Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 54 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
AkroBatik schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:32:
[...]

Iemand anders vergelijkbaar ervaringen?

Ik heb een databundel gekocht via de We connect ID, maar die lijkt ook niet te werken.
de optie voor laadstops inplannen via de navigatie staat standaard UIT.

deze moet je even eenmalig handmatig inschakelen via 1 van de optie lijst, zoek even welke, maar laadstops inplannen staat uitgevinkt.

Als je deze aanvinkt en weer een route plant komt het goed ;)

Databundel is voor de HOTSPOT van de auto, waarmee jij met je telefoon kunt verbinden met wifi. en auto is dan de mobiele hotspot.

interne 4G verbinding van de auto werkt voor overige stuff en wordt door VW betaald (OTA/Maps/Traffic/Info/VW connect APP) etcetere.. Volgens is het een abo die 2 jaar geldig is, daarna gaan we zien of ze dit verlengen of we worden uitgeklopt :(

[ Voor 27% gewijzigd door Simply1337 op 11-01-2021 20:37 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:34:
[...]

de optie voor laadstops inplannen via de navigatie staat standaard UIT.

deze moet je even eenmalig handmatig inschakelen via 1 van de optie lijst, zoek even welke, maar laadstops inplannen staat uitgevinkt.

Als je deze aanvinkt en weer een route plant komt het goed ;)

Databundel is voor de HOTSPOT van de auto, waarmee jij met je telefoon kunt verbinden met wifi. en auto is dan de mobiele hotspot.

interne 4G verbinding van de auto werkt voor overige stuff en wordt door VW betaald (OTA/Maps/Traffic/Info/VW connect APP) etcetere.. Volgens is het een abo die 2 jaar geldig is, daarna gaan we zien of ze dit verlengen of we worden uitgeklopt :(
Ik heb dit aangezet, maar helaas geen laadstops. Ik kreeg ook geen traffic updates, terwijl ik vol in de file stond :( Maar dat werkt bij jou wel dus?

Ik ging er vanuit dat de databundel ook voor bv. webradio zou zijn.

Heeft iemand al iets gevonden over native Spotify/Netflix support in de toekomst? Ik zie dat Tidal/Apple music ook native ondersteund wordt in de Passat. https://www.volkswagen.de...onnect/entertainment.html

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AkroBatik schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Ik heb dit aangezet, maar helaas geen laadstops. Ik kreeg ook geen traffic updates, terwijl ik vol in de file stond :( Maar dat werkt bij jou wel dus?

Ik ging er vanuit dat de databundel ook voor bv. webradio zou zijn.

Heeft iemand al iets gevonden over native Spotify/Netflix support in de toekomst? Ik zie dat Tidal/Apple music ook native ondersteund wordt in de Passat. https://www.volkswagen.de...onnect/entertainment.html
Tidal/apple staat in de handleiding. Rest is gissen
We Connect Start services
Maximum possible scope. Not available in all
vehicles and countries.
— Programming departure times. V
— Charging. V
— Air Conditioning. V
— Apple Music®. ?
— TIDAL. ?
— Charging Stations. V
— Online Map Update. V
— Online Route Calculation. V
— Online Voice Control. V
— Online Traffic Information. V
— Parking Spaces. ?
— Internet Radio. X
— Destination import. V
We Connect Start individual options
Maximum possible scope. Not available in all
vehicles and countries.
— In-Car Apps. These apps may be pre-installed
directly in the Infotainment system
or installed by the user.
V's werken bij mij, x werkt niet ?heb ik niet/moet nog komen

Heb jij verbinding met weconnect app? en dus kun je commandos sturen naar je auto? is je auto "online"?

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 11-01-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:45

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

martijnspaans schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:04:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds half november een ID.3 First Plus. Rijdt heerlijk, zeer fijne auto.
Helaas heb ik ook last gehad van een leeglopende 12v accu waardoor ik een aantal dagen zonder de ID.3 moest doen vanwege een software update. Inmiddels heb ik de softwareversie 0783. Hiermee zijn een aantal functies in het infotainment vrijgekomen waaronder de Car2x optie in de setup en de Webradio bij het radiomenu.

Helaas krijg ik de Car2x functie niet aan de praat en ook de webradio wil het niet doen.
Ik deel de internetverbinding van mijn telefoon met de auto als hotspot.

Hebben mijn mede ID.3 rijders dezelfde ervaring met deze opties?

Ik hoor het graag!

Martijn
Ik denk dat ik dezelfde situatie zit. Ben de auto nog geen dag kwijt geweest.
Mijn auto komt niet online en kan dus geen verbinding maken met de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Tidal/apple staat in de handleiding. Rest is gissen

[...]

V's werken bij mij, x werkt niet ?heb ik niet/moet nog komen

Heb jij verbinding met weconnect app? en dus kun je commandos sturen naar je auto? is je auto "online"?
Hmm, hopelijk brengt v2.1 meer apps.

We connect werkt prima.
Hoe kan je maps updaten? Misschien kan ik dat proberen. Of gebeurt dat automatisch?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
gaat automatisch. 20.11 is de laatste map versie. fabrieksaf [ID4 1st] staat er 20.03 zo uit mn hoofd [bij mij ging die update ook vanzelf]

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 11-01-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Dat klopt niet helemaal, je moet wel aan hebben staan dat hij mag updaten. En dat gaat in het We Connect menu. En laat nu juist deze laatste veel problemen geven.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
nou.. klopt mijn bureau even stuk.. 999 km's verder en nog geen issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
Zag zojuist dat de de verlichting onder de deurhendel linksachter is blijven branden. (als enige, overige deuren dus niet). Gelukkig erachter gekomen voordat ik naar bed ging, anders had hij wellicht heel de nacht aan gestaan. Een zo'n lampje zal wel niet zo'n impact hebben op de range, maar het geeft geen fijne gedachte. Even opnieuw unlocken + locken via de sleutel verhielp het probleem overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:18:
gaat automatisch. 20.11 is de laatste map versie. fabrieksaf [ID4 1st] staat er 20.03 zo uit mn hoofd [bij mij ging die update ook vanzelf]
Die versie heb ik ook, weet alleen niet welke versie bij aflevering. Als ik een route naar zuid-Frankrijk probeer te plannen krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmS76OxH1fxhiC9fGCMUdavO9UU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T9M311IKUrTac32Yjj5SgBvY.jpg?f=fotoalbum_large

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:27
AkroBatik schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:18:
[...]

Die versie heb ik ook, weet alleen niet welke versie bij aflevering. Als ik een route naar zuid-Frankrijk probeer te plannen krijg ik dit:

[Afbeelding]
Dat is behoorlijk jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 18:16
Meer ID4 rijders die de gevarendriehoek niet meegeleverd hebben gekregen? Hoort in de achterklep te zitten heb ik begrepen. Foto van een mede ID4 rijder die 'm wel heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZlpETgAd4b2ldImtDCk-BO4Hvlo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LIyO7ASZJUPH97Uo3g9Xj6w.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door rednax2 op 12-01-2021 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:53

Boy

www.byoscoop.nl

Bij mij werkt het plannen naar een plaats in Frankrijk (Versailles geprobeerd) met laadstops wel gewoon. Maar als ik Madrid invoer, zegt ie dat ie niet de mogelijkheid heeft om laadstops hier toe te voegen (weet niet meer precies de melding, heb het vrijwel in het begin geprobeerd).

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

rednax2 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:22:
Meer ID4 rijders die de gevarendriehoek niet meegeleverd hebben gekregen? Hoort in de achterklep te zitten heb ik begrepen.
Volgens mij ligt hij er bij ons in, maar kan nu niet checken (m'n vrouw heeft 'm weer mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Mijn driehoek is ook aanwezig onder mijn klep..

Onder routeopties ook daadwerkelijk automatisch toevoegen van laadstop aangevinkt?
Anders zou ik denken dat er op die route waar jij heen wilt geen laadpalen in de database is[internet issieu? database issue?]. Heb je dit ook bijvoorbeeld als je naar frankfurt als bestemming zet?

[ Voor 75% gewijzigd door Simply1337 op 12-01-2021 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:03
Meer ID4 rijders die de gevarendriehoek niet meegeleverd hebben gekregen? Hoort in de achterklep te zitten heb ik begrepen. Foto van een mede ID4 rijder die 'm wel heeft.

[Afbeelding]
Even gekeken, ontbreekt hier ook... Staat trouwens ook niet op de prijslijst en in NL is het niet verplicht. In vrijwel elk ander EU land overigens wel.

Maar eigenlijk, hoort zoiets er natuurlijk gewoon bij te zitten. Zal eens vragen woensdag als ik de auto binnenkort wegbreng naar de dealer (voor nog wat kleine afleveringspuntjes).

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
pietermx schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:08:
[...]
Ik neem aan een vervuilende diesel om de EV enigszins te compenseren _O-
Nee hoor, schone benzine...

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:16
Dat lijkt me een contradictio in terminis...

:+

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Als het helder is is het schoon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
pietermx schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Even gekeken, ontbreekt hier ook... Staat trouwens ook niet op de prijslijst en in NL is het niet verplicht. In vrijwel elk ander EU land overigens wel.

Maar eigenlijk, hoort zoiets er natuurlijk gewoon bij te zitten. Zal eens vragen woensdag als ik de auto binnenkort wegbreng naar de dealer (voor nog wat kleine afleveringspuntjes).
Hier zit hij er wel in. Bij ontvangst zaten er ook 4 veiligheidshesjes bij en een bagage net. Vooral die laatste vond ik wel netjes (no pun intended).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:24
Heb zelf het idee dat hij alleen een laadpaal berekent als deze letterlijk op de weg ligt waar je rijd. Als er een laadpaal is die 1 minuut omrijden kost dan neemt ie die al niet mee in de berekening is mijn ervaring. Heb meerdere malen ABRP moeten gebruiken en die vond meerdere snellaadpalen op de route die de ingebouwde navigatie niet vond. Hoe dan ook daar is nog veel winst te behalven voor VW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01

[Afbeelding]
Zou een typische pon besparing zijn :')

Iemand die trouwens weet wat de status van de 2.1 versie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
AMARONE schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:11:
[...]

Zou een typische pon besparing zijn :')

...
Inkoopprijs: 2,50... Op AliExpress vind je ze nog goedkoper waarschijnlijk 🙄

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gevarendriehoek zat er hier wel bij, lijkt mij ook standaard uitrusting?

Geen tas voor de laadkabel, die lag er los in. Heb er zelf maar 1 gehaald :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheli
  • Laatst online: 12:29
Na contact met de dealer komt de gevarendriehoek alsnog gratis mijn kant op, net als de er bij gebietste granny charger. Hesjes etc doen ze niet standaard kregen we te horen.

En een laadkabeltas is handig om het vak schoon te houden? Je gooit hem gewoon in dat vak toch? xD

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Bij mijn ID.3 zat o.a.:
  • Gevarendriehoek
  • Type 2 laadkabel van Mennekes
  • Hoes voor de laadkabel
  • Twee gele hesjes
  • Twee lifehammers
  • Sleepoog
  • Oog met haakjes waarmee je een wieldop kunt losmaken
  • Tasje met compressor op 12V en bbandenreparatieprut
  • EHBO tasje
  • Instructieboekje in de zwarte "wallet"
  • Twee sleutels
Wat daarvan standaard van VW is durf ik niet te zeggen, maar afgezien van hesjes en lifehammers vind ik de rest bij de standaarduitrusting van de wag horen. De meegeleverde driehoek past namelijk precies in de uitsparing daarvoor in de achterklep.

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 16-01-2021 00:37 . Reden: inventaris bijgewerkt ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5M-q4ygJl0hukCIoD1fYSPZXt64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VjffHLZyEn05OZe6RlUsSred.jpg?f=user_large

Afhankelijk van de uitrusting...

Maar tja, wat is die uitrusting bij VW Nederland / PON / whatever? Zal het navragen bij de dealer, en anders dan maar 2,50~10 Euro uitgeven voor een nieuwe.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:18
Ultraman schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 13:40:
Bij mijn ID.3 zat o.a.:
  • Gevarendriehoek
  • Type 2 laadkabel van Mennekes
  • Hoes voor de laadkabel
  • Twee gele hesjes
  • Twee lifehammers
  • Sleepoog
  • Rood tasje met volgens mij wat gereedschap (o.a. een oog om wieldoppen los te trekken met de wielmoersleutel).
  • Instructieboekje in de zwarte "wallet"
  • Twee sleutels
Wat daarvan standaard van VW is durf ik niet te zeggen, maar afgezien van hesjes en lifehammers vind ik de rest bij de standaarduitrusting van de wag horen. De meegeleverde driehoek past namelijk precies in de uitsparing daarvoor in de achterklep.
Hier idem bij mijn ID.3 Plus, met daarbij ook nog de calamiteitenkoffer https://shop.volkswagen.n.../ZG000200-calamiteitenkit

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
@Ultraman & @mcmiles
Waar hebben jullie de ID3 vandaan en welke versie hebben jullie?

Ik krijg as maandag de ID3 1st Plus via Athlon (zakelijke lease) dus ik verwacht dat dit er eigenlijk (op de mennekes na) allemaal std bij zit...

Bij mij op de zaak hebben ze al aangegeven om de mannekes (granny charger) sowieso voor mij bij te bestellen maar toch...

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Bij mijn ID.4 zat o.a.:
Gevarendriehoek in achterklep
Type 2 laadkabel van Mennekes
Hoes voor de laadkabel
Vier gele hesjes
Twee lifehammers, ieder voordeur 1 [beetje onhandig geplaatst]
Sleepoog
Velgslotbout
Rood tasje met volgens mij wat gereedschap (o.a. een oog om wieldoppen los te trekken met de wielmoersleutel).
Instructieboekje in de zwarte "wallet"
Twee sleutels
EHBO doos
Witte kentekenplaat [besteld]
Transportnet [1st max extra?]
en een rol net? [1st max extra?]

en 94% batterij

En dan mis ik nog een ding of twee?

Ik zeg service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:12
Weet niet of het al eerder ter sprake is gekomen, maar ik vroeg mij af waarom mijn laadtransacties niet zichtbaar waren in de portaal van de Multitankpas.. Er zit bij de mtc/eneco e-mobility kaarten een vertraging van (4 tot) 6 weken in.

[ Voor 0% gewijzigd door PB1983 op 12-01-2021 15:05 . Reden: typo ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Braaaii schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:03:
@Ultraman & @mcmiles

Ik krijg as maandag de ID3 1st Plus via Athlon (zakelijke lease) dus ik verwacht dat dit er eigenlijk (op de mennekes na) allemaal std bij zit...

Bij mij op de zaak hebben ze al aangegeven om de mannekes sowieso voor mij bij te bestellen maar toch...
ID.3 Business, leasemaatschappij is Van Mossel.
Waar zou je er geen Type 2 Mennekes kabel bij krijgen? Want dat is je laadkabel.
PB1983 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:04:
Weet niet of het al eerder ter sprake is gekomen, maar ik vroeg mij af waarom mijn laadtransacties niet zichtbaar waren in de portaal van de Multitankpas.. Er zit bij de mtc/eneco e-mobility kaarten een vertraging van (4 tot) 6 weken in.
Bij mijn MultiTankCard zijn de laadsessies van december reeds zichtbaar. Die van januari, twee stuks, nog niet zie ik nu tot mijn verrassing. Ik vermoed dat er een job draait aan het einde/begin van een maand die die data beschikbaar stelt via dat MTc Driver Dashboard.
Je hebt wel je Pas toegevoegd in dat dashboard?

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 12-01-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:12
Ultraman schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:08:
[...]

Bij mijn MultiTankCard zijn de laadsessies van december reeds zichtbaar. Die van januari, twee stuks, nog niet zie ik nu tot mijn verrassing. Ik vermoed dat er een job draait aan het einde/begin van een maand die die data beschikbaar stelt via dat MTc Driver Dashboard.
Je hebt wel je Pas toegevoegd in dat dashboard?
Ja, kaart staat in het dashboard. Bij Alphabet is het dus 6 weken. Volgend week maar eens kijken :)
Aangezien ik mijn ID.3 Plus vanaf 27 november al heb, had ik wel al wat transacties verwacht..

[ Voor 8% gewijzigd door PB1983 op 12-01-2021 15:19 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
AkroBatik schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:18:
[...]

[Afbeelding]
Net gekeken voor je, Madrid red ik ook niet (geen palen in belgie/frankrijk/Spanje

Zwickau is dan weer geen probleem en alles is netjes gepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
@Ultraman o ik dacht dat je de granny charger bedoelde. Deze wordt bij mij nog los besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFA
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-09 10:49

SFA

Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:26:
[...]

rubber voor 20[id4] inch is volgens mij geen probleem, rubber voor 21 inch velgen (id4 max) is een probleem waarbij het voorste set banden NIET verkrijgbaar zijn als winterband, blijkbaar achter wel.

Later met de 19 inch lm velgen zullen ook niet zo moeilijk zijn.
Klopt, ik heb vandaag mijn ID.4 First opgehaald bij de dealer, netjes op 20 inch winterbanden.

ID.4 1ST

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
Ik heb nu deze kabel binnen (als 0.5m en als 1m): UGREEN USB Type C naar USB C Kabel 90 Graden 60W PD Snel Opladen
... en deze draadloze lader: Anker PowerWave Alloy
Voordeel van deze lader is een grote compabiliteit en evt. ook snelladen (draadloos dus). Zie het tabelletje op de 2e foto bij Amazon. Daarnaast heeft die als 1 van de weinige draadloze laders een USB-C ingang.

Ik heb daarnaast wat testen gedaan met de laadpoorten in de auto (ID.4), de kabel en een standaard Samsung Quickcharge adapter (bijgeleverd bij de telefoon). Daarnaast heb ik een Samsung Galaxy S9.

Samsung lader + Anker PowerWave = draadloos snel laden (USB analyser geeft aan 9V, 1.xA)
Samsung lader = bedraad snel laden
noname (5V, 1.5A) lader + Anker PowerWave = draadloos laden (niet snel)
USB-C voorin ID.4 = bedraad laden (niet snel)
USB-C achterin (ID.4) = bedraad snel laden
USB-C voorin + Anker PowerWave = draadloos laden (niet snel)
USB-C achterin (ID.4) + Anker PowerWave = draadloos laden (niet snel)

De kabels lijken iig goed te zijn, en waar ik kan testen geen verschil met andere kwaliteits kabels. Voor in de auto heb ik niet meer USB-C -> USB-C kabels om te testen. De 90 graden hoek is fijn. De kabel zit mooi plat in de USB-C poorten van de auto.

Het laatste testresultaat vind ik jammer. Bedraad dus snelladen, maar met de draadloze lader niet draadloos snelladen. Op zich OK. Mocht het niet voldoende snel opladen, kan je op langere ritten alsnog de USB kabel in de telefoon prikken vanuit de achterste USB aansluiting.

Met het 0.5m kabeltje past de draadloze lader mooi in het telefoonvak en de telefoon blijft er goed op liggen (het rubber bovenop de lader is goed stroef). De telefoon heeft ook weinig bewegingsruimte naar de zijkanten. Ik verwacht dat als ik ga rijden het goed werkt, maar dat moet ik nog even testen.

Ik heb nog een USB-C Female <-> UBS A Female adapter in bestelling zodat ik ook de Volts en Amperes kan uitlezen in de auto van de verschillende poorten. Dan wordt er misschien nog wat meer duidelijk.

Wat anders:
Het viel me op dat bij de ID.4 1st (niet-MAX) bij de individuele instelling van de rijprofielen toch iets staat over de vering/demping van de auto (comfort/sport als opties). Ik weet even niet meer precies hoe het item heet (het is de bovenste dacht ik). Volgens de specs heeft de niet-MAX geen DCC (Dynamic Chassis Control). Iemand een idee wat die instelling dan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Maak je borst maar nat. Gezien de vele problemen met ID.3's (en mindere mate ID.4) zou het mij niet verbazen als dit ook voor de ID serie zal gaan gebeuren.

nieuws: 'VW overweegt Golf VIII terug te roepen vanwege problemen infotainmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Freakie1NL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:12:
Maak je borst maar nat. Gezien de vele problemen met ID.3's (en mindere mate ID.4) zou het mij niet verbazen als dit ook voor de ID serie zal gaan gebeuren.

nieuws: 'VW overweegt Golf VIII terug te roepen vanwege problemen infotainmen...
Of..., VW was al eerder op de hoogte van de problemen en bijbehorende oplossing zodat dit bij de ID.3 en/of ID.4 gelijk goed is gedaan. Wellicht ijdele hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Ghost81 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:16:
[...]

Of..., VW was al eerder op de hoogte van de problemen en bijbehorende oplossing zodat dit bij de ID.3 en/of ID.4 gelijk goed is gedaan. Wellicht ijdele hoop...
:*) :*)

Wetende dat mijn ID.3 in maart 2020 van de band is komen rollen is dit wat mij betreft wel een erg ijdele hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ghost81 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:54:

Wat anders:
Het viel me op dat bij de ID.4 1st (niet-MAX) bij de individuele instelling van de rijprofielen toch iets staat over de vering/demping van de auto (comfort/sport als opties). Ik weet even niet meer precies hoe het item heet (het is de bovenste dacht ik). Volgens de specs heeft de niet-MAX geen DCC (Dynamic Chassis Control). Iemand een idee wat die instelling dan doet?
ID.3 heeft deze setting ook en ik heb het een tijdje terug eens getest op een lange klinkerweg door te schakelen tussen sport en comfort en er lijkt wel degelijk een subtiel verschil in te zitten, in Sport lijkt hij wat harder te dempen.

Je vind met google ook wel dit soort berichten terug:
https://www.indiegarage.c...v-intelligent-suspension/

Maar 100% zeker kan ik niet zeggen of het er daadwerkelijk opzit, maar waarom zou je anders de optie hebben :?

Gebruik zelf deze USB-C kabel, werkt prima en is lekker stevig:

https://www.amazon.de/gp/...tle_o07_s00?ie=UTF8&psc=1

Betreft de Granny lader, moet je die van VW gebruiken of kun je een willekeurige aanschaffen?

[ Voor 9% gewijzigd door Rev! op 12-01-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Braaaii schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:37:
@Ultraman o ik dacht dat je de granny charger bedoelde. Deze wordt bij mij nog los besteld.
Die is voor mij ook op backorder.
Al heb ik geen idee of ik er ooit iets van ga horen...
Niet dat ik hem nodig heb, want de standklima doet het toch niet :+

Gedachtegang er achter was meer voor wanneer we ergens zijn waar geen laadpaal op loopafstand is. Een familieweekend ergens, of een weekje weg met de kids in een huisje op Texel, <vakantie-achtig doeleinde zonder paal en auto staat toch ff stil>.

[ Voor 25% gewijzigd door Ultraman op 12-01-2021 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE

Zit er niet andere hardware achter bij de id3?

Van mij mogen ze als het dan snel werkt, de verlichting in de touch knoppen zou ook zeker welkom zijn, onbegrijpelijk dat niemand dat heeft opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
AMARONE schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:45:
[...]

Zit er niet andere hardware achter bij de id3?

Van mij mogen ze als het dan snel werkt, de verlichting in de touch knoppen zou ook zeker welkom zijn, onbegrijpelijk dat niemand dat heeft opgemerkt.
Het viel mij op dat als je met het blote oog kijkt je gewoon die balk ziet maar als ik door de lens van mijn telefooncamera kijk ik ineens de sensoren kan zien. Denk tenminste dat dat touch sensoren zijn. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:10
Simply1337 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Net gekeken voor je, Madrid red ik ook niet (geen palen in belgie/frankrijk/Spanje

Zwickau is dan weer geen probleem en alles is netjes gepland
Ik neem aan dat jullie wel bekent zijn met https://abetterrouteplanner.com/

Als ik een lange trip ga maken neem ik premium account. Dan rekent de app met de weeromstandigheden.
Ik hoop dat hij dadelijk op appel carplay werkt ( ik heb nog geen update gehad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
mouluh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:49:
[...]

Ik neem aan dat jullie wel bekent zijn met https://abetterrouteplanner.com/

Bij een lange trip ga ik premium nemen. Dan rekent de app met de weeromstandigheden.
Ik hoop dat hij dadelijk op appel carplay werkt ( ik heb nog geen update gehad)
ABRP werkt zelf niet op carplay, maar je kunt de route wel laden in Apple Maps.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
Nog een gevarendriehoekvraagje; ik heb na navragen een gevarendriehoek opgestuurd gekregen maar deze lijkt niet specifiek voor de ID modellen waarbij hij in de achterklep klikt. Het is gewoon een soort rechthoekige 'boterstaaf'. Kan iemand een foto maken van de officiele die in de klep klikt? Of moet ik hem er met kracht induwen? De breedte klopt wel precies.

Edit: oke, nevermind, Met wat drukken, duwen en prutsen is het gelukt om hem er in te manouvreren. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door wheli op 12-01-2021 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 07:10
pietermx schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:53:
[...]

He jammer. Nowja dan hou ik hem parallel ernaast. Eerst maar eens uit die lockdown komen.
Wilde eigenlijk naar familie in Milaan rijden. Maar zit er nog even niet in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrlGl
pietermx schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Komt er aan, nog even geduld. En straks samen met EVNotify ben je natuurlijk helemaal klaar... _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://forum.abetterrouteplanner.com/uploads/monthly_2021_01/823150694_abrpcarplay.PNG.6ef79ba9d48d33afa9a6062a53904d29.PNG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Mijn vrouw kwam erachter dat als je snelheid opeens naar 130 gaat bijv omdat de auto denkt dat dat de max is ipv 100, je vervolgens "res" kunt drukken om dit te annuleren en dan gaat ie terug naar je vorige ingestelde snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:18
Braaaii schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:03:
@Ultraman & @mcmiles

Privat auto, gekocht bij Thur, zeer tevreden over de service. Ik rij in de Plus versie.

Bij mij op de zaak hebben ze al aangegeven om de mannekes sowieso voor mij bij te bestellen maar toch...

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
Ultraman schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:29:
[...]

Die is voor mij ook op backorder.
Al heb ik geen idee of ik er ooit iets van ga horen...
Niet dat ik hem nodig heb, want de standklima doet het toch niet :+

Gedachtegang er achter was meer voor wanneer we ergens zijn waar geen laadpaal op loopafstand is. Een familieweekend ergens, of een weekje weg met de kids in een huisje op Texel, <vakantie-achtig doeleinde zonder paal en auto staat toch ff stil>.
Ja voor ons precies om dezelfde reden. Dan komt het vast eens van pas :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:34:
Mijn vrouw kwam erachter dat als je snelheid opeens naar 130 gaat bijv omdat de auto denkt dat dat de max is ipv 100, je vervolgens "res" kunt drukken om dit te annuleren en dan gaat ie terug naar je vorige ingestelde snelheid
Het aanpassen van acc adhv verkeersborden kun je uitschakelen. Onder wagen instelling. Eerste wat ik deed met het verkeersbordenwoud in Nederland.

EDIT: Assistenhulp natuurlijk..

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 14-01-2021 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:20:
[...]

Het aanpassen van acc adhv verkeersborden kun je uitschakelen. Onder wagen instelling. Eerste wat ik deed met het verkeersbordenwoud in Nederland.
Ja, had ik eerst ook, maar laatst ook aangezet weer om gewoon weer eens mee te spelen... Er zit een grote nerd in mij helaas.

Maar deze optie scheelde haar heeel veeel ergernis 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HertogJan078
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 07:44
Nice!
Bij mij ook ergernis #1.
Overigens wel gewenst als 100 -> lager of iets anders -> 100, maar niet als 100 -> hoger (want bereik, bij Dordt -> Zuid-Limburg en terug ritten. Ik durf die nog niet 130 te rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
Is er standaard een opening beschikbaar (achter het kenteken) voor een fietsendrager of wordt dit gemaakt zodra je gebruik maakt van de optie?

Want dan kan ik later een steun kopen en mijn huidige fietsendrager overzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Braaaii op 12-01-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

En klachten over het feit dat bepaalde knoppen niet verlicht zijn. Misschien wel een ding wat ik zelf open zou schroeven om te kijken of daar wat aan te doen valt. Maar volgens mij zijn dat touch knoppen die je ook kan swipen, dus die vervang je niet even door een knopje met een sleufje erin met een led erachter... Ziet er ook niet uit alsof je alleen dat onderdeel kan vervangen dus aftermarket gaat dat misschien ook niet lukken. Maar als dit echt zo irritant is dan zal er vast wel een oplossing voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

HertogJan078 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Nice!
Bij mij ook ergernis #1.
Overigens wel gewenst als 100 -> lager of iets anders -> 100, maar niet als 100 -> hoger (want bereik, bij Dordt -> Zuid-Limburg en terug ritten. Ik durf die nog niet 130 te rijden)
Dat is een route die ik ook nog regelmatig ga afleggen (ben onderdeel van een bedrijfje uit Dordrecht).

Is voor mij 160km enkel, zou ik ook niet met 130 km/u durven idd in deze kou nog haha. Jij zal 'm dan ook wel naar 100% moeten opladen?

In de lente zal het een stuk beter gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Een mooie workarround voor nu 😄

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Rev! schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:25:
[...]

ID.3 heeft deze setting ook en ik heb het een tijdje terug eens getest op een lange klinkerweg door te schakelen tussen sport en comfort en er lijkt wel degelijk een subtiel verschil in te zitten, in Sport lijkt hij wat harder te dempen.

Je vind met google ook wel dit soort berichten terug:
https://www.indiegarage.c...v-intelligent-suspension/

Maar 100% zeker kan ik niet zeggen of het er daadwerkelijk opzit, maar waarom zou je anders de optie hebben :?
Deze setting zit er idd op maar ik vind het toch maar moeilijk om verschil te ontdekken. Het is zo subtiel dat het haast een placebo effect lijkt. Ik ga het van de week nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Niet online
Dinsdag komt mijn ID4 1st Max, ook de New Motion laadpaal met DPM komt dinsdag. Mijn eerste elektrische auto. Al die foutmeldingen hierboven geven wel een extra dimensie eraan ;)

Ook benieuwd hoe de leasemaatschappij omgaat met de winterbanden die in het contract zitten.
Iemand intussen ervaring met Leaseplan, de ID4 en winterbanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

theHoff schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:14:
[...]

En klachten over het feit dat bepaalde knoppen niet verlicht zijn. Misschien wel een ding wat ik zelf open zou schroeven om te kijken of daar wat aan te doen valt. Maar volgens mij zijn dat touch knoppen die je ook kan swipen, dus die vervang je niet even door een knopje met een sleufje erin met een led erachter... Ziet er ook niet uit alsof je alleen dat onderdeel kan vervangen dus aftermarket gaat dat misschien ook niet lukken. Maar als dit echt zo irritant is dan zal er vast wel een oplossing voor komen.
Misschien komt het omdat ik alles via het infotainment scherm doe, maar ik vind het erg meevallen. Indien ik de knoppen gebruik lukt dit blind. Maar temperatuur stel ik maar 1x in (sterker nog staat sinds ontvangst constant op 19,5), en volume idem. Auto is zo stil dat harder zetten op snelweg niet (meer) nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Vandaag de ID4 voor het eerst gezien bij de overburen.

Van de velgen afgezien viel die me erg mee, een stuk leuker dan de ID3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
zeuh na 13 dagen. incl nieuwjaar en 2 weekenden heb ik eindelijk een JA achter WAM verzekerd.. groene kaart is vandaag ook verzonden. beter laat dan nooit laten we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:50:
zeuh na 13 dagen. incl nieuwjaar en 2 weekenden heb ik eindelijk een JA achter WAM verzekerd.. groene kaart is vandaag ook verzonden. beter laat dan nooit laten we maar zeggen
Hier dus hetzelfde, gisteren ontvangen / RDW status bijgewerkt.

De stapel van het einde jaar is blijkbaar weer verwerkt 😇

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:20
Boy schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Dat is een route die ik ook nog regelmatig ga afleggen (ben onderdeel van een bedrijfje uit Dordrecht).

Is voor mij 160km enkel, zou ik ook niet met 130 km/u durven idd in deze kou nog haha. Jij zal 'm dan ook wel naar 100% moeten opladen?

In de lente zal het een stuk beter gaan...
Is dat niet een kwestie van optimaliseren van het laden? Hetzij gewoon in Dordrecht laden terwijl je werkt, hetzij met een korte snellaadstop ergens onderweg? Eerste optie kost geen extra tijd. Tweede misschien 5 minuten, want om thuis te komen heb je toch niet heel veel extra nodig.

Weet niet of deze al langs kwam:
YouTube: 130 kmh winter range test | VW ID.4 1st Max

Range test bij 130 km/h op Nederlandse bodem... Verbruik hier lijkt erg hoog en is een soort worst case scenario (lage temperatuur, nat wegdek, wind, geen warmtepomp). Hij verbruikt 51% SOC voor 123 km. Dan haal je dus tegen de 250 km onder vrij slechte omstandigheden en hoef je maar 10 km bij te laden om redelijk door te knallen...

Hij heeft op dezelfde dag ook een 100 km/h test gedaan en kwam toen tot 350 km range onder deze omstandigheden. Je kunt dus ook ergens tussen de 100 en 130 gaan rijden om gewoon heen en weer te komen op 260 km.

Maar ik moet zeggen dat het verbruik mij wel tegenvalt. Het is natuurlijk een zware auto en wat groter dan een ID.3. Ook is de Cd-waarde wat hoger dan de ID.3 (0.28 vs 0.26). Dat helpt allemaal niet mee. Maar hij zit hier tegen de 300 Wh/km bij een gemiddelde van 113 km/h. Dit is wel inclusief stukken waar je ook 's avonds maar 100 mag, klaverbladen en waarschijnlijk wat afremmen en optrekken wat je veel ziet als je 130 mag*.

En om nog even terug te komen op de warmtepomp discussie... In dit soort scenarios zijn enkele tientallen kilometers extra bereik door het efficiëntere verwarmen toch wel een game changer. Ik berekende eerder een winst van 30-50 kilometer op twee uur rijden (met een hele grove en snelle inschatting) en op basis van het verbruik dat je hier ziet voor verwarmen (zie 9:50: 0,8 a 0,9 kW bij stilstand) lijkt dat wel te kunnen kloppen. Maar als je 260 km wilt rijden is dat net het verschil tussen wel halen en niet halen. Of als je richting de wintersport gaat betekent het dat je minder lang hoeft te laden (naar 70% ipv 80% of 90%) tussen flinke stukken snelweg en dat scheelt veel tijd (hoe verder je laadt, hoe langzamer het gaat).

Kortom, ik overweeg nu toch maar de warmtepomp toe te voegen, mede omdat veel van mijn ritten snelweg zijn en ik ook in de winter geen al te lange laadstops wil hebben.

Morgen is trouwens proefrit tijd...

* de banden zijn ook nog eens erg breed. Bij de 21" Hamar velgen zijn ze achter 255 mm breed (voor 235 zoals ook bij de Hamar 19"). Dit verklaart waarschijnlijk deels de lagere WLTP van de 1st modellen. Wellicht de moeite waard om voor de winterbanden een wat smallere velg en band te kiezen.

[ Voor 5% gewijzigd door bilgy_no1 op 12-01-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kampina
  • Laatst online: 11-10-2024
Vanmiddag is hier ook de ID.4 First non-Max (en non wp) afgeleverd (verzekering in RDW stond al dagen op "ja" maar ook in mijn ID.4 geen gevaren driehoek....).

Hij hangt nu aan m'n 1 fase NewMotion Home Advanced laadpaal te lurken. Met 82% SOC 331km bereik volgens de WeConnect ID app. 100% dus net 400km waarschijnlijk. Heb nog niet meer dan 60km gereden, hoofdzakelijk op N-wegen (85-90 km/u).

Ik laad hem met dit koude weer maar een keer op tot 100% alvorens te begrenzen. Heb er een uurtje ingezeten om de instellingen te doorgronden en de preheating in te stellen. Ben benieuwd.

Mijn NewMotion laadpaal is nog als 1 fase 16A aangesloten. Heb de woning paar jaar geleden aardgasvrij gemaakt met een Nefit luchtwaterwarmtepomp. Dus ook inductie kookplaat, stoomoven ed (volledig all electric huishouden). Met mijn 330e knalde één van de fasen van de hoofdzekering (3x25A) er tijdens laadsessies ook al regelmatig uit (niet zo goed voor de luchtwaterwarmtepomp volgens de installateur). Nu dus maar 's avonds en 's nachts opladen als er niet gekookt of gedoucht wordt.

Zou ik de laadpaal op 3 fase 10A (i.p.v. 16A) kunnen instellen? Met de Home Advanced is 3 fase wel mogelijk weet ik. Dan laad ik toch bijna dubbel zo snel op als nu met 1 fase 16A en voorkom ik de extra kosten van dynamic loadbalancing abonnement bij NewMotion. 3 fase 16A kan mijn installatie zonder extra maatregelen niet aan aangezien warmtepomp ook 3 fase is en veel vraagt. Overstap naar 3x35A zou ook een oplossing zijn maar kost me ca. 60 euro extra vastrecht bij Enexis dus dat ga ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Kampina schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:44:
Vanmiddag is hier ook de ID.4 First non-Max (en non wp) afgeleverd (verzekering in RDW stond al dagen op "ja" maar ook in mijn ID.4 geen gevaren driehoek....).

Hij hangt nu aan m'n 1 fase NewMotion Home Advanced laadpaal te lurken. Met 82% SOC 331km bereik volgens de WeConnect ID app. 100% dus net 400km waarschijnlijk. Heb nog niet meer dan 60km gereden, hoofdzakelijk op N-wegen (85-90 km/u).

Ik laad hem met dit koude weer maar een keer op tot 100% alvorens te begrenzen. Heb er een uurtje ingezeten om de instellingen te doorgronden en de preheating in te stellen. Ben benieuwd.

Mijn NewMotion laadpaal is nog als 1 fase 16A aangesloten. Heb de woning paar jaar geleden aardgasvrij gemaakt met een Nefit luchtwaterwarmtepomp. Dus ook inductie kookplaat, stoomoven ed (volledig all electric huishouden). Met mijn 330e knalde één van de fasen van de hoofdzekering (3x25A) er tijdens laadsessies ook al regelmatig uit (niet zo goed voor de luchtwaterwarmtepomp volgens de installateur). Nu dus maar 's avonds en 's nachts opladen als er niet gekookt of gedoucht wordt.

Zou ik de laadpaal op 3 fase 10A (i.p.v. 16A) kunnen instellen? Met de Home Advanced is 3 fase wel mogelijk weet ik. Dan laad ik toch bijna dubbel zo snel op als nu met 1 fase 16A en voorkom ik de extra kosten van dynamic loadbalancing abonnement bij NewMotion. 3 fase 16A kan mijn installatie zonder extra maatregelen niet aan aangezien warmtepomp ook 3 fase is en veel vraagt. Overstap naar 3x35A zou ook een oplossing zijn maar kost me ca. 60 euro extra vastrecht bij Enexis dus dat ga ik niet doen.
Hier ook een warmtepomp en 3x25A. Volgens Liander zou dat voldoende zijn om ook een EV erbij te hebben. Maar nav wat jij schrijft toch maar even kijken naar hoe we dit moeten doen. De warmtepomp draait 's nachts meestal niet en dan wil ik juist de auto gaan opladen. Maar met 17 kW max wordt het toch even opletten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

@Kampina

Naar mijn weten kan hij inderdaad lager ingesteld worden, monteur had het bij mij over eventueel 3*8. Maar waarom doe je het niet in 1x goed en laat je DLB plaatsen? Dan heb je er geen omkijken naar. Die 4 euro per maand.....

[ Voor 5% gewijzigd door Freakie1NL op 13-01-2021 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
bilgy_no1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:49:
[...]

Hier ook een warmtepomp en 3x25A. Volgens Liander zou dat voldoende zijn om ook een EV erbij te hebben. Maar nav wat jij schrijft toch maar even kijken naar hoe we dit moeten doen. De warmtepomp draait 's nachts meestal niet en dan wil ik juist de auto gaan opladen. Maar met 17 kW max wordt het toch even opletten.
Lijkt. Ik geen probleem. Mijn warmtepomp zit opladen in de nacht niet in de weg.
Heb je een laadpaal met of zonder loadlanacing?

Hier mijn situatie van afgelopen nacht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJB_9xbUuiI_IbAg0C1Ni86ONEo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pm2N73BfwYKsLvJR84hGXhO6.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet gaat het prima samen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13
Er is een mooi Thuisladen topic. Daar kan je genoeg info vinden met betrekking tot verbruik en wat wel en niet samen kan.
Kleine hint: ook hier gaat het allemaal prima, een nette verdeling over je fases is deels de truuck. Hij is er hier nog nooit uitgeklapt en ik heb een 7,5kW warmtepomp en een E-tron 55 gewoon op 3x16 te laden. ( ook hier full electric huishouden )

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 13-01-2021 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
21 inch's = Narvik

en niet vergeten dat het een auto is die 2 ton weegt.

Als je wat verbruikcijfers wilt vergelijken bij 130 : Ipace en een Etron test zijn ergens op youtube te vinden. die zuipen enorm en zitten boven 30 kw/100, maar de model 3/Y is weer 4kw zuiniger. bij 130 EN koudere omstandigheden.

Ik gooi het wel op het gewicht.200-400kg extra meejouwen kost gewoon energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Kampina schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:44:
[...]
[...]
Hmm. Bij jou is het dus gelijk op de 1e dag gelukt om te koppelen met de We Connect ID app. De QR Enrollment werkte direct?

Bij mij werkt die nu na 5 dagen nog steeds niet. Waar zou het aan liggen?

Is het anderen al wel gelukt om de QR Enrollment te doorlopen (nadat het eerst een paar dagen niet lukte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Simply1337 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:57:
[...]

21 inch's = Narvik

en niet vergeten dat het een auto is die 2 ton weegt.

Als je wat verbruikcijfers wilt vergelijken bij 130 : Ipace en een Etron test zijn ergens op youtube te vinden. die zuipen enorm en zitten boven 30 kw/100, maar de model 3/Y is weer 4kw zuiniger. bij 130 EN koudere omstandigheden.

Ik gooi het wel op het gewicht.200-400kg extra meejouwen kost gewoon energie.
Dat, en de areodynamica van de ID.4 is duidelijk minder gunstig dan die van de ID.4 en Tesla model Y.

Alleen al de hogere bodem en de grill onderin zorgen voor flink wat meer luchtweerstand. En zoals wellicht bekend, krijg je exponentieel meer last van luchtweerstand bij hogere snelheden.

Het verschil in efficientie/range tussen de Model 3 en de ID.4 is dan ook behoorlijk ondanks het geringe verschil in gewicht en de iets grotere accu van de ID.4. De Model 3 heeft aerodynamisch gezien bijna de ideale vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

@Ghost81

Bij mij lukte het op dag 1 (midden december). Nu echter niet, moet in het menu omdat je daar blijkbaar kan instellen dat je navigatiesysteem updates wilt ontvangen. Schijnen wel wat problemen te zijn met We Connect.

Overigens iets anders, lees op 1st Movers club dat er redelijk wat mensen wachten op reparaties, omdat onderdelen niet op voorraad zijn. Volgens mij ook iemand in dit topic. Zou je van VW, die nota bene in Duitsland zit, toch niet verwachten. Is dit bij VW normaal bij een nieuw model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Freakie1NL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:54:
Bij mij lukte het op dag 1 (midden december). Nu echter niet, moet in het menu omdat je daar blijkbaar kan instellen dat je navigatiesysteem updates wilt ontvangen. Schijnen wel wat problemen te zijn met We Connect.

Overigens iets anders, lees op 1st Movers club dat er redelijk wat mensen wachten op reparaties, omdat onderdelen niet op voorraad zijn. Volgens mij ook iemand in dit topic. Zou je van VW, die nota bene in Duitsland zit, toch niet verwachten. Is dit bij VW normaal bij een nieuw model?
Problemen met We Connect... toch lukte het gister @Kampina wel. Vraag me af waarom. Ik heb VW support gemaild op dat adres uit de app: we-support@volkswagen.de ... automatisch bericht gaf aan dat het druk is en het even kan duren voordat ik een antwoord krijg... we'll see.

Wat betreft onderdelen. VW zal toch ook afhankelijk zijn van componenten uit de hele wereld. Transport blijft redelijk op gang ondanks COVID-19, maar kan me voorstellen dat het toch wel impact heeft. Ook in de fabrieken waar de onderdelen gemaakt worden.

Ik heb eens 9 maanden op een nieuwe fiets moeten wachten omdat bepaalde onderdelen uit Canada niet naar de assemblage-fabriek konden komen door 1 of andere IJslandse vulkaan...

Edit: en dit wellicht:
Fabrikanten vrezen minder auto's te kunnen maken door dreigende chiptekorten

[ Voor 15% gewijzigd door Ghost81 op 13-01-2021 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Ghost81 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Dat, en de areodynamica van de ID.4 is duidelijk minder gunstig dan die van de ID.4 en Tesla model Y.

Alleen al de hogere bodem en de grill onderin zorgen voor flink wat meer luchtweerstand. En zoals wellicht bekend, krijg je exponentieel meer last van luchtweerstand bij hogere snelheden.

Het verschil in efficientie/range tussen de Model 3 en de ID.4 is dan ook behoorlijk ondanks het geringe verschil in gewicht en de iets grotere accu van de ID.4. De Model 3 heeft aerodynamisch gezien bijna de ideale vorm.
yup, bij 90kmh zie ik wel te kijken naar waardes van 18kwh. nogsteeds niet super, maar brengt je wel 150km verder dan bij 130km. Ga ik wel een keertje testen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Freakie1NL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:54:
@Ghost81

U riep? :)
Ik zit op een gateway controller te wachten. Ze konden niet zeggen of het 1 week of 6 weken zou duren - ze hadden geen idee. En dan nog is niet duidelijk of het probleem opgelost is daarmee. Ik verwacht mijn ID.3 wel ergens in de voorjaarsvakantie terug ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
KrlGl schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:06:
[...]

Lijkt. Ik geen probleem. Mijn warmtepomp zit opladen in de nacht niet in de weg.

[Afbeelding]

Ja, dat is mijn vermoeden ook. Ik laat de thermostaat 's avonds zakken naar 19*C en dan gaat de warmtepomp de hele nacht niet aan. Dan is er inderdaad geen probleem met 's nachts laden. Maar het zal ook wel eens voorkomen dat ik overdag wil bijladen. Dan moet ik het even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Ghost81 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Ja, de ID.4 is niet ontworpen voor extreme efficiency.

ID.3:
Cd = 0,26
Frontaal oppervlakte = 2,36 m2
Massa = 1675 kg (met 77 kWh batterij)

ID.4:
Cd = 0,28
Frontaal oppervlakte = 2,55 m2 (bij benadering adhv verhouding B x H tussen ID.3 en ID.4)
Massa = 2024 kg met (77 kWh batterij).

Alleen al op basis van de luchtweerstand verwacht ik dus 16% hoger verbruik bij de ID.4. De 20% hogere massa heeft vooral invloed bij versnellen.

Voor de Model Y geldt:
Cd = 0,23
Frontaal oppervlakte = 2,63 m2 (ook bij benadering)
Massa = 2003 kg

Op basis hiervan heeft de Model Y een luchtweerstand die vergelijkbaar is met de ID.3 (of zelfs iets lager). Dat is echt knap voor zo'n grote auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
bilgy_no1 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Ja, dat is mijn vermoeden ook. Ik laat de thermostaat 's avonds zakken naar 19*C en dan gaat de warmtepomp de hele nacht niet aan. Dan is er inderdaad geen probleem met 's nachts laden. Maar het zal ook wel eens voorkomen dat ik overdag wil bijladen. Dan moet ik het even in de gaten houden.
Overdag neemt mijn warmtepomp net zo veel als ‘s nachts. Ik heb de thermostaat maar een half graadje lager staan in de nacht omdat dat de meest optimale setting is bij mijn huis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwu7EvrF0mTBw5W62Bo368jk3m4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGdCBvgX1aUIqZK9vLeMDenU.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je ziet maakt het niet veel uit in opgenomen vermogen van de wp. Opladen overdag is dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Alfred66 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Deze setting zit er idd op maar ik vind het toch maar moeilijk om verschil te ontdekken. Het is zo subtiel dat het haast een placebo effect lijkt. Ik ga het van de week nog eens testen.
Ik weet niet of iemand VW onderdelen nummers kan checken, maar op deze pagina kun je het nr zien van de demper, zijn we er snel achter. Lees ook tegenstrijdige berichten hierover.

https://www.steverinkband...rlagen---spacers--actie-/

Ziet er er trouwens wel heel vet uit die witte ID.3, maar eens kijken of ik mijn velgen ook niet zwart kan plastidippen O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Rev! op 13-01-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
VW heeft wat reserves qua batterij die je nooit kunt gebruiken, terwijl 100% bij tesla ook 100% is.

Battery
Name Net (kWh) Gross (kWh)
Pure 45 48 [komt ooit nog op de markt <35k auto voor id3]
Pro 58 62
Pro S 77 82

Dus we missen 16 tot 25km extra bereik en dan kun je nog 5 a 15km doorrijden na 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Alfred66 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:52:
[...]

is geen placebo effect in mijn id4. in comfort blijft mijn auto wat vlakker waardoor de auto over drempels zoeft. bij sport deinst mijn kont omhoog en dus gaat schommelen waardoor het ook een oncomfortabele rit wordt op een ETW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
KrlGl schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:06:
[...]

[Afbeelding]

Zonder al te veel off-topic te willen gaan, mag ik vragen waar/hoe je deze grafiek krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
Simply1337 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:38:
[...]

VW heeft wat reserves qua batterij die je nooit kunt gebruiken, terwijl 100% bij tesla ook 100% is.

Battery
Name Net (kWh) Gross (kWh)
Pure 45 48 [komt ooit nog op de markt <35k auto voor id3]
Pro 58 62
Pro S 77 82

Dus we missen 16 tot 25km extra bereik en dan kun je nog 5 a 15km doorrijden na 0%.
Maar dat is op zich prima. VW adverteert de auto ook met een 77 kWh batterij en die heb je ter beschikking. De extra ruimte betekent dat de batterij minder snel capaciteit verliest. En je 'mist' niets. De WLTP-range is immers gebaseerd op de netto capaciteit.

Ook Tesla zal een marge hanteren, hoewel ze eigenlijk geen batterijcapaciteit noemen op de verkoopsite. Het is met Li-Ion batterijen altijd nodig om via het BMS een maximaal voltage in te stellen lager dan het theoretische maximum, omdat de batterij anders snel veroudert of zelfs gevaarlijk wordt. En zo ook is er een minimaal voltage ingesteld om problemen te voorkomen. Sommigen zijn hier conservatiever in dan anderen en ook in hoe ze de capaciteit 'verkopen'. Hyundai is ook conservatief, terwijl Nissan het bruto getal verkoopt (althans in het verleden, met de Ariya gaan ze dat ook anders doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Simply1337 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:41:
[...]

is geen placebo effect in mijn id4. in comfort blijft mijn auto wat vlakker waardoor de auto over drempels zoeft. bij sport deinst mijn kont omhoog en dus gaat schommelen waardoor het ook een oncomfortabele rit wordt op een ETW
Maar de ID.4 First Max heeft volgens de specificaties een volledig dcc onderstel. De ID.3 First Max heeft dat niet. Dat verklaart wel waarom het bij jou een duidelijk verschil maakt en bij de ID.3 niet (als het überhaupt al iets doet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Ghost81 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Problemen met We Connect... toch lukte het gister @Kampina wel. Vraag me af waarom. Ik heb VW support gemaild op dat adres uit de app: we-support@volkswagen.de ... automatisch bericht gaf aan dat het druk is en het even kan duren voordat ik een antwoord krijg... we'll see.

Wat betreft onderdelen. VW zal toch ook afhankelijk zijn van componenten uit de hele wereld. Transport blijft redelijk op gang ondanks COVID-19, maar kan me voorstellen dat het toch wel impact heeft. Ook in de fabrieken waar de onderdelen gemaakt worden.

Ik heb eens 9 maanden op een nieuwe fiets moeten wachten omdat bepaalde onderdelen uit Canada niet naar de assemblage-fabriek konden komen door 1 of andere IJslandse vulkaan...

Voelt een beetje aan alsof je excuses aan het bedenken bent voor VW. De eerste ID.3's rolden al begin vorig jaar van de band. Onzin natuurlijk dat VW dan niet alvast een voorraad reserve onderdelen had kunnen aanhouden. Dat heeft niets met COVID en transport te maken immers hadden ze anders ook de auto's niet kunnen bouwen.

Het is nogal ironisch dat verschillende auto merken jaren de draak hebben gestoken met Tesla maar nu, in dit geval, VW in dezelfde valkuilen trapt. 12 volt bug is natuurlijk beschamend dat dit tijdens het testen niet is opgemerkt (wat ik betwijfel) temeer bijna alle EV auto's van andere merken hier problemen mee hadden. Dan komt er ook nog een onderdelen te kort in eigen land en in ene buurland als Nederland. Dat verwacht je niet van een ervaren autoproducent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Alfred66 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Maar de ID.4 First Max heeft volgens de specificaties een volledig dcc onderstel. De ID.3 First Max heeft dat niet. Dat verklaart wel waarom het bij jou een duidelijk verschil maakt en bij de ID.3 niet (als het überhaupt al iets doet).
ik heb een DCC slider op mijn individual scherm. Heb jij die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

ID.3 heeft (nog) geen DCC. Dat is door VW bevestigd in 1st Movers club. Was overigens in een vroeg stadium wel belooft door VW. Maar ach beloftes en VW....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 21:22
Alfred66 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:24:
[...]

Toch merkte ik echt wel verschil in strafheid van demping (drempels e.d.) tussen Sport en Comfort in de ID.3 MAX. Als ik 'm (ooit haha) terug heb dan zal ik nog een keer kijken of het geen placebo effect was idd.
Ik dacht namelijk ook dat de 1st Max geen dynamische dempers had, en de seriemodellen daarna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Soeski schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:31:
[...]

Toch merkte ik echt wel verschil in strafheid van demping (drempels e.d.) tussen Sport en Comfort. Als ik 'm (ooit haha) terug heb dan zal ik nog een keer kijken of het geen placebo effect was idd.
Ik dacht namelijk ook dat de 1st Max geen dynamische dempers had, en de seriemodellen daarna wel.
De ID.4 1st MAX heeft wel DCC. De Passat GTE die ik reed had dat ook. DCC is zeker geen placebo en duidelijk merkbaar. Het verschil tussen Sport, Normaal en Comfort is heel goed te merken. Zeker wanneer je op een wat hobbelige weg rijdt en bij drempels. Bij kleine oneffenheden (zoals bij bruggen, klinkers, putdeksels, etc.) is het verschil wat minder duidelijk. Dat soort richels worden ook meer opgevangen door de banden, dan het onderstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
VNBaaij schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Zonder al te veel off-topic te willen gaan, mag ik vragen waar/hoe je deze grafiek krijgt?
Een https://www.youless.nl/home.html metertje aan de p1 poort van de elektriciteitsmeter in combinatie met https://enelogic.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Goed nieuws voor de Android gebruikers: versie 2.2.1 van EVNotify is on-line met experimenteel support voor de id.3.
Helaas moeten de iOS gebruikers nog even wachten... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-06 23:13
@Kampina ik las dat je een 1 fase 16A laadpaal hebt. Ik heb zelf een Skoda Enyaq in bestelling staan en wil dan een 1 fase 10A laadpaal zelf installeren (kan met 10A prima op bestaande groep erbij). Is het met een 1 fase laadpaal op 10A ook mogelijk om voor te verwarmen als de auto aan de laadpaal hangt?

Wellicht dat er dan niet tegelijk ook geladen kan worden, maar zou mooi zijn als het voorverwarmen dan wel werkt zonder dat de accu capaciteit daarvoor gebruikt wordt.

Of iemand anders die hier ervaring mee heeft, ik hoor het graag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat Sport-stand verhaal mbt de ID.3:
Bij mijn weten heeft de Sport stand geen effect op de demping van de ID.3. Zit er simpelweg niet op voor zover ik weet, en ik merk er ook niks van.
Wat de Sport Driving Mode wel doet (bron):
  • Aanpassing in het elektronisch diff lock. Dit zorgt voor een verandering in het rijgedrag, met name het zelf-sturende gedrag, omdat er allerlei kleine rem interventies kunnen worden uitgevoerd op de individuele wielen
  • Stuurgedrag wordt preciezer
  • Gasrespons preciezer en volgens mij ook iets feller
  • Regeneratie actief in stand D. Remt daardoor af bij gas loslaten.
  • Sfeerverlichting op rood (standje "hoerenkast") 8)
Heb hem al eens geprobeerd op oudejaarsavond toen ik even vanuit mijn ouders rapido langs huis moest. We waren de slaapspeen-knuffel-combi van ons zoontje vergeten en dan kun je natuurlijk niet gaan slapen ;)

Was ik nou veel sneller dan in Comfort? Nuh.
Wat vind ik fijner rijden? Comfort. Maar wellicht eens in "Individual" wat proberen, want die regeneratie in D hoeft van mij niet.
Robert_ZM schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:03:
@Kampina ik las dat je een 1 fase 16A laadpaal hebt. Ik heb zelf een Skoda Enyaq in bestelling staan en wil dan een 1 fase 10A laadpaal zelf installeren (kan met 10A prima op bestaande groep erbij). Is het met een 1 fase laadpaal op 10A ook mogelijk om voor te verwarmen als de auto aan de laadpaal hangt?

Wellicht dat er dan niet tegelijk ook geladen kan worden, maar zou mooi zijn als het voorverwarmen dan wel werkt zonder dat de accu capaciteit daarvoor gebruikt wordt.

Of iemand anders die hier ervaring mee heeft, ik hoor het graag!
Verwacht van wel. Heb natuurlijk geen Skoda Enyaq. Maar op de Golf GTE die ik heb gehad werkte de standklima keurig voor verwarmen/afkoelen via de granny charger. En die had een limiet van 10A.
Ervaring zal het leren, maar compenseren zal het naar verwachting wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Ghost81 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:57:
[...]

Gisteravond is bij mij de WeConnect registratie ook gelukt na een tweede keer factory reset te hebben gedaan. Hieronder de instructie van het we connect team. Niet anders dan wat de dealer adviseerde maar gisteren werkte het ineens.

Please park your ID.4 in a safe location where there is good mobile phone reception.
Next, switch off the ignition. Check on the exit screen displayed in the infotainment system that the online mode is switched on for the next start.
Exit the vehicle, lock it and wait for at least 10 minutes.
After this time has elapsed, you can enter the vehicle again and perform a factory reset by selecting “Setup” -> “Restore factory settings” in the infotainment system. Confirm this action with the “OK” button.
Once this has been done, you will need to add your ID.3 to your user account once again via the “Configuration wizard” and legitimise yourself as primary user via the scan of the QR code that will be displayed on the screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
VNBaaij schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:13:
[...]

En ik kan hem ook met de app van de zappi laadpaal krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KDpfrCtq1JQ6ScPGrjkIK1VOzrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5iQBbBQcJzq1h7Kt0QuoLg93.jpg?f=fotoalbum_large

En nu ga ik weer on-topic... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Voor het eerst hier in de buurt een ID.4 gezien. Mooie auto hoor. In de wijk is nu ook ene ID.3 life/business verschenen.

Die plus velgen maken het toch wel een veel mooiere auto moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Simply1337 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 11:28:
[...]

ik heb een DCC slider op mijn individual scherm. Heb jij die?
Nee die heb ik niet wel een optie om het onderstel op comfort of sport te zetten maar in denk niet dat dit iets doet met de demping.
Pagina: 1 ... 54 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.