Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 63 ... 385 Laatste
Acties:

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 14:40
KrlGl schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:38:
[...]

De standaard 2 jaar fabrieksgarantie.
Ik lees in de garantievoorwaarden ondermeer dat de garantie vervalt bij:

[...]

Zie hier: https://www.volkswagen.nl...rwaarden-brochure-v4.ashx
Zet je de originele toch terug voordat je naar de dealer gaat? En als de aircopomp stuk gaat zullen ze een hele kluif hebben om dat op het veranderen van een lampje te gooien als ze garantieclaim willen afwijzen.

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-11 19:56
rednax2 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Zet je de originele toch terug voordat je naar de dealer gaat? En als de aircopomp stuk gaat zullen ze een hele kluif hebben om dat op het veranderen van een lampje te gooien als ze garantieclaim willen afwijzen.
Klopt, maar ik zie de discussie al voor me bij softwareproblemen...

:X

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-11 15:54
FJP84 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:01:
Hier nog een laatste vraag mbt de warmtepomp. Zijn er hier mensen met dit apparaat in de auto en dus daar issues mee hebben?

Reden is dat hoewel ik bij de Enyaq de warmtepomp wil wisselen voor een upgrade naar Plus van Assistentie en infotainment. Is mijn LM en dioor hun hun gekozen dealer heel erg terughoudend om de wijziging door te voeren, ivm mogelijke impact op leverweek. Zij leggen al het risico bij mij en kunnen ook geen verwachting afgeven omdat importeur heeft gezegd dat leverweek kán wijzigen

Ergo, enigszins met tegenzin denk ik over van de wijziging af te zien en de WP te laten zitten. Maar ik introduceer wel een complex stuk hardware/software wat de helft van het jaar niks doet....

Dank alvast voor de gedeelde ervaringen
Ik heb het een tijdje terug uitgerekend hier. Conclusie: in de winter kan de warmtepomp enkele tientallen kilometers aan bereik schelen. Dat is niet relevant als je gewoon dagelijks kunt laden, maar kan wel verschil maken op een langere reis. Bijvoorbeeld op weg naar de wintersport. Als je dan op de snelweg 300km totaal bereik hebt ipv 250, dan zijn je laadstops na iedere etappe een stuk korter en/of je etappes een stukje langer. Zonder warmtepomp zou je dan steeds weer tot 80% (38 minuten) moeten laden en met warmtepomp maar tot 65%. En op die laatste 15% zit je dan wel echt te wachten na je toiletbezoek en kopje koffie.

Maar goed, of dat voor jou relevant is kun jij alleen bepalen.

Vwb de werking van de warmtepomp: het lijkt erop dat VW bij de ID.3 in ieder geval nog wat te updaten heeft. Er is een test gedaan door Nextmove en daar kwam uit naar voren dat de warmtepomp eigenlijk nog geen extra range opleverde. Ik ben ervan uitgegaan dat dit een softwarematige update moet zijn, want overal zijn de ervaringen daarmee wel duidelijk dat het iets extra range oplevert onder koudere omstandigheden.

De Travel Assist was voor mij een must have. We rijden veel en vaak langere stukken snelweg en dan is dat wel erg fijn en ontspannend rijden. Succes met je keuze...

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 17:24
Freakie1NL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:59:
@eitje84

Navigatie kan je ongeacht je software versie updaten. Je moet de navigatie software van Golf 8 downloaden vanaf VW. Dit op root USB zetten en die vervolgens in je ID.3 stoppen. Zal niet direct iets gebeuren maar op de achtergrond zal hij updaten.
Zet je gewoon het .tar bestand in de root, of moet je deze wel geheel uitpakken? Ik denk het laatste?
Hm, aldus de manual voor de Golf 8 moet het uitgepakt worden idd, in de root op een lege NTFS disk. Prima, gaan we zo eens testen. Heb ook net de OBD dongel binnen voor EV Notify.

[ Voor 15% gewijzigd door Soeski op 30-01-2021 12:28 ]

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:26

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Zet je gewoon het .tar bestand in de root, of moet je deze wel geheel uitpakken? Ik denk het laatste?
Dat laatste, geheel uitgepakt op de root.

Welke OBD dongel heb je besteld. Had ooit zo'n goedkope werkte prima. Die echter kwijt, wil een OBD voor ABRP.

[ Voor 17% gewijzigd door Freakie1NL op 30-01-2021 12:29 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:54
Het viel mij op dat als je de Home knop van het infotainmentsysteem (dat vierkantje) ingedrukt houdt je een speciaal menu te zien krijgt. Daarin kan je ook kiezen voor updates. Doet bij mij verder (nog) niets. Wellicht pakt die update functie de kaart update vanaf de dongel.

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11 13:35
@Ghost81 Ze proberen net als Tesla wat easter eggs te verstoppen lijkt het ;-)
Sommige zijn wat cruel in de ID.3

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

• KrlGl
Ghost81 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:35:
Het viel mij op dat als je de Home knop van het infotainmentsysteem (dat vierkantje) ingedrukt houdt je een speciaal menu te zien krijgt. Daarin kan je ook kiezen voor updates. Doet bij mij verder (nog) niets. Wellicht pakt die update functie de kaart update vanaf de dongel.
Met die functie heb ik wel de update naar kaartversie 2011 gekregen....

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10 14:40
KrlGl schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Klopt, maar ik zie de discussie al voor me bij softwareproblemen...

:X
Eens hoor, niets veranderen tijdens de garantietermijn om iedere discussie te vermijden lijkt mij het beste.

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 16:06
Gisteren een ID.3 van Eiffel gezien, met een rode wrap. Op de A4 nabij Schiphol. Zag er wel goed uit.

Ik heb deze maand 2300 km met m’n ID.3 gereden. Heb laadpaal thuis en op kantoor. Voorverwarmen ingesteld op m’n vertrektijd als hij nog aan de paal hangt, en altijd een heerlijk warme auto ‘s-ochtends. Ik laad op beide plekken op dus nooit range-anxiety. Mijn woon-werk afstand is 64km enkele reis.

Ik merk wel veel variatie in verbruik met temperatuur en straffe tegenwind en snelheid. Maar dat is te verwachten.

Qua problemen, enkel af en toe het airbag lampje. Ik ben erg happy met m’n auto maar vind wel dat een nieuwe versie van het Navigatiesysteem zou mogen. Ik ga die USB truc maar eens proberen, eerst zo’n USB-C adaptertje of stick kopen.

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:13

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb sinds kort 11kW laden, nu heb ik al paar keer (laatste 3 x denk ik?) gehad dat ie begint te laden op 0.01kW. Dan trek ik de stekker weer eruit en plug 'm weer in en dan bam naar 10.9kW.

Nog iemand die dit bekend voor komt?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

• FJP84
  • Laatst online: 07:55
bilgy_no1 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Ik heb het een tijdje terug uitgerekend hier. Conclusie: in de winter kan de warmtepomp enkele tientallen kilometers aan bereik schelen. Dat is niet relevant als je gewoon dagelijks kunt laden, maar kan wel verschil maken op een langere reis. Bijvoorbeeld op weg naar de wintersport. Als je dan op de snelweg 300km totaal bereik hebt ipv 250, dan zijn je laadstops na iedere etappe een stuk korter en/of je etappes een stukje langer. Zonder warmtepomp zou je dan steeds weer tot 80% (38 minuten) moeten laden en met warmtepomp maar tot 65%. En op die laatste 15% zit je dan wel echt te wachten na je toiletbezoek en kopje koffie.

Maar goed, of dat voor jou relevant is kun jij alleen bepalen.

Vwb de werking van de warmtepomp: het lijkt erop dat VW bij de ID.3 in ieder geval nog wat te updaten heeft. Er is een test gedaan door Nextmove en daar kwam uit naar voren dat de warmtepomp eigenlijk nog geen extra range opleverde. Ik ben ervan uitgegaan dat dit een softwarematige update moet zijn, want overal zijn de ervaringen daarmee wel duidelijk dat het iets extra range oplevert onder koudere omstandigheden.

De Travel Assist was voor mij een must have. We rijden veel en vaak langere stukken snelweg en dan is dat wel erg fijn en ontspannend rijden. Succes met je keuze...
Opdracht om tegen advies van LM de wijziging door te voeren is de deur uit. Dag warmtepomp, hallo HUD en Travelassist

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 22:52

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Goede keuze. :Y

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:51
Boy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:50:
Ik heb sinds kort 11kW laden, nu heb ik al paar keer (laatste 3 x denk ik?) gehad dat ie begint te laden op 0.01kW. Dan trek ik de stekker weer eruit en plug 'm weer in en dan bam naar 10.9kW.

Nog iemand die dit bekend voor komt?
1 keer zoiets gehad, dan zit de stekker er niet lekker in

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 15:17
AkroBatik schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Warmtepomp werkt hier prima. Veel herrie, dat wel ;) maar alleen van buiten.

Weet niet hoe dat zonder warmtepomp is, maar als ik in de buurt van de auto kom, gaat de verwarming aan. Als ik dan mn kind vastgesp en instap, dan is het al lekker warm, zonder voorverwarmen. Met voorverwarmen is het een sauna.

Ik vind hem echt super snel warm. Met mn golf gte op alleen stroom duurde dat veel langer. Maar nogmaals, wert niet hoe dat zonder wp is.
Ik heb ook een warmtepomp maar ik ervaar dit totaal niet. Begin zelfs te twijfelen of hij uberhaupt er wel in zit/werkt. Zou je misschien wat instellingen kunnen delen om te kijken of ik iets mis? Of zou ik dat verschil minder goed merken omdat ik van een ICE kom?

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 16-11 10:17
Kassa zoekt mensen die problemen hebben met de id3. Iets met software

• FJP84
Nu ik in afwachting ben van de HUD een vraag aan de ervaringsdeskundigen. Merken jullie veel van reflectie van de HUD en/of een donkerder gedeelte op de voorruit. Ik lijk dat soms op video's terug te zien. Ik kan nu niet meer terug qua keuze :) maar toch alvast goed om te weten. Ik ben erg benieuwd! Ik lees geregeld dat als je het eenmaal hebt niet meer snel zonder wil.

• II Stevow II
FJP84 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:26:
Nu ik in afwachting ben van de HUD een vraag aan de ervaringsdeskundigen. Merken jullie veel van reflectie van de HUD en/of een donkerder gedeelte op de voorruit. Ik lijk dat soms op video's terug te zien. Ik kan nu niet meer terug qua keuze :) maar toch alvast goed om te weten. Ik ben erg benieuwd! Ik lees geregeld dat als je het eenmaal hebt niet meer snel zonder wil.
Ik denk dat dit puur komt door de camera/het opnemen. Ik vind de HUD echt super relaxt. Het is helemaal niet storend of nadrukkelijk in beeld, maar je ziet het wel. Daarnaast ligt het door de grote afstand tussen het stuur en het raam echt goed op de weg voor je. (bij de ID.4 althans)

Je kunt de HUD overigens ook goed instellen in het menu, dus welke informatie je wilt zien, hoe helder het beeld moet zijn en zelfs de positie een beetje aanpassen. (bij mij stond hij een tikkeltje geroteerd, dat heb ik gecorrigeerd). Misschien wel het enige ;) stukje software van de ID die vlekkeloos werkt _/-\o_

Ik hoop dat er in de toekomst nog de mogelijkheid komt om alle informatie die je daar toont uit de views op het scherm bij je stuur te halen, want daar kijk ik eigenlijk niet meer op. (ik weet alleen niet of het wettelijk gezien überhaupt mag dat je snelheid alleen geprojecteerd wordt)

• KoezzyEV
  • Laatst online: 17-11 18:36
Yep, HUD/AR en Travel Assist, helemaal perfect en wil nooit meer zonder (ID3 MAX, al 10.000km).
Vooral de uitgebreide Lane Assist van Travel Assist, dus Lane center en Lane follow is zooo fijn, 10tallen km's snelweg zonder te hoeven sturen, twee vingers en duim losjes onderkant stuur, relaaaxzed ! ;w

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Zeuh, vandaag de 124kw getikt bij de snellader. Auto kan met 125kw laden met software 0783 :)

Maar damn auto zuipt... Zelfs meer met de winterbanden.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:59
Simply1337 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:30:
Zeuh, vandaag de 124kw getikt bij de snellader. Auto kan met 125kw laden met software 0783 :)

Vanaf hoeveel %?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• Simply1337
Vanaf 3 tot 32. Daarna zakte het net onder 100kW na 45%.

3-45% was 17 minuten.

Had wel 30min 130kmh ritje gehad

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 21:30:

Mijn vrouw reed vanavond 100 km naar huis. Auto zou nog 200km moeten kunnen. Met 130km/u ging het wel heel hard en is ze een stuk 100 gaan rijden. Uiteindelijk met 41km / 14% thuis gekomen 😅 gewoon 60% meer verbruikt dan bij 100km/u. Maar er was blijkbaar ook veel wind. zag ze aan de regen, want de auto ligt gewoon strak op de weg.

Ze is vertrokken met 91%, toch wel heftig om 77% te verbruiken op 200km.

De GoM deed zich ook niet aanpassen. Ze had de hectometerpaaltjes gecheckt en elke 600 meter ging er 1 km af

Ik zie op wintersport gaan nu toch wel een stuk minder zitten met deze auto 😳

[ Voor 11% gewijzigd door Boy op 30-01-2021 22:45 ]

• mouluh
Wind is altijd een belangrijke factor. Daarnaast heeft id4 veel meer oppervlakte aan de voorkant dan id3 waardoor wind nog meer invloed heeft.
2de kerst dag toen het zo hard waaide tegen de wind in 120km/uur gereden kwam ik net op 200 km ver

• KrlGl
Boy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:33:
[...]

Mijn vrouw reed vanavond 100 km naar huis. Auto zou nog 200km moeten kunnen. Met 130km/u ging het wel heel hard en is ze een stuk 100 gaan rijden. Uiteindelijk met 41km / 14% thuis gekomen 😅 gewoon 60% meer verbruikt dan bij 100km/u. Maar er was blijkbaar ook veel wind. zag ze aan de regen, want de auto ligt gewoon strak op de weg.

Ze is vertrokken met 91%, toch wel heftig om 77% te verbruiken op 200km.

Ik zie op wintersport gaan nu toch wel een stuk minder zitten met deze auto 😳
Hmm, even rekenen, windkracht 4 vandaag is ongeveer 25 km/u.
Dus heeft je vrouw de luchtweerstand van 155 km/u moeten overwinnen en dat is 60% meer dan bij 125 km/u (100 km/u snelheid + 4 Bft)

Dat is het verschil met een verbrandingsmotor, die is maar ca. 30 % efficiënt, dus daar zou het meerverbruik aan dinosap ca. 20% zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door KrlGl op 30-01-2021 22:51 ]

• Simply1337
Ik las 36.6 kwh/100km lol bij 130 en 4/5 bft

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:10
Vanmiddag een goede aso test gehad. Ik tufte op de rechterbaan 105 en iemand wou de snelweg oprijden maar die blijft de hele rit naast me rijden :') daarna over de vluchtstrook en door een rood kruis.. Uiteindelijk kon die eindelijk bedenken om even wat vaart te maken.. Zijn middelvinger omhoog en daarna een remtest. (wat een frustratie terwijl jezelf de regels niet snapt. Geef gas of rem en ga achter me maar blijf niet naast me rijden).. De Id.3 vol in de ankers, rode led aan.. Ik schrok eigenlijk niet eens. Mooie test wel.

Weet iemand of de id3 desnoods het stuur overneemt om het object te ontwijken als ik niet ingrijp?

Daarna bij fastened was het behelpen en stonden er uiteindelijk 7 auto's voor maar 3 laadpunten te wachten. Die mogen duidelijk uitbreiden langs de snelwegen imo

[ Voor 11% gewijzigd door AMARONE op 30-01-2021 23:14 ]

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

mouluh schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 20:00:
Kassa zoekt mensen die problemen hebben met de id3. Iets met software
Bron?

• mouluh
Kassa uitzending van vandaag aan het einde van uitzending

• Simply1337
Na een avondje stampen heb ik een bereik van 236km bij 80% op m'n dash. Omgerekend 295km bij 100%. Uff.

Dus gemiddeld rond 25.7 kWh/100km. Dat was haalbaar met 100kmh vandaag.. Met 130kmh ging het bereik naar 225km bij 100% soc en dus rond 175km bij 80% soc.

Dus.. Gas terug als je verder wilt komen 😅

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ub3-vL5X7rJnA1SVGKXURLz4_YA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7lzvVrkin6esgwGLn4Id0fd.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn wintervelgen zijn binnen! 19” met Bridgestones.

Ben erg benieuwd wat deze met het verbruik doen 🤣

Ook wel mooi dat je die sportieve remmen achter zo mooi ziet zitten. Blauwe sport klauwen met keramische schrijven. Ziet er echt heel tof uit🙄

[ Voor 13% gewijzigd door AkroBatik op 31-01-2021 06:54 ]

.

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
AkroBatik schreef op zondag 31 januari 2021 @ 06:53:
[Afbeelding]

Ook wel mooi dat je die sportieve remmen achter zo mooi ziet zitten. Blauwe sport klauwen met keramische schrijven. Ziet er echt heel tof uit🙄
mooie velgen zijn die ook in 20inch te krijgen. Zonder de winterbanden

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[Afbeelding]

Ik zou zeggen kijk al na 1 dag stil staan nu er gepekeld is eens naar de schijven aan de voorzijde en vergelijk dat dan met de trommelrem achter.

VW heeft hier gewoon een logische en onderbouwde keuze gemaakt. Alsof bruine schijven zo mooi zijn.

• FJP84
AMARONE schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:11:
Vanmiddag een goede aso test gehad. Ik tufte op de rechterbaan 105 en iemand wou de snelweg oprijden maar die blijft de hele rit naast me rijden :') daarna over de vluchtstrook en door een rood kruis.. Uiteindelijk kon die eindelijk bedenken om even wat vaart te maken.. Zijn middelvinger omhoog en daarna een remtest. (wat een frustratie terwijl jezelf de regels niet snapt. Geef gas of rem en ga achter me maar blijf niet naast me rijden).. De Id.3 vol in de ankers, rode led aan.. Ik schrok eigenlijk niet eens. Mooie test wel.

Weet iemand of de id3 desnoods het stuur overneemt om het object te ontwijken als ik niet ingrijp?

Daarna bij fastened was het behelpen en stonden er uiteindelijk 7 auto's voor maar 3 laadpunten te wachten. Die mogen duidelijk uitbreiden langs de snelwegen imo
Beetje off-topic en eens dat een ander niet gefrustreerd moet raken maar was er geen mogelijkheid om zelf even naar links op te schuiven? Dan kan de beste persoon nog even net wat langer naast je blijven rijden om je bolide te bewonderen :)
Simply1337 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 01:15:
Na een avondje stampen heb ik een bereik van 236km bij 80% op m'n dash. Omgerekend 295km bij 100%. Uff.

Dus gemiddeld rond 25.7 kWh/100km. Dat was haalbaar met 100kmh vandaag.. Met 130kmh ging het bereik naar 225km bij 100% soc en dus rond 175km bij 80% soc.

Dus.. Gas terug als je verder wilt komen 😅
Oef had ik toch maar dd warmtepomp moeten houden voor een luttele 10km extra ;) 8)7

Ik vraag me af of er echt een verschil gaat zijn tussen Id4 en de Enyaq met een CW waarde van 0,28 van 0,27 lijkt me niet toch?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ik had gisterenavond dat m'n huis 1,2kW aan het trekken was, terwijl dat normaal rond die tijd 300 a 600 watt was. Ik wilde kijken of dat kwam omdat de auto aan het laden was. Via de app die slider gebruikt om laden te stoppen en idd, het kwam door het laden. Vraag me af waarom het laadpunt opeens zoveel stroom nodig heeft.

Maar daar gaat m'n vraag niet over; ik wilde vervolgens het laden weer starten. Dat ging (eigenlijk had ik het ook wel verwacht helaas) niet, hij gaf een foutmelding (weet even niet meer welke).
Ik heb vervolgens de auto van slot afgehaald en weer erop, dat was vroeger ook wel voldoende dacht ik, maar helaas.
Naar buiten moeten aan, stekker eruit en weer erin.

Als ik nu ergens een uur wandelen van m'n auto verwijderd was bijv en ik doe dit, dan heb ik dus gewoon een probleem als ik afhankelijk was van het laden om thuis te komen.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

FJP84 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:42:
[...]

Beetje off-topic en eens dat een ander niet gefrustreerd moet raken maar was er geen mogelijkheid om zelf even naar links op te schuiven? Dan kan de beste persoon nog even net wat langer naast je blijven rijden om je bolide te bewonderen :)
Mijn ervaring is dat deze personen dan naar links komen en vervolgens ook diezelfde snelheid blijven rijden. Dan rijd jij op de linkerbaan en moet je dus gaan versnellen om voor hem te komen (dit is hoe ik het normaal ook doe, me maar weer aanpassen aan dit soort mensen)

• FJP84
Boy schreef op zondag 31 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Mijn ervaring is dat deze personen dan naar links komen en vervolgens ook diezelfde snelheid blijven rijden. Dan rijd jij op de linkerbaan en moet je dus gaan versnellen om voor hem te komen (dit is hoe ik het normaal ook doe, me maar weer aanpassen aan dit soort mensen)
Ah zo! Eens dat je dan ook het juiste bedrag van de medeweggebruikers mag verwachten.

• pietermx
KrlGl schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 22:48:
[...]

...

Dat is het verschil met een verbrandingsmotor, die is maar ca. 30 % efficiënt, dus daar zou het meerverbruik aan dinosap ca. 20% zijn.
Die berekening / veronderstelling betekent wel dat een ICE efficiënter wordt met meer luchtweerstand (vermogensvraag), 2x zo efficiënt! Je gaat er immers vanuit dat er niks aan brandstof op gaat aan nog meer warmte.

Ik denk niet dat dat helemaal klopt, maar wel deels (meer vermogensvraag = hogere efficiëntie voor een brandstofvoorziening).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• AMARONE
[...]

[...]

Oef had ik toch maar dd warmtepomp moeten houden voor een luttele 10km extra ;) 8)7

Ik vraag me af of er echt een verschil gaat zijn tussen Id4 en de Enyaq met een CW waarde van 0,28 van 0,27 lijkt me niet toch?
Dat had gekund ja ware het niet dat deze auto 1km aan oprijstrook had en alle ruimte had om in te voegen. Voor de veiligheid blijf ik gewoon mijn baan volgen, als het drukker was is het juist gevaarlijk om dan zelf te gaan wisselen. (en ja, als het een rits auto's is of zwaar verkeer maak ik wel ruimte)

Het ging erom dat de id3 wel in de ankers ging, twijfelde of dat allemaal wel goed werkte tot nu :)

• KrlGl
pietermx schreef op zondag 31 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Die berekening / veronderstelling betekent wel dat een ICE efficiënter wordt met meer luchtweerstand (vermogensvraag), 2x zo efficiënt! Je gaat er immers vanuit dat er niks aan brandstof op gaat aan nog meer warmte.

Ik denk niet dat dat helemaal klopt, maar wel deels (meer vermogensvraag = hogere efficiëntie voor een brandstofvoorziening).
Het is dan ook een 'achterkant sigarendoosje' berekening, waarbij ik er van uit ga dat een e-motor over de gehele linie 90% efficiënt is en een plofmotor 30%.
Natuurlijk zal dat bij meer vermogen iets anders uitpakken in het laatste geval, maar wat mij betreft gaat het hier om de orde van grootte.

Wat is ook niet heb meegenomen is de grotere rolweerstand en luchtweerstand omdat het regende.
Dat past niet op mijn sigarendoosje :)

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
[Afbeelding]

Ziet er goed uit. Wat voor velgen zijn dat?

• KrlGl
[...]

In theorie zal dat ongeveer 3,5% schelen in verbruik ten gunste van de Skoda.

Cw x A is bij de ID.4 0,85 m2 en bij de Enyac 0,82 m2

• Soeski
Ik deed vanochtend een ontdooiwedstrijd met de Renault Zoë en de ID.3 MAX. App starten, klimatisering starten en kijken hoe snel alles ijsvrij is.
De winnaar werd al snel duidelijk en dat gokte jullie mogelijk ook al... De Zoë. Binnen 5 minuten de ruiten ijsvrij en lekker warm.
De ID.3 dan? Die moest nog steeds beginnen. "Actie kan niet worden uitgevoerd". 10 minuten lang geprobeerd (elke fout duurt 2-3 minuten voor je feedback krijgt dat het niet werkt). Nog steeds ijs. Ik had wel contact met de auto want mijn batterijpercentage/bereik nam wel af. Zonder verder dus wat te doen!
Ah well :)

• wheli
Toch nog een keer de velgenvraag. Ik hecht niet heel veel aan het uiterlijk maar vind zwart mooier dan zilver. Wat ik lees is over aerodynamica: dichter = beter en meer spaken = slechter en minder inch = beter.
Ik heb er verder geheel geen verstand van.

Dit vind ik op een website voor velgen en banden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91wa0i6fjtznfPdSXHX4WqNgCbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XuN3jtqY8KQwZ8opnCr83OfI.png?f=fotoalbum_large

Ik las eerder dat de ID.4 passieve bandenspanningsmeter heeft? Dus geen TPMS nodig?

En de prijs van zo'n 1200 euro totaal vind ik wel een enorm verschil met de Loen 19" set die dan ook alleen in zilver verkrijgbaar is.

Wat is jullie idee (ID^^), zouden deze kwalitatief minder zijn? En qua luchtweerstand vergelijkbaar schat ik? Weten jullie de ECO en Veiligheids letters van de banden die VW plaatst?

Een hoop vragen maar ik snap er niets van :(

@AkroBatik Jouwe zien er ook vet uit! Welke heb jij?

• pietermx
@wheli zie heb eerder een paar foto’s gepost van die zilveren Lemon set, ziet er IMO prima uit ivm zilver van het dak (maar wellicht wat saai in contrast met de 21/20” zomer set.

Ik zou die 19” set die @Simply1337 eerder doorgaf (Duitse site) kiezen als je zwart mooier vindt.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• GOLFID
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Waar kan ik zien wat mijn warmtepomp bijdraagt..

• KrlGl
GOLFID schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:05:
Ik denk dat de makkelijkste manier is opwarmen aan de laadpaal, kijken hoeveel kWh dat kost en dan vergelijken met iemand zonder wp.

• wheli
@pietermx en @Simply1337

Via die link naar 'ahw shop' in Duitsland vind ik helaas geen velgen meer. Mijn Duits is niet geweldig maar ook met google translate niet.

Foto's van @Simply1337 op insta vindt ik erg mooi! Maar op de VW website kan ik geen Hamar velgen vinden zonder band. Heb je gewoon gebeld met de dealer? En quanta costa?

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-11 11:49
GOLFID schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:05:
De test herhalen uit dit filmpje, kun je eenvoudig zelf doen :)

YouTube: VW ID.3 Winterprobleme im Check: Wärmepumpen-Fail, Verbrauch, Schnel...

• Simply1337
wheli schreef op zondag 31 januari 2021 @ 11:42:
@pietermx en @Simply1337

Via die link naar 'ahw shop' in Duitsland vind ik helaas geen velgen meer. Mijn Duits is niet geweldig maar ook met google translate niet.

Foto's van @Simply1337 op insta vindt ik erg mooi! Maar op de VW website kan ik geen Hamar velgen vinden zonder band. Heb je gewoon gebeld met de dealer? En quanta costa?
5k+ bij de dealer. 1k per velg zonder band is mij gemeld (wordt ook niet apart verkocht ipc)

Of

Weinig gebruikt (waarschijnlijk van testvoertuigen), gelimiteerd. 1 set is ook 1 set. Mini krasjes aanwezig.
https://www.xn--original-rder-kfb.de/volkswagen/id-3-id-4

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 31-01-2021 12:23 ]

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Replay256 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 07:13:
[...]

mooie velgen zijn die ook in 20inch te krijgen. Zonder de winterbanden
@wheli

Deze velgen zijn door de volkswagen dealer besteld en geleverd in opdracht van de leasemaatschappij.

Volgens mij zijn het deze, de Mak Munchen in satijnzwart: https://www.banden-pneus-...0c6gVFEAQYASABEgKXavD_BwE

.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:20:
Ik deed vanochtend een ontdooiwedstrijd met de Renault Zoë en de ID.3 MAX. App starten, klimatisering starten en kijken hoe snel alles ijsvrij is.
De winnaar werd al snel duidelijk en dat gokte jullie mogelijk ook al... De Zoë. Binnen 5 minuten de ruiten ijsvrij en lekker warm.
De ID.3 dan? Die moest nog steeds beginnen. "Actie kan niet worden uitgevoerd". 10 minuten lang geprobeerd (elke fout duurt 2-3 minuten voor je feedback krijgt dat het niet werkt). Nog steeds ijs. Ik had wel contact met de auto want mijn batterijpercentage/bereik nam wel af. Zonder verder dus wat te doen!
Ah well :)
Daar in tegen is de hardware van de ID.3 denk ik sneller. Vanochtend hetzelfde probleem gehad met de app (veel mensen in Europa lees ik). Toen gewoon in de auto gaan zitten en binnen 3 minuten was het geheel gesmolten en kon ik rijden.

• Simply1337
Net via de app ventilatie ingeschakeld. Ruit was zo ontdooid (niet getimed maar app werkt iedergeval voor mij) mis alleen bevestiging dat signaal naar auto is gegaan wat je pas ontvangt na 2 min ofzo

• Soeski
Freakie1NL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Daar in tegen is de hardware van de ID.3 denk ik sneller. Vanochtend hetzelfde probleem gehad met de app (veel mensen in Europa lees ik). Toen gewoon in de auto gaan zitten en binnen 3 minuten was het geheel gesmolten en kon ik rijden.
Het was natuurlijk alsnog geen zuivere test - ze staan wel pal naast elkaar en vangen hetzelfde licht en wind, maar de Zoë heeft een WP standaard. De ID.3 is weer groter van binnen. Morgen misschien nog een keer proberen dan...

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:59

MLLL

Palm Treo 650

Freakie1NL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:26:
[...]

Je kunt de beste hardware ter wereld hebben maar als de software niet goed is heb je daar ook geen zak aan.

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
jongelui ik krijg de rechterspiegel niet automatisch naar benen bij achteruitrijden. heb een volgens manuaal geprobeerd in te stellen maar geen sjoege.

Iemand een stap-voor-stap instructie?

ID.4 1st geen max. Als ik nu achteruit wil rijden en de spiegelknop op 'R' zet gebeurt er niets.

deze manual gevolgd, dut 'nie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTcCghT6SVxu-oO-X_wFKg1pXGs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S681mbTUVOdPj8fmsdzgqfvm.png?f=user_large

• wheli
Thanks, ik begin het systeem nu een beetje te begrijpen. Op de website van @Simply1337 soort refurbised met minimale gebruikssporen voor ca 2K totaal. En op alternatieve websites nieuwe niet-VW velgen voor ca 1500 euro (met dus wat minder range waarschijnlijk).

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

MLLL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:50:
[...]

Je kunt de beste hardware ter wereld hebben maar als de software niet goed is heb je daar ook geen zak aan.
Dat klopt. Zowel de auto als de app hebben ruk software op dit moment. Verschil is dat hardware natuurlijk moeilijker nog aan te passen is dan de app. Verschillende mensen hebben ook aangegeven vertrouwen te hebben dat de app nog goed komt. Gezien de zeer passieve houding van VW heb ik dit vertrouwen echter niet.

• Simply1337
wheli schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:26:
Thanks, ik begin het systeem nu een beetje te begrijpen. Op de website van @Simply1337 soort refurbised met minimale gebruikssporen voor ca 2K totaal. En op alternatieve websites nieuwe niet-VW velgen voor ca 1500 euro (met dus wat minder range waarschijnlijk).
Iets meer dan 2k. Naafdop + verzendkosten

En goed naar de XL foto's kijken.. Mogelijke schades zijn te zien. Elk set is weer anders

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

mouluh schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 23:20:
[...]

Kassa uitzending van vandaag aan het einde van uitzending
Check, heb ze maar gemaild. Wat mij betreft mag VW hier, voor zover dat al niet gedaan is, flinke imagoschade oplopen.

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 18:55
Simply1337 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 12:30:
Net via de app ventilatie ingeschakeld. Ruit was zo ontdooid (niet getimed maar app werkt iedergeval voor mij) mis alleen bevestiging dat signaal naar auto is gegaan wat je pas ontvangt na 2 min ofzo
Hier ook geprobeerd. Duurt idd een paar minuten maar het werkt echt goed!

Id3 plus 0564

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-11 11:49
Freakie1NL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Dat klopt. Zowel de auto als de app hebben ruk software op dit moment. Verschil is dat hardware natuurlijk moeilijker nog aan te passen is dan de app. Verschillende mensen hebben ook aangegeven vertrouwen te hebben dat de app nog goed komt. Gezien de zeer passieve houding van VW heb ik dit vertrouwen echter niet.
Eens, behalve je conclusie dat VW een passieve houding aanneemt. Inmiddels is men tot in de top overtuigd dat de eigen software strategie en uitvoering tekortschieten. Topman Diess heeft daarvoor zijn hoofd op het hakblok gelegd en zelfs de bonden morrend mee gekregen om hier zwaar in te investeren. De effecten zien we over drie jaar....

• Simply1337
zal wel weer iets betekenen maar de ID.4 is uit de duitse configurator.

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-11 13:25
Twee weken terug de ID.4 1st edition in ontvangst mogen nemen. Zeer blij mee. Maar ik merk dat ik toch nog wel een aantal zaken mis, als Keyless entry, Dodehoek herkenning en een hoogte verstelbare bijrijdersstoel.

Nu vroeg ik me af hoeverre dit soort functies achteraf te activeren / in te bouwen zijn bij dit platform. Heeft men hier al wat ervaring mee?

Vooral de keyless entry, lijkt mij een kwestie van software / boardcomputer settings, of is dit tevens ook hardware?

Dodehoek herkenning zal wel 4 tal sensoren rondom en een aanpassing van de zijspiegels inhouden plus software.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:51
Freakie1NL schreef op zondag 31 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Check, heb ze maar gemaild. Wat mij betreft mag VW hier, voor zover dat al niet gedaan is, flinke imagoschade oplopen.
Hmmm, dan mail ik ook maar even...ik ben wel tevreden... 8)

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

• Simply1337
M.O.E schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:27:
Twee weken terug de ID.4 1st edition in ontvangst mogen nemen. Zeer blij mee. Maar ik merk dat ik toch nog wel een aantal zaken mis, als Keyless entry, Dodehoek herkenning en een hoogte verstelbare bijrijdersstoel.

Nu vroeg ik me af hoeverre dit soort functies achteraf te activeren / in te bouwen zijn bij dit platform. Heeft men hier al wat ervaring mee?

Vooral de keyless entry, lijkt mij een kwestie van software / boardcomputer settings, of is dit tevens ook hardware?

Dodehoek herkenning zal wel 4 tal sensoren rondom en een aanpassing van de zijspiegels inhouden plus software.
Kijk stuk voor stuk of het al eerder is gedaan met bijvoorbeeld golf 7. Zo ja, zul je waarschijnlijk ook de mogelijkheid hebben om wellicht het te doen. Als het niet eerder is gedaan schat ik de kans klein, want deze systemen worden al lang gebruikt. 1 ding om wel te onthouden. ID.X heeft een nieuwe "software", dus men kan het nog niet coderen. zelfde met dee Golf 8 [nog niet te coderen] en houd een oogje voor de mogelijkheden ervan. Als het met de golf8 niet lukt vergeet het helemaal met de ID.x.

• KrlGl
vanderv schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:36:
[...]

Hmmm, dan mail ik ook maar even...ik ben wel tevreden... 8)
Volgens mij valt VW niet veel te verwijten. Er is duidelijk gecommuniceerd dat de definitieve softwareversie later beschikbaar zal komen en ik heb er het volste vertrouwen in dat het helemaal goed komt. Mijn ervaring met 0783 is prima.

Wie wel wat te verwijten valt, vind ik is Pon. Waar (bijna) heel Europa door VW gecompenseerd wordt voor het ongemak dat de software nog niet gereed is (2000 gratis kWh, ondermeer) geldt dit niet voor Nederland. En daar vind ik wat van. Dus als je wat te klagen hebt: richt je pijlen dan primair op Pon, ipv VW.

• AMARONE
M.O.E schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:27:

Ik weet niet welke uitvoering je hebt maar keyless entry werkt gewoon, wel even je instellingen afgaan.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

AMARONE schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:52:
[...]

Ik weet niet welke uitvoering je hebt maar keyless entry werkt gewoon, wel even je instellingen afgaan.
ID.4. first non-max alleen keyless start, geen keyless entry.

.

• mouluh
Vandaag alweer dat id3 2 openbare palen niet pakt. Ik ga nog eens andere pas aanschaffen maar volgens mij komt het niet door de pas. Newmotion paal newmotion pas.

• Simply1337
Mogelijkheid 1: duw je je stekker goed in?
Mogelijkheid 2 : andere laadkabel geprobeerd?
Mogelijkheid 3 : probeer een andere laadpas
Mogelijkheid 4 : een laadpas kan verkeerd aangemeld zijn, bel de provider. (hier heb ik 3 weken moeten knokken met MTC) optie in hun systeem was verkeerd. Mijn kaart werd wel aangemeld in de 'cloud' voor de laadpaal aanbieders.. Maar had de vinkje deactief.. Dan werkt het niet
Mogelijkheid 5 : werkt je paal uberhaupt

• Jer0ne
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20:34
Komende week eens checken hoe secuur de snelheidsmeter van de ID.4 1st max is. Met zo'n gps speedometer app. Bij mijn vorige auto kon ik de CC vastklikken op 106 en veilig langs de trajectcontroles 100.
Heeft iemand al eerder eventuele afwijkingen in de snelheidsmeter van de ID.x geconstateerd?

• KrlGl
Jer0ne schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:15:
Komende week eens checken hoe secuur de snelheidsmeter van de ID.4 1st max is. Met zo'n gps speedometer app. Bij mijn vorige auto kon ik de CC vastklikken op 106 en veilig langs de trajectcontroles 100.
Heeft iemand al eerder eventuele afwijkingen in de snelheidsmeter van de ID.x geconstateerd?
Bij mijn ID.3 is het -/-3 km/u. Dus 103 op de teller is 100 GPS.
En de afwijking lijkt tamelijk lineair bij mij.

• Simply1337
Met m'n 19 en 21 velgen is het Vershil tussen hud en GPS 2 a 3 kmh

Het is zeker dichtbij het werkelijkheid.

Zp uit m'n hoofd : 85 / 106 / 126 / 135 is nog prima zonder fanmail

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 22:52

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het was een kwestie van tijd ;) :
Hitler Reacts to the ID.3 Software Issues

"Don't worry, he's not really going to buy a Leaf" _O-

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 01-02-2021 00:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

KrlGl schreef op zondag 31 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Volgens mij valt VW niet veel te verwijten. Er is duidelijk gecommuniceerd dat de definitieve softwareversie later beschikbaar zal komen en ik heb er het volste vertrouwen in dat het helemaal goed komt. Mijn ervaring met 0783 is prima.

Wie wel wat te verwijten valt, vind ik is Pon. Waar (bijna) heel Europa door VW gecompenseerd wordt voor het ongemak dat de software nog niet gereed is (2000 gratis kWh, ondermeer) geldt dit niet voor Nederland. En daar vind ik wat van. Dus als je wat te klagen hebt: richt je pijlen dan primair op Pon, ipv VW.
Eens dat in Nederland PON primair hier te verwijten valt, maar VW gaat zeker niet vrij uit. Software die niet af was is gecommuniceerd als; AR werkt nog niet (Max) en Carplay/AA werken niet (alle). Dat is heel iets anders dan storingen met betrekking tot 12 volt accu (wie heeft hem niet gehad met 0564..?), airbag, ID Light, verlichting die aan en uit knippert. Daarnaast zou de update in Q1 2021 beschikbaar zijn. We zitten nu in februari en nog geen woord daarover. Er is toen letterlijk vermeld dat je in Q1 naar de garage kon voor de update. Het releasen in Q1 waarbij je in de praktijk niet zou kunnen updaten zou dan weer een verbroken belofte zijn.

• KrlGl
Freakie1NL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:23:
[...]

/..
We zitten nu in februari en nog geen woord daarover. Er is toen letterlijk vermeld dat je in Q1 naar de garage kon voor de update.
Ik heb keurig op 8 januari een mailtje gehad van de dealer waarin staat dat er dit kwartaal een afspraak met mij gemaakt wordt om de definitieve softwareversie op mijn ID.3 te installeren. Jij niet?
De garage vertelde mij bij mijn vorige bezoek dat ze dit graag wilde combineren met de installatie van de fietshaak. Ik ga er dus vanuit dat het allemaal gaat lopen zoals ze beloofd hebben.

• FJP84
Ultraman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:34:

"Will everyone that ordered a Tesla Model S, 3 or X or pre-ordered the Model Y please leave the room" :*)

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

KrlGl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:53:
[...]

Ik heb keurig op 8 januari een mailtje gehad van de dealer waarin staat dat er dit kwartaal een afspraak met mij gemaakt wordt om de definitieve softwareversie op mijn ID.3 te installeren. Jij niet?
De garage vertelde mij bij mijn vorige bezoek dat ze dit graag wilde combineren met de installatie van de fietshaak. Ik ga er dus vanuit dat het allemaal gaat lopen zoals ze beloofd hebben.
Nee totaal bericht. Hoe zit dat met andere?

[ Voor 95% gewijzigd door Freakie1NL op 01-02-2021 08:36 ]

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Qck

Bazinga

jarno1974t schreef op zondag 31 januari 2021 @ 13:04:
jongelui ik krijg de rechterspiegel niet automatisch naar benen bij achteruitrijden. heb een volgens manuaal geprobeerd in te stellen maar geen sjoege.

Iemand een stap-voor-stap instructie?

ID.4 1st geen max. Als ik nu achteruit wil rijden en de spiegelknop op 'R' zet gebeurt er niets.

deze manual gevolgd, dut 'nie

[Afbeelding]
Ik wist niet eens dat dit bestond. De volgende keer als ik ga rijden zal ik daar eens naar kijken (heb ook de id.4 1st).

Music is not just a sound, it's a way of living.

• mouluh
Simply1337 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:58:
Mogelijkheid 1: duw je je stekker goed in?
Mogelijkheid 2 : andere laadkabel geprobeerd?
Mogelijkheid 3 : probeer een andere laadpas
Mogelijkheid 4 : een laadpas kan verkeerd aangemeld zijn, bel de provider. (hier heb ik 3 weken moeten knokken met MTC) optie in hun systeem was verkeerd. Mijn kaart werd wel aangemeld in de 'cloud' voor de laadpaal aanbieders.. Maar had de vinkje deactief.. Dan werkt het niet
Mogelijkheid 5 : werkt je paal uberhaupt
Thx voor de tips. Ik heb zelf op een paal waar ik vaker op laad 4 keer moeten proberen voordat hij het deed. Ik denk dat ik een nieuwe pas ga proberen.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ultraman schreef op maandag 1 februari 2021 @ 00:34:

It's funny because it is true :+

_/-\o_

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 15:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Simply1337 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:25:
Met m'n 19 en 21 velgen is het Vershil tussen hud en GPS 2 a 3 kmh

Het is zeker dichtbij het werkelijkheid.

Zp uit m'n hoofd : 85 / 106 / 126 / 135 is nog prima zonder fanmail
Ik hou op alles +6 aan (behalve de 80 want daar rij ik vaak gewoon 80) op mijn ID3 max en tot nu toe zonder post.

Zit op bijna 5k kilometer, gister voor het eerste airbag lichtje (ging niet uit), en paar keer gehad dat de ACC, temp meter, en verbruiksmeter het niet doen. Tot nu toe alles na reboot gewoon weer in orde.

Hier staat wat

• pietermx
M.b.t. laden aan een normale laadpaal: Tot nu toe 1x gedaan met een Shell Recharge aka NewMotion pas. Werkte direct, maar dan nog het leukste: Gratis...? In de app staat 0,00 euro bij de laadsessie (~12 kWh). Vermoedelijk wil het bedrijventerrein in kwestie EV's stimuleren :-D

1 cm = 10 mm = 10000 µm

• II Stevow II
Ik heb gisteren in Tilburg in een gemeente garage geparkeerd, want ze hadden hier ook laadpalen. Dus ik vol enthousiasme naar de bovenste verdieping gereden en inderdaad daar stonden 6 laadpalen waarvan 4 vrij.

Dus ik de stekker er aan, gaf de auto aan dat hij begon met laden. Echter een aantal seconden later leek het er op dat hij er al weer mee gestopt was. Ik kreeg inderdaad via de Shell Recharge app zowel een melding dat het laden begonnen was, als dat hij weer beeindigd was.

Na toch wel een kwartier bezig te zijn geweest, waaronder de andere palen proberen en even in een ander vak te gaan staan (zodat de auto weer even gereden had, wellicht dat dit iets reset?) had ik nog steeds geen resultaat. Dus heb maar het service nummer op de paal gebeld. Kreeg ik doodleuk te horen dat de palen niet als publiek ingesteld staan. Dit terwijl het een gemeente garage is en er bij de ingang al aangegeven staat dat er laadpalen zijn.

Dus niet alles ligt aan de software van de ID ;-) maar het is wel vervelend, want je krijgt toch een soort van wantrouwen. Terwijl in dit geval het probleem totaal ergens anders lag, maar daar ga je niet meteen vanuit.

• Simply1337
Welkom in de wereld van Laadpassenjungle. Als een laadpasprovider geen toegang heeft tot een laadpaalprovider dan houdt het op. Dan heb je een andere nodig. Hoewel Recharge veel heeft, heeft het niet alles. Staat deze betreffende palen ook op de app?

[ Voor 9% gewijzigd door Simply1337 op 01-02-2021 09:29 ]

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:50

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

ik heb een email gekregen met volgende info:

Beste klant,

Graag informeren we je over de software-update die in het eerste kwartaal van 2021 gepland staat voor jouw ID.3 1ST.

Zoals aangekondigd bevat deze update de activering van App Connect (waaronder Apple Carplay en Android Auto) en de Augmented Reality functie van het Head-Up-Display als je in het bezit bent van de ID.3 1ST Max. Naast deze mooie functies zorgt de update ook voor een aantal andere nieuwe functies en verbeteringen.

Oplaadpunten
Na de software-update kan de navigatie automatisch laadstops inplannen op basis van de bestemming, actieradius en de locaties van zo’n 85.000 laadstations in Europa. Daarnaast maakt de update het ook mogelijk om bestemmingen (vooraf) vanaf een smartphone naar het navigatiesysteem te versturen.

Plannen (op afstand)
Met de nieuwste software is het ook mogelijk om (op afstand) een aantal handige zaken te plannen. Met de We Connect ID app kun je een timer instellen om de auto op afstand voor te verwarmen of te koelen. Bovendien kun je via de app laadsessies starten op vooraf ingestelde tijdstippen.

mvg Hans

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:50

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

en de rest:

Nieuwe Assistentiesystemen
Het geheel nieuwe Adaptive Cruise Control maakt Car-2-X communicatie mogelijk en past je snelheid aan op basis van de verkeerssituatie. Wij verwijzen je graag naar het instructieboekje voor meer informatie over deze assistentiesystemen.

De software-update bevat ook meerdere softwareverbeteringen. Hieronder vallen verschillende oplossingen van bevindingen die gemeld zijn door ID.3 1ST eigenaren, zoals onterechte meldingen en storingen in het ID-Display en ontlading issues van de 12 Volt accu.

Software-update in de werkplaats
Wij nemen in het eerste kwartaal van 2021 contact met je op om een afspraak in te plannen. De update is kosteloos, neemt een werkdag in beslag en we zorgen dat je mobiel blijft als je auto de update krijgt.

Wij wensen je veel rijplezier met de ID.3 1ST en zien je graag in onze werkplaats voor de software update begin 2021.

Met vriendelijke groet,
Het Volkswagen Team
Van Century Autogroep

mvg Hans

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 18:55
Freakie1NL schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:27:
[...]

Nee totaal bericht. Hoe zit dat met andere?
Hier ook nog niks. Ze weten er zelfs nog niets vanaf.
Vorige week had ik storingen hadden ze de boel gereset of ge-update zoals ze dit zelf noemen.

Toch daarna weer airbag storingen dus moet hem morgen weer afgeven. Ga het direct nog maag eens vragen.

Verder stil.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• KrlGl
Hansoverdiep schreef op maandag 1 februari 2021 @ 09:51:
ik heb een email gekregen met volgende info:

Beste klant,

Graag informeren we je over de software-update die in het eerste kwartaal van 2021 gepland staat voor jouw ID.3 1ST.

Zoals aangekondigd bevat deze update de activering van App Connect (waaronder Apple Carplay en Android Auto) en de Augmented Reality functie van het Head-Up-Display als je in het bezit bent van de ID.3 1ST Max. Naast deze mooie functies zorgt de update ook voor een aantal andere nieuwe functies en verbeteringen.

Oplaadpunten
Na de software-update kan de navigatie automatisch laadstops inplannen op basis van de bestemming, actieradius en de locaties van zo’n 85.000 laadstations in Europa. Daarnaast maakt de update het ook mogelijk om bestemmingen (vooraf) vanaf een smartphone naar het navigatiesysteem te versturen.

Plannen (op afstand)
Met de nieuwste software is het ook mogelijk om (op afstand) een aantal handige zaken te plannen. Met de We Connect ID app kun je een timer instellen om de auto op afstand voor te verwarmen of te koelen. Bovendien kun je via de app laadsessies starten op vooraf ingestelde tijdstippen.

mvg Hans
Ik had precies dezelfde mail, maar dan van Pouw

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10 17:00
Afgelopen zaterdag heb ik dus de proefrit gehad van een ID3 (Plus? Max? geen idee) en mijn eerste impressies zijn als volgt:
Het is een relatief kleine auto maar hij voelt best groot aan als je erin rijdt. Mijn partner had datzelfde idee. Ik denk dat dat komt omdat je best veel ruimte hebt in het interieur waardoor je het gevoel krijgt dat de auto groter is.
Helaas hadden we maar een uurtje en dat is niet echt veel tijd om een goeie impressie te krijgen van alle aspecten van de auto, dus verder dan een klein stukje snelweg en een beetje stadsrijden kwamen we niet.

De wielen waren erg lawaaierig voor een EV. Mogelijk komt dat doordat er vlgns. mij 21" wielen onder zaten, die zijn een stuk rumoeriger dan de kleinere varianten. Ik denk ook dat die wielen de oorzaak waren van het feit dat de auto ondanks z'n gewicht heel erg stuiterde bij kleine oneffenheden in de weg. Dikkere banden zullen vast wel helpen bij het rijcomfort.

Qua voertuigbediening ben ik wel echt tevreden: de CC bij de Kona zit verstopt achter 3 knoppen vind ik super onhandig ingedeeld: hier was het gewoon op SET drukken als ik de snelheid had gehaald en klaar. Ook de stuurbediening van de CC en IC gedeeltes vind ik prima werken, als is het wel even wennen aan het tactile feedback gebeuren.

Helaas was mijn partner wat minder te spreken over de auto: ze vindt de deurlijsten niet fijn, omdat ze daar niet echt op kan leunen, en het feit dat de shifter achter het stuur zit vindt ze onhandig. Persoonlijk vind ik wel fijn dat dat ding uit de weg zit ipv. dat het ruimte in zit te nemen op een onnodige middenconsole, maargoed.

Al met al ben ik redelijk positief over de auto, maar ik heb natuurlijk ook rekening te houden met m'n partner dus we kijken het nog even aan.

Sowieso blijkt dat we hier in NL alleen maar de kneusjes uitvoeringen gaan krijgen volgens de dealer. Geen Family editie, geen Tech editie, niks. Mss als we besluiten om deze te nemen dat ik dan een nuttige versie uit Duitsland importeer.

Maar dat zien we over een tijdje wel.

edit:

De dealer probeerde me al gelijk een 1st edition te slijten (uiteraard) toen ik terug kwam van de rit. Heb hem dus verteld dat ik niet geinteresseerd was in de huidige serie en dat ik wachtte op de versies die in Duitsland beschikbaar waren en over een tijdje hier naartoe zouden komen.
Het verbaaste me dat hij zei dat ze niet hier zouden komen, vandaar mijn opmerking hierboven.

Sowieso ga ik pas ergens over een jaar een serieuze beslissing maken, dus alle tijd om het aanbod van het komend jaar te testen, en lekker veel proefritten te maken in van alles!

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchess_Nicole op 01-02-2021 10:14 ]

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Als je geen haast hebt zou ik rustig wachten. Er komen echt nog wel Tech, Family edities beschikbaar.

Alleen gaat een dealer niet tegen jullie zeggen goh dan moet je nog even wachten terwijl hij met een voorraad aan 1st en Business edities zit.

• Simply1337
Mail over de update lijkt/is de versie 0783 / 2.0. Lijkt niet op de OTA update / 2.1.

Maar wil graag verrast worden :)

• Erik V.
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:29
mouluh schreef op zondag 31 januari 2021 @ 22:49:
Vandaag alweer dat id3 2 openbare palen niet pakt. Ik ga nog eens andere pas aanschaffen maar volgens mij komt het niet door de pas. Newmotion paal newmotion pas.
Zelfde probleem hier.. Ik dacht eerst ook dat de openbare laadpalen wel heel vaak in storing stonden. Maar daarna ook op werk en met snel laders problemen. Vaak 3 keer moeten proberen voordat het laden daadwerkelijk start. Nu gebeurde ook regelmatig dat laden wel start maar na 10 minuten er weer mee stopt.

Uiteindelijke genoeg van gekregen en naar dealer gebracht afgelopen vrijdag, blijkt ook weer een software probleem. Hopelijk vandaag mijn ID.3 terug met nieuwe software, ben benieuwd welke versie. En of het uberhaupt in een keer goed gaat...

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 22:42
KrlGl schreef op maandag 1 februari 2021 @ 07:53:
[...]

Hier ook begin januari bij montage steunhaak keurig geïnformeerd over de update en dat ik 1e kwartaal een uitnodiging krijg hiervoor. Ik heb er vertrouwen in. Op niet werkende voorklimatisering na en tweemaal brandend airbag lampje na geen klachten. Ben tevreden met de ID.3.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:40
Net gebeld dat ze voor mij op een onderdeel wachten. Verwachte leverdatum 18 februari.

Dat wordt dus nog gewoon een maand wachten. fucking hell

Beter knallen ze gelijk de 2.1 erop en hoef ik nooit meet een werkplaats te zien.

[ Voor 22% gewijzigd door Kanter op 01-02-2021 11:27 ]

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Iemand een idee waarom de klimatiseringwidget opeens blauw is en op 'min' staat? Vanmorgen nog succesvol voorverwarmd. Op m'n Android telefoon zie ik 'm ook op min staan. Kan me niet voorstellen dat m'n vrouw de temp zo laag zet, maar hij denkt echt dat ie zo koud staat.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuOBkrbnbRX_soriQt3zgH0djZI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/beuBQ4L86NoO6icLfaRoO9Ww.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pZNDx9oGjYwSEU8upBmZq8_6-qE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXhAbOiWsEzSlaXsehoVVvek.jpg?f=fotoalbum_large

• Soeski
Laatste status na update 0783:

- Voorklimatiseren werkt goed indien geprogrammeerd in de auto. Via de app starten lukt niet altijd, en dan is ook je "auto birdview" weg en krijg je alleen een blauw scherm met slider (die op 0 staat). Op je app-dashboard staat dan ook - MIN - en dit kan je wel naar elke temperatuur zetten, maar er is geen contact met de auto om het ook door te voeren. Je hebt wél contact met de auto inzake de batterij want die wordt wel bijgewerkt. Zelfs a.d.h.v. de buitentemperatuur (dat vind ik dan wel weer slim - je bereik fluctueert in de app als het kouder/warmer wordt buiten). Ook is in de app dan de optie "klimatiseren" bij Instellingen leeg. Je kunt dan de schuifjes voor de ruitverwarming e.d. niet aanpassen want ze zijn er simpelweg niet. Dit herstelt zich spontaan vanzelf, vanochtend had ik alles weer.

- Comfort openen en sluiten van ramen is flaky. Het staat ingesteld voor alle ramen, maar dit werkt alleen bij de passagier voorin. De bestuurder niet, die moet je ingedrukt houden. Achterin ook niet. Zet je de functie helemaal uit, dan werkt het nog steeds voor de passagier voorin wel. Kortom, die functie doet niks meer. Stuk :)

- Stuurwielverwarming voorprogrammeren in de auto werkt deels. In je menu staat deze altijd "uit", maar hij doet het wél. Je kunt kiezen voor laag/middel/hoog (ik bedoel de optie in je clima bij temperatuursafhankelijk stoel- en stuurverwarmen). Ongeacht de keuze staat er altijd "uit", maar hij voert de keuze wel door. Stuk :)

- Keyless entry werkt deels. Vaak doet de auto niks als je aan komt lopen (voor mensen die 12V bug hebben gehad is dit nog een trauma, want toen was de auto ook dood). Ook aan je hendel trekken met de sleutel op zak - helaas. Je moet echt ontgrendelen met sleutel. Vanochtend wel lampen aan, maar spiegels bleven ingeklapt en deur ging niet open. En soms... werkt het wel. 1 op de 10x ofzo. Stuk :)

- Nog niet opgeloste bug die ook al in 0564 zat: als je in Sport Modus rijdt en de keer erna weer instapt, sta je nog wel op Sport Modus maar stiekem toch niet. Je moet dan Sport weer indrukken, anders zit je toch weer in Comfort of iets anders. Visueel zit je nog wel in Sport, maar de regeneratie in D werkt pas weer als je weer Sport indrukt. Rare bug.

- De navigatie was nog altijd 19.8 in mijn auto. De truc met het inpluggen van een SSD met de navi update van de Golf 8 (23-11-2020) ... werkt! Gek genoeg krijg je dan wel 20.7 en dus niet 20.11 die er ook al is. We wachten het af of de OTA het nu wel overpakt en zelf 20.11 installeert. Mogelijk is 19.8 te oud voor OTA? Maar bedankt voor de tip! Ik heb er geen handelingen verder voor hoeven doen. Inpluggen, stukje gereden (moest toch) en verder standby geparkeerd gestaan, maar blijkbaar update hij dan toch.

• Soeski
Boy schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:28:
Iemand een idee waarom de klimatiseringwidget opeens blauw is en op 'min' staat? Vanmorgen nog succesvol voorverwarmd. Op m'n Android telefoon zie ik 'm ook op min staan. Kan me niet voorstellen dat m'n vrouw de temp zo laag zet, maar hij denkt echt dat ie zo koud staat.

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, dit schrijf ik dus net ook in mijn relaas. Gebeurt af en toe, hele klimatiseringsopties onbruikbaar. Herstelt vanzelf... een keer...

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:30:
Laatste status na update 0783:

- Stuurwielverwarming voorprogrammeren in de auto werkt deels. In je menu staat deze altijd "uit", maar hij doet het wél. Je kunt kiezen voor laag/middel/hoog (ik bedoel de optie in je clima bij temperatuursafhankelijk stoel- en stuurverwarmen). Ongeacht de keuze staat er altijd "uit", maar hij voert de keuze wel door. Stuk :)
Stuurwielverwarming krijg ik via de app niet aan de praat! Ik heb dat in het scherm gekozen (stoel, stuur en luchtverwarming), maar alleen warme lucht blazen werkt.

Mss dat het weer gereset is in de app, kan het nu niet zien, want blauw scherm, en als ik wat aantik, gaat de auto mss voorverwarmen nu...

Pagina: 1 ... 63 ... 385 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.