Het grote Volkswagen ID.3/4/5/Buzz topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 49 ... 379 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

PeaceNlove schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:18:
[...]

Ik hoor eigenlijk in het E-Niro topic thuis, maar kan toch even niet nalaten te reageren :P
Volgens mij heb je het hier over de Efacec laders bij de Mac? Die zijn voorzien van 3 typen kabels, CCS DC, CHaDeMo DC en Type 2 AC. Omdat jij het zo specifiek 43kw noemt zou het kunnen dat je de Type 2 AC gebruikt hebt? De 43KW op deze Efacec laders is gemaakt specifiek voor de Renault Zoë. Alle andere auto’s maken gebruik van CCS of CHaDeMo.
Jouw auto heeft ook CCS, je gebruikt dan op je auto ook de onderste 2 pinnen.
Ik bedoel deze van vattenfall:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEYWH1OyZYG9W4k2eCJlFpRrT18=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsbNb8FhDYIlXjWpdnKgal4i.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had de css stekker gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.W
  • Laatst online: 06-09 14:25

J.W

Simply1337 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:23:
Had bij fastened een issue waarbij het niet kon starten met opladen totdat ik de lader handmatig druk uitoefende. Toen pas maakte het een 'goede' connectie en begon het te laden. Handjes los en geen problemen meer
Dat had ik nog niet geprobeerd. Ga ik de volgende keer testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 23:10

mhe59

ID.5 Pro Performance

VNBaaij schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:12:
[...]

Enige is dat wanneer ik mijn telefoon op de lader plaats, er een melding komt op het infotainment scherm dat de telefoon aan het laden gaat. Dat zou je zomaar kunnen 'missen' als je aan de bestaande USB poorten gaat koppelen
Iemand dit inmiddels zo ook al uitgevoerd en verbonden aan de USB ?
Ik ben nl niet zo handig dat ik dat zonder foto‘s zelf kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 18:44
Simply1337 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 09:23:
Had bij fastened een issue waarbij het niet kon starten met opladen totdat ik de lader handmatig druk uitoefende. Toen pas maakte het een 'goede' connectie en begon het te laden. Handjes los en geen problemen meer
Dat is iets wat je bij veel meer laders ziet, vaak gaat de kabel een beetje 'hangen' en zit hij net niet meer lekker in de laadpoort waardoor hij niet kan vergrendelen. (sommige auto's gaan eerst communiceren en als de lader wilt gaan starten met laden pas de kabel vergrendelen. Als hij dan 'hangt' dan zit het gat voor de vergrendeling niet meer recht onder de pin die hem vast moet zetten)

Ook hebben veel ABB laders er last van dat hij of een laad/stekkerfout aangeeft en daarna toch begint met laden. Dit geven ze ook wel eens aan door middel van ''te weinig laadvermogen beschikbaar'', als je dan even blijft wachten en de stekker er in duwt dan start de sessie meestal alsnog.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
J.W schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Ik bedoel deze van vattenfall:

[Afbeelding]

Ik had de css stekker gebruikt.
McDonald's snellader kan max 50 kW laden zo ver ik het weet.
43 is de AC lader(blauw) en 50kw voor chademo(groen?) en ccs(geel?)

Beter een lader vinden die 150kw kan laden(shell, fastened, ionity, etc).

Mits je onder 50% bent en wilt laden tot 65~80

[ Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 03-01-2021 11:27 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:38
Ik kreeg van de week op topsnelheid 8km/minuut op de FASTNED 350kw lader. Dit zakte daarna in naar 7-6-5. Dit was van 8% batterij tot aan 67%, waarbij hij rond de 30% op de top zat van 8km/minuut.
Omgerekend had ik in 38kw geladen in 29 minuten, dus zo'n kleine 80kw/u gemiddeld over die range. Not bad, maar de snelheid nam natuurlijk af boven de 50/60% dus tot 100% zou je veel lager uitgekomen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Soeski op 03-01-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:11
Helaas moet ik nog 2 lange maanden wachten op mijn ID4 1st Max, maar ik zie wel één en ander op YouTube en hier voorbij komen natuurlijk, dat helpt het leed een beetje te verzachten :P

Maar goed, on topic: ik zag een filmpje op YouTube van iemand die zijn 1st Max ging ophalen en toen hij wegreed zag ik dat de ledstrip niet helemaal doorloopt aan de voorkant van de auto (alleen de koplampen zijn verlicht). Het was toch zo bij de 1st Max dat de strip tussen de lampen ook oplicht? Of is dat alleen als het dimlicht aan staat?

Linkie (op de goede tijd):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galahad
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18-06 13:12
dfader schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:55:
Het was toch zo bij de 1st Max dat de strip tussen de lampen ook oplicht? Of is dat alleen als het dimlicht aan staat?

Linkie (op de goede tijd): [YouTube: The Reveal | Volkswagen ID.4 1st Max in Mangan Gray]
Dat werkt alleen als het dimlicht aanstaat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 13:43
AkroBatik schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Verwacht het niet. Dat is al 20 jaar zo bij elke VW met deze uitrusting. Spiegels gewoon altijd in R (de spiegel instelling, niet de drive mode ;)) laten staan. Als het goed is zou hij dan alleen naar beneden bewegen als je achteruit rijdt en weer goed gezet worden als je meer dan x KM/H rijdt.
Het is me nu inderdaad gelukt de spiegels goed in te stellen voor achteruit. Helaas inderdaad jammer dat hij de positie reset en je hem op R moet hebben staan.

Weet iemand overigens waar bij sfeer verlichting (ID 4. 1st MAX) de 2e kleur voor wordt gebruikt? Ik heb hem al expres op neon groen gezet, maar ik zie nergens deze kleur terug komen in het interieur of infotainment systeem. Overigens jammer dat je het infotainment niet van een andere kleur kunt voorzien dan het interieur, oranje ziet er best gaaf uit maar op je scherm werkt het niet zo prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
II Stevow II schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:15:
[...]

Het is me nu inderdaad gelukt de spiegels goed in te stellen voor achteruit. Helaas inderdaad jammer dat hij de positie reset en je hem op R moet hebben staan.

Weet iemand overigens waar bij sfeer verlichting (ID 4. 1st MAX) de 2e kleur voor wordt gebruikt? Ik heb hem al expres op neon groen gezet, maar ik zie nergens deze kleur terug komen in het interieur of infotainment systeem. Overigens jammer dat je het infotainment niet van een andere kleur kunt voorzien dan het interieur, oranje ziet er best gaaf uit maar op je scherm werkt het niet zo prettig.
Sterker nog, je hebt 3 kleuren! Alleen kun je deze zelf nog niet instellen (wel 2). De kleuren komen terug in de strip in het dashboard, de deurhendels en je draadloos laden vakje bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:18

Freakie1NL

Grote Baas

Net voor het eerst een ID.4 in het echt gespot, mooie bak. En verhip 30 seconden later nog een (die was wel overduidelijk van een dealer). Mooi ding.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
dfader schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:55:
Helaas moet ik nog 2 lange maanden wachten op mijn ID4 1st Max, maar ik zie wel één en ander op YouTube en hier voorbij komen natuurlijk, dat helpt het leed een beetje te verzachten :P

Maar goed, on topic: ik zag een filmpje op YouTube van iemand die zijn 1st Max ging ophalen en toen hij wegreed zag ik dat de ledstrip niet helemaal doorloopt aan de voorkant van de auto (alleen de koplampen zijn verlicht). Het was toch zo bij de 1st Max dat de strip tussen de lampen ook oplicht? Of is dat alleen als het dimlicht aan staat?

Linkie (op de goede tijd): [YouTube: The Reveal | Volkswagen ID.4 1st Max in Mangan Gray]
Shit, je hebt mn kanaal gevonden :*)

Maar ja, ledstrip brandt alleen als je dimlicht aan hebt staan en dit kun je gewoon forceren door knopje "front" / slecht weer licht te gebruiken. blijft een zwak ledstrip, goed te zin in avonduren, maar daglicht is het wel "zwak"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:22
Freakie1NL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:27:
Net voor het eerst een ID.4 in het echt gespot, mooie bak. En verhip 30 seconden later nog een (die was wel overduidelijk van een dealer). Mooi ding.
Was hij grijs? Dan heb je mij gezien haha ;-) was net bij Utrecht (richting Den Haag)

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisH_ID4
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-01-2024
htv12 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:29:
In 2020 zijn er in Nederland 10.920 ID.3's en 2.297 ID.4's geregistreerd.
Zie https://kenteken.z6.web.core.windows.net

Wie durft een voorspelling te doen voor 2021?
Mijn voorspelling is een file van 15.000 auto's die moeten worden voorzien van een software update.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wel grappig dat ik dan vandaag, zittend in een Honey Yellow ID4 een andere Honey yellow ID4 tegen kwam (op de A348)... Was net te laat om te zwaaien ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfader
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:11
Simply1337 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:28:
[...]

Shit, je hebt mn kanaal gevonden :*)

Maar ja, ledstrip brandt alleen als je dimlicht aan hebt staan en dit kun je gewoon forceren door knopje "front" / slecht weer licht te gebruiken. blijft een zwak ledstrip, goed te zin in avonduren, maar daglicht is het wel "zwak"
Haha leuk om te zien dat jij dit bent :) Heel veel plezier gewenst met je mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

pietermx schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:40:
[...]

Was hij grijs? Dan heb je mij gezien haha ;-) was net bij Utrecht (richting Den Haag)
Wit en zwart (zwarte was van dealer bedrijf gezien reclame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Freakie1NL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:23:
[...]

Wit en zwart (zwarte was van dealer bedrijf gezien reclame)
Dan was ik het niet... heb geen reclame erop 😬

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Vraagje
Is het jullie opgevallen dat bij de Max de achterlichten wel doorlopen en bij de 1st en de plus niet ?

Het doet verder niets, bij remmen enzo, maar het staat wel cooler.

Ben benieuwd of je dat kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
mhe59 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:58:
Vraagje
Is het jullie opgevallen dat bij de Max de achterlichten wel doorlopen en bij de 1st en de plus niet ?

Het doet verder niets, bij remmen enzo, maar het staat wel cooler.

Ben benieuwd of je dat kan aanpassen.
weet je zeker dat je een id.3 hebt gezien? en niet toevallig een 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 19:11

Boy

www.byoscoop.nl

De spleet van de "motorkap" (voorkant) is aan de ene kant een heel stuk ruimer dan aan de andere kant. Is dit overdreven om over te klagen? Ik dacht dat VW dit soort lijnen netter afwerkte (tov Amerikaanse bijv).

Is dit makkelijk af te stellen? Kan het niet meer onzien 😕

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:56:
De spleet van de "motorkap" (voorkant) is aan de ene kant een heel stuk ruimer dan aan de andere kant. Is dit overdreven om over te klagen? Ik dacht dat VW dit soort lijnen netter afwerkte (tov Amerikaanse bijv).

Is dit makkelijk af te stellen? Kan het niet meer onzien 😕
Het is zeker niet overdreven om te klagen. Hop naar de dealer en laat het afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

Simply1337 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:39:
[...]

weet je zeker dat je een id.3 hebt gezien? en niet toevallig een 4?
Jazeker, en het is bij de Max, zie ook de foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DObf4v9BAmxZaZ3IhMi4FHVmK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaBkbM7kxeU1wiEyWv2pTOCY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
mhe59 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:13:
[...]

[Afbeelding]
ow, oke. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Net ff snel je video bekijken, op einde zie ik actieradius van 606km? In welke situatie zal dat zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
Boy schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:35:
[...]

Net ff snel je video bekijken, op einde zie ik actieradius van 606km? In welke situatie zal dat zijn?
op de parkeerterrein van je dealer blijven met 5kmh :>

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:00

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vandaag maar even een kleine detail gedaan. Wagen was alweer winters vies!

Omdat we geen sneeuw hebben gehad zelf maar sneeuw(foam) gemaakt ;)
Afgespoten op afstand met de hogedrukreiniger, gewassen met het handje, paar plekken schoon gemaakt met detailklei (zuignapplekken van de fabriek!) en geheel in de wax (Collinite 476S) gezet. Stonewashed Blue metallic ziet er mooi uit :Y
Plus natuurlijk even de stofzuiger er door.

Niet lullen maar poetsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUCoSvRUFNf84QhJnKgsWI_ndvw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFimc5RfFwOIziCF0r2cdbtI.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0kXUUvCwlqlnwDkLfuuA683brmw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2IXTEfydfpHUkmXt4h8ayNz.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c88K3odKFT4Akx_oz1rmOx_nC-o=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRMNxH9RqpMltvLuZvvo5Rov.jpg?f=fotoalbum_small
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUcbGqyQj2NkHWNBw7iDWOqj2WU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYrKxWF6AaXUJVnD1uwMgKT2.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-4OYgk9ZdgY9a3JDn6ZHC9Kums=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtopcOAMSB4vnrStjQm8IST6.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-uFTRyqbKApPnxo3_fRSLlq45c8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lm3fzegxVRxBwcPSd0DqbEzA.jpg?f=fotoalbum_small

Mooie kar, blij mee! Zo schoon had ik hem ook nog niet gezien. *O*
Auto is immers gebracht ipv gehaald, dus hij was al niet meer schoon toen ik hem in ontvangst nam.

Beetje jammer dat er komende week bestickering van het bedrijf op moet :/

Geen problemen gehad tot nog toe trouwens. *klopt op hout*

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:59
@Ultraman mooie wagen alleen die “velgen” zijn jammer, ik snap ze wel maar het haalt hem niet op zeg maar :9.
Krijg je een vergoeding voor de stickers of zijn ze niet heel erg aanwezig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
[...]

[Afbeelding]
Maar dit hebben alle uitvoeringen van de ID.3 toch of ben ik nu in de war :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred66
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-01-2023
Ultraman schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:31:
Vandaag maar even een kleine detail gedaan. Wagen was alweer winters vies!

Omdat we geen sneeuw hebben gehad zelf maar sneeuw(foam) gemaakt ;)
Afgespoten op afstand met de hogedrukreiniger, gewassen met het handje, paar plekken schoon gemaakt met detailklei (zuignapplekken van de fabriek!) en geheel in de wax (Collinite 476S) gezet.
Plus natuurlijk even de stofzuiger er door.

Niet lullen maar poetsen
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Mooie kar, blij mee! Zo schoon had ik hem ook nog niet gezien. *O*
Auto is immers gebracht ipv gehaald, dus hij was al niet meer schoon toen ik hem in ontvangst nam.

Baal dat er komende week bestickering van het bedrijf op moet :'(

Geen problemen gehad tot nog toe trouwens. *klopt op hout*
Ziet er goed uit! De ID.3 is de eerste auto die ik sinds lange tijd al meerdere keren met de hand gewassen heb. Ik vind het een mooie auto om te zien en wil m graag netjes houden. De wasstraat vertrouw ik niet zo met deze auto (hoogglans kunststof aan de buitenkant) en bovendien is het met de hand goed te doen want hij is niet zo heel groot...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:45
[...]

[Afbeelding]
Wat bedoel je nou? De plus en max hebben dezelfde achterlichten, de 1st heeft andere maar qua vorm hetzelfde. Maar de strip op de achterklep zelf geeft bij geen enkele versie licht en is puur voor de sier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

GeeMoney schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:35:
@Ultraman mooie wagen alleen die “velgen” zijn jammer, ik snap ze wel maar het haalt hem niet op zeg maar :9.
Wieldoppen blijven wieldoppen. Lichtmetaal is mooier om te zien dat is zo.
Toch vallen deze mij nog best mee. Qua poetsen scheelt dit mij wel veel tijd... Lichtmetaal van de Golf die ik heb gehad kostte me wel 45 minuten rondom... Deze doppen is weer als vroegah met de vlakke lichtmetaaltjes van mijn Cinquecento :+ Makkelijk poetsen :)

Heb er nog wel een set gevonden (via speakev.com) die misschien net iets toffer kijkt. Daarbij zijn de inkepingen zwart gemaakt: https://shop.ahw-shop.de/...nde-schwarz/silber?c=9267
Al zou ik ze toch eerst in het echt willen zien...
Nee, daar krijgen we geen vergoeding voor. (mag al blij zijn dat ik de wagen mag rijden ;)) Firma regelt de wagen, en in de voorwaarden staat dat er bestickering op komt. Ik ben tegen zoals je begrijpt, maar helaas.

Er komt een dunne band en logo op de zijkant. dunne Band en logo op de achterkant. En dunne band en logo op de motorkap. En juist die op de motorkap ben ik benieuwd hoe ze die gaan doen. Dat krijg je denk ik op geen enkele manier mooi zonder de lijn van de wagen te verpesten. Er is namelijk geen motorkap.
Dussuh... zou eens kunnen dat ik ondeugend ga zijn met een fohn en stickerverwijderaar als die echt een doorn in het oog is... })

Is vergoeding voor zoiets gebruikelijk eigenlijk? :?
Alfred66 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:41:
[...]

Maar dit hebben alle uitvoeringen van de ID.3 toch of ben ik nu in de war :?
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde zat te denken want ik zie ook niet wat er met "doorgetrokken" achterlichten wordt bedoeld.
Alfred66 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:47:
Ziet er goed uit! De ID.3 is de eerste auto die ik sinds lange tijd al meerdere keren met de hand gewassen heb. Ik vind het een mooie auto om te zien en wil m graag netjes houden. De wasstraat vertrouw ik niet zo met deze auto (hoogglans kunststof aan de buitenkant) en bovendien is het met de hand goed te doen want hij is niet zo heel groot...
Dank u :)

Ik ben ook niet zo'n fan van de wasstraat. Het is een groot gemak dat wel, maar ik denk dat je ook best snel swirls krijgt op het glimmende zwart. Zelf wassen kan ik prima en als je het netjes doet (goed spoelen, twee emmersysteem) en bijhoud dan blijft hij mooier. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 03-01-2021 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhe59

mhe59

ID.5 Pro Performance

AMARONE schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:51:
[...]

Wat bedoel je nou? De plus en max hebben dezelfde achterlichten, de 1st heeft andere maar qua vorm hetzelfde. Maar de strip op de achterklep zelf geeft bij geen enkele versie licht en is puur voor de sier.
Ik heb het dus van het weekend anders gezien, mijn Plus heeft het idd niet en bij de Max zie je dat “de streep” licht geeft, maar niet oplicht als je remt of zo.
Ik vind dat wel mooier.
Ben dus op zoek naar het hoe en waarom......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 10:22
Als je na oud en nieuw wakker wordt, en je Mangan Grey ID.3 een ander kleurtje grijs heeft gekregen. :'( Een paar idioten vonden het erg leuk om drie kerstbomen voor de deur in de fik te steken (natuurlijk niet voor je eigen huis doen, dat geeft natuurlijk rommel.) Vond na het schoonmaken zelfs in de achterbak nog as terug.. :X

Wat mij wel op viel, dat er wat condens in beide koplampen zaten.. Iemand daar ook al wat van gemerkt?

[ Voor 4% gewijzigd door PB1983 op 04-01-2021 09:06 ]

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
PB1983 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:03:
Als je na oud en nieuw wakker wordt, en je Mangan Grey ID.3 een ander kleurtje grijs heeft gekregen. :'( Een paar idioten vonden het erg leuk om drie kerstbomen voor de deur in de fik te steken (natuurlijk niet voor je eigen huis doen, dat geeft natuurlijk rommel.) Vond na het schoonmaken zelfs in de achterbak nog as terug.. :X

Wat mij wel op viel, dat er wat condens in beide koplampen zaten.. Iemand daar ook al wat van gemerkt?
Altijd jammer dat soort aso's...

@ID3, waar hebben jullie die life hammers vastgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Rev! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:14:
Oh ja... dat moet ik nog doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Auto laten voorverwarmen automatisch voor de vrouw deze ochtend, ging prima!

Ik zag volgens mij wel een km of 10 minder actieradius (niet helemaal zeker van, vluchtig gekeken). Gaat hard dan haha (maar normaal laat je 'm ook aan de stekker hangen dan he).

Nu bezig met thuisschool met de kinderen, denk ondertussen dit eens proberen denk ik: https://github.com/TA2k/ioBroker.vw-connect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Rev! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:14:
[...]

Altijd jammer dat soort aso's...

Bij mij is hij afgeleverd met twee life hammers, die beide in voorste deurvakken zijn geplaatst middels een klemmetje.

Zo afgeleverd, moet zeggen prima plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Een beetje condens (geen druppels maar beslagen) zag ik ook wel vaker in m'n ledlampen maar dat trekt ook weer weg. Ik maakte me daar in 't begin ook even zorgen over maar na 5 jaar werkt het allemaal nog prima. Zonder foto is het natuurlijk een beetje gissen maar het is niet direct alarmbellen die afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Boy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:34:
Ik zag volgens mij wel een km of 10 minder actieradius (niet helemaal zeker van, vluchtig gekeken). Gaat hard dan haha (maar normaal laat je 'm ook aan de stekker hangen dan he).
Met de eGolf is het ook zoiets inderdaad, maar het verschil is dat je dan niet al het eind van de straat 10km kwijt bent omdat dan de verwarming aan gaat. Volgens mij scheelt het wanneer je het goed plant niet eens zoveel met koud wegrijden en de verwarming gebruiken. Alleen is het wel prettiger instappen en handig met ontdooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337

ID4. ik heb het in mijn beide achterlichten en zeker in mijn ledstrip.
GeeMoney schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:35:
stalen velgen met wieldoppen hebben het beste consumptio als het gaat om velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

J0YR1D3R schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Met de eGolf is het ook zoiets inderdaad, maar het verschil is dat je dan niet al het eind van de straat 10km kwijt bent omdat dan de verwarming aan gaat. Volgens mij scheelt het wanneer je het goed plant niet eens zoveel met koud wegrijden en de verwarming gebruiken. Alleen is het wel prettiger instappen en handig met ontdooien.
ow ja, tuurlijk, of je nu tijdens het rijden die 10 km kwijt raakt of van tevoren al :) Maar als we verder moeten rijden, verwarm je 'm voor terwijl hij aan het opladen is.

Het geluidje als de auto wegrijdt is eigenlijk wel gaaf! M'n vrouw reed vanochtend weg en hoorde ik het van buiten. Zo'n futuristisch autogeluid, komt natuurlijk uit een speakertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Hier ook de condens opgemerkt, is dit nog erg tegenwoordig bij auto's? Zou ik dit moeten melden denk je? (wil hem eigenlijk niet alweer kwijt :-P)

Bij mijn ID.4 zitten de lifehammers ook in de deur aan het opbergvak gemonteerd, ik vind het zelf wel wat irritant als je daar zaken in zet/uit wil halen. Bij mijn vorige auto hadden ze hem wat lager in het tapijt vast gemaakt (niet met van die tapijt pinnen overigens, maar gewoon met zo'n bout), dat vond ik zelf prettiger.

Heeft er nog iemand (of wellicht van de ID.3?) last van het feit dat het vergrendelen via de deur met keyless access soms niet werkt? Ik ben gisteren 3 keer weggeweest, alleen de laatste keer werkte het bij het afsluiten van de auto. Het ontgrendelen gaat wel gewoon prima steeds. Overigens zegt de auto wel gewoon netjes "Tot ziens", dus hij begrijpt wel dat ik er uit stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:22:
Hier ook de condens opgemerkt, is dit nog erg tegenwoordig bij auto's? Zou ik dit moeten melden denk je? (wil hem eigenlijk niet alweer kwijt :-P)

Bij mijn ID.4 zitten de lifehammers ook in de deur aan het opbergvak gemonteerd, ik vind het zelf wel wat irritant als je daar zaken in zet/uit wil halen. Bij mijn vorige auto hadden ze hem wat lager in het tapijt vast gemaakt (niet met van die tapijt pinnen overigens, maar gewoon met zo'n bout), dat vond ik zelf prettiger.

Heeft er nog iemand (of wellicht van de ID.3?) last van het feit dat het vergrendelen via de deur met keyless access soms niet werkt? Ik ben gisteren 3 keer weggeweest, alleen de laatste keer werkte het bij het afsluiten van de auto. Het ontgrendelen gaat wel gewoon prima steeds. Overigens zegt de auto wel gewoon netjes "Tot ziens", dus hij begrijpt wel dat ik er uit stap.
Bij de id.4 is het een kwestie van de driehoek aanraken en niets anders.. of gewoon weglopen en auto sluit vanzelf als je buiten range bent ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
II Stevow II schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:22:

Als ze laag op het tapijt zitten kan je er niet bij als je gordelspanners zijn afgegaan. Dat is lekker gevaarlijk mocht je op zn kop liggen of in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Simply1337 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Bij de id.4 is het een kwestie van de driehoek aanraken en niets anders.. of gewoon weglopen en auto sluit vanzelf als je buiten range bent ;P
4kan. Ik snap waarom jij de ID.4 (en niet de 3) hebt genomen :D )

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Younes schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:35:
[...]

4kan. Ik snap waarom jij de ID.4 (en niet de 3) hebt genomen :D )
-O- was ik zelf nog niet erop gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Simply1337 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:25:
[...]

Hmm weglopen heb ik nog niet geprobeerd, dat zou ik de volgende keer nog eens kunnen proberen. Wel raar dat hij soms wel gewoon meteen de spiegels inklapt. Dat gezegd hebben, ik heb ook het automatisch sluiten van de kofferbak bij het weglopen nog niet helemaal onder de knie. Als de kofferbak open staat en ik beweeg mijn voet herkent hij dit wel, hij begint dan ook te piepen. Als ik echter tot het einde van de straat loop piept hij nog steeds en gaat hij niet dicht.

Lijkt me sterk dat het bereik zo groot is, want in de handleiding zie ik dat het ongeveer een meter om de auto heen is. (voor keyless access iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Hmm weglopen heb ik nog niet geprobeerd, dat zou ik de volgende keer nog eens kunnen proberen. Wel raar dat hij soms wel gewoon meteen de spiegels inklapt. Dat gezegd hebben, ik heb ook het automatisch sluiten van de kofferbak bij het weglopen nog niet helemaal onder de knie. Als de kofferbak open staat en ik beweeg mijn voet herkent hij dit wel, hij begint dan ook te piepen. Als ik echter tot het einde van de straat loop piept hij nog steeds en gaat hij niet dicht.

Lijkt me sterk dat het bereik zo groot is, want in de handleiding zie ik dat het ongeveer een meter om de auto heen is. (voor keyless access iig)
auto verwacht dat je naar voren loopt en weer instapt als je easy acces sluit met je voet, daarom blijft het piepen. als je al bij de achterdeuren staat begint het te sluiten, loop je terug opent het weer als het nog niet is gesloten.

Dus.. weglopen naar achteren = knopje of sleutelknopje en anders naar voren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:10
Zojuist gebeld door garage, wordt vandaag afgleverd bij Pon.

Garage zei dat het nogal een zwart gat is qua communicatie met Pon. Oftwel geen idee wanneer ze iets horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Boy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:34:
Auto laten voorverwarmen automatisch voor de vrouw deze ochtend, ging prima!

Nu bezig met thuisschool met de kinderen, denk ondertussen dit eens proberen denk ik: https://github.com/TA2k/ioBroker.vw-connect
Ik ben benieuwd of dit gaat werken met de ID3/ID4, aangezien dit volgens mij op basis van het oude/bestaande We Connect platform is. Dus niet voor de auto's op het MEB platform. Als je in de App Store kijkt zie je ook twee We Connect apps, lekker verwarrend voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
...
Hier wat condens in de achterlichten. Maak me er niet echt druk om, m’n motor heeft het ook wel eens en trekt eigenlijk vanzelf wel weg. Het is, in ieder geval bij mijn motor, geen gesloten bak. Cq afhankelijk van temperatuur(wisseling) en luchtvochtigheid.

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-09 19:03
II Stevow II schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Ik ben benieuwd of dit gaat werken met de ID3/ID4, aangezien dit volgens mij op basis van het oude/bestaande We Connect platform is. Dus niet voor de auto's op het MEB platform. Als je in de App Store kijkt zie je ook twee We Connect apps, lekker verwarrend voor de consument.
Zo moeilijk is het toch niet: We Connect ID is voor de ID serie auto's, de andere app voor andere VW auto's.

Voorklimatiseren werkt bij mijn ID4 prima met de We Connect ID app, zowel aan- als afgekoppeld van de laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
mhe59 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:10:
[...]

Ik heb het dus van het weekend anders gezien, mijn Plus heeft het idd niet en bij de Max zie je dat “de streep” licht geeft, maar niet oplicht als je remt of zo.
Ik vind dat wel mooier.
Ben dus op zoek naar het hoe en waarom......
Of iemand heeft zelf zitten knutselen of het leek maar zo. Geloof me, de id3 heeft in geen enkele versie verlichting in de strook op de achterklep zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 00:40

ErikVers

e-Duurzaam

S_Chief schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 18:13:
[...]

Neem aan dat het niet anders is dan bij andere auto's, namelijk een extra opening in je kast die gewoon meedoet met je climate control. Je kan die opening ook dichtdraaien (anders krijg je een warm kastje in de winter :+ ).
Ik zat even te kijken in mijn First, maar zie zo niks in het dashboard kastje terwijl ik daar wel een gekoelde versie had verwacht. Hebben andere wel de gekoelde versie voor dit opbergvak?
Anders moet ik eens kijken of nog is aan te passen....

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Kanter schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:42:
Zojuist gebeld door garage, wordt vandaag afgleverd bij Pon.

Garage zei dat het nogal een zwart gat is qua communicatie met Pon. Oftwel geen idee wanneer ze iets horen.
Hoe lang heb je nu al problemen met je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Freakie1NL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:36:
[...]

Bij mij is hij afgeleverd met twee life hammers, die beide in voorste deurvakken zijn geplaatst middels een klemmetje.

Zo afgeleverd, moet zeggen prima plek.
Daar wou ik ze ook monteren, zitten de life hammers aan de binnen of buitenkant?
ErikVers schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:03:
[...]

Ik zat even te kijken in mijn First, maar zie zo niks in het dashboard kastje terwijl ik daar wel een gekoelde versie had verwacht. Hebben andere wel de gekoelde versie voor dit opbergvak?
Anders moet ik eens kijken of nog is aan te passen....
Dat viel me ook op ja, volgens de optielijst heeft hij toch een gekoeld dashboard kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:10
Freakie1NL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:12:
[...]

Hoe lang heb je nu al problemen met je auto?
1 dec.

Klinkt misschien gek maar vind het allemaal prima. Ga me er niet meer druk om maken. Voelt ook niet als "mijn auto". Heb er nog geen half uur mee gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soeski
Kanter schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:19:
[...]

1 dec.

Klinkt misschien gek maar vind het allemaal prima. Ga me er niet meer druk om maken. Voelt ook niet als "mijn auto". Heb er nog geen half uur mee gereden.
Je loopt 5 dagen op me voor, die van mij staat nog gewoon bij de dealer te wachten op überhaupt reactie van PON sinds de mislukte update van 16-12. Mogelijk moet 'ie ook nog daarheen voor verder onderzoek - geen idee. Ik heb in ieder geval nog 2 weken kunnen rijden toen ik 'm 20-11 op mocht halen :)
Ik maak me ook niet meer zo druk omdat ik een leen-ID.3 heb, maar toch wel leuk als je je eigen leasebak weer een keer terug krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Kanter schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:19:
[...]

1 dec.

Snap ik. Bijtelling is gelukkig over 'jouw' leaseauto. En weet niet of je km's bij moet houden, maar eventuele over km's zal je nu niet snel oplopen :-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-09 16:47
II Stevow II schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Ja, het werkt. Heb het al draaiend op een Raspberry Pi. De code is onlangs aangepast zodat deze kan omgaan met de 'gewone' We Connect als de We Connect ID informatie (en ook met Audi, Skoda en Seat, volgens mij).

Er worden aardig wat redirects in de code uitgevoerd om je VW id te verifiëren en zo. Er wordt niet echt gebruik gemaakt van een onderliggende API (omdat VW die niet heeft/niet vrijgeeft). Eigenlijk is het meer een soort van veredelde screen-scraping wat er achter de schermen plaatsvindt. Wel knap uitgezocht trouwens _/-\o_

Zal zo even een screenshot maken op de Pi...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yBkKIBIaHlo-QwIlX1SjruAlEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/M7DHXIsfxQBkNmdYdWQSK7l4.png?f=fotoalbum_large
Het geblurde stukje is m'n VIN. De lijst op de Pi is langer en toont nog meer informatie.

[ Voor 22% gewijzigd door VNBaaij op 04-01-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat is vet.
Ik heb nog helemaal niets met die We Connect toestand gedaan. Op mijn GTE ook niet gemist... Maar dit zou voor mij reden zijn om dat toch eens te doen.

Kun je die data geautomatiseerd opvragen op die Pi?
Dat het er uit komt rollen als JSON op de command line bijvoorbeeld?
Dan is er wellicht leuke statistiek mee te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Ultraman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:35:
Dat is vet.
Ik heb nog helemaal niets met die We Connect toestand gedaan. Op mijn GTE ook niet gemist... Maar dit zou voor mij reden zijn om dat toch eens te doen.

Kun je die data geautomatiseerd opvragen op die Pi?
Dat het er uit komt rollen als JSON op de command line bijvoorbeeld?
Dan is er wellicht leuke statistiek mee te maken :)
Ik ken het ioBroker platform, en de mogelijkheden ervan, verder niet. Heb het alleen geïnstalleerd om die VW Connect adapter te kunnen runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

VNBaaij schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ja, het werkt. Heb het al draaiend op een Raspberry Pi. De code is onlangs aangepast zodat deze kan omgaan met de 'gewone' We Connect als de 'We Connect ID' informatie (en ook met Audi, Skoda en Seat, volgens mij).

Er worden aardig wat redirects in de code uitgevoerd om je VW id te verifiëren en zo. Er wordt niet echt gebruik gemaakt van een onderliggende API (omdat VW die niet heeft/niet vrijgeeft). Eigenlijk is het meer een soort van veredelde screen-scraping wat er achter de schermen plaatsvindt. Wel knap uitgezocht trouwens _/-\o_

[Afbeelding]
Het geblurde stukje is m'n VIN. De lijst op de Pi is langer en toont nog meer informatie.
Cool! Eens kijken of ik het mooi in een app kan verpakken! Als de Authenticatie niet al te lastig is, bouw ik het na, anders ff kijken of ik het kan ophalen via deze site.

Volgens mij is het niet read-only, durf niet zomaar te gaan doen eigenlijk nu m'n vrouw weg is met de auto haha

[ Voor 4% gewijzigd door Boy op 04-01-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
KrlGl schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:41:
Het probleem met de huidige softwareversie in de i.3 is dat de accu niet wordt geconditioneerd. Daarom gaat het snelladen nu nog traag. Dit zou opgelost zijn in de 2.1 software (maar misschien ook al in de 2.0, dat weet ik niet)
Heb je hier een bron voor? Want de eerder gelinkte grafiek van o.a. Fastned en de Duitse YouTuber Battery Life kunnen wel opladen met volle snelheid zonder dat ze de software update hebben. Ook laden met een warme of koude accu lijkt ook geen verschil te maken (bij mij in elk geval).

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
Heb laatst "getankt" met 111 kw gemiddeld [10-45%]. Voor mij werkt het wel prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 07:57

Younes

Wie, Wat, Waar?

Simply1337 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:
[...]

-O- was ik zelf nog niet erop gekomen.
Furkan, let me rephrase: ik vind de naam van jouw YT channel leuk gevonden! Mijn complimenten!

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:01:
Heb laatst "getankt" met 111 kw gemiddeld [10-45%]. Voor mij werkt het wel prima
ID.4 heeft 125 KW snelladen toch?
Op dit moment is nog moeilijk om ID.3 met ID.4 te vergelijken gezien verschillen in software.
Want @Lesilhouette vraagt terrecht om een bron, hoewel dat niet mijn quote is heb ik de geruchten ook gehoord. O.a. via Batterylife (Duitse Youtuber - ook lid van 1st Mover Club).

Gezien de resultaten van @Simply1337 lijkt mij het overigens wel te kloppen. Zelfs met 10% en warme accu ben ik niet boven de 55 KW uitgekomen. Morgen software update, ga daarna z.s.m snelladen testen. Ben benieuwd of ik dan verschillen kan aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Freakie1NL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:12:
[...]

ID.4 heeft 125 KW snelladen toch?
Op dit moment is nog moeilijk om ID.3 met ID.4 te vergelijken gezien verschillen in software.
Want @Lesilhouette vraagt terrecht om een bron, hoewel dat niet mijn quote is heb ik de geruchten ook gehoord. O.a. via Batterylife (Duitse Youtuber - ook lid van 1st Mover Club).

Gezien de resultaten van @Simply1337 lijkt mij het overigens wel te kloppen. Zelfs met 10% en warme accu ben ik niet boven de 55 KW uitgekomen. Morgen software update, ga daarna z.s.m snelladen testen. Ben benieuwd of ik dan verschillen kan aantonen.
yup 125kw, maar met fastned kan ik niet zien met welke vermogen het laadt. dus wachten tot 3[20x]/6[10x]/15[4x]min en dan een simpele rekensom om je kWh te bepalen

en trouwens.. auto helpt ook niet mee met afstand/minuten ... winter en zomer range is gewoon anders. geef me gewoon KW Q_Q

[ Voor 6% gewijzigd door Simply1337 op 04-01-2021 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 10:22

oZy

Heb vandaag al 2 ID3's op de trailer van een berger voorbij zien komen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• II Stevow II
Aangezien software versies ook wel een dingetje is, kan ik ergens een overzicht vinden van welke versies er zijn/gaan komen en wat er in de versies nieuw is? (het liefst een pagina o.i.d. die ook in de toekomst up-2-date zal blijven). Of is dit voor iedereen nog speurwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
oZy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:23:
hele kerst niet gereden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
II Stevow II schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:23:
Aangezien software versies ook wel een dingetje is, kan ik ergens een overzicht vinden van welke versies er zijn/gaan komen en wat er in de versies nieuw is? (het liefst een pagina o.i.d. die ook in de toekomst up-2-date zal blijven). Of is dit voor iedereen nog speurwerk?
Dit komt er met de huidige 2.0 / 0783 update. ID.3's worden nog met 5XX versie geleverd en ID.4's met 0783

Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

oZy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:23:
Ja er is echt iets drastisch mis met de <0783 software. Sinds 31 december staan er op 1st mover club facebook 4 berichten van mensen die de 12 volt bug hebben moeten ervaren. Tuurlijk klinkt 4 niet veel, maar het aantal 1st mover club leden is nou ook niet echt veel.

Monteur die bij mij kwam die gaf ook aan 1ste keer helpen ze zo, hij zei als nou nog een keer laat dan even weten dan kom ik niet langs maar stuur direct een berger. Dat bedoelde hij overigens vriendelijk.

Hij gaf ook aan dat er heel wat ID.3's op deze manier stranden. Hij had er al een paar gehad.

*EDIT om 15:00*
En de volgende meld zich aan op de 1st FB.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfkcJ8_39wv5E9GEnMjh4fOSoyU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wqfHKSoMdEgrLGrkYHczQWFN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Freakie1NL op 04-01-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Simply1337 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:22:
[...]

yup 125kw, maar met fastned kan ik niet zien met welke vermogen het laadt. dus wachten tot 3[20x]/6[10x]/15[4x]min en dan een simpele rekensom om je kWh te bepalen

en trouwens.. auto helpt ook niet mee met afstand/minuten ... winter en zomer range is gewoon anders. geef me gewoon KW Q_Q
In de Fastned app kan je (niet real life, soort van periodieke gemiddelde) de laadsnelheid zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:27
Heb zelf gemerkt dat als de auto (ID.3) snel laad met 6km per minuut dit ongeveer 60-70kWh is. en 9km per minuut is dus ongeveer 90kWh. Dan weet ik dus meteen hoeveel kWh er in gaat op dat moment.

Heb zelf pas van mijn 6 snel laad sessies 1 x 80+ kWh gehaald en dat duurde nog geen 10 minuten waarna het snel afzakte. Ik was toen lang onderweg en zat op 10% batterij

Laatst aan de snel lader met nog 4% en kwam maar op maximaal 70kWh. Maar toen reed ik 15 minuten voordat ik aan de lader hing dus daar zal het wel aan gelegen hebben. Ik hoop dat ze dit nog kunnen tweaken zodat het sneller gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vigory
  • Laatst online: 09-09 07:38
Afgelopen donderdag mijn ID4 geleverd gekregen. Erg blij mee!

Weet iemand of het mogelijk is de We Connect ID app op meerdere telefoons te gebruiken? Als ik een 2e registreer wordt die de nieuwe "hoofdgebruiker" en is de auto in de andere niet meer gekoppeld. Ik zie geen optie om andere gebruikers toe te voegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VNBaaij
Vigory schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:44:
Afgelopen donderdag mijn ID4 geleverd gekregen. Erg blij mee!

Weet iemand of het mogelijk is de We Connect ID app op meerdere telefoons te gebruiken? Als ik een 2e registreer wordt die de nieuwe "hoofdgebruiker" en is de auto in de andere niet meer gekoppeld. Ik zie geen optie om andere gebruikers toe te voegen.
Klopt, het is nu nog niet mogelijk om meerdere gebruikers te hebben. Als het goed is kan dat met een latere update van de auto- en appsoftware wel.
Voor nu is de enige mogelijkheid om op beide apps met hetzelfde account in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

VNBaaij schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Klopt, het is nu nog niet mogelijk om meerdere gebruikers te hebben. Als het goed is kan dat met een latere update van de auto- en appsoftware wel.
Voor nu is de enige mogelijkheid om op beide apps met dezelfde account in te loggen.
Zie er ook niet zo'n probleem in. Ik durf m'n vrouw best wel onder m'n account te laten inloggen op het apparaat :) Het doet verder toch niets persoonlijks?

En anders een specifiek e-mailadres aanmaken voor je auto,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietnormaal
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09 23:26
Lesilhouette schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Heb je hier een bron voor? Want de eerder gelinkte grafiek van o.a. Fastned en de Duitse YouTuber Battery Life kunnen wel opladen met volle snelheid zonder dat ze de software update hebben. Ook laden met een warme of koude accu lijkt ook geen verschil te maken (bij mij in elk geval).
Als de batterij te koud is gaat het laden langzamer. Ook als je met een hogere lading gaat chargen, gaat het minder snel. Opwarmen van de batterij helpt daarbij, kun je doen door flink op te trekken en af te remmen. De uiteindelijke versie van de software ondersteunt blijkbaar het opwarmen van de batterij als je naar een lader navigeert. Dat werkt nu nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 22:15

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Boy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:07:
[...]

ow ja, tuurlijk, of je nu tijdens het rijden die 10 km kwijt raakt of van tevoren al :) Maar als we verder moeten rijden, verwarm je 'm voor terwijl hij aan het opladen is.

Het geluidje als de auto wegrijdt is eigenlijk wel gaaf! M'n vrouw reed vanochtend weg en hoorde ik het van buiten. Zo'n futuristisch autogeluid, komt natuurlijk uit een speakertje...
Ik weet niet of je een ID.3 hebt, maar met de oude software verwarmde hij nog niet voor op de lader, maar van de batterij. Bij de 2.0 software zou hij met een volle accu de stroom uit de muur moeten trekken. Ik geloof dat de verwarming max 6 KW verbruikt, dus als je meer prik dan dat de auto instuurt zou de accu vol moeten blijven en zou je meer range moeten krijgen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Rev! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Daar wou ik ze ook monteren, zitten de life hammers aan de binnen of buitenkant?
[...]
Zitten zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMcGCkwryjC4EHOJoRRDscu-1Qo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZnlXTd4NRN8RgNoM0YGgYr2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dX1ILyAgVcXvqP3Og0qUE0jnf5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwYPOQClWqMyLfE2cGiHno8p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

AkroBatik schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:25:
[...]

Ik weet niet of je een ID.3 hebt, maar met de oude software verwarmde hij nog niet voor op de lader, maar van de batterij. Bij de 2.0 software zou hij met een volle accu de stroom uit de muur moeten trekken. Ik geloof dat de verwarming max 6 KW verbruikt, dus als je meer prik dan dat de auto instuurt zou de accu vol moeten blijven en zou je meer range moeten krijgen.
Ik heb een ID.4 en inderdaad verwacht ik dit gedrag. Maar m'n vrouw heeft de auto mee naar het werk en dat is zo'n 30km enkel. Auto was 76% vol, dus voorverwarmen op de accu is prima. Ik heb geen zin om iedere keer de auto in te prikken :p overmorgen of zo hang ik 'm wel weer aan de lader, als ie op 20% zit of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Wat grappig! Bij mij zitten ze vastgeklemd op de buitenkant van dat vak, dus zeg maar bovenop de rand met de hamer naar boven (kan geen foto maken, vrouw is met de auto weg :p )

@ChrisH_ID4 Blijkbaar heb jij een zwager genaamd Robert :p => https://www.autoweek.nl/r.../volkswagen-id4-1st-2020/

[ Voor 7% gewijzigd door Boy op 04-01-2021 15:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Antekw
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 20:09
Ook ik ben sinds zaterdag de trotse bezitter van de ID4 1st.

Wat een beest!

Net wel even een stress momentje gehad, kreeg de auto met geen mogelijkheid meer open. Normaal is dit niet zo erg maar mijn zoontje zat erin met mijn telefoon... (gelukkig bleef hij geïnteresseerd in Youtube de volle 20 minuten dat dit duurde).

Gelukkig kon ik mijn vrouw bellen met iemand anders zijn telefoon en die heeft de tweede sleutel gehaald dat wel werkte.

Je schijnt ook met de losse sleutel (die je uit je eigen sleutel kan trekken) de auto open te kunnen maken. Is iemand dit al gelukt? Ik heb staan pielen en durfde dat klepje niet te forceren waar het sleutel gat achter zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Antekw schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:59:
Ook ik ben sinds zaterdag de trotse bezitter van de ID4 1st.

Wat een beest!

Net wel even een stress momentje gehad, kreeg de auto met geen mogelijkheid meer open. Normaal is dit niet zo erg maar mijn zoontje zat erin met mijn telefoon... (gelukkig bleef hij geïnteresseerd in Youtube de volle 20 minuten dat dit duurde).

Gelukkig kon ik mijn vrouw bellen met iemand anders zijn telefoon en die heeft de tweede sleutel gehaald dat wel werkte.

Je schijnt ook met de losse sleutel (die je uit je eigen sleutel kan trekken) de auto open te kunnen maken. Is iemand dit al gelukt? Ik heb staan pielen en durfde dat klepje niet te forceren waar het sleutel gat achter zit.
Vervelende situatie, gelukkig had je zoontje niets door.
Sleutel is even prielen, maar los halen (knop op sleutel indrukken, dan trek je vervolgens het metaal eruit).
Daarna in deurhendel kwart slag draaien, je voelt daarbij niets en hebt dus niet door dat het gelukt is. Daarna sleutel eruit, dan kan de deur open. Als sleutel er nog inzit kan je de deurhendel niet ver genoeg schanieren, dus die moet eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
Boy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Zie er ook niet zo'n probleem in. Ik durf m'n vrouw best wel onder m'n account te laten inloggen op het apparaat :) Het doet verder toch niets persoonlijks?

En anders een specifiek e-mailadres aanmaken voor je auto,
Dat ze inlogt onder mijn account maakt haar niets uit (en mij ook niet). Dat er dan bovenaan stond 'Hallo Vincent' vond ze dan wel weer een beertje teleurstellend. Daarom nu maar een nickname in het profiel ingesteld die wat minder alleen naar mij wijst :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ah ok dan zitten ze dus vastgeschroefd? Bij mij zitten er van die houdertjes bij die je vastklemt, nog maar even goed kijken waar ik ze kwijt kan.

Nog even goed gekeken naar het dashboard kastje maar die lijkt bij mij gewoon niet gekoeld? In de optielijst staat met "koelmogelijkheden" bedoelen ze dan dat je er zelf wat blokken ijs in kan leggen? :P

Beetje jammer want dat was nou juist iets wat ik vaak gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietermx
Rev! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Ah ok dan zitten ze dus vastgeschroefd? Bij mij zitten er van die houdertjes bij die je vastklemt, nog maar even goed kijken waar ik ze kwijt kan.

Nog even goed gekeken naar het dashboard kastje maar die lijkt bij mij gewoon niet gekoeld? In de optielijst staat met "koelmogelijkheden" bedoelen ze dan dat je er zelf wat blokken ijs in kan leggen? :P

Beetje jammer want dat was nou juist iets wat ik vaak gebruikte.
Wat mij tegenviel aan het dashboard kastje is het gebrek aan een lampje... Overal mooie (sfeer)verlichting maar in het dashboard kastje mag je in het donker zoeken... 8)7

1 cm = 10 mm = 10000 µm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
pietermx schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:54:
[...]

Wat mij tegenviel aan het dashboard kastje is het gebrek aan een lampje... Overal mooie (sfeer)verlichting maar in het dashboard kastje mag je in het donker zoeken... 8)7
Daar had ik nog niet eens naar gekeken maar dan klopt er dus niks van de gemelde opties, dit staat in de optielijst:

"Dashboardkastje, verlicht en met koelmogelijkheid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Boy schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:34:
[...]

Wat grappig! Bij mij zitten ze vastgeklemd op de buitenkant van dat vak, dus zeg maar bovenop de rand met de hamer naar boven (kan geen foto maken, vrouw is met de auto weg :p )

@ChrisH_ID4 Blijkbaar heb jij een zwager genaamd Robert :p => https://www.autoweek.nl/r.../volkswagen-id4-1st-2020/
Hier ook, hoewel klemmen volgens mij gewoon een gaatje boren was. Had van mij wel anders gemogen of gewoon niet want ze nemen het halve vak in, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Rev! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:49:
[...]

Geen idee, zou ik de hamer los moeten halen. Maar net als mening leaserijder hier werk ik thuis, dus vrouw die dat niet doet is op dit moment ermee weg.... Laat het je weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• II Stevow II
II Stevow II schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 23:59:
[...]

Hmm zou ik dan de verkeerde mat hebben ontvangen. Ik dacht dat de variabele bodem standaard was? (of is dit een 1st edition dingetje?)

Edit: zojuist even in de configurator gekeken, de 1st heeft geen variabele bodem, maar de 1st MAX blijkbaar wel.

Ik heb inderdaad deze: https://shop.volkswagen.n...geruimte-mat-met-rand-id4
Maar ik zou dan deze moeten hebben: https://shop.volkswagen.n...inleg-id4-variabele-bodem
Zojuist heb ik contact gehad met de dealer, ze hebben inderdaad de verkeerde besteld. Aangezien ik geen zin heb om op en neer naar Amsterdam te rijden, bestel ik hem zelf hier bij de lokale dealer voor €59.

Is er iemand die toevallig de bagageruimte met rand voor ID.4 zonder variabele bodem (t.w.v. €79, zie hier) wil overnemen voor die €59? Scheelt je 2 tientjes ;) (omgeving Tilburg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:06
Weet iemand waar ik de S-PIN kan vinden? Ik heb de hele auto al naar fabrieksinstellingen gezet. Wil ook eens klooien met IOBroker maar hij krijgt geen verbinding, ik denk doordat ik geen S-PIN invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

Rev! schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:13:
[...]

[...]

Dat viel me ook op ja, volgens de optielijst heeft hij toch een gekoeld dashboard kastje?
Dat dacht ik dus ook maar kan niet terugvinden in optielijst en niet auto zelf. Maar niemand heeft de id3 met gekoeld dashboard kastje?

WP Pana 5H - Solar 6m2 icm 300liter - PV 8970Wp: 27stuks Solar - Home Assistant - VW ID3 First 20” |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-09 10:10
ErikVers schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:41:
[...]

Dat dacht ik dus ook maar kan niet terugvinden in optielijst en niet auto zelf. Maar niemand heeft de id3 met gekoeld dashboard kastje?
Waar zou je een gekoeld dashboard kastje voor willen gebruiken? Voor 2 bierblikjes of voor je schadeformulier? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ErikVers

ErikVers

e-Duurzaam

Bier iig en brood met kaas, hollander hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:50

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

VNBaaij schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ja, het werkt. Heb het al draaiend op een Raspberry Pi. De code is onlangs aangepast zodat deze kan omgaan met de 'gewone' We Connect als de We Connect ID informatie (en ook met Audi, Skoda en Seat, volgens mij).

[Afbeelding]
Is er ergens een beschrijving om dit werkend te krijgen op een PI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrlGl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-09 17:59
Lesilhouette schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Ik heb het uit twee verschillende bronnen: van die Duitse YouTuber (Batterylife) en van een Duits forum.
Ik moet die forumpost even terugzoeken, naar mijn herinnering refereerde ze daar aan de first movers info.

Lynk&co 02 software 1.2.0 / Plushuis met 7250 Wp in de tuin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
--Christiaan-- schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:21:
Weet iemand waar ik de S-PIN kan vinden? Ik heb de hele auto al naar fabrieksinstellingen gezet. Wil ook eens klooien met IOBroker maar hij krijgt geen verbinding, ik denk doordat ik geen S-PIN invoer.
Ik heb geen S-PIN ingesteld om het werkend te krijgen. Gebruikersnaam en wachtwoord van je VW account heb je nodig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VNBaaij
niki_lauda schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:31:
[...]

Is er ergens een beschrijving om dit werkend te krijgen op een PI?
Ik heb gewoon de stappen gevolgd zoals beschreven op
https://github.com/ioBrok...x-based-systems-and-macos
En daarna de vw Connect adapter toegevoegd in ioBroker

[ Voor 7% gewijzigd door VNBaaij op 04-01-2021 19:45 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 379 Laatste

Let op:
Dit topic is voor het bespreken van alle VW ID.X modellen, behalve de ID.7, die is hier te vinden:

Het grote Volkswagen ID.7 topic

Voor algemene info zie eerste posts van dit topic!

Voor toekomstige ID.X rijders die niet kunnen wachten op een auto:
Order- en levertijdensheet van mede-tweakers

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.