70.000 EV’s verkocht, wordt straks dringen bij de laadpunten, was afgelopen week bij Fastned A6, stonden 6 auto's te wachten. Ben maar even doorgereden.
Hier heb ik 3 Fastneds in de buurt, waarbij die niet op een industrieterrein opmerkelijk rustiger is. Langs de snelweg (A27) staat daarnaast nu ook Ionity laders.
Viel me wel op dat in tegenstelling tot tanken Fastnet maar 1 auto per 'paal' kan hebben. Zou denk ik er nuttig zijn als ze het voor 2 mogelijk maken. 350Kw laders kan je prima met zijn 2en staan denk ik?
Viel me wel op dat in tegenstelling tot tanken Fastnet maar 1 auto per 'paal' kan hebben. Zou denk ik er nuttig zijn als ze het voor 2 mogelijk maken. 350Kw laders kan je prima met zijn 2en staan denk ik?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Laat ik deze ook maar posten en dan hebben we wel alle kleuren gehad.
:strip_exif()/f/image/6y5msagTygKobZIxfi8ry74B.jpg?f=fotoalbum_large)
Was de parkeerterrein niet afgereden en had mn eerste compliment al binnen. "Mooie bak"
:strip_exif()/f/image/6y5msagTygKobZIxfi8ry74B.jpg?f=fotoalbum_large)
Was de parkeerterrein niet afgereden en had mn eerste compliment al binnen. "Mooie bak"
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Kan het jaar toch nog afsluiten bij de club ID.3 rijders met problemen. Wilde voorverwarmen en toen gaf de app dit aan...
/f/image/p2LiVgPboEWL1IHUtUK7Qyml.png?f=fotoalbum_large)
Zag de bui al hangen en ja hoor, auto niet open te krijgen. Met fysieke sleutel geprobeerd maar geen leven in de auto te krijgen. Gisteren nog 200 km gereden en de auto heeft minder dan 18 uur stil gestaan. Zo snel kan de 12 volt bug optreden. Geloof er niets van dat dit een storing is die weinig voorkomt....
/f/image/p2LiVgPboEWL1IHUtUK7Qyml.png?f=fotoalbum_large)
Zag de bui al hangen en ja hoor, auto niet open te krijgen. Met fysieke sleutel geprobeerd maar geen leven in de auto te krijgen. Gisteren nog 200 km gereden en de auto heeft minder dan 18 uur stil gestaan. Zo snel kan de 12 volt bug optreden. Geloof er niets van dat dit een storing is die weinig voorkomt....
Bij de ID.4 handleiding zat een losse toevoeging mbt de 12V (laagspanning)accu en hoe te handelen bij een lege... Zijn er überhaupt 12V problemen bekend bij de ID.4’s?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ik was even bij de dealer om iets uit de auto te halen. Die staat daar voor de upgrade vanwege de airbagstoring. Het is een redelijk kleine vestiging met dito werkplaats, maar die stond helemaal vol met id.3's die op een upgrade te wachten stonden. Ik ben waarschijnlijk maandag aan de beurt. Dan staat de auto daar een week....

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Balen dit! Wel een beetje eng hoe snel ie leeg kan lopen, dan moet er toch serieus vermogen gevraagd worden. Volgens mij kan je er gewoon op wachten met de oudere software versies. Ik hou er eerlijk gezegd ook wel een beetje rekening mee dat mij dit ook gaat overkomen...Freakie1NL schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:14:
Kan het jaar toch nog afsluiten bij de club ID.3 rijders met problemen. Wilde voorverwarmen en toen gaf de app dit aan...
[Afbeelding]
Flat battery kan toch opgelost worden met een jumpstarter?
Ze krijgen hem inderdaad gestart met een jump starter. Maar dat lost het probleem niet op. Kan zijn dat de pechhulp morgen weer gebeld moet worden.jarno1974t schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:55:
Flat battery kan toch opgelost worden met een jumpstarter?
Accu door pechhulp (overigens geen ANWB maar gewoon VW) gemeten op 2 volt.
Aardige gozer, was heel eerlijk. Hij heeft ook wat vertelt over het update proces en waarom het zo lang kan duren; ze moeten alle systemen updaten en dat gaat afzonderlijk. Er is niet 1 grote package die ze kunnen draaien. Per segment kan er dan eventueel een fout melding ontstaan wat dan de verdere voortgang bemoeilijkt.
Resultaat op dit moment.
:strip_exif()/f/image/Y7LK8zr1kWo5QgMVxQqmHV7q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ME9PgtRvb6vNx4O19ptbEjoS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik volg ook met belangstelling dit topic omdat ik een Enyaq heb besteld en die technisch grotendeels gelijk is aan ID.3 en ID.4. Ik heb het wel te doen met jullie ID.x rijders als bètatesters voor VAG
Ik wens jullie een mooi 2021 waarin jullie kunnen genieten van jullie mooie nieuwe elektrische auto’s! Aan de rij-eigenschappen zal het niet liggen, nu alleen hopelijk snel al die bugs de wereld uit!
Ik wens jullie een mooi 2021 waarin jullie kunnen genieten van jullie mooie nieuwe elektrische auto’s! Aan de rij-eigenschappen zal het niet liggen, nu alleen hopelijk snel al die bugs de wereld uit!
Toch wel echt een heel mooie wagen, spreekt me steeds meer aan. Op real life foto's vind ik hem mooier dan op de marketing plaatjes.pietermx schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:20:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog even wat beeldmateriaal 😇
Wel echt een tweakers auto volgens mij. Kan hij nog niet geroot worden? Er moet inmiddels toch wel iemand in staat zijn om hier een custom rom oid voor te maken?
4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD
Iedereen de beste wensen en veel veilige e-kilometers toegewenst!

Iets voor een echte Linux hackerpeacelord schreef op donderdag 31 december 2020 @ 23:13:
Wel echt een tweakers auto volgens mij. Kan hij nog niet geroot worden? Er moet inmiddels toch wel iemand in staat zijn om hier een custom rom oid voor te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door jdbiggelaa op 01-01-2021 00:21 ]
Precies! Een jaar waarin de ID ervaring positief zal worden omdat het zo'n heerlijk rijdende auto is en VW dan meer dan genoeg tijd heeft om alles te updaten.KrlGl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:14:
Iedereen de beste wensen en veel veilige e-kilometers toegewenst!

Dat scheelt dan weer een BSoDjdbiggelaa schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:20:
[...]
Iets voor een echte Linux hacker? (Linux is het OS van de MEB)

Mijn ervaring met id4 begint slecht.
Auto is afgeleverd zonder granny kabel, met maar 80km range. Thuislader is er nog niet.
Denk vanochtend probeer het opladen op een publieke laadpaal. Maar het statuslampje op de id4 springt steeds op rood. Meerdere palen (allego en Vattenfall) en zelfs creditcard, maar steeds gaat het fout.
Daar zit je dan op nieuwjaarsdag met maar 50km range en geen mogelijkheid om hem op te laden.
Iemand nog een idee?
Auto is afgeleverd zonder granny kabel, met maar 80km range. Thuislader is er nog niet.
Denk vanochtend probeer het opladen op een publieke laadpaal. Maar het statuslampje op de id4 springt steeds op rood. Meerdere palen (allego en Vattenfall) en zelfs creditcard, maar steeds gaat het fout.
Daar zit je dan op nieuwjaarsdag met maar 50km range en geen mogelijkheid om hem op te laden.
Iemand nog een idee?
Woont er niemand in de buurt met een eigen laadpaal waar je even kunt 'tanken'?
Snellader in de buurt? Via Fastned kwestie van registreren in de app (kan via iDeal mbt betaling), inpluggen en klaar. Geen laadpas oid nodig.J.W schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:01:
Iemand nog een idee?
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Is vaak de schuld doordat het personeel van de garage nog niet goed weet om te gaan met afleverging van BEVs. Had bij mijn wagen (geen VW) iets gelijkaardigs voor. Wel een bus motorolie in de koffer, maar de Type 2 laadkabel die ik bijbesteld had (en 2 dagen later ook nodig had op weg naar Dresden) was nergens te bekennen. Daar was het vermoeden dat net doordat de granny reeds in de koffer lag, de persoon die de aflevering in orde moest maken gedacht had dat het in orde was, dat dat de type 2 kabel was.KrlGl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:04:
Overigens wel slordig om zo af te leveren. Ik kreeg mijn id.3 met 100% mee
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Zal nog een nieuwere Vattenfall in de buurt proberen en anders uitwijken naar fastned. Maar die zit hier 20km vandaanpietermx schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:34:
[...]
Snellader in de buurt? Via Fastned kwestie van registreren in de app (kan via iDeal mbt betaling), inpluggen en klaar. Geen laadpas oid nodig.
Heel slordig. Maar ze hadden het verlate druk om alle auto’s op te laden.....KrlGl schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:04:
Overigens wel slordig om zo af te leveren. Ik kreeg mijn id.3 met 100% mee
Goh wat slordig, mag je je dealer wel kwalijk nemen. Granny lader zit er niet standaard bij, dus als je die niet zelf hebt gekocht kan dat kloppen. Weet niet waar je woont maar je mag wel even aan de 11kw hangen hier.J.W schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:01:
Iemand nog een idee?
Dat je de granny er niet bij hebt had ik ook (wel mee besteld?). Die zijn overal op backorder is mij verteld...
Echt nodig is ie niet, maar voor als ik een keer in een huisje zit in de middle of nowhere zonder paal in de buurt, dan komt ie nog wel van pas. En ik dacht ook voor thuis tot de paal er is... Gelukkig kwam mijn laadpas dezelfde dag nog via de post.
Echt nodig is ie niet, maar voor als ik een keer in een huisje zit in de middle of nowhere zonder paal in de buurt, dan komt ie nog wel van pas. En ik dacht ook voor thuis tot de paal er is... Gelukkig kwam mijn laadpas dezelfde dag nog via de post.
[ Voor 92% gewijzigd door Ultraman op 01-01-2021 11:07 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Op zich heb ik we begrip voor de situatie, maar en geen laadpaal thuis, geen granny kabel en maar 80km range. Dat is mij wel wat te gortigUltraman schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:04:
Dat je de granny er niet bij hebt had ik ook (wel mee besteld?). Die zijn overal op backorder is mij verteld...
Gelukkig heb ik hem nu wel aan het laden gekregen. 2e Vattenfall paal deed het wel. Hij staat nu a 37km per uur op te laden
Inderdaad granny kabel is puur voor nood. Helaas was mijn laadpas naar het verkeerde adres gestuurd. En blijkt de prepaid kaart alleen maar bij allego en fastned te werken.Ultraman schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:04:
Vanochtend een Belgische allego geprobeerd met prepaid laadpas en dat werkt dus niet.
Waar is die dislike knop
Nou het is januari. Sales heeft zijn ding gedaan om alles in december op kenteken te zetten.
Ik ga er nu vanuit dat VW/PON alles op alles zet om te beginnen met puinruimen en als een malle de problemen gaat fixen.
Ik ga er nu vanuit dat VW/PON alles op alles zet om te beginnen met puinruimen en als een malle de problemen gaat fixen.
Heb je wel genoeg bereikbalkjes?
Als je straks gaat rijden: klimaatregeling uit, alleen stoel- en stuurverwarming aan. Scheelt erg veel in je verbruik met deze temperaturen.J.W schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 10:40:
[...]
Zal nog een nieuwere Vattenfall in de buurt proberen en anders uitwijken naar fastned. Maar die zit hier 20km vandaan
En met een SoC van 0% kun je nog ongeveer 10 km rijden...
Succes!
Geen idee, moet ik naar de auto lopen wat toch zeker 1 trap naar beneden is 😜.Simply1337 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:21:
Gisteren werkte het prima, kijk straks wel auto zal toch niet erg koud zijn.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Welkom bij de 12V bug club. Hij kan idd in een halve dag helemaal leeg lopen. En nee, dit is geen weinig voorkomende storing idd.Freakie1NL schreef op donderdag 31 december 2020 @ 19:14:
[Afbeelding]
Ik hoop dat je 'm eerder terug hebt dan ik. Ik had ook 200km gereden tot begin december ongeveer en sindsdien de auto niet meer gezien.
Happy New ID.X year everyone, op naar beter
3 balkjes dus dat is het niet. In ieder geval is de accu niet leeg 😜Simply1337 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:21:
1 cm = 10 mm = 10000 µm
De door ons wel bestelde trekhaak en granny kabel zaten er bij aflevering ook niet op en bij, maar dat werd keurig gemeld. Waren momenteel niet meer leverbaar en zodra weer beschikbaar wordt het alsnog in orde gemaakt.
In 2020 zijn er in Nederland 10.920 ID.3's en 2.297 ID.4's geregistreerd.
Zie https://kenteken.z6.web.core.windows.net
Wie durft een voorspelling te doen voor 2021?
Mijn voorspelling is een file van 15.000 auto's die moeten worden voorzien van een software update.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kFIwQOydPLolTemUyGDeUKzp.png?f=user_large)
Zie https://kenteken.z6.web.core.windows.net
Wie durft een voorspelling te doen voor 2021?
Mijn voorspelling is een file van 15.000 auto's die moeten worden voorzien van een software update.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kFIwQOydPLolTemUyGDeUKzp.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/FqpT5mwR2B0IepgCYoOYGIrl.png?f=user_large)
En toch zijn het er echt niet zoveel naar mijn mening.
maar om toch iets te noemen: We breken door de 75k. Gehele VAG groep. alle verkopen gecombineerd.
In Q3 gaan we sneller kunnen laden.
maar om toch iets te noemen: We breken door de 75k. Gehele VAG groep. alle verkopen gecombineerd.
[ Voor 11% gewijzigd door Simply1337 op 01-01-2021 15:18 ]
Er staan er waarschijnlijk ook 1000 bij verschillende dealers en leasemaatschappijen op naam i.v.m 8% bijtelling. Maar rijden nog niet.Simply1337 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:17:
En toch zijn het er echt niet zoveel naar mijn mening.
Overigens vandaag na de start hulp van gisteren weer prima gereden. Heen weg was vervelend want airco deed het niet i.v.m dus 12 volt spanning (hij was actief bij start, maar toen ik hem tijdelijk uitzette kreeg ik hem niet meer aan). Tussen bestemming opgeladen aan paal, en op terugweg weer zoals vanouds.
De ID4 handleiding (Engels):
https://1drv.ms/b/s!AmLzNN496FD1jhULygQJFdiEK6lI?e=mBt983
https://1drv.ms/b/s!AmLzNN496FD1jhULygQJFdiEK6lI?e=mBt983
[ Voor 15% gewijzigd door rednax2 op 01-01-2021 17:22 ]
[ID.4]
Sorry @Soeski als dit in de handleiding staat, even geen tijd gehad 😅
Maar hoe erg is tot 100% opladen, of 90? Kwam terug van Tilburg (205km op en neer) en had 35 km over .. had 82% / 320 km volgens de app bij vertrek. Heb toch liever wat meer speling
Maar hoe erg is tot 100% opladen, of 90? Kwam terug van Tilburg (205km op en neer) en had 35 km over .. had 82% / 320 km volgens de app bij vertrek. Heb toch liever wat meer speling
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Even zoeken in topic, is uitgebreid besproken,Boy schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:42:
(Het niet volledig opladen voorkomt degradatie van de accu, maar vaker opladen krijg je ook degradatie,

[ Voor 11% gewijzigd door vanderv op 01-01-2021 19:47 ]
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
90% zou ik me geen zorgen over maken, 100% kan ook gewoon als je de range een keer nodig hebt. Je moet de auto alleen niet dagen met zo’n hoge lading laten staan. Liefst kort voor vertrek naar 100% laden.Boy schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:42:
[ID.4]
Heeft de ID.4 1st (niet-MAX) nou ook draadloos laden voor de telefoon of niet? In de specs van de 1st editions staat van niet, maar alle nieuwe edities (Life, Family, etc.) hebben dat allemaal standaard. Foutje in de specs van de 1st edition of jammer, maar helaas?
Voor de ID.3 is het in elk geval dat laatste.
Ja herken ik. Ik heb nu vanuit de kofferbak (12v aansluiting) een snoertje naar voor gelegd om de draadloze lader mee te voeden..Kacang schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:08:
Heeft iemand anders ook last van het volgende?
Ingebouwde draadloos laden voor je telefoon is traag. Hij laad wel op maar best langzaam. Zodra je android auto wireless gaat gebruiken + navigeren wordt mijn telefoon best warm waardoor het laden ook niet snel genoeg meer wilt lukken waardoor de batterij achteruit loopt.
Als oplossing had ik bedacht dan neem ik een losse draadloze lader (heb ik ook in eerdere auto's gehad) die sneller draadloos kunnen laden. Maar er zit geen 12v aansluiting voorin dus ben je overgelegd aan de usb-C aansluiting. Deze levert weer niet genoeg stroom voor een draadloze fast charger.
Was benieuwd of iemand anders hier ook mee bezig is en een mooie oplossing heeft. Ik wil gewoon lekker mijn auto in kunnen stappen en full on draadloze android auto kunnen gebruiken terwijl de telefoon oplaad(draadloos).
Wellicht dat een iPhone wel oplaad met navigeren aan? Dan kan ik overwegen om een andere telefoon te nemen.
Niet heel sjiek, werkt wel.
https://www.volkswagen.nl...elgestelde-vragen/opladenBoy schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:42:
[ID.4]
Tot welk percentage moet ik de accu opladen?
Je kunt de accu van de ID. tot elk gewenst percentage opladen. De capaciteit wordt namelijk niet beïnvloed door gedeeltelijk laden, omdat de lithium-ion accu geen geheugeneffect heeft.
Toch zou ik het doen zoals door @Alfred66 omschreven. Ik heb hem hier standaard tot 80 staan, weet ik dat ik zeker 20% van de accu ga gebruiken zet ik hem voor vertrek naar de 100.
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:Kacang schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:24:
@DCWs bedankt voor jouw reactie. Kan je vertellen hoe je de kabel hebt lopen nu? Dan ga ik dat ook doen.
En heb je wellicht ook de lengte van de kabel die je gebruikt? Of nog beter een linkje naar het product
:strip_exif()/f/image/3LRyVsQZ90nPwUygO7k08P4V.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet ideaal dit. Stekker steekt uit moet dus oppassen met kofferbak volgooien.
:strip_exif()/f/image/pToxvRB8R8L5UzfXko7DtxIm.jpg?f=fotoalbum_large)
Losliggend kabeltje op de vloer is ook niet echt fijn. Echter voor mij geen probleem aangezien de 👶 toch nog niet met de voetjes op de grond komt.
Kabel zou onder de mat door kunnen, maar een krul kabel is dan niet handig...
:strip_exif()/f/image/GJ4SfapmQFCH7xTa2zUHAOxI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q2EOTj2CTgwXZ9YmpRCv1EHV.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit werkt prima, FaceID doet het ook in deze houder/positie. Met een automatische opdracht Flitsmeister automatisch laten starten bij Bluetooth verbinding. En gaan met die banaan!
Edit:
https://www.coolblue.nl/p...et-draadloos-opladen.html
Dit is de lader, verlengkabel had ik nog liggen dus geen linkje.
[ Voor 3% gewijzigd door DCWs op 01-01-2021 21:05 ]
De nummerplaat klap je zo in en uit met de hand. Is niet beveiligd. Dus kan iedereen doen die er langs loopt.7o9 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:39:
[...]
Zit er ergens een knop om je nummerplaat omlaag te klappen en prik je de 'trekhaak' er dan zelf in?
Bij mijn lease ID.3 had ik ook een steunhaak besteld maar daar is geen spoor van, ook niet in de communicatie van de LM. Hopelijk kan dat later bij de lokale VW dealer toegevoegd worden want ik kijk er niet naar uit om er voor naar Dordrecht te rijden.
En ja. De trekhaak ‘klik’ je er zelf in. Zit een bescherm stukje in die er even uit en klaar ben je. 1 minuut werk. Ps niet vergeten je sleuteltje eruit te halen.
:strip_exif()/f/image/0TQJwoprM5equQ9NMCBwobUn.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() |
@DCWs wauw, thanks man. Dit ga ik ook doen.
Even een lange USB c kabel aanschaffen en gaan met die 🍌.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/spO5ttrgNOgMOjEaXkDISkIA.jpg?f=user_large)
Ik gebruik zelf deze "houder" (zie foto). De brodit houder voor de ID.3. daar heb ik weer een kogel op zitten die dan in de draadloze lader klikt. Mijn lader is ongeveer het zelfde als die van jou.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/spO5ttrgNOgMOjEaXkDISkIA.jpg?f=user_large)
Ik gebruik zelf deze "houder" (zie foto). De brodit houder voor de ID.3. daar heb ik weer een kogel op zitten die dan in de draadloze lader klikt. Mijn lader is ongeveer het zelfde als die van jou.
AMARONE schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:44:
[...]
Is het vak in het laadruim nu ook opgevuld helemaal?
Ik snap niet zo goed wat jullie bedoelen met loze ruimte en vak helemaal gevuld. Ik ben denk ik een van de weinige, zo’n niet enige, waar de trekhaak bij afleveren er al onder zat.mcmiles schreef op donderdag 24 december 2020 @ 12:22:
[...]
Dank! Ik wacht nog op de steunhaak, zal januari worden volgens de dealer. Als het even kan willen ze het combineren met de software update, prima wat mij betreft. Steekt de steunhaak ver de auto in, d.w.z. in de kleine loze ruimte?
Dus ken de ‘oorspronkelijke situatie niet’.
Dit is hoe het bij mij zit, en heb dus een vak in de kofferbak waar de laadkabel in kan.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik dacht dat dit vak gevuld werd door de trekhaak, maar dat is dus niet zo. Prima dus. Thanks.DCWs schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:21:
[...]
[...]
Ik snap niet zo goed wat jullie bedoelen met loze ruimte en vak helemaal gevuld. Ik ben denk ik een van de weinige, zo’n niet enige, waar de trekhaak bij afleveren er al onder zat.
Dit is hoe het bij mij zit, en heb dus een vak in de kofferbak waar de laadkabel in kan.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dank DCW, ik zie dat het vak niet helemaal gevuld wordt, top. Mijn steunhaak wordt aanstaande vrijdag gemonteerd.DCWs schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:21:
[...]
[...]
Ik snap niet zo goed wat jullie bedoelen met loze ruimte en vak helemaal gevuld. Ik ben denk ik een van de weinige, zo’n niet enige, waar de trekhaak bij afleveren er al onder zat.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Deze week ook mijn witte ID.4 in ontvangst genomen. Super dikke bak. Ik heb echter wel 2 puntjes, ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem?
1. De buitenspiegels zijn bij mij wat buggy. Ik heb ze ingesteld op stoelprofiel 1, ik merk echter als ik soms de auto op slot doe en weer terug kom dat de spiegels anders afgesteld staan. Ik moet dan weer opnieuw mijn profiel indrukken om ze goed te zetten. Daarnaast werkt bij mij de "automatisch verstellen bij achteruit rijden" functie niet, ondanks dat deze wel aan staat in het menu. Er staat in de handleiding ook wel iets over het instellen van de spiegels voor achteruit rijden, maar dat lukt mij dus (blijkbaar) niet goed.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Gk4uPSxa4OVPjE4gUdt868dA.png?f=user_large)
2. Ik heb een rubber inlegbak bijbesteld voor in de kofferbak, deze past echter niet. Dit terwijl het wel een officiele ID.4 is. Bel maandag met de dealer, er was gisteren niemand aanwezig die mij kon helpen.
:strip_exif()/f/image/jHDso29CRn3ieWGiZHffDAkF.jpg?f=fotoalbum_large)
1. De buitenspiegels zijn bij mij wat buggy. Ik heb ze ingesteld op stoelprofiel 1, ik merk echter als ik soms de auto op slot doe en weer terug kom dat de spiegels anders afgesteld staan. Ik moet dan weer opnieuw mijn profiel indrukken om ze goed te zetten. Daarnaast werkt bij mij de "automatisch verstellen bij achteruit rijden" functie niet, ondanks dat deze wel aan staat in het menu. Er staat in de handleiding ook wel iets over het instellen van de spiegels voor achteruit rijden, maar dat lukt mij dus (blijkbaar) niet goed.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Gk4uPSxa4OVPjE4gUdt868dA.png?f=user_large)
2. Ik heb een rubber inlegbak bijbesteld voor in de kofferbak, deze past echter niet. Dit terwijl het wel een officiele ID.4 is. Bel maandag met de dealer, er was gisteren niemand aanwezig die mij kon helpen.
:strip_exif()/f/image/jHDso29CRn3ieWGiZHffDAkF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N46FNVH5HNPbWWzQ1pqF7wKl.jpg?f=fotoalbum_large)
Mbt punt 1: mij viel exact hetzelfde op. Rechter spiegel stond bij het wegrijden telkens naar beneden gericht, vermoedelijk omdat ik achteruit ingeparkeerd had. Versteld en verder nog geen aandacht aan besteed (sowieso de stoelgeheugens nog niet gebruikt). Zal vast een instelling (of bugje) zijn. Mocht je het opgelost hebben laat het vooral weten.II Stevow II schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:27:
Deze week ook mijn witte ID.4 in ontvangst genomen. Super dikke bak. Ik heb echter wel 2 puntjes, ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem?
1. De buitenspiegels ...
2. Ik heb een rubber inlegbak...
Mbt punt 2: Ik had ook de mat besteld maar die werd niet meegeleverd. Verkoper gaf al aan dat die niet goed zat ivm de dubbele bodem, en dat hij een andere voor me heeft besteld. Op de webshop van VW staat ook een aparte voor de dubbele bodem.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Hmm zou ik dan de verkeerde mat hebben ontvangen. Ik dacht dat de variabele bodem standaard was? (of is dit een 1st edition dingetje?)pietermx schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:42:
[...]
Mbt punt 2: Ik had ook de mat besteld maar die werd niet meegeleverd. Verkoper gaf al aan dat die niet goed zat ivm de dubbele bodem, en dat hij een andere voor me heeft besteld. Op de webshop van VW staat ook een aparte voor de dubbele bodem.
Edit: zojuist even in de configurator gekeken, de 1st heeft geen variabele bodem, maar de 1st MAX blijkbaar wel.
Ik heb inderdaad deze: https://shop.volkswagen.n...geruimte-mat-met-rand-id4
Maar ik zou dan deze moeten hebben: https://shop.volkswagen.n...inleg-id4-variabele-bodem
[ Voor 6% gewijzigd door II Stevow II op 02-01-2021 00:04 ]
De first heeft geen draadloos laden voor zover ik heb gemerkt met m'n iPhone XsGhost81 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:05:
Heeft de ID.4 1st (niet-MAX) nou ook draadloos laden voor de telefoon of niet? In de specs van de 1st editions staat van niet, maar alle nieuwe edities (Life, Family, etc.) hebben dat allemaal standaard. Foutje in de specs van de 1st edition of jammer, maar helaas?
Past deze niet gewoon in de laagste stand?II Stevow II schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:
[...]
Hmm zou ik dan de verkeerde mat hebben ontvangen. Ik dacht dat de variabele bodem standaard was? (of is dit een 1st edition dingetje?)
Edit: zojuist even in de configurator gekeken, de 1st heeft geen variabele bodem, maar de 1st MAX blijkbaar wel.
Maar ik zou dan deze moeten hebben: https://shop.volkswagen.n...inleg-id4-variabele-bodem
.
:strip_exif()/f/image/Sc83vAi1murJX3ZrYIQWMA78.jpg?f=fotoalbum_large)
Stand vanmorgen.
270 km bij 80% (dus 337 km bij 100%)
Rond de 120 gereden na een rit (nagenoeg alleen maar snelweg) van 205km bij ongeveer 5 graden. Weet niet of dit nuttige info is voor mensen hier, Maar wellicht leuk om te vergelijken.
Klopt best redelijk ivm EV-database.nl
Heb wel het gevoel dat het verschil van actieradius tussen ICE en BEV tov winter/zomer stuk groter is. Eens een artikel zoeken of dit idd zo is of alleen een gevoel omdat je makkelijker tankt met een ICE
[ Voor 17% gewijzigd door Boy op 02-01-2021 09:20 ]
Ik heb gewoonII Stevow II schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:
[...]
Hmm zou ik dan de verkeerde mat hebben ontvangen. Ik dacht dat de variabele bodem standaard was? (of is dit een 1st edition dingetje?)
Lijkt mij prima voor de 1st max.
Volgens mij verbruik je op de snelweg relatief aan de ICE iets meer. Klopt dat?Boy schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 08:55:
[Afbeelding]
Stand vanmorgen.
270 km bij 80% (dus 337 km bij 100%)
Rond de 120 gereden na een rit (nagenoeg alleen maar snelweg) van 205km bij ongeveer 5 graden. Weet niet of dit nuttige info is voor mensen hier, Maar wellicht leuk om te vergelijken.
Klopt best redelijk ivm EV-database.nl
Heb wel het gevoel dat het verschil van actieradius tussen ICE en BEV tov winter/zomer stuk groter is. Eens een artikel zoeken of dit idd zo is of alleen een gevoel omdat je makkelijker tankt met een ICE
...en waarom?
Denk eerder andersom, een ICE verbruikt veel meer op kleine stukjes...maar dat meer van "het omgekeerde is ook waar" Theo Maassen (c) 😁Younes schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:41:
[...]
Volgens mij verbruik je op de snelweg relatief aan de ICE iets meer. Klopt dat?
"Dat je in de winter minder ver komt op een enkele lading komt niet alleen door de accu, maar zeker ook door de verwarming van de auto. Een verbrandingsmotor zet maar een deel van de energie in benzine of diesel om in beweging. Een groot deel van de energie gaat verloren als warmte. Die warmte kan in de winter ook gebruikt worden om het interieur op een aangename temperatuur te brengen.
Een elektromotor produceert nauwelijks warmte. Uit natuurkundig oogpunt is dat heel efficiënt, maar het betekent wel dat je in de winter niet de motorwarmte kunt gebruiken om het interieur op te warmen."
Van https://www.anwb.nl/auto/...loed-is-op-je-actieradius
Blijkbaar is een BEV dus zoveel effiencter / ICE zo inefficiënt dat het verschil groter is
Kun je niet beter zoiets zoeken?DCWs schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:02:
[...]
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden:
[Afbeelding]
Niet ideaal dit. Stekker steekt uit moet dus oppassen met kofferbak volgooien.
[Afbeelding]
Losliggend kabeltje op de vloer is ook niet echt fijn. Echter voor mij geen probleem aangezien de 👶 toch nog niet met de voetjes op de grond komt.
Kabel zou onder de mat door kunnen, maar een krul kabel is dan niet handig...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit werkt prima, FaceID doet het ook in deze houder/positie. Met een automatische opdracht Flitsmeister automatisch laten starten bij Bluetooth verbinding. En gaan met die banaan!
Edit:
https://www.coolblue.nl/p...et-draadloos-opladen.html
Dit is de lader, verlengkabel had ik nog liggen dus geen linkje.
https://www.bol.com/nl/p/usb-c-adapter/9200000074769013/
of
https://nl.aliexpress.com/item/4001315034786.html
Mbt punt 2: eerste instantie even goed instellen door achteruit te zetten en spiegelknop op R te zetten.
Eenmaal ingesteld staat rechts bij normaal rijden goed en wanneer je zelfs 1x achteruit zet het in gedipt stand blijft totdat je 15kmh rijdt of auto op P zet. Dan komt m'n spiegel weer op normale waarde. Wel knop op R zetten
Eenmaal ingesteld staat rechts bij normaal rijden goed en wanneer je zelfs 1x achteruit zet het in gedipt stand blijft totdat je 15kmh rijdt of auto op P zet. Dan komt m'n spiegel weer op normale waarde. Wel knop op R zetten
En dat is dus juist het "probleem", je moet elke keer de knop op R zetten om te parkeren. Hopelijk komt er nog s/w waarin je dat automatisch kan laten doen.Simply1337 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:22:
Mbt punt 2: eerste instantie even goed instellen door achteruit te zetten en spiegelknop op R te zetten.
Verwacht het niet. Dat is al 20 jaar zo bij elke VW met deze uitrusting. Spiegels gewoon altijd in R (de spiegel instelling, niet de drive modeSoeski schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 11:40:
[...]
En dat is dus juist het "probleem", je moet elke keer de knop op R zetten om te parkeren. Hopelijk komt er nog s/w waarin je dat automatisch kan laten doen.
.
Ja, toen het nog fysieke knoppen waren kon dat, maar in de ID.3 dus niet. Die spiegelknop is softwarematig aangestuurd en staat dus elke keer in neutraal (geen stand).AkroBatik schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:12:
[...]
Verwacht het niet. Dat is al 20 jaar zo bij elke VW met deze uitrusting. Spiegels gewoon altijd in R (de spiegel instelling, niet de drive mode) laten staan. Als het goed is zou hij dan alleen naar beneden bewegen als je achteruit rijdt en weer goed gezet worden als je meer dan x KM/H rijdt.
Autoweek en haar lezers blijven toch grappig.
https://www.autoweek.nl/a...to-basics-volkswagen-id4/
Type aandrijving: voorwielen...
En dan in de reacties alleen maar kindjes die de auto van papa rijden en van alles en nog wat over het 'subsidie' bedrag voor leaserijders hebben. Zouden die gasten snappen dat 2/3de van de occasions voormalige lease auto's betreft?
Type aandrijving: voorwielen...
En dan in de reacties alleen maar kindjes die de auto van papa rijden en van alles en nog wat over het 'subsidie' bedrag voor leaserijders hebben. Zouden die gasten snappen dat 2/3de van de occasions voormalige lease auto's betreft?
Soeski schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:13:
[...]
Ja, toen het nog fysieke knoppen waren kon dat, maar in de ID.3 dus niet. Die spiegelknop is softwarematig aangestuurd en staat dus elke keer in neutraal (geen stand).

If it ain’t broken...
Mijn id.4 komt woensdag pas dus ging er vanuit dat het hetzelfde was gebleven.
Wel gelijk een vraag die ik niet begreep uit de handleiding, misschien dat hier iemand hier ervaring mee heeft.
Als ik het goed lees, kan je laadlocaties instellen die een aantal dingen in de gaten houden zoals, min en max charge. Ik wil mn laadpunt dus eigenlijk zo afstellen, dat hij minimaal tot 40% laad. En alleen met nachtstroom tot 80%. Dit zou moeten werken als ik het goed begrijp.
Maar stel dat ik wat verder wil rijden, hoe kan ik er nou voorzorgen dat hij slechts voor 1 nacht doorlaad tot 100%?
.
Ik blijf toch een moeilijke relatie houden met opladen. Heb vandaag geprobeerd bij een MAC te snelladen bij een vattenfall (43kw). Helaas lukte het weer niet.J.W schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 11:09:
[...]
Op zich heb ik we begrip voor de situatie, maar en geen laadpaal thuis, geen granny kabel en maar 80km range. Dat is mij wel wat te gortig
Gelukkig heb ik hem nu wel aan het laden gekregen. 2e Vattenfall paal deed het wel. Hij staat nu a 37km per uur op te laden
Is het iemand anders wel gelukt bij de Mac te snelladen?
Ik lees in de comments nergens dat het kindjes zijn en ook gaat het in de comments niet over subsidies voor leaserijders...?Freakie1NL schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:27:
Autoweek en haar lezers blijven toch grappig.
Verkeerde review gequote denk ik, die comments staan er inderdaad allemaal niet.jarno1974t schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:48:
[...]
Ik lees in de comments nergens dat het kindjes zijn en ook gaat het in de comments niet over subsidies voor leaserijders...?
Die heb ik eerst geprobeerd. Echter de usb-c voorin geeft te weinig spanning voor de oplader.niki_lauda schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 10:00:
[...]
Kun je niet beter zoiets zoeken?
https://www.bol.com/nl/p/usb-c-adapter/9200000074769013/
of
https://nl.aliexpress.com/item/4001315034786.html
Dus een tijdje achterin (middenconsole tussen de voorstoelen) gehad, alleen vrouwlief had er tas op/tegenaan gezet en is het stekkertje gebroken. Kon met veel pijn en moeite de aansluiting er nog uitkrijgen... 😬
Misschien hoort de vraag ook in het grote laadpassen topic plaats maar heeft één van jullie Shuttle van Volkswagen al eens geprobeerd? Het lijkt me ontzettend duur, snapt iemand dit stukje marketing? Ze willen het elektrisch rijden toch promoten?
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Ik heb een offerte aangevraagd, werd me aangeboden bij de aanschaf van ID.3. Offerte was echt out of range tov offertes van andere leveranciers.wheli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:33:
Misschien hoort de vraag ook in het grote laadpassen topic plaats maar heeft één van jullie Shuttle van Volkswagen al eens geprobeerd? Het lijkt me ontzettend duur, snapt iemand dit stukje marketing? Ze willen het elektrisch rijden toch promoten?
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik denk zomaar dat het een Pon-vriendje is, of dat Pon er een belang in heeft.wheli schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:33:
Ik vind het een schande dat wij geen WeCharge pas kunnen bestellen.
(Nog los van het feit dat we niet in aanmerking komen voor enige compensatie voor onze ongemakken)

Nee dit was hem, maar blijkbaar doet AW wel aan moderatie. Want de betreffende comments zijn verwijderd.Soeski schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:05:
[...]
Verkeerde review gequote denk ik, die comments staan er inderdaad allemaal niet.
Ligt eerder aan je laadpaal denk ik. Wel gebruik je? Mijn ervaring is dat NewMotion (Shell Recharge) nagenoeg overal werkt.J.W schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:39:
[...]
Ik blijf toch een moeilijke relatie houden met opladen. Heb vandaag geprobeerd bij een MAC te snelladen bij een vattenfall (43kw). Helaas lukte het weer niet.
Shuttel is van Pon idd, daar heeft VW niets mee te maken. Tja en die compensatie dat gaat echt niet gebeuren in NL. Het is wel bijzonder hoe groot de invloed van de importeur is in dit soort situaties.KrlGl schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:54:
[...]
Ik denk zomaar dat het een Pon-vriendje is, of dat Pon er een belang in heeft.
Ik vind het een schande dat wij geen WeCharge pas kunnen bestellen.
(Nog los van het feit dat we niet in aanmerking komen voor enige compensatie voor onze ongemakken)
Denk dat ik voor zoiets ga om een USB stick met muziek aan te kunnen sluiten:
USB-C 90 graden naar USB A Female
En zoiets om de telefoon op te laden, maar dan liefst nog wat korter dan 1 meter:
USB-C 90 graden naar USB-C 90 graden
@DCWs misschien dat zo'n kabel ook wat 'tas-bestendiger' is
Verder... weten we zeker dat de USB-C poorten voorin te weinig Ampere leveren? Mijn ervaring is dat je echt wel goede kabels moet gebruiken om goed snel te kunnen laden. Die van de Action bijvoorbeeld zijn vaak niet goed genoeg (en snel stuk).
Ultra plat spul is er ook nog, maar daar staat me de afwerking niet echt aan en het is wel erg kwetsbaar lijkt me:
superflat
Trouwens, met zo'n hoekaansluiting (2e link) is hij ook nog vrij netjes vanaf de achterste USB-C (die voor de achterbank bedoeld zijn) naar voren te leiden.
Zit ook nog met de gedachte te spelen om een draadloos oplaadstation in het vak te verwerken (omdat de ID-4 1st niet-MAX geen draadloos laden heeft).
Het rooster middenin voorin (onder het scherm) zit trouwens ook vrij gunstig voor een telefoonhouder met vent aansluiting. Zoiets link.
En zoiets om de telefoon op te laden, maar dan liefst nog wat korter dan 1 meter:
Verder... weten we zeker dat de USB-C poorten voorin te weinig Ampere leveren? Mijn ervaring is dat je echt wel goede kabels moet gebruiken om goed snel te kunnen laden. Die van de Action bijvoorbeeld zijn vaak niet goed genoeg (en snel stuk).
Ultra plat spul is er ook nog, maar daar staat me de afwerking niet echt aan en het is wel erg kwetsbaar lijkt me:
superflat
Trouwens, met zo'n hoekaansluiting (2e link) is hij ook nog vrij netjes vanaf de achterste USB-C (die voor de achterbank bedoeld zijn) naar voren te leiden.
Zit ook nog met de gedachte te spelen om een draadloos oplaadstation in het vak te verwerken (omdat de ID-4 1st niet-MAX geen draadloos laden heeft).
Het rooster middenin voorin (onder het scherm) zit trouwens ook vrij gunstig voor een telefoonhouder met vent aansluiting. Zoiets link.
Vandaag mijn eerste iPhone in ontvangst mogen nemen. Ondertussen alle apps geïnstalleerd en zojuist apple carplay geactiveerd op de ID.3. maar zowel bekabeld als draadloos zie ik alleen maps welke ik kan gebruiken. Links zie ik een smalle strook met 2 kleine app icoontjes en daar onder een menu knop. Maar waar ik ook op druk Carplay blijft in maps waardoor ik dus geen andere apps kan gebruiken. Heeft iemand dit al eerder gehad of weet iemand de oplossing?
Heb je je telefoon al eens opnieuw opgestart? Dat helpt bij mij wel eens in de eGolf. CarPlay wordt tenslotte aangestuurd door je telefoon.Kacang schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:50:
Vandaag mijn eerste iPhone in ontvangst mogen nemen. Ondertussen alle apps geïnstalleerd en zojuist apple carplay geactiveerd op de ID.3. maar zowel bekabeld als draadloos zie ik alleen maps welke ik kan gebruiken. Links zie ik een smalle strook met 2 kleine app icoontjes en daar onder een menu knop. Maar waar ik ook op druk Carplay blijft in maps waardoor ik dus geen andere apps kan gebruiken. Heeft iemand dit al eerder gehad of weet iemand de oplossing?
Je ziet in Carplay alleen apps die ondersteund worden. Maps, Flitsmeister, Spotify, Apple Kaarten en zo nog een paar. Lang niet alle apps op je iphone in ieder geval
In mijn vorige auto, Golf 7 had ik een SDC-card vol met muziek, ik heb daar nu deze adapter voor gekocht. USB-C naar SD en erg compact. https://www.bol.com/nl/p/...3MnAMCEAQYCCABEgIhBPD_BwE
Geld datzelfde voor android auto?jarno1974t schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:56:
Je ziet in Carplay alleen apps die ondersteund worden. Maps, Flitsmeister, Spotify, Apple Kaarten en zo nog een paar. Lang niet alle apps op je iphone in ieder geval
Ik moet er nog helemaal induiken hoor maar het lijkt mij best lastig als je WAZE en Spotify draait op Android auto en vervolgens iets met de Id software wil doen wat met spraakherkenning niet werkt.
Ja, dat heb ik nu dus ook. Eerst in een Golf GTE, nu Passat GTE. Vind het alleen geen fijn idee dat het zo omhoog steekt. De aansluiting lijkt wat kwetsbaar. Ik wil daarom die SD kaart of USB stick aansluiten via een adapterkabeltje met een hoek-aansluiting.mcmiles schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:23:
In mijn vorige auto, Golf 7 had ik een SDC-card vol met muziek, ik heb daar nu deze adapter voor gekocht. USB-C naar SD en erg compact. https://www.bol.com/nl/p/...3MnAMCEAQYCCABEgIhBPD_BwE
Maar goed, misschien eerst maar de auto eens in real-life ervaren voordat ik kabeltjes/adapters ga bestellen.
Wordt mijn sympathie voor Tesla toch weer wat groter van. Heel vervelend dat zo'n importeur zo veel (slechte) invloed heeft.Alfred66 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:05:
[...]
Shuttel is van Pon idd, daar heeft VW niets mee te maken. Tja en die compensatie dat gaat echt niet gebeuren in NL. Het is wel bijzonder hoe groot de invloed van de importeur is in dit soort situaties.
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Kan je foto’s posten als je een draadloos laden vak hebt gemaakt?Ghost81 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:14:
Denk dat ik voor zoiets ga om een USB stick met muziek aan te kunnen sluiten:
superflat
De link naar die telefoonhouder is er 1 die ik niet zou bestellen, die gaat snel stuk
Heb vandaag m'n accu leeggereden. Kom uit op 24kwh/100km met een gem van 80 kmh. (115 op cruise)3-5 graden. Dus eh. 325 km bij 100%? Dat was ook ongeveer m'n verwachting. Trager rijden zal me verder brengen dan 350.. Kleinere velgen dan 21 zal ook paar procent helpen. Dit was een comfort run. Goed genoeg, wat zou een versie met warmtepomp doen, dat is nu wat ik afvraag
[ Voor 17% gewijzigd door Simply1337 op 02-01-2021 23:04 ]
En dat mirror dip issue ook al opgemerkt.. Dat R continu wordt gereset/uitgeschakeld. Yup, maar voor de rest.. Wat een gestoord krappe draaicirkel heeft de id.4 belachelijk bijna.
Ik heb precies dezelfde. Wat voor draadloze lader heb je er bij?Kacang schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 21:16:
@DCWs wauw, thanks man. Dit ga ik ook doen.
[Afbeelding]
@sadni ik gebruik deze.
https://eu.ipitaka.com/products/magez-mount-qi
Kan wel alleen gebruikt worden met een case van hun.
En deze heb ik dan van Brodit. Die zit op de Brodit houder en de draadloze lader op deze bal
https://www.amazon.nl/Bro...voor-Garmin/dp/B0028761GK
https://eu.ipitaka.com/products/magez-mount-qi
Kan wel alleen gebruikt worden met een case van hun.
En deze heb ik dan van Brodit. Die zit op de Brodit houder en de draadloze lader op deze bal
https://www.amazon.nl/Bro...voor-Garmin/dp/B0028761GK
Mijn uitdaging is thuis nog geen laadpaal heb, de nieuwe laadpas ligt nog op werk dus ben afhankelijk van apps met creditcard en publieke laadpalen.Electromonkey schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:45:
[...]
Ligt eerder aan je laadpaal denk ik. Wel gebruik je? Mijn ervaring is dat NewMotion (Shell Recharge) nagenoeg overal werkt.
Tot nu toe doet het merendeel niet voornamelijk omdat ze nog niet met app kunnen werken. Dus de laadpas zal dat we oplossen.
Schrok alleen dat snelladen ook niet werkt en twijfel of mijn id4 wel goed is. Daarom de vraag of iemand met zijn/haar idX wel heeft kunnen laden bij Macdonalds.
Ik hoor eigenlijk in het E-Niro topic thuis, maar kan toch even niet nalaten te reagerenJ.W schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 13:39:
[...]
Ik blijf toch een moeilijke relatie houden met opladen. Heb vandaag geprobeerd bij een MAC te snelladen bij een vattenfall (43kw). Helaas lukte het weer niet.
Volgens mij heb je het hier over de Efacec laders bij de Mac? Die zijn voorzien van 3 typen kabels, CCS DC, CHaDeMo DC en Type 2 AC. Omdat jij het zo specifiek 43kw noemt zou het kunnen dat je de Type 2 AC gebruikt hebt? De 43KW op deze Efacec laders is gemaakt specifiek voor de Renault Zoë. Alle andere auto’s maken gebruik van CCS of CHaDeMo.
Jouw auto heeft ook CCS, je gebruikt dan op je auto ook de onderste 2 pinnen.
Had bij fastened een issue waarbij het niet kon starten met opladen totdat ik de lader handmatig druk uitoefende. Toen pas maakte het een 'goede' connectie en begon het te laden. Handjes los en geen problemen meer
[ Voor 71% gewijzigd door Simply1337 op 03-01-2021 09:28 ]
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.