Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 53 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edkreuk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-06-2023
Ghost81 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:37:
Vraagje. Het registreren van We Connect lukt niet.
Hier hetzelfde, volgens de monteur is er een storing bij de servers van Volkswagen. Heel soms lukt het wel, verkoper had het bij meerdere ID3 en ID4 modellen in de showroom geprobeerd, allemaal het zelfde probleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HertogJan078
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-09 07:44
edkreuk schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:31:
[...]

Hier hetzelfde, volgens de monteur is er een storing bij de servers van Volkswagen. Heel soms lukt het wel, verkoper had het bij meerdere ID3 en ID4 modellen in de showroom geprobeerd, allemaal het zelfde probleem
Ah, vandaar. Vandaag mijn Id3 op mogen halen bij Ames, ik kon ook nog niet verbinden.
Ondertussen een paar honderd kilometer verder, wat rijdt 'ie heerlijk!

Ben nog wel op zoek naar de functie om bij nacht de consoles en randen van de lampjes bovenin te dimmen (of in het geval van die lamp randjes uit te zetten)
Dat is best vermoeiend voor de ogen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:13

Freakie1NL

Grote Baas

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 16:49
prein2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:31:
[...]

zelfde sommetje:
zonder voorverwarming
een uur rijden = 1 uur rij-energie, een half uur auto verwarmen, een half uur auto warm houden
met voorverwarmen
een uur rijden = 1 uur rij-energie, een half uur auto verwarmen, een uur auto warm houden

Natuurkundige graag ;)
Intéressante discussie... Uiteindelijk geldt de Eerste Wet van Thermodynamica (behoud van energie). Als de batterij geen energie van de lader krijgt, komt alle energie voor het verwarmen uit de batterij. Hoe langer je de verwarmer laat draaien, hoe meer energie je uit de batterij trekt. Omdat een auto niet heel goed thermisch geïsoleerd is moet je blijven verwarmen om een bepaalde temperatuur in stand te houden. Of je nu rijdt of niet.

Ik zit me net te verdiepen in het verwarmen ivm de configuratie van mijn ID.4. En dan vooral of een warmtepomp zin heeft.

In de technische gegevens staat dat er een 6 kW interieurverwarming in zit. Dat lijkt me heel veel voor zo'n klein volume. Als voorbeeld: ik heb op een van de badkamers een 1 kW elektrische verwarming hangen en die ruimte is zeker groter dan een auto... Dat vermogen heb je misschien wel nodig om een batterijpakket te verwarmen (veel massa), maar niet voor het interieur. Hoogstens heel kortstondig om snel op te warmen. 10 minuten op vol vermogen is dan 1 kWh. En een uur op temperatuur houden is dan (ruim ingeschat) 1 kWh.

Een kleine warmtepomp heeft een efficiëntie van misschien 1 op 3. Per kW verwarming zou een warmtepomp dus misschien 0,7 kW besparen. In 2 uur rijden scheelt dat dan 1,4 kWh. Inclusief het opwarmen in totaal 2,5 kWh. Oftewel 10-15 km in de winter. De dealer zij dat het 30-50 km range zou schelen (30 km kan kloppen op een hele batterij leegrijden). Het zal ook afhangen van de ingestelde temperatuur en buitentemperatuur. Maar tussen laadstops scheelt het relatief weinig aan bereik.

En er is mogelijk nog een nadeel aan de warmtepomp. Veel fabrikanten laten hem warmte uit het batterijpakket halen. Gevolg is dat de batterij kouder blijft en dat kan weer leiden tot langzamer opladen. Bijv de e-Niro lijkt hier last van te hebben. Ik weet niet hoe dit bij de ID.4 zit.

Anyway, ik sta op het punt een ID.4 te bestellen en neig ernaar de warmtepomp niet te nemen. Gewoon de verwarming niet zo hoog zetten en de stoelverwarming aan als het onaangenaam wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 15:18
Rev! schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Ziet er netjes uit, lekker sportief 8) . Spiegels, dak en c stijl zijn gewrapt als ik het zo zie. Vraag me wel af of zulke "open" velgen niet erg negatief zijn voor het verbruik, maar dat ga je meemaken.
bijna helemaal goed. Het dak is standaard al zwart, dus het zijn de spiegels, de lijst boven de deuren langs en de c-stijl inderdaad, waar een zwarte wrap op zit.

De velgen zullen inderdaad wel wat negatieve invloed hebben op de range, maar daar kan ik wel mee leven voor hoe ie er uit ziet :) Weet overigens nog niet precies wat de range is, want ik heb afgelopen week nog niet zo veel gereden. Zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:34
bilgy_no1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Intéressante discussie... Uiteindelijk geldt de Eerste Wet van Thermodynamica (behoud van energie). Als de batterij geen energie van de lader krijgt, komt alle energie voor het verwarmen uit de batterij. Hoe langer je de verwarmer laat draaien, hoe meer energie je uit de batterij trekt. Omdat een auto niet heel goed thermisch geïsoleerd is moet je blijven verwarmen om een bepaalde temperatuur in stand te houden. Of je nu rijdt of niet.

Ik zit me net te verdiepen in het verwarmen ivm de configuratie van mijn ID.4. En dan vooral of een warmtepomp zin heeft.

In de technische gegevens staat dat er een 6 kW interieurverwarming in zit. Dat lijkt me heel veel voor zo'n klein volume. Als voorbeeld: ik heb op een van de badkamers een 1 kW elektrische verwarming hangen en die ruimte is zeker groter dan een auto... Dat vermogen heb je misschien wel nodig om een batterijpakket te verwarmen (veel massa), maar niet voor het interieur. Hoogstens heel kortstondig om snel op te warmen. 10 minuten op vol vermogen is dan 1 kWh. En een uur op temperatuur houden is dan (ruim ingeschat) 1 kW.

Een kleine warmtepomp heeft een efficiëntie van misschien 1 op 3. Per kW verwarming zou een warmtepomp dus misschien 0,7 kW besparen. In 2 uur rijden scheelt dat dan 1,4 kWh. Inclusief het opwarmen in totaal 2,5 kWh. Oftewel 10-15 km in de winter. De dealer zij dat het 30-50 km range zou schelen (30 km kan kloppen op een hele batterij leegrijden). Het zal ook afhangen van de ingestelde temperatuur en buitentemperatuur. Maar tussen laadstops scheelt het relatief weinig aan bereik.

En er is mogelijk nog een nadeel aan de warmtepomp. Veel fabrikanten laten hem warmte uit het batterijpakket halen. Gevolg is dat de batterij kouder blijft en dat kan weer leiden tot langzamer opladen. Bijv de e-Niro lijkt hier last van te hebben. Ik weet niet hoe dit bij de ID.4 zit.

Anyway, ik sta op het punt een ID.4 te bestellen en neig ernaar de warmtepomp niet te nemen. Gewoon de verwarming niet zo hoog zetten en de stoelverwarming aan als het onaangenaam wordt...
Ben benieuwd wat je keuze wordt. Ik heb de Skoda Enyaq iV80 in bestelling staan. Nu nog met warmtepomp, maar twijfel steeds meer over het nut. Denk erover om er andere leuke optie(s) voor te nemen: Full led matrix verlichting of HUD + Area View.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
FJP84 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Ben benieuwd wat je keuze wordt. Ik heb de Skoda Enyaq iV80 in bestelling staan. Nu nog met warmtepomp, maar twijfel steeds meer over het nut. Denk erover om er andere leuke optie(s) voor te nemen: Full led matrix verlichting of HUD + Area View.
Ik zou die warmtepomp lekker weglaten en vooral de matrix led nemen, dat is nou echt iets waar je altijd profijt van hebt. Ik kan al niet meer zonder die dingen. Die warmtepomp is hier niet zo spannend, je kan overal laden tegenwoordig. Ik kan het normaal altijd op kantoor en anders als ik ergens heen ga pak ik de momenten met parkeren, thuis laden doe ik dus nooit, nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:51
Klopt het dat de spiegels niet mee verwarmen tijdens het voorverwarmen. Ik moest helaas vanochtend alsnog krabben. Weliswaar alleen de spiegels, maar toch doe je dit liever niet. Ik heb een non-max versie misschien heeft het daarmee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
Mdesign schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:04:
Klopt het dat de spiegels niet mee verwarmen tijdens het voorverwarmen. Ik moest helaas vanochtend alsnog krabben. Weliswaar alleen de spiegels, maar toch doe je dit liever niet. Ik heb een non-max versie misschien heeft het daarmee te maken?
Bij de knopjes om je spiegels te verstellen zit rechtsonder ook een optie om ze te verwarmen. Althans, bij de max.

Dat ze niet mee voorverwarmen heb ik nog niet getest in de praktijk, maar gezien het dus een losse setting is van de voor- en achteruit zou dat best kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwarmde spiegels ga je toch niet krabben? ;)
Kwestie van de spiegelverwarming aanzetten met het stelknopje, standje rechtsonder als ik niet vergis. Wacht je een tiental seconden dan zie je de damp uit de spiegels komen en het ijs er van af komen.

Ik had vandaag een "fout" die ik nog niet eerder heb gelezen: de dagteller bleef op 0.0 staan en het verbruik ook op 0 kWh/100km. En ja, ik reed toch echt. Het hele stuk van 60 km verbruikte die wagen niks volgens de boordcomputer. Klinkt als zuinig rijden, helaas vertelde de GoM en de state of charge % wat anders.
Kilometerteller, snelheidsmeter en andere toeters en bellen deden het wel keurig. De rit naar huis enige tijd later werkte ook de dagteller en verbruiksmeters weer.
Dat was geinig en vreemd.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bilgy_no1
FJP84 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Hij staat nu geconfigureerd zonder warmtepomp. Werd ook al duur genoeg, omdat ik graag de Travel Assist wil hebben en die zit er pas vanaf de Tech versie in.

Heb ook de Enyaq zwaar overwogen. Mooie wagen, nog wat ruimer en gewone knoppen op je stuur ipv capacitief...

Bij Enyaq kon ik de Travel Assist wel apart kiezen, maar met alle opties die ik er verder bij wil werd het toch weer duurder... En hij is pas in leverbaar in augustus, wat weer een APK en flinke onderhoudsbeurt op de inruilwagen betekent. De ID.4 komt al in april (of sneller als ik een 1st edition zou nemen).

Ben heel benieuwd... We zijn afgelopen jaar van het gas af gegaan (Warmtepomp) en met de ID.4 gaat de Carbon Footprint helemaal omlaag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:13
bilgy_no1 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Interessante post! Dit is de eerste keer dat een verhaal over de warmtepomp juist klinkt (en is denk ik) voor mij. Er is zo weinig bekend over die dingen en niemand schijnt er nou echt een antwoord op te kunnen geven.

Grappig detail, gisteren zei mijn vrouw nog dat de kachel in de ID.4 zo ongelooflijk veel beter is dan die in de egolf. Daar is 22 graden behaaglijk waar dat in de id bij 18/19 graden al is.

Lang verhaal kort, in die egolf merkte ik ook vrij weinig van die warmtepomp. Erg dure optie en gewoon nauwelijks verschil met collega’s die een versie zonder pomp hadden. De cijfers die je hier geeft kwamen daar erg dicht in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:30

Boy

www.byoscoop.nl

Ik heb het laadpercentage op 90% gezet. Stond hij vanochtend ook keurig op, maar toen stelde ik de vertrektijd in naar half 1 vanmiddag (voor klimatisering). Nu staat hij op 91%. Dit heb ik al eerder eens opgemerkt. De ID.4 zou toch via stroomnet moeten opwarmen ipv via accu en zorgen dat je wat meer hebt voor voorverwarmen zou toch onnodig moeten zijn?

Tenminste, dit is wat ik aanneem voor de reden van opeens meer laden dan 90%

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:30
Interessante post! Dit is de eerste keer dat een verhaal over de warmtepomp juist klinkt (en is denk ik) voor mij. Er is zo weinig bekend over die dingen en niemand schijnt er nou echt een antwoord op te kunnen geven.
En dit is wat Volkswagen zelf heeft te vertellen over de warmtepomp:

https://www.volkswagen.de...hnologie/waermepumpe.html

“Die Batteriekapazität wird um rund 3 bis 4 kWh/100 km entlastet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:52
Boy schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:16:
Ik heb het laadpercentage op 90% gezet. Stond hij vanochtend ook keurig op, maar toen stelde ik de vertrektijd in naar half 1 vanmiddag (voor klimatisering). Nu staat hij op 91%. Dit heb ik al eerder eens opgemerkt. De ID.4 zou toch via stroomnet moeten opwarmen ipv via accu en zorgen dat je wat meer hebt voor voorverwarmen zou toch onnodig moeten zijn?

Tenminste, dit is wat ik aanneem voor de reden van opeens meer laden dan 90%
Is hier ook vaak zo, gaat van 80 naar 81% als ik hem op voorverwarmen zet.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Betreft de warmtepomp. In Noorwegen was deze standaard en daar klagen nu allemaal 1st Edition rijders over ramen die beslaan. De warmtepomp kan bij -10 het niet meer aan. Nu is het in NL bijna nooit -10 maar wel iets om over na te denken.

Gisteren ochtend heel vroeg vertrokken toen was het nog -4. Voorverwarmen koste mij bijna 5% van de accu maar ik hoefde niets te krabben (ook spiegels niet) . Vervolgens heb ik bij elke stop kunnen opladen, in Nederland kan dat echt bijna overal. Het nut van een WP in Nederland ontgaat mij dan even als je moet kiezen tussen HUD (waar je ook in de zomer iets aan hebt) of een WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Overigens haalde ik gisteren een trailer in op de A12 richting Den Haag (t.h.v Utrecht) die nog 3 1st Editions ID.3 aan het vervoeren was. Alle zonder (zichtbare) kenteken.

Volgens mij is de 1st nog wel even te bestellen in Nederland. Vraag is natuurlijk, behalve de max, waarom je voor de Plus zou gaan i.p.v de Business in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Freakie1NL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:48:
Overigens haalde ik gisteren een trailer in op de A12 richting Den Haag (t.h.v Utrecht) die nog 3 1st Editions ID.3 aan het vervoeren was. Alle zonder (zichtbare) kenteken.

Volgens mij is de 1st nog wel even te bestellen in Nederland. Vraag is natuurlijk, behalve de max, waarom je voor de Plus zou gaan i.p.v de Business in 2021.
Hier heb ik ook over na zitten denken omdat de Business nagenoeg identiek is aan de 1st Plus. Voor mij doorslaggevend was 8% bijtelling op de 1st Plus en lichtmetalen velgen ipv wieldoppen 🤪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SjoerdGTI
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-09 22:29
Hij kan de spiegels en ruiten wel verwarmen. Hij doet dat op basis van de temperatuur dat gemeten wordt of de ruiten/ spiegels verwarmt moet worden. De optie moet in de app wel geactiveerd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vR4xm2FCtDHHUPkaWBmb6zlovoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gcXzpbeQcifh1qBqOBMKbzHi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

BDelamontagne schreef op zondag 10 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Hier heb ik ook over na zitten denken omdat de Business nagenoeg identiek is aan de 1st Plus. Voor mij doorslaggevend was 8% bijtelling op de 1st Plus en lichtmetalen velgen ipv wieldoppen 🤪
Tuurlijk met 8% bijtelling doorslaggevend. Maar als je de 2021 regels neemt is de Plus niet meer interessant t.o.v de Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
VNBaaij schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:33:
Iemand deze melding al eens gehad/gezien?

[Afbeelding]

Had het vorige week bij mijn thuislader en nu weer. Laden gaat ontzettend traag. In 1,5 uur 4 kW geladen. Na stoppen laden, stekker eruit en laadproces opnieuw starten, lijkt het nu goed te gaan
Het lijkt erop dat dit werd veroorzaakt door het instellen van mijn (New Motion Home Advanced 2.1) laadstation op 'plug and charge' ipv 'charge card swipe'. Na het terugzetten van het laadpunt op deze laatstgenoemde instelling ging het laden weer gewoon zoals het hoort. Overigens sloeg wel één van de drie fase hoofdschakelaars eruit. Maar misschien was én de oven én de wasdroger én de inductiekookplaat én de auto opladen tegelijk iets te veel van het goede. Denk dat de dynamic load balancing even de weg kwijt was. Ging daarna gewoon weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

VNBaaij schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Het lijkt erop dat dit werd veroorzaakt door het instellen van mijn (New Motion Home Advanced 2.1) laadstation op 'plug and charge' ipv 'charge card swipe'. Na het terugzetten van het laadpunt op deze laatstgenoemde instelling ging het laden weer gewoon zoals het hoort. Overigens sloeg wel één van de drie fase hoofdschakelaars eruit. Maar misschien was én de oven én de wasdroger én de inductiekookplaat én de auto opladen tegelijk iets te veel van het goede. Denk dat de dynamic load balancing even de weg kwijt was. Ging daarna gewoon weer goed.
Wel vervelend als dat zelfs met DLB nog kan. Daar betaal je bij New Motion immers apart (en maandelijks) voor. Afgelopen vrijdag is deze bij mij geplaatst, maar kan hem nog niet testen. 1) nog geen 3 fase. Monteur gaf aan dat afzekeren met 3*8 qua aansluiting nu wel kon maar de ID.3 kon daar niet mee omgaan. Tenminste dat was zijn ervaring bij 2 andere. 2) leasemaatschappij heeft verkeerde laadpas verstuurd, de huidige werkt niet met New Motion...

Maar mocht DLB hier niet werken heb ik een probleem, namelijk Steden gebied en die plaatsen nog smeltzekeringen i.p.v automaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier komt ook een NewMotion Home Advanced met DLB. Als er dan nog een hoofdzekering uitklapt hang ik direct aan de telefoon. De dynamic load balancing moet er voor zorgen dat dat nooit gebeurt en daar betaal je inderdaad extra voor.

Als het de hoofdschakelaar is kun je het gelukkig nog zelf oplossen. Mocht het echter de zekering er onder worden dan kan ik de netbeheerder bellen en dokken.
De dag dat ze komen plaatsen ga ik het testen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
NexusUser schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:16:
[...]
Dus echt maar 15, max 20 kilometer... Ik ga eens met de LM in overleg

Verkeerd gelezen. 3-4kWh/100km besparing. Op een gemiddeld verbruik van 22kWh-25kWh/100km
zonder WP je een voordeel van 15-20%. Niet de 30% waar Volkswagen het over heeft. Als ik het goed heb tenminste. Hoeveel km je echt wint blijft de vraag volgens mij

[ Voor 33% gewijzigd door FJP84 op 10-01-2021 14:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Electromonkey schreef op zondag 10 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Grappig detail, gisteren zei mijn vrouw nog dat de kachel in de ID.4 zo ongelooflijk veel beter is dan die in de egolf. Daar is 22 graden behaaglijk waar dat in de id bij 18/19 graden al is.

Lang verhaal kort, in die egolf merkte ik ook vrij weinig van die warmtepomp. Erg dure optie en gewoon nauwelijks verschil met collega’s die een versie zonder pomp hadden. De cijfers die je hier geeft kwamen daar erg dicht in de buurt.
Dat van de kachel valt mij ook op. Net van 21 naar 20,5 gegaan en denk als de rit langer was geweest het naar 20 of 19,5 zou zijn gegaan. In de Passat vaak 21 fixed.

Ik had niets te kiezen behalve de trekhaak, maar als k nu een versie zou samenstellen zou ik ook liever Matrix Led of HUD hebben ipv warmtepomp. Nu rijd ik niet vaak lange afstanden en ben ook wat meer ingesteld op dat soort opties :)

Ondertussen nog geen Wifi verbinding weten te maken met het thuisnetwerk - ook instellen op alleen WPA2 (nogiets), heeft geen effect. WeConnect proberen we volgende week wel weer een keer, ook dat blijft maar niet lukken.

Maar wat rijdt het lekker zeg! Vooral de vering tov de Passat is een verademing! En de korte draaicirkel is bizar, al een keer een mooi bochtje kunnen maken terwijl er een vrachtwagen op de andere weghelft aankwam. Normaal had ik moeten wachten, nu gewoon door :)

Snelheid van het voorverwarmen en ontdooien viel mij vanochtend ook op. Paar keer knipperen (lees met je neus in het infotainment) en je voorruit is vrij. Daarna was ik vrij snel klaar, maar gezien de snelheid kan ik me voorstellen dat het aardig wat accu kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

[ID.4]

Ik had zojuist alweer de gele waarschuwing dat er een storing is in het aandrijfsysteem. ACC werkte niet, moest even pinnen en dan door naar de winkel. Auto uitgeschakeld bij het pinnen en toen ik 'm weer startte om naar de winkel te gaan, was weer alles in orde...

Dit is de 2e keer nu, eerste keer was 2e dag of zo dat ik 'm had (30 dec)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
Nou daar gaan we met de ID.4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KX4CPBcVwGbcWhjVABmOBgKr8GA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2p4EY7XSgFLu0ZqcdNqCVjV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PR1RDlhGjtsPc2CKCiZ7T3cBQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jc5XChccQ6b8f6tRWMimj6hQ.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen de garage maar bellen want je wordt helemaal gek van alle piepjes... hoop dat dit geen weken gaat duren :(

Auto reed overigens nog wel. Liet alleen geen verbruik en km-stand meer zien. Had van de week al wel een paar seconden wat meldingen maar nu gaan ze niet meer weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Electromonkey op 10-01-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Als hij inderdaad niet telt heb je wel de goedkoopste auto van Nederland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Yey! De dakdragers van de Passat Variant GTE passen perfect op de ID.4 :D

Disclaimer: naar mijn idee zitten ze goed vast en ik ga ze op deze manier gebruiken. Echter, formeel doet Thule vooralsnog geen uitspraak over de compatibiliteit van deze Passat Variant (B6) dragers i.c.m. de ID.4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKNcM-z_giSN2pURrnWgNu8mTzI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvgZb6cLnUabuaoR1viecVrl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujnoMSPpYbji1O6Ff-tIj_yNTEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Zvj5ot4dzsUK0fQSVrkOUrg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Ghost81 op 11-01-2021 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Laatst online: 17-09 14:23
II Stevow II schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:30:
[...]

Ik heb even mijn WIFI op alleen WPA2-PSK gezet en nu kon hij wel verbinden. In het netwerk identificeert hij zich overigens als VWINFOTAINMENT. Heb even een portscan geprobeerd, maar er lijkt niets open te staan, jammer :P Het mac adres is overigens te herleiden naar Murata Manufacturing Co., Ltd. (macvendors.com)

Hopelijk is die webradio melding nu ook weg, want ook in de handleiding is er niets over terug te vinden. (heel die webradio functionaliteit kan ik sowieso niet echt ergens vinden, misschien omdat ik hem via de Connect ID app uitgezet heb?)
Ik probeer mijn wifi verbinding ook tot stand brengen maar hij ziet de SSID niet. Als ik van mn telefoon een hotspot maakt herkent hij wel de 2.4 Ghz verbinding maar niet de 5 Ghz. Op mn router 5 Ghz uitschakelen helpt niet.
Iemand een idee? :/

@Electromonkey :? Wat balen zeg! En dat dus met de nieuwe software....

@edkreuk Nee, nergens te vinden. Ook niet bij de laadkabel.

[ Voor 6% gewijzigd door wheli op 10-01-2021 15:42 ]

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ghost81 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:30:
Yey! De dakdragers van de Passat Variant GTE passen perfect op de ID.4 :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tof! Ik moest nog even kijken wat er vervangen moest worden qua voetjes (zelfde overstap), maar niets dus! Dank voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
m4yall schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Tof! Ik moest nog even kijken wat er vervangen moest worden qua voetjes (zelfde overstap), maar niets dus! Dank voor het delen!
Ben nog wel benieuwd wat Thule er officieel over gaat zeggen, maar de ID.4 staat nog niet op hun website. Het zat iig muurvast en de fit lijkt precies zoals bij de Passat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Klumpenator
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Duitsers maken geen grappen.

Net met puberzoonlief in de ID.4 gereden. Natuurlijk kon hij het niet laten om te vragen: hallo ID, vertel een mop.

Als er iemand is die hem wél snapt dan hoor ik het graag 🧐.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bilgy_no1
NexusUser schreef op zondag 10 januari 2021 @ 09:16:
[...]

En dit is wat Volkswagen zelf heeft te vertellen over de warmtepomp:

https://www.volkswagen.de...hnologie/waermepumpe.html

Ja, maar ze hebben het ook over een situatie van - 25°C... En er staat niet bij tot welke temperatuur... Als dat de maximale temperatuur is heb je het over een verschil groter dan 50°C dat moet worden overbrugd en dus over significant veel energie.

(Overigens is het nog maar de vraag hoe efficiënt de warmtepomp is bij die temperatuur.)

Ik ga uit van de Nederlandse situatie, waar een temperatuur tussen 0 en 10 graden veel gangbaarder is in de winter. Om naar 19°C te verwarmen (wat ik een prettige temperatuur vind om te rijden), heb je dan al veel minder energie nodig. Dan kan de warmtepomp ook minder besparen.

----
Interessant filmpje vanmiddag van Battery Life op YouTube, waarin hij het verbruik van verschillende systemen in de ID.3 meet met de boordcomputer:

YouTube: VW Id.3 - Systems Power Consumption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
Van de 7 weken dat de auto op mijn naam staat is deze vandaag reeds 5 weken bij de dealer. Hopelijk komende week dan eindelijk bericht dat ik 'm weer op kan halen en dat het vervangen van de gateway-controller (?) het probleem heeft opgelost met de sleutels, maar het onderdeel had een nog onbekende levertijd. Komt vast goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
Electromonkey schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:47:
Nou daar gaan we met de ID.4:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Morgen de garage maar bellen want je wordt helemaal gek van alle piepjes... hoop dat dit geen weken gaat duren :(

Auto reed overigens nog wel. Liet alleen geen verbruik en km-stand meer zien. Had van de week al wel een paar seconden wat meldingen maar nu gaan ze niet meer weg.
Ik zou eerst zelf de auto resetten. Heel veel gaan in paniek naar de garage maar soms helpt dat gewoon en heb je nooit meer last.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m4yall
Ghost81 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:40:
[...]

Ben nog wel benieuwd wat Thule er officieel over gaat zeggen, maar de ID.4 staat nog niet op hun website. Het zat iig muurvast en de fit lijkt precies zoals bij de Passat.
Klopt, kan misschien zomaar een nieuw voetje komen. Volgens mij paste de oude A3 ook op de Passat maar niet officieel.

Kids vinden het ID light bij de navigatie leuk. Wachten op de volgende bocht en olé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
AMARONE schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:32:
[...]

Ik zou eerst zelf de auto resetten. Heel veel gaan in paniek naar de garage maar soms helpt dat gewoon en heb je nooit meer last.
Ga ik zeker proberen dan! Gewoon fabrieksinstellingen o.i.d. via het menu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik kon vandaag mijn ID4 niet inkomen. Klepje eraf om de deur mechanisch te openen was niet zo spannend. Erachter komen dat je echt veel kracht moet zetten om de deurhendel omhoog te trekken was een stuk spannender. Sleutel werd niet herkend vervolgens, maar als je de sleutel in het bakje plaatst, dan komt alles weer goed.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Electromonkey schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:52:
[...]

Ga ik zeker proberen dan! Gewoon fabrieksinstellingen o.i.d. via het menu?
Ja, de exacte route weet ik niet maar inderdaad bij instellingen en dan staat het ergens. Hopelijk werkt dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
bilgy_no1 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:58:
[...]

Ja, maar ze hebben het ook over een situatie van - 25°C... En er staat niet bij tot welke temperatuur... Als dat de maximale temperatuur is heb je het over een verschil groter dan 50°C dat moet worden overbrugd en dus over significant veel energie.

(Overigens is het nog maar de vraag hoe efficiënt de warmtepomp is bij die temperatuur.)

Ik ga uit van de Nederlandse situatie, waar een temperatuur tussen 0 en 10 graden veel gangbaarder is in de winter. Om naar 19°C te verwarmen (wat ik een prettige temperatuur vind om te rijden), heb je dan al veel minder energie nodig. Dan kan de warmtepomp ook minder besparen.

----
Interessant filmpje vanmiddag van Battery Life op YouTube, waarin hij het verbruik van verschillende systemen in de ID.3 meet met de boordcomputer:

YouTube: VW Id.3 - Systems Power Consumption
19 graden is ook precies tot waar ik nu mijn Hybrid ICE verwarm. Ik lees ook meerdere berichten berichten van beslagen ruiten icm warmtepomp, lijkt me onwijs irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Freakie1NL schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:59:
[...]

Wel vervelend als dat zelfs met DLB nog kan. Daar betaal je bij New Motion immers apart (en maandelijks) voor. Afgelopen vrijdag is deze bij mij geplaatst, maar kan hem nog niet testen. 1) nog geen 3 fase. Monteur gaf aan dat afzekeren met 3*8 qua aansluiting nu wel kon maar de ID.3 kon daar niet mee omgaan. Tenminste dat was zijn ervaring bij 2 andere. 2) leasemaatschappij heeft verkeerde laadpas verstuurd, de huidige werkt niet met New Motion...

Maar mocht DLB hier niet werken heb ik een probleem, namelijk Steden gebied en die plaatsen nog smeltzekeringen i.p.v automaten.
Hmm, ik zie nu in de myNewMotion omgeving dat ik een Plus abonnement lijk te hebben. Daar zit DPM niet bij...Morgen maar eens bellen, staat namelijk wel in de offerte van NewMotion naar LM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kampina
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-10-2024
FJP84 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:23:
[...]

19 graden is ook precies tot waar ik nu mijn Hybrid ICE verwarm. Ik lees ook meerdere berichten berichten van beslagen ruiten icm warmtepomp, lijkt me onwijs irritant
@warmtepompdiscussie:

Midden december kwam voor mij ook "ineens" de mogelijkheid toch een andere auto bestellen. Komende van een 330e wilde ik graag volledig elektrisch én iets meer ruimte voor bagage en kids (een 330e is toch meer een maximaal 2-persoons auto.....). Dacht dat ik in de hoek van Polestar2 moest gaan zoeken (Tesla M3 trekt me niet en KIA/Hyundai ook niet). Totdat ik er achter kwam dat een ID.4 First misschien wel een prima optie kon zijn.

Ik hoopte op een witte of grijze met wp en trekhaak af fabriek. De wagenparkbeheerder wist gelukkig een grijze bij een kleine LM te vinden. Echter zonder trekhaak (die komt er nu achteraf nog op maar is even niet leverbaar volgens de dealer) en zonder wp.

Geen wp was bij mij aanvankelijke een kleine teleurstelling (maar al blij dat ik überhaupt een ID.4 kon bemachtigen op 9-12) totdat ik deze video zag (volgens mij al eens meer op het forum voorbij gekomen): YouTube: VW ID.3 Winterprobleme im Check: Wärmepumpen-Fail, Verbrauch, Schnel....

De snelle conclusie is dat bij een vergelijk met ID.3 met/zonder wp de auto zonder minder energie verbruikt :?

Komende week wordt de ID.4 bezorgd, meteen a.s. vrijdag afspraak voor winterbanden (20 inch schijnt mogelijk te zijn; ik ben nog niet afgebeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Kampina schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:04:
[...]

@warmtepompdiscussie:

Midden december kwam voor mij ook "ineens" de mogelijkheid toch een andere auto bestellen. Komende van een 330e wilde ik graag volledig elektrisch én iets meer ruimte voor bagage en kids (een 330e is toch meer een maximaal 2-persoons auto.....). Dacht dat ik in de hoek van Polestar2 moest gaan zoeken (Tesla M3 trekt me niet en KIA/Hyundai ook niet). Totdat ik er achter kwam dat een ID.4 First misschien wel een prima optie kon zijn.

Ik hoopte op een witte of grijze met wp en trekhaak af fabriek. De wagenparkbeheerder wist gelukkig een grijze bij een kleine LM te vinden. Echter zonder trekhaak (die komt er nu achteraf nog op maar is even niet leverbaar volgens de dealer) en zonder wp.

Geen wp was bij mij aanvankelijke een kleine teleurstelling (maar al blij dat ik überhaupt een ID.4 kon bemachtigen op 9-12) totdat ik deze video zag (volgens mij al eens meer op het forum voorbij gekomen): YouTube: VW ID.3 Winterprobleme im Check: Wärmepumpen-Fail, Verbrauch, Schnel....

De snelle conclusie is dat bij een vergelijk met ID.3 met/zonder wp de auto zonder minder energie verbruikt :?

Komende week wordt de ID.4 bezorgd, meteen a.s. vrijdag afspraak voor winterbanden (20 inch schijnt mogelijk te zijn; ik ben nog niet afgebeld).
Mooie keuze. Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen met dit weer zonder warmtepomp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Electromonkey
AMARONE schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:23:
[...]

Ja, de exacte route weet ik niet maar inderdaad bij instellingen en dan staat het ergens. Hopelijk werkt dit.
Update: alle meldingen zijn verdwenen. Helaas werkte alleen de reset niet, de foutmeldingen bleven gewoon staan. Het was na een hoop proberen: resetten, als die is afgerond uitstappen, 30 seconden wachten, instappen en de configuratie doorlopen.

Alleen weconnect wil nu niet meer verbinden, dat is een project voor morgen. :) thanks voor de tip in ieder geval!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Kampina schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Mijn ID4 is direct op winterbanden geleverd (20 inch). Volgens de dealer even spannend of ze genoeg banden voor de meeste (lease) leveringen konden krijgen maar was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Electromonkey schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:32:
[...]

Update: alle meldingen zijn verdwenen. Helaas werkte alleen de reset niet, de foutmeldingen bleven gewoon staan. Het was na een hoop proberen: resetten, als die is afgerond uitstappen, 30 seconden wachten, instappen en de configuratie doorlopen.

Alleen weconnect wil nu niet meer verbinden, dat is een project voor morgen. :) thanks voor de tip in ieder geval!!
We connect deed het bij mij na de eerste reset ook niet, de volgende dag kreeg ik wel ineens de qr code weer en kon ik weconnectid opnieuw verbinden (die moet je ook opnieuw instellen na een reset namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Laatst online: 29-11-2024
beetje spannend om al die foutmeldingen ook te zien met de ID.4. Onderhuids toch hetzelfde auto als de ID.3.

Kijken wanneer ik aan de beurt bent.. ;(

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:14:
beetje spannend om al die foutmeldingen ook te zien met de ID.4. Onderhuids toch hetzelfde auto als de ID.3.

Kijken wanneer ik aan de beurt bent.. ;(
Preview van software v2.1 is binnen!

code:
1
2
3
4
5
6
7
/* Workaround for pre-v2.1 software */
// display(error.message);
if (error.level !== 'important') {
  // Just ignore
} else {
  display(error.message);
}

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan078
[ ID3 Life ]

Ligt het nu aan mij of is de "Stonewashed Blue" in het echt een ander kleurtje (veel grijzer) dan op de verkoopfoto?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UMtTzFZfkigiB0UKeLras5nOhjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mAz4y69fnoD0uSYQsMVSc4YL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door HertogJan078 op 11-01-2021 09:29 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
HertogJan078 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:27:
[ ID3 Life ]

Ligt het nu aan mij of is de "Stonewashed Blue" in het echt een ander kleurtje (veel grijzer) dan op de verkoopfoto?

[Afbeelding]
Lijkt mij typisch zo'n kleur die in verschillend licht heel anders kan ogen. Bijvoorbeeld Tungston Silver (van golf/passat) oogt soms heel 'wit' zilver en in avondzonlicht veel meer 'goud' zilver.

Heb ook eens een andere donkerblauw/grijze kleur gezien... die was soms bijna zwart en in ander licht weer blauw en dan weer grijs.

In de basis moet je de kleur natuurlijk gewoon mooi vinden. Als dat zo is, dan is die verschuiving in kleurperceptie best grappig... heb je soms net even een andere kleur auto, afhankelijk van de belichting (volle zon, bewolking, avondlicht, ochtendlicht, etc.).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
[ ID3 Life ]

[Afbeelding]
album Koppelen werkt niet, deellink toevoegen werkt weer wel.

Maar dit is weer dan zo'n kleur dat onder showroomvelrichting/felle zonlicht blauw wordt en wanneer het ook ietsjes donkerder wordt het een grijzige gedaante aanneemt.

Zelfde met Mangan gray, zonlicht erop het is is mooi diepgrijs, geen zonlicht gaat het richting zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Runner15 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 22:44:
[...]

bijna helemaal goed. Het dak is standaard al zwart, dus het zijn de spiegels, de lijst boven de deuren langs en de c-stijl inderdaad, waar een zwarte wrap op zit.

De velgen zullen inderdaad wel wat negatieve invloed hebben op de range, maar daar kan ik wel mee leven voor hoe ie er uit ziet :) Weet overigens nog niet precies wat de range is, want ik heb afgelopen week nog niet zo veel gereden. Zal het in de gaten houden.
Ja bedoelde ik ook, dakstijl en c stijl. Heb zelf nog een tijd over de groene getwijfeld, maar ik vond het zelf niet echt mooi combineren met de het zilver in de spiegels en c-stijl en de velgen. Dat heb je goed opgelost zo (y) .

Iemand trouwens ervaring met handmatig updaten van de navigatie. Ik zit zelf nog op 19.8 en begrijp van een duits forum dat je hem handmatig kan updaten met de kaarten van een Golf waarna automatisch updaten ook werkt, ben benieuwd of dat ook in Nederland werkt. Rij alleen momenteel zelf zo weinig dat ik het niet kan uit testen, updaten schijnt wel even te duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[ ID3 Life ]

[Afbeelding]
Heb je mijn foto's gezien? Ik heb een ID.3 Business in Stonewashed Blue.
Ultraman in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Die foto's zijn recent, dus huidig weertype (bewolkt) en daar is hij net gewassen en gewaxed.

Ja, hij is op dat "stock" plaatje blauwer dan in het echt. In het echt is hij inderdaad grauwer, maar ook weer "dieper" om het zo uit te drukken. De lichtval geeft hem diepte, wat op het plaatje uit de configurator niet tot zijn recht komt. Het is een mooie "spijkerbroekenblauw" zoals ik noem, van het lichtere (steengwassen) deel van zo'n broek. Ik snap wel hoe ze tot die kleurnaam gekomen zijn.

In het echt vind ik de kleur stukken mooier dan op dat configuratorplaatje.
Van meerdere mensen heb ik complimenten gehad voor de kleur. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 11-01-2021 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Ultraman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:23:
[...]

Bij mij staat er WAM verzekerd: Ja
Die stond ten tijde van aflevering, anderhalve week geleden, nog op Nee. Maar toen ontving ik die "Groene kaart" in de mail en heb ik er niet meer naar gekeken. Inmiddels dus een Ja geworden.

Je zou even contact op kunnen nemen? Want iets als dit heb je liever goed zitten.

[...]
Even gebeld, was niks aan de hand. Auto zat / zit in de tijdelijke dekking en wordt vannacht in de nodige DB's aangemeld. Blijkbaar vereist de aanvraag (soms) wat handmatige handelingen (bv. i.v.m. overzetten schadevrije jaren etc.). *O*

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
VNBaaij schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Hmm, ik zie nu in de myNewMotion omgeving dat ik een Plus abonnement lijk te hebben. Daar zit DPM niet bij...Morgen maar eens bellen, staat namelijk wel in de offerte van NewMotion naar LM.
Volgens NewMotion staat de DLM optie wel aan (als onderdeel van het Zorgeloos Laden abonnement dat ik heb). De myNewMotion omgeving toont in het laadpaal overzicht als abonnement 'Plus' maar bij configuratie van de laadpaal het 'Zorgeloos laden' abonnement |:(
Al met al dus geen verklaring voor het eruit klappen van een van de hoofdautomaten in het weekend. Ik ga het in de gaten houden.
Zoals eerder aangegeven gaat het bij mij (ID.3 Max) niet goed als ik de paal op 'Plug and Charge' instel. Auto geeft dan aan 'Alleen noodladen mogelijk'. Benieuwd naar de ervaringen hiermee van anderen met een ID.3/ID.4 en een NewMotion Home Advanced laadpaal. De medewerker die ik sprak had er iig nog niet over gehoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Net gebeld door de dealer, mijn ID.3 1st Plus kan een week eerder afgeleverd worden! Volgende week donderdag ben ik aan de beurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

VNBaaij schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Volgens NewMotion staat de DLM optie wel aan (als onderdeel van het Zorgeloos Laden abonnement dat ik heb). De myNewMotion omgeving toont in het laadpaal overzicht als abonnement 'Plus' maar bij configuratie van de laadpaal het 'Zorgeloos laden' abonnement |:(
Al met al dus geen verklaring voor het eruit klappen van een van de hoofdautomaten in het weekend. Ik ga het in de gaten houden.
Zoals eerder aangegeven gaat het bij mij (ID.3 Max) niet goed als ik de paal op 'Plug and Charge' instel. Auto geeft dan aan 'Alleen noodladen mogelijk'. Benieuwd naar de ervaringen hiermee van anderen met een ID.3/ID.4 en een NewMotion Home Advanced laadpaal. De medewerker die ik sprak had er iig nog niet over gehoord.
Hoe is de hardware gekoppeld? Bij mij met CT klemmen ipv P1 van slimme meter. Monteur gaf aan dat CT per fase kan doorgeven (hoewel NM daar nog niets mee doet) maar P1 alleen totaal. Kan mij voorstellen dat met dit laatste iets mis kan gaan als de fase verdeling niet ideaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan078
Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:42:
[...]

album Koppelen werkt niet, deellink toevoegen werkt weer wel.

Maar dit is weer dan zo'n kleur dat onder showroomvelrichting/felle zonlicht blauw wordt en wanneer het ook ietsjes donkerder wordt het een grijzige gedaante aanneemt.

Zelfde met Mangan gray, zonlicht erop het is is mooi diepgrijs, geen zonlicht gaat het richting zwart.
Bij deze dan: https://i.imgur.com/vQazMmd.png

Bedankt voor de toelichting! Was net gebeld door de verkoper die dit ook toegelicht heeft.
Beetje jammer om van wens rood -> id3 first turquoise -> life blauw -> realiteit grijs te gaan, maar dat laatste komt dus door het winterse beperkte zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdesign
pietermx schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Preview van software v2.1 is binnen!

code:
1
2
3
4
5
6
7
/* Workaround for pre-v2.1 software */
// display(error.message);
if (error.level !== 'important') {
  // Just ignore
} else {
  display(error.message);
}
Waar is deze preview binnen? Al draaiend op je auto of ben je ergens de software aan het testen oid? Klinkt als goed nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:07
lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Mdesign schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:33:
[...]

Waar is deze preview binnen? Al draaiend op je auto of ben je ergens de software aan het testen oid? Klinkt als goed nieuws.
Lees eens goed. Ik kan niet programmeren maar met Engels moet je toch wel snappen dat dit een grapje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan078
pietermx schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:16:
[...]

Even gebeld, was niks aan de hand. Auto zat / zit in de tijdelijke dekking en wordt vannacht in de nodige DB's aangemeld. Blijkbaar vereist de aanvraag (soms) wat handmatige handelingen (bv. i.v.m. overzetten schadevrije jaren etc.). *O*
Nice!
Ik had mijn groene kaart al binnen een half uur na levering in de post zitten, en mijn kentekencard ook.
Goed bezig, Ames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Vandaag mijn eerste kennismaking met de wondere wereld van PON.

Mijn ID.3 is geleverd zonder steunhaak dus die zal nog geplaatst worden. Blijkbaar zijn ze nu nog heel slecht leverbaar maar nadat eerder 'Q1' gezegd werd lukt het misschien begin februari.

De PON-component is dat het persé bij de dealer moet gebeuren waar de auto vandaan komt, wat in mijn geval 100km van huis is. Jammer dat het niet bij de grote VW dealer om de hoek kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mdesign
Freakie1NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Lees eens goed. Ik kan niet programmeren maar met Engels moet je toch wel snappen dat dit een grapje is.
Iets te rap met reageren. Iets te blij met een update.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJan078
Freakie1NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Vermoedde ik al, maar ik heb in de praktijk dit soort zaken wel in code zien staan in productie omgevingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Voor de mensen die zijn geinteresseerd voor 19 inch standaard [hamar] ID.4 velgen met winterbanden.

Doe maar niet.. offerte gaf een prijs aan van 10% van mijn autowaarde 8)7

Dus ik kijk verder.. Wellicht toch maar de spaakvelgen? :O

[ Voor 15% gewijzigd door Simply1337 op 11-01-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 09:44
Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:46:
Voor de mensen die zijn geinteresseerd voor 19 inch standaard [hamar] ID.4 velgen met winterbanden.

Interessant, vanmorgen contact opgenomen met verschillende garages om te vragen naar de mogelijkheden wat betreft winterbanden voor de ID.4 1st MAX (21 inch). Ze geven allemaal hetzelfde aan, de achterbanden zijn nog wel te vinden maar voor de maten vóór niet. Profile Tyre Center is nu contact aan het opnemen met Volkswagen om te overleggen.

Overigens zag ik dat Volkswagen zelf een 20 inch lichtmetalen winterset aanbiedt (incl. zwarte velgen O+), dat kost je 2500: linkje

Mijn winterbanden gaan via de leasemaatschappij, dus ben benieuwd waar het op uit komt. Normaal is het namelijk procedure om de velgen te monteren op een winterbandensetje, maar dat lijkt dus een uitdaging te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:54:
[...]

Overigens zag ik dat Volkswagen zelf een 20 inch lichtmetalen winterset aanbiedt (incl. zwarte velgen O+), dat kost je 2500: linkje
Deze sets zijn bekend bij, maar vind ze niet gestroomlijnd. gesloten velgen zijn beter voor consumptie en dat VW ze niet aanbiedt of beter hun best doen voor "winter"velgen vind ik dan weer jammer..

Edit: en trouwens al paar weken uitverkocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 11-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Als ik het goed begrijp leasen jullie met winterbanden maar lukt het op dit moment niet om deze er onder te laten zetten? Dan zou ik dat probleem lekker bij de LM neerleggen, bij menig leasemaatschappij betaal je al snel 20 tot 30 euro extra per maand voor winterbanden. Dan mogen die dit oplossen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Freakie1NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:34:
[...]

Hoe is de hardware gekoppeld? Bij mij met CT klemmen ipv P1 van slimme meter. Monteur gaf aan dat CT per fase kan doorgeven (hoewel NM daar nog niets mee doet) maar P1 alleen totaal. Kan mij voorstellen dat met dit laatste iets mis kan gaan als de fase verdeling niet ideaal is.
Gekoppeld via P1 poort. Het DSMR bericht bevat wel aparte waarden voor de 3 fasen (heb zelf een programma geschreven dat de berichten parsed). Of de NM daar ook iets mee doet weet ik niet. Maar als ze er zoals jij aangeeft, niets mee doen via de CT klemmen, dan vermoed ik dat ze er hier ook niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Laatst online: 21:38
Freakie1NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:54:
Als ik het goed begrijp leasen jullie met winterbanden maar lukt het op dit moment niet om deze er onder te laten zetten? Dan zou ik dat probleem lekker bij de LM neerleggen, bij menig leasemaatschappij betaal je al snel 20 tot 30 euro extra per maand voor winterbanden. Dan mogen die dit oplossen lijkt mij.
Inderdaad, bij mij zit het ook in het lease contract en zaten er netjes winterbanden onder bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Ik lease niet, maar m'n winterbanden zijn er ook (nog) niet... De 19" set uit de optielijst gekozen, maar begrijp uit bovenstaande posts dat dus het rubber, niet de velgen, slecht leverbaar zijn?

Zul je nu net zien dat het winters begint te worden :-(

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

In het begin waren de banden van de ID.3 Plus en Max ook moeilijk leverbaar. Inmiddels is dat bij getrokken, maar groot verschil is natuurlijk dat de ID.4 een lancering over heel Europa kent. Terwijl de ID.4 behalve hier in NL eigenlijk nog niet verkrijgbaar is.

Dat maakt het denk ik nog wel even lastiger. Maar naar mijn ervaring; Profile is Nederland veruit de meest betrouwbare partij om dit soort dingen goed en snel te regelen. Die hebben de connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
pietermx schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:12:
Ik lease niet, maar m'n winterbanden zijn er ook (nog) niet... De 19" set uit de optielijst gekozen, maar begrijp uit bovenstaande posts dat dus het rubber, niet de velgen, slecht leverbaar zijn?

Dat is vrijwel elk jaar rond deze tijd dat winterbanden slecht leverbaar zijn, of tegen een premium prijs. Nou is het zo dat de ID4 achter en voor andere maten heeft en dat dat het nog complexer maakt om de banden te krijgen. Ik verwacht dat een hoop mensen pas na de winter de banden zullen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Dat wordt dan voorlopig nog niet even Duitsland in... Of wacht, iets met Corona mag toch niet 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door pietermx op 11-01-2021 15:17 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Daarom heb ik dus een reserve Tiguan met winterbanden en 4Motion...

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pietermx schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:12:

rubber voor 20[id4] inch is volgens mij geen probleem, rubber voor 21 inch velgen (id4 max) is een probleem waarbij het voorste set banden NIET verkrijgbaar zijn als winterband, blijkbaar achter wel.

Later met de 19 inch lm velgen zullen ook niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
pveatx schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:17:
Daarom heb ik dus een reserve Tiguan met winterbanden en 4Motion...
Ik neem aan een vervuilende diesel om de EV enigszins te compenseren _O-

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 14:23
Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:26:
[...]

rubber voor 20[id4] inch is volgens mij geen probleem, rubber voor 21 inch velgen (id4 max) is een probleem waarbij het voorste set banden NIET verkrijgbaar zijn als winterband, blijkbaar achter wel.

Later met de 19 inch lm velgen zullen ook niet zo moeilijk zijn.
Klopt inderdaad, en is niet zo zeer dat het niet beschikbaar is, maar dat deze op dit moment (nog) niet geproduceerd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

J.W schreef op zondag 3 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Mijn uitdaging is thuis nog geen laadpaal heb, de nieuwe laadpas ligt nog op werk dus ben afhankelijk van apps met creditcard en publieke laadpalen.

Tot nu toe doet het merendeel niet voornamelijk omdat ze nog niet met app kunnen werken. Dus de laadpas zal dat we oplossen.

Schrok alleen dat snelladen ook niet werkt en twijfel of mijn id4 wel goed is. Daarom de vraag of iemand met zijn/haar idX wel heeft kunnen laden bij Macdonalds.
Al mijn oplaad problemen zijn verdwenen, sinds ik mijn definitieve laadpas heb. Zelfs snelladen werkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yFIXvydOJx15fid7FboAUn_ZMBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQyrRRu1c1FcMs6CscUbcBC2.jpg?f=fotoalbum_large

47kW in 40 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

J.W schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Al mijn oplaad problemen zijn verdwenen, sinds ik mijn definitieve laadpas heb. Zelfs snelladen werkt:

[Afbeelding]

47kW in 40 minuten
ow wow, hoezo heeft het dan met de laadpas te maken? Welke heb je? Zou ik trager laden als ik met m'n Recharge pas laadt bij een niet-Shell punt bijv?

Ik rekende er eigenlijk wel op om snel te kunnen laden als ik straks met de auto op vakantie zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:41
Simply1337 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:46:

Ik zou wel graag winterbanden op stalen velg willen voor mijn ID.3. In Duitsland leverbaar maar in NL ben ik ze nog niet tegen gekomen. Iemand?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:33

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Freakie1NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:34:
[...]

P1 kan (en moet) ook per fase meten anders werkt 't niet. Mijn TNM paal meet via p1 per fase en loadbalancing werkt prima.
Overigens doet TNM ook bij CT klemmen wel degelijk iets met de fase info. Anders kunnen ze simpelweg niet loadbalancen.
Wat ze wel doen: als 1 fase te veel verbruik kent, dan gaan alle fases omlaag. Maar dat is meer de beperking van de lader in de auto. Indien gewenst kan ik een screenshotje maken van mijn p1 data per meter. Gisteravond stond ie mooi te loadbalancen.

@VNBaaij anders even naar het laadpaal thuis topic verhuizen..

[ Voor 29% gewijzigd door prein2 op 11-01-2021 17:21 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W

J.W

Boy schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:02:
[...]

ow wow, hoezo heeft het dan met de laadpas te maken? Welke heb je? Zou ik trager laden als ik met m'n Recharge pas laadt bij een niet-Shell punt bijv?

Ik rekende er eigenlijk wel op om snel te kunnen laden als ik straks met de auto op vakantie zou gaan.
Je kijkt verkeerd. Het is minder spectaculair:

Opladen van 18 naar 80 procent/ 47kW duurde 38 minuten. Dus gemiddeld 74kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

J.W schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Je kijkt verkeerd. Het is minder spectaculair:

Opladen van 18 naar 80 procent/ 47kW duurde 38 minuten. Dus gemiddeld 74kW
Hoe bedoel je 'ik kijk verkeerd'? Ik zie dat je snelladen kan (en 47kW van 20 - 80% in 40 min. is dan wat ik idd verwacht) en je gaf aan dat dat eerder niet werkte.

Dus ik wilde ff checken wat de vereisten / problemen zijn van niet-werkend snelladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
prein2 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:13:
[...]

P1 kan (en moet) ook per fase meten anders werkt 't niet. Mijn TNM paal meet via p1 per fase en loadbalancing werkt prima.
Overigens doet TNM ook bij CT klemmen wel degelijk iets met de fase info. Anders kunnen ze simpelweg niet loadbalancen.
Wat ze wel doen: als 1 fase te veel verbruik kent, dan gaan alle fases omlaag. Maar dat is meer de beperking van de lader in de auto. Indien gewenst kan ik een screenshotje maken van mijn p1 data per meter. Gisteravond stond ie mooi te loadbalancen.

@VNBaaij anders even naar het laadpaal thuis topic verhuizen..
De slimme meter, in dit geval de 3 fase variant geeft idd info per fase. Zodra dit niet werkt dan gaat er iets niet goed. Mogelijk p1 probleem met het doorzetten van de “read-only” info. Info wordt tevens per sec ge-update.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.W

J.W

Boy schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:16:
[...]

Hoe bedoel je 'ik kijk verkeerd'? Ik zie dat je snelladen kan (en 47kW van 20 - 80% in 40 min. is dan wat ik idd verwacht) en je gaf aan dat dat eerder niet werkte.

Dus ik wilde ff checken wat de vereisten / problemen zijn van niet-werkend snelladen
Sorry. Ik had er meer van verwacht, maar nu ik verder zoek zie ik dat het wel acceptabel is.

Bij mij lag het gewoon aan het feit dat het via app activeren niet lukte. Nu met een new motion mtc werkt alles als een tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

J.W schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:24:
[...]

Sorry. Ik had er meer van verwacht, maar nu ik verder zoek zie ik dat het wel acceptabel is.

Bij mij lag het gewoon aan het feit dat het via app activeren niet lukte. Nu met een new motion mtc werkt alles als een tierelier
Ah ok, ik vond dit heel mooi resultaat en precies in lijn van verwachting, van 20 naar 80% in 40 min.

77(kWh) / 100 * 60 => 46,7kWh. Klinkt precies zoals de fabrikant belooft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Veel laadpalen (niet alleen die van SMA) ondersteunen deze ook:

https://www.sma.de/en/pro...unny-home-manager-20.html

Geen gezeur met losse C klemmen gewoon een nette module. Zie PDFje op site voor een lijst.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:49
pietermx schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:49:
Veel laadpalen (niet alleen die van SMA) ondersteunen deze ook:

https://www.sma.de/en/pro...unny-home-manager-20.html

Geen gezeur met losse C klemmen gewoon een nette module. Zie PDFje op site voor een lijst.
Oee, die is wel sexy inderdaad. Bookmarked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
Het is weer feest. Ik sta weer met een auto die niet open gaat. Dit keer geen zoontje erin maar wel boodschappen.

Heb net kapje eraf gekregen met de tips van @Simply1337 , echter als ik de sleutel in het gat stop en deze draai gaat wel het licht aan van de auto maar krijg ik hem er niet open, ook als de sleutel eruit is . Vrouw is weer onderweg met de tweede sleutel

[ Voor 4% gewijzigd door Antekw op 11-01-2021 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Antekw schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:43:
Het is weer feest. Ik sta weer met een auto die niet open gaat. Dit keer geen zoontje erin maar wel boodschappen.

Heb net kapje eraf gekregen met de tips van @Simply1337 , echter als ik de sleutel in het gat stop en deze draai gaat wel het licht aan van de auto maar krijg ik hem er niet open, ook als de sleutel eruit is . Vrouw is weer onderweg met de tweede sleutel
Je moet hem een kwart slag draaien, je voelt niets, dan er uit halen. Het is mechanisch dus zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnspaans
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb sinds half november een ID.3 First Plus. Rijdt heerlijk, zeer fijne auto.
Helaas heb ik ook last gehad van een leeglopende 12v accu waardoor ik een aantal dagen zonder de ID.3 moest doen vanwege een software update. Inmiddels heb ik de softwareversie 0783. Hiermee zijn een aantal functies in het infotainment vrijgekomen waaronder de Car2x optie in de setup en de Webradio bij het radiomenu.

Helaas krijg ik de Car2x functie niet aan de praat en ook de webradio wil het niet doen.
Ik deel de internetverbinding van mijn telefoon met de auto als hotspot.

Hebben mijn mede ID.3 rijders dezelfde ervaring met deze opties?

Ik hoor het graag!

Martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:49
Ja, hier dezelfde ervaring. Car2x en webradio worden bij de volgende update (2.1) actief is mij verteld.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antekw
Freakie1NL schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:51:
[...]

Je moet hem een kwart slag draaien, je voelt niets, dan er uit halen. Het is mechanisch dus zou moeten werken.
Dank voor de tip. Morgen in het licht nog maar eens testen. Ik voel overigens wel wat als ik de sleutel een kwart slag draai en het licht in de auto gaat aan. De andere kant op voel ik niets. Beide geprobeerd en beide zonder succes.

Deze twee keer dat het mij is overkomen heb ik heel snel achter elkaar de auto open en dicht gedaan en weer op de open knop gedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:00
J.W schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:27:
[...]

[Afbeelding]

47kW in 40 minuten
47kWh in 40 minuten bedoel je. kWh is de hoeveelheid energie die je geladen hebt. kW is de snelheid. Als je een uur lang met gemiddeld 47kW laad dan heb je 47kWh geladen.

De laadsnelheid hangt niet af van de laadpas. Of een laadpas wel of niet werkt bij een bepaalde laadpaal/provider wel. Maar als de pas wel werkt dan maakt het niet uit wat voor pas het is. Snelladen is wel afhankelijk van temperatuur van de accu en het percentage dat er nog in zit.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Antekw schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:13:
[...]

Dank voor de tip. Morgen in het licht nog maar eens testen. Ik voel overigens wel wat als ik de sleutel een kwart slag draai en het licht in de auto gaat aan. De andere kant op voel ik niets. Beide geprobeerd en beide zonder succes.

Deze twee keer dat het mij is overkomen heb ik heel snel achter elkaar de auto open en dicht gedaan en weer op de open knop gedrukt.
Ik maakte gisteren hetzelfde mee. Je kunt de hendel met fors wat kracht omhoog krijgen als je de deur met de sleutel ontgrendeld hebt. Ik kan zo uit jouw post niet herleiden of het gelukt is de hendel omhoog te krijgen. Ben benieuwd of het intussen gelukt is

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antekw
Younes schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Ik maakte gisteren hetzelfde mee. Je kunt de hendel met fors wat kracht omhoog krijgen als je de deur met de sleutel ontgrendeld hebt. Ik kan zo uit jouw post niet herleiden of het gelukt is de hendel omhoog te krijgen. Ben benieuwd of het intussen gelukt is
Heb hem met de tweede sleutel open gekregen. Daarna de betreffende sleutel in het vakje in de auto gelegd en hij doet het weer .

Aangezien het vaker gebeurt ga ik toch maar eens oefenen en de dealer bellen.

Dank voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

AkroBatik schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:27:
Werkt bij jullie de navigatie met charge stops? Bij mijn id4 geeft hij keurig aan met een rood batterijtje dat zuid Frankrijk te ambitieus is, maar geeft geen hulp hoe ik dat op kan lossen.

De functie staat aan, ik ben in online modus maar hij lijkt ook geen files ofzo aan te geven.
Iemand anders vergelijkbaar ervaringen?

Ik heb een databundel gekocht via de We connect ID, maar die lijkt ook niet te werken.

.

Pagina: 1 ... 53 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.