Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 47 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:27:
[...]

Dan heb je wel een erg fanatiek koffiezetapparaat.. :+

Volgens mij stopt de lader wanneer er minder dan 3A beschikbaar is. Dat is het minimum dat de auto nodig heeft. Kennelijk staat jouw gridlimiet te laag, want ik kan mij niet voorstellen dat je in de rest van je huis zo maar 21A trekt... tenzij je alle grootverbruikers aan hebt tegelijkertijd.
Dit is hoe het staat ingesteld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFbCQwicfFQwUUp9RJ422f8FBqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dsgy9n8bekxgxgMtDB5V1R6x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWNIGMuNFagdCenljQr9olpChYo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uTTKi5NDyXVyGvqCOQsx30Tq.jpg?f=fotoalbum_large

Weet nog niet wat er niet goed kan zijn...nog aan het kijken

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:48:
[...]

Dit is hoe het staat ingesteld:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Weet nog niet wat er niet goed kan zijn...nog aan het kijken
Zitten je CT’s goed? Zo niet, dan meet de Zappi niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

jdbiggelaa schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:50:
[...]

Zitten je CT’s goed? Zo niet, dan meet de Zappi niet correct.
Dat vroeg Zappi ook net toevallig. Ik heb geen idee waar die zitten en wat het zijn eigenlijk. Ik heb dit laten installeren om hier niet over te hoeven nadenken eigenlijk :p

Ga maar eens wat foto's sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:57:
[...]

Dat vroeg Zappi ook net toevallig. Ik heb geen idee waar die zitten en wat het zijn eigenlijk. Ik heb dit laten installeren om hier niet over te hoeven nadenken eigenlijk :p

Ga maar eens wat foto's sturen.
Dat kan je in de zappi zelf zien. Als er een negatief wattage staat zit de CT klem op de kop. Maar jij had maar 1 fase toch? Dan kan je ook in de app kijken of je negatief kW hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

theHoff schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:05:
[...]

Dat kan je in de zappi zelf zien. Als er een negatief wattage staat zit de CT klem op de kop. Maar jij had maar 1 fase toch? Dan kan je ook in de app kijken of je negatief kW hebt staan.
Hmm, is me niet opgevallen. De grafieken zouden dan ook iets van teruggaaf moeten zien of zo en daar lijkt gewoon prima verbruik te staan. Ik heb de auto nu niet aan het laadpunt hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:28
@Boy

De instellingen staan verkeerd om. Grit limit is altijd hoger of gelijk aan device.

Anders even naar het andere topic.. het grote thuisladen...

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

vanderv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:42:
@Boy

De instellingen staan verkeerd om. Grit limit is altijd hoger of gelijk aan device.

Anders even naar het andere topic.. het grote thuisladen...
pfff, dit gedoe wil je toch niet...ik ben een software tweaker die soms iets met Pi's doet, maar verder geen hardware tweaker xD

Ik ga eens in dat topic kijken dan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:45:
[...]

pfff, dit gedoe wil je toch niet...ik ben een software tweaker die soms iets met Pi's doet, maar verder geen hardware tweaker xD

Ik ga eens in dat topic kijken dan inderdaad.
jouw grid instelling, is de waarde van de hoofdzekering. Device waarde is de waarde van de zekering van de Zappi.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06
Ik verbaas me echt over de software. Het is zo enorm traag, en werkt zo niet intuïtief. Vanuit CarPlay je radio aanzetten en terug kost bijna 10 kliks.

Iets anders wat me irriteert: Bij de CC is pijltje omhoog/omlaag snelheid omhoog omlaag, bij de audio is pijltje naar links/rechts volume omhoog/omlaag. Ik grijp de hele tijd mis.

Wordt allemaal vast nog aangepast in de software, maar dit zijn allemaal van die zaken die op voorhand niet per se meer moeite kosten om in orde te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
--Christiaan-- schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:44:
Ik verbaas me echt over de software. Het is zo enorm traag, en werkt zo niet intuïtief. Vanuit CarPlay je radio aanzetten en terug kost bijna 10 kliks.

Iets anders wat me irriteert: Bij de CC is pijltje omhoog/omlaag snelheid omhoog omlaag, bij de audio is pijltje naar links/rechts volume omhoog/omlaag. Ik grijp de hele tijd mis.

Wordt allemaal vast nog aangepast in de software, maar dit zijn allemaal van die zaken die op voorhand niet per se meer moeite kosten om in orde te maken.
Wat voor auto en welke software versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Freakie1NL schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:53:
Geniet ervan. Zag dat de niet 1st edities inmiddels met WP te bestellen zijn. Heeft die van jou dat?
Geen idee eerlijk gezegd. Vermoed dus van niet, maar ik ben zelf ook wel benieuwd. Kun je dat ergens aan zien? Bepaald onderdeel onder de klep welke te zien moet zijn of een specifieke zekering die er dan in zit?
Moet zeggen als ik had geweten dit jaar nog een Business te kunnen rijden had ik dat gedaan (betalen voor velgen zo'n onzin). Maar ben aan de andere kant stiekem ook wel blij met de Plus velgen. :)
Was voor mij ook een verrassing. Ik ben de een na laatste week van november naar de dealer gegaan voor een offerte. Omdat er een laatste meeting aan kwam op de zaak of ik nou mocht leasen de ja of de nee. Dus goed beslagen ten ijs dacht ik: offerte halen van een Golf Station en een ID.3 1st Plus. Dus ik zit daar met de verkoper een ID.3 1st Plus te bespreken begint hij ineens over de Business en de Life. Ik had nog geen idee dat die er al waren. Vrijwel geen verschil met de Plus qua uitrusting zei hij, geen lichtmetaal maar verder konden we geen grote punten ontdekken. Dus offerte van een blauwe ID.3 Business gedaan.

Uiteindelijk is de auto weer ergens anders besteld (blijkbaar een preferred supplier op het werk). Wel datzelfde model en kleur. Is allemaal rap gegaan na de vergadering waarbij de "ja" is gegeven.

Een 1st Plus of een Business... Ik zou met allebei even blij zijn geweest :)
Geniet ervan. Rijden is echt top! Dat zit wel goed. Je zal verbaasd zien hoe de auto niet als +1700kg aanvoelt.
Gaan we zeker doen. Rijdt uitstekend, vooral comfortabel, vandaag al twee uur in vertoeft. Is even wat anders dan de Polo, die overigens ook prima rijd. Gewicht valt inderdaad niet op tijdens het rijden. Met remmen merk je dat met gewicht op stap bent, maar stoppen doet ie ook heel goed.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Klumpenator
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
https://link.marktplaats.nl/m1646043797

Zou dit de eerste tweedehands ID.4 zijn die aangeboden wordt? Zelfs sneller dan die van mij geleverd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

The Klumpenator schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:02:
https://link.marktplaats.nl/m1646043797

Zou dit de eerste tweedehands ID.4 zijn die aangeboden wordt? Zelfs sneller dan die van mij geleverd wordt...
Lol, hij gaat voor de 1st Max Achteraf blijkbaar en verkoopt de huidige. Kun je idd gewoon de aanschafwaarde voor vragen...komt ook niet snel voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Mijn ID.3 heeft vooral stil gestaan en het is natuurlijk heel nat geweest maar ik vind het toch opvallend hoe sterk met name de voorruit beslagen is.

Het duurt ook erg lang voordat deze met de blower (2e icoon van 'classic climate') opgeklaard is. De 'clear view' setting (geloof dat het zo heet, eerste icoon uit 'smart climate') lijkt erg weinig te doen.

Neveneffect van rijden met een deels beslagen voorruit waren achtereenvolgens meldingen dat front assist, lane assist en verkeersbordherkenning niets werkten.

Iemand een idee hoe je de voorruit het snelst 'schoon' krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
7o9 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:24:
Mijn ID.3 heeft vooral stil gestaan en het is natuurlijk heel nat geweest maar ik vind het toch opvallend hoe sterk met name de voorruit beslagen is.

Het duurt ook erg lang voordat deze met de blower (2e icoon van 'classic climate') opgeklaard is. De 'clear view' setting (geloof dat het zo heet, eerste icoon uit 'smart climate') lijkt erg weinig te doen.

Neveneffect van rijden met een deels beslagen voorruit waren achtereenvolgens meldingen dat front assist, lane assist en verkeersbordherkenning niets werkten.

Airco aan en kiezen voor de ontwazem stand? (Vaak ook aangeduid met het woordje Max erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54

Ik herken wel wat je zegt. Na kerst (vier dagen stil staan buiten) was de voorruit van binnen helemaal beslagen en het duurde echt lang voor dit opgelost was. Met de MAX stand links bij de verlichting aan dus - de Smart Climate stand had totaal geen effect en ging veel minder hard blazen ook. Daar ben ik dus niet op gaan wachten. Waarom de auto van binnen zo nat was - geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16

Ik heb er al 6000km op zitten in 7 weken en het valt mij ook op hoe snel de voorruit beslaat. Soms ook na al een tijdje gereden te hebben. Lijkt wel of de airco het niet 'echt' doet als die niet hoeft te koelen.

Opzich is ie best snel weer schoon als je links van het stuur op 'max' drukt. Alleen drukt die tering herrie wel een beetje op de rust in zijn EV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 13:49
GeeMoney schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:14:
[...]

Airco aan en kiezen voor de ontwazem stand? (Vaak ook aangeduid met het woordje Max erbij)
Ik gebruik regelmatig de MAX stand links op het dashboard, wat uitstekend werkt. Geen klachten verder over de ontwaseming. Gebruikt wel aardig wat stroom, eenmaal ontwasemend zet ik hem uit, en gebruik ik het classic menu. Warme lucht is vaak dan voldoende, airco niet altijd nodig. Verder geen last van vocht oid. Althans in de 8 weken dat ik er nu in rij.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Is het niet handiger om de standkachel functie te gebruiken ipv volle kracht verwarmen nadat je wegrijdt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Weet iemand hoe ik de ID.4 moet instellen om automatisch contact te maken met mijn iPhone via bluetooth, hij wel gekoppeld maar moet elke keer handmatig aanmelden als ik de auto instap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06
vanderv schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:10:
[...]

Wat voor auto en welke software versie?
ID3, laatste software versie (die met CarPlay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rouzbeh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-12-2021
Replay256 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:51:
Weet iemand hoe ik de ID.4 moet instellen om automatisch contact te maken met mijn iPhone via bluetooth, hij wel gekoppeld maar moet elke keer handmatig aanmelden als ik de auto instap.
Carplay gebruiken, dan maakt ie automatisch verbinding zodra je instapt. Op je iPhone, instellingen>Algemeen>Carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Rouzbeh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:37:
[...]

Carplay gebruiken, dan maakt ie automatisch verbinding zodra je instapt. Op je iPhone, instellingen>Algemeen>Carplay
Thanks Dus je moet Carplay gebruiken om de telefoon optie te gebruiken? Het is niet mogelijk om beide te gebruiken, CarPlay gaat over Wifi en Telefoon op de ID.4 gaat over bluetooth zou toch beide moeten werken toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-07 20:45
Telefoonfunctie zit ook in Carplay

Dus dubbel verbinden is niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb het hier nog niet terug kunnen vinden, maar heeft iemand een idee waar ik de automatische bordenherkenning kan uitzetten in de ID.4? Wat een verschrikkelijk slechte feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
RadiQal schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:20:
Ik heb het hier nog niet terug kunnen vinden, maar heeft iemand een idee waar ik de automatische bordenherkenning kan uitzetten in de ID.4? Wat een verschrikkelijk slechte feature.
Wat is er mis met de bordherkenning? Die werkt prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Soeski schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:30:
[...]

Wat is er mis met de bordherkenning? Die werkt prima toch?
Gister traject retour Breda-Eindhoven gereden, waarbij er een aantal keer (tijdsgebonden) van 100 naar 130 gegaan moest worden. De ID.4 had dit nog totaal niet in de gaten, waardoor voor 19.00 de cruisecontrol ik denk 3 of 4 keer van 100 naar 130 is gegaan. Dat is vervelend, vooral als je op de linkerbaan rijdt met mensen achter je. Vanaf 19.00 heb ik wel goed op 135 (cc) door kunnen rijden.

Ook op een 80 weg, waarbij er 30 of 60 borden aan de naastgelegen ventweg staan, worden deze borden herkent en wordt er best wel ferm door de auto afgeremd naar 30 of 60.

[ Voor 5% gewijzigd door RadiQal op 30-12-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Replay256 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:43:
[...]

Thanks Dus je moet Carplay gebruiken om de telefoon optie te gebruiken? Het is niet mogelijk om beide te gebruiken, CarPlay gaat over Wifi en Telefoon op de ID.4 gaat over bluetooth zou toch beide moeten werken toch.
Ik had m verbonden via Carplay en toen wilde ik media via BT doen, wilde hij Carplay uitschakelen. Maar wss omdat telefoon via BT gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

RadiQal schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:35:
[...]

Gister traject retour Breda-Eindhoven gereden, waarbij er een aantal keer (tijdsgebonden) van 100 naar 130 gegaan moest worden. De ID.4 had dit nog totaal niet in de gaten, waardoor voor 19.00 de cruisecontrol ik denk 3 of 4 keer van 100 naar 130 is gegaan. Dat is vervelend, vooral als je op de linkerbaan rijdt met mensen achter je. Vanaf 19.00 heb ik wel goed op 135 (cc) door kunnen rijden.

Ook op een 80 weg, waarbij er 30 of 60 borden aan de naastgelegen ventweg staan, worden deze borden herkent en wordt er best wel ferm door de auto afgeremd naar 30 of 60.
Dit gedrag heb ik ook gemerkt. Ik heb gisterenavond even in de auto wat zitten kijken in de menu's en volgens mij zit het als je in ACC menu kijkt een optie. Zal zo even kijken als je het niet gevonden krijgt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
RadiQal schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:35:
[...]

Ah! Je haalt de verkeersbordherkenning door de war met trajectvoorspelling. Je kan prima verkeersborden laten herkennen zonder dat de auto er op reageert. RTFM :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:41:
[...]

Ah! Je haalt de verkeersbordherkenning door de war met trajectvoorspelling. Je kan prima verkeersborden laten herkennen zonder dat de auto er op reageert. RTFM :+
Ben ermee bezig maar het is me een boekwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arienel
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-04-2024
Het is misschien al voorbij gekomen maar hoe werkt het dan wireless?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
nog 1 nachtje...

iemand die een online versie van de id.4 handleiding?

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
Simply1337 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:48:
nog 1 nachtje...

iemand die een online versie van de id.4 handleiding?
Nog 0 nachtjes, vandaag ID.4 1st Max op de stoep :-) Geen handleiding gevonden, vreemd dat de VW site nog steeds aangeeft dat deze tijdelijk niet beschikbaar zijn...:

https://www.volkswagen.nl/service/pechhulp/instructieboekje

Voor geen enkel model / jaar wat dan ook... 8)7 :?

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pietermx schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:50:
[...]

Nog 0 nachtjes, vandaag ID.4 1st Max op de stoep :-) Geen handleiding gevonden, vreemd dat de VW site nog steeds aangeeft dat deze tijdelijk niet beschikbaar zijn...:

https://www.volkswagen.nl/service/pechhulp/instructieboekje

Voor geen enkel model / jaar wat dan ook... 8)7 :?
ik zie dat mn auto 2021 modeljaar is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
Boy schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:36:
[...]

Ik had m verbonden via Carplay en toen wilde ik media via BT doen, wilde hij Carplay uitschakelen. Maar wss omdat telefoon via BT gaat
klopt, dat gaat idd niet. Als je Carplay activeert kan je niet ook nog es een parallel verbinding opzetten via Bluetooth.

Maar waarom zou je dat überhaupt willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
https://userguide.volkswagen.de/public/vin/login/nl_NL

linkje gevonden..maar mijn VIN is niet gevonden >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Zelfde met mijn VIN :/

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
jarno1974t schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:54:
[...]

klopt, dat gaat idd niet. Als je Carplay activeert kan je niet ook nog es een parallel verbinding opzetten via Bluetooth.

Maar waarom zou je dat überhaupt willen?
In mijn geval wil ik CarPlay gebruiken voor media/podcasts en de telefoon functionaliteit van de ID4. Omdat je dan niet elke keer CarPlay hiervoor moet gebruiken/opstarten. ID4 vind ik al niet prettige in gebruik.

Over niet prettige gesproken, ik vind het echt ongelooflijk dat je bij een 12 inch scherm als je bijvoorbeeld radio aan luisteren bent je dan in je telefoon menu zit en je wilt dan van zender veranderen je geen scherm/pop-up krijgt met de info op welke je zender je zit. Het is een wilde gok als je van een zender veranderd want je weet niet waar je op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
pietermx schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:21:
Tip voor de ondernemers / ZZP'ers hier: Vergeet niet de MIA aan te vragen binnen 3 maanden na aangaan van de koopovereenkomst. Als je geen eHerkenning hebt kan 't even duren aangezien je die eerst nog moet regelen.
Ik had 25-9 mijn handtekening gezet voor laadpaal en de andere partij op 19-10. In m'n hoofd had ik dus drie maanden de tijd vanaf 19-10 maar nu ging ik vandaag de aanvraag doen en stuitte ik er op dat er op overeenkomst alleen mijn ingevulde datum staat van 25-09. Ik vrees dat dat nu toch geldt als datum opdracht en ik nu vijf dagen te laat ben :X

Contact opgenomen en hoor het nog, maar ik ga er nu vanuit dat ik 900€ heb laten liggen..

Ik wilde 'm al eerder keer aanvragen maar toen eerst dus eherkenning aanvragen idd. Duurde niet heel lang voor niveau 1 maar zorgde er wel voor dat het weer ff wegzakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
eitje84 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:29:
[...]

Ik heb er al 6000km op zitten in 7 weken en het valt mij ook op hoe snel de voorruit beslaat. Soms ook na al een tijdje gereden te hebben. Lijkt wel of de airco het niet 'echt' doet als die niet hoeft te koelen.

Opzich is ie best snel weer schoon als je links van het stuur op 'max' drukt. Alleen drukt die tering herrie wel een beetje op de rust in zijn EV :)
Hier nog geen last van gehad. Ik heb wel al gehad dat de airco bij mij koude lucht blaast en bij de bijrijder heel warme lucht. Ik denk dat er dus ook met de airco/voorruit af en toe een software hikjes opspeelt waardoor het nog niet perfect werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Hertog_Martin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:15:
[...]

Ik had 25-9 mijn handtekening gezet voor laadpaal en de andere partij op 19-10. In m'n hoofd had ik dus drie maanden de tijd vanaf 19-10 maar nu ging ik vandaag de aanvraag doen en stuitte ik er op dat er op overeenkomst alleen mijn ingevulde datum staat van 25-09. Ik vrees dat dat nu toch geldt als datum opdracht en ik nu vijf dagen te laat ben :X

Contact opgenomen en hoor het nog, maar ik ga er nu vanuit dat ik 900€ heb laten liggen..

Ik wilde 'm al eerder keer aanvragen maar toen eerst dus eherkenning aanvragen idd. Duurde niet heel lang voor niveau 1 maar zorgde er wel voor dat het weer ff wegzakte.
Gewoon invullen, heb het idee dat die 3 maanden niet bijzonder strikt gehanteerd wordt...

En anders zou je nog kunnen overwegen een nieuwe overeenkomst aan te vragen bij de dealer / leverancier, tenminste als er nog niet geleverd is.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

De ID4 trekt wel de aandacht hoor. Hij staat hier voor de deur en met regelmaat stoppen voorbijgangers om eens even kijkje te nemen. Sommigen lopen zelfs om de auto heen. Zojuist een andere ID4 onderweg tegengekomen. Bestuurder die even zwaaide. Grappige gewaarwording. Alsof je een exoot voor de deur hebt staat. 😁

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Younes schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:53:
De ID4 trekt wel de aandacht hoor. Hij staat hier voor de deur en met regelmaat stoppen voorbijgangers om eens even kijkje te nemen. Sommigen lopen zelfs om de auto heen. Zojuist een andere ID4 onderweg tegengekomen. Bestuurder die even zwaaide. Grappige gewaarwording. Alsof je een exoot voor de deur hebt staat. 😁
Morgen word de mijne(Lease) gebracht.

Ik woon net over de grens in België en de laadpaal thuis is er voorlopig nog niet dus hij gaat aan de publieke Belgische laadpaal in het dorp.

Ik verwacht dat de auto ook wel de nodige aandacht zal krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik zag gisteren voor het eerst een blauwe ID.4 rijden. Opvallende en moderne verschijning hoor! Ik snap wel dat ie de aandacht trekt. Had ik met de ID.3 overigens ook. Inmiddels is de buurt er aan gewend maar heel wat bekijks gehad de eerste weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

RadiQal schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:20:
In ACC menu. Onder traject verloop assistent zit iets van voorspellende borden nog iets. Dat is hem.

[ Voor 3% gewijzigd door Freakie1NL op 30-12-2020 17:15 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
tot nu toe geen max gezien, maar wel elke kleur id4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:14
Bij de ID.3 hielp het bij mij om de letter 'L' uit m'n VIN te vervangen door een 'M'. Misschien werkt dat ook voor een ID.4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
VNBaaij schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:01:
[...]

Bij de ID.3 hielp het bij mij om de letter 'L' uit m'n VIN te vervangen door een 'M'. Misschien werkt dat ook voor een ID.4...
Ik heb geen L, maar een M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:18
En hier een tweedehands ID4 1st voor de sneller beslisser voor maar €50.950 OP=OP 8)7

https://www.autoweek.nl/o...27813/first-8-bijtelling/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Antekw schreef op woensdag 30 december 2020 @ 16:54:
En hier een tweedehands ID4 1st voor de sneller beslisser voor maar €50.950 OP=OP 8)7

https://www.autoweek.nl/o...27813/first-8-bijtelling/
Ach begin dit jaar was een 'gebruikte' model 3 duurder dan een nieuwe. 4% t.o.v 8% zorgde ervoor dat men bereid was voor een occasion iets meer te betalen. Zal dit jaar vast weer gebeuren. Maar dan blijkbaar met ID.4.

Van de 3 staan er te veel bij dealers op voorraad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanderv
Mijn ID3 vanmiddag weer opgehaald met 0783 oftewel de 2.0 . Een verademing, het loopt allemaal veel soepeler, DIK tevreden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:50
vanderv schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:40:
Mijn ID3 vanmiddag weer opgehaald met 0783 oftewel de 2.0 . Een verademing, het loopt allemaal veel soepeler, DIK tevreden..
Hoe lang ben je hem kwijt geweest?
De mijne staat sinds maandag bi) de dealer.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Laatst online: 00:13
Arienel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:45:
[...]

Het is misschien al voorbij gekomen maar hoe werkt het dan wireless?
Ik heb mijn telefoon eerst moeten verwijderen uit de auto (bluetooth profiel).
Toen de telefoon bekabeld aangesloten en Android Auto opgestart (bedraad dus). En vervolgens maakt jouw telefoon en de auto automatisch verbinding met elkaar middels Wifi en start AA automatisch op de volgende keer.

Wordt ook een beetje uitgelegd in het menu van de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Ook al 2 keer een thumbs-up gehad van andere weggebruikers (een Polestar die wellicht ook een ID4 had overwogen) en een Peugeot RCZ. Misschien omdat ik een goudgele heb? Zelfde ervaring als in mijn andere auto (Citroën ID19). Die zwaaien ook naar elkaar. Zou leuk zijn om als ID.4 rijders ook naar elkaar te zwaaien, tot er zo veel zijn dat het niet leuk meer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Ik zit elke dag (niet heel lang) op de weg en nog altijd heb ik niet één (!) ID.3 of ID.4 zien rijden "in het eggie". Bizar. Elke dag een stukje door Leidschendam/veen en door Leiden (met name 2e ring centrum) en over de A4. Niks, niet één. Al maanden niet. :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• pietermx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbLSX3ZpIVryzPyLnFNprIEKP98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RziOLTkxiL32YcaiW2xQd1Sx.jpg?f=fotoalbum_large

Binnen :-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Vandaag staat mijn ID.4 ook in Open Data (maandag geleverd). Er staan er nu al 1768!! genoteerd. En als dat 2 dagen achterloopt, kan de ID4 nog wel eens hoog komen deze maand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pietermx
Humor: De trekhaak functioneert niet... Het gemonteerde knopje in de achterbak is niet voor een trekhaak maar voor raambediening, in de achterbak! 😂

Is vast eenvoudig te fixen, je kunt tenslotte een trekhaak ook achteraf laten monteren. Moet tzt nog terug voor winterbanden dus komt dan wel.

Voor de rest eerste indruk: Rijdt HEERLIJK 😇

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sortjai
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08-2023
Weet iemand of de ID3 en of ID4 een automatisch parkeer functie heeft? Online heb ik artikelen gevonden waarin staat dat de ID4 park assist heeft. Maar nog nergens een youtube filmpje van de park assist in actie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Sortjai schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:42:
Weet iemand of de ID3 en of ID4 een automatisch parkeer functie heeft? Online heb ik artikelen gevonden waarin staat dat de ID4 park assist heeft. Maar nog nergens een youtube filmpje van de park assist in actie kunnen vinden.
https://www.activlease.nl...-parkeren-via-smartphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:12:
Ik zit elke dag (niet heel lang) op de weg en nog altijd heb ik niet één (!) ID.3 of ID.4 zien rijden "in het eggie". Bizar. Elke dag een stukje door Leidschendam/veen en door Leiden (met name 2e ring centrum) en over de A4. Niks, niet één. Al maanden niet. :)
Beter opletten ;)

Op de A4 bij clausplein heb ik er al 4 gezien, daarnaast den haag in bij rijswijk ook nog 2 en ikzelf rij er natuurlijk ook nog rond. Ik denk dat ik er nu wel 20 a 30 gezien heb al. Maar je merkt dat je als id3 rijder ook nog genoeg aandacht trekt van mensen die toch even blijven kijken. De id4 zal dit wel overnemen nu.

[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 30-12-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
KrlGl schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:42:
[...]

Hoe lang ben je hem kwijt geweest?
De mijne staat sinds maandag bi) de dealer.
Inclusief de kerstdagen, 7 dagen (had in 3 gekund) netjes met volle accu terug, Top!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 19:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hAetUmy0MLd6PL99s1zMuQLxDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdOujuhvkswmmhXBACXnbC8T.jpg?f=fotoalbum_large

Binnen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kacang
Dikke ray tracing reflecties in het water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Ik moet helaas nog wachten tot 2 e week januari, maar kan niet wachten.

Overigens in het echt ben ik ze nog niet tegen gekomen, ben er wel scherp op. De id3 wel genoeg gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
Heeft iemand anders ook last van het volgende?
Ingebouwde draadloos laden voor je telefoon is traag. Hij laad wel op maar best langzaam. Zodra je android auto wireless gaat gebruiken + navigeren wordt mijn telefoon best warm waardoor het laden ook niet snel genoeg meer wilt lukken waardoor de batterij achteruit loopt.

Als oplossing had ik bedacht dan neem ik een losse draadloze lader (heb ik ook in eerdere auto's gehad) die sneller draadloos kunnen laden. Maar er zit geen 12v aansluiting voorin dus ben je overgelegd aan de usb-C aansluiting. Deze levert weer niet genoeg stroom voor een draadloze fast charger.

Was benieuwd of iemand anders hier ook mee bezig is en een mooie oplossing heeft. Ik wil gewoon lekker mijn auto in kunnen stappen en full on draadloze android auto kunnen gebruiken terwijl de telefoon oplaad(draadloos).

Wellicht dat een iPhone wel oplaad met navigeren aan? Dan kan ik overwegen om een andere telefoon te nemen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Ik heb inmiddels mijn blauwe ID.4 1st Max ook binnen (foto's volgen.. O-) ) de eerste paar honderd km zitten er op. Mijn eerst indruk:
  • Ruimte: De grootte is inderdaad niet te vangen op foto's. Komt waarschijnlijk door de afwijkende wielbasis, wielen zitten heel kort op de neus. Maar hij is een stuk groter dan ik had verwacht. Ik heb ook in de Enyaq gezeten en was daar een beetje teleurgesteld over de binnenruimte. De maten van de ID4 zijn nog kleiner dus ik vreesde het ergste maar naar mijn idee pakt de binnenruimte in de ID.4 juist ruimer uit! Het lijkt alsof de stoelen wat slanker zijn, en alles net wat praktischer is ingedeeld ofzo. Ik meet 2m+ en heb voor het eerst de stoel niet maximaal naar achter en beneden, echt super! Kids achterin hebben ook meer dan genoeg plek.
  • Performance.. Ik heb in de jaren toch best wat hot hatches versleten, en wat sprintjes in Tesla model 3 ervaren maar ik krijg alsnog een goede grijns van een kick down. Heb nog niets met sport modus oid gedaan maar hij komt meer dan prima van zijn plek, stuurt waanzinnig, ligt als een blok op de weg, echt top :*)
  • HUD, AR: erg handig en werkt bijzonder goed maar afhankelijk van je zitpositie soms slecht te zien. Ik heb de positie aangepast maar heb niet het idee dat dat veel uitmaakt. Wat wel opviel is dat de AR 'neem de afslag pijl' en ook de ID Light led strip maar heel sporadisch werkten. Alleen bij echte stopstreep 90gr links/rechts af. Niet bij een rotonde 1e afslag ofzo.
  • Rijhulp: de dealer begon de instructie met het uitzetten van snelheidsborden omdat 'dat nog heel irritant is', dus daar heb ik geen last van gehad. In eerste instantie had ik alleen distance control/line assist aanstaan waardoor hij wat begon te pingpongen maar zodra je het knopje travel assist indrukt.. helemaal super! Ik heb 100km gereden zonder een pedaal aan te raken en maar lichtjes het stuur vast te hebben. Eigenlijk best gevaarlijk omdat het wel heel makkelijk wordt om ff te neuzen in het infotainment systeem
  • En speaking of which.. als ik 1 minpunt mag aangeven dan is het dat wel. In zijn geheel. Touch reageert matig, vaak haperige animaties, onlogische indeling, iedere keer eerst die home toets nodig (tijdens het rijden!) om bijv. van NAV naar PHONE te kunnen switchen.. Ik moest een beetje lachen toen de verkoper een paar keer de weg kwijt was tijdens zijn demo maar hij liet me stuurverwarming zien die ik vervolgens zelf niet meer kon vinden |:( Als deze v2.0 al zo'n verbetering is ben ik heel blij dat ik 0564 niet heb mee hoeven maken
  • @Kacang ik heb geen oplossing maar ervaar precies hetzelfde. Het draadloos laden lijkt ook maar sporadisch aan te gaan omdat ik een aantal keer een melding voorbij zag komen in de trant van 'de smartphone wordt nu geladen..'. Ik hoop maar dat daar iets aan te updaten valt. Ik zal nog eens proberen zonder hoesje (flexbel tpu backcover) maar lijkt me sterk dat dat uit maakt. Ik gebruik een S20+ 5G fwiw
Al met al echt heel blij O+ hopelijk nog een paar flinke stappen in de software en dan zit ik de komende jaren gebakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

oZy schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:03:
Ik heb inmiddels mijn blauwe ID.4 1st Max ook binnen (foto's volgen.. O-) ) de eerste paar honderd km zitten er op. Mijn eerst indruk:
...............
iedere keer eerst die home toets nodig (tijdens het rijden!) om bijv. van NAV naar PHONE te kunnen switchen..
...
gewoon de kaart naar links swipen twee keer

• AMARONE
niki_lauda schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:22:
[...]

gewoon de kaart naar links swipen twee keer
Of deel de tegels zo in dat je de telefoon en nav bijelkaar hebt. Ingedrukt houden en je menu indelen.

Een 2e optie is het top-down menu en dan een icoontje ingedrukt houden waarna je daar zelf je indeling kan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
Nu al een paar keer in de wasstraat geweest, elke keer nog zonder onderkant reiniging, ik durf het niet aan met het accu pakket.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

De app geeft geen huidige accustatus meer door. Als ik swipe om opladen te starten (terwijl hij al aan het laden was gisterenavond en vanochtend toen hij klaar was), krijg ik de melding dat er een technisch probleem is en later nogmaals moet proberen en als het blijft, de klantenservicete contacteren.

Waar moet ik het communicatieprobleem in zoeken? Systeem in de auto herstarten of app opnieuw installeren?

• Replay256
  • Niet online
In beide, app verwijderen en opnieuw installeren en in je auto een nieuwe QR-code inscannen. Dit heeft bij mij ook geholpen. Ik had precies hetzelfde probleem.

• jarno1974t
De app heeft kinderziektes, al heel lang. Je kan er gerust van uitgaan dat de app het in 50% vd gevallen wel doet, en de overige 50% niet (goed). Maw als ie het doet heb je mazzel

Helaas is dit niet des VW's maar het is nu even niet anders. De We Connect app (oa voor e-Golf) is niet veel anders. Deze e-Golf en app gebruik ik nu sinds feb 2019 en het is behelpen

Je went eraan terwijl je weet dat het gewoon moet werken. Maar de frustratie wint het niet

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:58

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

jarno1974t schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:28:
De app heeft kinderziektes, al heel lang. Je kan er gerust van uitgaan dat de app het in 50% vd gevallen wel doet, en de overige 50% niet (goed). Maw als ie het doet heb je mazzel

Helaas is dit niet des VW's maar het is nu even niet anders. De We Connect app (oa voor e-Golf) is niet veel anders. Deze e-Golf en app gebruik ik nu sinds feb 2019 en het is behelpen

Je went eraan terwijl je weet dat het gewoon moet werken. Maar de frustratie wint het niet
Ik gebruik de we connect app, of hoe het daar voor genoemd werd, nu 4 jaar met een golf GTE en dat heeft helaas altijd op hetzelfde niveau gewerkt, aangevuld met verdere dieptepunten.

.

• Replay256
  • Niet online
Best wel triest eigenlijk dat zo'n app door zo'n miljardenbedrijf wordt uitgebracht. Ik zelf gebruik de We Connect Id, niet eens meer. Handig is klimatisering, wat af en toe werkt

[ Voor 8% gewijzigd door Replay256 op 31-12-2020 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
vanderv schreef op donderdag 31 december 2020 @ 03:24:
Nu al een paar keer in de wasstraat geweest, elke keer nog zonder onderkant reiniging, ik durf het niet aan met het accu pakket.
En dat terwijl een EV juist aan de onderkant, de bodemplaat, helemaal dicht en gesealed is t.o.v. een ICE.
M.a.w. ik zie geen problemen :)

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hier werkt de app eigenlijk prima. Klimaatbeheersing werkt altijd, laadstand pas na 1 uur na begin laden te zien maar ach.

Snap overigens niet dat er zoveel verschillende apps zijn binnen VW concern. Hopen dat ze voor de ID serie (en afgeleide van Skoda, Audi etc) een app behouden. Dat zal het ontwikkelen zeker ten goede komen.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Replay256 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:21:
In beide, app verwijderen en opnieuw installeren en in je auto een nieuwe QR-code inscannen. Dit heeft bij mij ook geholpen. Ik had precies hetzelfde probleem.
App verwijderd, opnieuw ingelogd, maar heb de auto er nog in staan dan natuurlijk. Kan niet nogmaals QR gaan scannen, dan moet de auto naar fabrieksinstellingen blijkbaar...wtf

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

vanderv schreef op donderdag 31 december 2020 @ 03:24:
Misschien helpen deze video's :D
[YouTube: Tesla Model X Drives Through Water]

[ Voor 13% gewijzigd door revolution-nl op 31-12-2020 09:54 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
App werkt hier prima alleen de functionaliteit is wel erg beperkt, ik zou graag iets van een rittenregistratie zien met bijbehorend gebruik tijdens die rit.

Heeft iets display trouwens iets van een nachtstand? Vind hem wel erg fel in het donker.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Rev! schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:00:
App werkt hier prima alleen de functionaliteit is wel erg beperkt, ik zou graag iets van een rittenregistratie zien met bijbehorend gebruik tijdens die rit.

Heeft iets display trouwens iets van een nachtstand? Vind hem wel erg fel in het donker.
Je kan hem instellen op licht en donker thema

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Soeski
Ik kan echt de hele dag hier en op de Facebook groepen alleen maar "RTFM" typen, alle vragen die voorbij komen. Ik begrijp zelf niet dat als je een nieuwe auto koopt je er niet alles van wil weten hoe het werkt. Ik zie op FB vragen voorbij komen dat ik echt denk... really? Zo'n basis vraag?! Je slaat 50K stuk op een auto en dan vragen hoe basisfuncties werken b.v. - wow.
Ik geef toe dat de handleiding niet lekker wegleest (er staan meer gele en oranje waarschuwingen en kaders in dan normale tekst) maar toch - het geeft echt inzicht mensen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 31-12-2020 10:10 ]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Freakie1NL schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:02:
[...]

Je kan hem instellen op licht en donker thema
Ik heb hem standaard op het donkere thema, ik bedoel dat hij automatisch de brightness omlaag schroeft als het donker word.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:39
Soeski schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:08:
Ik kan echt de hele dag hier en op de Facebook groepen alleen maar "RTFM" typen, alle vragen die voorbij komen. Ik begrijp zelf niet dat als je een nieuwe auto koopt je er niet alles van wil weten hoe het werkt. Ik zie op FB vragen voorbij komen dat ik echt denk... really? Zo'n basis vraag?! Je slaat 50K stuk op een auto en dan vragen hoe basisfuncties werken b.v. - wow.
Ik geef toe dat de handleiding niet lekker wegleest (er staan meer gele en oranje waarschuwingen en kaders in dan normale tekst) maar toch - het geeft echt inzicht mensen :)
Sommige mensen hebben nou eenmaal meer tijd om de handleiding te lezen omdat hun auto al een maand in de werkplaats staat bijvoorbeeld _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Kanter schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:26:
[...]

Sommige mensen hebben nou eenmaal meer tijd om de handleiding te lezen omdat hun auto al een maand in de werkplaats staat bijvoorbeeld _O-
Haha, ik waardeer de grap zeker _/-\o_
Ik had deze echter de eerste 2 dagen al helemaal gelezen, toen kon ik nog rijden ;)
Het is ook een kwestie van willen natuurlijk. Het is makkelijker om te vragen, kost minder moeite dan iets opzoeken. Ach, de jonkies van tegenwoordig... :+
Ik vind het gewoon leuker om te lezen over ervaringen qua laden, bereik, updates, storingen dan basisvragen die soms ook al 10x voorbij zijn gekomen. Call me an old fart then...
Nou, over die werkplaats dan (inderdaad a.s. maandag 4 weken bij de dealer); na zelf navraag gedaan te hebben maar weer kreeg ik te horen dat er geen nieuws is. PON heeft al 2 weken niet gereageerd (of weten het ook niet) en dat is het dan. Als het zo doorgaat kunnen ze meteen 2.1 installeren voor de auto terug komt... >:)

• jarno1974t
Soeski schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:08:
Heb je deze digitaal ?

• Soeski
Alleen een pre-productie handleiding helaas, maar sinds ik de papieren versie heb heb ik niet meer de moeite genomen om deze te downloaden bij VW, al begreep ik dat dit nog niet heel eenvoudig is.

• Sortjai
  • Laatst online: 31-08-2023
Dat is een filmpje van een touareg. In de opties lijst van volkswagen.nl zelf wordt park assist niet genoemd. Jouw link is precies wat ik bedoel met er zijn online artikelen erover dat de ID4 park assist heeft maar nog nergens een bevestigend filmpje kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Laatst online: 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Volkswagen bouwt betaalbaar netwerk uit,
https://www.volkswagen-ne...rging-infrastructure-6734

• jarno1974t
Sortjai schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:09:
[...]

Dat is een filmpje van een touareg. In de opties lijst van volkswagen.nl zelf wordt park assist niet genoemd. Jouw link is precies wat ik bedoel met er zijn online artikelen erover dat de ID4 park assist heeft maar nog nergens een bevestigend filmpje kunnen zien.
Geen filmpje, wel info van https://www.volkswagen.nl...ische-suv-van-volkswagen/

‘Standaard in de 1ST Editions zijn bijvoorbeeld Lane Assist, Park Distance Control én een geïntegreerd automatisch parkeersysteem.’

• Replay256
  • Niet online
Sortjai schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:09:
[...]

Dat klopt, maar in het artikel werd uitgelegd dat in ook in ID.4 beschikbaar komt door een update, dus het is er nog niet daarom dat je er niets over hebt kunnen vinden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Simply1337
Binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOiBYX96gjaxtuDA1YVk9lykkrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnTMSYu8Ughok2WXYMZ9sefs.jpg?f=fotoalbum_large

• Simply1337
Park assist software wordt was ergens in q2/q3 uitgerold. De vraag is juist of de hardware voor parkassist als fabrieksaf is geïnstalleerd.

• Soeski
jarno1974t schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:21:
[...]

Geen filmpje, wel info van https://www.volkswagen.nl...ische-suv-van-volkswagen/

‘Standaard in de 1ST Editions zijn bijvoorbeeld Lane Assist, Park Distance Control én een geïntegreerd automatisch parkeersysteem.’
Ook bij de ID.3 werd dit aangekondigd (net als het Beats Audio systeem in de 1st) maar beiden is geen sprake van. Je zag op de eerdere ID.3 prototypes ook nog sensoren op de wielkasten (traditionele parkeersensoren nodig voor automatisch parkeren), die zijn er niet meer en alleen de MAX heeft Side Assist - de hardware toch ook nodig voor automatisch inparkeren lijkt me. Ik verwacht het op de ID.3 niet meer in ieder geval. Het zou wel de eerste (recente) EV zijn die het niet optioneel heeft denk ik? Los van het nut van de functie overigens, maar met je smartphone je auto in- en uitparkeren vind ik wel lekker tecchie. De ID.4 heeft nog camera's onder in de zijspiegels zitten en in de neus, de ID.3 niet. Al zie ik die in de neus nu ook op foto's niet meer terug...

[ Voor 3% gewijzigd door Soeski op 31-12-2020 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Soeski schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:26:
[...]

Ook bij de ID.3 werd dit aangekondigd (net als het Beats Audio systeem in de 1st) maar beiden is geen sprake van. Je zag op de eerdere ID.3 prototypes ook nog sensoren op de wielkasten (traditionele parkeersensoren nodig voor automatisch parkeren), die zijn er niet meer en alleen de MAX heeft Side Assist - de hardware toch ook nodig voor automatisch inparkeren lijkt me. Ik verwacht het op de ID.3 niet meer in ieder geval. Het zou wel de eerste (recente) EV zijn die het niet optioneel heeft denk ik? Los van het nut van de functie overigens, maar met je smartphone je auto in- en uitparkeren vind ik wel lekker tecchie. De ID.4 heeft nog camera's onder in de zijspiegels zitten en in de neus, de ID.3 niet. Al zie ik die in de neus nu ook op foto's niet meer terug...
Check m'n foto zit een gat onder de W. Camera is daar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:07
Mooi om de Id4's zo binnen te zien druppelen.

Hoewel ik een Skoda Enyaq in bestelling heb, volg ik dit topic met grote interesse. Vooral voor de ervaringen mbt de ID4. In de eerste plaats omdat het volgens mij redelijk vergelijkbaar gaat zijn met de Enyaq, en in de tweede plaats is de ID4 mijn fallback keuze wanneer de Enyaq door omstandigheden niet leverbaar is in 2021.

Veel plezier in ieder geval aan iedereen met de Id3 en Id4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Boy schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:15:
De app geeft geen huidige accustatus meer door. Als ik swipe om opladen te starten (terwijl hij al aan het laden was gisterenavond en vanochtend toen hij klaar was), krijg ik de melding dat er een technisch probleem is en later nogmaals moet proberen en als het blijft, de klantenservicete contacteren.

Waar moet ik het communicatieprobleem in zoeken? Systeem in de auto herstarten of app opnieuw installeren?
App ook op m'n Android telefoon geinstalleerd, precies hetzelfde. VW gebeld en terwijl ik de klantenservice aan de lijn had auto ontkoppeld en in de auto gaan zitten. Werd in de wacht gezet nadat ik wat info had gegeven.

Opeens zag ik dat het signaal van de 4g van de auto leeg was! Ik ben toen de hoek omgereden en toen kreeg ik 4 streepjes en het werkte weer...

Auto moet natuurlijk wel internet hebben xD

De app zou eigenlijk aan moeten geven dat de auto niet online is ipv een algemene 'technische probleem' pop-up

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:26:
[...]

Ja, te bedenken dat VW de ID.3 naam heeft gegeven als zijnde 3de icoon (wat natuurlijk puur marketing is, zie ID.4) ) zou de ID.3 na Diesel Gate bekend kunnen komen te staan als Software Gate of Promise Gate....

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Pagina: 1 ... 47 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.