N.a.v. jullie berichten over een terugroepactie van o.a. de ID3, ben ik wat gaan nazoeken en bellen.
Ook de link van @
AvK was hierin zeer behulpzaam!
https://www.electrive.com...100000-meb-electric-cars/
Ik heb de Volkswagen dealer bij mij in de buurt gebeld en die waren behoorlijk behulpzaam. Ze waren er van op de hoogte, kenden de juiste code al: The KBA reference number for the recall of the VW models is 16271R, and VW internally refers to the action with the code 93MI
Bij mij bleek er nog een andere update open te staan, namelijk van de software en het blijkt dat ze die in de werkplaats moesten doen, omdat OTA niet mogelijk lijkt. Ik zou dan naar 3.8.6 overgaan meende ik te begrijpen.
Overigens wel met de aantekening, dat de accu dan tussen de 20-25% mag zitten maximaal, omdat bij hogere percentages er een veel grotere kans is dat de update mis gaat.
Het gaat hier overigens om een geimporteerde ID3 van Augustus 2023.
Ik heb een afspraak staan voor begin mei en dat doen ze de update van de software en gaan ze de accu controleren. Afhandelijk van wat daar uit komt, wordt bepaald of en wat er gedaan moet worden.
Ook krijg ik een kleine leenauto, dat schijnt bij deze terugroep-actie te horen. Toch wel fijn :-)
Edit: typo en de interne code voor de software update bleek 93MK te zijn.