Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 42 ... 380 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smirri
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-08 23:05
Maandag hoor ik of ik dit jaar nog een id4 mag rijden, maar na dit forum gelezen te hebben weet ik niet of dat zo een verstandige keuze is. Hebben al die id3’s problemen?
In een review van de id4 kwam wel naar voren dat deze wel al een software update hebben die de id3 niet standaard hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:52
bottom line schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:30:
[...]

[...]

Benieuwd hoe ze die laatste 2 kunnen verbeteren bij de al gebouwde ID.3's. Ofwel is de zin fout.
En VW kennende, ga je voor de hogere laadsnelheid update, toch eerst je creditcard moeten bovenhalen :+
Ik begreep uit een interview met de ID baas van VW dat ze conservatief waren met de laadsnelheid en dat ze dat gaan verhogen. Waarschijnlijk gebruikt de auto nu niet de volledige batterijcapaciteit en geven ze iets meer vrij voor meer range. Nextmove heeft daar ook iets over op Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
smirri schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:37:
Maandag hoor ik of ik dit jaar nog een id4 mag rijden, maar na dit forum gelezen te hebben weet ik niet of dat zo een verstandige keuze is. Hebben al die id3’s problemen?
In een review van de id4 kwam wel naar voren dat deze wel al een software update hebben die de id3 niet standaard hebben.
Niemand kan je dat vertellen. VW zal de software ooit wel in orde krijgen hoor :)
Alleen moet je geduld kunnen hebben. En sommige hebben klein probleempjes, waar gemakkelijk over gekeken kan worden. Andere zijn dan wat erger getroffen.
nietnormaal schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:37:
[...]

Ik begreep uit een interview met de ID baas van VW dat ze conservatief waren met de laadsnelheid en dat ze dat gaan verhogen. Waarschijnlijk gebruikt de auto nu niet de volledige batterijcapaciteit en geven ze iets meer vrij voor meer range. Nextmove heeft daar ook iets over op Youtube.
De ID.3 first kreeg/werd verkocht met een laadsnelheid van 100kW.
De standaard ID.3's krijgen/staan te koop met een laadsnelheid van 50kW, behalve als je bijbetaald voor een optie, en dan kan je laden aan 100kW. Bij de 'LR' zat dit inbegrepen dacht ik.

Waarom zouden ze nu opeens gratis de laadsnelheid voor de ID.3's naar 125kW en hoger brengen?
Enkel de ID.3 first updaten zou wel een mooi cadeau zijn naar je early adopters, maar zou er niet teveel op hopen. Want er werd beloofd dat de niet-pre-movers, wagens gingen krijgen die alle functies hadden.. en waar is die belofte naartoe. Dus die 125kW wordt gewoon een extra optie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:41
Als je dit jaar nog een id.4 kan rijden moet je dat zeker doen! Ik rij zelf nu al bijna 3 maanden de ID.3 en ik kan je zeggen, wat een geweldige auto.

Qua design is volkswagen imo gewoon de goede kant opgegaan voor de id serie. Het oogt modern en onderhuids zit het qua techniek goed in elkaar. Ik rij er heel soepel, comfortabel en stille ritten mee.

Qua interieur vind ik persoonlijk de kritieken wat overdreven over de id3. Misschien had vw hier wat slimmer mee om moeten gaan door meer zachte materialen/andere kleuren toe te passen. De id4 gaat gelukkig al een stapje in de goede richting. Qua kwaliteit is het gewoon top, geen naden en kraakjes.

De software was inderdaad wat instabiel, hoewel ik zelf op enkele meldingen na bijna geen problemen heb(mensen raken snel in paniek ook terwijl het vaak wel meevalt). Voor de id4 moet deze fabriek af al met de me2.0 worden afgeleverd als het goed is, qua snelheid en meldingen zou het meeste al verholpen moeten zijn.

Ik zou niet twijfelen maar meteen instappen als je kan, het zijn ontzettend prettige wagens om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
bottom line schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 00:51:
[...]

Niemand kan je dat vertellen. VW zal de software ooit wel in orde krijgen hoor :)
Alleen moet je geduld kunnen hebben. En sommige hebben klein probleempjes, waar gemakkelijk over gekeken kan worden. Andere zijn dan wat erger getroffen.

[...]

De ID.3 first kreeg/werd verkocht met een laadsnelheid van 100kW.
De standaard ID.3's krijgen/staan te koop met een laadsnelheid van 50kW, behalve als je bijbetaald voor een optie, en dan kan je laden aan 100kW. Bij de 'LR' zat dit inbegrepen dacht ik.

Waarom zouden ze nu opeens gratis de laadsnelheid voor de ID.3's naar 125kW en hoger brengen?
Enkel de ID.3 first updaten zou wel een mooi cadeau zijn naar je early adopters, maar zou er niet teveel op hopen. Want er werd beloofd dat de niet-pre-movers, wagens gingen krijgen die alle functies hadden.. en waar is die belofte naartoe. Dus die 125kW wordt gewoon een extra optie.
Volkswagen heeft zelf al ingezien dat de enige manier om te overleven is om blijvend te ontwikkelen ala Tesla. Het kan dan haast niet anders dat ze de 100kW auto's dus gewoon dmv software gaan upgraden. En de optie zal dan wel blijven voor de 50kW versie.

Ze beloven daarnaast om de auto te blijven ontwikkelen, er zullen dus nieuwe functies op de auto komen nog of andere mogelijkheden op het centrale scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
Zolang de software door meerdere en verschillende firma's dan VW zelf wordt geschreven, zullen er amper nieuwe functies bijkomen. Die firma's hebben nog allemaal andere klanten, dus dan moet VW telkens zelf met opdrachten aankomen, die dan niet met prio worden behandeld. Verschillende sensoren, technieken en productleveranciers met patenten, waar ze niet van op de hoogte zijn, helpen natuurlijk niet.

Is heel anders dan, hier, jullie 300 mensen werken elke dag aan de ID.3 software. Do whatever you want and what you can.
Ze beseffen heus wel dat ze een andere richting uit moeten qua software, maar dat is voor de huidige wagens volgens mij al te laat..

[ Voor 23% gewijzigd door bottom line op 19-12-2020 01:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14
bottom line schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 01:17:
Zolang de software door meerdere en verschillende firma's dan VW zelf wordt geschreven, zullen er amper nieuwe functies bijkomen. Die firma's hebben nog allemaal andere klanten, dus dan moet VW telkens zelf met opdrachten aankomen, die dan niet met prio worden behandeld. Verschillende sensoren, technieken en productleveranciers met patenten, waar ze niet van op de hoogte zijn, helpen natuurlijk niet.

Is heel anders dan, hier, jullie 300 mensen werken elke dag aan de ID.3 software. Do whatever you want and what you can.
Ze beseffen heus wel dat ze een andere richting uit moeten qua software, maar dat is voor de huidige wagens volgens mij al te laat..
Dat is anders theoretisch prima mogelijk. Als er namelijk 1 merk is met bruto/netto capaciteit dan is het VAG wel. Er zijn dus gewoon aanpassingen of optimalisaties mogelijk die capaciteit gaan vrijspelen of laadvermogens op krikken. Of het gebeurd weet niemand natuurlijk maar het is onzin om dat weg te wuiven omdat de software mogelijk niet door 1 partij gemaakt word.
Dat je hoopt dat het anders is, is iets anders dan het zeker weten natuurlijk.

Je zit er gelukkig vaker naast, de ID serie zou namelijk helemaal niet op de weg zijn in 2020 en er rijden er inmiddels ook aardig wat :).

bottom line in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 19-12-2020 08:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:03

Freakie1NL

Grote Baas

Dan even een positieve inslag maar wat rijd de auto toch heerlijk. Automatisch afremmen voor rotondes en weer versnellen als je ACC aan hebt staan.

Op snelweg wel last gehad van wat mensen hier al aangaven, dat hij op snelheidsborden van afrit reageert. Maar dat komt vast goed, dit 'zelfrijdend achtend' is goed.

Weet nog niet precies hoe het werkt, misschien kan iemand hier duidelijk over verschaffen?

Bij ACC aan en Navi aan dan snap ik dat hij weet waar af te remmen en dit is te vinden in het ACC menu. Maar ook als ik 'gewoon' rij dan remt hij af voor een rotonde. Komt dit omdat ik zelf het gas los laat? En hoe zet ik dit eventueel aan of uit? Ook via ACC menu?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Met ECO-assistentie kan je dit aan/uit-zetten. Info van rotondes en kruisingen komt van databank navigatie. Afremmen bij benaderen voorligger komt van informatie van camera en radar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Freakie1NL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:37:
Dan even een positieve inslag maar wat rijd de auto toch heerlijk. Automatisch afremmen voor rotondes en weer versnellen als je ACC aan hebt staan.

Op snelweg wel last gehad van wat mensen hier al aangaven, dat hij op snelheidsborden van afrit reageert. Maar dat komt vast goed, dit 'zelfrijdend achtend' is goed.

Weet nog niet precies hoe het werkt, misschien kan iemand hier duidelijk over verschaffen?

Bij ACC aan en Navi aan dan snap ik dat hij weet waar af te remmen en dit is te vinden in het ACC menu. Maar ook als ik 'gewoon' rij dan remt hij af voor een rotonde. Komt dit omdat ik zelf het gas los laat? En hoe zet ik dit eventueel aan of uit? Ook via ACC menu?
De Navi database en GPS wordt continue gebruikt hiervoor ongeacht of je een route gepland hebt of niet. Je ziet in je scherm iedere keer of je een kruising, rotonde nadert etc. en dat je je voet van het stroompedaal kunt afhalen, de auto doet de rest. Dit rijdt erg fijn, werkt tevens als een soort adaptieve recuperatie.

Wil je dit niet dan kun je het idd uitzetten in het ACC menu, de optie heet iets van “route voorspelling gebruiken” o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Hansoverdiep schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 09:05:
Met ECO-assistentie kan je dit aan/uit-zetten. Info van rotondes en kruisingen komt van databank navigatie. Afremmen bij benaderen voorligger komt van informatie van camera en radar.
Ja je was me net voor :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfred66
GeeMoney schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 08:35:
[...]

Dat is anders theoretisch prima mogelijk. Als er namelijk 1 merk is met bruto/netto capaciteit dan is het VAG wel. Er zijn dus gewoon aanpassingen of optimalisaties mogelijk die capaciteit gaan vrijspelen of laadvermogens op krikken. Of het gebeurd weet niemand natuurlijk maar het is onzin om dat weg te wuiven omdat de software mogelijk niet door 1 partij gemaakt word.
Dat je hoopt dat het anders is, is iets anders dan het zeker weten natuurlijk.

Je zit er gelukkig vaker naast, de ID serie zou namelijk helemaal niet op de weg zijn in 2020 en er rijden er inmiddels ook aardig wat :).

bottom line in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"
Mee eens, outsourcing of niet, natuurlijk gaat die software doorontwikkeld worden. VW pompt hier heel veel geld in.

Bovendien zitten we hier niet aan het einde van een ontwikkel fase maar aan de start van een heel nieuw platform dat door een hele rij aan modellen gebruikt gaat worden. Die ontwikkeling zal vast nog wel even hobbelig blijven maar die gaat gestaag door waar ook de eerste modellen gewoon van mee profiteren. Of we hiervoor steeds de portemonnee moeten trekken is afwachten. Dat hangt m.i. ook af van wat de concurrentie doet.

[ Voor 1% gewijzigd door Alfred66 op 19-12-2020 09:46 . Reden: Spelfouten en opmerking vergeten ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Boy

www.byoscoop.nl

Mijn id.4 staat op kenteken nu!

Maar alvast gaan kijken voor een verzekering dan :)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:26
Boy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:11:

Eentje mét gelijkwaardig vervangend vervoer 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Boy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:11:

Voor mijn postcodegebied was Volkswagen verzekering all risk even duur als Allianz direct(wat ook meestal het goedkoopste is) volgens mij. VW verzekering wordt gefaciliteert door Allianz en geen alarm klasse 2/3 benodigd. 1 is voldoende (fabrieksaf is het 1)bij VW verz.

VW verz is ook gewoon interessant bij schade afhandeling want gaat via dealer IPC schadebedrijf

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Soeski schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:16:
[...]

Eentje mét gelijkwaardig vervangend vervoer 8)
:+ _/-\o_ :)

Met de ID.4 die al op ME2 geleverd schijnt te worden verneem ik veel minder problemen. Maar ja daar rijden er natuurlijk nog niet zoveel van rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik zou vooral letten op de garantie dat alles met originele onderdelen gedaan wordt en dat je zelf de schadehersteller/dealer kan kiezen met een zo laag mogelijke eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
Weet iemand of het mogelijk is de auto altijd in online-modus te hebben en dus de prompt bij het “starten” van de auto te laten vervallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Apple_Minded schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:46:
Weet iemand of het mogelijk is de auto altijd in online-modus te hebben en dus de prompt bij het “starten” van de auto te laten vervallen?
In 2.1 als het goed is wel, nu nog niet. Gaat wel vanzelf weg maar pas na een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Simply1337 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 10:16:
[...]

Voor mijn postcodegebied was Volkswagen verzekering all risk even duur als Allianz direct(wat ook meestal het goedkoopste is) volgens mij. VW verzekering wordt gefaciliteert door Allianz en geen alarm klasse 2/3 benodigd. 1 is voldoende (fabrieksaf is het 1)bij VW verz.

VW verz is ook gewoon interessant bij schade afhandeling want gaat via dealer IPC schadebedrijf
Wow, bedankt! Ik zie dat ik rond de 60 euro betaal met een zakelijke all risk verzekering daar, dat is idd netjes! Ga ik doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Soeski schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:29:
[...]

In 2.1 als het goed is wel, nu nog niet. Gaat wel vanzelf weg maar pas na een paar minuten.
Hoe weet je dit soort dingen? Is er ergens een roadmap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Klumpenator
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Boy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:55:
[...]

Wow, bedankt! Ik zie dat ik rond de 60 euro betaal met een zakelijke all risk verzekering daar, dat is idd netjes! Ga ik doen
Ook mijn ID.4 staat op kenteken! Gelukkig op tijd voor de 8% bijtelling. Kan hem pas op 6 januari ophalen, maar goed het is niet anders.

Ik ben verzekerd bij Promovendum voor 55 euro pm all risk (>20 jaar schadevrij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
55/60?!?!?!?

Jeetje moet nog zoveel jaren sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Soeski schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 11:29:
[...]

Klopt, het is door de wetgeving dat dit moet als je geen rijdersprofiel kan maken. Bij 2.1 kan je profielen maken met daarbij behorende instellingen en dan komt deze melding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Jongens, hoe zit ‘t eigenlijk met het audiosysteem dat in de ID4 zit? Er staat in de specificatie 6+1. zeer waarschijnlijk is die 1 een subwoofer, maar ik kan er maar weinig info over vinden. In een filmpje op YT liet de presentator in een Amerikaanse pre productie model een harman kardon merk op 1 van de speakers zien.

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
Younes schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:09:
Jongens, hoe zit ‘t eigenlijk met het audiosysteem dat in de ID4 zit? Er staat in de specificatie 6+1. zeer waarschijnlijk is die 1 een subwoofer, maar ik kan er maar weinig info over vinden. In een filmpje op YT liet de presentator in een Amerikaanse pre productie model een harman kardon merk op 1 van de speakers zien.
Als het 't zelfde is als bij de ID.3 is het 2 mid+laag speakers in de deuren voor, 2 tweeters in de A-stijl en 2 hoog+mid+laag speakers in de achterdeuren. De +1 is de speaker midden voorin. Er is geen subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Wie herkent het volgende en weet wat hier aan te doen? ID.Lights als in drive modus is een soort kleuren pallet alleen aan de rechterkant. Functies als bijvoorbeeld navigatie hebben tot nu toe maar 1x gewerkt. Qua instellingen heb ik al aangepast alleen Navi weergave.

Zie foto. Dit blijft constant tijdens het rijden. Doe ik iets fout of is hier sprake van een van de bugs? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oIcpj6qkFkIqzNj2FbUKowoWlag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynT76wlhzcrphtfOTECBfiRu.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat mis zodra ik de auto van park haal.

[ Voor 3% gewijzigd door Freakie1NL op 19-12-2020 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 21:11
Ik durf het bijna niet te zeggen (jinx..) maar ik heb 0 van de in dit forum genoemde problemen gehad en ik heb ‘m (id3) nu een tijdje. Erg tevreden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCWs
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 10:12
Freakie1NL schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 23:20:
[...]

Klopt is verlichting, heb nu (80km) al de volgende verlichtings problemen gehad; ID.Lights functioneert niet zoals dat moet (bijvoorbeeld bij navigatie), binnenverlichting voor achterbank knippert willekeurig, binnenverlichting voor reageert helemaal niet....

....
Het rijden komt overigens wel goed hoor, dat doet hij heerlijk.
Binnenverlichting op de achterbank wat willekeurig knippert heb ik ook ‘last’ van.

Los van dat rij ik sinds 9 november heerlijk in mijn witte ID3 plus (564 sw).

Misschien moet ik het afkloppen, in het begin een enkele keer de airbag melding gehad, maar zeker al 4 weken niet meer gezien. En zelfs het voorverwarmen gaat regelmatig goed. Daar moet af en toe de app opnieuw voor opgestart worden, maar vind ik prima om in een warme auto te stappen.

Kortom ik ben tevreden!

Komende week de MTB mee op de trekhaak/fietsendrager. Ben benieuwd naar het verbruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:30
Sinds 18 december 184 VW ID.4 op kenteken:

Grijs: 67
Wit: 52
Blauw: 43:
Geel: 22

ID.4 1st: 116
ID.4 1st Max: 68

Bron: https://opendata.rdw.nl/V...Kleur-verdeling/ud8x-7acr

[ Voor 9% gewijzigd door NexusUser op 19-12-2020 15:10 . Reden: Uitvoeringen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 22:05
NexusUser schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:49:

Heb m’n pasje al binnen - nu de auto nog 😂

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Freakie1NL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:08:
Wie herkent het volgende en weet wat hier aan te doen? ID.Lights als in drive modus is een soort kleuren pallet alleen aan de rechterkant. Functies als bijvoorbeeld navigatie hebben tot nu toe maar 1x gewerkt. Qua instellingen heb ik al aangepast alleen Navi weergave.

Zie foto. Dit blijft constant tijdens het rijden. Doe ik iets fout of is hier sprake van een van de bugs? [Afbeelding]

Dit heb ik nog nooit gezien zo, bij mij werkt het eigenlijk probleemloos. Ik weet wel dat de 0570 software o.a. een patch heeft voor een haperend ID.Light maar of dat dit oplost weet ik niet. Het kan overigens zo maar zijn dat het morgen wel goed werkt het blijft random wanneer dit soort dingen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Alfred66 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:20:
[...]

Dit heb ik nog nooit gezien zo, bij mij werkt het eigenlijk probleemloos. Ik weet wel dat de 0570 software o.a. een patch heeft voor een haperend ID.Light maar of dat dit oplost weet ik niet. Het kan overigens zo maar zijn dat het morgen wel goed werkt het blijft random wanneer dit soort dingen optreden.
Heb nog een versie daarvoor.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:49
juanpabloo schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:41:
Ik durf het bijna niet te zeggen (jinx..) maar ik heb 0 van de in dit forum genoemde problemen gehad en ik heb ‘m (id3) nu een tijdje. Erg tevreden!
Tot eergisteren, kon ik dat ook zeggen, nu al circa 7 uren de acculader op de 12V accu en nog niet vol...

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 12:07
Zojuist te horen gekregen dat mijn ID.4 Max Honey yellow binnen is en op kenteken staat. Word nu nog een trekhaak onder geschroefd en dan zou hij ergens volgende week klaar moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:06
Een aantal dingen die me opvallen na de eerste paar dagen rijden:

- Erg onder de indruk. Was gewend om in de Model 3 van mijn pa te rijden en had gedacht dat dit echt wel een stapje minder zou zijn. Dat vind ik erg meevallen. Alleen jammer dat mijn Business geen zelfrijden heeft, wat Tesla wel standaard meelevert. (Zie reactie ergens hierboven, zou best graag bijbetalen voor die optie. Toch stiekem aan het balen dat ik niet voor de Max ben gegaan)

- De ACC werkt echt heel goed. Beter dan op bovengenoemde Tesla. Het afremmen voor afslagen, bochten en rotondes vind ik echt top.

- Het ID light voor navigatie is geniaal gevonden. Valt me alleen op dat het alleen voor echter afslaan werkt, en niet voor bijvoorbeeld afritten.

- De software, daar valt nog een en ander aan te verbeteren. Ik mis een aantal functies die ik wel zou verwachten:
1: De sterkte van de B-functie in kunnen stellen. Ik wil die graag sterker zodat ik echt met 1 pedaal kan rijden. Nu moet je vaak nog gewoon bijremmen als je het gas loslaat.
2: Dat Auto-hold werkt zonder dat je het rempedaal in hoeft te trappen. Ik wil gewoon die hele functie van wegrijden niet hebben, dus als ik gas loslaat moet hij gewoon naar 0 gaan en daar blijven
3: De curieuze werking en toegankelijkheid van CarPlay: Als je vanuit CarPlay naar iets in de VW-omgeving gaat, bijvoorbeeld om climate in te stellen, dan keer je altijd terug naar het telefoonmenu van CarPlay ipv de navigatieapp waar ik meestal in bezig ben. Tevens vind ik het vrij omslachtig om bij CarPlay te komen, het was handig geweest als daar nou een dedicated knop voor was, in plaats van bijvoorbeeld die nutteloze knop voor assist of park onder het scherm (assist kan via het normale menu en die instellingen verander je toch niet vaak, en park gaat automatisch als ie in z'n achteruit gaat).
4: Software is over het algemeen nog vrij traag
5: De ingebouwde navigatie vind ik vrij goed voor inbouw. Jammer is dat met CarPlay navigatie het ID light niet werkt, en dat met Google Maps het schermpje achter het stuur geen info toont, terwijl dit met Apple Maps wel gebeurt.

- De range is zoals bij elke elektrische auto minder dan verwacht. Nog even kijken hoe ik dat goed kan finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Grappig, ik heb m'n kenteken al doorgekregen, maar hij staat er nog niet tussen. Krijg je het kentekennummer eerder dan dat hij geregistreerd staat hier?

Ik kan 'm wel al vinden via ovi.rdw.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 19:35

Nice. Leuk die redelijk gelijke kleurverdeling.

Heb de neiging om elke dag de dealer te bellen... weet helaas alleen dat "mijn" ID.4 van de week bij PON in Leusden is aangekomen en wat het chassisnummer is. Hoe lang zou het duren voordat ie bij de dealer is en ze m kunnen afleveren... Heb wachttherapie nodig ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
Boy schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:54:
[...]

Grappig, ik heb m'n kenteken al doorgekregen, maar hij staat er nog niet tussen. Krijg je het kentekennummer eerder dan dat hij geregistreerd staat hier?

Ik kan 'm wel al vinden via ovi.rdw.nl
Klopt, ik heb de kenteken ook al, en is ook niet zichtbaar op RDW. En as dinsdag kan ik hem al ophalen. Was ingepland op 31-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Sinds deze week ook in bezit van de ID 3, en het is daarmee de eerste keer elektrisch. Ik krijg het opladen alleen niet voor elkaar op publieke plekken. Bij toeval is het laatst gelukt, naar tientallen keren proberen en naar diverse palen te zijn gereden. Zojuist wederom geen succes. De lampjes worden elke keer rood. Ik gebruik een newmotion druppel van de zaak en doe de volgende handelingen:
1. Stekker bij beide kanten erin
2. Lampje bij de auto knippert wit
3. Pas voor de lezer totdat die piept
4. Laadpaal knippert groen en wordt op zowel de auto als paal vrij snel rood

Wat doe ik verkeerd? De pas zou geactiveerd moeten zijn en het is wel al een keer gelukt om publieke te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ghost81 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:55:
[...]
Nice. Leuk die redelijk gelijke kleurverdeling.

Heb de neiging om elke dag de dealer te bellen... weet helaas alleen dat "mijn" ID.4 van de week bij PON in Leusden is aangekomen en wat het chassisnummer is. Hoe lang zou het duren voordat ie bij de dealer is en ze m kunnen afleveren... Heb wachttherapie nodig ;)
Die van mij ook deze week binnen. Afleverafspraak
Staat gepland op de 28ste van deze maand.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
NVD schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:33:
Sinds deze week ook in bezit van de ID 3, en het is daarmee de eerste keer elektrisch. Ik krijg het opladen alleen niet voor elkaar op publieke plekken. Bij toeval is het laatst gelukt, naar tientallen keren proberen en naar diverse palen te zijn gereden. Zojuist wederom geen succes. De lampjes worden elke keer rood. Ik gebruik een newmotion druppel van de zaak en doe de volgende handelingen:

Wat doe ik verkeerd? De pas zou geactiveerd moeten zijn en het is wel al een keer gelukt om publieke te laden.
Heb je het ook geprobeerd met een andere laadpas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:47

mhe59

ID.5 Pro Performance

Iemand al zijn audio van de 1st of de Plus ge-upgrade of is dat van plan bij Schutcarsystem ?

Of bij andere inbouwfirma’s ? Ik lees iets over een dongle en een software update van het infotainment i.v.m. fadermogelijkheden.

Ben heel benieuwd naar plannen en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hveck75
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-09 19:59
Geen enkel probleem gehad, rij nu 2 weken, heerlijke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:38
Younes schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:09:
en natuurlijk is dat ook op de EU versie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simply1337
Heb vandaag proefgereden in een ID4 1st max.
Ames in Dordrecht geeft de mogelijkheid om er 1 proef te rijden.

exterieur:
Het is mooi, het ziet er echt goed uit. Check die velgen dan 21 inch, maar geeft ook meteen het issue ermee met regen. opspattend water in bochten zo op je deur, maar als je dat even niet meeneemt. Het is een plaatje. lijnen kloppen.
Mooie led bar voor, ledstrip achter.

interieur:
wat een ruimte. echt zo veel vrije ruimte. Wellicht kon de middentunnel wellicht beter worden benut met iets meer vakken?
Piano zwart lak delen, was er niet fan van, ben er nogsteeds niet. vingerafdrukken zichtbaar, regendruppels zichtbaar. kon in mijn ogen beter mat of in stof worden gemaakt.
Panoramadak helpt ook enorm met het creeren van de ruimte. heb het gesloten en het lijkt meteen de helft groter[zwarte hemel]
Ergoactive stoelen zitten zeer goed. soms misschien te comfy en dan zet je je massage aan en gaat je lendensteun omhoog en omlaag.
stuur voelt goed en degelijk aan. maar touch op stuur nog niet fan van. misschien ook een kwestie van gewenning. haptic feedback is wel fijn.
audio: muziek was helder, instrumenten kon je uitelkaar trekken, maar bas was matig. voor een no-name audio setje was het wel goed.

Rijgedrag:
Yup, je voelt we dat het een grote auto is, maar heeft wel zeer lichte voet. rijdt makkelijk voelt heel lichtjes terwijl je toch 2 ton meesjouwt.
Hard door de bocht of op een rotonde wel verwacht het het meer zou overhellen, maar het bleef relatief "vlak". Als je wel hard remt kun je voelen dat de auto op en neer deinst.

Acceleratie:
het was niet snel, maar vond het acceptabel voor Nederland, Miste wel wat "umpf"/stoel gedrukt als je even van 80 naar 110 ging accelereren, maar snel genoeg om in te halen zeg maar.

Als passagier:
Dit was wel een comfortabel ritje. ruimte zat of je voorin of achterin zat. leek op een verlengde voertuig qua ruimte achter.
wat een rust, best een stil voertuig [komende van andere EV's]. geluiddemping van de voor/zijruiten heeft wel zijn effect.

technologie:
ik werd beetje boos dat ik tijdens het instellen van mijn ACC niet echt op 107 kon zetten.. irritante sprongen van 100 naar 110 terug naar 100.
IQ.drive, helemaal top. niet pingpongen tussen lijnen, niet abrupt van lijn stuur trekken maar langs blijven rijden. niet abrupt remmen tot juiste afstand, maar gelijdelijk afremmen. its goed
had de laatste verise [783], was nu en dan responsief, nu en dan traag. beetje 50/50. was oke, kan dus alleen maar beter
HALLO ID werkte maar 1x goed in 10 pogingen... en resultaat was ook niet helemaal juist, wellicht is het mijn stem :P
info op stuur scherm wel heel basaal.. kan wel beter.

Verbruik: 22 kwh/100km bij een test rit van 37 minuten. 50/50 snelweg. niet slecht. 10 graden, miezerregen. airco aan. harde acceleratietests, dat geeft mij 280 km bereik voor 80% accugebruik.. dus het kan alleen maar beter

Zijn er vragen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMv04xl2kxzOyRi3pU21MAmFd1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vQnZf252W06dp4o1bKGc7mTG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V1S0qOuWRupOjC2k7J7Hg0FbPxU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Etnz3W9Suns5HB2WsLneQjFk.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICVHNsY8Aa72_4VS6i5cqPD-6sY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RDoefiqFvUZ04XneCiGE3OlZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARdzHTpiyn-Uzyzhn_GPQyZFuu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iSknWRnWjSEv32boxBu0Ya3A.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBE2LHGAqIVtZ9ejzCdAMo4lXJY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4AouTRakKo61Zsou5ghGySon.png?f=user_large

Blauwe en grijze ook aanwezig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WqhPc9Q8Qou-OE7vGMHEaL7n_c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IUyZZGoLfoYdPr9i2oZjSvCA.png?f=user_large

Versie 0783 [dacht dat voor ID4 784 zou moeten zijn, maar sobeit]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:04

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

@Simply1337 Die acc van 100 naar 110, kun je dat niet met de set/resume knoppen in stappen van 1 verstellen? Kan in mijn passat zo wel. Eenmaal gewend werkt dat perfect..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
prein2 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:19:
@Simply1337 Die acc van 100 naar 110, kun je dat niet met de set/resume knoppen in stappen van 1 verstellen? Kan in mijn passat zo wel. Eenmaal gewend werkt dat perfect..
ja, dat kan zonder problemen. soms rij je 102 en wil je het alvast op 108 zetten zegmaar.. maar sprong naar 110 elke keer, maar met SET was het geen issue, moet je wel de betreffende snelheid rijden.

zal wel mijn issue zijn. 30 min rijden is niet voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:30
Soeski schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:52:
[...]

Ja, dit heb ik ook spontaan gehad. 4G en GPS deden het niet meer. Je kon niet fabrieksherstel doen want WeConnect-instellingen konden niet verwijderd worden. Vervolgens kom je ook niet meer online. Je tijd blijft hangen (want geen GPS) en je auto blijft op een gegeven moment zelfs in offline modus hangen. Dit gebeurde pas na een paar dagen, niet meteen.
Dit loste zich (bij mij) niet vanzelf op. Ik had het geluk (nouja) dat ik ook de 12v accu bug had, dus helemaal leeg ineens, waarna de systemen dus geheel gereset waren. Toen werkte alles weer.
Dus; trek ff je accupolen los van je 12v en sluit ze weer aan. Dit lost het initiële probleem niet op overigens, daar heb je een s/w update voor nodig. Het kan dus zomaar terug komen.
Alternatief kan je naar de dealer gaan, maar zij mogen ook niks doen zonder PON/VW instructie en bugrapportage opsturen. De wachttijd bij (sommige) dealers bedraagt momenteel zo'n 2 weken. Good luck!
Bedankt voor je reactie. Een paar weken geleden vertelde ik op kantoor dat ik gelukkig de 12V bug nog niet had. Als kers op de taart kwam ik er om 16:45 achter dat mijn app weer verbinding had met de auto. Helemaal tevreden dus. Toen ik 17:15 buiten stond kwam ik er achter dat de 12V dus was leeggelopen. Meteen de reden waarom mijn app het blijkbaar weer deed. Hij is toen naar een VW dealer in de buurt gebracht, Udenhout in sHertogenbosch. Daar heeft hij ongeveer 10 dagen gestaan, waarna de software update was uitgevoerd. In de tussentijd een leenauto gehad. Man man man wat een bugs. Hij rijdt nu weer goed, maar soms krijg ik random waarschuwingen dat er iets niet goed is, dat is meestal bij het opnieuw opstarten van de auto weer weg. Zo heb ik deze week al drie keer een verschillende melding gehad.

Ook zag ik net dat het gelamineerde stukje plastic onder het stuur scherm vreemde plekjes laat zien. Iemand anders die dat ook heeft opgemerkt?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iv6hKverEc7FadrhWR-clMpduvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5eELZn8kM6S23ZLKGu3qip7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cPWjx7jmaEUho0tFVGoIaYsFqRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcGY0OSidkZZn0U3Xs7IVl5W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LHGh1h4nvKCPWMjdDVK3BxhNT14=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ys9UowjWIeSwb5q0rVmJSsPo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-R3kj_o9Q_uE8oKnLZ6Q0jP2P8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7Zx3jvnnX2cc9DetF2cKmHI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlaKUCmVa-L3GobEnyi8d0gLsW0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zs5O6OSsKgfGo0nnCGG3ZVc7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Freakie1NL schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:08:

Zie foto. Dit blijft constant tijdens het rijden. Doe ik iets fout of is hier sprake van een van de bugs? [Afbeelding]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
bottom line schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 01:17:

Waar is dit op gebaseerd? Natuurlijk wordt niet alle software door VW zelf gebouwd, vergeet echter niet, ONDANKS dat de motoren & versnellingsbakken een stuk simpeler zijn worden er toch MEER onderdelen door de interne leverancier 'VW Group components' geleverd. Verder is VW de koning van het modulair bouwen, veel systemen, ook die niet intern ontwikkeld zijn, zullen dan niet alleen in de ID3, ID4, Skoda IV modellen, Cupra ElBorn zitten maar in nog veel toekomstige autos, het is dus niet 'af' en 'fire and forget'.

Ook bij de ID3 zullen er meer functies bij komen, de argumented reality heads-up is slechts een voorbeeld. Op het gebied van laden (ISO 15118) zullen er ook functies toegevoegd worden, OOK op bestaande ID3/4's.

[ Voor 48% gewijzigd door GoldenSample op 19-12-2020 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:30
Zjoep schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:04:
[...]

Dat beloofd niet veel goeds. Ik heb de ID.3 nog steeds niet terug en heb nog geen enkele update gekregen van de stand van zaken vanuit VW.
Goed om te lezen dat jij wel vergelijkbaar vervangend vervoer hebt gekregen. Ik rij rond in een kale golf uit de verhuur met een dieselblokje. Verlang weer naar mijn vorige auto inmiddels en heb spijt van mijn keuze!
Nou dat beloofd niet veel goed inderdaad. Ik heb dezelfde error gehad deze week. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartFS
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-09 10:40
Dag heren,

Na 3 dagen van veel proberen en testen bevalt de id.3 nog steeds erg goed!
Wat me nog niet lukt: handgebaren gebruiken voor volume ed, dat moet volgens het boekje kunnen... toch?

Voorverwarmen via de app werkt alleen als de auto aan de lader zit en met foutmelding, maar werkt wel 🙂.

Groeten,

Bart

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfred66
Simply1337 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:39:
[...]

ja, dat kan zonder problemen. soms rij je 102 en wil je het alvast op 108 zetten zegmaar.. maar sprong naar 110 elke keer, maar met SET was het geen issue, moet je wel de betreffende snelheid rijden.

De touch knoppen zacht indrukken zorgt voor stapjes van 1 km. Hard indrukken is 10 km. Dit vereist enige oefening om hier mee om te gaan. Je kunt het beste iets aan de buitenkant van de knop drukken als je stapjes van 1 km wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

@Simply1337 de post hierboven dus..

Bij mijn passat werkt het zo:
Stel je rijdt 110 op de acc
Druk je 4x op resume dan rij je 114 op acc
Druk je (vanaf 110 dus) 4x op set, dan rij je 106..

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
prein2 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:18:
@Simply1337 de post hierboven dus..

Bij mijn passat werkt het zo:
Stel je rijdt 110 op de acc
Druk je 4x op resume dan rij je 114 op acc
Druk je (vanaf 110 dus) 4x op set, dan rij je 106..
Al m'n auto's werkte zo, touch knoppen(id3/4) heeft blijkbaar 2 schalen qua drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
NVD schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:33:

Auto wel opslot gedaan? Dat is mij iig verteld bij aflevering dat ik hem opslot moet doen om het laden starten.
BartFS schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:05:
Dag heren,

Na 3 dagen van veel proberen en testen bevalt de id.3 nog steeds erg goed!
Wat me nog niet lukt: handgebaren gebruiken voor volume ed, dat moet volgens het boekje kunnen... toch?

Voorverwarmen via de app werkt alleen als de auto aan de lader zit en met foutmelding, maar werkt wel 🙂.

Groeten,

Bart
Werkt hier ook gewoon zonder dat de auto aan de paal hangt.

Tot nu toe nog niks geks meegemaakt met mijn ID.3, alles lijkt gewoon te werken zoals het moet. Alleen bereik viel me een beetje tegen bij 100%, gaf maar 333km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:26
Soeski schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 17:58:
[...]

En? Auto klaar en opgehaald? Ik heb, na wat aandringen, de leen-ID.3 gekregen nu en de Skoda ingeleverd. Ik vroeg natuurlijk meteen of deze wél de update had, want ik voel de bui al hangen. Nee, deze is ook 0564 maar we hebben nog geen issues gehad meneer... oei oei. Ik hoop maar dattie het blijft doen. Naast me bij de balie kwam ook net een mevrouw een leenauto halen. ID.3 ingeleverd.. dood... 12V probleem... Als ik zo de fora en facebook tel dan zijn er echt al tientallen ID.3's uitgevallen met het 12V probleem en dat is alleen in Nederland al, en alleen mensen die het ook melden online.
Heb de auto vrijdag om 17:30 mogen ophalen. Had dus zelf mij auto zondag ingeleverd. Een collega van mij afgelopen donderdag en kom m lok vrijdag ophalen. Filiaal betreft Udenhout Den Bosch. Lijkt wel alsof er een tijd slot op zat. Er werden meerdere ID.3 auto's opgehaald die de grote update hebben gehad. Of ik de auto dus zondag of later in had geleverd had waarschijnlijk niks uit gemaakt. Ben blij dat ik m weer terug heb en gebruik kan maken van Android auto en AR HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:49
mhe59 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:40:
Iemand al zijn audio van de 1st of de Plus ge-upgrade of is dat van plan bij Schutcarsystem ?

Of bij andere inbouwfirma’s ? Ik lees iets over een dongle en een software update van het infotainment i.v.m. fadermogelijkheden.

Interessant, als er alleen al achterspeakers ingebouwd kunnen worden, ben ik al blij.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
En nu iets nieuws wat me was opgevallen..
je kunt de achterste elektrische ramen niet bedienen aan de bestuurderszijde. alleen voorste 2..

en je kunt met je sleutel kofferbak uitklappen. als je langer indrukt houdt sluit de kofferbak, which is nice.

AR was wel vet en werkt gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 12:07
Simply1337 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:40:
je kunt de achterste elektrische ramen niet bedienen aan de bestuurderszijde. alleen voorste 2..

en je kunt met je sleutel kofferbak uitklappen. als je langer indrukt houdt sluit de kofferbak, which is nice.

Schijnt via software te doen te zijn. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Die achterramen moet je volgens mij eerst op een knopje drukken en dan kun je de knoppen voor achterramen gebruiken.

Die max versie heeft wel gave lampen achter zie ik op de foto en de dingen die je hierboven opnoemt, laten me alsnog denken dat ik mss voor de max had moeten gaan...maar ja, je moet je ook aan een budget kunnen houden hè 😅

[ Voor 8% gewijzigd door Boy op 19-12-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Simply1337 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:39:
[...]

Was er binnen een dag aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sadni
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-04 14:01
Weet iemand of de Android auto wireless werkt op de id3 plus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE

Je hebt 2 knoppen voor het openen van de ramen, erboven staat de tekst rear. Als je daar op druk en deze oplicht dan kan je met de knoppen de achteruit bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:26
sadni schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:30:
Weet iemand of de Android auto wireless werkt op de id3 plus?
Dat weet ik. Het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
Michael van S schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:48:
[...]
Ook zag ik net dat het gelamineerde stukje plastic onder het stuur scherm vreemde plekjes laat zien. Iemand anders die dat ook heeft opgemerkt?[
Dat hoort niet, het lijkt wel of er nog beschermfolie over dit stukje plastic zit. Dat zou ik even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:47

mhe59

ID.5 Pro Performance

mhe59 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:40:

Niemand nog ? Dus gewoon best wel goed de audio in de 1st en de Plus ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
mhe59 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:28:
[...]

Dat, of niemand heeft nog de moeite genomen om in zijn spiksplinternieuwe auto het halve interieur eruit te laten slopen voor een paar speakers :).
Als je echt verschil wilt zal dit ook vaak een losse versterker betekenen en mogelijk een woofer ergens en dat is een aardige operatie om dat knap uit het zicht goed werkend op te leveren.
En het nadeel aan alle after market spul is dat je het niet vanuit je MMI/schermen kan instellen/wijzigen maar vaak fysiek op een versterker moet lopen hannesen.
Ik heb sterk de voorkeur origineel of af-fabriek te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Zolang ik radio 1 en radio 2 kan luisteren en het niet klinkt als een VW UP koekblik is het al snel prima ... 😇

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Michael van S schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 18:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Een paar weken geleden vertelde ik op kantoor dat ik gelukkig de 12V bug nog niet had. Als kers op de taart kwam ik er om 16:45 achter dat mijn app weer verbinding had met de auto. Helemaal tevreden dus. Toen ik 17:15 buiten stond kwam ik er achter dat de 12V dus was leeggelopen. Meteen de reden waarom mijn app het blijkbaar weer deed. Hij is toen naar een VW dealer in de buurt gebracht, Udenhout in sHertogenbosch. Daar heeft hij ongeveer 10 dagen gestaan, waarna de software update was uitgevoerd. In de tussentijd een leenauto gehad. Man man man wat een bugs. Hij rijdt nu weer goed, maar soms krijg ik random waarschuwingen dat er iets niet goed is, dat is meestal bij het opnieuw opstarten van de auto weer weg. Zo heb ik deze week al drie keer een verschillende melding gehad.

Ook zag ik net dat het gelamineerde stukje plastic onder het stuur scherm vreemde plekjes laat zien. Iemand anders die dat ook heeft opgemerkt?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je bent de auto 10 dagen kwijt geweest, en dit is hoe je hem terug krijgt? Hoe durven al die dealers dit zo terug te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Wat is eigenlijk de reden dat het normaal laden beperkt is tot 11 kW (zoals bij veel meer auto's)? Er zijn bij mij ook 22 kW palen maar daar heb je dus niets aan.

Is zo'n AC lader ingebouwd ofzo en een zwaarder type te duur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
mhe59 schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:28:
[...]

Ik ben best tevreden over de audio in de plus. Luister vooral naar radio, praatprogramma’s en podcasts. Maar kan altijd altijd beter. Wat ik wel interessant vind en wat ik niet wist is het toevoegen van akoestische isolatie. Dat zou best kunnen schelen.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Ghost81 schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:54:
Wat is eigenlijk de reden dat het normaal laden beperkt is tot 11 kW (zoals bij veel meer auto's)? Er zijn bij mij ook 22 kW palen maar daar heb je dus niets aan.

https://www.automotivate....g-over-1-en-3-fase-laden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
22kw laadpalen zijn ook duurder, maar in het begin waren er niet zoveel 3 fase auto's, alleen 1 fase 32A, waardoor toch fatsoenlijk kon laden met 7.2kwh. Met 1fase aan een 11kw paal laad je 3.6kw. (dus minder km per uur) ipv 11kw met 3 fases (11/3=3.7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
Simply1337 schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:02:
22kw laadpalen zijn ook duurder, maar in het begin waren er niet zoveel 3 fase auto's, alleen 1 fase 32A, waardoor toch fatsoenlijk kon laden met 7.2kwh. Met 1fase aan een 11kw paal laad je 3.6kw. (dus minder km per uur) ipv 11kw met 3 fases (11/3=3.7)
Ja, dat wist ik inderdaad al. Uit die link haal ik dat bij de Audi E-tron er wel een optie is voor 3x32A (22 kW) i.p.v. 3x16A (11 kW). Blijkbaar spelen bij de AC/DC omvormer idd de kosten een rol. Naja, 11 kW is ook prima, maar 22 kW was mooi geweest.

3.5 Uur laden en weer voor de deur zetten i.p.v. 7 uur laden. Dan laat je hem toch sneller staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski

Het zal idd wel duurder zijn? Geen idee. De ZOE is zo ongeveer de enige EV die dit standaard aan boord heeft. Kan dus sneller laden dan elke andere EV aan een publieke paal die 22KW is. Da's wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:53

Die 11 kW lader zit in je auto. Al hang je die auto aan een 22 kW AC lader, het maximum blijft 11 kW. Als je DC laadt, wordt die lader in je auto omzeild en kun je (tot een bepaald ladingspercentage) snelladen, afhankelijk van je auto max 100-125 kW.
Een 22 kW lader thuis klinkt leuk, maar dan moet je krachtstroom aansluiting worden verzwaard. Daar hangt een flink prijskaartje aan: zo’n € 750 PER JAAR. Wordt duur laden, dus in NL worden die niet populair :)

[ Voor 15% gewijzigd door jdbiggelaa op 20-12-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

270kW als je de juiste auto en laadpaal hebt (Porsche taycan). Dit zal ook wel meer gaan voorkomen in de toekomst. Mijn etron (die ik morgen krijg *O*) doet 150kW aan de snellader, das top
jdbiggelaa schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:04:
[...]

Die 11 kW lader zit in je auto. Al hang je die auto aan een 22 kW AC lader, het maximum blijft 11 kW. Als je DC laadt, wordt die lader in je auto omzeild en kun je (tot een bepaald ladingspercentage) snelladen, afhankelijk van je auto max 100-125 kW.
Een 22 kW lader thuis klinkt leuk, maar dan moet je krachtstroom aansluiting worden verzwaard. Daar hangt een flink prijskaartje aan: zo’n € 750 PER JAAR. Wordt duur laden, dus in NL worden die niet populair :)

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
prein2 schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:17:
270kW als je de juiste auto en laadpaal hebt (Porsche taycan). Dit zal ook wel meer gaan voorkomen in de toekomst. Mijn etron (die ik morgen krijg *O*) doet 150kW aan de snellader, das top

[...]
En lang ook (mits je de 55 krijgt, anders max 125).
Als je accu en auto goed warm zijn dan heb je zomaar 70-75% lang dik boven de 135kW.
Ik heb zelf eenmaal langdurig geladen aan een snellader en hij zakte pas in rond de 85% vol.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 21:50
Voor alle geïnteresseerden: onze Duitse vriend van BatteryLife heeft weer een video geplaatst met de features van de 2.0 update (versie 783).
Dat is dus niet de definitieve 2.1 die we allemaal in januari krijgen, maar de interim versie waarin al wel een heleboel features zijn opgenomen van de definitieve release.

YouTube: VW Id.3 - Me 2.0 (0783) - all the details to the big update

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietermx
jdbiggelaa schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:04:
[...]

Die 11 kW lader zit in je auto. Al hang je die auto aan een 22 kW AC lader, het maximum blijft 11 kW. ...
En daar zit vaak de verwarring, een laadpaal / laadpunt wordt een lader genoemd maar is in werkelijkheid niets anders dan een 1 of 3 fase stopcontact.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replay256
  • Niet online
pietermx schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:59:
[...]

En daar zit vaak de verwarring, een laadpaal / laadpunt wordt een lader genoemd maar is in werkelijkheid niets anders dan een 1 of 3 fase stopcontact.
Technisch gezien zit de lader in de auto zelf,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Weet iemand hoe je er voor zorgt dat de bediening cq binnenverlichting wel aanblijft als ik (als bestuurder) de auto verlaat. Net wezen fastchargen en mijn vrouw zat in het donker omdat ik de auto uitging. Sleutel lag nog in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:48
KrlGl schreef op zondag 20 december 2020 @ 16:48:
Voor alle geïnteresseerden: onze Duitse vriend van BatteryLife heeft weer een video geplaatst met de features van de 2.0 update (versie 783).
Dat is dus niet de definitieve 2.1 die we allemaal in januari krijgen, maar de interim versie waarin al wel een heleboel features zijn opgenomen van de definitieve release.

YouTube: VW Id.3 - Me 2.0 (0783) - all the details to the big update
Nog een video over de 2.0 update YouTube: FINAL ME2 0783: KONFIGURATION durchgeklickt - Was ist NEU? | VW ID.3...

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Simply1337
Nu de volgende ID op markt komt en men ze langzamerhand ontvangen is het wellicht tijd om net als in andere topics van verkeer een onderscheid te maken van verschillende voertuigen als we specifieke problemen ondervinden of vragen hebben. Zodat men ook wat directer kan antwoorden door mensen die ook ervaringen hebben met die betreffende auto.

vragen/problemen/ontdekkingen kunnen we dan met [3/4] of 3./4. beginnen zodat men weet over welke auto gaat. En als het echt specifiek gaat [1/1M/L/B/F/T/M] erbij (1st /1stMax/Life/Business/Family/Tech/Max]

9/10x zullen de vragen wel kunnen worden beantwoordt door beide voertuigrijders, maar soms heb je toch wat beter inzicht qua rijder van de ene kamp.

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 21-12-2020 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:09

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Volgens mij maakt het weinig uit 3/4 behalve de carrosserie. De uitvoering is Life of Tech is volgens mij een groter verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Kleine update (ID.3 1st MAX) zag net voordat ik de auto weggebracht had naar de garage om de update van 0570 naar 0783 uit te laten voeren dat de map versie op 20.11 staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZLpRv2TdIMQkTGn-sXD-r5mG4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRxtEZ5NLTEoUJ7v8G6aoR3N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 100% gewijzigd door Dusun op 21-12-2020 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Mn id.4 proefrit had map versie 20.3

Trouwens afgelopen weekend is PON goed bezig geweest. alweer 296 ID.4's op kenteken en een groeispurt van 800(900?) ID'3's op kenteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-03-2021
Zjoep schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:23:
Inmiddels heb ik mijn ID.3 plus nu 2,5 week. Daar waar ik de eerste dagen zeer enthousiast was, ben ik nu zeer teleurgesteld in de VW. Ik heb in deze periode vrijwel al mijn km's afgelegd in vervangend vervoer (diesel).
Heb al 3 keer stil gestaan met allerlei storingen en de auto is al 2 keer afgesleept naar de garage. Het valt mij op dat geen enkele monteur echt verstand van zaken heeft en ze echt maar wat doen op de gok. Zelfs van de noodontgrendeling van de laadstekker aan de binnenzijde van de kofferbak waren ze niet op de hoogte.
Na een software update waarvan ze inhoudelijk niet kunnen vertellen wat deze precies inhoud krijg ik hem doodleuk weer mee. 20km later sta ik weer geparkeerd met dezelfde problemen!

Zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Na 3 weken kreeg ik eindelijk het bericht dat ik mijn ID.3 wederom kon ophalen. Bij het openen van de deur op het terrein van de garage zag ik echter direct dat het weer mis was. Exact dezelfde storingen verschenen weer op het dashboard en de auto kwam niet van zijn plaats.
Over de gang van zaken bij deze desbetreffende garage ga ik verder maar niet op in. Ik ben gewoon heel erg benieuwd of er meer mensen zijn met grote storingen en hoe dit dan eventueel wel op te lossen is?
Ze zoeken het steeds in de software en de nieuwste versie staat er inmiddels ook op. Maar is dit niet gewoon een probleem in de hardware misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:15
(jarig!)
Eind oktober eigenlijk mijn oog laten vallen op de Skoda Envaq, maar omdat de ID.3 binnen 3 weken geleverd kon worden, toch voor de ID.3 gekozen.

Heb mijn ID.3 nu zo'n 3 weken, en was blijkbaar ook de eerste die bij dealer gelijk de steunhaak geïnstalleerd kreeg. Tot nu een paar keer een storing gehad dat de lane assist en de verkeersbordenherkenning van zichzelf uitging, maar de auto bevalt echt prima. Gesture control nog niet werkend gekregen, maar dan kan ook nog wel aan mijzelf liggen

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:50
Zjoep schreef op maandag 21 december 2020 @ 11:22:
[...]

Na 3 weken kreeg ik eindelijk het bericht dat ik mijn ID.3 wederom kon ophalen. Bij het openen van de deur op het terrein van de garage zag ik echter direct dat het weer mis was. Exact dezelfde storingen verschenen weer op het dashboard en de auto kwam niet van zijn plaats.
Over de gang van zaken bij deze desbetreffende garage ga ik verder maar niet op in. Ik ben gewoon heel erg benieuwd of er meer mensen zijn met grote storingen en hoe dit dan eventueel wel op te lossen is?
Ze zoeken het steeds in de software en de nieuwste versie staat er inmiddels ook op. Maar is dit niet gewoon een probleem in de hardware misschien?
Zou zeker hardware gerelateerd kunnen zijn. Op YT gelezen dat bij sommige mensen al onderdelen zijn vervangen. Heb je ook rode errors of alleen oranje?

Garages begrijpen er geen reet van joh. Verbaast me gewoon waar ze soms mee weg komen. Moet ik eens proberen bij mijn klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:23
@Zjoep Klinkt alsof het tijd wordt voor een ingebrekestelling.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Krijg net door dat Renses(Alkmaar), wegens annulering, nog 2 id4 beschikbaar heeft .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Broekhuis heeft als weinige nog een lading.. geen idee of ik het moet geloven. Wie Belt?

https://www.broekhuis.nl/...ype=Auto&ms_fk_model=ID.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

wheli schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:15:
@Zjoep Klinkt alsof het tijd wordt voor een ingebrekestelling.
Wat niet of dat voor @Zjoep geld, maar merendeel zal natuurlijk van de LM zijn. Juridisch heb je daar een contract mee (of je werkgever). Met een bepaalde garage kan je dan juridisch niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Even iets van een hel andere orde.
Bij benzine en diesel is het bekend dat je de motor eerst warm moet rijden voordat je hem vol belast (i.v.m olie etc).

Hoe zit dit met een EV, geen koelvloeistof, geen olie. Ja er zullen componenten zitten die graag wat warmer zijn (banden) maar kan je in principe direct vol gas met een EV?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Freakie1NL schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:08:
Even iets van een hel andere orde.
Bij benzine en diesel is het bekend dat je de motor eerst warm moet rijden voordat je hem vol belast (i.v.m olie etc).

Hoe zit dit met een EV, geen koelvloeistof, geen olie. Ja er zullen componenten zitten die graag wat warmer zijn (banden) maar kan je in principe direct vol gas met een EV?
ja. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 17:41
Simply1337 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:35:
Broekhuis heeft als weinige nog een lading.. geen idee of ik het moet geloven. Wie Belt?

https://www.broekhuis.nl/...ype=Auto&ms_fk_model=ID.4
Ik heb via mijn werk de lm laten bellen. Zij gaven aan dat Broekhuis zegt dat ze onderweg zijn maar het niet zeker is of ze nog dit jaar in Nederland aankomen (?). Ik heb daarnaast nu mijn contactpersoon bij Broekhuis een berichtje gestuurd omdat ik heel erg graag een id4 1st max zou willen! Dus wie weet (of we wait :p ) gaat het toch nog gebeuren! Zou een heel mooi kerstcadeau zijn ;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Simply1337
Kenteken binnen!

Pagina: 1 ... 42 ... 380 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.