Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 44 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:24

Boy

www.byoscoop.nl

pietermx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:17:
[...]

Is het wel geïnitieerd vanuit VW zelf?

NB Heb zelf ook geen FB (meer), en ga het ook niet nemen voor zoiets 8)7
Inderdaad, dit is officieel? Alsof iedereen FB heeft of wil. Helaas dus een dealbreaker voor mij

Maar die post naar GitHub lib is interessant!
https://github.com/TA2k/ioBroker.vw-connect

[ Voor 11% gewijzigd door Boy op 23-12-2020 08:24 ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gisteren de ID.4 opgehaald, nu vroeg ik me af hoe kan ik zien of de auto een warmtepomp heeft. Volgend de dealer zit ie er namelijk wel op, waar zou ik dat in instellingen kunnen vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Replay256 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:22:
Gisteren de ID.4 opgehaald, nu vroeg ik me af hoe kan ik zien of de auto een warmtepomp heeft. Volgend de dealer zit ie er namelijk wel op, waar zou ik dat in instellingen kunnen vinden.
Ik stel voor dat je tenminste even een foto deelt van de eerste Tweakers ID.4 voordat we zakelijk gaan doen :>

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
oZy schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:35:
[...]

Ik stel voor dat je tenminste even een foto deelt van de eerste Tweakers ID.4 voordat we zakelijk gaan doen :>
Laat ik dan de eerst zijn :-), Gisteren bij het ophalen gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kh7C12lozKripIfSehaC9nGsfRk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8H9Mzq5VHnUkfRuC2XQbOFVL.png?f=fotoalbum_large

Dat gaan we zeker even doen, Gisteren geen tijd gehad, Helaas. Zal vanmiddag een paar foto' s uploaden en mijn ervaring delen, kan alvast zeggen dat in echt vele malen mooier is dan op de foto's, en rijd echt geweldig, had hiervoor een bmw 3

[ Voor 30% gewijzigd door Replay256 op 23-12-2020 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:28
Heb net de bandenfitter maar gewaarschuwd dat de lichten van mijn plus spontaan kunnen gaan.. ja hoor binnen 5 minuten, meneer hoe gaan de lichten uit?

Om vervolgens te vragen of km stand klopte? Ik vrees dat toch de range is genoteerd :)

[ Voor 22% gewijzigd door PB1983 op 23-12-2020 09:04 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
wlmpie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:13:
Vanmiddag werd ik op de fiets, door een id.3 afgesneden nadat deze mij had ingehaald op een smal polderweggetje langs de A12 ten oosten van de Reeuwijkse plassen. Ik denk dat hij geïrriteerd was omdat hij moest remmen omdat ik niet voldoende langs de kant reed, maar ik had dat ding naast de lawaaiige A12 absoluut niet aan horen komen.
Dus nieuwe EV rijders, dat ding maakt alleen bandengeruis, dus toeter desnoods even om je aanwezigheid te laten blijken. En houd er rekening mee dat fietsers je niet aan horen komen als er veel omgevingslawaai is.
Tenzij hij zachter dan 15km/h reed, hoor je EV’s echt heel duidelijk aan komen rijden.
Misschien eens een gehoormeting proberen?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Replay256 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:39:
[...]
Laat ik dan de eerst zijn :-), Gisteren bij het ophalen gemaakt.

[Afbeelding]

Dat gaan we zeker even doen, Gisteren geen tijd gehad, Helaas. Zal vanmiddag een paar foto' s uploaden en mijn ervaring delen, kan alvast zeggen dat in echt vele malen mooier is dan op de foto's, en rijd echt geweldig, had hiervoor een bmw 3
_/-\o_ gefeliciteerd! Veel plezier ermee.

Ik kan even geen beter antwoord op je vraag vinden dan deze post uit dit topic:
jdbiggelaa in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

BlakHawk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:00:
[...]

Tenzij hij zachter dan 15km/h reed, hoor je EV’s echt heel duidelijk aan komen rijden.
Ik denk dat naast een snelweg zelfs een stille ICE auto niet eens hoort aankomen, toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:39

Freakie1NL

Grote Baas

7o9 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:12:
[...]

Bedankt voor de (wel) behulpzame reactie.

Ziet er zeker interessant uit maar ik ben nog altijd van mening dat het onhandig is van VW om dat op een platform te doen waar velen bewust geen gebruik van willen maken.
Snap ik, ben ook geen Facebook fan en vind het raar dat inderdaad VW dit via FB doet. Maar ik vind het ook raar dat elk land behalve NL men iets moet tekenen voor de ID.3 waarin ze min of meer akkoord gingen beta tester te zijn tegen compensatie (winterbanden, gratis laden etc) dit in NL door PON niet zo is. Dat VW dat toelaat vind ik ook raar.

Maar ja feit is de ID.3 zoals ik hem nu heb is nog niet klaar softwarematig, maar oh wat is het een fijn rijdende auto. En tja dan wil ik daar wat meer over weten, en ben in dit geval veroordeeld tot FB. Mocht ik nog andere interessante dingen tegenkomen zal ik dat hier posten. Hoeven jullie niet op FB :)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:07
Gisteren opgehaald
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SJQwGLBiVshy5AM4bYaE0svfyJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3aA5X26YzGWfjBW3bmre5gX.jpg?f=fotoalbum_large

Moet nog wel even wennen aan het kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
@Lordsauron zo'n mooi kleurtje went vast snel ;-)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:43
Gaaf om de eerste foto's te zien! 7 januari staat die van mij klaar bij de dealer in Eindhoven. Aftellen is begonnen :)

@Lordsauron - echt een gave kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Met welke software versies zijn jullie 4's geleverd? 0784?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
BlakHawk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:00:
[...]

EV's zijn per definitie veel moeilijker te horen dan ICE's. Wil je hier echt over gaan discussiëren?
Misschien jij eens een reality check laten uitvoeren?

[ Voor 7% gewijzigd door Asgaro op 23-12-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Misschien een hele domme vraag. Maar ach.

De laadkabel die ik er bij heb 'gehad' heeft aan 1 stekker kant een afdekkapje er bij hangen (niet gebruikt). Eigenlijk geen idee waarom, dus bij de Tesla die ook aan de laadpaal hing maar afgekeken hoe die hing. Daar zat hij met dat kapje bij de paal, en zo heb ik dat tot nu toe dus ook gedaan. Maar wat is de functie daarvan eigenlijk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:21
Echt een mooie bak die ID.4. Ik ben blij met mijn ID.3 maar als ik kon switchen had ik het meteen gedaan.
Geniet er van allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Asgaro schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:41:
[...]

EV's zijn per definitie veel moeilijker te horen dan ICE's. Wil je hier echt over gaan discussiëren?
Dat kan en stuk vriendelijker...

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
pietermx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:19:
Ondertussen nog even wachten op m'n ID.4 1st Max, de winterbanden & granny charger zijn nog onderweg...

Trouwens een commentaar onder deze video viel me op:

YouTube: ID4 100km consumption test

> Thanks for the video. Does your id4 have a heat pump?
>> Hi Justin, you’re welcome! Yes mine has a heat pump.

Een NL uitvoering met een warmtepomp...? Of zou hij niet weten wat er bedoeld wordt.
Yup, er zijn versies met warmtepomp. Initieel niet te bestellen, tweede lichting(rest van alle id4s) zijn ze wel naar NL geschoven

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

Ze zijn per 2020 verplicht om een geluid af te spelen tijdens het rijden. Geen idee of je het kunt uitschakelen, maar bijv. Kona heb je een knop voor externe geluid in een 2019 en 2020 zou deze ontbreken en staat het altijd Aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:20
Onder de 30km per uur maakt de ID3/4 inderdaad geluid

Maar ik kan mij voorstellenmet veel omgevings geluid nog steeds lastig te horen is. Zelf ben ik mij er bewust van dat mensen mij niet horen aankomen en dus probeer ik extra op te letten / voorzichtig te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02
Simply1337 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:11:
[...]

Ze zijn per 2020 verplicht om een geluid af te spelen tijdens het rijden. Geen idee of je het kunt uitschakelen, maar bijv. Kona heb je een knop voor externe geluid in een 2019 en 2020 zou deze ontbreken en staat het altijd Aan.
In de ID.3 is dit niet uit te schakelen. Heb nu een leen-ID.3 waarbij het niet werkt (en SOS is ook offline) maar dat is blijkbaar geen probleem. Onze ZOE heeft nog wel de knop om de e-Sound uit te zetten, en dit is een MY2021. Blijkbaar mag je het dus nog wel uitschakelen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pietermx
Bericht van de dealer, m'n ID.4 1st Max komt de 30e *O*

... nog wel zonder de winterbanden eronder, maar ach - welke winter? _O-

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:18:
[...]

In de ID.3 is dit niet uit te schakelen. Heb nu een leen-ID.3 waarbij het niet werkt (en SOS is ook offline) maar dat is blijkbaar geen probleem. Onze ZOE heeft nog wel de knop om de e-Sound uit te zetten, en dit is een MY2021. Blijkbaar mag je het dus nog wel uitschakelen?
Volgens mij mag je het sinds ergens vorig jaar niet meer kunnen uitschakelen i.v.m wetgeving.

Moet zeggen heb zelf mijn ID.3 niet gehoord noch heb ik de indruk dat mensen hem horen. Zal later eens testen, c.q. rondvragen.

Overigens had ik met mijn hybride hier ook al last van (mensen die niet op je reageren). Wel apart want zowel een Tesla en een hybride maken een waarneembaar geluid. Het is alleen anders dan een ICE. Maar niet als of ze ninja style geheel geruisloos zijn. Je hoort een soort hoge piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:32
Younes schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:51:
[...]

Wat dacht je toen? 'Dat ga ik even in het Volkswagen ID.X topic op tweakers gooien!. 8)7
Stom toeval, ik zag bij actieve topics een id.3 topic en misschien zit de chauffeur hier ook wel. Ik wil graag weten of hij/zij mij bewust afsneed. Of ik bijna was doodgereden en of ik gered ben door de chauffeur of door ADAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:28
Isengrim schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:15:
Onder de 30km per uur maakt de ID3/4 inderdaad geluid
[YouTube: Volkswagen ID3 Driving Sound]

Maar ik kan mij voorstellenmet veel omgevings geluid nog steeds lastig te horen is. Zelf ben ik mij er bewust van dat mensen mij niet horen aankomen en dus probeer ik extra op te letten / voorzichtig te zijn
Ik kwam daar na 15 minuten nadat ik sleutels kreeg al snel genoeg achter. Achterbuurjongetje stak de straat over (had hem al gezien..). Even zwaaien, glimlachen en parkeren.

Merk wel dat mijn rijgedrag in woonwijken en in het centrum zeker ontspannender en bewuster is geworden.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Freakie1NL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:13:
[...]

Snap ik, ben ook geen Facebook fan en vind het raar dat inderdaad VW dit via FB doet. Maar ik vind het ook raar dat elk land behalve NL men iets moet tekenen voor de ID.3 waarin ze min of meer akkoord gingen beta tester te zijn tegen compensatie (winterbanden, gratis laden etc) dit in NL door PON niet zo is. Dat VW dat toelaat vind ik ook raar.

Maar ja feit is de ID.3 zoals ik hem nu heb is nog niet klaar softwarematig, maar oh wat is het een fijn rijdende auto. En tja dan wil ik daar wat meer over weten, en ben in dit geval veroordeeld tot FB. Mocht ik nog andere interessante dingen tegenkomen zal ik dat hier posten. Hoeven jullie niet op FB :)
Ik ben inmiddels ook toegelaten tot de First Movers Club. Geeft toch weer een andere invalshoek en meer directe informatie en ook vragen aan leden vanuit VW zelf. Er worden daar ook bijv. directe e-mail adressen gedeeld waar je het VW ID team kunt bereiken voor feedback of in geval van problemen. Wel bijzonder dat ze dit zo doen meestal zijn dit soort bedrijven enorm gesloten.

Nu ben ik zelf overigens ook geen FB fan en gebruik het allleen als het niet anders kan (en daarbij en een beetje fake nieuws erbij kan ik nog wel handelen :+ ).
Overigens heb ik begrepen dat de keuze voor FB meer uit nood is ontstaan omdat die First Movers Club in heel korte tijd (maand of twee meen ik) moest worden opgezet toen duidelijk werd dat de software van de ID.3 echt niet op tijd klaar zou zijn. Om dan een heel eigen community oplossing neer te zetten was een te grote uitdaging voor het ID.3 team. Je kunt er van alles van vinden maar liever dit dan weer zo'n enorme muur om een organisatie heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
[...]

Er zijn bepaalde benzine modellen die echt stiller zijn dan een EV. Een aantal Toyota modellen hoor de de motor bijna niet van.

Het gewicht van mijn Model 3 maakt hem relatief veel lawaai maken. 1800kg op 235 brede banden. Dat hoor je wel aankomen!

Ik weet dat bepaalde lobbies voor geluiden bij EV’s zijn, persoonlijk merk ik dat mensen direct omkijken als ik achter ze rij. Zelfs stapvoets.

Dus de praktijk wijst echt anders uit.

Heel misschien als ik onder de 10km/h op asfalt rijd, dat mensen mij dan niet goed horen, maar ook op de fiets hoor ik het banden geluid van EV’s and verduidelijk.

Het is een redelijk gelijk blijvend geluid, monotoon, dus misschien dat het hoe ouder je wordt minder opvalt?

Maar het is vrij hard hoorbaar voor mij op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Vraag; kunnen ‘First Movers Club’ leden eens navragen hoe het zit / kan dat met software versie 0783 op een ID.3 1st MAX er geen CarPlay en CAR2X functionaliteit beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 22:32
BlakHawk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:07:
[...]

Er zijn bepaalde benzine modellen die echt stiller zijn dan een EV. Een aantal Toyota modellen hoor de de motor bijna niet van.

Het gewicht van mijn Model 3 maakt hem relatief veel lawaai maken. 1800kg op 235 brede banden. Dat hoor je wel aankomen!

Ik weet dat bepaalde lobbies voor geluiden bij EV’s zijn, persoonlijk merk ik dat mensen direct omkijken als ik achter ze rij. Zelfs stapvoets.

Dus de praktijk wijst echt anders uit.

Heel misschien als ik onder de 10km/h op asfalt rijd, dat mensen mij dan niet goed horen, maar ook op de fiets hoor ik het banden geluid van EV’s and verduidelijk.

Het is een redelijk gelijk blijvend geluid, monotoon, dus misschien dat het hoe ouder je wordt minder opvalt?

Maar het is vrij hard hoorbaar voor mij op de fiets.
Maar dus niet als je naast een snelweg fietst. Misschien moeten ze EV's ook omgevingsgeluid laten meten en afhankelijk daarvan het eigen geluidsniveau opschroeven. 's-nachts in een woonwijk wil je hem wel graag fluisterstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:14
Dusun schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:17:
Vraag; kunnen ‘First Movers Club’ leden eens navragen hoe het zit / kan dat met software versie 0783 op een ID.3 1st MAX er geen CarPlay en CAR2X functionaliteit beschikbaar is?
Zie mijn eerdere post hier VNBaaij in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:36
wlmpie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:29:
[...]

Maar dus niet als je naast een snelweg fietst.
Boven de 30 km/uur gaat het geluid voor voetgangers en fietsers uit. Of doel je op de bandenherrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Replay256 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:22:
Had je de warmtepomp als optie op de bestelling staan of is het bij "toeval" dat ze een exemplaar mét warmtepomp geleverd hebben? Zo ja, dan ben ik benieuwd of die van mij wel / geen warmtepomp heeft.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
wlmpie schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:29:
[...]

Maar dus niet als je naast een snelweg fietst. Misschien moeten ze EV's ook omgevingsgeluid laten meten en afhankelijk daarvan het eigen geluidsniveau opschroeven. 's-nachts in een woonwijk wil je hem wel graag fluisterstil.
Daar hoor je toch een moderne benzine auto ook niet?

Zoals eerder aangegeven gaan geluiden sowieso uit boven de 30km/h.

Dus wat wordt nu precies verwacht in een hele specifieke situatie?

Naast de landingsbaan van Schiphol zal ik als fietser ook minder auto’s horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:36
@Replay256 Je kunt het eenvoudig zelf checken: zet de verwarming van je auto aan terwijl hij stil staat en luister aan de voorkant van je auto. Dan hoor je de ventilator van de warmtepomp duidelijk blazen.
Zie ook dit filmpje (al wordt je daar waarschijnlijk niet vrolijk van ivm de warmtepomp...) YouTube: VW ID.3 Winterprobleme im Check: Wärmepumpen-Fail, Verbrauch, Schnel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:23
Ik vraag me af of we zo diep in moeten gaan op de specifieke verkeerssituatie van @wlmpie. Je kan een auto niet aan horen komen (of het nu een BEV of ICE is maakt imho niet uit) maar je hoort andere weggebruikers niet af te snijden. Daarbij heb je een claxon voor het waarschuwen voor gevaarlijke situaties.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Dusun schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:17:
Je hebt een incomplete update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Freakie1NL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:36:
Met welke software versies zijn jullie 4's geleverd? 0784?
Ik had 0783 in m'n id4 max proefrit. Had 0784 verwacht, maar toch dezelfde firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
pietermx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:44:
[...]

Had je de warmtepomp als optie op de bestelling staan of is het bij "toeval" dat ze een exemplaar mét warmtepomp geleverd hebben? Zo ja, dan ben ik benieuwd of die van mij wel / geen warmtepomp heeft.
Volgens mij was het geen optie, ik kon toen de warmtepomp niet selecteren. Volgens de dealer zit er een in, ik heb gisteren bij het ophalen van de auto namelijk specifiek om gevraagd, maar hij wist ook niet waar aan je het aan wel kon zien.

Ben nu bij de auto, gelijk even controleren of ik iets in de Hardware informatie zien.

Infosysteem is zwart, geeft aan bezig te zijn met een update. Lekker dan... onder het rijden 8)7 8)7 8)7 ben maar even gestopt |:( |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/no3tXY59tUOlUXxnSjaptt3SnzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B11q7NfOdZrXzXOwLO77doAK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGREXJC-9_BGyV1KSTEFxwgoGvo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MUMLQZgBhEEcIvySEzK9KcsY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucpnf1D8HO_xBuo41wyAZQYooXI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpxzZWicdanyH57rTQnknFK2.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Replay256 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:07:
[...]

Volgens mij was het geen optie, ik kon toen de warmtepomp niet selecteren. Volgens de dealer zit er een in, ik heb gisteren bij het ophalen van de auto namelijk specifiek om gevraagd, maar hij wist ook niet waar aan je het aan wel kon zien.

Ben nu bij de auto, gelijk even controleren of ik iets in de Hardware informatie zien.

Infosysteem is zwart, geeft aan bezig te zijn met een update. Lekker dan... onder het rijden 8)7 8)7 8)7 ben maar even gestopt |:( |:(

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ik zie daar toch een Annuleren knop? Die kan je toch gebruiken onder het rijden?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:14:
[...]

Ik zie daar toch een Annuleren knop? Die kan je toch gebruiken onder het rijden?
Die doet het niet. Er gebeurt niets als je er op drukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Replay256 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:16:
[...]

Die doet het niet. Er gebeurt niets als je er op drukt.
Een bug in het update proces van de software... heftig >:)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Replay256 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:07:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Dat augmented reality is wel echt nice. Jammer dat na dit jaar de bijtelling weer omhoog ging. Anders had ik best even kunnen wachten totdat opties los selecteertbaar worden en een Plus achtige variant met AR besteld. Helaas fiscaal klimaat, en ik vond de leaseoverschrijding voor een Max te hoog. Helemaal als de Plus geld terug is. Zo te zien zul je er van kunnen gaan genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Ik hoop het niet, beetje raar vooral dat het onder rijden gebeurd, ook geen info van hoelang het duurt en of ie überhaupt aan het updaten is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:00
Freakie1NL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:22:
[...]

Dat augmented reality is wel echt nice. Jammer dat na dit jaar de bijtelling weer omhoog ging. Anders had ik best even kunnen wachten totdat opties los selecteertbaar worden en een Plus achtige variant met AR besteld. Helaas fiscaal klimaat, en ik vond de leaseoverschrijding voor een Max te hoog. Helemaal als de Plus geld terug is. Zo te zien zul je er van kunnen gaan genieten.
Hetgeen je ziet is geen AR, maar gewoon head-up display.

AR geeft enkel pijlen weer, afstand tot auto en weet ik wat nog. Volgens mij is dat nog in geen enkele productie auto te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44
bottom line schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:39:
[...]

AR geeft enkel pijlen weer, afstand tot auto en weet ik wat nog. Volgens mij is dat nog in geen enkele productie auto te vinden.
De nieuwe S-klasse heeft het naar mijn weten. (Mercedes wel te verstaan ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 23-12-2020 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
[...]

Ik heb sinds de laatste update (0783 geloof ik) ook AR. Inderdaad pijlen op de weg die groter worden als je dichterbij komt. En een groene balk onder auto's die de auto aan het volgen is met ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
GeeMoney schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:39:
[...]

De nieuwe S-klasse heeft het naar mijn weten. (Mercedes wel te verstaan ;) )
Rijden daar al mensen in?
Net wat op YouTube zitten zoeken/kijken. Ziet er wel slicks uit, promo natuurlijk, al snap ik nog niet welk nut sommige dingen hebben.
Wel grappig dat er nooit zonnige dagen bij de filmpjes zitten :+ Volgens mij ben je dan nagenoeg niets met HUD/AR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Oh, dan helemaal jammer. Had ik zo los willen bestellen. Maar ja minder bijtelling is leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
[...]

Proefrit afgelopen zaterdag id4 1st max met 0783 heeft deze functie wel.

Pijlen bij afslagen, markering aanduiding, streep tot voorligger. Het werkte stuk voor stuk subliem.

En zag vandaag een Id4 in m'n buurt. Ze komen eraaaaaaan.

Maar als het echt zo is dat er random voertuigen met of zonder warmtepomp wordt geleverd. Wordt dat nog leuk.. Mijn dealer zegt 100% dat m'n auto geen warmtepomp heeft omdat het niet als optie is aangevinkt, ben benieuwd. (stiekem hoop ik gewoon op een WP)

Edit: mijn kenteken catalogus match met mn overeenkomst. dus lijkt me heel sterk in mijn casus.. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Simply1337 op 23-12-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
bottom line schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:46:
[...]

Rijden daar al mensen in?
Net wat op YouTube zitten zoeken/kijken. Ziet er wel slicks uit, promo natuurlijk, al snap ik nog niet welk nut sommige dingen hebben.
Wel grappig dat er nooit zonnige dagen bij de filmpjes zitten :+ Volgens mij ben je dan nagenoeg niets met HUD/AR
Die hud is verrassend helder, dus je hoeft je geen zorgen te maken over zonnige dagen, gewoon meebestellen...

Maar bovenal is is het een mooie en unieke feature op deze auto's en mooi om te zien dat ze hier echt mee voorop lopen (afgezien van een aantal heel dure auto's). Ik ben benieuwd hoe ze dit verder gaan uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Al 412 volgens RDW database.. mijn kenteken zit er nog niet tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Simply1337 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 14:45:
[...]

Proefrit afgelopen zaterdag id4 1st max met 0783 heeft deze functie wel.

Pijlen bij afslagen, markering aanduiding, streep tot voorligger. Het werkte stuk voor stuk subliem.

En zag vandaag een Id4 in m'n buurt. Ze komen eraaaaaaan.

Maar als het echt zo is dat er random voertuigen met of zonder warmtepomp wordt geleverd. Wordt dat nog leuk.. Mijn dealer zegt 100% dat m'n auto geen warmtepomp heeft omdat het niet als optie is aangevinkt, ben benieuwd. (stiekem hoop ik gewoon op een WP)

Edit: mijn kenteken catalogus match met mn overeenkomst. dus lijkt me heel sterk in mijn casus.. :P
Klopt, Ik heb ook versie 0783, ik heb die functie ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vD5uaeQbL4fL8myY7Ar_WrkcxXU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSiCJzuc0cpcfMxkeSDKr605.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ik heb een theorie met betrekking tot of een voertuig wel of geen warmtepomp zou moeten hebben:

Ga naar RDW, check je uitvoering.

D0O1ASA = Versie ZONDER warmtepomp

D0M1ASA = Versie MET warmptepomp

Catalogusprijs ondersteunt deze gedachte

Als ik het mis heb.. meldt het even :P

in mijn geval heb ik geen warmtepomp en dit zou ook moeten kloppen

[ Voor 17% gewijzigd door Simply1337 op 23-12-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Krijg de volgende gegevens. D.2 Uitvoering D0O1ASA zou dus volgens je theorie niet in zitten.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd, zou betekenen dat mijn dealer geen idee waar ie t over heeft. :'( :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Replay256 op 23-12-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Simply1337 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:31:
Ik heb een theorie met betrekking tot of een voertuig wel of geen warmtepomp zou moeten hebben:

Ga naar RDW, check je uitvoering.

D0O1ASA = Versie ZONDER warmtepomp

D0M1ASA = Versie MET warmptepomp

Catalogusprijs ondersteunt deze gedachte

Als ik het mis heb.. meldt het even :P

in mijn geval heb ik geen warmtepomp en dit zou ook moeten kloppen
Dat zou wel eens kunnen:

https://opendata.rdw.nl/n...-4-Uitvoeringen/ppsd-juf6

De "goedkoopste" (d.w.z. minste fabrieksopties) van de D0M1ASA is 57.064 Euro en de "goedkoopste" van de D0O1ASA is 55.806 Euro. Verschil van 1258 Euro lijkt inderdaad op het bedrag van de warmtepomp.

Op mijn kenteken staat de D0O1ASA, dus zal zonder warmtepomp zijn. Gezien het NL klimaat en de tot nu toe teleurstellende review(s) erover (hopelijk kwestie van software) niet echt een probleem. Kan er ook weer minder stuk gaan 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door pietermx op 23-12-2020 15:40 ]

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lordsauron
Zo de eerste 2 "tanken" leeg gereden, hier mijn eerste impressies.

Mijn laatste eigen auto was een Toyota Auris Hybrid.
Mijn eerste leasebak was een Audi A4, en heb dit jaar met een Skoda Scala gereden.
Ik rij nu dus in de ID.4 Max 1st in de uitvoering honey yellow, afgeleverd met software versie: 0783

Gezien het gewicht was ik een beetje bang dat hij traag zou zijn, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken., het is geen Tesla, maar er is nog geen moment geweest dat ik twijfelde of ik een "even snel voor de vrachtwagen" inhaal actie ging halen. Hij voelt echter wel zwaar en log aan. Vooral bij het remmen voel je het gewicht. Ik ben zelf 198cm en deze auto is echt heel ruim, een van de eerste auto's waarbij de stoel niet standaard op zijn max achteruit hoeft. Ook kan ik met de stoel in mijn stand, prima achterin zitten.
De achterbak is iets kleiner als ik had gehoopt, moet er 2 benches voor honden in kwijt, en vraag me af of dat gaat passen, maar zeker 2 slagen groter als die van de Skoda.

De bediening is een beetje wennen, ik zelf snap niet helemaal waarom veel via een touch screen moet, het aan/uit zetten van stoel of stuur(O+) verwarming is minimaal 2 navigatie acties weg. Daar komt nog bij kijken dat de software zoals verwacht redelijk traag is. En de aanraak gevoeligheid ook niet het niveau van je telefoon heeft wat samen resulteert in dat ik mijn ogen van de weg moet houden, en vaak langer als prettig voelt.

De heads-up display en augmented reality daarin tegen is echt fantastisch! Als je de onboard navigatie gebruikt zie je de pijlen op de weg, die naarmate je dichterbij komt groter worden. Je ziet wat de ACC aan het doen is door dat hij groene pijltjes achter de auto's ketend die hij gebruikt als richtlijn. Dit alles geeft je in 1 oogopslag het vertrouwen dat het systeem ook heeft gezien wat jij heb gezien en zorgt er dus voor dat ik minder zenuwachtig boven het rem pedaal hoef te zweven.
De ACC in het algemeen is een beetje mixed bag. Vanuit het perspectief van de Audi snap ik niet helemaal wat er is fout gegaan. Waar de Audi geprogrammeerd lijkt te zijn om altijd het midden van de baan aan te houden, lijkt deze meer focus te hebben op niet over een lijn heen rijden. Het gevolg hiervan is dan ook, wat ik hier al eerder heb voorbij zien komen, het ping pong gedrag, hij zweeft naar rechts, corrigeert en zweeft daardoor naar links. De Audi maakte kleine correcties zodra je buiten het midden van de baan zweefde, met als resultaat een soepelere lijn. Daar in tegen is hij een stuk soepeler als de Scala, waarbij ik dit systeem eigenlijk standaard uit zetten omdat deze een paar keer het stuur uit mijn handen trok, bijvoorbeeld bij een file strook. Dingen die dan wel weer erg prettig werken is het voor accelereren op het moment dat je je knipperlicht aanzet om uit te voegen.

Waar ik ook nog niet echt tevreden mee ben is het algemene rijdbegeleiding, het systeem dat helpt remmen bij aankomende kruising, of strakke bocht. Dit systeem voelt aan als of het nog wat uren leren nodig heeft. Ik heb al een paar maal gehad dat er het meer aanvoelde als een dom, je bent nu hier, dan moet je x km/h, dat doe je niet dus remmen. Of dat nou nodig is of niet. Dit resulteert dus in regelmatig correctie van mijn kant door het gas weel in te trappen. Ik hoop dat dit het zelfde is als waar tesla aan het begin moeite mee had, en dat er op de achtergrond een systeem aan het mee kijken is naar mij die een beetje extra gas geeft, zodat andere gebruikers tot een beter gemiddelde komen.
De herkenning van Motor / Auto / Vrachtwagen werkt ook erg goed, echter vind ik de bord herkenning bedroevend. Hij suggereert waarschuwing borden die er niet zijn en heeft de advies snelheid eigenlijk ook nog niet goed gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Lordsauron schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:08:
De ACC in het algemeen is een beetje mixed bag. Vanuit het perspectief van de Audi snap ik niet helemaal wat er is fout gegaan. Waar de Audi geprogrammeerd lijkt te zijn om altijd het midden van de baan aan te houden, lijkt deze meer focus te hebben op niet over een lijn heen rijden. Het gevolg hiervan is dan ook, wat ik hier al eerder heb voorbij zien komen, het ping pong gedrag, hij zweeft naar rechts, corrigeert en zweeft daardoor naar links. De Audi maakte kleine correcties zodra je buiten het midden van de baan zweefde, met als resultaat een soepelere lijn.
Dit staat los van ACC, en heeft te maken met travel/lane-assist. Op mijn .3 Max blijft 'ie met ACC en travel-assist eigenlijk altijd wel in het midden van de rijstrook. Uitzonderingen daarop is als het heftig regent waardoor de lijnen (zo vermoed ik) niet goed kunnen worden herkend door het systeem.

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 17:41
Lesilhouette schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:37:
[...]

Dit staat los van ACC, en heeft te maken met travel/lane-assist. Op mijn .3 Max blijft 'ie met ACC en travel-assist eigenlijk altijd wel in het midden van de rijstrook. Uitzonderingen daarop is als het heftig regent waardoor de lijnen (zo vermoed ik) niet goed kunnen worden herkend door het systeem.
Ik heb ook ergens gelezen dat je dat specifiek nog moet aanzetten bij de assistentiesystemen. Ik heb laatst ook een filmpje gezien van de vernieuwde Arteon met travel assist en dat zag er echt heel goed uit, absoluut geen pin-pong effect. Ik neem aan dat dit systeem hetzelfde is als op de ID series, maar goed, dat is wel een aanname :)

Edit: filmpje - YouTube: Volkswagen Arteon Travel Assist: real-life test in a city (Traffic J...

[ Voor 14% gewijzigd door dfader op 23-12-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line

De heads-up display en augmented reality daarin tegen is echt fantastisch! Als je de onboard navigatie gebruikt zie je de pijlen op de weg, die naarmate je dichterbij komt groter worden. Je ziet wat de ACC aan het doen is door dat hij groene pijltjes achter de auto's ketend die hij gebruikt als richtlijn. Dit alles geeft je in 1 oogopslag het vertrouwen dat het systeem ook heeft gezien wat jij heb gezien en zorgt er dus voor dat ik minder zenuwachtig boven het rem pedaal hoef te zweven.
Wat doet de AR eigelijk als je geen onboard navigatie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
bottom line schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:52:
[...]

Wat doet de AR eigelijk als je geen onboard navigatie gebruikt?
AR doet eigenlijk niets als je Android Auto gebruikt. De heads-up display toont natuurlijk de pijltjes. Maar geen zweevende pijltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
dfader schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:42:
[...]

Ik heb ook ergens gelezen dat je dat specifiek nog moet aanzetten bij de assistentiesystemen. Ik heb laatst ook een filmpje gezien van de vernieuwde Arteon met travel assist en dat zag er echt heel goed uit, absoluut geen pin-pong effect. Ik neem aan dat dit systeem hetzelfde is als op de ID series, maar goed, dat is wel een aanname :)

Edit: filmpje - YouTube: Volkswagen Arteon Travel Assist: real-life test in a city (Traffic J...
Zelfde systeem als ik dus in de ID.4 gebruik. Echter is dit gedrag niet het gedrag wat ik ervaar. Zal kijken of ik er een filmpje van kan maken soon. Maar beloof niets :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
Lordsauron schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:00:
[...]

AR doet eigenlijk niets als je Android Auto gebruikt. De heads-up display toont natuurlijk de pijltjes. Maar geen zweevende pijltjes.
Bij mij doet AR het volgende als ik Android auto gebruik:
- Hij laat zien welke auto hij herkend voor ACC
- Hij laat zien als je over de lijnen dreigt de raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lordsauron
Kacang schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:05:
[...]

Bij mij doet AR het volgende als ik Android auto gebruik:
- Hij laat zien welke auto hij herkend voor ACC
- Hij laat zien als je over de lijnen dreigt de raken.
Ja dat doet hij inderdaad, maar dat heeft niets met het navigatie deel temaken. Sorry als daar verwarring voor is. AR wat navigatie betreft doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Weet iemand of je achteraf AR kan toevoegen aan een id versie? Door de beschikbaarheid dit jaar moet ik het doen met een id4 first ipv first max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Lordsauron schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:02:
[...]

Zelfde systeem als ik dus in de ID.4 gebruik. Echter is dit gedrag niet het gedrag wat ik ervaar. Zal kijken of ik er een filmpje van kan maken soon. Maar beloof niets :)
Je moet travel assist echt activeren via de specifieke knop links onder op je stuur anders gebruikt hij standaard lane assist met het gedrag dat jij beschrijft. Als travel assist actief is zie je groene afbakening van de lijnen op je display of onder in de hud. Dan hoort ie echt strak binnen de lijnen te blijven en mee te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Alfred66 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:35:
[...]

Je moet travel assist echt activeren via de specifieke knop links onder op je stuur anders gebruikt hij standaard lane assist met het gedrag dat jij beschrijft. Als travel assist actief is zie je groene afbakening van de lijnen op je display of onder in de hud. Dan hoort ie echt strak binnen de lijnen te blijven en mee te sturen
Zoals ik zij, heb een tijd Audi gereden, dit is 99% het zelfde systeem kwa opzet. Alles is actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Zo de eerste 2 "tanken" leeg gereden, hier mijn eerste impressies.

De bediening is een beetje wennen, ik zelf snap niet helemaal waarom veel via een touch screen moet, het aan/uit zetten van stoel of stuur(O+) verwarming is minimaal 2 navigatie acties weg.
Je kunt ook twee vingers neerleggen op de verwarmingsslider, dan gaat je stoelverwarming direct aan. De stuurverwarming kun je op automatisch instellen en dan gaat ie aan vanaf een bepaalde temperatuur (weet even niet uit mijn hoofd).
En je kunt natuurlijk altijd roepen dat je het koud hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
Alfred66 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:37:
[...]

Je kunt ook twee vingers neerleggen op de verwarmingsslider, dan gaat je stoelverwarming direct aan. De stuurverwarming kun je op automatisch instellen en dan gaat ie aan vanaf een bepaalde temperatuur (weet even niet uit mijn hoofd).
En je kunt natuurlijk altijd roepen dat je het koud hebt ;)
Ja met een 1% kans dat ze je verstaat :P dat van die twee vingers is een goede tip! Had persoonlijk gehoopt dat je stoel / stuur instellingen zou kunnen opslaan, maar dat heb ik nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
[b]Lordsauron in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"Lordsauron schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:44
Ja met een 1% kans dat ze je verstaat :P dat van die twee vingers is een goede tip! Had persoonlijk gehoopt dat je stoel / stuur instellingen zou kunnen opslaan, maar dat heb ik nog niet gevonden
Knopje op het stuur gebruiken ipv 'hallo id' werkt bij mij tot nu toe vlekkeloos. Even kort indrukken, want met lang indrukken da je naar de spraak van je telefoon.

En voor de stuurverwarming is er een shortcut; vanaf de bovenkant van je scherm nar beneden vegen, daar kun je hem instellen...

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 23:02

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Ultraman schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:48:
En nog wat meer edities... De Life en de Business bijvoorbeeld, die kun je blijkbaar ook al in het wild tegenkomen.

Mijn Business mag ik de 29e ophalen. Qua software zit er op wat de fabriek er op heeft gezet. De update voerden ze alleen uit op auto's die problemen vertoonden. Dus ik verwacht een 0564 of 0570. Maar we gaan het volgende week wel zien. Wordt meteen een goede afstand voor een eerste rit, zo'n 120km. Hoop dat ik hem vol mee krijg en dat de laadpas in orde is. Dat was ik nog vergeten te vragen... Morgen eens mailen.
Op mijn Business staat 564.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
KrlGl schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:54:
[...]

Knopje op het stuur gebruiken ipv 'hallo id' werkt bij mij tot nu toe vlekkeloos. Even kort indrukken, want met lang indrukken da je naar de spraak van je telefoon.

En voor de stuurverwarming is er een shortcut; vanaf de bovenkant van je scherm nar beneden vegen, daar kun je hem instellen...
Dat vergt nog steeds 2 x iets indrukken, waarvan er nu 1 een guesture is. Vind het nog steeds niet top kwa focus op verkeer zullen we maar zeggen. De stoel verwarming knop van mijn auris / audi kon ik zonder te kijken op de tast vinden :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordsauron
Lesilhouette schreef op woensdag 23 december 2020 @ 16:37:
[...]

Heb even een rondje gedaan, want het zat me toch niet lekker. En je hebt helemaal gelijk. Het verschil zit hem in bij de Audi zet je dit 1x aan samen met je ACC en dan de volgende keer onthoud hij dit (gaat hij dus weer automatisch aan) bij dit systeem moet ik dus iederekeer als ik het systeem weer inschakel, na bijvoorbeeld een rem ingreep, met de hand het weer aan zetten. Het zal vast een instelling zijn die ik nog niet heb gevonden. Dus. Met travel assist is het echt 100% beter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mdesign
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 16:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_LjfS3vOdRb_Y64guqcLa2MgA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aBTBBY4TMuhVmQC8wOKSlUlX.jpg?f=fotoalbum_large

Hier honey yellow, een prachtige niche :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Dusun schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:06:
[...]

Zit er aan te denken om morgen de auto te ‘de-registreren’ en factory reset te geven om daarna terug aan de We Connect ID app te koppelen en opnieuw in te stellen om te zien of CarPlay magisch erbij komt.
Complete reset heeft (zoals voorspelt) niets geholpen, CAR2X, WiFi en CarPlay zijn nog steeds niet beschikbaar met 0783, AR is nog steeds een erg mooie ervaring!

Ik zal maar weer een melding maken bij de garage van het gemis van deze functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
pietermx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:38:
[...]

Dat zou wel eens kunnen:

https://opendata.rdw.nl/n...-4-Uitvoeringen/ppsd-juf6

De "goedkoopste" (d.w.z. minste fabrieksopties) van de D0M1ASA is 57.064 Euro en de "goedkoopste" van de D0O1ASA is 55.806 Euro. Verschil van 1258 Euro lijkt inderdaad op het bedrag van de warmtepomp.

Op mijn kenteken staat de D0O1ASA, dus zal zonder warmtepomp zijn. Gezien het NL klimaat en de tot nu toe teleurstellende review(s) erover (hopelijk kwestie van software) niet echt een probleem. Kan er ook weer minder stuk gaan 8)7
Lijkt helemaal te kloppen. Mijn bestelling was in november niet helemaal goed gegaan en dreigde daardoor na 1 jan. te komen. Toen hebben ze wat rondgebeld en mij de optie voorgelegd: dan wordt het wel een gele met trekhaak en warmtepomp en die kost dan 48331 (een niet-Max versie dus). Dat is precies de prijs van al die D0M1ASA, alleen zijn er kennelijk ook enkelen zonder trekhaak (47.464 en dat is bijna precies die 868 verschil van de trekhaak...). Of het effect heeft, die warmtepomp: laten we het hopen.

• Sortjai
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-08-2023
pietermx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:19:
Ondertussen nog even wachten op m'n ID.4 1st Max, de winterbanden & granny charger zijn nog onderweg...

Trouwens een commentaar onder deze video viel me op:

YouTube: ID4 100km consumption test

> Thanks for the video. Does your id4 have a heat pump?
>> Hi Justin, you’re welcome! Yes mine has a heat pump.

Een NL uitvoering met een warmtepomp...? Of zou hij niet weten wat er bedoeld wordt.
ik werd door de dealer gebeld dat mijn bestelling ID4 1st max toch niet geleverd kon worden en als alternatief kon ik kiezen voor de max met warmtepomp tegen extra kosten. Die zou wel geleverd kunnen worden... maarja ik heb nog geen datum, dus hoop dat hij de belofte waar kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jarno1974t
  • Laatst online: 23-07 20:45
Volgens mij zijn er her & der nog voldoende ID4 max beschikbaar, met of zonder warmtepomp en/of trekhaak. Er valt op dit moment niets vooraf te kiezen bij het bestellen, er is een flinke voorraad onderweg naar de dealers en je moet mazzel hebben dat jouw favo configuratie daarbij zit. Ik wilde een honey yellow 1st zonder pomp en trekhaak, is uiteindelijk een witte geworden. Even rondje bellen dus

• wheli
Ja en zie ook mijn eerdere post; op gaspedaal staan er 53, ik denk showmodellen. Die kan je vast al reserveren, evt levering eind januari.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Supervreemd, maar ik krijg maandag de mijne geleverd, zie 'm via ovi.rdw.nl, verzekering is ondertussen ook gegeregeld, alles is rond, maar hij komt niet voor in https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2

Het boeit natuurlijk niet echt, maar ik vroeg me af of iemand weet hoe dat komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Boy schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:00:
Supervreemd, maar ik krijg maandag de mijne geleverd, zie 'm via ovi.rdw.nl, verzekering is ondertussen ook gegeregeld, alles is rond, maar hij komt niet voor in https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2

Het boeit natuurlijk niet echt, maar ik vroeg me af of iemand weet hoe dat komt?
Ik heb bijna hetzelfde. Niet bekend in rdw opendata, wel te zien op ovi.rdw.nl, maar nog niet tenaamgesteld en verzekerd. Dat zou vandaag geregeld moeten zijn, want maandag komen ze ook bij mij afleveren. We gaan ‘t zien... :)

...en waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Boy schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:00:

Makkelijkst om te checken of hij in de opendata.rdw.nl voorkomt is via da API (tip: even bookmarken met juiste kenteken ;)):
https://opendata.rdw.nl/r...ebf2.json?kenteken=XX111X
(copy/paste in browser, of klik en dan even aanpassen)

Voor XX111X je eigen kenteken invullen. Ik heb hem getest met "oudere" kentekens en dat werkt gewoon. Die van "mijn" ID.4 is daar ook nog niet bekend. Wel bij ovi.rdw.nl.

• wheli
Ghost81 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:59:
[...]

Makkelijkst om te checken of hij in de opendata.rdw.nl voorkomt is via da API (tip: even bookmarken met juiste kenteken ;)):

Voor XX111X je eigen kenteken invullen. Ik heb hem getest met "oudere" kentekens en dat werkt gewoon. Die van "mijn" ID.4 is daar ook nog niet bekend. Wel bij ovi.rdw.nl.
Bij mij Idem. En typecodering zonder warmtepomp klopt ook bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Lordsauron schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:14:
[...]

Heb even een rondje gedaan, want het zat me toch niet lekker. En je hebt helemaal gelijk. Het verschil zit hem in bij de Audi zet je dit 1x aan samen met je ACC en dan de volgende keer onthoud hij dit (gaat hij dus weer automatisch aan) bij dit systeem moet ik dus iederekeer als ik het systeem weer inschakel, na bijvoorbeeld een rem ingreep, met de hand het weer aan zetten. Het zal vast een instelling zijn die ik nog niet heb gevonden. Dus. Met travel assist is het echt 100% beter!
Als het de ACC tijdelijk uit hebt gezet door bijv. handmatig remmen kun je op je stuur ook op de gewenste snelheid de knop voor travel-assist indrukken. Dan gaat 'ie automatisch naar ACC en TA. Scheelt weer een knopje indrukken. Wanneer je op RES (van de ACC) drukt gaat TA inderdaad niet automatisch terug aan. Weet niet of dat bewust of een sneltoets voor is.

Gecertificeerd prutser!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uMkB4KQbLrdeeSN6jNc524XHtOs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rxbxza1FnCaNK6ypzouMTqWg.png?f=fotoalbum_large

5 cent per kWh? Is dat dan een bedrijf wat een kleine vergoeding vraagt?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:44
@Boy ik gok eerder een foutieve prijs indicatie :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
Ik moest vanochtend even een boodschap doen en zag dat aldaar de 4G verbinding op volle sterkte was. (Bij mij in de buurt is dat maar één streepje).
Dus maar even op het 'software update' knopje gedrukt en toen ik 15 min. later terugkwam had ik navigatiedatabase 20.11!

_/-\o_

En dat dus gewoon met de 0564 software

[ Voor 6% gewijzigd door KrlGl op 24-12-2020 11:27 ]

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

• Simply1337
Boy schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:29:
[Afbeelding]

5 cent per kWh? Is dat dan een bedrijf wat een kleine vergoeding vraagt?
Dat is gewoon 5cent/kwh, maar kan een lader zijn die op een privé terrein staat maar publiekelijk in New motion is aangevinkt.. En anders kassa

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DCWs
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:12
Paar plaatjes voor de mensen die (nog) aan het wachten zijn op de trekhaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fkqq-FYBg7Iw0m5B2QOZ5vYFucw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcsrqan1L0Z9jH0iuleodvmh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbI7QUiwofH_tWF7zwAEEDHjIbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MrBZUMI4RwfuKrbcX9z7MKcE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WWgCf802KD5W3hJWwRs2fJ0_no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqiRX34KdNeyrfcCQX9xlv8i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-3wXqK6QLwyHQP3PpI9LwssaEsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPnms743seDQRIjHT3PqWeC3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU2PqGwsNFgQIRXOV6RaAxffsLw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qa2beeZhe2WTwa02vxaPrR0R.jpg?f=fotoalbum_large

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:00
DCWs schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank! Ik wacht nog op de steunhaak, zal januari worden volgens de dealer. Als het even kan willen ze het combineren met de software update, prima wat mij betreft. Steekt de steunhaak ver de auto in, d.w.z. in de kleine loze ruimte?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Net de Zappi geïnstalleerd gekregen. Installateur vroeg welke auto, ik zeg de ID.4. Was hij gisteren toevallig bij iemand in Maastricht eentje aan het installeren en die had net de ID.4 opgehaald, toevallig een Tweaker hier die dit was?

Hij vond m ook een stuk mooier dan op de foto's en groot

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Zit er ergens een knop om je nummerplaat omlaag te klappen en prik je de 'trekhaak' er dan zelf in?

Bij mijn lease ID.3 had ik ook een steunhaak besteld maar daar is geen spoor van, ook niet in de communicatie van de LM. Hopelijk kan dat later bij de lokale VW dealer toegevoegd worden want ik kijk er niet naar uit om er voor naar Dordrecht te rijden.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:17

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is het vak in het laadruim nu ook opgevuld helemaal?

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35
Ghost81 schreef op donderdag 24 december 2020 @ 08:59:
[...]

Inmiddels is mijn kenteken ook bij opendata.rdw.nl bekend (vanochtend dus nog niet).

• Alfred66

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Maar hadden ze m niet even kunnen wassen voor je :D
Ik wacht er ook nog op, hoe lang heeft de inbouw geduurd en kon je daar op wachten? De dealer die de LM heeft uitgekozen zit namelijk niet om de hoek en daar moet ik dus voor terug helaas...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DCWs
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:12
Leuk! Veel vragen. Ik zal morgen bij het afladen even wat extra plaatjes schieten van de bak en aansluiting.

Nu eerst op weg naar kerst bij de schoonouders 🚴🏽‍♂️...

Ben benieuwd naar het verbruik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oG6x3bUiPzX9YC6CX7fAPYX5Z6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQDRvek9y0rTjvBtsQxVL0nB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

De eerste TL ID.3 in NL (of wereld?)
https://autobahn.eu/artik...id3-total-loss-in-limburg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Braaaii
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-12-2024
Hier een handig waar ook enkele van de eerder aangegeven punten in naar voren komen (twee vingers voor stoelverwarming).

YouTube: ID.3 | Operating Details

Bijvoorbeeld als je “Rear” ingedrukt houd, dan kun je alle vier de ramen tegelijk bedienen 😁.

Ik krijg mijn ID3 1st Plus begin januari geleverd dus ben benieuwd!

[ Voor 30% gewijzigd door Braaaii op 24-12-2020 15:14 ]

EV rijder, Home automation, verduurzamen en Gamen

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02
Braaaii schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:12:
Hier een handig waar ook enkele van de eerder aangegeven punten in naar voren komen (twee vingers voor stoelverwarming).

YouTube: ID.3 | Operating Details

Bijvoorbeeld als je “Rear” ingedrukt houd, dan kun je alle vier de ramen tegelijk bedienen 😁.

Ik krijg mijn ID3 1st Plus begin januari geleverd dus ben benieuwd!
Die "REAR" staat zelfs gewoon in de handleiding - maarja, wie leest dat nou?! :+
(Ja, ik dus, helemaal). Je wordt alleen wel gek van alle warnings. En vooral ook dat ze 5x herhaald worden...
Nou nog een ID.3 om die dingen te proberen haha... staat inmiddels 18 dagen bij de dealer :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Soeski op 24-12-2020 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Kom net thuis, staat er een grijze id.4 in de straat...vermoed van de buurman 😅

Edit: ok, buurman komt net met vorige auto thuis...dus blijkbaar niet haha

[ Voor 32% gewijzigd door Boy op 24-12-2020 15:43 ]

• Simply1337
zeuh.. VW is bezig geweest.
groeispurt van 2076 voor de id3 en 426 voor de id4.

en we hebben nog 5 werkdagen [incl. vandaag]

mijn kenteken nog niet zichtbaar in opendata, wel in ovi. Loopt het zo ver achter?

Pagina: 1 ... 44 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.