ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Hij komt inderdaad pas op opendata bij het op naam plaatsen. Dat is ook het filter van opendata.pietermx schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:12:
Dan zullen kentekens waarschijnlijk pas in opendata geplaatst worden zodra het kenteken op naam staat. Bij mij stond hij direct op naam én in opendata, dag later lag het kentekenpasje al in de brievenbus.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Paar weken geleden proefrit gemaakt met ID3, dat zou ‘em worden. Totdat de mail van VW NL kwam, ‘rijd nog dit jaar met 8% een ID4.’ Stad en land afgezocht maar overal net te laat (moet via andere LM dan die de VW-dealer aandraagt, scheelt in leasebedrag meer dan € 100,- p/m). Ben al foto’s bij de plaatselijke dealer gaan maken voor een 1e indruk:
:strip_exif()/f/image/aTKz7ZyR8PwFIFkzTUFVwoA0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YPULO4PfY5T3uRwEgO9OqrPf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iY8mqVViI7FFo9nLWfOMQ43E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fk41oiAab0sXG3rsodGtOoS1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FKE3RPk3MTiyXqrRoWCe5iiF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RZzDkXKv8hZ8bd5qRagxBdrI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GPSJ5aaECPlEF62g5ilx20rZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi kerstkadootje toch 😇
[ Voor 74% gewijzigd door jarno1974t op 24-12-2020 18:54 ]
https://autobahn.eu/artik...id3-total-loss-in-limburg
[ Voor 2% gewijzigd door Younes op 24-12-2020 20:34 . Reden: Is eerder al gedeeld... ]
...en waarom?
Ik had dus bijna hetzelfde. De offerte voor de enyaq hoefde ik alleen goed te keuren. Toen kwam die mail van VW. Dus ik zei probeer er een te vinden. Vorige week zag ik m via een andere leasemaatschappij aangeboden worden, dus zo door kunnen pakken. Ik verwacht de mijne tussen 10 en 18 januari. Ook de wittejarno1974t schreef op donderdag 24 december 2020 @ 18:41:
Yes! Witte ID.4 1st wordt de 30e bij mij thuis afgeleverd! Nog lekker 5 jaar lang 8% bijtelling.
Paar weken geleden proefrit gemaakt met ID3, dat zou ‘em worden. Totdat de mail van VW NL kwam, ‘rijd nog dit jaar met 8% een ID4.’ Stad en land afgezocht maar overal net te laat (moet via andere LM dan die de VW-dealer aandraagt, scheelt in leasebedrag meer dan € 100,- p/m). Ben al foto’s bij de plaatselijke dealer gaan maken voor een 1e indruk:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi kerstkadootje toch 😇
Dank voor de foto’s!
Vermogen van laadpaal is vaak totaal vermogen. Merkte op dat mijn ID.3 nu wel redelijk langzaam aan het opladen was. Aan de zelfde paal staat een eTron. Dus even opgezocht en blijkbaar zijn veel 11kW palen, totaal 11 kW. Opzich logisch maar je moet het maar net even ervaren. Bij deze.
Gelukkig heb ik 20 meter een 22 kW openbare paal. Die pak ik de volgende keer wel.
Zomaar uit het niets volgens mij het icoontje van een aanrijding en het ID Light over de hele breedte ook rood.
Ging gelukkig na een paar seconden weer gewoon weg.
Volgens mij zijn die ook iets duurder. Als de snelheid zakt (omdat er 2 aan 1 paal aan het laden zijn bijvoorbeeld), zakt dan ook te prijs. Ik zou het logisch vinden als dat het geval is, want je kiest immers bewust voor een bepaalde laadsnelheid, onder andere obv prijs.Freakie1NL schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:01:
Voor mensen die net als ik nog even op hun laadpaal moeten wachten en tot dan publieke moeten laden en waarvoor dat allemaal nieuw is:
Vermogen van laadpaal is vaak totaal vermogen. Merkte op dat mijn ID.3 nu wel redelijk langzaam aan het opladen was. Aan de zelfde paal staat een eTron. Dus even opgezocht en blijkbaar zijn veel 11kW palen, totaal 11 kW. Opzich logisch maar je moet het maar net even ervaren. Bij deze.
Gelukkig heb ik 20 meter een 22 kW openbare paal. Die pak ik de volgende keer wel.
...en waarom?
Met die logica zou je met 2 auto's aan een 11kW paal (en dus maar 5,5kw per auto) ook nog minder moeten betalen, maar helaasYounes schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:34:
[...]
Volgens mij zijn die ook iets duurder. Als de snelheid zakt (omdat er 2 aan 1 paal aan het laden zijn bijvoorbeeld), zakt dan ook te prijs. Ik zou het logisch vinden als dat het geval is, want je kiest immers bewust voor een bepaalde laadsnelheid, onder andere obv prijs.
Den Haag heeft gewoon altijd 0,33 cent per kW, of het nu een 11 of 22 paal is.
[ Voor 7% gewijzigd door Soeski op 25-12-2020 11:28 ]
Ja het zijn dezelfde sleutels.Freakie1NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:10:
Weet iemand of de sleutel van de ID.3 hetzelfde formaat/uiterlijk heeft als de Golf 8. Merk dat er best snel krassen op de sleutel komen (samen met huissleutel aan 1 bos) dus ben opzoek naar een case. Op internet kwam ik voor de ID.3 niets tegen. Maar lijkt alsof die van de Golf 8 dezelfde afmetingen heeft. Iemand die dit kan bevestigen?
Verbaasd me dat geel zo achter blijft, vind die kleur eigenlijk best wel chique.htv12 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 14:01:
Deze week zijn er maar liefst 771 ID.4's geregistreerd.
Zie https://vwid4.z6.web.core.windows.net/
[Afbeelding]
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Deze heb ik gehaald, past perfect:Freakie1NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 13:10:
Weet iemand of de sleutel van de ID.3 hetzelfde formaat/uiterlijk heeft als de Golf 8. Merk dat er best snel krassen op de sleutel komen (samen met huissleutel aan 1 bos) dus ben opzoek naar een case. Op internet kwam ik voor de ID.3 niets tegen. Maar lijkt alsof die van de Golf 8 dezelfde afmetingen heeft. Iemand die dit kan bevestigen?
https://www.amazon.de/dp/...B9ZN?_encoding=UTF8&psc=1
Dan kan ik alvast de plek van de laadpaal bepalen.
[ Voor 34% gewijzigd door lochtejans op 25-12-2020 15:39 ]
Ook niet op de lengte bezuinigen
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Ben je helemaal naar Berlijn gereden om een sleutelhoesje te halen? RespectRev! schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:12:
[...]
Deze heb ik gehaald, past perfect:
Besteld. Daarvoor hoef je niet naar Berlijn....Rev! schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:12:
[...]
Mijne komt begin volgend jaar (NewMotion). Besteld met 5 meter, 8 vond ik wel weer te veel. Zeker voor ID.3 zal 1 meter al genoeg zijn. Te lang is ook niet fijn.BarryH schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:41:
@lochtejans laadpaal met vaste kabel is echt veeeel fijner.
Ook niet op de lengte bezuinigen
Maar helemaal mee eens betreft vaste kabel, mijn laadkabel ligt nu los achterin. Die gaat straks lekker in de dubbele bodem want straks als het goed is alleen nog incidenteel nodig.
https://www.sma-benelux.c...sma-ev-charger-74-22.html
Communiceert (via de Home Manager) met de (SMA) omvormer en kan slim laden, d.w.z. bij voorkeur wanneer de zon schijnt en er overproductie is. Erg gebruiksvriendelijk via één app.
Voor de portemonnee overigens totaal niet interssant zolang we kunnen salderen, maar voor de toekomst (of omdat je het leuk vindt) een goede optie voor mensen die een SMA omvormer hebben hangen...
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Airbag lampje brandt en gaat niet meer uit.
Weet iemand hier of dat ook betekent dat de airbags het inderdaad niet meer doen, of is het alleen maar het lampje dat vervelend doet?
Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin
Ik heb er ook één besteldRev! schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 15:12:
[...]
kwmobile autosleutelhoes compatibel met VW Golf 7 MK7 3-knops autosleutel autosleutels- Siliconen beschermhoes - zwart/blauw
eh.. wie zegt het tegen hem?mhe59 schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:30:
[...]
Ik heb er ook één besteldook bij amazon, maar dan .nl
kwmobile autosleutelhoes compatibel met VW Golf 7 MK7 3-knops autosleutel autosleutels- Siliconen beschermhoes - zwart/blauw
Zou toch een golf 8 sleutelhoes kopen voor de ID's
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
https://shop.volkswagen.n...group=id4&modeltype=id4-1
interessante dingen:
zonwering, 19/20 inch winter/zomer sets, sierlijst achterklep, kofferbak inleg, spatlappen etc

[ Voor 87% gewijzigd door mhe59 op 25-12-2020 20:11 ]
Kan geen bron meer vinden maar volgens mij dat laatste.KrlGl schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 18:17:
Vandaag eindelijk mijn eerste storing te pakken, na 3500 probleemloze kilometers.
Airbag lampje brandt en gaat niet meer uit.
Weet iemand hier of dat ook betekent dat de airbags het inderdaad niet meer doen, of is het alleen maar het lampje dat vervelend doet?
Dank voor je reactie.Freakie1NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:16:
[...]
Kan geen bron meer vinden maar volgens mij dat laatste.
Laren we het hopen, want ik kan uiteraard pas maandag naar de garage en het voelt toch erg ongemakkelijk om zo rond te rijden...
Dit is een software fout als het bij de volgende keer rijden weer weg is. Treedt het iedere keer op dan zou ik de garage bellen.Freakie1NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 20:16:
[...]
Kan geen bron meer vinden maar volgens mij dat laatste.
Ik heb dit inmiddels diverse keren gehad maar de volgende dag is het weer weg en het duurt dan vaak een week of langer voor het weer optreedt.
Ik las op op de firstmovers club dat zelfs met de laatste 0783 dit nog steeds op kan gebeuren. Ik vrees dat er weinig aan te doen valt op dit moment. Ik ben benieuwd of eigenaren van de ID.4 hier ook last van krijgen.
Als het een lease is kan je natuurlijk altijd de pech service bellen. Onder het mom meldingen waarmee niet veilig door gereden kan worden.KrlGl schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:04:
[...]
Dank voor je reactie.
Laren we het hopen, want ik kan uiteraard pas maandag naar de garage en het voelt toch erg ongemakkelijk om zo rond te rijden...
Ook als het geen lease is kan dat ook hoorFreakie1NL schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 21:26:
[...]
Als het een lease is kan je natuurlijk altijd de pech service bellen. Onder het mom meldingen waarmee niet veilig door gereden kan worden.
Elect a clown, expect a circus.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
I beg to differ.Ultraman schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 22:41:
Rijden zonder airbags beschouwen als niet veilig vind ik toch een beetje overdreven. Dat het gemaakt moet worden, helemaal eens. ;-)
Ik heb eenmaal in mijn leven een ernstig ongeluk meegemaakt waarbij het nog maar de vraag was hoe ik het er zonder airbag vanaf gebracht zou hebben. (Een tegenligger met een slok op die de bocht niet kon halen en op mijn weghelft terecht kwam. Was nogal een heftig 'frontaaltje')
Vandaar mijn ongemakkelijke gevoel bij dat brandende airbag-lampje.
Eerste negatieve berichtgeving voor de ID.3 in de media (niet zijnde auto reviews) wat betreft software?
https://www.tek.no/nyhete...g-turte-ikke-aa-kjoere-vi
Niet mijn bedoeling geweest om je gevoel te ontkrachten. Airbags kunnen een enorme rol spelen bij een ongeluk. Dat weet ik en jij hebt er mogelijk je leven aan te danken. Dat die dingen belangrijk zijn ben ik het dan ook helemaal mee eens.KrlGl schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 00:04:
[...]
I beg to differ.
Ik heb eenmaal in mijn leven een ernstig ongeluk meegemaakt waarbij het nog maar de vraag was hoe ik het er zonder airbag vanaf gebracht zou hebben. (Een tegenligger met een slok op die de bocht niet kon halen en op mijn weghelft terecht kwam. Was nogal een heftig 'frontaaltje')
Vandaar mijn ongemakkelijke gevoel bij dat brandende airbag-lampje.
Mijn reactie was gericht op Freakie1NL's:
Dat gaat wat verder dan het hebben van een onveilig gevoel. Het defect moet gemaakt worden, dat zeker. Maar dat je de wagen daarvoor zou moeten afslepen...het mom meldingen waarmee niet veilig door gereden kan worden
[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 26-12-2020 09:54 ]
Ik vind dit persoonlijk nogal een gevaarlijke gedachte. Er is waarschijnlijk helemaal niks aan de hand, maar je zal een ongeluk krijgen en dan blijkt dat de airbag het toch niet doet. De vraag is of je dat risico wilt nemen.Dat gaat wat verder dan het hebben van een onveilig gevoel. Het defect moet gemaakt worden, dat zeker. Maar dat je de wagen daarvoor zou moeten afslepen...
Ik kan nu komen met "stap je dan nooit in/op een voertuig zonder airbags?".
Een oude auto, een fiets, een paard, een brommer, een motor... en zo kunnen we door. Die hebben geen airbags en je kunt in/op elk een dodelijk ongeval er mee krijgen. En eigenlijk neem je datzelfde risico wanneer je in een wagen stapt met airbags, want ook daar stappen soms mensen niet meer zelfstandig uit.
Je zegt het verder helemaal zoals ik er ook over denk: "De vraag is of je dat risico wilt nemen."
Dat is inderdaad de vraag. Ik zou die auto bij de eerste mogelijkheid naar de dealer rijden. Een ander wellicht niet en laat hem af slepen.
[ Voor 12% gewijzigd door Ultraman op 26-12-2020 10:45 ]
Fastned was ook gelijk me laatste ik betaald dubbel dan bij Recharge.
Even puur "van horen zeggen" kennis:
Voor de maximale snelheid moet de accu aardig leeg zijn (0-25%) en moet er wat temperatuur in het accupakket zitten (half uur snelweg of meer).
Zelf nog niet de mogelijkheid gehad om dat te proberen namelijk.
O oke wist ik niet, Was inderdaad rond de 25% toen ik ging laden, heeft t zoveel impact?jarno1974t schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:51:
Op welk % stond de accu toen je begon met laden? Heb begrepen dat dat van invloed is op wattage qua laden. Accu 5% = meer kwh dan starten bij 70%
Lees dit maar eens: linkReplay256 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 13:56:
O oke wist ik niet, Was inderdaad rond de 25% toen ik ging laden, heeft t zoveel impact?
Daar staat ook deze grafiek (voor de ID.3):
/f/image/hbnfmkP4KRJuqEAj5npJX6H6.png?f=fotoalbum_large)
De Chinees model heeft b.v wel.
:strip_exif()/f/image/Y20HQMzGOfVQI4UJNMYT7V4d.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook de versnellingspook bij het stuur vind ik niet ideale plek zo achter het stuur, soms als ik de auto geparkeerd heb staat de stuurspaak in de weg waardoor je niet gelijk kan zien in welke stand de auto staat, je moet dan helemaal omheen kijken.
Vermoed dat die binnenkort wel aftermarket te bestellen zijn, kan me niet voorstellen dat iedereen zo’n smal steuntje acceptabel genoeg vindt (ik wil ook zo’n brede)Oid schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:53:
Hoe bevallen de armsteunen bij de meeste? Ik zie dat zowel 3 als 4 beide een aparte armsteun hebben op de voorstoelen. Zelf ben ik 1 grote gewend en toen ik snel even in de 3 ben gaan zitten om te kijken of het wat was kon ik er niets echt aan wennen. Ben benieuwd naar de ervaringen.
Ben erg benieuwd naar meer foto’s en wat er allemaal is aangepast. Zag in ieder geval nieuwe bekleding, kunststof delen gespoten en de zilveren delen een wrap gegeven.
Zit zelf er ook naar te kijken wat ik eraan laat aanpassen..
Filmpje https://youtu.be/zZE32BAlS48 vanaf 5:10
Dat is nieuw voor mij dat een ID.3 traditioneel motor geluid maakt.
Vind het interieur nou niet echt opgeknapt, het is zeker verbeterd maar nou niet echt wereld schokkend. Vooral stoelen in die video vind ik persoonlijk erg lelijk.SjoerdGTI schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:41:
Zag net op YouTube een video van Absolute Motors en een aangepakte ID.3.
Ben erg benieuwd naar meer foto’s en wat er allemaal is aangepast. Zag in ieder geval nieuwe bekleding, kunststof delen gespoten en de zilveren delen een wrap gegeven.
Zit zelf er ook naar te kijken wat ik eraan laat aanpassen..
Filmpje https://youtu.be/zZE32BAlS48 vanaf 5:10
Stond ergens geloof ik in dit topic wel rode wrap ID.3 . Dat stond hem wel goed.
Geen idee waar dat vandaan komt, of ik moet in ene doof zijn of die van mij heeft het in elk geval niet.Kacang schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 16:45:
Skit3000 in 'nieuws: Tesla-update laat gebruikers toeter aanpassen - update'
Dat is nieuw voor mij dat een ID.3 traditioneel motor geluid maakt.
Dat zou heel mooi zijn. Was voor mij ook echt een teleurstelling toen ik voor het eerst in de ID3 zat. Voor veel mensen denk ook reden om voor de enyaq te kiezen. Die heeft wel ‘een grote’.jarno1974t schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:41:
[...]
Vermoed dat die binnenkort wel aftermarket te bestellen zijn, kan me niet voorstellen dat iedereen zo’n smal steuntje acceptabel genoeg vindt (ik wil ook zo’n brede)
[ Voor 8% gewijzigd door Freakie1NL op 26-12-2020 21:19 ]
Ik ben best tevreden met de armleuningen in de ID.3. Ja ze zijn wat smal maar wel goed op hoogte te verstellen (bij mijn vorige auto zat de middenarmsteun altijd te laag) en ze bewegen mee met de stoel zodat ze altijd op dezelfde positie blijven. Verder zijn ze comfortabel zacht.Replay256 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 15:16:
Ik vind de armsteunen ook veel te smal, ik begin er beetje aan te irriteren om eerlijk te zijn (zoveel ruimte in de auto en dan twee van die smalle armsteunen zonde)
De Chinees model heeft b.v wel.
[Afbeelding]
Ook de versnellingspook bij het stuur vind ik niet ideale plek zo achter het stuur, soms als ik de auto geparkeerd heb staat de stuurspaak in de weg waardoor je niet gelijk kan zien in welke stand de auto staat, je moet dan helemaal omheen kijken.
Maar de middenarmsteun van de Chinese versie ziet er echt mooi uit! Het hele interieur ziet er net wat luxer uit vind ik. Toch wel apart dit soort verschillende keuzes per continent.
Deze staat al een hele tijd in de ahw-shop en al tijd is de bodem niet verkrijgbaar. Ik wil er ook graag een hebben voor mijn plus.Freakie1NL schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 22:14:
Voor de Tweakers die een ID.3 Max dubbele bodem in hun niet Max willen hebben: https://shop.ahw-shop.de/...#product--publish-comment
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Ik heb nu een 2019 VW Polo Comfortline (=basismodel) met volgens mij als enige optie het volwaardige reserverwiel op stalen velg. Daar zit zo'n dubbele bodem al in.
Moet je PON bedanken dat ze de Trendline niet naar NL hebben gehaaldUltraman schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:55:
Zat mij nog af te vragen of dat er in zou zitten, alleen de Max dus? Blijf het apart vinden...
Ik heb nu een 2019 VW Polo Comfortline (=basismodel) met volgens mij als enige optie het volwaardige reserverwiel op stalen velg. Daar zit zo'n dubbele bodem al in.
Maar sprekend voor de id4. Alleen de 1st Max heeft een dubbele bodem om een vlakke vloer te creeren
Mijn collega heeft deze besteld voor de PLUS, niet lang geleden, en de levertijd viel echt mee. 1-2 weken. Zit er nu in, gaat met twee schroeven vast - zo gebeurd en kan je zelf.mcmiles schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 23:33:
[...]
Deze staat al een hele tijd in de ahw-shop en al tijd is de bodem niet verkrijgbaar. Ik wil er ook graag een hebben voor mijn plus.
Oké, wel apart dat er al een hele tijd staat dat deze leverbaar is. Dank voor de info, ga hem maar eens bestellen.Soeski schreef op zondag 27 december 2020 @ 10:30:
[...]
Mijn collega heeft deze besteld voor de PLUS, niet lang geleden, en de levertijd viel echt mee. 1-2 weken. Zit er nu in, gaat met twee schroeven vast - zo gebeurd en kan je zelf.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Heeft iemand een digitale versie van de handleiding beschikbaar of krijg je het (alleen) in papiervorm?
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Ik heb m wel van de ID.3 (in het Duits), qua bediening zal het niet heel veel schelen denk ikBoy schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:19:
Morgenvroeg wordt m'n ID.4 afgeleverd! Ik wil eigenlijk graag vandaag al de handleiding doorlezen, morgen heb ik er wss geen geduld voor, maar wil graag alles weten van de auto.
Heeft iemand een digitale versie van de handleiding beschikbaar of krijg je het (alleen) in papiervorm?
https://pdfhost.io/v/X92V...bshandbuch_DIGITALpdf.pdf
Veel plezier morgen
Wel lastig dat in de UK handleiding alles andersom staat, stuur, knopjes, etceteraFreakie1NL schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:14:
Je kan ook hier in dit topic zoeken naar VIN dan kom je een UK online handleiding tegen. Als je Engels beter is dan Duits een aanrader. Echter ook voor ID.3.

Die had ik toen zelf gepost 😅Freakie1NL schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:14:
Je kan ook hier in dit topic zoeken naar VIN dan kom je een UK online handleiding tegen. Als je Engels beter is dan Duits een aanrader. Echter ook voor ID.3.
Maar als PDF las het wat handiger dacht ik.
Waarom is die in het Duits, @Alfred66 ?
Installeren, of gewoon nog wachten ?
Die UK link blokkeert mij om de een of andere reden.Freakie1NL schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:14:
Mijn voorkeur is een PDF in plaats van een website.
Allebei bedankt voor het delen. Het boekje ligt in de auto en ik ben van suiker dus wil die nu niet gaan halen.
Allebeimhe59 schreef op zondag 27 december 2020 @ 13:46:
Vraagje, wat is de ervaring van de WeConnect ID App versie 1.70 ?
Installeren, of gewoon nog wachten ?
Vraagje Wat voor acculader/druppellader kan hier gebruikt worden ? 12v .....A ?vanderv schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:23:
[...]
Tot eergisteren, kon ik dat ook zeggen, nu al circa 7 uren de acculader op de 12V accu en nog niet vol...
[ Voor 50% gewijzigd door Freakie1NL op 27-12-2020 20:05 ]
Als je accu leeg is, dan wordt een druppellader niks (die zal vast niet eens starten ivm een te lage start spanning).mhe59 schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:53:
[...]
Vraagje Wat voor acculader/druppellader kan hier gebruikt worden ? 12v .....A ?
Mijn acculader begon met 40A.
Inmiddels mijn ID3 sinds vorige week woensdag kwijt voor de 2.0 update. Ze krijgen het niet voor mekaar, het was hun eerste. Dataverbinding haperde, verkeerde update binnen gehaald en vervolgens hapert het updaten naar auto... hopelijk krijg ik hem dit jaar nog terug.
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Crisis, dan kunnen ze beter wachten op de 2.1, die zit er met 2 uurtjes in? Of is het van 2.0 naar 2.1, 2 uurtjes?DrOetker050 schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:57:
Ondertussen al 4 weken mijn id.3 kwijt voor de software update:( schijnt dat er 26 in de wachtrij staan bij Century Groningen, vooral niet daarheen brengen dus mocht je willen updaten
Ik weet ook niet hoe bijvoorbeeld de batterij drain verloopt , gebeurt dat in 1 nacht of is het een proces van enkele dagen, dan zou je dat inderdaad tijdelijk op kunnen vangen met een druppelaar. Ik had niet zoveel zin in een telefoontje van de vrouw met 3kids ergens op een parkeerterrein met een lege accu, geen kachel etc., Dus toch maar weggebracht.
[ Voor 29% gewijzigd door vanderv op 27-12-2020 22:47 ]
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Dat laatste lijkt me natuurlijk. De update van 2.0 naar 2.1 zal gewoon redelijk klein zijnvanderv schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:43:
[...]
Crisis, dan kunnen ze beter wachten op de 2.1, die zit er met 2 uurtjes in? Of is het van 2.0 naar 2.1, 2 uurtjes?
Dat laatste, 2.1 is incremental tov 2.0. Dus we moeten allemaal door deze zure appel heen... Met dit tempo gaat het gewoon een jaar duren voor al die auto’s gedaan zijn. Ben benieuwd wanneer ik die AR hud functionaliteit te zien ga krijgen...vanderv schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:43:
[...]
Crisis, dan kunnen ze beter wachten op de 2.1, die zit er met 2 uurtjes in? Of is het van 2.0 naar 2.1, 2 uurtjes?
[ Voor 26% gewijzigd door d0s op 27-12-2020 23:29 ]
Begint echt een grote clusterfuck te worden van VW/PON om de ID3's met software van alpha kwaliteit uit te leveren. Als zelfs 0784 (2.0) al van die vage issues heeft met spook errors die na een herstart weg zijn (hoop ik) begrijp ik niet hoe ze ooit tot de keuze zijn gekomen om 0564 uit te leveren zonder dikke disclaimer naar de bestuurders.DrOetker050 schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:57:
Ondertussen al 4 weken mijn id.3 kwijt voor de software update:( schijnt dat er 26 in de wachtrij staan bij Century Groningen, vooral niet daarheen brengen dus mocht je willen updaten
En belangrijker: het kan niet zijn dat ze niet op de hoogte waren van de issues. Er zal gedacht zijn 'dat lossen we wel met een update op', maar dan mag je verdorie wel wat effort steken in de update procedure en bijhorende training aan de dealers. Waarschijnlijk krijgen die er ook niets voor omdat het 'plug & play' is.
Als zo'n nachtelijke update mislukt zou 'we proberen het gewoon morgen nog een keer' geen enkel verschil moeten maken. Sterker nog, ik zou me als programmeur ernstig zorgen maken als het een tweede keer onder zelfde omstandigheden ineens wel zou lukken! Dus ik gok dat het de dataverbinding van de auto met the mothership in Wolfsburg is die er halverwege uitklapt. Lijkt ook wel erg op de moeilijkheid met de nav updates. Bottomline: niet alleen de auto SW maar ook de update methodes zijn echt van belabberd niveau op dit moment.

en ergens in eind q1 zou dan 2.1 komen. Deze zou dan 2 uur moeten duren en brengt o.a OTA met zich mee.
Overigens heeft VW volgens mij nergens OTA aangekondigd. Verschillende kanalen hebben het er over, maar de laatste statement van VW was dat ze daar later meer over berichten.
*EDIT*
Over OTA had ik fout, in de handleiding staat e.e.a toegelicht over OTA en uit onderstaand bericht van VW blijkt ook OTA.
/f/image/jOcVbLMyhGfeh0yerM2uT0oe.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 60% gewijzigd door Freakie1NL op 28-12-2020 09:24 ]
De 0783 zit er bij de nu geleverde ID.4 al op:Simply1337 schreef op zondag 27 december 2020 @ 23:01:
0783 betreft de 2.0 update die blijkbaar 6-8 uur duurt als alles goed gaat
en ergens in eind q1 zou dan 2.1 komen. Deze zou dan 2 uur moeten duren en brengt o.a OTA met zich mee.
:strip_exif()/f/image/GPSJ5aaECPlEF62g5ilx20rZ.jpg?f=fotoalbum_large)
over ongeveer een uurtje wordt hij bij me afgeleverd! Ik zal de ervaringen nog wel posten!Antekw schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:44:
zijn er al meer tweakers in het bezit van een ID.4 en wat zijn de eerste ervaringen?
Aantal keer geprobeerd, auto op slot en weer open maar wilde niet helpen. Toen ik later weer thuis was, er zat ongeveer 4 uur tussen, nog steeds niets. Dus via de leasemaatschappij maar de pechhulp ingeschakeld en warempel deed de auto het gewoon weer toen de man van de ANWB het probeerde.
Heb vanochtend de dealer gebeld want ondanks dat ie het nu weer normaal doet en ik er gisteren ook gewoon mee gereden hebt, voelt het niet echt heel relaxed dat ie het ook zomaar niet zou kunnen doen. Woensdag gaat ie naar de dealer en dan gaan ze hem uitlezen. Ik voel alleen de bui al hangen dat er waarschijnlijk uit het uitlezen niets komt dus hoop wel dat er daadwerkelijk iets gefixt wordt. Al die bugs zijn (soms) vervelend maar daar is mee te leven. Maar hij moet het wel gewoon doen. Heb er weinig trek in om een keer ergens in het land te staan met een auto die niet meer wil.
Zijn hier mensen die kunnen bevestigen wat ze nu voor FW versie op de ID3 & 4 auto’s meegeven?
EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen
Voor id4 fabrieksaf 0783
1st staat op 0564. Geen dealer die alvast service gericht is en update. Misschien omdat je hem in Jan krijgt dat de druk van de ketel is. Maar tip om bij aanname direct te kijken of alles werkt.Braaaii schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:53:
Mijn ID3 1St Plus wordt begin januari geleverd, maar dan ben ik erg benieuwd of deze al beschikt over de 0783 FW...
Zijn hier mensen die kunnen bevestigen wat ze nu voor FW versie op de ID3 & 4 auto’s meegeven?
Ik zit nu in mijn 4e week ook. Ik heb een leen-ID.3 en vanochtend liep ik met gepaste zenuwen naar de auto toe, had 4 dagen stil gestaan tenslotte... en... ik kwam aanlopen. Niks. Geen lichten... deurhendel dan maar. Auto ging niet open. Het zal toch niet he, de leen-ID.3 ook een 12V issue? (Zou goed kunnen, tenslotte ook 0564 s/w). Toen maar de sleutel geprobeerd en zowaar ging de auto open en kon ik gewoon rijden.DrOetker050 schreef op zondag 27 december 2020 @ 21:57:
Pfoeh. Dit soort spanning wil je niet elke dag hoor
In de Facebook groepen is de algemene consensus toch dat er maar weinig problemen zijn en een paar grote klagers, maar ook jouw 26 in de wachtrij staaft mijn mening dat het wel iets groter is dan "maar een paar ID.3's met problemen - het gros heeft geen issues". Ja, m'n neus!
[ Voor 15% gewijzigd door Soeski op 28-12-2020 10:38 ]
Ik sta in Amersfoort bij een Shell recharge 150 KW station.
Buiten 9 graden.
Twee uur gereden op de snelweg.
35% rest lading.
Er wordt nu geladen met maar 36 KW.
Maar hoe leger je accu hoe sneller de snellader. Lees dit maar eens: link
Daar staat ook deze grafiek (voor de ID.3):
[Afbeelding]
[ Voor 25% gewijzigd door jarno1974t op 28-12-2020 11:17 ]
Schijnt wel met nieuwere software versie ook verbetering in te komen. Tesla had dat ook niet in 1x goed.
Nog 2 nachtjes slapen (ID.4 1st Max, grijs)Antekw schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:44:
zijn er al meer tweakers in het bezit van een ID.4 en wat zijn de eerste ervaringen?

1 cm = 10 mm = 10000 µm
just checking: in mn huidige e-golf kan ik ergens bij instellingen in de auto de laadsnelheid instellen; die heb ik eenmalig wel op 'max' moeten zetten. Weet niet of bij de IDx dit ook kan?buz schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:11:
Nou snelladen kan je ook met een korrel zout nemen.
Ik sta in Amersfoort bij een Shell recharge 150 KW station.
Buiten 9 graden.
Twee uur gereden op de snelweg.
35% rest lading.
Er wordt nu geladen met maar 36 KW.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.