Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 52 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Ultraman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 07:59:
Geen licht onder die knoppen klopt. Dat heeft de ID.3 ook. Vind ik beetje stomme keuze van VW. Maar je kunt ze op tast redelijk vinden na enige tijd.

Spiegels afstellen moet gewoon werken. Sta je stil? Auto op contact (rem intrappen)? Dan draaien met het wieltje tot de L of de R oplicht. Nu kun je het wieltje naar links, rechts, boven, onder bewegen.
Bij mij reageerde hij ook eens op draaien daarna, dat was wat apart. Dat stukje van de habdleiding ben ik nog niet geweest.
Ziet er idd niet uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qJ1X_28OWQ-YtXDStRd73GFI41A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PL7Kqj7xOk86K5cGWRbt03p8.jpg?f=fotoalbum_large

Spiegels ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
optie "synchroon afstellen" even uitschakelen. zit ergens in de wagen/"buiten" opties als je links en rechts apart wilt verstellen.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:49
morning,

Vraagje: is het effectief om voorklimatiseren aan te zetten zonder dat de auto aan de laadpaal hangt? heeft dit een netto positief effect op de actieradius?

Hoe kijken jullie hier naar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
Nee, dan kun je beter meteen gaan rijden.
Als je zelf in de auto zit voeg je ook warmte toe, dus ik durf de stelling aan dat niet voorverwarmen iets beter is dan zonder laadpaal voorverwarmen.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26
Antekw schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:12:
morning,

Vraagje: is het effectief om voorklimatiseren aan te zetten zonder dat de auto aan de laadpaal hangt? heeft dit een netto positief effect op de actieradius?

Het heeft in ieder geval een positief effect op MIJN actieradius - lekker in een warme auto stappen voor vertrek 8)
Zonder dollen - aldus de indicator verbruik ik inderdaad wel minder dan als ik niet voorverwarm. De vraag is wel waar de scheidslijn ligt, want ik heb dan voor vertrek natuurlijk al wat verbruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door Soeski op 08-01-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 20:45
Interessante vraag wat uiteindelijk meer verbruikt: (niet op de laadpaal) voorverwarmen of pas tijdens de eerste kilometers lekker stoken. Kan ik pas onderzoeken als de ID-app wat stabieler is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:03

Freakie1NL

Grote Baas

jarno1974t schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:17:
Interessante vraag wat uiteindelijk meer verbruikt: (niet op de laadpaal) voorverwarmen of pas tijdens de eerste kilometers lekker stoken. Kan ik pas onderzoeken als de ID-app wat stabieler is :(
Waarschijnlijk dat eerste. Hoewel elektromotoren veel efficiënter zijn dan ICE ontwikkelen ze toch warmte. Mag hopen dat VW deze warmte richting het accupakket weet te transporteren.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:04

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Als je voorverwarmt, dan is de totale tijd dat je warmte vraagt langer (voorverwarmen + rit).
Dat betekent dat het energetisch dus wel beter moet zijn om niet voor te verwarmen. Het feit dat je in het begin in een koude auto zit, betekent ook gewoon minder totaal toegevoegde warmte in de auto.

Hoe groot het effect zal zijn, geen idee. Ik heb eerder in dit forum ergens gelezen dat hij tijdens voorverwarmen een half uur lang 2kW gebruikt en daarna continue zo'n 900W, dus dan is het verschil dat je een half uur lang 900W mist. dat is dus 0,45kWh verschil.

Geen idee of dit over de warmtepomp versie ging of niet en of de getallen exact kloppen. Energetisch is het in ieder geval de waarheid ;)

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
prein2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:10:
Als je voorverwarmt, dan is de totale tijd dat je warmte vraagt langer (voorverwarmen + rit).
Dat betekent dat het energetisch dus wel beter moet zijn om niet voor te verwarmen. Het feit dat je in het begin in een koude auto zit, betekent ook gewoon minder totaal toegevoegde warmte in de auto.

Hoe groot het effect zal zijn, geen idee. Ik heb eerder in dit forum ergens gelezen dat hij tijdens voorverwarmen een half uur lang 2kW gebruikt en daarna continue zo'n 900W, dus dan is het verschil dat je een half uur lang 900W mist. dat is dus 0,45kWh verschil.

Geen idee of dit over de warmtepomp versie ging of niet en of de getallen exact kloppen. Energetisch is het in ieder geval de waarheid ;)
Ik heb het toch precies anders begrepen altijd. Voorverwarmen kost energie, maar de auto verbruikt verder geen energie want je rijdt niet. Als je koud gaat rijden moet er energie naar het interieur én naar de batterij om te verwarmen, en dit komt beiden uit een koude batterij. Dit zou dus meer moeten kosten. Dit geldt natuurlijk wel als voorverwarmen ook de batterij zou opwarmen en dit is volgens mij in 0564 versie nog niet zo - dit weet ik niet zeker. Samengevat - een koude batterij voorverwarmen met vloeistof zonder te rijden zou minder energie kosten dan tijdens het belasten (=rijden+interieur verwarming).
Zo heb ik het in mijn Audi A3 e-tron geleerd en van collega Tesla rijders ook in ieder geval. Je neemt dus een voorschot op het verbruik door voor te verwarmen, maar daarna "win" je dit terug door het lagere verbruik (behoudens misschien heel korte ritjes). Natuurkundig geen idee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 17:07
Mijn id.3 staat al weer bij de dealer sinds maandag, beide displays bleven zwart. Kon wel rijden maar niet hoe hard.. en er staat genoeg snelheidscamera's in Hilversum... Heb wel een leen ID mee, dus weinig last van het probleem.

Update : ID is weer terug, voordeel : heb nu wireless carplay _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door MacIsCool op 15-01-2021 10:17 ]

Runs everything...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijne staat nu bij de bestickeraar binnen.
Nog even een goede blik geworpen toen ik hem parkeerde. Zo mooi is ie de komende jaren niet meer. ;w

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

MacIsCool schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:45:
Mijn id.3 staat al weer bij de dealer sinds maandag, beide displays bleven zwart. Kon wel rijden maar niet hoe hard.. en er staat genoeg snelheidscamera's in Hilversum... Heb wel een leen ID mee, dus weinig last van het probleem.
Plotseling? Dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

Soeski schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:22:
[...]

Ik heb het toch precies anders begrepen altijd. Voorverwarmen kost energie, maar de auto verbruikt verder geen energie want je rijdt niet. Als je koud gaat rijden moet er energie naar het interieur én naar de batterij om te verwarmen, en dit komt beiden uit een koude batterij. Dit zou dus meer moeten kosten. Dit geldt natuurlijk wel als voorverwarmen ook de batterij zou opwarmen en dit is volgens mij in 0564 versie nog niet zo - dit weet ik niet zeker. Samengevat - een koude batterij voorverwarmen met vloeistof zonder te rijden zou minder energie kosten dan tijdens het belasten (=rijden+interieur verwarming).
Zo heb ik het in mijn Audi A3 e-tron geleerd en van collega Tesla rijders ook in ieder geval. Je neemt dus een voorschot op het verbruik door voor te verwarmen, maar daarna "win" je dit terug door het lagere verbruik (behoudens misschien heel korte ritjes). Natuurkundig geen idee hoor :)
Puur qua energiebalans begrijp ik dat niet, want uiteindelijke komt de warmte die je in je accupakket stopt dan ook gewoon uit je accu. Bovendien warmt je accu uit zichzelf wat op als je gaat rijden, puur door de belasting van het rijden. Ik begrijp heel goed dat je wilt voorverwarmen aan de laadpaal, maar puur energetisch gezien dus niet vanuit de accu.

Vroeger waren accu's vatbaar voor de hoeveelheid gebruik. zeg even een 100Ah accu kon een uur lang 100A trekken maar niet een half uur lang 200A, want dan ging de efficiency achteruit. Dat effect valt bij Li-ion accu's heel erg mee, en bovendien is het vermogen wat je trekt voor verwarmen een heel stuk minder dan het vermogen dat je trekt voor rijden. Mijn gevoel zou zeggen dat het verwaarloosbaar is.

Wie kan ons wetenschappelijk verlossen met het goede antwoord?!

edit:
zonder voorverwarmen:
een uur rijden = een uur rijd-energie plus een uur verwarmen-energie

met een half uur voorverwarmen:
een uur rijden = een uur rijd-energie plus 1,5 uur verwarmen-energie

Dat laatste is zowieso comfortabeler ;) maar ik zou niet weten welk effect ervoor zorgt dat het zuiniger zou zijn. Zou dus ergens uit efficiency moeten komen. maar welke weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door prein2 op 08-01-2021 14:05 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
Ultraman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:03:
Mijne staat nu bij de bestickeraar binnen.
Nog even een goede blik geworpen toen ik hem parkeerde. Zo mooi is ie de komende jaren niet meer. ;w
Elke week rondom schade maken is ook zo wat >:) .
Terugkomend op je eerdere vraag trouwens. Formeel zijn er geen vergoedings regels voor het rijden met bestikkering maar ik heb het bij 1 werkgever ooit eens aan de hand gehad. Ik gaf aan dat ik het vreemd vond om in privé tijd met die reclame te rijden terwijl ik de volle pond privé voor die auto betaal. Ik vroeg of hij voor mij met stickers op zijn auto wilde rondrijden. Ik denk dat we het antwoord wel weten ;).

Ik heb het dan natuurlijk wel over die levensgrote stickers op alle zijdes en motorkap. Een klein stickertje op het achteraam ala, of een kentekenplaat houder, prima.

[ Voor 50% gewijzigd door GeeMoney op 08-01-2021 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44
Antekw schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:12:
morning,

Bij hele lage temperaturen, (lees vanaf min 10 graden) zou ik als ik de auto privé rijd sowieso wel het batterij pakket voorverwarmen. Maar dan puur om de levensduur van de batterijen zo min mogelijk te schaden.

Een batterij flink belasten onder flinke koude omstandigheden is niet bevorderlijk. Als het kouder is neemt de interne weerstand toe, die weer afneemt als de batterij warmer wordt. Je verwarmt dan, zonder de extra belasting van het rijden, dus trekt minder stroom door je batterijen heen.

Daarnaast is de plus daarvan voor mij dat je niet hoeft te krabben.

Het zal je niet helpen met je range verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
prein2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:03:
[...]

edit:
zonder voorverwarmen:
een uur rijden = een uur rijd-energie plus een uur verwarmen-energie

met een half uur voorverwarmen:
een uur rijden = een uur rijd-energie plus 1,5 uur verwarmen-energie
Klopt ten dele maar wel iets te kort door de bocht. Het 1,5 uur verwarmen-energie is niet de gehele 1,5 uur dezelfde energie. Het moet opgedeeld worden in 1 stukje voorverwarmen en 1 stukje verwarmen-tijdens-rijden-bij-een-voorverwarmde-auto. Het verbruik bij dit laatste deel is lager dan verbruik tijdens voorverwarmen; maar ook lager dan verbruik bij rijden-met-een-niet-voorverwarmde auto

De hamvraag is nu: wat is exact het verschil. Welke natuurkundige helpt ons?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C0C0
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 12:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

jarno1974t schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Klopt ten dele maar wel iets te kort door de bocht. Het 1,5 uur verwarmen-energie is niet de gehele 1,5 uur dezelfde energie. Het moet opgedeeld worden in 1 stukje voorverwarmen en 1 stukje verwarmen-tijdens-rijden-bij-een-voorverwarmde-auto. Het verbruik bij dit laatste deel is lager dan verbruik tijdens voorverwarmen; maar ook lager dan verbruik bij rijden-met-een-niet-voorverwarmde auto

De hamvraag is nu: wat is exact het verschil. Welke natuurkundige helpt ons?
zelfde sommetje:
zonder voorverwarming
een uur rijden = 1 uur rij-energie, een half uur auto verwarmen, een half uur auto warm houden
met voorverwarmen
een uur rijden = 1 uur rij-energie, een half uur auto verwarmen, een uur auto warm houden

Natuurkundige graag ;)

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Vraagje. Het registreren van We Connect lukt niet.

In de We Connect ID app heb ik het VIN nummer toegevoegd. Die ziet netjes het contract voor 3 jaar en dat kan ik 'ondertekenen'. Dan bij de laatste stap dat je de QR code moet scannen die de auto zou moeten laten zien gaat het mis.

In de auto Kies ik via Menu>Settings>We Connect ...>

Dan krijg ik eerst:
QR Enrollment
Wachten, alstublieft ...

En dan na een tijdje:
QR Enrollment
Sorry, helaas is bij het verbinden met We Connect iets misgegaan.
Probeert u het later nog eens, alstublieft.

Dat opnieuw proberen heb ik vandaag verspreid over de dag nu 3 of 4 keer gedaan. Helpt niets. Een factory reset van het systeem en dan opnieuw proberen helpt ook niet.

Het bereik van 4G (met het H-tje) is maar 1 streepje, maar de auto staat bij het huis en ik heb hem ook verbonden met de Wifi van het huis. Met de mobiel krijg ik vervolgens via de hotspot van de auto gewoon toegang tot internet.

Iemand nog ideeen?

Het enige wat ik kan bedenken is rijden naar een plek met beter bereik en het daar nog eens proberen, maar of dat zin heeft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ghost81 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:37:

In de We Connect ID app heb ik het VIN nummer toegevoegd. Die ziet netjes het contract voor 3 jaar en dat kan ik 'ondertekenen'. Dan bij de laatste stap dat je de QR code moet scannen die de auto zou moeten laten zien gaat het mis.

Dan krijg ik eerst:
QR Enrollment
Wachten, alstublieft ...

En dan na een tijdje:
QR Enrollment

Dat opnieuw proberen heb ik vandaag verspreid over de dag nu 3 of 4 keer gedaan. Helpt niets. Een factory reset van het systeem en dan opnieuw proberen helpt ook niet.

Het bereik van 4G (met het H-tje) is maar 1 streepje, maar de auto staat bij het huis en ik heb hem ook verbonden met de Wifi van het huis. Met de mobiel krijg ik vervolgens via de hotspot van de auto gewoon toegang tot internet.

Iemand nog ideeen?

Het enige wat ik kan bedenken is rijden naar een plek met beter bereik en het daar nog eens proberen, maar of dat zin heeft...?
'Als' 't inderdad een kwestie is van geen verbinding kunnen maken, zou je je telefoon als hotspot kunnen gebruiken en de auto daarmee kunnen verbinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Younes op 08-01-2021 15:06 . Reden: te snel gelezen ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Younes schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:52:
[...]
'Als' 't inderdad een kwestie is van geen verbinding kunnen maken, zou je je telefoon als hotspot kunnen gebruiken en de auto daarmee kunnen verbinden.
Ik schreef al dat de auto verbonden is met de Wifi van het huis (dus hotspot via mobiel is niet nodig). Dealer heb ik ook even gebeld. Die zei dat het wel vaker voorkwam. Kwestie van paar keer opnieuw proberen en het kan zomaar zijn dat hij het over 2 dagen ineens wel doet.

Ik ben bekend met de issues met de app vanuit de Golf GTE en Passat GTE (vanaf 2014 al een gebruiker), maar registreren ging altijd wel goed. Misschien gewoon geluk gehad en nu pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:41
jarno1974t schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:17:
waarom zou je? Comfort boven die extra 10 kilometer kies je toch gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
meten = weten en ik wil het graag weten; los van waarvoor ik uiteindelijk zal kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:50

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Heeft iemand al winterbanden onder de ID.4 max laten plaatsen?

Mijn afspraak met Profile is geannuleerd omdat er geen winterbanden bestaan voor de voorvelgen... Lease maatschappij gaat zich over volgende stappen bezinnen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:23
AkroBatik schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 15:21:
Heeft iemand al winterbanden onder de ID.4 max laten plaatsen?

Mijn afspraak met Profile is geannuleerd omdat er geen winterbanden bestaan voor de voorvelgen... Lease maatschappij gaat zich over volgende stappen bezinnen.
Yes, zelfde situatie, bandenboer heeft nu voorgesteld om de winterbandenset die ook in de brochure staat (19” lichtmetaal) er voor de winterbanden op te zetten, ligt nu ter goedkeuring bij leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapnooit
  • Registratie: December 2017

Dan krijg ik eerst:
QR Enrollment
Wachten, alstublieft ...

En dan na een tijdje:
QR Enrollment

Iemand nog ideeen?

Heb ik ook gehad, paar keer geprobeerd en dag later werkte het ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Hier stond onzin.

[ Voor 94% gewijzigd door Soeski op 08-01-2021 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Ik ben in afwachting van de 19" die mee besteld waren, maar nog niet geleverd zijn. Dealer heeft nog geen levertijd, geen voorraad...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

wheli schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:09:
Edit: heeft al iemand een USB-C kabel besteld? Die bij VW (type-C naar type C) is uitverkocht. Nog tips waar ik op moet letten? Welke generatie/datasnelheid/max wattage laden? Zoiets?
Ik had er destijds nog geen antwoord op. Ik had hem wel klaarliggen in de wagen maar nog niet geprobeerd. Inmiddels wel. Ik heb in december deze USB-C kabel aangeschaft: https://www.coolblue.nl/p...kabel-1m-zwart-nylon.html

Prik in de telefoon en die geeft keurig "Charging rapidly" aan. Van mij hoeft dat rapid nooit, maar het werkt prima. Telefoon wordt er in ieder geval warmpjes van en ik zat in no-time weer op 70%.
De kabel heb ik een krul/rol in het vak liggen. Meeste blijft er in en er komt alleen een draadje uit die in de telefoon steekt. Dus de schuifdeksel van de middenbak kan bijna helemaal dicht.
Qua lengte... je kunt korter, maar zo kun je hem wel nog fatsoenlijk pakken en gebruiken wanneer je stilstaat of voor de passagier.
GeeMoney schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:05:
Elke week rondom schade maken is ook zo wat >:) .
O-) neh... ;)
Terugkomend op je eerdere vraag trouwens. Formeel zijn er geen vergoedings regels voor het rijden met bestikkering maar ik heb het bij 1 werkgever ooit eens aan de hand gehad. Ik gaf aan dat ik het vreemd vond om in privé tijd met die reclame te rijden terwijl ik de volle pond privé voor die auto betaal. Ik vroeg of hij voor mij met stickers op zijn auto wilde rondrijden. Ik denk dat we het antwoord wel weten ;).

Ik heb het dan natuurlijk wel over die levensgrote stickers op alle zijdes en motorkap. Een klein stickertje op het achteraam ala, of een kentekenplaat houder, prima.
Ach so.
Deze zijn gelukkig niet levensgroot. Betreft een band met daarin bedrijfsnaam en motto, plus het bedrijfslogo en dat komt op elke zijde van de wagen. Bij de Polo was het motorkap, beide zijden en achterklep.
Is best mee te leven, maar zonder blijft mooier.
Plus ik denk dat mensen nu eerder denken die er toevallig tegenaan krassen of wat ook "och toch een leasewagen."

Anyhoe, hij is klaar.
Ben er tevreden over. Ze waren met mij eens dat de motorkap beter stickerloos blijft. ;)
Zijkant en achterkant bevatten een baan, logo bedrijf is iets vergroot maar er weer in verzonken. Bedrijfsnaam en "motto" onder elkaar er in. Hebben ze toch netjes gedaan vind ik.
Zal kijken of ik later een foto kan plaatsen. Wellicht wanneer ik bij de lader sta.

[ Voor 27% gewijzigd door Ultraman op 08-01-2021 16:16 . Reden: USB-C kabel ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Ja, maar ik heb een WiFi obd2 dongle en dat werkt niet. De Bluetooth dongle zit nu in de post en verwacht ik volgende week binnen te hebben.
Zodra die er is en alles werkt, zal ik hier mijn ervaring posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hier is vandaag de laadpaal geplaatst. Nu nog wachten op de verzwaring en dan kan het feest beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4yFVGcdabsyYatJqiPw0frEf6U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKd6Z3n0pzo0Uj8O38TR9csT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ira9WzP4ynU6xXXnO8soWETJldM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hv7orr2upOIbAhzA8Rcn2Ecs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:16
Freakie1NL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:56:
Hier is vandaag de laadpaal geplaatst. Nu nog wachten op de verzwaring en dan kan het feest beginnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes. Hoe lang is de vaste kabel? Ik ben zelf nog even aan het twijfelen hoe lang ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
Vandaag toch de eerste meldingen ervaren: airbag, front assist.
Maar alvast een afspraak inplannen bij de dealer :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

rednax2 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Netjes. Hoe lang is de vaste kabel? Ik ben zelf nog even aan het twijfelen hoe lang ik nodig heb.
5 meter, ik parkeer achteruit dus met 1,5 meter zou het ook afdoende zijn. Monteur gesproken en kabel vervangen is echt super makkelijk. Mocht je dus uiteindelijk na een volgende auto een langere nodig hebben is dat zo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

KrlGl schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Ja, maar ik heb een WiFi obd2 dongle en dat werkt niet. De Bluetooth dongle zit nu in de post en verwacht ik volgende week binnen te hebben.
Zodra die er is en alles werkt, zal ik hier mijn ervaring posten.
Waar zit de OBD2 poort überhaupt bij een ID.3?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
Zijn er hier nog anderen die net als ik nog wachten op een groene kaart van de VW Verzekering, aka Allianz?

Half december aangevraagd, voorlopige dekking ontvangen via de mail (per 30 december / leverdatum) maar nog niks geen papieren via de post. WAM verzekerd status bij de RDW staat ook nog op “nee”...

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• The Klumpenator
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag ein-de-lijk mijn Id.4 gekregen. Nou ja, na achterlating van 47k bij de dealer. Heb er mijn eerste ritjes mee gereden. Gisteren 2x 43 kilometer en vandaag 2x 105 kilometer.

Ben enorm enthousiast! Hij rijdt echt heel soepel, stil en prettig. Binnenruimte is echt heel groot. Mijn puberzoon kan achter mij zitten en heeft nog veel beenruimte over. De ACC werkt heel prettig. Een gewone cruisecontrol heb ik niet vaak gebruikt, maar dit werkt prima. En het voorverwarmen in de ochtend is met deze temperaturen ideaal. Kortom, ondanks dat ik de auto blind heb gekocht, ben ik positief verrast. Moet natuurlijk nog wel alle knopjes leren kennen, maar de basis werkt allemaal prima. Behalve de voicecontrol. Hoewel ik volgens mij redelijk normaal ABN spreek, begrijpt de auto mij volstrekt niet. Zo gaf ik aan: ik heb koude voeten en vervolgens krijg ik een route voorstel naar Zuid Frankrijk. Op zich ook een manier om aan warme voeten te komen maar een beetje omslachtig 🤔.

Verbruik valt mij niet tegen in deze koude tijden. Gisteren bij twee wat kortere ritjes 23,6 kwh per 100km en vandaag 19,6 kwh per 100km. En het was maar 2,5 graden vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Werkt bij jullie de navigatie met charge stops? Bij mijn id4 geeft hij keurig aan met een rood batterijtje dat zuid Frankrijk te ambitieus is, maar geeft geen hulp hoe ik dat op kan lossen.

De functie staat aan, ik ben in online modus maar hij lijkt ook geen files ofzo aan te geven.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-09 16:38
Freakie1NL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:56:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoever steekt de stekker uit gerekend vanaf de muur?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 22:11
Begin december een voorraadauto besteld. Gisteren geleverd! Moest nog even wachten op de velgen en de wrapper (niet rapper). Jullie mogen raden wat er gewrapt is ;) Tip: het is een ID.3 1st Plus.

En wat een fijne auto zeg. Had natuurlijk wel een proefrit gemaakt, maar na 2 dagen gebruik ben ik echt best wel onder de indruk. Had hiervoor een Ampera-E en tijdelijk een ouderwetse A3, maar dit is echt een andere klasse. Heel erg blij mee.

Nu hopen dat alle software ellende me bespaard blijft, tot de update arriveert :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGTNfgtxo3JmE4Q-ExvPY3nj4Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UOAvV5jFBNsXx3enq0FfLXXJ.jpg?f=fotoalbum_large
mijn dochters waren blij dat papa thuis kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Raainman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 19:53:
[...]

Hoever steekt de stekker uit gerekend vanaf de muur?
Wat bedoel je precies? Tot hoe ver de stekker zou kunnen rijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raainman
Freakie1NL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Wat bedoel je precies? Tot hoe ver de stekker zou kunnen rijken?
Ik bedoel hoever steekt de laadpaal met de stekker erin uit. Bij mij komt ook er dergelijke laadpaal en ik ben benieuwd of ik er dan makkelijk langs kan lopen als er ook een auto op de oprit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Raainman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Ik bedoel hoever steekt de laadpaal met de stekker erin uit. Bij mij komt ook er dergelijke laadpaal en ik ben benieuwd of ik er dan makkelijk langs kan lopen als er ook een auto op de oprit staat.
Ik heb zo’nding gekocht. Ik kan de kabel niet in het oplaadpunt steken, maar bij jou kan dit misschien weer een paar cm schelen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Misschien een ‘domme’ vraag (maar geleerd dat er geen domme vragen bestaan alleen antwoorden) maar wat als je te laat beseft dat je weg moet, stapt in de auto en merkt dat de voorruit bevroren is? Ik had de smart climat control aangezet op ‘ruiten vrij’, spiegels op warm en op de knop MAX rechts geduwd. Toen dacht ik de voorruit te gaan krabben maar bij het uitstappen (moment geen druk op de berijders stoel) laat de auto de vaarwel tune horen en schakelt zichzelf uit (sleutel zat wel in mijn jaszak). Moet ik de sleutel in de auto laten en blijft deze dan aan of is er een ander ‘truukje’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
Boy schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Hoezo Maingau ipv Recharge dan?
Omdat Maingau een stuk goedkoper is bij FastNed en Allego dan Shell Recharge bij deze laadpalen is denk ik. Shell Recharge is alleen bij Shell Recharge zelf €0,35.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tesla3
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 24-01-2024
Runner15 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:06:
Begin december een voorraadauto besteld. Gisteren geleverd! Moest nog even wachten op de velgen en de wrapper (niet rapper). Jullie mogen raden wat er gewrapt is ;) Tip: het is een ID.3 1st Plus.

En wat een fijne auto zeg. Had natuurlijk wel een proefrit gemaakt, maar na 2 dagen gebruik ben ik echt best wel onder de indruk. Had hiervoor een Ampera-E en tijdelijk een ouderwetse A3, maar dit is echt een andere klasse. Heel erg blij mee.

Nu hopen dat alle software ellende me bespaard blijft, tot de update arriveert :9

[Afbeelding]
De twee kleinkes zijn heel trots op papa en zijn nieuwe aanwinst! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-09 07:56

d0s

sssst

[Afbeelding]
De stijlen volledig? ;-)

Mooie auto en velgen staan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

RaymondD schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:14:
[...]

Omdat Maingau een stuk goedkoper is bij FastNed en Allego dan Shell Recharge bij deze laadpalen is denk ik. Shell Recharge is alleen bij Shell Recharge zelf €0,35.
Ik dacht op meer plekken 37 cent of zo..moet ik eens nakijken

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pietermx schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:49:
Zijn er hier nog anderen die net als ik nog wachten op een groene kaart van de VW Verzekering, aka Allianz?

Half december aangevraagd, voorlopige dekking ontvangen via de mail (per 30 december / leverdatum) maar nog niks geen papieren via de post. WAM verzekerd status bij de RDW staat ook nog op “nee”...
sinds 31 dec. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:00
Boy schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:23:
[...]
Ik dacht op meer plekken 37 cent of zo..moet ik eens nakijken
Klopt, maar niet bij snelladers.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Dusun schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:11:
Misschien een ‘domme’ vraag (maar geleerd dat er geen domme vragen bestaan alleen antwoorden) maar wat als je te laat beseft dat je weg moet, stapt in de auto en merkt dat de voorruit bevroren is? Ik had de smart climat control aangezet op ‘ruiten vrij’, spiegels op warm en op de knop MAX rechts geduwd. Toen dacht ik de voorruit te gaan krabben maar bij het uitstappen (moment geen druk op de berijders stoel) laat de auto de vaarwel tune horen en schakelt zichzelf uit (sleutel zat wel in mijn jaszak). Moet ik de sleutel in de auto laten en blijft deze dan aan of is er een ander ‘truukje’?
Misschien de "contactknop", die zit bij de id4 op de plek waar je normaal de sleutel in duwde bij oudere auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Dusun schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:11:
is er een ander ‘truukje’?
Wat ik heb gemerkt is dat als de bestuurdersstoel leeg blijft auto uitschakeld. wat je dan kunt doen is gewoon standkachel aanzetten op je scherm als jji je auto autoschakeld of via de app starten en 3 min later terugkomen naar de auto. of knopje defrost voorruit tikken [middelste benedenste rij onder verlichting knopjes] en in de auto blijven wachten
wheli schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 16:09:
En wat ik hier
Edit: heeft al iemand een USB-C kabel besteld? Die bij VW (type-C naar type C) is uitverkocht. Nog tips waar ik op moet letten? Welke generatie/datasnelheid/max wattage laden? Zoiets?
Heb deze net binnen, moet kijk of ze werken.. maar zij ngewoon usbc kabels, wat kan er mis gaan
https://www.amazon.nl/gp/product/B087M2K64S

en winterbanden op 21 inch bestaan... nog niet echt. dealer heeft maar 19/20 inch wintersets met 30 spaken.. lekker efficient.

Heb een offerte gevraagd voor standaard id4 LM velgen 19/20 inch met winterbanden. i kwacht het wel af
je dak stijlen vana zilver naar zwart

[ Voor 64% gewijzigd door Simply1337 op 08-01-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Stelt me gerust dat ik niet de enigste ben dan. Zal maandag wel even bellen, was vandaag net te laat toen ik er aan dacht (17:35, sluit om 17:30). :-(

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:06
Ik zie regelmatig dat Smart Climate langskomen, en andere opties bovenin het temperatuurmenu. Die opties heb ik niet. Heb volgens mij de laatste update 0783, maar kan bovenin niet uit Smart Climate en die twee andere dingen kiezen. Is dat alleen voor de Max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
*Knip*

Iemand nog ideeen?

Same here. Gisteren mijn ID4 (1st non max) op mogen halen. Te weinig tijd gehad om te rijden, maar de 30km die ik heb gereden, heerlijk! Vooral qua afwering en rijgedrag fijner dan de Passat GTE die ik hiervoor reed.

We Connect geeft dezelfde foutmelding, bij de dealer (volle ontvangst), voor de deur (1 soms 2 streepjes) en onderweg gestopt (4 streepjes), zelfde resultaat. Morgen nog maar een poging maar dit soort dingen blijven irritant, ook al werkt de rest prima. Draadloos Carplay is fijn voor de korte ritten. Heb de VW kabel voor USBC - iPhone gehaald, lekker kort!

Dit weekend nog wat meer kilometers maken, maar niet teveel - "tankpas" nog niet binnen.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 10:26
Is iemand er al achter hoe je van die vervelende webradio melding afkomt die telkens weer verschijnt? Kan in Setup niets vinden, ook niet in Setup onder Radio/Media. Heb al via de Connect ID app webradio functionaliteit uitgezet maar dat lijkt ook niet te helpen.

Vervolgens geprobeerd om de auto met mijn wifi te laten verbinden, geeft hij aan dat het beveiligingsprotocol niet ondersteund wordt!? Mijn wifi staat gewoon op WPA-PSK/WPA2-PSK...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
m4yall schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:50:
[...]

Same here. Gisteren mijn ID4 (1st non max) op mogen halen. Te weinig tijd gehad om te rijden, maar de 30km die ik heb gereden, heerlijk! Vooral qua afwering en rijgedrag fijner dan de Passat GTE die ik hiervoor reed.

We Connect geeft dezelfde foutmelding, bij de dealer (volle ontvangst), voor de deur (1 soms 2 streepjes) en onderweg gestopt (4 streepjes), zelfde resultaat. Morgen nog maar een poging maar dit soort dingen blijven irritant, ook al werkt de rest prima. Draadloos Carplay is fijn voor de korte ritten. Heb de VW kabel voor USBC - iPhone gehaald, lekker kort!

Dit weekend nog wat meer kilometers maken, maar niet teveel - "tankpas" nog niet binnen.... :X
als je de weekend niet wilt missen, gewoon fastned app downloaden, ideal koppelen en ga gewoon rijden. kost wat, maar vrije tijd mag ook wat kosten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadni
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-04 14:01
Weekje geleden kreeg ik allerlei foutmeldingen op mijn ID3:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hU5cP17por3eljng0MxVpI1KLDU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqpHP3DjUdfMJceuP3AZO1b1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0UgfKxtHt1sVm8CnYvQLR2ghVw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eVKliJ7xv8owPPd9gRskQDu.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik kreeg de update naar 0783. Maar de volgende ochtend was het weer zo ver. de 0783 lost dit iig niet op. Anderen hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadni
Naast allerlei driehoekjes en uitroeptekens kreeg ik ook mijn we connect niet aan de praat. Soms heb ik volle 4G en soms ook niet. Zelfs tijdens een goed bereik wil deze niet connecten, terwijl dit voor de update naar 0783 wel heeft gewerkt. Ik krijg de volgende meldingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXUY_zQteXY3dTu0I6fDR2SiBOY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XSpHQsjIXYaQYYrYtKM9fS8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DK22eiNWsHm0J3vz0xjxviRnfU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CnnViLqPUoj338F7M2DSP289.jpg?f=fotoalbum_tile

Dat van die privesfeerinstellingen kan ik nergens wijzigen. Iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pietermx schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:49:

Ik heb wel digitaal een "Groene kaart" van Allianz ontvangen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Ultraman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:08:
[...]

Ik heb wel digitaal een "Groene kaart" van Allianz ontvangen .
Bedoel je die tijdelijke polis of iets wat daarna nog verzonden is?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Denk dat het de tijdelijke polis betreft. Hij is maar 3 maanden geldig zo uit miij hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Ultraman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:12:
Denk dat het de tijdelijke polis betreft. Hij is maar 3 maanden geldig zo uit miij hoofd.
Zelfde hier, als je op www.rdw.nl je kenteken checked is deze dan wel WAM verzekerd? Andere verzekeringen die ik heb afgesloten (motor, andere auto, etc.) was echt een dag of 2 max. voordat ik de papieren in huis had. Misschien dat ze het druk hebben zo het nieuwe jaar in met alle last-minute EV's :*)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

pietermx schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:18:
Zelfde hier, als je op www.rdw.nl je kenteken checked is deze dan wel WAM verzekerd?
Bij mij staat er WAM verzekerd: Ja
Die stond ten tijde van aflevering, anderhalve week geleden, nog op Nee. Maar toen ontving ik die "Groene kaart" in de mail en heb ik er niet meer naar gekeken. Inmiddels dus een Ja geworden.

Je zou even contact op kunnen nemen? Want iets als dit heb je liever goed zitten.
--Christiaan-- schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:26:
Ik zie regelmatig dat Smart Climate langskomen, en andere opties bovenin het temperatuurmenu. Die opties heb ik niet. Heb volgens mij de laatste update 0783, maar kan bovenin niet uit Smart Climate en die twee andere dingen kiezen. Is dat alleen voor de Max?
Ik heb die optie ook niet in de ID.3 Business met firmware 0564.
Toevallig vanochtend ook naar zitten zoeken. Dat ii geen Air Care zou hebben dan wist ik wel maar dat die Smart Climate zou ontbreken had ik niet gedacht. Wat voor variant ID.x heb jij?

Overigens doet bij mij de standkachel (stationary air conditioning) het ook niet. Ik kan ook geen "vertrektijden" instellen, zoals ik in de Golf GTE wel kon. Dat komt blijkbaar met de update beschikbaar als ik zo lees. Ik heb zo een vermoeden, gokje, het het voor mij te maken heeft met een afwijking in de HVAC tov de 1st edities. Ik heb single zone waar de 1st's dubbel zone HVAC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jer0ne
  • Laatst online: 17-09 01:22
Ik mag over 2 weken de ID.4 1ST MAX ophalen, kijk er erg naar uit.
Weet iemand of een golfset (inclusief driver in de tas) diagonaal in de kofferbak past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

--Christiaan-- schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:26:
1st Plus hier. Nu versie 0783. Daarvoor 0564, toen al had ik Smart Climate. Zou jij dus ook moeten hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jarno1974t
Jer0ne schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:26:
Weet iemand of een golfset (inclusief driver in de tas) diagonaal in de kofferbak past?
Kan je zelf uitzoeken:

1. lengte vd tas opmeten incl uitstekende driver
2. Dimensies van je kofferbak opzoeken
3. Vergelijken
4. Conclusie trekken

🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:29
Jer0ne schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:26:
Mijn polostick gaat er in ieder geval probleemloos in. Die zal ws nog wat langer zijn dan je clubs incl tas denk ik?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Even een tip. Als je gaat laden en je afdekklep is nat (en het gedeelte op de auto) even droogmaken.
Heb net even het klepje moeten ontdooien want hij sloot niet meer na het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, lekker sportief 8) . Spiegels, dak en c stijl zijn gewrapt als ik het zo zie. Vraag me wel af of zulke "open" velgen niet erg negatief zijn voor het verbruik, maar dat ga je meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Freakie1NL schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:38:
[...]

Waar zit de OBD2 poort überhaupt bij een ID.3?
Die zit links onder het kastje van de zekeringen binnen in de auto.
Je hoeft het kastje er niet voor open te maken (zoals bij veel andere auto’s) maar je kunt de dongle er zo inprikken.

[ Voor 0% gewijzigd door KrlGl op 09-01-2021 13:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Dat geluid wat de ID.4 maakt als hij wegrijdt, komt dat ergens uit een speakertje of zo? Iemand een idee? Klinkt futuristisch, vind het wel gaaf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Boy schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 14:20:
Dat geluid wat de ID.4 maakt als hij wegrijdt, komt dat ergens uit een speakertje of zo? Iemand een idee? Klinkt futuristisch, vind het wel gaaf :)
Kijk eens of er een speelkaart met een wasknijper tegen je achterwiel zit?

(Ik heb het bij mijn ID.3 nog niet gehoord, neem aan dat het daar ook in zit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 12:07
Ja dat is dus een speakertje, had gisteren een waarschuwing lampje branden, ik ging in het boekje kijken. was er dus een probleem met de speaker 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
Klopt inderdaad! Mijn e-golf had het niet en op lage snelheid schrokken mensen die in de wijk lopen zich altijd dood >:) . Ben er blij mee en het is nog wel cool ook inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
Ultraman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 00:23:
[...]

Bij mij staat er WAM verzekerd: Ja
Die stond ten tijde van aflevering, anderhalve week geleden, nog op Nee. Maar toen ontving ik die "Groene kaart" in de mail en heb ik er niet meer naar gekeken. Inmiddels dus een Ja geworden.

Je zou even contact op kunnen nemen? Want iets als dit heb je liever goed zitten.

[...]

Ik heb die optie ook niet in de ID.3 Business met firmware 0564.
Toevallig vanochtend ook naar zitten zoeken. Dat ii geen Air Care zou hebben dan wist ik wel maar dat die Smart Climate zou ontbreken had ik niet gedacht. Wat voor variant ID.x heb jij?

Overigens doet bij mij de standkachel (stationary air conditioning) het ook niet. Ik kan ook geen "vertrektijden" instellen, zoals ik in de Golf GTE wel kon. Dat komt blijkbaar met de update beschikbaar als ik zo lees. Ik heb zo een vermoeden, gokje, het het voor mij te maken heeft met een afwijking in de HVAC tov de 1st edities. Ik heb single zone waar de 1st's dubbel zone HVAC hebben.
Hier idem bij mij mijn ID.3+ voorklimatisering heeft het slechts eenmaal gedaan. Maar goed dit is het enig, voor rest geen klachten. Ik wacht tot de update

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdIeABR1uYocu5iooVKkkC7tfY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IjAi0BRKLORlmzQFNpBC6TH8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ondertussen al meerdere snellaadstations geprobeerd waar aangegeven staat dat ze tot 350kW kunnen laden (zoals deze Ionity), maar telkens kom ik niet hoger dan dit. Heb zelfs een keer getest met 10% batterij en toen kwam ik op 60kW uit, maar dit zou toch gewoon 100 moeten halen? Temperatuur is 2 graden buiten, wel een langere rit erop zitten van 45 minuten snelweg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2021 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22
Iemand deze melding al eens gehad/gezien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZMowEAs5e0sSijnY5J6vPMxG1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfAfJD0ht7Ep1t2dHtpSCkmP.jpg?f=fotoalbum_large

Had het vorige week bij mijn thuislader en nu weer. Laden gaat ontzettend traag. In 1,5 uur 4 kW geladen. Na stoppen laden, stekker eruit en laadproces opnieuw starten, lijkt het nu goed te gaan

[ Voor 4% gewijzigd door VNBaaij op 09-01-2021 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Ja, dan zit je stekker niet goed in de auto en vergrendelt hij niet.
Lampje bij autostekker knippert dan rood.
Je kunt dan alleen met beperkt vermogen laden.

Stekker er opnieuw goed inproppen verhelpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:29:
[Afbeelding]

Ik heb ondertussen al meerdere snellaadstations geprobeerd waar aangegeven staat dat ze tot 350kW kunnen laden (zoals deze Ionity), maar telkens kom ik niet hoger dan dit. Heb zelfs een keer getest met 10% batterij en toen kwam ik op 60kW uit, maar dit zou toch gewoon 100 moeten halen? Temperatuur is 2 graden buiten, wel een langere rit erop zitten van 45 minuten snelweg
Heb ik ook gehad, zie tijdje terug in dit topic.
Accu is dan te koud. Nieuwe softwareversie zou dat moeten verhelpen. Ik heb straks de 2.0 op de auto plus de obd2 monitor en dan kan ik kijken of dat inderdaad verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
KrlGl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:36:
Ja, dan zit je stekker niet goed in de auto en vergrendelt hij niet.
Lampje bij autostekker knippert dan rood.
Je kunt dan alleen met beperkt vermogen laden.

Stekker er opnieuw goed inproppen verhelpt dit.
Stekker zat bij mij wel vergrendeld maar misschien inderdaad niet goed genoeg erin. Ik ga het in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
KrlGl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Accu is dan te koud. Nieuwe softwareversie zou dat moeten verhelpen. Ik heb straks de 2.0 op de auto plus de obd2 monitor en dan kan ik kijken of dat inderdaad verholpen is.
Mijn Bluetooth odb2 monitor komt vandaag binnen. Was minder dan €10 bi j Amazon. Ben benieuwd of het was is. Eens kijken of ik de EV Notify app ermee aan de praat kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
VNBaaij schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Mijn Bluetooth odb2 monitor komt vandaag binnen. Was minder dan €10 bi j Amazon. Ben benieuwd of het was is. Eens kijken of ik de EV Notify app ermee aan de praat kan krijgen.
De EVNotify op iOS kent de id.3 nog niet. Even wachten op de volgende update die ze beloofd hebben....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VNBaaij
KrlGl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:52:
[...]

De EVNotify op iOS kent de id.3 nog niet. Even wachten op de volgende update die ze beloofd hebben....
https://twitter.com/EVNotify/status/1347271698266128387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Wist niet zeker of je die gezien had en bedoelde... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:29:
[Afbeelding]

koude accu =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
Vlak voordat je bij de lader bent even een paar minuten 'gas' geven op 130 km/uur schijnt de accu net wat warmer te maken waardoor je de threshold voor snelladen wel haalt en daarna zorgt het laden zelf voor voldoende warme accu. Op YT staat hier filmpjes van de ID.4 over.

Ander vraagje; ik heb geen gevarendriehoek in de achterklep zitten (staat wel genoemd in het boekje en er zit speciaal een uitsparing voor). Ook geen veiligheidshesje etc, hebben jullie dat er wel bij gekregen? Mijn oude Suzuki Alto á €9000 euro had het wel... :S

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrlGl
Geen hesjes gekregen, gevarendriehoek wel. Die hoort er gewoon bij te zitten. Even naar vragen, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raainman
VNBaaij schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Welke odb2 monitor is dat? (linkje?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 10:26
II Stevow II schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 23:02:
Is iemand er al achter hoe je van die vervelende webradio melding afkomt die telkens weer verschijnt? Kan in Setup niets vinden, ook niet in Setup onder Radio/Media. Heb al via de Connect ID app webradio functionaliteit uitgezet maar dat lijkt ook niet te helpen.

Vervolgens geprobeerd om de auto met mijn wifi te laten verbinden, geeft hij aan dat het beveiligingsprotocol niet ondersteund wordt!? Mijn wifi staat gewoon op WPA-PSK/WPA2-PSK...
Ik heb even mijn WIFI op alleen WPA2-PSK gezet en nu kon hij wel verbinden. In het netwerk identificeert hij zich overigens als VWINFOTAINMENT. Heb even een portscan geprobeerd, maar er lijkt niets open te staan, jammer :P Het mac adres is overigens te herleiden naar Murata Manufacturing Co., Ltd. (macvendors.com)

Hopelijk is die webradio melding nu ook weg, want ook in de handleiding is er niets over terug te vinden. (heel die webradio functionaliteit kan ik sowieso niet echt ergens vinden, misschien omdat ik hem via de Connect ID app uitgezet heb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Raainman schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 18:22:
[...]

Welke odb2 monitor is dat? (linkje?)
Ik heb een VGate iCar Pro omdat die ook iOS compatibel is.
Overigens heb ik hem niet via Amazon, omdat ik daar principieel niets koop...

https://www.aliexpress.com/item/32955223308.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Raainman schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Circa 31 cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Alle maten zijn plus minus in cm's.
Let op het vak loopt van achter naar voren breder af. Hoogte is op basis van de helling van het vak gemeten.

Vak 11,3 startend, gebruik gebied circa 11,8. Loopt verder steeds breder.
12 hoog
4-9 diep (vak kan je dynamische duwen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BDelamontagne
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-09 09:39
Freakie1NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:02:
[...]

Alle maten zijn plus minus in cm's.
Let op het vak loopt van achter naar voren breder af. Hoogte is op basis van de helling van het vak gemeten.

Vak 11,3 startend, gebruik gebied circa 11,8. Loopt verder steeds breder.
12 hoog
4-9 diep (vak kan je dynamische duwen)
Dank voor de moeite! Ik ga eens rondkijken wat voor Qi oplader daar mooi in past. Duurt nog wel een paar weken voor de auto geleverd wordt, maar ik kom er op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Steekt zo'n ding niet lomp naar buiten? Kun je een foto plaatsen als je hem binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
niki_lauda schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:43:
[...]

Steekt zo'n ding niet lomp naar buiten? Kun je een foto plaatsen als je hem binnen hebt.
Ja, nogal. Heb 'm net binnen. Denk dat ik' m er snel een keer af schop. Ben zelf soms ook nogal lomp... Zal morgen bij daglicht even een foto maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadni
KrlGl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:38:
[...]

De 2.0 gaat dit niet verhelpen. Althans in mijn ervaring de laatste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkreuk
  • Laatst online: 25-06-2023
wheli schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:58:
Vlak voordat je bij de lader bent even een paar minuten 'gas' geven op 130 km/uur schijnt de accu net wat warmer te maken waardoor je de threshold voor snelladen wel haalt en daarna zorgt het laden zelf voor voldoende warme accu. Op YT staat hier filmpjes van de ID.4 over.

Ander vraagje; ik heb geen gevarendriehoek in de achterklep zitten (staat wel genoemd in het boekje en er zit speciaal een uitsparing voor). Ook geen veiligheidshesje etc, hebben jullie dat er wel bij gekregen? Mijn oude Suzuki Alto á €9000 euro had het wel... :S
Ook niet in de bak onder de laadvloer, daar lagen ze namelijk bij mij
Pagina: 1 ... 52 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.