maar een EV heeft wel een vertragingskast waarin tandwielen zitten voor de reductie van het hoge toerental van de elektromotor en voor het differentieel. Als de auto in de winter buitenstaat kan die olie dus erg koud zijn en is wellicht de smerende eigenschap minder. Ik zou dus niet meteen voluit gaan.
Dit is wel heel erg teleurstellend voor je. Ik geloof er niets van dat dit software gerelateerd is. Ik heb volgens mij op een duits forum wel eens wat gelezen over dit soort gevallen waarbij VW zelf betrokken is geweest en er ook daadwerkelijk reparaties zijn uitgevoerd. Dit lijkt daar wel sterk op. De dealer moet hier veel doortastender handelen. Kan een LM hier niet iets betekenen?Zjoep schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:22:
[...]
Na 3 weken kreeg ik eindelijk het bericht dat ik mijn ID.3 wederom kon ophalen. Bij het openen van de deur op het terrein van de garage zag ik echter direct dat het weer mis was. Exact dezelfde storingen verschenen weer op het dashboard en de auto kwam niet van zijn plaats.
Over de gang van zaken bij deze desbetreffende garage ga ik verder maar niet op in. Ik ben gewoon heel erg benieuwd of er meer mensen zijn met grote storingen en hoe dit dan eventueel wel op te lossen is?
Ze zoeken het steeds in de software en de nieuwste versie staat er inmiddels ook op. Maar is dit niet gewoon een probleem in de hardware misschien?
Wel bijzonder dat de auto's al met kenteken op de site staan, ze moeten hier zijn voordat ze een kenteken kunnen aanvragen toch?dfader schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:09:
[...]
Ik heb via mijn werk de lm laten bellen. Zij gaven aan dat Broekhuis zegt dat ze onderweg zijn maar het niet zeker is of ze nog dit jaar in Nederland aankomen (?). Ik heb daarnaast nu mijn contactpersoon bij Broekhuis een berichtje gestuurd omdat ik heel erg graag een id4 1st max zou willen! Dus wie weet (of we wait) gaat het toch nog gebeuren! Zou een heel mooi kerstcadeau zijn
Iemand deze al gehad? Dat spontaan de voor- en achterlichten weer aan gaan? Auto stond geparkeerd, motor uit en op slot. Werd net door de overburen aangebeld, je hebt dan wel een heel grote accu.. maaruh dit lijkt mij ook niet heel goed voor je accu?
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Mijn ID.3 Business staat na een weekend ellende nu bij de dealer voor de ME2.0 update.
Volgens de dealer is de update morgen vroeg afgerond, ik ben benieuwd...
Volgens de dealer is de update morgen vroeg afgerond, ik ben benieuwd...
Nee ze kunnen hem wel eerder op kenteken zetten, werd destijds met de 308 ook gedaan.GeleFles schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:30:
[...]
Wel bijzonder dat de auto's al met kenteken op de site staan, ze moeten hier zijn voordat ze een kenteken kunnen aanvragen toch?
Uiteraard heb ik de LM op de hoogte gesteld van deze zaken. Deze denken ook zeker mee in oplossingen.Alfred66 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:30:
[...]
Dit is wel heel erg teleurstellend voor je. Ik geloof er niets van dat dit software gerelateerd is. Ik heb volgens mij op een duits forum wel eens wat gelezen over dit soort gevallen waarbij VW zelf betrokken is geweest en er ook daadwerkelijk reparaties zijn uitgevoerd. Dit lijkt daar wel sterk op. De dealer moet hier veel doortastender handelen. Kan een LM hier niet iets betekenen?
Echter ben ik degene die steeds bij de garage staat. Ik denk graag in oplossingen en ben het "software geneuzel" wat een heel groot grijs gebied is een beetje zat. Het is ook nauwelijks controleerbaar.
Hoop via dit forum wellicht wat lotgenoten te vinden waar deze problemen al zijn opgelost. Echter frees ik dat VW nooit de echte oorzaak zal benoemen. Alleen in Groningen staan er nu al 20 die door problemen niet meer rijden volgens een van de monteurs.
Klinkt als een bekend probleem. Monteurs die aan mijn ID.3 werkten spraken hier ook over. Bij dat geval was het zelfs zo dat de verlichting juist niet werkte wanneer de auto gereden wel werd.PB1983 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:36:
Iemand deze al gehad? Dat spontaan de voor- en achterlichten weer aan gaan? Auto stond geparkeerd, motor uit en op slot. Werd net door de overburen aangebeld, je hebt dan wel een heel grote accu.. maaruh dit lijkt mij ook niet heel goed voor je accu?
Heb jij keyless functionaliteit op jouw ID.3? Bij mij gebeurt dit namelijk ook als ik naast of voor het huis parkeer en mijn sleutel in mijn zak laat. De auto staat zo dicht bij dat deze reageert op mijn sleutel als ik in de buurt van de ramen van het huis kom. Ik leg de sleutel nu dan ook standaard weg zodra ik thuis ben.PB1983 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:36:
Ja, heb inderdaad de keyless. Sleutel lag inderdaad op tafel en niet in het bakje en de auto stond wel dicht bij het huis geparkeerd (niet verder dan normaal). Even kijken of ik het morgen weer kan reproduceren..Alfred66 schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:58:
[...]
Heb jij keyless functionaliteit op jouw ID.3? Bij mij gebeurt dit namelijk ook als ik naast of voor het huis parkeer en mijn sleutel in mijn zak laat. De auto staat zo dicht bij dat deze reageert op mijn sleutel als ik in de buurt van de ramen van het huis kom. Ik leg de sleutel nu dan ook standaard weg zodra ik thuis ben.
Hoe werkt die Lane Assist voor je? Wij hebben laatst in de Nissan Leaf van een bekende gereden en die blijft op de snelweg heerlijk soepel midden in de rijbaan. Die id.3 1st max (met travel assist) waar we een proefrit in hebben gemaakt stuiterde soms een beetje heen en weer tussen de lijnen en op andere momenten reed hij in een flauwe bocht gewoon de vluchtstrook op.PB1983 schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:36:
Eind oktober eigenlijk mijn oog laten vallen op de Skoda Envaq, maar omdat de ID.3 binnen 3 weken geleverd kon worden, toch voor de ID.3 gekozen.
Heb mijn ID.3 nu zo'n 3 weken, en was blijkbaar ook de eerste die bij dealer gelijk de steunhaak geïnstalleerd kreeg. Tot nu een paar keer een storing gehad dat de lane assist en de verkeersbordenherkenning van zichzelf uitging, maar de auto bevalt echt prima. Gesture control nog niet werkend gekregen, maar dan kan ook nog wel aan mijzelf liggen
Zelfs in de demo-video van volkswagen zie je hem richting de lijn rijden en overcorrigeren waardoor wij weer de andere kant op drijft.
We waren eigenlijk vrijwel zeker dan we een id3 wilden maar dit heeft ons erg aan het twijfelen gebracht.
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Vrijwel alle mogelijke lampjes gingen branden:Kanter schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:01:
[...]
Zou zeker hardware gerelateerd kunnen zijn. Op YT gelezen dat bij sommige mensen al onderdelen zijn vervangen. Heb je ook rode errors of alleen oranje?
Garages begrijpen er geen reet van joh. Verbaast me gewoon waar ze soms mee weg komen. Moet ik eens proberen bij mijn klanten.
:strip_exif()/f/image/vzZCu0vglwwM3pFsac5HkbCN.jpg?f=fotoalbum_large)
Als de sleutels gewoon stil op tafel liggen zou hij dit niet meer moeten doen.C0C0 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:15:
It's not a bug, it's a feature
[YouTube: Welcome Light van de ID.3]
Beetje treurige BINGOZjoep schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:19:
[...]
Vrijwel alle mogelijke lampjes gingen branden:
[Afbeelding]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Had precies hetzelfde. Hier was het ook vroeg kerstmis met die verlichtingZjoep schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:19:
[...]
[Afbeelding]
Verdenk toch zelf hardware gerelateerd hoor.
Dit is toch wel erg triest, hoe krijgen ze het voor elkaar.Zjoep schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:19:
[...]
[Afbeelding]

Geen fan van de lane assist in het algemeen, maar dat was ik ook niet tijdens de proefritten met de Skoda Kamiq (zag de befaamde fietsstroken en ging overcompenseren), de Renault Captur plugin hybride (zelfs de dealer vond dat de lane assist erg vervelend en onprettig rijden). In de ID.3 wel een paar keer een melding gehad dat ik netjes binnen de lijntjes moest rijden en het stuur moest overnemen met beide handen..martijnve schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:18:
[...]
Hoe werkt die Lane Assist voor je? Wij hebben laatst in de Nissan Leaf van een bekende gereden en die blijft op de snelweg heerlijk soepel midden in de rijbaan. Die id.3 1st max (met travel assist) waar we een proefrit in hebben gemaakt stuiterde soms een beetje heen en weer tussen de lijnen en op andere momenten reed hij in een flauwe bocht gewoon de vluchtstrook op.
Zelfs in de demo-video van volkswagen zie je hem richting de lijn rijden en overcorrigeren waardoor wij weer de andere kant op drijft.
We waren eigenlijk vrijwel zeker dan we een id3 wilden maar dit heeft ons erg aan het twijfelen gebracht.
Reed naar eigen mening netjes tussen de lijntjes en had het stuur vast, dus vond het nogal onnodig.. maar je bent dan wel gelijk weer alert.
Ben wel te spreken over de adaptive cruise control (even wennen icm verkeersbordenherkenning en de knopjes) en de voertuigherkenning.. Zag toch die fietser zonder achterlicht

[ Voor 6% gewijzigd door PB1983 op 21-12-2020 16:04 ]
Heb dit ook gehad auto reageert erg onlogisch, je kan het uitzetten: wanneer je lichten aangaan als je in de buurt bent. Heb ik maar snel gedaanPB1983 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:06:
[...]
Ja, heb inderdaad de keyless. Sleutel lag inderdaad op tafel en niet in het bakje en de auto stond wel dicht bij het huis geparkeerd (niet verder dan normaal). Even kijken of ik het morgen weer kan reproduceren..
dus...
Eentje die mijn auto uit 2006 ook heeft, kun je dan technisch gezien nog spreken van een feature?C0C0 schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:15:
It's not a bug, it's a feature
[YouTube: Welcome Light van de ID.3]
in dit video gaat het om de matrix led lamp die kijkt naar de sleutelhouder als het opstart. gaat niet om de welkom home/leaving home lampMLLL schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:12:
[...]
Eentje die mijn auto uit 2006 ook heeft, kun je dan technisch gezien nog spreken van een feature?
[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 21-12-2020 16:37 ]
Na 3 keer het filmpje gekeken te hebben snap ik wat je bedoelt.Simply1337 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:37:
[...]
in dit video gaat het om de matrix led lamp die kijkt naar de sleutelhouder als het opstart. gaat niet om de welkom home/leaving home lamp
inlichtende tekst ontbreekt. volgens mij op de VW.nl site te zien en kun je doorklikken naar de video.MLLL schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:53:
[...]
Na 3 keer het filmpje gekeken te hebben snap ik wat je bedoelt.
Is andere ID.4 (of ID.3) eigenaren opgevallen dat er op het kentekenbewijs 70kW als vermogen staat geregistreerd (onder P.2)? De handelsbenaming (D.3) vermeld wel 150 KW, klinkt tegenstrijdig 🤔
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ik heb net het kenteken gekregen van de dealer en ben bezig verzekeringen te vergelijken. Hebben jullie nog advies? Hoe is de service van de VW verzekering (lijkt wel redelijk goedkoop namelijk).
@pietermx Bij die websites waarin ik het kenteken intyp krijg ik wel 150 kW. Kentekenbewijs heb ik nog niet.
Edit: ook 70kW op de RDW site:
@pietermx Bij die websites waarin ik het kenteken intyp krijg ik wel 150 kW. Kentekenbewijs heb ik nog niet.
Edit: ook 70kW op de RDW site:
/f/image/6abIhRMYxMJe1lwwOt8dyMk5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door wheli op 21-12-2020 17:09 ]
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Is van Allianz, heb er positieve ervaringen mee. D.w.z. goede service bij schadeafhandeling, telefonisch goed bereikbaar, etc.wheli schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:06:
Ik heb net het kenteken gekregen van de dealer en ben bezig verzekeringen te vergelijken. Hebben jullie nog advies? Hoe is de service van de VW verzekering (lijkt wel redelijk goedkoop namelijk).
Blijkbaar is dit het "Het nominaal continu maximumvermogen, uitgedrukt in kW, dat de elektromotor kan leveren.". Heb een ander kenteken uit de RDW database gepakt, staat hetzelfde dus zal wel kloppen.[b]wheli in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ik vond een tesla eigenaar met hetzelfde: link
@pietermx Hmm, wel goed om te overwegen dus. Via Independer zijn er nog wel wat verschillen tussen VW (via Allianz) en Allianz zelf. Ik haat dit soort dingen uitzoeken
@pietermx Hmm, wel goed om te overwegen dus. Via Independer zijn er nog wel wat verschillen tussen VW (via Allianz) en Allianz zelf. Ik haat dit soort dingen uitzoeken
[ Voor 36% gewijzigd door wheli op 21-12-2020 17:12 ]
Zojuist contact gehad met de dealer, morgen ophalen
. Gezien dit de eerste elektrische auto is, houd ik mijn hart vast voor de laat perikelen.
Ja hier ook zo, ID3pietermx schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:03:
Is andere ID.4 (of ID.3) eigenaren opgevallen dat er op het kentekenbewijs 70kW als vermogen staat geregistreerd (onder P.2)? De handelsbenaming (D.3) vermeld wel 150 KW, klinkt tegenstrijdig 🤔
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Nou vandaag door de dealer gebeld, die trok het boetekleed aan. Zijn collega's hadden nooit dergelijke beloftes mogen doen: software, winterbanden. Eerste wilde ze in principe alleen doen bij problemen, en tweede mocht niet van de LM bij de dealer. Verder fijn gesprek gehad waarin hij meerdere malen heeft stil gestaan dat ze hiervan hebben geleerd en dat zijn collega's dit echt fout hebben gedaan. Dat ging hij intern ook nog oppakken.
De nasmaak die je dan bij een auto hebt is direct anders, gezien ik vrij ben maar even een rondje gereden en wat is het toch een fijn ding. Hopen dat verdere problemen (mijn ID.Light doet het niet) mij bespaart blijven tot de grote update.
Ondertussen ook maar Facebook 1st Movers gejoined. Wie weet wat daar nog voor handigs komt.
De nasmaak die je dan bij een auto hebt is direct anders, gezien ik vrij ben maar even een rondje gereden en wat is het toch een fijn ding. Hopen dat verdere problemen (mijn ID.Light doet het niet) mij bespaart blijven tot de grote update.
Ondertussen ook maar Facebook 1st Movers gejoined. Wie weet wat daar nog voor handigs komt.
ID3 of een 4?Lordsauron schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:28:
Zojuist contact gehad met de dealer, morgen ophalen. Gezien dit de eerste elektrische auto is, houd ik mijn hart vast voor de laad perikelen.

@Simply1337 jij stelde voor om een labeltje te gebruiken voor elke post die je post?
...en waarom?
Doh! my bad. ID.4 MaxYounes schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:33:
[...]
ID3 of een 4?
![]()
@Simply1337 jij stelde voor om een labeltje te gebruiken voor elke post die je post?
In de max moet je na het activeren van de cruise control nog de lane assist aanzetten. Dan pas gaat hij automatisch in het midden rijden etc. Zonder travel assist aan heb je gewoon de standaard lane assist (ping pong).martijnve schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:18:
[...]
Hoe werkt die Lane Assist voor je? Wij hebben laatst in de Nissan Leaf van een bekende gereden en die blijft op de snelweg heerlijk soepel midden in de rijbaan. Die id.3 1st max (met travel assist) waar we een proefrit in hebben gemaakt stuiterde soms een beetje heen en weer tussen de lijnen en op andere momenten reed hij in een flauwe bocht gewoon de vluchtstrook op.
Congratz! Dan ben jij hier op tweakers geloof ik de eerste. In ieder geval 1 van de...
Meteen een review plaatsen he!
...en waarom?
Dat heb je dus juist met de MAX niet meer, dat overcorrigeren en pingpongen. Die blijft continu in het midden met Travel Assist. Moet je wel aanzetten idd.martijnve schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:18:
[...]
Die melding van stuur beetpakken en in het midden rijden krijg ik nu op de Plus ook. Dit heb ik op de MAX nooit gehad. Ik vind de Plus dus wat zeurderigerPB1983 schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:00:
[...]
Geen fan van de lane assist in het algemeen, maar dat was ik ook niet tijdens de proefritten met de Skoda Kamiq (zag de befaamde fietsstroken en ging overcompenseren), de Renault Captur plugin hybride (zelfs de dealer vond dat de lane assist erg vervelend en onprettig rijden). In de ID.3 wel een paar keer een melding gehad dat ik netjes binnen de lijntjes moest rijden en het stuur moest overnemen met beide handen..
Reed naar eigen mening netjes tussen de lijntjes en had het stuur vast, dus vond het nogal onnodig.. maar je bent dan wel gelijk weer alert.
Ben wel te spreken over de adaptive cruise control (even wennen icm verkeersbordenherkenning en de knopjes) en de voertuigherkenning.. Zag toch die fietser zonder achterlicht
De MAX hoef je maar 1 vinger op je stuur te laten rusten en hij "ziet" al dat je je stuur vast hebt (capacitief - dat heeft de Plus niet in die mate). Groot verschil met rijden.
Iemand al audio en 360cam ervaringen? Ik hen de 1st max besteld.
Ja, maar we zien wel wanneer de drukte komt. Kan het niet verplichtenYounes schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:33:
[...]
ID3 of een 4?
![]()
Hebben de id.4 wel allemaal capacitief stuur, of ook alleen als optie / de max?Soeski schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:12:
[...]
Die melding van stuur beetpakken en in het midden rijden krijg ik nu op de Plus ook. Dit heb ik op de MAX nooit gehad. Ik vind de Plus dus wat zeurderiger.
De MAX hoef je maar 1 vinger op je stuur te laten rusten en hij "ziet" al dat je je stuur vast hebt (capacitief - dat heeft de Plus niet in die mate). Groot verschil met rijden.
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Helaas allemaal...Boy schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:58:
[...]
Hebben de id.4 wel allemaal capacitief stuur, of ook alleen als optie / de max?
...en waarom?
Morgen, nadat ik mijn ID4 heb opgehaald.Simply1337 schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:54:
[...]
Ja, maar we zien wel wanneer de drukte komt. Kan het niet verplichten
Fijn dat de lucht geklaard is!Freakie1NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 17:32:
Nou vandaag door de dealer gebeld, die trok het boetekleed aan. Zijn collega's hadden nooit dergelijke beloftes mogen doen: software, winterbanden. Eerste wilde ze in principe alleen doen bij problemen, en tweede mocht niet van de LM bij de dealer. Verder fijn gesprek gehad waarin hij meerdere malen heeft stil gestaan dat ze hiervan hebben geleerd en dat zijn collega's dit echt fout hebben gedaan. Dat ging hij intern ook nog oppakken.
Hoe heb jij die join gedaan bij de first movers? Ik dacht dat je daar een specifieke uitnodiging voor moest krijgen?
Nou, eigenlijk ben ik daar wel blij mee dan, en dat het niet die minder gevoelige variant is...
Hoop niet dat ik constant m'n beide handen op het stuur vast moet houden
Mijn kenteken komt nog steeds niet voor op https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2 en VW verzekering kan het kenteken ook niet vinden.
Iemand dit ook al gehad? Het kenteken is sinds zaterdagochtend bekend bij mij.
@Younes hoezo helaas? Het is juist mooi, een lichte aanraking is al voldoende voor de auto om te registreren dat je je handen aan het stuur hebt. Bij de meeste andere auto's moet je toch echt flink knijpen of een stuur beweging maken en die laatste is zeker irritant.
Mijn E-tron heeft ook een touch gevoelig stuur en ik heb er nooit last van, heerlijk ontspannen.
Mijn E-tron heeft ook een touch gevoelig stuur en ik heb er nooit last van, heerlijk ontspannen.
[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 21-12-2020 19:41 ]
Zelf geen code ontvangen dus dacht ik waag een Google rondje. Toen vond bij Van Mossel een codeAlfred66 schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:15:
[...]
Fijn dat de lucht geklaard is!
Hoe heb jij die join gedaan bij de first movers? Ik dacht dat je daar een specifieke uitnodiging voor moest krijgen?
httpss://www.vanmossel.nl/volkswagen/uw-id-3/
"Om u aan te melden voor de First Movers Club hebt u deze code nodig: NL03920.". Daarna naar FB gegaan en de toelatingsvragen beantwoord (heb je een 1st en de code). Vandaag toegelaten.
Zag vanmiddag een trailer vol id4 en 3s voorbij rijden vlakbij rotterdam/oostvoorne.
Ik weet sinds vrijdag al mijn kenteken. Levering maandag a.s. Ben de dagen aan het aftellen. Kan hem via rdw.nl wel opzoeken maar staat nog niet in Open Data. Dat loopt dus waarschijnlijk enkele dagen achter. Niet zo gek als je weet hoeveel records dat zijn en hoeveel mutaties (niet alleen nieuwe, ook wijzigingen en vervallen).Boy schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:36:
Mijn kenteken komt nog steeds niet voor op https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2 en VW verzekering kan het kenteken ook niet vinden.
Hey, dan hebben we wss hetzelfde tijdschema. Ik denk dat de mijne ook al vrijdag bekend was, maar ik kreeg zaterdagochtend een mail om 8:00. Ik denk dat die gewoon gescheduled zijn.ChrisH_ID4 schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:23:
[...]
Ik weet sinds vrijdag al mijn kenteken. Levering maandag a.s. Ben de dagen aan het aftellen. Kan hem via rdw.nl wel opzoeken maar staat nog niet in Open Data. Dat loopt dus waarschijnlijk enkele dagen achter. Niet zo gek als je weet hoeveel records dat zijn en hoeveel mutaties (niet alleen nieuwe, ook wijzigingen en vervallen).
Goed om te horen dat ik dus niet de enige ben die dit heeft. Ik geef het nog tot woensdag dan maar, dan ga ik eens bellen met VW verzekering.
Vraag me af hoe ze 'm komen afleveren, ik verwacht op een trailer, ga vanuit dat ze niet in m'n auto zelf hierheen rijden.
Ik zag op gaspedaal.nl trouwens 53 ID.4's staan... Weet iemand of die al verkocht zijn?
Welgeteld 1 keer een half uurtje proef gereden in de ID3. Aan die knopjes kon ik niet wennen. Prefereer toch gewoon knopjes. Zat zelfs al te spelen met de gedachte het stuur te gaan retrofitten. Maar uiteindelijk zal ‘t een kwestie van wennen zijn.GeeMoney schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:40:
@Younes hoezo helaas? Het is juist mooi, een lichte aanraking is al voldoende voor de auto om te registreren dat je je handen aan het stuur hebt. Bij de meeste andere auto's moet je toch echt flink knijpen of een stuur beweging maken en die laatste is zeker irritant.
...en waarom?
Ah, ik denk dat jij het anders bedoelt. Ja de knoppen zijn allemaal haptic feedback. Maar het ging om het stuurwiel zelf (leer) met aanraken voor Travel Assist. Dat is een andere dan op de Plus en 1St Basis.Younes schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:53:
[...]
Welgeteld 1 keer een half uurtje proef gereden in de ID3. Aan die knopjes kon ik niet wennen. Prefereer toch gewoon knopjes. Zat zelfs al te spelen met de gedachte het stuur te gaan retrofitten. Maar uiteindelijk zal ‘t een kwestie van wennen zijn.
De knoppen zijn overal hetzelfde idd, maar kwestie van wennen inderdaad. Meest vervelende vind ik dat ze ervoor gekozen hebben om de balk onder je scherm niet te verlichten. Dat is ook met s/w niet op te lossen helaas. Het is echt pikkedonker als je ff je volume wil aanpassen b.v.
Zoals @Soeski aangeeft had ik het inderdaad over de gevoeligheid van het stuur zelf.Younes schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:53:
[...]
Welgeteld 1 keer een half uurtje proef gereden in de ID3. Aan die knopjes kon ik niet wennen. Prefereer toch gewoon knopjes. Zat zelfs al te spelen met de gedachte het stuur te gaan retrofitten. Maar uiteindelijk zal ‘t een kwestie van wennen zijn.
De knoppen zelf vond ik zelf ook niet top aanvoelen (sowieso al dat glanzend plastic, maar je kunt niet alles hebben
Ik hoop dat de knoppen idd goed gaan wennen
Bellen, dan weet je het ;-) Zie trouwens wel dat de prijzen bij veel dealers van deze voorraad modellen nu wat hoger lijken te liggen, mogelijk omdat er nog veel zoeken naar 8% bijtelling exemplaren? Vorig jaar zag je hetzelfde gebeuren, voor particulier mogelijk voordeliger voor een 2021 levering te gaan.wheli schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:53:
Ik zag op gaspedaal.nl trouwens 53 ID.4's staan... Weet iemand of die al verkocht zijn?
Hopelijk hoor ik morgen wat over de levering van m'n ID.4 1st Max, voor de kerst zou mooi zijn
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Dat valt echt reuze mee, vergeet niet dat je ook kunt swipen over de meeste knoppen dat werkt juist erg fijn! Het verschil tussen +/-1km of +/- 10km voor de ACC is even wennen. Je moet heel zachtjes drukken voor 1km maar voor 10km swipe je gewoon, net als voor audio harder zachter en vorig volgend nummer! En dat aanraak gevoelige stuur i.c.m. Travel Assist is ook top trouwens!Boy schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:23:
[...]
Zoals @Soeski aangeeft had ik het inderdaad over de gevoeligheid van het stuur zelf.
De knoppen zelf vond ik zelf ook niet top aanvoelen (sowieso al dat glanzend plastic, maar je kunt niet alles hebben)
Ik hoop dat de knoppen idd goed gaan wennen
[ Voor 5% gewijzigd door Alfred66 op 21-12-2020 21:51 . Reden: Aanraakgevoelig stuur ]
Zelfde ervaring, zag er tegen op om mijn vrouw dit uit te leggenAlfred66 schreef op maandag 21 december 2020 @ 21:49:
[...]
Dat valt echt reuze mee, vergeet niet dat je ook kunt swipen over de meeste knoppen dat werkt juist erg fijn! Het verschil tussen +/-1km of +/- 10km voor de ACC is even wennen. Je moet heel zachtjes drukken voor 1km maar voor 10km swipe je gewoon, net als voor audio harder zachter en vorig volgend nummer! En dat aanraak gevoelige stuur i.c.m. Travel Assist is ook top trouwens!
Ene kwart is van broekhuis, ene kwart van century en omgeving en nog een kwart was Udenhout groep. Volgens mij heeft allen het idee dat er misschien nog een lading komt maar niet zeker is. Dus gewoon bellen, misschien kun je annulatie overnemenwheli schreef op maandag 21 december 2020 @ 20:53:
Als je het moet doorgronden is het juist niet inuïtief.niki_lauda schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:35:
[...]Maar net zoals de meeste dingen even het systeem doorgronden. En dan is het simpel en intuïtief.
Mooi dat iedereen hier zijn 'ontdekkingen' deelt, een aardig deel daarvan zou ik anders niet zo maar uitvinden.
Met alle verhalen over software bugs zou je soms eerder denken dat iets niet goed werkt in plaats van een verschil tussen een knopje kort of langer moeten aanraken.
Ik heb het boekje grotendeels doorgelezen maar door de idiote hoeveelheid waarschuwingen maakt het erg onleesbaar.
Goedemorgen, Ik ben nieuw hier en kwam via google op deze site, hopelijk is hier wel iemand die ons kan helpen!
Gister de ID3 opgehaald bij de dealer maar ivm corona kregen wij geen uitleg. Op zich zou je denken dat het allemaal wel vanzelfsprekend is maar ik vroeg mij af of ik nou iets verkeerd doe, of dat het misschien toch aan de app ligt, het zit namelijk zo; in de We connect id app staat er bij het laden van de auto dat hij tot 55% is opgeladen, dan stopt het in de app maar de auto wordt wel nog verder opgeladen. Wij hebben de Wallbox paal. Iemand hier ervaring mee?
Ook kan ik de optie 100% laden niet gebruiken, de app verandert het zelf weer in opladen naar 80% en ik kan ook de optie, verminderde AC- laadstroom niet uitzetten...
Iemand enig idee....?
Gister de ID3 opgehaald bij de dealer maar ivm corona kregen wij geen uitleg. Op zich zou je denken dat het allemaal wel vanzelfsprekend is maar ik vroeg mij af of ik nou iets verkeerd doe, of dat het misschien toch aan de app ligt, het zit namelijk zo; in de We connect id app staat er bij het laden van de auto dat hij tot 55% is opgeladen, dan stopt het in de app maar de auto wordt wel nog verder opgeladen. Wij hebben de Wallbox paal. Iemand hier ervaring mee?
Ook kan ik de optie 100% laden niet gebruiken, de app verandert het zelf weer in opladen naar 80% en ik kan ook de optie, verminderde AC- laadstroom niet uitzetten...
Iemand enig idee....?
Misschien de nieuwste app software en nog de oude in de auto?de_vries81 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:24:
Goedemorgen, Ik ben nieuw hier en kwam via google op deze site, hopelijk is hier wel iemand die ons kan helpen!
Iemand enig idee....?
Het zou wel moeten werken. Ik zou de app even laten voor wat die is en de instellingen even in de auto zelf aanpassen.
[ Voor 4% gewijzigd door vanderv op 22-12-2020 09:32 ]
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
De werking van de apps van de Volkswagen groep (of die van Pon) zijn vaak om te huilen. (Mijn Skoda App kreeg het voor elkaar te melden dat mijn auto aan het rijden was.. terwijl mijn auto toen gewoon nog voor de deur stond).de_vries81 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:24:
Iemand enig idee....?
Ook de We Connect App is buggy, heb hetzelfde probleem dat de laden op (een publieke) laadpaal niet goed wordt geregistreerd.
Probleem heb ik ook dat de app niet altijd de juiste waarde aan, wacht een paar updates van de app en dan zouden zij dat ook wel gefixt hebben..
De app update hier ook niet altijd regelmatig, maar na een tijdje geeft hij wel de juiste stand weer.de_vries81 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:24:
Iemand enig idee....?
Ik probeer maar een verzekering af te sluiten via VW verzekering, gebeld, maar auto is nog niet geregistreerd. Zou de dealer moeten doen blijkbaar, dus daar maar weer eens naartoe bellen...
Dit vind ik allemaal maar niet zo handig.
Ff gebeld, kan ook nog gewoon bij de aflevering, dus prima, ik zie het wel.
[ Voor 14% gewijzigd door Boy op 22-12-2020 10:20 ]
Als ik een auto te naam gesteld heb stuur ik altijd een whatsapp met kentekengegevens en meldcode naar mijn verzekeringstussenpersoon, dan is het geregeldBoy schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:14:
Ik probeer maar een verzekering af te sluiten via VW verzekering, gebeld, maar auto is nog niet geregistreerd. Zou de dealer moeten doen blijkbaar, dus daar maar weer eens naartoe bellen...
Jij hebt waarschijnlijk nog een oudere software in de auto. Dit kun je in het systeem menu opvragen, versies die zijn uitgebracht zijn 0564, 0570, 0783. Ik gok dat je de 0564 hebt zoal de meeste van ons. Je kunt vanuit de app wel laad status opvragen maar instellen moet vanuit de auto. De app is recentelijk behoorlijk uitgebreid maar dat wordt pas actief met de 0783 software. Hoe goed dat werkt, weet ik niet want ik heb ook nog de 0564 versiede_vries81 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:24:
Iemand enig idee....?
Is er door PON al iets gerept over de 77 kWh versies die in Duitsland al een tijdje te bestellen zijn? Ik ben erg benieuwd naar de prijs. De Life en Business zijn in NL ongeveer € 1.600 duurder dan in DE, als die lijn wordt doorgetrokken heb je straks een volgeladen ID.3 Tour voor € 50K en 542 WLTP.
Volgens mij is hier nog niets van bekend. In België is de Life uitvoering 180 euro duurder goedkoper dan in NL. Als de prijs van België wordt gevolgd dan zou het best kunnen dat de Pro S (77 kWh) voor net geen 40.000 te bestellen is in Nederland. Dan zou de Tour voor ongeveer 50k gaan in NL.Tjenok schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:32:
Is er door PON al iets gerept over de 77 kWh versies die in Duitsland al een tijdje te bestellen zijn? Ik ben erg benieuwd naar de prijs. De Life en Business zijn in NL ongeveer € 1.600 duurder dan in DE, als die lijn wordt doorgetrokken heb je straks een volgeladen ID.3 Tour voor € 50K en 542 WLTP.
Dat zou héél concurrerend zijn met Kona/Niro/Model 3SonnSikk schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:59:
[...]
Volgens mij is hier nog niets van bekend. In België is de Life uitvoering 180 euro duurder dan in NL. Als de prijs van België wordt gevolgd dan zou het best kunnen dat de Pro S (77 kWh) voor net geen 40.000 te bestellen is in Nederland. Dan zou de Tour voor ongeveer 50k gaan in NL.
Net gebeld door de dealer. Ze hebben het samen met de fabriek uitgezocht en de update van mijn ID.3 Max naar 0783 is inderdaad niet helemaal goed gegaan 😒 (volgens auto is er wel 0783 geïnstalleerd maar heb geen Wifi, geen AR HUD, geen Android Auto en geen Car2x)
.
Had de keus om of de auto nu weer te brengen (en achter 2 andere te updaten ID.3's aan te sluiten) of te wachten op de final update eind jan/feb. Toch maar gekozen om te wachten. Mochten er in de tussentijd nog problemen opduiken, dan kan ik altijd nog teruggaan.
.
Had de keus om of de auto nu weer te brengen (en achter 2 andere te updaten ID.3's aan te sluiten) of te wachten op de final update eind jan/feb. Toch maar gekozen om te wachten. Mochten er in de tussentijd nog problemen opduiken, dan kan ik altijd nog teruggaan.
als het over de id3 gaat.. dan is het maar een 4 zits he. achterbank is dan opgedeeld in 2 stoelen met een permanente midden armsteun.Tjenok schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:32:
reden voor dit geval komt doordat het anders een te hoge gewicht heeft voor 5 mensen. ofzoiets simpels.
The ID.3 Pro S is approved for four persons, all other variants are five-seater models.
https://www.volkswagen-ne...convenience-features-6244
[ Voor 13% gewijzigd door Simply1337 op 22-12-2020 11:54 ]
Dat wist ik niet, maar voor mij geen probleem. Tot nu toe nog nooit met 5 personen in m'n eigen auto gezeten, dat wil je de achterpassagiers ook niet aandoen.Simply1337 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:51:
[...]
als het over de id3 gaat.. dan is het maar een 4 zits he. achterbank is dan opgedeeld in 2 stoelen met een permanente midden armsteun.
reden voor dit geval komt doordat het anders een te hoge gewicht heeft voor 5 mensen. ofzoiets simpels.
Haha die van mij staat nog bij de garage. Wordt pas op 4 januari naar pon gebracht..
Gaat zoals verwacht een lang verhaal worden zo.
Hier zou iemand eens een onderzoeknaar moeten doen wat er allemaal gebeurd is met het ID.3-verhaal, bizar zeg...Kanter schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:26:
Haha die van mij staat nog bij de garage. Wordt pas op 4 januari naar pon gebracht..
Same! Mijn ID.3 staat sinds 6 december bij de dealer. Nog geen zicht op een oplossing. Ook gevraagd aan PON wat ze moeten doen...Kanter schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:26:
https://www.autoblog.nl/n...echt-helemaal-leeg-547884
Zo ver kun je nog doorrijden als de accu 0% aangeeft
Geinig experiment.MLLL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:49:
Hier nog de youtube link:
spoiler:
ID.3 haalt nog 14 km na 0%
https://www.ad.nl/auto/la...-nachts-koud-is~ae80e433/
Zal vast ook bij ID.3 en 4 kunnen (lees artikel, niet alleen door kou maar lockpicken kan ook)
Zal vast ook bij ID.3 en 4 kunnen (lees artikel, niet alleen door kou maar lockpicken kan ook)
[ Voor 34% gewijzigd door Freakie1NL op 22-12-2020 20:05 ]
Joepie, mijn Id3 is ook op kenteken gezet
Begin januari afhalen.
Wat is de consensus over de software?
Wat ik de afgelopen pagina's lees ruikt een beetje naar "kijk maar wat er op staat, en als je geen al te grote problemen hebt wacht dan tot de 2.1 beschikbaar is en in de praktijk zich bewezen heeft"?
Of heeft het zin om een bepaalde build wel (of juist niet!) te vragen?
Begin januari afhalen.
Wat ik de afgelopen pagina's lees ruikt een beetje naar "kijk maar wat er op staat, en als je geen al te grote problemen hebt wacht dan tot de 2.1 beschikbaar is en in de praktijk zich bewezen heeft"?
Mijn auto (ID.3 1st MAX) vandaag terug gekregen na een update (gisteren weggebracht vandaag terug | versie 0570 —> 0783)
Wat aangepast is tav voor de update; Software, ABT Software, Radiodatabase
AR (en is echt wel mooi om te zien) werkt nu echter kan ik nergens de CarPlay mogelijkheid vinden terwijl ik dacht dat dit in 0783 beschikbaar was?
:strip_exif()/f/image/Rivh6IHQGTj8ecabSYyxXbgG.jpg?f=fotoalbum_large)
AR (en is echt wel mooi om te zien) werkt nu echter kan ik nergens de CarPlay mogelijkheid vinden terwijl ik dacht dat dit in 0783 beschikbaar was?
:strip_exif()/f/image/Rivh6IHQGTj8ecabSYyxXbgG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zeg2Ryejwo0UiIB2iBIMcvsU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Dusun op 22-12-2020 20:15 ]
Wij hebben al zeker gereden met 5 personen. Er zitten toch ook 3 gordels achterin? (ID3)
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Ik heb geen ID.3 maar volg het forum al langer. Je conclusie klopt wel afgezien dat iedere update volgens mij welkom is op dit moment, alleen willen de dealers dat niet omdat het te lang duurt. Dus waarschijnlijk willen ze dat zo veel mogelijk mensen wachten tot 2.1HertogJan078 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:09:
Joepie, mijn Id3 is ook op kenteken gezet![]()
Begin januari afhalen.
een zeer interessant podium mbt de ervaringen met de ID.3Freakie1NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:48:
[...]
Zelf geen code ontvangen dus dacht ik waag een Google rondje. Toen vond bij Van Mossel een code
httpss://www.vanmossel.nl/volkswagen/uw-id-3/
"Om u aan te melden voor de First Movers Club hebt u deze code nodig: NL03920.". Daarna naar FB gegaan en de toelatingsvragen beantwoord (heb je een 1st en de code). Vandaag toegelaten.
Waar haal je die conclusie vandaan? Iedereen wil de nieuwste versie en niemand die een nieuwere versie heeft klaagt dat die minder is dan de voorgaande.HertogJan078 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:09:Wat is de consensus over de software?
Alle ID.3 rijders zijn onbetaalde beta-testers.
Wat ben je daar wijzer geworden dan hier?mhe59 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:40:
[...]
een zeer interessant podium mbt de ervaringen met de ID.3
Ik ga van zijn leven geen facebook account aanmaken en vind het onzin dat je dat zou moeten doen voor informatie over een auto.
Goed om een keer te lezen dat het dus wél in 1x goed en snel kán gaan, min of meer dan. Meestal gaat de update naar 0783 niet helemaal goed en bij jou lijkt het daar dan ook op. Als het niet 100% gelukt is mis je functies. Van de vier ID.3's bij ons is er nu 1 geupdate (na 4 dagen proberen) en de ander na ruim 2 weken nog steeds niet helemaal gelukt. De andere twee moeten nog, maar zijn huiverigDusun schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:11:
Mijn auto (ID.3 1st MAX) vandaag terug gekregen na een update (gisteren weggebracht vandaag terug | versie 0570 —> 0783)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zit er aan te denken om morgen de auto te ‘de-registreren’ en factory reset te geven om daarna terug aan de We Connect ID app te koppelen en opnieuw in te stellen om te zien of CarPlay magisch erbij komt.Soeski schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:01:
[...]
Goed om een keer te lezen dat het dus wél in 1x goed en snel kán gaan, min of meer dan. Meestal gaat de update naar 0783 niet helemaal goed en bij jou lijkt het daar dan ook op. Als het niet 100% gelukt is mis je functies. Van de vier ID.3's bij ons is er nu 1 geupdate (na 4 dagen proberen) en de ander na ruim 2 weken nog steeds niet helemaal gelukt. De andere twee moeten nog, maar zijn huiverig
Vanmiddag werd ik op de fiets, door een id.3 afgesneden nadat deze mij had ingehaald op een smal polderweggetje langs de A12 ten oosten van de Reeuwijkse plassen. Ik denk dat hij geïrriteerd was omdat hij moest remmen omdat ik niet voldoende langs de kant reed, maar ik had dat ding naast de lawaaiige A12 absoluut niet aan horen komen.
Dus nieuwe EV rijders, dat ding maakt alleen bandengeruis, dus toeter desnoods even om je aanwezigheid te laten blijken. En houd er rekening mee dat fietsers je niet aan horen komen als er veel omgevingslawaai is.
Dus nieuwe EV rijders, dat ding maakt alleen bandengeruis, dus toeter desnoods even om je aanwezigheid te laten blijken. En houd er rekening mee dat fietsers je niet aan horen komen als er veel omgevingslawaai is.
Wat dacht je toen? 'Dat ga ik even in het Volkswagen ID.X topic op tweakers gooien!.wlmpie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:13:
Vanmiddag werd ik op de fiets, door een id.3 afgesneden nadat deze mij had ingehaald op een smal polderweggetje langs de A12 ten oosten van de Reeuwijkse plassen. Ik denk dat hij geïrriteerd was omdat hij moest remmen omdat ik niet voldoende langs de kant reed, maar ik had dat ding naast de lawaaiige A12 absoluut niet aan horen komen.

...en waarom?
Bij mij is de update ook niet gelukt in de zin dat ik wel op 0783 zit maar geen van de nieuwe functionaliteit heb. Factory reset was ook mijn eerste ingeving. Heb het gedaan maar heeft in mijn geval niets geholpen. Daarnaast nog 3 dagen dingetjes tegen gekomen waarvan ik vergeten was dat ik ze had gewijzigd, die ik weer opnieuw moest instellen.Dusun schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:06:
[...]
Zit er aan te denken om morgen de auto te ‘de-registreren’ en factory reset te geven om daarna terug aan de We Connect ID app te koppelen en opnieuw in te stellen om te zien of CarPlay magisch erbij komt.

Ik zou zeggen, ga eens kijken7o9 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:56:
[...]
Wat ben je daar wijzer geworden dan hier?
Ik ga van zijn leven geen facebook account aanmaken en vind het onzin dat je dat zou moeten doen voor informatie over een auto.
Sinds kort is er een ongeschreven regel in dit topic dat er aangegeven dient te worden over welk type auto er geschreven wordt. Dus, ben je afgesneden door een ID3 1st, 1st plus of 1st max? Graag ook de softwareversie en kleur omschrijvenwlmpie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 21:13:

Nu even serieus , je hebt wel een punt. Dank voor het aangeven.
58 kWh is een 5-zitter en 77 kWh is 4-zits.vanderv schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:23:
Wij hebben al zeker gereden met 5 personen. Er zitten toch ook 3 gordels achterin? (ID3)
^als VW dat niet goed oppakt gaat men echt teleurgesteld worden.. Of koopt men een id4 waar je wel met 5 man met de grootste accupakket rond kan sjeezen
En daarbovenop krijgen we nog allemaal verschillende batterijversies.. Bedankt VWAntekw schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 22:20:
[...]
Sinds kort is er een ongeschreven regel in dit topic dat er aangegeven dient te worden over welk type auto er geschreven wordt. Dus, ben je afgesneden door een ID3 1st, 1st plus of 1st max? Graag ook de softwareversie en kleur omschrijven![]()
Nu even serieus , je hebt wel een punt. Dank voor het aangeven.
En nog wat meer edities... De Life en de Business bijvoorbeeld, die kun je blijkbaar ook al in het wild tegenkomen.
Mijn Business mag ik de 29e ophalen. Qua software zit er op wat de fabriek er op heeft gezet. De update voerden ze alleen uit op auto's die problemen vertoonden. Dus ik verwacht een 0564 of 0570. Maar we gaan het volgende week wel zien. Wordt meteen een goede afstand voor een eerste rit, zo'n 120km. Hoop dat ik hem vol mee krijg en dat de laadpas in orde is. Dat was ik nog vergeten te vragen... Morgen eens mailen.
Mijn Business mag ik de 29e ophalen. Qua software zit er op wat de fabriek er op heeft gezet. De update voerden ze alleen uit op auto's die problemen vertoonden. Dus ik verwacht een 0564 of 0570. Maar we gaan het volgende week wel zien. Wordt meteen een goede afstand voor een eerste rit, zo'n 120km. Hoop dat ik hem vol mee krijg en dat de laadpas in orde is. Dat was ik nog vergeten te vragen... Morgen eens mailen.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Lol wilde deze net zelf ook delen hier.MLLL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:49:
M. de Koning is ook begonnen met de levering, video op LinkedIn. In de comments geeft iemand aan een grijze Max ter overname aan te bieden: https://www.linkedin.com/...%2C6746116688980324352%29
Bij deze een voorproefje. Zoals @mhe59 stelt; de moeite waard.7o9 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 20:56:
[...]
Wat ben je daar wijzer geworden dan hier?
/f/image/Eb4oOHM4MutFabWMpC79zVLg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vQbq9MlliZiS990jtc19rNH3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/KX6CtkQoKGiJtGBeBbQLqLfn.png?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor de (wel) behulpzame reactie.Freakie1NL schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:01:
[...]
Bij deze een voorproefje. Zoals @mhe59 stelt; de moeite waard.
Ziet er zeker interessant uit maar ik ben nog altijd van mening dat het onhandig is van VW om dat op een platform te doen waar velen bewust geen gebruik van willen maken.
Is het wel geïnitieerd vanuit VW zelf?7o9 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:12:
[...]
Bedankt voor de (wel) behulpzame reactie.
Ziet er zeker interessant uit maar ik ben nog altijd van mening dat het onhandig is van VW om dat op een platform te doen waar velen bewust geen gebruik van willen maken.
NB Heb zelf ook geen FB (meer), en ga het ook niet nemen voor zoiets

1 cm = 10 mm = 10000 µm
Ondertussen nog even wachten op m'n ID.4 1st Max, de winterbanden & granny charger zijn nog onderweg...
Trouwens een commentaar onder deze video viel me op:
YouTube: ID4 100km consumption test
> Thanks for the video. Does your id4 have a heat pump?
>> Hi Justin, you’re welcome! Yes mine has a heat pump.
Een NL uitvoering met een warmtepomp...? Of zou hij niet weten wat er bedoeld wordt.
Trouwens een commentaar onder deze video viel me op:
YouTube: ID4 100km consumption test
> Thanks for the video. Does your id4 have a heat pump?
>> Hi Justin, you’re welcome! Yes mine has a heat pump.
Een NL uitvoering met een warmtepomp...? Of zou hij niet weten wat er bedoeld wordt.
1 cm = 10 mm = 10000 µm
Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:
Het grote Volkswagen ID.7 topic
Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!
Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.