Ik heb nu deze kabel binnen (als 0.5m en als 1m):
UGREEN USB Type C naar USB C Kabel 90 Graden 60W PD Snel Opladen
... en deze draadloze lader:
Anker PowerWave Alloy
Voordeel van deze lader is een grote compabiliteit en evt. ook snelladen (draadloos dus). Zie het tabelletje op de 2e foto bij Amazon. Daarnaast heeft die als 1 van de weinige draadloze laders een USB-C ingang.
Ik heb daarnaast wat testen gedaan met de laadpoorten in de auto (ID.4), de kabel en een standaard Samsung Quickcharge adapter (bijgeleverd bij de telefoon). Daarnaast heb ik een Samsung Galaxy S9.
Samsung lader + Anker PowerWave = draadloos snel laden (USB analyser geeft aan 9V, 1.xA)
Samsung lader = bedraad snel laden
noname (5V, 1.5A) lader + Anker PowerWave = draadloos laden (niet snel)
USB-C voorin ID.4 = bedraad laden (niet snel)
USB-C achterin (ID.4) = bedraad snel laden
USB-C voorin + Anker PowerWave = draadloos laden (niet snel)
USB-C achterin (ID.4) + Anker PowerWave = draadloos laden (niet snel)
De kabels lijken iig goed te zijn, en waar ik kan testen geen verschil met andere kwaliteits kabels. Voor in de auto heb ik niet meer USB-C -> USB-C kabels om te testen. De 90 graden hoek is fijn. De kabel zit mooi plat in de USB-C poorten van de auto.
Het laatste testresultaat vind ik jammer. Bedraad dus snelladen, maar met de draadloze lader niet draadloos snelladen. Op zich OK. Mocht het niet voldoende snel opladen, kan je op langere ritten alsnog de USB kabel in de telefoon prikken vanuit de achterste USB aansluiting.
Met het 0.5m kabeltje past de draadloze lader mooi in het telefoonvak en de telefoon blijft er goed op liggen (het rubber bovenop de lader is goed stroef). De telefoon heeft ook weinig bewegingsruimte naar de zijkanten. Ik verwacht dat als ik ga rijden het goed werkt, maar dat moet ik nog even testen.
Ik heb nog een USB-C Female <-> UBS A Female adapter in bestelling zodat ik ook de Volts en Amperes kan uitlezen in de auto van de verschillende poorten. Dan wordt er misschien nog wat meer duidelijk.
Wat anders:
Het viel me op dat bij de ID.4 1st (niet-MAX) bij de individuele instelling van de rijprofielen toch iets staat over de vering/demping van de auto (comfort/sport als opties). Ik weet even niet meer precies hoe het item heet (het is de bovenste dacht ik). Volgens de specs heeft de niet-MAX geen DCC (Dynamic Chassis Control). Iemand een idee wat die instelling dan doet?