Heb vandaag proefgereden in een ID4 1st max.
Ames in Dordrecht geeft de mogelijkheid om er 1 proef te rijden.
exterieur:
Het is mooi, het ziet er echt goed uit. Check die velgen dan 21 inch, maar geeft ook meteen het issue ermee met regen. opspattend water in bochten zo op je deur, maar als je dat even niet meeneemt. Het is een plaatje. lijnen kloppen.
Mooie led bar voor, ledstrip achter.
interieur:
wat een ruimte. echt zo veel vrije ruimte. Wellicht kon de middentunnel wellicht beter worden benut met iets meer vakken?
Piano zwart lak delen, was er niet fan van, ben er nogsteeds niet. vingerafdrukken zichtbaar, regendruppels zichtbaar. kon in mijn ogen beter mat of in stof worden gemaakt.
Panoramadak helpt ook enorm met het creeren van de ruimte. heb het gesloten en het lijkt meteen de helft groter[zwarte hemel]
Ergoactive stoelen zitten zeer goed. soms misschien te comfy en dan zet je je massage aan en gaat je lendensteun omhoog en omlaag.
stuur voelt goed en degelijk aan. maar touch op stuur nog niet fan van. misschien ook een kwestie van gewenning. haptic feedback is wel fijn.
audio: muziek was helder, instrumenten kon je uitelkaar trekken, maar bas was matig. voor een no-name audio setje was het wel goed.
Rijgedrag:
Yup, je voelt we dat het een grote auto is, maar heeft wel zeer lichte voet. rijdt makkelijk voelt heel lichtjes terwijl je toch 2 ton meesjouwt.
Hard door de bocht of op een rotonde wel verwacht het het meer zou overhellen, maar het bleef relatief "vlak". Als je wel hard remt kun je voelen dat de auto op en neer deinst.
Acceleratie:
het was niet snel, maar vond het acceptabel voor Nederland, Miste wel wat "umpf"/stoel gedrukt als je even van 80 naar 110 ging accelereren, maar snel genoeg om in te halen zeg maar.
Als passagier:
Dit was wel een comfortabel ritje. ruimte zat of je voorin of achterin zat. leek op een verlengde voertuig qua ruimte achter.
wat een rust, best een stil voertuig [komende van andere EV's]. geluiddemping van de voor/zijruiten heeft wel zijn effect.
technologie:
ik werd beetje boos dat ik tijdens het instellen van mijn ACC niet echt op 107 kon zetten.. irritante sprongen van 100 naar 110 terug naar 100.
IQ.drive, helemaal top. niet pingpongen tussen lijnen, niet abrupt van lijn stuur trekken maar langs blijven rijden. niet abrupt remmen tot juiste afstand, maar gelijdelijk afremmen. its goed
had de laatste verise [783], was nu en dan responsief, nu en dan traag. beetje 50/50. was oke, kan dus alleen maar beter
HALLO ID werkte maar 1x goed in 10 pogingen... en resultaat was ook niet helemaal juist, wellicht is het mijn stem

info op stuur scherm wel heel basaal.. kan wel beter.
Verbruik: 22 kwh/100km bij een test rit van 37 minuten. 50/50 snelweg. niet slecht. 10 graden, miezerregen. airco aan. harde acceleratietests, dat geeft mij 280 km bereik voor 80% accugebruik.. dus het kan alleen maar beter
Zijn er vragen?
Blauwe en grijze ook aanwezig.
Versie 0783 [dacht dat voor ID4 784 zou moeten zijn, maar sobeit]