Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 46 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
Antekw schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:44:
zijn er al meer tweakers in het bezit van een ID.4 en wat zijn de eerste ervaringen?
Mijne komt vandaag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:50

buz

Op basis van de grafiek zou ik dan 95 KW moeten halen ipv 36.
Er is misschien niet verrekend voor buiten temperatuur, maar het is nu 10 graden. Zo koud is het nu toch ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
buz schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:28:
Op basis van de grafiek zou ik dan 95 KW moeten halen ipv 36.
Er is misschien niet verrekend voor buiten temperatuur, maar het is nu 10 graden. Zo koud is het nu toch ook weer niet.
Ik had hetzelfde was ook erg verbaasd met die lage oplaad waardes. Ik heb de auto nu ongeveer een week, 4 aan de snellader max. was ongeveer 55kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Freakie1NL schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:30:
[...]

1st staat op 0564. Geen dealer die alvast service gericht is en update. Misschien omdat je hem in Jan krijgt dat de druk van de ketel is. Maar tip om bij aanname direct te kijken of alles werkt.
Ik maak wel even een foto als hij wordt afgeleverd.

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:50
Het probleem met de huidige softwareversie in de i.3 is dat de accu niet wordt geconditioneerd. Daarom gaat het snelladen nu nog traag. Dit zou opgelost zijn in de 2.1 software (maar misschien ook al in de 2.0, dat weet ik niet)

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Freakie1NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:16:
[...]

Kan geen bron meer vinden maar volgens mij dat laatste.
Ik ben net terug van de garage (met een leen-Polo, tjonge wat voelt dat opeens ouderwets...) maar daar zeggen ze dat als het storingslampje brandt de airbags het niet doen. Ben dus blij dat hij nu bij de garage staat. Benieuwd hoe lang het duurt.
Had nog wel even voeten in de aarde, want een leenauto meegeven ging niet zo maar. Daar waren volgens de garage kosten aan verbonden. Raar, want volgens mij is dat in strijd met de mobiliteitsgarantie die we hebben op de i.3. Enfin, na wat ruggespraak kreeg ik toch een Polo mee.... wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:59

Freakie1NL

Grote Baas

Snap wel dat als je bij een VW garage met een I3 aankomt ze daar niet veel mee kunnen......

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
O, haha. Ik ben onbewust beïnvloed door mijn echtgenote... die is helemaal weg van een i3....

8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02:37

MLLL

Palm Treo 650

KrlGl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:53:
[...]

Ik ben net terug van de garage (met een leen-Polo, tjonge wat voelt dat opeens ouderwets...) maar daar zeggen ze dat als het storingslampje brandt de airbags het niet doen. Ben dus blij dat hij nu bij de garage staat. Benieuwd hoe lang het duurt.
Had nog wel even voeten in de aarde, want een leenauto meegeven ging niet zo maar. Daar waren volgens de garage kosten aan verbonden. Raar, want volgens mij is dat in strijd met de mobiliteitsgarantie die we hebben op de i.3. Enfin, na wat ruggespraak kreeg ik toch een Polo mee.... wordt vervolgd.
Dat ze kosten willen gaan rekenen omdat ze een inferieur product geleverd hebben gaat er bij mij slecht in. Ze zouden ipv te steggelen om een leen Polo juist kostenloos een dikkere auto moeten meegeven voor compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
MLLL schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:28:
[...]

Dat ze kosten willen gaan rekenen omdat ze een inferieur product geleverd hebben gaat er bij slecht in. Ze zouden ipv te steggelen om een leen Polo juist kostenloos een dikkere auto moeten meegeven voor compensatie.
Precies, doet Tesla tot veel beter, als je je Tesla bij Service Center voor een reparatie aanbied onder garantie en zou die meer dan vier uur in beslag neemt, dan biedt Tesla vervangend vervoer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:34
Info over augmented reality head-up display:
https://newmobility.globa...-reality-head-up-display/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
Replay256 schreef op maandag 28 december 2020 @ 13:37:
[...]

Precies, doet Tesla tot veel beter, als je je Tesla bij Service Center voor een reparatie aanbied onder garantie en zou die meer dan vier uur in beslag neemt, dan biedt Tesla vervangend vervoer aan.
VW/VAG uiteraard ook. Dat de betreffende dealer even lastig doet is wel vervelend maar hij heeft gewoon recht op gratis vervangend vervoer.
Mijn E-tron is zelfs 2x opgehaald voor onderhoud en terug gebracht en vervangend vervoer aan huis geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:28
Ik heb een Up :+ mee gekregen, alleen weer even aftanken bij inleveren..

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Hier staat toch niets nieuws in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Ja het is absurd dat zowel dealers als leasemaatschappijen zich hier zo makkelijk van af maken. Bij de LM heb ik pas recht op vervangend vervoer na 24 uur. Gelukkig heeft mijn werkgever een betere regeling dan dat. De kosten van de huurauto mag ik declareren, fijn voor mij maar absurd dat mijn werkgever nu extra kosten moet gaan maken. Helaas echt vervangend vervoer nodig. Heb dan ook de wagenparkbeheer ervan op de hoogte gebracht. Privé zou ik allang de LM een ingebrekestelling hebben verstuurd. Hopen dat werkgever met aantal duizenden leasecontracten via de accountmanager van de LM dit weer weet door te belasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouluh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-09 23:33
Ik snap dat iedereen horror verhalen deelt. Maar ik rij nu 3 maanden een id3 plus a 4000 km en de enige problemen die ik tot nu toe heb gehad is dat knoppen op stuur niet werken van acc en geluid. En 2de kerstdag pakte hij voor eerst een openbare paal niet. Af en toe een airbag lampje. Volgend jaar komt de update. Ik ben benieuwd of alles opgelost is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
mouluh schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:18:
Ik snap dat iedereen horror verhalen deelt. Maar ik rij nu 3 maanden een id3 plus a 4000 km en de enige problemen die ik tot nu toe heb gehad is dat knoppen op stuur niet werken van acc en geluid. En 2de kerstdag pakte hij voor eerst een openbare paal niet. Af en toe een airbag lampje. Volgend jaar komt de update. Ik ben benieuwd of alles opgelost is
de enige??? ik vind t nogal een hoop problemen. Vooral iets van rond de 45K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Replay256 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:22:
[...]

Exact, eens een keer een knopje oké kan misschien gewenning c.q. verkeerd gebruik zijn. Laadpaal kan ook aan paal liggen.

Airbag lampje is gezien reactie van dealer van @KrlGl toch wel van andere orde.

En vooral het gemak waarmee de boel afgeleverd is verbaasd mij. Dat Android auto nog niet zou werken op mijn Plus dat wist ik. Dat er echter 12 volt problemen waren, airbag problemen, lampen (in mijn geval) die zomaar aan en uit gaan is toch wel even van andere orde. En dat men dan auto's uitlevert met foutmeldingen en niet functionerende functies (behalve AR en Android Auto/Apple) is wel een andere orde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
nog 3 nachtjes slapen.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Lekker hoor zo'n ID.4 met nog 8% over de 45K dat scheelt een hoop t.o.v komend jaar. Qua software is die ook meer gereed, enorm benieuwd wat de ervaringen daarvan zullen zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Eerste indruk: rijdt goed. Eerste km’s erop zitten. 1 storingslampje voor de sos melder. Ben nu met 90kWh aan het laden bij de shell.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YN6L4cEhf5MAINNVKobzkoOJDNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgeSpKrxyfHJ7EDUf5IuEtoQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9mlaGY0qiSESLuyFXRfBGdh4uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPh16rnIUW3zxy2LDoLoNTv8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCiFDEcby_ku9jSyrsNiNqq_Oio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8fFOloVYkR8B7qSjwXpLE3l.jpg?f=fotoalbum_large

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 20:37
tinustilburg schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:52:
Ging bij mij ook weer lekker: tweede kerstdag wilden we op familiebezoek gaan, dus de kinderen 'ingeladen' en wilde wegrijden, krijg ik de auto niet in D of R. Melding 'Voet op de rem houden ...' bleef in het scherm staan terwijl ik mijn voet op de rem had.

Aantal keer geprobeerd, auto op slot en weer open maar wilde niet helpen. Toen ik later weer thuis was, er zat ongeveer 4 uur tussen, nog steeds niets. Dus via de leasemaatschappij maar de pechhulp ingeschakeld en warempel deed de auto het gewoon weer toen de man van de ANWB het probeerde.

Heb vanochtend de dealer gebeld want ondanks dat ie het nu weer normaal doet en ik er gisteren ook gewoon mee gereden hebt, voelt het niet echt heel relaxed dat ie het ook zomaar niet zou kunnen doen. Woensdag gaat ie naar de dealer en dan gaan ze hem uitlezen. Ik voel alleen de bui al hangen dat er waarschijnlijk uit het uitlezen niets komt dus hoop wel dat er daadwerkelijk iets gefixt wordt. Al die bugs zijn (soms) vervelend maar daar is mee te leven. Maar hij moet het wel gewoon doen. Heb er weinig trek in om een keer ergens in het land te staan met een auto die niet meer wil.
Hier hetzelfde probleem gehad na het boodschappen doen. 1,5 uur aan het kloten geweest op het parkeerterrein. Daarna niet de LM maar VW zelf gebeld en me (door een vriend) laten ophalen.

Uur later is er vervangend vervoer gebracht en de auto is vanochtend weggesleept en naar de garage gebracht. Een uur daarna werd ik al gebeld: schakelpook defect en moet vervangen worden. Niet op voorraad maar is besteld, moet wel uit Duitsland komen.

Verwacht dat het onderdeel morgen of overmorgen binnen komt en de auto vervolgens direct gemaakt wordt.

De dealer heb ik niks over te klagen, pakken het erg snel op. Hoewel ik bekend was met de software issues toen ik de auto bestelde had ik geen kapotte onderdelen verwacht na 1400KM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 17:07
Wat een drama zeg. Zoveel uitloop op de planning en dan nog al deze problemen. Blij dat ik ook de id.4 aan me voorbij heb laten gaan. Hopelijk krijgt VW snel grip op de situatie.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:18
Zijn er nog meer mensen die hun kenteken niet terug kunnen vinden in de database van openrdw maar wel een kenteken hebben en verzekering?

*edit* gesproken met de dealer, komt morgen op naam, komt dus goed ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Antekw op 28-12-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Laatst online: 15-09 12:30
[...]

Wat nuance: Dat is het volgens de officiele regeling, net als bij VAG, en op voorwaarde van beschikbaarheid. Maar dat continue vergelijken komen we ook niet verder mee.

Bij Tesla Amsterdam: Een fiets of een beetje taxi budget kan ik typisch krijgen. Zelfs bij een 4 weken durende reparatie geen vervangend vervoer

[ Voor 27% gewijzigd door JohanB op 28-12-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:54
Younes schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:00:
Eerste indruk: rijdt goed. Eerste km’s erop zitten. 1 storingslampje voor de sos melder. Ben nu met 90kWh aan het laden bij de shell.
Dat is aldus VW wel een serieuze. SOS niet werkend is niet meer mogen rijden en direct naar de garage (aldus VW - zij vinden dit blijkbaar belangrijk). Ruik er nog even aan, inleveren en volgend jaar ergens weer terug ;). De SOS module heeft momenteel 4-6 weken levertijd dacht ik gelezen te hebben.
Of - je zegt niks tegen je dealer en wacht op de 2.1 update. Heel veel auto's hebben die SOS functie niet dus waarom zou het moeten werken... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Laatst online: 23-07 20:45
Antekw schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:01:
Zijn er nog meer mensen die hun kenteken niet terug kunnen vinden in de database van openrdw maar wel een kenteken hebben en verzekering?

ja, hier ook. kenteken wel bekend bij rdw ovi; staat nog niet op naam. Krijg m woensdag dus zal wel morgen gebeuren denk ik dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Soeski schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:39:
[...]

Dat is aldus VW wel een serieuze. SOS niet werkend is niet meer mogen rijden en direct naar de garage (aldus VW - zij vinden dit blijkbaar belangrijk). Ruik er nog even aan, inleveren en volgend jaar ergens weer terug ;). De SOS module heeft momenteel 4-6 weken levertijd dacht ik gelezen te hebben.
Of - je zegt niks tegen je dealer en wacht op de 2.1 update. Heel veel auto's hebben die SOS functie niet dus waarom zou het moeten werken... 8)
😁 ik rij lekker door hoor

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouluh
Replay256 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:22:
[...]

Iedereen die deze auto aanschaft wist op voorhand dat er een paar software bugs in zitten. Dat PON Nederlanders niet de financiële compensatie geeft zoals de rest van Europa is gewoon een naaistreek.
Als ik een probleem heb zoals airbag dan is even stoppen en opnieuw opstarten. Ik heb dit 2 keer gehad dus moeten ook niet overdrijven.
Er zou eigenlijk helemaal geen fouten in mogen zitten daar ben ik mee eens, maar ga ervanuit dat het opgelost wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

mouluh schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:45:
[...]

Iedereen die deze auto aanschaft wist op voorhand dat er een paar software bugs in zitten.
Ik denk dat je dat fors onderschat.

Nergens heb ik iets officieels gelezen bij de levering van mijn ID.3 dat hier sprake van was of zelfs maar wat te doen als deze 'paar software bugs' bij mijn auto zouden optreden. Ook heb ik geen tijdlijn gekregen wanneer het ding wel zal gaan werken zoals verwacht.

Daarnaast is het zorgwekkend dat velen met verschillende bugs te maken hebben. Voor een massa (of serie) product zou je wat meer consistentie mogen verwachten.

Het is wachten tot iemand met storingen doorrijdt en iets meemaakt waar de verzekering een rol in speelt. Dan zou dit hele spel wel eens een stuk minder vrijblijvend kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
We mogen nu toch wel concluderen dat VW hier gewoon heeft geblunderd, software was lang niet klaar dit is wel duidelijk.

Heeft natuurlijk allemaal te maken CO2-uitstoot waar VW vanaf 2021 aan moeten houden. Dus moeten de zuinige modellen ID.3/ID.s dit compenseren.

En natuurlijk wordt het allemaal uiteindelijk wel opgelost. Maar dit had absoluut niet had mogen gebeuren!! Kortom: VW heeft hier gewoon lopen slapen de afgelopen jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Younes schreef op maandag 28 december 2020 @ 15:00:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En grijze? Lijkt het. Ziet er erg vet uit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouluh
Ik ga niks goed praten. Ik wilde alleen maar aangeven dat niet iedereen iedere dag allemaal foutmeldingen krijg. 2 keer nu in 3 maanden.
Ik rij er nog met plezier in de auto.
Heeft de golf 8 dezelfde software basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

mouluh schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:45:
[...]

Iedereen die deze auto aanschaft wist op voorhand dat er een paar software bugs in zitten. Dat PON Nederlanders niet de financiële compensatie geeft zoals de rest van Europa is gewoon een naaistreek.
Als ik een probleem heb zoals airbag dan is even stoppen en opnieuw opstarten. Ik heb dit 2 keer gehad dus moeten ook niet overdrijven.
Er zou eigenlijk helemaal geen fouten in mogen zitten daar ben ik mee eens, maar ga ervanuit dat het opgelost wordt.
Sorry maar dit is echt klankklare onzin die je vermeld in je eerste zin. Zoals @7o9 stelt onderschat je dit.

Toen ik de mijne bestelde (midden oktober na een proefrit) wist ik dat op de Plus carplay nog niet beschikbaar zou zijn. Dat is ruimschoots aangekondigd; carplay en AR zouden ontbreken en later toegevoegd worden. Nergens is iets gerept over 12 volt bugs , airbag lampjes, lampen die niet werken. Dat heb ik pas o.a. door dit topic vernomen. Toen was de auto echter al besteld. Op de ID.3 site staat nergens iets over cruciale bugs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mouluh
Bij de first moversclub zou je kunnen rapporteren als er fouten zouden zijn. Hier stond een financiële compensatie tegenover. Zoals 3 maanden geen lease, winterbanden en 2000kwh laden. Dit is in nl niet dus wij hebben alleen de bugs. En importeur wist toch dat hij ging verkopen met ons belastingstelsel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20

Boy

www.byoscoop.nl

Zo, vandaag veel gespeeld met de ID.4 :D Hij werd gebracht door een student (denk ik). Vond het wat minder dat er al in gereden was (200km) en ik zijn iPhone nog even uit het systeem moest gooien. Maar ja, kon 'm niet ophalen vanwege coronashizzle.

Ten eerste: rijdt echt heerlijk! Buren kwamen ook even kijken, ik hou niet van "kijk mijn auto nou", maar als ze toch komen kijken, vind ik dat wel leuk om te laten zien en erover te vertellen :p Gewoon enthousiasme...
Acceleratie is prima voor mij!

Het systeem werkt niet helemaal soepel nog. Reageert vaak niet op touch, stoelverwarming laat zich moeilijk zetten, swipen reageert vaak niet.

Ik kan geen verbinding maken met m'n wifi, hij zegt dat de beveiling niet ondersteund wordt. Eens kijken of ik m'n wifi kan aanpassen.

Moet nog even kijken of ik alle deuren tegelijk kan laten ontgrendelen met 1 druk op de knop.

Handleiding werd nog gedownload op het systeem geloof ik, ook nog even zoeken.

Carplay was zo (wireless) aan de praat.

Hello ID en dan een adres opgeven ging echt voor geen meter. Daar moet mss nog een update voor komen, heb ik begrepen?

De Zappi heb ik nu het probleem mee dat ik er niet meer in kom. Ik heb een code erop gezet, maar helaas accepteert ie geen code meer, niet meer de default en niet die ik gezet heb (100% zeker de juiste code) Ik had 'm ook niet gezet op "code vragen voor laden", en hij gaat niet automatisch laden helaas. Gelukkig heb ik de Hub ook, dus kon ik 'm starten via de app.

ik heb nog maar 1 fase aansluiting, ik had gedacht dat ik op 7,2 zou laden, maar het is 3,6 voor nu. Verzwaring komt later.
Hij laadt nu blijkbaar met 15 km/u. Hij is 35% vol, kan 134 km, zegt nog 15 uur en 45 min nodig te hebben.
Betekent dat hij denkt 400km te kunnen rijden, als ik goed reken.

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Replay256 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:29:
[...]

En grijze? Lijkt het. Ziet er erg vet uit,
Blue dusk zo te zien.

Maar software issues werden al in december 2019 gemeld.. en in juni 2020 zeiden ze[elk autoblad die je kunt bedenken + algemeen nieuws] je krijgt een auto met incomplete software. software wat gewoon niet af is. dat de ene fout de andere fout triggerd is normaal.

daarom is ook de 1st movers club gecreerd.. gewoon om de dealer laag eruit te halen. zodat er directer gepraat kan worden met VW.. of ze wat oppikken is een tweede, maar we gaan het zien

Alsof tesla in 1 dag alles heeft gefixt. ze hadden bijna 8 jaar aanloop tot de model 3.. waarbij de 3 nog niet eens zo soepeltjes was eerst. we zijn 3 jaar verder. geef het tijd, komt wel goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Simply1337 op 28-12-2020 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
Freakie1NL schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:47:
[...]

Sorry maar dit is echt klankklare onzin die je vermeld in je eerste zin. Zoals @7o9 stelt onderschat je dit.

Toen ik de mijne bestelde (midden oktober na een proefrit) wist ik dat op de Plus carplay nog niet beschikbaar zou zijn. Dat is ruimschoots aangekondigd; carplay en AR zouden ontbreken en later toegevoegd worden. Nergens is iets gerept over 12 volt bugs , airbag lampjes, lampen die niet werken. Dat heb ik pas o.a. door dit topic vernomen. Toen was de auto echter al besteld. Op de ID.3 site staat nergens iets over cruciale bugs.
Ik ga ervan uit dat VW ook geen bugs van dit kaliber verwachtte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 13:20
mouluh schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:46:
Heeft de golf 8 dezelfde software basis?
Neen, MEB is compleet nieuw platform, inclusief de software. VW heeft de software architectuur van EV’s grondig onderschat, ze waren daar absoluut niet klaar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:57:
ik heb nog maar 1 fase aansluiting, ik had gedacht dat ik op 7,2 zou laden, maar het is 3,6 voor nu. Verzwaring komt later.
Hij laadt nu blijkbaar met 15 km/u. Hij is 35% vol, kan 134 km, zegt nog 15 uur en 45 min nodig te hebben.
je laad met 1fase/16A. dan heb je 3.6kw ja, voor 7.2 heb je 32 A nodig.

ID.4 kun je 3fase 16A voeden dus de 11 kwh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
jarno1974t schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:59:
[...]

Ik ga ervan uit dat VW ook geen bugs van dit kaliber verwachtte
Het management niet in deze mate misschien, maar de software ingenieurs moeten dit hebben zien aankomen. De uitrol is onder hoge druk van de top doorgezet, er stonden in Duitsland sinds vorig jaar zomer al duizenden ID.3’s klaar op grote parkeerterreinen. Wachtend op bruikbare software....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Simply1337 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:58:
[...]

Maar software issues werden al in december 2019 gemeld.. en in juni 2020 zeiden ze[elk autoblad die je kunt bedenken + algemeen nieuws] je krijgt een auto met incomplete software. software wat gewoon niet af is. dat de ene fout de andere fout triggerd is normaal.
Misschien waar, maar dan nog lijkt het me dat er een verantwoordelijkheid is voor de fabrikant/importeur/verkoper/leasemaatschappij om er voor te zorgen dat dit ook bij de koper/leaser bekend is. Bepaalde storingen of problemen kunnen best een impact hebben op dagelijks gebruik.

Een auto is voor mij een middel en ik ga er van uit dat het als consumentenproduct gewoon degelijk is. Ontbrekende functionaliteit kan ik in komen, maar aanwezige zaken moeten gewoon werken.

Ik lees geen autobladen en het algemene nieuws heeft weinig diepgang of details.

Wat ik ook minder vanzelfsprekend vind is de tijd en ongemak die je maar moet accepteren voor problemen en updates. Er van afgezien dat je er een beter werkende auto voor terugkrijgt (wat al vanaf het begin zo had moeten zijn) staat er geen compensatie tegenover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Boy schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:57:

Moet nog even kijken of ik alle deuren tegelijk kan laten ontgrendelen met 1 druk op de knop.
Aan te passen in menu. Geloof via interieur en dan daar even zoeken. Je hebt dan 3 keuzes, 1 deur, 1 kant of alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Boy schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:57:)

De auto kan met 1 fase op 7,2 kw vermogen laden. Dan moet je wel de beperkte laadsnelheid uitzetten in het laadmenu van de auto en je Zappi moet ingesteld staan op 32A mits je huisinstallatie dit aankan.

Zelf heb ik een Pulsar Plus Wallbox met loadbalancer op 1 fase en dat gaat prima met Max 32A. Laadt snel genoeg voor mij en ik heb besloten die kosten voor 3 fase niet meer te maken. De ID.3 heeft natuurlijk wel een kleinere accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Simply1337 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:58:
[...]

Alsof tesla in 1 dag alles heeft gefixt. ze hadden bijna 8 jaar aanloop tot de model 3.. waarbij de 3 nog niet eens zo soepeltjes was eerst. we zijn 3 jaar verder. geef het tijd, komt wel goed.
Da's een beetje een zwaktebod, dat klinkt als een jochie van 4 die zegt, "maar hij deed het ook"

De Golf 7 was ook volledig elektrisch maar die softwaretechnisch een stuk beter, dus ze kunnen het blijkbaar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:10:
[...]

je laad met 1fase/16A. dan heb je 3.6kw ja, voor 7.2 heb je 32 A nodig.

ID.4 kun je 3fase 16A voeden dus de 11 kwh ;)
Volgens mij heb ik momenteel 1 fase/40A hier, dus zou hij toch harder moeten gaan?

aah, de ID.4 kan max 16A!

[ Voor 5% gewijzigd door Boy op 28-12-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
MLLL schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:38:
[...]

Da's een beetje een zwaktebod, dat klinkt als een jochie van 4 die zegt, "maar hij deed het ook"

De Golf 7 was ook volledig elektrisch maar die softwaretechnisch een stuk beter, dus ze kunnen het blijkbaar wel.
borduren op een bestaande systeem dat al 8 jaar werkt is makkelijk [Golf 7 2012]. 2 jaar aan software gewerkt voor de GTE (2014) waarbij ze nog 3 jaar hadden om zich puur te richting op het "accu" software [egolf 2017].

wel appels met appels vergelijken he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:47:
[...]

Volgens mij heb ik momenteel 1 fase/40A hier, dus zou hij toch harder moeten gaan?

aah, de ID.4 kan max 16A!
zou het downgraden als ik jouw was.. 40A kost ook klauwen met geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:50:
[...]

zou het downgraden als ik jouw was.. 40A kost ook klauwen met geld
Ik ga ook van 1fase/40A naar 3fase/32A, dat was vrij standaard begrijp ik. 3fase/40A wordt prijzig geloof ik, 700 euro per jaar of zo had ik gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Alfred66 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:38:
[...]

De auto kan met 1 fase op 7,2 kw vermogen laden. Dan moet je wel de beperkte laadsnelheid uitzetten in het laadmenu van de auto en je Zappi moet ingesteld staan op 32A mits je huisinstallatie dit aankan.

Zelf heb ik een Pulsar Plus Wallbox met loadbalancer op 1 fase en dat gaat prima met Max 32A. Laadt snel genoeg voor mij en ik heb besloten die kosten voor 3 fase niet meer te maken. De ID.3 heeft natuurlijk wel een kleinere accu.
Ik heb 'beperkte laadsnelheid' volgens mij uit staan. Ik weet niet of de Zappi op 32A staat, ik kom het menu dus niet meer in omdat de code niet geaccepteerd wordt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Ow, nog een ding...die knopjes op het stuur vind ik wel een drama hoor.

Het 1 x tikken voor 1 km te verhogen, daar zit ik toch vaak op 10km verhogen of verlagen waardoor de auto opeens gaat flink gas geeft of in de ankers gaat.

hadden beter tikken is 1 km kunnen doen en swipen (zoals nu is) 10 km.

Ook de herkenning van snelheid op de weg gaat niet helemaal lekker. Op de snelweg gewoon 130 ipv 100. hij gaat plots van 50 naar 30, terwijl er niets veranderd was.

Wat wel supercool is, als je de navigatie aan hebt staan, dan doet hij dus ook snelheid verminderen als je bij een stoplicht af moet slaan bijvoorbeeld.

M'n vrouw vond het persoonlijken van de lichteffecten in de auto erg leuk haha, die had ik niet zien aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Damn, nu is hij gestopt laden! Goed dat ik even checkte, even weer aan zetten, maar dit is wel klote dat dit niet betrouwbaar is. Eens gaan kijken op het Zappi forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
En hier staan ze met alle beschikbare kleuren voor de ID.4.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VEzxVaW.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
Antekw schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:01:

Bij mijne (ID.4, vandaag geleverd) ook: wel als je gewoon via RDW.nl op kenteken zoekt. Daar staat 'datum tenaamstelling' op vandaag, 'WAM verzekerd' staat nog op 'nee'. In de open data nog niet terug te vinden. Komt morgen vast goed (is overigens een leaseauto, dus neem aan dat de verzekering geregeld is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

ChrisH_ID4 schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:50:
[...]

Bij mijne (ID.4, vandaag geleverd) ook: wel als je gewoon via RDW.nl op kenteken zoekt. Daar staat 'datum tenaamstelling' op vandaag, 'WAM verzekerd' staat nog op 'nee'. In de open data nog niet terug te vinden. Komt morgen vast goed (is overigens een leaseauto, dus neem aan dat de verzekering geregeld is).
Bij mij staat ook WAM niet verzekerd, maar heb 'm gewoon via VW verzekerd, heb ik mail van, zal dus wel ok zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Simply1337 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:49:
[...]

borduren op een bestaande systeem dat al 8 jaar werkt is makkelijk [Golf 7 2012]. 2 jaar aan software gewerkt voor de GTE (2014) waarbij ze nog 3 jaar hadden om zich puur te richting op het "accu" software [egolf 2017].

Als de basis van de Golf goed was waarom zijn ze daar dan niet verder op gaan borduren?
Nu gooien ze 8 jaar aan ontwikkeling weg zou je zeggen.
Volgens mij hebben ze het zich veel te moeilijk gemaakt.
Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

ChrisH_ID4 schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:50:
[...]

Verwerking van die gegevens duurt even, geduld dus.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alfred66
Simply1337 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:49:
[...]

Voor de IT nerds in dit topic, de pdf hieronder (uit 2018) geeft wel een aardig beeld van de IT architectuur van het MEB platform. Virtualization, hypervisors, gigabit Ethernet, meerdere netwerk security zones gescheiden door firewalls etc. Laat goed zien dat de IT infra in dit soort auto’s veel meer is dan alleen het infotainment systeem.

Technisch een mooie architectuur, daar ligt het niet aan maar wel uitdagend om in een auto te hebben lijkt mij. Het is te hopen dat VW dit snel onder controle krijgt.
https://standards.ieee.or..._to_series_production.pdf

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
Vandaag is mijn ID4 geleverd (Honey Yellow, echt PRACHTIG!!), keurig met een vrachtauto. Ook bij mij verzamelden zich wat buren om het nieuwe wonder te aanschouwen. Best leuk, maar toen ik de 'motorklep' (de frunk) wilde openen, brak, na het ontgrendelen van binnenuit, het palletje af dat je met de hand moet losmaken. Gewoon faliekant afgebroken. Is ook maar een lullig plastic ding. Die kan dus nu niet meer open en daar moet ik voor naar de garage. En even later ontdekte ik dat er een hoekje ontbreekt van de achterlichtunit. Beetje slordige kwaliteitscontrole dan, maar goed. Garage gebeld, allebei uiteraard onder garantie. Ik moet alleen eerst nog naar een garage in de buurt om te laten zien en dat ze weten wat ze moeten bestellen.
Vanmiddag wat mee gereden. Het rijdt heel makkelijk en stuurt fantastisch. Heb nog niet de handleiding bestudeerd, dat ga ik morgen doen, alleen video's bekeken. Het rijden is echt geweldig! Maar intuïtief zijn de knopjes op het stuur inderdaad niet. Ik heb de CruiseControl nog niet aangekregen, zou toch tijdens het rijden zo moeten kunnen. Alle andere instellingen ga ik morgen bestuderen.
En: oh ja.. er zit een 12V aansluiting in de kofferbak, maar ik heb dan ook de versie met elektr. trekhaak en warmtepomp. Kan alleen niet zien of die er echt zit want de voorklep gaat dus niet meer open :).
Nu staat het gouden koetsje lekker te snoepen van de laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
Boy schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:56:

Die oplossing had ik ook zo bedacht (y) . Dit zou met een update zo te realiseren moeten zijn.
Ook de herkenning van snelheid op de weg gaat niet helemaal lekker. Op de snelweg gewoon 130 ipv 100. hij gaat plots van 50 naar 30, terwijl er niets veranderd was.
Dit is eigenlijk het enige assistentsysteem dat ik uit heb staan. Dit is te foutgevoelig en bederft de beleving van het verder prima werkende ACC systeem.
M'n vrouw vond het persoonlijken van de lichteffecten in de auto erg leuk haha, die had ik niet zien aankomen.
Is ook een grote hit hier! Dit is de enige optie waar ik geen controle over heb, ik heb alle kleuren van de regenboog al gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Alfred66 schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:02:
[...]

Technisch een mooie architectuur, daar ligt het niet aan maar wel uitdagend om in een auto te hebben lijkt mij. Het is te hopen dat VW dit snel onder controle krijgt.
https://standards.ieee.or..._to_series_production.pdf
Papier is geduldig, ook in de wereld van de IT architectuur. De kunst is om de verschillende software modules betrouwbaar met elkaar te laten samenwerken en de integriteit van het totale systeem te bewaken. De Duitse industrie heeft geen sterke reputatie op dat vlak. Het is leren met vallen en opstaan, internationale proces standaarden zoals CMMI zijn nog lang niet overal op hoog niveau geïnstitutionaliseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
...

Wat wel supercool is, als je de navigatie aan hebt staan, dan doet hij dus ook snelheid verminderen als je bij een stoplicht af moet slaan bijvoorbeeld.
Om hier nog even op in te gaan - dit is standaard gedrag en heeft niks met je ingestelde navi te maken. Ook zonder navi werkt dit, als je ECO-assistent maar aan hebt staan dacht ik (in het menu, niet verwarren met ECO drive mode).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:29:
[...]

Om hier nog even op in te gaan - dit is standaard gedrag en heeft niks met je ingestelde navi te maken. Ook zonder navi werkt dit, als je ECO-assistent maar aan hebt staan dacht ik (in het menu, niet verwarren met ECO drive mode).
Bij een rotonde doet hij dat wel ja, maar als ik 3 banen heb met stoplichten met linksaf, rechtsaf en rechtdoor, gaat hij niet afremmen als ik de linker neem bijvoorbeeld volgens mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:44:
[...]

Bij een rotonde doet hij dat wel ja, maar als ik 3 banen heb met stoplichten met linksaf, rechtsaf en rechtdoor, gaat hij niet afremmen als ik de linker neem bijvoorbeeld volgens mij
Dat kan goed zijn inderdaad - hij weet dan mogelijk pas "te laat" dat je linksaf gaat. Als ik van de A4 kom richting Leidschendan/Leidschenveen en de afrit neem, vervolgens de kruising rechts bij de stoplichten richting mijn huis zit ik al even op de rechterbaan en remt hij dus toch gewoon af, zonder ingestelde navi. Zal dus ook met tijd te maken hebben of simpelweg software - ik merk ook dat niet elke rotonde of kruising "gezien" wordt door de assistent. De ene remt hij dus af, de andere niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 28-12-2020 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Boy schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:44:
[...]

Wat mij vandaag ook opviel bij ACC, is dat als een slak voor je op de middelste baan van de snelweg hebt rijden, je daardoor ook langzamer gaat rijden. So far so good. Ik heb soms eens de neiging om op max toegestane snelheid van rechts in te halen. Dat wilde ik ook met ACC DOEN, maar de auto haalt dan niet in. Wel van links. Ben benieuwd of jullie dezelfde ervaring hebben.

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Is de rechtsinhaal beveiliging. Staat in de handleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Ow, nog een ding...die knopjes op het stuur vind ik wel een drama hoor.

Het 1 x tikken voor 1 km te verhogen, daar zit ik toch vaak op 10km verhogen of verlagen waardoor de auto opeens gaat flink gas geeft of in de ankers gaat.

Ik denk dat het even wennen is. Maar je hebt het zo door hoe je moet tappen voor 1, 5 of 10km. Eigenlijk best tevreden met het stuur en de bediening überhaupt.

En dat met een 3 maanden oude id3 met de eerste softwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:56
Younes schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:51:
[...]

Wat mij vandaag ook opviel bij ACC, is dat als een slak voor je op de middelste baan van de snelweg hebt rijden, je daardoor ook langzamer gaat rijden. So far so good. Ik heb soms eens de neiging om op max toegestane snelheid van rechts in te halen. Dat wilde ik ook met ACC DOEN, maar de auto haalt dan niet in. Wel van links. Ben benieuwd of jullie dezelfde ervaring hebben.
Op je scherm zie je vaak ook een auto op de baan naast je verschijnen, dan neemt de Acc de snelheid van die auto over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
jdbiggelaa schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:10:
[...]

Neen, MEB is compleet nieuw platform, inclusief de software. VW heeft de software architectuur van EV’s grondig onderschat, ze waren daar absoluut niet klaar voor.
Dit is mijn grootste angst , dat VW het gewoon niet voor elkaar gaat krijgen zoals Tesla dat kan. ligt m.i. aan het feit dat VW te groot en daardoor log is. Moeten met teveel zaken (bv. regelgeving tig landen) rekening houden? Duren de sprints te lang, voordat er een update beschikbaar kan zijn? Er zitten genoeg software ontwikkelaar's op dit forum, vraag aan hun, is dit nou idd zo lastig bij VW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Kaaschef schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 05:30:
[...]

Dit is mijn grootste angst , dat VW het gewoon niet voor elkaar gaat krijgen zoals Tesla dat kan. ligt m.i. aan het feit dat VW te groot en daardoor log is. Moeten met teveel zaken (bv. regelgeving tig landen) rekening houden? Duren de sprints te lang, voordat er een update beschikbaar kan zijn? Er zitten genoeg software ontwikkelaar's op dit forum, vraag aan hun, is dit nou idd zo lastig bij VW?
Het probleem van VW dat de software van partners afkomstig is en niet van VW zelf. Wat natuurlijk totaal andere benadering is met bv Tesla, Tesla bouwt auto's door het ontwikkelen van software op hardware, bijvoorbeeld zoals waarop Apple de iPhone maakt alles wordt inhouse ontwikkeld, dit stelt Tesla in staat om de softwarefunctionaliteit van zijn auto's te verbeteren met bv updates/upgrades. Dit staat in tegenstellingen het traditionele auto-industrie model. Gevolg het product hetzelfde is/blijft zolang je ermee rijdt.

Goed nieuws, VW is wel bezig met transitie

https://www.cnet.com/road...ivision-begins-operation/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Replay256 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 06:19:
[...]

Het probleem van VW dat de software van partners afkomstig is en niet van VW zelf. Wat natuurlijk totaal andere benadering is met bv Tesla, Tesla bouwt auto's door het ontwikkelen van software op hardware, bijvoorbeeld zoals waarop Apple de iPhone maakt alles wordt inhouse ontwikkeld, dit stelt Tesla in staat om de softwarefunctionaliteit van zijn auto's te verbeteren met bv updates/upgrades. Dit staat in tegenstellingen het traditionele auto-industrie model. Gevolg het product hetzelfde is/blijft zolang je ermee rijdt.

Goed nieuws, VW is wel bezig met transitie

https://www.cnet.com/road...ivision-begins-operation/
Nou verwacht maar niet dat de huidige ID3 en ID4 daarmee uitgerold gaan worden. In het artikel staat ook dat ze de overgang naar VW's eigen tech pas in 2025 verwachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Gespot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCw4RAjAiUnjOJIKgZacaaovedg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1n6ufGyrQJrY39Ghj8nBybJp.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind hem echt wel geslaagd!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Lol van het kenteken is dit precies de mijne :+

Ik had nog geen foto gedeeld, ik heb nog geen goede, slechte kwaliteit want Whatsapp, m'n broer appte me deze toen ik langsgereden was terwijl hij aan het opladen was:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDptthwY5SiySPg5aNMzbfvNAso=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TrOBGmkFtCwv8PXDFxMCG2ma.jpg?f=fotoalbum_large

Gisterenavond checkte ik nog even voor de lol hoe ver hij geladen was na een uurtje of 3. Was hij gestopt. De Zappi was volgens de app aan het wachten op "surplus" (zonne-energie) terwijl hij in "fast" mode stond, dus zou hij niet moeten doen. Op het scherm wordt 'installation limit' aangegeven.

Was van 34% naar 40% gegaan :| Ik heb Zappi gecontacteerd, want dit vind ik wat eng qua betrouwbaarheid. Ik zou maar gewoon 100 km enkel moeten gaan rijden en dan dit 's morgens tegenkomen...

Heb 'm weer aangezet erna (uitpluggen, inpluggen) en nu deze ochtend gelukkig op 92% *O*

edit: btw, ik gaf eerder aan dat er geen handleiding bij zat, maar duh, die gaf de jongen die 'm kwam brengen me bij de voordeur samen met de sleutels :F

[ Voor 5% gewijzigd door Boy op 29-12-2020 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarno1974t
Was dit dan jouw foutje of lag het aan Zappi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:45:
[...]

Lol van het kenteken is dit precies de mijne :+

Ik had nog geen foto gedeeld, ik heb nog geen goede, slechte kwaliteit want Whatsapp, m'n broer appte me deze toen ik langsgereden was terwijl hij aan het opladen was:
[Afbeelding]

Gisterenavond checkte ik nog even voor de lol hoe ver hij geladen was na een uurtje of 3. Was hij gestopt. De Zappi was volgens de app aan het wachten op "surplus" (zonne-energie) terwijl hij in "fast" mode stond, dus zou hij niet moeten doen. Op het scherm wordt 'installation limit' aangegeven.

Was van 34% naar 40% gegaan :| Ik heb Zappi gecontacteerd, want dit vind ik wat eng qua betrouwbaarheid. Ik zou maar gewoon 100 km enkel moeten gaan rijden en dan dit 's morgens tegenkomen...

Heb 'm weer aangezet erna (uitpluggen, inpluggen) en nu deze ochtend gelukkig op 92% *O*

edit: btw, ik gaf eerder aan dat er geen handleiding bij zat, maar duh, die gaf de jongen die 'm kwam brengen me bij de voordeur samen met de sleutels :F
Dan heeft je kenteken blurren ook niet veel zin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Younes schreef op maandag 28 december 2020 @ 22:51:
[...]

In de Passat GTE kan ik dan gewoon even kort het gas indrukken. Daarna negeert hij de auto's links en haalt hij gewoon rechts in.

Dit is ook nodig als er meerdere banen zijn voor bijvoorbeeld knooppunten. Dan kan er links langzaamrijdend verkeer zijn en rechts vrijbaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 08:45:
[...]

Weet je zeker dat je de Zappi goed hebt geconfigureerd?
Bij mij werkt die namelijk probleemloos in 'fast mode'. Al tig keer opgeladen en nul problemen.

Je moet echt even met de manual ernaast alle instellingen nagaan, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-09 19:54
Soeski schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:46:
[...]

Los van het kenteken.... dus het is zijn kenteken niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soeski
rednax2 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:06:
[...]

Los van het kenteken.... dus het is zijn kenteken niet :)
Wat 1 letter al niet kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:46:
[...]

Haha twijfelde nog, maar op verkoopwebsites wordt het aangeraden. Maar ze kunnen er toch weinig mee hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

jarno1974t schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:18:
Was dit dan jouw foutje of lag het aan Zappi?
Ik weet het nog niet. Kom er nog niet in vanwege de lock code die niet meer geaccepteerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:51:
[...]

Weet je zeker dat je de Zappi goed hebt geconfigureerd?
Bij mij werkt die namelijk probleemloos in 'fast mode'. Al tig keer opgeladen en nul problemen.

Je moet echt even met de manual ernaast alle instellingen nagaan, is mijn ervaring.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHMw6i4DnTfDTtEmY2tCKwulJ38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rc5p5R8jyL3ePnee22KXZgQT.jpg?f=fotoalbum_large
Geen idee, zodra ik erin kom, ga ik het checken.

Ik verwachtte dat de installateur het allemaal goed had gezet. De handleiding is nogal beknopt en leek niet meer te kloppen met huidige apparaat. Heb jij m digitaal ergens? Tips waar op te letten?

Hij staat nu alweer op installation limit

[ Voor 27% gewijzigd door Boy op 29-12-2020 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:27:
[...]

Ik verwachtte dat de installateur het allemaal goed had gezet. De handleiding is nogal beknopt en leek niet meer te kloppen met huidige apparaat. Heb jij m digitaal ergens? Tips waar op te letten?

Dit is 'm volgens mij voor de V2 https://myenergi.com/wp-c...i-manual-v2.0_english.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Ja, dat is de Engelse versie. Ik heb deze ook in het NL er bij gekregen op papier.
Ik heb de leverancier gevraagd om een digitale versie maar die willen ze niet geven om een of andere duistere reden. Iets met copyright zeiden ze... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Lol, net bij starten van id4 storing aandrijflijn, zoek werkplaats .

Alles uit, weer aan, storing weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:16:

Maar da's toch een ID.4 met 0784 s/w? Daar word je niet blij van dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarno1974t
Ze zijn niet realtime bij RDW; laatste tenaamstelling staat nu op de 27e. De verwerking van gisteren (28e) moet dus nog. Als het goed is staat de mijne daartussen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:27:
[...]

Hier heb je misschien wat aan (zodra je er weer in kan...)
https://myenergi.info/installation-limit-t1927.html

Zo te zien is de meest simpele oplossing om even te upgraden naar de meest recente firmware versie op de Zappi

[ Voor 9% gewijzigd door KrlGl op 29-12-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 15:44
Net ook weer een storing erbij. Nu de bandensensor die een leeglopende band detecteerde. Band is nog keihard, zal even bellen of dat komt door de nieuwe winterbanden die er sinds verleden woensdag onderliggen.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
PB1983 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:36:
Net ook weer een storing erbij. Nu de bandensensor die een leeglopende band detecteerde. Band is nog keihard, zal even bellen of dat komt door de nieuwe winterbanden die er sinds verleden woensdag onderliggen.
op zich is dat normaal, je kan dit mogelijk resetten in het menu. (kan bij mijn VW Tiguan wel nl.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

volgens mij zitten er in de velgen geen druksensoren maar wordt toerental wielen in de gaten gehouden via de ABS-sensoren. Is na het plaatsen van de winterbanden de bandencontrole wel gereset?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Het eventueel zelf resetten is heel simpel, alle banden op zelfde spanning brengen dan in wagen menu naar banden gaan en daar op SET drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Laatst online: 16-09 15:44
Hansoverdiep schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:47:
volgens mij zitten er in de velgen geen druksensoren maar wordt toerental wielen in de gaten gehouden via de ABS-sensoren. Is na het plaatsen van de winterbanden de bandencontrole wel gereset?
Gok van niet, ik was de eerste ID.3 bij de bandenfitter. De SET functie ken ik nog van mijn Fabia Combi, zo meteen maar even naar de pomp rijden om de bandenspanning checken.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:19:
[...]

Maar da's toch een ID.4 met 0784 s/w? Daar word je niet blij van dan...
Ik heb de SW versie nog niet bekeken, maar het lijkt me toch dat ik 0784 (0783?) heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

KrlGl schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:33:
[...]

Hier heb je misschien wat aan (zodra je er weer in kan...)
https://myenergi.info/installation-limit-t1927.html

Zo te zien is de meest simpele oplossing om even te upgraden naar de meest recente firmware versie op de Zappi
Zal eens rustig lezen zo, maar ik heb woensdag het systeem laten updaten, stond net bij de herstart V3.092 volgens mij (uit m'n hoofd). Ik kon daarna weer in het systeem en heb de lock code gecheckt. Het laatste getal was aangepast op een of andere manier...

Ik zag wel dat de Grid Limit op 24A stond, dat is mss te weinig en als ik de oven aan zet of koffiezetapparaat, dan stopt ie wellicht?

Want ik merkte dat hij vanochtend gestopt was en dat komt denk ik door het koffiezetapparaat dan

[ Voor 16% gewijzigd door Boy op 29-12-2020 12:34 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijn ID.3 Business is zojuist bezorgd. Ophalen mocht niet meer, vandaar.
Mooie kleur die Stonewashed Blue, blij met mijn keuze. Pas 500 meter mee gereden, van huis naar de laadpaal. Daar laad hij nu tot 80% op en dan gaan we vanmiddag eens een stuk rijden.

Met de zeer beperkte ervaring nog geen probleem gezien of ondervonden, opladen ging keurig. Gezien de snelheid vermoed ik hij keurig 11 kW er uit staat te trekken.

Software is de 0564, nog zo van de fabriek.

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 29-12-2020 12:38 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
PB1983 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:07:
[...]

Gok van niet, ik was de eerste ID.3 bij de bandenfitter. De SET functie ken ik nog van mijn Fabia Combi, zo meteen maar even naar de pomp rijden om de bandenspanning checken.
Dat was de enige waarschuwingsmelding die bij mij tot nog toe terecht is aangegaan. Bij wissel naar winterbanden gaf de auto ineens aan dat een band te zacht was.

Eerst heb ik de melding natuurlijk genegeerd net als je bij alle andere storingsmeldingen moet doen 8)7 en bandenspanning gereset. Maar melding bleef terugkomen. Band liep heel langzaam leeg ivm een kapot binnenventiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:16:

Oei, ik wil je niet ongerust maken maar die melding zou ik wel even in de gaten houden. Als die met rode waarschuwingstekens komt heb je mogelijk wel een probleem. Daar weten meer forumleden inmiddels alles van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ultraman schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:37:
Mijn ID.3 Business is zojuist bezorgd. Ophalen mocht niet meer, vandaar.
Mooie kleur die Stonewashed Blue, blij met mijn keuze. Pas 500 meter mee gereden, van huis naar de laadpaal. Daar laad hij nu tot 80% op en dan gaan we vanmiddag eens een stuk rijden.

Met de zeer beperkte ervaring nog geen probleem gezien of ondervonden, opladen ging keurig. Gezien de snelheid vermoed ik hij keurig 11 kW er uit staat te trekken.

Software is de 0564, nog zo van de fabriek.
Geniet ervan. Zag dat de niet 1st edities inmiddels met WP te bestellen zijn. Heeft die van jou dat?

Moet zeggen als ik had geweten dit jaar nog een Business te kunnen rijden had ik dat gedaan (betalen voor velgen zo'n onzin). Maar ben aan de andere kant stiekem ook wel blij met de Plus velgen. :)

Geniet ervan. Rijden is echt top! Dat zit wel goed. Je zal verbaasd zien hoe de auto niet als +1700kg aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
Boy schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:30:
[...]

Zal eens rustig lezen zo, maar ik heb woensdag het systeem laten updaten, stond net bij de herstart V3.092 volgens mij (uit m'n hoofd). Ik kon daarna weer in het systeem en heb de lock code gecheckt. Het laatste getal was aangepast op een of andere manier...

Ik zag wel dat de Grid Limit op 24A stond, dat is mss te weinig en als ik de oven aan zet of koffiezetapparaat, dan stopt ie wellicht?

Want ik merkte dat hij vanochtend gestopt was en dat komt denk ik door het koffiezetapparaat dan
Dan heb je wel een erg fanatiek koffiezetapparaat.. :+

Volgens mij stopt de lader wanneer er minder dan 3A beschikbaar is. Dat is het minimum dat de auto nodig heeft. Kennelijk staat jouw gridlimiet te laag, want ik kan mij niet voorstellen dat je in de rest van je huis zo maar 21A trekt... tenzij je alle grootverbruikers aan hebt tegelijkertijd.

Pagina: 1 ... 46 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.