afbeelding]
Dan heb je nu de update naar 0783.
Die geeft extra functies zo ook de SoC in hele procenten ipv per 5%

[ Voor 0% gewijzigd door KrlGl op 02-02-2021 13:18 . Reden: 0783 ipv 0738 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
KrlGl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Dan heb je nu de update naar 0738.
Die geeft extra functies zo ook de SoC in hele procenten ipv per 5%
Klinkt goed. Nu hopen dat ze dit bevestigen.
Ik update dit bericht wel als ik hem weer heb met een foto.

Update
Hij is voorzien van een update zoals was te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6FZ3yq7DzkM7OkVhrzxg2CKmL3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vavlZbAJdlKXswZx2KDgMF3K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Braaaii op 03-02-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 16:06
Braaaii schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:16:

[Afbeelding]
Dat is inderdaad mogelijk vanaf 0783. Wel grappig dat er in jouw app achter "klimatisering" het woordje "uit" staat. Die heb ik niet staan. Android app versie 1.6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
Soeski schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:27:
[...]

Dat is inderdaad mogelijk vanaf 0783. Wel grappig dat er in jouw app achter "klimatisering" het woordje "uit" staat. Die heb ik niet staan. Android app versie 1.6.0.
Als ik daarop klik dan kom ik in onderstaand menu en kan ik hem starten.

Versie: 1.9.0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iIOxTprJhpZUonHCO8daM-aA0WQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R3BdskZoAQrHGiCGeF2mw1gh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Braaaii schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 12:42:
[...]

Als ik daarop klik dan kom ik in onderstaand menu en kan ik hem starten.

Versie: 1.9.0

[Afbeelding]
Ah, iOS. Dat is dan net anders dan Android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edkreuk
  • Laatst online: 25-06-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kx-o8GHr9RSJib4VyrKDSA-MIjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sAEYZgEU4szjhDCU0eGdCaIT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ook de update binnen gehad, deze stond onder het kopje update(andere). Update kan alleen geinstalleerd worden als je stil staat, maar hij installeerde wel snel en zonder fouten.
Update geeft aan dat er kleine verbeteringen zijn en foutpreventie(wat dat ook mag betekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Die update is hier ook geïnstalleerd gisteren ^^

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
edkreuk schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:17:
[Afbeelding]

Ik heb ook de update binnen gehad, deze stond onder het kopje update(andere). Update kan alleen geinstalleerd worden als je stil staat, maar hij installeerde wel snel en zonder fouten.
Update geeft aan dat er kleine verbeteringen zijn en foutpreventie(wat dat ook mag betekenen)
Schijnt voor de digitale handleiding te zijn? Wist niet dat die er was, voor de rest brengt dit geen verbeteringen aan de software zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
VW We Connect ID 1.6.0 voor android ook binnen.

Patchnotes:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DsZPl88.png

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 02-02-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb de update ook gehad en al een foutje gevonden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orFsX7ulRdtH9UcTYlDP2s7L8wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FA60sWIU507j26MwRBuGdme9.jpg?f=fotoalbum_large

🤓

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:20
Een ID.4?
edkreuk schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:17:
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Ik krijg donderdag de trekhaak, twijfel km toch even te vragen of ze de navigatie(heb geen usb c hier) en software kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Laatst online: 25-06-2023
Ja een Id.4 max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
Younes schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 16:09:
Ik heb de update ook gehad en al een foutje gevonden:

[Afbeelding]

🤓
Ik heb het 10x gelezen en kan de spelfout niet vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Soeski schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:42:
[...]

Ik heb het 10x gelezen en kan de spelfout niet vinden.
kunnnen

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
Nice!! Daar lees je dus echt gewoon 10x overheen. Bizar.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Chris P.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-01 18:08
Ik heb vanmiddag een nieuwe Blue Dusk ID.4 Max gekocht (kentekendatum 31-12-2020). Was een gelukstreffer. Zal dus vanaf nu ook dit topic volgen :)

VW ID.4 1st Max (2020) Blue Dusk / VW ID.3 1st Max (2020) Glacier White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

Chris P. schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 22:16:
Ik heb vanmiddag een nieuwe Blue Dusk ID.4 Max gekocht (kentekendatum 31-12-2020). Was een gelukstreffer. Zal dus vanaf nu ook dit topic volgen :)
Welkom! 🙂

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AMARONE schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:33:
Ik krijg donderdag de trekhaak, twijfel km toch even te vragen of ze de navigatie(heb geen usb c hier) en software kunnen updaten.
Ik had ook usb-C naar usb-A adapters gehaald om er vervolgens achter te komen dat ik geen usb stick van 32gig heb |:( . Naja kan ik temminste mijn kabels hergebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ik heb gewoon een stick met zowel USB C als A gekocht. Ene kant past in laptop andere in ID.3.

Je kan er filmpjes opzetten dus dacht koop gewoon voor ID.3. Dan tijdens snelladen filmpje kijken. Geen haast meer onderweg, dat is sinds kort mijn motto.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pietermx
Zou mooi zijn als je via Apple Carplay / Android Auto kan streamen naar het scherm, mits je stil staat natuurlijk... Heb je alle content (Netflix etc.) beschikbaar zonder gedoe met bestandjes / USB sticks etc. :)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:31

Qck

Bazinga

pietermx schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:46:
Zou mooi zijn als je via Apple Carplay / Android Auto kan streamen naar het scherm, mits je stil staat natuurlijk... Heb je alle content (Netflix etc.) beschikbaar zonder gedoe met bestandjes / USB sticks etc. :)
Dat zou inderdaad een mooie feature zijn.

Vraag me af of de ledstrip-functionaliteiten ook beschikbaar komen tijdens navigeren met Android Auto/Apple Carplay.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-07 19:00
Qck schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:55:
[...]

Dat zou inderdaad een mooie feature zijn.

Vraag me af of de ledstrip-functionaliteiten ook beschikbaar komen tijdens navigeren met Android Auto/Apple Carplay.
Dat zou leuk zijn maar ik verwacht van niet... Denk ook niet dat de uitgebreide HUD navigatie gaat werken als je met CarPlay navigeert i.p.v. de ingebouwde navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

BDelamontagne schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 10:58:
[...]

Dat zou leuk zijn maar ik verwacht van niet... Denk ook niet dat de uitgebreide HUD navigatie gaat werken als je met CarPlay navigeert i.p.v. de ingebouwde navigatie.
Volgens mij toont het display op het stuur wel de navigatie-informatie van Apple Maps. Als dat kan, zou ik verwachten dat de LED daar wel wat mee zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Qck schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Volgens mij toont je stuurdisplay wel de navigatie-informatie van Apple Maps. Als dat kan, zou ik verwachten dat de LED daar wel wat mee kan.
Precies, op je kleine scherm zie je het al (en op de HUD) als je Android Auto gebruikt, dus de AR HUD en LED zou mogelijk moeten zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22-07 19:00
Soeski schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:02:
[...]

Precies, op je kleine scherm zie je het al (en op de HUD) als je Android Auto gebruikt, dus de AR HUD en LED zou mogelijk moeten zijn lijkt me.
Als dat zo is dan zou dat fantastisch zijn! Ik heb zelf nog de "oude" software dus geen CarPlay, maar ben blij dit te horen in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Qck schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:01:
[...]

Volgens mij toont het display op het stuur wel de navigatie-informatie van Apple Maps. Als dat kan, zou ik verwachten dat de LED daar wel wat mee zou doen.
voor android:
Je ziet de navigatie aanwezijgingen in je Dash + Hud op ruit. Enige wat je mist zijn de ID.Light lichtshow en AR pijlen voor links en rechts.

Persoonlijke mening: Koppeling met AR/Id.light ontbreekt, maar wellicht mist er een koppeling met X m voor afslag projecteer AR/ID.light. Zullen ze dit doen? misschien staat wss niet zo hoog op het lijstje ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Simply1337 op 03-02-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck

Qck

Bazinga

Simply1337 schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 11:06:
[...]

voor android:
Je ziet de navigatie aanwezijgingen in je Dash + Hud op ruit. Enige wat je mist zijn de ID.Light lichtshow en AR pijlen voor links en rechts.

Persoonlijke mening: Koppeling met AR/Id.light ontbreekt, maar wellicht mist er een koppeling met X m voor afslag projecteer AR/ID.light. Zullen ze dit doen? misschien staat wss niet zo hoog op het lijstje ;)
Projecteren zou inderdaad misschien een technische belemmering zijn, maar ID.light links/rechts moet kunnen. Prio? Laag inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Freakie1NL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:48:
[...]

Dank, klopt! Zelfs dezelfde dag. Blijkbaar is het wel nodig dat je minimaal 20.3 hebt voor OTA navigatie updates dus. Collega met 20.3 kreeg al wel snel 20.11 namelijk. Mijn andere collega met 19.8 heeft nog geen update ontvangen, dus de handmatige update van de Golf 8 triggert het. VW gaat daar nog wel vragen over krijgen denk ik, tenzij de ME2.1 update dit ook oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.B.
  • Laatst online: 21:33
Ik ben net gebeld door de dealer dat de afspraak om de “steunhaak” te monteren niet door kan gaan. Deze is op voorraad, maar mag niet worden gemonteerd vanwege software problemen. De afspraak is nu uitgesteld tot nader order vanuit de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

En heb je daar al voor betaald? Accepteer je het in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.B.
  • Laatst online: 21:33
In mijn geval gaat het om lease van de ID.3. Ik ga hierover wel in gesprek denk ik.
Pagina: 1 ... 64 ... 376 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.